Zašto je vlada trebalo da plati milion dolara

filvas RSS / 20.02.2009. u 21:43

 

Najnovija verzija Borbe tek što je počela da izlazi, a već je uspela da dobro prodrmusa političku scenu i potencijalno teško naudi vladajućoj koaliciji objavljivanjem priče o tajnoj odluci vlade da plati milion (i slovima: 1,000,000) američkih dolara za, kako se navodi, "slobodu" Miladina Kovačevića. Novine koje za svega mesec dana uspeju da razotkriju tajne planove vlade, svakako zaslužuju pohvalu.

Iako je ova vladina odluka bila tajna, nekako je procurela u javnost i, kako to obično biva kada se tajni dokumenti odbjavljuju u novinama, može imati neprijatne posledice po vlast, a naročito može da trpi ugled ministra Jeremića koji je ionako predmet čestih kritika i pro-zapadno i nacionalistički orijentisanih posmatrača. Priču su ubrzo preneli svi vodeći srpski mediji, a vladin biro za štampu bio je potpuno zatečen, pa su ministri morali da se snalaze kako su znali i umeli, uglavnom odbijajući da komentarišu slučaj. U svetu politike, to je vrlo blizu priznanju da, narodski rečeno, tamo gde ima dima ima i vatre.

Javnost je predvidivo reagovala uglavnom sa užasavanjem nad ovim rasipničkim i nepravičnim trošenjem oskudnih para poreskih obveznika kojih u Srbiji ionako nema dovoljno. Za razliku od većine komentatora na Blogu B92, ja mislim da je vlada postupila odgovorno kada je rešila da plati odštetu, ali i da je postupila glupo kada je tu odluku proglasila tajnom. Probaću da obrazložim i zašto tako mislim. 

I ranije se na slučaj Miladina Kovačevića reagovalo dvojako: za jedne on je bio baraba i siledžija koji je ne samo brutalno prebio slabijeg od sebe, nego je još i svojom sebičnošču dodatno otežao ionako loše odnose Srbije sa Amerikom. Za druge, on je heroj koji je braneći čast svojih prijatelja postao žrtva nepravičnog plutokratskog američkog sistema. S obzirom na meni poznate činjenice o ovom slučaju, mislim da su oba ova ideal-tipska gledišta delimično ispravna, ali su isto tako i delimično nesipravna jer se previše fokusiraju na način na koji je Miladin Kovačević došao u sukob za zakonom. Zašto, kako i u kojoj meri je prekršen zakon pitanje je o kome treba da odluči sud kada razmotri sve što zainteresovane strane imaju da kažu o tome kako je došlo do sukoba i nanošenja povreda kao i o navodnim preinačavanjima iskaza i pritiscima na svedoke. Kada bi to bio isključivo pravni problem, cela stvar bila bi rešena sa mnogo manje buke, a javnost se tom stvari ne bi mnogo bavila.

Slučaj Miladina Kovačevića nije jedinstven po tome što je optuženik uz pomoć korumpiranog visokog službenika ambasade uspeo da prevari sud. Stotine kriminalaca slobodno se kreću svetom pomoću urednih isprava ili pak godinama izbegavaju sudjenja krijući se iza zakona koji zabranjuju ekstradiciju, a koji postoje u mnogim zemljama koje Srbiji obično služe za ugled. Kao što čak i mnogi Amerikanci primećuju u svojim kometarima na vesti o ovom slučaju, stvar verovatno nikada ne bi ni dobila ovakve razmere da pretučeni mladić Brajan Stinhauer nije sin bogatih i uticajnih roditelja sa prijateljskim vezama u Senatu SAD. Zahvaljujući tome što su senatori Šumer i Hilari Klinton tokom izborne kampanje od Miladina Kovačevića napravili spoljnopolitičku temu, Vlada Srbije se našla u vrlo neugodnoj i gotovo bezizlaznoj situaciji.

Sa jedne strane, dobri odnosi sa Amerikom predstavljaju ključnu polugu razvoja Srbije i vlada ovako male zemlje mora da se iz petnih žila trudi da te odnose što više popravlja. U tom smislu, štititi čoveka koga goni američki sud, a čije izručenja zahteva ne samo Stejt Dipartment, već i dvoje tako uticajnih američkih političara, ne dolazi u obzir. Sa druge strane, ustav i zakoni Srbije zabranjuju izručenje naših državljana drugim zemljama. Kako sudjenje u Srbiji uz svedočenje preko video-linka nije impresionralo  američku stranu, ostavljena da bira izmedju američkih zahteva i kršenja ustava i zakona, vlada praktično nije imala izbora nego da poštuje ustav svoje zemlje, i da da sve od sebe da Amerikancima udovolji na neki drugi način.

Po svoj prilici, rešenje je nadjeno tako što je vlada preuzela punu odgovornost za postupke svojih državljana i diplomatskog osoblja, i američkoj strani ponudila vansudsko poravnanje sa Stinhauerom. Svota od milion dolara je neuobičajeno visoka, ali s obzirom na značaj i stanje diplomatskih odnosa izmedju Srbije i SAD, mnogo prostora za cenjkanje nije bilo. Po mom mišljenju, ovakav ishod pokazao je da Vlada Srbije ima veoma kreativan pristup rešavanju teških diplomatskih situacija i za ovakav postupak zaslužuje pohvalu, a ne prezir.

Medjutim:

Po sistemu spojenih sudova, američka politizacija slučaja Miladina Kovačevića imala je odjeka i u Srbiji. Pro-zapadni deo javnosti opravdano se prestravio od još jednog diplomatskog skandala, optužujući vladu za ponašanje njenih diplomata. Nacionalisti su likovali nad činjenicom da je jedan Srbin prebio Amerikanca, a Srpska radikalna stranka je u svom karakterističnom stilu, pozvavši Miladina Kovačevića u Skupštinu, odmah probala i da ga politički unovči kao novopečenog simbola srpskog ponosa.

Umesto da svojim društveno odgovornim postupkom na diplomatskoj sceni učvrsti svoj kredibilitet kod kuće, vlada je u strahu od kritika pro-zpadnog dela javnosti svoju odluku proglasila tajnom. Umesto da na sva zvona oglasi brigu za medjunarodni položaj zemlje, poštovanje pravnog poretka i značaj odgovornog ponašanja naših u inostranstvu, vlada je sebi dala autogol izazvavši gnev onih koji ne razumeju čime je Miladin Kovačević zaslužio takav tretman.

Naravno, cela priča još nije stigla do kraja i ja ne bih voleo da sam u koži Miladina Kovačevića. Pošto je galantno potpisala ček na milion dolara, vlada će morati će se postara da celo naše društvo iz ovog slučaja nauči lekciju o odgovornosti, poštovanju zakona i pravila službe (uključujući i čuvanje državnih tajni), ali iznad svega, o tome šta zaista znači biti patriota. U protivnom, Jeremić, Cvetković i Tadić treba da traže drugi posao.

 

 

Post Scriptum

Ovo je moj prvi blog i zato sam obavezan da stavim jednu napomenu. Kao neko ko je banovan zbog drugačijeg mišljenja, ogorčeno se protivim toj meri i nemam nameru da je koristim. Sve što napišemo govori pre svega o nama. Računam da će moderator obrisati postove koji šire bilo kakav oblik mržnje ili diskriminacije u skladu sa disklejmerom.



Komentari (60)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 21:59 20.02.2009

Biću fina...

... u skladu sa disklejmerom, i ponosno se upisati kao prva na tvom prvom blogu!
Hvala ti za drugačije mišljenje i što ga uvek dobrano obrazložiš.
filvas filvas 22:10 20.02.2009

Re: Biću fina...

Nema na čemu i hvala tebi što si moj prvi gost!
maksa83 maksa83 22:36 20.02.2009

kreativnos'

Po mom mišljenju, ovakav ishod pokazao je da Vlada Srbije ima veoma kreativan pristup rešavanju teških diplomatskih situacija

Baš kreativno, ljudi su obično skloni takvim kreativnim rešenjima kada ona uključuju novac za koji nisu prstom (da ne kažem nešto drugo) mrdnuli. "Ideje naše - benzin vaš", što bi rekao Ostap Bender (d' izvini taj fiktivni junak, koji jeste bio težak dripac i prevarant kao Ovi, ali je za razliku od njih imao stila).

Dakle to tvoje zvuči pomalo ubedljivo, ali ja ipak ne mogu da se otmem utisku da smo izgubili milion dolara i u zamenu dobili jedno govedo. To je jedini opipljiv autkam svega ovoga, sve ostalo je mož' da bidne ne mora da znači.

Mislim da je tih milion dolara moglo da bude utrošeno za mnogo opipljiviju dobrobit ljudi koji žive u ovoj zemlji, pogotovo imajući u vidu da ulazimo u period kada će novac biti vrlo skup.

Isporuka goveda je možda u koliziji sa ustavom (kao da su se time do sad baš bogznakako opterećivali), ali adekvatan hendling korumpiranog službenika svakako nije. Miladin je u ovoj priči irelevantan (okej, kukavica po svakoj osi, ali svejedno nebitan), ali taj službenik ambasade je zanimljiv. Šta je konačno bilo sa njim?

A kao neko ko plaća taj porez ja sam poprilično zgađen, pogotovo imajući u vidu u kakvom stanju se zemlja nalazi i gde su sve te pare potrebne, i to je zapravo jedino bitno.
filvas filvas 22:43 20.02.2009

Re: kreativnos'

Sasvim se slažem, pokušao sam samo da zamislim šta bih ja uradio da mi stigne direktiva iz Vašingtona i da imam Miladina u skupštini. Da te pare ipak ne bi bile uzalud bačene, bitno je da Vlada uz pomoć tužilaštva pokaže kako će ubuduće prolaziti oni koji brukaju zemlju. Službenik (mislim da se zove Milošević) je suspendovan i protiv njega se vodi krivični postupak.
sybil sybil 05:56 21.02.2009

Re: kreativnos'

flivase, jaka i argumentovana diskusija.
slazem se sa maksom i jos jedan detalj, po meni veoma vazan.
zasto je doticnom kovacevicu izdat pasos po hitnom postupku nakon sto mu je americka drzava zbog krsenja zakona na njenom tlu oduzela pasos. zar nije logicno da mu se ne izda pasos preko veze, da se nasa javnost upozori na ponasanje u stranim drzavama, a nas budzet sacuva milion dolara za obrazovanje nase dece na najboljim univerzitetima sveta.
doticni kovacevic je sve nas koji posteno radimo, ucimo,borimo se, etc. u americi doveo u veoma neugodan polozaj. americka drzava moze lako da obustavi dolazak studenata iz srbije, sta cemo onda. treba misliti o tome. milion dolara nije dovoljno da se kupi cast.

jos jedno pitanje je zasto se ne ponisti odluka doticnog sluzbenika ( ironija!) da izda pasos preko veze kao nelegalna?
sasvim je nebitno da li je zrtva sin senatora ili ne znam koga. postoje svedoci da je taj decak lezao na zemlji dok ga je kovacevic krvnicki udarao, udarao i udarao. taj decak je bio u komi i jedva su ga spasili, tako da su komentari o zrtvi ili nepravdi nad kovacevicem - radikalski. cinom placanja milion dolara vlada salje poruku da kovacevic jeste narodni heroj. jos jedna teska bruka za nasu zemlju.
filvas filvas 18:45 21.02.2009

Re: kreativnos'

Kovačević nije dobio pasoš, nego tzv. Passe-Avant, privremenu putnu ispravu koja važi jednokratno i služi isključivo za povratak u zemlju, a obično se izdaje kada dodje do gubitka pasoša.

Jasno je da je vicekonzul zloupotrebio položaj kada je Kovačeviću izdao putnu isptravu, ali je to sada već past tense i nije uopšte sporno da je to bilo pogrešno. Postavlja se pitanje šta sada treba uraditi i kako da se ceo slučaj reši. Kovačevića koliko je meni poznato, ne mogu da vrate u Ameriku bez njegovog pristanka, ali je zato veoma bitno da ga u Srbiji osude kako ne bi bilo nikakve dileme šta se u ovoj zemlji smatra ispravnim ponašanjem. Ako vlada propusti priliku da pošalje tu poruku javnosti, onda su pare bacili kroz prozor i treba ih smeniti.

Ukoliko se ispostavi da je motiv da se plati milion dolara bilo to što je Kovačević nečiji sin, onda ja nemam nikakve dileme da ova vlada treba da podnese ostavku momentalno.
sybil sybil 02:52 22.02.2009

Re: kreativnos'

ja sam pitala zasto se ne popravi steta i proglasi odluka o izdavanju putne isprave kao nelegalna, sto automatski znaci da doticni nije smeo da napusti usa. to bi znacilo da njegovo "izrucenje" ne bi bilo protiv nego u skladu sa zakonom.
dalje,on njegova majka i neko iz konzulata su obecali da ce se pojaviti na sudjenju, on je nelegalno pobegao tako da je privodjenje pred sud cista zakonska odluka.
filvas filvas 03:30 22.02.2009

Re: kreativnos'

To je klizav teren. Nisam pravnik, pa nisam siguran šta da odgovorim. Ipak, izgleda mi neverovatno da bi retroaktivnim poništenjem putne isprave moglo da dodje i do poništenja Kovačevićevog ulaska u Srbiju i činjenice da je on sada pod srpskom jurisdikcijom, a što je glavni razlog zbog koga ne može da bude izručen stranoj državi. Ako je u Srbiji, nema veze kako je došao. I da je ušao prokopavšl tunel ispod granice, opet bi bilo isto. Naša vlada ne može da ga izbaci iz sopstvene zemlje. Potrebno je smisliti nešto drugo.
sybil sybil 08:45 22.02.2009

Re: kreativnos'

zasto klizav teren. doticni je protivzakonito usao u zemlju, i u skladu sa zakonom treba da je napusti.nema nista logicnije i zakonskije od toga.
filvas filvas 10:16 22.02.2009

Re: kreativnos'

Nisam čuo da je ijedan pravnik rekao da je tako nešto moguće.
radojicic92 radojicic92 23:01 20.02.2009

...

Po svoj prilici, rešenje je nadjeno tako što je vlada preuzela punu odgovornost za postupke svojih državljana i diplomatskog osoblja, i američkoj strani ponudila vansudsko poravnanje sa Stinhauerom. Svota od milion dolara je neuobičajeno visoka, ali s obzirom na značaj i stanje diplomatskih odnosa izmedju Srbije i SAD, mnogo prostora za cenjkanje nije bilo. Po mom mišljenju, ovakav ishod pokazao je da Vlada Srbije ima veoma kreativan pristup rešavanju teških diplomatskih situacija i za ovakav postupak zaslužuje pohvalu, a ne prezir.


Vlada nije preuzela nikakvu odgovornost za postupke svojih drzavljana i diplomatskog osoblja vec samo nastavlja po starom. Prvo su Miladinu Kovacevicu tajno i protiv zakona izdali putnu ispravu, a poreske obveznike Srbije opljackali za $80 000, da bi sada tajno i protiv zakona ponovo opljackali svoje gradjane za mnogo vise.

Cela stvar moze lako da se resi.
Miladin Kovacevic, o svom trosku, kupi kartu za NY, pojavi se na sudjenju i ako bude osudjen odsluzi kaznu. A vlada Srbije da ostavku zbog pljacke svjih gradjana.
To bi bilo odgovorno ponasanje i kreativan pristup

edit
dobrodosao filvas
filvas filvas 23:18 20.02.2009

Re: ...

dobrodosao filvas

Bolje vas našao!

Miladin ne želi da se vrati u Ameriku, i po našim zakonima niko ne može da ga natera na to. Zato je i izbila cela ova gungula.

Stvarno, neka svako kaže šta bi uradio na mestu vlade, ali da to rešenje bude po zakonu i da uzima u obzir da Miladin Kovačević ne želi da se vrati u Ameriku.
maksa83 maksa83 23:38 20.02.2009

Re: ...

Stvarno, neka svako kaže šta bi uradio na mestu vlade, ali da to rešenje bude po zakonu i da uzima u obzir da Miladin Kovačević ne želi da se vrati u Ameriku.

Imam i ja razne ekstravagantne želje, ali ne očekujem da mi ih ispune poreski obveznici.

Zamisli da se Miladinu sudi ovde (ludilo, ali zamislimo), i utvrdi se da je kriv (znam, još ludila, ali napnimo maštu), pa fasuje i neku zatvorsku kaznu (još veće ludilo, ali napnimo maštu do krajnjih granica). Sad, sva je prilika da Miladin neće želeti da ide u zatvor. Pa? Isporučila je ova država i mnogo veće zverke od njega koje u mnogo opasnijim krugovima uživaju mnogo veću popularnost, i? Miladinove želje su irelevantne.

Ako je vicekonzul kao predstavnik države garantovao da će se on pojaviti pred sudom onda postoje osnove da institucija koju je (vicekonzul) predstavljao to i obezbedi.
filvas filvas 23:59 20.02.2009

Re: ...

Ako je vicekonzul kao predstavnik države garantovao da će se on pojaviti pred sudom onda postoje osnove da institucija koju je (vicekonzul) predstavljao to i obezbedi.

Garantovao je dok je Miladin Kovačević bio u Americi, a zatim mu je pomogao da Ameriku napusti. Zato je izgubio posao i zato mu se sada sudi. I zato je država, pošto ne može da prekrši sopstveni zakon, morala da plati odštetu i sudu i Stinhaueru. Izručenje Miladina Kovačevića nije opcija.

Ali glavno je šta će se sada dešavati sa Miladinom Kovačevićem i vicekonzulom u samoj Srbiji. Moje mišljenje je da ih obojicu treba debelo optužiti i primerno kazniti.
maksa83 maksa83 00:24 21.02.2009

Re: ...

Ali glavno je šta će se sada dešavati sa Miladinom Kovačevićem i vicekonzulom u samoj Srbiji. Moje mišljenje je da ih obojicu treba debelo optužiti i primerno kazniti.

Mislim da preozbiljno shvataš ovu državu, njen aparat i njegove motive, i iskreno ne vidim šta ti za to daje osnove.
Koliku verovatnoću vezuješ za takav ishod?
Ozbiljno pitam. Ja oko dva promila.

Evo šta će biti. Bićemo kraći za $1E6. Miladin će slobodno živjeti i pjevati u Srbiji, ili će otići da igra basket u Turskoj ili Grčkoj (ako mu ovaj milion poskida optužnice). Za godinu dana niko se neće sećati kako se zove vicekonzul, niti će se znati šta se sa njim desilo, to će da se vuklja dok ne zastari ili zaturi na neki drugi način. Ali $1E6 će otići.

Da se nađemo ovde za godinu dana pa da vidimo? Evo ovde www.futureme.org možeš da odeš i središ da ti se pošalje mejl u određeno vreme, npr. za godinu dana od sada, sa sadržajem koji izabereš.
filvas filvas 00:34 21.02.2009

Re: ...

Ne shvatam ovu državu preozbiljno. Ali mislim da ako bi se svi gradjani Srbije pravili da je država ozbiljnija, ona bi onda i postala ozbijlnija. Ovako, rapsad države počinje več u našim glavama.

Moja procena je da ima 50% šanse da Miladina Kovačevića primerno kazne. Država ima prava da od njega traži odštetu i da mu uzme deo prihoda.
blackbox92 blackbox92 01:19 21.02.2009

Re: ...

filvas
dobrodosao filvas

Bolje vas našao!

Miladin ne želi da se vrati u Ameriku, i po našim zakonima niko ne može da ga natera na to. Zato je i izbila cela ova gungula.

Stvarno, neka svako kaže šta bi uradio na mestu vlade, ali da to rešenje bude po zakonu i da uzima u obzir da Miladin Kovačević ne želi da se vrati u Ameriku.

Nije ni Dabić đeleo u Hag a ne želi ni Mladić. Pa zar je moguće da je ovaj Kovačević uradio više za našu stvar od Dabića, Martića, Mladića, i svih ostalih koje je naša država milom ili silom isporučila a za njega plaća.
U svakom slučaju, dobrodošao.
filvas filvas 01:29 21.02.2009

Re: ...

Nisam siguran da su nas Karadžić i Mladić nečim dobrim zadužili. A drugo, njih ne traži neka druga država, nego sud UN, što je dosta bitna razlika.
blackbox92 blackbox92 10:00 21.02.2009

Re: ...

filvas
Nisam siguran da su nas Karadžić i Mladić nečim dobrim zadužili. A drugo, njih ne traži neka druga država, nego sud UN, što je dosta bitna razlika.

To se slazem ali nije ni ovaj Miladin osim sto je osramotio Srbe a drzava treba da plati. Bilo bi dobro kada bi se znalo u kakvoj je vezi sa nekim uticajnim ljudima. Drugog objasnjenja nema.
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:21 20.02.2009

Welcome to the Club

Pa zar je trebalo da se NEŠTO ovako dogodi (slučaj jednog miliona dolara za M. Kovačevića) pa da ti, Filipe, propišeš?
Ako je tako, nije mi žao milionče dolara, he, he, he...

Ako ostavim šalu po strani, smatram da je, naravno, trebalo i moralo da se postupi tako kako je Vlada Republike Srbije postupila. Slažem se sa obrazloženjem koje si dao. Ovakav potez Vlade je opravdan u datim okolnostima.

filvas
Za razliku od većine komentatora na Blogu B92, ja mislim da je vlada postupila odgovorno kada je rešila da plati odštetu

Nisam čitao "većinu komentara" na ovom blogu, video sam na nekim postovima obično sprdanje, pa nisam dalje ni čitao. Ovo navodim kako ti ne bi poverovao da si jedini... iako mi je milo što te je to ponukalo, što bi rekli Hrvati, da počneš da pišeš, kao što sam rekao na početku. Naime, ja smatram da ćeš i dalje pisati, a ne čekati samo "izvanredne slučajeve" da bi se javio.

Slažem se i sa onom tvojom drugom ocenom da je Vlada celu stvar izvela prilično "clumsily", nespretno, ali mi to nije mnogo važno; ko treba da shvati, shvatiće. Skoro da drugog izlaza nije bilo.

A ovo što kažeš
Slučaj Miladina Kovačevića nije jedinstven po tome što je optuženik uz pomoć korumpiranog visokog službenika ambasade uspeo da prevari sud.


je prilično slobodna optužba, ja bih bio obazriviji. Najpre, radi se o konzulu u Generalnom konzulatu Republike Srbije u Njujorku (Ambasada RS je u Vašingtonu), koji je izdao putni dokument, a da nije trebalo da to učini, ali se ne zna (meni se tako čini) da je lično bio primio mito. Taj konzul je vraćen u zemlju i kažnjen (zbog izdavanja putnog dokumenta), a kažnjen je i njegov šef (kome je i ovako isticao mandat, a i nije bio iz stalnog sastava MIP).

P.S. Izvinjavam se zbog persiranja. Ispada da je takav red medju blogerima...
filvas filvas 23:46 20.02.2009

Re: Welcome to the Club

ali se ne zna (meni se tako čini) da je lično bio primio mito.

Upotrebio sam izraz "korumpiran" u najširem mogućem smislu da označim nesavesno obavljanje odgovorne dužnosti i to se nije odnosilo samo na ovaj konkretan sučaj. U krajnjoj liniji, primanje mita nije jedini vid korupcije.

U svakom, slučaju, hvala na dobrodošlici.
srki92 srki92 05:52 21.02.2009

Re: Welcome to the Club

vladimir petrovic

Nisam čitao "većinu komentara" na ovom blogu, video sam na nekim postovima obično sprdanje, pa nisam dalje ni čitao.


Sprdanje je od muke i od besa i od nemoci, rekao bih. Ne bih ga ja bas tek tako preskakao...

Mislim da sve ovo nema ama bas nikakve veze sa toboznjim popravljanjem odnosa sa USA, vec sa time koliko je nasa vlast korumpirana i dokle seze uticaj Kovacevica kartela u njoj, a sa ciljem da mu se sacuva zadnjica. O nasem trosku, da podsetimo. Razlozi da se sad odjednom svi toboze drze nekakvog zakona koji onemogucava izrucenje nasih drzavljana su besmisleni, cak i da se radi o nekakvoj ozbiljnoj drzavi, jer je zakon prekrsen i pre toga, time sto je Miladinu omoguceno da ilegalno napusti zemlju u kojoj mu se sudi. Taj zamenik konzula je i najuren sa posla zbog toga (nejasno je zasto nije i njegov sef, po "komandnoj odgovornosti" ) i vodi se postupak porotiv njega kako ti kazes.

Milion dolara je smesna cifra za nekakvo vansudsko poravnanje u Americi, cak i da se zaboravi da su roditelji tog momka u USA i sami bogati & uticajni. Takodje, napustanjem USA, Kovacevic je napravio jos jedno krivicno delo i njega goni javni tuzilac, po sluzbenoj duznosti, da se okoristim nasim izrazom, prema tome uopste ne vidim kako to moze da se sa milion dolara obustavi proces i MK proglasi za slobodnog gradjanina, ili da mu se posteno sudi kod nas, sto ce se opet svesti na isto, sem ako ne upotrebimo mastu na kub kako predlaze Maksa u svom misaonom eksperimentu.

U svakom slucaju, meni se cini da ti Vladimire posto poto pokusavas da opravdas poteze nase vlasti drage srcu tvom i bojim se da ih nazalost i verovatno u dobroj nameri potpuno precenjujes. Sizifov posao, jer to je sve banda nesposobih tupadzija...da ne citiram dalje Vodica.
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:46 21.02.2009

Re: Welcome to the Club

Srki
U svakom slucaju, meni se cini da ti Vladimire posto poto pokusavas da opravdas poteze nase vlasti drage srcu tvom i bojim se da ih nazalost i verovatno u dobroj nameri potpuno precenjujes


Pokušaću još jednom da iznesem svoj stav.
Slučaj Miladina Kovačevića je, usled spleta nepovoljnih okolnosti, veoma kompleksan, i prelazi okvir odgovornosti pojedinca zbog njegovog rdjavog ponašanja na javnom mestu.
Stoga imam razumevanja za akciju Vlade Srbije, te iznalaženje rešenja u vanparničnom postupku, makoliko takva akcija imala teške posledice po državni budžet i šire.
Naime, dogodilo se to što se dogodilo, te se država mora ponašati u stilu one narodne «Dete se rodilo, treba ga ljuljati». Svako posteriorno razmišljanje da nije trebalo da dodje do začeća deteta, da je trebalo sprečiti njegovo rodjenje i slično je - beskorisno. Ako se dete rodilo, onda se moramo njim pozabaviti u svetlu te činjenice.
S tim u vezi, dogodilo se to što se dogodilo sa Kovačevićem. Nije se moglo očekivati da će jedna obična kafanska tuča (kakvih ima na milione u svakoj zemlji, u svako vreme) imati takve i toliko drastične posledice.
A kako su u pitanju odnosi dve zemlje, koje, na žalost, nisu baš ravnopravni partneri, niti u dobrim odnosima, to celu situaciju izuzetno komplikuje. U tom kontekstu, Srbiji je stalo da prodje sa što manje posledica (pošto ne može da se ponaša kao da se ništa nije ni dogodilo).

Kovačeviću treba suditi kod nas i osuditi ga za kafanski prekršaj, s tim što ne verujem da u pitanju treba da bude neka drastična kazna, već kazna kao i svakom drugom prekršiocu pravnih normi (kafanska tuča).
Podsećam da je pre nekog vremena bio u SAD jedan drastičan slučaj poludelog studenta iz Južne Koreje, negde u Virdžiniji, koji je pištoljem pobio dvadesetak studenata u studentskom kampu. Na kraju je i on stradao. Pretpostavljam da je i u tom slučaju, bilo neke nagodbe izmedju vlada SAD i Južne Koreje, oko (delimičnog) obeštećenja žrtava i njihovih najbližih.

filvas
U krajnjoj liniji, primanje mita nije jedini vid korupcije.

Slažem se da postoji više vrsta korumpiranosti. Moja poenta je u tome da se ovde pre radi, kako ja shvatam, o nekompetentnosti i neodgovornosti konzula, znači – državnih činovnika. Tu leži zec. Da oni nisu napravili tolike propuste stvari su mogle da se drukčije odvijaju.
U tom smislu, razumem pozive upućene MIP Jeremiću za ostavku, jer smatram da konzuli u našem konzulatu u Njujorku nisu radili «na svoju ruku», već po instrukciji nadležnih u Ministarstvu spoljnih poslova u Beogradu. Teško je poverovati da to nisu činili, već da su učinjeni propusti isključivo rezultat njihovog nesavesnog i lošeg činovničkog rada. U medjuvremenu, konzul, koji je direktno odgovoran, i njegov šef, su kažnjeni.

Sve to je Vlada Srbije sigurno imala u vidu – propuste koje su učinili državni činovnici, u isturenom punktu u Njujorku, kao i u MIP ovde. I morala je da odgovarajuće reaguje, a ne da se pravi kao da se ništa nije dogodilo, imajući pritom u vidu i činjenicu da naš Ustav ne dozvoljava ekstradikciju. S tim u vezi, neko naknadno «iživljavanje» na samom Kovačeviću nema (velike) svrhe.

Srbija, takva kakva jeste, mora da se trudi da se u medjunarodnim odnosima dostojanstveno ali i odgovorno ponaša.
maksa83 maksa83 10:27 21.02.2009

Re: Welcome to the Club

Naime, dogodilo se to što se dogodilo, te se država mora ponašati u stilu one narodne «Dete se rodilo, treba ga ljuljati».

Nije se rodilo nikakvo dete, nego se ispoljila bolest celog aparata.
Ta "država će da plati zato što drži do sebe i Ustava" priča je jako klimava. Neko, neki Godfather čuva Miladina. Ta linija: Godfather -> Neko U Vladi -> Ministar Inostranih Poslova -> Vicekonzul je zapravo jedina zanimljiva, i indikativna linija. Neko dakle može da iscima državu da se kosmički izbruka i plati milion dolara za dupe jednog štetnog dripca. Ne mislim da treba sanirati posledice toga na taj način, pošto ako se miriš sa tim onda moraš da prihvatiš sve što iz toga sledi i što će se dešavati, kao prihvatljivo i normalno. A nije. Država koja drži do sebe ne može da bude ucenjivana na taj način još i iznutra, i tu je po meni glavni problem. Ako se ne izboriš sa sopstvenim dripcima tek nećeš moći sa belosveCkim.

Teško je poverovati da to nisu činili, već da su učinjeni propusti isključivo rezultat njihovog nesavesnog i lošeg činovničkog rada

Da, to bi bilo jedno objašnjenje - da je vicekonzul pritup pa se samoinicijativno sažalio i odlučio da se nađe sunarodniku u nevolji tako što će da prekrši nekoliko domaćih i međunarodnih normi i zakona. Meni to ne drži vodu. Njemu je neko rekao šta da radi, i prilično sam siguran da mu je obećao zaštitu. Da sam sklon kocki, sad bih ponudio opkladu. ; )

Zapravo, hajde da učinimo ovu raspravu malo zanimljivijom.
Tvrdim da za godinu dana od sada nikome u celom lancu neće dlaka s glave faliti, niti će snositi ikakve opipljive posledice. Ko izgubi vodi na večeru onog drugog + 2 blogera po izboru. ; ) Aj' kad ovi somovi nisu tome skloni individualno ni kolektivno da damo neki primer da čovek treba sam da snosi posledice svojih akcija i tvrdnji. I da jedemo.

(Da olakšam - bez puno razmišljanja mogu da nabrojim bar 2 instance kada sam ovde omašio u predviđanjima, npr. tvrdio sam da je SRS jedno monolitno telo u kome je svakoj ćeliji Šešelj neprikosnoven, zatim sam bio ubeđen da će DSS+SRS+SPS da oforme vladu, itd. itd. Eto. Je l' sme neko? ; )
filvas filvas 11:15 21.02.2009

Re: Welcome to the Club

Evo ruke! Jedino što kod nas sudovi rade sporo, pa ću možda izgubiti opkladu zbog toga.

Ja sam inače na kraju teksta i napisao da ukoliko posle ovog skandala ne budu naučeni pameti svi koji su u njemu učestvovali, ostavke moraju da podnesu ne samo ministar, nego i premijer, pa i predsednik koji ih je postavio.

Kovačević treba da bude kažnjen viskokom kaznom ne samo zato što je prebio čoveka, nego zato što je pobegao od sudjenja. Za to je kazna mnogo veća nego za samu tuču. A diplomate i svi ostali koji su mu u tome pomogli treba da budu kažnjeni tako drastično da se ovakvo kršenje pravila više nikada ne ponovi.

Ponavljam, po mom mišljenju, jedini način da ministar, a možda i cela vlada prežive ovaj skandal jeste da preduzmu radikalne mere za čišćenje ne samo diplomatije koja treba da bude isključivo profesionalna i prestižna služba u koju se stupa posle rigoroznih provera znanja i sposobnosti, već i celokupne administracije u kojoj je "zaposleno" tri puta više ljudi nego što treba. Svi članovi stranaka - napolje! Ako neće to da urade, molim lepo, ostavka, ne zanima me.

Postoji i još jedno veoma ozbiljno pitanje: kako je tajna odluka procurela u javnost i da li je to curenje motivisano nekim političkim ciljem, i ako jeste, kojim?

reanimator reanimator 14:30 21.02.2009

Re: Welcome to the Club

maksa83

Zapravo, hajde da učinimo ovu raspravu malo zanimljivijom.
Tvrdim da za godinu dana od sada nikome u celom lancu neće dlaka s glave faliti, niti će snositi ikakve opipljive posledice. Ko izgubi vodi na večeru onog drugog + 2 blogera po izboru. ; ) Aj' kad ovi somovi nisu tome skloni individualno ni kolektivno da damo neki primer da čovek treba sam da snosi posledice svojih akcija i tvrdnji. I da jedemo.

I am in.
Ali da malo definišemo uslove. Da se unapred napravi lista potencijalnih 2 blogera po izboru, pa da se odmah stavi veto na odredjene kombinacije. Mislim..ako izgubim, hoću da platim večeru, ali neću da popijem neku žešću hororčinu :)
Elem...mislim da će vicekonzul da odgovara i mislim da će odredjene sankcije da popije tehničko lice u konzulatu. Ono..šef te službe za izdavanje pasoša i sl.
Takodje, mislim da će vicekonzul da propeva kad shvati da je jedini.
I takodje mislim da njegovo pevanje niko neće hteti da objavi..čak ni osvedočeni lovci na senzacije.
maksa83 maksa83 21:52 21.02.2009

Re: Welcome to the Club

filvas
Evo ruke!

reanimator
I am in.

Zateftereno.

Ali da malo definišemo uslove. Da se unapred napravi lista potencijalnih 2 blogera po izboru, pa da se odmah stavi veto na odredjene kombinacije. Mislim..ako izgubim, hoću da platim večeru, ali neću da popijem neku žešću hororčinu :)

Apamis'im, nije zabavno ako nije zabavno. :)

Mislim da je veći rizik da će pozvani sa gnušanjem odbiti. ; )

P.S. Da još dodefinišemo uslove: kazna tipa "suspendovan pa sedi kući (i prima MIP platu)" se ne računa u adekvatnu sankciju.

P.P.S. Da li vam ovo zvuči kao da neko tu misli nekog da kazni ili se samopospe pepelom?
filvas filvas 00:34 22.02.2009

Re: Welcome to the Club

Samo se sudska kazna računa!
Brooklyn Brooklyn 10:02 22.02.2009

Re: Welcome to the Club

Ta linija: Godfather -> Neko U Vladi -> Ministar Inostranih Poslova -> Vicekonzul

ja bih pratila trag preko toga ko je malom advokat
ecce-florian ecce-florian 23:27 20.02.2009

Pa netje baš da bidne

Vidi , problem je da je Vicekonzul reprezent neke zemlje makar ona bila i Srbija, te da je on postavljen a njemu neposredno nadređeni je i Ministar inostranih poslova kao član Vlade Srbije.
Problem je da je on primio 100 tisuća US $ od mame na račun pa uplatio kao Konzulat Srbije ( neki kažu i da je garantovao da će se gospodin Kovačević odazvati vidi ovde).
Problem je da je on nakon tog potpisao Putni list ( ne pasoš) i na taj način svesno i s namerom omogućio Kovačeviću da napusti USA , a da je garantovao da će se isti odazvati pozivu vlasti.
Problem je da ga u tome nije sprečio Konzul " pod ugovorom" ma šta to značilo.
Problem je da je Republika Srbija u Nju Jorku imala Konzula pod ugovorom ( ma šta to značilo)
Problem je da će građani Srbije mami Kovačević vratiti iznos od 100.000 us $ A DA JE NJEN SIN KOD KUĆE I NEĆE DA SE ODAZOVE POZIVU U USA.

Molim te da mi odgovoriš na samo jedno pitanje: ZAŠTO JA PLAĆAM MAMI AKO SU ONA I SIN OBEĆALI DA ĆE SE ODAZVATI POZIVU VLASTI U USA.

O utvrđivanju odgovornosti onog ko je isto tako potpisao garanciju da će se Kovačević odazvati , pa makar on bio i Vicekonzul, predmet prepuštam pravosudnim organima.

Još jednom:
Zašto kroz budžet vraćam pare lažovima?

Preostalu sitnicu od 900.000 ako je u interesu poboljšanja odnosa sa USA praštam. No kako mislim da je to moglo i na drugi način predlažem da Ministar spoljnih poslova podnese ostavku, ili bude razrešen.
Usprkos svemu mislim da Republika Srbija ( ne Vlada ) nije morala da plati ovaj iznos da su Vlada Srbije i diplomatski i konzularni predstavnici Republike Srbije kao zaposleni državni službenici u MIP-u bili malo stručniji ili je možda nešto drugo posredi.....
Ostavka Jeremića.
filvas filvas 23:53 20.02.2009

Re: Pa netje baš da bidne

Ostavka Jeremića.

Mogu samo da kažem da je to legitiman zahtev jer cela afera objektivno jeste skandal. Ali meni se čini da bi u tom slučaju vlada ostala bez jednog od najsposobnijih ministara.

Ne treba isključiti mogućnost da je curenje ove informacije sitna pakost nekog od koalicionih partnera u kom slučaju ostvaku treba da podnese premijer.
tigrks tigrks 00:23 21.02.2009

Re: Pa netje baš da bidne

No kako mislim da je to moglo i na drugi način predlažem da Ministar spoljnih poslova podnese ostavku, ili bude razrešen.

A koji je to drugi način?
ecce-florian ecce-florian 00:42 21.02.2009

Re: Pa netje baš da bidne

A koji je to drugi način?

Drugi način je da vicekonzul nije učinio sledeće:

"Platio je čekom konzulata, što je nezamislivo i još je zajedno sa okrivljenim potpisao garanciju da će se odazvati pozivu suda."
Da bi ovo uradio morao je imati saglasnost Konzula ( pod ugovorom)
Konzul ( bio pod ugovorom ili ne) o ovom se morao konsultovati sa MIP-om.
Ako se konsultovao morao je dobiti odgovor da ako konzulat garantuje da će se okrivljeni odazvati pozivu suda onda država koju navedeni konzulat reprezentuje mora to i ispuniti bez obzira da li se lice za koje se garantuje nalazi u USA ili u Srbiji.

DILEMA O IZRUČENJU JE LAŽNA. DRŽAVA SRBIJA JE GARANTOVALA DA ĆE SE OKRIVLJENI ODAZVATI POZIVU SUDA.
Postojale su samo dve mogućnosti:
- ne davati garanciju
- dati garanciju i ispuniti je

Kovačević je izvršio radnje za koje postoji osnovana sumnja da imaju obeležja krivičnog dela na teritoriji USA i nakon oduzimanja pasoša i uplate kaucije od strane Konzulata Srbije je napustio USA pomoću Putnog lista izdatog od našeg konzulata.

DRUGI NAČIN JE BIO DA KONZULAT SVE NAVEDENO NE URADI ILI DA SE KOVAČEVIĆ ODAZOVE POZIVU.
JEDAN POZIV 900000.
blackbox92 blackbox92 01:28 21.02.2009

Re: Pa netje baš da bidne

Tačno. Ako je konzulat dao garanciju da će se Miladin odazvati sudu u Nujorku to znači da država Srbija garantuje da će se odazvati ma gde u međuvremenu bio.
A ako je naš konzul mislio da će izdavanjem putnog lista zajebati Ameriku, zajebao se. Uostalom, imali su Amerikanci u kompjuteru da mu je oduzeta PI i da ne može napuštati SAD.Pa zar nije čudno da u zemlji gde je veoma stroga kontrola putnih isprava, naročito posle 11. septembra, tako neko prođe pasošku kontrolu nezapaženo. Ne bih isključio da su i na taj način pustili Srbiju da se navuče.
srki92 srki92 06:13 21.02.2009

Re: Pa netje baš da bidne

blackbox92
Tačno. Ako je konzulat dao garanciju da će se Miladin odazvati sudu u Nujorku to znači da država Srbija garantuje da će se odazvati ma gde u međuvremenu bio.
A ako je naš konzul mislio da će izdavanjem putnog lista zajebati Ameriku, zajebao se. Uostalom, imali su Amerikanci u kompjuteru da mu je oduzeta PI i da ne može napuštati SAD.Pa zar nije čudno da u zemlji gde je veoma stroga kontrola putnih isprava, naročito posle 11. septembra, tako neko prođe pasošku kontrolu nezapaženo. Ne bih isključio da su i na taj način pustili Srbiju da se navuče.


Ne verujem da je tako. Mozda imaju sve "u kompjuteru", ali to sto imaju kaze da je pasos sa tim i tim brojem nevazeci. Koliko sam ja skapirao Govedo je proslo kontrolu sa tim papiricem koji mu je napisao taj nas kvazikonzul. A koliko se informacije brzo prenose po tim americkim kompjuterskim interagencijskim sistemima sam i sam ostio na svojoj kozi kad su me zamalo uhapsili na meksickoj granici jer glupavi SEVIS nije imao moj nov I-20 u svojoj bazi podataka...


Blade Runner Blade Runner 23:28 20.02.2009

Objasnjenje sa smislom

ili bar dobro opravdanje
noboole noboole 09:16 21.02.2009

Iako razumem odluku o eskivazi...

"Naravno, cela priča još nije stigla do kraja i ja ne bih voleo da sam u koži Miladina Kovačevića. Pošto je galantno potpisala ček na milion dolara, vlada će morati će se postara da celo naše društvo iz ovog slučaja nauči lekciju o odgovornosti, poštovanju zakona i pravila službe (uključujući i čuvanje državnih tajni), ali iznad svega, o tome šta zaista znači biti patriota. U protivnom, Jeremić, Cvetković i Tadić treba da traže drugi posao."

Kakvo idealizovanje.

Prvo, borba je saznala sta se dogadja, jer to sluzi za destabilizaciju vlasti, pa su oni kojima to odgovara i servirali vest. Nije mi daleko od pomisli da turisticka agencija iz skupstine, posto su joj se u ovom slucaju ciljevi poklopili sa ciljevima vlasti ima informacije neposredno od ucensika u donosenju odluke. Sad ima dupli profit.
MIP pokazuje koliko je nesposoban i koliko nema kontrolu ni nad sopstvenim predstavnistvima u najvaznijim centrima. Mi imamo samo povrsna saznanja o tome kako je Miladin dosao u Srbiju. I ono sto znamo, dovoljno je da se preispita rad tog ministarstva (ne razumem kako nego jeremica moze da smatra sposobnim, taj covek jedino sto mantra je Kosovo je Srbija, a diplomatija sirom sveta se urusava. Pardon bila je razorena, a ne vidim da se cini ista da bi se situacija popravila.)

Naravno, sada pokusavaju da eskiviraju sukob sa USA, ali sipak, mada ako im uspe da podmite porodicu pretucenog, svaka im cast. Samo, za tih 1.E6 (+?) bi trebalo da vidimo osecanje odgovornosti, razotkrivanje celog lanca koji je bio ukljucen u ovaj diplomatski super-gaf, i ostavke odgovornih. Mozda i ostavku ministra Nezamenljivog. Makar da vidimo istinsko preispitivanje njegovog delovanja (sto se Tadicevoj maloj bebi nece dogoditi). Ne mozes da potrosis novac na taj nacin i da ne polazes racun.
Gospodja Klara Gospodja Klara 13:05 21.02.2009

Koska je bacena

ponovo.

Ovo je samo nastavak jedne od svinjarija, koja je ucinjena u nase ime i od nasih para.

Mi cemo da se zanimamo misterioznim okolnostima i detaljima price, a detalji brzo zamute sustinu, pa red povracanja, pa udaranja glavom u zid, sve do blazenog potiskivanja i zaborava.

Njima je vec odavno jasno da mogu da sprovedu u delo svaku perverziju koja ima padne na pamet, i da, oni su navikli da uzimaju iz budzeta mnogo vece sume sa sumnjivim pokricem, ovo je sitnica u odnosu na kolicine naseg novca koje su na razne nacine proneverene tokom godina i decenija. Oni nece omoguciti dijaspori da napravi Novi Pasos u najblizem konzulatu, ali ce zato kesirati koliko god da treba za jednog od svojih. Jer taj stvor je njihova kreacija, kao neki Golem bez ikakve svesti i savesti.

I cela igra oko tajnosti je zamajavanje. Sjajan nacin da ne moraju da odgovaraju na pitanja javnosti, mada ne vidim da je javnost ''prokljucala''. Sto bi rekla moja baba, udbaska posla.

rada_kon rada_kon 13:11 21.02.2009

Čista filozofija

Da nas neće možda bombardovati opet , ovog puta zbog slučaja Kovačević, ako mu država, od naših novaca, ne bi platila?
A kako čitam, to je već plaćeno.

Zaključak:
Bup, pade mi kamen, neće biti bombi!

Da nije ironično, bilo bi suludo.

filvas filvas 14:51 21.02.2009

Re: Čista filozofija

Zavisni smo od MMFa, a Amerika tamo drži banku. Ne moraju da nas bombarduju.
thebee269 thebee269 18:19 21.02.2009

srecno


za prvi blog, imas moju punu podrsku za sve sto si napisao.
Mnoge jajare kada kritikuju ne vide stvari dalje od nosa.
U pravu si kada kazes da su ispravno postupili kada su platili, a pogresili kada su to proglasili drzavnom tajnom.
Samo tako nastavi.
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:56 24.02.2009

Re: srecno

thebee269

za prvi blog, imas moju punu podrsku za sve sto si napisao.
Mnoge jajare kada kritikuju ne vide stvari dalje od nosa.
U pravu si kada kazes da su ispravno postupili kada su platili, a pogresili kada su to proglasili drzavnom tajnom.

Samo tako nastavi.



Pridružujem se čestitkama na prvom blogu. Uživao sam čitajući tvoje postove, uživaću ćitajući blog. Preporuka.
Sa druge strane, gotovo se nikad nisam slagao sa tvojim stavovima, kod Drageca pogotovo. Valjda nije novost da se opet ne slažemo...

Za početak, kratko pitanje, prija li ti podrška koju sam citirao?

A kad sam se dohvatio tastature, da kažem i da mislim da je potpuni skandal, i ogledalo društvo da slučaj jednog običnog siledžije, kakvih su nam puni kafići, postane politički i međunarodni problem, čak štaviše, mislim da je taj slučaj sociološki problem jednog bolesnog društva. I mislim da se ljudi koji brane postupke političke elite u ovoj zemlji, prosto pecaju na zamku, da opravdavuju postupke omiljenih političara, kakvi god bili.
Filipe, ogledalo takvog ponašanja je post na koji odgovaram, gde sam prepoznao navijačko ponašanje, znaš, kao oni koji sa jedne tribine dobacuju uvrede onima sa druge tribine, bez vidljivog razloga, tako nas kritičare, naš kolega nazva jajarama i da nevidimo dalje od nosa. Možda je to i istina, možda su u ovom društvu oni koji se zalažu za moralnost, etiku, principijelnost zaista jajare, a oni koji u politici vide nešto više od politikanstva zaista ne vide dalje od nosa, jer je iza nosa društvo takvo kakvo jeste, i zaista pripada VAMA, realpolitičarima koji bi da zabašure činjenice, smuljaju rešenje i zatvore kombinaciju. Bilo kako bilo, do nosa sam ja, sa svojim mišljenjem i svojim moralom, iza nosa je društvo,vaše,i ja možda svesno biram da ne vidim iza nosa, ne sviđa mi se pogled.
?
filvas filvas 11:54 26.02.2009

Re: srecno

Reč jajara mi se ne dopada. I slažem se da ima nečeg navijačkog u tome, ali mislim da je dovoljno jasno da ja ne zastupšam ništa slično onome što se sa dovikuje sa tribina. Medjutim, ne mogu biti ni kriv zbog toga što se nešto što mislim ja, misli i neko ko ne misli kao ti, jer je to logička greška ad hominem, krivica po asocijaciji.

U svom postu ja sam kritikvao vladu pa sam čak i napisao šta treba da uradi ako misli da zasluži svoj opstanak, a u celom tekstu nema nikakvog opravdavanja Miladina Kovaćevića. Štaviše, napisao sam da ukoliko vlada ne uspe da istera na čistac celu stvar i krivce kazni za nauk svima, onda ne samo da ministar Jeremić treba da bude smenjen, nego i Cvetković, pa i Tadić koji ih je tamo postavio.

Mislim da su se na mene mnogi okomili, a da nisu ni procitali ovaj tekst. Zato mi preporuka od nekog ko se sa mnom ne slaže mnogo, mnogo više prija.
Goran Vučković Goran Vučković 12:35 26.02.2009

Med lov skal man land bygge

U svom postu ja sam kritikvao vladu pa sam čak i napisao šta treba da uradi ako misli da zasluži svoj opstanak, a u celom tekstu nema nikakvog opravdavanja Miladina Kovaćevića. Štaviše, napisao sam da ukoliko vlada ne uspe da istera na čistac celu stvar i krivce kazni za nauk svima, onda ne samo da ministar Jeremić treba da bude smenjen, nego i Cvetković, pa i Tadić koji ih je tamo postavio.

Ako smem da, sa velikim zakašnjenjem, preporučim "pristup".

Iako je daleko od toga da mogu reći da mi je čin plaćanja simpatičan, slažem se da, što reče pesnik, "pred nama dve staze stoje". Jedna je staza naroda (građana) i države koji znaju šta hoće sa sobom i čuvaju integritet svog dogovora o tome kako stvari treba da se rešavaju, plaćajući svesno cenu toga. Druga staza je staza manjeg otpora - u kojoj se podriva i ekonomska i pravna struktura društva u korist sitnih interesnih grupa.

U tom kontekstu, Miladin Kovačević je nebitan. Srbija plaća štetu izazvanu greškom rada ministarstva spoljnih poslova i to je mesto po kome treba opaliti bez milosti zbog izgubljenog novca. Miladinu treba suditi kao i svakom drugom siledžiji koji je skoro ubio nekoga u tuči, po zakonu države kojoj pripada.

U tom smislu mislim da je spin koji povezuje Miladina sa iznosom plaćenim porodici pretučenoga možda i štetniji za ovo društvo nego tih milion dolara. To povezivanje nam zamagljuje sliku problema, motivišući nas da radimo protiv svog interesa. Jer, po meni, mi treba da se fokusiramo na uspostavljanje i očuvanje zakonitosti i kažnjavamo one koji to ugrožavaju.

Jer džaba je da preuzmemo sve te sjajne stvari iz zakonodavstva EU, ako nam je zakonitost samo forma. Dok god zakonitost nije kostur države i ceni se kao takav fundamentalni sastojak društva, mi našu kuću gradimo na klizištu. To je ono što suštinski razlikuje Nordijce od nas Mediteranaca.

Ili kako bi to rekli Danci, na zgradi svog gradskog suda u Kopenhagenu: "Zakonom se zemlja gradi".



EDIT: evo porekla poruke:

The inscription on the front facing Nytorv “Med Lov skal man Land bygge” (“ With Law the Country shall be built”) is a quotation from the preamble to The Law of Jutland, given by King Valdemar Sejr (1170-1241) in 1241.
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:12 26.02.2009

Re: srecno

Ma na pojmove kriv, odgovornost nisam ni pomislio. Naarvno da tu ni traga tvoje odgovornosti nema, i naravno da je dovoljno jasno da ne pripadaš horu sa tribina. A i nekako, mislim da je časno braniti pravo manjine, i pojedinca, pogotovo kad se čuje zaglušujući huk sa tribina.

Kako ono beše, gde svi misle isto, tu niko ne misli dovoljno.
filvas filvas 21:57 21.02.2009

Reciprocitet

Kada je svojevremeno raspisana poternica za Zvezdanom Terzićem, on je ostao u Americi, i do danas niko ne zna gde je.
reanimator reanimator 22:13 21.02.2009

Re: Reciprocitet

filvas
Kada je svojevremeno raspisana poternica za Zvezdanom Terzićem, on je ostao u Americi, i do danas niko ne zna gde je.

Juče savatali nekog mučenika u Budvi. Čovek coolirao na stadionu, gledao tekmu...odvukli ga ko najgoreg krimosa i proveo noć u stanici, pa danas shvatili da ipak nije Zvezdan :)
maksa83 maksa83 22:23 21.02.2009

Re: Reciprocitet

Kada je svojevremeno raspisana poternica za Zvezdanom Terzićem, on je ostao u Americi, i do danas niko ne zna gde je.

Ako ćemo da tražimo gde je Amerika ispala grbava po tom pitanju ne treba ti Zvezdan Terzić, dosta je ona bruka od pre 10-ak godina sa pilotom koji je u Italiji leteo prebrzo i prenisko pa pokidao kabl od ski lifta i tako pobio 20 ljudi.
ecce-florian ecce-florian 00:39 22.02.2009

Re: Reciprocitet

a naše svetle tradicije
Tačno da je u Beogradu boravio Karlos ali ja tada nisam radio u policiji, kao i kada je deo grupe "Bader-Majnhof" uhapšen u Jugoslaviji. U vezi sa tim učestvovao sam u razgovorima sa Vilijem Brantom, koji su vođeni na političkom nivou u Zagrebu. Od nas je zahtevano da ih izručimo Nemcima, ali su naše vlasti tražile kontrauslugu: izručenje nekih istaknutih ustaških emigranata. Nemci su to odbili a mi smo oslobodili baderovce.
Bilo nam je poznato da su se u Beogradu sreli članovi organizacije ETA i IRA i dogovorili se o saradnji, to nije rađeno pod našim okriljem. Jugoslavija je bila privlačna zbog mogućnosti ulaska bez vize.
Beograd je bio uključen u jedan posebno težak slučaj: uoči Olimpijskih igara u Seulu 1988, Severna Koreja organizovala je terorističku akciju u kojoj je oboren južnokorejski putnički avion. Stariji čovek i mlada devojka bili su stručno obučeni kako da postave eksploziv, dopunsku nastavu dobili su u Moskvi. Odatle su otišli u Beč koji je 80-ih bio stecište međunarodnih terorista. Sačekala su ih kola njihove ambasade iz Budimpešte, odvezli se tamo a potom ih doveli u Beograd. Ponašali su se kao turisti, pronađene su njihove fotografije, snimljene ispred crkve Svetog Marka. U hotelu "Metropol" posetio ih je član severnokorejske ambasade i predao im eksploziv koji je stavljen u mali kasetofon marke "tošiba".
Na surčinski aerodrom ušli su u irački avion, putnike je pretresao irački oficir za bezbednost i tražio od njih da ostave kasetofon ili, bar, izvade baterije. Napravili su scenu i on ih je propustio. Tek posle tog slučaja biće uvedeno pravilo da se u avion ne sme unositi uređaj sa baterijama. Sišli su u Bagdad i ukrcali se u južnokorejski avion, koji je bio cilj čitave operacije, na letu za Seul, preko Abu Dabija i Bangkoka. Sišli su u Abu Dabi, ostavivši kasetofon u najlonskoj kesi iznad sedišta. Avion je eksplodirao u letu i pao u more u blizini Burme. Stradalo je 115 putnikai članovi posade. Interpol je odmah uspostavio vezu, južnokorejska služba je imala podatke o teroristima. Dok su u Abu Dabiju čekali avion da nastave za Rim, usledilo je hapšenje - starac je uspeo da se otruje cijanidom, devojka je ostala živa.

izvor
U to vreme se to još moglo raditi besplatno.Profesionalci.
Kokandak se ovde AKUD "Tadić" malo preračunao.
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 11:48 22.02.2009

A mogli su


i da ga ne prosvercuju nazad u Srbiju nego da ga ostave u Americi na sudjenju za krivicno delo koje je napravio, a?
filvas filvas 11:57 22.02.2009

Re: A mogli su

Mogli su, ali nisu. Zato je vicekonzul u zatvoru. Pitanje je šta je drugo mogla da uradi vlada sada da skine Amerikance sa vrata, a da ne prekrši naš zakon.
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 12:14 22.02.2009

Re: A mogli su


Zanimljivo rezonovanje. Siguran sam da da je bilo dovoljno pameti i volje da se moglo naci resenje koje bi bilo jeftinije i pravicnije - npr. Miloradu se objasni da je doveo citavu zemlju u neugodnu poziciju bekstvom is US. Onda on kao pravi patriota pomisli da stvarno nema smisla da se Srbija pati sa US zbog toga sto je on nekoga prebio pa se spakuje i ode tamo.

ako je 1,000,000 dolara kreativno resenja onda smo mi nacija morona.

filvas filvas 12:32 22.02.2009

Re: A mogli su

Da li si siguran da baš niko nije pokušao da mu "objasni"?

Pitam se šta je radio sa Radikalima u Skupštini? Da taj ima bilo kakvog osećaja za moral, sedeo bi skrušeno kod kuće i bio manji od makovog zrna. Ti valjda misliš da su Radikali pravi patrioti?
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 12:44 22.02.2009

Re: A mogli su

ocigledno se razumemo SAMO kazem da je milion dolara iz drzavnog budzeta neprihvatljivo i u datoj situaciji... cisto sumnjam da su pokusali da mu objasne jer bi onda i otisao...eto zanimljivo ce biti i cuti sta radikali imaju da kazu na sve ovo...

a uostalom siguran sam da izrucenje moze da se sredi i nekim lex specialisom ili na osnovu toga sto je protivzakonito napustio US
filvas filvas 13:17 22.02.2009

Re: A mogli su

Ma ne bi otišao, baš ga briga. Misli da je uradio pravu stvar. Ja bih institut lex specialis sačuvao za nešto ozbiljnije. Ako se sad upotrebi, šteta od banalizacije pravnog poredka će biti veća od milion dolara.
sybil sybil 14:00 22.02.2009

Re: A mogli su

Kako to pravni poredak moze da se banalizuje ispravljanjem kriminalnih postupaka sluzbenika ambasade? Banalizacija pravnog poretka je sudjenje za ubistvo Zorana Djindjica, tako da “banalizacija” u privodjenju krivaca nece sigurno skoditi nasem velicanstvenom pravnom poretku.

Radikalima je Kovacevic narodni heroj, kakvo crno ubedjivanje da se vrati u USA.
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 14:23 22.02.2009

Re: A mogli su

filvas, tesko da te covek preskoci a bogami i zaobidje :)... ako mislis da je u datoj situaciji 1,000,000 dolara bolje resenje od nalazenja finese za izrucenja Kovacevica onda ne znam sta vise da kazem...

1,000,000 US dolara je toliko amatersko resenje koje pored toga sto je nemoralno i predstavlja arcenje poreskih para upravo BANALIZUJE PRAVNI POREDAK jer dopusta da neko ko je nacinio krivicno delo dobije zastitu drzave!!! Kakav je to pravni poredak?

Drugo, kako to da se gradjani Srbije izrucuju u Hag?

Hipoteticki, da li bi neki gradjanin Srbije koji bi izresetao 20 ljudi u US i pobegao pre nego sto je dignuta optuznica isto tako bio zasticen od izrucenja?

Sybil, ocekujem da ga, ako je dotle doslo, ubedjuju ministri pravde, potpredsednici vlade, predsednik vlade i predsednik... To je njihova ,moralna obaveza a ako nemaju osecaj za to - pa valjda zdrav razum kaze da ne sme drzava da dopusti da je pocinitelj krivicnog dela kosta milion dolara, pogotovo jos kada je prosecna penzija jedva 200+ EU.

I radikali da su pametni, ubedjivali bi ga i oni jerbo ne verujem da cak i najsiroviji antiamercki velikosrbi medju njihovim glasacima mogu da progutaju ovu drzavnu 'tajnu'
filvas filvas 14:58 22.02.2009

Re: A mogli su

Koliko sam ja shvatio, milion dolara nije potrošeno na zaštitu Miladina Kovačevića nego na zaštitu pravnog poretka naše zemlje i njenog ugleda u svetu koji su pojedini njeni gradjani teško ugrozili. Niko još nije rekao da je time što je država odlučila da plati toliku sumu cela priča završena. Ukoliko jeste, mi nemamo šta da pričamo, ja se sa vama potpuno slažem da ova vlada momentalno treba da se raspusti.

Ali ono što sada sledi jeste da se vidi kako će se naš sistem obračunati sa Kovačevićem. Ja očekujem da i on i umešane diplomate budu teško kažnjeni za primer. U tome je poenta celog ovog mog posta.

Lex specialis je bolje da se ne koristi jer će sutra da se pojavi gomila sličnih slučajeva koji će zahtevati da se taj institut primeni i na njih. I onda ceo pravni sistem, i ustavno uredjenje i moral i sve ostalo ode dodjavola.
bvukas bvukas 12:12 23.02.2009

Re: A mogli su

Jes da se u te stvari ne razumem, ali mi se cini da je ova nasa vlada morala tako nesto da uradi. Ja na to gledam ovako: Ako bih ja na poslu napravio neku stetu nekom od nasih klijenata, to bi moja firma morala da nadoknadi, iako ostali zaposleni nisu nista krivi (da ne ulazim sada u to da li mi je neko dozvolio da tako nesto napravim, da li mi je neko treci uplatio malo kinte na racun na kajmanskim ostrvima, ili sam to uradio na svoju ruku). E, onda ce moja firma da vidi kako ce mene da kazni: da mi da otkaz, da mi skida od plate i slicno.

Dakle, da se ja pitam, drzava bi platila koliko treba da se izglade odnosi sa Amerikom, a onda bih napravio detaljnu istragu, nasao odgovorne i poslao u zatvor. E, onda bih im zaplenio imovinu u iznosu od barem milion i po (dolara, evra, funti, cega vec... - siguran sam da bi se naslo dovoljno jer nisu to bas tako sitne ribe) i time popunio rupu u budzetu. Na kraju bih se jos i hvalio kako je drzava od cele gungule jos i zaradila.

Eh, kad bi to moglo tako kako sam zamislio...
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 11:48 22.02.2009

...


...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana