Život

Seksualne perverzije, čemu?

vladimir petrovic RSS / 10.02.2009. u 17:09

        Čednost je najneprirodnija od svih seksualnih perverzija (Aldous Huxley)

                                               Apstinencija je - perverzija (Bill Maher)

                                               We are all sick in our own way (Felix Quinn)

            Samo pre nekoliko dana, u subotnjem Književnom dodatku Njujork Tajmsa (The New York Times Book Review) pojavila se kritika knjige "Druga strana želje" od Danijela Bergnera (THE OTHER SIDE OF DESIRE, Four Journeys Into the Far Realms of Lust and Longing, by Daniel Bergner). Kritika, koju je napisala Lori Gotlib, pod nazivom "Manje uobičajen ljubavni život", počinje ovako:

            "Jednom sam se zabavljala sa čovekom koji mi delovao potpuno normalno sve do trenutka kada je zatražio da se obučem - za seks.  Pod ovim "da se obučem" on nije mislio na donji veš. Zatražio je da se obučem kao - policajka. Bila sam zbunjena. Pitala sam ga: "Pa da li imaš policijsku uniformu?" "Ne", odgovorio je, da bi ispod zaglavlja kreveta izvadio par svetlucavih policijskih lisica. "Samo ovo", rekao je. Okrenula sam se i izašla trkom iz stana, da bih što pre nazvala prijateljice i saopštila im u kakvog čudaka se pretvorio čovek koga smo svi smatrali normalnim. Sada se pitam da li je bio čudak? Pošto sam pročitala Bergnerovu uznemiravujući ali ukazujuću knjigu "Druga strana želje", više nisam sigurna gde normalno prestaje a nenormalno počinje. Pogledajte ličnosti o kojima Bergner u knjizi govori:  jedan privržen muž koji stopala smatra svojim fetišom, jedan modni dizajner koji je sadista, jedan čovek koga seksualno privlači mlada pastorka (u stilu Vudi Alena) i jedan šef oglašavajuće kompanije koji se pali na osobe sa amputiranim delovima tela.  Da li su svi oni devijantni? Ne, nijedan od njih to nije. Ili je devijacija nešto što zavisi od vremena i prostora na način kako su, pre jednog veka, ‘fellatio' i ‘cunnilingus' smatrani za perverziju u nekim psihoanalitičkim krugovima...".

            Pročitavši ove redove pitao sam se: Kako da se čovek ne zainteresuje za seksualne perverzije posle saznanja ‘da više nismo sigurni gde normalno prestaje - a nenormalno počinje'? Kada ćemo biti sigurni? Da li to dolazi sa godinama?

            Da se odmah razumemo: ako je ugledni Njujork Tajms mogao da piše o ovoj temi, nadam se da me čedni blogeri i ini posetioci bloga B92 neće optužiti za nepristojnost zbog toga što se uopšte usudjujem da govorim o nekakvim seksualnim nakaradnostima, kako se obično u narodu perverzije nazivaju.

            Kažu da termin ‘perverzija' potiče od latinskog ‘pervertere' (izokrenuti). Upotreljbava se u psihijatriji kada se žele označiti one vrste čovekovog ponašanja koje se smatraju kao nenormalne. Naročito se koristi u seksologiji, kada se (bilo vrednosno, bilo pežorativno) žele označiti  seksualna iskustva koja se smatraju devijacijama u odnosu na društveno-seksualnu „normalnost". Drugim rečima, seksualne perverzije su stanja u kojima se seksualni užitak (iliti orgazam) povezuje sa aktima (ili maštanjima) koji se u odredjenom društvu i u odredjenom vremenu smatraju u najmanju ruku - neuobičajenim.

            U poslednje vreme se, kao sinonim za seksualne perverzije, koristi termin parafilije. Da podsetim da se kao najrasprostranjenije parafilije smatraju:

  • 1. egzibicionizam (izlaganje genitalija pred nepoznatima)
  • 2. fetišizam (obožavanje nekih intimnih predmeta ili delova tela)
  • 3. froterizam (dodirivanje/trljanje o drugu osobu, koja se s tim ne slaže)
  • 4. pedofilija (fokusiranje na decu pre početka puberteta)
  • 5. seksualni mazohizam (uživanje u patnji ili ponižavanju)
  • 6. seksualni sadizam (uživanje u nanošenju patnje ili ponižavanja drugome)
  • 7. transvestija (oblačenje u odeću osoba suprotnog pola)
  • 8. voajerizam (posmatranje drugih dok se svlače ili vode ljubav, bez njihovog znanja).

            Naravno, postoje još mnoge druge vrste ili podvrste seksualnih perverzija (kao što su incest, zoofilija, narcizam, autoerotizam, nekrofilija, seksualne mutilacije itd.), kao i neke potpuno uvrnute i čudne (kinky perversions), koje jednostavni i čisti umovi, sa slabom moći fantaziranja, ne mogu nikako ni zamisliti.

            Da li znate nekoga, ili ste bar čuli za nekoga u vašem bližem ili daljem okruženju,  ko bi mogao eventualno biti svrstan u jednu od ovih grupa? Ako niste - ništa. Ne ljutite se što sam pitao.

            Naravno, kada se pomenu seksualne perverzije, mi uvek možemo reći: "Mene to ne privlači i ne bi mi pričinjavalo zadovoljstvo". Medjutim, pritom se mora imati na umu da ljudi nisu svi isti (hvala Bogu!), te da se ne sme nešto proglašavati nakaradnim samo zato što mi lično ne uživamo u tome.

            Ima onih koji veruju da i gledanje pornića predstavlja svojevrsnu seksualnu perverziju, a teško je poverovati da medju nama ima nekoga ko bar jednom nije pogledao neki pornić, koji svakako sadrži neke perverzne trenutke. Samo od sebe se postavlja pitanje zašto bismo gledali nešto što nas ne privlači, ukoliko to smatramo - nakaradnim? Neće biti baš da to činimo samo iz radoznalosti. Nemoj' da se foliramo.

            Takodje, ima onih koji smatraju da je perverzno, recimo, ako sebe snimamo kamerom (ili to učini neko drugo, koji naginje egzibicionizmu) dok masturbiramo, ili se ljubimo sa partnerkom ili vodimo ljubav. Da li je?

            Pada mi na pamet stari, dobri Zigmund Frojd (Sigmund Freud), koji je rekao: "Makoliko da su seksualne perverzije izvikane, makoliko ih mi oštro stavljali nasuprot normalnoj seksualnoj aktivnosti, ipak poslednja posmatranja pokazuju da seksualnom životu normalnih ljudi retko nedostaje jedna ili druga perverzna crta".

            S tim u vezi, Isidora Sekulić je zapisala: "Kad poznati psihoanalitičar Z. Frojd izvodi svoju tezu da perverzni ljudi nisu izuzeci nego legion, i da je baš perverznost neka vrsta normalnog stanja, dok tzv. normalnost (u polu i ljubavi) zavisi od neverovatno teškog i retko sasvim uspelog ‘integriranja čitavog reda seksualnih tendencija' - onda je ta koncepcija, bar za sada, koliko naučna toliko i literarna".

            Ako nećete izvlačiti druge zaključke, morate se bar složiti sa bitnim iz navedenih citata - da seksulane perverzije nisu neka retkost, he, he, he...   

            Moja namera nije da ovog puta elaboriram o seksualnim perverzijama, već da vidim, makoliko ukratko, kako se one obradjuju u umetnosti, naročito u literaturi (De Sad), filmu (Pazolini) i slikarsvu (Dali). I, moram priznati da do sada nisam baš mnogo saznao, tako da mi eventualna ‘dalja istraživanja' tek predstoje, u nekom kasnijem periodu. Da smo živi i zdravi.

            Kada je u pitanju književnost, svakako ću pomenuti, naravno, Markiza de Sada (Marquis de Sade, 1740-1814), francuskog aristokratu i pisca knjiga koje se smatraju pornografskim, ali i filozofskim. Njegovo delo je postalo poznato zbog mnogih šokantnih priča o okrutnostima i ekstremnim seksualnim zadovoljstvima (iz njegovog imena je kasnije izveden pojam 'sadizam', premda se za njega samog kaže da je on po prirodi manje bio sadista a više pasivni sodomit, koji je uživao da bude - bičevan). Smatra se neprevazidjenim u opisima teških poročnosti i nasilja u seksu (navodno mu nijedna seksualna varijanta nije bila strana). Zbog seksualne razuzdanosti, skandaloznosti i opscenosti svojih knjiga bivao je stalno hapšen, tako da je skoro polovinu svog dugog života proveo u - zatvorima. A zna se već kako zatvori utiču na čoveka (u to vreme nije važila ona komunistička floskula da su zatvori - univerziteti). 

            Knjige De Sada postale su poznate i proučavane s odredjenim poštovanjem tek stotinu godina posle njegove smrti.

            Najčuvenija De Sadova knjiga jeste: "120 dana Sodome" (pisana 1789. godine a prvi put objavljena 1904. godine). Moglo bi se reći da je moto knjige "Zločin je začin naslade, a i sam po sebi može da bude naslada", ma šta to moglo da znači.  Mnogim čitaocima će, s pravom, knjiga delovati odvratno i zastrašujuće. Priča je prilično pojednostavljeno postavljena: četiri francuska ‘slobodnjaka' iz XVIII veka provode celu zimu u izolovanom zamku, odsečeni od ostalog sveta; pričaju i slušaju fantastične priče o seksualnom nasilju i perverzijama, da bi potom sprovodili u delo te njihove fantazije nad bespomoćnom grupom "seksualnih robinja/robova". Medju tom četvoricom su i predstavnici crkve i države, tako da ta četiri čoveka simbolizuju temelje društva. Namera De Sada je bila, pored ostalog, i da ukaže da se čovek ne može osećati sigurnim, jer oni koji bi trebalo da ga štite - "rade užasne stvari".

            Još su poznate njegove knjige  "Justina ili nevolje sa vrlinom" i  "Filozofija u budoaru".

            Na odredjeni način De Sad je uticao na neke francuske pisce, od Bodlera (Baudelaire) i Apolinera (Appolinaire) do Flobera (Flaubert), a u novije vreme na Lakana (Jacques Lacan), Simonu de Bovuar (Simone de Beauvoir), Fukoa (Michel Foucault), Bartesa (Roland Barthes), Blanšoa (Maurice Blanchot), Bataja (George Bataille), Klosovskog (Pierre Klossowski) i druge.

            Pomenuću značajan esej Simone de Bovuar "Treba li spaliti De Sada?" (Faut-il bruler Sade?), u kome ona nadahnuto piše o tom kontraverznom čoveku, s pravom smatrajući da "njegova seksualnost nije biološko već društveno pitanje"Ona smatra da je De Sad bio filozof, ukoliko "lična sloboda čoveka treba da se stvarno uvažava". Naziva ga pretečom Frojda, "jer on ne samo da anticipira ono što će Frojd nazvati ‘panseksualnošću', već čini da eroticizam bude glavna odrednica ljudskog ponašanja".

                Za najkontraverzniji, pa i najskaradniji film druge polovine XX veka smatra se "Salo, ili 120 dana Sodome" od režisera Pjer Paola Pazoliniji (Pier Paol Pasolini: Salò o le 120 giornate di Sodoma, 1976).

            Radi se o četvorici starijih ljudi, visoko rangiranih fašista (Sudija, Predsednik, Biskup i Vojvoda), koje stupaju u srodstvo ženeći medjusobno jedni drugima svoje cerke. Naredjuju vojnicima da zarobe i otmu što veći broj mladića i devojaka. I onda počinje selekcija... Gledajući da mladici i devojke budu zdravi i pogotovo lepi i zgodni, izabrali su 9 mladića i 9 devojaka, i odvode ih u dvorac. U dvorcu im objašnjavaju pravila koja su jednostavna: od trenutka kada su stupili na područje dvorca isključivo će služiti za njihova zadovoljstva, i živeti po njihovim pravilima. A svako pravilo koje bude prekršeno biće najstrože kažnjeno. Onda počinju perverzne maštarije četiri glavna lika (silovanja, homoseksualni odnosi, sadizam, mazohizam). Stalna tema u filmu je degradacija ljudskog tela, koje je reducirano na nešto što je niže od ličnosti, tako da se skoro sve seksualne radnje dogadjaju javno, vrlo retko u zatvorenom prostoru. Sve te inspracije, koje su i više nego zastrašujuće, dolaze iz priča četiri srednjovečne prostitutke, koje u neku ruku pričaju svoje doživljaje...

            Pazolini, koji važi za "enfant terrible" posleratne italijanske kulture, crpeo je inspiraciju iz isto tako morbidnog dela Markiza De Sada (120 Dana Sodome), ali ima mišljenja da se više oslanjao na Dantea  i njegovo delo ‘Pakao', tako da je film podeljen na četiri dela: ANTEINFERNO, KRUG MANIJA, KRUG SRANJA, KRUG KRVI. I u svakom ovom krugu po jedna prostitutka priča priče, i biva prekinuta u slučaju ako se neko od gospodara uzbudi i poželi da dočara sebi deo priče....Priče su iz kruga u krug sve brutalnije.....

            Neki smatraju da se film ističe kao antifašistička i antikapitalistička osuda, kao nešto sirovo i suprostavljeno, pa da ranije nije snaga zlostavljanja i buržoaska dekadencija dobijala tako punu vladavinu u jednom filmu.

            Ovaj film je i danas zabranjen za prikazivanje u mnogim zemljama.

            Pazolini je mnogo i svesno rizikovao pravljenjem ovog filma. Zanimljivo je da je to bio poslednji njegov film, jer je nedugo posle premijere ubijen, pod neobičnim okolnostima.

            Kažu da je za gledanjeovog filma poželjno biti dobro psihički pripremljen i svakako imati dobar želudac,  da bi se svarilo to što se vidi.

            Što se slikarstva tiče, slobodan sam da verujem da je sveukupno slikarstvo Salvadora Dalija, samoproklamovanog genija, prvenstveno proizvod njegovog opscenog fantaziranja, odnosno njegovih seksualnih perverzija.

            S tim u vezi, citiraću ovu izjavu Džordža Orvela: "Neke Dalijeve slike truju našu maštu kao pornografske slike. One direktno i nepogrešivo napadaju zdrav razum i pristojnost, pa čak i sam život" (George Orwell: Some of Salvador Dali's pictures would tend to poison the imagination like a pornographic postcard.... You have direct, unmistakable assault on sanity and decency - and even on life itself").

 

           Evo nekih  trivijalnosti.

            - Legenda kaže da je De Sad ozloglašenu knjigu «120 dana Sodome» ispisao u zatvoru Bastilji, na obema stranama toilet papira, u rolni dugoj 12 metara. Drugim rečima, od onoga ko piše na toalet papiru i u zatvoru, ne može da se baš očekuje decentna literatura, he, he, he...

            - De Sad je parafrazirao poznatu Dekartovu (Descartes) izreku "Cogito ergo sum" u "Coito ergo sum".

            - Salo iz naslova Pazolinijevog filma je ime gradića na jezeru Garda, u kome se dogadja radnja filma. Italijanima pominjanje imena Salo (Republike Salo, fašističke tvorevine iz 1944. godine) označava podsećanje na užase koje su Musolini i njegovi fašisti počinili nad sopstvenim narodom.

            - ‘Izmet' koji u Pazolinijevom filmu jedu pojedini glumci bio je sačinjen od mešavine marmalade od pomorandži i čokolade.

            - Izgleda da postoje muške i ženske seksualne perverzije. Na to me tera pomisao da se za nemačko-američki film "Ženske perverzije" (Female perversions, 1996), koji je režirala Suzana Strajtfeld (Suzan Streitfeld) kaže da govori o "advokatkinji, smirenoj i pribranoj na poslu, koja postaje seksualno nezasita van kancelarije". Sauve qui peut!

            - U Dalijevoj biografiji pod nazivom "Sraman život Salvadora Dalija", od Iena Gibsona (The Shameful Life of Salvador Dali, by lan Gibson), navodi se da je slikar bio uvučen u mnoge seksualne perverzije (Dali was obviously deeply involved in sexual perversions of many kinds), da je pljuvao na majčin portret svaki put kada je se setio "zato što mu je sisala penis dok je bio dete, što je dovelo do toga da se on celog života plašio seksa, da je sodomizovao svoju sestru i jeo izmet svoje ljubavnice" (Dali also claimed that his mother sucked his penis as a child, leaving him terrified of sex, sodomized his sister and ate his lover's excrement).

Atačmenti



Komentari (218)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dunja73 dunja73 23:41 10.02.2009

Re: ...cemu?

Svaka cast Columbia enciklopediji i pokusajima "oblacenja cara"
Ja zdravo-seljacki mislim da je muski spolni organ predvidjen za zenu, a ne za musko dupe.



Da Topkat , slazem se ..

Uzmimo naprimer vibrator - namenjen za zenu .. Zasto je "in" postalo da ga muskarci vise koriste nego zene ,i to oni muskarci koji nisu homoseksualni ?... Da li je i to perverzija ?

DunjaThevilage
scabies scabies 23:42 10.02.2009

Re: ...cemu?

Ja zdravo-seljacki mislim da je muski spolni organ predvidjen za zenu
Da je predvidjen za zenu-imala bi muski polni organ, a ne zenski
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:48 10.02.2009

Re: ...cemu?

ja ne mogu da verujem da će topcat opet o homoseksualnosti?
jeremija92 jeremija92 23:49 10.02.2009

Re: ...cemu?

vladimir petrovic

Nisam se zabrojao. Kao što sam dole odgovorio Vrhunskoj mački, homoseksualnost se više ne smatra bolešću.


Konsultovao sam više sajtova, kod svih je isto (samo daju ovih osam seksualnih perverzija).

Meni lično smeta što nema INCESTA.



Tako je bilo i u antičkoj Grčkoj i starom Rimu pred raspad imperije.

Perverzije ne moraju biti i nisu bolest, sa stanovišta društva pitanje je broja perverznih, dakle reč je o kritičnoj masi.
scabies scabies 23:51 10.02.2009

Re: ...cemu?

Meni lično smeta što nema INCESTA.
Incesta nema jer on nije poremecaj sexualnog nagona (pre poremecaj usvajanja drustvenih normi, vidis kako je u Africi). Bio bi poremecaj sexualnog nagona kad bi postojali ljudi koje iskljucivo sexualno uzbudjuju samo ljudi sa kojima su u srodstvu...
I, da, ono sto rece Ana, ti poremecaji se odliqju tim sto takve osobe jedino tako mogu da dozive sexualno uzbudjenje/zadovoljenje... Inace bi svi mi mogli (u nekim trenucima) da se svrstamo u voajere, egzibicioniste, mazohiste, sadiste...

topcat topcat 23:53 10.02.2009

Re: ...cemu?

vladimir petrovic
homoseksualnost se više ne smatra bolešću.
Kao izvor sam koristio sledeće:

To samo govori koliko smo oguglali zbog aktivizma.

Uzgred, da li je sve sto se naziva perverzijom bolest?
Ako se ja za svog dragog obucem npr. u sobaricu sa ultra mini suknjom, halterima i izbacim poprsje...a on "poludi"...jesmo li mi bolesni? Ili, ako recimo tako namontirana ribam pod u kuhinji dok on kao...nezainteresirano gleda tv...a onda "nicim izazvan"...khm...i to...

Kako se to zove u sveznajucoj enciklopediji?

Jesmo li za psihijatriju? Ima li onda tamo uopce mjesta?
topcat topcat 00:00 11.02.2009

Re: ...cemu?

njanja_de.manccini
ja ne mogu da verujem da će topcat opet o homoseksualnosti?

Tema je seksualna perverzija.

Dakle, spominje se i to, ali ne brini nece puno - ima zanimljivijih stvari.
topcat topcat 00:01 11.02.2009

Re: ...cemu?

scabies
Ja zdravo-seljacki mislim da je muski spolni organ predvidjen za zenuDa je predvidjen za zenu-imala bi muski polni organ, a ne zenski

nice try...
antonacci antonacci 15:31 11.02.2009

Re: ...cemu?

Zasto ovdje nema homoseksualnosti?Jer su nas navikli?


Zato sto je ova klasifikacija u osnovi frojdovska, a Frojd homoseksualnost nije uposte posmatrao kao perverziju, nego kao inverziju.

A inace, danas se ta navedena podela uopste vise ne koristi, jer se pokazalo da inverzije nisu uopste patoloske (te nije ni homoseksualnost), dok su perverzije samo uslovno patoloske (tzv. parafilije).
topcat topcat 15:36 11.02.2009

Re: ...cemu?

antonacci

A inace, danas se ta navedena podela uopste vise ne koristi, jer se pokazalo da inverzije nisu uopste patoloske (te nije ni homoseksualnost), dok su perverzije samo uslovno patoloske (tzv. parafilije).

A moze malo zdravo-seljackog prevoda?
antonacci antonacci 15:48 11.02.2009

Re: ...cemu?

topcat
antonacci

A inace, danas se ta navedena podela uopste vise ne koristi, jer se pokazalo da inverzije nisu uopste patoloske (te nije ni homoseksualnost), dok su perverzije samo uslovno patoloske (tzv. parafilije).

A moze malo zdravo-seljackog prevoda?


Evo: homoseksualnost nije nikakav poremecaj seksualnog nagona, vec je normalan varijetet ljudske prirode.

Ne znam kako jednostavnije da to kazem.

A kako sve vise ucimo i saznajemo, psihijatrija to pre usvaja stav da poremecaji u klasicnom smislu zapravo nisu ni parafilije (voajerizam, sadizam, transvestitizam, itd.), vec da postaju poremecaji tek onda kada ometaju normalno funkcionisanje jedinke.

U savremenoj psihijatriji se o poremecajima seksualnog nagona govori samo u slucajevima psihogene impotencije, dispareunije (genitalnog bola tokom odnosa koji je psihogenog porekla), u slucajevima nimfomanije i satirijaze (muska nifmomanija).

Da li je sada jasnije?
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:37 11.02.2009

Re: ...cemu?

Antonacci
... u slucajevima nimfomanije i satirijaze (muska nifmomanija).

Šta je to, bilo kod ženskih bilo kod muških?
Perverzija?
Ili jači libido?

Kao što neki uživaju da popiju jednu ili dve kafice, neki drugi vole da popiju pet i više kafa na dan?
Da li nešto nije u redu sa ovima što vole više puta na dan?

Ovi "English-speaking" sajtovi na Internetu, koje sam konsultovao pripremajući se za ovaj post, poput drugorazrednog profesorčića, retko su pominjali nimfomaniju. A meni, skromnom i učtivnom, bilo neprijatno da sve pomenem (pitam ili dam svoj stav) u jednom (jedinom) pisanom tekstu, ionako patim od opširnosti u pričanju...

A ti ćeš sigurno dati potreban odgovor, jer si malopre isticao da će slobodan seks spasti svet (ja, naivko, kao što sam već govorio, sve sam verovao da će lepota spasti svet,).

Siguran sam da ćeš nam dati pravi odgovor, jer nisi ti džabe pre neki dan ustvrdio (a da te niko nije pitao) da ti nisi normalan, he, he, he....
topcat topcat 16:47 11.02.2009

Re: ...cemu?

antonacci
normalan varijetet

hm.
antonacci antonacci 17:25 11.02.2009

Re: ...cemu?

nace, danas se ta navedena podela uopste vise ne koristi, jer se po


Dve reci izvucene iz konteksta... to je sve sto imas da kazes?
antonacci antonacci 17:41 11.02.2009

Re: ...cemu?

vladimir petrovic
Antonacci
... u slucajevima nimfomanije i satirijaze (muska nifmomanija).

Šta je to, bilo kod ženskih bilo kod muških?
Perverzija?
Ili jači libido?

Kao što neki uživaju da popiju jednu ili dve kafice, neki drugi vole da popiju pet i više kafa na dan?
Da li nešto nije u redu sa ovima što vole više puta na dan?

Ovi "English-speaking" sajtovi na Internetu, koje sam konsultovao pripremajući se za ovaj post, poput drugorazrednog profesorčića, retko su pominjali nimfomaniju. A meni, skromnom i učtivnom, bilo neprijatno da sve pomenem (pitam ili dam svoj stav) u jednom (jedinom) pisanom tekstu, ionako patim od opširnosti u pričanju...

A ti ćeš sigurno dati potreban odgovor, jer si malopre isticao da će slobodan seks spasti svet (ja, naivko, kao što sam već govorio, sve sam verovao da će lepota spasti svet,).

Siguran sam da ćeš nam dati pravi odgovor, jer nisi ti džabe pre neki dan ustvrdio (a da te niko nije pitao) da ti nisi normalan, he, he, he....


Hoces da ti ispisem celokupnu zvanicnu klasifikaciju poremecaja seksualnosti? Ozbiljno pitam, ako bi to razjasnilo neke stvari.

Satirijaza i nimfomanija nisu perverzije vec su poremecaji libida.
Ali termin "perverzije" se u savremenoj psihijatriji koristi iskljucivo zarogonski. Ili ga koriste (srpski) psihoanaliticari odgojeni na shvatanjima nekih Frojdovih saradnika i jos sve dodatno otrovanih patrijarhalnim i palanackim shvatanjima seksa koje ne dopire dalje od misionarskog polozaja i to samo onda kada zelis da napravis dete.

Inace, nista ne fali kad imas seks vise puta na dan, samo da stignes da jedes i odes na posao i sve je ok.


topcat topcat 02:52 12.02.2009

Re: ...cemu?

vladimir petrovic
(ja, naivko, kao što sam već govorio, sve sam verovao da će lepota spasti svet,).

Ma to je jos super, zamisli one naivcine koji su vjerovali da ce ljubav spasiti svijet.
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:47 10.02.2009

A umetnost?

Sa malom dozom tuge primećujem da niko (bar niko do sada) ne reaguje na moje primere seksualnih perverzija u literaturi (De Sad), filmu (Pazolini) i slikarstvu (Dali). Doduše, jedino je Srdjan Mitrović rekao da je gledao Pazolinijev film koji sam naveo, i da mu se nije bio svideo.

Ja čekam marca de.manccinia, u nadi da će se bar on složiti sa mnom da je Salvador Dali običan drkadžija, te da je njegovo slikarstvo proizvod seksualne isfrustriranosti (ovo znam jer smo već ranije razgovarali na tu temu).

Ili je možda post suviše dugačak, pa ne stižete da ga pročitate do kraja, he, he, he...

????
I am waiting!
reanimator reanimator 23:52 10.02.2009

Re: A umetnost?

vladimir petrovic


????
I am waiting!

Evo..za početak...roman "U potpalublju"..glavni junak se u jednom periodu intenzivno bavi frotirizmom. A ima i sex na groblju, u vrlo dramatičnom trenutku, što je ipak više odraz trenutnog ludila.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:53 10.02.2009

Re: A umetnost?

Dali je meni skroz ogavan. ne volem ga a to možda ima veze sa tim što je perverznjak a možda i nema. pokušavam da gledam na delo i lik posebno. u ovom slučaju mi se ne svidja niti delo niti lik. dali je to zbog toga što je on običan drkadzija ili ne ne znam.
marco će da se javi valjda eno ga u drugoj sobi.

pazolinijev film nisam mogla da gledam više od 10/15 minuta. nežan mi stomak.

de sad je mislim najgori slučaj al sad nemam mnogo vremena izgoreće mi večera.
topcat topcat 23:54 10.02.2009

Re: A umetnost?

vladimir petrovic


????
I am waiting!


Polako, polako...
Tek smo poceli. Imamo punih 7 dana. :))))
vladimir petrovic vladimir petrovic 00:03 11.02.2009

Re: A umetnost?

Njanja de.manccini
al sad nemam mnogo vremena izgoreće mi večera.


Baš sam pre neki dan, na našem (beogradskom) buvljaku, video da se prodaju tzv. "Kuvarice" (znaš već one starinske vežene stvari na belom platnu, sa laganim tekstovima, što se stavljaju iznad štednjaka).

Na jednoj je pisalo: KUVARICE MANJE ZBORI DA TI RUČAK NE IZGORI.

Doduše, kod tebe je u pitanju večera, ali se ta reč ne rimuje, jer ima tri sloga, a o svemu se kod kuvarica mora voditi računa, he, he, he...
topcat topcat 00:06 11.02.2009

Re: A umetnost?

vladimir petrovic

Na jednoj je pisalo: KUVARICE MANJE ZBORI DA TI RUČAK NE IZGORI.

To je bilo i na onim slicicama iz albuma Sarah Kay, ako se netko sjeca.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:08 11.02.2009

Re: A umetnost?

Doduše, kod tebe je u pitanju večera, ali se ta reč ne rimuje, jer ima tri sloga, a o svemu se kod kuvarica mora voditi računa, he, he, he...

kako bre se ne rimuje? vidi ovo:
KUVARICE MANJE ZBORI
DA TI VEČERA NE IZGORI!
scabies scabies 00:09 11.02.2009

Re: A umetnost?

Qvarice manje zbori
da vecera ne izgori
(skratismo za taj slog)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:17 11.02.2009

Re: A umetnost?

e hvala ti scabies!

topcat topcat 00:21 11.02.2009

Re: A umetnost?

vladimir petrovic
Sa malom dozom tuge primećujem da niko (bar niko do sada) ne reaguje na moje primere seksualnih perverzija u literaturi (De Sad), filmu (Pazolini) i slikarstvu (Dali).


Film nisam gledala pa o tome ne bi komentirala.

De Sad me nervira. Napadan je, isforsiran i mogu ga podnijeti samo u malim dozama.
Roman koji mi je pao na pamet kao ...hm...bolestan (iako nema opisa eksplicitnog seksa) - je Suskindov Parfem.

Dalija sam uvijek dozivljavala kao "opaljenog", ali ga nikad nisam smjestila na patologiju.
Svidjaju mi se svi oni satovi u pustinji.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:28 11.02.2009

Re: A umetnost?

de sade...pazi ovu slikicu:

Image taken from online archive of the 1789 Dutch edition of "The story of Juliette" and the 1797 edition of "The story of Justine" by the Marquis de Sade:

The image does look as if these texts describe a harmless aristocratic sexual romp. However, de Sade and his publisher were both arrested by the Minister of Police in 1801 for writing and publishing Justine and Juliette.

topcat topcat 00:34 11.02.2009

Re: A umetnost?

njanja_de.manccini

The image does look as if these texts describe a harmless aristocratic sexual romp. However, de Sade and his publisher were both arrested by the Minister of Police in 1801 for writing and publishing Justine and Juliette.

Doduse, to je i bila prava slika aristokratskog drustva i njihovih "zabava".
vladimir petrovic vladimir petrovic 00:38 11.02.2009

Re: A umetnost?

"The story of Justine" by the Marquis de Sade:


Stari pokvarenjak De Sad je proveo oko 30 godina u - zatvoru. Čak je bio osudjivan i na smrt, pa je u poslednjem trenutku izbegao, valjda zbog dogadjanja Francuske revolucije...

Meni je zanimljivo ono (to sam pomenuo u tekstu) da je tek u novije vreme došlo do nove valorizacije dela De Sada, tako da mu se sada lepi epitet "filozof", a ne samo pornografski pisac.

Medjutim, ne želim da budem prestrog prema njemu, njegova zasluga za francusku književnost XVIII veka je velika. Takodje, moramo shvatiti da je on imao "guts" da pokreće teme koje je pokretao i da o njima piše, te da za njih ide i na robiju... Tako, kada sam na početku ovog teksta rekao "stari pokvarenjak" učinio sam to dosta "iz milja", a ne zbog nekakvog prezira, daleko od toga.
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:01 11.02.2009

Re: A umetnost?

Ех, Дали, већ сам рекао пре, а и сам се сећаш да сам рекао, бљак. Нисам ни знао за детаље из његове биографије (више од пола је вероватно и измишљено као реклама) нити ме много интересују. Слике су безвезе. То је све.

Мени је од целог текста запала једна ситница за око. Просто ми запарале уши, засметала ми. Кажеш

frotirizam (dodirivanje/trljanje o drugu osobu, koja se s tim ne slaže)

Из неког разлога ме подсећа на причу мог пријатеља који је био опљачкан у Чикагу. Не говори добро енглески па је то испало овако

"Two man stopped me on the street and .... mmmm.... Marco how do you say when someone asks for your money in a not nice way"
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:20 11.02.2009

Re: A umetnost?

Topcat
...Roman koji mi je pao na pamet kao ...hm...bolestan (iako nema opisa eksplicitnog seksa) - je Suskindov Parfem.

Slažem se. Uvrnuto, ali ima "nešto" u toj knjizi, dobro je da postoji...
topcat topcat 13:52 11.02.2009

Re: A umetnost?

Ako nista drugo, a ono cijelo vrijeme osjecas neki miris...
Od one ribarnice na pocetku, pa do onog zadnjeg "parfema".
crossover crossover 17:48 11.02.2009

Re: A umetnost?

vladimir petrovic
Ja čekam marca de.manccinia, u nadi da će se bar on složiti sa mnom da je Salvador Dali običan drkadžija, te da je njegovo slikarstvo proizvod seksualne isfrustriranosti (ovo znam jer smo već ranije razgovarali na tu temu).

Салвадор Дали јесте "велики мастурбатор", о томе недвосмислено сведочи његово дело. Уметник који се палио на Les Chants de Maldoror, као и још неки надреалисти. Опасан преварант који је од дркања направио добар посао и светску славу.
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:00 11.02.2009

Re: A umetnost?

Crossover
Опасан преварант који је од дркања направио добар посао и светску славу.


Pa i za to je potrebno kefalo...

Ne zaboravimo da se on u mladosti družio sa dvojicom ljudi koji su, svaki za sebe, bili veliki španski umetnici. Mislim na Luisa Bunjuela i Federika Garsija Lorku. Saradjivao je sa njima na umetničkom planu. Bio je vidno seksualno neadekvatan čovek a uspeo je da jednom francuskom pesniku preotme - suprugu.

I napravio je, baš kako ti kažeš, dobar posao i svetsku slavu. Sigurno je umro zadvoljan sobom, što je važno.

Nekada se isplati biti "veliki drkadžija", odnosno masturbator sa stilom.
vishnja92 vishnja92 20:14 11.02.2009

Re: A umetnost?

uspeo je da jednom francuskom pesniku preotme - suprugu.

pa to nije do pesnistva nego do supruge :))
(koja...aj da cutim)

a i saradnja je postojala u nekom ranom dobu. posle se pokvarilo - jasno je da je moralo.

Dali nije vredan mnogih reci, sve u svemu.
antonacci antonacci 21:48 11.02.2009

Re: A umetnost?

Dali nije vredan mnogih reci, sve u svemu.


Nema potrebe za recima, Corpus hypercubus i jos par radova... govore vise od svih reci...
vishnja92 vishnja92 10:06 13.02.2009

Re: A umetnost?

ja ga smatram precenjenim, kakogod.
dunja73 dunja73 00:36 11.02.2009

Bangkok

Pa ,dajte ,sta mislite zasto je Tajland toliko "popularan" ,samo zbog prirodnih lepota... Ili sex turizma ...Zgrozila sam se kad mi je jedan prijatelj ispricao ustvari "bit" sex turizma na Tajlandu ..Nije tamo njima fora da odu do prostitutke ,koja je mlada ,lepa i jeftina... vec su dole zviteri ili cviteri ( ne znam na nasem kako ih zovu ) popularni ...Naime ,mnogi muskarci ,to trebaju ,da u rukama drze grudi zene ,a da istovremeno se zadovolje kroz homoseksualizam..
Cak te operacije ,sto se u masovno rade u Bangkok ..su ustvari tog tipa (cviterskog) najvise , jer se to danas da unovciti...

Kuda ide ova civilizacija ,a ?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:38 11.02.2009

Re: Bangkok

dekadencija, dekadencija, dekadencija! propast rimskog carstva .... još jednom.
topcat topcat 00:40 11.02.2009

Re: Bangkok

dunja73
..Nije tamo njima fora da odu do prostitutke ,koja je mlada ,lepa i jeftina... vec su dole zviteri ili cviteri ( ne znam na nasem kako ih zovu ) popularni ...Naime ,mnogi muskarci ,to trebaju ,da u rukama drze grudi zene ,a da istovremeno se zadovolje kroz homoseksualizam..


Ovo sam i ja cula. Navodno najvise idu ljudi iz Evrope i to mahom ozenjeni, s djecom, sluzbeno ugledni, fini...bla, bla...
dunja73 dunja73 00:49 11.02.2009

Re: Bangkok

Ovo sam i ja cula. Navodno najvise idu ljudi iz Evrope i to mahom ozenjeni, s djecom, sluzbeno ugledni, fini...bla, bla...


Evropljanin je dole "na ceni" bukvalno je tako ...Kaze ovaj moj poznanik ´"gledaju te ko u Budu ,klanjaju ,ljube ti ruku" ...Njihovi muskarci se mladi zene i nemaju puno muskog sveta -ovo je tema za nsarski moram ga to pitati nekad... Njihova genetika je "nesto cudna" ,mada sex turizam im je najrazvijenija grana privrede ...( izgleda)

A tek za pedofile - posla samo tako ..





topcat topcat 00:58 11.02.2009

Re: Bangkok

dunja73

Evropljanin je dole "na ceni" bukvalno je tako ...Kaze ovaj moj poznanik ´"gledaju te ko u Budu ,klanjaju ,ljube ti ruku"

Cim postoji takav oblik turizma znaci da imaju koga usluziti.
Meni licno je to ponizenje za covjeka i zanima me odakle takav poremecaj u glavi ( i jednih i drugih)
Dio odgovora mozda lezi u onim mojim gore opisanim partnerima koji jedno drugom glume svece...pa jednom eksplodiraju - i odu u krajnosti.
bauer. bauer. 04:52 11.02.2009

khm, khm...

- Legenda kaže da je De Sad ozloglašenu knjigu «120 dana Sodome» ispisao u zatvoru Bastilji, na obema stranama toilet papira, u rolni dugoj 12 metara. Drugim rečima, od onoga ko piše na toalet papiru i u zatvoru, ne može da se baš očekuje decentna literatura, he, he, he...


urbana legenda, rekao bih. nisam znao da su tada imali toalet papir u rolni? šta su ti ti francuzi, ni danas nemaju kupatilo u svakom stanu, umesto tuširanja se parfemišu, ali u baroknim zatvorima imaju toalet papir u rolni... he, he, he, :)))))
topcat topcat 07:02 11.02.2009

Re: khm, khm...

bauer.

urbana legenda, rekao bih. nisam znao da su tada imali toalet papir u rolni? šta su ti ti francuzi, ni danas nemaju kupatilo u svakom stanu, umesto tuširanja se parfemišu, ali u baroknim zatvorima imaju toalet papir u rolni... he, he, he, :)))))

Mudro Dzeche! (sad onaj sa sirokim osmjehom)
Kad je ono Pariz dobio kanalizaciju?
(koja je to tek Perverzija!)
bauer. bauer. 07:27 11.02.2009

Re: khm, khm...

Kad je ono Pariz dobio kanalizaciju?
(koja je to tek Perverzija!)

Sad dolazi onaj sa namigivanjem... )
bauer. bauer. 07:28 11.02.2009

Re: khm, khm...

vidi, radi... na momente...
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:03 11.02.2009

Re: khm, khm...

Bauer
urbana legenda, rekao bih. nisam znao da su tada imali toalet papir u rolni? šta su ti ti francuzi, ni danas nemaju kupatilo u svakom stanu, umesto tuširanja se parfemišu, ali u baroknim zatvorima imaju toalet papir u rolni... he, he, he, :)))))


Prvo, legenda je legenda - ne mora sve da bude tačno.

Drugo, ne sme se zaboraviti da je De Sad bio - aristokrata, oženjen veoma bogatom ženom, pa je možda svoje klozetske potrebe rešavao na bolji način nego ostali običan svet, he, he, he... (Na Google-u čak postoji i fotografija te ispisane klozetske rolne, za neverne Tome da očima vide).

By the way, ja sam taj podatak stavio tamo gde mu je mesto - medju trivijalnostima.

Nije važno da li je to stvarno bila rolna toalet-papira, važno je da je on imao snage i volje da piskara po papiru i da pokolenjima ostavi svoje opscene maštarije, koje i dan danas provociraju dokone čitaoce...
bauer. bauer. 08:29 11.02.2009

Re: khm, khm...

Nije važno da li je to stvarno bila rolna toalet-papira, važno je da je on imao snage i volje da piskara po papiru i da pokolenjima ostavi svoje opscene maštarije, koje i dan danas provociraju dokone čitaoce...

Ma pusti to, ja se pitam šta ćemo u budućnosti da radimo...
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:20 11.02.2009

Re: khm, khm...

Bauer
Ma pusti to, ja se pitam šta ćemo u budućnosti da radimo...


Uh, ovo me je zabrinulo... Samo šest poza, s tim što

"Jedno od glavnih otkrića je da takozvana misionarska poza, koja je tako laka u zemaljskim uslovima, jednostavno nije moguća u svemiru", istakao je Koler.

Moraćemo da zaboravimo i ovde misionarsku pozu...

topcat topcat 06:27 11.02.2009

Palo mi na pamet

Kad vec govorimo o umjetnosti, titulu najperverznijeg u klasicnoj muzici nosi Franz Schubert. Da li je stvarno bilo tako ne znam, ali se navodno na tim kucnim koncertima i zurkama, tzv. Schubertijadama, desavalo..."svasta". Prema nekim izvorima izgleda da je imao i homoseksualne pa i pedofilne sklonosti (kazu da nema cvrstih dokaza, a i dobna granica je varljiva), a navodno da je tete Sponzorke obilato usluzivao (ne samo kompozicijama). Kako covjek nije imao krov nad glavom i uglavnom je bio gladan, mozda mozemo donekle pripisati prezivljavanju.
Citirat cu sto sam nasla u muzickoj enciklopediji:
"Anyone who knew Schubert knows he was of two natures foreign to each other and how powerfully the craving for pleasure dragged his soul down to the slough of moral degradation"
Kazu da je bio vrlo malen rastom (1, 50) i slabog vida. Vjerojatno je zato bio sramezljiv i iskompleksiran, sto je rezultiralo oscilacijama u ponasanju.
Umro je od sifilisa u 32-oj godini.
Unfuckable Unfuckable 06:30 11.02.2009

Re: Palo mi na pamet

Umro je od sifilisa u 32-oj godini.

pa neće od upale pluća, sigurno
dunja73 dunja73 09:50 11.02.2009

Re: Palo mi na pamet

Kazu da je bio vrlo malen rastom (1, 50) i slabog vida. Vjerojatno je zato bio sramezljiv i iskompleksiran, sto je rezultiralo oscilacijama u ponasanju.
Umro je od sifilisa u 32-oj godini.



Ko podleze "Tai carima i sex turizmu " Postoje i mnoge druge zemlje sa ovom granom privrede ,ali zasto je Tajland "IN" ? Neko ih je okarakterisao kao muskarce sa kompleksom "nize vrednosti" .Budu uglavnom nehebovici ( pa traze tamo partnerku -to mi je ok -ili iskustva sticu koja nisu stekli do 40-e god zivota) ozenjeni kojima je zena u kuci "sef" ,poslovni -koji su potcinjeni u odnosu na "sef" itd.. Oni ustvari tamo na tim mladolikim i maloletnim Tai ,demonstriraju muskost koju u svojoj okolini ne mogu da ostvare... Takodje raj za perverzne homoseksualce , za lezbo , za transvestite ,leglo zwitera ...

Zasto sam se ja nakacila na Tajland "ko `smrt na babu "? Zato sto mi je postalo ogavno u Nemackoj da skoro svaki treci covek ili par tamo provodi godisnji odmor ,i zadivljeni "prirodnim lepotama " preporucuju isti.Ovo nije nikakva anti -reklama Tajlanda sa moje strane , samo se drzim autorove teme -"perverzija, cemu "?

@ Topkat

Ja bih pomenula nekog koga sam ranije obozavala ,nekoga ciji glas smatram bozanstvenim , i ciji mi "slucaj" nikako ne ide u glavu , Fredi Mercuri..
antonacci antonacci 18:49 11.02.2009

Re: Palo mi na pamet

Ja bih pomenula nekog koga sam ranije obozavala ,nekoga ciji glas smatram bozanstvenim , i ciji mi "slucaj" nikako ne ide u glavu , Fredi Mercuri..


A njegov slucaj je...?

Umro je od AIDSA, toliko znam, ali slucaj implicira da tu postoji neki socni trac kog nisam svestan.
Unfuckable Unfuckable 19:27 11.02.2009

Re: Palo mi na pamet

pazi : gomila žena
ali gomila....(to sad, ja kao znam gomilu žena, čitaj između redova )
bila je zapanjena podatkom da je Mercury bio gej
s obzirom da je za njih predstavljao prototip muškarca i po

Re: Palo mi na pamet

hehe, zene su cudo!
imam jednu drugaricu koja ima isti problem kao ta tvoja gomila, ali zato ima talentovanu macku koja ume odlicno da proceni. dolazi da se umiljava samo muskaracima koji vole iskljucivo zene. predlagala sam drugarici da nosi macku i kad krene u izlaske.
Unfuckable Unfuckable 20:03 11.02.2009

Re: Palo mi na pamet

ima to neke veze s hormonima, huh ?
ali - ove "moje" su ga gledale samo preko tv-a, pa nećemo da budemo prestrogi - mislim da je to samo mali prilog priči o "modelima"
Sličan pičvajz nastao je kada je objavilo istu vest za Roka Hadsona....auuuuu, tih razočarano - besnih pogleda za par kapi neverice....tma !
dunja73 dunja73 20:21 11.02.2009

Re: Palo mi na pamet

bila je zapanjena podatkom da je Mercury bio gej


Ha ,da je bio samo gej ,vec je bio "perverzni gej " ...
vishnja92 vishnja92 20:27 11.02.2009

Re: Palo mi na pamet

bila je zapanjena podatkom da je Mercury bio gej

slepe kod ociju, sta reci. di je scabies sad da je nesto priupitam?
Ha ,da je bio samo gej ,vec je bio "perverzni gej " ...

a ovo bi znacilo - sta? ozbiljno pitam, ne zezam se.
Unfuckable Unfuckable 20:43 11.02.2009

Re: Palo mi na pamet

,vec je bio "perverzni gej " ...

da to nije neki/a koji/a dok radi ono sa dečkom/devojkom,
zamišlja hetero parove ?

Re: Palo mi na pamet

ima to neke veze s hormonima, huh

nema
Unfuckable Unfuckable 21:00 11.02.2009

Re: Palo mi na pamet

hm, surova si
ja sam smeo kintu da stavim na to da ima ...
ono : feromoni, miris, testosteron...ovo - ono
scabies scabies 22:02 11.02.2009

Re: Palo mi na pamet

di je scabies sad da je nesto priupitam?
Neko je rekao scabies?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:04 11.02.2009

Re: Palo mi na pamet

scabies
di je scabies sad da je nesto priupitam?
Neko je rekao scabies?

ma to ova vishnja samo proziva nekoga.
vishnja92 vishnja92 22:18 11.02.2009

Re: Palo mi na pamet

pardoniram, doslo mi :)
apropo diskusije o "pravim muskarcima" i tako toga :)
scabies scabies 22:24 11.02.2009

Re: Palo mi na pamet

Vishnja, cekam pitanje....
vishnja92 vishnja92 23:24 11.02.2009

Re: Palo mi na pamet

pa to - prema tvojim (globalnim) kriterijumima - ne ulazim u detalje tipa boja kose, tamte-vamte - fredi je, priznaces, pozeljan muskarac. medjutimmedjutim.......

....ja laskam sebi da moji kriterijumi (za tzv. "pozeljnost" jednostavno iskljucuju ovakve slucajeve. skooooro pa sam sigurna da se pravipravipravi muskarac prepoznaje po tisucu i jednoj drugoj stvari (o telesnosti i putenosti pricam, ne o socijalnom&drugom partnerstvu).

za ovo ti ne mogu izneti nijedan jedini argument.
al svejedno sam te pobedila :)))

to jest - pobij suvislo ovaj moj nesuvisli komentar i imas od mene cokoladu. 300 grama.
scabies scabies 23:42 11.02.2009

Re: Palo mi na pamet

Pazi ovako... mrtva sam umorna pa slabo kapiram (a i kad nisam umorna hoce da mi zakaze kapiranje) tako da mi nije bas najjasnije sta treba da pobijem za tu cokoladu
To da je Fredi bio pozeljan? (iskreno meni bas smetaju njegova zeka-usta koji ni brkovi (tek to ume da mi smeta) ne mogu prikriti)
To da tvoji kriterijumi prepoznaju pravogpravog muskarca? A to vec zahteva experimentalnu proveru...
Ili to da mojim kriterijuma moze da promakne neki ne-bas-pravipravi muskarac?
Lepo mi pojasni, pa da osvojm tu cokoladu Ili da ne osvojim...
dunja73 dunja73 02:54 12.02.2009

Re: Palo mi na pamet

a ovo bi znacilo - sta? ozbiljno pitam, ne zezam se.






Koliko se ja u " medEcinu razumijem" ...Mora da se razdvoje pojmovi i da se drugacije gleda na gej ( normalne ) parove i na gej perverznjake ( dezorjentirane ) - uostalom kao i kod hetero

Mislis li da nema homo koji se ne zgrazavaju na cvitere ,na grupni sex , na transvestite ( i njihovu dezorjentisanost u seksu ) na klubove i vatacine i javno eksponiranje.... Homo ne smeju da se stavljaju svi u isti kos ..
dunja73 dunja73 03:10 12.02.2009

Re: Palo mi na pamet

Ja bih pomenula nekog koga sam ranije obozavala ,nekoga ciji glas smatram bozanstvenim , i ciji mi "slucaj" nikako ne ide u glavu , Fredi Mercuri..



Gledala sam mnogu dobru emisiju o njemu ..Pa su malo ubacili "zurke " kakve je pravio ..

Pa to njegovo rodno mesto( provincija ) i detinjstvo,pa razvojni put ..Pa familija ...Na kraju ko ne zaplace " alal mu vera"
vishnja92 vishnja92 07:50 12.02.2009

Re: Palo mi na pamet

Mislis li da nema homo koji se ne zgrazavaju na cvitere ,na grupni sex , na transvestite ( i njihovu dezorjentisanost u seksu ) na klubove i vatacine i javno eksponiranje....

a to je perverzno?
izgleda da nisam pazljivo pratila - mislila sam da smo elaborirali tezu da je sve ok kada postoji pristanak svih ucesnika. sta je tu perverzno?
ko formira kriterijum za perverzno? veze to s medicinom nema, samo sa kulturoloskim i inim predrasudama ove ili one vrste. sve je stvar koncenzusa.

izvinjavam se ako ponavljam nesto odozgo, bice da zaista nisam pazljivo pratila.
antonacci antonacci 01:17 14.02.2009

Re: Palo mi na pamet

s obzirom da je za njih predstavljao prototip muškarca i po


Pa valjda i peder moze biti muskarac, majku mu.
topcat topcat 01:24 14.02.2009

Re: Palo mi na pamet

antonacci

Pa valjda i peder moze biti muskarac, majku mu.


antonacci antonacci 02:15 14.02.2009

Re: Palo mi na pamet

topcat
antonacci

Pa valjda i peder moze biti muskarac, majku mu.




Jeste, jako je smesno. Evo toliko je smesno da sam malo pustio u gace. :/
Unfuckable Unfuckable 04:02 14.02.2009

Re: Palo mi na pamet

pa
može biti muškarac, kako ne može
u odnosu na pasivnog partnera - može
Muškarčina, čak.

Ali - mojoj drugarici koja je hetero....ne može

nema fajde
scabies scabies 04:39 14.02.2009

Re: Palo mi na pamet

Ali - mojoj drugarici koja je hetero....ne može
Ako cemo tako aktivno-pasivno... Bojim se da joj Fredi ne bi mogao da bude Muskarcina (ili bar samo muskarac) ni da je bio hetero... Ili se nadala-pa se razocarala...
vishnja92 vishnja92 10:27 14.02.2009

Re: Palo mi na pamet

Ali - mojoj drugarici koja je hetero....ne može

e neka si mu reko :)
vishnja92 vishnja92 09:13 11.02.2009

ovo

Čednost je najneprirodnija od svih seksualnih perverzija

zvuci tako nadobudno iz Hakslijevih usta.
(otpr. kao "uspeo sam! uspeo sam!"





vladimir petrovic vladimir petrovic 10:23 11.02.2009

Re: ovo

zvuci tako nadobudno iz Hakslijevih usta.
(otpr. kao "uspeo sam! uspeo sam!"


Ne diraj mi Hakslija. On mi je omiljeni engleski pisac. Mnogo zna, a i mnogo je veliki cinik, ali inteligentan cinik.

Otkud tebi ovoliki smajliji? Ja ih još uvek nemam. Nepravda!
vishnja92 vishnja92 10:47 11.02.2009

Re: ovo

i ja volim Hakslija, osim sto imam primedbe :)

tj - ovo bi bila, pretpostavljam, jedina - mozda zbog "Kontrapunkta". kad neko ko je izmislio Filipa da bi objasnio sebe kaze takvu stvar, mogu da se slozim sa izjavom ali ne i sa njim licno.

smajliji se kucaju :)
nek dobri bog pozivi vizuelno pamcenje i sve sto mozak zapamti mimo moje volje.
reanimator reanimator 12:21 11.02.2009

Re: ovo

vladimir petrovic
Otkud tebi ovoliki smajliji? Ja ih još uvek nemam. Nepravda!

Evo ti jedan, pa joj odgovori ko čovek :

miloradkakmar miloradkakmar 11:43 11.02.2009

Уметност почива на Еросу



Уметност почива на Еросу. Иако су у нераскидивој вези , уметников живот не би требало мешати са његовим делом. Он касније може да нам открије и разјасни нешто што нас " копка " , што нам се допада или не у уметничком делу,
Наведене примере , де Сад , Дали , Пазолини , нису ништа друго до потпуног , можда и преко тога , отварања личности , егзикуције емоција , стваралачког набоја ; досезања Нултог , нерешивог , скретања пажње , немоћ другачијег израза .... Они су се само прекомерно, па и изопачено, вратили основи уметности.
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:32 11.02.2009

Re: Уметност почива на Еросу

Milorad K.
Уметност почива на Еросу

Naravno. I to je jedino ispravno.
Иако су у нераскидивој вези , уметников живот не би требало мешати са његовим делом.

Ovde se već ne slažem. Često imam naviku da ponavljam:

Postoje autori za koje nije važno da čitalac poznaje njihov život, pošto njihova dela sama sebe objašnjavaju. S tim u vezi, čak ima mišljenja da što manje prepoznamo pisca u njegovom delu, vredniji su i delo i pisac.
Medjutim, postoje autori za koje je potrebno da znamo koliko-toliko, način na koji su živeli i kako su prestali da - živi (samoubistvo, recimo), jer su život i stvaralaštvo često čvrsto isprepleteni, te poznavanje života nikako ne umanjuje vrednost stvaralaštva, već ga dodatno pojašnjava. Prema tome, što više čitalac poznaje život pisca ili umetnika uopšte, to će se više diviti načinu koji je on koristio da da oduška svojoj duši i udovolji svom radoznalom umu....


Наведене примере , де Сад , Дали , Пазолини , нису ништа друго до потпуног , можда и преко тога , отварања личности , егзикуције емоција , стваралачког набоја ; досезања Нултог , нерешивог , скретања пажње , немоћ другачијег израза .... Они су се само прекомерно, па и изопачено, вратили основи уметности.


Slažem se. Uostalom, iz mog teksta proizilazi (nadam se) da su meni svi navedeni (De Sad, Pazolini, Dali) na izvestan način - dragi, možda baš zbog tih njihovih (nazovimo ih) izopačenosti. Najmanje sam fan Salvadora Dalija, ali mu skidam kapu - on je značajna figura u slikarstvu XX veka. Bez njega evropska umetnost bi bila siromašnija, iako ja lično ne bih bio presrećan da na zidu moje spavaće sobe okačim neku njegovu sliku, he, he, he...

Na kraju da ponovim: pišući ovaj post hteo sam da ukažem na to da seksualne perverzije ne smeju biti anatemisane per se (svi smo mi, manje više, u tom legionu, kako kaže mudra Isidora), da one mogu biti pokretači nečega kreativnog i uvek novog, jer počivaju na Erosu, kako ti to lepo podsećaš.

A dobro je da nema pravolinijskog/jednolinijskog puta!
miloradkakmar miloradkakmar 13:45 11.02.2009

Re: Уметност почива на Еросу



"Излети" у уметности , било да је реч о самом делу или уметнику ,су неопходни , неминовни, баш из разлога који наводиш за сексуалне перверзије:da one mogu biti pokretači nečega kreativnog i uvek novog.

Када сам рекао да уметников живот не би требало мешати са његовим делом, додао сам да живот уметника касније може да нам разјасни неке ствари за које , у првом читању , сматрамо да су неразумне , неморалне итд. Хоћу да кажем да , не би ваљало прво да прочитамо биографију псица , па онда роман или песму. Да пишчев живот не постане доминантан у односу на његово књижевно дело.
bocvena bocvena 13:44 11.02.2009

perverzije i umetnost


Prvo da pohvalim trud uložen u pisanje ovog posta, pa onda raznovrsnost u pristupu temi, pa sam stil. Uvek cenim osobine kod ljudi koje ne posedujem. Zadali ste nam težak domaći zadatak.
Čitala De Sada, gledala Pazolinija, volim Dalija. Ziskindov Parfem je remek delo, a jedan od omiljenijih filmova mi je Kronenbergov Sudar.
Jel sam ja perverzna? Da tražim stručnu pomoć? Nisam se pronašla na onom medicinskom spisku. Postoji uvek razlika između umetnosti i pornografije. Linija je tanka, ali ne treba odmah lepiti etikete.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:40 11.02.2009

Re: perverzije i umetnost

Ја сам одушевљен распоном који Холи има. Од Raising Arizona, преко Piano, до Crash, па онда Where art thou ... Неки људи су глумци, неки само то глуме.
topcat topcat 16:20 11.02.2009

Re: perverzije i umetnost

bocvena

Linija je tanka, ali ne treba odmah lepiti etikete.

Ali smo je ipak doblili...
O Suskindu - napisala sam "bolesno" aludirajuci na necije lozenje da ubija djevojke, odere im kozu da bi od nje napravio parfem...Meni je TO bolesno, a poruka je nesto drugo.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:26 11.02.2009

Re: perverzije i umetnost

ja se izvinjavam, al je Parfem mogao da zavrsi nekih 50 strana pre.
topcat topcat 16:44 11.02.2009

Re: perverzije i umetnost

Ili bar s nesto manje "derivata".
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:41 11.02.2009

Re: perverzije i umetnost

bocvena
Prvo da pohvalim trud uložen u pisanje ovog posta, pa onda raznovrsnost u pristupu temi, pa sam stil.

Hvala.
Jel sam ja perverzna?

Čim se čovek pita, onda (verovatno) nije. Oni koji jesu ne osećaju potrebu da pitaju, he, he, he.

Postoji uvek razlika između umetnosti i pornografije. Linija je tanka, ali ne treba odmah lepiti etikete


U načelu se slažem, ali ovde treba biti oprezan. Ono što je danas porno sutra može biti sasvim OK. Vremena se menjaju, pa tim i ukusi.

Ima neke lepote i u pornografiji. Hoću da kažem nije sve djubre i dno. Mudri ljudi kažu da se i na djubrištu ponekad nadje divan cvet.

Jer, ako vi kažete (s pravom) da uvek postoji razlika izmedju umetnosti i pornografije, ja kažem da postoji (a ponekad i ne postoji) razlika izmedju erotičnosti i pornografije. A mnogi se slažu da u erotičnosti ima lepote. S tim u vezi, često je veoma teško utvrditi i biti svestan kada erotičnost prestaje da bude to što jeste i prelazi lagano u pornografiju.... A što je najvažnije svaki čovek to drukčije doživljava, jer nema i ne sme da bude striktnih definicija i stilu: dovde je erotika (dozvoljeno i lepo), a odatle počinje pornografija (nedozvoljeno i ružno).

Ja samo ponavljam da seksualne perverzije per se nisu previše za osudu (perverzni ljudi nisu izuzeci nego legion), osim ukoliko drugome nanose (neželjenu) patnju...
maksa83 maksa83 19:01 11.02.2009

Re: perverzije i umetnost

Jel sam ja perverzna? Da tražim stručnu pomoć? Nisam se pronašla na onom medicinskom spisku. Postoji uvek razlika između umetnosti i pornografije. Linija je tanka, ali ne treba odmah lepiti etikete.

Shunga je japanska erotska umetnost, mada po motivima (po našim vladajućim merilima) spada u eksplicitnu hard core pornografiju. Najveći japanski umetnici (npr. i Hokusai) nisu imali nikakav problem da se u njoj okušaju. Gde je onda ta granica?
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:35 11.02.2009

Re: perverzije i umetnost

Нисам хтео да постављам линкове на те јапанске ствари. Доста што сам и ону Помпеју поставио, већ сам сумњив.

(О google шта све ти знаш о свима нама)

Сетио сам се песама које је мој друг Шпанац певао кад се добро налије. Поцрвениш до ушију кад их поново чујеш трезан.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:39 11.02.2009

Re: perverzije i umetnost

marco_de.manccini
Сетио сам се песама које је мој друг Шпанац певао кад се добро налије. Поцрвениш до ушију кад их поново чујеш трезан.

Марко, то ти је прирођено уметности.

Ево, на пример, кажи ми која ти реч, као рима, прва падне на памет кад напишем: муза...
Unfuckable Unfuckable 19:41 11.02.2009

Re: perverzije i umetnost

bluza ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:04 11.02.2009

Re: perverzije i umetnost

Unfuckable
bluza ?

vladimir petrovic vladimir petrovic 20:59 11.02.2009

Re: perverzije i umetnost

Predrag Brajović
...кажи ми која ти реч, као рима, прва падне на памет кад напишем: муза...

Unfuckable
...bluza ?


bauer. bauer. 02:05 12.02.2009

Re: perverzije i umetnost

bluza ?

meduza?

kao ono... imaš bluzu, ko meduzu
vladimir petrovic vladimir petrovic 03:00 12.02.2009

Re: perverzije i umetnost

Predrag Brajović kaže: Muza
Unfuckable kaže: Bluza
Bauer kaže: Meduza
Vladimir Petrović dodaje: Guza


Od ove četiri reči (Muza, bluza, meduza, guza) bi se mogla pesma sklepati, he, he, he...

Nota bene: Ne obraćajte pažnju na to da, sudeći po ovim rečima, Predrag ispade najintelektualniji, a ja najprizemniji. Unf i Džek su u zlatnoj sredini.
topcat topcat 03:00 12.02.2009

Re: perverzije i umetnost

Muza, bluza, meduza... Serpieri



crossover crossover 17:27 11.02.2009

Satirija

Nymphes et Satires (1873)
William-Adolphe Bouguereau

reanimator reanimator 17:32 11.02.2009

Re: Satirija

crossover
Nymphes et Satires (1873)
William-Adolphe Bouguereau


Prigovor!
Ovo nije perverzija. Ovo je san skoro svakog muškarca na planeti :)
EDIT Povlačim prigovor. Letim po blogu, pa nisam odmah skapirao da je ovo Satir :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana