B92 Blog    Članovi    pape92    All that sex: sve što ste oduvek želeli da saznate o džezu

pape92
12:34
PET
30
JAN

All that sex: sve što ste oduvek želeli da saznate o džezu

Ako je u početku bila reč, onda su jazz i sex isprepleteni od samoga početka. Mada neki tvrde da su reč jazz prvi počeli da upotrebljavaju sportski novinari (teško je zamisliti Dobroslava Gajića kako opisuje neki potez sa ‘kakav džez!') postoje svedočenja da je ona nešto ranije bila u upotrebi u bordelima Njuorleansa gde je opisivala drugu vrstu sporta. Zanimljivo da se u to vreme umesto reči kupleraj češće upotrebljavao eufemizam ''sporting house''.

14eaog6.jpg sportske strane prve pominju reč jazz u pisanom obliku

dm2rcy.jpg jedna od prvih jazz grupa, Badija Boldena

American Dialect Society je reč jazz proglasila rečju XX veka, a svakako su u vezi njenog porekla i prvobitnog značenja istraživanja bila zagriženija nego za bilo koju drugu. Etimologija je otprilike sledeća. Jazz je počeo da označava vrstu muzike oko 1915, mada se takva muzika svirala i ranije. Slična reč: jasm, ili jazm kako se pisala, je sredinom XIX veka u slengu značila živahnost duha (kapaciteta za zajebavanje). Takođe slična reč (jism) je u isto vreme bila sleng reč za ono za šta je ostala i dan-danas (jizz), činjenica podjednako poznata kako poznavaocima američkog slenga tako i porno sajtova. Iako je neosporno da pominjanje reči jazz u novinskim komentarima bezbol utakmica na Zapadnoj Obali znači da ta reč tamo nije značila ništa opskurno, sigurno je da je na Starom Jugu bilo drugačije. U tim krajevima ''jazz'' je bila vulgarna reč koja je opisivala kopulaciju. Naprimer, kada je u gradić u Kolumbiji 1919 došao da svira prvi jazz bend u istoriji te države, a koji se u to vreme već uveliko plakatima reklamirao kao ono što jeste, jazz band, izbio je skandal gotovo ravan onome kada je u rumunskoj luci Konstanca, baš na rivi, ukotvljen poveliki jugoslovenski brod Pula.

r2jjx3.jpg

Ustvari, reč jazz nikada nije prestala da znači i nešto drugo sem vrste muzike, kao u izrazu ''all that jazz'' koji poput istoimenog filmskog remekdela nema ništa sa jazz muzikom. Približno, all that jazz znači svo to komešanje, zbrka, gungula. Cela ta (za)jebada.
U prilog tezi da reč jazz nema baš visoko poreklo govore i druge reči i izrazi danas vezani za džez muziku. Tako je naprimer imati boogie-woogie sredinom devetnaestog veka značilo imati problema sa sifilisom, juke (jukehouse, jukebox) je isto što i kupleraj, a swing...znate i sami. Što bi rekao Frenk Sinatra, Songs for Swinging lovers. Najzad, jelly-roll u slengu znači mnogo stvari: ženski polni organ, kunilingus...
Ferdinanad Joseph La Menthe, poznatiji kao Jelly Roll Morton je rođen u centralnom delu Njuorleansa osamdesetih godina pretprošlog veka a jazz je, po sopstvenom svedočenju izmislo jednog četvrtka popodne 1902 godine. Glasine tvrde da je zapravo rodjen 1890, a da je tvrdio da je rodjen 1885 da bi njegova izjava kako je izmisilo jazz pre Badi Boldena imala smisla. Dom je morao da napusti vrlo mlad, kada je njegova baka saznala da svira piano u lokalnoj ''sportskoj kući'' i glavačke ga izbacila iz sopstvene. 1915. je snimio stvar koja se smatra prvom snimljenom jazz kompozicijom, a koja nosi naslov ''The Jelly Roll blues''. Desetak godina kasnije je na vrhuncu uspeha i potpisuje ugovor sa dikografskim gigantom, kućom ''Victor'' za koju snima sa svojom grupom Red Hot Peppers.

jheg54.jpg Red Hot Peppers i Jelly Roll 2gvpxth.jpg

1938. Amerika je uveliko svesna da je jazz nešto važno, i 23-ogodišnji muzikolog Alan Lomaks, koji je poživeo do 2002, pravi za Kongresnu Biblioteku sa Mortonom čuveni osmosatni intervju koji uključuje brojne Mortonove za tu priliku odsvirane kompozicije. Sve do kraja dvededestih su neke od ovih pesama bile pod zabranom javnog izvođenja zbog seksualno eksplicitnog, skroz bezobraznog rečnika koji se u njima koristio. Danas se celokupni intervju može naći na CD boxu The Complete Library of Congress Recordings. Poslušajte, pa će vam biti jasno kako su tvorci serije Deadwood najzad provalili da se u javnim kućama govori sočan jezik.
Jelly Roll Morton je umro 1941, kao posledica gadnog ranjavanja nožem u grudi u krčmi koju je vodio u Vašingotonu tri godine ranije. Pobunio se što gazdarica toči besplatno piće prijateljima.

Jelly Roll nije jedini koristio ovakav jezik u jazz pesmama iz tog doba, dapače. Čak su snimali crtaće sa prilično divljim rečima pesama. U Beti Bup epizodi ''You Rascal You'' iz 1932, pomenutoj na blogu lani, Satchmo progoneći neke belce jer su petljali sa njegovom ženom peva poput zlog duha: you gave my wife a bottle of cola so you can play with her vigola.

Kasnije, stvari su se zakomplikovale. Jazz je postao muzika koja se izvodila i na mestima pristojnijim od nižerazrednih svratišta, kupleraja, provincijskih sala, zadimljenih klubova i bizarnih crtanih filmova. Drugim rečima, ušao je u kuće, preko ploča i radija. Da bi to bilo moguće, neke od najpopularnijih tema kada je u pitanju tekst, morale su biti preskočene. No, kako muzičari tako i producenti su savršeno shvatali šta - još uvek - prodaje jazz. Seks. On se mogao jasno naslutiti kroz samu muziku. Mnogi su ga zbog toga prezreli i videli kao niži, primitivniji, ako hoćete majmunu bliži oblik muzike. Herman Hese je samo jedan od njih, potrudio se da u jednoj od svojih knjiga (Stepski Vuk) ocrni jazz muziku ne samo sa stanovišta same muzike, već i otvorene seksualne konotacije koju je sobom nosila, samim tim lišene onoga što razlikuje ljude od životinja. Za Hermana Hesea ljudima koji su se džezom bavili je bilo kao do lanjskog snega. Džez je imao svoju publiku, i da, ta publika je tražila od džeza "seksualne konotacije''. Bez tzv ružnih reči doduše. Mnogi su uvideli šta bi bilo najbolje činiti, i koristili činjenicu da se o njima zapravo ne zna ništa iz dana kada su i bili niko i ništa.
Čarls Mingas je, kleo se, bio svodnik. Napisao je knjigu od 875 strana pod naslovom ‘'Uspomene polu-žutog crnčuge polivenog govnima'', koja je pod oštrim okom urednika skraćena na 366 strane promenjenog naslova ‘'Beneath the Underdog'', kod nas prevedeno kao ‘'Bedniji od šugavog psa''. Na većini tih strana Mingas se trudi da opiše koliko je zajeban svodnik bio. Osim toga tvrdi da je u toku jedne noći vodio ljubav sa 23 žene, tamo dole u Tihuani. Pogrešno bi bilo shvatiti da su ova preterivanja uzrokovana isključivo sračunatom željom da se oko imena poznatog džez muzičara podigne malo seksom uprljane prašine. (Osim kod izdavača naravno). Mingas je, o tempora o mores, želeo da bude svodnik. To je i sam više puta rekao. To, i gangster, i priznat muzičar. Tačnije bi ustvari bilo reći da je želeo da bude pimp.

2vnkgp1.jpg Mingus i žena mu 2qb6c9h.jpg Miles

Ova reč u americi znači svodnik, makro, ali uz to i nešto više: određeni stil, životni stav. Način na koji se govori i na koji se oblači, sposobnost da se za sebe vežu žene, i ljudi uopšte. Sposobnost da se ‘ima dobra žvaka'. Miles Davis nije falsifikovao svoju biografiju, niti je bio svodnik, ali je bio pimp. I to nije krio. U autobigrafiji jednostavnog naslova "Miles", priča kako je sedeći po sumnjivim lokalima posmatrao i proučavao kako se pimp kreće, govori, oblači i ponaša. Naročito, način na koji manipuliše ljudima. Miles je to znanje realizovao u svakoj sferi svog života. Obalčio se kao pimp (što mu je donelo nekoliko nagrada u kategoriji najbolje odeveni muzičar), kretao se kao pimp, imao glas kao pimp, i prema ljudima se ponašao kako bi se prema njima ponašao pimp. Naročito prema ženama. Najvažnije od svega, i tu se ogleda sva njegova genijalnost, za Milesa se bez ustezanja može reći da je svirao kao pimp. Evo naprimer, stvar Walkin'. Da i ne pominjemo rane sedamdesete sa blexploiatation filmovima (koji promovišu dve stvari, pimp stav i crnu revoluciju) i fankom u koji se Miles uklopio kao da ih je sam izmislio. Umesto Milesove muzike iz tog vremena, prilažem špicu za blexploiatation film Sweet Sweetback's Baadasssss Song koji je posredstvom tada nepoznate grupe "Earth, Wind and Fire" pozajmio muziku od Milesa i njegovog Shh, sa prve strane albuma In a silent way.
Miles i Mingas su se okružili aurom svodnika. Bili Holidej onom koju nose prostituke. Iako nijedan od zvaničnih biografa Bili Holidej ne kaže da Bili Holidej nije bila prostituka, pouzdanih dokaza (svedočenja) nema. Iako nesumnjivo život najveće pevačice džeza nije bio posut laticama ruža, a naročito ne u detinjstvu, moguće je - svi dodaju, pa i ja, da ne grešimo dušu - da su priče o prinudnom prodavanju za novac u dobi od 12-13 godina preterane. Cela ova priča je počela kada je objavljena njena autobigafija koja to nije bila, čuvena Lady Sings the Blues, 1956. Ova knjiga, od A do Š napisana od strane izvesnog Vilijama Daftija a uz aminovanje Bili Holidej, čita se kao uzbudljiva novela o stradanju, patnji, svemu kroz šta mora da prolazi prostituka tinejdžerske dobi. Sumnju da i jeste u pitanju novela bude mnoge dokazane neistine, ili poluistine koje provejavaju ovim štivom. Pisac je u vreme objavljivanja knjige tvrdio da poseduje mnoga svedočenja u vidu prepiske ili snimljenog materijala koje bi podržale priču koja se u knjizi priča, no nijedan od tih dokaza se nikada nije pojavilo u javnosti. Neosporna je činjenica da je Lady Sings the Blues dalo dimenziju Bili Holidej koju ona do tada nije imala. Jedno je bilo čuti "Love for sale" od Bili Holidej, drugo od Bili Holidej, bivše prostituke. I danas se ova pesma vezuje, neću reći bez razloga, za Bili, mada ju je - reči i muziku - napisao Cole Porter (zabranjena za izvođenje na radiju 1931). Bila nekada prostituka, ili ne, meni je svejedno. Da pomenem reči Milesa Davisa kada su ga pitali da objasni blues. "Blues nije muka i patnja. To što radiš na plantažama pamuka ne znači da ćeš da pevaš dobar blues". Hteo je da kaže da je bluz muzika. Muzika Bili Holidej i njeno detinjstvo zapravo nemaju previše veze jedno sa drugim. Ma kakvo to detinjsvo bilo, ono što je meni važno je da Bili peva najbolje.

zts8z.jpg  dva omota ploča  2eyalbq.jpg

Džez je kada je nastajao bio putena muzika. U pristojnim porodicama se smatralo da direktno kvari mladež, naročito devojke (preporučujem roman ‘'Jazz'' od Toni Morison kao sjajan uvid u to vreme) a džezeri su bili ljudi kojima bi pokušali da zabranite da se druže sa vašom ženom.
Imao sam nameru da napišem nekoliko crtica iz ljubavnog života pojedinih džez muzičara, ali sam odustao. Isuviše ih je, kako muzičara, tako i crtica. Sve se stapa u jednu sliku: Archi Shep i njegovih 8 supruga lepotica, Majsl Dejvis sa svojom kolekcijom trofejnih plavuša, ili prošle godine preminuli Džoni Grifin, koji je po mnogim svedočenjima važio za neumornog. Poseban slučaj je onaj Dekstera Gordona, koji se nije libio da ostvari, kažu zapaženu ulogu u Švedskom, malo slobodnjem filmu pod naslovom ‘'Volim te, voliš me''.

20070218133956Jag_alskar_du_alskar.jpg"Volim te, voliš me" sa Deksterom Gordonom

Pominjem samo muzičare koji nisu više među živima. Kako stoje stvari danas? Ukoliko kročite na neki jazz koncert u Sava Centar, ili Barbikan Centar, ili bilo koji drugi Centar u svetu, učinilo bi vam se da ste, bar što se tiče morala, sasvim bezbedni, a sigurno bi, osim ako niste jedan od onih patološki ljubomornih tipova, bili presrećni da se vaša žena upozna sa nekim uglednim jazz pijanistom. I gadno bi pogrešili.





Komentari (101)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

pape92  12:36 30.01.2009
Preporuka: 0

obaveštenje

#Link  Replika: 12
Umesto zapisa na margini, ovde javljam da je kraći tekst povodom smrti Zvonimira Skerla objavljen na strani grupe “Džez za početnike“, na 92FM.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  12:50 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: obaveštenje

kraći tekst povodom smrti Zvonimira Skerla

ja sam vest cula privatno, inace ne bih ni znala :(
tuzno

pape, :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  13:01 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: obaveštenje

Višnja, hvala. Evo par cvetića i za tebe.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Mića Marković  16:25 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: obaveštenje

U današnjem NIN-u cela strana posvećena je Zvonimiru Skerlu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  16:26 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: obaveštenje

I red je.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  18:09 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: obaveštenje

hvala, gosn Mico.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Mića Marković  22:42 01.02.2009
Preporuka: 4

Re: obaveštenje

Sa Zvonkom Skerlom sam bio bio u divnim prijateljskim i kolegijalnim odnosima.
Kada mi je od NIN-a zatraženo da napišem In memoriam, učinio sam to odmah, iako sam njegovim odlaskom bio iskreno pogodjen. Plašio sam se, da emocije ne prevagnu i budu isuviše naglašene.
Vezivalo nas je mnogo zajedničkih nastupa, rada u studiju, rada na Otseku za jazz u školi "Stanković" i privatnog druženja.
Ukoliko postoji interesovanje, objavio bih tekst iz NIN-a i ovde na blogu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  23:13 01.02.2009
Preporuka: 0

obaveštenje...

..i odgovor:
mislim da postoji interesovanje
i zbog nas koji smo ga slušali i zbog onih koji će (možda) prvi put nešto čuti o njemu...
tempi passati..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Mića Marković  00:59 02.02.2009
Preporuka: 4

Re: obaveštenje...

gordanac
..i odgovor:mislim da postoji interesovanjei zbog nas koji smo ga slušali i zbog onih koji će (možda) prvi put nešto čuti o njemu...tempi passati..

Gordanac hvala na interesovanju. Fotos na zalost opet ne mogu da uplodujem.
Evo teksta.

ИН МЕМОРИАМ
Звонимир Скерл /1934/

Неки заслужни људи нас напусте помпезно, неки мање запажено, а неки готово незапажено. Ових дана тихо је отишао Звонимир Скерл, тромбониста, композитор,аранжер и диригент Биг бенда РТС.
Рођен је у Загребу,где је матурирао и завршио музичку школу. У Београд је дошао 1960. где је засновао породицу са Јулком Бајлони, са којом има троје деце и три унука. Музички таленат оца наследила је ћерка Ирина – пијанисткиња.
Џез га је заинтересовао као врло младог, да би му се касније у потпуности посветио.У почетку као извођач, а након тога све више као композитор и аранжер, a на крају и као диригент.
Поседовао је савршен слух. Није постојао снимак било код оркестра, који није био у стању прецизно „скинути“ и написати комплетну партитуру. То је било посебно значајно у време, када нам нотни материјали те врсте нису били доступни. Касније, када смо до неких од тих материјала дошли,упоређењем смо установили, да је апсолутно сваку ноту са снимка непогрешиво чуо и записао.
Његове партитуре су биле исписане готово калиграфским рукописом. Изузетно ретко се догађало, да напише погрешну ноту, а ако се то и десило,већ приликом прве пробе би чуо да је погрешна, ставио би кажипрст на чело и обавезно рекао: „Mea culpa“.
Не би се могло рећи да му је компоновање ишло лако. Најтеже му је било, када су рокови били у питању. Десило се више пута да је партитуру довршавао у возу, или доласком на место извођења.
Шира публика, она у нешто познијем животном добу,његово име је најчеђе сретала приликом преноса фестивала забавне музике; из Опатије,Загреба, Сарајева,Београда,Скопља, као аранжера великог броја композиција. Његов аранжерски рад био је увек препознатљив. Одликовао се врхунским професионализмом и великом аранжерском инвенцијом. Један од значајнијих био је 1974. на Песми Евровизије у Брајтону, где је био аутор аранжмана за композицију Корнелија Ковача „Моја генерација“, када је и дириговао фестивалским оркестром.
Као диригент и аутор најчешће се појављивао на концертима џез музике,што имајући у виду мању популарност ове музике значи, да је овај његов рад био више предмет пажње стручних кругова и одређене не претерано велике џез популације. Исто се односи и на његов рад у студију,који је био доступан још мањем броју људи.
Из тог делокруга његовог рада у фонотеци Радио Београда сачуван је велик број снимака, који на најбољи начин илуструју његово ауторско и аранжерско мајсторство. Био је одличан познавалац оркестрације, и то не само Биг бенда,него и већих састава са гудачким корпусом. Једно од његових дела, десетоминутна балетска свита Ђердап, писана за потребе емисије Дуплекс ТВ варијете, копродукцију РТБ-а и румунске ТВ, то на најбољи начин илуструје.
На задовољство љубитеља музике Биг бенда постоји и ауторска плоча у издању ПГП РТБ из 1983. под називом BLUES, са композицијама Introduction,Morning,Black Triangle,Blues i Sommer Afternoon. За историју српског џеза било би добро, да ова дискографска кућа направи реиздање ове плоче на ЦД-у.
Био је и врхунски педагог.У музичкој школи „Станковић“ његови часови су били максимално посећени. Увек је било више заинтересованих од расположивих места, посебно ако се има у виду да је предавао предмет солфеђо, који је све само не омиљен. Назвао га је Развијање слуха, и увео иновације, које су код студената прихваћене са одушевљењем.У то сам се сам уверио, када ме је у пар наврата замолио да га заменим на настави.
За разлику код нас, у свету је био познатији,па је у више наврата гостовао као композитор и диригент у другим земљама. Код нас је такав случај био,када је дао свој ауторски и диригентски допринос Биг бенду Европске Радио-дифузне уније, који је одржан у Опатији, а био преношен у 18 земаља Европе.
Иако огромног знања и искуства,био је изузетно суптилан и скроман човек. Ретко је подигао глас или викао на оркестар, чак и кад је требало. Када би се ситуација у оркестру из било ког разлога заоштрила, једноставно би тихо рекао „пауза“, и изашао из студија.
Или догађај из Брајтона,када се током једне од проба пожалио на једног тромбонисту оркестра који стално свира погрешно, иако му је на то скренуо пажњу. Замолио ме, да као званични представник ЈРТ-а ургирам, јер он, иако је одлично говорио енглески, за то није смогао снаге.
Његов рад, уткан у Биг бенд РТС-а, оставио је неизбрисив траг у оркестру, који је недавно прославио 60 година од оснивања.
Звонимир Скерл носилац је посебног признања Министарства културе, за врхунски допринос култури земље.

Мића Марковић
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  01:17 02.02.2009
Preporuka: 1

---

...note i aranžmani Zvonimir Skerl....




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  01:24 02.02.2009
Preporuka: 1

i još samo...

..Mladić i Mendelson

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  01:32 02.02.2009
Preporuka: 1

i - Zvonimir Skerl

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  03:08 02.02.2009
Preporuka: 1

Re: obaveštenje...

Hvala Mići Markoviću na lepom tekstu.

iz 1983
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  12:42 30.01.2009
Preporuka: 0

Iscrpno i temeljno

#Link  Replika: 3
Hvala za tekst.

Ustvari, reč jazz nikada nije prestala da znači i nešto drugo sem vrste muzike, kao u izrazu ''all that jazz'' koji poput istoimenog filmskog remekdela nema ništa sa jazz muzikom.

"All that jazz" često koriste moje kolege, u kontekstu koji si ovde napisao.

Kako stoje stvari danas?

Što je veći festival, to je manje džeza. Prošle godine sam bio i u Montreu i u malom mestu Kui, pored Lozane. Ovaj drugi je bio mnogo više izvorni nego onaj mondenski.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  12:57 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: Iscrpno i temeljno

Pročitah prilog. Nikako da uhvatim Lagrana, voleo bih da ga čujem. Inače, najviše "životne radosti" slušajući svirke sam doživeo po malim klubovima u Njujorku. Opet, najbolje, muzički, a ni to me nije ostavilo ravnodušnim, sam slušao po koncertnim salama
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  18:38 30.01.2009
Preporuka: 2

Re: Iscrpno i temeljno

Nikako da uhvatim Lagrana, voleo bih da ga čujem

Evo snimka sa koncerta.

Celih 58 minuta. Kako samo veze
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  19:14 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: Iscrpno i temeljno

Tnx.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Mitrović  12:48 30.01.2009
Preporuka: 1

sex i jazz

#Link  Replika: 4
Ako je u početku bila reč, onda su jazz i sex isprepleteni od samoga početka.

takoreći SEZZ ili JAXX
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  12:50 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: sex i jazz

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  12:53 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: sex i jazz

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  13:05 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: sex i jazz

E da, Margos, to je taj jazz. Barem vizuelno. Ko zamisli jazz kao ovu cicu u spotu neće pogrešiti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Time Bandit  19:17 30.01.2009
Preporuka: 0

nema sex-a bez Bix-a



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  13:00 30.01.2009
Preporuka: 0

pape

#Link  Replika: 1
pa ti si nacisto vip!!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  13:02 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: pape

Bolje vip nego vep, kaže stara poslovica.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jednatanja  13:09 30.01.2009
Preporuka: 0

Od časa

#Link  Replika: 1
muzikologije napravio si čas seksologije. Svaka čast.

Da pomenem još i uticaj regtajma-a i limenih duvačkih orkestara iz Nju Orleansa kao preteče jazz-a.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  13:13 30.01.2009
Preporuka: 1

Re: Od časa

Jedno bez drugoga ne ide, osim ako nisi Doris Dej
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jeremija92  15:06 30.01.2009
Preporuka: 0

?

#Link  Replika: 1
A ovo pretpostavimo, nema baš nikakve veze sa sexom?



kao ni ovo:


a o ovome da ne govorimo



A ni namere ovih nisu baš naivne:

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  16:06 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: ?

Ples je posebna priča. Tango skoro da nije ples, već predigra. Ma i više. Za kolce...namere ovih dilbera su mislim svakome jasne, ali sam ples ne obećava previše u tom pogledu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jaril  16:02 30.01.2009
Preporuka: 0

:кеез:

#Link  Replika: 1
Блог никада није био тако супер као последњих дана. Са неколико текстова о музици. И оним једним дидактичким by Тзар.

Све честитике за ВИП.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  16:08 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: :кеез:

Hvala Jarile. I sam sa pažnjom pratim tvoje blogove o muzici.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
technofetishist  16:25 30.01.2009
Preporuka: 2

badi bolden

#Link  Replika: 1
jako lep tekst, preporuka.
kad se vec pominje badi bolden, jedna od prvih dzez velicina (nazalost, koliko ja znam, nikad snimljena), da preporucim i jedan nikako biografski, ali vrlo dzezom inspirisan roman: "coming through slaughter" majkla ondatjea, koji prati boldena u poslednjim danima pre ludila. jedan od omiljenih mi :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  16:33 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: badi bolden

Postoji priča da je snimio jednu jedinu ploču, ali ona nikada nije pronađena, ustvari valjak. Proveo je poslednjih 26 godina života u ludnici, ne zna mu se grob (mada postoji spomenik).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  16:41 30.01.2009
Preporuka: 2

bravo

#Link  Replika: 1
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  16:59 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: bravo

U njujorškoj podzemnoj se može mnogo toga dobrog čuti. Uglavnom su to ozbiljno navežbani muzičari poput ovoga ovde što svira Take 5 maltene bolje od samog Dezdmonda. (Tako meni jednom jedan taksista odsvirao bravuru na sopranu). Postoji čitav sajt sa snimcima muzičara koji sviraju u po stanicama podzemne. Ali ima i luđih likova, poluprosjaka koji su me podsetili na detinjstvo i cigančiće sa harmonikom po beogradskim busevima, koji špartaju vozom pevajući najčešće akapela nekakv bluz. To je ponekad teško za slušanje, ali uek živopisno. Direktan link ka korenima ove muzike.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
crossover  17:19 30.01.2009
Preporuka: 1

Cool Cats

#Link  Replika: 25
Џез је постао етаблирана музика, учи се на факултетима и академијама. У концертним дворанама је скоро па досадан, стерилан и академски. Нажалост, дочепали су га се интелектуалци. Није више натопљен животним соковима као улични, клупски џез, онај најлепши о којем ти говориш.
Одличан текст, Папе.
Честитке за ВИП.

How Long Has This Been Going On? - Ben Webster
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  17:38 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: Cool Cats

Hvala. Ben je jedan od pravih cool cats. A izmislio ih je Prez. Pazi ovaj snimak sa Čarlijem Kriščanom i Fredi Grinom.

Lester Young
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
crossover  18:31 30.01.2009
Preporuka: 1

Re: Cool Cats

Lester "Pork Pie Hat" Young, kakva šmekerska faca. Prez je majstor :)))

Ovaj snimak što si postavio je izgleda žešći raritet, to je Count Basie ekipa, a vidim iz komentara da su svirali i sa Beni Gudmenom.

Goodbye Pork Pie Hat - Charles Mingus

Lester Left Town - Art Blakey's Jazz Messengers and Freddie Hubbard
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  19:00 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: Cool Cats

Prez je bio faca i to u oštroj konkurenciji gde su svi manje ili više otkačeni. Pripisuje mu se da je izmislio pregršt izraza koji su postali deo slenga, a definitivno je Bili prvi nazvao Lady. Manje je poznato da je on sve žive zvao tako, naročito muškarce
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zen Master  19:53 30.01.2009
Preporuka: 2

Re: Cool Cats

crossover
Џез је постао етаблирана музика, учи се на факултетима и академијама. У концертним дворанама је скоро па досадан, стерилан и академски. Нажалост, дочепали су га се интелектуалци. Није више натопљен животним соковима као улични, клупски џез, онај најлепши о којем ти говориш.


Uh pa ne bih se baš mogao složiti sa tvojim vidjenjem Jazz muzike danas... Jazz je ipak mnogo širi pojam nego što to predstavlja legendarna posleratna bebop ekipa Miles, Adderley, Evans, Mingus, Art Blakey, Bird, Coltrane, Monk itd pošto vidim da 99% ljudi ovde na blogu priča o baš toj vrsti Jazz-a sa sve audio vizuelnim podsećanjima na zlatno doba Kind of Blue zvuka kao da je to jedan jedini Jazz koji je ikada postojao. Po mom skromnom mišljenju Jazz je od tog doba muzički ipak napredovao te počeo u sebe da ubacuje razne elemente drugih muzičkih pravaca koji mu daju neke nove ukuse i mirise...
A to da li ga proučavaju na fakultetima i akademijama who gives a shit ?!




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
zelenovic92  20:06 30.01.2009
Preporuka: 1

Re: Cool Cats

Zen Master

crossoverЏез је постао етаблирана музика, учи се на факултетима и академијама. У концертним дворанама је скоро па досадан, стерилан и академски. Нажалост, дочепали су га се интелектуалци. Није више натопљен животним соковима као улични, клупски џез, онај најлепши о којем ти говориш.Uh pa ne bih se baš mogao složiti sa tvojim vidjenjem Jazz muzike danas... Jazz je ipak mnogo širi pojam nego što to predstavlja legendarna posleratna bebop ekipa Miles, Adderley, Evans, Mingus, Art Blakey, Bird, Coltrane, Monk itd pošto vidim da 99% ljudi ovde na blogu priča o baš toj vrsti Jazz-a sa sve audio vizuelnim podsećanjima na zlatno doba Kind of Blue zvuka kao da je to jedan jedini Jazz koji je ikada postojao. Po mom skromnom mišljenju Jazz je od tog doba muzički ipak napredovao te počeo u sebe da ubacuje razne elemente drugih muzičkih pravaca koji mu daju neke nove ukuse i mirise... A to da li ga proučavaju na fakultetima i akademijama who gives a shit ?!

Tako nekako.
I ko je Dobroslav Grajic?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zen Master  20:22 30.01.2009
Preporuka: 2

Re: Cool Cats

zelenovic92

I ko je Dobroslav Grajic?


Misliš Dobrosav Gajić ?!

On je legendarni sportski TV komentator poznat po svojim biserima vrcave mudrosti tipa...
Ovo je takmičar iz San Marina, male ostrvske državice usred Atlantskog okeana ili Zoran Savić je imao malu porodičnu neprijatnost ovih dana. Naime umrla mu je majka...

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
zelenovic92  20:56 30.01.2009
Preporuka: 1

Re: Cool Cats

Aaa, hvala Zen Master. Sad kapiram.
Znaci da je neki americki Dobrisav Something smislio rec dzez.
Ili nije? Ustvari, ne kapiram.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
crossover  21:09 30.01.2009
Preporuka: 1

Re: Cool Cats

Zen Master
Po mom skromnom mišljenju Jazz je od tog doba muzički ipak napredovao te počeo u sebe da ubacuje razne elemente drugih muzičkih pravaca koji mu daju neke nove ukuse i mirise...
A to da li ga proučavaju na fakultetima i akademijama who gives a shit ?!

Потпуно си у праву, него ето, данас сам мало кафански расположен :)) Има добре нове музике која је еволуирала из џеза, као и разних џез crossover-а, нисмо се баш сасвим запекли у Hard Bop времену. На крају, није само џез добра музика.

Rose Rouge - St Germain

Bending New Corners - Erik Truffaz

Окачи (или напиши) нешто што ти слушаш, не мора ни да буде џез.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  21:12 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: Cool Cats

Ustvari, ne kapiram.

Neki američki Dobrosav (mada bi tačnije bilo uporediti ga sa Mirkom Kamenjaševićem, ali to je već posbena ezoterija spram koje je Dobrosav poznat koliko i James Bond) je koristio reč jazz da opiše neki potez u bezbolu, sigurno ga nije izmislio nego ga je čuo u već nekom kontekstu, i onda napisao novinski članak, i tu se po prvi put nalazi zapisana reč jazz.. Nekima od nas koji smo slušali Dobrosava Gajića je ilustrativno neprirodno zamisliti kako jedan takav lik, kakvih je bilo verovatno i u Americi pre 100 godina, izgovara reč jazz.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zen Master  21:32 30.01.2009
Preporuka: 2

Re: Cool Cats

crossover

Потпуно си у праву, него ето, данас сам мало кафански расположен :)) Има добре нове музике која је еволуирала из џеза, као и разних џез crossover-а, нисмо се баш сасвим запекли у Hard Bop времену. На крају, није само џез добра музика.

Rose Rouge - St Germain

Bending New Corners - Erik Truffaz

Окачи (или напиши) нешто што ти слушаш, не мора ни да буде џез.


Evo predloga za slušanje moji omiljeni E.S.T. tj Esbjörn Svensson Trio na veliku žalost kako moju tako i velike većine ljubitelja modernog Jazza oni više ne postoje jer je pijanista Esbjörn Svensson tragično poginuo prošlog leta prilikom ronjenja



A ako ti se ovo dopadne evo linka za download njihovog legendarnog koncerta u Göteborgu 2005

http://rapidshare.com/files/75845254/2005LiveInGoteborg1.rar
http://rapidshare.com/files/75775833/2005LiveInGoteborg2.rar

Najbolji opis njihove muzike je da su E.S.T. ono što bi se desilo da su se Bill Evans i grupa Pink Floyd sreli i svirali zajedno... E.S.T. vrlo često smatraju modernom varijantom onoga što su Bill Evans i njegov trio radili nekada a zanimljiva i tužna koencidencija upravo činjenica da samo deset dana posle neprevazidjenog Village Vanguard snimka iz 1961 je BIll Evansu poginuo basista Scott LaFaro i većina poznavalaca smatra da sve kasnije postave jednostavno nisu imale tu magiju kao Evans-LaFaro-Motian
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  21:56 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: Cool Cats

Preduhitrio si me sa Esbjornom za par minuta. Zauzvrat, predlažem Brad Mehldau -a. (Ovde svira How insensitive). Koji je pomalo opterećen ostavštinom zaista uticajnog i izvanrednog Šveda. Od danas značajnih imena ne bih preskočio Dianu Krall (ove rečenice uvek ispadnu nekako nezgodne), mada se ona drži starih kanona, to čini odlično. Najzad, moram da okačim i direktan link na jednu svirku Dejva Daglasa i bubnjara Džoj Barona, koja će vam se učiniti poznatom. Naravno, pošto je koncertni snimak bubnjar malo guči...jesam li napisao guči, htedoh reći guši.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
crossover  22:03 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: Cool Cats

Zen Master
Evo predloga za slušanje moji omiljeni E.S.T. tj Esbjörn Svensson Trio na veliku žalost kako moju tako i velike većine ljubitelja modernog Jazza oni više ne postoje jer je pijanista Esbjörn Svensson tragično poginuo prošlog leta prilikom ronjenja

Ф-Е-Н-О-М-Е-Н-А-Л-Н-О !!!
Јбт, човек изува! Није ми јасно како ми је ово промакло. Много је добро!
Чини ми се уствари да сам их једном код некога већ чуо, али је била нека гомила људи па нисам слушао како треба. Одмах свлачим на хард.
Еј Зен Мастеру, хвала ти много.
Слободно дај још нешто овако добро :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zen Master  22:36 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: Cool Cats

pape92
Preduhitrio si me sa Esbjornom za par minuta. Zauzvrat, predlažem Brad Mehldau -a. (Ovde svira How insensitive). Koji je pomalo opterećen ostavštinom zaista uticajnog i izvanrednog Šveda. Od danas značajnih imena ne bih preskočio Dianu Krall (ove rečenice uvek ispadnu nekako nezgodne), mada se ona drži starih kanona, to čini odlično. Najzad, moram da okačim i direktan link na jednu svirku Dejva Daglasa i bubnjara Džoj Barona, koja će vam se učiniti poznatom. Naravno, pošto je koncertni snimak bubnjar malo guči...jesam li napisao guči, htedoh reći guši.

Odličan je Brad Mehldau bio je letos u Sarajevu, mada nisu loši na primer The Bad Plus imaju novi album For All i Care i gledao sam ih sad pre par meseci u Domu Omladine na Jazz festivalu i i lepo to sve zvuči sa pevačicom Wendy Lewis ( otprilike nekako ovako )

Nažalost najslabija karika im je pijanista Ethan Iverson ali je zato bubnjar David King po mom skromnom mišljenju medju najbolja tri ako ne i trenutno najbolji na svetu. Ono što onaj čovek radi stvarno treba doživeti
Ako ti se već dopada Diana Crall, poslušaj Madeleine Peyroux naravno ako već odavno nisi

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
crossover  22:46 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: Cool Cats

Једино што ми је ново је The Bad Plus, није лоше, занимљиво. И мени се свиђа Brad Mehldau.
Овај је био и код нас:

Boogie Woogie Waltz - Christian McBride
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zen Master  22:48 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: Cool Cats

crossover

Ф-Е-Н-О-М-Е-Н-А-Л-Н-О !!!
Јбт, човек изува! Није ми јасно како ми је ово промакло. Много је добро!
Чини ми се уствари да сам их једном код некога већ чуо, али је била нека гомила људи па нисам слушао како треба. Одмах свлачим на хард.
Еј Зен Мастеру, хвала ти много.
Слободно дај још нешто овако добро :)


Nemam pojma ja i dalje ne mogu da skapiram da ga više nema, tako genijalan pijanista se ne radja svaki dan. Uostalom nije teško naći na netu njihove albume
Strange place for snow
Seven days of Falling
Viaticum
Tuesday Wonderland
Live in Hamburg
Ovaj poslednji posthumno objavljen Leucocyte je možda malo previše eksprimentalan i drugačiji da bi ti se dopao
a imaš i gomilu bootleg izdanja sa raznoraznih nastupa...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kazezoze  23:03 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: Cool Cats

meni se kod relativno novih dzezera dopada roy hargrove



odlichan tekst pape
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
crossover  23:06 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: Cool Cats

Zen Master
Nemam pojma ja i dalje ne mogu da skapiram da ga više nema, tako genijalan pijanista se ne radja svaki dan. Uostalom nije teško naći na netu njihove albume
Strange place for snow
Seven days of Falling
Viaticum
Tuesday Wonderland
Live in Hamburg
Ovaj poslednji posthumno objavljen Leucocyte je možda malo previše eksprimentalan i drugačiji da bi ti se dopao
a imaš i gomilu bootleg izdanja sa raznoraznih nastupa...

Заиста штета. Човек је геније. Стварно сам одушевљен, поскидаћу све што будем нашао, хвала ти још једном.

Него, кад спомену бубњаре, по мом мишљењу овај је најбољи од свих који су ходали земљом. Радио је са разним људима од Запе до Хенкока, додуше и са неким безвезним мејнстримом. Могао сам да нађем и неки репрезентативнији снимак, ал’ баш да не давим са дугачким соло деоницама на бубњевима.

Vinnie Colaiuta
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zen Master  23:38 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: Cool Cats

roy hargrove


Eh da mladi lav neo-bopa, hvala na podsećanju. Vidiš dobre savremene trubače smo zaboravili jer je u protekloj deceniji nekako najpopularnija opcija Piano-Bass-Drums trio ali zato evo odlične preporuke kada smo kod trube, mladi lav nije sigurno ali je zato izvrstan Tomasz Stanko i njegov Quartet


P.S. Preporuka za download je naravno njegov album Soul of Things
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Coco Rosie  00:03 31.01.2009
Preporuka: 0

Re: Cool Cats

crossover
И мени се свиђа Brad Mehldau.



i meni. slusala ga na kolarcu pre godinu i nesto. isto vece je bio on i :
Bobo Stenson trio

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  00:21 31.01.2009
Preporuka: 0

Re: Cool Cats

ali je zato bubnjar David King po mom skromnom mišljenju medju najbolja tri ako ne i trenutno najbolji na svetu


Bubnjari su se danas izobezobrazili neviđeno. Ima ih dobrih više nego (čini mi se) ikada. Mene je oduševio Džef Balard na koncertu Brajana Meldaua koji sam imao priliku (i sreću) da čujem jesenas u Londonu.
Madlin sam slušao još odavno, u pravu si. Volim da slušam i pesme u džezu, imam tu sentimentalnu crtu . Oko nje su se "lomila koplja" da je tobož neumesno imitirati stil Bili Holidej, ali mislim da su takve kritike potpuni nonsens. Zašto da ne, pitanje je samo da li to radi dobro, i sa kojom merom itd...sve u svemu, dopada mi se. Ipak, pridajem naročitu pažnju Dajani Kral jer (ne uvek ali mahom) uspeva da iznese poteškoću koju nosi "klasično" (u smislu Porterovsko) izvodjenje bez da zvuči kao nešto što je toliko puta slušano da više ne može da se sluša.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
crossover  01:15 31.01.2009
Preporuka: 1

Re: Cool Cats

pape92
Bubnjari su se danas izobezobrazili neviđeno. Ima ih dobrih više nego (čini mi se) ikada.

Папе, нема проблема, могу ја да почнем да качим клипове са Drummerworld-a и Drumtech Masterclass-ова, само реци :)))
Него, кад смо на теми џез и секс, и жене бубњари (извињавам се, бубњарке) се обезобразиле, свирају опасно. Ево нпр. ова, многи је знају из спота Lenny Kravitza "Are You Gonna Go My Way", додуше тамо изгледа и свира као робот. Овде је много боља, уствари одлична:

Pro Tem - Cindy Blackman

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  06:30 31.01.2009
Preporuka: 0

Re: Cool Cats

Evo predloga za slušanje moji omiljeni E.S.T

хвала. стварно је одлично. волим кад се све распада. не умем да објасним шта то значи. овако неуког, потсећа ме на делове keith jarett koln concert плус "ритам секција".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zen Master  10:17 31.01.2009
Preporuka: 0

Re: Cool Cats

marco_de.manccini
Evo predloga za slušanje moji omiljeni E.S.T
хвала. стварно је одлично. волим кад се све распада. не умем да објасним шта то значи. овако неуког, потсећа ме на делове keith jarett koln concert плус "ритам секција".


Upravo sam hteo da napravim baš to Keith Jarrett - Esbjörn Svensson poredjenje ali si me u toku noći preduhitrio. Naravno čime bolje predstaviti Keitha nego početkom koncerta iz Köln-a 24 januara 1975 . Čovek je jednostavno seo za klavir i nakon toga ide solo improvizacija na improvizaciju i tako punih 25 minuta i to su kasnije na snimku u nedostatku boljeg naziva nazvali Part I. Ovome barem po mom skromnom mišljenju niti Esbjörn a ni bilo ko drugi nikada nije prišao ni blizu, čista genijalnost...



Samo još par zanimljivosti o toj noći u Köln Opera House-u... Keith Jarrett je kasnio i bio užasno gladan, pa je na brzinu pred sam nastup pojeo gomilu hrane što je sve samo ne stimulant kada trebate da svirate pred prepunom dvoranom. Onako prepunog stomaka je jedva izašao na binu i tek tamo shvatio da su isporučili potpuno pogrešan klavir !?!
Ostalo je već legenda ali koja je na ogromnu sreću svih nas snimljena
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  14:42 31.01.2009
Preporuka: 2

Re: Cool Cats

могу ја да почнем да качим


Ako ćemo da se kačimo sa bubnjari i bubnjarke, da potegnemo i naše gore lista (već pominjan lani): Marko Đorđević. I manje poznati ali odlični Uroš Marković.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bojan ljubomir jugovic  20:08 31.01.2009
Preporuka: 1

Sveti

Marko Đorđević


Izmedju ostalih napisao je kompoziciju "Videcemo..." koju je Vasil snimio na drugom albumu.
Temu peva Zafir Hadzimanov. Markov bend je izuzetan.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marta l  18:17 30.01.2009
Preporuka: 1

gde je sax...

#Link  Replika: 0
tu su negde i sex i plavusa


tekst za uzivanje...... u tu cast omiljeni Stan Getz Cafe Montmartre
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
niccolo  19:09 30.01.2009
Preporuka: 0

Jazz club

#Link  Replika: 0
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  19:10 30.01.2009
Preporuka: 0

u početku

#Link  Replika: 4
beše slika
a onda su krenule i reči...koliko zanimljivih podataka - između ostalog, najzad shvatih zašto se žene toliko lože na džez
perfektno, druže !
Čestitke na malom, zelenom priznanju, iako si moj vip odavno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  19:15 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: u početku

Hvala stari druže.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  22:23 30.01.2009
Preporuka: 0

Re: u početku

najzad shvatih zašto se žene toliko lože na džez

Džez i Volvo automobile. Može i Reno4.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
crossover  01:48 01.02.2009
Preporuka: 1

Re: u početku

- između ostalog, najzad shvatih zašto se žene toliko lože na džez

Одговор је, чини ми се, једноставан - зато што се џезери углавном ложе на... жене.
Ево како то Оне раде, један женски биг бенд:

Did You Do That? - Sherrie Maricle & The DIVA Jazz Orchestra

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  08:25 01.02.2009
Preporuka: 1

Re: u početku

Može i Reno4.

da :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  22:41 30.01.2009
Preporuka: 1

and now...

#Link  Replika: 1
..for something totally different....
The Ink Spots

i malo

Stari dobri radiJo...



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  00:54 31.01.2009
Preporuka: 0

Re: and now...

Kad smo kod tog senzibiliteta ne mogu a da ne opteretim braću i sestre korisnike sa još jednim yutubetom koji predstavlja britansku dance scenu s početka tridesetih. Dobro, nema veze sa jazzom. Al Bowlly je izvađen iz naftalina i povratio deo slave filmom Ameli Pulen - tako sam i ja čuo za ovu predratnu zvezdu. Iako je mirne duše mogao da peva i za film Shining. Tragično je završio, poginuvši u Londonu pod nemačkom bombom.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
hexenschuss  00:25 31.01.2009
Preporuka: 0

everybody wants to be a cat

#Link  Replika: 8
very jazzy sexy text!
@ marta l: brinete idu najbolje uz jazz. take a look at the Lady for instance... or Ella, or..Miles!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  00:42 31.01.2009
Preporuka: 1

Re: everybody wants to be a cat

Ne bih bio toliko isključiv, ne zaboravimo Švedžanke.

(Zna Marta)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marta l  02:21 31.01.2009
Preporuka: 1

Re: everybody wants to be a cat

@ marta l: brinete idu najbolje uz jazz

jos bolje sve koje idu uz dzez su najbolje

ali o sax+sex vidi biser iz "neki to vole vruce"...nista dok plavusa ne definise stvar...
Oh, brother!...I can't trust myself. I have this thing about saxophone players, especially tenor sax...I don't know what it is, they just curdle me. All they have to do is play eight bars of 'Come to Me, My Melancholy Baby' and my spine turns to custard. I get goose pimply all over and I come to 'em...every time...That's why I joined this band. Safety first. Anything to get away from those bums...You don't know what they're like. You fall for 'em and you really love 'em - you think this is gonna be the biggest thing since the Graf Zeppelin - and the next thing you know, they're borrowing money from you and spending it on other dames and betting on horses...Then one morning you wake up, the guy is gone, the saxophone's gone, all that's left behind is a pair of old socks and a tube of toothpaste, all squeezed out. So you pull yourself together. You go on to the next job, the next saxophone player. It's the same thing all over again. You see what I mean? Not very bright...I can tell you one thing - it's not gonna happen to me again - ever. I'm tired of getting the fuzzy end of the lollipop.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  02:39 31.01.2009
Preporuka: 0

Re: everybody wants to be a cat

Mislim da se sećam kad Merlin razveze ovu priču. Pasuje uz ovu moju ko kec na 11. Inače, Neki to vole vruće sam naučio napamet kao klinac...ali mi je i dan danas smešno kad se setim npr replike u vezi Toothpick Charlie-a (never heard of him).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marta l  02:45 31.01.2009
Preporuka: 0

Re: everybody wants to be a cat

never heard of him

Well, nobody's perfect
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marta l  02:46 31.01.2009
Preporuka: 0

Re: everybody wants to be a cat

oprosti mi pape...(za slucajno umnozen komentar. malo sam promenila i izvadila stvar, nadam se...)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marta l  02:47 31.01.2009
Preporuka: 0

Re: everybody wants to be a cat

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  02:57 31.01.2009
Preporuka: 0

Re: everybody wants to be a cat


nobody
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  03:08 31.01.2009
Preporuka: 0

Re: everybody wants to be a cat

Kažu, jedina Majlsova prava ljubav, Žilijet Greko.
Laku noć, Marta.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sybil  05:00 31.01.2009
Preporuka: 0

roxie

#Link  Replika: 0
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  15:13 31.01.2009
Preporuka: 0

koncert u Kelnu vs Esbjorn

#Link  Replika: 3
Upravo sam hteo da napravim baš to Keith Jarrett - Esbjörn Svensson poredjenje ali si me u toku noći preduhitrio. Naravno čime bolje predstaviti Keitha nego početkom koncerta iz Köln-a 24 januara 1975 . Čovek je jednostavno seo za klavir i nakon toga ide solo improvizacija na improvizaciju i tako punih 25 minuta i to su kasnije na snimku u nedostatku boljeg naziva nazvali Part I. Ovome barem po mom skromnom mišljenju niti Esbjörn a ni bilo ko drugi nikada nije prišao ni blizu, čista genijalnost...

Keith Jarrett i "Kelnski koncert" su jedna od onih stvari na koje čovek mora da naleti kada se makar malo zainteresuje za džez. Dinamika, gustina sviranja zaista obuzmu na prvo slušanje. Međutim, moram reći da Esbjornov trio, bez daljnjeg pod uticajem (i) Džereta, doživljavam kao...da ne tražim finese u vokabularu - još bolji. Džeretu se može tu i tamo zameriti da se pomalo prenemaže, ili štono kažu, a ne volim tu reč, da umetničari, što strogi ali pravični Šved sebi ne dozvoljava, bar ono što sam pažljivije, tj više puta slušao (ponajviše album Good Morning Susie Soho). Da ne bude zabune, cenim Džereta, ali, da li iz pometog razloga, da li što Esbjorn uživa podršku još dvojce fantastičnih instrumentalista pa je "u prednosti" ili mi je jednostavno jedan noviji i svežiji po stažu slušanja od drugog, tek Esbjorna slušam svako malo, Džereta jednom u godinu-dve...



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  15:25 31.01.2009
Preporuka: 1

Re: koncert u Kelnu vs Esbjorn

uživa podršku još dvojce fantastičnih instrumentalista

није то мало. звук је топлији и, осим тога, не дају му да се скроз изгуби (односно увек има где да се спусти).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  15:39 31.01.2009
Preporuka: 0

Re: koncert u Kelnu vs Esbjorn

Jeste, solo klavir je zahtevna kategorija i po tom kriterijumu, moraš da znaš kad je dosta sam od sebe, bez obaziranja na druge koje je neminovno čak i kada su ti "potčinjeni". U džezu koji je ceo improvizacija imati taj osećaj za meru je teže nego kod drugih pijanista.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zen Master  16:48 31.01.2009
Preporuka: 0

Re: koncert u Kelnu vs Esbjorn

pape92

Keith Jarrett i "Kelnski koncert" su jedna od onih stvari na koje čovek mora da naleti kada se makar malo zainteresuje za džez. Dinamika, gustina sviranja zaista obuzmu na prvo slušanje. Međutim, moram reći da Esbjornov trio, bez daljnjeg pod uticajem (i) Džereta, doživljavam kao...da ne tražim finese u vokabularu - još bolji. Džeretu se može tu i tamo zameriti da se pomalo prenemaže, ili štono kažu, a ne volim tu reč, da umetničari, što strogi ali pravični Šved sebi ne dozvoljava, bar ono što sam pažljivije, tj više puta slušao (ponajviše album Good Morning Susie Soho). Da ne bude zabune, cenim Džereta, ali, da li iz pometog razloga, da li što Esbjorn uživa podršku još dvojce fantastičnih instrumentalista pa je "u prednosti" ili mi je jednostavno jedan noviji i svežiji po stažu slušanja od drugog, tek Esbjorna slušam svako malo, Džereta jednom u godinu-dve...

Čisto da ne bude zabune pod onim niko nije prišao ni blizu mislio sam strogo i izričito na Part I koncerta iz Köln-a. Kada se posmatra ceo opus tu su Esbjörn Svensson Trio bili i ostaće još jako dugo klasa za sebe. jer upravo kao i ti Keith Jarreta slušam dosta retko a E.S.T. su mi izbor broj jedan i obavezna lektira u iPodu za sve moguće prilike. Kod njih me sve oduševaljava od genijalnog Esbjörna, fenomenalne ritam sekcije u sastavu Dan Berglund & Magnus Öström koji su mu prijatelji još iz detinjstva pa sve do sitnih detalja kao što su nazivi pesama koji me uvek iznova razvesele svojom invencijom tipa A Picture Of Doris Travelling With Boris ili Serenade For The Renegade
R.I.P. Esbjörn
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  16:25 31.01.2009
Preporuka: 0

ili je nemir...

#Link  Replika: 4
Javila mi se jedna čitateljka, neće u program, i kaže otprilike: da sam u tekstu rasvetlio ne samo poreklo reči “jazz”, već sugerisao i da je suština džez muzike snažno povezana sa seksom. To onda govori nešto o meni, kojoj je džez muzika izbora (kaže).
Sad, u komentarima je već, sa pravom, sugerisano da je npr tango ili manje-više bilo koji ples povezan sa seksom u najmanju ruku ništa manje nego što je to džez. Isto bi se moglo reći za mnogu drugu muziku, slike…razne stvari, pa ovo što pominjem ne treba shvatiti kao ekskluzivnost džez muzike, ali to ne umanjuje bit pitanja. Da li je slušanje džeza oznaka strasti? Ovde moram da evociram sećanje na na momente prilično mlako izgledajuću armiju slušalaca džeza koja se često valja dvoranama i holovima u vreme koncerata, ali oni koji zasita slušaju i odistinski vole džez…moraju biti strasni. (Čak i ako izgledaju mlako).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zen Master  16:51 31.01.2009
Preporuka: 2

Re: ili je nemir...

pape92
Ovde moram da evociram sećanje na na momente prilično mlako izgledajuću armiju slušalaca džeza koja se često valja dvoranama i holovima u vreme koncerata, ali oni koji zasita slušaju i odistinski vole džez…moraju biti strasni. (Čak i ako izgledaju mlako).


Upravo tako Jazz kada je dobar onda je najbolja muzika koja postoji i po mom skromnom sudu on odslikava čistu i nepatvorenu strast za životom i ono istinsko uživanje u njemu...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  20:15 31.01.2009
Preporuka: 0

Re: ili je nemir...

Prosto čoveku dođe da kaže: and I'm feeeeeeling good.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  20:33 31.01.2009
Preporuka: 0

nemir i strast...

jedan moj gari je mnogo voleo da svoju sklonost i strast za jazz-om uvek, ali uvek, izražava na - ruskom ...nažalost, ne može se napisati kako je to zvučalo, može mi se samo verovati na reč da je - nezaboravno...

джаз?
джазовый оркестр?
волшебный магический жизнь
образ жизни
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  21:48 31.01.2009
Preporuka: 0

Re: nemir i strast...

Ово ме је подсетило да сам давно гледао неки руски филм у коме је џез био окосница радње. Сетио сам се како се зове, Такси блюз.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
draganpanam  21:36 31.01.2009
Preporuka: 0

jazz

#Link  Replika: 1
slazem se sa komentarima o Jarrett-u, ali bih voleo da cujem misljenje o albumu "Changeless" sa Peacock end Dejohnette, zestoka svirka iz '87, pozdrav
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  22:05 31.01.2009
Preporuka: 0

Re: jazz

Legitimno pitanje jer tu čujemo Jarrett-a u istoj pratnji (bubanj i bas). Pa još takvih imena kao što su Pikok i Dižonet. Evo jednog klipa koji po zvuku ponajviše podeseća na pomenuti album naročito stvar Dancing (morao sam da ga se podsetim). Jarrett je prepoznatljiv u odnosu na Esbjorna u smislu da teži vazdušastijem zvuku, dok je Esbjorn tvrđi, ponekad nalik Tajneru. Meni više leži Švedska varijanta.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
djapex  00:10 01.02.2009
Preporuka: 0

Jazz- the true american (black) legacy?

#Link  Replika: 6
Moje licno interesovanje za slusanje jazz muzike je proizaslo ne samo kroz audiofilsku evoluciju, nego najvishe kroz razumevanje "the soo- called black history in america", i to naravno kroz sveopusni uticaj Spike Lee Joint a....90- etih, (pogotovo film Mo Better Blues)....

U njegovim filmovima postoji veoma snazna poruka statusa crnog naroda u spregi sa jazzom muziciranjem..jazz se pojavljuje kao vrtlog muzike i ljudi, uglavnom sjebanih i realnih,
...nesto tako ispratiti i ukomponovati kroz instrumente je stvarno umijetnost za sebe...

Tako da citava pojava jazz- a, pimpova, gudre, overdoziranja, itd...je tradicija zanimljiva, koliko i tragicna

Naravno uvek postoje izuzeci, poput J. Coltrane- a!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  01:23 01.02.2009
Preporuka: 0

Re: Jazz- the true american (black) legacy?

Da je američka, nema sumnje. Svakako treba imati u vidu da su uticaji u samoj americi poreklom kako iz Afrike tako i iz Evrope. Najzad, Evropa (i Afrika) je naknadno "donirala" u džez. Ipak, onoliko koliko su Amerikanci - Amerikanci (a šta bi drugo bili) toliko je i džez američki. Crnački, većinski gledano svakako. Po broju i uticaju muzičara, neosporno. Ali ima tu i mnoštvo belaca, od samih početaka (Bix). U samom nastanku jeste to muzika koju su svirali ministreli (crnci) sa instrumentima pozajmljenim od vatrogasnih i vojnih bleh orkestara, ali je muzička tradicija te svirke u dobroj meri evropska.
Danas džez ne slušaju mnogo ni crnci ni belci, ali ako ćemo pravo, crnci maltene još manje. Ne uklapa im se uz gheto image. Šteta. Imao sam prilike da slušam ljude kako se žale na "braću" koja ne sluša džez - setio sam se slične žalopojke ovde, svi slušaju pink folk, malo ko prave vrednosti...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
djapex  10:44 01.02.2009
Preporuka: 2

Jazz- the true american (black) legacy

S obzirom da sam ja ipak predstavnik mladje generacije, moja sklopka oko jazz stvari ide malo dalje od klasike,
koja svakako oslikava kamen temeljac...medjutim ljudi su poceli 90- etih eksperimentisati sa jazz- om, dodavajući hip hop elemente i to uglavnom u smislu vokala....koji je weoma (licno) milozvucan...tako da jazz sam po sebi dobija drugu dimenziju, evoluira...tekstovi dobijaju jedan "flow" sa ritmom.....



Up Digable Planets- (Rebirth of Slick)- Cool like that

Downstairs- Us3 (very interesting fusion, originated by a London-based producer Geoff Wilkinson)



All of these and many more just show the outcome of intelligent fusion making music.....considering the
mentality of change!
Blue Note :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  13:13 01.02.2009
Preporuka: 1

Re: hip hop i jazz

Nadam se da će se neko pojaviti da pročita i ovaj komentar jer otvara zanimljivu temu. U pravu si kada kažeš da su mlađi ljudi otvoreniji za nove stvari (mada je i to individualno). Evo, ja sam bio takav početkom devedestih kada je vrsta muzike koju pominješ počela da uzima maha. Naravno da je Miles zaseo da i ovom pravcu odredi standarde, svojim albumom "Doo bop". U to vreme se pojavio i trio US3 koji je imao obradu Henkokove Cantalupe Island (naprimer). Samo malo kasnije su se pojavili DJevi koji su zahvatali u muzičke tradicije i levo i desno, pa i u džez, što je postalo manirom. Vratimo se hip hopu. Treba praviti razliku između dve stvari: džeza koji je pozajmio od hip hopa da bi postao prijemčiviji, i hip hopa koji je pozajmio od džeza. Iako zvuče slično, jedna ili druga stvar se bitno razlikuju u ulozi koju ima solo instrument, koji je (zbog vokala) doduše ovako onako stavljen u drugi plan, ali kod stvari koje se mogu nazvati džezom postoji deo koji muzičaru omogućuje improvizaciju. Tako Miles na stvarima sa Doo bop albuma radi ono što je radio čitav život: pravi muzički ambijent u kojem će njegova truba doći do izražaja. Hip hop muzičari, sa druge strane, inkoporiraju frazu pozajmljenu iz džeza u svoju muziku.
Ovo ne znači da se vrednosno određujem prema jednoj ili drugoj stvari. U krajnjoj liniji mnogima neće biti važno je su li ili nisu u pravu kada kažu da slušaju džez slušajući hip hop. No, kompozicije koje u sebi nemaju improvizaciju, nisu džez (nije naravno pogrešno reći da imaju elemente džeza). Evo stvari sa Milesovog Doo bop albuma.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
djapex  13:47 01.02.2009
Preporuka: 1

Re: hip hop i jazz Blow Jams

U krajnjoj liniji mnogima neće biti važno je su li ili nisu u pravu kada kažu da slušaju džez slušajući hip hop....

mislim meni je to doshlo cisto kroz slusanje sirokog diajapazona muzike, a inache muzika koja je nastala u smislu kombinacije oko owa 2 zanra, s jedne strane obuhvata dobru stvar za club ambient, tako da je isplativa (ili je barem bila tada), a s druge strane hvata onaj FRAME "street state of mind in mix with smooth lyrics", nesto za sta je crna populacija svakako sposobna, i to u stvarno dobrom svijetlu kad se pomijesha sa instrumentima
Naravno, stvari ne mogu biti improvizacija (kao smernica jazz komponente) ako je studijski dovedena do nekog nivoa opredeljenog savrsenstva, ali gledati neki live nastup, mislim da bi bio svakako osvjezenje....nesto sto nisam imao prilike da slusham, pored stand jazz jam session- a

BTW- TX for the video! Nice stuff
Inache, ima mnogo drugih, slicnih i weoma zanimljivih bendowa, koji su samo inkorporisali jazz ritam u mjeri, naravno koja im odgovara, e.g.



i 99 % establiranih bendova dolaze sa Istocne obale....NY, Philie, etc..



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  16:36 01.02.2009
Preporuka: 0

Re: hip hop i jazz

Nadam se da će se neko pojaviti da pročita i ovaj komentar jer otvara zanimljivu temu

ja virim i uzivam :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  17:04 01.02.2009
Preporuka: 0

Re: hip hop i jazz

ja virim i uzivam :)


isto
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ulven  07:16 01.02.2009
Preporuka: 2

Volim volis, bilo koga , svakoga..

#Link  Replika: 0
Ok tekst, nesto slicno citah na nekom nemackom blogu, ali ovo je daleko temeljnije.

Inace Volim, voliš je pravi naziv filma, i film se ne tretira kao slobodan u Svedskoj, to je samo za cedne Amere.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
djapex  17:29 01.02.2009
Preporuka: 0

retrospect endorsment

#Link  Replika: 1
jedan mali video doprinos...naime mislim, da sam procitao kako je proslogodisnji jazz fest u BG otvoren sa pocetnom numerom, stvari iz filma Mo Better Blues....sooo for all UR ears and eyes, and butterfllys....just a capture.



A, inache ako se neko sjeti da pronadje segment te otvarajuce numere sa festa, I d be much obliged...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  19:14 01.02.2009
Preporuka: 0

Re: retrospect endorsment

Terence Blanshard svira trubu i kompozitor je za ovaj film. Sjajna uloga Veslija Snajpsa.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Prethodna
Sledeća idi na stranu Idi

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA