O tv programu: red serija - red repriza – red reklama...!

Branislav Kovačević Cole RSS / 21.01.2009. u 13:11

 

Sine Dragane...
Sine Dragane...

Valjda je mesec januar, mesec kada najviše vremena provedem pored TV-a. Prosto ima previše praznika, previše komotnog vremena koje nekako treba uludo baciti...Uprkos činjenici da i u tim okolnostima ne smatram sebe pasioniranim tv gledaocem,ipak evo nekoliko možda pogrešnih zaključaka:

Reprizine reprize čine najveći deo programa.

To kako se mnoge emisije okreću po nekoliko puta, je samo dokaz da naše televizije manje više ne ispunjavaju ni minimum onih uslova zbog kojih su dobile nacionalnu ili kakvu drugu frekvenciju. Reprize se vrte, danu – noću, popodne i u noćnim satima, pa kad se one potroše, onda se emituju serijali, kako se nešto snimalo, film o filmu, koji se reže, secka, emituje i reemituje, sve dok se „traka ne izliže“. A nakon svega toga nas još i obraduju sa varijantom da će od serije napraviti film koji će ići u redovni bioskopski repertoar ili će od filma napraviti seriju koju ćemo gledati na TV-u! Da ne govorim o reprizama mnogih serija od pre 20-30-tak godina, koje inače izgledaju bolje nego mnoge današnje. No reprizira se sve i svašta, u tzv. nekomercijanim terminima, ali npr. TV Avala, nedeljom popodne, u udarnom terminu, već mesecima vrti reprizne boks mečeve. Tako da sam čak i ja, kao laik za boks, zapamtio da neki Ajala (ako se tako zove prebijeni bokser) redovno svake nedelje dobija batine od nekog Abrahama, pa sam se jedno vreme čudio zbog čega on pristaje da ga pomenuti Abraham redovno prebija, dok nisam shvatio da je to sve repriza....Onda sam nekoliko puta proverio u odredjenom terminu...i evo ih opet, Abraham bije nesrecnog Ajalu po stoti put na tv-u! Mashala! A tek stručni komentari tog, a i ostalih mečeva...!!! Užas! Verujem da su ti ljudi od struke, koja se zove boks, pre nego što su postali komentatori više puta glumili na ringu pomenutog „Ajalu“...

 

Ajaaaala
Ajaaaala

 

 

 

 

 

Da ne izvlačim iz konteksta samo pomenutu televiziju, jer ni na drugima nije bolje....Recimo „Operacija Trijumf“ koja se emituje u svim mogućim „Kamasutra i sutra pozama“, preko , „Sela koje gori, dok baba češlja vunicu....“.na RTS-u itd.

Naše serije su već same za sebe posebna priča.

Čitava poplava domaće produkcije urbano - seosko – humorističkih prikaza naših života, sa lascivnim podsećanjima na razne krize u kojima smo bili ili u kojima se još uvek nalazimo. „Kamiondžije“, koje nisam gledao kad su bile emitovane, sad mi dodju kao melem na ranu, kao vrh profesionalizma, ako zanemarimo tehničko - tehnološku zastarelost. „Paja i Jare“, alias Pavle Vujisić i Miodrag Petrović Čkalja su za većinu jos uvek nedostižni nivo glume i profesionalizma.

      Sva istraživanja gledanosti upućuju nas da je najgledanija serija „Selo gori, a baba se češlja“, serija nastala u kućnoj radionici porodice Bajić. Napisana kako je napisana, kao neko ko je video njen manji deo, imam utisak da je  glumača ekipa, pre svega, uspela da od jednog relativno banalnog teksta, napravi gledanu seriju. Jedan od razloga bi se mogao nalaziti i u činjenici  da u seriji ne igraju „prežvakani“ Bgd glumci, koji su u svakoj čorbi mirodjija, već  neka relativno sveža lica, od kojih se izdvojio i odskočio Nenad Okanović, kao sin Dragan. Njemu se, na moje iznenadenje, pridružio Manda, koji se uspešno izborio sa tanušno napisanim likom njegovog oca, dok je kragujevački glumac Mirko Babić, kao Dragojlo, sa poštapalicom „nemo se ljutiš“ osvojio  simpatije tv publike. Uprkos naglašenim izlivima nostalgičnog lokal i patriotizma arhetipa, začinjenog specifičnim, često prekarikiranim moravskim akcentom, serija nije skliznula u ordinarni kič. Izuzetno dobra kamera, scenografija i montaža, doprineli su da se ipak može reći da je serija „skockana“ poput onih starih, tog tipa, „Ljubav na seoski način“ i sl. Zbog svega, što se mene tiče, ona dobija prelaznu ocenu, naspram „Rodjaka sa sela“, „Ranjenog orla“ ili „Gorki plodovi“........ ! Siniša Kovačević je poput Radoša Bajića  u seriji „Gorki plodovi“ primenio princip porodične manifakture, ali je za razliku od Bajića, koji je bio dovoljno mudar da svoju familiju skloni, manje - više, iz vidokruga kamere, on učinio suprotno, pa je i rezultat obrnuto  proporcionalan količini porodičnog angažmana!

Od svih ne-pomenutih serija „Rode u magli“ se izdvajaju, pre svega, kao moderno i urbano koncipirana i realizovana serija, u kojoj je čitav kreativni deo tima uradio posao krajnje profesionalno, od prepoznatljivog rediteljskog rukopisa, preko scenografije, montaže...i glume, sve je manje više funkcionisalo kako treba i bilo na svom mestu. U tom timu skoro da nije bilo slabog mesta, pa su „Rode...“ što se mene tiče, na apsolutno prvom mestu!

Ima li smisla govoriti o reklamama ili marketingu na TV stanicama, koji uz sva uvažavanja o  njegovoj neophodnosti, već prelazi u pravu moru. Prekidaju se utakmice, serije, filmovi, info programi......kad ko i koliko hoće u beskraj. To NAM radi i takozvani Javni servis RTS, koji je i dalje budžetski korisnik,  uprkos ubiranju pretplate,  pa što ne bi onda to radile i privatne tv stanice? Bacite li pogled, ponekad na kablovsku mrežu i strane TV stanice, primetićete drastičnu razliku, ali to je već problem RRA (Radio difuzne agencije) koja se bavi stručno i profesionalno (tako bi trebalo da bude!!!) analitikom i sadržajem programa...ali i primenom zakona, pravila....!!!

I na kraju, mali osvrt na poplavu kvizova od „ Milionera...“ pa redom, koji nas u ovom ili onom obliku, poput reklama, čekaju iza svakog ćoška. Takmiče se pojedinci i familije, delkaju se raznorazne nagrade, novčane, robne, putovanja...tako da sam siguran da će svako od nas stići na red, te se iz tog razloga ne moramo plašiti svetske finansijske krize. Tu su kvizovi i sms-ovi...!

Ipak ne spomenuti i izdvojiti „Genijalni šou“ sa nadahnutim Borisom Komnenićem i ostalima iz ekipe, kao svojevrsnu parodiju na poplavu kič-kvizova, bilo bi nepravedno. Ko ih nije gledao preporučujem taj utorak, na TV Avala, od 21, 30. Deluje lekovito, pa se može gledati i repriza!!!

Naravno da se ovaj tekst ne može tretirati kao stručna kritika, jer sam na početku napomenuo da nisam baš prečesto ispred „malog ekrana tv prijemnika“,a i sva sreća da nas lagano prolaze ovi razni praznični dani, pa će se moći i o nečem drugom. Ipak, koliko sam mogao da primetim, možda netačno, smanjen je broj  tzv. emisija sa političarima, valjda niko ozbiljno ne najavljuje izbore, pa o čemu bi oni onda pričali: o svetskoj finansijskoj krizi i putevima izlaska iz krize, o nestanku i poskupljenju gasa, o evropskim integracijama (dje se dede onaj Boža Djelić....nema ga nešto?), o privredi, hoće li FIAT pokrenuti proizvodnju....???

Ipak naziv serije „Selo gori,  a baba se češlja....“ i dalje najbolje anticipira situaciju u kojoj se nalazimo.

 Još da nam se vrate gatare i onaj što mu se „ javlja..javlja mi se...čujete me...“ pa će biti kao u „stara dobra, Miloševićeva vremena“.

 

Atačmenti



Komentari (53)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 13:21 21.01.2009

Reprize

Tako da sam čak i ja, kao laik za boks, zapamtio da neki Ajala (ako se tako zove prebijeni bokser) redovno svake nedelje dobija batine od nekog Abrahama, pa sam se jedno vreme čudio zbog čega on pristaje da ga pomenuti Abraham redovno prebija, dok nisam shvatio da je to sve repriza


pnbb pnbb 15:53 21.01.2009

Re: Reprize

redovno svake nedelje dobija batine od nekog Abrahama, pa sam se jedno vreme čudio zbog čega on pristaje da ga pomenuti Abraham redovno prebija, dok nisam shvatio da je to sve repriza

ulazi plavusa u bar i seda za sank , za kojim je vec jedan covek . na tv ide slika tipa na ivici ograde mosta.
da se kladimo da nece skociti, kaze plavusa
ja kazem da hoce, kaze covek, evo 100$
kroz minut, tip skoci...

ipak, ne mogu vam uzeti pare, rece covek, naime ovo je snimak, i ja sam ga vec gledao, ne bi bilo posteno.

ne mogu ni ja uzeti pare, odgovori plavusa, gledala sam i ja snimak. al nisam verovala da ce opet da skoci
drug.clan drug.clan 13:47 21.01.2009

svasta

A sta nasi netalentovani i preko veze i negativne selekcije postali filmski i TV umetnici drugo mogu da urade nego da upale neki strani kanal kopiraju do besvesti sto americke kvizove sto latino sapunice.

Ponekada se setim vremena kada smo gledali filmove na TV-u bez prekidanja sa reklamama. I setim se da je to prvi uveo Pink negde 1993-94 i sada se zamislim kako smo lako pristali na to?
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:50 21.01.2009

Re: svasta

drug.clan
A sta nasi netalentovani i preko veze i negativne selekcije postali filmski i TV umetnici drugo mogu da urade nego da upale neki strani kanal kopiraju do besvesti sto americke kvizove sto latino sapunice.

Ponekada se setim vremena kada smo gledali filmove na TV-u bez prekidanja sa reklamama. I setim se da je to prvi uveo Pink negde 1993-94 i sada se zamislim kako smo lako pristali na to?



Pa nije pitanje ne pristajanje....Postoje zakoni, kao i RRA, koja treba da prati programe, kolicinu tzv EPP programa...itd, ali nista od toga, pa zbog toga svako vrti sta i kako hoce. Zakoni vaze i za privatne firme, a posebno ZA LAZZNI JAVNI SERVIS RTS!!!
poz
bkc
triton92 triton92 15:08 21.01.2009

Re: svasta

a posebno ZA LAZZNI JAVNI SERVIS RTS!!!
poz


Bila je pre par meseci prica oko placanja i ne placanja pretplate.Ja sam te poslusao !!! Ali nemoj posle nisam ja to rekao.Ja cu da kazem: reko Cole i molim lepo:)).
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 10:52 22.01.2009

Re: svasta

triton92
a posebno ZA LAZZNI JAVNI SERVIS RTS!!!
poz


Bila je pre par meseci prica oko placanja i ne placanja pretplate.Ja sam te poslusao !!! Ali nemoj posle nisam ja to rekao.Ja cu da kazem: reko Cole i molim lepo:)).


JA NE PLACAM TV PRETPLATU I TO JE MOJ IZBOR, NIKO MI NIJE REKAO....!!!!EVO JAVNO KAZEM....
poz
bkc
mashha mashha 14:26 21.01.2009

!

Još da nam se vrate gatare i onaj što mu se „ javlja..javlja mi se...čujete me...“ pa će biti kao u „stara dobra, Miloševićeva vremena“.

Vidovita Zorka (sada samo Gospođa Zorka) se vratila kao tarot tumač na TV K::CN- bejah šokirana pre nekoliko meseci... a čula sam da je na istoj televiziji gostovao i gospodin "javlja mi se"
ludvig92 ludvig92 14:37 21.01.2009

...

Od svih ne-pomenutih serija „Rode u magli“ se izdvajaju, pre svega, kao moderno i urbano koncipirana i realizovana serija, u kojoj je čitav kreativni deo tima uradio posao krajnje profesionalno, od prepoznatljivog rediteljskog rukopisa, preko scenografije, montaže...i glume, sve je manje više funkcionisalo kako treba i bilo na svom mestu. U tom timu skoro da nije bilo slabog mesta, pa su „Rode...“ što se mene tiče, na apsolutno prvom mestu!

potpis1. čini mi se da, barem što se tiče rezije, je greh ovu seriju uopšte porediti sa ostatkom ponude. Serija odskače i ukupnim kvalitetom ali rezija je domaći zadatak za konkurenciju.

Ipak ne spomenuti i izdvojiti „Genijalni šou“ sa nadahnutim Borisom Komnenićem i ostalima iz ekipe, kao svojevrsnu parodiju na poplavu kič-kvizova, bilo bi nepravedno. Ko ih nije gledao preporučujem taj utorak, na TV Avala, od 21, 30. Deluje lekovito, pa se može gledati i repriza!!!

potpis2. oni su stvarno osvezili ponudu. imalo bi se šta i prigovoriti ali deluju lekovito:). HRT je svojevremeno imao taj show, mislim da ova naša verzija ne zaostaje.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 14:40 21.01.2009

Re: ...

ludvig92
Od svih ne-pomenutih serija „Rode u magli“ se izdvajaju, pre svega, kao moderno i urbano koncipirana i realizovana serija, u kojoj je čitav kreativni deo tima uradio posao krajnje profesionalno, od prepoznatljivog rediteljskog rukopisa, preko scenografije, montaže...i glume, sve je manje više funkcionisalo kako treba i bilo na svom mestu. U tom timu skoro da nije bilo slabog mesta, pa su „Rode...“ što se mene tiče, na apsolutno prvom mestu!

potpis1. čini mi se da, barem što se tiče rezije, je greh ovu seriju uopšte porediti sa ostatkom ponude. Serija odskače i ukupnim kvalitetom ali rezija je domaći zadatak za konkurenciju.

Ipak ne spomenuti i izdvojiti „Genijalni šou“ sa nadahnutim Borisom Komnenićem i ostalima iz ekipe, kao svojevrsnu parodiju na poplavu kič-kvizova, bilo bi nepravedno. Ko ih nije gledao preporučujem taj utorak, na TV Avala, od 21, 30. Deluje lekovito, pa se može gledati i repriza!!!

potpis2. oni su stvarno osvezili ponudu. imalo bi se šta i prigovoriti ali deluju lekovito:). HRT je svojevremeno imao taj show, mislim da ova naša verzija ne zaostaje.



...eto. slazem se...! Da u "genijalnom kvizu" bi samo malo manje mogli da "galame" kako bi se ceulo sve, ali nacelno je ok...a i sazna se ponesto, neobicno!
constrictoria92 constrictoria92 14:53 21.01.2009

Tek da reknem

da po mom skromnom misljenju JavniNaplatniServis GradjanaSrbije ne bi smeo uopste da emituje reklame, zato sto vec debelo naplacuje pretplatu.

Inache, na JavnomNaplatnomServisu bih volela da odgledam i emisiju koja se tiche gradova i sela Srbije.

Sta radi Beogradska hronika na JavnomNaplatnomServisu?!? Beograd vec ima gradsku TV, Studio B, pa mislim da ona treba da se bavi emisijama ovog tipa (a i bavi se i to mnogo uspesnije nego JavnoiNaplatniServis).
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 15:04 21.01.2009

Re: Tek da reknem

constrictoria92
da po mom skromnom misljenju JavniNaplatniServis GradjanaSrbije ne bi smeo uopste da emituje reklame, zato sto vec debelo naplacuje pretplatu.

Inache, na JavnomNaplatnomServisu bih volela da odgledam i emisiju koja se tiche gradova i sela Srbije.

Sta radi Beogradska hronika na JavnomNaplatnomServisu?!? Beograd vec ima gradsku TV, Studio B, pa mislim da ona treba da se bavi emisijama ovog tipa (a i bavi se i to mnogo uspesnije nego JavnoiNaplatniServis).



Naravno da RTS kao javni servis ima pravo na reklame, ali u redukovanom smislu,al ko te pita...samo placaj! Zasto se od pretplate ili budzetskih sredstava finansiraju druge sluzbe rts-a, produkcija ploca, orkestar, II program...ili sta god vec imaju jos uvek. To se takodje odnosi i na BGD hroniku koja je prisutna ne samo u toj emisiji, vec i u svim drugim info emisijama, u kojima saznajemo zasto neka ulica u BGD ima grejanje a nema vodu i sl..ali neka placa ko ne misli svojom glavom!
poz
bkc
Hansel Hansel 08:20 25.01.2009

Re: Tek da reknem

Ako govorite o pravu u smislu legalnosti (pošto to omogućuje zakon) da imaju reklame i prekidaju emisije njima, u pravu ste, ali i tu postoje ograničenja - ne smeju se prekidati dečje, verske i informativne emisije. Tako da oni neštedimice koriste tih svojih 6 minuta u satu (+ dosadne i n puta viđene foršpane ne zaboravljaju) - komercijalne televizije imaju pravo na 12. Jedino, mora da se primeti, u januaru je slabija "berba", recesija?

Međutim, javni servis NEMA PRAVA (u smislu legitimnosti) da reklamama (ili bilo čime) prekida emisije ako se već finansira iz javnih prihoda (odakle podatak da je još uvek budžetski korisnik? ne sumnjam, da se razumemo, ali Vas molim za referencu, zanima me), a naročito od pretplate! Da ima reklamne blokove IZMEĐU emisija - OK, U emisijama - nikako. Koliko znam, nijednom javnom servisu u svetu to nije zakonski dozvoljeno; ne znam kao stoji s HRT-im - oni izuzetno retko dozvole prekid neke serije JEDNOM JEDINOM reklamom, i to odmah iza špice. Pošto se dešava vanredno retko, može se reći da je to podnošljivo, mada je u principu i to nedopustivo.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 09:57 25.01.2009

Re: Tek da reknem

Hansel
Ako govorite o pravu u smislu legalnosti (pošto to omogućuje zakon) da imaju reklame i prekidaju emisije njima, u pravu ste, ali i tu postoje ograničenja - ne smeju se prekidati dečje, verske i informativne emisije. Tako da oni neštedimice koriste tih svojih 6 minuta u satu (+ dosadne i n puta viđene foršpane ne zaboravljaju) - komercijalne televizije imaju pravo na 12. Jedino, mora da se primeti, u januaru je slabija "berba", recesija?

Međutim, javni servis NEMA PRAVA (u smislu legitimnosti) da reklamama (ili bilo čime) prekida emisije ako se već finansira iz javnih prihoda (odakle podatak da je još uvek budžetski korisnik? ne sumnjam, da se razumemo, ali Vas molim za referencu, zanima me), a naročito od pretplate! Da ima reklamne blokove IZMEĐU emisija - OK, U emisijama - nikako. Koliko znam, nijednom javnom servisu u svetu to nije zakonski dozvoljeno; ne znam kao stoji s HRT-im - oni izuzetno retko dozvole prekid neke serije JEDNOM JEDINOM reklamom, i to odmah iza špice. Pošto se dešava vanredno retko, može se reći da je to podnošljivo, mada je u principu i to nedopustivo.



Govorimo o istoj stvari i slazemo se, pa nemam potrebu da sirim dalje! Sto se tice koriscenja budzeta, to je krajnje jednostavno, zavirite u njega pa cete lako pronaci. Zbog toga, kao i reklama, o sadrzaju da i ne govorim, tvrdim da mi nemamo javni servism vec kvazi servis koji sisa dve majke...itd Zbog toga ne treba placati pretplatu, sto ja i ne cinim. Kad budu postali Javni servis, odrekli se novca iz budzeta.itd, mozemo da se nagodimo...
poz
bkc
Hansel Hansel 11:07 25.01.2009

Re: Tek da reknem

Da, pa nisam ja bio u koliziji s Vašim mišljenjem, samo sam hteo da nešto naglasim.

Pozdrav
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 09:15 26.01.2009

Re: Tek da reknem

Hansel
Da, pa nisam ja bio u koliziji s Vašim mišljenjem, samo sam hteo da nešto naglasim.

Pozdrav


Nisam ni mislio..Sve ok!
poz
bkc
mamarjan mamarjan 16:13 21.01.2009

A nauka? Znanje?

Baš me čudi što niko do sada nije spomenuo tv sadržaj naučnog tipa, ili nekog drugog koji bi popularizovao znanje. Kad gledaš našu televiziju, čini se da je najbolje sebi za životni cilj postaviti da budeš glup.

Televizija ima preveliki uticaj na naciju... Bilo bi jako dobro kad bi taj uticaj iskoristila da popularizuje prave vrednosti...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 10:53 22.01.2009

Re: A nauka? Znanje?

mamarjan


Televizija ima preveliki uticaj na naciju... Bilo bi jako dobro kad bi taj uticaj iskoristila da popularizuje prave vrednosti...



TAMAN POSLA....DA TO RADE!!!? Gde bi onda oni????
poz
bkc
Jelena Milić Jelena Milić 16:36 21.01.2009

tu su u novinama, sad ce i na TV


Još da nam se vrate gatare i onaj što mu se „ javlja..javlja mi se...čujete me...“ pa će biti kao u „stara dobra, Miloševićeva vremena“.



evo je za sad u pravdi, neka ruzica kralj, javlja joj se da su legija i zvezdan nevini
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:53 21.01.2009

Ja nisam u

mogućnosti da ispratim sve reprize, tj. srpske TV programe, ali sam se ispovraćala videvši onu odvratnost od Kursadžija, dakle to je takav kal da je to čudo...al' sigurno ga repriziraju...
A da se ženske i muške babe vračare vraćaju, to sam čak i ja videla.
libkonz libkonz 17:06 21.01.2009

Re: Ja nisam u

odvratnost od Kursadžija, dakle to je takav kal da je to čudo

Trenutno najniže dno. Primitivizam kakav nisam očekivao da će ikada da se pojavi na televiziji. Žalosno je to što su takve emisije najisplativije, a najlakše ih je napraviti. A što se tiče taloga, uskoro će nova emisija na istoj televiziji, mislim ipak nešto najgore do sada.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:13 21.01.2009

Re: Ja nisam u

Ja sam te Kursadžije ranije još videla na hrvatskoj tv i već tada su mi bili otužni, ali šta su ovi uspeli od njih da naprave, odnosno na koje dno dnova od dna su uspeli da ih spuste prosto je neverovatno.
libkonz libkonz 17:18 21.01.2009

Re: Ja nisam u

Jelica Greganović
Ja sam te Kursadžije ranije još videla na hrvatskoj tv i već tada su mi bili otužni, ali šta su ovi uspeli od njih da naprave, odnosno na koje dno dnova od dna su uspeli da ih spuste prosto je neverovatno.

Ono se zvalo "Večernja škola" i čista je umetnost naspram kursadžija. Toliko bespotrebnih vulgarnosti, vicevi tipa išli Srbin i još neko i Srbin ispao pametan ili nešto slično.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:21 21.01.2009

Re: Ja nisam u

Tako je, u pravu si. Čista umetnost za ovo žvalavljenje.
libkonz libkonz 17:30 21.01.2009

Re: Ja nisam u

Čekaj, sad treba da krene "Trenutak istine". Mislim da niže od toga neće da može.
man ray loves me man ray loves me 01:04 24.01.2009

Re: Ja nisam u

Primitivizam kakav nisam očekivao da će ikada da se pojavi na televiziji.

vidim da nisi upoznat sa opusom 'audicije'.
loader loader 17:37 21.01.2009

Jalovost - rezultat jalovosti !

Odličan blog.

Primetili ste nešto? Tolike serije o selu, a ni u jednom slučaju nema seoskog života. To je samo deo seoskog ambijenta i neka trivijalna radnja za astalom ili u već kakvom skučenom, nefilmičnom prostoru. Niko ne žanje, ne bere kukuruz, ne radi u polju. Ništa tu iz stvarnog seoskog života ne proizilazi. Uglavnom loši ili prosečni glumci samo se dovikuju za nekakvim stolom. Uvek je naša produkcija bolovala od očajno snimljenog tona. I filmovi, i serije. Plus glumci koji se u dijalozima deru sa pola metra (jer em nema prave sadržine dijaloga, pa se dranjem nadomešta, em je to podražavanje banalne komunikacije kakva i u stvarnosti postoji). Dakle, populističko zatupljivanje do koske. Iza toga stoje 1. netalenat, 2. tezgarenje (uvaljivanje, radi sitnog honorara, prostoj publici). Duh prosečnosti i sitnodušja, kakav danas ubedljivo preovlađuje (u smislu da vlada u svim slojevima!), formira unazađujuće serijale koji dodatno osakaćuju ionako duboko narušen mentalni potencijal ovog društva.

Kvalitet našeg tv-programa, posebno domaće igrane produkcije - najbolje pokazuje do koje mere očaja je dospela naša kolektivna vitalnost. Čim nema stvaralačke energije, nema ni produžetka vrste, u najširem smislu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:39 21.01.2009

Re: Jalovost - rezultat jalovosti !

Kvalitet našeg tv-programa, posebno domaće igrane produkcije - najbolje pokazuje do koje mere očaja je dospela naša kolektivna vitalnost. Čim nema stvaralačke energije, nema ni produžetka vrste, u najširem smislu.


E, ako ovo stoji, onda su i Slovenci ugasili...mada me to ne teši.
loader loader 17:41 21.01.2009

Re: Jalovost - rezultat jalovosti !

Oh, Jelice, sestro slovenačka, to je samo dokaz da budalaština nema granice.. :)
libkonz libkonz 17:47 21.01.2009

Re: Jalovost - rezultat jalovosti !

Čim nema stvaralačke energije

Ima je, ali "mangupi" ne daju da ispliva. Znaju oni da ne vrede i jedino što mogu je da koče kreativce. Uspešno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:13 21.01.2009

Re: Jalovost - rezultat jalovosti !

Daklem, glupost ima beli šengen
loader loader 18:57 21.01.2009

Re: Jalovost - rezultat jalovosti !

Jelica Greganović
Daklem, glupost ima beli šengen
: ))
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 10:55 22.01.2009

Re: Jalovost - rezultat jalovosti !

Jelica Greganović
Daklem, glupost ima beli šengen


Naravno moja zemljakinjo..i nikada nije bilo drugacije, niti ce biti!!
poz
bkc
libkonz libkonz 17:50 21.01.2009

Rode

Svi hvalite "Rode", ali meni se ipak čini da su falila još dvojica - trojica scenarista, da priči daju na jačini.
ludvig92 ludvig92 18:11 21.01.2009

Re: Rode

Svi hvalite "Rode", ali meni se ipak čini da su falila još dvojica - trojica scenarista, da priči daju na jačini.


slazem se. mislim da je to ustvari najranjiviji tj najslabiji deo serije...
ali je, kako sam vec rekao, gajic napravio takav posao da je dobar deo minusa amortizovao.
meni su ustvari najbolje bile one prve epizode sa jako malo dijaloga i mnogo tih njegovih kadrova.
libkonz libkonz 19:20 21.01.2009

Re: Rode

gajic napravio takav posao da je dobar deo minusa amortizovao.

Apsolutno se slažem. I glumačka podela dobra, kao i dobar posao ostatka ekipe. Da su imali, uz postojećeg scenaristu, još dvojicu koscenarista, bila bi serija za 10!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 10:56 22.01.2009

Re: Rode

libkonz
Svi hvalite "Rode", ali meni se ipak čini da su falila još dvojica - trojica scenarista, da priči daju na jačini.



Nisam rekao da nije moglo bolje, samo da je u poredjenju sa drugim....fenomenalna! Uvek je pitanje sta sa cime poredite....Slazemo se
poz
bkc
gorio92 gorio92 18:17 21.01.2009

Samo što nije

Još da nam se vrate gatare i onaj što mu se "javlja..javlja mi se...čujete me..." pa će biti kao u "stara dobra, Miloševićeva vremena".

Repriza "starih dobrih Miloševićevih vremena" kreće polako ali sigurno.
Glavni glumci, koji nisu zauzeti na projektu Hag, okupili su se oko novog Režisera, podela uloga se privodi kraju, pa ko nije uspeo da pobegne, može da "uživa".
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:41 21.01.2009

Što se repriza tiče,

državna slovenačka televizija svaku ponoć reprizira dnevnike od 1990. naovamo, istrajno svaki dan...naravno ja na to naletim povremeno i živa se zaprepastim kad ugledam onaj modni vremeplov (svi ko Kvisko imaju naočare i pečurčica frizure uz karirane sakove) sa slutnjom rata...sad smo negde u 1991. godini i meni postaje loše...Mada sam se pre neko veče baš pitala, bi li se RTS usudio da uprizori takvu reprizu?

Bata Cole, ajd da potpisujemo peticiju i tražimo od RTS da reprizira sve svoje dnevnike od 1990. godine do pada Miloševića...aj' mooolim te!
deda92 deda92 20:19 21.01.2009

Re: Što se repriza tiče,

Bata Cole, ajd da potpisujemo peticiju i tražimo od RTS da reprizira sve svoje dnevnike od 1990. godine do pada Miloševića...aj' mooolim te!


vi se jelice salite !?

odviko sam se tih faca sa junackim modrim grudima od preteranog udaranja , sada su ovi mirovnjaci u modi prete ali nece da se biju ,od kojih ne smes da otvoris frizider -jer mogu da i odatle izadu i kazu no no znate da smo za mir, sto je dobro za mene dijeta samo taka !

poz

libkonz libkonz 21:28 21.01.2009

Re: Što se repriza tiče,

ajd da potpisujemo peticiju i tražimo od RTS da reprizira sve svoje dnevnike od 1990. godine do pada Miloševića...aj' mooolim te!

Da se ja pitam ja bih čak zabranio sve te pevače stvorene devedesetih, od Dr. Igija, Ivana Gavrilovića, Đoganija i ostalih. Ostavimo devedesete u prošlom veku, molim vas.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:07 22.01.2009

deda,

očito kasnim, kaže mi drug da Art tv već reprizira dnevnike iz 90-ih...a baš sam lepo smislila...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 10:57 22.01.2009

Re: Što se repriza tiče,

Jelica Greganović
državna slovenačka televizija svaku ponoć reprizira dnevnike od 1990. naovamo, istrajno svaki dan...naravno ja na to naletim povremeno i živa se zaprepastim kad ugledam onaj modni vremeplov (svi ko Kvisko imaju naočare i pečurčica frizure uz karirane sakove) sa slutnjom rata...sad smo negde u 1991. godini i meni postaje loše...Mada sam se pre neko veče baš pitala, bi li se RTS usudio da uprizori takvu reprizu?

Bata Cole, ajd da potpisujemo peticiju i tražimo od RTS da reprizira sve svoje dnevnike od 1990. godine do pada Miloševića...aj' mooolim te!



Ja zakasnio sa odgovorima, ali smo vec saznali da su se drugi setili..Steta sto nije na nekom gledanijem kanalu
bkc
libkonz libkonz 13:58 24.01.2009

Re: Što se repriza tiče,

ajd da potpisujemo peticiju i tražimo od RTS da reprizira sve svoje dnevnike od 1990. godine do pada Miloševića...aj' mooolim te!

Jelice, može li ovo da prođe?
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:29 21.01.2009

Program

Dobar je TV program, odličan je TV program, dobar je .... samo je malo dosadan, što bi rekao naš najgenijalniji nosati glumac.

Ja gledam samo sport, i povremeno informativno. Čisto da se ispljujem.

A za nas koji retko gledamo, to što svaka telezivija ponavlja serija može da bude i dobro. Evo, ja sam našu najbolju seriju "Kuda idu divlje svinje" u poslednjih dana gledao na nekoliko kanala. Ostala mi samo još druga, peta i poslednja epizoda pa da sve vidim. Moram da pratim ko je sledeći prikazuje da mi ne promakne.

Gosn Cole, hvala za lep pregled. Od koristi je nama neredovnima
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 10:59 22.01.2009

Re: Program

Milutin Milošević
Dobar je TV program, odličan je TV program, dobar je .... samo je malo dosadan, što bi rekao naš najgenijalniji nosati glumac.

Ja gledam samo sport, i povremeno informativno. Čisto da se ispljujem.

A za nas koji retko gledamo, to što svaka telezivija ponavlja serija može da bude i dobro. Evo, ja sam našu najbolju seriju "Kuda idu divlje svinje" u poslednjih dana gledao na nekoliko kanala. Ostala mi samo još druga, peta i poslednja epizoda pa da sve vidim. Moram da pratim ko je sledeći prikazuje da mi ne promakne.

Gosn Cole, hvala za lep pregled. Od koristi je nama neredovnima


Slazem se da je serija "Kuda idu.." i onda a i sada bila dobra...No sva sreca je da i mi imamo kabl, ša kliknes i nema ih, ali ONI to i znaju, pa se okrecu onima koji su navkli na "ispiranje i centrifugu.."
poz
i hvala
bkc
jaksa scekic jaksa scekic 23:40 21.01.2009

Sve je stvar sivo-bele

mase koja se zove mozak.
Ako ima ideja ima dobrih TV. Na ovim prostorima nema dobrih ideja, nego se recikliraju stare , naprimer, to je kviz na Fox-u (Kviskoteka), tropadezne serije na Pinku, upravo gledam po drugi put DA ILI NE O. Kovacevic o zdravstvu i po drugi put nema Krugoline, osoba koja je u poslednjih 10 godina uradila vise za zastitu pacijenata u zdravstvu nego svi ministri do sada. Zabokrecina i monopol ljudi koji sede u pilotskoj kabini nasih televizija, umorili su se , ali tesko ih je pomeriti.
U inostranim TV ljudi koji kreiraju i osmisljavaju programime menjaju se na 4-5 godina, dolaze novi sa novim idejama.
Kad se dugo sedi u sedlu, onda se neke stvari i omaknu, recimo stavljanje Sebe u prvi plan povodom smrti jedne od legendi urbanog Beograda.U svakom izvestaju bio je kadar sa Direktorovim likom da se gledaliste slucajno ne zabrine da nije bio i da nije bio prijatelj sa preminulim.
Ali to rade i drugi Dan Bates gazda na Fox ili nam cestita Novu Godinu ili nam prica kako je on gledao inauguraciju Ajzenhauera, Matic se pojavlju na svojoj TV dosta cesto.
Mnogo veci gazda Murdock je do sad dao samo jedan do dva intervjua na Sky News-u iako bi mogao da se slika do besvesti.
Ja generalnog direktora BBC ili ITN-a nikad do sada nisam video na njihovim programima, sem ako stanica nije dobila nekog TV Oskara.
Jos jedan nas izum jos is onih vremena Glodur Informativnog programa intervjuise Predsednika, Premijera Lidera opozicije, a ne novinar kome je to specijalizacija.
To u britanskoj TV nema.
Opet cujem da se na RT Vojvodinu vracaju naftalinski kadrovi iz devedesetih da ucestvuju u preporodu te do bola zapustene televizije. Danas opet citam na web sajtu RTS o novom vizuelnom indentitetu koji se bazira na (koliko vidim spotove) narodnim nosnjama i narodnim motivima.
Ono sto meni licno smeta sto je sa ekrana skoro svih TV proterano urbano-gradsko .
Zato sam voleo serije Lisice i Ulicu Lipa, muka mi je od slika idilicnog srpskog sela gde je sve lepo, umiveno, veselo, govori iskvarenim jezikom i upotrebljava neka cudna gramatika.
Zasto moramo da se posaljacimo i vise nego sto jesmo.
BTW ja odmah da se deklarisem da sam gledao "Ranjenog orla" i mislim da je to uradjeno sasvim OK, od fotografije pa do glume,kostima i sjajna odluka da se ide po principu svaki dan po jedna epizoda.

J

PS: Zato sve vise gledam Studio B , sva sreca da imam HRT u kablu. Tamo TVD 2 traje tacno 23 minuta ma sta da se desi. Ovaj nas na RTS-u opet ima rastegljivo trajanje, a subotom i nedeljom je kao dokumentarni program-bez vesti. Sve cesce gledam i vesti Fox-a a bogami i Masana Lekica sa njegovim Dosijeom, rekonstrukcije ubistava.Nije originalna ideja, ali je bar uradjeno profesionalno
Ipak Cole nije tako lose kao sto se cini. Moze bude i mnogo gore

PPS: Saram sad po jutarnjim programima, oduvek me intrigirao mazohisticki poriv drugih TV da se takmice sa RTS-om u produkciji jutarnjeg programa. RTS ima najvise tehnicko-kadroviskih potencijala da "pokriju" Srbiji, kao i STB da pokrije Beograd. Najsmesniji mi je Fox sa nekih 900 sekundi i voditeljima :))) koji kao da vode vesti u 19.00. Ako vec rade jutarnji program, on po svojoj formi treba da bude mnogo opusteniji, i mnogo vise servisnih informacija. Ovako, kod njih je prva vest bila da je Obamam po drugi put podneo zakletvu. E pa zaboleme me u 7 ujutru kad hocu da znam dal da ponesem kisobran, ili sal..

I da zavrsim onako kako sam poceo , umesto da osmisle program za one koji ne zele da gledaju jutarnje programe, produciraju blede kopije. Nesto slicno je bilo ranije kad je Tijanic hteo da bije Pink pinkovskim oruzjem. Nadam se da je odustao od toga.Ali 48 sati svadba i dalje prezivljava.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:00 22.01.2009

Re: Sve je stvar sivo-bele

jaksa scekic
mase koja se zove mozak.
Ali 48 sati svadba i dalje prezivljava.



A sve se vidi u ovoj Vasoj zadnjoj recenici...nemam sta da dodam!
poz
bkc
a da imam Zikina sarenica...VRH!
ninevla ninevla 10:54 22.01.2009

red serija

Red reklama, pa red serija( repriza i repriza)
Toliko glupavih i nemastovitih reklama nigde nema kao kod nas! I kad savremeni, nereprizirani film(retko, doduse) prekinu sa reklamama, ja cvrsto odlucim da taj reklamirani proizvod ne kupujem! Iz inata!
Serije (izuzev Roda) su katastrofalne. Posto ne spadam u mazohiste, ja ih uglavnom preskacem.A, kad slucajno naletim, ne znam o kojoj se seriji radi.Posto se isti likovi redovno pojavljuju u svim serijama.
Zaista bih volela da mi neko strucno objasni dokle cemo se smejati( i zasto) nakaradnom govoru pirocanskom ili moravskom(svejedno). S obzirom da odavno nema obrazovnog programa, pa ni emisija koje se bave pravilnim govorom, mozda cemo svi govoriti kao Djosha ili Bajic!
Zato svi na tenis! Po mogucstvu, bez tona!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:01 22.01.2009

Re: red serija

ninevla

Zato svi na tenis! Po mogucstvu, bez tona!


Igrace Djosa i tenis ako ustreba.....!!!!
poz
bkc
d_sandic d_sandic 10:58 22.01.2009

B92

Slažem se sa vama. I da proširim, uzmite na primer b92. Pola udarnih vesti u 18 i30 presečeno je reklamama i samoreklamama u kojima se raklamiraju emisije i akcije te medijske kuće. Kao što rekoste, nisam stručnjak ali mislim da to čak nije ni dopušteno famoznom uredbom RRA. Što se repriznog programa tiče, umalo da mi ogade gosp. Zvonka Bogdana i njegovu muziku. Pojedine epizode Insajdera su ponavljane toliko puta da ih je čovek mogao naizust naučiti! Serija NMK je ispod svakog estetskog nivoa...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:02 22.01.2009

Re: B92

d_sandic
Slažem se sa vama. I da proširim, uzmite na primer b92. Pola udarnih vesti u 18 i30 presečeno je reklamama i samoreklamama u kojima se raklamiraju emisije i akcije te medijske kuće. Kao što rekoste, nisam stručnjak ali mislim da to čak nije ni dopušteno famoznom uredbom RRA. Što se repriznog programa tiče, umalo da mi ogade gosp. Zvonka Bogdana i njegovu muziku. Pojedine epizode Insajdera su ponavljane toliko puta da ih je čovek mogao naizust naučiti! Serija NMK je ispod svakog estetskog nivoa...


Naravno ja sam tek ovlas dodirnuo jedan od vecih problema....U nedelju cu da pratim hoce li Ajala biti ponovo prebijen..Zao mi coveka, ali i nas!
poz
bkc
Dejan I. Dejan I. 22:25 23.01.2009

Eh što nisam neko i nešto

Gledam nedavno neki film na RTS-u. U sred filma pojavljuje se pokretna traka (valjda se to zove "kajron" ) sa najnovijim vestima uz obaveštenje da će opširnije vesti biti emitovane po završetku filma. Nakon toga film se prekida dugim blokom reklama. Eh što nisam neko i nešto pa da im kažem da je svaki film jedno umetničko delo i da se NE SME skrnaviti raznim "kajronima", reklamama itd. Isto bih im rekao da nemaju pojma koliko nas vređaju njihovom "najgledanijom" serijom "Selo gori, a baba...." jer nemaju pravo da tim užasnim nazivom vređaju naše dostojanstvo, moju babu i sve naše babe .
petarkocic petarkocic 01:16 25.01.2009

Mediji za zaglupljivanje

Ne razumem da se vodi ovolika polemika o nečemu što služi za zaglupljivanju ljudi.. Bolje bi bilo da razgovaramo o tome koja televizija više zaglupljjuje. A o ovima koji hvale pojedine televizije mislim da su to veoma beznadežni slučajevi kojima ni savremena medicina teško može da pomogne. Jedina dobra stvar je pretplata koja bi trebalo da se naplaćuje samo onima koji televiziju gledaju a ne znaju da su trenutno podvrgnuti programu za zaglupljivanje. Ja na svoju sreću čim uključim televizor odmah utonem u san . Zato pomalo razmišljam da li televizija ne učestvujetvuje i u uspavljivanju ljudi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana