Život

Pasoš

Budimac RSS / 08.02.2009. u 21:12

ili o propuštenim(?) šansama(?)

Priča iz mog života na koju me je iz nevezanog podsetio vajkajući komentar Vladimira Petrovića o propuštenim šansama: Gde bih ja licno danas bio da sam samo umeo da iskoristim (dobro ne bas mnoge, ali nekoliko) neke sanse koje su mi se ukazivale, he, he, he...

Imena i datumi poznati piscu (meni) i akterima.

Iako sam zvanično, papira radi, bio stalno zaposlen u Varga studiju (studio za crtani film i animaciju čuvenog mađarskog animatora Varga Čabe, znate onu animaciju u glini Avgusta...), tog proleća sam uglavnom zarađivao pare ilustrujući i crtajući story board-ove za reklamnu agenciju Bates Hungary (kasnije će postati Satchi & Satchi). Posla u studiju nije bilo mnogo, a za mene još manje, pa sam tamo samo povremeno svraćao da se vidim sa Igorom i da me ne zaborave. Otud samo što nisam pao sa stolice kad me je producentkinja Krista pozvala telefonom i pitala, – Da li bi ti išao u Dablin na 3-4 nedelje da crtaš background layout-e za novu seriju Džimija Murakamija? Put i putni troškovi plaćeni plus, naravno, honorar.

Džimi Murakami je 1969. bio nominovan za Oskara (izgubio od koga drugog nego Diznija, Vini Pu), ali je dobitnik veoma bitnih međunarodnih nagrada (Anesi, Venecija itd.). Rečju, ime u svetu crtanog i animiranog filma.

– Kakvo pitanje!? Naravno!
– Dođi sutra pre podne u studio, ponesi neke crteže da ih faksiramo u Dablin, čisto da vide da znaš da crtaš, i pasoš da ga damo na viziranje.

Nisam mogao da dočekam da se Viki vrati kući da joj saopštim fantastičnu vest. Ona je davala privatne časove mađarskog našim, svevišedolazećim, emigrantima. Bile su to prve godine naše emigracije, a ja imam običaj da kažem da u emigraciji, sem izuzetnih srećnika prvih par godina, da prostite, svi jedu govna. Hoću da kažem... naša situacija nije bila baš rjepinovska, ali sam se ipak često prisećao Romana o Londonu. Skakutao sam po stanu i zamahivao pesnicom vičući JESSSS!!! Bekgraund lejauti su u stvari skice pozadina (scenografije) koje mogu biti dosta grube, a nastaju u toku rada na knjizi snimanja. Raditi ih znači najbliskiju saradnju sa rediteljem, a kao što rekoh, u ovom slučaju, je to zaista velika faca u svetu animacije, što znači, nadao sam se, moguće otvaranje nekih mogućnosti.

Sledećeg dana spakovah crteže i pasoš u mapu A3 formata u kojoj sam, par meseci ranije, nedeljama teglio pasoš i gomilu dokumenata potrebnih za produžavanje boravka (između ostalog izveštaj o HIV testu). Bilo je veoma toplo napolju, pa neka jakna ili sako sa smislenim džepovima (koji bi iole štitili od nadasve veštih budimpeštanskih džeparoša) nije bila opcija. Od Vereš Palne ulice, gde smo tada živeli, do trga Ferencijek na kome sam hvatao metro ima 5-6 minuta hoda. U tom hodu sam uspeo da izgubim pasoš, što sam ustanovio pre samog ukrcavanja u metro – neki unutrašnji glas mi je rekao da proverim da li je u mapi.

U retrospektivi mi se čini da sam čuo zvuk padanja knjižice na trotoar, no u to nisam sasvim siguran. Preznojan hladnim znojem i suvih usta žurno se vratih istom putanjom do stana buljeći u trotoar. Ulica (iako u samom centru Budimpešte) je bila pusta baš kao i kad sam je prvi put prošao. Usput sam pitao radnike koji su radili na renoviranju jedne zgrade nisu li možda videli pasoš. Naravno, nisu.

Popeo sam se u stan i nazvao konzula.

Sa konzulom sam bio u drugarskim odnosima. Igrali smo jednom do dva puta nedeljno tenis, posle čega bi izgubljenu telesnu tečnost nadoknađivali lokanjem piva. Objasnih mu ukratko šta mi se desilo pomenuvši naravno mogući life turning point i.e. put u Irsku.

– Ne mogu ništa brzo, ne mogu ništa brzo da ti uradim...
– Ma ne radi se o brzo ili ne. Reci mi šta treba da radim i reci mi koliko bi trajalo da taj pasoš dođe do mene ako ga je neko pošten našao, jer neko ga je našao u to ne sumnjam. Ispao mi je na trotoar i 7-8 minuta posle toga nije ga bilo tamo. M'sl'm koji moj će nekom jugoslovenski pasoš? Jedina eventualna vrednost je boravak u Mađarskoj do pred kraj godine... što baš i nije nešto...
– Idi i prijavi gubitak pasoša prvoj policijskoj stanici oni će ti izdati papir o tome. Ovim pozivom si mene obavestio, a kasnije ćeš mi doneti taj papir i to je to. Ako hoćeš da ideš za Jugu dođi da ti napravim pasavan...
– Pa neću skoro, bar ne do produžavanja boravka, lična karta za strance mi je dovoljna ovde, nije mi hitno... A šta se dešava ako je pošteni građanin našao pasoš?
– Ako je pošteni građanin Szabo našao pasoš on će ga predati prvom policajcu ili policijskoj stanici. Oni će ga proslediti policiji za strance u Elizabet ulici. Odande će ga poslati u ministarstvo inostranih poslova, a onda će ga oni nama poslati putem diplomatske pošte. Računaj minimum nedelju dana na svakoj od tih tačaka, dakle između tri i šest nedelja. Zaboravi Irsku.

Nazvah Kristu da joj saopštim da me ne čeka i da mora naći nekog drugog. Belim pogledom u zid dočekah Viki da se vrati sa časova. "Kreten" je bila prva njena reakcija, što je bilo apsolutno kompatibilno sa kako sam se osećao. Posle je plakala kao kiša.

...

Te jeseni, opet zbog papira, sam se zaposlio kao prof likovnog u Srpskoj gimnaziji u Budimpešti. Tokom leta seanse tenisa sa konzulom su bile prilično redovne. Neko vreme pre isteka boravka sam otišao u konzulat po pasavan. Bezobrazno skup komad papira koji omogućava jednosmerno putovanje u domovinu. U Subotici sam skinut s voza zbog pasavana i zadržan dovoljno da sam morao da čekam sledeći lokalni. U SUP NS sam morao da napišem izjavu. Inspektora (ili kajgod) koji me je propitivao posle toga sam prepoznao kao druga iz osnovne škole. Siguran sam da je i on mene prepoznao, ali smo se pravili Englezi. Elem, pasoš sam dobio za manje od tri dana, vratih se u Budimpeštu i zaboravih/potisnuh celu tu priču.

Nekoliko (x) godina kasnije, na konzulovoj oproštajnoj žurci prišla mi je gospođa B, njegova sekretarica i majka dvojice klinaca čiji sam profesor onomad bio (moje profesorska karijera je trajala svega godinu i po), – Gospodine Budimac, kako su moji dečaci vas obožavali! Plakali su kad ste napustili školu. Onaj stariji je pod vašim uticajem imao ambicija da upiše akademiju... Zbunjeno sam se osmehnuo, a njeno lice se naglo uozbiljilo. Malo se nagla prema meni i pitala, – A znati li vi da je vaš pasoš nađen?
– Nemam pojma, a kada? – upitah dok mi se po glavi vrteo film svih peripetija oko gubitka istog.
– Pa praktično odmah, dve-tri nedelje pošto ste ga izgubili smo ga primili od Mađara...

Kao poručen neko meni nepoznat je prišao da se pozdravi sa gospođom B, oslobodivši me obaveze da nastavim ovaj nadasve zanimljiv i neprijatan razgovor. Pogledah preko sale u konzula koji je pričao sa nekim. Pogledi nam se sretoše, podigoh čašu, što i on učini. Nekoliko minuta posle toga sam se diskretno izvukao sa partija.

...

Dugo ovu priču nisam nikom ispričao. Jednog jutra u sitne sate kad smo posle x litara piva "zatvorili" Yes pub u ulici Hegduš Đule ispričah je M-u dok smo stajali u senci nadvožnjaka kod Nyugati palyaudvar-a iliti Zapadne železničke stanice. Senci koja se tek pojavljivala zajedno sa suncem. M je bio... hmm, otporov čovek u Budimpešti.

Opet fast forward.

Novembar 2000, ja već mesecima u Istanbulu. Zvoni telefon. M. Priča mi o oktobru i šta radi posle istog, – Imamo dosta uticaja na kadrovska pitanja MIP-a. Zamisli čoveče, onaj "tvoj" konzul bi da opet dobije Budimpeštu!
– I? Hoće li je dobiti?
– Sećajući se tvoje priče razmišljam da li da dobije nogu...
– Ne treba, ali ne treba mu ni ispunjavati muzičke ili bilo kakve želje, ako imaš uticaja ostavi ga u Bg, poznavajući ga to će mu biti najveća kazna.

Ne znam šta je dalje bilo, znam da Budimpeštu nije dobio...

Beleška na margini

Druga osoba kojoj sam ispričao priču je bio Dejv. Ispričao sam mu je kad mi se požalio kako su ga jedva pustili u američku ambasadu tek pošto je rekao čarobne reči I'm american citizen. Išao je tamo jer je, pogađate (ili ne?), izgubio pasoš. Isti je dobio istog dana. Drastićna razlika...

Speaking of Dave. U Dejvovom stanu su se dešavale u to doba veoma dobre, ako ne i najbolje žurke u Budimpešti, često sa preko 150 (ne)zvanica [on je, naime, bio konstanta tog stana u Erkelovoj ulici dok su se flatmates (između 2 i 4 komada) stalno menjali]. Tajna "uspeha" tih žurki, pod uspehom se  ovom slučaju podrazumeva da ih policija nije rasturala, jer kako je neko svojevremeno elokventno napisao u Budapest Sun-u "u Mađarskoj ako četvoronoške pijan bauljaš, galamiš i povraćaš na ulici, velika je verovatnoća da ćete policija patrolnim kolima odvesti do kuće, ako pak to isto radiš u svom stanu, sva je prilika da će ta ista policija doći da te uhapsi i odvede u stanicu", dakle, tajna "uspeha" tih žurki je da je komšiluk uvek nekako mislio da galama dolazi od arapskog restorana na uglu. Drugim rečima Dejv se "šlepao" na rasizam...

Iako ovo nema veze sa Dejvom koga poznajem, jako liči na njega i mogu da zamislim sličnu situaciju pred vratima tog stana... (da, kačio sam taj fajl i ranije)



Komentari (136)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Ljuttko Ljuttko 21:32 08.02.2009

Prva li sam?


Znas kako se ono kaze poštovani Budimče
kad su propuštene i sve one druge šanse u pitanju- ko zna zašto je to dobro.
Slučajnost ili ne , upravo pišem jedan mail na sasvim istu temu, propuštenog, svojom i tudjom zaslugom
Budimac Budimac 21:35 08.02.2009

Re: Prva li sam?

Ljuttko

ko zna zašto je to dobro.

Tom univerzalnom tešilicom sam se i ja utešio, a plakati nad prolivenim mlekom nema smisla...
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:54 08.02.2009

Re: Prva li sam?

Budimac
...Tom univerzalnom tešilicom sam se i ja utešio, a plakati nad prolivenim mlekom nema smisla

Univerzalna tešilica, kako lepo kažeš, preostaje nam kada smo priliku nepovratno propustili... C'est la vie.

Hvala ti što si pomenuo onaj moj vajkajući komentar, premda sam ja tom prilikom prvenstveno bio kritičan prema samom sebi i imao u vidu propuštene šanse zbog - moje nedovoljne inteligencije da pravilno procenjujem situaciju, a ne zato što sam bivao sprečen 'nekom višom silom', kao što je - gubljenje pasoša. Tu ima razlike. Premda, ako bismo bili nepristrasni, i u ovom tvom slučaju, bismo mogli reći da "dovoljno iteligentan čovek" ne bi dozvolio da izgubi pasoš, he, he, he...
A ako kažemo " pa to se svakome dogadja", onda se i ono prvo što sam ja naveo svakome dogadja... Akomerazumeš...

P. S. Stvarno je šteta što si tu priliku sa Irskom tada propustio... Maler, Budimac, maler...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:08 09.02.2009

Re: Prva li sam?

vladimir petrovic
P. S. Stvarno je šteta što si tu priliku sa Irskom tada propustio... Maler, Budimac, maler...

Да је било Ирске, онда, рецимо, не би било Фу.
Малер, Владимире, малер... лепо си рекао. Убиће те Будимац, то је малер!

Сећам се да се код Јеремије на блогу једном приликом водила слична расправа, само не на нивоу појединачних судбина, већ читаве нације... А има и цела струја истраживача историчара која се тиме бави.


vladimir petrovic vladimir petrovic 00:12 09.02.2009

Re: Prva li sam?

Predrag Brajović
...Да је било Ирске, онда, рецимо, не би било Фу.


Budimac Budimac 00:18 09.02.2009

Re: Prva li sam?

Premda, ako bismo bili nepristrasni, i u ovom tvom slučaju, bismo mogli reći da "dovoljno iteligentan čovek" ne bi dozvolio da izgubi pasoš, he, he, he...

Apsolutno se slažem... Naime, ja duboko verujem u apsolutnu odgovornost za sopstveni život (nema spoljnih faktora)... Tako da sam za gubljenje pasoša apsolutno kriv...

Eee sad vidi Brajovićev komentar...

Jedan moj prijatelj je bio zahvalan pajz sad Miloševiću jer ga je oterao iz zemlje i promenio život na bolje... Zvuči na prvi pogled jako uvrnuto, ali kad razmisliš bolje i nije toliko uvrnuto...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:28 09.02.2009

Re: Prva li sam?

Budimac
... ja duboko verujem u apsolutnu odgovornost za sopstveni život (nema spoljnih faktora)...

Хммм?!
Тражио бих, од тебе, да сам ставиш неке амандмане. (Опет опструкција/опстипација парламента, зовите дежурног ;-)

Рецимо, драстичан пример: родиш се двадестих година прошлог века као немачки Јеврејин.
Или, мање драстично: живиш и одрасташ у Србији током деведесетих.
Или, просто: покренеш властити посао пред сам почетак економске кризе.

Објективна одговорност? Клизава категорија...


bauer. bauer. 00:32 09.02.2009

Re: Prva li sam?

Или, просто: покренеш властити посао пред сам почетак економске кризе.



predhodna dva primera su pravi, ali ovaj je i dalje primer sopstvene odgovornosti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:42 09.02.2009

Re: Prva li sam?

bauer.
Или, просто: покренеш властити посао пред сам почетак економске кризе.

predhodna dva primera su pravi, ali ovaj je i dalje primer sopstvene odgovornosti.

Па може ваљда неки амандман и на амандмане. Претходни примери су стварно неспорни, док овај који си ти издвојио, сетих га се јер си ти ставио неки такав коментар како те СЕКА гања ;-) има мало лабилније утемељење. Али нисам сигуран да га је немогуће бранити. Сети се Велике кризе тридесетих година прошлог века.
Budimac Budimac 00:45 09.02.2009

Re: Prva li sam?

Хммм?!
Тражио бих, од тебе, да сам ставиш неке амандмане. (Опет опструкција/опстипација парламента, зовите дежурног ;-)

Рецимо, драстичан пример: родиш се двадестих година прошлог века као немачки Јеврејин.
Или, мање драстично: живиш и одрасташ у Србији токо деведесетих.
Или, просто: покренеш властити посао пред сам почетак економске кризе.

Објективна одговорност? Клизава категорија...

Odgovornost dolazi u određenom dobu (sve između 20 i 30 +/- par godina). Nemoj mi reći da će se klinci koji su odrastali devedesetih moći vaditi CELOG života na to... Pa jednom se mora preuzeti odgovornost... iako je jako teško, zastrašujuće... (Kastaneda prvi neprijatelj je strah -- mislim da je o tome pričao)
Ovaj treći primer... hmmm... bilo je nemalo ljudi (eksperata) koji su predviđali ovu krizu još od 2001-2. Ja čito, čak tamo pre godinu-dve počeo da sumnjam u njihove itekako logične i čvrste argumente, jer eto uporno trube o krizi koja nikako da dođe... (naravno takvih nije bilo u mejnstrim medijima) E došla je i nije me puno iznenadila...
Da li si ti siguran da onaj koji je počeo biznis jeste za taj biznis stvoren ili je stvoren za nešto drugo?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:50 09.02.2009

Re: Prva li sam?

Јесам ли ти рекао да ми је клинац набавио Фатимино око? ;-)
Budimac Budimac 00:53 09.02.2009

Re: Prva li sam?

Predrag Brajovic
Јесам ли ти рекао да ми је клинац набавио Фатимино око? ;-)

Idi bre Predrage jesi...
Unfuckable Unfuckable 06:37 09.02.2009

Re: Prva li sam?

Nemoj mi reći da će se klinci koji su odrastali devedesetih moći vaditi CELOG života na to... Pa jednom se mora preuzeti odgovornost...

pazi kad mi je odmah pao na pamet čuveni izraz "dete palog borca" & "ometeni ratom"....

ps : odgovornost ?
dobro reče Predrage
покренеш властити посао пред сам почетак економске кризе

Hm, koga briga za odgovornost ako mu sopstvena nevolja raste ispred očiju kao voz koji juri ka njemu ?

...sećam se iz nekog Zabavnika priče o Japancu koji je preživeo Hirošimu i onda se - nekako, a kako zaista ni meni nije jasno, nekim vozom valjda (kako su vozovi kretali, ni to mi nije jasno) obreo u Nagasakiju....
bauer. bauer. 06:54 09.02.2009

Re: Prva li sam?

Па може ваљда неки амандман и на амандмане.

Može Samo da znaš, mene SEKA na ganja, nego lebdi iznad mene kao olujni oblak. Dok je tako, dobro je. SEKA ne može uticati samo na one koji su slobodni, tj. na one koji nemaju šta da izgube osim golog života, kako bi rekla pesnikinja...
miloradkakmar miloradkakmar 13:28 10.02.2009

Re: Prva li sam?

Сети се Велике кризе тридесетих година прошлог века.


Ко се сећа те кризе , мора да је много, много матор , па је се више не сећа.

Будимац би требао убудуће да пази с ким игра тенис и после тога пије пиво.
topcat topcat 21:39 08.02.2009

Pa...

cim sam procitala palo mi je na pamet da nemam pojma gdje mi je pasos + one 2kg dokumenata koje idu uz njega!
Morala sam rekonstruirati dogadjaje da se sjetim gdje da uopce pocnem traziti.
Mislim...nasla sam dosta brzo (ne moram spominjati - na mjestu gdje se to inace "ne drzi" )...ali lijepo si me prenuo.
Budimac Budimac 21:55 08.02.2009

Re: Pa...

pazi na njega
ssvetlana92 ssvetlana92 21:50 08.02.2009

Normalno.

Kada bi sve glatko teklo, mislila bih da sanjam. Postao je, ili je oduvek bilo normalno da nas šikaniraju po svim mogućim i nemogućim pitanjuma. Dostojanstvo! Šta mu to dodje!?
Našim diplomatskim predstavnicima, već vidim facu kako se nasladjuju, kad se eventualno nadjemo u neprilici.
Budimac Budimac 21:55 08.02.2009

Re: Normalno.

ssvetlana92
Kada bi sve glatko teklo, mislila bih da sanjam. Postao je, ili je oduvek bilo normalno da nas šikaniraju po svim mogućim i nemogućim pitanjuma. Dostojanstvo! Šta mu to dodje!?
Našim diplomatskim predstavnicima, već vidim facu kako se nasladjuju, kad se eventualno nadjemo u neprilici.

Ali nije li ovo malo previše? Mislim prebacujemo lopticu preko mreže, ločemo pivo itd, a on iz nekih meni apsolutno nejasnih (samo naslućujem) razloga prećuti da je pasoš nađen i ladno me pošalje u domovinu da vadim novi...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:58 08.02.2009

Re: Normalno.

ja ovakve pojave neću nikad da razumem. znate kad smo mislili da je marco izgubio pasoš zovemo konzula a on nama kaže: eeee pa gde bre sad zovete baš smo zauzeti ovih meseci! pošaljite vi papire za koji mesec sad smo zatrupani poslovima.
da se čudiš čovece!
sreća našli smo pasoš prilikom selenja tako da nismo se zamarali više sa gospodom.
Budimac Budimac 22:03 08.02.2009

Re: Normalno.

pošaljite vi papire za koji mesec sad smo zatrupani poslovima.

no comment... Zapravo imam, sad si me podsetila, ali je poduži, još jedna priča... staviću je za jedno pola sata u komentare...
ssvetlana92 ssvetlana92 22:05 08.02.2009

Re: Normalno.

Ali nije li ovo malo previše? Mislim prebacujemo lopticu preko mreže, ločemo pivo itd, a on iz nekih meni apsolutno nejasnih (samo naslućujem) razloga prećuti da je pasoš nađen i ladno me pošalje u domovinu da vadim novi...


Razloga ima tisuću..na koji god da pomisliš, bićeš u pravu!
Ja sam boravila u Etiopiji šest meseci, svaki dan sam bila u našoj Ambasadi. Što na kafi, što na zezanju. Kad sam prekoračila izlazak iz zemlje za nekoliko dana nisu hteli da mi izadju u susret i odobre izlazak. To su bez pogovora uradili Etiopljani, da me ne bi neko zezao na granici.
topcat topcat 22:06 08.02.2009

Re: Normalno.

Budimac

Ali nije li ovo malo previše? Mislim prebacujemo lopticu preko mreže, ločemo pivo itd, a on iz nekih meni apsolutno nejasnih (samo naslućujem) razloga prećuti da je pasoš nađen i ladno me pošalje u domovinu da vadim novi...

Ne znam za vas, ali moje iskustvo s tim "diplomatima" je uvijek bilo takvo da im nikada nista nisam vjerovala, da gledaju "kroz tebe" dok pricaju jedno misle drugo, rade petnaesto, i strasno si im simpatican kad im trebas - ili kad im ne smetas.

Sto se tice propustenih sansi...
Bilo je dosta slicnih situacija, ali ne zbog pasosa, vec nekih drugih okolnosti.
Prije sam se nervirala, cupala kosu i to vec sto ide s tim...a danas to gledam malo drugacije.
Postoji jedna prica koja me poprilicno utjesila:
Jedna moja kolegica je svojevremeno zakasnila na avion za Bec (isto je bila "prilika" - pogotovo za nekoga iz Kine - tada!) Frka, panika...da bi se na kraju taj avion na koji se nekim cudom nije ukrcala - srusio!
Tako da...ma sta se dogadjalo, i ako ga sad ne vidis, razlog sigurno postoji.
Spiridon Spiridon 22:18 08.02.2009

Re: Normalno.


Ali nije li ovo malo previše? Mislim prebacujemo lopticu preko mreže, ločemo pivo itd, a on iz nekih meni apsolutno nejasnih (samo naslućujem) razloga prećuti da je pasoš nađen i ladno me pošalje u domovinu da vadim novi...


sto mu nisi otvoreno u lice rekao da je djubre?
Doctor Wu Doctor Wu 22:22 08.02.2009

Re: Normalno.


sto mu nisi otvoreno u lice rekao da je djubre?

Da, to ni meni nije jasno. Sve je nekako izokola, pogledi se sreću, dižu se čaše, Miša, otpor, 2000., telefoni, rešava se kadrovska politika MIP-a telefonom iz Stambol grada, kad bi jedno jednostavno marš u PM sve rešilo i raščistilo.
Budimac Budimac 22:30 08.02.2009

Re: Normalno.

Miša

M ne stoji za Miša...

A ja nisam osoba koja voli konflikte i skandale... Naravno da ja njemu (konzulu) nisam verovao puno... U krajnjoj liniji svi su oni žbiri...

By the way imao je on sasvim lepu podršku i posle oktobarskih zbivanja... iznenadili bi se iz koje kuće...
Doctor Wu Doctor Wu 23:25 08.02.2009

Re: Normalno.

Ma, ok. U stvari, ovako je bolje jer cela priča ima, onako, pomalo film noir atmosferu.
ecce-florian ecce-florian 01:31 09.02.2009

Re: Normalno.

Budimac  22:30 08.02.2009


Preporuči
 | 
Obavesti moderatora
 

Preporuka: 0




Re: Normalno.

#Link


Miša
M ne stoji za Miša...

A ja nisam osoba koja voli konflikte i skandale... Naravno da ja njemu (konzulu) nisam verovao puno... U krajnjoj liniji svi su oni žbiri...

Nikako , čovek je Milan
Doctor Wu  22:22 08.02.2009
sto mu nisi otvoreno u lice rekao da je djubre?
Da, to ni meni nije jasno. Sve je nekako izokola, pogledi se sreću, dižu se čaše, Miša, otpor, 2000.,

vi ste to nešto rezignirani?
A Sova i Mora?
Budimac Budimac 01:36 09.02.2009

Re: Normalno.

Nikako , čovek je Milan

nije Cvetko...
hint M uopšte nije inicijal imena
Goran Vučković Goran Vučković 01:38 09.02.2009

Re: Normalno.

hint M uopšte nije inicijal imena

Ok, onda je od prezimena
radojicic92 radojicic92 01:39 09.02.2009

Re: Normalno.

Goran Vučković
hint M uopšte nije inicijal imena

Ok, onda je od prezimena

Mrsomud
NNN NNN 02:54 09.02.2009

Re: Normalno.

Goran Vučković
hint M uopšte nije inicijal imena

Ok, onda je od prezimena
Marović?
Doctor Wu Doctor Wu 09:58 09.02.2009

Re: Normalno.

Marović?

:))))), ja još uvek očekujem jedan od onih kako-sam-doveo-Obamu-na-vlast blogova.
Budimac Budimac 10:20 09.02.2009

Re: Normalno.

NNN
Goran Vučković
hint M uopšte nije inicijal imena

Ok, onda je od prezimena
Marović?

Hladno
blau.punkt blau.punkt 22:04 08.02.2009

flashback



uh.. ko nije bio viznim poslom u Izabella ulici (Elizabeta?), taj ne zna sta je "zivot u tudjini"

'92 godine, kada smo prvi put otisli po boravisnu vizu, pitali su nas: na koliko vremena hocete ?
malo smo se zajebunili, rekosmo: godinu dana ? toliko i dobismo.
vreme do dobijanja stalnog boravka je bio papirni pakao.
da, pakao poplocan kilometrima smislenih, ali mnogo vise besmislenih papira.

a konzul ? zaboravih mu bezvredno ime, al znam koji je, secam ga se..
razmisljam koja je to rec koja ce ga najbolje odslikati. axa. znam.
nije lepa rec. preskocicu.

na margini..
znate kako su u nasoj ambasadi/konzulatu zvali nevoljnike koji su im praznikom- vikendom- nocu zvonili na vrata ? i to samo zato sto su ostali bez putnih isprava. il zato sto ih je zadesila bilo kakva druga nevolja na teritoriji madjarske.
zvali su ih: PACIJENTI. u najpogrdnijem smislu.

nasi mipovci !%/!=%

cast izuzetcima. ako ix ima.

Budimac Budimac 22:23 08.02.2009

Re: flashback


uh.. ko nije bio viznim poslom u Izabella ulici (Elizabeta?), taj ne zna sta je "zivot u tudjini"

Uhhh hvala ti na ispravci KAKO mi se mogla desiti takva omaška...

Da, pakao zvani Izabela utca... ako si tamo bio 92 sve znaš...
blau.punkt blau.punkt 22:31 08.02.2009

Re: flashback

nije ni cudo ta omaska.. davno bese. a i covek potisne mnogo toga, posjebno kad je ruzno..
(sad nije u Izabelli, kazu mi, i sve je mnogo uljudnije, bar sto se tice spoljasnjix efekata)

al "nas" konzul !!!
taj je stvaaarno bio !%+!=/%=+%=%%+)
Budimac Budimac 22:41 08.02.2009

Re: flashback

blau.punkt
nije ni cudo ta omaska.. davno bese. a i covek potisne mnogo toga, posjebno kad je ruzno..
(sad nije u Izabelli, kazu mi, i sve je mnogo uljudnije, bar sto se tice spoljasnjix efekata)

al "nas" konzul !!!
taj je stvaaarno bio !%+!=/%=+%=%%+)

Da posle se preselilo u Benczur utca (to je blizu konzulata), ali tamo sam bio samo jedanput ili dvaput... Dobio famozni letelepedeš (stalni boravak za one koji nisu iskusili emigraciju u Mađarskoj)...
tyson tyson 22:50 08.02.2009

Re: flashback

blau.punkt
nazvali su ih: PACIJENTI. u najpogrdnijem smislu. nasi mipovci !
Pa to je univerzalni termin koji koriste sva birokratska paperpusher ništavila kada govore o klijentima.


blau.punkt blau.punkt 22:56 08.02.2009

Re: flashback

verovatno mislis na Városligeti fasor :) - treca ulica od konzulata.

letelepedesi mi se tamo "ukazao" .. Kakva Je To Svetinja..

a "nas" tadasnji konzul ?
)/"!)/)%=Ö+=!%


Budimac Budimac 01:40 09.02.2009

Re: flashback

verovatno mislis na Városligeti fasor :) - treca ulica od konzulata.

da tamo negde... (jedno vreme sam stanovao u Dembinski)...
letelepedesi mi se tamo "ukazao" .. Kakva Je To Svetinja.

a sad nemam pojma šta je sa mojim statusom, naime letelepedeš nominalno još uvek važi (izdaje se na 15 godina)...
aquariusoptimist aquariusoptimist 04:44 09.02.2009

Re: flashback

cast izuzetcima. ako ix ima.


Ima.
Ambasada u Washington DC-iju je OK.
G. Dejan Djuric je veoma ljubazan i predusretljiv.
Unfuckable Unfuckable 22:11 08.02.2009

mora da si ga

lešio u tenisu pa je bio malo ljubomoran....
'oće to
Budimac Budimac 22:26 08.02.2009

Re: mora da si ga

Unfuckable
lešio u tenisu pa je bio malo ljubomoran....
'oće to

On je bio pimpler, što je odvratno za nekog ko hoće da igra tenis... dobro i puštao sam ga pomalo...
U poverenju ja sam bio jedini koji je hteo s njim da igra. Bio je jedan u ambasadi koji je rasturao tenis (2 mandata u Harareu -- šta je radio igrao tenis) taj nije hteo sa njim da igra ni mrtav...
Spiridon Spiridon 22:27 08.02.2009

problem je kompleksan

Kada idem da vadim neki dokument u ambasadu, ja sam vec debelo nadrndan i spreman na svakojake gluposti, samim tim i na svadju. To definitivno nije ok sa moje strane i to oni osete. Pazi sad aktuelnu situaciju:


trebam u Bernu da vadim pasos za klince (5 meseci i 4 godine). Obzirom da slepci nisu omogucili vadjenje novih pasosa u inostranstvu (do daljnjeg) ja sam prinudjen da vadim ono staro djubre (koje nije uopste jeftino) i koje ce vaziti do kraja godine.

Vadio bih ja novi pasos za njih u BG-u, ali klinci moraju da budu prisutni (kako kad nemaju vazece pasose da izadju iz CH???)=)

Znaci svesno pucam lovu na stari i pripremam kes uskoro za novi pasos.

kakva karacina, a?

izvini za psovke

Spi



Budimac Budimac 22:36 08.02.2009

Re: problem je kompleksan

izvini za psovke

No problemo Spi...
A lepa ta ambasada u Bernu a (doduše ne znam da li i konzularno pri njoj)?

Meni je otac jedno vreme radio u konzulatu u Cirihu, pa znam sve insajderske priče... Mislim znam uglavnom kako to funkcioniše... Nije se ništa bitno promenilo za 35 godina čini mi se...
Budimac Budimac 22:32 08.02.2009

Pasoš II

To što sam sa g. konzulom igrao tenis ne znači da sam ga ikada molio za bilo šta preko veze. Osim jednom. Naime, dobar prijatelj i kolega mi se požalio da su mu rekli da dođe po pasoš za dve nedelje. On je naime, obavio te formalnosti (koje ja nikad nisam) da može da mu se izda pasoš u konzulatu. To nikad nije trajalo više od dan dva, a mnogi moji poznanici su dobijali isti dan.

Odem sa kolezom do konzula. On kao i uvek ljubazan udarismo po rakiji, ali kad dođosmo na temu pasoša za dan dva, ajd tri (koleza mora da putuje na važan poslovni sastanak, a nema više slobodnih stranica u pasošu) uozbiljio se i kaže ne može, 15 dana.
– Ajde daaaaj koji ti je znam da si Z dao pasoš istog dana, znam da je D dobio za dva, koji ti je sada? Nikad nisam i ne bi tražio ništa što je nemoguće...
– Pa ne znam... Videćemo... Ostavite papire, javićemo...
– Ajd da ne javljate nego mi sutra u ovo doba dođemo i pasoš gotov, može?
– Videćemo.

Sutra odem sa kolezom do konzulata, konzula nema, ali gospođa B sva srećna nam isporuči pasoš i kaže... pajz sad...
– Znate problem je što se ovi novi plavi štampaju iz kompjutera, a čovek koji jedini zna da stavi pasoš u štampač da to sve bude na mestu je na godišnjem odmoru. Ja sam fotokopirala pasoš i sekla fotokopije na format pasoša i probala, probala dok nisam namincala... Ali sad sam naučila...
palilula92 palilula92 22:48 08.02.2009

Re: Pasoš II

Ej Budimac,

Citam ove price i smejem se, onako od muke. Ja sam jako dugo u Americi, te sam sa tim nasima iz konzulata svasta dozivela.

Elem, imali smo konzula u NY koji nas je sve bacio s nogu. Covek azuran, odgovara na e-mailove i telefonske pozive isti dan, sve moze i to odma, da ne verujes. Sedeli smo nas vise dijasporaca jednom prilikom i pricali o njemu, svi imali isto nevideno pozitivno iskustvo. I sta se desi, uhapse ga. Naime on je bio taj koji je izdao Kovacevicu pasos da se vrati u Srbiju.
dunja73 dunja73 22:49 08.02.2009

Re: Pasoš II

Ja sam fotokopirala pasoš i sekla fotokopije na format pasoša i probala, probala dok nisam namincala... Ali sad sam naučila...



Pozdravaljam svaku vrstu "saznanja"

Ne mogu "da gresim dusu " na moj konzulat ,nisam imala do sada nikakvih problema , osim sto sam bila zacudjena da osoba koja radi na informacijama konzulata ne zna e-mail adresu istog ...
Budimac Budimac 22:58 08.02.2009

Re: Pasoš II

Naime on je bio taj koji je izdao Kovacevicu pasos da se vrati u Srbiju.


Eto viš' bio efikasan...
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:40 08.02.2009

Re: Pasoš II

Palilula
... Elem, imali smo konzula u NY koji nas je sve bacio s nogu. Covek azuran, odgovara na e-mailove i telefonske pozive isti dan, sve moze i to odma, da ne verujes. Sedeli smo nas vise dijasporaca jednom prilikom i pricali o njemu, svi imali isto nevideno pozitivno iskustvo. I sta se desi, uhapse ga. Naime on je bio taj koji je izdao Kovacevicu pasos da se vrati u Srbiju


Hm. Ne valja biti loš konzul, ali ne valja ni biti previše revnostan, kao što je slučaj sa ovim nesrećnikom iz Konzulata u NYC koji je omogućio Kovačeviću da se vrati, čineći krivično delo...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 22:41 08.02.2009

Ako je svet savrsen, a jeste

onda je savrseno i to sto si izgubio taj pasos, a taj konzul je savrsen predstavnik zemlje ciji si pasos savrseno izgubio.
Ako, pak, svet nije savrsen, cini mi se da ovaj konzul i dalje ostaje savrsen predstavnik diplomatije ove nase zemlje. Takve kakva je, u svetu kakav god da je. Savrsen ili ne. A ?
Budimac Budimac 22:42 08.02.2009

Re: Ako je svet savrsen, a jeste

Ninoslav Randjelovic
onda je savrseno i to sto si izgubio taj pasos, a taj konzul je savrsen predstavnik zemlje ciji si pasos savrseno izgubio.
Ako, pak, svet nije savrsen, cini mi se da ovaj konzul i dalje ostaje savrsen predstavnik diplomatije ove nase zemlje. Takve kakva je, u svetu kakav god da je. Savrsen ili ne. A ?

Savršen komentar Ninoslave!
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 22:51 08.02.2009

Re: Ako je svet savrsen, a jeste

Savršen komentar Ninoslave!


Pa, kad je ovo savrsen blog i to na savrsenu temu !
jaksa scekic jaksa scekic 22:49 08.02.2009

Ovako stvari stoje

U Beccu termini za zahteve za novi pasoss tek januara 2010.
BECC, 8. februara (Tanjug) - Gradjani Srbije u dijaspori
koji zzele da zamene stari i izvade novi biometrijski pasoss,
suocceni su sa problemom da na termin za predaju zahteva
moraju da ccekaju visse meseci.
U Beccu se, na primer, u Konzularnom odeljenju
Ambasade Srbije u austrijskoj prestonicu, sada dobijaju termini
tek za januar iduche, 2010.godine, potvrdjeno je Tanjugu u
konzulatu.
U Konzularnom odeljenju nasse ambasade kazzu da su
gradjani, koji su krajem nedelje dolazili da zatrazze termin za
podnossenje zahteva za novi "crveni" pasoss, dobili da ponovo
dodju u januaru sledeche godine.
Konzularno odeljenje ima trenutne kapacitete da prihvati
petnaestak zahteva dnevno, a interesovanje gradjana je veliko, pa
je zbog toga spisak zakazanih termina dosegao vech januar
iduche godine.
Primetan je manjak osoblja u Konzularnom odeljenju
Ambasade Srbije u Beccu, zbog ccega se mnogi konzularni
poslovi, a pre svega prijem zahteva za nove pasosse, obavlja
usporeno, to jest u manjem broju.
U Beccu zzivi, prema zvaniccnim podacima, preko
90.000 drzzavljana Srbije, uz koje treba dodati i one sa dvojnim
drzzavljanstvom, ssto znatno povechava broj.
Uz to Becc je nadlezzan i za pokrajine Donju Austriju,
Sstajersku i Korussku.
Zbog toga se savetuje srpskim drzzavljanima koji zzive u
Austriji da iskoriste boravak u domovini, za vreme odmora, za
podnossenje zahteva za dobijanje novih dokumenata.
Ssto se ticce starih "plavih" pasossa, oni se izdaju
onima kojima je potreban odmah. Svakodnevno se u Beccu izda
oko 60-tak plavih pasossa, kako gradjani ne bi ostali bez
vazzeche putne isprave.
Pored Becca u Austriji postoji samo joss jedno
konzularno predstavnisstvo, a to je Generalni konzulat u
Salcburgu, koji, medjutim, joss nije dobio opremu za prijem
zahteva za izdavanje nove putne isprave Republike Srbije.
(Kraj) zmb/toss


PS:E sad da dodam, vec sam pisao moja odlicna drugarica koja zivi u Svedskoj treba da putuje u van-sengen zemlju i zaboravi isti na aerodromu,razmazilo se to da putuje po Evropi bez papira, i seti se kod pasoske kontrole.
I problem resen za nesto kruna i 10 minuta,policijska stanica na aerodromu i dobi pasos koji je vazio dve nedelja.

PPS:I da dodam, konzularni sluzbenici (cast pojedincima) sluze ne da da Vama pomognu u inostranstvu , vec brane zemlju od Vas.

Evo da napravimo experiment, ali mi treba Vasa pomoc.
Kad pozovete ovde u Beogradu UK ili Americku ambasadu automat za njihove gradjane saopsti "emergency " broj, e sad koja nasa ambasada u svetu ima takav servis,da nazovete dezurnog 24 casana dan?
palilula92 palilula92 22:56 08.02.2009

Re: Ovako stvari stoje

Evo da napravimo experiment, ali mi treba Vasa pomoc.
Kad pozovete ovde u Beogradu UK ili Americku ambasadu automat za njihove gradjane saopsti "emergency " broj, e sad koja nasa ambasada u svetu ima takav servis,da nazovete dezurnog 24 casana dan?



Jaksa,

Pa necemo valjda da ih smaramo.
Malanika Malanika 23:04 08.02.2009

Iz Budimpeste preko coporne vize

Evo mog iskustva iz Budimpeste za bombardovanja - u nekoj drugoj prici, na post Jelice Greganovic, vec sam pricala o tom "dogadjaju", pa ga ovde prenosim, neizmenjenoga... cini mi se interesantan:

Jos jedna madzarska... Poslednji put sam bila u Budimpesti 99, da spasim sestru od poznatih dogadjanja i dovedem je kod sebe u Nemacku.
I cekamo tako satima ispred N. ambasade, kompletno svi izludeli od preslisavanja tipa "sta treba reci, a sta nikako",pa da udjemo u raj..., kad se se pojavi neka grupa jos sludjenijih Madzara, koji tada trebahu i sami vizu... I vidim zena, koja odaje utisak vodje puta razgovara u onim krsztaszhoszhagezs salvama, gimnasticki objasnjava... Na kraju cika na ulazu (izgledom vozac busa sa ekskurzije) kaze: Aaaaaaa, chopor! A zena ce: chopor, chopor.
I krene chopor da ulazi kroz kapiju raja. Pogledase mene i sestru upitno, a ona i ja uglas: CHOPOR, CHOPOR nego sta drugo, copor gladnih, umornih, bombardovanih, pa udjosmo u ambasadu na drugu madjarsku rec u svom recniku, dok prva bese "Eszterházy" )))))


Eto, sad ce 10 godina tome... A rec madzarsku jos znam... Tolko o "nepropustenim nazovi mogucnostima"

Hvala na postu g-dine Budimac, izvrstan kao uvek. Preporuka.

dunja73 dunja73 23:20 08.02.2009

Re: Iz Budimpeste preko coporne vize

CHOPOR nego sta drugo, copor gladnih, umornih, bombardovanih, pa udjosmo u ambasadu na drugu madjarsku rec u svom recniku, dok prva bese "Eszterházy" )))))


Licno sam se naslusala "svega i svacega" po pitanju Madjara i Madjarske...Najdraza mi je "gastarbajterska" ona u kojoj Madjari prave auto-puteve ,nasim novcem...



Hvala im "i culi i ne culi " sto nam jedini nisu uveli vizu u " onom" vremenu .To nam je bilo "kao misevima" jedina rupa - za Evropu...
Budimac Budimac 23:39 08.02.2009

Re: Iz Budimpeste preko coporne vize

Najdraza mi je "gastarbajterska" ona u kojoj Madjari prave auto-puteve ,nasim novcem...

WTF!? Ne znam za tu teoriju zavere...

Hvala im "i culi i ne culi " sto nam jedini nisu uveli vizu u " onom" vremenu .To nam je bilo "kao misevima" jedina rupa - za Evropu...
Budimac Budimac 23:41 08.02.2009

Re: Iz Budimpeste preko coporne vize


Hvala na postu g-dine Budimac, izvrstan kao uvek. Preporuka.

Hvala tebi i molim te bez onog g-dine... držimo se blogovskog jezika...
Malanika Malanika 23:59 08.02.2009

Re: Iz Budimpeste preko coporne vize

Hvala im "i culi i ne culi " sto nam jedini nisu uveli vizu u " onom" vremenu .To nam je bilo "kao misevima" jedina rupa - za Evropu...


apsolutno se slazem
Malanika Malanika 00:01 09.02.2009

Re: Iz Budimpeste preko coporne vize

Hvala tebi i molim te bez onog g-dine... držimo se blogovskog jezika...


yes, siR! tacno u ponoc prelazim na "tebi". Hvala.

eh,

sta reci a ne opsovati?

nego znam neke ljude koji su bili hapseni u nasim ambasadama zato sto su izgubili pasos. to je bilo u ono vreme kad je nas jos bio na ceni, pa se po difoltu smatralo - ako je nestao, sam si ga prodao.
tako da ti je nas konzul mozda sve vreme cinio uslugu da te ne uhapsi
Budimac Budimac 23:46 08.02.2009

Re: eh,

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
sta reci a ne opsovati?

nego znam neke ljude koji su bili hapseni u nasim ambasadama zato sto su izgubili pasos. to je bilo u ono vreme kad je nas jos bio na ceni, pa se po difoltu smatralo - ako je nestao, sam si ga prodao.
tako da ti je nas konzul mozda sve vreme cinio uslugu da te ne uhapsi

To doba kad je naš crveni pasoš bio na ceni je već odavno bio pluskvamperfekat u vreme dešavanja ovog događaja... Naime, već je bio bezvredan i osim Mađarske, Bugarske i Rumunije bez vize se nije moglo nigde... Eh ooonaaaj tamo nekad davno je zaista zlata vredeo...
bauer. bauer. 23:42 08.02.2009

Eh, kad se samo setim...

Bile su to prve godine naše emigracije, a ja imam običaj da kažem da u emigraciji, sem izuzetnih srećnika prvih par godina, da prostite, svi jedu govna.


...moja emigracija je počela baš u Budimpešti, i to na Remarkovski način, onako kao 'Noć u Lisabonu'. Tih dana sam u Pešti jeo najbolji giros u životu, pisao sam o tome, po ugledu na koji i ovih dana previm uspešne improvizacije (samo da naglasim, giros, a ne kebab, kako su to neki pobrkali nedavno kod Jelice. Giros je giros, kebab je kebab). Iz tih vremena pamtim reči dragog prijatelja GS, koji je rekao - samo čekaj, sećaćeš se ti ovih dana kao dobrih starih vremena. I da, i ne, rekao bih sada. Ne znam još.

A kad smo stigli u obećanu zemlju, žena, troje sitne dece i ja, tražeći posao, meni se ukaže prilika da radim kao kelner u prestižnom italijanskom restoranu u MGM Grand hotelu. Iz taka, kažu, pravićeš 250 kinti na noć, ladno. Na zgražavanje moje šire familije, ja prihvatam posao gradjevinskog tehničara za 8.5 kinte na sat.

I tako, malo po malo, stvari su se pokrenule sa mrtve tačke, rešila se i pitanja pasoša, i onda se pojavila SEKA Ali nema veze. Doakaćemo mi i njoj

Hteo bih samo još da dodam, na kraju, tokom svih ovih godina u Americi, ja sam samo u par navrata trebalo da kontaktiram naš konzulat u Čikagu zbog overe nekakvih punomoćja. Sa velikim zadovoljstvom mogu da kažem da sam naišao samo na ljubaznost i predusretljivost sa njihove strane Bilo je to u periodu 2004-ta do 2006-te, čini mi se.
Budimac Budimac 23:57 08.02.2009

Re: Eh, kad se samo setim...

Tih dana sam u Pešti jeo najbolji giros u životu,

Da, prvo su došli Grci sa girosom, a tek krajem 90 -tih Turci, zapravo Kurdi, sa kebabom...

A kad smo stigli u obećanu zemlju, žena, troje sitne dece i ja, tražeći posao, meni se ukaže prilika da radim kao kelner u prestižnom italijanskom restoranu u MGM Grand hotelu. Iz taka, kažu, pravićeš 250 kinti na noć, ladno. Na zgražavanje moje šire familije, ja prihvatam posao gradjevinskog tehničara za 8.5 kinte na sat.

Nijedan pošten posao nije za zgražanje. Radio sam kao: pomoćno osoblje u bolnici (spomenuh prošli put), fizikalac na građevini, perač sudova, kelner, scenograf, fazer, animator, slikar pozadina za crtani film, ilustrator, profesor, tehnički urednik u izdavačkkoj kući, web dizajner... možda sam nešto i propustio, nije bitno, nikad se nisam stideo posla...
bauer. bauer. 00:27 09.02.2009

Re: Eh, kad se samo setim...

Nijedan pošten posao nije za zgražanje. Radio sam kao: pomoćno osoblje u bolnici (spomenuh prošli put), fizikalac na građevini, perač sudova, kelner, scenograf, fazer, animator, slikar pozadina za crtani film, ilustrator, profesor, tehnički urednik u izdavačkkoj kući, web dizajner... možda sam nešto i propustio, nije bitno, nikad se nisam stideo posla...

Naravno da nije za zgražanje. Pitanje je da li prihvatiti relativno dobro plaćen posao koji te limitira ili krenuti iz početka, u struci, i nadati se boljem.
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:11 09.02.2009

Re: Eh, kad se samo setim...

има таквих дилема колико хоћеш.

да ли прихватити исти посао за мање пара у бољој фирми или за више у слабијој?

да ли прихватити посао у доброј фирми али у месту које ти се не допада?

и милион варијација. лако је одлучити кад је нешто очигледно боље у свим категоријама, али то скоро никада није тако.
bauer. bauer. 02:41 09.02.2009

Re: Eh, kad se samo setim...

ej, amerikanci, za nekih sat i po vremena na CBS, na 60 min. kreće intervju sa kapetanom i posadom onog leta što se završio kao čudo na hadsonu
loader loader 00:56 09.02.2009

Propušteno - pretvoreno u prednost

Valjda svako ima po nekoliko situacija koje može da označi kao propuštene šanse, bilo zbog više sile, bilo zbog loše procene situacije ili nekog drugog vida nespremnosti da se ona iskoristi na način zbog koga se nakon par godina ne bi žalilo. A obično se žali. Makar potajno. Makar i ne priznajući sebi. Mislim da to žaljenje po svaku cenu treba izbeći. Ono oslabljuje mentalni sklop, stvara samoosuđivanje, umanjuje kreativne potencijale... Naprosto, svesno treba prihvatiti činjenicu da je šansa za nešto zaista propuštena, a onda, umesto te "negativne praznine", čovek treba da postavi jedan pozitivan stav - samom sebi treba da poruči kako je u njemu dovoljno "resursa" za svakojaka životna ostvarenja. Onda će upravo ta lakoća sa kojom se odnosi prema "propuštenoj šansi" postati dokaz neiscrpne životne snage. Kao neko ko je zahvatio vodu sa svog izvora koji stalno teče, pa mu se u nehatu čaša prosula, a on to i ne računa kao gubitak, pošto zna da je izvor kraj koga stoji neiscrpan.
mirelarado mirelarado 01:08 09.02.2009

Даблин је и даље на свом месту

За неке пропуштене ствари увек се може указати нова шанса. Ко зна, можда једном ипак посетиш Ирску, и то са Фу.

Даблин стварно изгледа чаробно.

Budimac Budimac 01:21 09.02.2009

Re: Даблин је и даље на свом месту

можда једном ипак посетиш Ирску, и то са Фу.

Njena velika želja.
mirelarado mirelarado 20:51 09.02.2009

Re: Даблин је и даље на свом месту

можда једном ипак посетиш Ирску, и то са Фу.
Njena velika želja.


Препоручујем ти да порадиш на испуњавању те жеље. Женине жеље имају првенство.
Елем, пасош у зубе (да се не загуби) па на пут. А ми после да уживамо читајући репортажу...
Budimac Budimac 21:00 09.02.2009

Re: Даблин је и даље на свом месту

mirelarado
можда једном ипак посетиш Ирску, и то са Фу.
Njena velika želja.


Препоручујем ти да порадиш на испуњавању те жеље. Женине жеље имају првенство.
Елем, пасош у зубе (да се не загуби) па на пут. А ми после да уживамо читајући репортажу...

Preporuka primljena, poradiću
aquariusoptimist aquariusoptimist 08:18 09.02.2009

Pitanje

A znati li vi da je vaš pasoš nađen?
– Nemam pojma, a kada? – upitah dok mi se po glavi vrteo film svih peripetija oko gubitka istog.
– Pa praktično odmah, dve-tri nedelje pošto ste ga izgubili smo ga primili od Mađara...


Cekaj, ako dobro shvatam tvoj tekst, konzul je znao da ti je nadjen pasos ili ne?
Ako jeste, koji bi bio njegov motiv da ti ga ne preda?
Budimac Budimac 10:11 09.02.2009

Re: Pitanje

aquariusoptimist
A znati li vi da je vaš pasoš nađen?
– Nemam pojma, a kada? – upitah dok mi se po glavi vrteo film svih peripetija oko gubitka istog.
– Pa praktično odmah, dve-tri nedelje pošto ste ga izgubili smo ga primili od Mađara...


Cekaj, ako dobro shvatam tvoj tekst, konzul je znao da ti je nadjen pasos ili ne?
Ako jeste, koji bi bio njegov motiv da ti ga ne preda?

To je ostala mistrerija i za mene svih ovih godina... jedino što mi pada na pamet je da je mislio da će zaraditi neke poene vrativši me u zemlju (možda je mislio da sam vojni begunac ili nešto sl.)... Priliku da to raščistim s njim sam propustio to veče, nije mi se dalo... Sad kad bih ga sreo pitao bih ga.
Milan Novković Milan Novković 12:33 09.02.2009

Re: Pitanje

To je ostala mistrerija i za mene svih ovih godina... jedino što mi pada na pamet je da je mislio da će zaraditi neke poene vrativši me u zemlju (možda je mislio da sam vojni begunac ili nešto sl.)... Priliku da to raščistim s njim sam propustio to veče, nije mi se dalo... Sad kad bih ga sreo pitao bih ga.

Komplikovano :)

Zar se ne sledi prvo put novca, pa sebičnosti, pa zavisti, pa iracionalne malicioznosti ? :)
Budimac Budimac 12:39 09.02.2009

Re: Pitanje

Zar se ne sledi prvo put novca, pa sebičnosti, pa zavisti, pa iracionalne malicioznosti ? :)

Naravno, međutim prateći taj redosled mogu samo da dođem do racionalne malicioznosti :)
dunja73 dunja73 14:06 09.02.2009

Re: Pitanje

Ako jeste, koji bi bio njegov motiv da ti ga ne preda?



Ja bih krivcem nazvala licno karakter toga konzula .. Da je bilo kakav motiv u pitanju ,igra i igrica .."obavestiti gradjanina" je neizostavno ...

To bi gastarbajteri nazvali "smece od coveka"..
Sepulturero Sepulturero 14:23 09.02.2009

Re: Pitanje

Стварно, да се не ради о неком трагичном неспоразуму? Не знам, можда пасош није стигао после две,три недеље већ после пет, шест као што је он и рекао? Како та госпођа баш тако тачно знала када је тај пасош стигао? Можда се ради о некој сплетки са њене стране?
Уопште не видим неки добар мотив за ту превару.

Што се тиче искустава са нашим амбасадама и конзулата, моја су углавном позитивна - можда зато што не наступам као типични дијаспорац са све неким захтевима. Наши људи сматрају да код куће (у амбасади) могу да се надмено понашају и на тај начин некако покривају своју понизност у односу на власти земље у којој се налазе.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:26 09.02.2009

Re: Pitanje

Zar se ne sledi prvo put novca, pa sebičnosti, pa zavisti, pa iracionalne malicioznosti ? :)

na zalost to ne vazi kod nas. kod nas prvo dodje iracionalna malicioznost, pa zavist, pa sebicnost pa tek onda novac. (tako meni moja baka rekla)
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:27 09.02.2009

Re: Pitanje

Не знам, можда пасош није стигао после две,три недеље већ после пет, шест као што је он и рекао?

И да је пасош стигао после шест-седам недеља требао је да конзул да пасош Будимцу. Ирска је свакако пропала, али Будимац не би морао да вади пасаван, нови пасош, и остале нервозе ...
dunja73 dunja73 14:45 09.02.2009

Re: Pitanje

Наши људи сматрају да код куће (у амбасади) могу да се надмено понашају и на тај начин некако покривају своју понизност у односу на власти земље у којој се налазе.



Ovo nije tacno (ima svega naravno ) ali ako dodjete u München u konzulat ,i platite pasos 280 € ,a sluzbenik ga kuca na pisacoj masini jer nema kompjuter( KAKO MOZE DA NEMA U NEMACKOJ ,A KASIRAJU TOLIKI NOVAC?)(a vama je svaki minut dragocen) .. sigurno da se izrazava "nazovi kako hoces" frustracija..

Na svakom aerodrumu u Nemackoj imate pri pregledu pasosa kolonu za nemce i "za ostale "..U Srpskom konzulatu jos uvek nema kolona za srbe(i ostale) i albance .. Nema zakazivanja termina..

"Stojim u redu sa siptarima ( svaki ima po 10 pasosa da preda ),onda se sluzbenici sa njma natezu ,raspravljaju , trose vreme neracionalno.. i u 13 h -dovidjenja ,mi smo danas zavrsili sa radnim vremenom .." Meni se licno nije dogodilo -ali znam mnoge slucajeve....
Budimac Budimac 14:47 09.02.2009

Re: Pitanje

Стварно, да се не ради о неком трагичном неспоразуму? Не знам, можда пасош није стигао после две,три недеље већ после пет, шест као што је он и рекао? Како та госпођа баш тако тачно знала када је тај пасош стигао? Можда се ради о некој сплетки са њене стране?
Уопште не видим неки добар мотив за ту превару.

Nije prevara, samo malicioznost, a ne menja stvar ni da je stigao tri meseca kasnije... mislim viđamo se redovno,,, igramo tenis, ločemo pivo. Kad god da je stigao konzul je to prećutao. Ja sam tek posle više od pola godine otišao po pasavan... Verujem da je pasoš tada već bio u NS, jer mi je u NS-u bez velikih problema (uz samo malo ubrzanje) izdan novi u toku od 48 sati... Naime, pasoš je verovatno već bio odavno poništen i proglašen nevažećim. Tako da mi je teško da pomislim da je gđa B spletkarila izmišljajući priču, naravno, činjenica da mi je to uopšte saopštila jeste spletka, ali druge vrste :)

Наши људи сматрају да код куће (у амбасади) могу да се надмено понашају и на тај начин некако покривају своју понизност у односу на власти земље у којој се налазе.

Moja iskustva se malo razlikuju (doduše imam različitih), naime, u većini slučajeva, po mom iskustvu, svi od domara do ambahadora se uglavnom posmatraju puk sa himalajskih visina.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 14:49 09.02.2009

Re: Pitanje

Што се тиче искустава са нашим амбасадама и конзулата, моја су углавном позитивна - можда зато што не наступам као типични дијаспорац са све неким захтевима.

I ja sam primetio da su cinovnici nasih diplomatskih predstavnistva u svetu uglavnom srecniji ukoliko se od njih nista ne trazi. A, jos su srecniji ukoliko im se (mi dijasporci) tu i tamo zadivimo na lepom poslu kojim su pocasceni za neke svoje ranije zasluge prema drustvu.
Budimac Budimac 14:52 09.02.2009

Re: Pitanje

I ja sam primetio da su cinovnici nasih diplomatskih predstavnistva u svetu uglavnom srecniji ukoliko se od njih nista ne trazi. A, jos su srecniji ukoliko im se (mi dijasporci) tu i tamo zadivimo na lepom poslu kojim su pocasceni za neke svoje ranije zasluge prema drustvu.

constrictoria92 constrictoria92 14:54 09.02.2009

Eh, da je tako samo u konzulatima...

Daleke 1999. godine moj SimaKosmos dobije posao u Grčkoj. Međutim, pasoš mu je isticao... Kvaka sa poslom je bila u tome što je morao da otpočne sa radom za mesec dana.
Ode on u policijsku stanicu i preda stari pasoš, uredno odnese 2 sličke, izvod iz državljanstva, plati sve takse i kaže mu FinaTeta da će mu pasoš biti gotov za 5 dana.
Posle 5 dana ode on tamo i sretne se sa FinimČikom koji mu kaže da pasoš nije gotov i da dođe za 5 dana.
I tako je SimaKosmos išao na 5 dana u stanicu, a od pasoša ni traga ni glasa.
Poslodavac iz Grčke poludeo (posalo je i ambasadi ovde sve za vizu, a BudućegRadnika nema da preda pasoš za istu) i na kraju kaže SimiKosmosu da je mnogo neozbiljan. SimaKosmos proba da mu objasni šta se dešava sa pasošem, al' Poslodavac istade srca kamena i reče mu da je poslovni dogovor propao i tačka...
15-ak dana je SimaKosmos bio u depresiji...
Posle perioda depresije, ode SimaKosmos u policijsku stanicu i tamo se opet sretne sa FinomTetom. Totalno rezignirano (i malKo bezobrazno) pita šta je sa njegovim pasošem. Na to će ti ona njemu reći da je pasoš bio gotov posle 2-3 dana i da ga je ona stavila u svoju fioku, al' da je otišla na godišnji odmor, te da njene kolege to nisu znale i gotovo. Šta se on sad tu ljuti i dere na nju. Je l' 'oće da zove kolege da ga 'apse...
Budimac Budimac 15:02 09.02.2009

Re: Eh, da je tako samo u konzulatima...

godišnji odmor

kao bitan faktor roka za izdavanje pasoša
ko je propustio neka pogleda malo gore Pasoš II
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:59 09.02.2009

Судбина и коментари

Занимљиво ми је да је у досадашњим коментарима оно свакодневно сасвим однело превагу над судбинским. Већински се раговало на мрљаву и слабашну српску администрацију, а првобитни подстицај ове Будимчеве приче – судбински заплет и пропуштена шанса због изгубљеног пасоша, сасвим је пао у други план. Отприлике, као да неко чекајући у реду у ком се додељују Рај или Пакао брине због властитих прљавих ноктију ;-)
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:11 09.02.2009

Re: Судбина и коментари

хтео сам и ја нешто о тој теми.

Однесе деда унука у зоолошки врт. Унук несташан, досадно му, нилкси коњ уопште није интересантан, само му ноздрве вире из воде и "ништа не ради". И прескочи деда ограду да мало џарне нилског коња да буде све интересантније. На крају све постане толико интересантно да деди морају да ампутирају ногу. Кад су деду питали новинари како је то могло да се деси он само одговори "судбина".

Судбина је чудна ствар. Не може се против исте.

Баш ме интересује колико је људи у Европи судбином осуђено да их нилски коњ кошта ноге?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 16:23 09.02.2009

Re: Судбина и коментари

судбински заплет и пропуштена шанса због изгубљеног пасоша, сасвим је пала у други план

Pa, drugi plan i jeste idealan za propustene sanse !!!!
U prvom planu su one koje nismo propustili.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:41 09.02.2009

Re: Судбина и коментари

propustili smo sansu da razglabamo na tu temu. eh sudbina!

Budimac Budimac 16:44 09.02.2009

Re: Судбина и коментари


Баш ме интересује колико је људи у Европи судбином осуђено да их нилски коњ кошта ноге?

vladimir petrovic vladimir petrovic 17:05 09.02.2009

Re: Судбина и коментари

Занимљиво ми је да је у досадашњим коментарима оно свакодневно сасвим однело превагу над судбинским. Већински се раговало на мрљаву и слабашну српску администрацију, а првобитни подстицај ове Будимчеве приче – судбински заплет и пропуштена шанса због изгубљеног пасоша, сасвим је пао у други план. Отприлике, као да неко чекајући у реду у ком се додељују Рај или Пакао брине због властитих прљавих ноктију ;-)


Slažem se. Kao da (bar neki) ljudi jedva čekaju da se požale kako su i oni imali negativna iskustva - isključivo zbog drugih, tako da su ti drugi krivi što oni nisu uspešniji u njihovim naumima. (Les autres, c'est l'enfer - Sartre).

Ide se lakšim putem.
Unfuckable Unfuckable 19:37 09.02.2009

pogled s druge strane

a iz prve ruke
(prijateljica, koja mi je spomenula da je pročitala tekst, a diplomatija joj je "bliska"

Njena prva primedba je da dosta ljudi zove par dana pre polaska za Zavičaj sa otkrićem da im je istekao pasoš, zabezeknuti tim iznenadnim otkrićem (sudbina, što bi marco rekao)

Dalje, koliko sam je razumeo : prihodi od konzularnih predstavništava ne idu u džepove zaposlenih u njima, već u Trezor, pa odatle u - Budžet , ništa ne ide čak ni MIP-u..(koliko mi je pametno ovo veliko slovo, ne znam - ali da mi je definitivno prva asocijacija "budževina" - to jeste)

Treće : kada se uputi zahtev za pasoš - to se prosleđuje u MUP i ne sme ništa da se radi dalje dok njihov odgovor ne dođe, što bi značilo da su oni "šalter" koji samo proverava da li su dostavljena sva potrebna dokumenta, a o molbi za pasoš odlučuje - MUP.
Sada kada počnu da se koriste biometrijski pasoši, naši konzulati će samo slikati ljude, a pasoši će se izrađivati u Srbiji, po taksama koje propisuje Srbija (Skupština : Zakon o republičkim administrativnim taksama) a ne Konzulat, i biti vraćani diplomatskom poštom nazad u Konzulat.

Što se tehničke opreme i kompjutera tiče, ipak se radi o poverljivim informacijama i to ne može da se prepusti bilo kome da radi.
Takođe : opravdanja za neukost i neljubaznost službenika - moja sagovornica - nema
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:44 09.02.2009

Re: pogled s druge strane

Unfuckable
a iz prve ruke
(prijateljica, koja mi je spomenula da je pročitala tekst, a diplomatija joj je "bliska"

Их, бре, посвуда имаш везе ;-)

Ко си ти, Тајанствени Младићу? Да ли, уопште, постојиш?
Unfuckable Unfuckable 19:55 09.02.2009

Re: pogled s druge strane

pa jbg Brajoviću, znam i ja poneku Tetu....šta sad

ps : a za ovo "Mladiću"...imaš 3 pitja !
Unfuckable The Ratko
trener92 trener92 20:01 09.02.2009

Re: pogled s druge strane

je bila prva njena reakcija, što je bilo apsolutno kompatibilno sa kako sam se osećao. Posle je plakala kao kiša.

...

topcat topcat 20:08 09.02.2009

Re: pogled s druge strane

Unfuckable


Što se tehničke opreme i kompjutera tiče, ipak se radi o poverljivim informacijama i to ne može da se prepusti bilo kome da radi.

Pa ono sto je gore Budimac opisao kod pasosha 2, ne lici na nesto tako.
Uostalom...zasto "strucna" osoba nema zamjenu kad ide na godisnji?





Unfuckable Unfuckable 20:15 09.02.2009

Re: pogled s druge strane

This is not America, bi možda mogao biti (ne)iznuđeni odgovor koji mi prvi pada na moju malu pamet.

edit : dopuna, opet "prva ruka"
Tko ne ume da koristi printer - to spada u ono o "neukosti" - dakle : no comment.
Ali, određuju se zamene i to iz postojećeg sastava i obično ljudi po konzulatima pokrivaju više poslova upravo da bi se smanjili troškovi.
Ispomoć dođe ponekad iz MIP-a (u sezoni i u najfrekventnije konzulate)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana