B92 Blog    Članovi    Saša Radulović    100 dana vlade

Saša Radulović
23:20
UTO
28
AVG

100 dana vlade

Konačno smo dobili vladu sa vizijom, tako da posle nje ništa više neće biti isto. Konačno smo naučili na iskustvima drugih, i zapadnih zemalja i zemalja koje su prošle tranziciju, i više ne izmišljamo toplu vodu i ne ponavljamo njihove greške. Svi ministri su stručnjaci u svojoj oblasti i imaju znanja, snage i političke hrabrosti da da urade ono što treba Srbiji. Team with the vision and on the mission.

Ono što me posebno raduje je što ima sve manje demagogije i onoga što građani hoće da čuju i sve više realnosti, iskustava drugih i gledanja istini u oči. Pozitivna promena u razmišljanju i pristupu je vidljiva u svim oblastima osim približavanju EU. Jedino tu malo kaskamo. U svojim razmišljanjima, zadržaću se na privredi i ekonomiji i neću ulaziti u druge oblasti.

Nakon 100 dana sagledavanja stanja u kome se nalazimo, vlada je identifikovala glavne probleme:

- tehnološki smo zaostali dve do tri generacije u zavisnosti od oblasti privrede

- imamo veliki problem menadžmenta - ne poznaju tržište, nemaju iskustva u borbi sa konkurencijom zapadnog tipa, nemaju viziju

- sva velika preduzeća su državni monopoli, sa lošim proizvodima, sa velikim viškom radne snage

- nemamo preduzetnike (enterpreneurs), imamo privatnike (sole-proprietors) koje zovemo preduzetnicima

- javna potrošnja daleko prevazilazi mogućnosti ovakve naše privrede - veličina vojske, policije, državne uprave, državnog zdravstva, državne prosvete

- imamo iskrivljen poreski sistem koji guši privredu, on mora da finansira zacrtanu javnu potrošnju - oporezujemo rad, ne vlasništvo - time stvaramo sivu ekonomiju

U svakoj od ovih oblasti ima izuzetaka. Zbog toga i imamo problem. Jer su izuzeci.

Vlada je takođe naučila od uspešnih zemalja zapada kao i od drugih zemalja koje su prošle tranziciju neke stvari, posebno naučila na njihovim greškama. We find these thruths to be self evident:

- Država ne zapošljava. Država stvara okvir i nadgleda.

- Država ne ume da upravlja preduzećima. Vlasnici umeju. Jer je njihovo.

- Država ne ume da investira. Ne ume ni da odabere u šta da investira. Svaki ministar bi da investira u svoje selo. Država može da podstiče investiranje i koinvestira sa ljudima koji ulažu svoj novac.

- Država ne zarađuje novac na investiranju ili rastu vrednosti preduzeća u njenom vlasništvu. Država udara poreze. Državi ne treba da poseduje NIS. Država uzima novac na akcize. Onoliko koliko njena skupština propiše.

- Država podstiče i usmerava poreskom politikom i poreskim olakšicama. Građani, posebno inovatori i preduzetnici, odlučuju u šta investirati svoj novac. Za ovo je potreban kapital, ali mnogo važnije zanje, iskustvo i upornost.

- Nema razvijenih malih i srednjih preduzeća bez konkuretne i efikasne velike privrede koja ih zahteva za sopstveno konkurentno i uspešno poslovanje.

- Svaki monopol je loš. Državni monopol je bolji od privatnog.

- Centralizacija nije dobra. Centralizacija je fobija. Regionalizacija je dobra. Ljudi postaju i vidljivi i odgovorni.

- Transparency is good in all cases. Civilno društvo je dobra stvar. Građani nadgledaju državu. Slobodna štampa je dobra stvar. Daje nam informacije na osnovu kojih glasamo. Država pomaže slobodnu štampu i njeni ministri se dobrovoljno izlažu novinarima i odgovaraju na njihova najnezgodnija pitanja. Zato što je to dobro za Srbiju. I zato što će to morati da rade i njihovi politički protivnici. Posebno u ekonomiji.

- Građanka i građanin su u centru države. Radi se o njihovim životima. I svim građanima jednako. Ne može jedno za ZZO a drugo za Matroz u Sremskoj Mitrovici.

- There is no free lunch. Perpetuum mobile ne postoji ni u ekonomiji.

U svakoj od ovih oblasti ima izuzetaka. Zbog toga se i zovu pravila. Jer imaju izuzetke.

Pošto su utvrdili osnovna pravila razmišljanja pristupili su primeni tih pravila, ili bolje rečeno testova, na sve ideje koje imaju. I odjednom je postalo mnogo lakše. Propuštajući svoje razne ideje kroz ove testove, brzo su otpali planovi za: izgradnju skijališta, krediti za nezaposlene da pokrenu biznis, krediti za mlađe od 25 godina da pokrenu biznis, Fond za razvoj, kinta po hektaru, stambeni krediti za mlađe od 40, stanovi za zaposlene u gradskoj upravi ili gradskim preduzećima, zapošljavanje 300 lekra i 900 medicinskih sredstava da bi se smanjila nezaposlenost ...

Vlada se odlučila za jednostavan program:

- reforma poreskog sistema - oporezovati vlasništvo, smanjiti zahvatanja iz plata - prvi korak je da se zdravsto ne finansira iz plata - http://blog.b92.net/arhiva/node/3976

- reforma penzionog sistema - http://blog.b92.net/arhiva/node/4199

- završetak privatizacije kroz aukcije i stečaj

- privatizacija javnih preduzeća bez stvaranje privatnih monopola uz značajno učešće penzionih i investicionih fondova u kojima je novac građanki i građana

- smanjenje javne potrošnje na ispod 40% GDP-a - irski model

- reorganizacija državne uprave, regionalizacija, e-uprava, sprovođenje zakona koje imamo

- poreske olakšice za investitore

A zapošljavanje će ostaviti investitorima i preduzetnicima. Zavod za zapošljavanje se okreće edukaciji i prekvalifikaciji: računari, marketing, biznis planovi, prodaja ... U budžetu ima dovoljno novca, kaže vlada. Samo smo ga loše raspoređivali.

I kao prvi projekat koji će probuditi Srbiju i omugućiti joj da u GDP-u po glavi stanovnika pretekne Albaniju i BiH, vlada je odlučila da raskine sa partijskom privredom. Raspisuje se javni konkurs za direktore svih javnih preduzeća u Srbiji. Kandidati mogu biti samo građani Srbije, dijaspora ili stranci. Drugi ne mogu. Svaki kandidat je dužan da javno iznese plan rada i držaće se javni "dueli" na televiziji ...

... Hej ćale, gotova tekma. Počeo si da hrčeš. Pukli smo. Nula nula.

Saša

 





Komentari (68)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zekkah  23:40 28.08.2007
Preporuka: 7

Vrh brate!

#Link  Replika: 8
Konačno smo dobili vladu sa vizijom, tako da posle nje ništa više neće biti isto. Konačno smo naučili na iskustvima drugih, i zapadnih zemalja i zemalja koje su prošle tranziciju, i više ne izmišljamo toplu vodu i ne ponavljamo njihove greške. Svi ministri su stručnjaci u svojoj oblasti i imaju znanja, snage i političke hraborsti da da urade ono što treba Srbiji. Team with the vision and on the mission.

[b][/b]Izvini gde ti zivis?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kimm  04:59 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: Vrh brate!

Izvini gde ti zivis?


Nemanjina 11?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  13:18 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: Vrh brate!

A vas dvoje, da li pročitate tekst i pokušate da ga razumete pre nego što počnete da prosipate komentare ili vam je dovoljan prvi paragraf pa onako iz prve usrećite nas sa svojim viđenjem prvog paragrafa?

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kimm  00:51 30.08.2007
Preporuka: 0

Re: Vrh brate!

A vas dvoje, da li pročitate tekst i pokušate da ga razumete..

Pa sta tu ima da se kao fol razume? Gomila reci koje su kao analiza, tvoje strucno zapazanje, sta li? Ironija ili ne, sprdnja ili pohvala - naporan si i nerazumljiv. Probaj da ovo objavis u nekom strucnom casopisu ili mozda nekakvom satiricnom magazinu, mozda ces imati vise srece.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  09:43 30.08.2007
Preporuka: 0

Re: Vrh brate!

A zašto dolazite kod mene na blog, ne pročitate napisano, pa mi se još obraćate na ti kao da se poznajemo, pa nalazite za shodno da mi dajete savete šta bi ja to trebao da radim i kako bi trebao da pišem?

Da li imate nešto o temi da kažete? Ako nemate, zaobiđite. Arčite prostor bez potrebe.

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mix 018  12:41 30.08.2007
Preporuka: 0

Re: Vrh brate!

Sale,zasto se nerviras i gubis vreme na raspravu sa totalno nebitnim likovima,mi koji volimo tvoje textove rado ih citamo i ako imamo nesto pametno da kazemo i prokomentarisemo,ovi komentari su besmisleni,verovatno bi tako reagovali i na kolumne LJ.Zivkovica,ako uopste znaju o kome je rec!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  13:11 30.08.2007
Preporuka: 0

Re: Vrh brate!

Ne nerviram se :) A da gubim vreme, gubim. Zahvaljujem na brizi :)

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kimm  04:57 01.09.2007
Preporuka: 0

To mix 018

...verovatno bi tako reagovali i na kolumne LJ.Zivkovica,ako uopste znaju o kome je rec!


:) Mislis Zivkova?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mix 018  14:37 06.09.2007
Preporuka: 0

Re: To mix 018

Pardon ZIVKOVA,toliko sam se iznervirao povodom neargumentovanih optuzbi,da sam prekrstio coveka!
Hvala na ispravci!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  23:50 28.08.2007
Preporuka: 7

Satira...

#Link  Replika: 1
!?!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  13:06 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: Satira...

Ne. Samo san i odveć ozbiljan predlog za razmišljanje.

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Soylent Green  23:50 28.08.2007
Preporuka: 0

vlada iznutra

#Link  Replika: 2
Zanimljivo je videti cime se u radno vreme bave sluzbenici ministarstava - to daje prikaz klime i mentaliteta u tim firmama, pardon Organima.

Pogledajte, na primer, sta su u Wikipediji 2006-te editovali iz Ministarstva za inostrane poslove - uglavnom dokazivanje da postoji jedna pravoslavna crkva i jedan jezik.

U spisku izmena treba kliknuti na diff kolonu i u frame-u se vidi sta je tacno promenjeno.

Slicno se desava i u ostalim ministarstvima i javnim preduzecima. Iz elektroprivrede ulepsavaju sliku o Novoj Srbiji.

I tako dalje. Poenta je da je drzavni aparat jako politizovan i kao takav nefunkcionalan.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
zekkah  23:54 28.08.2007
Preporuka: 0

Re: vlada iznutra

Velja je svakako masterbrain teama with the vision and on the mission...I bio bih presrecan da je ovo cinizam a ne realnost.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Soylent Green  23:57 28.08.2007
Preporuka: 0

Re: vlada iznutra

Propustih biser - ciscenje biografije V. Ilica iz elektroprivrede srbije pre par nedelja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  00:32 29.08.2007
Preporuka: 0

U, je,

#Link  Replika: 3
Saša, taman sam mislio da ti je pozlilo :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kimm  04:59 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: U, je,

Saša, taman sam mislio da ti je pozlilo :)



Pa zar nije? :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  13:03 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: U, je,

Zašto pozlilo? Može čovek da odspava malo, valjda?

Do kog si reda bio zabrinut?

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  19:08 29.08.2007
Preporuka: 7

Posle ručka srebren a pre ručka zlatan

Ma san je neophodna stvar...

nego je sve svetlelo nekom zlatnom svetlošću na crnoj pozadini, kao sa Rembrantovih slika, pa reko' da nije crkao neki osigurač :)

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Mungos  02:27 29.08.2007
Preporuka: 0

Sasa, da li ste ikada...

#Link  Replika: 2
... ziveli na Zapadu?

Mungos, The Mrtav Ozbiljan

"Tko ima viziju, taj je ili lud il' se drogira!" (Ne znam ko je)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  13:19 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: Sasa, da li ste ikada...

Ne.

Saša, na izgled neozbiljan a u stvari strašno ozbiljan
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
djoca  12:22 30.08.2007
Preporuka: 0

Re: Sasa, da li ste ikada...

Lako vidljivo u profilu

Završio ETF, smer Automatika i Elektronika. Otišao krajem 80-tih. Živeo i radio u Nemačkoj, Kanadi i SAD-u. Od 1997 u preduzetničkim vodama kroz kompanije podržane Venture Capital i Private Equity fondovima. Pravio i vodio kompanije od garaže do preko 150 zaposlenih. U Kanadi i SAD-u, bio CEO, član menadžment tima i borda direktora nekoliko kompanija. Bio aktivan učesnik Silicon Valley Internet boom-a i bust-a. Vratio se 2005. Deca bila zaboravila da govore srpski. Oboje :)

Mungose, da li ste nekad ziveli na Zapadu?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dragan Vujanović  03:13 29.08.2007
Preporuka: 0

Kroz toplog zeca, pa u (re?)forme

#Link  Replika: 4

Ova predstava o novoj vladi deluje sasvim ljupko ako se uporedi sa onim što se dešavalo u ne tako davnom vremenu, kad su nas partije Ivice Dačića i T.Nikolića provlačile kroz toplog zeca novije istorije:

... inicijacija i slavljenje diktatora, pijano buđenje nacije, bratomržnja, ratovi sa svima, razaranje ekonomije vredno narednih 30 godina, inflacija i hiperinflacija, bujanje Pinka, brutalno bogaćenje dojučerašnjih marksista tokom i posle sankcija, ubijanje vere u normalnu svakodnevicu, sistematsko ulaganje u razvoj mafije, million izbeglica, prepuštanje nacije duvanskom dimu kao jedinoj nadi, ratni zločini, banalizacija umetnosti, destrukcija pravnog poretka, osiromašenje, premlaćivanje novinara, galopirajuća bela kuga, urnisanje mentalnog zdravlja četiri generacije, ispraćanje omladine preko granice, navlačenje bombi na Srbiju, gubitak Kosova, ubacivanje pete kolone u postpetooktobarsku vlast, ubistvo premijera uz osmeh, masovna kupovina propalih preduzeća, bunilo demokratije…

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nevena  06:22 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: Kroz toplog zeca, pa u (re?)forme

Ova predstava o novoj vladi deluje sasvim ljupko ako se uporedi sa onim što se dešavalo u ne tako davnom vremenu,

ali ostaje i dalje da vazi pravilo da je medju slepima i jednooki - car.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  13:04 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: Kroz toplog zeca, pa u (re?)forme

A koji deo je najljupkiji?

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dragan Vujanović  18:31 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: Kroz toplog zeca, pa u (re?)forme

A koji deo je najljupkiji?


Zaista je teško odlučiti se za samo jedno od... Recimo: "Ono što me posebno raduje je što ima sve manje demagogije..."
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dragan Vujanović  18:41 29.08.2007
Preporuka: 14

Re: Kroz toplog zeca, pa u (re?)forme

ali ostaje i dalje da vazi pravilo da je medju slepima i jednooki - car.


Ma, slažem se. Komentar je najviše u tom smislu i bio napisan. Nakon svog onog zla (ovde samo delimično pobrojanog) i sasvim neznatni pomaci napred deluju kao astronomski skokovi u budućnost. Mi smo društvo koje je izgubilo kriterijume, pa se olake konstatacije ispaljuju sa veoma malo ili čak bez ikakve zadrške. Mi još nismo ni izbliza napustili ono stanje u kome smo bili 90-tih. Lečimo se, često sumnjivim lekovima, i iznad svega sporo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
d j o l e  07:37 29.08.2007
Preporuka: 0

Saradnja malih i srednjih preduzeca

#Link  Replika: 2
Nema razvijenih malih i srednjih preduzeća bez konkuretne i efikasne velike privrede koja ih zahteva za sopstveno konkurentno i uspešno poslovanje.


Mozda ne samo da mala i srednja preduzeca iznicu na povoljnoj klimi koju stvara velika privreda u okviru drzave. Ne znam kako, ali verovatno postoje mogucnosti da se odgovarajucom regulativom stimulise saradnja malih i srednjih preduzeca odavde sa slicnim preduzecima napolju: na nivou zajednicog razvoja (... gde smo mi u nakoj relativnoj prednosti zbog korektnog i jos uvek svima dostupnog obrazovanja kao i nize cene razvoja ... gde ne mislim na neke strateske medjunarodne projekte, ali njima se verovatno i ne bave mala i srednja preduzeca napolju), preuzimanja dela postojece proizvodnje (ni Kina vise nije ono sto je bila pre 5-10 godina, i kod njih je poceo da raste standard ... pa samim tim rastu i troskovi i cena usluga koje pruzaju ostatku sveta) ili kooperacija u proizvodnji novih proizvoda ... ili plasiranje ovdasnih proizvoda tamo.

Sve u svemu, mislio sam da se mala i srednja preduzeca ne vezuju samo za domace trziste i domacu veliku privredu, vec da se regulativom (uproscenje procedure uvoza repromaterijala, uproscenje procedura izvoza poluproizvoda, ...) omoguci njihovo povezivanje sa slicnim preduzecima napolju (prosto zato sto su mala i srednja preduzeca u principu fleksibilnija, imaju optimalan ili manji broj zaposlenih ... gde se potreba za zaposlenima menja od posla do posla i tu je najoptimalnije resenje saradnja sa slicnim preduzecima bez obzira na to gde se nalaze ... jedino sto je vazno je da se zavrsi tekuci posao i da se zaumu kakvetakve polazne pozicije za neke buduce poslove).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jesen  08:30 29.08.2007
Preporuka: 7

Re: Saradnja malih i srednjih preduzeca

U tome i jeste stvar....kada bi se ovi iz malih i srednjih povezali sami sa nekima napolju onda bi se otrgli "kontroli"..to je jedan od razloga sto nas drzava drzi u kavezu...samo zbog nase drzave nismo na beloj listi...sve druge price ne stoje...nista nisu hteli da urade da narod moze sloodno da se krece i posluje...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  13:14 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: Saradnja malih i srednjih preduzeca

I to što vi govorite i što je pomenula jesen stoji. Jedina prava šansa za razvoj naših malih i srednjih preduzeća i jesu velike kompanije u okruženju. To je i najtužnije.

Zašto je to problem? Zato što je poslovati van Srbije za srpska preduzeća mnogo skuplje i teže: drugačija pravna regulativa, slabije poznavanje tržišta, mnogo skuplje, drugačiji jezik, otpor prema stranim malim kompanijama ... Samo mali broj je sposoban i ima sredstva da to ostvari.

Mala i srednja preduzeća ne nastaju u vakuumu. Ako nemaju tržište, čitaj velika preduzeća kojima trebaju usluge i proizvodi malih, nema tog podsticaja koji može ovo da promeni. Naša velika državna preduzeća su monopoli koji ne ostvaruju ovu kritično značajnu funkciju. Ona nemaju potrebu za povećanjem efikasnosti, produktivnosti i profitabilnosti. Samim tim i ne traže mala preduzeća da im ponude usluge i proizvode kojim bi ostvarila ove te tri stvari.

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
zekkah  13:40 29.08.2007
Preporuka: 0

!

#Link  Replika: 5
Ono što me posebno raduje je što ima sve manje demagogije i onoga što građani hoće da čuju i sve više realnosti, iskustava drugih i gledanja istini u oči. Pozitivna promena u razmišljanju i pristupu je vidljiva u svim oblastima osim približavanju EU. Jedino tu malo kaskamo!!!

Procitao i drugi paragraf i pitanje ostaje.Jedino nedostaje adresa primaoca ovog spiska lepih zelja: Deda Mraz,severni pol bb.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  17:38 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: !

Pa probajte i treći i četvrti pa sve do kraja. Pa pročitajte neke od komentara. Evo recimo pročitajte šta misli stručnjak iz PKS tu odmah ispod vašeg komentara. Pa razmislite malo. Pa kad onda shvatite šta je poenta, napišite nešto suvislo. Ili zaobiđite jer su zahtevi suviše zahtevni ili je tekst dosadan, svejedno.

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
zekkah  18:22 29.08.2007
Preporuka: 7

Re: !

Ja napravih tri liste:
- pobrojah šta mislim da su problemi naše privrede
- navedoh principe kojima bi se po mom mišljenju trebalo voditi i sa kojim bi trebalo sučeljavati planove vlade
- iznesoh listu prioriteta u delovanju

A vaša poenta je?

Poenta je sto su to vase lepe zelje,koje niko od one bulumente udbasa,ubica,osvedocenih lopova,ministara koji su strucni i za energetiku i za religiju i da ne nabrajam dalje,niti zeli niti zna da izvede.Njih jednostavno zabole,a ako ste pratili sastavljanje te vlade jasno je da je to bilo ogorceno otimanje za fotelje i vlast.Njima je mesto u zatvoru.Uostalom sta se upravo desava sa koncesijom za autoput!?To sto ste napisali je lepo,ali nerealno dokle gd nam je recimo ministar policije osudjeni krimos.Sa takvom ekipom se ne ide napred.Inace ne sporim smislenost vasih predloga.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  18:49 29.08.2007
Preporuka: 7

Re: !

Ništa od drvlja i kamenja. Nikome ne koristi. Ima i takvih koje navodite. Ima i onih drugih. Mislite da ima mnogo više ovih prvih. Ne mogu da se sporim sa tim. Ne znam. Meni konstruktivnije izgleda da pretpostavim da nije tako.

I stvari se zaista poporavljaju na bolje. Ova vlada je mnogo bolja od prošle. Na primer, značajna je promena u odnosu prema EU i značajno ubrzanje procesa približavanja. Novi ministri su mnogo odgovorniji prema novinarima i to je odličan kontrast. Cilj je da birači vide.

Da li je nova vlada dovoljno dobra? Ja sam svoj odgovor dao u tekstu, a i vi u vašem poslednjem komentaru.

Ja mislim da konstruktivna kritika dopire mnogo dalje i boli više nego "drvlje i kamenje, svi su lopovi, udba". Znam da je proces spor. Ali ne vidim bolji put. Parlamentarna demokratija radi veoma sporo: četiri po četiri godine.

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
zekkah  18:55 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: !

Mozda niste primetili da vise nemamo vremena?Sposobni ljudi na pravim mestima,a ne ova gamad.Ako postoji volje i znanja za 4 dana se moze mnogo uraditi,a kamoli za 4 godine!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
djoca  12:39 30.08.2007
Preporuka: 7

Re: !

Bas me zanima kako mislite da sposobni ljudi dodju na prava mesta...i ko ce da izabere ko je to sposoban...i jos sve to u intervalu brzem od 4 godine...na prvi pogled jedino revolucija...ali gde je i kad revolucija donela sposobne ljude na prava mesta..i gde je sprovedena bez saradnje poluga sistema...jel vi to mozda mislite da postoji kriticna masa za revoluciju? Ako ste toliko nezadovoljni...bojim se da je za vas jedino resenje emigracija ukoliko zelite da problem resite za nekoliko dana...u ovoj zemlji malo ce vise morati da se ceka.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  13:57 29.08.2007
Preporuka: 0

pohvala Vladi

#Link  Replika: 9
mislim da je ovaj tekst
do te mere sardonican
da sam morao da reagujem

ova vlada je trenutno najbolji tim koji
Srbija realno moze da ima,
onaj, tim s pocekta maja, ste videli,
ali kao da niste

sto se tice ekonomije
na koju ste se okomili
vlada skoro da nijednu ozbiljniju gresku nije napravila
i smatram da ce ,
ako ne bude ometana od politike
postici solidne rezultate

nisam ja potparlo vlade,
ali zaista rushenje ove vlade, posebno ekonomsklog dela,
je cak i moralno neodgovorno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sentinel26  14:27 29.08.2007
Preporuka: 0

Javni poziv

za prijavljivanje projekata za Nacionalni investicioni plan Republike Srbije za 2008.godinu

("Sl.glasnik RS" br. 78/2007)

Projekti za NIP mogu se prijavljivati do 1.oktobra 2007.godine.

Prioritet će imati projekti koji se odnose na:

1. infrastrukturu koja će doprineti održivom ekonomskom razvoju, poboljšanju životnog standarda, smanjenju siromaštva, smanjenju zavisnosti od klimatskih promena i zaštiti i očuvanju životne sredine;

2. povećanje zaposlenosti;

3. obrazovanje usmereno na sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za rast i povećanje konkurentnosti nacionalne ekonomije i za tehnološki razvoj;

4. ruralni razvoj.

Projekat može da prijavi ministarstvo i drugi državni organ i organizacija, javna ustanova, autonomna pokrajina, opština, grad, grad Beograd i udruženje gradjana.

.................................

Dodatne informacije........................................................ www.nip.sr.gov.yu


P.S.: - Saša, pošto ste izmedju prvog (jave) i drugog dijela (sna) izostavili crtu, ni ja ovdje neću da stavljam crtu a znam gde se nalazi.

Možda znate ko bi mogao da objasni rok a ko da prevede tačke 3 i 4.
Da li AP Kosmet stvarno može da prijavi projekat?




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  16:50 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: pohvala Vladi

A koji deo vam naročito smeta? Mislim koji deo od onoga što sam naveo da mislim da bi vlada trebala da uradi nije dobar?

Koji od principa koje sam naveo treba odbaciti i zašto?

I pojasnite nam svima vaše ocene:
- trenutno najbolji tim
- nijednu ozbiljnu grešku
Sigurno imate neki argument, pa nam pomenite dobre stvari koje je napravila.

I gde vi to videste rušenje vlade?

I da li mislite da ne treba kiritkovati i tražiti više?

...

Tekst je vrlo ozbiljan, nimalo sardoničan, samo wishfull. A osim ovih paušalnih ocena, prozivke i vaših osećaja šta će biti, imate li vi neki argument. Nešto ozbiljno?

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
movas  19:05 29.08.2007
Preporuka: 7

Re: pohvala Vladi

Goran Nikolić

nisam ja potparlo vlade, ali zaista rushenje ove vlade, posebno ekonomsklog dela, je cak i moralno neodgovorno

Ma nismo ni pomislili da si portparol, taman posla. Po svoj prilici si kasno krenuo u obožavanje lika i dela...
Ček, ček - da nisi malopre došao iz Guče? Hoće, bilo po čancima ostataka, bilo po bačvama.., a hoće i da bubnja u glavi!
Ne sprdaj se, kakvo rušenje?
Mnogo ko misli da bi idealno bilo hapšenje ove Vlade!!! Makar većine ministara...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  19:36 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: pohvala Vladi

@movas

Ovo sa Gučom vam nije trebalo. Poenta bi vam bila mnogo jasnija bez pokušaja uvrede. Trudim se da ljudi mogu da iznesu suprotno mišljenje bez straha da će biti vređani od mene ili bilo koga drugog barem na ovom blogu. Nadam se da ćete ovo shvatiti konstruktivno.

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  11:00 30.08.2007
Preporuka: 0

Re: pohvala Vladi

onda sam ja zaista bio u zabludi
dakle, tekst je podrska vladi
i njenim , posebno, ekonomskim naporima,

to nekako nisam primetio,

dobro, dosta shale,
valjalo, kao ozbiljan analiticar,
da stvar posmatrate kontekstualno,
ili ako je posmatrate tako, da to citalac i vidi

na kraju, vashe primedbe su, uglavnom, opsta mesta,

ovo u vezi Guche, nisam shvatio, ali
to nije vash tekst
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  12:19 30.08.2007
Preporuka: 0

Re: pohvala Vladi

One nisu primedbe. Ona su stvari za koje ja mislim da su opšta mesta. Nisam siguran za vladu.

Tekst nije kritika vlade. Naravno ni pohvala. Čak i nije o ovoj ili bilo kojoj konkretnoj vladi. Tekst je moje mišljenje o tome šta bi jedna vlada po mom ukusu trebala da radi na ekonomskom planu.

Pitanje za vas je i dalje:
Da li mislite da vlada radi neke stvari koje su u suportnosti sa tim opštim mestima?
Na primer: nema privatizacije javnih preduzeća?
Na primer: zapošljavamo 300 lekara i 900 medicinskih sestara a nismo reformisali sistem?
Na primer: ništa o reformi poreskog sistema?
Na primer: gradimo skijališta?
...

I drugo pitanje je:
Da li ste razmislili o iznetom stavu da je kritika vlade neodgovorna?

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Nikolić  15:19 30.08.2007
Preporuka: 0

Re: pohvala Vladi

vi ste jedan od onih koji od drveca ne vidi shumu
a takvih je, na zalost mnogo,
to da li je primljeno 900 sestara ili ne,
je efemerna stvar,
ali ako je vash izbor da se bavite efemernim pojavama onda je to OK

ja razmisljam o strateskim problemima
tako da mi mozda zbog toga vashi stavovi nisu bliski
iako oni cak nisu ni pogresni, u osnovi
i oni su, pre svega,
za raspravu u jednom stabilnom demokratskom drustvu

meni nije cak ni jasno da ljudi
imaju volje da se bave
takvom vrstom problema

ali nemojte mi zameriti,
ja se smo chudim
s kakvim ste se zarom
bavili tim, po meni, stupidarijama

oprostite, na diskursu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  16:29 30.08.2007
Preporuka: 0

Re: pohvala Vladi

It figures :) Vi ste izgleda žestok premladi stručnjak sa velikim internacionalnim iskustvom i na punoj političkoj liniji vitalno značajne strateške institucije kao što je Privredna Komora Srbije. I naravno, vrlo ste kritični prema svim potencijalnim, direktnim ili prikrivenim kritičarima vaših poslodavaca, a obratno not so much.

Želim vam puno uspeha u vašem daljem bavljenju strateškim ekonomskim pitanjima u koja ne spadaju stupidarije kao što su:
- privatizacija javnih preduzeća
- reforma zdravstvenog sistema
- reforma poreskog sistema

Pretpostavljam da u određivanju teme koja je dovoljno strateška ,obavezno koristite višeparametarsku regresionu analizu. Ona verovatno i zamenjuje nepotrebno iskustvo u razmatranju ekonomske stvarnosti.

Ja ću ovde, ako mi dozvolite, da nastavim o tim stupidarijama. I nadam se da ćete ubuduće primeniti princip da ako nemate ništa da kažete o temi, da ne ostavite komentar. Tri posta ste ostavili a da ništa rekli niste osim da vladu nipošto ne treba kritikovati i par strateških crtica o sebi.

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pidola  22:20 30.08.2007
Preporuka: 0

Re: pohvala Vladi


sto se tice ekonomije
na koju ste se okomili
vlada skoro da nijednu ozbiljniju gresku nije napravila
i smatram da ce ,
ako ne bude ometana od politike
postici solidne rezultate

nisam ja potparlo vlade,
ali zaista rushenje ove vlade, posebno ekonomsklog dela,
je cak i moralno neodgovorno

sva sreca te samo smatras,kada bi znao drugacije bi pricao.
ljudi ipak zive ovaj zivot i znaju kako im je.
lose.

a moralno je odgovorno da ti ovde govoris neistinu,a?
kada vec stranka govori iz tebe,barem se potrudi da to malo lepse upakujes,nemoj da podcenjujes gradjane toliko.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
movas  15:07 29.08.2007
Preporuka: 0

Treće teme trougla

#Link  Replika: 3
Lepo, bajkovito - ma izvrsno pobrojane vrline i mane, uspesi i promašaji ove V(r)lade.
Hej, je s' i Ti iz škole nekog "analitičara", ono poput Djordja? :)
(Ovo, za svaki slučaj, za ne daj bože - ako u nešto od iznetog i veruješ!)
Ipak, nedostaje taksativno nabrajanje Kute i Murte.
Jer, nakon nacionalne tragedije oko primećenog glasanja (koje je bilo masovna pojava oduvek i za-vazda); pa za izbegavanje poreza na pozajmljene pare s jednog kraja na drugi - čuvene širom Globusa afere Janjušević-Kolesar; pa one monstruozne afere oko kredita za štalu svekra ministarkinog..; i još po neke podmukle afere - dodju, kao melem na dušu, tričave afere grandioznog pokušaja špijuniranja Amera njihovim satelitom, iznajmljenim od njihovog najrevnosnijeg saveznika - Izraela; pa one junačke uniforme i šlemovi - briga o vojniku: po glavi desetak šlemova, brale; pa legendarna skaska o Dinkiću i Šlafu: neverovatne kupoprodaje i razmene "znanja"; oću-neću i na kraju NEGO ŠTA ukidanje najprofesionalnije TV (baš me briga čija je!); pa onda sprdačina sa najvećim Srbinom - Divcem, pa prodaja duhovima s Kajmanskih ostrva (kajman - najkrvoločniji krokodil); a da ne pominjem nepominjane afere oko benzinskih pumpi: pored (sadašnjeg) autoputa u blizini bednog imena Hale na NBgd (koju svako ko ima petlje i dostojanstva treba zvati Sportska hala Dušan Silni! Eh, da okolni imaju takav sadržaj u istoriji, ne bi zvali po Cankarju i Lisinskom!!!); a naročito ona pumpa ISPED VMA i BIA kompleksa. Da, da - OMV je naša sudbina, a čuveni Enver Pacolji (aka Enriko Pakoli) od zarade kupovao sofisticirano oružje za pobunu Šiptara na Kosmetu - a i danas "stimuliše" američke kongresmene albanskog porekla: Diogardi &co; pa onda kupovanje otpada iz Švedske čuvenog veljinog stručnjaka Šarančića; - nastavak šizme "Brze pruge" i "Tramvajem u XXI vek"...
A, na enormnu gomilu podmuklih podvala razumu: ima "službene beleške" - nema - evo vam!; terevenke kada se pisac "Gvozdenog rova" pojavio medju prijateljima u MUP-u; niko da se upita čemu bi ujdurma sa "svedokom Bagzijem" - koja je sreća naciji od njegovog "svedočenja": šta bi s njegovom krivicom? Da li je dovoljno što je (makar pokušao i za sada) mrsio istinu, ostavio raju unezverenu trećim metkom, ledenim metkom, kajganićkinim dogovorom i sl...
Samo ću da pomenem: kako se sve ruši a Dinkić preživljava? Istina, sada ne brine o zdravlju nacije (kao ono o štetočinstvu vozila strijih od tri godine.., pa o svojoj legendarnoj spoznaji iz metalurgije Bora).
Eh, da ne budem sav u crnom: neko ko vlada Vladom - zaslužuje pohvalu što se crnogorski polovnjaci ne preregistrovašpe (ah, Velja svuda vidi profit!) - mada, možda nekoga treba na klupu što nam TA vozila cepaju drumove - a putarinu uplaćuju u Milovoj lijepoj.
Ko god razume kalendar, ovaj administrativni i crkveni, pa čak i poljoprivredni - zna da su "crnogorske tablice" u rukama gradjana Srbije trebale davno da budu oduzete... Ili, mi, koji vozimo domaći higijenski otpad, smo ludi?
PS.
'Ajde, Blogeri, ne ustručavajte se. Ukinut je "verbalni delikt" - a ako svako makar po jednu aferu ove Vlade pomene - pa ne mogu pet miliona hapšenja da izvedu!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  17:34 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: Treće teme trougla

Kakve veze ovo sve ima sa 100 dana nove vlade? Tema je plan rada i prioriteti nove vlade.

Ja napravih tri liste:
- pobrojah šta mislim da su problemi naše privrede
- navedoh principe kojima bi se po mom mišljenju trebalo voditi i sa kojim bi trebalo sučeljavati planove vlade
- iznesoh listu prioriteta u delovanju

A vaša poenta je?

Gore stručnjak iz PKS kuka kako je ovo najbolja vlada i kako je nipošto ne treba kritikovati jer je to jednako rušenju vlade, vi pođoste od Kulina bana, pa Janušević, pa Bagzi ...

A nešto o temi?

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
movas  18:25 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: Treće teme trougla

Saša,
sporiš se samnom, sa sobom ili sa sudbinom?
Pa lepo rekoh: nema Tvog mišljenja o Kurti i Murti? Valjda smo složni da nam je kočijaš isti?!!
I da si mi ikada bio učenik (baš za matematiku) dobio bi jakog "keca": što razdvajaš istoriju? Od smaknuća Djindjićeve vlade (makar i kada je Živković bio na čelu) ova Vlada vlada u kontinuitetu, ne?
Otuda je poenta u teškom Tvom ogrešenju u naslovu: kakvih crnih 100 dana, i - naročito, kava Nova vlada!?
Otuda je sve još u sećanju onih kojima ta mentalna funkcija nije zakržljala.
Otuda je centar "crne rupe" Velja... Makar po njegovom verovanju, večni, nezamenjivi, moćni... Toliko da može u vreme jada i bede države koja nije prebrojala ni žive ni mrtve, izbeglice zove interno raseljeni, a time ne da da se izvana pobrinu za njihovu sudbinu.., dakle taj i takav Velja (vodja Trubačke idile) gradi put do svog pašaluka - o trošku i mom i Tvom.
'Oćeš još: pa taj isti Velja i isti predsednik, i (skoro) svi isti ministeri su, kada su bili tehnička vlada izvršili najveće silovanje razuma.., o pravu da ne govorimo!
Pamtiš li: ma kakav zakon, ovo je ONO, a zakon ćemo promeniti!
PS. i lokomotive stigoše na naše otpade...
Pozdravlja Te
Momo
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  18:38 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: Treće teme trougla

Mislim da je ovakav pristup destruktivan. I ne koristi nikome. Ne može odgovor na sve biti: ništa ne valja, sve su lopovi. Nisu.

Tu ima mnogo ljudi i u vladi i u državnim organima i u skupštini i u političkim pratijama koji se iskreno trude i imaju znanje. Ja pokušavam da kritikujem konstruktivno. Da kažem zašto mislim da nešto ne valja i šta mislim da treba da bude. I očekujem od učesnika u diskusiji pokušaju isto.

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
zekkah  18:48 29.08.2007
Preporuka: 0

konstruktivno

#Link  Replika: 10
Ako novcem iz NIP-a direktno raspolaze covek koji javno savetuje da kraduckamo a policiju vodi osudjeni kriminalac,ja bih voleo da mi ukazete kako da pokusam da ih konstruktivno kritikujem?!?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  18:54 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: konstruktivno

Već jeste. Toliko je dovoljno.

Čini mi se da bi voleli da vidite efekte vaše kritike što pre, pa pošto to ne može, ogorčeni ste i ne vidite smisao. Promene dolaze polako i nisu lako vidljive sve dok se ne dese.

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
movas  19:11 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: konstruktivno

Saša Radulović
Promene dolaze polako i nisu lako vidljive se sve dok se ne dese.

E, je*ga. Šta misliti o Tebi?
Treba da budemo sretni, ponosni na Tebe!
Ti si egzemplar koji VEĆ vidi ono što će TEK da se desi!
Il' nas šegiš za nos???

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Saša Radulović  19:28 29.08.2007
Preporuka: 0

Re: konstruktivno

Nema potrebe misliti o meni. Ni ja ne mislim o vama. I ne poznajemo se. Nismo na ti. A tek šta vam taj ponosni ostatak izlaganja znači ...

Inače promene su se desile na vrlo sličan način u većini zemalja u tranziciji. Svi su se oni nekako dokotrljali uz pomoć procesa približavanja, pa ćemo i mi. Naši ljudi su toliko zaokupljeni sami sobom da mislimo da smo centar sveta i jedinstven primer. Kod nas je uvek sve mnogo bolje ili mnogo gore nego bilo gde drugo.

Nego imate li nešto o temi osim drvlja i kamenja? Da li vi mislite da su baš ovo problemi naše privrede i baš ovo recepti za promenu? Ili samo mislite na lopove?

Saša
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
movas  22:27 29.08.2007
Preporuka: 7

Re: konstruktivno

Da budem iskren: ja sam shvatio u početku, verovao u to, da se Ti na inteligentni način šegačiš sa ovom žabokrečinom, gde se ne zna ni ko pije ni ko plaća - a narod ispašta. Mislio sam, ali kao i uvek - pogrešio kada je moja prva procena o čoveku u pitanju.
Izvinjavam se - pogrešio sam.
kakva je ovo prozivka "o temi" - pa jedino da Ti se pridružim u hvalospevima, koje, priznao ili ne - cilj Tvojeg piusanja. To i takvo razvodnjavanje je poznato, ti pozivi na strpljenje su atak na sivu masu i vijuge; priča o demokratizaciji i demokratiji je kao paralela o vodovodu i kanalizaciji...
I dok je Djindjićeva Vlada bila torpedirana, odmah, posle tajnih i javnih sastanaka sa Slobom, Pavkovićem; pa podrška R. Markoviću i ostalim (a seti se i onog "četvorožilnog kabla za špijuniranje", svedočenja Pavkovića, da su traženi helikopteri i avioni u "slamanju antisrpske Vlade i njenog Premijera Djindjića"
Ma daj, šta tražiš kao dokaze o svemirskoj korupciji ove Vlade.., ali, obrati pažnju - ova Vlada je u ključnim funkcijama ISTA ona od pre 4 godine... Dakle, ovde je ujka postao najbogatiji veposednik u svetu, ovde ministar polaže "magisterij" pred komisijom svoje stranke i na Višoj mašinskoj školi. Ovde je ministar policije stručnjak za davanje izjava tipa "ja rekoh" - a umesto činjenica poziva na obično (novo)verovanje. Ova Vlada se nije ogradila od gluposti ministra za Rad - da će uvesti Kineze... Ova Vlada ima u svojim redovima ministre koji se mešaju u sve, samo ne u svoj posao! Otuda je ministar zdravstva - tadašnje-sadašnji, UNIŠTIO preventivni deo zdravstvenog sistema - stomatologiju, a da niko ne zna ko je gazda infrastrukture: zgrada, opreme. Ova Vlada je pozvala Patrijarha da "osveštava" najsofisticiraniju mašinu u dijagnostici - skener na VMA. Ova Vlada nije objasnila da li će TAJ SKENER tačno dijagnostikovati samo vernike, a nas ateiste ostavljati "lupkanju po prstima". Ova Vlada ima ministra koji je zabašurio "Kiparske račune i pare", koji je ZADAVIO 4 najmoćnije banke - kako bi njihova imovi