100 dana vlade

Saša Radulović RSS / 28.08.2007. u 23:20

Konačno smo dobili vladu sa vizijom, tako da posle nje ništa više neće biti isto. Konačno smo naučili na iskustvima drugih, i zapadnih zemalja i zemalja koje su prošle tranziciju, i više ne izmišljamo toplu vodu i ne ponavljamo njihove greške. Svi ministri su stručnjaci u svojoj oblasti i imaju znanja, snage i političke hrabrosti da da urade ono što treba Srbiji. Team with the vision and on the mission.

Ono što me posebno raduje je što ima sve manje demagogije i onoga što građani hoće da čuju i sve više realnosti, iskustava drugih i gledanja istini u oči. Pozitivna promena u razmišljanju i pristupu je vidljiva u svim oblastima osim približavanju EU. Jedino tu malo kaskamo. U svojim razmišljanjima, zadržaću se na privredi i ekonomiji i neću ulaziti u druge oblasti.

Nakon 100 dana sagledavanja stanja u kome se nalazimo, vlada je identifikovala glavne probleme:

- tehnološki smo zaostali dve do tri generacije u zavisnosti od oblasti privrede

- imamo veliki problem menadžmenta - ne poznaju tržište, nemaju iskustva u borbi sa konkurencijom zapadnog tipa, nemaju viziju

- sva velika preduzeća su državni monopoli, sa lošim proizvodima, sa velikim viškom radne snage

- nemamo preduzetnike (enterpreneurs), imamo privatnike (sole-proprietors) koje zovemo preduzetnicima

- javna potrošnja daleko prevazilazi mogućnosti ovakve naše privrede - veličina vojske, policije, državne uprave, državnog zdravstva, državne prosvete

- imamo iskrivljen poreski sistem koji guši privredu, on mora da finansira zacrtanu javnu potrošnju - oporezujemo rad, ne vlasništvo - time stvaramo sivu ekonomiju

U svakoj od ovih oblasti ima izuzetaka. Zbog toga i imamo problem. Jer su izuzeci.

Vlada je takođe naučila od uspešnih zemalja zapada kao i od drugih zemalja koje su prošle tranziciju neke stvari, posebno naučila na njihovim greškama. We find these thruths to be self evident:

- Država ne zapošljava. Država stvara okvir i nadgleda.

- Država ne ume da upravlja preduzećima. Vlasnici umeju. Jer je njihovo.

- Država ne ume da investira. Ne ume ni da odabere u šta da investira. Svaki ministar bi da investira u svoje selo. Država može da podstiče investiranje i koinvestira sa ljudima koji ulažu svoj novac.

- Država ne zarađuje novac na investiranju ili rastu vrednosti preduzeća u njenom vlasništvu. Država udara poreze. Državi ne treba da poseduje NIS. Država uzima novac na akcize. Onoliko koliko njena skupština propiše.

- Država podstiče i usmerava poreskom politikom i poreskim olakšicama. Građani, posebno inovatori i preduzetnici, odlučuju u šta investirati svoj novac. Za ovo je potreban kapital, ali mnogo važnije zanje, iskustvo i upornost.

- Nema razvijenih malih i srednjih preduzeća bez konkuretne i efikasne velike privrede koja ih zahteva za sopstveno konkurentno i uspešno poslovanje.

- Svaki monopol je loš. Državni monopol je bolji od privatnog.

- Centralizacija nije dobra. Centralizacija je fobija. Regionalizacija je dobra. Ljudi postaju i vidljivi i odgovorni.

- Transparency is good in all cases. Civilno društvo je dobra stvar. Građani nadgledaju državu. Slobodna štampa je dobra stvar. Daje nam informacije na osnovu kojih glasamo. Država pomaže slobodnu štampu i njeni ministri se dobrovoljno izlažu novinarima i odgovaraju na njihova najnezgodnija pitanja. Zato što je to dobro za Srbiju. I zato što će to morati da rade i njihovi politički protivnici. Posebno u ekonomiji.

- Građanka i građanin su u centru države. Radi se o njihovim životima. I svim građanima jednako. Ne može jedno za ZZO a drugo za Matroz u Sremskoj Mitrovici.

- There is no free lunch. Perpetuum mobile ne postoji ni u ekonomiji.

U svakoj od ovih oblasti ima izuzetaka. Zbog toga se i zovu pravila. Jer imaju izuzetke.

Pošto su utvrdili osnovna pravila razmišljanja pristupili su primeni tih pravila, ili bolje rečeno testova, na sve ideje koje imaju. I odjednom je postalo mnogo lakše. Propuštajući svoje razne ideje kroz ove testove, brzo su otpali planovi za: izgradnju skijališta, krediti za nezaposlene da pokrenu biznis, krediti za mlađe od 25 godina da pokrenu biznis, Fond za razvoj, kinta po hektaru, stambeni krediti za mlađe od 40, stanovi za zaposlene u gradskoj upravi ili gradskim preduzećima, zapošljavanje 300 lekra i 900 medicinskih sredstava da bi se smanjila nezaposlenost ...

Vlada se odlučila za jednostavan program:

- reforma poreskog sistema - oporezovati vlasništvo, smanjiti zahvatanja iz plata - prvi korak je da se zdravsto ne finansira iz plata - http://blog.b92.net/arhiva/node/3976

- reforma penzionog sistema - http://blog.b92.net/arhiva/node/4199

- završetak privatizacije kroz aukcije i stečaj

- privatizacija javnih preduzeća bez stvaranje privatnih monopola uz značajno učešće penzionih i investicionih fondova u kojima je novac građanki i građana

- smanjenje javne potrošnje na ispod 40% GDP-a - irski model

- reorganizacija državne uprave, regionalizacija, e-uprava, sprovođenje zakona koje imamo

- poreske olakšice za investitore

A zapošljavanje će ostaviti investitorima i preduzetnicima. Zavod za zapošljavanje se okreće edukaciji i prekvalifikaciji: računari, marketing, biznis planovi, prodaja ... U budžetu ima dovoljno novca, kaže vlada. Samo smo ga loše raspoređivali.

I kao prvi projekat koji će probuditi Srbiju i omugućiti joj da u GDP-u po glavi stanovnika pretekne Albaniju i BiH, vlada je odlučila da raskine sa partijskom privredom. Raspisuje se javni konkurs za direktore svih javnih preduzeća u Srbiji. Kandidati mogu biti samo građani Srbije, dijaspora ili stranci. Drugi ne mogu. Svaki kandidat je dužan da javno iznese plan rada i držaće se javni "dueli" na televiziji ...

... Hej ćale, gotova tekma. Počeo si da hrčeš. Pukli smo. Nula nula.

Saša

 



Komentari (68)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zekkah zekkah 23:40 28.08.2007

Vrh brate!

Konačno smo dobili vladu sa vizijom, tako da posle nje ništa više neće biti isto. Konačno smo naučili na iskustvima drugih, i zapadnih zemalja i zemalja koje su prošle tranziciju, i više ne izmišljamo toplu vodu i ne ponavljamo njihove greške. Svi ministri su stručnjaci u svojoj oblasti i imaju znanja, snage i političke hraborsti da da urade ono što treba Srbiji. Team with the vision and on the mission.

[b][/b]Izvini gde ti zivis?
kimm kimm 04:59 29.08.2007

Re: Vrh brate!

Izvini gde ti zivis?


Nemanjina 11?
Saša Radulović Saša Radulović 13:18 29.08.2007

Re: Vrh brate!

A vas dvoje, da li pročitate tekst i pokušate da ga razumete pre nego što počnete da prosipate komentare ili vam je dovoljan prvi paragraf pa onako iz prve usrećite nas sa svojim viđenjem prvog paragrafa?

Saša
kimm kimm 00:51 30.08.2007

Re: Vrh brate!

A vas dvoje, da li pročitate tekst i pokušate da ga razumete..

Pa sta tu ima da se kao fol razume? Gomila reci koje su kao analiza, tvoje strucno zapazanje, sta li? Ironija ili ne, sprdnja ili pohvala - naporan si i nerazumljiv. Probaj da ovo objavis u nekom strucnom casopisu ili mozda nekakvom satiricnom magazinu, mozda ces imati vise srece.
Saša Radulović Saša Radulović 09:43 30.08.2007

Re: Vrh brate!

A zašto dolazite kod mene na blog, ne pročitate napisano, pa mi se još obraćate na ti kao da se poznajemo, pa nalazite za shodno da mi dajete savete šta bi ja to trebao da radim i kako bi trebao da pišem?

Da li imate nešto o temi da kažete? Ako nemate, zaobiđite. Arčite prostor bez potrebe.

Saša
mix 018 mix 018 12:41 30.08.2007

Re: Vrh brate!

Sale,zasto se nerviras i gubis vreme na raspravu sa totalno nebitnim likovima,mi koji volimo tvoje textove rado ih citamo i ako imamo nesto pametno da kazemo i prokomentarisemo,ovi komentari su besmisleni,verovatno bi tako reagovali i na kolumne LJ.Zivkovica,ako uopste znaju o kome je rec!
Saša Radulović Saša Radulović 13:11 30.08.2007

Re: Vrh brate!

Ne nerviram se :) A da gubim vreme, gubim. Zahvaljujem na brizi :)

Saša
kimm kimm 04:57 01.09.2007

To mix 018

...verovatno bi tako reagovali i na kolumne LJ.Zivkovica,ako uopste znaju o kome je rec!


:) Mislis Zivkova?
mix 018 mix 018 14:37 06.09.2007

Re: To mix 018

Pardon ZIVKOVA,toliko sam se iznervirao povodom neargumentovanih optuzbi,da sam prekrstio coveka!
Hvala na ispravci!
ivana23 ivana23 23:50 28.08.2007

Satira...

!?!
Saša Radulović Saša Radulović 13:06 29.08.2007

Re: Satira...

Ne. Samo san i odveć ozbiljan predlog za razmišljanje.

Saša
Soylent Green Soylent Green 23:50 28.08.2007

vlada iznutra

Zanimljivo je videti cime se u radno vreme bave sluzbenici ministarstava - to daje prikaz klime i mentaliteta u tim firmama, pardon Organima.

Pogledajte, na primer, sta su u Wikipediji 2006-te editovali iz Ministarstva za inostrane poslove - uglavnom dokazivanje da postoji jedna pravoslavna crkva i jedan jezik.

U spisku izmena treba kliknuti na diff kolonu i u frame-u se vidi sta je tacno promenjeno.

Slicno se desava i u ostalim ministarstvima i javnim preduzecima. Iz elektroprivrede ulepsavaju sliku o Novoj Srbiji.

I tako dalje. Poenta je da je drzavni aparat jako politizovan i kao takav nefunkcionalan.
zekkah zekkah 23:54 28.08.2007

Re: vlada iznutra

Velja je svakako masterbrain teama with the vision and on the mission...I bio bih presrecan da je ovo cinizam a ne realnost.
Soylent Green Soylent Green 23:57 28.08.2007

Re: vlada iznutra

Propustih biser - ciscenje biografije V. Ilica iz elektroprivrede srbije pre par nedelja.
vucko vucko 00:32 29.08.2007

U, je,

Saša, taman sam mislio da ti je pozlilo :)
kimm kimm 04:59 29.08.2007

Re: U, je,

Saša, taman sam mislio da ti je pozlilo :)



Pa zar nije? :)
Saša Radulović Saša Radulović 13:03 29.08.2007

Re: U, je,

Zašto pozlilo? Može čovek da odspava malo, valjda?

Do kog si reda bio zabrinut?

Saša
vucko vucko 19:08 29.08.2007

Posle ručka srebren a pre ručka zlatan

Ma san je neophodna stvar...

nego je sve svetlelo nekom zlatnom svetlošću na crnoj pozadini, kao sa Rembrantovih slika, pa reko' da nije crkao neki osigurač :)

Mungos Mungos 02:27 29.08.2007

Sasa, da li ste ikada...

... ziveli na Zapadu?

Mungos, The Mrtav Ozbiljan

"Tko ima viziju, taj je ili lud il' se drogira!" (Ne znam ko je)
Saša Radulović Saša Radulović 13:19 29.08.2007

Re: Sasa, da li ste ikada...

Ne.

Saša, na izgled neozbiljan a u stvari strašno ozbiljan
djoca djoca 12:22 30.08.2007

Re: Sasa, da li ste ikada...

Lako vidljivo u profilu

Završio ETF, smer Automatika i Elektronika. Otišao krajem 80-tih. Živeo i radio u Nemačkoj, Kanadi i SAD-u. Od 1997 u preduzetničkim vodama kroz kompanije podržane Venture Capital i Private Equity fondovima. Pravio i vodio kompanije od garaže do preko 150 zaposlenih. U Kanadi i SAD-u, bio CEO, član menadžment tima i borda direktora nekoliko kompanija. Bio aktivan učesnik Silicon Valley Internet boom-a i bust-a. Vratio se 2005. Deca bila zaboravila da govore srpski. Oboje :)

Mungose, da li ste nekad ziveli na Zapadu?
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 03:13 29.08.2007

Kroz toplog zeca, pa u (re?)forme


Ova predstava o novoj vladi deluje sasvim ljupko ako se uporedi sa onim što se dešavalo u ne tako davnom vremenu, kad su nas partije Ivice Dačića i T.Nikolića provlačile kroz toplog zeca novije istorije:

... inicijacija i slavljenje diktatora, pijano buđenje nacije, bratomržnja, ratovi sa svima, razaranje ekonomije vredno narednih 30 godina, inflacija i hiperinflacija, bujanje Pinka, brutalno bogaćenje dojučerašnjih marksista tokom i posle sankcija, ubijanje vere u normalnu svakodnevicu, sistematsko ulaganje u razvoj mafije, million izbeglica, prepuštanje nacije duvanskom dimu kao jedinoj nadi, ratni zločini, banalizacija umetnosti, destrukcija pravnog poretka, osiromašenje, premlaćivanje novinara, galopirajuća bela kuga, urnisanje mentalnog zdravlja četiri generacije, ispraćanje omladine preko granice, navlačenje bombi na Srbiju, gubitak Kosova, ubacivanje pete kolone u postpetooktobarsku vlast, ubistvo premijera uz osmeh, masovna kupovina propalih preduzeća, bunilo demokratije…

Nevena Nevena 06:22 29.08.2007

Re: Kroz toplog zeca, pa u (re?)forme

Ova predstava o novoj vladi deluje sasvim ljupko ako se uporedi sa onim što se dešavalo u ne tako davnom vremenu,

ali ostaje i dalje da vazi pravilo da je medju slepima i jednooki - car.
Saša Radulović Saša Radulović 13:04 29.08.2007

Re: Kroz toplog zeca, pa u (re?)forme

A koji deo je najljupkiji?

Saša
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 18:31 29.08.2007

Re: Kroz toplog zeca, pa u (re?)forme

A koji deo je najljupkiji?


Zaista je teško odlučiti se za samo jedno od... Recimo: "Ono što me posebno raduje je što ima sve manje demagogije..."
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 18:41 29.08.2007

Re: Kroz toplog zeca, pa u (re?)forme

ali ostaje i dalje da vazi pravilo da je medju slepima i jednooki - car.


Ma, slažem se. Komentar je najviše u tom smislu i bio napisan. Nakon svog onog zla (ovde samo delimično pobrojanog) i sasvim neznatni pomaci napred deluju kao astronomski skokovi u budućnost. Mi smo društvo koje je izgubilo kriterijume, pa se olake konstatacije ispaljuju sa veoma malo ili čak bez ikakve zadrške. Mi još nismo ni izbliza napustili ono stanje u kome smo bili 90-tih. Lečimo se, često sumnjivim lekovima, i iznad svega sporo.
d j o l e d j o l e 07:37 29.08.2007

Saradnja malih i srednjih preduzeca

Nema razvijenih malih i srednjih preduzeća bez konkuretne i efikasne velike privrede koja ih zahteva za sopstveno konkurentno i uspešno poslovanje.


Mozda ne samo da mala i srednja preduzeca iznicu na povoljnoj klimi koju stvara velika privreda u okviru drzave. Ne znam kako, ali verovatno postoje mogucnosti da se odgovarajucom regulativom stimulise saradnja malih i srednjih preduzeca odavde sa slicnim preduzecima napolju: na nivou zajednicog razvoja (... gde smo mi u nakoj relativnoj prednosti zbog korektnog i jos uvek svima dostupnog obrazovanja kao i nize cene razvoja ... gde ne mislim na neke strateske medjunarodne projekte, ali njima se verovatno i ne bave mala i srednja preduzeca napolju), preuzimanja dela postojece proizvodnje (ni Kina vise nije ono sto je bila pre 5-10 godina, i kod njih je poceo da raste standard ... pa samim tim rastu i troskovi i cena usluga koje pruzaju ostatku sveta) ili kooperacija u proizvodnji novih proizvoda ... ili plasiranje ovdasnih proizvoda tamo.

Sve u svemu, mislio sam da se mala i srednja preduzeca ne vezuju samo za domace trziste i domacu veliku privredu, vec da se regulativom (uproscenje procedure uvoza repromaterijala, uproscenje procedura izvoza poluproizvoda, ...) omoguci njihovo povezivanje sa slicnim preduzecima napolju (prosto zato sto su mala i srednja preduzeca u principu fleksibilnija, imaju optimalan ili manji broj zaposlenih ... gde se potreba za zaposlenima menja od posla do posla i tu je najoptimalnije resenje saradnja sa slicnim preduzecima bez obzira na to gde se nalaze ... jedino sto je vazno je da se zavrsi tekuci posao i da se zaumu kakvetakve polazne pozicije za neke buduce poslove).
jesen jesen 08:30 29.08.2007

Re: Saradnja malih i srednjih preduzeca

U tome i jeste stvar....kada bi se ovi iz malih i srednjih povezali sami sa nekima napolju onda bi se otrgli "kontroli"..to je jedan od razloga sto nas drzava drzi u kavezu...samo zbog nase drzave nismo na beloj listi...sve druge price ne stoje...nista nisu hteli da urade da narod moze sloodno da se krece i posluje...
Saša Radulović Saša Radulović 13:14 29.08.2007

Re: Saradnja malih i srednjih preduzeca

I to što vi govorite i što je pomenula jesen stoji. Jedina prava šansa za razvoj naših malih i srednjih preduzeća i jesu velike kompanije u okruženju. To je i najtužnije.

Zašto je to problem? Zato što je poslovati van Srbije za srpska preduzeća mnogo skuplje i teže: drugačija pravna regulativa, slabije poznavanje tržišta, mnogo skuplje, drugačiji jezik, otpor prema stranim malim kompanijama ... Samo mali broj je sposoban i ima sredstva da to ostvari.

Mala i srednja preduzeća ne nastaju u vakuumu. Ako nemaju tržište, čitaj velika preduzeća kojima trebaju usluge i proizvodi malih, nema tog podsticaja koji može ovo da promeni. Naša velika državna preduzeća su monopoli koji ne ostvaruju ovu kritično značajnu funkciju. Ona nemaju potrebu za povećanjem efikasnosti, produktivnosti i profitabilnosti. Samim tim i ne traže mala preduzeća da im ponude usluge i proizvode kojim bi ostvarila ove te tri stvari.

Saša
zekkah zekkah 13:40 29.08.2007

!

Ono što me posebno raduje je što ima sve manje demagogije i onoga što građani hoće da čuju i sve više realnosti, iskustava drugih i gledanja istini u oči. Pozitivna promena u razmišljanju i pristupu je vidljiva u svim oblastima osim približavanju EU. Jedino tu malo kaskamo!!!

Procitao i drugi paragraf i pitanje ostaje.Jedino nedostaje adresa primaoca ovog spiska lepih zelja: Deda Mraz,severni pol bb.
Saša Radulović Saša Radulović 17:38 29.08.2007

Re: !

Pa probajte i treći i četvrti pa sve do kraja. Pa pročitajte neke od komentara. Evo recimo pročitajte šta misli stručnjak iz PKS tu odmah ispod vašeg komentara. Pa razmislite malo. Pa kad onda shvatite šta je poenta, napišite nešto suvislo. Ili zaobiđite jer su zahtevi suviše zahtevni ili je tekst dosadan, svejedno.

Saša
zekkah zekkah 18:22 29.08.2007

Re: !

Ja napravih tri liste:
- pobrojah šta mislim da su problemi naše privrede
- navedoh principe kojima bi se po mom mišljenju trebalo voditi i sa kojim bi trebalo sučeljavati planove vlade
- iznesoh listu prioriteta u delovanju

A vaša poenta je?

Poenta je sto su to vase lepe zelje,koje niko od one bulumente udbasa,ubica,osvedocenih lopova,ministara koji su strucni i za energetiku i za religiju i da ne nabrajam dalje,niti zeli niti zna da izvede.Njih jednostavno zabole,a ako ste pratili sastavljanje te vlade jasno je da je to bilo ogorceno otimanje za fotelje i vlast.Njima je mesto u zatvoru.Uostalom sta se upravo desava sa koncesijom za autoput!?To sto ste napisali je lepo,ali nerealno dokle gd nam je recimo ministar policije osudjeni krimos.Sa takvom ekipom se ne ide napred.Inace ne sporim smislenost vasih predloga.
Saša Radulović Saša Radulović 18:49 29.08.2007

Re: !

Ništa od drvlja i kamenja. Nikome ne koristi. Ima i takvih koje navodite. Ima i onih drugih. Mislite da ima mnogo više ovih prvih. Ne mogu da se sporim sa tim. Ne znam. Meni konstruktivnije izgleda da pretpostavim da nije tako.

I stvari se zaista poporavljaju na bolje. Ova vlada je mnogo bolja od prošle. Na primer, značajna je promena u odnosu prema EU i značajno ubrzanje procesa približavanja. Novi ministri su mnogo odgovorniji prema novinarima i to je odličan kontrast. Cilj je da birači vide.

Da li je nova vlada dovoljno dobra? Ja sam svoj odgovor dao u tekstu, a i vi u vašem poslednjem komentaru.

Ja mislim da konstruktivna kritika dopire mnogo dalje i boli više nego "drvlje i kamenje, svi su lopovi, udba". Znam da je proces spor. Ali ne vidim bolji put. Parlamentarna demokratija radi veoma sporo: četiri po četiri godine.

Saša
zekkah zekkah 18:55 29.08.2007

Re: !

Mozda niste primetili da vise nemamo vremena?Sposobni ljudi na pravim mestima,a ne ova gamad.Ako postoji volje i znanja za 4 dana se moze mnogo uraditi,a kamoli za 4 godine!
djoca djoca 12:39 30.08.2007

Re: !

Bas me zanima kako mislite da sposobni ljudi dodju na prava mesta...i ko ce da izabere ko je to sposoban...i jos sve to u intervalu brzem od 4 godine...na prvi pogled jedino revolucija...ali gde je i kad revolucija donela sposobne ljude na prava mesta..i gde je sprovedena bez saradnje poluga sistema...jel vi to mozda mislite da postoji kriticna masa za revoluciju? Ako ste toliko nezadovoljni...bojim se da je za vas jedino resenje emigracija ukoliko zelite da problem resite za nekoliko dana...u ovoj zemlji malo ce vise morati da se ceka.
Goran Nikolić Goran Nikolić 13:57 29.08.2007

pohvala Vladi

mislim da je ovaj tekst
do te mere sardonican
da sam morao da reagujem

ova vlada je trenutno najbolji tim koji
Srbija realno moze da ima,
onaj, tim s pocekta maja, ste videli,
ali kao da niste

sto se tice ekonomije
na koju ste se okomili
vlada skoro da nijednu ozbiljniju gresku nije napravila
i smatram da ce ,
ako ne bude ometana od politike
postici solidne rezultate

nisam ja potparlo vlade,
ali zaista rushenje ove vlade, posebno ekonomsklog dela,
je cak i moralno neodgovorno
sentinel26 sentinel26 14:27 29.08.2007

Javni poziv

za prijavljivanje projekata za Nacionalni investicioni plan Republike Srbije za 2008.godinu

("Sl.glasnik RS" br. 78/2007)

Projekti za NIP mogu se prijavljivati do 1.oktobra 2007.godine.

Prioritet će imati projekti koji se odnose na:

1. infrastrukturu koja će doprineti održivom ekonomskom razvoju, poboljšanju životnog standarda, smanjenju siromaštva, smanjenju zavisnosti od klimatskih promena i zaštiti i očuvanju životne sredine;

2. povećanje zaposlenosti;

3. obrazovanje usmereno na sticanje znanja i sposobnosti potrebnih za rast i povećanje konkurentnosti nacionalne ekonomije i za tehnološki razvoj;

4. ruralni razvoj.

Projekat može da prijavi ministarstvo i drugi državni organ i organizacija, javna ustanova, autonomna pokrajina, opština, grad, grad Beograd i udruženje gradjana.

.................................

Dodatne informacije........................................................ www.nip.sr.gov.yu


P.S.: - Saša, pošto ste izmedju prvog (jave) i drugog dijela (sna) izostavili crtu, ni ja ovdje neću da stavljam crtu a znam gde se nalazi.

Možda znate ko bi mogao da objasni rok a ko da prevede tačke 3 i 4.
Da li AP Kosmet stvarno može da prijavi projekat?




Saša Radulović Saša Radulović 16:50 29.08.2007

Re: pohvala Vladi

A koji deo vam naročito smeta? Mislim koji deo od onoga što sam naveo da mislim da bi vlada trebala da uradi nije dobar?

Koji od principa koje sam naveo treba odbaciti i zašto?

I pojasnite nam svima vaše ocene:
- trenutno najbolji tim
- nijednu ozbiljnu grešku
Sigurno imate neki argument, pa nam pomenite dobre stvari koje je napravila.

I gde vi to videste rušenje vlade?

I da li mislite da ne treba kiritkovati i tražiti više?

...

Tekst je vrlo ozbiljan, nimalo sardoničan, samo wishfull. A osim ovih paušalnih ocena, prozivke i vaših osećaja šta će biti, imate li vi neki argument. Nešto ozbiljno?

Saša
movas movas 19:05 29.08.2007

Re: pohvala Vladi

Goran Nikolić

nisam ja potparlo vlade, ali zaista rushenje ove vlade, posebno ekonomsklog dela, je cak i moralno neodgovorno

Ma nismo ni pomislili da si portparol, taman posla. Po svoj prilici si kasno krenuo u obožavanje lika i dela...
Ček, ček - da nisi malopre došao iz Guče? Hoće, bilo po čancima ostataka, bilo po bačvama.., a hoće i da bubnja u glavi!
Ne sprdaj se, kakvo rušenje?
Mnogo ko misli da bi idealno bilo hapšenje ove Vlade!!! Makar većine ministara...
Saša Radulović Saša Radulović 19:36 29.08.2007

Re: pohvala Vladi

@movas

Ovo sa Gučom vam nije trebalo. Poenta bi vam bila mnogo jasnija bez pokušaja uvrede. Trudim se da ljudi mogu da iznesu suprotno mišljenje bez straha da će biti vređani od mene ili bilo koga drugog barem na ovom blogu. Nadam se da ćete ovo shvatiti konstruktivno.

Saša
Goran Nikolić Goran Nikolić 11:00 30.08.2007

Re: pohvala Vladi

onda sam ja zaista bio u zabludi
dakle, tekst je podrska vladi
i njenim , posebno, ekonomskim naporima,

to nekako nisam primetio,

dobro, dosta shale,
valjalo, kao ozbiljan analiticar,
da stvar posmatrate kontekstualno,
ili ako je posmatrate tako, da to citalac i vidi

na kraju, vashe primedbe su, uglavnom, opsta mesta,

ovo u vezi Guche, nisam shvatio, ali
to nije vash tekst
Saša Radulović Saša Radulović 12:19 30.08.2007

Re: pohvala Vladi

One nisu primedbe. Ona su stvari za koje ja mislim da su opšta mesta. Nisam siguran za vladu.

Tekst nije kritika vlade. Naravno ni pohvala. Čak i nije o ovoj ili bilo kojoj konkretnoj vladi. Tekst je moje mišljenje o tome šta bi jedna vlada po mom ukusu trebala da radi na ekonomskom planu.

Pitanje za vas je i dalje:
Da li mislite da vlada radi neke stvari koje su u suportnosti sa tim opštim mestima?
Na primer: nema privatizacije javnih preduzeća?
Na primer: zapošljavamo 300 lekara i 900 medicinskih sestara a nismo reformisali sistem?
Na primer: ništa o reformi poreskog sistema?
Na primer: gradimo skijališta?
...

I drugo pitanje je:
Da li ste razmislili o iznetom stavu da je kritika vlade neodgovorna?

Saša
Goran Nikolić Goran Nikolić 15:19 30.08.2007

Re: pohvala Vladi

vi ste jedan od onih koji od drveca ne vidi shumu
a takvih je, na zalost mnogo,
to da li je primljeno 900 sestara ili ne,
je efemerna stvar,
ali ako je vash izbor da se bavite efemernim pojavama onda je to OK

ja razmisljam o strateskim problemima
tako da mi mozda zbog toga vashi stavovi nisu bliski
iako oni cak nisu ni pogresni, u osnovi
i oni su, pre svega,
za raspravu u jednom stabilnom demokratskom drustvu

meni nije cak ni jasno da ljudi
imaju volje da se bave
takvom vrstom problema

ali nemojte mi zameriti,
ja se smo chudim
s kakvim ste se zarom
bavili tim, po meni, stupidarijama

oprostite, na diskursu
Saša Radulović Saša Radulović 16:29 30.08.2007

Re: pohvala Vladi

It figures :) Vi ste izgleda žestok premladi stručnjak sa velikim internacionalnim iskustvom i na punoj političkoj liniji vitalno značajne strateške institucije kao što je Privredna Komora Srbije. I naravno, vrlo ste kritični prema svim potencijalnim, direktnim ili prikrivenim kritičarima vaših poslodavaca, a obratno not so much.

Želim vam puno uspeha u vašem daljem bavljenju strateškim ekonomskim pitanjima u koja ne spadaju stupidarije kao što su:
- privatizacija javnih preduzeća
- reforma zdravstvenog sistema
- reforma poreskog sistema

Pretpostavljam da u određivanju teme koja je dovoljno strateška ,obavezno koristite višeparametarsku regresionu analizu. Ona verovatno i zamenjuje nepotrebno iskustvo u razmatranju ekonomske stvarnosti.

Ja ću ovde, ako mi dozvolite, da nastavim o tim stupidarijama. I nadam se da ćete ubuduće primeniti princip da ako nemate ništa da kažete o temi, da ne ostavite komentar. Tri posta ste ostavili a da ništa rekli niste osim da vladu nipošto ne treba kritikovati i par strateških crtica o sebi.

Saša
pidola pidola 22:20 30.08.2007

Re: pohvala Vladi


sto se tice ekonomije
na koju ste se okomili
vlada skoro da nijednu ozbiljniju gresku nije napravila
i smatram da ce ,
ako ne bude ometana od politike
postici solidne rezultate

nisam ja potparlo vlade,
ali zaista rushenje ove vlade, posebno ekonomsklog dela,
je cak i moralno neodgovorno

sva sreca te samo smatras,kada bi znao drugacije bi pricao.
ljudi ipak zive ovaj zivot i znaju kako im je.
lose.

a moralno je odgovorno da ti ovde govoris neistinu,a?
kada vec stranka govori iz tebe,barem se potrudi da to malo lepse upakujes,nemoj da podcenjujes gradjane toliko.
movas movas 15:07 29.08.2007

Treće teme trougla

Lepo, bajkovito - ma izvrsno pobrojane vrline i mane, uspesi i promašaji ove V(r)lade.
Hej, je s' i Ti iz škole nekog "analitičara", ono poput Djordja? :)
(Ovo, za svaki slučaj, za ne daj bože - ako u nešto od iznetog i veruješ!)
Ipak, nedostaje taksativno nabrajanje Kute i Murte.
Jer, nakon nacionalne tragedije oko primećenog glasanja (koje je bilo masovna pojava oduvek i za-vazda); pa za izbegavanje poreza na pozajmljene pare s jednog kraja na drugi - čuvene širom Globusa afere Janjušević-Kolesar; pa one monstruozne afere oko kredita za štalu svekra ministarkinog..; i još po neke podmukle afere - dodju, kao melem na dušu, tričave afere grandioznog pokušaja špijuniranja Amera njihovim satelitom, iznajmljenim od njihovog najrevnosnijeg saveznika - Izraela; pa one junačke uniforme i šlemovi - briga o vojniku: po glavi desetak šlemova, brale; pa legendarna skaska o Dinkiću i Šlafu: neverovatne kupoprodaje i razmene "znanja"; oću-neću i na kraju NEGO ŠTA ukidanje najprofesionalnije TV (baš me briga čija je!); pa onda sprdačina sa najvećim Srbinom - Divcem, pa prodaja duhovima s Kajmanskih ostrva (kajman - najkrvoločniji krokodil); a da ne pominjem nepominjane afere oko benzinskih pumpi: pored (sadašnjeg) autoputa u blizini bednog imena Hale na NBgd (koju svako ko ima petlje i dostojanstva treba zvati Sportska hala Dušan Silni! Eh, da okolni imaju takav sadržaj u istoriji, ne bi zvali po Cankarju i Lisinskom!!!); a naročito ona pumpa ISPED VMA i BIA kompleksa. Da, da - OMV je naša sudbina, a čuveni Enver Pacolji (aka Enriko Pakoli) od zarade kupovao sofisticirano oružje za pobunu Šiptara na Kosmetu - a i danas "stimuliše" američke kongresmene albanskog porekla: Diogardi &co; pa onda kupovanje otpada iz Švedske čuvenog veljinog stručnjaka Šarančića; - nastavak šizme "Brze pruge" i "Tramvajem u XXI vek"...
A, na enormnu gomilu podmuklih podvala razumu: ima "službene beleške" - nema - evo vam!; terevenke kada se pisac "Gvozdenog rova" pojavio medju prijateljima u MUP-u; niko da se upita čemu bi ujdurma sa "svedokom Bagzijem" - koja je sreća naciji od njegovog "svedočenja": šta bi s njegovom krivicom? Da li je dovoljno što je (makar pokušao i za sada) mrsio istinu, ostavio raju unezverenu trećim metkom, ledenim metkom, kajganićkinim dogovorom i sl...
Samo ću da pomenem: kako se sve ruši a Dinkić preživljava? Istina, sada ne brine o zdravlju nacije (kao ono o štetočinstvu vozila strijih od tri godine.., pa o svojoj legendarnoj spoznaji iz metalurgije Bora).
Eh, da ne budem sav u crnom: neko ko vlada Vladom - zaslužuje pohvalu što se crnogorski polovnjaci ne preregistrovašpe (ah, Velja svuda vidi profit!) - mada, možda nekoga treba na klupu što nam TA vozila cepaju drumove - a putarinu uplaćuju u Milovoj lijepoj.
Ko god razume kalendar, ovaj administrativni i crkveni, pa čak i poljoprivredni - zna da su "crnogorske tablice" u rukama gradjana Srbije trebale davno da budu oduzete... Ili, mi, koji vozimo domaći higijenski otpad, smo ludi?
PS.
'Ajde, Blogeri, ne ustručavajte se. Ukinut je "verbalni delikt" - a ako svako makar po jednu aferu ove Vlade pomene - pa ne mogu pet miliona hapšenja da izvedu!
Saša Radulović Saša Radulović 17:34 29.08.2007

Re: Treće teme trougla

Kakve veze ovo sve ima sa 100 dana nove vlade? Tema je plan rada i prioriteti nove vlade.

Ja napravih tri liste:
- pobrojah šta mislim da su problemi naše privrede
- navedoh principe kojima bi se po mom mišljenju trebalo voditi i sa kojim bi trebalo sučeljavati planove vlade
- iznesoh listu prioriteta u delovanju

A vaša poenta je?

Gore stručnjak iz PKS kuka kako je ovo najbolja vlada i kako je nipošto ne treba kritikovati jer je to jednako rušenju vlade, vi pođoste od Kulina bana, pa Janušević, pa Bagzi ...

A nešto o temi?

Saša
movas movas 18:25 29.08.2007

Re: Treće teme trougla

Saša,
sporiš se samnom, sa sobom ili sa sudbinom?
Pa lepo rekoh: nema Tvog mišljenja o Kurti i Murti? Valjda smo složni da nam je kočijaš isti?!!
I da si mi ikada bio učenik (baš za matematiku) dobio bi jakog "keca": što razdvajaš istoriju? Od smaknuća Djindjićeve vlade (makar i kada je Živković bio na čelu) ova Vlada vlada u kontinuitetu, ne?
Otuda je poenta u teškom Tvom ogrešenju u naslovu: kakvih crnih 100 dana, i - naročito, kava Nova vlada!?
Otuda je sve još u sećanju onih kojima ta mentalna funkcija nije zakržljala.
Otuda je centar "crne rupe" Velja... Makar po njegovom verovanju, večni, nezamenjivi, moćni... Toliko da može u vreme jada i bede države koja nije prebrojala ni žive ni mrtve, izbeglice zove interno raseljeni, a time ne da da se izvana pobrinu za njihovu sudbinu.., dakle taj i takav Velja (vodja Trubačke idile) gradi put do svog pašaluka - o trošku i mom i Tvom.
'Oćeš još: pa taj isti Velja i isti predsednik, i (skoro) svi isti ministeri su, kada su bili tehnička vlada izvršili najveće silovanje razuma.., o pravu da ne govorimo!
Pamtiš li: ma kakav zakon, ovo je ONO, a zakon ćemo promeniti!
PS. i lokomotive stigoše na naše otpade...
Pozdravlja Te
Momo
Saša Radulović Saša Radulović 18:38 29.08.2007

Re: Treće teme trougla

Mislim da je ovakav pristup destruktivan. I ne koristi nikome. Ne može odgovor na sve biti: ništa ne valja, sve su lopovi. Nisu.

Tu ima mnogo ljudi i u vladi i u državnim organima i u skupštini i u političkim pratijama koji se iskreno trude i imaju znanje. Ja pokušavam da kritikujem konstruktivno. Da kažem zašto mislim da nešto ne valja i šta mislim da treba da bude. I očekujem od učesnika u diskusiji pokušaju isto.

Saša
zekkah zekkah 18:48 29.08.2007

konstruktivno

Ako novcem iz NIP-a direktno raspolaze covek koji javno savetuje da kraduckamo a policiju vodi osudjeni kriminalac,ja bih voleo da mi ukazete kako da pokusam da ih konstruktivno kritikujem?!?
Saša Radulović Saša Radulović 18:54 29.08.2007

Re: konstruktivno

Već jeste. Toliko je dovoljno.

Čini mi se da bi voleli da vidite efekte vaše kritike što pre, pa pošto to ne može, ogorčeni ste i ne vidite smisao. Promene dolaze polako i nisu lako vidljive sve dok se ne dese.

Saša
movas movas 19:11 29.08.2007

Re: konstruktivno

Saša Radulović
Promene dolaze polako i nisu lako vidljive se sve dok se ne dese.

E, je*ga. Šta misliti o Tebi?
Treba da budemo sretni, ponosni na Tebe!
Ti si egzemplar koji VEĆ vidi ono što će TEK da se desi!
Il' nas šegiš za nos???

Saša Radulović Saša Radulović 19:28 29.08.2007

Re: konstruktivno

Nema potrebe misliti o meni. Ni ja ne mislim o vama. I ne poznajemo se. Nismo na ti. A tek šta vam taj ponosni ostatak izlaganja znači ...

Inače promene su se desile na vrlo sličan način u većini zemalja u tranziciji. Svi su se oni nekako dokotrljali uz pomoć procesa približavanja, pa ćemo i mi. Naši ljudi su toliko zaokupljeni sami sobom da mislimo da smo centar sveta i jedinstven primer. Kod nas je uvek sve mnogo bolje ili mnogo gore nego bilo gde drugo.

Nego imate li nešto o temi osim drvlja i kamenja? Da li vi mislite da su baš ovo problemi naše privrede i baš ovo recepti za promenu? Ili samo mislite na lopove?

Saša
movas movas 22:27 29.08.2007

Re: konstruktivno

Da budem iskren: ja sam shvatio u početku, verovao u to, da se Ti na inteligentni način šegačiš sa ovom žabokrečinom, gde se ne zna ni ko pije ni ko plaća - a narod ispašta. Mislio sam, ali kao i uvek - pogrešio kada je moja prva procena o čoveku u pitanju.
Izvinjavam se - pogrešio sam.
kakva je ovo prozivka "o temi" - pa jedino da Ti se pridružim u hvalospevima, koje, priznao ili ne - cilj Tvojeg piusanja. To i takvo razvodnjavanje je poznato, ti pozivi na strpljenje su atak na sivu masu i vijuge; priča o demokratizaciji i demokratiji je kao paralela o vodovodu i kanalizaciji...
I dok je Djindjićeva Vlada bila torpedirana, odmah, posle tajnih i javnih sastanaka sa Slobom, Pavkovićem; pa podrška R. Markoviću i ostalim (a seti se i onog "četvorožilnog kabla za špijuniranje", svedočenja Pavkovića, da su traženi helikopteri i avioni u "slamanju antisrpske Vlade i njenog Premijera Djindjića"
Ma daj, šta tražiš kao dokaze o svemirskoj korupciji ove Vlade.., ali, obrati pažnju - ova Vlada je u ključnim funkcijama ISTA ona od pre 4 godine... Dakle, ovde je ujka postao najbogatiji veposednik u svetu, ovde ministar polaže "magisterij" pred komisijom svoje stranke i na Višoj mašinskoj školi. Ovde je ministar policije stručnjak za davanje izjava tipa "ja rekoh" - a umesto činjenica poziva na obično (novo)verovanje. Ova Vlada se nije ogradila od gluposti ministra za Rad - da će uvesti Kineze... Ova Vlada ima u svojim redovima ministre koji se mešaju u sve, samo ne u svoj posao! Otuda je ministar zdravstva - tadašnje-sadašnji, UNIŠTIO preventivni deo zdravstvenog sistema - stomatologiju, a da niko ne zna ko je gazda infrastrukture: zgrada, opreme. Ova Vlada je pozvala Patrijarha da "osveštava" najsofisticiraniju mašinu u dijagnostici - skener na VMA. Ova Vlada nije objasnila da li će TAJ SKENER tačno dijagnostikovati samo vernike, a nas ateiste ostavljati "lupkanju po prstima". Ova Vlada ima ministra koji je zabašurio "Kiparske račune i pare", koji je ZADAVIO 4 najmoćnije banke - kako bi njihova imovina popljačkana! A ta imovina, pazi sada, to bi Ti kao stručnjak za privredu trebao znati, je: i SARTID, i Frikom, i Knjaz, i cementare, i šećerane... I, umesto da je bilo sve po zakonu, da se akcionari (ustvari VLASNICI) TE imovine dogovore šta sada - ministar Dinkić je krenuo na kriminalan način da udavi TE banke, kako bi ostao on (tobože država...) vlasnik tih imovina. Ovaj ministar, koji se samo malčice pomerio u stranu, je izradio celu naciju pričom o "Nacionalnoj štedionici", čak da je i pok. Djindjić uložio 100 maraka... Zar Ti ne smeta kada taj ministar kaže: nemam ništa sa stvaranjem "Nacionalne štedionice", a u sledećem redu: "Nacionalna štedionica je moje životno delo"! Ja mu verujem, ovo drugo, a Ti? Ova Vlada ima ministra koji ni posle godinu dana (ej!) nije znao cenu struje, a sada je srećom ministar za vezu s ONIM SVETOM. Da, o Naumovu je reč. Ova Vlada ima ministra Bubala, koji je nemušto godinama objašnjavao dogadjanja o Kosovu - a bio je vrsni Slobin najbolji privrednik - kopao glinu i pravio crep i ciglu.., jedini artikal koji je imao prodju - kao posledicu pljačke naroda: novosojni tajkuni su se latili gradnje svojih "Semiramidinih vrtova". Uzgred, i on se proslavio biserima oko zagadjenja vazduha u Pančevu, pa oko uvoza automobila i "crnogorskih tablica"... Ma sve, samo ne o onome za šta je iznebuhen... Ova Vlada ima generalnog sekretara koji je bezočni lažov, koji je sakrio istinu o ubicama Djindjića, kako je sam ispričao.
Ova Vlada je stara Vlada, sa sve Predsednikom, koja je HAPSILA optuženike iz Haga - a tandrkala o "dobrovoljnim predajama". Na čelu Vlade je čovek proslavljen sloganom da "sme da vas pogleda u oči" - a kada si ga poslednji put video u tom epohalnom poduhvatu?
Na čelu ove Vlade je čovek koji se surovo obračunavao sa protivnicima! Ne moram uzeti, za sada, ništa oko Djindjića i javno likovanje, ali svakako se treba setiti gen. Perišića, koji je završio kao "domaći plaćenik" kada mu je odbio podršku! Udarne pesnice ove Vlade su se skrasivali kao ambasadori, nakon se nisu dokazali u svom poslu - ali jako vole devize: zar mora u Rimu da budu DVA ministra? Jedan u Italiji a drugi u Vatikanu, na rastojanju od dva kilometra. Šta li će raditi vajni Vladeta Janković u Vatikanu cele godine, dreždati na Trgu Sv. Marka i aplaudirati? Ili, tanana Sandra Rašković - šta će ona posle one odiseje oko Kosmeta, za koga ne verujem da je i u školi čula.., ali je ovde odabrala "pravu stranu" i došla do funkcije.
Elem, ovde su, u ovoj Vladi SVI koji su u prethodne 4 godine uništili ono preostalo od Miloševićevog režima! I još gore: od Srbije je napravljena Džamahirija!!! U vlasti s ovom Vladom su sva sveštena lica koja su redovno bila u prvim redovima kongresa JUL-a, SPS-a i Radikalane stranke.
Ova Vlada je nastavak onog bolesnog potcenjivanja svog naroda - koji je i istinski loš - jer, za ugladjenije se boravilo na ulicama deset godina... Ne, ne optužujem Te nizašta, ali - nema skrivanja iza nekih uspeha - NEMA IH! Nije uspeh dva puta Veljino "otvaranje" mosta kod Ostružnice. Nije uspeh Veljino i Vojino OTVARANJE autoputa od Beograda do Subotice - i to dva-tri puta, jer je sve izgradjeno ponudjeno nekom monstruoznom koncesioniranju... Znaš li da je onaj pompezno otvoreni tunel, pred izbore, u Resniku zarušen, a "povukao" sa sobom i desetak kuća... Ali, kako ne bi bilo bruke, isplaćeni vlasnici.
Ovde nema ni jada od ekonomista, pa da prostim naslaganjem brojeva vide da je OVAKAV pokušaj Veljine bulumente da "napravi autoput" do svoje tazbine (a zašto do požege, zbog skretanja za Guču - koju toliko obožavaš da ne daš da se spomene?) - propast! Zar nije bolje uzeti kredit, pa uz malu kamatu, kakva i ide na 20-30 godina, napraviti autoput i za 10 godina ga otplatiti od prihoda i putarine, ali - banke rade sve "na suncu" - pa Velja ne bi ni pomislio izgradnju "bolnice" - budućeg hotela, koji se već gradi. Ne, kao što rekoh, nema uspeha - narodu, ali zato NJIMA itekako, vezani su kao creva. Što je jednom rekao Šešelj: kada mi dodjemo na vlast - vama neće biti ništa bolje, ali nama će biti sigurno!
Nema ekonomista, oni još listaju Marksa i Kardelja, inače bi se oglasili, makar na mitingu ispred Skupštine, pa rekli: gradnja autoputa treba da je POSLEDNJA RUPA NA SVIRALI za ovakvu razbucanu Srbiju! Pazi, molim Te: milajarda i KO ZNA KOLIKO dolara za autoput od Beograda do iza Čačka, a PREDATI SKORO izgradjeni "deo" od Horgoša do Beograda???
Jad, jad i očaj. Prema tome, ako je već razradjena korupcija po svim šavovima, pa u "novoj" Vladi još sofisticiranija, merilo uspeha - onda si u pravu. Ali se ne pretvaraj kao neki Buda, koji eto "trezveno vidi uspehe ove Vlade" - i tamo gde nema ni u od uspeha.
Svakako se neću posvećivati Tvojim pohvalama "Novoj Vladi" - jer, mislim da je to - uzaludno.
PS. nisam ni pomislio da smo na "ti", ali, očigledno ne znaš bon-ton ovakvih virtuelnih raprava, da je UČTIVO se sagovorniku obraćati sa Ti (dakle velikim slovom), a da je upotreba Vi - zapravo oblik uvrede. A ja ne mislim ništa slično. Umesto Tvojih paušala o dobroti, ja, evo - padastreh brda i brda dokaza za suprotno Tvom ubedjenju.
Pozdrav,
Momo
Proda Proda 08:05 30.08.2007

Re: konstruktivno

Trg Svetog Marka je u Veneciji. Trg Svetog Petra sa istoimenom bazilikom je u Vatikanu. Ostalo je uglavnom tacno, mada bih se mogao raspravljati oko nekih stvari iznetih ovde ali ne nameravam. Moguce da ste pobrkali isto kao i Vatikan i Veneciju... ma sve je na V.
Saša Radulović Saša Radulović 09:53 30.08.2007

Re: konstruktivno

Na žalost niste razumeli tekst. Isto kao i vaš kolega čitalac iz PKS-a sa dijametralno suprotnim mišljenjem.

Vama izgleda treba da se praznite. Drvlje i kamenje. Čovek može biti samo potpuno protiv ili potpuno za. I vaše uporno kometarisanje mene, i vaše pretpostavke o tome koja su moja ubeđenja, da izvodim hvalospeve, i da je priznam jer znate vi već ...

Ako ne možete da se držite teme, složite se ili kritikujete ono šta sam rekao ili pokušao da kažem, zaobiđite. Ja ne pišem o vama, niti pretpostavljam vaše razloge, niti razloge bilo koga drugog ko dođe na blog. To ne dozvoljavam na mom blogu. Ovde razgovaramo, slažemo se ili ne.

Pozdrav takođe.

Saša
cvtrom cvtrom 10:22 30.08.2007

Re: konstruktivno

Sve sto ste izneli u vasem postu je validno i slazem se sa zapazanjima, ali me zanima nesto sto niste naveli u vasem tekstu a to je - sta je po vama resenje?- Ako se malo posvetimo pitanju pre ili kasnije cemo doci do zakljucka da su manje vise svi predlozi koje je Sasa naveo nesto sto se mora uraditi da bi kao zemlja i drustvo stigli negde i ziveli bolje. To je ocigeldno iz prostog razloga sto to nisu nova i revolucinarna otkrica vec modeli koji su sirom sveta primenjeni i dokazano funkcionisu. Problem nije u znanju vec u realizaciji i nedostatku institucija. Nemam iluzija da su u svetu vlade postene i da niko ne krade, ali razlika je u tome sto sistem funkcionise zbog funkcionalnih i nezavisnih institucija, primeri su brojni da ne davim. I pre nego sto mi saspete svu ipolitiziranost nasih institucija i nedostatke koji su brojni i razloge zbog cega je to tako, mislim da smo mi sami nesto na ste bi trebalo pre svega obratiti paznju. Za mene je najpostenije da krenemo od nas samih i razmislimo malo sta mi mozemo da uradimo da bi promenili nesto, ma koliko malo i besmisleno bilo. Posto koliko vidim svi imaju predloge ali ko ce njima da se bavi i da ih sprovede. Stoga navodim licni, banalni primer : Bolnice, ja i vecina mojih poznanika se koristimo principom sto da cekam u redu kada nam brojni prijatelji i rodjaci rade u zdravstvu tako da jedan poziv obicno resava sve od pregleda do snimaka (zlu netrebalo). Tako sam se ponasao do skora dok nisam malo razmislio na napravio prostu racunicu da posto svaki lekar prima 1 pacijenta na svakih 15-20 minuta , ja sa svojim zadrzavanjem (dok se ispricamo i sl...) potrosim vreme za 2-3 pacijenta, kada na to vreme dodate i ostale poznanike, dobijate impoznatnu racunicu. U tome ispastaju oni kojima je mozda lekar potrebniji. Stoga sada cekam u redu kao i svi, mozda kada bi svi tako radili bi guzve bile manje, mozda bi mogli da svojim ponasanjem uticemo na lekare da budu azurniji i savesniji i da obavljaju vise pregleda za krace vreme. Da ovo je mozda utiopija ali bi se mozda nesto promenilo kada bi svi pokusali da uradimo nesto u okviru svojih mogucnosti umesto da cekamo da neko drugi to uradi za nas.
zekkah zekkah 10:44 30.08.2007

Re: konstruktivno

Čovek može biti samo potpuno protiv ili potpuno za.

Ko s djavolom tikve sadi...Izgleda da niko od tih experata u vladi nije procitao Fausta.A trebalo bi...Njihova participacija u vlasti ima ulogu ukrasnog toalet papira,da bi onaj vecinski olos mogao da kaze kako je ta vlada nesto postigla...I da ih ponovo darujemo novim mandatom.Ljudi su prevareni na izborima!Uostalom,niko pametan iz DS-a ne sedi u toj vladi,sede ljudi koji su pre 12. marta bili minorni likovi izuzev Djelica.Dzaba sto imamo dobre zidare kad smo resili da kucu gradimo na zivom pesku.Nije sve puka ekonomija.
Saša Radulović Saša Radulović 12:09 30.08.2007

Re: Crno - belo

Po mom mišljenju, vreme revolucije je prošlo. Koliko se uradilo toliko se uradilo tim putem. I ja bih voleo da je urađeno mnogo više. I pretpostavljam da mislimo na iste stvari: rasturanje starog sistema, uklanjanje tih ljudi iz političkog i državnog (pravda, policija ...) sistema, novina, televizije, suočavanje sa devedesetim ...

Kako god bilo i bez obzira na to što nam se svima žuri, ušli smo u proces gde se stvari rešavaju glasanjem. To je jako sporo, slažem se, ali ne znam za bolje. Ako mislite su ljudi prevareni na izborima, kazna za to može stići samo nakon 4 godine na novim izborima.

Zaista vam ne trebaju reči kao što su: ološ, gamad ... Sami sebi činite medveđu uslugu. Argumenti vam gube na snazi.

Saša
zekkah zekkah 14:11 30.08.2007

Re: Crno - belo

Stici ce vrlo brzo,vec na predsednickim.A za plate koje primaju poslanici bi mogli bar brze da glasaju:)
Proda Proda 08:00 30.08.2007

Pozdrav Sale

Kao prvo odmah da se izdvojim iz vecine komentara koje ne razumeme uopste zasto su ovakvi - mislim da je tekst odlican i da na ironican nacin istice jedan veliki deo problema ove drzave (a ne ove ili one vlade, jer su svi bili manje vise isti do sada). I istina pominje i ponesto dobro. Ono sto je ja verujem problem sto veliki deo ljudi koji ne moze (sto bih i razumeo) ili ne zeli (jos gore ako je ovo drugo) da sagleda ovo na pravi nacin je upravo sto je napisano bas kao pomesano java i san... i sad oni ne razumeju gde je satira a gde istina u ovom tekstu - to je doduse samo njihov problem. Citao sam vas blog i ranije, nisam komentarisao i sada sam osetio potrebu da stanem malo na vasu stranu. Inace mislim da je dosta stvari izneto na pravi nacin sta bi trebalo da se uradi kroz onaj deo sa snom. Puno pozdrava!
Saša Radulović Saša Radulović 10:03 30.08.2007

Re: Pozdrav Sale

Interesantno je da tekst, osim dve rečenice, uošte nije o ovoj vladi. Čak ni ne izriče sud o njoj osim poslednje dve reči.

Pošto izgleda ne može na ovakav način, previše je komplikovano, možda da budem direktan:

Ja mislim da su ovo problemi srpske privrede.

Ja mislim da bi dobra vlada trebala da bude ovakva sa ovim principima.

Ja mislim da bi ovo trebao da bude ekonomski program dobre vlade.

Ja mislim da bi dobra vlada trebala da raspiše konkurs ...

A sad koliko je ova vlada u skladu sa tim što sam napisao, prosudite sami. Inače čitavom serijom postova ne pokušavam da napadam nikoga ili namećem svoje stavove, već da iznosim principe razmišljanja o pojedinim ekonomskim temama. Pa kad čovek shvati principe, mnogo je lakše zauzeti stav.

Pozdrav,
Saša
movas movas 11:12 30.08.2007

Re: Pozdrav Sale

Saša Radulović
Ja mislim da su ovo problemi srpske privrede.

Misliš namenski - u cilju abolicije Koštuničinog vladanja...
Ja mislim da bi dobra vlada trebala da bude ovakva sa ovim principima.

... Ama, izjasni se, kada već pridikuješ: misliš li da je Koštuničina Vlada, i ova dopunjena mrskim neprijateljima, od kojih su, kad su mogli, uradili "sanitarni otklon", ta koja će nas staviti na noge? Misliš li da će to moći Miloševićev omiljeni opozicionar, bre?
Ja mislim da bi ovo trebao da bude ekonomski program dobre vlade.

Nema govora o nedostatku "dobrih programa", ekonomskih i "preporodnih" - problem je u ljudskom faktoru, ne? Ne može se ništa "podelom odgovornosti", čoveče, to je skandal! Mora odgovornost da bude generalna! Ne može se latifundijama, zabranima i feudima stranaka nigde. Dakle, osnov sklepavanja ove Vlade je nakaradan! A personalni sastav je slika i prilika i svih ostalih nesposobnosti čelnika...
Ja mislim da bi dobra vlada trebala da raspiše konkurs ...

OVA Vlada bi trebala da raspiše Konkurs za mesta po kaznionicama.

Ne može vatru da gasi ONAJ ko je vatru zapalio!!!
A sad koliko je ova vlada u skladu sa tim što sam napisao, prosudite sami.

Ne treba - osećamo sklad do duboko u koži, u krčanju creva.., u popljuvanosti od OVE vlasti! Ne treba prosudjivanje...
Inače čitavom serijom postova ne pokušavam da napadam nikoga...

Vidi se. ;(
Al' zato odradjuješ Sizifov posao - i to se vidi.
...ili namećem svoje stavove, već da iznosim principe razmišljanja o pojedinim ekonomskim temama. Pa kad čovek shvati principe, mnogo je lakše zauzeti stav.

Strava.
Podsećam se, ko zna zašto, Havijera Klementea - komandanta "srpskog fudbala".
Ko će da sprovede Tvoje principe, Klemente?
Saša Radulović Saša Radulović 11:57 30.08.2007

Re: Trolovanje

Ovo nije mesto da stičete znanja na teme: šta je to parlametnarna demokratija, kako izgleda tranzicija u svim zemljama koje kroz nju prolaze, razlika između želja i mogućnosti jednog društva itd. Ako mislite da umete bolje, osnujte stranku, ubedite ljude, pobedite na izborima, napravite promene. Pored toga i pored vaših godina, ste još agresivni i uvredljivi pa zaista ne znam kome je zadovoljstvo razgovarati sa vama.

Zagušujete prostor. Šest postova ste ostavili sa vašom temom na mom blogu. Mogli ste sve to da stavite u jedan o tome kako su svi lopovi, kriminalci, zlotvori i nesposobni. Dobili ste prostor, vašu poruku smo svi shvatili, pa vas drugi put molim da se uzdržite od daljeg trolovanja.

Saša
Falstaff Falstaff 14:13 30.08.2007

Problem

Vidim da mnogo ľudi ima problem da shvati ovaj tekst. Zaprepastio sam se pa odlučio da to i napišem. Strašno. Kako to onda objasniti onima koji ne znaju da se uloguju ili čak onima koji ne znaju da koriste tastaturu.

Što se tiče teksta, odlično zapažanje i navođenje konkretnih problema. Kao i uvek.
pozdrav

Hint za one koji imaju problema da shvate.
surfer surfer 13:26 31.08.2007

Eh

Falstaff
Vidim da mnogo ľudi ima problem da shvati ovaj tekst. Zaprepastio sam se pa odlučio da to i napišem. Strašno. Kako to onda objasniti onima koji ne znaju da se uloguju ili čak onima koji ne znaju da koriste tastaturu.

Što se tiče teksta, odlično zapažanje i navođenje konkretnih problema. Kao i uvek.
pozdrav

Hint za one koji imaju problema da shvate.


Kao da sam ja pisao, slažem se u potpunosti.

@Saša

Eh, kad bi bilo i na javi... Ali dočekaćemo, nadam se i verujem... Možda od neke od narednih Vlada...

Pozdrav

Saša Radulović Saša Radulović 10:12 01.09.2007

Re: Eh

Ne znam da li ćemo dočekati ako ne budemo aktivno i u svakoj prilici, u neposrednom okruženju i šire, kad nas pitaju ili ne, podsećali da principe i ukazivali na suprotnosti između ekonomskih poteza vlade i osnovnih ekonomskih pravila. Ako ne budemo hvalili kada urade nešto dobro i kudili kada ne valja. Lovili demagogiju bez obzira da li dolazi iz stranke za koju glasate ili drugih stranaka i ukazivali na nju. Ovo naravno ne vredi samo za ekonomiju.

Vlada i politika su naše ogledalo. Ona nam je dobra onoliko koliko smo mi angažovani i koliko tražimo od nje. Tužna je to slika da se kod nas građanstvo uopšte ne interesuje za budžet. Velika većina glasača je zadovoljna kada vlada najavi povećanje plata (osim političarima i skupštini), penzija, socijalnih davanja, nova razna trošenja i investicije države, više vojske, više policije ... Velika većina i dalje misli da je država ta koja će da stvori radna mesta, obezbedi posao, preporoditi privredu ...

I mnogo smo lenji, nestrpljivi i odmah odustajemo. Svi bi revolucionarno da promene stvari. Da izađu na ulicu, reše pitanje i od sutra sve super. Najurimo ove koji ne valjaju, dovedemo odlične koji sve znaju i onda više ne moramo da radimo ove stvari iz prva dva paragrafa. Ne znam samo ko smo to mi koji treba ovo sve da urade? Mislim izvrše analizu i odluče ko je za najurivanje, izvrše selekciju i odluče ko je super i kojom metologijom bi se koristili u obavaljanju ovog važnog posla? Ko još ima vremena da gradi svest građana i gradi sistem, kad može ovako na brzinu.

Naravno, vaš post nema veze sa ovim :) Nešto sam u raspoloženju, i vaša zadnja rečenica me baš potegnu za jezik :)

Pozdrav,
Saša
super_zebra24 super_zebra24 17:30 04.09.2007

Re: Eh

E vidis Sasa,

Tu si u potupunosti u pravu. Svi cekaju da im neko drugi nesto sredi, a oni samo da se pojave i da im je lepo.
Meni je vise muka od svih tih partija, izbora i ostalih gluposti, jer je to bespotrebno trosenje para, a naravno znamo odakle te pare dolaze.
Ono sto je svaka vlada do sad radila je kupovina socijalnog mira(i po koja "pancir" afera, ali dobro sad), i verujem da ce narednih nekoliko uraditi isto. Nazalost nema onu stvar da povuce rez i kaze dosta.

Letonija moze nama da bude za primer kako treba da izgleda drzava iz bivseg komunistickog bloka posle tranzicije, ali naravno mnogo je lakse uzivati status quo.
Ali i ako pogledas Letonski primer, imamo mi mnogo toga da uradimo pre sto to pocne da radi. (za one koji neznaju, Letonska vlada je rekla da oni hoce da investiraju u svoju drzavu kroz tehnologiju, i naravno strane investitore. Uz to su skinuli poreze sa tehnologije i davali olaksice svim investitorima)

I sad pogledaj ti nase obrazovanje, recimo. I dalje insistiraju na tehnickom crtanju rukom u tehnickoj skoli! Ej, pa ko je ovde lud? Niko, ali NIKO u svetu ne radi crtanje rukom, jer 1 covek sa racunarom moze da uradi posao 4-5 ljudi na tabli. A mi i dalje insistiramo na starom i dobrom metodu.
Da ne govorimo da nasa vlada ne razbija monopol Telekom Srbija za telefon i jos vaznije internet. Mi i dalje imamo 512mb/s kao misaonu imenicu, ko je srecan ima 256mb/s a ja na zapadu imam 8192mb/s za iste pare.
Ili recimo da studenti izadju sa fakulteta a neznaju nista, jer ono sto su ucili je vec zastarelo.
Kako mi prvi ulazemo u svoje drustvo i obrazovanje, kako ce neko drugi?

I sad treba biti pametan, sta sada? Kako dalje?
Ja licno neznam, ali neko moje vidjenje je da treba sto vise da se otvorimo, da dovodimo ljude sa zapada kod nas, kao profesore, instruktore, partnere, bilo sta.
Trebalo bi sto pre da se dozvoli let Low-cost firmama tipa EasyJet, da i nas narod moze da putuje jeftino, i da malo vidi kako narod zivi napolju. Da nam se malo prosire vidici, da malo vidimo da nije centar sveta krug 2.

Naravno treba reforma skolstva, zdravstva, sudstva, svega, bukvalno svega. Ali i reforma naroda, da se ne ponasamo kao stoka, a to znamo bolje nego bilo ko drugi.
I Gandi je rekao "Moras prvo sebe da promenis pre nego sto krenes da menjas svet", tako da mi svi treba da krenemo od sebe, da se mi prvi ponasamo ljudski, a posle ce i te velike promene biti lakse.

Mali trol, ja se izvinjavam, ali jako ti je dobar ovaj post, kao i svi ostali, samo napred.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana