Razvojni put beogradske gej scene

queeria92 RSS / 27.01.2009. u 23:03

Imao sam dvanaest godina kada sam primetio da moja okolina smatra da s mnom nešto nije kako treba. Dok su moji školski drugovi komentarisali koja devojčica iz odeljenja ima veće grudi, mene je više zanimalo koja se od njih bolje oblači i kakvu frizuru ima. Ili, dok su oni komentarisali fudbalske utakmice, mene je više zanimalo koji je fudbaler lepši. Oni su skupljali sličice Mondijal Italija '90, a ja Barbie. Oni su se ložili na Alica Coopera i Guns N' Roses, ja na New Kids On The Block, ali ne zbog njihove muzike... Nisam dugo čekao da se moje iskakanje iz dozvoljenih rodnih okvira okarakteriše kao „pedersko" i da druga deca počnu da mi dobacuju. To nekako ide u rok službe, ali, kao da mi je to upisano u gej DNK, znao sam da pomoć i podršku ne mogu dobiti od nastavnika, niti od roditelja.

„DA LI JE TO BIO ELEKTRICITET?"

Pošto nisam imao kome da se obratim, odgovore na probleme koji su me mučili potražio sam u stručnoj literaturi. Tih kriznih godina pre internet ere, jedina knjiga do koje sam mogao da dođem bila je „Seksualno vaspitanje" iz šezdeset i neke. U delu u kome je autor obradio homoseksualnost mogao sam da saznam da sam bolestan, da me mogu lečiti elektrošokovima, da mi preti zatvorska kazna, da su homoseksualci mahom frizeri, baletani i konobari, koji se najčešće okupljaju po parkovima i javnim klozetima, a da se u homoseksualne odnose najčešće stupa u vojsci i zatvorima. Tekst je uspeo da me razbesni i uplaši, ali sam se tešio da je knjiga napisana pre trideset godina, da se situacija promenila i da ljude više ne leče strujom. Prevario sam se. Petnaest godina kasnije, kada sam pokušavao da se trajno oslobodim vojne obaveze, čika doktor mi je ponudio lečenje elektrošokovima. Želeo je da me posadi u fotelju, prikazuje fotografije golih muškaraca (najverovatnije iz šezdesetih i sedamdesetih sa smešnim frizurama i brčićima) i svaki put kada bih se uzbudio pustio bi malo struje u moj mozak. Nažalost, morao sam da odbijem njegovu ljubaznu ponudu. Kasnije sam čuo da je uhapšen zbog primanja mita i ta vest me je razveselila.

HILJADU I JEDNA GEJ NOĆ

Dotična knjiga iz šezdeset i neke je kod mene takođe stvorila želju da saznam kako su u to doba, kada se homoseksualnost lečila uz pomoć „Elektrodistribucije", živeli moji gej preci kojima je pretila zatvorska kazna zbog protivprirodnog i bludnog ponašanja. Na moju veliku sreću upoznao sam jednog finog gej seniora, deda Andriju, koji je imao volje i želje da me svako veče stavi na krilo i priča zanimljive priče iz svoje mladosti. Ja sam uživao u njegovim pričama, dok je on uživao u mom društvu. Bio je slatkorečiv i divan pripovedač, a svoje priče je prekidao ujutro na najzanimljivijem mestu, tako da bih jedva čekao sledeće veče i nastavak priče. Sa pričama je prestao posle hiljadu i jedne noći, jer sam se ugojio i nije mogao više da me izdrži u svom krilu.

U Beogradu je tokom šezdesetih, kako mi je pričao, u senci cvetalo najlepše cveće bluda i razvrata, uživalo se u zabranjenim plodovima seksualne revolucije, dok su svi na dnevnoj svetlosti bili fini, moralni i pravi komunisti. Rezultati tog skrivenog bluda i razvrata ogledali su se u tome da je jedna polovina Beograda imala triper, a druga sifilis. Slično je cvetalo i gej cveće, skriveno u senci i alergično na sunčevu svetlost, ali uprkos takvim uslovima sasvim je pristojno razvijalo. Komunističko društvo je smatralo da tog cveća uopšte nema u njihovoj bašti, a homoseksualci se nisu trudili da demantuju.

U vreme kada nisu postojali gej kafići i klubovi homoseksualna populacija je bila osuđena da se druži po parkovima i javnim klozetima. Kruzing, kako se naziva ovo druženje, je deo gej tradicije svuda u svetu, koji je opstao uprkos vremenu, gej emancipaciji, postojanju klubova, koji je i danas aktuelan, iako ga se mnogi stide. Homoseksualci su se okupljali u parku Manjež, tzv. Karađoki, na Ušću, Kalemegdanu i nudističkoj plaži na Adi. Aktuelni su bili javni klozeti na „štajgi", kod Glavne železničke stanice i najpoznatiji od svih „Staklenac" kod Narodnog pozorišta. Javno kupatilo u Dušanovoj ulici je bilo jedno od okupljališta, gde su dolazili stariji homoseksualci. Hotel „Intercontinental" je tokom osamdesetih služio kao mesto za druženje sa gej strancima, koji su često posećivali jugoslovensku prestonicu. Privatne gej i pidžama žurke, maskenbali i orgije su posebna priča. Na njima se moglo učestvovati samo uz pozivnicu. Ljudi su se viđali i na velikim manifestacijama i žurkama, naročito posle avangardnih predstava na Bitefu. Iako je tadašnja situacija bila daleko od savršene, na horizontu se nazirala duga i napredak. Ali, onda su došle devedesete.

PRVI KONTAKT GEJ VRSTE

Dok je na Zapadu HIV epidemija rušila sve rezultate seksualne revolucije i pokreta za gej emancipaciju, kod nas je sve šanse za normalan život srušio nacionalizam. Pored devedesetih, mene je drmao i pubertet. Svi znamo na šta se tada po ceo dan misli. Na to sam najčešće mislio dok sam stojao u redu za hleb, mleko, ulje, brašno, šećer... Zamišljao sam mlade zgodne frajere, kojih u tim redovima nikad nije bilo, jer su u njima mahom bili penzioneri. Dok su oni pričali priče o svetskoj zaveri protiv Srbije i ratu, ja sam vodio ljubav u svojoj glavi. Vodite ljubav, a ne rat, je oduvek bila moja parola. Ali, došao je trenutak da vođenje ljubavi prestane da bude samo akcija koja se dešava u mojoj glavi. U tome mi je, pomogla „Pan-Erotica", koja je imala veliki izbor oglasa lične prirode, od kojih su neki bili gej. Opterećenost seksom je loše uticala na moj mozak, tako da se nisam obazirao na rizik i opasnost stupanja u kontakt s nepoznatim ljudima preko oglasa u novinama. Čak mi nije ni izgledalo patetično „udati" se preko novina. Prvi kontakt gej vrste je bio grozan. Frajer bezveze i nezanimljiv, tako da se ništa nije desilo. Jedva sam čekao da pobegnem iz njegovog stana. Ali sam uspeo da izvučem informaciju gde se gej ljudi u Beogradu okupljaju i da postoji gej klub. Ipak se isplatilo. Naposletku, internet je ubio erotske novine, tako da se gej populacija danas mahom upoznaje preko dating sajtova i chat roomova.

PRVI SILAZAK U RUPU

Krajem osamdesetih godina prošlog veka „Buha" je počela da organizuje gej zabave, ali se ta priča dolaskom nacionalističkih devedesetih ugasila. Među prvim klubovima bila je „Farma" koja je počela sa radom 1996. i trajala je tri godine. Beogradski gej klubovi su mahom imali kratak vek trajanja od nekoliko meseci, do nekoliko godina. Najduže je trajao, sada već legendarni, klub „X", od milošte zvan rupa, koji se nalazio u Nušićevoj ulici, preko puta zgrade „Politike".

Gej klubove sam zamišljao kao „Plavu ostrigu" iz filma „Policijska akademija", sa gomilom brkatih frajera u kožnim odelima. Pitam li se zašto?! Bio sam jako uzbuđen kada sam prvi put silazio u rupu. I razočarao sam se. Ni traga od brkova, a kamoli kožnih odela. „X" je izgledao kao svaki drugi beogradski klub, osim što su se oko šipke uvijali mladi gejevi, a po ćoškovima piće ispijale beogradske transvestite. Ponekad bi beogradski homofobi bacili suzavac u klub, ali je mahom bilo mirno i bez nasilja, osim ako se lezbijke ne potuku oko neke cure. Klub dugo nije imao konkurenciju, iako je bilo više neuspešnih pokušaja. Onda je beogradska gej scena dobila „Loud & Queer" žurke, koje su se u početku organizovale u klubu „Can-Can", a kasnije i u drugim klubovima. Naposletku „X" je prestao sa radom, a nasledili su ga klubovi „Floyd", „Alliance" i „VIP", koji su takođe doživeli sudbinu X-a. Trenutno u Beogradu rade dva nova kluba „Apartman" i „Toxic", jedan u urbano-elektro, drugi u pop-folk fazonu, koji svakog vikenda organizuju zabave za beogradsku gay i gay-friendly publiku. Ali, hoćemo još.

PREKO HLEBA POGAČE

Ono što Beogradu nedostaje su specijalizovani gej klubovi (S&M, leather, fetiš, twink, hardcore klubovi sa darkroomom) kakvi postoje na Zapadu, gej teretane i saune... Ali pre toga, beogradska gej scena mora da se izbori sa mnogo većim problemom. Pored toga što je beogradska gej scena mala, jer većina gej muškaraca i lezbijki žive skriveni u „ormanima" iz kojih bi već jednom mogli da izađu, ona pati i od hroničnog nedostatka bluda i razvrata. Kada gledamo filmske scene iz gej klubova (na primer one iz serije „Seks i grad"), vidimo gomilu polu-golih znojavih muškaraca koji igraju na podijumu, koji se pipkaju, štipkaju i svašta nešto „protivprirodno" rade. Toga u Beogradu nema, jer je naša scena, kako mi se čini, previše konzervativna i pokušava da svim sredstvima izbaci seks iz homoSEKSualnosti, kako bi se dodvorila većini i bila prihvaćena kao aseksualna masa koja nikoga ne ugrožava, nikome ne smeta i koja se svima sklanja s puta. I tu se vraćamo na početak i priču o elektricitetu. Osobe koje su „lečene" elektrošokovima često su postajale aseksualne, jer su im strujom ubili želju za seksom sa istim polom, ali nisu stvorili želju za seksom sa suprotnim. Tako da je tužno videti kada gej osobe dobrovoljno guše svoju seksualnost u javnosti, pod pritiskom homofobične javnosti, naročito kada to iz navike čine u sigurnim prostorima kao što su gej klubovi. Zato, više ljubljenja, vatanja, skidanja, bluda i razvrata, jer u tome treba da bude draž gej klubova.

 

Piše: Predrag M. Azdejković

www.queeria.com

 

Atačmenti



Komentari (178)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

011-495 011-495 11:10 28.01.2009

Re: Kao minimum

dragoljub92
daklem samo pušačći su trenutno obespravljena manjina koju svako može da podjebava i uskraćuje joj ljudska prava.pa i duvan je od boga dat nama na uživanje.


To je zato sto dim od cigareta narusava prava nepusaca. Ako bi moglo nekako bez dima bilo bi OK. Sto bi rekao policajac kada je dosao da smiri glasnu muziku na jednoj zurci mog druga, "...nije problem, pustajte koliko hocete glasno ali ako moze bez zvucnika..?!"
dragoljub92 dragoljub92 11:22 28.01.2009

Re: Kao minimum

i to je tebi razlog da nam ne daju da imamo svoje kluboveako to nije diskriminacija jebemlig štaje.a tradicija šta je sa mojom tradicijom,nema veze oni mogu da rade svašta u ima tradicije al mi nemožemo ni svoje klubove da imamo,ne mož se bre otkačimo od vas kolko ste nasilni i netoplerantni.el piše na vrata da je za pušače ,pa koj ćewš qrac unutra.
queeria92 queeria92 11:57 28.01.2009

Re: Kao minimum

Moram da iskoristim jednu "divnu" izjavu Đoke Balašević:

"Kada budem video dva jelena kako puše, tada ću reći da je pušenje prirodno"

Ja podržavam prava pušača, ali ne razumem zašto imaju potrebu da paradiraju ulicama?!?

Takođe, ne bih dozvolio da pušači usvajaju decu
dragoljub92 dragoljub92 12:17 28.01.2009

Re: Kao minimum

i ja podržavam prava ljubitelja automobila ali ne razumem zašto imaju potrebu da se vozikaju ulicama
"Kada budem video dva jelena kako puše, tada ću reći da je pušenje prirodno"

el video neko jelena koji pije pivo,jede čokoladu,pije vino i ostale gluposti?
queeria92 queeria92 12:24 28.01.2009

Re: Kao minimum

el video neko jelena koji pije pivo,jede čokoladu,pije vino i ostale gluposti?


nisam, ali sam video kako mrmot uvija čokoladu
man ray loves me man ray loves me 12:27 28.01.2009

Re: Kao minimum

hej, ja sam videla kamilu/kitu koja pusi.



inace, pedja, zar clanak o razvojnom putu beogradske gej scene moze da prodje bez pominjanja cirilova? on je prva osoba koja je politicki pokrenula pitanje prava gej gradjana, na nekom davnom sastanku saveza komunista, ako se ne varam.
vishnja92 vishnja92 12:31 28.01.2009

Re: Kao minimum

e, da!
scabies scabies 12:32 28.01.2009

Re: Kao minimum

el video neko jelena koji pije pivo,jede čokoladu,pije vino i ostale gluposti?

Cokolada, alkohol i cigarete su tebi gluposti? C c c, Dragoljube, nisam se tome od tebe nadala
A coveka covekom cine bas te neprirodne stvari. Eto, nema krila a hoce da leti. Nema skrge, a hoce pod vodu. Uostalom, kazu da je rad stvorio coveka. E da vidim dva jelena da rade i poverovacu da je rad prirodan
man ray loves me man ray loves me 12:34 28.01.2009

Re: Kao minimum

kad vidim dva jelena da bloguju...
dragoljub92 dragoljub92 13:08 28.01.2009

Re: Kao minimum

Cokolada, alkohol i cigarete su tebi gluposti? C c c, Dragoljube

pa povuče ćoveka reč tako.
ali pošto smo mi sad ugrožena manjina koja trpi diskriminaciju netolerantne većine,vreme je da se organizuvamo.pa dokle više taj teror nepušača.oni nam dadoše hitlera kao svoje najveće dostignuće i još ponosni!?

porok nas je održao ,njemi hvala
maksa83 maksa83 13:13 28.01.2009

Re: Kao minimum

"Kada budem video dva jelena kako puše, tada ću reći da je pušenje prirodno"

queeria92 queeria92 13:15 28.01.2009

Re: Kao minimum

inace, pedja, zar clanak o razvojnom putu beogradske gej scene moze da prodje bez pominjanja cirilova?


Vidiš da može

Izbegavao sam u ovom tekstu da imenujem ljude.
maksa83 maksa83 13:55 28.01.2009

Re: Kao minimum

Izbegavao sam u ovom tekstu da imenujem ljude.

Dozvoljeno je, samo ne diraj Nilske Konje.
Za to brišu dok si rek'o DrugDolanc.
queeria92 queeria92 14:07 28.01.2009

Re: Kao minimum

Dozvoljeno je, samo ne diraj Nilske Konje.


Vidiš da je došlo vreme da su nilski konjovi zaštićeniji od belih medveda
011-495 011-495 14:47 28.01.2009

Re: Kao minimum

dragoljub92
i to je tebi razlog da nam ne daju da imamo svoje kluboveako to nije diskriminacija jebemlig štaje.a tradicija šta je sa mojom tradicijom,nema veze oni mogu da rade svašta u ima tradicije al mi nemožemo ni svoje klubove da imamo,ne mož se bre otkačimo od vas kolko ste nasilni i netoplerantni.el piše na vrata da je za pušače ,pa koj ćewš qrac unutra.


Nije razlog ali za to mora ocigledno da se malo bori na ulici, pa smokers party na ulicama i sl. Mozda da se ujedine homoseksualci i cigaretasi (nemam srca da napisem pu..ci).
dragoljub92 dragoljub92 14:56 28.01.2009

Re: Kao minimum

e malo bori na ulici, pa smokers party na ulicama

pa biće ,polako,već smo dobili neke presude,samo polako .neće to da prođe baš tako.i hitler je upočetku pobeđivao dok ljudi nisu ukapirali kavo je to zlo.kažem hitler jer je on iz vašeg lobija proizašo
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:03 28.01.2009

Re: Kao minimum

maksa83
Izbegavao sam u ovom tekstu da imenujem ljude.

Dozvoljeno je, samo ne diraj Nilske Konje.
Za to brišu dok si rek'o DrugDolanc.

zahvaljujem moderatoru ili peđi.
a tebi bi bilo bolje da nađeš nekog bližeš da se sprdaš.
maksa83 maksa83 15:26 28.01.2009

Re: Kao minimum

zahvaljujem moderatoru ili peđi.

Ja mislim da je ipak neki mlad moderator, brz na obaraču, a koji se ne seća ko je bio drug Stane Dolanc.

a tebi bi bilo bolje da nađeš nekog bližeš da se sprdaš.

Inače ćeš - šta?

Da me tužiš moderaciji? :))))))

Nego, otkud tebi taj soft spot za Druga Dolanca?

Ili je ipak za Nilske Konje? To bih još ukapirao. Pliz reci da je ipak za Nilske Konje.

Za razliku od Druga Dolanca, oni umeju da budu pre-slat-ki.

Evo vidi:

pnbb pnbb 15:52 28.01.2009

Re: Kao minimum

"Kada budem video dva jelena kako puše, tada ću reći da je pušenje prirodno"

jel jedan drugom?

malo nezgodno, zbog rogova
pnbb pnbb 15:55 28.01.2009

Re: Kao minimum

Ja mislim da je ipak neki mlad moderator, brz na obaraču, a koji se ne seća ko je bio drug Stane Dolanc.

evo na nevidjeno, sta god je receno lose o drugu dolancu pa obrisano, pridruzujem se izjavi
maksa83 maksa83 16:05 28.01.2009

Re: Kao minimum

malo nezgodno, zbog rogova

E pa nema ljubavi bez patnje i bola.
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:09 28.01.2009

Re: Kao minimum

Inače ćeš - šta?

inaće ništa.
nigde nisam rekla inače. samo sam rekla da se sprdaš sa nekim iz bliže okoline.
Nego, otkud tebi taj soft spot za Druga Dolanca?

u obrisanom komentaru rekla sam da je poređenje grozno i nevaspitano.
a kada bude blog o dolancu, raspali.
ima rašta.
takođe sam rekla da li bi se radovao da te neko nazove magarčinom, konjinom, šta god,
bez uvrede za pomenute životinje.

p.s. nemam tvoj smisao za humor. sorry...
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:13 28.01.2009

Re: Kao minimum

evo na nevidjeno, sta god je receno lose o drugu dolancu pa obrisano, pridruzujem se izjavi

naravno da nije bilo reči o njegovoj ulozi u politici.
same uvrede na izgled.
pa taman da je dotični autor posta lepota neviđena, sam apolon, nema prava da se
sprda na račun nečijeg izgleda.
samo je o tome bila reč.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:21 28.01.2009

Re: Kao minimum

maksa83
Za to brišu dok si rek'o DrugDolanc.

Е свачега сам се у животу нагледао, ал' да ми је неко рекао да ће некадашњи Титов и чика Станета Доланца пионир Макса данас страдати због последњег споменутог, не бих веровао... Максо, ово ти дође кô да су те разапели на пионирску мараму.

Само један цитат: "Po raspadu SFRJ, Stane Dolanc, bivsi sef SDB bivse Jugoslavije, izjavio je „da mu vise vredi jedan Arkan nego cela sluzba.“

Узгред, ми смо ове на квирија блогу, где се хомосексуалност не третира као мрља на личности или каријери.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:53 28.01.2009

Re: Kao minimum

Е свачега сам се у животу нагледао, ал' да ми је неко рекао да ће некадашњи Титов и чика Станета Доланца пионир Макса данас страдати због последњег споменутог, не бих веровао... Максо, ово ти дође кô да су те разапели на пионирску мараму.

kako si ovo lepo rekao. makso jesi dobro?

@Exitus Letalis
p.s. nemam tvoj smisao za humor. sorry...

a imas li nekakav smisao?
maksa83 maksa83 21:22 28.01.2009

Re: Kao minimum

Е свачега сам се у животу нагледао, ал' да ми је неко рекао да ће некадашњи Титов и чика Станета Доланца пионир Макса данас страдати због последњег споменутог, не бих веровао... Максо, ово ти дође кô да су те разапели на пионирску мараму.

Si vid'o?
Opet golgota.

Узгред, ми смо ове на квирија блогу, где се хомосексуалност не третира као мрља на личности или каријери.
Naravno. Čak i kada bih to posmatrao kao nešto "pogrešno" (a ne posmatram), to svakako nije nečiji lični izbor. Ali baš pošto smo na kvirija blogu, onda možemo da se užasavamo što je drug Dolanc dozvolio sebi da liči na poklon Drugu Titu iz Burme, i to jeste bio njegov lični izbor. Doduše Titov lični Edgar Džej Huver je mogao svašta da si dozvoli. Al' Tita više nema.
maksa83 maksa83 21:28 28.01.2009

Re: Kao minimum

takođe sam rekla da li bi se radovao da te neko nazove magarčinom, konjinom, šta god,
bez uvrede za pomenute životinje.

Pa, šta znam. Povremeno "uh, baš si ... pastuv" ili "mmmm, životinjo!" ume da godi, ali se ne sećam kad sam to zadnji put čuo.

p.s. nemam tvoj smisao za humor. sorry...

I'm sorry takođe, međutim drago mi je što si problem sama locirala i prepoznala - to je osnovni i neizbežni korak ka rešenju.

Evo da radimo malo na tome.

Vic (nisam ga ja smislio, a voleo bih da jesam, i on je zapravo potegao tu asocijaciju).

Umro Drug Tito. Prošlo neko vreme, i počinje da se šuška među Gardistima da se iz onog mermernog groba povremeno čuje dubok zagrobni glas (sa zagorsko-ruskim naglaskom) koji kaže: "Dovedite mi Beeelog Konjaaa!".
Preneli to Gardisti starešinama, starešine prenele gde treba, i zasedne na tu temu plenum CK, odluče da pošalju druga Dolanca da vidi šta se tu dešava. Prilazi drug Dolanc mermernom kvadru, a iz groba se začuje: "Majkuvambožju nesposobnu, rekao sam BELOG KONJA, a ne NILSKOG!"

Eto, pogani narod smislio, a ja samo prenosim za pokolenja.

Je l' sad malo bolje? Da pređemo na sledeću vežbu?
011-495 011-495 09:29 29.01.2009

Re: Kao minimum

dragoljub92
kažem hitler jer je on iz vašeg lobija proizašo


Cijeg lobija??
011-495 011-495 09:34 29.01.2009

Re: Kao minimum

maksa83
takođe sam rekla da li bi se radovao da te neko nazove magarčinom, konjinom, šta god,
bez uvrede za pomenute životinje.

Pa, šta znam. Povremeno "uh, baš si ... pastuv" ili "mmmm, životinjo!" ume da godi, ali se ne sećam kad sam to zadnji put čuo.

p.s. nemam tvoj smisao za humor. sorry...

I'm sorry takođe, međutim drago mi je što si problem sama locirala i prepoznala - to je osnovni i neizbežni korak ka rešenju.

Evo da radimo malo na tome.

Vic (nisam ga ja smislio, a voleo bih da jesam, i on je zapravo potegao tu asocijaciju).

Umro Drug Tito. Prošlo neko vreme, i počinje da se šuška među Gardistima da se iz onog mermernog groba povremeno čuje dubok zagrobni glas (sa zagorsko-ruskim naglaskom) koji kaže: "Dovedite mi Beeelog Konjaaa!".
Preneli to Gardisti starešinama, starešine prenele gde treba, i zasedne na tu temu plenum CK, odluče da pošalju druga Dolanca da vidi šta se tu dešava. Prilazi drug Dolanc mermernom kvadru, a iz groba se začuje: "Majkuvambožju nesposobnu, rekao sam BELOG KONJA, a ne NILSKOG!"

Eto, pogani narod smislio, a ja samo prenosim za pokolenja.

Je l' sad malo bolje? Da pređemo na sledeću vežbu?



To je CI"j"A smislila.
011-495 011-495 09:39 29.01.2009

Re: Kao minimum

maksa83
Е свачега сам се у животу нагледао, ал' да ми је неко рекао да ће некадашњи Титов и чика Станета Доланца пионир Макса данас страдати због последњег споменутог, не бих веровао... Максо, ово ти дође кô да су те разапели на пионирску мараму.

Si vid'o?
Opet golgota.

Узгред, ми смо ове на квирија блогу, где се хомосексуалност не третира као мрља на личности или каријери.
Naravno. Čak i kad bi to posmatrao kao nešto "pogrešno" (a ne posmatram), to svakako nije nečiji lični izbor. Ali baš pošto smo na kvirija blogu, onda možemo da se užasavamo što je drug Dolanc dozvolio sebi da liči na poklon Drugu Titu iz Burme, i to jeste bio njegov lični izbor. Doduše Titov lični Edgar Džej Huver je mogao svašta da si dozvoli. Al' Tita više nema.


angelsheart85 angelsheart85 15:33 28.01.2009

ahaha

[b][/b]Go Queeria go!
queeria92 queeria92 15:39 28.01.2009

Re: ahaha

Stežu me gaće, pa volem da budem go

Mada, hladno je
dunja73 dunja73 17:00 28.01.2009

more ,ljudi ,obale..

Ja sam bila na jednoj ,,destinaciji,, GC(Spanija) .na plazi svaki treci par,,topli ,,sve Italijani ...Joj kakvih tu frajera ima ,,da ti oko stane,, al mozes samo da ih ,,pases,, ne vredi ti nista ....

Jedan je bio ...ma nema zene koja se nije okrenula za njim ...a on ,,dasa,,nema sta ,al malo-malo u vodu sa prijateljem,pa kad pocne ,,vatacina ,, plaza cela gleda ,ustvari niko ne gleda ,,osim mene -balkanka,,sta cu kad to nisam imala prilike live nigde videti....do tada ..bilo je to davnoooo

ps Uvece u hotelu nekakve animacije bla-bla ,i bas njega izvedu na binu ,on nesto se zezao ,glumeo i pita ga voditelj koja mu je omiljena pesma ,on-Stranger in the Night ...

Srpski kapitalista Srpski kapitalista 17:34 28.01.2009

back to the 70s?

pedja, opet pises kao di si upravo izasao iz stonewell seanse

kakvo bre pipkanje? pa ti si cak i pre-Milk! pravno-overene veze, zakoni protiv diskriminacije, revolucija u obrazovanju po pitanju seksualnosti, safe sex propaganda - to je ono sto beogradu (a valjda i celoj srbiji) nedostaje. ako se ostvare ti ciljevi kroz izuzimanje vatanja i znojenja iz naseg repertoara onda je to veliki uspeh.
leopold_lady leopold_lady 19:30 28.01.2009

Slažem se ....

Nakako mi je glupo kriti se .... Ja jesam heteroseksualna osoba i ne postoji razlog zbog koga bi to svoje opredeljenje pred nekim krila.... To se smatra "normalnim" obrascem ponašanja - šta se bunim ? Možda za ljude koji su homoseksualno opredeljeni to nije normalno .... Mislim,nije mi jasno zašto se stalno nailazi na osudu .... U ja mislim najjnovijem Story-ju je priča o dva mladića koji žele da se venčaju.... I za mene je to Ok.... Vole se,pustite ljude da se vole...

Pitanje koje postavljam određenima koji su protiv homoseksualnih veza - da li bi tim ljudima bilo bolje u lažnoj vezi sa nekim koga ne vole???? Ne bi.... Pa,Bože moj - pustite ih da žive onako kako žele ....

za sve ljubavi .....
pinnochio pinnochio 23:58 28.01.2009

Za vašu informaciju...

Nismo svi zainteresovani za blud i razvrat...

Ima i nas koji smo emotivno zrele osobe koje žele ozbiljnu vezu, pa čak i brak... Znam, znam, teško vam je to i da zamislite.
Srpski kapitalista Srpski kapitalista 00:15 29.01.2009

Re: Za vašu informaciju...

tita mi, pinnochio nije moj alter ego
queeria92 queeria92 00:20 29.01.2009

Re: Za vašu informaciju...

E to je već bolesno
Srpski kapitalista Srpski kapitalista 00:41 29.01.2009

Re: Za vašu informaciju...

Vremegubljenje (www.fireclub.co.uk) ili zdravlje (www.gro-scotland.gov.uk/regscot/registering-a-civil-partnership-in-scotland.html)? Odlucite sami.
queeria92 queeria92 02:42 29.01.2009

Re: Za vašu informaciju...

Naravno FireClub :))

Čim adresa ima gov u sebi, ja to izbegavam
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:46 29.01.2009

Kraljevsko ‘Mi’

Naš kralj Aleksandar Prvi Karadjordjević, Ujedinitelj (1888-1934), imao je običaj, kao i mnogi drugi monarsi, da sebe oslovljava sa «mi» kada se obraća drugima. Toga sam se setio čitajući ovaj tvoj tekst, Pedja; naslov glasi "Razvojni put beogradske gej-scene", a ti najpre govoriš o samom sebi, o tvojim drukčijim počecima, a onda neosetno prelaziš na razvoj beogradske gej-scene, pa se može steći utisak da tvoj lični razvoj i razvoj beogradske gej-secene označavaju jedno – kao da pre tebe i nije bilo homoseksualaca u Beogradu. Nije valjda tako bilo? Pretpostavljam da je pedera bilo i pre tebe, mada je u tim starijim vremenima njih bilo sramota da se time diče, nisu znali za 'coming-out' niti 'homnoseksualni identitet', pa su bili (pretpostavljam) tajno organizovani, možda na nekakav masonski način...

Da dodam još i to da ti pominješ, u stilu nekog istoričara, nastajanje i gašenje beogradskih gej-okupljališta, s tim što su to uglavnom klubovi i klubići u kojima se moglo i može igrati i žestoka pića konzumirati. Ne pominješ hamame-saune, jer ih verovatno u Beogradu i nema, iako je dvomilionski grad, za razliku od ostalilh evropskih prestonica. Da pomenem da, recimo, u svim boljim turističkim prospektima Budimpešte pominju se najmanje dve gej-saune, koje su, naravno, u privatnom vlasništu. Pa se pitam gde su ti bogati srpksi gejevi, ili gay-friendly srpski bogataši, koji bi ponudili Beogradu saunu u kojoj bi beogradski gejevi «odmarali dušu i telo», što se uvek ne postiže djuskanjem u gej-klubovima.

N. B. Kada sam uzeo reč, da dodam još i ovo: video sam, Pedja, da saosećaš sa ruskim gejevima koji su nezadovoljni nedavnim izborom mitropolita Kirila za patrijarha sveruskog, navodno zato što je on protivnik gejeva. Uz rizik da pokažem da imam kameno srce (svako od nas sporadično ima ponešto kameno u sebi, zar ne?) ja mogu da kažem da nimalo ne saosećam sa ruskim gejevima. Od jednog patrijarha se ne može očekivati da im bude naklonjen (nijedan crkveni/religiozni poglavar to nije), a oni, uostalom, čine marginalnu grupu stanovništva da bi o njima patrijarh morao posebno da vodi računa. Ako o njima ne vode računa ni predsednici država koji se biraju na izborima, od SAD do Srbije (predsednik Srbije je, recimo, veliki protivnik istopolnih zajednica), zašto bi to činio poglavar jedne Crkve?
man ray loves me man ray loves me 09:58 29.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

Ako o njima ne vode računa ni predsednici država koji se biraju na izborima, od SAD do Srbije (predsednik Srbije je, recimo, veliki protivnik istopolnih zajednica), zašto bi to činio poglavar jedne Crkve?

Sto jes, jes, Barack je protiv gej brakova (da se zovu 'brak') i ispostavilo se na inauguraciji da je njegova vera, za koju je vecina gej glasaca mislila da je fol, ustvari prava, a nije pomoglo ni to sto je porast crnih glasaca u korelaciji sa prolazenjem Prop 8, ali malo je tendenciozno uporedjivati situaciju sa Srbijom.
U SAD postoji lobi koji je naterao Baracka da na tu istu inauguraciju pozove i svestenika koji je otvoreno gay, pa su tako drzane dve molitve.
Rekoh - svestenika koji je otvoreno gay.
vishnja92 vishnja92 10:02 29.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

Od jednog patrijarha se ne može očekivati da im bude naklonjen

ma da, pa sto bi i bio :)
njegov prethodnik je, naprimer, instalirao sebi panoramski lift na spoljnoj strani crkve u kojoj je sluzio liturgiju. u centru Moskve. toliko stvari za udovoljiti sebi....jos i na njih da misli.
i bog je sebi prvo bradu stvorio.

Pizone, nemoj pogresno da me shvatis - naravno da nije za ocekivati od popova da se uzive u gej problematiku. medjutim: jeste za ocekivati od drzave da se ne uzivi u crkvenu problematiku, a po tom pitanju je u Rusiji maaaalo gora situacija nego ovde. posledicno trpi gej populacija.

ps - VP: jednom je neko postavio sledece pitanje ovde kod Pedjice: "vi koji toliko branite pedere, kako biste se osecali i kako biste postupili kad biste shvatili da vam je dete gej?".
znam da ti (jos) nemas decu, ali pokusaj da razmislis o ovom pitanju. ja imam decu i svoj odgovor znam.

011-495 011-495 11:09 29.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

vishnja92

njegov prethodnik je, naprimer, instalirao sebi panoramski lift na spoljnoj strani crkve u kojoj je sluzio liturgiju. u centru Moskve.


U kojoj je to crkvi?
vishnja92 vishnja92 11:18 29.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

Bogojavljenski saborni hram. tamo je Aleksej sluzio liturgije pre nego sto je zavrsen Hram Hrista spasitelja, i tamo je sad sahranjen.

spolja - na, mislim, severnoj fasadi (nisam sigurna). vrlo apsurdno i rogobatno i...potpuno neprihvatljivo :)
011-495 011-495 12:28 29.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

vishnja92
Bogojavljenski saborni hram. tamo je Aleksej sluzio liturgije pre nego sto je zavrsen Hram Hrista spasitelja, i tamo je sad sahranjen.

spolja - na, mislim, severnoj fasadi (nisam sigurna). vrlo apsurdno i rogobatno i...potpuno neprihvatljivo :)


Jel'to "Jelohovski Sabor" koji je izmedju Jelohovskog projezda i Spartakovse ulice?


Brze i lakse do Boga?
vishnja92 vishnja92 12:50 29.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

eee - ta je valjda - nego mnogo plavicasto deluje tu na slici :)
ne bih je - iskreno - prepoznala bez tog lifta.

aumajkomila sto lose izgleda......
Brze i lakse do Boga?

to :)
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:18 29.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

Višnja

ps - VP: jednom je neko postavio sledece pitanje ovde kod Pedjice: "vi koji toliko branite pedere, kako biste se osecali i kako biste postupili kad biste shvatili da vam je dete gej?".
znam da ti (jos) nemas decu, ali pokusaj da razmislis o ovom pitanju. ja imam decu i svoj odgovor znam.


Za mene to pitanje je delikatno, i trebalo bi ga postaviti ljudima koji su već roditelji. Ja nisam dovoljno mudar da bih pretendovao da mogu da dam pravi odgovor, ako pravog odgovora uopšte ima. Sigurno je da na ovom blogu ima mnogo pametnijih od mene koji bi mogli da daju smislenije i bolje artikulisane odgovore.

Naravno, ja sam do sada o tom pitanju mnogo puta razmišljao, mada ne sa nekim posebnim razlogom, već «onako», kao što čovek razmišlja o mnogim stvarima, od kojih ga neke tiču direktno, a neke ne, ali se nameću za razmišljanje. I ja imam svoj stav po tom pitanju, a da li ću ga kasnije eventualno menjati, ne znam.

Medjutim, ako bi neko stvarno insisitrao da ja sada dam odgovor na pitanje «Kako biste se osecali i kako biste postupili kad biste shvatili da vam je dete gej», moj odgovor bi svakako bio sa, uslovno rečeno, negativnom konotacijom. Drugim rečima, smatram da se svaki roditelj, u najmanju ruku, može osećati – nelagodno ukoliko je njegovo dete gej, s tim što mora shvatiti da postoje stvari u životu koje ne zavise od nas samih. Ujedno, smatram da je apsolutno potrebno da se dete kao takvo – prihvati i pusti da živi svoj život.

I danas, kada je pitanje homoseksualnosti mnogo više u žiži javnosti nego ranije, pošto su, zahvaljujući gej-aktivistima, njihove slobode mnogo proširenije, kaže se da nema srećnih gejeva, pa prema tome ne može biti ni srećnih roditelja njihovih. Kad ovo kažem imam u vidu da se u sredstvima informisanja često citira famozna rečenica iz poznatog komada “Boys in the Band”, koji se, pre skoro pola veka, dugo prikazivao na njujorškom Brodveju, o grupi gejeva okupljenih na rodjendanu jednog od njih: “Show me a happy homosexual and I’ll show you a gay corpse”. Toga su, dakle, i sami homoseksualci svesni. Ne verujem da su se njihova osećanja u medjuvremenu mnogo promenila.

Pri tome, da ne filozofiram previše, ja polazim od toga da je sveti zadatak svakog ljudskog bića na ovoj planeti da se razmnožava. Ne osudjujte me prebrzo da razmišljam na konzervativan način, ali ja smatram da smo to dobili kao zadatak od Boga ili, ako neko više voli, od Prirode. U Bibliji (Knjiga postanja, 1:27, 28) stoji: «I stvori Bog čovjeka po obličju svojemu, po obličju Božijemu stvori ga; muško i žensko stvori ih. I blagoslovi ih Bog, i reče im Bog: ‘Radjajte se i množite se, i napunite zemlju, i vladajte njom, i budite gospodari od riba morskih i od ptica nebeskih i od svega zvjerinja što se miče po zemlji'; što je na engleskom: «And God blessed them, and God said unto them, Be fruitful, and multiply, and replenish the earth, and subdue it: and have dominion over the fish of the sea, and over the fowl of the air, and over every living thing that moveth upon the earth - Genesis, 1:27, 28) .

Naravno, možemo mi verovati da ne moraju baš svi da slede taj zakon, neka se multipliciranje ostavi «običnom svetu», a da neki, iz tog ili nekog drugog razloga, mogu sebi da dozvole da na ovome svetu žive samo za sebe i da nemaju potrebu da udovolje iskonskom zahtevu za razmnožavanjem. Ja se sa tim slažem, ali to smatram kao izuzetke, koje, naravno, treba tolerisati, a koji kao takvi ne mogu ugroziti prirodne tokove življenja.

Ja znam nekoliko osoba koje su mi drage, i prilično bliske, a za koje pretpostavljam da su gejevi (nisu «open»). Medjutim, oni su meni dragi zbog njih samih što nema veze sa eventualnom njihovom seksualnom orijentacijom. Drugim rečima, meni to ni najmanje ne smeta kod drugih, svako ima pravo na svoje posebnosti, te je dužnost svakog čoveka da bude tolerantan prema tim posebnostima, ukoliko ga ne ugrožavaju, naravno.

Medjutim, da ponovim još jednom, ne verujem da roditelji mogu biti «srećni» kada saznaju da im je dete gej. Oni mogu (i moraju) biti široki i prihvatiti dete takvo kakvo jeste, ali nemaju neke razloge da ih to čini zadovoljnim. Ako ovu misao razvijam dalje, roditelji mogu reći sami sebi – pa ako njemu odgovara da bude takav kakav jeste, mi ga ostavljamo na miru (što je pametna odluka), mada oni znaju da ni on, dakle, dete, ne može biti istinski srećno, već trpi život takav kakav mu je dodeljen.

Ja bih voleo da se vlasti u ovoj zemlji pozabave više tim pitanjem, i da gejevima dozvole da se osećaju neugroženim u našoj sredini. Kamo sreće da predsednik Srbije, po ugledu na jednog svog nesrećnog prethodnika koji je izrekao jednu zapamćenu rečenicu, mada u sasvim drugom kontekstu, zajedno sa svojim ministrom za unutrašnje poslove, pošalje poruku gejevima Srbije: «Niko ne sme da vas bije», te da se postaraju da gejevi ne budu diskriminisani u Srbiji samo zbog svoje seksualne orijentacije.

vishnja92 vishnja92 16:30 29.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

hvala najlepse na odgovoru.

evo ovako:
ja polazim od toga da je sveti zadatak svakog ljudskog bića na ovoj planeti da se razmnožava.

vidis, ja sam to uradila iz svoje licne potrebe i zelje. ali hajde - ti smatras da je to zadatak, ja smatram da nije, i tu bih se zaustavila.

ono sto zelim da ti kazem najnajnajiskrenije je ovo:
veruj mi da,kao roditelj, nijednog momenta nisam osetila ni trunku nelagodnosti pri pomisli da bi mi dete moglo biti gej. nista vecu nego sto bi je izazvala cinjenica da vise voli crnke nego plavuse ilitakonestoslicno. u roditeljstvu postoje drugi problemi i brige koji su zaista bitni. sto se (svake vrste) identiteta moje dece tice - tu sam da pomognem, sto tise mogu.

dakle - prihvatajuci tu mogucnost kao realnu, ja mama (i jos - osoba koja zivi sad i ovde, pod nazivom "obican gradjanin" ) osecam ogromnu zahvalnost prema ljudima koji se trude da se prica o gej populaciji dovede u red. zelim da mi deca sutra budu bezbedna, da budu ljudi sa integritetom, da neguju empatiju i da budu srecna. sve drugo je od desetorazrednog znacaja.

eto :)

ps - zivot se ne trpi vec zivi, ko god da si :)
queeria92 queeria92 17:09 29.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

ps - VP: jednom je neko postavio sledece pitanje ovde kod Pedjice: "vi koji toliko branite pedere, kako biste se osecali i kako biste postupili kad biste shvatili da vam je dete gej?".
znam da ti (jos) nemas decu, ali pokusaj da razmislis o ovom pitanju. ja imam decu i svoj odgovor znam.


Ja bih ga bacio u kontejner, jer tako Bog nalaže (Snežana i sedam patuljaka, 3:17, 4)
vishnja92 vishnja92 17:44 29.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

begaj bre pedjo :)
Jaril Jaril 18:55 29.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

Ел' смем да се умувам у разговор?
вишња
posledicno trpi gej populacija.
Не мора да значи да увек, због Цркве, геј популација трпи. Има доста година како је један епископ умро. За време његовог живота много људи је почело да упражњава црквено-духовни живот и његова благост и смиреност су опчињавали све људе око њега, чак и невернике. Била је јавна тајна да је он геј и скоро сви су то знали. Кажем скоро, јер би та чињеница увек била речена у форми: "говорка се за њега да је ... " А то су говорили верници који би онда на то увек додали како је он незапамћено добар човек (уз мноштво примера), чиме би неутралисали било какав разлог да неко владику мрзи због његовог сексуалног идентитета. Резултат владикиног живота јесте то да је у његовој епархији тада била најмања заступљеност човекомрзачких организација, а и да људи немају потребу да својим сексуалним идентитетом машу другима испред носа. Тренутак када је умро... је тренутак који ме је и сада расплакао. Толико желим да могу да живим у његовом граду, граду у коме ће неко, ако види два мушкарца да су се пољубила, да се згражава и мршти, али и да прође и остави их на миру...
владимир
ja polazim od toga da je sveti zadatak svakog ljudskog bića na ovoj planeti da se razmnožava.
Нема ко да те за шта осуђује, ово уопште није конзервативно размишљање, већ универзално. Само, да ли је физичко размножавање једино које се рачуна? Ја се неким људима дивим на њиховом "скору размножавања" јер има толико људи који носе њихово знање и на чије начине размишљања су утицали и чијим талентима су омогућили да засијају пуним сјајем.
‘Radjajte se i množite se, i napunite zemlju, i vladajte njom, i budite gospodari od riba morskih i od ptica nebeskih i od svega zvjerinja što se miče po zemlji';
Бог никада не говори буквално. Сам Христос је рекао "њима (мирјанима) говорим у сликама..." (парафраза) Да би се разумеле Божје речи мора се бити посвећеник, јер Бог увек говори о принципима, односно механизмима - никад о резултату тих механизама. И ко су посвећеници у СПЦ, до монаси који немају деце. Зашто? Зато што телесно размножавање, које је омогућено зрелим телесним развојем, може да их омете у духовном развоју па да никада не досегну потребну зрелост за духовно размножавање. Или монаси, једноставно, не желе да се телесно размножавају. Може ли се монасима замерити што немају деце (онима који их немају), тј. рећи да они живе живот против Бога или Природе?
вишња
"kako biste se osecali i kako biste postupili kad biste shvatili da vam je dete gej?".
владимир
Medjutim, da ponovim još jednom, ne verujem da roditelji mogu biti «srećni» kada saznaju da im je dete gej.
Ја се не слажем са питањем "а да је ваше дете геј?" јер је сексуални идентитет сасвим неважан. Што би рекла једна попадија: "тако-је-како-је Божја примисао, 'ајмо даље." Није сексуални идентитет тај који чини човека срећним или несрећним. Оно што је данас најчешће, а то је да репресивно друштво чини човека несрећним. Међутим, и у најгорим околностима човек може бити срећан. Са друге стране, Тарковски каже: "Желиш да будеш срећан? Има пречих ствари у животу." Са те исте стране, не каже ли Православље: "Блажени су тужни, јер ће се они утешити." Није ли Хришћанство то које каже да ћемо срећу наћи тек када умремо?
“Show me a happy Christian and I’ll show you a Christian corpse”.
Хоћу рећи, "срећа" није никакав валидан пут да се приђе сексуалном (или било ком) идентитету јер нит' од њега зависи, нит' на њега утиче. Те тако, родитељи немају разлога да буди ни задовољни ни незадовољни сексуалним идентитетом свог детета.
vishnja92 vishnja92 20:25 29.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

Ел' смем да се умувам у разговор?

smes
Не мора да значи да увек, због Цркве, геј популација трпи.

apsolutno. trpi onda kada drzava tolerise uplitanje crkvene dogme u formiranje javnog stava, sto je ocito u Rusiji slucaj...a ni mi nismo daleko od toga.

aj dalje
Само, да ли је физичко размножавање једино које се рачуна? Ја се неким људима дивим на њиховом "скору размножавања" јер има толико људи који носе њихово знање и на чије начине размишљања су утицали и чијим талентима су омогућили да засијају пуним сјајем.

za ovo ti evo preporuka i
Ја се не слажем са питањем "а да је ваше дете геј?" јер је сексуални идентитет сасвим неважан......

ja sam rekla to isto na malo drugaciji nacin - i naravno, nije nevazan ako se zbog njega trpi.
Те тако, родитељи немају разлога да буди ни задовољни ни незадовољни сексуалним идентитетом свог детета.

naravno da nemaju. samo, znas - stav je jedno, a bazicno osecanje sasvim drugo. mislim da na to ljudi misle kada kazu "a sta biste vi...?", i iz tog razloga - a u svoje ime - tvrdim: nista :)
volis ga lepo dok ne odraste a i posle...i kad sklepci od necega ta svoja krila, mozes samo da budes tu....i dalje.

ps - Jarile, sad sam shvatila - ti si prosto neodoljiv :)

Jaril Jaril 21:34 29.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

stav je jedno, a bazicno osecanje sasvim drugo
А кад постигнемо синхронизацију: живимо у хармонији са самим собом.
ps - Jarile, sad sam shvatila - ti si prosto neodoljiv :)

vladimir petrovic vladimir petrovic 22:22 29.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

Višnja
ps - Jarile, sad sam shvatila - ti si prosto neodoljiv :)

Moramo se boriti da se ne zaljubimo u Jarila; kažu da za slabe duše privlačnost nekog jakog duha (kao što je Jarilov), može biti fatalna, he, he, he...

Ja sam, naravno, punoletan čovek i mnogo radim na sebi, ali mnogo od svog vaspitanja dugujem - roditeljima. Nije isti slučaj sa svima nama, neko duguje roditeljima više neko manje. Elem, moji roditelji nisu posesivni, a nisu bili ni previše okupirani mnome i bratom, ali su nam, više spontano, ugradjivali osnovne porodične vrednosti. Taj osećaj za LA SANCTA FAMILIA je dosta duboko usadjen u meni i bratu.

OK, ja se divim Višnji koja kaže
veruj mi da,kao roditelj, nijednog momenta nisam osetila ni trunku nelagodnosti pri pomisli da bi mi dete moglo biti gej. nista vecu nego sto bi je izazvala cinjenica da vise voli crnke nego plavuse


i spreman sam da to prihvatim kao jedan stav, iako mi nije previše shvatljiv.

Ali, ako za trenutak ostavimo gejeve po strani (a Jaril je pomenuo monahe), ja se sećam da je pre neku godinu jedna devojka iz mog susedstva otišla iznenadno u - manastir. Završila je fakultet i nije se razlikovala od drugih; jednog dana je, dakle, samovoljno napustila roditeljski dom i potražila utočište u manastiru. (Naravno, ne znam ja koji su je razlozi na to naterali, koliko dugo je tu odluku spremala i drugo). Ali znam da su njeni roditelji bili iznenadjeni (možda i svojom krivicom, jer je nisu dovoljno poznavali), dakle, osećali su se u najmanju ruku - nelagodno. Verovatno je sličan osećaj roditelja koji iznenadno sazna da mu je dete homoseksualne orijentacije. (Ono što je meni lično smetalo je da sam imao utisak kao da su se oni tog kćerkinog čina pomalo stideli, pa nisu hteli da javno o tome govore). Uostalom, zar nas nisu učili u školi da se Nemanja protivio Rastkovom odlasku u manastir? Ovo pominjem zato što roditelji bivaju u najmanju ruku iznenadjeni kada dete ne sledi uobičajeni put, što ne mora da znači da su drugi putevi loši.

Jaril
Само, да ли је физичко размножавање једино које се рачуна? Ја се неким људима дивим на њиховом "скору размножавања" јер има толико људи који носе њихово знање и на чије начине размишљања су утицали и чијим талентима су омогућили да засијају пуним сјајем.


Ma, jeste, u pravu si ti. Shvatam ja to dobro. Ja sam samo, u neukosti svojoj (ne smej se, Jarile), ukazao na svetost Božje reči "Go and multyply". Nemoj da mi to osporavaš, molim te.

Ja lično ne volim da pričam o sreći. I sebe ubedjujem od malih nogu da mi nije stalo da budem srećan, ali da mi je stalo da ne budem nesrećan, jer se sreća ne može jasno definisati, a nesreća - može. Važno je da nas, koliko se može, nesreće mimoidju, a dolazak nekakve sreće je irelevantan. Slažem se sa izjavom Tarkovskog i ima mnogo pametnih izjava u tom smislu. I izbegavam takve razgovore, niti svoje životne ciljeve tamo usmeravam.

Setih se da je Margerita Jursenar, u "Hadrijanovim memoarima" stavila u usta jednom princu (koji je bio previše lep i dopadljiv, oženio se i izrodio decu, a onda živeo svoj život što je njegovu ženu činilo nesrećnom, jer je imala utisak da je zapostavljena i da ona to ne zaslužuje) sledeće reči: "Čovek ulazi u brak radi dece, a ne radi bračne sreće" (ovo je parafraza, nemam taj citat pri sebi). Toga sam se setio kada sam Jarilu napred odgovorio oko slučaja K. Sen-Sansa - koji se bio oženio, imao decu, ali nakon nesreće koja se zbila tako da mu deca stradaju jedno za drugim, na tragičan način, napustio ženu i živeo svoj život... Ne očekujem ja da svako ide baš tim putem, ali ja to primećujem kao nešto što mi je razumljivo više nego druge opcije. Bar za sada, u ovoj fazi mog življenja.

Jaril
Те тако, родитељи немају разлога да буди ни задовољни ни незадовољни сексуалним идентитетом свог детета.

Ovo je tačno i nije tačno. Čovek ne stvara dete samo da bi zadovoljio svoj prohtev za multipliciranjem, pa onda ostavi dete na čistom i više ga apsolutno ništa ne zanima u vezi sa njegovim fizičkim i duhovnim razvojem.
Pa ljudi su slabi, oni brinu i kada ne treba da brinu ukoliko im se deca ne kreću nekim putem koji oni smatraju validnim. Ali ako tu činjenicu zanemarimo, ja se slažem da svako (dakle ne više dete već čovek) je odgovoran za svoj život.

Medjutim, pitanje "seksualnog identiteta" je meni - neprihvatljivo. Mislim da je čovek misleno biće i treba da se bavi drugim stvarima, a seksualnost je samo jedna od njegovih osobenosti. Važna, ali ne suviše. Ima aseksualnih ljudi koji su dobri ljudi.

Kad već govorimo o gejevima i nalazimo se na sajtu Kvirije, da kažem još i ovo: Ja se trudim da nikada o nekome ne mislim kao o - geju; za mene je jedna takva osoba "i gej"; dakle ona je najpre čovek sa svim dobrim i lošim osobinama, pa je usput "i gej", a ona nije "samo gej", jer da jeste ispalo bi da je to najvažnije i mora biti ispred svega drugog. Ne znam da li me razumete...

P. S. Pedja, izvini zbog ovog dugog pisanja. Ovo jeste trolovanje i nije trolovanje.
Jaril Jaril 23:47 29.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

P. S. Pedja, izvini zbog ovog dugog pisanja. Ovo jeste trolovanje i nije trolovanje.
Упропастисмо му блог начисто! Он о блуду и разврату, а ми о породици. Кад смо код тога:
Taj osećaj za LA SANCTA FAMILIA je dosta duboko usadjen u meni i bratu.
Зашто претпостављаш да мени није? Само, мени држава не дозвољава да имам породицу. Ја сам се помирио са тим да то мени формално није дозвољено и да ћу морати да изнуђујем сурогате како бих попунио празнину коју у мени друштво прави. Ако већ не могу да се посветим својој деци, онда бар могу туђој.
maksa83 maksa83 00:17 30.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

Упропастисмо му блог начисто!

Aha.

Ja kliknuo na "Obavesti", i sad čekam da vas pokosi, a vi vid'te.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:27 30.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

Jaril
Упропастисмо му блог начисто!

Откуд знам... мени некако... дошао... конструктиван?

"Здраво" геј.
То јест педерски здрав, извињавам се, заборавио сам да вас има свакаквих.
green_thumb green_thumb 04:21 30.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

vishnja92


ps - Jarile, sad sam shvatila - ti si prosto neodoljiv :)



Back off, he's mine!

Jarile, znam tačno na kog vladiku i koju eparhiju misliš. Nažalost, vremena su se promenila... na gore .

I otkud sad ta ideja da nema srećnih gejeva? Bez ogromne filozofske rasprave o sreći, molim kratak i jasan odgovor.
vishnja92 vishnja92 08:26 30.01.2009

Re: Kraljevsko ‘Mi’

Ovo pominjem zato što roditelji bivaju u najmanju ruku iznenadjeni kada dete ne sledi uobičajeni put

e!
dakle - hvala Pizone: ono bi sto mene plasilo kao mogucnost je upravo kretanje tim "uobicajenim putem" samo zato sto je uobicajen. vrlo mnogo zazirem od neupitanih i jednom-za-svagda skockanih ljudi. sve ono sto bude izbor moje dece, ja cu pozdraviti i podrzati. nadam se :)
А кад постигнемо синхронизацију: живимо у хармонији са самим собом.

evo i tebi
pune nam ruke cveca. ja cu biti Dzini, a ti mozes da budes...Klod.
Back off, he's mine!

ti ne razumes - Jaril i ja smo ista osoba.

ps - helou, Makso!
011-495 011-495 23:59 29.01.2009

Vic

o homoseksualcima, sa dubokom ljudskom porukom. Vic je inace preveden sa drugog jezika pa mozda nece zvucati onako kako je to u orginalu.

Sreli se dva Jevreja,
Prvi: Mosa, da li si znao da je Aavram peder?
Drugi: Sta?Ostao je duzan pare ljudima?
Prvi: Ma ne, nego u dobrom smislu te reci.
Nadam se da ne treba objasnjavati vic.
bobo92 bobo92 00:39 30.01.2009

")

Bless deda Andriju!
seroquelle seroquelle 03:21 01.02.2009

.

U vreme kada nisu postojali gej kafići i klubovi


A sad postoje? Oh, izvinite, pričali ste o Beogradu naravno.

Bog zna da van Beograda nema homoseksualaca...
queeria92 queeria92 15:16 01.02.2009

Re: .

Pa vidiš valjda naslov

Ali ja ohrabrujem nekog iz Niša, Novog Sada, Kragujevca i Subotice da napiše tekst o tamošnjoj gej sceni.
dr.smellbad dr.smellbad 20:28 01.02.2009

Pucanj u prazno

Svo to naklapanje o pravima homoseksualaca mi lici na borbu feministkinja za jednakost.
Vi se ne borite da budete jednaki nego da budete "jednakiji" od drugih.
Ako hocete pravo na brak - ostvarite ga.
Ako hocete pravo na usvajanje dece - ostvarite ga.
Ako hocete pravo na NeznamNiJaSta - pa zaboga - ostvarite ga.
Ovako se sve svodi na kukanje kako vam neko ne da pravo.
Ko to kome daje pravo na bilo sta? Drzava? Drustvo? Javnost?
Nikome nijedno pravo na bilo sta nije palo s neba.
Ako ste previse slabi da se izborite za sebe onda se pokrijte usima i cutite.
Uzgred, vatanje po ulici i setnja u SM kostimima nije pravo vec nepristojnost.
queeria92 queeria92 01:52 02.02.2009

Re: Pucanj u prazno

Jel ti to nama predlažeš albanski metod borbe za prava?
vishnja92 vishnja92 09:43 02.02.2009

Re: Pucanj u prazno

ne bre pedjo, nego - bori se u sebi, sta gundjas tu naglas
smetas ljudima

e jeee, kad mi ovako pocne ponedeljak, najbolje da odmah idem kuci.....
man ray loves me man ray loves me 10:50 02.02.2009

Re: Pucanj u prazno

Svo to naklapanje o pravima homoseksualaca mi lici na borbu feministkinja za jednakost.
Vi se ne borite da budete jednaki nego da budete "jednakiji" od drugih.

never has a nick been more aptly chosen.
no nije me mrzelo da kliknem na tvoj profil - ti covece imas cerke !!!
dr.smellbad dr.smellbad 19:39 03.02.2009

Re: Pucanj u prazno

man ray loves me
Svo to naklapanje o pravima homoseksualaca mi lici na borbu feministkinja za jednakost.
Vi se ne borite da budete jednaki nego da budete "jednakiji" od drugih.

never has a nick been more aptly chosen.
no nije me mrzelo da kliknem na tvoj profil - ti covece imas cerke !!!


Naravno! Zato i imam pravo na ovakav komentar.
I imam nameru da ih naucim da se u zivotu bore za sebe, a ne da im se sve svede na kukanje kako im niko ne da njihova prava.
Zao mi je sto ste me pogresno shvatili.
man ray loves me man ray loves me 21:42 03.02.2009

Re: Pucanj u prazno

Naravno! Zato i imam pravo na ovakav komentar.
I imam nameru da ih naucim da se u zivotu bore za sebe, a ne da im se sve svede na kukanje kako im niko ne da njihova prava.
Zao mi je sto ste me pogresno shvatili.

Bas me interesuje da li ce Vase cerke da imaju vise koristi od Vase poduke, ili od dugog reda feministkinja koje su se u poslednjih sto godina borile da plata zene bude ista kao plata muskarca, da zena dobije reproduktivna prava, imovinsku nezavisnost i sl.
Vidim gde je nastao nesporazum - Vi kad kazete feministkinja, Vi mislite na nesto isfolirano i lazno, kao da nema autenticnih feministkinja koje su zaista poboljsale polozaj zena.
aleksandra.nbg aleksandra.nbg 05:54 02.02.2009

Razvojni put beogradske gej scene

Tekst je veoma interesantan za čitanje i obiluje zanimljivim informacijama. Ne razumem samo čemu toliko potenciranje gej opredeljenja kao da vam je to jedina determinanta življenja. Nemam apsolutno ništa protiv gej osoba samo ne razumem čemu potreba da nam svima baš to bacaju u oči kao da je to najbitniji aspekt njihove ličnosti. Mislim da je malo nekorektno da insistirate na gej saunama, gej žurkama, gej barovima itd. a onda se žalite na diskriminaciju. Zar ne diskriminišete vi strejt osobe potrebom da imate sopstvene saune, barove i ostalo? Mislim da je ta potreba da se okružite isključivo sebi sličnima na nivou onoga kada dete počne da puši i onda se druži samo sa pušačima kako se ne bi izdvajalo i bilo "najgore"? Zar to ne bi bilo isto kao da postoje klubovi samo za kratko-ošišane, debele, niske itd. pa da se oni lepo grupišu i svako ide u svoj klub? Za tim nema potrebe! Nemojte da se sklanjate, idite na mesta gde idu i strejt ljudi (koliko ja znam ne postoje deklarativno strejt mesta). Kad tad će se homofobični navići se da vas gledaju (a ko neće ne možemo ga naterati), potrebno je samo da se ne opterećujete se nečim što je u suštini nebitno jer ovako samo još više odajete utisak da ste na neki način isfrustrirani zbog svog izbora i da niste sigurni da je to ono pravo za vas.
vishnja92 vishnja92 09:41 02.02.2009

Re: Razvojni put beogradske gej scene

aiiiiiiiiii :))))))))))))))))
queeria92 queeria92 10:37 02.02.2009

Re: Razvojni put beogradske gej scene

Zar ne diskriminišete vi strejt osobe potrebom da imate sopstvene saune, barove i ostalo?


Pa strejt osobama nije zabranjen ulaz u gej lokale?!

Da li smatraš da Srbi diskriminišu ostale jer u Nemačkoj i drugim zemljama osnivaju srpske klubove?

Mislim da je ta potreba da se okružite isključivo sebi sličnima na nivou onoga kada dete počne da puši i onda se druži samo sa pušačima kako se ne bi izdvajalo i bilo "najgore"?


E baš bih voleo da vidim koliko dugo bi izlazila na mestu gde nema nijednog frajera. Posle koliko puta bi zavrištala, hajdemo negde gde ima nešto muško?!
Mi idemo na gej mesta, jer hoćemo da se muvamo sa drugim gejevima.

Nemojte da se sklanjate, idite na mesta gde idu i strejt ljudi (koliko ja znam ne postoje deklarativno strejt mesta).


Pa idemo.

Zar to ne bi bilo isto kao da postoje klubovi samo za kratko-ošišane, debele, niske itd. pa da se oni lepo grupišu i svako ide u svoj klub?


Ali je skroz ok da se ljudi grupišu na osnovu muzike koju slušaju? Isto tako je ok grupisati na osnovu toga s kim hoćeš da se vataš.

Kad tad će se homofobični navići se da vas gledaju (a ko neće ne možemo ga naterati), potrebno je samo da se ne opterećujete se nečim što je u suštini nebitno jer ovako samo još više odajete utisak da ste na neki način isfrustrirani zbog svog izbora i da niste sigurni da je to ono pravo za vas.


Tako što radimo na istim mestima, živimo u istim zgradama, idemo u iste bolnice, škole... Seks je jako bitan deo ljudskog života i mnogo toga se vrti oko seksa i seksualnosti, tako da to uopšte nije nebitno. Kao što već rekoh, gej klub ima za cilj da skupi sve žrtve na jedno mesto, da se podjednostavi lov.
man ray loves me man ray loves me 10:53 02.02.2009

Re: Razvojni put beogradske gej scene

Mislim da je malo nekorektno da insistirate na gej saunama, gej žurkama, gej barovima itd.

kako bi bez gej barova nastajala vrhunska muzika?


inace, koristim priliku da ti cestitam, pedja, na strpljenju. da meni neko posle svakog bozjeg teksta krene ovako da drobi kako on/a misli da moj zivot treba da izgleda, na sta imam pravo a na sta ne, pa ja bih popizdela.
svako bi popizdeo.
da to neko njima radi - oni bi popizdeli.

zaista neverovatno sta ljudi sebi dozvoljavaju.
queeria92 queeria92 11:17 02.02.2009

Re: Razvojni put beogradske gej scene

ja bih popizdela.
svako bi popizdeo.
da to neko njima radi - oni bi popizdeli.


Popizdim i ja, ali brojim do deset, duboko udahnem i onda odgovaram
vishnja92 vishnja92 14:56 02.02.2009

Re: Razvojni put beogradske gej scene

inace, koristim priliku da ti cestitam, pedja, na strpljenju

e jeste. i ja
mirjana_kovacevic mirjana_kovacevic 03:36 03.02.2009

:)

Da ja imam devojku zelela bih da se ljubimo svuda na Kalemegdanu i kod Pobednika, i kad prolazimo kroz svaku kapiju, i kod Opservatorije dok gledamo zvezde, i na klupi ispod kestenova (mada je opasno po zivot kad u jesen opadaju), i dok setamo i gledamo reku... Sve isto kao sad samo malo drugacije...
queeria92 queeria92 13:46 03.02.2009

Re: :)

Veliki kiss za Mirjanu

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana