Iracki eksperiment

jaksa scekic RSS / 03.09.2007. u 18:14

02.09.

Penzionisani britanski general Majkl Dzekson ostro je kritikovao americkog arhitektu invazije na Irak Donalda Ramsfelda.Oznacio ga je  kao najodgovornijeg coveka za haos u ovoj arapskoj zemlji.”Intelektualni bankrot”-rekao je general Dzekson koji je sve do prosle godina bio nacelnik generalstaba britanske vojske.
03.09
Iracka zastava istaknuta je na palati nekadasenjg diktatora Sadama Huseina u Basri.Ovaj kompleks koristile su britanske snage odmah posle invazije na ovu zemlju.Britanci su se danas povukli na aerodrom,i Basra je ponovo grad kome upravljaju Iracani.Ovo je pocetak britanskog povlacenja iz Iraka.


Cesto me pitaju:”Sta je to krenul naopako u Iraku,zasto,ko je i sta pogresio”.Na prvi mah pitanje komplikovano,ali u stvari i nije.Boravio sam u Iraku neposredno pred rat,i stigao par  dana posto se zavrsio.Video sve greske koje su Amerikanci pocinili,ali Amerikanci kao Amerikanci,misle da sve najbolje znaju i da ne treba da pitaju za savet.(Nisam ni mislio da treba da pitaju mene,nego neke koji mnogo bolje znaju)

Evo spisak gresaka(po meni)
1.Planovi za posle ratni Irak poceli su da se prave neposredno pred invaziju,a i ti planovi su bili toliko maglicasti i nedefinisani,tako da kao i da nisu postojali.Neko mi je ispricao da su planovi za psleratnu Nemacku saveznici poceli da prave polovinom 1942 godine.

2.Nisam vojni strucnjak,ali je invazija izvrsena sa mnogo manjim brojem trupa nego sto je trebalo.To je bila nova Rasfeldova doktrina,da sa manjim snagama,kojim predhodi precizno bombardovanje  brzo stigne do Bagdada.To je i izvedeno.Ali zatim su nastali problemi.Malo vojske koja nije bila obucena da bude i policija u isto vreme.

3.Katastrofalna odluka Ramsfelda da raspusti Iracku vojsku,policiju i sva ministarstva.Sluzbeni razlog-svi su bili clanovi Baas,Sadamove partije.Preko noci na ulicama se naslo oko tri miliona ljudi sa oruzjem,i nekoliko miliona nezaposlenih.Odjednom bez para,bez posla.

4.Procena da ce Iracani vecno da ih smatraju osloboditeljima,i da ce odmah moci da sami razvijaju gradjansko drustvo.Potpuno je prenebregnuta opasnost od Siteske osvete prema Sunima(manjima vladala vecinom)

5.Podcenjen iranski faktor.Nije blokirana granica prema Iranu.

 

Cim se rat zavrsio,kao i slavlje Iracana sto Sadama vise nema,obican Iracanin se zapitao sta i kako dalje.Treba shvatiti da je do tad Iracanin ziveo po pravilima koje je Sadam propisivao.Ko i gde i kako ide u skolu,ko i gde se zaposljavao,sve instrukcije su stizale ili od rukovodstva ili preko televizije.Jednostavno,Iracanin nije imao sta da razmislja.Ako nije bio clan Baas partije(a takvih je bilo malo) nije bilo kupona za hranu,nije bilo jeftine struje,nije bilo jeftinih stanova.Jednostavno to je bio “way of life”.Drzava-odnosno rezim je odredjivao sve.

Trebalo je znati da su Iracani ponosan narod.

”Hvala Amerikancima sto su nas oslobodili Sadama”.-toliko puta sam cuo na ulicama dok se jos moglo slobodno ici po restoranima.-“Ali sad neka odu i nas puste da uredimo zemlju”.

A to uredjivanje zemlje Amerikanci su zamisljali po svom modelu.I dok je vladao haos,i dok su Amerikanci pokusavala da u Iraku izgrade americko drustvo,Iracani,kojima je to bilo strano  poceli su masovno da idu u dzamije,mnogo vise nego za vreme Sadama.Razlog- jednostavan,na kraju molitve cekali su lokalnog Imama da im kaze sta da rade.Za Imame Amerikanci su bili okupatori.Jug zemlje postaje pun iranskih agenata.


Preko noci su Amerikanci izbrisali strukturu vlasti u zemlji.Secam se nekoliko nedelja posle rata sef bagdadaske policije im se ponudio da organizuje red i mir na ulicama glavnog grada,ali su ga Amerikanci odbili.Odbili jer je bio clan Sadamove partije.

 

Da je njihovo znanje Sadamovog Iraka veoma  povrsno shvatio sam jednog dana kad je u nas biro u Hotelu Palestina doslo troje  Amerikanaca da popricaju “off the record” .Zanimalo ih je sta mi mislimo kako stvari idu.

 Moje prvo pitanje je bilo zasto su raspustili sva ministarstva i tako dobili milionski broj nezaposlenih i nezadovoljnih Iracana. “Svi su oni bili clanovi Baas partije”.-bio je kratak odgovor. “Da li vi znate ako niste bili clan partije,a sedeli na recepciji ministarstva,da niste imali mesecno 30 jaja i desetak komada piletine i nesto brasna i zejtin”.-odgovrio sam.-“I kakve veze ima zena koja je sedela na ulazu,sad je je nezaposlena,sedi na ulici,ima najmanje  troje dece,i ona treba da Vas voli. “A stvarno”.-rece jedan od Amerikanaca.”Zanimljivo”
Zatim sam ih pitao,zasto nema neki TV program.Rekose da nije potrebno jer sad ima nezavisne stampe,Iracani mogu da citaju novine. “A il znate da Iracani za vreme Sadama nisu mnog ni citali novine”.-odgovorih.-“Sadam je koristio televiziju za sve sto je bilo vazno da im se kaze,oni ljudi cekaju da ih neko organizuje,oni ljudi ako nesto vide na TV onda im je to vazno”. Nisam dobio odgovor,brzo su otisli i vise nikad nisu dosli.”Ovo se nece dobro zavrsiti”-rekoh sebi. 

Jednostavno Amerikanci su ignorisali sve ono sto je do tad postojalo u Iraku,ignorilsali su istoriju,ignorisali su cinjenicu da je sunitska manjina vladala nad sitskom vecinom.Ponasali su se kao kolonizatori koji su tu dosli da vladaju zemljoma a ne samo da ih oslobode tiranina.Nije bilo struje(bilo za vreme Sadama),nije bilo benzina(bilo za vreme Sadama),nije bilo vode(bilo za vreme Sadama)nije bilo policije,nego americki vojnici koji su paranoicno prvo pucali,pa onda gledali gde i na koga pucaju.Danima je kukao i molio direktor baghdadske   toplane da dodju nemacki inzenjeri koji su je gradili i da je poprave.”Ne” bio je odgovor.”Mi Amerikanci cemo to da popravimo”.Nisu znali,te Bagdad danima nije imao struju i vodu.

Za razliku od Amerikanaca Britanci su u Basri postupili mnogo pametnije(zbog duzeg kolinijalnog iskustva).Kad su usli u Basru odmah su kontaktirali lokalne vodje i napravili neku vrstu dogovora,”Mi smo tu,necemo Vas dirati,ali ni Vi nas”,i tako su britanski vojnici dugo mogli da patroliraju Basrom bez slemova.
Kad je u Bagdad stigao britanski diplomata da otvori ambasadu,koju je jedan iracanin cuvao toliko godina,a i za vreme bombardovanja,otisao je do americkog privremenog upravitelja,koga je Ramsfeld postavio,i ponudio mu svoje usluge i nekoliko saveta.Cak,koliko je meni poznato nije ni saslusan.
Neki bi rekli Britanci se povlace jer Iracka vojska i policija postala organizovana sila koja moze da kontrolise grad.

Ja bih rekao da je nov britanski premijer Brown shvatio da je iracka avantura zavrsena porazom.Samo je pitanje kad ce Bush to da shvati.A nije moralo tako da se zavrsi.Iracani su divan narod i mnogo mi ih je zao.Valjda ce jednog dana ziveti u miru

PS:I ako me pitate da li je trebalo Sadama maknuti,moj odgovor je da.Mnogo zla je  naneo svom narodu.Pitanje je samo kako ga je trebalo smeniti.Moj odgovor: Ne vojnom intervencijom i ne sankcijama.Koliko je Sadam naneo zla obicnom Iracaninu,toliko su zla nanele i sankcije.Ali,to nam je nesto poznato,zar ne?

     




 

 



Komentari (184)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vucko vucko 18:34 03.09.2007

Hvala Jakša

Ta imbecilna samouverenost američke okupacione uprave je stvarno antologijska. Vojska se specijalizovala za pobeđivanje (rasturanje?), ali im slabo ide uloga okupatora :)

Bilo mi je veselo kad je kod Kvirija na blogu 1389..., što je neki patriotski-borbeno raspoložen tip rekao kako bi se stidio da je Britanac, jer Britanija sada nema spoljnu politiku, kao - sve isto kao Amerikanci. A meni se čini da britanska spoljna politika prosto lepo i lagodno živi - u senci slona.

Kako ti, inače, izgleda Gordon Braun? Meni se nekako čini da bolje pliva nego što su mu proricali...
dezelin dezelin 18:40 03.09.2007

Re: Hvala Jakša

Iracani su divan narod i mnogo mi ih je zao.Valjda ce jednog dana ziveti u miru


Stvarno divan. Verovatno zbog toga svakodnevno ubiju po stotinak sunarodnika. Ali naravno, za to su im ameri krivi, jer su im skinuli diktatora-monstruma sa vlasti koji je sve drzao "pod kontrolom".
vucko vucko 18:56 03.09.2007

Divni narodi


Stvarno divan. Verovatno zbog toga svakodnevno ubiju po stotinak sunarodnika. Ali naravno, za to su im ameri krivi, jer su im skinuli diktatora-monstruma sa vlasti koji je sve drzao "pod kontrolom".

E kad si se već zakačio na moj post, evo ti pa pogledaj ovo.

Paz' samo da ne objasniš Jakši kakvi su Iračani :)
dezelin dezelin 19:02 03.09.2007

Re: Divni narodi

vucko

Stvarno divan. Verovatno zbog toga svakodnevno ubiju po stotinak sunarodnika. Ali naravno, za to su im ameri krivi, jer su im skinuli diktatora-monstruma sa vlasti koji je sve drzao "pod kontrolom".

E kad si se već zakačio na moj post, evo ti pa pogledaj ovo.

Paz' samo da ne objasniš Jakši kakvi su Iračani :)


Ok. Pa ako je to istina da je Irak bezbedniji za zivot od Cikaga, cemu onda tolika frka? Znaci Ameri dobro rade posao??
vucko vucko 19:05 03.09.2007

Re: Divni narodi

Pa može i tako da se shvati - uskladili su Iračku stopu kriminaliteta sa onom back home :)
dezelin dezelin 19:09 03.09.2007

Re: Divni narodi

vucko
Pa može i tako da se shvati - uskladili su Iračku stopu kriminaliteta sa onom back home :)


Ne stvarno sada, bez imalo ironije - ako je tako (a ja sam mislio da je mnooogooo, mnooogooo losija situacija tamo u Iraku) onda je to po meni prilican napredak u odnosu na Sadamovu diktaturu kad obican Iracanin nije znao dal' ce da ga otruju fozgenom ili nekim drugim nervnim gasom ili ce da ga samelju zivog u masini za mlevenje mesa ako je politicki neprijatelj "partije".

Nadam se da je moj zakljucak ispravan.
Goxy Goxy 19:09 03.09.2007

Re: Divni narodi

E kad si se već zakačio na moj post, evo ti pa pogledaj ovo.

Paz' samo da ne objasniš Jakši kakvi su Iračani :)


S tom razlikom da ako nisi u gengu i nemas veze sa drogom, imas manje sanse da budes ubijen u Chicagu nego da te pojede ajkula. U Iraku je malo drugacije, jer imas sansu da budes ubijen u redu za hleb, u kaficu, u vlastitoj kuci, u skoli, u policijskoj stanici itd.
vucko vucko 19:19 03.09.2007

Re: Divni narodi

S tom razlikom da ako nisi u gengu i nemas veze sa drogom, imas manje sanse da budes ubijen u Chicagu nego da te pojede ajkula

Pa jel onda to ubijanje deo prava i sloboda najslobodnije nacije, onda? Pravo da ubijaš i budeš ubijen?
dezelin dezelin 19:22 03.09.2007

Re: Divni narodi

Goxy
E kad si se već zakačio na moj post, evo ti pa pogledaj ovo.

Paz' samo da ne objasniš Jakši kakvi su Iračani :)


S tom razlikom da ako nisi u gengu i nemas veze sa drogom, imas manje sanse da budes ubijen u Chicagu nego da te pojede ajkula. U Iraku je malo drugacije, jer imas sansu da budes ubijen u redu za hleb, u kaficu, u vlastitoj kuci, u skoli, u policijskoj stanici itd.


Ja bih vise voleo da me neko ubije u redu za hleb nego da me zivog samelju u masini za mlevenje mesa ili da me otruju fozgenom - to je umiranje u najtezim mukama.


dezelin dezelin 19:24 03.09.2007

Re: Divni narodi

Pa jel onda to ubijanje deo prava i sloboda najslobodnije nacije, onda? Pravo da ubijaš i budeš ubijen?


Nismo ni mi devedesetih bili daleko og cikaskog gangbanging-a!
Goxy Goxy 03:31 04.09.2007

Re: Divni narodi

Pa jel onda to ubijanje deo prava i sloboda najslobodnije nacije, onda? Pravo da ubijaš i budeš ubijen?


Ne znam sta si ovim hteo da kazes. Moja poenta je bila da se svaka statistika mora posmatrati u kontekstu.
Goxy Goxy 03:35 04.09.2007

Re: Divni narodi

Nismo ni mi devedesetih bili daleko og cikaskog gangbanging-a!


Ma mi smo mnogo civilizovaniji i efikasniji. Umesto da razvucemo tih sto hiljada ubistava na period od sto godina, mi s vremena na vreme lepo organizujemo narodno veselje, i za cas se pobrinemo oko statistike.
oldtajmer oldtajmer 20:05 04.09.2007

Re: Divni narodi

Goxy
S tom razlikom da ako nisi u gengu i nemas veze sa drogom, imas manje sanse da budes ubijen u Chicagu nego da te pojede ajkula. U Iraku je malo drugacije, jer imas sansu da budes ubijen u redu za hleb, u kaficu, u vlastitoj kuci, u skoli, u policijskoj stanici itd.


Nisam bas siguran... ako zalutas u pogresan deo Chicaga, recimo ne poznajes grad, moze da te pojede mrak samo tako!
jumping_genes jumping_genes 01:40 05.09.2007

Re: Divni narodi

oldtajmer
Nisam bas siguran... ako zalutas u pogresan deo Chicaga, recimo ne poznajes grad, moze da te pojede mrak samo tako!


Ma hajte molim vas, da ne pricamo bas svasta. Da bi se stiglo do tog, pogresnog dela Chicaga, treba da se luta i luta pa da se zaluta. I onda da se nadje crna rupa da te proguta...
apatrid apatrid 09:02 05.09.2007

Re: Divni narodi

Ne stvarno sada, bez imalo ironije - ako je tako (a ja sam mislio da je mnooogooo, mnooogooo losija situacija tamo u Iraku) onda je to po meni prilican napredak u odnosu na Sadamovu diktaturu kad obican Iracanin nije znao dal' ce da ga otruju fozgenom ili nekim drugim nervnim gasom ili ce da ga samelju zivog u masini za mlevenje mesa ako je politicki neprijatelj "partije".

Nadam se da je moj zakljucak ispravan.


Uzalud se nadaš.
dezelin dezelin 16:31 05.09.2007

Re: Divni narodi

apatrid
Ne stvarno sada, bez imalo ironije - ako je tako (a ja sam mislio da je mnooogooo, mnooogooo losija situacija tamo u Iraku) onda je to po meni prilican napredak u odnosu na Sadamovu diktaturu kad obican Iracanin nije znao dal' ce da ga otruju fozgenom ili nekim drugim nervnim gasom ili ce da ga samelju zivog u masini za mlevenje mesa ako je politicki neprijatelj "partije".

Nadam se da je moj zakljucak ispravan.


Uzalud se nadaš.


Mozda su trebali da ostave Huseina, bolje bi bilo.
nsarski nsarski 19:00 03.09.2007

Prva i osnovna greska

se nalazi u naslovu: "eksperiment"?!
Ljudi demonstriraju zbog eksperimenata nad zivotinjama (pacovima, misevima, itd.). Eksperimentisati sa 20 miliona ljudi - to je zastrasujuce.
vucko vucko 19:03 03.09.2007

Re: Prva i osnovna greska

Pa to je valjda eufemizam za reč "katastrofalan projekat"...

Ovo me podseti na onaj vic što je neko skoro ovde po blogovima negde okačio - da su mogli komunizam prvo da probaju na pacovima :)
dezelin dezelin 19:04 03.09.2007

Re: Prva i osnovna greska

nsarski
se nalazi u naslovu: "eksperiment"?!
Ljudi demonstriraju zbog eksperimenata nad zivotinjama (pacovima, misevima, itd.). Eksperimentisati sa 20 miliona ljudi - to je zastrasujuce.


Slazem se da je zastrasujuce. Ali primeti da vise nema Sadama. Sada mogu (kad Ameri budu otisli) da naprave drzavu u kojoj ce moci slobodno da zive.
nsarski nsarski 19:12 03.09.2007

Re: Prva i osnovna greska

Mr dezelin, ja sam verovao da mi ovde pokusavamo ozbiljno razgovaramo. Hvala na ispravci:)
jaksa scekic jaksa scekic 19:15 03.09.2007

Re: Prva i osnovna greska



Geopoliticki ideja uopste nije bila losa.Namera je bila da kad se Sadam skine sa vlasti(moj problem je sto je opravdanje bilo lazno,svi koji smo bili tamo znali smo da WMD ne postoji),uvede demokratija-ma sta to znacilo.Jer,sem Izraela na Bliskom Istoku nema demokratske zemlje,te bi demokratski Iraq imao "spillover" efekat.
Tako bi to eventualno moglo da smiri tenzije u regionu i resi osnovni problem Bliskog Istoka Izraeslo-Arapske odnose.
Medjutim,iz joh hiljadu i jednog razloga experiment je propa,i sad je dilema il Irak da se deli na tri dela(Ali onda imas problem Kurda i Turske),ili da se proba da ostane ceo,ali onda moras da sednes za sto sa Irancima.

A sa Irancima nije lako,ako ni zbog ceg drugog,nacija izmislila sah,te gleda hiljadu poteza unapred.
Kazezoze Kazezoze 19:28 03.09.2007

Re: Prva i osnovna greska

Sada mogu (kad Ameri budu otisli) da naprave drzavu u kojoj ce moci slobodno da zive.


Ako neko prezhivi...



i ovaj je mnogo doprineo



a ovakve slike su nam slali novinari demokratskih zemalja (bloody media lies)

dezelin dezelin 19:28 03.09.2007

Re: Prva i osnovna greska

jaksa scekic


Geopoliticki ideja uopste nije bila losa.Namera je bila da kad se Sadam skine sa vlasti(moj problem je sto je opravdanje bilo lazno,svi koji smo bili tamo znali smo da WMD ne postoji),uvede demokratija-ma sta to znacilo.Jer,sem Izraela na Bliskom Istoku nema demokratske zemlje,te bi demokratski Iraq imao "spillover" efekat.
Tako bi to eventualno moglo da smiri tenzije u regionu i resi osnovni problem Bliskog Istoka Izraeslo-Arapske odnose.
Medjutim,iz joh hiljadu i jednog razloga experiment je propa,i sad je dilema il Irak da se deli na tri dela(Ali onda imas problem Kurda i Turske),ili da se proba da ostane ceo,ali onda moras da sednes za sto sa Irancima.


Mozda je najbolja varijanta - federalizacija Iraka uz ekonomsku pomoc zapada (a bilo bi dobro da se tu ukljuce i lihvari iz Izraela). Tako ce obe sukobljene strane moci da gospodare svojim gazdinstvom.


A sa Irancima nije lako,ako ni zbog ceg drugog,nacija izmislila sah,te gleda hiljadu poteza unapred.


To je lepo receno.
ivana23 ivana23 20:58 03.09.2007

Re: Prva i osnovna greska

Alah i matematika spašavaju Iran



'Imam dva dokaza da nas nitko neće napasti: inženjer sam, stručnjak za brojke i računanje. Drugi dokaz je što Alah kaže da će oni koji slijede pravi put biti pobjednici', kaže Ahmedinedžad.


TEHERAN - Iranski predsjednik Mahmud Ahmedinedžad rekao je kako ima "dokaze" da se nijedna zemlja neće usuditi napasti Iran: u to su ga uvjerile njegove "sposobnosti računanja" i vjera u pobjedu zahvaljujući Alahu.

"Neke osobe u zemlji vrše pritisak na nas kako bismo popustili u toj i toj točki, govoreći da će u protivnom doći do rata", rekao je radikalni islamistički predsjednik u govoru rektorima iranskih sveučilišta.

No, predsjednik je uvjerio svoje sugovornike da se nitko neće usuditi pokrenuti rat, pišu proreformski dnevnici Kargozaran i Etemad Meli. Ahmedinedžad je za to pružio dva dokaza: "Inženjer sam, stručnjak za brojke i računanje. Drugi dokaz je što vjerujem u ono što Alah kaže. A Alah kaže da će oni koji slijede pravi put biti pobjednici."

Ahmedinedžad je 1997. doktorirao promet. Sjedinjene Države nikad nisu isključile vojnu opciju protiv Irana ako on ne odustane od svog nuklearnog programa.



Hina|Net.hr
03.09.2007.



nsarski nsarski 21:06 03.09.2007

Re: Prva i osnovna greska

I? U cemu je razlika?



"God told me, 'George, go and fight those terrorists in Afghanistan,' and I did," and then "God told me, 'George go and end the tyranny in the Iraq,' "
dezelin dezelin 21:09 03.09.2007

Re: Prva i osnovna greska

nsarski
I? U cemu je razlika?



"God told me, 'George, go and fight those terrorists in Afghanistan,' and I did," and then "God told me, 'George go and end the tyranny in the Iraq,' "


Pa Dzordzu je bog pomogao.
Kazezoze Kazezoze 21:10 03.09.2007

"God told me...

nestorijanac nestorijanac 21:14 03.09.2007

God i George

I? U cemu je razlika?

Razlika je u God-u. George je konstanta.
ivana23 ivana23 21:19 03.09.2007

Re: Prva i osnovna greska

nsarski
I? U cemu je razlika?"God told me, 'George, go and fight those terrorists in Afghanistan,' and I did," and then "God told me, 'George go and end the tyranny in the Iraq,' "

Pa, naravno da je nema. Jedino sto onog gornjeg Alah nije oslovio po imenu.
jaksa scekic jaksa scekic 21:23 03.09.2007

Re: Prva i osnovna greska


Koliko je meni pricalo u Becu (UN Atomska agencija) problem je sto su im postrojenja za budzenje uranijuma smesteni po gradovima,te je problem eliminisati ih iz vazduha.Ameri ne mogu mnogo da ucine jer ih Iranci drze u saci u Bagdadu,ali se ne bih iznenadio da jednog dana Izraelcima pukne film
Kazezoze Kazezoze 06:47 04.09.2007

Re: Prva i osnovna greska

ali se ne bih iznenadio da jednog dana Izraelcima pukne film

pa da uz pomoc amera krenu u konachno sveunishtenje.
apatrid apatrid 09:04 05.09.2007

Re: Prva i osnovna greska

Jer,sem Izraela na Bliskom Istoku nema demokratske zemlje


Reče čovek i ostade živ. Ne kažem da su drugi demokrate, ali Izrael... Zaboga.
gordanac gordanac 19:04 03.09.2007

link

Evo jedan zanimljiv info koji može pomoći upotpunjavanju podataka za diskusiju Kryss Katsiavriades & Talaat Quresh - web strana sa podacima o USA intervencijama svake vrste
I još jedan, USA i UK, po regionima i hronološki
Ima zanimljivih, dobro "složenih" podataka.
dezelin dezelin 19:14 03.09.2007

Re: link

gordanac
Evo jedan zanimljiv info koji može pomoći upotpunjavanju podataka za diskusiju Kryss Katsiavriades & Talaat Quresh - web strana sa podacima o USA intervencijama svake vrste
I još jedan, USA i UK, po regionima i hronološki
Ima zanimljivih, dobro "složenih" podataka.


Meni je bila najzanimljivija mapa sa intervencijama UK i USA sirom sveta. Radujem se sto je i Srbija dobila tetovazu.
vucko vucko 19:18 03.09.2007

Re: link

Radujem se sto je i Srbija dobila tetovazu.

Baš mi je drago što si radostan - samo... čega se neki stide, time se, opet, nađe ko će da se ponosi.
gordanac gordanac 19:20 03.09.2007

i još..

...jedan zanimljiv link Media Moinitors Network na kom se i inače može dnevno naći raznih zanimljivih članaka, ovaj je iz USA, ali sajt je inače "worldwide".
...jedan info, takođe, sa osnovnim informacijama o USA Military Bases
dezelin dezelin 19:31 03.09.2007

Re: link

vucko
Radujem se sto je i Srbija dobila tetovazu.

Baš mi je drago što si radostan - samo... čega se neki stide, time se, opet, nađe ko će da se ponosi.


Ok, trebalo je pustiti srpske snage da proteraju albaneze sa Kosova - ili jos bolje da ih pobiju kao muslimane u Bosni.


dezelin dezelin 19:35 03.09.2007

Re: link

Kod nas u Paracinu se to kaze: "motka ima dva kraja!".
vucko vucko 19:43 03.09.2007

Re: link


dezelin
vucko
Radujem se sto je i Srbija dobila tetovazu.

Baš mi je drago što si radostan - samo... čega se neki stide, time se, opet, nađe ko će da se ponosi.


Ok, trebalo je pustiti srpske snage da proteraju albaneze sa Kosova - ili jos bolje da ih pobiju kao muslimane u Bosni.

Nisam baš siguran zašto je ovo odgovor na moj komentar, ali ajde, ako ti misliš da jeste.
dezelin dezelin 19:46 03.09.2007

Re: link

Pa shvatio sam da bi po tebi trebalo da se stidim zato sto mislim da je NATO intervencija protiv Srbije bila potpuno opravdana i pozeljna - dobro je donela svim narodima u okruzenju ukljucujuci i srbe.
vucko vucko 19:50 03.09.2007

Stid i ponos

Pa znaš... po meni je za stid da smo se našli na osenčenim delovima te mape, a ti kanda crče od sreće što smo tamo!?

Meni je malo neprirodno da se neko zbog toga raduje... mislim... radost je lepo osećanje, ali ta vrsta radosti ima posebno ime, ima prefiks od tri slova.
dezelin dezelin 19:51 03.09.2007

Re: Stid i ponos

vucko
Pa znaš... po meni je za stid da smo se našli na osenčenim delovima te mape, a ti kanda crče od sreće što smo tamo!?

Meni je malo neprirodno da se neko zbog toga raduje... mislim... radost je lepo osećanje, ali ta vrsta radosti ima posebno ime, ima prefiks od tri slova.


Taki smo ti mi Narod!
vraticu se vraticu se 05:32 04.09.2007

Re: link

vucko
Radujem se sto je i Srbija dobila tetovazu.Baš mi je drago što si radostan - samo... čega se neki stide, time se, opet, nađe ko će da se ponosi.



ja se stidim srpske politike, kako spoljne tako unutrasnje, a radujem se da ih je bar neko tetovirao. Na zalost nije ih dovoljno tetovirao, pa se nadam da ce opet.

A sto se tice teme, ovo ce da legne ko kec na desetku: Bas je taj general pametan posle bitke, cuj vrhovni komadant britanskih snaga savetovao, ukazivao ali avaj, amerikanci ni da cuju, a sad bi hteo da se opere; ni luk jeo ni luk mirisao , za sve krivi aameri i rumsfeld i verovatno izmedju redova jevreji sionisti.
Da je u Srbiji bilo srece pa da '99 rasformiraju Milosevicev BAAS, JUL i radikale, ne bi nam bilo ovako kako je.
vucko vucko 09:21 04.09.2007

Neće se vratiti

ja se stidim srpske politike, kako spoljne tako unutrasnje, a radujem se da ih je bar neko tetovirao. Na zalost nije ih dovoljno tetovirao, pa se nadam da ce opet.

To su neki, slični tebi, krajem osamdesetih, ovako umeli da formulišu (u pratnji poznate melodije): "I opet će, i opet će, ako bude sreće". Što reče Dezelin - takav smo mi narod.
dezelin dezelin 19:58 04.09.2007

Re: Neće se vratiti

To su neki, slični tebi, krajem osamdesetih, ovako umeli da formulišu (u pratnji poznate melodije): "I opet će, i opet će, ako bude sreće". Što reče Dezelin - takav smo mi narod.


A slicni tebi ovo kazu:

"No bastard ever won a war by dying for his country.
He won it by making other poor dumb bastard die for his country..."
vucko vucko 21:00 04.09.2007

Re: Neće se vratiti

A slicni tebi ovo kazu:
"No bastard ever won a war by dying for his country.
He won it by making other poor dumb bastard die for his country..."

Slični meni se uvek iznova čude kad otkriju kako mržnja i zloba lako pobeđuju pamet - nezavisno od boje, vere, nacije i političkih "ubeđenja".
gordanac gordanac 21:07 04.09.2007

čubaka...

...tako je uvek lakše, ali je zato čuđenje zdravije :)
Već smo jednom negde u nekom cyber divanu pomenuli Gauss raspodelu - sve je po njoj "podeljeno", a široki, najširi "pojas" uvek obuhvati sve ovo "što je lako"
pik i krajevi obuhvataju "začuđene"
zna Gauss, bećar je to! :))
dezelin dezelin 21:51 04.09.2007

Neće se vratiti

Mrznja i zloba su znaci "ljudskije" osobine od ljubavi i dobrote po vama?
Kazezoze Kazezoze 23:03 04.09.2007

Re: Neće se vratiti

dezelin
Mrznja i zloba su znaci "ljudskije" osobine od ljubavi i dobrote po vama?

a gde si ti video ljubav i dobrotu kod americhkog nachina shirenja demokratije u nedemokratskim zemljama?
vucko vucko 23:22 04.09.2007

Ponos i predrasude

Mrznja i zloba su znaci "ljudskije" osobine od ljubavi i dobrote po vama?

Ne razumem baš kako si došao do tog zaključka, ni da li se obraćaš oboma, ili samo persiraš Gordani.

Moj odgovor je da ja ne razumem ljude koji mržnju i zlobu valjda smatraju za vrline, pa sopstvenu pokazuju kao da je prirodna lepota, ili duhovna nadmoć. A meni to isto izgleda kao otkopčan šlic, ili pocepan tur.

vraticu se vraticu se 03:32 05.09.2007

Re: Neće se vratiti

vucko
ja se stidim srpske politike, kako spoljne tako unutrasnje, a radujem se da ih je bar neko tetovirao. Na zalost nije ih dovoljno tetovirao, pa se nadam da ce opet.To su neki, slični tebi, krajem osamdesetih, ovako umeli da formulišu (u pratnji poznate melodije): "I opet će, i opet će, ako bude sreće". Što reče Dezelin - takav smo mi narod.



Bas si mi uzeo primer, mrzelo me da ga napisem, ali kad ga vec spominjes, jedva cekam da zapevaju za svaku srpsku novu godinu, a onda u misiju rupu, kao i do sad.
vucko vucko 09:17 05.09.2007

Re: Neće se vratiti

Bas si mi uzeo primer, mrzelo me da ga napisem, ali kad ga vec spominjes, jedva cekam da zapevaju za svaku srpsku novu godinu, a onda u misiju rupu, kao i do sad.

Pa ono jes' - loše je kad oni upadnu u naše selo, a dobro je kad mi upadnemo u njihovo - što reče onaj Afrikanac kad su ga upitali da definiše šta je dobro, a šta je loše.

A za tu kaže-laže pesmu i proslave... pretpostavljam da čovek mora da bude mnogo glup sad, da bi je pevao sa nekim osećanjem ponosa, ili šta su već osećali oni koji su je pevali posle ta njihova tri rata, početkom 20. veka.

U Srbiji već godinama nisam 13. i 14. januara, pa nisam odavno bio na takvim proslavama - baš me zanima, ako znaš, da li i kako uklapaju "'99-te NATO udario - Sloba pobedio" - ova '99. se baš ne uklapa u metriku :)

dezelin dezelin 19:23 10.09.2007

Re: Ponos i predrasude

Ne razumem baš kako si došao do tog zaključka, ni da li se obraćaš oboma, ili samo persiraš Gordani.


Pa mislio sam prirodnije ljudsko prebivaliste jer se lakse popune? Koliko sam shvatio iz pomena Gausa.

P.S. Nemoj molim te samo da se ljutis ja nekad i namerno provociram temu kada mi je zanimljivo da razgovaram.

poz.
jinks jinks 19:25 03.09.2007

Грешке

kojim predhodi precizno bombardovanje brzo stigne do Bagdada.To je i izvedeno.Ali zatim su nastali problemi.Malo vojske koja nije bila obucena da bude i policija u isto vreme.

Колика је могућност да је, делом, стратегија Ирачана или кога год ко је супротстављен Британцима и Американцима у Ираку, била та да се пусте да са недовољно припремљеним снагама и плановима заузму Ирак, како би их после на тенане (са мање губитака), после одређеног времена одатле одбили. Не би било први пут да је неко пробао такву стратегију и да му је успела.

Za razliku od Amerikanaca Britanci su u Basri postupili mnogo pametnije(zbog duzeg kolinijalnog iskustva).Kad su usli u Basru odmah su kontaktirali lokalne vodje i napravili neku vrstu dogovora,”Mi smo tu,necemo Vas dirati,ali ni Vi nas” ... Neki bi rekli Britanci se povlace jer Iracka vojska i policija postala organizovana sila koja moze da kontrolise grad.

Можда је ова интервенција УК у Ираку неуспели покушај да се поново покуша са форама и фазонима који су палили по свету у колонијално доба. Да ли је потпуно копиран стари модел, или је било неких креативних помака у том правцу :)
nsarski nsarski 19:28 03.09.2007

Re: Грешке

Можда је ова интервенција УК у Ираку неуспели покушај да се поново покуша са форама и фазонима који су палили по свету у колонијално доба. Да ли је потпуно копиран стари модел, или је било неких креативних помака у том правцу :)


"Fore i fazoni" iz kolonijalnog doba je ukljucivalo u koriscenje hemijskog naoruzanja (naredio licno Cercil) 20-ih godina. Sada to ne rade - u Faludzi su koristili napalm (zabranjen posle Vijetnama), ali sada usavrsen tako da manje zagadjuje okolinu. Ekoloska svest cuda cini!
jinks jinks 19:32 03.09.2007

Re: Грешке

Da, sto da ne baca tamo hemijsko oruzije ... kada nece On tamo da udise vazduh.

Bas redak talenat za prezir svega sto nije sa ostrva ... ili samo tako deluje iz nase perspektive.
dezelin dezelin 19:33 03.09.2007

Re: Грешке


"Fore i fazoni" iz kolonijalnog doba je ukljucivalo u koriscenje hemijskog naoruzanja (naredio licno Cercil) 20-ih godina. Sada to ne rade - u Faludzi su koristili napalm (zabranjen posle Vijetnama), ali sada usavrsen tako da manje zagadjuje okolinu. Ekoloska svest cuda cini!


Moguce je da su se prethodno "posavetovali" sa nekim od prezivelih Kurda?
jaksa scekic jaksa scekic 20:02 03.09.2007

Re: Грешке


Iracani nisu imali uopste strategiju ni taktiku kad je rat krenuo.Stepen korupcije je bio enorman,sve je bilo na prodaju.Nekoliko nedelja kasnije uspeo sam da nadjem coveka koji je bio u Bagdadu u Revolucionarnoj gardi,navodno elitnoj Sadamovoj jedinici.
Elem,covek nas je vodi po Bagdadu gde je bio u rovu,po nekim zgradama,gde su unistavani tenkovi(stvarno su ih precizno skidali jednog po jednog),ali glavna prica je bila da su svi njegovi oficiri imali "civilke" ispod uniforme,i da su samo "nestajali" jedan po jedan svake noci dok nisu ostali sami.
Dakle,kad su svi oficiri pobegli,krenuli su i oni.
nestorijanac nestorijanac 20:05 03.09.2007

Re: Грешке

ali glavna prica je bila da su svi njegovi oficiri imali "civilke" ispod uniforme,i da su samo "nestajali" jedan po jedan svake noci dok nisu ostali sami.
Dakle,kad su svi oficiri pobegli,krenuli su i oni.


Ali, srecom, taj je covek ostao u Bagadu i mogao je da Vam sve to kaze....
jaksa scekic jaksa scekic 20:12 03.09.2007

Re: Грешке


On nije iz Bagdada,vec iz nekog mesta daleko,ali jednostavno u tom haosu on je jednostavno ostao.Radio je kao cuvar kod jednog bagdadskog zubara,sedeo u cekaonici sa kalasnjikovim.Sreo ga slucajno kad sam popravljao zub u Bagdadu jer su Ameri odbili da me puste u Zelenu zonu kod njihovog zubara,govoreci "Dosli ste ovde na sopstvenu odgovornost,zasto niste sredili zube tamo odakle ste dosli".Ja im objasnjavao da mi je ispala plomba,ali nije vredelo.
Onda me nas sofer i "covek za sve" odvede do njegovog zubara koji je imao britansku diplomu na zidu i busilicu na nozni pogon kao singericu..Da ne duzim pricu plomba i dan danas drzi...a sredjivanje zuba je bilo "smesno kao bioskop"..ali funkcionisalo i puno mu hvala,ko zna da li je ziv i da li je jos u Iraku i jedan i drugi,mislim zubar
nestorijanac nestorijanac 20:32 03.09.2007

Re: Грешке

A, tako.... Pa, to je bas srecan sticaj okolnosti. To sto se plombe tice. I tog bivseg elitnog gardiste koji Vam je, eto, mogao ispricati sve to sto Vam je ispricao.....
Giacomo Giacomo 21:34 03.09.2007

Ekologija

Ekoloska svest cuda cini!

Mi smo nasu ekolosku sredinu (pre)uredili pa sad mozemo da brinemo o Iraq.
A anti-amerikanizam je trandy. Negde se konji kuju a zaba posmatra.
dezelin dezelin 21:50 03.09.2007

Re: Ekologija

Giacomo
Ekoloska svest cuda cini!

Mi smo nasu ekolosku sredinu (pre)uredili pa sad mozemo da brinemo o Iraq.
A anti-amerikanizam je trandy. Negde se konji kuju a zaba posmatra.


Amerikanci proizvode najbolje procesore.
Giacomo Giacomo 22:15 03.09.2007

Re: Ekologija

Amerikanci proizvode najbolje procesore.

Bolje od ruskih.:)))
dezelin dezelin 22:28 03.09.2007

Re: Ekologija

Giacomo
Amerikanci proizvode najbolje procesore.

Bolje od ruskih.:)))


Bolje od bilo cijih. A najjaci tim dizajnera procesora je intelov tim u Izraelu.
vucko vucko 22:33 03.09.2007

Sećaš se kako smo ga voleli?

Moskvič su najbolja kola. A jabuke - ovolike. Mičurinke! :)
dezelin dezelin 22:35 03.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?

vucko
Moskvič su najbolja kola. A jabuke - ovolike. Mičurinke! :)


J.... narod koji ne voli Ruse!
Giacomo Giacomo 22:39 03.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?

J.... narod koji ne voli Ruse!

Ja nisam narod. :)))
dezelin dezelin 22:46 03.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?

Giacomo
J.... narod koji ne voli Ruse!

Ja nisam narod. :)))


Ako si rusofob, onda se pretvaraj da nisi ako zivis u Srbiji.
Giacomo Giacomo 22:55 03.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?

Ako si rusofob, onda se pretvaraj da nisi ako zivis u Srbiji.

Ja ljublju vesnu, ljublju i tebja, kak sto se ljubi svaja padruga.:)))))))))))

I love West, West is the Best.:)))))
dezelin dezelin 23:09 03.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?

Giacomo
Ako si rusofob, onda se pretvaraj da nisi ako zivis u Srbiji.

Ja ljublju vesnu, ljublju i tebja, kak sto se ljubi svaja padruga.:)))))))))))

I love West, West is the Best.:)))))


Ovo na ruskom nisam razumeo jer ne znam jezik. Ali engleski zato cepam!
Giacomo Giacomo 23:19 03.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?

Ovo na ruskom nisam razumeo jer ne znam jezik. Ali engleski zato cepam!


Prevod stiha (pisao neki djak po zadatku:)))
Ja volim prolece, volim i tebe, kao sto se voli svoja drugarica/drug :)))))))

P.S. trol teme, hihi... sory...


Bojan Zdravic Bojan Zdravic 23:48 03.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?

Giacomo
kak sto se ljubi svaja padruga.:)))))))))))

kak sto ljubitsja svaja podruga - je pravilno.

Ovo sto si ti rekao ne postoji u ruskom, to je zapravo neka mesavina sa srpskim:))
Giacomo Giacomo 08:28 04.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?

kak sto ljubitsja svaja podruga - je pravilno.

Ovo sto si ti rekao ne postoji u ruskom, to je zapravo neka mesavina sa srpskim:))

Moguce, thanks for ispravku.:)))) A to je zato sto me paruski nikad nije narocito zanimao, premda.... dobro je znati ga....nikad se ne zna...putinizam zavladao i u Srbiji.:(((
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 14:56 04.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?


Ja sam na bezbednom, preko bare:))) Usavrsi ti malo taj ruski, nista ti nece fali - nikad se ne zna. Sto kaze nas narod - zlu ne trebalo:)))
Pozdrav
Bojan
dragan7557 dragan7557 15:35 04.09.2007

Re: Грешке


"Fore i fazoni" iz kolonijalnog doba je ukljucivalo u koriscenje hemijskog naoruzanja (naredio licno Cercil) 20-ih godina. Sada to ne rade - u Faludzi su koristili napalm (zabranjen posle Vijetnama), ali sada usavrsen tako da manje zagadjuje okolinu. Ekoloska svest cuda cini!


Cilj je isti ali je metod promenjen kao i ime -sada je neokolonijalizam sa ukusom humannitarne pomoći i nasilnog zavođenja diktature demokratije koja je konačno izjurila lumpen proletere i promenila avngardu.

Demokratija na hajdučki =okupatorski način.

Jakša kad ste već tamo kako izgleda Nacionalni Muzej posle "legalne" pljačke od strane amera i domaćih patriota?
Giacomo Giacomo 17:26 04.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?

Ja sam na bezbednom, preko bare:))) Usavrsi ti malo taj ruski, nista ti nece fali - nikad se ne zna. Sto kaze nas narod - zlu ne trebalo:)))
Pozdrav
Bojan

Blago tebi tamo preko bare.:))) A nemam nameru da usavrsavam ruski pa makar mi nesto i falilo.:))) Pusti to sto kaze nas narod, vazno je sto ja kazem - njet''.:)))
Uzvracam pozdrav
G.,-
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 19:33 04.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?


vazno je sto ja kazem - njet''.:)))

Tooooo majstore!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dezelin dezelin 19:44 04.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?

Blago tebi tamo preko bare.:)))


Pa to su ti ti "kalifornijski rusolifi".
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 19:57 04.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?


Ej, dezelin nemo' da me klevetas po blogu, da se razumemo: niti sam u Kaliforniji, niti sam rusofil. Bas sam ti juce negde dao jednu preporuku, izvalio si dobru foru:) Ali sad ovakvo "iznenadjenje", zapravo razocarenje:(
Pa to su ti ti "kalifornijski rusolifi".

Mnogo brzo mislis i zakljucujes, nekako ishitreno. Polako zemljace, znas kako kaze nas narod :"Ispeci pa reci" :)))


dezelin dezelin 20:14 04.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?

Bojan Zdravic

Ej, dezelin nemo' da me klevetas po blogu, da se razumemo: niti sam u Kaliforniji, niti sam rusofil. Bas sam ti juce negde dao jednu preporuku, izvalio si dobru foru:) Ali sad ovakvo "iznenadjenje", zapravo razocarenje:(
Pa to su ti ti "kalifornijski rusolifi".

Mnogo brzo mislis i zakljucujes, nekako ishitreno. Polako zemljace, znas kako kaze nas narod :"Ispeci pa reci" :)))


Zafrkavam se covece. Zasto su ovde svi kao na iglama? Samo mi je bezveze da uz svaki post postavljam smajlije jer mislim da banalizuju diskusiju.

Nemoj da se ljutis!

Oh my god, what have I done!
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 20:23 04.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?


Pa druze brate, ja sam bas opozit od rusofila, mislim, pa kad mi neko to kaze - onda mi to dodze neprijatno, vrlo neprijatno - nekako mi pritisak skoci na 200. Budi malo uvidzdzajan molim te sledeci put, postavi jedan smajli - jerbo sam covek u godinama, pa kad me tako oklevetas - moze da mi pripadne zlo. Tako da Cika Bojance zna da se ti zezas. Inace, za zezanje sam uvek, zezanja nikad dosta:)

Pozdrav
Bojan
dezelin dezelin 20:38 04.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?

Bojan Zdravic

Pa druze brate, ja sam bas opozit od rusofila, mislim, pa kad mi neko to kaze - onda mi to dodze neprijatno, vrlo neprijatno - nekako mi pritisak skoci na 200. Budi malo uvidzdzajan molim te sledeci put, postavi jedan smajli - jerbo sam covek u godinama, pa kad me tako oklevetas - moze da mi pripadne zlo. Tako da Cika Bojance zna da se ti zezas. Inace, za zezanje sam uvek, zezanja nikad dosta:)

Pozdrav
Bojan


Pozdrav Cika Bojance, nije mi ni palo na pamet da je to kleveta!
apatrid apatrid 09:14 05.09.2007

Re: Грешке

Fore i fazoni" iz kolonijalnog doba je ukljucivalo u koriscenje hemijskog naoruzanja (naredio licno Cercil) 20-ih godina. Sada to ne rade - u Faludzi su koristili napalm (zabranjen posle Vijetnama), ali sada usavrsen tako da manje zagadjuje okolinu. Ekoloska svest cuda cini!


Kada smo kod svega toga, baš bih voleo da vidim neku komparativnu statistiku (neameričku, po mogućstvu) o broju žrtava te grozne višedecenijske diktature i ove sveže "slobode". Sadam je obešen zbog nekoliko stotine ljudi, a šta će se dogoditi ovima koji su uzrokovali ovu klanicu?

I još jedno pitanje: ko je odgovoran za širenje (i objavljivanje) lažnih vesti o biološkom naoružanju na kojima se temeljio početak rata?
apatrid apatrid 09:19 05.09.2007

Re: Sećaš se kako smo ga voleli?

Ovo na ruskom nisam razumeo jer ne znam jezik. Ali engleski zato cepam!


Ne brini, ne razume ga ni onaj koji je ovo napisao.
Dexter Dexter 20:40 03.09.2007

Molim pojasnjenje

Jaksa,

Ako sam dobro rzumeo Irak se danas nalazi na ivici gradjanskog rata.
U bombaskim napadima su nastradale desetine, a mozda i stotine hiljada Iracana.
Sta se dogadja? Da li je u pitanju rat izmadju shita i sunita ili nesto drugo? Cini mi se da je jako malo informacija o stvarnim dogadjajima u Iraku.
Sto se americkog angazmana u Iraku tice pa to je stvarno sramotno i totalno neodgovorno. Sadamova diktatura je barem drzala situaciju u zemlji u nekakvom redu.
dezelin dezelin 20:49 03.09.2007

Re: Molim pojasnjenje

Dexter
Sadamova diktatura je barem drzala situaciju u zemlji u nekakvom redu.


Sadamova diktatura je odnela 180,000 zivota Kurda i 100,000 zivota pobunjenika na jugu zemlje nakon povlacenja Iracke vojske iz Kuvajta. Jel se tako drzi situacija u zemlji pod kontrolom?
jaksa scekic jaksa scekic 21:29 03.09.2007

Re: Molim pojasnjenje


Sadam je sve do invazije Kuvajta (koji mu je BTW krao naftu u pogranicnom podrucju,a tadasnja americka ambasadorka dala zeleno svetlo za akciju ali samo u tom pojasu,ali sta zna dete sta je granica pa se tako sadam zaigrao) bio dosta pozitivan lik za Iracane.Bila je to sekularna drzava,sa mesanim(musko-zenskim) skolama,devojke su mogle na univerzitet,dosta ljudi je slano na skolovanje u inostranstvo,svako selo dobilo struju,a po mogucnosti i vodu,Al Rasheed hotel u bagdadu bio na listi deset najboljih hoteela na svetu,bagdad bio cenar zabave(nazalost ja samo znam zemlju za vreme sankcija i rata),Iracki dinar vredeo tri dolara a sad oko dve hiljade irackih dinara za dolar...Ali jeste bila diktatura najgoreg tipa,narocito posle poraza u Kuvajtu.Nisu samo platili Kurdi i pobunjenici koje je Bush stariji ostavio na cedilu,vec se racuna i oko 3 miliona Iracana je nestalo za vreme njegove vladavina,pa se tako i otkrivaju masovne grobnice.
Dexter Dexter 21:30 03.09.2007

Re: Molim pojasnjenje

Slazem se da je Sadamov rezim bio zlocinacki i cvrstorukaski. Razmisljam na temu koliko su bila realna ocekivanja Amerikanaca (ako su ikad bila iskrena) da ce demokratija zaziveti u Iraku. Pokusavam da se setim gde je americki intervencionizam uspesno instalirao demokratiju.
Od 2003 do danas u Iraku je nastradalo nekoliko stotina hiljada ljudi. To je strasno.Zivot u Iraku je pakao i ne nazire se boljitak.
Jos jednom, daleko od toga da branim Sadama, samo kazem da je sramotno da Amerikanci nisu uspeli da stvore ni nivo bezbednosti za obicne gradjane koji su oni imali pod Sadamom.
dezelin dezelin 21:43 03.09.2007

Re: Molim pojasnjenje

Dexter
Slazem se da je Sadamov rezim bio zlocinacki i cvrstorukaski. Razmisljam na temu koliko su bila realna ocekivanja Amerikanaca (ako su ikad bila iskrena) da ce demokratija zaziveti u Iraku. Pokusavam da se setim gde je americki intervencionizam uspesno instalirao demokratiju.
Od 2003 do danas u Iraku je nastradalo nekoliko stotina hiljada ljudi. To je strasno.Zivot u Iraku je pakao i ne nazire se boljitak.
Jos jednom, daleko od toga da branim Sadama, samo kazem da je sramotno da Amerikanci nisu uspeli da stvore ni nivo bezbednosti za obicne gradjane koji su oni imali pod Sadamom.


Pa to je valjda zato sto njihove religiozne vodje tamo u Iraku ne zele da dodje do primirja. Verovatno im takvo stanje odgovara jer je to ista banda koja je bila oko Sadama.
jaksa scekic jaksa scekic 21:50 03.09.2007

Re: Molim pojasnjenje


Pa i nije bas tako,banda koja je bila oko Sadama se razbezala,bilo je i nekih nasih ljudi tamo savetnika njegovim sinovima,ali to je druga prica.

Nekih par meseci posle zavrsetka rata pocele su rasprave po medijima u US da li preti balkanizacija Iraka.Ponekad uporedjujem(ali samo u obrisima) raspad i ludilo na ovim prostorima i ovo sto se desilo u Iraku.Ima zanimljivih dodirnih tacaka,bar na prvi pogled
dezelin dezelin 21:54 03.09.2007

Re: Molim pojasnjenje

jaksa scekic

Pa i nije bas tako,banda koja je bila oko Sadama se razbezala,bilo je i nekih nasih ljudi tamo savetnika njegovim sinovima,ali to je druga prica.

Nekih par meseci posle zavrsetka rata pocele su rasprave po medijima u US da li preti balkanizacija Iraka.Ponekad uporedjujem(ali samo u obrisima) raspad i ludilo na ovim prostorima i ovo sto se desilo u Iraku.Ima zanimljivih dodirnih tacaka,bar na prvi pogled


Medjuplemenski sukobi?
Mungos Mungos 08:48 04.09.2007

Re: Molim pojasnjenje

Medjuplemenski sukobi?


AHA!:) Evo plemena:



Jedna Bushija Zapovest

Mungos, The Anagnostik

"Iracani su im dragi, ali nafta im je draza!" (Ja)
apatrid apatrid 09:21 05.09.2007

Re: Molim pojasnjenje

Sadamova diktatura je odnela 180,000 zivota Kurda i 100,000 zivota pobunjenika na jugu zemlje nakon povlacenja Iracke vojske iz Kuvajta. Jel se tako drzi situacija u zemlji pod kontrolom?


Ma, mogao si još neku nulu da staviš. Malo je ovo.
dezelin dezelin 19:52 10.09.2007

Re: Molim pojasnjenje

apatrid
Sadamova diktatura je odnela 180,000 zivota Kurda i 100,000 zivota pobunjenika na jugu zemlje nakon povlacenja Iracke vojske iz Kuvajta. Jel se tako drzi situacija u zemlji pod kontrolom?


Ma, mogao si još neku nulu da staviš. Malo je ovo.


To su neke procene. A i vidis sta jaksa kaze, 3 milja iracana!!!
gordanac gordanac 21:24 03.09.2007

i još malo link...

vucko vucko 21:53 03.09.2007

Noblesse oblige?

Svašta bih vam rekla, ali ne smem, da ne rušim diplomatsku poziciju države? :)))

jaksa scekic jaksa scekic 22:02 03.09.2007

Re: Noblesse oblige?


Pa yes,iracki ministar odbrane dolazi u posetu a Sutanovac ga voda okolo,nije zgodno
gordanac gordanac 22:04 03.09.2007

jok...

...čupakabra, nego me iskustvo naučilo da su ljudi spremni da imaju stav bez obzira na činjenice (ako su im uopšte poznate i dostupne) i to je jedini razlog zašto postu kojem je Jakša dao odličan naslov stavljam komentare sa linkovima - možda nekome pomogne da učvrsti ili pokoleba svoj stav...
Nego, već sam htela da te zovem "help" sa sledećim pitanjem: da li ima neki softwer (nešto, bilo šta) u IE7 ili Firefox-u kojim ja mogu da pravim prioritete u "bookmark"? Više se ne snalazim na sopstvenoj mašini, dotle da sam počela da pišem web adrese u word.doc, pa u foldere po klasama, što je prilično blesavo... :))
Imam samo još dva linka da nađem (iskopaće ih Billy!) pa ću da napišem šta sve dobro mislim o Jakšinom postu.
vucko vucko 22:06 03.09.2007

Druga maca


Pa yes,iracki ministar odbrane dolazi u posetu a Sutanovac ga voda okolo,nije zgodno


Ma ja sam mislio na USofA. Američki ambasador u Srbiji je pre par godina, čini mi se u NIN, ispričao sjajan vic. Kaže:

Q: Zašto je USofA jedina zaista demokratska zemlja?
A: Zato što tamo nema američke ambasade.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana