Eksperimenti u blogovanju| Muzika| Nauka| Sport| Zdravlje

Science, drugs, and rock'n'roll

marco_de.manccini RSS / 12.02.2009. u 14:01

 

Uz pomoć pravog leka, možeš živeti skoro normalan život 

 

Sledi kratki dokumentarac koji još uvek ne mogu da snimim zato što se odigrava u budućnosti, pa valja sačekati. Važno je da je sve spremno. 

==============================

(na ekranu se smenjuju slike sportista kako bacaju koplje, trče, plivaju, igraju odbojku, penju se na pobednički podium, ljube medalje, mašu publici sa cvećem u rukama, plaču i kriju se od fotoreportera pri izlasku iz sudnice)

Narator: Mesec dana posle Olimpijade 2012 u Londonu medalje su već bile oduzete četvrtini dobitnika, a do kraja godine i više od polovini. Zatim su neke medalje bile oduzete i nekim sportistima koji su preuzeli medalje od onih prvobitno diskvalifikovanih dobitnika. Na kraju, u nekim disciplinama nije ostalo nikoga kome bi se medalje mogle dodeliti. Isprva se činilo da će ove rigorozne mere konačno probuditi svest kod svih sportista i da će se zlo uvedeno u sport korišćenjem nedozvoljenih sredstava iskoreniti. A onda su stvari pošle u sasvim neočekivanom pravcu. (fade out)

(na ekranu čovek sa cigaretom u ruci, Billy Band, govori u kameru. Rasteže dok govori, raširene zenice, ...)

Billy Band: Man, bili smo super, rasturali smo, imali smo muda, man, koncerti, ribe su me zasipale halterima na koncertima, ... i ostalo. Svirali smo opasno. Strava stvari. Man, sve je bilo cool. Te godine kad smo dobili Grammy je uveden taj jebeni zakon. Man, uzeli su nam Grammy. Terali su nas da pišamo posle koncerta. Advokati, suđenja, rehabilitacioni centri, to košta. Diskografska kuća nije htela da ima ništa s nama. Prekinuli su ugovor. Sve pare su nestale. Mi smo probali da se skinemo. Uspeli smo. Man, trebao si to da vidiš. Nema veze, rekli su nam da je naš imidž propao, da niko neće da plaća da gleda muzičare za koje je dokazano da su koristili nedozvoljena sredstva. Da će uvek biti i ostati sumnje. Svi su nam okrenuli leđa. Sad sviramo po manjim klubovima, manja je kontrola, man, ... kontrola, ... advokati, ... to je gde su pare. Ja, Billy Band, ja sam imao Grammy, svi su me znali, man, … sviram sada po jazbinama, pijanice me gađaju pivskim flašama ... (fade out)

(na ekranu još sportista, medalja, zastava, sudnica, i plača. Zatim se pojavljuju i muzičari na koncertu, profesori u laboratoriji, hirurzi u operacionoj sali, ljudi u fabrikama automobila, radnici na gradilištu, a zatim isti ljudi sa pognutim glavama po sudnicama. S vremena na vreme neke tablete, epruvete, špricevi, i slično, se pojavljuju da odvajaju kadrove)

Narator: Samo tri godine posle Olimpijade u Londonu ustanovljeni su drastični zakoni koji su proširili zabranu upotrebe sredstava za popravljanje performansi sa sporta na vršenje bilo koje delatnosti. Uvedene su oštre mere kontrole, a medalje, nagrade, patenti, naučni radovi, umetnička dela, i bilo koji drugi proizvod ljudske delatnosti su oglašavani nevažećim retroaktivno i oduzimani od ljudi kod kojih bi se našli tragovi nedozvoljenih supstanci ili drugi dokazi o upotrebi istih. Ustanovljena je služba za odbranu i zaštitu integriteta čiji zadatak je da se iznenadno pojavljuje na treninzima, po laboratorijama, na otvaranju izložbi, u računovodstvenim firmama, fabrikama, svuda, i uzima uzorke. Služba je ovlašćena da zaustavi bilo koga na ulici i upita ga za uzorak. Nedavanje uzorka je jednako priznanju krivice i povlači automatsku suspenziju. 

(na ekranu omanji čovek, George Williams, pedesetih godina, vidno uzrujan, sav u tikovima, govori u kameru, s vremena na vreme se unosi u nju, a ponekad se okreće prema novinarki koja potpituje ponešto ali se ne vidi.)

George Williams: Ovo je najveća glupost ikada. Ja sam bio bolestan, imao sam kašalj, pio sam neke lekove ... kombinaciju nekih lekova, imao sam i druge tegobe, neke druge lekove, nisam ni znao da ta kombinacija može da prouzrokuje pozitivan test. Pokupili su me kao najgoreg kriminalca. Svi patenti su mi oduzeti ... Koja glupost. Ceo život sam radio na tome. Jebe mi se za sportiste, ... čekaj, može li da se psuje, ...

Novinarka: Editovaćemo posle, ne brinite. 

George Williams: Da, da, obriši ti posle ... sve je zbog njih izašlo, šta me boli da li se drogiraju, neka se drogiraju, šta to oni važno rade pa da kontrolišemo imaju li steoride i odakle im? Jebe se meni odakle im. Neka se kljukaju čime hoće. 

Novinarka: Ali radi se o fer pleju. To je sport. Svi trebaju da imaju istu šansu. Gledaoci ne žele da plate da gledaju uspehe postignute kroz upotrebu stimulanata. 

George Williams: Šta? Glupost. Plaćaju da gledaju one naduvane majmune u wrestlingu što glume tuče i lome stolice od stiropora jedan drugom o glavu, plaćaju da gledaju Italijane dok se valjaju po terenu i nameštaju utakmice, koja glupost ... pa zašto ne bi plaćali da gledaju žene sa brkovima kako trče 100 metara za 5 sekundi ili muškarce sa tri jaja koji podižu 2 tona iz mesta? Koja jebena glupost. Frikovi su frikovi, uvek tražena roba. Ljudi će čak platiti i više da gledaju takve umesto običnih.  

Novinarka: Pa nije važno podići 2 tona. Važan je sportski duh ... 

George Williams: (prekida je) Nego šta! I ja kažem. Koja glupost. Nije uopšte važno podići glupih 2 tona. Viljuškari to bolje rade. Vrhunski sport je potpuno beskorisna stvar. I ja, i ja mogu da preplivam bazen tamo i vamo. Jaka fora, koja glupost, preplivao bazen. Koga briga? Ne, ne, ne, ne ... znam, znam da oni mogu dva puta brže od mene da preplivaju bazen, a ja kažem koga briga? Kome je od toga bolje? Hoće li to pomoći da se nađe lek za rak? Koja glupost. Broj gladnih će se smanjiti? Ja mogu da plivam malo sporije od njih, oni ne mogu da rade moj posao uopšte. Zato su i izmislili te testove. Sve je to beskorisna glupost, a da se ne bi videlo da je glupost upakovano je u gluposti za malu decu, viteštvo, sportski duh, čistota, divota, hej vidi nas, ne radimo ništa, ništa pametno, al' što smo plemenitiiii, ... Koja glupost, nek se drogiraju, koga briga šta rade i kako, ... (počinje da psuje nekontrolisano, fade out). 

(na ekranu mlada devojka, Judith Bell, govori u kameru. Zvuči pripremjleno i pomalo beskompromisno)

Judith Bell: Posle višegodišnje primene, očito je da je Zakon o zabrani upotrebe stimulativnih droga, droga koje pospešuju percepciju, izdržljivost, snagu, koncentraciju, mentalne sposoblnosti i slično, uneo mnoge zabune pa i ozbiljne probleme i posledice u ljudske živote. Recimo, poznat je primer hirurga Johnsona koji je izvršio uspešnu transplantaciju srca dok je bio pod dejstvom nekog stimulanta. Kako je moralo doći do poništenja ovog čina, sud je presudio da se ponovi operacija pod propisnim okolnostima. Pacijent je umro za vreme ponovljene operacije.  

Novinarka: Veoma interesantno. Imate li još ovakvih pikanterija?  

Judith Bell: Pa ... slučaj Erdoša. Ovaj matematičar je napisao preko 1000 radova sa preko 500 različitih koautora. Poznato je i dobro dokumentovano da je, osim jednog meseca zbog opklade, upotrebljavao amfetamine od početka sedamdesetih sve do svoje smrti u 1996. Zbog ovoga su svi njegovi radovi posle 1971 proglašeni nevažećim. Svako ko je napisao rad sa Erdošom posle 1971, a to je preko 300 saradnika, je bio oštećen čak i ako nije koristio stimulativna sredstva. Da bi sve bilo još gore, svakome ko se u svojim radovima poziva na neki od Erdošovih poništenih radova je taj i takav rad takođe poništen iako Erdoša možda nikada nije ni sreo. A onda su poništeni i radovi ljudi koji su citirali radove ljudi koji su citirai Erdoša, i tako dalje. Nemam podatak koliko je ovo tačno ljudi, ali napominjem da je sam Erdoš direktno citiran preko 3 hiljade puta u matematičkoj literaturi, pa onda radovi koji citiraju ovih 3 hiljade radova … 

Novinarka: Ali zar se svi ti naučni radovi gube nepovratno? 

Judith Bell: Naravno da ne. Postoji odredba da se posle tačno mesec dana od kada se umetničko delo ili naučni rad ili bilo koji drugi proizvod ljudske delatnosti proglasi nevažećim zbog upotrebe nedozvoljenih supstanci, odnosno kada ta odluka postane punovažna posle sudskog pretresa i iscrpljivanja svih mogućnosti za žalbe, može aplicirati za autorska prava za isto delo. Prednost imaju originalni autori ili deo autora koji prođu doping test. Ukoliko se niko od autora ne pojavi na ovom ročištu, autorsko pravo se daje bilo kojoj osobi koja ima uredno popunjenu prijavu, uplati novac za proceduru, popuni izjavu da bi definitivno samoinicijativno kreirala to delo da već nije postojalo, i donese potvrdu sa negativnim rezultatom na doping testu. U mnogim slučajevima postoji ogromna potražnja za nekim delima. Na primer, postojalo je preko 400 miliona aplikacija za Jimmy Hendrixove kompozicije. U tom slučaju se koristi žreb. Ovo spašava kompozicije i ponovo ih uvodi u kulturnu baštinu. S druge strane, Jimmijeve izvedbe su neprenosive, podležu potpunom ukidanju, i svi njegovi snimci se moraju uništiti. 

Novinarka: Hvala, onda znači da je sve u redu. Zakon kažnjava izgrednike, a sve što vredi sačuvati za pokolenja se ipak sačuva.  

Judith Bell: Ja to ne bih tako prihvatila, ne zaboravimo detalj oko zauvek izgubljenih Jimmijevih interpretacija. U svakom sučaju da pomenem i pomalo bizaran slučaj vašeg prethodnog gosta, Georga Williamsa, koji je nesrećnim spletom okolnosti prvo kažnjen oduzimanjem patenta na kojem je radio celog života a zatim se posle mesec dana nije pojavio na ročištu zato što je u žurbi prouzrokovao saobraćajnu nesreću na putu ka Službi za odbranu i zaštitu integriteta. Kada je posle šest nedelja izašao iz bolnice, otišao je u Službu da bar vidi ko mu je preuzeo životno delo. Ispostavilo se da nije niko - još uvek je bilo slobodno. Ovo je prouzrokovalo težak nervni slom kod Williamsa od koga se još uvek nije oporavio. Patent je još uvek slobodan i posle nekoliko godina.  

Novinarka: Interesanto, ali zašto ste nazvali slučaj bizarnim. 

Judith Bell: Pa Williams živi da bi dobio nazad svoj patent. Ali on ne može da prođe doping test zato što lekarstva koja prima da bi mu pomogla oko razočarenja uzrokovanim time što niko ne želi njegov patent za sebe loše interferiraju sa testom. Dakle sve dok neko ne preuzme njegov patent Williams ne može povratiti dovoljno samopouzdanja i doći u dovoljno dobro psihičko stanje da se skine sa zavisnosti od lekova, prođe doping test i dobije svoj patent nazad. Dakle on mora da sačeka da prvo neko preuzme njegov patent. Ali ako se to desi onda je sve izgubljeno.  

(Službenik iz Službe uleće u kadar, vadi lisice i hapsi Judith Bell)

Službenik: Dobili smo rezultate vašeg testa od prošle nedelje. Pozitivan je. Vaša izjava ovde je nevažeća. (okreće se novinarki). Šta miriše ovde? Ko je koristio nedozvojene supstance? 

Novinarka: (zbunjeno) Pa tu je malopre bio Billy Band, pušio je nešto, nisam obratila pažnju, on je roker, znaš, Billy Band. 

Službenik: (vadeći još jedan par lisica) Kakav Billy Band, nikad čuo. Ne izmišljaj. Billy Band, kako da ne. Okreni se i ruke na leđa. (okreće se kameri). Prekidaj snimanje. čuješ li? Pre-ki-daj! 

(Belo) 

=============================

Kako stvarno stoje stvari? 

Među vrhunskim sportistima postoji upotreba raznih preparata i droga. O tome se stalno govori i ekplicitno se pokušava sprečiti. Kao, uopšte nije cool. 

Među muzičarima, slikarima, glumcima, i uopšte umetnicima postoji upotreba raznih preparata i droga. O tome se stalno govori i, u neku ruku, implicitno se ohrabruje. Kao, baš je cool. 

Među hirurzima, naučnicima, studentima, pilotima, brokerima, novinarima, fabričkim radnicima, prodavcima, građevincima, vozačima, i uopšte ljudima u svim zanimanjima, postoji upotreba raznih preparata i droga koja im omogućava da funkcionišu bolje, postignu više na radnom mestu, izdrže neku hroničnu bol, i preguraju nekako još jedan dan. Ne samo što upotreba postoji, nego i raste. O tome se govori nedovoljno.  

==============================

Uz pomoć pravog leka, možeš živeti skoro normalan život (radio reklama za neki lek)

 

 

Atačmenti



Komentari (406)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 15:16 12.02.2009

Poor Paul

Zbog ovoga su svi njegovi radovi posle 1971 proglašeni nevažećim.


Hahaha, Marko, ko zna čime se Ojler dopingovao. Mozda ce biti i ustanovljena specijalna komisija
za radove iz dalje proslosti, verovatno ce i radni timovi odlaziti na lice mesta i uzimati uzorke iz
ostataka svih velikana.

Vaša izjava ovde je nevažeća.


Hahahahaha!

Snažan i veoma, veoma duhovit tekst.

Bravo. Thx!
rapunzel rapunzel 15:20 12.02.2009

Re: Poor Paul

treba krenuti od Pitije i poništiti joj sva proročanstva.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:29 12.02.2009

Re: Poor Paul

Имаш право за Ојлера. Он је био продуктивнији и од Ердоша.

Нико ко зна Ердоша или довољно прочита о њему неће му замерити ни за секунд.

Позната анегдота, али да је поменемо овде. Ердош је због опкладе један месец провео без амфетамина. Кад је тај месец прошао рекао је свом пријатељу нешто као "зауставио си развој математикe за један месец".
crossover crossover 00:01 13.02.2009

Re: Poor Paul

marco_de.manccini
Позната анегдота, али да је поменемо овде. Ердош је због опкладе један месец провео без амфетамина. Кад је тај месец прошао рекао је свом пријатељу нешто као "зауставио си развој математикe за један месец".

Ти уствари хоћеш да кажеш да амфетамин има Ердошев број 1. Јесам ли у праву?
marco_de.manccini marco_de.manccini 02:50 13.02.2009

Re: Poor Paul

Можеш да замислиш онда колики број људи има Ердошев број 2.
topcat topcat 15:33 12.02.2009

Ne znam

Klincima ovdje (NY) cesto vec u vrticu daju nekakve lijekove da ne bi bili "hiperaktivni".
Hiperaktivnost podrazumijeva gotovo sve sto nadmasuje obican hod i nadglasava obican govor. Nema trke, vriske ili malo aktivnije igre. Od malih nogu ih se trenira na nekakvo "smirenje". Ne znam da li ih pripremaju u robote koji ce kasnije uzimati sve ove gore spomenute kemikalije ili se samo roditeljima i tetama u vrticu ne da uznemiravati.

Ljudi su opcenito nezadovoljni, a za ono sto im nedostaje kompenzaciju traze negdje "izvana".
Boli me glava - tableta, tesko se koncentriram - tableta, ne mogu spavati - tableta.
Ova mozda malo shebe zeludac...ali i to je ok...onda druga tableta.
Onda ta nova zezne tlak...pa krece treca. I nikad kraja.
Rjesava se posljedica, a ne i uzrok.
To je valjda neki trend.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:40 12.02.2009

Re: Ne znam

Има тога, да. Али она реклама

Уз помоћ правог лека, можеш живети скоро нормалан живот

је чини ми се била за лек који помаже код астме. Свако ће рећи, а п а у реду је да се пију лекови за астму. Па јесте. А зашто не би било у реду пити лекове за стрес? За главобољу?

(А у праву си да се деци у САД даје више лекова за хиперактивност него што би требало. С друге стране, антибиотици се преписују веома пажљиво)
topcat topcat 15:53 12.02.2009

Re: Ne znam

marco_de.manccini
. А зашто не би било у реду пити лекове за стрес? За главобољу?

Tko voli...nek izvoli.

Mislim, ako si pod stresom...nece tableta promijeniti tvoj zivotni stil niti otkloniti uzrok stresa, samo ce te u tom trenutku (zato treba one sa duzim djelovanjem ) malo opustiti. A kad prodje...opet ista sranja + po defaultu bar jos jedno novo.


marco_de.manccini marco_de.manccini 18:33 12.02.2009

Re: Ne znam

nece tableta promijeniti tvoj zivotni stil niti otkloniti uzrok stresa

Па неће једна таблета уклонити ниједан проблем.

Али да се вратим на "уз помоћ правог лека,можеш живети скоро нормалан живот"

Једна ствар је како смо стигли дотле да се нормалност може једино достићи пилулама. Каква је то онда нормалност? У многим људским делатностима нема места за слабост, за предах, за опуштање, ... само дај, дај, одмах, брзо, тачно, ефикасно, испунити норму ... а норма, нормала, је тамо где нормални људи једино пилулама могу стићи.

Друга ствар је што постоје многе ситуације у којима физички или психички проблеми спречавају људе у испуњавању неких својих потенцијала. Зашто замерити ако се послуже пилулама? Замисли концерт у Бостону, наш Џошуа Бел има огромну трему, људи седе, чекају. Да ли да Џошуа узме бета блокер или не? Ако узме трема ће нестати и концерт ће ваљда бити ок. Ако не узме, може да се потпуно изгуби, разочара публику и уништи своју каријеру. А бета блокер је ту у џепу. А ово је и релативно тривијалан пример. Има људи са озбиљним проблемима, којима стварно требају пилуле да би имали скоро нормалан живот. Да би устали из кревета и радили свој посао.

Трећа је контрола и дупли стандарди. Спортисти не смеју да се дрогирају, од рокера се очекује, а пред причу о хирурзима би најрадије да зажмуримо. Деци у САД се дају пилуле да би ограничили њихов ниво активности, а војним пилотима се дају пилуле да би повећали њихов ниво активности.

Има још, али ... нећемо данас решити све проблеме. Једна пилула не решава ниједан проблем. Не решава га ни један блог.
ivana23 ivana23 18:44 12.02.2009

Kad uzmes pilule...

constrictoria92 constrictoria92 18:57 12.02.2009

Re: Ne znam

Једна пилула не решава ниједан проблем

Naravno da jedna pilula ne rešava problem - problem rešava više pilula!
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:26 12.02.2009

Re: Ne znam

Naravno da jedna pilula ne rešava problem - problem rešava više pilula!

овако нешто?
pnbb pnbb 20:31 12.02.2009

Re: Ne znam

Деци у САД се дају пилуле да би ограничили њихов ниво активности,

pre zbog prvog dela - attention deficit, nego hiper...
hocu reci stdentarija koja krka aderale cini to zbog vise koncentracije i manje spavanja

stvarje da dobijes kao decak recept, i onda stalno obnavljas... pa na faxu em konzumiras em valjas za $5 komad...
dunja73 dunja73 21:56 12.02.2009

Re: Ne znam

Hiperaktivnost podrazumijeva gotovo sve sto nadmasuje obican hod i nadglasava obican govor



To znam sve sta i kako ..Pazi u Nemackoj ..Kad primetis ili primete da ti dete nije " mirno " dugo -dugo savetuju roditelja da se pozabavi sa problemom ..Pa onda idu saveti da date dete na sport ,da se aktivira i trosi tu negativnu energiju .Ako vi i dalje odbijate saradnju , daju vam lek protiv hiperaktivnosti ....

Pazi ,sad , sa mnom je u osnovnoj u Srbiji ucio jedan decko kome je jedan stariji ucenik ( 4.razred ,a mi bili treci ) slomio kicmu ..Taj decko je ceo zivot bio invalid , i oko 20 -e godine umro ...

Taj sto je njemu to uradio ,naravno maloletnik ,roditelji neki dodjosi iz bogapitajodakle , ponosni na tako zivahnog sina i nikom nista... Cekajmo sad , HIPERAKTIVNOST nije bezazlena , to je bolest i treba je na vreme leciti ...
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:50 12.02.2009

Re: Ne znam

hocu reci stdentarija koja krka aderale cini to zbog vise koncentracije i manje spavanja

Дефинитивно. Али не ради то само студентарија.

Ако ништа друго, кад ти исти студнти оду у "стварни свет", зашто би престали? Треба се доказати пред послодавцем, научити посао, урадити више за мање времена, рокови притискају, ... Зар се неће сетити старог решења? Ја чак и мислим да је ниво стреса и потребног напора у школи у поређењу са послом веома мали. Школа је ништа, журка од почетка до краја.
margos margos 00:27 13.02.2009

Re: Ne znam

рокови притискају, ...

Evo, još jedan vid pritiska je sam naziv za rokove: ''dead line'', i zamisli sad koliko puta, pa čak i dnevno, pojedinac 'umire'. Naravno da mu posle treba nešto da ''oživi''.
vishnja92 vishnja92 09:22 13.02.2009

Re: Ne znam

Уз помоћ правог лека, можеш живети скоро нормалан живот

је чини ми се била за лек који помаже код астме. Свако ће рећи, а п а у реду је да се пију лекови за астму. Па јесте.

gle, a ja mislim da nije. uopste nije. i sta znaci "skoro normalan zivot" ako ti kvalitet istog zavisi od lekova?
to zvuci kao onaj megatresh naziv serije "Tojotin svet prirode". nije nego.
topcat topcat 15:04 13.02.2009

Re: Ne znam

marco_de.manccini
nece tableta promijeniti tvoj zivotni stil niti otkloniti uzrok stresa
Па неће једна таблета уклонити ниједан проблем.
Али да се вратим на "уз помоћ правог лека,можеш живети скоро нормалан живот"

Ako patimo od bolesti za koju nam je lijek potreban da bi funkcionirali to je jedno.
Ako se nismo u stanju suociti sa sobom, pa nam treba lijek da bi nas trenutno smirio - onda imamo problem kojeg treba tretirati!

Kad si vec spomenuo Bella, znas li koliko muzicara fenomenalno svira, mozda i bolje od njega, ali nisu nikada napravili karijeru jer se nisu u stanju nositi sa stresom koji ona nosi. Muzicare koji javno sviraju ne usporedjujem ni sa kojom drugom granom umjetnosti. Nije isto izvesti svoju pjesmu, izdati knjigu, izloziti sliku, glumiti neku ulogu, ili nositi tudji svijet kroz svoje emocije i to sam samcat pred 1000 ljudi. Oni ne glume. Dok se ostali umjetnici izlazu u javnost kad je posao gotov, njihov na sceni tek pocinje. Ima ih puno koji tamo i ne mogu bez pola litre vodke, ima ih koji se kljukaju kojecim, pa ne spavaju. Marta Argerich je otkazivala solo koncerte jer se bojala biti sama na stejdzu ili jer je bio krivi horoskop, Bernstein se nije trijeznio....nedavno sam bila na in memoriam koncertu jednom isto tako fenomenalnom muzicaru koji je "otisao" od posljedica alkhola.

Na kraju se pitas - JE LI VRIJEDNO?

pnbb pnbb 15:14 13.02.2009

Re: Ne znam

Ако ништа друго, кад ти исти студнти оду у "стварни свет",

predju na kokain, naravno
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:17 13.02.2009

Re: Ne znam

Вишња, тражићу да ме врате у потпалубље. Тамо ниси тако строга.

Можда пример с астмом није ок, али ја мислим да та реченица о скоро нормалној егзистенцији уз помоћ лекова погађа дубоко у срж времена у којем живимо. Аутори су имали много скромније намере, да продају неки лек (можда и није био за астму, не знам) али су погодили праву ствар. Стремљење ка скоро нормаланом животу, пa joш уз помоћ таблета, мени то одзвања у ушима, генијално је.

Рекао сам већ, ја не знам како смо стигли дотле да су норме и нормале толико померене да су потребне таблете да би се стигло до њих.

Сасвим друга прича су људи са стварним потребама и глупо је рећи да неко не заслужује шансу да функционише нормалније, ма шта то том неком значило, ако му за то требају лекарства.
vishnja92 vishnja92 19:43 13.02.2009

Re: Ne znam

Вишња, тражићу да ме врате у потпалубље. Тамо ниси тако строга.

ama jok, nisam stroga, samo sam subjektivna.

prvo - mislimo potpuno isto o toj stvari. meni je to pomeranje znacenja pojma "normalnost" fascinantno.
drugo - moje dete ima vec godinama nesto sto oni zovu astma (definicija astme je inace prosirena na sve i svasta) i mozes da me seckas gde sam najtanja ako ne razumem mehanizme "toga" bolje nego lekar (na glasu) koji dete leci. pri svemu, vec 7-8 meseci covek (ovaj moj mali covek) je na necemu sto se zove "preventiva" a svodi se na svakodnevno uzimanje lekova.

veruj mi - odrasla sam u lekarskoj porodici, vrlo sam odgovorna prema svom i tudjem zdravlju i vrlo sam na ivici da tu takozvanu "preventivu" ukinem na svoju ruku. ne bih ovde o detaljima, ali ta odluka mi je vrlo bliska i skoro izvesna.
eto to je

nego - vidim da me dole nize izbacujes sa birackih spiskova?!
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:08 13.02.2009

Re: Ne znam

vidim da me dole nize izbacujes sa birackih spiskova?!

I mene
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:09 13.02.2009

Re: Ne znam

Па кад не умете ни јело да изаберете како треба, како да вам човек да право да бирате власт? Одговорност је то, не може се препустити баш свакоме.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:12 13.02.2009

Re: Ne znam

Vidim da su mesožderi izabrali perfektno!
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:19 13.02.2009

Re: Ne znam

Милена, ја сам давно добио батине од Казеа кад сам зезао мало вегетаријанце. Видим сад да је и на тебе дошао ред. А све неки мирољубиви. Бубу не би згазили.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:26 13.02.2009

Re: Ne znam

Jeste, mi svo sve sami radikali. Žali se moderaciji.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:31 13.02.2009

Re: Ne znam

Еј, да ли знаш да тофу може да се употреби да се направи пудинг? Не треба ни млеко ни јаја.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:35 13.02.2009

Re: Ne znam

Jedem jaja, pijem mleko , ako si to hteo da pitaš.
vishnja92 vishnja92 20:38 13.02.2009

Re: Ne znam

ja ne znam. kako?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:39 13.02.2009

Re: Ne znam

Priznaj da si ovo pitala da bi uzela 200!
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:45 13.02.2009

Re: Ne znam

Не знам ни ја како, али сам пробао. Нашла Њања неки прах, додаш у тофу и тако некако. Поједеш у сласт.
vishnja92 vishnja92 20:59 13.02.2009

Re: Ne znam

Нашла Њања неки прах, додаш у тофу и тако некако.

ih, pa to mi nista ne znaci. ja mislila nesto prirucno sto imas u kuhinji uvek.

(ja u kuhinji imam uvek: susam, limun, djumbir, safran, ghi. to su skroz magicne stvari za ulepsavanje hrane. cisto da znate :))
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:13 13.02.2009

Магичне ствари по кухињи

Homer: Are you saying you're never going to eat any animal again? What about bacon?
Lisa: No.
Homer: Ham?
Lisa: No.
Homer: Pork chops?
Lisa: Dad, those all come from the same animal.
Homer: Heh heh heh. Ooh, yeah, right, Lisa. A wonderful, magical animal.
vishnja92 vishnja92 21:20 13.02.2009

Re: Магичне ствари по кухињи

:)
aj dobro
al gle ovo:)))

kupio me za sva vremena
medjutim92 medjutim92 15:48 12.02.2009

vr'

odlicno

stop tolerisanju drustveno prihvatljive droge zarad punjenja budzeta

mada, sto se mene tice, i kafa je droga :)
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:58 12.02.2009

Re: vr'

Сад ме подсети, још нисам пио. Идем да ставим док нису забранили.

Иначе, један Ердошов пријатељ је рекао да је математичар машина за претварање кафе у теореме.
topcat topcat 16:04 12.02.2009

Re: vr'

marco_de.manccini
Идем да ставим док нису забранили.

Nema shanse, pa ovi ovdje se shopaju kofeinom.
One kavurine - odvratne - ali XXL...pa tako cijeli dan...nakupi se.



112358oo 112358oo 16:08 12.02.2009

Carl and George Williams out of jail...

sve i da nije samo tvoja fikcija marco, jedan od george williams-a koji je charged with trafficking a large commercial quantity of methamphetamine je odlučio da uzvrati udarac i pomogne policiji u razotkrivanju onih organa reda koji nisu izdržali pritisak prekovremenog rada, te su se pridružili "vrhunskim sportistima, muzičarima, slikarima, glumcima, i uopšte umetnicima, te hirurzima, naučnicima, studentima, pilotima, brokerima, novinarima, fabričkim radnicima, prodavcima, građevincima, vozačima, i uopšte ljudima u svim zanimanjima u upotrebi raznih preparata i droga koja im omogućava da funkcionišu bolje i postignu više na radnom mestu".....

sada se postavlja pitanje, kako da manjina (potpomognuta gospodinom williams-om) savlada većinu?.....:)
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:19 12.02.2009

Re: Carl and George Williams out of jail...

А ми мислили да је Џорџ само невина и помало трагична жртва у целој причи. Кад оно, он био озбиљно умешан у дроге и пре Олимпијаде у Лондону.
Kazezoze Kazezoze 17:34 12.02.2009

moje je mishljenje...

da na OI u londonu 2012, jedini koji ce proci sve testove doping kontrole ce bit americhki super plivach majkl felps (jel se tako zove) koji ce u londonu proslaviti svoju 16tu zlatnu medalju. naime, niko od njegovih protivnika nije imao tako teshke pripreme kao on u bazenu sa ajkulama.
verovatno ce u izboru za sportistu godine imati zhestoku konkurenciju u lance (podmazanom) amstrongu, koji je, i pored raka na jajima (mudima), u svojoj 40oj uspeo da osvoji svoj 12 tour de france, mada su mnogi osporavali da on ima muda za josh jedan, 12ti tour.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:41 12.02.2009

Re: moje je mishljenje...

Казе, па ја сам мислио да си ти за легализацију.

Пусти Ланса и Фелпса, све је то машина за продавање џиџа-миџа. Мени је супер кад клинци играју пред зградом, кад пливају из разоноде, друже се, вежбају ... Кад оде тамо у такозване олимпијске висине онда се сроза. Winning is not everything, winning is the only thing и такве будалаштине.
Kazezoze Kazezoze 20:14 12.02.2009

Re: moje je mishljenje...

marco_de.manccini
Казе, па ја сам мислио да си ти за легализацију.

Пусти Ланса и Фелпса, све је то машина за продавање џиџа-миџа. Мени је супер кад клинци играју пред зградом, кад пливају из разоноде, друже се, вежбају ... Кад оде тамо у такозване олимпијске висине онда се сроза. Winning is not everзthing, winning is the only thing и такве будалаштине.

shto se mene tiche, prezhiveo bi i bez olimpijskih igara. nisam ljubitelj sporta kaotakvog, a ova dvojica mi dodju kao dobar povod za ironiju...
nego, kad su klinci u pitanju, problem je shto je sve redja pojava da vidish klince kako se igraju pred zgradom. tu su hale, ogradjena igralishta i sobe sa kompjuterima.
i josh, jesam za legalizaciju vutre, ali nisam simpatizer pilulica. ne volim hemiju, 'ebiga.
filvas filvas 17:47 12.02.2009

Baš...

...Baš mi se dopala priča! Bravo!
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:25 12.02.2009

Re: Baš...

Хвала. Него, откриј ти нама тајну, како то да још ниси трајно банован код Јелене?
margos margos 21:39 12.02.2009

Re: Baš...

Nisam pitana, ali sam pročitala nedavno, JM je napisala da je zahvalna Filvasu na komentarima i diskusijama, al onako od srca. Tu je tajna. Ako je tajna...:)
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:15 12.02.2009

Umetnici i zanatlije

Postoji razlika izmedju zanatlija i umetnika.
Kako stvarno stoje stvari?

Među vrhunskim sportistima postoji upotreba raznih preparata i droga. O tome se stalno govori i ekplicitno se pokušava sprečiti. Kao, uopšte nije cool.

Među muzičarima, slikarima, glumcima, i uopšte umetnicima postoji upotreba raznih preparata i droga. O tome se stalno govori i, u neku ruku, implicitno se ohrabruje. Kao, baš je cool.

Među hirurzima, naučnicima, studentima, pilotima, brokerima, novinarima, fabričkim radnicima, prodavcima, građevincima, vozačima, i uopšte ljudima u svim zanimanjima, postoji upotreba raznih preparata i droga koja im omogućava da funkcionišu bolje, postignu više na radnom mestu, izdrže neku hroničnu bol, i preguraju nekako još jedan dan. Ne samo što upotreba postoji, nego i raste. O tome se govori nedovoljno.


Sasvim je u redu što za ove u sredini stoji - BAŠ COOL. Primera radi, Balzak je mnogo pisao; sedao za pisaci sto u ponoc i pisao do zore, uz ispijanje lonca kafe. I bio je delotvoran. Takvih primera ima mnogo.

Ne dirajte umetnike. Jer umetnici mogu da stvaraju i nešto što nije realno, a da bude vredno.

Kod ovih drugih je to teže. Oni treba da budu trezni sve vreme.

P. S. Kod ove reklame, što si je uzeo za moto, ja bih izbacio reč "skoro". Pa da bude

Uz pomoć pravog leka, možeš živeti normalan život


EDIT:
Kao što sam u naslovu rekao, ja smatram da postoji razlika izmedju umetnika i zanatlija. Ovi drugi mogu stvarati/postizati odlična dela/rezultate, ali oni nisu umetnici. S tim u vezi, mnogo sam liberalniji po pitanju uzimanja "dodatnih sredstava", nekakvih stimulativa kod umetnika. Kod njih je koliko-toliko shvatljivo (time i dozvoljivo) korišćenje kafe, alkohola i sličnog, što nije slučaj sa ovima drugima, koji nisu umetnici (sportisti, piloti, hirurzi i drugi) makoliko njihovi rezultati mogu biti fenomenalni... Ponovo smatram da ONI TREBA DA BUDU TREZNI SVE VREME, he, he, he...
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:34 12.02.2009

Re: Umetnici i zanatlije

Ма реклама је тако ишла, нема шта да се избацује, идеална је.

(не ваља бити ни скроз нормалан, мутације и девијације су неопходне за добре ствари)
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:33 15.02.2009

Re: Umetnici i zanatlije

Marco de manccini
Ма реклама је тако ишла, нема шта да се избацује, идеална је.
(не ваља бити ни скроз нормалан, мутације и девијације су неопходне за добре ствари)


U načelu se slažem, premda od reklame čovek ne očekuje da bude SKROZ realna.

Medjutim, tvoj odgovor da "NE VALJA BITI NI SKROZ NORMALAN, mutacije i devijacije su neophodne za dobre stvari" je dobro sročen, on bi se mogao uklopiti i ono moje pisanje o seksualnim perverzijama od pre nekoliko dana; ja sam baš TO imao u vidu, mada nisam tako jasno bio rekao, ali sam navodio da nečega od tzv. seksualnih devijacija ima u svima nama, u manjoj ili većoj meri. Jer, kao što nema ni skroz zdravog čoveka (svakome nešto fali, makoliko to ne mora da se primećuje, makar kvaran zub... ) ne treba da ima ni skroz normalnog čoveka... Ako ga ponekad ima, onda mnogo štrči medju drugima...
tigrks tigrks 19:19 12.02.2009

A Orvel

Na trenutke sam pomišljao da si prepisivao od Orvela.
Odličan post. Preporuka
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:30 12.02.2009

Re: A Orvel

Орвелови радови су поништени. Није био чист. Ја сам добио ауторска права, па ето да искористим ...

(хвала за Орвела, далеко смо ја и он)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:07 12.02.2009

Кад брката жена пева

Јармила Кратохвилова



у песми: Шарене пилуле за лилуле

Unfuckable Unfuckable 20:17 12.02.2009

Re: Кад брката жена пева

to je Wentworth Miller , bez tattua ali s perikom, snimi fatzu
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:20 12.02.2009

Re: Кад брката жена пева

a ko se seca onih sportasica iz istocne nemacke koji su bili dopingovani sa anabolic androgenic steroids (AAS) sedamdesetih i osamdesetih godina, pa se jadni poceli pretvarati u muskarce.

edit: Heidi Krieger postala Andreas Krieger

reanimator reanimator 23:01 12.02.2009

Re: Кад брката жена пева

njanja_de.manccini


edit: Heidi Krieger postala Andreas Krieger


Ova ladno bila bolji frajer pre promene :)
NNN NNN 01:50 13.02.2009

Re: Кад брката жена пева

Јармила Кратохвилова
aka Jaroslav Kratohvilov

Pa Jordan(ka) Donkov(a)

marco_de.manccini marco_de.manccini 03:01 13.02.2009

Re: Кад брката жена пева

Ма лако је вама да се зезате са овим финим дамама кад се кријете иза никова. Свака част само Брајовићу, одмах се види јунак.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:08 13.02.2009

Re: Кад брката жена пева

marco_de.manccini
Свака част само Брајовићу, одмах се види јунак.
Мале су ту моје заслуге. Генетика, Марко, чиста генетика. И нешто мало пилула, додуше...
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:20 13.02.2009

Re: Кад брката жена пева

Генетика и пилуле. Па ти си, Брајовићу, прави спортиста.
Unfuckable Unfuckable 20:27 12.02.2009

zipa ovog

fotošop - alijena


Šta uradi detinjstvo potrošeno u Mc Donaldsu....
Kazezoze Kazezoze 20:37 12.02.2009

Re: zipa ovog

Unfuckable
fotošop - alijena


Šta uradi detinjstvo potrošeno u Mc Donaldsu....

jel' to strongman?
bindu bindu 00:39 13.02.2009

Re: zipa ovog

Kazezoze
Unfuckable
fotošop - alijena


Šta uradi detinjstvo potrošeno u Mc Donaldsu....

jel' to strongman?

ha

ecce-florian ecce-florian 20:40 12.02.2009

ako mogu da biram

Droge i opijenost Ernst Jinger

Da se vinu pridaje mera, vidi se pre svega tamo gde je ono već dugo kod ku'će: u vinskim pokrajinamaTamo se u otpornosti na piće ne vidi nikakva posebna slava kao kod dendija i njihovih six-boottlemaen, koji do kraja sede za stolom u stoičkom miru.Za zemlje magle sa tipičnom melanholijom podesnija su teška piva i posebno viski.Kod viskija je značajno da on podstiče na duge staze, dok se njegovo opojno dejstvo potajno slaže.......
...Iako se u odnosu na svaku drogu moramo paziti, izgleda da hašiš nalaže posebne mere opreza, pošto izaziva reakcije koje se ne mogu predvideti i koje su delom nasilne.
.....Muzika je shvaćena kao aritmetička operacija u kojoj se note pretvaraju u brojeve, dok njihov čulno-strasni karakter ostaje očuvan. Slično se dešava u gramatici: imenica korača kroz rečenicu kao kralj koga pridev odeva u providno ruho, a glagol se pojavljuje kao krilati anđeo......


....Opažanje i osetljivost se izoštravaju na način koji postaje zastrašujući. Jedan od učesnika u gozbi biva najpre ushićen snagom lepote, a zatim užasnut pitanjem šta će biti sa njegovom inteligencijom i njegovim organima ako se njegovi nervi budu i dalje istančavali. On, ipak ne može to da zadrži; opijenost ga odnosi odatle poput konja koji juri prema provaliji. Bodler pominje fa hašiš nekad bez vidljivog razloga može da deluje žešće nego inače.


marco_de.manccini marco_de.manccini 03:24 13.02.2009

Re: ako mogu da biram

Ово ми је легло одлично, мислим оно да се у винарским крајевима не цени отпорност према пићу. А и зашто би се ценила било где? Што би рекао Петровић "Пити без последица, чему?"
MeHiLow MeHiLow 21:00 12.02.2009

Sportisti vs naucnici vs umetnici vs...

Bravo za tekst.

Drago mi je i da si opleo po zaludnosti sportskih aktivnosti, jer se u nacelu slazem da je zahvaljujuci kompleksu zabave (kako onom industrijskom, tako i onom u nasim khm, psisama) prisustvo doticnih u nasim zivotima prenaduvano do toga da preokupiraju prevelik procenat sveopste paznje koja bi mogla biti usmerena na nesto drugo. Ali, vaj, kada mi sami to ne zelimo - vidi gorepomenuti kompleks.

No, da ubacim malo polemickog duha - po meni je sasvim validno i glediste da atlete, posvecene tome da izvuku sto vise iz svoga tela (a bogami, na nekom nivou i uma), pomeraju granice citavog covecanstva, mic po mic nas sve zajedno vukuci na putu ka necemu s onu stranu ljudskog, da ne zazivam mnogo Nicea ili vec nekakvu teleologiju. Nije bitan cilj, ali neosporno je da kretnja postoji, a mozemo je i evolucijom zvati. Pa neka je i "inzenjerisana" tj. svesno izazvana od strane nas samih, subjekata evolucije. Pa, mislim ja, neka je i "inzenjerisana" tehnoloski, odnosno uticajem suspstanci na telo. Dokle god je ima, ja srecan.

S druge strane, "mentalne atlete" u dve najpropminentnije discipline - nauci i umetnosti - zaista (i pomalo paradoksalno) stvaraju nesto opipljivo, te mi se cini da im bas zbog toga radije progledamo kroz prste, koji mrve vutru (pomenusmo li Sagana?) ili otvaraju plasticnu bocicu. Ociglednije nam je da nas oni vuku dalje. Oni su nekako... neki drugi, nisu mi, sa nasim svakodnevnim poslovima i brigama. Sportiste, s druge strane, gledamo pre svega kao zabavljace... A kad smo vec tu, cini mi se da ni glumcima ni komicarima bas nije svejedno da li su provaljeni po pitanju "zloupotrebe" droga (a, cuj, sta je onda "upotreba"... Na doktore i naucnike zmurimo, kao sto lepo rece; od muzicara, slikara, vajara i pisaca to ocekujemo. A glumci, komicari i slicna fela - kao da su u nezavidnoj poziciji: umetnici su, ali bolje da ne saznamo da su "pod uticajem"....Mozda ih, kao i svi zabavljaci, onime sto rade pre svega podsecaju na nas same... A bas ne volimo da nas podsete na taj deo nas koji kaze "Ma daj da uzmem, da se iskuliram"...

marco_de.manccini marco_de.manccini 03:50 13.02.2009

Re: Sportisti vs naucnici vs umetnici vs...

Ако је спорт само забава, онда би употреба било чега требала бити дозвољена. Замисли бокс меч у којем су оба противника претходно дували мало. Пођу један према другом, промаше се два пута, ударе се једном млако, па онда почну да се смеју док не попадају. Судија не зна коме пре да броји. Најзабавнији меч икада. После меча сви заједно на пиво.

Е сад оно о еволуцији је већ нешто друго. Нисам сигуран. Можда су потребни људи који ће гурати своје физичке потенцијале до максимума. Али ту ипак имам две забелешке.

Ја не познајем довољно механизам еволуције и нисам сигуран да ли се већи ефекат постиже ако четири људи на планети трчи 100 метара испод 9 секунди или ако милион људи трчи испод 11. Мени се чини да ово друго даје више изгледа за генерално убрзавање целе популације. Ако је то тачно онда врхунски спорт опет нема никаквиг значаја и много је важније масовно рекреативно бављење спортом.

Друго, моје лаичко разумевање еволутивних промена подразумева да кључну улогу игра средина у смислу да се само особине које околна средина кроз објективне механизме борбе за опстанак прогласи за подесним одржавају и пропагирају. Ја не видим тај спољашни фактор који налаже људима у 21. веку да трче брже него што то раде сада. То не значи да не постоји, али га ја не видим.
ivana23 ivana23 11:27 13.02.2009

Re: Sportisti vs naucnici vs umetnici vs...

marco_de.manccini
Ако је спорт само забава, онда би употреба било чега требала бити дозвољена. Замисли бокс меч у којем су оба противника претходно дували мало. Пођу један према другом, промаше се два пута, ударе се једном млако, па онда почну да се смеју док не попадају. Судија не зна коме пре да броји. Најзабавнији меч икада. После меча сви заједно на пиво.

Pogledaj sada sta su smislili za tenisere:

Od početka godine igrači koji se nalaze među najboljih 50 na ATP listi moraju da kažu kada će biti slobodni na sat vremena svakog dana za testiranje prema pravilima WADA.

Molim te procitaj ceo tekst, ovo je imbecilno (svakodnevno testiranje, bez obzira na ucesce na turniru, ma gde se nalazio/la na planeti)...

Nadal: „Kao da smo kriminalci“
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:22 13.02.2009

Re: Sportisti vs naucnici vs umetnici vs...

Служба је скоро спремна.

Сећам се да су неког бициклисту или дисквалификовали или веома строго опоменули зато што није доставио распоред свог кретања Служби. Служба мора да зна где су атлете у сваком тренутку да би могла да их тестира.
dunja73 dunja73 21:37 12.02.2009

zasvisnici

Među hirurzima, naučnicima, studentima, pilotima, brokerima, novinarima, fabričkim radnicima, prodavcima, građevincima, vozačima, i uopšte ljudima u svim zanimanjima, postoji upotreba raznih preparata i droga koja im omogućava da funkcionišu bolje, postignu više na radnom mestu, izdrže neku hroničnu bol, i preguraju nekako još jedan dan. Ne samo što upotreba postoji, nego i raste. O tome se govori nedovoljno





Pa moraju da uzimaju ,kad je sve to kilavo ,vegeterijanci , neHebicari , na dijetama kojekakvim ,mrzi ih da kuvaju , sve bi na gotovo ..Gube imunitet i snagu ...i eto ... "nakljukaju " se nekih tabletica i kao im bolje ...

Bas pre neki dan , ja do doktora ,kad neka devojcica ,nema 14 godina , trazi da joj prepise za " bolju koncentraciju " u skoli pilule ... Ko je nama prepisivao pilule za skolu , kad ti razvali dva samara profesor - skoncentrises se - bez problema ikakvih...

Uf ,sto to meni ide na zivce....U Nemackoj su puno tih gluposti zabranili na slobodnoj prodaji ..










marco_de.manccini marco_de.manccini 03:59 13.02.2009

Re: zasvisnici

У праву си, доктор је требао одмах да јој звизне два шамара за концентрацију на лицу места и да јој препише још који за касније.
vishnja92 vishnja92 09:26 13.02.2009

Re: zasvisnici

Pa moraju da uzimaju ,kad je sve to kilavo ,vegeterijanci , neHebicari , na dijetama kojekakvim ,mrzi ih da kuvaju , sve bi na gotovo ..Gube imunitet i snagu ...i eto ... "nakljukaju " se nekih tabletica i kao im bolje ...

de se sad molim te saberi i objasni nam sta si ovim htela da kazes.
ecce-florian ecce-florian 13:45 13.02.2009

Re: zasvisnici

marco_de.manccini
У праву си, доктор је требао одмах да јој звизне два шамара за концентрацију на лицу места и да јој препише још који за касније.

Šamar i za kasnije?
Što si Marco tako isključiv. Pa može i poneki lekić od čika doktora. Ono , kombinovana terapija , fizićko-hemijska.
topcat topcat 14:45 13.02.2009

Re: zasvisnici

dunja73

Pa moraju da uzimaju ,kad je sve to kilavo ,vegeterijanci , neHebicari , na dijetama kojekakvim ,mrzi ih da kuvaju , sve bi na gotovo ..Gube imunitet i snagu ...i eto ...

Izbaciti vegetarijance s popisa kilavih, bolezljivih, raspadajucih itd.


marco_de.manccini marco_de.manccini 16:55 13.02.2009

Re: zasvisnici

može i poneki lekić

што је добро кад човек има широк избор!
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:56 13.02.2009

Re: zasvisnici

Izbaciti vegetarijance s popisa

И са бирачких спискова такође.
dunja73 dunja73 01:49 14.02.2009

Re: zasvisnici

Izbaciti vegetarijance s popisa kilavih, boljezljivih, raspadajucih itd.



Ne znam Topkat ...Kod mene u selu kazu..." Ko jede ko` zec ....taj... "
pape92 pape92 22:46 12.02.2009

sport + pogled na nekad i sad

Kontrola dopinga u sportu mora da postoji. Atlete su nešto kao Formula 1, i baš kao što tamo mora da postoji neko ograničenje da ih ne bi bezgranično budžili, mora i u atletici i plivanju. Samo se zapitajmo kako bi to izgledalo da nema kontrole dopinga, i eto materijala za podjednako zabavnu priču. Mada ih naravno budže i ovako, ali ipak moraju da vode računa ako ni o čemu a ono o tome da ih ne uhvate, a i to je prilično ograničavajući faktor.
Sad, što je društvo licemerno pa uhvaćene sportiste stavlja na stub srama, a uhvaćene muzičare proizvodi u idole - što bi rekao Ričard Kramb: kakav svet. To je jednostavno tako.
Za profesije koje nisu estradne, poput sportske i npr pevačke, važe sasvim drugi standardi kad je u pitanju, da ne komplikujem sa izrazima, drogiranje. Ova društvena pojava nema mnogo veze sa modernim dobom, da ne pominjem plemena koja žive tamo odakle je i poreklo koke i sva druga kojima je bila dostupna ikakva droga, nego naprimer Turke. Turci su bili poznati po trezvenjaštvu u vreme svog najvećeg uspona. Od sredine 16. veka, a naročito intezivno sto godina kasnije, počeli su da troše vino, kafu, duvan i opijum. Polovinom 17 veka jedan Nemac izveštava da je porok pijanstva rasprostranjeniji u Turskoj nego u Nemačkoj. Međutim, od muškaraca se očekivalo da oko 30te godine batale vino i pređu na opijum. Zrna opijuma, piše u knjizi Istorija turskog carstva (Rycaut) čine ljude ozbiljnim i smirenim jer mu dejstvo nije kao od vina od koga ljudi postaju mahniti, nagli i nasilni, već od njega otupe, sede ozbiljni i ćutljivi i nikome ne čine nažao, a to se kod njih (Turaka) smatra veoma pohvalnim i jednom od vrhunskih vrlina...

Bilo društveno prihvaćeno (i legalno - dok kafa u jednom periodu nije!) u određenim društvenim i ekonomskim okolnostima...danas je opet privaćeno to što je prihvaćeno usled današnjih društvenih i ekonomskih okolnosti. To bi, što bi rekao Harms, ustvari bilo sve.
ecce-florian ecce-florian 23:32 12.02.2009

Re: sport + pogled na nekad i sad

Bilo društveno prihvaćeno (i legalno - dok kafa u jednom periodu nije!)

jes vala Pape
Afion
Afiön(opijum, afiun, afijun) su u Bosni nekada uživale starije osobe, dakle kao stimulans, toka mladež nije poznavala to "uživalo" Hamdija Kreševljaković navodi veći broj osoba u Tešnju koje uživaju opijum (18).Narodna pjesma kaže kako se pije "vino i afijun".


Ovo sve u Bosanskom kuharu Mr. Alije Lakišića u poglavlju Napici pića i uživala pod uživala ( jedan od najboljih Kuvara ).
Sličan odnos prema pušenju opijuma nakon obroka u Kini .Uživanje opijuma kao hrana duha kojim se omugućava da slobodno luta ( sam) nakon obroka dok telo vari hranu.Zapad više preferira stimulativnom dejstvu, aktivni princip.Razlika između hašiša kao "društvenog" ,aktivnog uživala i pušenju opijuma kao "individualnog".
myredneckself myredneckself 00:45 13.02.2009

Re: sport + pogled na nekad i sad

JUMPSTART energy supplement combines stimulants for energy, ingredients for metabolic function, and mood elevators for well-being. Its purpose is to provide an energy boost to the body in a healthy way that doesn't stress your system. It increases metabolism, reduces appetite, helps cells burn energy efficiently, enhances health through critical vitamins and amino acids, and has powerful mood elevators that create an overall feeling of happiness, increased focus and emotional and mental well-being. It is an excellent stress reducer and is even effective as an antidepressant. It simply gives you more daily energy and vitality.
SOURCE FOR STIMULANTS, ENERGY PILLS, HAPPY PILLS, PEP PILLS, WEIGHT LOSS PRODUCTS
ENERGY PILLS More Daily Energy
It really does give you a complete jumpstart.

jedan od mnogih vrsta "lekova" za sve, bez kog studenti, poslovni ljudi, đaci, naprosto više ne počinju dan- čist Orvel
bindu bindu 00:48 13.02.2009

.

.
pape92 pape92 01:03 13.02.2009

Re: sport + pogled na nekad i sad

Uživanje opijuma kao hrana duha kojim se omugućava da slobodno luta ( sam) nakon obroka dok telo vari hranu


Ovo postižem i bez opijuma, posle sarme.
bindu bindu 01:44 13.02.2009

Re: sport + pogled na nekad i sad

pape92
Uživanje opijuma kao hrana duha kojim se omugućava da slobodno luta ( sam) nakon obroka dok telo vari hranu


Ovo postižem i bez opijuma, posle sarme.


i chvarke
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:22 13.02.2009

Re: sport + pogled na nekad i sad

već od njega otupe, sede ozbiljni i ćutljivi i nikome ne čine nažao, a to se kod njih (Turaka) smatra veoma
pohvalnim i jednom od vrhunskih vrlina...

Ја сам отупео, ћутљив и безазлен одавно и без опијума. Морам још само мало да радим на озбиљности и да постанем идални Турчин.

---------------------------

Ево да одмах почнем да радим на озбиљности. Поредио си атлете и формулу 1. Формула 1 је само једна варијанта аутомобилских трка. Има формула 2, има ... шта још има ... има овај Инди по Америци ... има разних трка и подељене су по категоријама, до оволико кубика, до онолико кубика, не разумем се у детаље. Да би било фер, могу и атлете бити подељене, до оволико стероида, до онолико. Па онда имамо рекорде по категоријама. Хммм. Није испало много озбиљно. Извини Папе.

----------------------------

Кафа била забрањена! Ја мислим да ће се и трава некад легализовати. И звучаће исто оволико чудно као ово са кафом да је икада негде била забрањена. Рекох већ негде горе, милион пута је безопаснија од алкохола. Практично је немогуће овердозирати се, повезаност са насилничким понашањем је минимална, ... Ма шта да набрајам, све знате.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:02 13.02.2009

Re: sport + pogled na nekad i sad

MRNS, кад видим ону твоју рекламу за Jumpstart уопште нисам у дилеми дрога или јога. Прво, јога ни пола онога не гарантује, а осим тога је сувише захтевна. Да ја имам толико времена, воље и снаге да вежбам, не би ни требала помоћ таблета.
pape92 pape92 00:28 15.02.2009

Re: sport + pogled na nekad i sad

Izvini ti, ne prokomentarisah ovo sa kafom, izgubih se u otupelosti (opet sarme), možda je već kasno, al for the record, kafa je bila zabranjena zbog kafana, koje su postale politički opasne, jer se narod u njima, a pomalo i od kafe, razgalamljivao protiv vlasti. No zabrana nije mogla predugo da opstane...
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:29 15.02.2009

Re: sport + pogled na nekad i sad

Никад није касно. Аргументи за забрану извесних супстанци су често чудновати.

На пример, ја сам чуо и овај аргумент. Алкохол је у западном свету већ дуго део живота - у неку руку и део културе. С друге стране, трава није, то је нешто страно, оријентално (напомињем да ово није баш тачно, јер постоје веома стари трагови коришћења траве на Балкану, али то не смета људима да нуде тоерије). Забраном траве а дозвољивањем алкохола западне културе само бране своју дрогу од конкуренције. Производња и дистрибуција алкохола је уносан и раширен бизнис по Европи и Северној Америци.
mirelarado mirelarado 00:04 13.02.2009

Гладијаторске игре

А зашто, и у спорту, и у животу, све мора брже, боље, више, кад човекове могућности нису неограничене?
Колико је само лицемерја у односу државе према дозвољеним и недозвољеним опојним дрогама!
Одлична футуристичка (да ли баш футуристичка?) прича, Марко.
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:30 13.02.2009

Re: Гладијаторске игре

Ја верујем да су човекове могућности неограничене, посебно на менталном плану. Не може ваљда стадијум у коме су Николић и нарикаче чланови парламента да буде задња реч човечанства? Мало оптимизма молим.
mirelarado mirelarado 23:57 13.02.2009

Re: Гладијаторске игре

Ја верујем да су човекове могућности неограничене, посебно на менталном плану


С овим морам да се сложим, нарочито што ми је вечерас другачији поглед на свет. Преварили ме мангупи и после целодневног рада и књижевне вечери приде одвукли ме на чашицу разговора и тамјанике. Пошто не пијем готово уопште, после две тамјанике на празан стомак, свет ми је некако магличаст, нагњило весео и пријатан. Најбољи муж на свету скувао и кафу и сада је све како треба.
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:28 14.02.2009

Re: Гладијаторске игре

Мило ми је да чујем. Сад ћемо ја и Њања да отворимо неко бело вино, па идемо у измаглицу предивног. А коментаре нека Служба и поништи, баш нас брига, имамо ми тога још у нама.


mirelarado mirelarado 00:39 14.02.2009

Re: Гладијаторске игре

Мило ми је да чујем. Сад ћемо ја и Њања да отворимо неко бело вино, па идемо у измаглицу предивног. А коментаре нека Служба и поништи, баш нас брига, имамо ми тога још у нама.


Живели и Њања и ти! А Служба нам никада није доакала, па неће ни сада!


crossover crossover 00:46 14.02.2009

Re: Гладијаторске игре

mirelarado
Пошто не пијем готово уопште, после две тамјанике на празан стомак, свет ми је некако магличаст, нагњило весео и пријатан.

А да видиш како је лепо спавати у винограду пуном тамјанике. Мирише грожђе, у мраку певају зрикавци и ћук, па тако опијен мирисом заспиш и не сањаш ништа. И... леп је тај осећај... лепо ти је што си жив.
Unfuckable Unfuckable 00:54 14.02.2009

Re: Гладијаторске игре

jbt, opet sve same vinopije, bokca mu
Kad postanem jednog dana rock'n'roll star,
moj prvi fuckin' hit će biti
"Ječmena polja zauvek"

(snaga naslova u kratkom jecaju inspiracije zaslužila je bold, nije Nebeck, dakle...)

ps : ali ovo...
. И... леп је тај осећај... лепо ти је што си жив.

lepo rečeno, ko bi rekao da vinogradar ume tako dobro... skužiti Svet
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:05 14.02.2009

Re: Гладијаторске игре

Драго ми је што сте сви будни, у нади да ће Мирелино малиганско питомо весеље, у којем јој свет изгледа нагњило весео, прећи и на вас. И виногради се, и мирис грожђа спомиње, а напољу, напротив, снег и тврда ледена покорица, која ће већ сутра да се разлабави и претвори у прљаву и досадну београдску лапавицу.

Али, 'ајде, нека вам буде... Пријатно и топло на јечменим пољима и сред тамјаникиних винограда, мада је и само лето далеко а урод грожђа и јечма неизвестан -.)
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:10 14.02.2009

Re: Гладијаторске игре

А да ли је неко пробао спавање у неким другим пољима са интересантним биљкама?

Пробајте на пример дремку на планини у мајчиној душици. Тако си жив да мора да је забрањено.
Unfuckable Unfuckable 01:17 14.02.2009

Re: Гладијаторске игре

Тако си жив да мора да је забрањено.



ps . vide li to moje slepačke oči Brajovića ?
Brajoviću...Brajoviću
ti k'o da šalješ razglednicu iz Vrnjačke Banje
završi li...započeto ?
topcat topcat 01:22 14.02.2009

Re: Гладијаторске игре

marco_de.manccini
А да ли је неко пробао спавање у неким другим пољима са интересантним биљкама?

Nisam zaspala jer je upeklo sunce, ali kad izadjes na vrh Cresa siri se opojan miris kadulje. Stvarno si kao "omagijan".

Btw, Unf, ako me sjecanje dobro sluzi...ona polja hmelja po Sloveniji smrde...ajajaj
mirelarado mirelarado 01:25 14.02.2009

Re: Гладијаторске игре

Драго ми је што сте сви будни, у нади да ће Мирелино малиганско питомо весеље, у којем јој свет изгледа нагњило весео, прећи и на вас. И виногради се, и мирис грожђа спомиње, а напољу, напротив, снег и тврда ледена покорица, која ће већ сутра да се разлабави и претвори у прљаву и досадну београдску лапавицу.

Али, 'ајде, нека вам буде... Пријатно и топло на јечменим пољима и сред тамјаникиних винограда, мада је и само лето далеко а урод грожђа и јечма неизвестан


Је л' да нећеш да будеш квариигра, Предраже? Не ноћас... Знамо да нас сутра чека сивило и бљузга, ал' ко мари? Јес' да није доба, али за тебе једна лоза, може?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:27 14.02.2009

Re: Гладијаторске игре

Unfuckable
Тако си жив да мора да је забрањено.



ps . vide li to moje slepačke oči Brajovića ?
Brajoviću...Brajoviću
ti k'o da šalješ razglednicu iz Vrnjačke Banje
završi li...započeto ?

Обилазим Србију, Анфаче... Још мало и... и сву ћу је обићи. На Златибору магла, код Чачка поледица, а ни Белиград не сјаји када се враћаш у њега.

EDIT: сад ћу и ја, Мирела, да отворим неко бело...
crossover crossover 01:35 14.02.2009

Re: Гладијаторске игре

lepo rečeno, ko bi rekao da vinogradar ume tako dobro... skužiti Svet

Па то је зато што виноградар углавном пије - Пиво.
Шта да ти кажем а да већ не знаш... животно искуство, брале :)
Unfuckable Unfuckable 01:55 14.02.2009

Re: Гладијаторске игре

Brajoviću, sve je to kul, pa i više od toga
sam' ti obilazi Srbiju (bolje neg' da Ona obilazi tebe)
ali - što bi rekla Instant Karma - Pazi kako hodaš ...pošto bljuzge, (kao ni drugog kruga, svojevremeno) neće biti,
a leda - onoliiiko.
(to zato što ne paziš na vesti,
a ako ne paziš na vesti to znači da ne paziš ni kako hodaš,
a ako ne paziš ni kako hodaš...)
ps :Beligradu nije nužno da sjaji ...spolja.

ps2 : vinogradar..
Naš Čovek u Njihovim redovima, koji Zna

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana