Pouke jedne večere

Predrag Brajovic RSS / 22.01.2009. u 22:18

 

LazarKostic.jpg

     У свом есеју о Лази Костићу Милан Кашанин написао је и следећу реченицу: „Кнез Никола је волео људе, али мале.” Ова Кашанинова иронија најбоље разјашњава однос црногорског владара према свом тадашњем намештенику, данас изузетно цењеном српском песнику деветнаестог века. Наиме, творац вероватно најславније песме у нашој књижевности, Santa Maria della Salute, неко се време задржао на „двору” књаза Николе, као уредник службеног црногорског листа. Тај најмање плодни период у животу Лазе Костића протекао је мимо његових очекивања; моравши да се из разноразних разлога скрајне из Србије, овај песник поверовао је да ће ваљано ухлебљење и песнички плодотворну доколицу пронаћи у легендом опточеним црногорским брдима. На жалост, тамо су га дочекале беспрекидне цетињске кише и кнежево мушичаво властољубље. А тај његов судруг по перу, књаз Никола, није био спреман да признајући Лазину књижевну величину унеколико својој и науди.

     Та црногорска епизода Лазе Костића у ствари је, понешто измењена, увелико пратила цео његов живот. Никада довољно цењен и слављен, често посматран тек као занимљиви особењак ондашње српске литературе, он се све време потмуло спремао за коначни обрачун са својим добом, у којем ће, напокон, успети да изравна све рачуне. Осим у стиховима – а Костић је, право говорећи, једини наш истински аутентични песник оног времена – тај обрачун је записан и у једној од најчуднијих књига у нашој литератури. Реч је, наравно, о Књизи о Змају.

     220px-Jova_Jovanovic_Zmaj.jpgТо необично дело објављено је 1902. године, у трену када је српски романтизам већ увелико истрошио властиту форму. У њему се, наизглед непристрасно, темељито претреса целокупна поезија Јована Јовановића Змаја, тада неприкосновеног писца и Костићевог пријатеља. Оно што одатле произлази било је поражавајуће за целокупну јавност: Змај, народни песник и његов бард, управо је по својим најцењенијим песмама био оличење тадашње лоше литературе, ако је није и сâм подстицао. Оно најбоље код Јована Јовановића требало је, како је Лаза просудио, тражити најпре у његовим лирским песмама, а не онима које су претежно биле политички, национално и друштвено ангажоване. На предлог једног пријатеља да ублажи оштрину свог суда о Змају и његовом слављеном певању, одговорио је: „То би била капитулација (и) пред њима, (и) пред његовим отрцаним кадионицама.” А на то није био спреман.

     Овај пркосни песник понешто се и огрешио о свог некадашњег пријатеља. На начин античких ретора, он је у своју књигу унео и прегршт епизода из њиховог заједничког живота, и то махом оне које су Змајев карактер приказивале у крајње неповољном светлу. Веровати да у овоме није било и помало освете повређене песничке сујете, што неки готово ћутке пренебрегавају, јесте беспотребно настојање да се Лази Костићу одрекну неке сасвим људске слабости. Како год да било, поједине од тих епизода ипак јесу тек верни прикази романтичарског духа и заноса оног доба.

     Тако је, на пример, 1861. године одржана сасвим необична песничка вечера. На њој су се окупили три тадашња друга – Јован Јовановић Змај и Стеван Владислав Каћански, као већ потврђени песници, и Лаза Костић, као почетник – како би за једну ноћ саставили песму који ће на сутрашњој прослави, а и убудуће, бити прихваћена као српска химна. После подоста попијеног чаја, али и вина, како читамо у Књизи о Змају, освануло је и јутро, али с њим не и тражени стихови. И сва тројица су се, напокон, предали пред сном. Иако Лаза Костић ову анегдоту износи као пример свог уверења да је песницима немогуће певати без заноса, па макар то било и по задатку и налогу властитог народа, и ово је тек део оптужбу на Змајев рачун, који се тог посла касније свесрдно прихватио…

     Костићева животна судбина, напокон, јесте пуко испуњење његовог песничког „вјерују”. Како је сâм на једном месту написао, „врло су ретки часови кад се већина, а камоли ‚све’ ‚клања чистом карактеру’”. А он је управо то био. Иако је беспоговорно волео српски народ, он га је волео другачије и искреније од осталих. Дивио му се како други нису умели, али га је и једнако тако кудио. А народ? Народ је, као и кнез Никола, волео мале људе. Или, да будемо прецизни, оне мање. Јер то је, ипак, лакше.

Proclamation_of_the_Kingdom_of_Montenegro.jpg 



Komentari (184)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vishnja92 vishnja92 22:20 22.01.2009

Predraaaageeeee :)))

konacno :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:37 22.01.2009

Re: Predraaaageeeee :)))

Хвала ти за цветак... Ја бих ти узвратио "Џони Вокером", ал' криза је. Ваљда и лозовача може да прође, ње сам барем стотине литара у свом животу испекао а, уосталом, у складу је са текстом. И, при том, знатно јефтинија када се израђује у домаћој радиности.
niccolo niccolo 09:56 23.01.2009

Re: Predraaaageeeee :)))

Evo ja ću da dodam Džonija...taman da regulišemo ono piće
vishnja92 vishnja92 11:54 23.01.2009

Re: Predraaaageeeee :)))

al ovo je zapravo zivotvorno....pricam iz iskustva:
Unfuckable Unfuckable 12:13 23.01.2009

Re: Predraaaageeeee :)))

ovde počelo da se loče, a ni podne nije izbilo.....au!
Unfuckable Unfuckable 22:22 22.01.2009

ene !

sad mi je jasno zašto štuca blog.
dobro došao
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:39 22.01.2009

Re: ene !

Unfuckable
sad mi je jasno zašto štuca blog.

Да, ја сам те помињао. У себи. Нема те ових дана. Тихујеш?
Unfuckable Unfuckable 23:30 22.01.2009

Re: ene !

Brajoviću....Brajoviću (jednom ću ti objasniti zašto ti se baš ovako obraćam)
u ovoj smiješnoj zemlji, koja takođe štuca, mora neka budala i da radi nešto. (akcenat na : budala)
Dakle, svi rade nešto, a budale rade svašta, i - najviše. (akcenat o5 na : budala)
Osim toga - u rijetkim milisekundama kada se uspijem dočepati Mreže u svrhu sporta & razonode, Zver namerno počne da štuca.... - pazi kada znam da to radi namerno.
Ali, nema veze : malo popizdim - pojede mi 5-6deset masterpisa (a, kakvi bi drugačiji i bili...?) komentatorskih...ja malo 'oladim okolo - i vratim se. (napisah baš nešto kod Jarila o tome)
Za tihovanje bi mi trebala jaka religijska priprema koju u ovoj inkarnaciji nisam kadar primiti, akomerazumeš, tako da sve i da hoću : n'umem

(jakaotakav...pa da tihujem, idibegaj !)

Btw, imaš tihi prekor što mi nisi najavio ovo, pa da roknemo na naslovnu, gde i pripada, samo da znaš
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:48 22.01.2009

Re: ene !

Ма, видео сам те код Јарила. А чуо и неке разлоге за "тиховање". Потом, и мене је "бештија драга срцу мом" пар пута угризла, то јест послала у електронски свемир коментаре. Сад лутају, кô изгубљене душе, како је то Вишња једном рекла. Такође, и ја примјећујем да је продуктивност ових дана на блогу опала. Шта ћеш, СЕКА (Светска Економска КризА, како су ме научили оно двоје што ме сваког дана буде) узима свој данак и свак се у себе погружио ;-) Мука је то, мислим живот... Те сам решио да припомогнем писанијем у овим тешким, за све нас, тренуцима.

Ал' све има и својих ведрих страна, особито ако умеш да их видиш. Мене је, рецимо, вечито забављао дух Лазара Костића, који је под старе дане (54 године) постао женац. Наиме, Лазар се у том добу венчао са богатом Јулком Паланчки, а млада и младожења у свечаном трену имали су, ваљда, укупно 100 година, и тиме решио вечиту СЕКУ (Своју Економску КризУ). Са брачног путовања једном свом пријатељу, нормално врло интимном, писао је овако: "Стигли смо да Рагузе, а од Пизе смо још далеко..."

То је, на жалост префињенијих духова, један од разлога што га волим. Био је жиииииив човек ;-)
bauer. bauer. 02:22 23.01.2009

Re: ene !

Brajoviću....Brajoviću (jednom ću ti objasniti zašto ti se baš ovako obraćam)

Čuješ, što? pa tako se ljudi obraćaju u Crnu Goru.

Čegović si ti Bro?
Unfuckable Unfuckable 06:19 23.01.2009

Re: ene !

pajz' ovog padobranca!
Bro ?
Piše li se nastavak tipa "Zašto avioni...padaju?" ?
'ajmo' dečki, živo, živo!
bauer. bauer. 06:38 23.01.2009

Re: ene !

Piše li se nastavak tipa "Zašto avioni...padaju?" ?

ne piše. dokazano je neki dan, u praksi, da avioni više ne padaju. samo nekad prinudno sleću (inače, ovo su mi rejbanke, model avijator )
Unfuckable Unfuckable 07:02 23.01.2009

Re: ene !

dokazano je neki dan, u praksi, da avioni više ne padaju. samo nekad prinudno sleću

dokaži ti višnji ovo....
bauer. bauer. 07:20 23.01.2009

Re: ene !

dokaži ti višnji ovo....

Višnja, si videla neki dan šta je bilo na hadsonu
vishnja92 vishnja92 09:12 23.01.2009

Re: ene !

nego sta sam nego videla. sve i da sam zmurila, neko bi mi vikao na uvo :))))

cek bre - stigo covek konacno a mi mu trolujemo temu.
eto mene malo kasnije

na temi, mislim
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:41 23.01.2009

Re: ene !

vishnja92
cek bre - stigo covek konacno a mi mu trolujemo temu.

Ма, удри, Вишња, не жали, тролуј. Ко не лута, па макар и од теме, неће ништа видети и никуда стићи.

А да смо сад у авиону, мени би се руке знојиле, док би седиште пода мном било мокро.
mirelarado mirelarado 22:30 22.01.2009

Ubediše te,

a na naše zadovoljstvo. Vidim, za početak, Laza, kao što je i red. Zbog njega si i počeo da komentarišeš, zar ne?

Овај пркосни песник понешто се и огрешио о свог некадашњег пријатеља. На начин античких ретора, он је у своју књигу унео и прегршт епизода из њиховог заједничког живота, и то махом оне које су Змајев карактер приказивале у крајње неповољном светлу


Razumem Lazu, nije mogao da odoli.
Hvala za ovaj tekst.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:58 22.01.2009

Re: Ubediše te,

mirelarado
Vidim, za početak, Laza, kao što je i red. Zbog njega si i počeo da komentarišeš, zar ne?

Тачно, пријавио сам се на блог да бих одбранио лик и дело Лазара Костића, мени изузетно драгог човека, кога је извесна gordanac невиног оптужила за неке литерарне несташлуке ;-) Ствар се, уз посредовање европских медијатора, после неког времена примирила... Епилог: ја сам наставио да још помније пратим блог, а такође и обећао gordanacu да ћемо неком приликом не ручку о мом трошку обележити почетак једног... хммм?
mirelarado mirelarado 23:21 22.01.2009

Re: Ubediše te,

Епилог: ја сам наставио да још помније пратим блог, а такође и обећао gordanacu да ћемо неком приликом не ручку о мом трошку обележити почетак једног... хммм?


"Početak jednog lepog prijateljstva", nema tu nikakvog "hmmm". Sva lepa prijateljstva počinju zdravom, khm, raspravom. :))

Šalu na stranu, oduvek sam smatrala da je L. Kostić svojim stvaralaštvom daleko nadišao i savremenike i romantizam. On je za mene i danas moderan pesnik.
mirelarado mirelarado 21:40 24.01.2009

Re: Ubediše te,

Тачно, пријавио сам се на блог да бих одбранио лик и дело Лазара Костића


Da li među te nepravedne optužbe spada i opštepoznata anegdota o telegramu (depeši) čija je sadržina, navodno, glasila: "danas po -- sutra do -- Laza Ko"? Ukoliko je kojim slučajem istinita, možemo samo da zamišljamo kakve bi SMS poruke pisao da je naš savremenik...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:14 24.01.2009

Re: Ubediše te,

mirelarado
Тачно, пријавио сам се на блог да бих одбранио лик и дело Лазара Костића


Da li među te nepravedne optužbe spada i opštepoznata anegdota o telegramu (depeši) čija je sadržina, navodno, glasila: "danas po -- sutra do -- Laza Ko"? Ukoliko je kojim slučajem istinita, možemo samo da zamišljamo kakve bi SMS poruke pisao da je naš savremenik...

Јаааххх... истина је. Тако кажу.

Покојни Божидар Ковачевић, чувени авангардни писац и једно време уредник Српског књижевног гласника, препричавао је и како је Лаза свом пријетаљу Стеви (?) Пичети у Требињу са Цетиња послао телеграм следеће садржине:

"Ој, Пичета, наше име дично,
спреми нама нешто твом имену слично..."

Апокрифи кажу да су овај Лазарев несташлук препричавели и Милан Савић и ћерка му Аница Савић Ребац, а до данас се у Требињу, што је недавно непосредно утврђено, о овој анегдоти прича као истинитој.

Ја, лично, волим тај разбарушени, помало садашњим песничким постаментом скривени Лазин дух (Ох, зар класици могу тако нешто написати или помислити! – узвикују књижевно-историјске фрајлице), али нисам сигуран да би било исправно с овим започети било какво предавање о њему. Ово је само међу нама, у поверењу. (Шта ћеш, кад сам поверљив човек;-)
mirelarado mirelarado 23:32 24.01.2009

Re: Ubediše te,

Покојни Божидар Ковачевић, чувени авангардни писац и једно време уредник Српског књижевног гласника, препричавао је и како је Лаза свом пријетаљу Стеви (?) Пичети у Требињу са Цетиња послао телеграм следеће садржине:

"Ој, Пичета, наше име дично,
спреми нама нешто твом имену слично..."


:)))))))) E za ovaj nestašluk nisam znala. Savršeno, hvala ti.
gordanac gordanac 23:37 22.01.2009

*****

Hvala, Predrag Brajović!
...hvala kao "lepa Pava u kovilje spava..."

I tek da se zabeleži (da me se može špotati posle) i "Santa Maria Della Salute" mogu isto - napamet...

„То би била капитулација (и) пред њима, (и) пред његовим отрцаним кадионицама.” А на то није био спреман.

Yep
I to nije samo zato što je bio iz Kovilja

Ali najbolje od najboljeg:
"Међ` јавом и међ` сном"
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:05 23.01.2009

Re: *****

gordanac
Hvala, Predrag Brajović!

Нема на чему, љубав је то, а она гони да се каткад раде и сасвим недовољно практичне ствари, рецимо прави блог кад се ни за нешто мање захтевно нема времена.

А знао сам да је и теби Лазар близак. Имате макар једну заједничку црту: и он је правио "нове" речи, то јест опипавао пулс језику ;-).
gordanac gordanac 09:44 23.01.2009

Re: *****

А знао сам да је и теби Лазар близак. Имате макар једну заједничку црту: и он је правио "нове" речи, то јест опипавао пулс језику ;-).

...njemu i jeziku u čast evo nešto malo o - Kovilju (katkada su imena naselja poezija per se)

Kovilj

Na srpskom je Kovilj ili Ковиљ, na mađarskom Kabol i ta dva naziva nemaju nikakvog zajedničkog značenja.
Ime na srpskom potiče od naziva za jednu vrstu travnate cvetnice kovilje (lat. Stipa pennata) vrlo retka, fina trava koja se još naziva "pernata ili paperjasta trava".





(na ovu svilenu travu se odnosi stih iz stare pesme "Lepa Pava" - a kako je to svirano i pevano u kafani "na kraju sveta" - bolje da ne pričam!)

Naselje je bilo podeljeno na Gornji Kovilj i Donji Kovilj i dugo vremena su to bila dva potpuno odvojena mesta (i danas se, bez obzira što je mesto jedinstveno, tačno zna ko je iz "Gornjeg..", a ko iz "Donjeg..".)

Naselje se pod nazivom "Kabul" prvi put pominje u XIII veku, a Donji Kovilj se prvi put pominje 1554, dok pisani tragovi za Gornji Kovilj vode u 1702. Kovilj je "jedinstven" od 1870.
Manastir u okolini (na putu za Arkanj) rekonstrisan je oko 1705., a postoji legenda da je prvom manastirskom zdanju osnivač bio - Sveti Sava u XIII veku.

gordanac gordanac 10:02 23.01.2009

Re: *****



"The great feather grass (Stipa pennata L.) steppes of Russia and Kazakhstan have mostly been ploughed out now but small relics of them can be found witin the forest-steppe zone (the grove belt) of West Siberia on warm south-exposed slopes, such as this high right bank of the Inya River near its mouth at Novosibirsk. 22nd of June 1996."

(ко год је "с преке стране" гледао и Ковиљ, неће му промаћи сличност пејзажа....)
Unfuckable Unfuckable 10:02 23.01.2009

Re: Kovilj, Arkanj....ajaooooj!

gotovo gordanatz....odosmo u pecanje !

ali....ali :
svako malo pa glednem ovu rečenicu

„То би била капитулација (и) пред њима, (и) пред његовим отрцаним кадионицама.”


pa mi mnogo lepa
gordanac gordanac 10:09 23.01.2009

Kovilj, Arkanj...

....Лаза, Ленка...
i možda najstrasniji stihovi ikada napisani...
-----------
Dve se u meni pobiše sile,
mozak i srce, pamet i slast.
Dugo su bojak strahovit bile,
k'o besni oluj i stari hrast:
Napokon sile sustaše mile,
vijugav mozak održa vlast,
razlog i zapon pameti hude,

Santa Maria della Salute.

Pamet me stegnu, ja srce stisnu',
utekoh mudro od sreće, lud,
utekoh od nje - a ona svisnu.
Pomrča sunce, večita stud,
gasnuše zvevde, raj u plač briznu,
smak sveta nasta i strašni sud. -
O, svetski slome, o strašni sude,

Santa Maria della Salute!


--------------

Pesme
antioksidant antioksidant 20:51 24.01.2009

Re: *****

Ali najbolje od najboljeg:
"Међ` јавом и међ` сном"

same here
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:02 24.01.2009

Re: *****

antioksidant
Ali najbolje od najboljeg:
"Међ` јавом и међ` сном"

same here

Има једна Лазарева "варијација" на те дихотомичне теме, зове се Спомен на Руварца. Написана је тачно сто година пре мог рођења. Можда сам због тога нарочито за њу везан ;-)

И, другде, за његов следећи стих: "јадан је смрти кољиво лек."
dunja73 dunja73 21:11 24.01.2009

Re: Kovilj, Arkanj...

Santa Maria della Salute!



Ova je jedna od retkih pesama ,koja dok se izgovara ,zvuci kao molitva....


obratite paznju..
antioksidant antioksidant 21:14 24.01.2009

Re: *****

јадан је смрти кољиво лек

zivima
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:47 24.01.2009

Re: *****

antioksidant
јадан је смрти кољиво лек

zivima

Ууух... сад ми дође да стварно поцрвеним, схватио сам да, овако наведен, стих о смрти јесте мој фалсификат Лазара Костића. Песников последњи стих из песме Спомен Јовану Андрејевићу у изворнику гласи: "јадан је томе кољиво лек", и ово томе се односи на бол који живи пријатељи Јована Андрејевића Јолеса, Костићевог умрлог пријатеља, у трену опроштаја осећају. Да не тупим, ти си сасвим у праву, а кад бих износио разлог зашто ја тај стих погрешно памтим, само бих се још дубље запетљао.
antioksidant antioksidant 22:09 24.01.2009

Re: *****

Ууух... сад ми дође да стварно поцрвеним

ne znam koju boju u licu imas kada nekome ulepsas dan. ako je crvena, onda crveni...

drugog razloga za crvenjenje nemas (mada se pominjala neka loza/votka/(sljiva se milsim preskocila) pa je mozda uzrok i u tome

ovim blogom si ulepsao mnogima

predraze, hvala
gordanac gordanac 22:38 24.01.2009

eh,

..kad ne mogu da odolim...
Kosta Ruvarac, Miloš Crnjanski, Mladen Leskovac, spaljena Lazina pisma i knjige i Edgar Alan Po, "Gavran", Goethe i "Faust" (i moje je pravo da dodam Михаил Афанасьевич...)

Šta povezuje ovako šareno društvo sa Lazom Kostićem?
Torženstvena pesma jedna, a nije "Santa Maria Della Salute", no je već pomenuta - "Spomen na Ruvarca".

Crnjanski i Leskovac o toj pesmi sve najlepše, somborsko doktor Lazin spalio baš pomenutu knjigu o Zmaju (zbog pisanja po marginama, kažu, i straha da bi pročitane margine nanele štete Lazi....šteta, kakva šteta!)
A Po i Goethe jer je Laza "sreo Ruvarca" u istom svemiru gde i oni svoje "senke između života i smrti".

Uoči Nove Godine je bilo,
nakano sam se doma podockan
od večere, iz društva vesela;
sa bližnje crkve kucnulo je trired
pod kljućem kad mi škrinu kapija;
na dvanaest kao da beše.

------------

Pritrp’ se malo, duše,
u toploj čim se nađem odaji,
uzdahnuću jedared za tobom,
ta imam kad – jer ja sam matičar,
a ti ćeš, kao što vidiš, biti
za tragičan momenat natičar.

------------

Pa otkuda tako dockan, bogati,
zar i ti noćnik, i ti bekrija

------------

Alfa je glava, alfa to je um,
početak svega, dušin neimar,
što u njoj zida budućnosti sjaj;
a omega, jest, omega je kuk,
sramota, trbuh, lakomost i blud,
zidara umnog večni rušitrud –
to omega je svemu, svemu kraj.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:12 24.01.2009

Re: Спаљени рукописи? (за стрпљиве)

gordanac
еееххх

Претпоставка једног темељног зналца Лазе Костића, мени јако блиског, јесте да је ова прича – о спаљивању докумената – ипак апокрифна. Да је доктор Симоновић, извршилац Лазаревог тестамента и његов пријатељ, био одвећ устручљив и ригидан човек, па да је у наступу те своје устручљивости спалио све компромитантне записе, делује мање вероватно ако се има на уму да разбарушени Лаза није био склон баше превеликим педантима и устручљивцима.

Уосталом, Костићеви дневници, писани на француском, ипак су некако преживели ту ватру (у којој рукописи не горе, тога се сећаш!), а у њима су његове "снохватице" о Ленки добијале чврсте обрисе страсног живота, које се лако, симболиком и метафориком измењене, ишчитавају у Santa Maria della Salute. Како се то могло десити да баш ове пикантерије преживе Симоновића палирукописца, који је француски знао, нема доброг објашњења, осим да је цела та ствар, ипак, својеврсна мистификација.

Доктор Симоновић је у својој књизи Успомена на др Лазу Костића писао да је све "ситнице тих привиђења", то јест најинтимније Лазине исповести о његовим сновима испуњеним (и то како!) Ленком, педантно уништио, али се онда – понављам! – поставља питање како су ипак Костићеви најинтимнији записи писани на француском то све преживели и били објављени Миланом Кашанином 1955? Биће да је доктор Симоновић само биркао доба и задуго чувао Лазин лик и дело, бивајући ипак свестан да те "ситнице" имају своју немерљиву вредност.

Морао сам да ти све ово испричам, мада сам свестан да се тиме бавим "проучавањем инсекатских ногу", то јест публици пружам сувише "стручан" текст, али – ко зна да ли би ми се за то, други пут, пружила прилика.

За мање стрпљиве SUMMARY: У сачуваним Лазиним на француском исписаним дневницима налази се подоста изузетно пикантних детаља његових сновиђења о Ленки, тако да не треба веровати да је бог зна колико рукописа, ако ишта, остало необјављено или изгорело у наводној ватри Лазиног чуварлика и извршиоца тестамента доктора Симоновића.
gordanac gordanac 23:18 24.01.2009

:)

Ih, kakav si!
Pa kako da u sve "uguram" Михаил Афанасьевич ako neko negde ne spali bar nešto, ha?

topcat topcat 23:21 24.01.2009

Re: Спаљени рукописи? (за стрпљиве)

Predrag Brajovic

Морао сам да ти све ово испричам, мада сам свестан да се тиме бавим "проучавањем инсекатских ногу", то јест публици пружам сувише "стручан" текст, али – ко зна да ли би ми се за то, други пут, пружила прилика.

Publika je zahvalna.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:26 24.01.2009

Re: :)

gordanac
Ih, kakav si!
Pa kako da u sve "uguram" Михаил Афанасьевич ako neko negde ne spali bar nešto, ha?


::::))))))))
P.S.
Носим наочаре, па има вишка "очију"
bauer. bauer. 02:19 23.01.2009

Pozdrav...

... lijepa priča o Lazi Kostiću. Nijesam znao za ovu njegovu crnogorsku epizodu (ima mnogo toga što ja o Lazi Kostiću ne znam ). Uvijek je lijepo naučiti nešto novo.

Rekoh, pozdrav, i preporuka. Ja bi' ti ponudio da ovo puštiš na moj skromni blog, da te bar viđu na naslovnu. No me stid, jer mislim da si ti VIP materijal. Biće valjda ođe neko, da ovo pročita... ko treba
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:37 23.01.2009

Re: Pozdrav...

Фала ти ђе чуо и не чуо... (да ударимо мало по црнско-горском;-)

А виђу, неће свет пропанут без краља Николе, Лазара Костића и Јована Јовановића на насловној страни нечега о чему они не могаше ни сањат, а камоли му се надат: Блога Б 92. Свијет је овај чудна работа: лијеп је и кад се мргоди. Ето, и такве се, каткад, пишу књиге, као поменута Лазе Костића.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 10:25 23.01.2009

Re: Pozdrav...

на насловној страни нечега о чему они не могаше ни сањат, а камоли му се надат: Блога Б 92. Свијет је овај чудна работа: лијеп је и кад се мргоди.


Santa Maria della Salute !
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:04 23.01.2009

Re: Pozdrav...

Ninoslav Randjelovic
на насловној страни нечега о чему они не могаше ни сањат, а камоли му се надат: Блога Б 92. Свијет је овај чудна работа: лијеп је и кад се мргоди.

Santa Maria della Salute !

Отпоздрав, и хвала на филмовима.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:11 23.01.2009

Re: Pozdrav...

Отпоздрав, и хвала на филмовима.

Hvala tebi na volji da ih pogledas.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:15 23.01.2009

Re: друштво већих песника

Што је мање познато, Данило Киш је "каткад" бивао и песник; једна од мени најдражих његових песама је ова:

На вест о смрти госпође М.Т.

16.08.1989.
Какав добро обављен посао, Смрти,
какав успех,
срушити такву тврђаву!
Пождерати толико меса, скрцкати толико костију
за тако кратко време.
Потрошити толику енергију,
брзо, као кад се испуши цигарета.
Какав је то био посао, Смрти,
каква демонстрација силе.
(Као да ти не бисмо
веровали на реч.)

песма посвећена Мири Траиловић
август 1989.


Сам умирући од рака плућа, Киш, страствени пушач, пише и себи и Мири Траиловић опроштајну елегију. Ови његови стихови наликују на кратки дневни извештај, помало сувим речником изнесен рапорт о неком окршају. Нема великих и разнежених речи, ратни репортер просто бележи шта се догађа, пуца одсечно и право у мету, а у тих једанаест редова ипак много шта стаје: рецимо, помало патетично, читав један бивши и, скривено, један одлазећи живот.

Ја сам ту песму, објављену давно у Културном додатку Политике, исекао и вуцарао по својим папирима дуги низ година, све док је нисам изгубио. Али никад нисам заборавио ту енергију смрти која је у њој остала записана и стихове у које су уграђена два живота.

Једном речју, ако је кога баш брига, ја сам за Киша емотивно везан. Мада га нисам ни упознао ни видео. Само, некако се надам, да сам га разумео...
jasnaz jasnaz 13:26 23.01.2009

Re: друштво већих песника

...никад нисам заборавио ту енергију смрти која је у њој остала записана и стихове у које су уграђена два живота.

Jeste pohvala Smrti. Ali ne može da nije i oda Životu: Tvrđavama.....

Unfuckable Unfuckable 15:05 23.01.2009

Re: друштво већих песника

Brajoviću...Brajoviću
pa ti ćeš mene da navučeš na poeziju, ovo je sjajna pesma
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:10 23.01.2009

Re: друштво већих песника

Unfuckable
Brajoviću...Brajoviću
pa ti ćeš mene da navučeš na poeziju, ovo je sjajna pesma

Да.

Груба. Пушачка...

Ово је животна проза, Анфаче, коју вештији претварају и у поезију.

Овакве се песме пишу пет пута у животу. Они највећи песници написаће их можда двадесет. И то је то.
jeremija92 jeremija92 16:38 23.01.2009

Re: друштво већих песника

Predrag Brajovic

Једном речју, ако је кога баш брига, ја сам за Киша емотивно везан. Мада га нисам ни упознао ни видео. Само, некако се надам, да сам га разумео...



nsarski nsarski 09:57 24.01.2009

Re: друштво већих песника

Potresna pesma ova gore, Brajovicu.
Teza joj je potpuno suprotna od one John-a Donne-a:

Death be not proud

Death be not proud, though some have called thee
Mighty and dreadful, for thou art not so,
For those whom thou think'st thou dost overthrow,
Die not, poor death, nor yet canst thou kill me.
From rest and sleep, which but thy pictures be,
Much pleasure, then from thee, much more must flow,
And soonest our best men with thee do go,
Rest of their bones, and soul's delivery.
Thou art slave to Fate, Chance, kings, and desperate men,
And dost with poison, war, and sickness dwell,
And poppy, or charms can make us sleep as well,
And better than thy stroke; why swell'st thou then?
One short sleep past, we wake eternally,
And death shall be no more; death, thou shalt die.

No, da iskoristim priliku kad sam vec uspeo da se prikacim:
Ziva steta da ti ovaj prvijenac, Brajovicu, nije na naslovnoj strani. Prvo, zato sto sam iz njega mnogo naucio (a, verujem, to vazi i za druge), a zatim, zato sto covek brzo uvidi da se vremena bas i nisu (nijesu) mnogo promenila.
Posebno mi se svidelo:
После подоста попијеног чаја, али и вина, како читамо у Књизи о Змају, освануло је и јутро, али с њим не и тражени стихови.

Eto sta ostane od coveka kad iz njega ispari alkohol! (Ili zanos, kako bi rekao Laza).
Aj ziveli!

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:35 24.01.2009

Re: друштво већих песника

Dottore, добре песме су увек некако потресне. А што се тиче гореспоменутог учења, схвати то као одмазду: ја се неколико пута презнојих читајући неке твоје текстове, на испиту су била сва моја свела знања из физике и математике, и тек кад се некако успентрах уз те мени трошне степенице, до краја сам их разумео. Код мог текста је, ипак, било много лакше. Људи, њихова историја и страсти много су приступачнији. То јест, барем тако делују.
jeremija92 jeremija92 12:49 23.01.2009

Kad je već reč o Lazi, onda..

... ne može bez:

jeremija92 jeremija92 12:52 23.01.2009

Re:...i bez:

jeremija92 jeremija92 12:59 23.01.2009

Re: Re:...a i bez ove pesme:

Lazi

"Oprosti, majko sveta, oprosti
što naših gora požalih bor".

Da li ćemo je noću u povratku noći
u povratku cveta u povratku sna i gora
na zbunjenom horizontu u gorkom kristalu nemoći
od naše žeši i mrtvog anđela gde se skamenila mora

Lice svih doba u očekivanju vatre da l će moći
da sačuva uspomenu na nju od zaborava i prostora
Neka Veliko Sazvežđe u smrti tvojoj zanoći
O pusti žali i žalosna mora

Koji su predeli u tvome srcu sada?
Mrtva je a negde još traje dan, o laste
Svi mrtvi su zajedno bio si pun mračnih nada
U pustinji si što u praznoj svetlosti raste
dok u dvostrukoj tišini slepe je oči slute
Santa Maria della Salute

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:25 23.01.2009

Re: Kad je već reč o Lazi, onda..

jeremija92
... ne može bez:


Није било тешко заљубити се у ову лепу Ленку...
jeremija92 jeremija92 16:29 23.01.2009

Re: Kad je već reč o Lazi, onda..

Em lepa, em miradžika.
Prava muza.
Nisu ni pesnici baš uvek naivni.
ivana23 ivana23 18:14 23.01.2009

***


Dragan Stojkov
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:02 23.01.2009

Re: ***

ivana23

Dragan Stojkov

Теби, Ивана, већ сам неколико пута рекао хвала, али, будући да сам лепо васпитан (то јест, ја то тако мислим), неће ме мрзити да поновим: "Хвала, још једном..."
dunja73 dunja73 02:46 24.01.2009

Re: Re:...i bez:

Jeremija ,dje je ovo? znam ga ,a i ne znam ..
jeremija92 jeremija92 23:35 24.01.2009

Re: Re:...i bez:

dunja73
Jeremija ,dje je ovo? znam ga ,a i ne znam ..


Evo, tu je.
trener92 trener92 13:33 23.01.2009

Dobar dan!

Ja sam preporučio, ( po preporuci nekoga u čije reči ne sumnjam), a još nisam pročitao, ali doći ću..Pozdravljam
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:22 23.01.2009

Re: Dobar dan!

Види, драги Тренеру, ја мало коме слепо верујем... А баци поглед у чију реч тек Киш не сумња, у оној песми горе.
Unfuckable Unfuckable 15:30 23.01.2009

Re: Dobar dan!

у чију реч тек Киш не сумња

pa kad je ubedljiva

(asocijacija : Miško - A.Berček - iz "Ko to tamo peva" na pitanje oca zašto toliko voli majmune : "Pa kad su smešni!"
trener92 trener92 17:13 23.01.2009

Re: Dobar dan!

А баци поглед у чију реч тек Киш не сумња, у оној песми горе.

U pravu je bio čovek, samo se u to ne može sumnjati, ( možda i u još ponešto, ali ja neću sad da pišem , pa da mi se pripišu neke , nedaj Bože insinuacije)

Епилог: ја сам наставио да још помније пратим блог, а такође и обећао gordanacu

hmmm....ovo je sasvim slučajno, ne znam kako se quotovalo. ( kao da sam ja napisao, odmah ona po Kovilju, pecanju, znao sam)
Šala na stranu, hvala ti za ovaj odličan, tekst, ( moram jedan stih, nećeš zameriti)
...
“sve što je srce snivalo mlado
sve je to jave slomio ma
za čim sam čezno, čemu se nado
sve je to davno pepo i pra”...
112358oo 112358oo 16:44 23.01.2009

pesnički o pesniku

lepo je čitati te predraže

edit: nije me zadovoljio komentar koji sam ostavio ovde, te ću zloupotrebiti pravo da ga promenim..... tim pre što sve ukazuje da si i ti uspeo da čuješ reči dr Radivoja Simonovića koje je uputio dr Mladenu Leskovcu:

"Nemojte Lazu ocrniti, nego Lazu obelite - nesrećnijeg čoveka od njega nisam sreo u životu".
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:14 23.01.2009

Re: pesnički o pesniku

Волим када се математика, бар на трен, врати у мој свет, а ти носиш име Фибоначијевог низа, стога хвала на посети.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:14 23.01.2009

digitalna narodna biblioteka srbije

jako mi je drago sto sam pre nekog vremena dosla u kontakt sa sadrzajem ove biblioteke. ima dosta materijala koji je skeniran i postavljen u ovoj biblioteci al mi posebno drago sto je laza kostic prisutan sa "Odabrana dela 1 i 2".

Oprosti mi...

Oprosti mi!
Pritegnu me teret tuge,
nad tobom sam mor`o da se nagnem,
rukom da se taknem
tvoje ruke;
al` ti se svetiš, svete moj,
pretrnu mi ruka u tvojoj,
i da kaje svoje grehe
u tvojoj nestade je,
nikad više
vitim perom da zapiše,
da se maši za mač britak -
nikad - nikad!
...
ivana23 ivana23 18:19 23.01.2009

***


Uros Predic
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:39 23.01.2009

Re: digitalna narodna biblioteka srbije

njanja_de.manccini
jako mi je drago sto sam pre nekog vremena dosla u kontakt sa sadrzajem ove bibliotekei...

Ја верујем да је дигитализација књига и садашњост и будућност писане речи. Мени не представља никакав проблем да и књиге читам на екрану компјутера, а убрзо ће се, ако већ није, појавити портабл екран сасвим налик на књигу са довољним процесором за електронско "окретање" страница, по којем ће моћи и да се "пише". У кревет ћемо, дакле, кретати са електронском пљоснатом књигом у реци, која ће пригушено светлети у мраку.

Онај/она који поред нас спава најзад ће моћи на миру да заспи.


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:50 23.01.2009

Re: digitalna narodna biblioteka srbije

postoji takvo nesto i zove se Kindle. kod mene na poslu su delili za testiranje pre nekih 9 meseci. svi smo ludi za masinom koja je mala i bez nikakvih kablova. mana je sto je rasprodata jer je potraznja velika i ceka se dosta dok je dobijes. al je stvarno super.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:59 23.01.2009

Re: digitalna narodna biblioteka srbije

njanja_de.manccini
postoji takvo nesto i zove se Kindle...

Видим и да су предвидели да се унос текста обавља стандарним куцкањем по минијатурној тастатури, што ми се не свиђа. Постојећи електронски "препознавачи рукописа" сваким су даном све бољи, знам да је и код нас на томе рађено, и не сумњам да ће се убрзо појавити неки сасвим употребљиви.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:04 23.01.2009

Re: digitalna narodna biblioteka srbije

Видим и да су предвидели да се унос текста обавља стандарним куцкањем по минијатурној тастатури, што ми се не свиђа.

ne mora, moze i da se pravi upload sa kompjutera preko usb kabla ili sd karticama.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:08 23.01.2009

Re: digitalna narodna biblioteka srbije

njanja_de.manccini
Видим и да су предвидели да се унос текста обавља стандарним куцкањем по минијатурној тастатури, што ми се не свиђа.

ne mora, moze i da se pravi upload sa kompjutera preko usb kabla ili sd karticama.

Књиге имају маргине, по којима ја бесомучно пишем оловком . То је оно што ми у приказаној справици недостаје: по чему ћу, бре, да жврљам и шта да мастим док једући читам. Ма, наћи ће се и за то решење ;-)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:13 23.01.2009

Re: digitalna narodna biblioteka srbije

Brajovicu mozes i beleske da ostavljas, mozes i da podvijes vrh strane za referencu pa cak i da obelezis tekst (podvuces). ma sve su smislili!
al neces ti da se manes hartije vidim ja.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:15 23.01.2009

Re: digitalna narodna biblioteka srbije

njanja_de.manccini
Brajovicu mozes i beleske da ostavljas...

Пишући електронском оловком по екрану?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:24 23.01.2009

Re: digitalna narodna biblioteka srbije


ne, mora ona sitna tastatura. dodje isto ko da saljes sms sa mobilnog koji je malo veci.
gordanac gordanac 14:51 24.01.2009

"digitalna" knjiga...

У кревет ћемо, дакле, кретати са електронском пљоснатом књигом у реци, која ће пригушено светлети у мраку.

Ih, pa to smo svi već odavno radili, samo se zvalo - baterlampa ! :))
Ista stvar.
I može da se ćita i više knjiga istovremeno, sve može...
Nisu problem ni knjige ni svetlo - mrve su problem...

Unfuckable Unfuckable 18:28 24.01.2009

Re: "digitalna" knjiga...

Nisu problem ni knjige ni svetlo - mrve su problem...

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:46 24.01.2009

Re: "digitalna" knjiga...

gordanac
Nisu problem ni knjige ni svetlo - mrve su problem...

Заклео бих се да се иза овог опажања крију неки дерани који, крадом од родитеља, на њиховим креветима спремају богату трпезу.
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:25 23.01.2009

Počelo je, počelo...

Dolazim sa malim zakašnjenjem (nekima se ne da da lako i brzo dobre stvari otkriju), ali sam veoma obradovan: nije kasno da se startuje sa lepim tekstovima koje smo svi već priželjkivali.

Drago mi je da si počeo sa Lazom Kostićem. Umeo si da ne ideš u širinu (ja na primer ne bih mogao da napišem ni kratak tekst o njemu a da ne pomenem njegovo prevodilaštvo Šekspira - meni je to kod njega bilo izuzetno važno!). Jer Laza, kao i što ti pokazuješ, nije bio samo pesnik.

Čestitke!

P. S. Ne mogu a da sada ne kažem da sam prvi put bio istinski dirnut jednim tvojim propratnim komentarom o ruskim pesnicima (kao odgovor na neki moj smušeni komentar), pominjući F. Tjutčeva i njegov poznati stih da “Rusija izmiče umu” (Умом Россию не понять), što su doslovce ponavljali Blok i Pasternak u svojim stihovima. Tek od tada sam pomno pratio svaki tvoj redak...

U pravu su komentatori gore - za ovakvu priliku bi trebalo nešto dobro popiti!
ivana23 ivana23 18:33 23.01.2009

Re: Počelo je, počelo...

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:48 23.01.2009

Re: Počelo je, počelo...

vladimir petrovic
P. S. Ne mogu a da sada ne kažem da sam prvi put bio istinski dirnut jednim tvojim propratnim komentarom o ruskim pesnicima (kao odgovor na neki moj smušeni komentar), pominjući F. Tjutčeva i njegov poznati stih da “Rusija izmiče umu” (Умом Россию не понять), što su doslovce ponavljali Blok i Pasternak u svojim stihovima. Tek od tada sam pomno pratio svaki tvoj redak...

Тим ми је драже што Тјутчева цитираш у мом преводу. Заборавио сам којом је то приликом било када сам ти напоменуо готово истоветне стихове ове тројице о Русији као недосежној тајни, и када сам пожелео да ти то цитирам на српском, схватио сам да ми се постојећи преводи не допадају. Ја руски не знам, али сам се римама давно научио, и уз помоћ мог најдражег преводиоца са руског, који ми је помогла да Тјутчевљеве стихове у сваком детаљу разумем, сео сам и то превео. Тако да и ти, који си ме подстакао, у томе имаш заслуге, на чему сам ти захвалан.
crossover crossover 19:24 23.01.2009

Ленка Дунђерски

Станислав Винавер је у свом тексту „Како се родила песма Santa Maria della Salute” објавио преписку између Лазе Костића и Николе Тесле. Из писама се види да је Лаза Костић намеравао да ожени Теслу својом несуђеном драгом.

Станислав Винавер - Како се родила песма Santa Maria della Salute

„Преписка између Лазе и Тесле даје увид у срж оба ова занесена духа, од којих је један хтео да верује само у романтику, а други само у древне праузроке и праскозорја. Елем: Лаза је заљубљен у Ленку Дунђерску. Али се, оронуо, не осећа достојан ње. Тражи јој достојног мужа. Налази: Лаза је напунио романтичну Ленкину главу Теслиним ликом. Она је, доследно, волела њега, Лазу: он се, Лаза уплашио и гетеовски побегао од ње, у Крушедол. Ленка верује Лази. Кад није Лаза – нек је Лазин Тесла.”

Више о овом
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:30 23.01.2009

Re: Ленка Дунђерски

crossover
Станислав Винавер је у свом тексту „Како се родила песма Santa Maria della Salute” објавио преписку између Лазе Костића и Николе Тесле. Из писама се види да је Лаза Костић намеравао да ожени Теслу својом несуђеном драгом.

... Па да им Santa Maria della Salute изрецитује на свадби као венчани дар?! Ја у то не верујем. Можда је на речима било лако бити тако несебичан, ал'... душа је та која се пита. Пре бих рекао да је то било неко "даровање" из муке...
crossover crossover 19:55 23.01.2009

Re: Ленка Дунђерски

Predrag Brajovic
... Па да им Santa Maria della Salute изрецитује на свадби као венчани дар?! Ја у то не верујем. Можда је на речима било лако бити тако несебичан, ал'... душа је та која се пита. Пре бих рекао да је то било неко "даровање" из муке...

Ко би га знао, судбина Лазине љубави делује још трагичније читајући ова писма. И ја сам помислио да је то „даровање” из очаја. Ево једног од тих писама.


Писмо од 12. јуна 1895. године:

„Драги пријатељу,

данас је, од прилике, трећа обљетница како смо се оно састали у Пешти и онако лијепо провели оно неколико дана. Наумио сам да прославим тај дан. Шта мислите како? Не бисте никад погодили да Вам не кажем:

Хоћу да Вас оженим!

... Знам шта ћете рећи, знам шта ћете помислити, све знам, па ипак! Девојка коју сам вам наменио подобна је да савлада сваку женомрзицу. Ја мислим да би и мртвог оживела, не само мртвог Дон Хуана, него и мртвог свеца. Збиља:
Ономад сам је гледао у манастиру како целива неке мошти, суху руку неког свеца, па, у заносу од оног тамјана и од оне љепоте, чисто сам се зачудио, како да се она мртва рука не подигне да је загрли.

- Који је то светитељ? Запитао сам калуђера до себе.
- То није светитељ.
- Него?
- То је светитељка, преподобна мајка Ангелина.
- А? Сад разумем.

Калуђер ме погледа као да ме је разумио, а знам да ни не слути моје мисли.

До сада је одбила читаву војску просаца. Родитељи се забринули: има јој 24 године - ал не бисте јој дали више до 20. Отац је мој најбољи пријатељ, те сам дакако пријатељ и њој. Дуго сам се трудио да дознам за узрок те немилости, те једва једвице дознам: Њен је идеал Никола Тесла.

Ја сам јој признао да је то и моја давнашња мисао, али ми је навијек било на уму, како сте ви до сада сву своју љубав посветили великој идеји, па немате времена ни мислити на жене, а камоли на женидбу. Она се ипак узда да би Вас обрнула...

Толико о девојци. А сад - (...) о имовини, о женинству или о прћији њеној. Она може донети од прилике један милион франака. Али јој отац тако стоји да би могао отворити зету вересију и до једног милиона долара, ако затреба.

Промислите се добро, све мислите на једно смислите, па ми јавите, на шта сте смислили. Ако пристајете, послаћу Вам одмах слику моје намјењенице и дознаћете њено име. Било како било, свакојако вјерујте да остајем навјек ваш пријатељ

Лаза Костић.”
bauer. bauer. 03:13 24.01.2009

Re: Ленка Дунђерски

Станислав Винавер је у свом тексту „Како се родила песма Santa Maria della Salute” објавио преписку између Лазе Костића и Николе Тесле. Из писама се види да је Лаза Костић намеравао да ожени Теслу својом несуђеном драгом.

Hvala cross za podsećanje. Za ovu priču sam igrom slučaja znao i ranije, ali sam je pohranio negde duboko u memoriju pamćenja... beyond reach. Od ovoga bi mogao i filmski scenario da se napravi.
Jaril Jaril 20:45 23.01.2009

Мислим,

шта рећи?

ПС: Што Предрага неко не угости на насловној?
topcat topcat 21:02 23.01.2009

Re: Мислим,

A lijepo ti je Unf rekao da pazljivije citas njegove komentare...

Gazda, preporuka!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:30 23.01.2009

Re: Мислим,

topcat
A lijepo ti je Unf rekao da pazljivije citas njegove komentare...
Gazda, preporuka!

Газдарице Висока Мачко и Јариле, драго ми је да вам се допада (заокружи пригодан одговор):

а) слика лепе Ленке
б) слика књаза Николе
ц) судбина и пркосни карактер Лазе Костића
д) речи сложене у реченице сложене у "Поуке једне вечере"
Unfuckable Unfuckable 21:36 23.01.2009

Re: Мислим,

ček polako, ima ovde još ljudi s naslovne
kladim se da dobronamerni Jaril nije mislio na mene

Brajoviću....Brajoviću, meni se najdopada
Иако је беспоговорно волео српски народ, он га је волео другачије и искреније од осталих. Дивио му се како други нису умели, али га је и једнако тако кудио. А народ? Народ је, као и кнез Никола, волео мале људе. Или, да будемо прецизни, оне мање. Јер то је, ипак, лакше.

pa sad...karakter, sudbina....okolnosti
štagođ
topcat topcat 21:37 23.01.2009

Re: Мислим,

e) nista od navedenog


topcat topcat 21:42 23.01.2009

Re: Мислим,

Unfuckable
ček polako, ima ovde još ljudi s naslovne
kladim se da dobronamerni Jaril nije mislio na mene

Pa ok, ali mislim da si gazdu negdje gore ukorio sto se nije javio da se tekst stavi negdje drugdje.
Nemoj sad i ti...vi's da moram objasnjavati zasto mi se dopao tekst. I ogranicena sam na 4 opcije.
Mozda ce Jaril imati novi blog - Re:


Jaril Jaril 22:08 23.01.2009

Re: Мислим,

Mozda ce Jaril imati novi blog - Re:
Само ви мене зезајте за Re: - ономад Маргос сад и Топика, али мени се тај вид конверзације свиђа. А ви како 'оћете.

Наравно да нисам мислио само на Анфа, ево могу и ја (врло радо, заправо био бих срећан да угостим ПБ-а), мада мислим да ПБ заслужује ВИП зону.

ПБ
Газдарице Висока Мачко и Јариле, драго ми је да вам се допада (заокружи пригодан одговор):

а) слика лепе Ленке
б) слика књаза Николе
ц) судбина и пркосни карактер Лазе Костића
д) речи сложене у реченице сложене у "Поуке једне вечере"


Заокружето под д)

али треба на листу да додаш и:

ф) блогер

никад се не зна...
bauer. bauer. 03:03 24.01.2009

Re: Мислим,

а) слика лепе Ленке

Moj izbor je definitivno pod a.) Nasuprot uvreženim verovanjima, ja mislim da će lepota spasiti svet A reči su precenjene. Sve je već rečeno, ionako.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:02 24.01.2009

Re: Мислим,

bauer.
а) слика лепе Ленке

Moj izbor je definitivno pod a.) Nasuprot uvreženim verovanjima, ja mislim da će lepota spasiti svet A reči su precenjene. Sve je već rečeno, ionako.

Кад би мене питао, у праву си: а ни о твом избору нема баш пуно тога да се каже – ствар је очита.


topcat topcat 19:15 24.01.2009

Re: Мислим,

evo ja procitala ponovo (15min cca!) ne bi li dala sto bolji odgovor na postavljena pitanja.
Svidja mi se sto me tekst vratio u neko drugo vrijeme, docaravsi i situaciju u drustvu i karakter i ljepotu...dakle ne neki nacin - sve ponudjene opcije i rijec koja ih povezuje - "ideal".

Treba li dalje?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:42 24.01.2009

Re: Мислим,

topcat
Svidja mi se sto me tekst vratio u neko drugo vrijeme...

Ако ми се атртритични прстићи у скоријој будућности не заплету, и уз нешто ноћних сати и воље за писањем, вратићу те, неком следећом приликом, још даље у прошлост и провести улицама једног града, надајаћи се да ћеш, као ја својевремено, осетити његове мирисе, чути његове звуке и грају, различите језике који су у њему владали и видети преплете боја и људи које смо заборавили, јер нисмо умели да памтимо.
Unfuckable Unfuckable 20:05 24.01.2009

Re: Мислим,

(15min cca!)

ako ne želiš da topcat to remek - delo čita danima, pošalji joj latin verziju
ali....trudi se....napreduje, da ne ispadne da je kritikujem
nsarski nsarski 20:26 24.01.2009

Re: Мислим,

још даље у прошлост и провести улицама једног града

Trieste?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana