Neka mi neko objasni ....

leopold_lady RSS / 04.02.2009. u 09:55

Šta je to sa Vojvodinom ?

Hoću li morati da nosim pasoš sa sobom svaki put kad idem za Novi Sad?U slučaju da se Vojvodina odvoji,pa da mogu da se vratim....

Kad sam već kod pasoša - jel mogu da dobijem pasoš države Vojvodine (ako je ikada bude bilo),pošto ja nisam rođena u Vojvodini,ali moj otac i tetke jesu....

Šalu,gorku i tužnu na stranu.... Ne znam šta je to sa Vojvodinom godinama...Znam samo da će većinu novca od NIS-a dobiti Vojvodina....Možda treba,možda ne treba da bude tako.Ali,ako je ovo još uvek jedna država - zar ta država Srbija ne treba da dobije novac i da sa tim novcem uradi nešto pametno.... U toj istoj Vojvodini završi problem sa gasom i obezbedi sve uslove za rad Banatskog Dvora.... Da se završe neke deonice puteva....Da se novac ne da za Exit (protiv kojeg stvarno nemam ništa-čak šta više drago mi je da je ta ideja zaživela i da traje) ili za neke manje važne stvari....A pre svega,da taj novac ne završi u džepovima raznoraznih političara i da se ništa opet ne završi i ne reši u zemlji Srbiji .... 

Videćemo šta će biti ... Pasoš imam do 2012 - te  :))).Možda i novi izvadim - za svaki slučaj.... 



Komentari (17)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jednatanja jednatanja 10:05 04.02.2009

Novac

"Pokrajina će u 2009. godini, od 700-tinak milijardi dinara koliko se planira da će se sliti u budžet Srbije, umesto 50 dobiti samo 35 milijardi."

Ne vidim problem za ostatak Srbije...

Sedam posto kao novo ponizenje
leopold_lady leopold_lady 10:56 04.02.2009

Re: Novac

jednatanja
"Pokrajina će u 2009. godini, od 700-tinak milijardi dinara koliko se planira da će se sliti u budžet Srbije, umesto 50 dobiti samo 35 milijardi."

Ne vidim problem za ostatak Srbije...

Sedam posto kao novo ponizenje



OK... To je na papiru -a koliko se stvarno dobija novca - niko nikad ne napiše..... I to je istina.

Jesam za to da Vojvodina novac dobije - ali,znaš kolika je cela Srbija ??? Sad Šumadija ili neki drugi kraj treba isto tako da kaže - Mi ćemo ovo ili ono ako ne dobijemo više novca....

I izvini,ali opet će delovati da sam lokal patriota - što se bre svi doselili u Beograd .....
jednatanja jednatanja 13:49 04.02.2009

Re: Novac

Ne podržavam neko odvajanje Vojvodine, i uvek ću govoriti protiv toga. Ali istina je da se u Beogradu zadržava oko 50% poreza. Kada su jednom intervjuisali kandidata za gradonačelnika Bgd zašto želi tu poziciju, rekao je, izmedju ostalog, da su mogućnosti ogromne, baš zbog para kojima Bgd raspolaže.

Veruj mi, kad bi malo zavirila u Vojvodinu, videla bi koliko je siromašna. A seljaci na njivi od jutra do mraka. Ulice mog grada su bile razvaljene, znači nikad nisam videla gore ulice, nisu popravljane od kad sam ja išla u školu, znači od 80-tih. Tek pre 2 godine su pare stigle da se ulice asfaltiraju, i to samo one najgore. Ne mogu da ti opišem kako nam je grad izgledao. Bilo je jasno da je kompletno zaboravljen od svojih vlasti. Jedino što je bilo renovirano je bio gradski park zbog toga što je jedna žena koja je umrla u Australiji ostavila novac baš za to. Zamisli da je u Bgd-u za sve ove godine samo jedan park sredjen, i ništa više.

Da ne govorim o bednoj ceni pšenice. Ima i kod nas "mućkaroša", ali meni je najviše žao tog seljaka koji radi kao crnac, a novac ode državi koja onda izvozi pšenicu po cenama o kojima vojvodjanski seljak može samo da sanja.



leopold_lady leopold_lady 14:06 04.02.2009

Re: Novac

Dovoljno je da kažem da sam jednu trećinu života provela u Vovođanskom selu - i znam kako se živi u Vojvodini.... Možda ne baš u svakom selu i svakoj kući,ali generalno znam kakav je život....

O državi i tome šta država radi - možemo raspravljati i raspravljati.... Ali,kako vi ne volite da se cela Vojvodina poistovećuje sa nekim državnim funkcionerima,pardon-lokalnom vlašću,tako ni ja ne volim da se cela Srbija svrstava u Beograd i šaku ljudi koja u Beogradu vlada - koja je takođe došla ko znaodkuda u isti taj Beograd ....
dunja73 dunja73 14:06 04.02.2009

Re: Novac

Citajuci literaturu i baveci se "fenomenom Donauschwaben -Volks Dojcera (kako ih dole zovu) " dosla sam do zakljucka , da "vazda divlji teraju pitome" na tim podrucjima ...I to je jedna "naseobina " pa me i ne cudi sta tamo kuva . A i raseljena lica su mahom nasla tamo svoje domove ,pa ako svoje drzave nisu mogli ostvariti tamo odakle su ih raselili ,misle da je Vojvodina "rodjena " za njih .









Ja licno mislim , da tu neki politicari (zagovornici) iskljucivo gledaju da "nesto ucare " a narod ko narod niko nista i ne pita ...

Zalosno je i za Srbiju i za Vojvodinu sto maksimalno ne investira u poljoprivredu (vec jednu pisljivu kvotu ne mogu da proizvedu) nego su im svako drugo sr. prece i bave se totalnim bezvezlucima ,a zanemaruju ono (sto im je Bog dao) i ne umeju da iskoriste.

leopold_lady leopold_lady 14:09 04.02.2009

Re: Novac

dunja73


Ja licno mislim , da tu neki politicari (zagovornici) iskljucivo gledaju da "nesto ucare " a narod ko narod niko nista i ne pita ...



To je istina - narod niko nikad ništa ne pita .... I to je tako u celoj Srbiji .... Ni sama ne znam koliko godina unazad....
dunja73 dunja73 14:13 04.02.2009

Re: Novac

Veruj mi, kad bi malo zavirila u Vojvodinu, videla bi koliko je siromašna. A seljaci na njivi od jutra do mraka. Ulice mog grada su bile razvaljene, znači nikad nisam videla gore ulice, nisu popravljane od kad sam ja išla u školu, znači od 80-tih. Tek pre 2 godine su pare stigle da se ulice asfaltiraju, i to samo one najgore. Ne mogu da ti opišem kako nam je grad izgledao. Bilo je jasno da je kompletno zaboravljen od svojih vlasti. Jedino što je bilo renovirano je bio gradski park zbog toga što je jedna žena koja je umrla u Australiji ostavila novac baš za to. Zamisli da je u Bgd-u za sve ove godine samo jedan park sredjen, i ništa više.




Tanja ,slazem se i znam odlicno kakva je selendra Vojvodina osim par gradova ...Ali to se ne resava -odvajanjem --vec DECENTRALIZACIJOM .

A da bi se to sprovelo narod prvo mora da nauci "STA TO ZNACI I STA JE TO" ,tu krivim politicare koji ovaj period tranzicije gledaju iskljucivo kao "ko jami -jami ,posle ko zna sta ce biti..."
jednatanja jednatanja 14:13 04.02.2009

Re: Novac

lokalnom vlašću


I njima fale i sreda i krajevi....
jednatanja jednatanja 14:22 04.02.2009

Re: Novac

Ali to se ne resava -odvajanjem --vec DECENTRALIZACIJOM .


Veruj mi, i meni te priče o odvajanju idu na živac, nemaš pojma koliko. Uvek se posvadjam sa onima koji takav pogled zastupaju. Ja samo branim vojvodjanskoj seljaka. Takodje bi bilo dobro da "provinciji" budu dodeljene pare za projekte u vezi infrastrukture. I to ne samo u Vojvodini, važi za celu Srbiju. To je uostalom jedan od najvažnijih uslova za razvijanje turizma. Momentalno je to jedan od planova Obamine administracije za Ameriku: razvitak infrastrukture, kao način da se prebrodi finansijka kriza...
leopold_lady leopold_lady 14:29 04.02.2009

Re: Novac

Tanja,slažem se sa tobom... Ali,u celoj Srbiji (uključujući i Vojvodinu koja je deo Srbije - iako ima onih koji ne žele da bude) nema takve osobe koja bi (aktivne,na političkoj sceni-sada) uradila nešto kako za seljake,tako i za građane .... Na žalost - ali,tako je.....
dunja73 dunja73 14:40 04.02.2009

Re: Novac

Pa kad je seljak-poljoprivrednik naivan ..Zadovolje ga lako nekim kreditcicem i on ,, tuti i cuti ,, , nema partiju jaku ,nema lobi ,ne bori se za svoja prava -a oni "deru" Sve ove godine je seljak platio i svaka nova vlast ga samo eksploatise ..

Agrarna reforma --nikad nije sprovedena (namenski se islo na to ) Narod dok ima "leba" je miran ...

Ni na zapadu nije lako seljaku ,pogotovu poslednjih 10 god kad je mali proizvodjac skoro unisten...Ali nije to -to ko kod nas ,mi smo poljoprivredna zemlja i to bi moralo biti pitanje br.1 svakoj vladi ,a ne "zadnja rupa na svirali"

Hajmo sad logicno ...Sta ima prece i vaznije od hrane i proizvodnje iste ???

jednatanja jednatanja 17:26 04.02.2009

Re: Novac

Ali nije to -to ko kod nas ,mi smo poljoprivredna zemlja i to bi moralo biti pitanje br.1 svakoj vladi ,a ne "zadnja rupa na svirali"


Skroz si u pravu! Takodje mi je poznata činjenica da se, na primer za organsku poljoprivredu ništa ne daje, ili mislim neka sića, a na Zapadu je dobar deo te poljoprivredne grane stimulisan lepim sredstvima. Jedva smo doneli zakon pre 2 godine....
drchristiantroy drchristiantroy 06:45 05.02.2009

Re: Novac

Skoro nista, mozda jedino proizvodnja voda vode
Sta ima prece i vaznije od hrane i proizvodnje iste ???

Odgovor ti je odmah iznad
dunja73 dunja73 12:52 05.02.2009

Re: Novac

Znate kako je vidim pojavu eko ( bio) hrane i mesa ... Vidim kao pomoc novim clanicama i nerazvijenim zemljama da prodaju svoje poljoprivredne proizvode . (zato to treba iskoristiti)

Pre 10 -ak godina kada je Dinkel (prapsenica) postala trend -lek -in , proizvodjaci iste su "dobre pare okrenuli " Kod nas je sve moguce (od useva ) i nemoguce je moguce ,medjutim otidjite na sajam u NS i pogledajte koliko jedan bolji ,moderniji traktor sa prikljucnim masinama kosta ...

Ko to od manjih proizvodjaca moze da priusti -ako mu drzava ne izadje u susret ?

miniko63 miniko63 15:19 05.02.2009

Re: Novac

ako mu drzava ne izadje u susret

sve da mu ne izadje
sentinel26 sentinel26 22:07 05.02.2009

Oduvijek je

sa Vojvodinom bilo "problema".

U periodu 1918 - 1928. Vojvodina je davala 25% budžeta a nazad je dobijala samo 10%.
U ove procente nije uračunat poseban ratni porez koji su plaćali novopripojeni krajevi.
miniko63 miniko63 22:14 05.02.2009

Re: Oduvijek je

ratni porez

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana