Facebook i kibiceri

dunja73 RSS / 17.02.2009. u 10:02

  Uspeh Facebooka još je i veći kada se prisetimo da je krenuo iz studentske sobe i da je prvo bio namenjen samo studentskoj populaciji.
Danas je Facebook mesto na kojem korisnici komuniciraju sa ljudima koje znaju, ali i upoznaju nove ljude. Neosporna je činjenica da se od pojavljivanja Facebooka kultura komuniciranja na internetu dramatično promenila.

 



"Pre pojavljivanja Facebooka, ljudi nisu objavljivali svoja prava imena na internetu. Ali Facebook im je pružio sigurno okruzenje  u kojem mogu komunicirati sa milionima", piše Zuckerberg. "Facebook je promenio način na koji ljudi doživljavaju svet. Svi su sada udaljeni samo nekoliko klikova mišem.

On zbližava ljude, na siguran način", smatra profesor B. J. Fogg sa Stanforda.Gotovo je neverovatno da svakog dana 15 miliona  korisnika promeni svoj status kako bi svojim prijateljima rekli šta rade. Prosečan korisnik provede dva sata dnevno na Facebooku što ga čini izuzetno zanimljivim za oglašivače. Upravo će oglašivači i korisnici biti ti koji će odrediti smer u kojem će se Facebook dalje razvijati u budućnosti. Analitičari mu predviđaju veoma svetlu budućnost.

 Bla  ,bla  ,bla ..

A  sta  se ustvari   dogodilo  u  medjuvremenu  ?

Članovi Facebooka više neće moći ukloniti svoje podatke s ove najpopularnije društvene mreže čak ni kada izbrišu svoj profil. Naime, Facebook je promenio svoje  uslove  pa će tako moći koristiti podatke sadašnjih i bivših članova nezavisno o tome jesu li izbrisali svoje podatke s mreže ili ne.

Sve do nedavno, takve su se informacije mogle koristiti samo kod otvorenih profila, a prema novim promenama stranica će čak moći iznajmiti privatne sadržaje drugim korisnicima.

U upustvu   za korisnike, među ostalim, stoji: "Ovime dajete Facebooku neopozivo, trajno, prenosivo, plaćeno, pravo (s pravom podnajma) da koristi, kopira, objavljuje, pretražuje, pohranjuje, javno objavljuje, prenosi, reformatira, modificira, editira, prevodi, izdvaja, prilagođava i distribuira sve korisničke sadržaje koje postavite u komercijalne svrhe te u svrhu reklamiranja."



Iako je tekst sličan ranijem, veliku razliku čini jedna rečenica - "Ako odlučite ukloniti svoj korisnički sadržaj gore navedeno pravo će automatski prestati važiti". Navedeno je također i upozorenje kako će korisnički sadržaj, pritužbe, licence, vlasnička prava i brojni slični sadržaji preživeti gašenje profila.



Najnovije informacije iznenadile su brojne korisnike Facebooka koji sada strahuju što će se događati s njihovim najintimnijim podacima.

  

Mark Zukerberg
Mark Zukerberg
Mark Zuckerberg, izvršni direktor Facebooka, optužen je da je ukrao ideju za svoju društvenu mrežu Facebook od kompanije ConnectU zbog čega mora platiti 65 miliona  dolara.

Iako su se obe strane obvezale na tajnost podataka, oni su otkriveni administrativnom pogreškom. Do dokumenta s tajnim podacima došla je agencija AP.

Nakon što su Zuckerberga bivši cimeri s fakulteta optužili da im je krao ideje, Facebook je tužbu ConnectU-a iz 2008. godine rešio nagodbom, piše Guardian. Na sudu je vrednost Facebooka procenjena na 3,7 milijardi dolara, iako ConnectU tvrdi da mu je relana vrednost  15 milijardi dolara. Facebook je dosad već isplatio 20 miliona  dolara, a ostalih 45  miliona   dolara Facebook će isplatiti putem deonica.

Facebook je s radom počeo u   februaru   2004. godine i trenutno broji više od 150 miliona ,  a bas  sada  slavi  i  svoj  5.  rodjendan.

 Ovo  sam  prepisala  iz  jednog  dnevnog  lista  ,  jer  me  je  ova  informacija  "  bas  iznervirala " Muka  mi  je  vise  od   Payback   kartica  -  primamljive  navlakusice  da  tamo  neko  ima  uvid  u  svaki   vas   cent   gde  i  kako   ga  ostavljate  . Muka  mi  je  od  Zigi  kartica  gde  tamo  neko   prenosi  vasem  zdravstvenom  osiguranju  koliko  ste  u  svome  zivotu   "izvadili " kutija  ,  pa  u  slucaju  ako  dobijete  rak  ,  sami  ste  krivi  . Benziske  pumpe  i  tocenje  na  " karticu "  opet  tamo   nekoga  interesuje  koliko   vi  tocite  goriva  ..

   Da  li  je  stvarno   " svera PRIVAT "  izumrla  ?   Da  ovaj  svet  postaje  kuca  "  Velikog  brata "?  Da  li  ce  u  buducnosti   jedino   jos  WC  biti  odaja  u  kojoj  nam  niko  nece brojiti  ,  zapisivati  ,reckati   ili  ce  im  mozda  privatnost  i   iz  ove  odaje   biti   potrebna  za  " nesto" ? 



Komentari (53)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

debora debora 12:15 17.02.2009

Facebook

Mnogi su iznenadjeni tom informacijom, a formirana je i FB grupa: My photos are MINE! NOT Facebook's! Change the Terms and conditions!
jednatanja jednatanja 13:17 17.02.2009

Re: Facebook

Da li ta recenica stoji u ugovoru "terms and conditions" ili ne, nije vazno. Odgovornost je na nama samima, nema privatne sfere kad ste umrezeni. Nedavno sam citala da je Google postao glavni izvor marketinskih i ostalih trendova. Na primer, ako veliki deo populacije u odredjenom regionu ukuca rec "gripa", to vec daje signal epidemioloskoj sluzbi, da se u tom regionu verovatno pojavila gripa.

Pozdrav, i dobro je da si ovo objavila!
dunja73 dunja73 14:24 17.02.2009

Re: Facebook

@ jednatanja


Sigurno , i ja se slazem da je odgovornost na nama samima .
dunja73 dunja73 14:28 17.02.2009

Re: Facebook

@ debora


Dosta kriminalnih " rabota " cirkulise takodje , i zbog takvih stvari i obicni ljudi ce biti uskraceni za svoje " privat"
shunjich92 shunjich92 12:29 17.02.2009

upravo...

Da li je stvarno " svera PRIVAT " izumrla ? Da ovaj svet postaje kuca " Velikog brata "? Da li ce u buducnosti jedino jos WC biti odaja u kojoj nam niko nece brojiti , zapisivati ,reckati ili ce im mozda privatnost i iz ove odaje biti potrebna za " nesto" ?


rekoh ja u svom blogu ... zastanite, razmislite, pa tek onda kliknite...
dunja73 dunja73 14:33 17.02.2009

Re: upravo...

shunjich92
Da li je stvarno " svera PRIVAT " izumrla ? Da ovaj svet postaje kuca " Velikog brata "? Da li ce u buducnosti jedino jos WC biti odaja u kojoj nam niko nece brojiti , zapisivati ,reckati ili ce im mozda privatnost i iz ove odaje biti potrebna za " nesto" ? rekoh ja u svom blogu ... zastanite, razmislite, pa tek onda kliknite...


luka80 luka80 12:53 17.02.2009

facebook

Slazem se sa ovim u potpunosti.Zivim u Svajcarskoj i takodje me ove stvari nerviraju.
Pratim sve tvoje tekstove koje, nazalost, nisam stigla komentarisati.
U svakom slucaju-SVAKA CAST, samo tako nastavi.
Preporuka za tekst.
dunja73 dunja73 14:35 17.02.2009

Re: facebook

Zivim u Svajcarskoj i takodje me ove stvari nerviraju

taube taube 13:34 17.02.2009

,

da, dunja, upravo se svet kreće ka izumiranju privatnosti i apsolutnom kontrolisanju svega, neki to zovu veliki brat, neki novi svetski poredak a oni malo fanatičniji zovu ga žigom zveri. o tome najbolje možeš pogledati na cd-u 'digitalni anđeo' koji je urađen na svetoj gori, zaj cd kruži srbijom, ne znam je li stigao i do nemačke, iako nije ti si dobro predosetila šta se na tom cd-u nalazi-uglavnom-ne piše nam se dobro.
kad sam pročitala aforizam ' ako nisi na fejsbuku onda nisi živ' zamalo da se ubacim tamo i ne znajući za ovo što si ti napisala. hvala ti što si obelodanila neku drugu istinu, drugu stranu medalje fejsbuka
dunja73 dunja73 14:01 17.02.2009

FACEBOOK song za sve vas


@ taube i svi ostali ...




Kao svaki veliki junak o kome se pesme pevaju ....
NNN NNN 15:03 17.02.2009

UAA

fejsbuk!
dunja73 dunja73 17:51 17.02.2009

Re: UAA

saphiria saphiria 22:30 17.02.2009

Re: UAA

NNN
fejsbuk!




dunja73 dunja73 23:19 17.02.2009

Re: UAA

hvala saphiria , bas mi nekako " jezivo" to sve izgleda ..
topcat topcat 15:50 17.02.2009

Zivjela kontrola!

Ovo sam prepisala iz jednog dnevnog lista , jer me je ova informacija " bas iznervirala " Muka mi je vise od Payback kartica - primamljive navlakusice da tamo neko ima uvid u svaki vas cent gde i kako ga ostavljate . Muka mi je od Zigi kartica gde tamo neko prenosi vasem zdravstvenom osiguranju koliko ste u svome zivotu "izvadili " kutija , pa u slucaju ako dobijete rak , sami ste krivi . Benziske pumpe i tocenje na " karticu " opet tamo nekoga interesuje koliko vi tocite goriva ..


Sad ce netko reci da si paranoicna!

Ali...zasto se svi ti podaci biljeze i cuvaju - ako nikom ne trebaju?

Zasto se uvode biometrijski dokumenti?

Sto ce fejsbuku tudje slike?????
I koliko moras biti glup da objavis "intimne podatke" na internetu????

dunja73 dunja73 17:30 17.02.2009

Re: Zivjela kontrola!

Nema paranoje , jer si lepo napisala i jeste sve tako ..

Ja imam jednoga poznanika koji je jako dobar hemicar i on sirom sveta ima ljude sa kojima saradjuje u istoj oblasti ,tu je ukljucena i manja grupica studenata .. Ako oni , primera radi , rade na " pokusaju " spravljanja tog i tog herbicida ..koriste net i konkretno facebook .. i jednoga dana to vise nije njihovo vlasnistvo , ili izadje u javnost ili "pod najam" ..

Pa onda imamo legalno prisluskivanje telefona .. Nisam sigurna jos , da li su poste donele neki zakon o otvaranju pisama ( ili su na to oduvek imali pravo )

Facebook ima i jako dobrih strana , ovo naprimer



miloradkakmar miloradkakmar 16:06 17.02.2009

Да ли си сигурна ?



Да ли си сигурна да неко не завирује и у тоалет ? На Google Earth видео сам у тастовом дворишту поред пољског WC-a и кућицу за пса , пет младих стабала трешње и трагове у тек засађеној башти... Када сам ту рекао , није могао да верује док није дошао код нас и лично се уверио.
Лагодно се прихватају нови начини комуникације, па чак и ово место на коме смо ми.
Добар и опомињући текст.
dunja73 dunja73 17:49 17.02.2009

Re: Да ли си сигурна ?

Да ли си сигурна да неко не завирује и у тоалет ?


Verujem ..sad bas gore napisah kod Topkat ..sve apsolutno je pod prismotrom ..Toliko smo moderni , da komunikaciju i cuvanje poverljivih podataka u buducnosti vidim ovako : depesa zapecacena - konj - oklop - puska u rukama - i zastavica zute boje na kojoj pise " sigurna posiljka "


Mark Zuckerberg je 25 -o godisnji , virtuelni BILIONER , programer , rodjen u NY iz americko - jevrejske porodice . On je ustvari kolegama " hapio " ideju za fb .. A sta je drugo , no to isto ova promena ugovora kojom svi mogu sve ....


mashha mashha 19:17 17.02.2009

FB

Većina ljudi koji su učlanjeni zna kako funkcioniše fejsbuk i opet dobrovoljno pristaje da da sve moguće podatke o sebi, postavlja terabajte ličnih fotografija, dotične komentariše u nedogled itd itd... Ranije je bila potrebna CIA i ko zna šta sve ne da bi o nekome saznao neki intimniji podatak a sad su se izgleda ljudi pomirili sa činjenicom da je veliki brat svuda oko nas i da je svejedno hoće li ih gledati preko FBa, uličnih kamera, raznih prisluškivača, satelita, privatnih detektiva i sl. Mada meni se čini da ima dosta udela i lični egzibicionizam...
Izgleda da u 21. veku stvari stoje ovako- ako neko želi da sazna nešto o vama, izuzetno je mala šansa da mu to neće poći za rukom. A fejsbuk je samo jedan od načina da se to postigne.
dunja73 dunja73 22:12 17.02.2009

Re: FB

Ranije je bila potrebna CIA i ko zna šta sve ne da bi o nekome saznao neki intimniji podatak a sad su se izgleda ljudi pomirili sa činjenicom da je veliki brat svuda oko nas i da je svejedno hoće li ih gledati preko FBa, uličnih kamera, raznih prisluškivača, satelita, privatnih detektiva i sl. Mada meni se čini da ima dosta udela i lični egzibicionizam...



mashha tacno , danas sve sami ispricaju
Takodje mislim , da neko ko "krsi" zakon je vec verziran tako da ni sva ova sva " cuda tehnike" mu ne mogu nista.Ovde se radi o tome ,da ova ugovorna izmena steti upravo jednom obicnom , normalnom korisniku ..
mashha mashha 22:50 17.02.2009

Re: FB

A pazi ovo- Hatebook http://www.hatebook.org/

Edit: izgleda ne umem da postavim link
dunja73 dunja73 23:27 17.02.2009

Re: FB



[/url]][url=http://www.hatebook.org/]
[/url -OVDE

@mashha

I za sta ovo sluzi ? Da notiramo sve sto "mrzimo"..Sta jos nece izmisliti ?
mashha mashha 23:38 17.02.2009

Re: FB

Nemam pojma o čemu se radi, valjda je u pitanju neko zezanje na račun fejsbuka. Možda i to istražim kad budem imala vremena
Unfuckable Unfuckable 20:56 17.02.2009

poštujem ko voli

ali meni je to težak bulšit
dunja73 dunja73 22:15 17.02.2009

Re: poštujem ko voli


ali meni je to težak bulšit


koje Unf ? fb ili moj kriticki stav po pitanju izmene u pravilniku ?
Unfuckable Unfuckable 22:17 17.02.2009

Re: poštujem ko voli

FB sam po sebi
tako da me "izmena" pravila uopšte ne iznenađuje
...a tek kada krene
spamovanjeeee - ludom radovanjeee
ajaoj
ines08 ines08 22:21 17.02.2009

Re: poštujem ko voli

Unfuckable
ali meni je to težak bulšit


Zašto?
Unfuckable Unfuckable 22:37 17.02.2009

Re: poštujem ko voli

pa
ok pitanje, stoji :
stvar ukusa verovatno
Davno dobih poziv od neke prijateljice, u samo praskozorje FB
pogledah malo tamo šta ima, pre nego što se još brže odjavih
(i danas mi se besomučno spamuje taj mail nalog sa kog sam se registrovao) :
neka virtuelna pića, neke aplikacije, pisanje po zidu, ovom - onom....
okače se slike s letovanja da vidimo kako se Ta i Ta stesala ili kakvo je parče Tunižanina upecala
sada i igrica ima kao i čat, i ko zna šta sve ne....kvizovi, etc

...dakle - meni previše za jedno mesto

Ima verovatno i toga što sam pasionirani ljubitelj diskrecije
i ne da mi se kačiti slike kako na terasi čačkam pupak
Smisao FB nalazim - jedino - u okupljanju i pronalaženju "zagubljenih" ljudi
ili kao metodu "ubijanja vremena" za pubertetlije

dakle, to je samo moje mišljenje koje nikome ne namećem i poštujem izbor uživaoca FB
ines08 ines08 22:47 17.02.2009

Re: poštujem ko voli

Hvala, interesovalo me, eto.

Unfuckable
Smisao FB nalazim - jedino - u okupljanju i pronalaženju "zagubljenih" ljudi
ili kao metodu "ubijanja vremena" za pubertetlije


Imam slično mišljenje što se tiče fb , zato sam i pitala



dunja73 dunja73 23:04 17.02.2009

Re: poštujem ko voli

neka virtuelna pića, neke aplikacije, pisanje po zidu, ovom - onom....


bas , zabava za ubijanje vremena i pubertetlije .A tek pokeri , igrice i masnice ...


dakle, to je samo moje mišljenje koje nikome ne namećem i poštujem izbor uživaoca FB


naravno , takodje ..Bez obzira na sta je i kako je , slozices se da je privatnost danas izgubila smisao ..
mozda neki od ovih su krivci ..



Die "Google"-Firmengr¸nder Larry Page (31) und Sergey Brin (30) ( mada meni licno nesto na ovoj slici ne stima )

dunja73 dunja73 23:37 17.02.2009

Re: poštujem ko voli

spamovanjeeee - ludom radovanjeee


Ako ti nije problem odgovori mi "spamovanje" konkretno u slucaju fb , sta znaci ?
Unfuckable Unfuckable 06:31 18.02.2009

Re: poštujem ko voli

odgovori mi "spamovanje" konkretno u slucaju fb

konkretno znači da sam tada (iskusno, iskusno... ) registrovao poseban free mail nalog u svrhu registracije na FB
na koji mi i dalje stiže neopevana gooooomila neželjene pošte
taj mail nalog nije korišćen ni za šta drugo osim za FB
dunja73 dunja73 14:15 18.02.2009

Re: poštujem ko voli

na koji mi i dalje stiže neopevana gooooomila neželjene pošte


ok .. jasno
Ja sam imala srecu da moj dugooogodisnji provajder lycos propadne( jer na tu e mail koju nisam zelela promeniti je stizalo sve i svasta ,strasno ) tako da sam bila primorana da promenim .Sad je divnoo pogledati u outlook ..I ova kriza , ima svoju lepu stranu...
ines08 ines08 23:15 18.02.2009

Re: poštujem ko voli

Unfuckable

konkretno znači da sam tada (iskusno, iskusno... ) registrovao poseban free mail nalog u svrhu registracije na FB
na koji mi i dalje stiže neopevana gooooomila neželjene pošte
taj mail nalog nije korišćen ni za šta drugo osim za FB


A možda si ti još uvek na fb, ali si se zaključao pa si postao nevidljiv, za sebe...

Unfuckable Unfuckable 01:38 22.02.2009

Re: poštujem ko voli

ujbt, i to može ?
nisam razmišljao o tome
ines08 ines08 21:00 22.02.2009

Re: poštujem ko voli

Unfuckable
ujbt, i to može ?
nisam razmišljao o tome


Ma nemam pojma, lupila sam i ostala živa
dunjica dunjica 10:36 23.02.2009

Re: poštujem ko voli

Ma nemam pojma, lupila sam i ostala živa

Nisi lupila, Ines. Na žalost, ako smijem reći. Čak i ako obrišemo svoj profil, FB pamti... pa možda jednom vrati... Uh, bolje da ne mislim o tom horroru!
leopold_lady leopold_lady 21:45 17.02.2009

...........

Ne znam šta da ti kažem.... Facebook imam skoro godinu dana - koristim ga nekih 7 meseci,ali imam jako mali broj ljudi na njemu....Ljude koji su mi porodica,tj. familija,par prijatelja,par ljudi koji su mi dragi - sve u svemu brojka je 17 ... Ne mislim da pređem veći broj od 20 .... Jer i za njih 17 mi nekad kad treba nešto da uradim ili im se samo javim - mi bude baš teško....

A moje informacije su uvek dostupne svima - ja ništa nemam da krijem.......I sa Facebook-om i bez njega.......
dunja73 dunja73 23:15 17.02.2009

Re: ...........

svemu brojka je 17 ... Ne mislim da pređem veći broj od 20 ....


Interesantno da postoje ljudi sa stotinama i stotinama prijatelja..

Sad nesto i lepo o istome da napisem ..Jedna moja poznanica ( u zrelim cetrdesetim ) slucajno tumarala po fb , i tako naleti na svoga bivseg i nikad neprezaljenog ..Bivsi je nekada davno "trbuhom za kruhom" otisao za Australiju ,uspeo da ostvari ono zbog cega je i otisao , ali i ostao single ..I cuda se dogadjaju , sada vise ni ona ni on nisu single , a imaju i jednu malu bebu .. Zar nije ovo lepo?
leopold_lady leopold_lady 12:14 18.02.2009

Re: ...........

dunja73
svemu brojka je 17 ... Ne mislim da pređem veći broj od 20 ....


Interesantno da postoje ljudi sa stotinama i stotinama prijatelja..

Sad nesto i lepo o istome da napisem ..Jedna moja poznanica ( u zrelim cetrdesetim ) slucajno tumarala po fb , i tako naleti na svoga bivseg i nikad neprezaljenog ..Bivsi je nekada davno "trbuhom za kruhom" otisao za Australiju ,uspeo da ostvari ono zbog cega je i otisao , ali i ostao single ..I cuda se dogadjaju , sada vise ni ona ni on nisu single , a imaju i jednu malu bebu .. Zar nije ovo lepo?


Prelepo
ines08 ines08 22:15 17.02.2009

FB

Registracija na FB je dobrovoljni čin.

Dakle time što se registrujete sami ste odlučili da narušite svoju intimu. Niko vas na to ne prisiljava. Vrlo je jednostavno - ako želite da ostanete nevidljivi - šta ćete na FB?
dunja73 dunja73 22:43 17.02.2009

Re: FB

ines ( prelepo ime ) , to i nije tema i problem , ti ljudi i ne zele da su nevidljivi ..sve je to ok .. Medjutim postoje na fb mogucnosti " da zakljucate svoje podatke " , onda da jasno " naznacite " kome je dopusteno da ih gleda kome ne ....Medjutim sve ovo nije ni bitno , vec sledece :


Članovi Facebooka više neće moći ukloniti svoje podatke s ove najpopularnije društvene mreže čak ni kada izbrišu svoj profil. Naime, Facebook je promenio svoje uslove pa će tako moći koristiti podatke sadašnjih i bivših članova nezavisno o tome jesu li izbrisali svoje podatke s mreže ili ne.

Sve do nedavno, takve su se informacije mogle koristiti samo kod otvorenih profila, a prema novim promenama stranica će čak moći iznajmiti privatne sadržaje drugim korisnicima.


Ovime se pogazilo ljudsko , neprikosnoveno ,,Privatnost,, U samoj definiciji odnosno objasnjenju privatnosti stoji , da je " privatno " u protivurecnosti sa " javno"
ines08 ines08 23:02 17.02.2009

Re: FB

dunja73
ines ( prelepo ime ) , to i nije tema i problem , ti ljudi i ne zele da su nevidljivi ..sve je to ok .. Medjutim postoje na fb mogucnosti " da zakljucate svoje podatke " , onda da jasno " naznacite " kome je dopusteno da ih gleda kome ne ....Medjutim sve ovo nije ni bitno , vec sledece :


Članovi Facebooka više neće moći ukloniti svoje podatke s ove najpopularnije društvene mreže čak ni kada izbrišu svoj profil. Naime, Facebook je promenio svoje uslove pa će tako moći koristiti podatke sadašnjih i bivših članova nezavisno o tome jesu li izbrisali svoje podatke s mreže ili ne.

Sve do nedavno, takve su se informacije mogle koristiti samo kod otvorenih profila, a prema novim promenama stranica će čak moći iznajmiti privatne sadržaje drugim korisnicima.


Ovime se pogazilo ljudsko , neprikosnoveno ,,Privatnost,, U samoj definiciji odnosno objasnjenju privatnosti stoji , da je " privatno " u protivurecnosti sa " javno"


Slažem se Dunja, apsolutno, sa ovim što si napisala. Ali čini mi se da je jedini način očuvanja privatnosti upravo ovo što sam rekla - ne registrovati se. Jedino tada ti je virtuelna diskrecija zagarantovana.
saphiria saphiria 23:23 17.02.2009

Re: FB

ines08


.. Ali čini mi se da je jedini način očuvanja privatnosti upravo ovo što sam rekla - ne registrovati se. Jedino tada ti je virtuelna diskrecija zagarantovana.


Teško da ćemo u vremenima koja dolaze ostati anonimni i očuvati privatnost na netu, bez obzira da li smo registrovani ili ne na FB
Ovo iz razloga jer postoji verovatnoća da neko drugi, bez našeg znanja i dozvole stavi na net naše podatke. Recimo kroz neki naučni rad, novinski članak, pripadnost nekoj sportskoj organizaciji ili političkoj stranci.
dunja73 dunja73 23:47 17.02.2009

Re: FB

Teško da ćemo u vremenima koja dolaze ostati anonimni i očuvati privatnost na netu, bez obzira da li smo registrovani ili ne na FB



Tacno , i foto objavljen negde na netu u kombinaciji sa biometrijskim lk ili putnom ispravom ..daje pravi rezultat ..
dunja73 dunja73 02:06 18.02.2009

pojasnjenje

In denGeschäftsbedingungen von Facebook stand bis lang, dass Daten und Uploads unbrauchbar gemacht werden, sobald man seinen Account löschen würde. Aber seit heute ist diese Regel verändert: "We Can Do Anything We Want With Your Content. Forever."

Das bedeutet also, auch wenn man seinen Account löscht darf Facebook alle Inhalte, die man je hochgeladen hat, verwenden. "They can even sublicense it if they want".

"You hereby grant Facebook an irrevocable, perpetual, non-exclusive, transferable, fully paid, worldwide license (with the right to sublicense) to (a) use, copy, publish, stream, store, retain, publicly perform or display, transmit, scan, reformat, modify, edit, frame, translate, excerpt, adapt, create derivative works and distribute (through multiple tiers), any User Content you (i) Post on or in connection with the Facebook Service or the promotion thereof subject only to your privacy settings or (ii) enable a user to Post, including by offering a Share Link on your website and (b) to use your name, likeness and image for any purpose, including commercial or advertising, each of (a) and (b) on or in connection with the Facebook Service or the promotion thereof".

The Consumerist ähnelt das zwar den alten Geschäftsbedingungen, allerding ist ein wichtiger Satz am Ende nicht mehr da: "You may remove your User Content from the Site at any time. If you choose to remove your User Content, the license granted above will automatically expire, however you acknowledge that the Company may retain archived copies of your User Content".

Kurzum - einmal hochgeladen, schon hat Facebook die Daten praktisch "enteignet". ( jednom ucitane , vase je podatke Facebook prakticno "OTUDJIO"

maksa83 maksa83 14:06 18.02.2009

"Ma samo smo se šalili..."

dunja73 dunja73 14:39 18.02.2009

Re: "Ma samo smo se šalili..."


HVALA Maksa , evo , iznenadih se upravo ....

Facebook popustio snaznom pritisku korisnika i vratio stare uslove koriscenja

Nakon što je Facebook nedavno promenio svoje uslove za korisnike, brojni korisnici ove društvene mreže burno su reagovali i prisilili Facebook da vrati na staro .

Naime, Facebook je pre dve sedmice promjenio uslove tako da može koristiti podatke sadašnjih i bivših članova nezavissno o tome jesu li izbrisali svoje podatke s mreže ili ne. To je izazvalo revolt mnogih korisnika sirom svijeta koji smatraju da je to napad na njihovu privatnost. Upravo zbog takve reakcije, Facebook je vratio staroa pravila .

"Zbog takve reakcije korisnika, odlučili smo vratiti stare uslove korištenja dok se ne razjasne poteškoće na koje su ljudi ukazali", navedeno je u poruci koja je danas poslana korisnicima Facebooka.

EVO ...CESTITAM ..im na razumevanju ..ali sam malo skepticna...
libkonz libkonz 14:51 18.02.2009

Re: "Ma samo smo se šalili..."

E, jesu šaljivdžije!
Vragolani jedni!
topcat topcat 15:04 18.02.2009

Re: "Ma samo smo se šalili..."

dunja73

Facebook popustio snaznom pritisku korisnika i vratio stare uslove koriscenja

Ja to citam kao: odgodio nove.
dunja73 dunja73 15:18 18.02.2009

Re: "Ma samo smo se šalili..."

da ,da .. bas im je vic .. Nisu se oni setili da ovo sve naprave za 1. April ... Tad bi im fora bila " prava"
Nego citam jos nesto , statistika pokazuje da populacija koja sve vise koristi fb nije " mladja publika" , vec zrelijeg starosnog doba ...

dunjica dunjica 16:19 21.02.2009

Re: "Ma samo smo se šalili..."

statistika pokazuje da populacija koja sve vise koristi fb nije " mladja publika" , vec zrelijeg starosnog doba ...


Razumljivo, kada stignemo u neke godine, sjetimo se prijatelja iz djetinjstva, školskog društva, rođaka koje smo izgubili iz vida, ... Zahvaljujuću FB sam obnovila kontakt s nekima od njih, što je sjajna stvar.

Jedino, što sam dulje na FB, sve sam opreznija što objavljujem.
dunja73 dunja73 14:42 22.02.2009

Re: "Ma samo smo se šalili..."

prijatelja iz djetinjstva, školskog društva, rođaka koje smo izgubili iz vida, ... Zahvaljujuću FB sam obnovila kontakt s nekima od njih, što je sjajna stvar



sigurno , sjajna stvar , mnogi od nas nikada mozda se ne bi susreli sa nekima " igrom slucaja" da nije fb , mada ja sam bila "zaprepascena " promenom uslova koriscenja , i dok smo o tome komentarisali , dogodilo se da je opet " vraceno na staro" ili kako je topkat napisala "odgodjeno novo". Videcemo kako ce sve dalje da se odvija ..Slazem se da se treba biti oprezan pri objavljivanju ..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana