Mali brat

Milutin Milošević RSS / 23.02.2009. u 01:27

Najnoviji u seriji "ријалити шоуова", koji se u četiri epizode prikazuje na Kanalu 4 u Velikoj Britaniji, uzburkao je javnost i podelio je na dva, srećom neravnomerna dela. Veći deo, pogotovo stručne javnosti, osuđuje ideju da se grupa dece ubaci u kuću i ostavi prepuštena sama sebi, dok jedan broj komentara smatra da je ovo sjajna prilika da se deca očeliče. 

"Dečaci i devojčice sami" (Boys and Girls Alone) je naziv programa u okviru koje je 20-toro dece uzrasta 8 do 11 godina uvedeno u kuću tipa "velikog brata" negde u Kornvolu i ostavljeno da se sami snalaze naredne dve sedmice. Dečaci i devojčice su bili odvojeni u zasebnim prostorijama. Do sada prikazane epozode daju i scene u kojima deca muče jedna druge i plaču kao kiša. 

Izgovor produkcije ide otprilike ovako: Zamislite svet bez odraslih, svet kojim upravljaju deca, svet u kome odluke donose desetogodišnjaci.

Prilog o "Malom bratu" video sam na švajcarskoj televiziji. Ono što me je posebno šokiralo da je nekoliko dečaka ubilo zeca (koji je izgleda jednom od učesnika bio ljubimac) i odralo mu kožu, te ga valjda posle i ispeklo. Scena u kojoj dečko od najviše 11 godina dere kožu sa zeca a zatim mu velikim kožem odseca glavu me je zaista prenerazila. Već trećeg dana, dečaci su shvatili da život bez pravila i nije tako zabavan pa je većina pukla i počela da plaće za roditeljima. Organizatori su stoga odlučili da puste roditelje unutra, te su majke pospremale  dok su se očevi igraći sa dečacima da ih nekako smire. 

Devojčice su se, sa druge strane, podelile u grupice, pa su ubrzo one starije počele da kinje mlađe. Jedna od njih je uplakana izjavila da su se "odvojili od roditelja da se zabave, ali da sve ovo više nije zabava već košmar". Stručnjake je iznenadilo koliko devojčice u tom dobu brinu o svom izgledu i telu. Počele su da ispoljavaju i lascivno ponašanje, pa je jedna za vreme večeri u disku igrala oko šipke, što je jedna od najkurvanjskijih stvari u zapadnoj kulturi te je izazvala zgražanje. 

Kanal 4 je, prirodno, zaštitio sebe time što je svako od dece imalo saglasnost roditelja. Snimak na youtube prikazuje kako roditelji dovode decu i uglavnom srećno i veselo ih ispraćaju kroz vrata kuće u kojoj će živeti sami. Majka jednog deteta kaže da je "bilo plakanja i besa, ali da je sve to deo učenja"

Kao roditelj devojčice koja je uvek bila samostalna i nikada "majci uz suknju", mogu da kažem da mi se čini da je ovo bio potez ili očajnika ili egzibicionista. Ili je tim ljudima toliko potrebne pare (u onoj najsurovijem obliku: pare) ili uopšte nemaju osećaj roditeljstva - pa su zbog toga spremni da svoju decu izlože raznoraznim glupostima i maltretiranjima. Neki stručnjaci iz Velike Britanije podržavaju ovakav stav izjavivši da "objavljivanjem ovih scena pred milionskim gledalištem, autori programa su javno ponizili ovu decu (i njihove roditelje) zbog toga što nisu uspeli da se odupru nečemu što se jednostavno može nazvati nenormalnim, perverznim i šićardžijskim pip-šouom"

Kanal 4, medjutim, brani se i izjavom da je "program stimulativno i radosno iskustvo za decu. Roditelje i decu su pregledali klinički psiholozi, oni su sve vreme imali pristup stručnim savetima, nadzor je bio stalan a obučeni ljudi su intervenisali kad god je to bilo potrebno". Oni koji ih podržavaju kažu da je većina dece danas razmaženo i svilenkasto, te da ne znaju da se brinu o sebi i da bi im pomoglo ako bi bili izvan kontrole odraslih. 

Suprotno mišljenje imaju socijalne službe koje su se oglasile saopštenjem da bi zasigurno zaustavile snimanje serijala da su znali za sadržaj, te da se sada trude da obustave prikazivanje narednih epozoda. Deca su očito bila pod stresom što se već smatra zlostavljanjem. Kakve to posledice izaziva na svojoj koži su osetili roditelji Metjua (ovog debeljuce koji se pojavljuje u svakom klipu). Majka kaže da se plašila da će zlostavljati njeno ljubimče zbog crvene kose i prevelike težine. Medjutim, dečak koji se uljudno ponašao pre ulazka u kuću preobrazio se u prgavog i nasilnog buntovnika čim je iskusio život bez pravila. Kada su trećeg dana ušli u kuću po njega, udario je oca jednom a majku dva puta - po prvi put u životu. 

Takodje, podatak da su prizori javno prikazani na televiziji, što su mogli da vide njihovi drugovi iz neposrednog okruženja, daje za pravo onima koji kažu da će posledice po decu biti dugotrajne i da će ih pratiti u dužem periodu. 

Velika Britanija odavno polaže puno pažnje zlostavljanju dece. Iz sopstvenog iskustva, iz kontakata sa skautima u ovoj zemlji, znam da su programi zaštite dece medju najstrožijima i da se svaki volonter obavezo proverava a i školuje da može da bude svesan svojih obaveza i zakonskih ograničenja i ovlašćenja. Ipak, situacija je u ovom trenutku u pat poziciji, te Kanal 4 najavljuje dalje prikazivanje snimljenih epozoda dok se ne naslućuje zabrana koju pokušavaju da izdejstvuju protivnici "Malog brata".

Atačmenti



Komentari (102)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

libkonz libkonz 01:32 23.02.2009

Ne mogu da verujem!

Ne, stvarno, zatečen sam!
Milutin Milošević Milutin Milošević 01:35 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

Ša ti kaem. Ja sam se krstio i levom i desnom, i sa obe noge. Hajde što ljudi iznose svoj prljav veš, prave od sebe idiote, rade raznorazne gluposti, ali da svoju decu upuste u ovakve programe...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:36 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

čudo da RTS nije kupio licencu.
Milutin Milošević Milutin Milošević 01:42 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

čudo da RTS nije kupio licencu

RTS? Zar nije uNas jedna druga teVELizija radila VB?
mirelarado mirelarado 01:47 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

Остала сам без речи. Ужас!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:52 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

RTS? Zar nije uNas jedna druga teVELizija radila VB?

rts se više specializovao za nasilje u porodici. a VB se vartio kući - na pink
jesen92 jesen92 01:56 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

..stvarno uzas...!!!! ne znam cemu sve ovo vodi ali svet sve vise postaje lose mesto....
jesen92 jesen92 01:57 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

..pa nema vise VB...
libkonz libkonz 09:10 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

Na blogu sam tek tri meseca, a već sam dva teksta posvetio "Trenutku istine" misleći da je televizija time dotakla dno. Šta reći o roditeljima koji su dozvolili zlostavljanje sopstvene dece? Svi mi vidimo mnogo primera roditelja koji leče svoje komplekse preko sopstvene dece, otud toliko malih manekenki, tenisera, fudbalera i pevačica u Srbiji danas.
Stvarno sam zatečen, pogotovo što je reč o Britaniji, jer se slažemo da je briga o deci tamo nešto čemu se poklanja pažnja.
vanja.t vanja.t 10:07 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

Re: Ne mogu da verujem! #LinkRTS? Zar nije uNas jedna druga teVELizija radila VB?
rts se više specializovao za nasilje u porodici. a VB se vartio kući - na pink
[/quo

ipak je b92 promoter zapadnih vrednosti u srbiji, da im ne uzimamo hleb
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:12 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

pak je b92 promoter zapadnih vrednosti u srbiji, da im ne uzimamo hleb

nisam siguran da li branis rts ili pink?
vanja.t vanja.t 11:54 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!


nisam siguran da li branis rts ili pink?

ne zna se koje gori pink ili rts ili b92, svako na svoj način
lično mislim da televiziju treba smanjiti na najmnju moguću meru
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:15 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

ne zna se koje gori pink ili rts ili b92, svako na svoj način
lično mislim da televiziju treba smanjiti na najmnju moguću meru

tu bih se već složio, mada ipak postoji neki logočan redosled bar po štetnosti.
Inner Party Inner Party 12:19 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

libkonz
Ne, stvarno, zatečen sam!


Same here.

NIje mi jasno kako ovo moze. Da li je to zato sto se televizije takmice sa internetom, ili zato sto smo na sve vec navikli, ili je imperativ postalo da se kod gledaoca izazove bilo kakva reakcija samo da ne menja kanal...

dunja73 dunja73 15:27 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

čudo da RTS nije kupio licencu.



Polako .. ne brini ...
vracarac92 vracarac92 15:33 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

čudo da RTS nije kupio licencu.

Mislim da ce to uciniti PINK!
Citao sam o tome pre par nedelja i stvarno sam ostao bez teksta.
Pa da li su ti ljudi normalni???
Strasno.
vanja.t vanja.t 15:44 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

čudo da RTS nije kupio licencu.

Mislim da ce to uciniti PINK!
Citao sam o tome pre par nedelja i stvarno sam ostao bez teksta.


rts ... pink ... mrtva trka

ipak bi se najbolje uklopilo u program b92
vracarac92 vracarac92 15:51 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

rts ... pink ... mrtva trka

ipak bi se najbolje uklopilo u program b92

Ima vise kandidata.
angie01 angie01 15:56 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

ipak bi se najbolje uklopilo u program b92



bash sam bila iznenadjena, kada sam gledala TO, da dok su u kuci, kamere/mani, veoma insistiraju da snime kada se devojke presvlache, ono brusevi, malo mesa,...a takmichenje je u pevanju,..pa direktor, koji je najvishe odushevljen i josh insistira da onaj lik maca(((, pokaze kako svira .urcu i onda , kad ovaj to uradi odushevljeno tapshe, a trebalo bi da ima neku pedagoshku ulogu valjda,...pa zvezda voditeljstva & zabave, pod imenom milankalinic,..mislim, za shta je taj chovek,...

sory za troll,...
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:56 23.02.2009

Re: Ne mogu da verujem!

sory za troll,...

Ma kakav trol? Pa ja bih još tri puta grđe napisao o tom biseru produkcije
Goran Vučković Goran Vučković 01:43 23.02.2009

Zamislite svet bez odraslih

Zamislite svet bez odraslih, svet kojim upravljaju deca, svet u kome odluke donose desetogodišnjaci.

Odmah zamislim Goldingovu praseću glavu na štapu, oko koje zuje muve...
maksa83 maksa83 07:14 23.02.2009

Re: Zamislite svet bez odraslih

Odmah zamislim Goldingovu praseću glavu na štapu, oko koje zuje muve...

I meni Gospodar Muva bila prva asocijacija, a prilično sam siguran da je bila inspiracija i onome ko je ovaj horor smislio.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:51 23.02.2009

"Господар мува"

Тај кретенски ријалити шоу има свој славни литерарни предложак. Реч је о књизи нобеловца Вилама Голдинга Господар мува. Њен заплет је сличан садржини овог ТВ програма: група деце случајем бива изолована на једном острву, и лишена родитељског надзора и стега културних и цивилизацијских норми своје спонтано организовање окончавају неколиким међусобним убиствима.

Све у свему, овде је реч о најнижој менталној порнографији, коју само неки первертирани и гнојем нагризени ум може да допусти.
mirelarado mirelarado 02:02 23.02.2009

Re: "Господар мува"

А Питер Брук је 1963. снимио истоимени филм.
Али, да британско законодавство допушта овакво болесно иживљавање над децом, то ни у сну не бих очекивала.
Milutin Milošević Milutin Milošević 02:09 23.02.2009

Re: "Господар мува"

Реч је о књизи нобеловца Вилама Голдинга Господар мува.

Glasnogovornik Kanala 4 izjavio je da je serijal "nešto kao Gospodar muva, samo bez ubijanja. Samo lete pesnice, teku suze i šiba surovost"
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:19 23.02.2009

Re: "Господар мува"

Milutin Milošević
Реч је о књизи нобеловца Вилама Голдинга Господар мува.

Glasnogovornik Kanala 4 izjavio je da je serijal "nešto kao Gospodar muva, samo bez ubijanja. Samo lete pesnice, teku suze i šiba surovost"

Да простиш, Милутине, ја бих му споменуо, због овакве изјаве, и оца и мајку и све претке до аскурђела.

Има један прилично једноставан тест за моралност и нормалност ове ТВ "стварносне представе": да ли бисте допустили да ваше дете учествује у њoj?

Ако је одговор "да", следећи је корак за ове телевизијске прегаоце јесте да на месец дана на изоловано и бесплодно острво истоваре групу такмичара оставивши им хране за само 15 дана. Па да видиш, мајковићу, кад стомак заструже, колико је танка људска опна.

Неко тоалет шољу смести у ВЦ, неко у свој ум...
Milutin Milošević Milutin Milošević 02:23 23.02.2009

Re: "Господар мува"

Да простиш, Милутине, ја бих му споменуо, због овакве изјаве, и оца и мајку и све претке до аскурђела.

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 04:11 23.02.2009

Re: "Господар мува"

Predrag Brajovic
Тај кретенски ријалити шоу има свој славни литерарни предложак. Реч је о књизи нобеловца Вилама Голдинга Господар мува. Њен заплет је сличан садржини овог ТВ програма: група деце случајем бива изолована на једном острву, и лишена родитељског надзора и стега културних и цивилизацијских норми своје спонтано организовање окончавају неколиким међусобним убиствима.Све у свему, овде је реч о најнижој менталној порнографији, коју само неки первертирани и гнојем нагризени ум може да допусти.


Golding je i sam sproveo taj eksperiment dozvolivsi razredu dece koju je vodio u skoli u kojoj je, cini mi se, bio upravnik, dozvolivsi im potpunu samostalnost i upravu. Poverio se kasnije da su se deca skoro poubijala i da su jednostavno izmedju sebe podelili uloge: izabrali vodju, podanike i ostalo...
Budimac Budimac 12:30 23.02.2009

Re: "Господар мува"

Неко тоалет шољу смести у ВЦ, неко у свој ум...

NNN NNN 15:09 23.02.2009

Re: "Господар мува"

ја бих му споменуо, због овакве изјаве, и оца и мајку и све претке до аскурђела.


Ако је одговор "да", следећи је корак за ове телевизијске прегаоце јесте да на месец дана на изоловано и бесплодно острво истоваре групу такмичара оставивши им хране за само 15 дана.

To je suviše ljudski...neki bi možda preostali... Ja sam za zatvor o'ma i oduzimanje deteta normalno.
BFN
constrictoria92 constrictoria92 03:52 23.02.2009

prekrstih se i

levom rukom i desnom rukom i nogom...
Strašno!
jeremija92 jeremija92 06:30 23.02.2009

Konsekvence

Moj komentar na taj nazovi šou je kao i svi prethodni - grozno.

Međutim, mogu se izvući i korisne konsekvence:
a) glede liberalne demokratije, jer očito da bi taj kanal trebalo zatvoriti, a odgovorne pohapsiti, što se, naravno, neće desiti,
b) glede liberalnog vaspitanja dece, kako u porodici, tako i u školama, a koje je postalo jako moderno.
Naime, lese fer vaspitanje, bez adekvatnog uticaja roditelja, koje podrazumeva i kazne, pokazaće slične trendove kao u tom nakaznom serijalu.
osmond osmond 08:40 23.02.2009

e, da...

Velika Britanija odavno polaže puno pažnje zlostavljanju dece.

da, vidim
rade to i javno...
ma, nema od sarkazma fajde

neki dan je moje milo, ženskić u dobi učesnika ovog gnusnog show programa (taman kad pomislite da je Springer, MTV - "pojedi govno za 100$", ili neki Veliki Ujak dotakao dno dna, uskoro saznamo da ljudska vrsta UVIJEK može niže), iz škole došlo uplakano...
dijete je doživjelo traumu jer je vršnjakinje (one "najpopularnije"; kolovođe, dakle) nisu izabrale u hip-hop sekciju koju su same formirale
trebalo mi je dva sata da je strpljivim argumentima prilagođenim njezinom uzrastu vratim u normalu... jednostavno je - sve se svodi na po-pu-lar-nost... djeca imitiraju uzore koji im se nude kroz TV program, video igrice i časopise...
ako nisi kao Hana Montana (adolescentska pjevačka zvijezda koja nosi miniće, šminka se poput hamburških prostitutki i bahato se ponaša) onda si LUZER... ispadaš iz igre i trpiš izolaciju i sve one traume i frustracije koje iz toga proizilaze...
ako se ne otkačiš na partyju i upustiš u kolektivne orgije - onda si "seljak", "papak"... naravno, svi slijede "mangupe"... nekad je to bila cigareta iza škole, a danas ecstasy i grupnjak koji će koliko sutra osvanuti na youtubeu

budimo pošteni... koliko nas ZAISTA provodi vrijeme sa svojim djetetom, koliko nas može reći da zaista poznaje svoje dijete; njegove potrebe, strahove, sklonosti?
jesu li mobitel, PC i markirana garderoba adekvatan susptrat za ono što im dugujemo?
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:06 23.02.2009

Re: e, da...

budimo pošteni... koliko nas ZAISTA provodi vrijeme sa svojim djetetom, koliko nas može reći da zaista poznaje svoje dijete; njegove potrebe, strahove, sklonosti?

Potpuno podržavam. Grozim se, recimo kod nas, scena kada roditelj dovede dete u McD da bi mu nadoknadio svoje nedostajanje. Pa još onda sve vreme telefonira dok ljubimče ćopa onu plastičnu hranu
osmond osmond 10:03 23.02.2009

Re: e, da...

Milutin Milošević
budimo pošteni... koliko nas ZAISTA provodi vrijeme sa svojim djetetom, koliko nas može reći da zaista poznaje svoje dijete; njegove potrebe, strahove, sklonosti?

Potpuno podržavam. Grozim se, recimo kod nas, scena kada roditelj dovede dete u McD da bi mu nadoknadio svoje nedostajanje. Pa još onda sve vreme telefonira dok ljubimče ćopa onu plastičnu hranu



da...
Ljetos sam na lokalnim teniskim terenima prisustvovao prizoru koji me zgrozio; rođeni otac urla i psuje vlastito dijete poput kočijaša (uzrast - 8 godina), jer nije dobro "uhvatila" volej... Dijete oborilo ramena, šuti i gleda u zemlju... Ona više ne zna za suze! Ona je ubijena u pojam, lišena svake dječije (i životne) radosti, njoj su krila podrezana prije nego ih je i raširila...

I sad ja nešto računam - ako od nekoliko stotina djece, polaznika školi tenisa (ili nekoliko hiljada, ako dodamo i ostale sportove i muzičke škole) njih tek nekolicina izgubljeno djetinjstvo koliko-toliko "naplate" u zreloj dobi, šta biva sa onima koji ne postanu novi Đokovići, Ivanovićke, Pogorelići, ili šta ja znam...

Kako se nose sa NEUSPJEHOM, sa iznevjerenim (bolesnim) ambicijama svojih roditelja?

Ali, zalud lamenti... Bojim se da ćemo se i dalje baviti posljedicama, a uzroke... E, za njih, kako ste i sami primijetili, nemamo vremena.
Od društva, škole, edukacije ne očekujem baš ništa
Dobri, stari kućni odgoj (ako još uopšte ima nade, i koliko budem u stanju da "nadglasam" ovaj nakaradni sistem vrijednosti kojim kljukaju djecu još od vrtića)...
A o samom "show programu"; pa, klasično zlostavljanje i silovanje djece
Hajde de, još i nekako mogu svariti kada se punoljetne osobe samovoljno podvrgavaju svakojakim poniženjima zarad onih Warholovskih par minuta slave ili koje kinte, ali djeca koja NE ZNAJU u šta su se upustila, mislim... O njihovim roditeljima neko je ovdje već rekao sve šta se trebalo reći...
Ništa za dodat, a bogme ni za oduzet
Gospodja Klara Gospodja Klara 11:53 23.02.2009

Re: e, da...

budimo pošteni... koliko nas ZAISTA provodi vrijeme sa svojim djetetom, koliko nas može reći da zaista poznaje svoje dijete; njegove potrebe, strahove, sklonosti?
jesu li mobitel, PC i markirana garderoba adekvatan susptrat za ono što im dugujemo?


Naravno da nisu, ne postoji adekvatan substrat za roditeljsku brigu, ljubav i paznju.

dunjica dunjica 16:26 23.02.2009

Re: e, da...

budimo pošteni... koliko nas ZAISTA provodi vrijeme sa svojim djetetom, koliko nas može reći da zaista poznaje svoje dijete; njegove potrebe, strahove, sklonosti?


Moj je utisak da bake i djedovi daleko bolje poznaju svoju unučad nego vlastiti roditelji. Sa surogatima i bez njih. Bezazlenije po dječju psihu, ali ipak otvara mnoga pitanja o roditeljstvu...
edi-va edi-va 10:05 23.02.2009

Ne znam

ko je tu veca budala - oni koji su to smislili ili roditelji koji su svoju decu prepustili da budu zamorchici ... uzzas.
Budimac Budimac 12:37 23.02.2009

Re: Ne znam

ko je tu veca budala - oni koji su to smislili ili roditelji koji su svoju decu prepustili da budu zamorchici ... uzzas.

treba dodati i one koji to gledaju...
dunja73 dunja73 15:29 23.02.2009

Re: Ne znam

ko je tu veca budala - oni koji su to smislili ili roditelji koji su svoju decu prepustili da budu zamorchici ... uzzas.

Bas vala
dunja73 dunja73 15:48 23.02.2009

Re: Ne znam

Oni koji ih podržavaju kažu da je većina dece danas razmaženo i svilenkasto, te da ne znaju da se brinu o sebi i da bi im pomoglo ako bi bili izvan kontrole odraslih.




Pa ima i ovde istine , moram priznati . I to " dobre " istine .
bocvena bocvena 10:17 23.02.2009

mali brat

1. Kanal 4 - eto šta se dobije kad je uređivačka politika - samo vam serviramo ono što tražite!
2. Roditelji - gde vam je bila pamet?
3. Deca - to je pravi problem i ono što je najužasnije u priči.
vanja.t vanja.t 10:26 23.02.2009

deca su ukras sveta

Nema sveta ni planete
Gde ne može stići dete
Jer sve dečje staze vode
Od igre do slobode

Cveće je ukras bašte
Leptir je ukras cveta
A deca puna mašte
Deca su
Ukras sveta

Lepe pesme tihe tajne
Sve ljubavi važne sjajne
Neka planu nek' se rode
Od igre do slobode

Cveće je ukras bašte
Leptir je ukras cveta
A deca puna mašte
Deca su
Ukras sveta

Ljubivoje Ršumović

čitajte deci knjige, pričajte sa njima o svemu, pokažite im koliko volite ljude, životinje, prirodu...život...

u suprotnom svi ćemo biti deo nekog rijaliti šou programa sa pobednicima i poraženima, a u tom konceptu potpuno je sve jedno na kojoj smo strani
Kazezoze Kazezoze 12:03 23.02.2009

Re: deca su ukras sveta

vanja.t
čitajte deci knjige, pričajte sa njima o svemu, pokažite im koliko volite ljude, životinje, prirodu...život...

u suprotnom svi ćemo biti deo nekog rijaliti šou programa sa pobednicima i poraženima, a u tom konceptu potpuno je sve jedno na kojoj smo strani

tachno tako.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:27 23.02.2009

Re: deca su ukras sveta

čitajte deci knjige, pričajte sa njima o svemu, pokažite im koliko volite ljude, životinje, prirodu...život...

u suprotnom svi ćemo biti deo nekog rijaliti šou programa sa pobednicima i poraženima, a u tom konceptu potpuno je sve jedno na kojoj smo strani

ivana23 ivana23 11:33 23.02.2009

Pre dvadesetak dana,

na jednom ovdasnjem blogu sam spomenula taj takozvani sou i dala link. Samo je margos odreagovala.
Bila sam potpuno sokirana da je nekome u svetu palo na pamet tako nesto suludo. A tek roditelji koji su odobrili ucesce svoje dece... nemam reci.

Mada sam shvatila jednu zakonitost, da se to desilo u Srbiji o tome bi vec bilo bar 10 blogova (poznatih nam autora), vec bi bili imenovani krivci, trazile bi se ostavke.. Ali, posto je u UK, onda mozda i nije tako strasno.
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:46 23.02.2009

Re: Pre dvadesetak dana,

Pre dvadesetak dana,
na jednom ovdasnjem blogu sam spomenula taj takozvani sou i dala link

Izvini Ivana (i ostali), ali zbog prevelikih obaveza u poslednje vreme nisam baš previše revnosan na blogu , te mi je taj tvoj komentar promakao.
ivana23 ivana23 12:00 23.02.2009

Re: Pre dvadesetak dana,

Milutin Milošević
Pre dvadesetak dana, na jednom ovdasnjem blogu sam spomenula taj takozvani sou i dala link
Izvini Ivana (i ostali), ali zbog prevelikih obaveza u poslednje vreme nisam baš previše revnosan na blogu , te mi je taj tvoj komentar promakao.

Milutine, nisam ovo napisala kao neku zamerku tebi, taman posla.. . Bas mi je drago da se prica pojavila na blogu u punom svetlu.
Vise sam zelela da bacim akcenat na drugi deo mog komentara, o dvostrukim arsinima koji ovde cesto vladaju.
Gazda,
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:40 23.02.2009

Re: Pre dvadesetak dana,

Milutine, nisam ovo napisala kao neku zamerku tebi, taman posla..

Ma, prirodno, nisam se odetio pogodjenim zbog ovog. Nego me nema baš redovno pa rekoh globalno da se izvinem
Doctor Wu Doctor Wu 20:57 23.02.2009

Re: Pre dvadesetak dana,

ivana23
na jednom ovdasnjem blogu sam spomenula taj takozvani sou i dala link. Samo je margos odreagovala.
Bila sam potpuno sokirana da je nekome u svetu palo na pamet tako nesto suludo. A tek roditelji koji su odobrili ucesce svoje dece... nemam reci.

Mada sam shvatila jednu zakonitost, da se to desilo u Srbiji o tome bi vec bilo bar 10 blogova (poznatih nam autora), vec bi bili imenovani krivci, trazile bi se ostavke.. Ali, posto je u UK, onda mozda i nije tako strasno.

:), lajf iz hart. Dobro, ne treba toliko biti na kraj srca. Nisam siguran da i u Srbiji nema roditelja koji svoju decu ne bi slali u slične eskperimente. Čak, možda, i bez para.
ivana23 ivana23 21:12 23.02.2009

Re: Pre dvadesetak dana,

Doctor Wu

ivana23na jednom ovdasnjem blogu sam spomenula taj takozvani sou i dala link. Samo je margos odreagovala.Bila sam potpuno sokirana da je nekome u svetu palo na pamet tako nesto suludo. A tek roditelji koji su odobrili ucesce svoje dece... nemam reci.Mada sam shvatila jednu zakonitost, da se to desilo u Srbiji o tome bi vec bilo bar 10 blogova (poznatih nam autora), vec bi bili imenovani krivci, trazile bi se ostavke.. Ali, posto je u UK, onda mozda i nije tako strasno
.
:), lajf iz hart. Dobro, ne treba toliko biti na kraj srca. Nisam siguran da i u Srbiji nema roditelja koji svoju decu ne bi slali u slične eskperimente. Čak, možda, i bez para.

Naravno da ima. Ali, nisam na to mislila.
Gospodja Klara Gospodja Klara 11:59 23.02.2009

?!

Majka jednog deteta kaže da je "bilo plakanja i besa, ali da je sve to deo učenja".


?????!!!!!

Na sta su sve neki ljudi spremni....
Unfuckable Unfuckable 12:00 23.02.2009

odličan blog i odlična tema

za razmišljanje, Gazda
Na prvom mestu - pitam se kuda sve to vodi, i kolika je nezajažljivost iznalaženja novih vidova besprizornog čerečenja po raznim tv stanicama u svrhu sticanja "rejtinga". Prema ovome je šou Džerija Springera - Crvenkapa.

Pada mi na pamet još jedan serijal koji sam par puta video na kablovskoj, gde su nekoliko tinejdžera - pomalo problematičnih - spakovali u neku vrstu zatvora i tamo "vežbali disciplinu" na njima, a sve uz budno oko kamere. Mislim.....mojneme sa kooperativnim tinejdžerima koji "uviđaju" da su pogrešili pa se sve uredno "raskritikuju" pred kamerama.... ili koji nisu skapirali značaj održavanja lične higijene do svoje 15. godine....- vr' nastupa kada snimiš iz kakvih porodica su došli, tu postaje jasno da su njihovi roditelji ti koje je trebalo malo - zatvoriti
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:38 23.02.2009

Re: odličan blog i odlična tema

kada snimiš iz kakvih porodica su došli, tu postaje jasno da su njihovi roditelji ti koje je trebalo malo - zatvoriti

Gospodja Klara Gospodja Klara 13:51 23.02.2009

Re: odličan blog i odlična tema

i kolika je nezajažljivost iznalaženja novih vidova besprizornog čerečenja po raznim tv stanicama u svrhu sticanja "rejtinga".


Ooooogromna. Mislim, gotovo da nema mesta gde kamera nije zavirila. Skoro sam naletela na neku diiivnu emisiju o plasticnoj hirurgiji negde u SAD, i umalo se ne prevrnuh kad ugledah scenu liposukcije sa nekim kuljajucim materijama. Sve da se razgoliti do kostiju! Vise ni deca nisu postedjena aktivnog ucestvovanja u perverzijama. TV je odavno postala opasan medij. Kao sto ne mogu da pustim da mi dete lunja po ulicama bez nadzora, tako ne mogu da se opustim ni u rodjenoj kuci ako je sprava ukljucena. Nikad ne znas sta vreba izmedju dva crtana filma...

Svasta se snima i svasta emituje. Za neke stvari radi posao parental lock, ali sta sa svim onim vrstama i podvrstama voajerskog smeca koje ide bez upozorenja?

Pade mi na pamet: kako se zvala ona gospodja koja je pravila (za ono vreme jako provokativne) performanse u kojima je izlagala svoje intimne delove pogledima gledaoca? Bese to pre nekih par decenija, cini mi se. Primio se eksperiment izgleda.
ivana23 ivana23 14:14 23.02.2009

Re: odličan blog i odlična tema

kako se zvala ona gospodja koja je pravila (za ono vreme jako provokativne) performanse u kojima je izlagala svoje intimne delove pogledima gledaoca? Bese to pre nekih par decenija, cini mi se. Primio se eksperiment izgleda.

Marina Abramovic?
Samo nisu decenije u pitanju.
Gospodja Klara Gospodja Klara 14:54 23.02.2009

Re: odličan blog i odlična tema

Na ovo sam mislila!

Annie Sprinkle, ''Public Cervix Announcement''
angie01 angie01 13:45 23.02.2009

nemq nikakve dileme,

da je to objuzing prve kategorije i to onih, koje po prirodi dtvari treba da shtite i roditelji i drushtvo!

Chist tvajlajtzon!
pape92 pape92 14:09 23.02.2009

deca i odrasli

Ono što je najgore, osim nekog zastrašujućeg osećaja koji sam imao dok sam, po prvi put, sada, slušao o ovome, je mučan utisak da nisam iznenađen. Kako god da pogledam. Što se tiče roditelja, odavno je jasno da se briga o pravima dece ne sme prepusti njihovoj milosti i nemilosti. U Kini deca rade po rudnicima, svuda se zlostavljaju i jednostavno samo jedna metoda (jačanje morala društva) nije dovoljna, potrebni su i zakoni i instrumenti, da se što više moguće suzbije maltretiranje dece. Velika većina roditelja naravno ne bi svoje dete dala u taj šou, ali uvek će se naći oni koji bi (će), kao što bi ih u nekom drugom vremenu prodali u roblje. U tom svetlu, sami roditelji nisu problem (ionako je nerešiv jer će ih nažalost uvek biti) nego društvo u kojem je ovakav šou moguć.
TV stanica je shvatila da osuda koja će sigurno stići, neće biti uništavajuća za ugled stanice. I da će od ovog programa imati (materijalne) koristi. Vrlo je malo stvari koje još mogu da izazvaju takvu osudu, evo razmislimo šta bi to moglo da bude: reality silovanja, mučenja i ubistva, i…ništa više mi ne pada na pamet. Dostigli smo visok prag nadražaja…malo toga još zagolica ljude dovoljno da kažu, e vidi sad ovo! Veliki Brat, rodonačelnik Malog, je “već viđeno”…svet pornografije na dohvatu ruke, dosadno…šou po modelu Džerija Springera, još uvek pali, ali i on ima ograničen broj obrazaca koji neminovno postaju izlizani.
No pravi problem je što oni koji bi morali da kontrolišu društvene pojave ne upotrebljavaju svoje instrumente da čitavu ovu paletu “nadražaja” suzbiju i modeliraju ka drugačijim društvenim ventilima, što će se, po meni, obiti o glavu društvu kad-tad. Mali Brat ne bi bio moguć da nije bilo Velikog. Ne postoji naravno zakonski način da se Veliki zabrani, ali bi svesni i odgovorni upravljači društvenih trendova mogli da utiču na to da on bude stavljen u zapećak. Umesto toga, a iza bi se mogao nazreti moral i duh koporativnog kapitala, on je promovisan.
Osim ovog maltretiranja dece, u “top” arsenalu ove ponude su ulične tuče. Prave tuče raznih nesrećnika. Bum fights. Ili tinejdžera (i tinejdžerki).
Sve ovo govori o sve većoj infatilnosti društva. Nesposobnosti odraslih ljudi da donose odgovorne odluke. Bojim se da jednog dana možemo probuditi i ustvrditi da odraslih više uopšte nema. U tom svetlu, i samo u tom, je korisno pogledati neku epizodu ovog užasnog programa (mada ja to neću uraditi), da vidimo kakav je svet kojim ne vladaju odrasli.
haylee haylee 14:39 23.02.2009

Re: deca i odrasli

Sve ovo govori o sve većoj infatilnosti društva. Nesposobnosti odraslih ljudi da donose odgovorne odluke. Bojim se da jednog dana možemo probuditi i ustvrditi da odraslih više uopšte nema. U tom svetlu, i samo u tom, je korisno pogledati neku epizodu ovog užasnog programa (mada ja to neću uraditi), da vidimo kakav je svet kojim ne vladaju odrasli.


hm da. u jednom trenutku su shvatili da ne moraju da trose novac na borbu protiv rocknrolla, nego su poceli da zaradjuju prodajuci im lak za kosu, opijate i vecnu mladost. pa sad to ekstrapoliraj i diversifikuj i dobijas kapitalizam pop-rock kulture. Podstekivanje, odrzavanje i produzavanje infantilnosti radi profita. Work & Play.
maksa83 maksa83 21:05 23.02.2009

Re: deca i odrasli

Vrlo je malo stvari koje još mogu da izazvaju takvu osudu, evo razmislimo šta bi to moglo da bude: reality silovanja, mučenja i ubistva, i…

Ima jedna francuska spisateljica (mračna ženska) - Ameli Notomb, kod nas su koliko znam prevedena dva romana - Sumporna Kiselina i Higijena Ubice, mislim da su je čak i dovodili na Sajam Knjiga pre 2 godine. Sumporna Kiselina opisuje reality show u kome učesnici bivaju ubačeni u konc logor sa pratećim tretmanom, a gledaoci glasaju ko će biti pogubljen. Brzo se čita, al' je bilo tako toksično da ja Higijenu Ubice sve izbegavam da počnem da čitam.
pape92 pape92 01:08 24.02.2009

Re: deca i odrasli

Društvo koje misli da opstane ne može sebi da dozvoli da dođe u stadijum kada ga više ništa ne može šokirati, jer ako je tako, onda je i sve dozvoljeno...
Prikazivanjem na TVu stvari koje su za osudu i društvenu kontrolu, one postaju sve običnije, svakodnevne, nešto što je "prošlo", na šta smo se navikli. Pretpostavljam da ovaj trend neće nikada biti pušten sasvim sa lanca, kao u knjizi koju pominješ, ali je već sad granica opasno pomerena. (Naravno, knjiga je upozorenje ne bukvalno predviđanje, poput 1984).
Budimac Budimac 09:55 24.02.2009

Re: deca i odrasli

Prikazivanjem na TVu stvari koje su za osudu i društvenu kontrolu, one postaju sve običnije, svakodnevne, nešto što je "prošlo", na šta smo se navikli.

Istovremeno se ratovi, odnosno njihov prikaz na TV-u čisti, dezinfikuje od "very graphic pictures", a televizije koje ih emituju se bombarduju....
haylee haylee 14:27 23.02.2009

Bolesno

Ovo je na korak od pravljenja pedofilskog pay-per-view peep showa.
Nisam siguran da je ovo drustvo ciji deo zelim da budem institucionalno. A geografski tu smo gde smo...
Znam, ima mnogo kontra primera i mnogo toga sto ne valja... ali, nekako, ova vrsta prostitucije i pedofilije je ovde i dalje anomalija, a namo (Belgija, sad i UK?) postaje skoro pa prihvatljivo
NNN NNN 15:18 23.02.2009

Radosno, nego šta!

program stimulativno i radosno iskustvo za decu

a obučeni ljudi su intervenisali kad god je to bilo potrebno

da je većina dece danas razmaženo i svilenkasto, te da ne znaju da se brinu o sebi i da bi im pomoglo ako bi bili izvan kontrole odraslih.

Deca inače uče da brinu o sebi, valjda, od odraslih... ili?
BFN
man ray loves me man ray loves me 15:34 23.02.2009

savrsen takmicar

Počele su da ispoljavaju i lascivno ponašanje, pa je jedna za vreme večeri u disku igrala oko šipke, što je jedna od najkurvanjskijih stvari u zapadnoj kulturi te je izazvala zgražanje.

he, he, hvala sto si objasnio. mi smo vec oguglali, nama je igranje oko sipke nesto sto je dostojno skupstine ili akademije nauka, sta li?

inace, "zivot" mi je dao finalni odgovor na celu veliki-brat-gungulu, odnosno potvrdio misljenje koje sam vec imala:

Tip bio primoran da napusti spanskog Velikog brata nakon sto se ispostavilo da je kao petnaestogodisnjak ubio majku i oca. Ali to nije punchline vec ovo - producenti su izjavili pre toga da je on SAVRSEN UCESNIK.

There you go.
I dalje tvrdim da bi savrseni ucesnik srpskog Velikog brata bio Kristijan Golubovic. Bratee.
NNN NNN 16:32 23.02.2009

Re: savrsen takmicar

Pa, i onaj Antal (lik koji je bio u onom "našem" probnam VB), godinu dana posle toga ubio majku (valjda), uostalom šta bi ti htela da gledaš - neke dosadnjakoviće
man ray loves me man ray loves me 17:07 23.02.2009

Re: savrsen takmicar

ja vala ne gledam. nemam tv i nikad nisam gledala velikog brata. sa vise interesovanja bih mogla da gledam u zid dok se ljuste tapete, a od morona kakvi se tamo okupljaju trudim se da pobegnem te da ih ne gledam ni u svakodnevnom zivotu.
NNN NNN 17:32 23.02.2009

Re: savrsen takmicar


Šalim se.
Inače mislim da bi idealan učesnik velikog brata (kog bih tada rado gledao) bio Rambo Amadeus.
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:59 23.02.2009

Re: savrsen takmicar

Inače mislim da bi idealan učesnik velikog brata (kog bih tada rado gledao) bio Rambo Amadeus.

Rambo možda izgleda blesav, ali sumnjam da je toliko lud i glup
Filip2412 Filip2412 15:51 23.02.2009

...

Velika Britanija odavno polaže puno pažnje zlostavljanju dece. Iz sopstvenog iskustva, iz kontakata sa skautima u ovoj zemlji, znam da su programi zaštite dece medju najstrožijima
Pa Milutine nakon tvog priloga ja se ne bih slozio sa ovim. Izgleda da je UK zemlja gde je zapravo zlostavljanje dece ne samo legalno nego se radi javno pred kamerama i deo je entertejnment biznisa.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:02 23.02.2009

Re: ...

Ja znam ono što je realnost skautske organizacije (i to sam i napisao). Sve skautske vodje, da bi mogli da rade sa decom, moraju imati čist policijski dosije. Po zakonu! Bezbednost dece (svake vrste) je obavezna lekcija na svakom skautskom tečaju. Pravila ponašanja su veoma striktna. Nema, na primer, nikakvog fizičkog kontaktsa sa decom - nema maženja, grljenja i sličnog. Strogo zabranjeno! Zabranjeno je da u prostoriji bude jedan odrasli vodja i jedno dete. Nemoguće! Itd, itd.
Blade Runner Blade Runner 16:02 23.02.2009

Kakva monstruozna ideja

20-toro dece uzrasta 8 do 11 godina uvedeno u kuću tipa "velikog brata" negde u Kornvolu i ostavljeno da se sami snalaze naredne dve sedmice.

ostrvski 'ladno ...
aramon aramon 16:34 23.02.2009

Odlicno!

Ovo je odlicno za naucna ispitivanja. Moze posluziti da se vidi u kojim segmentima socijalizacija treba da daa naglasak. Lepo se mogu videti pozitivni i stetni uticaji civilizacije na decu.
miloradkakmar miloradkakmar 16:43 23.02.2009

Препорука за осуду

Препорука - за осуду.
Размишљам : имам одраслу децу, али нису сва деца одрасла , долазе ми и унуци... али ми ништа паметно не пада на памет шта у том смислу чинити, сем згражавања и осуде.
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 16:55 23.02.2009

fasciniran sam

Potpuno sam fasciniran. Ne samo sto su posledice ovakvog programa potpuno spektakularne, neko je i postojanje strahovito logicno i prirodno, u drustvenom, tehnoloskom i medijskom okruzenju. Kada na to dodamo Trenutak istine, ili kako se vec zove onaj sou sa poligrafom, cini mi se da se ne moze ici dalje, sem eventualno organizovaanja kakvog najkonkretnijeg zlocina koji bi se uzivo emitovao, silovanja i ubistva, u najmanju ruku.
Filip2412 Filip2412 17:15 23.02.2009

Re: fasciniran sam

Trenutak istine, ili kako se vec zove onaj sou sa poligrafom, cini mi se da se ne moze ici dalje, sem eventualno organizovaanja kakvog najkonkretnijeg zlocina koji bi se uzivo emitovao, silovanja i ubistva, u najmanju ruku.
Ima jos tu prostora za impruvment zabavnog realiti programa. Recimo, mogu da zatvore decu sa zivotinjama, majmunima na primer i mozda ne bi bilo lose sa mentalno obolelim odraslim osobama. Mogu da im ogranice kolicine hrane pa da bude zanimljivije gledati ko ce kako da se snadje.

To bi bilo super zdravo da se deca nauce opstajanju i borbi za zivot a i pruzilo bi super zabavu za siroki auditorijum.

Kad malo bolje razmislim ono sto su rimljani radili - borbe robova sa lavovima mu dodje mnogo naivno u odnosu na danasnji zabavni program.

Inace, slabo sam pratio TV dok sam bio u Srbiji i pre 5-6 godina bio sam shokiran Dzeri Springerom, a zatim sam mislio kuda ide ovaj svet kada sam video onaj MTV dismissed gde se klinka vacari sa dvojicom, posle pozdravlja roditelje i zatim pokusava da izabere jednog a drugoga sutne. Za kratko vreme, realiti show programi su uspeli da dodju skoro do samog dna. Svaki oblik morala se smatra uncool i dosadnim sve je dozvoljeno i nema pojma gde ide ovaj svet. Najvise fascinira porteba velikog broja ljudi da gledaju tudje niskosti i prljavstinu. U odnosu na svaki realiti show, pornografija je prefinjena delatnost.

man ray loves me man ray loves me 17:58 23.02.2009

Re: fasciniran sam

Ocigledno nisi gledao 'Menjam zenu'. Ja priznajem da sam odgledala jednu epizodu od pocetka do kraja i da je to na mene ostavilo trajan utisak.
Ne znam prosto sta je bilo gore - nocna mora patrijarhata gde dva zarozana tipa menjaju sluskinje essentially, poniznost tih jadnica koje peru tudje sudove bez pogovora, divlja gradnja u krnjachi i borchi, klanje prasadi, nevaspitana deca koja se izivljavaju nad tudjom majkom, argh... Zamisljala sam sve vreme kako Zeljko Mitrovic i primerice neki njegov prijatelj menjaju svoje zene.
Unfuckable Unfuckable 18:09 23.02.2009

Re: fasciniran sam

meni je najbolje kada sam video "zamensku ženu" - kako zovu one nesretnice u potrazi za malo para i popularnosti diljem sokaka, kako je spremila gibanicu Domaćinu.
Taj svečani trenutak strepnje, šutnje i istine, napetost u supstanci i rastući adrenalin pred majkom svih pitanja :da li će njegov ćesarovski palac krenuti na gore ili na dole....neprocenjivo
Filip2412 Filip2412 18:09 23.02.2009

Re: fasciniran sam

Ma jesam bre gledao sam wife swap ...
nego prepricavam kako sam upocetku bio shokiran naivnim realiti emisijama.... a kasnije sam otkrivao sve gore i gore varijante istih i oguglao.

Zakonom bih zabranio reliti show programe. To je jeftin nacin da proizvedes emisiju - ne treba ti scenario, ideje, poruka, rezija, ne treba ti cilj i svrha. Jednostavno imas veliku masu debila koji jedva cekaju da se pojave na TV i imas siroko trziste ljudi koji nalaze nesto zanimljivo u tome da gledaju gadosti. Eto prostog recepta za uspeh TV programa. Neko je ukapirao da se iza ljudske zainteresovanosti za zovot slavnih, glumaca, pevaca itd.... krije jednostavna voajerska sklonost koja ostaje snazna cak i kada oni koje gledas nisu uopste zvezde. Svaki obican covek moze postati za cas predmet interesovanja naroda samo ako je dovoljno ekscentrican.

Javno cmizdrenje, intimnih detalja iz svog zivota... ne znam, nije mi do kraja jasno. Pre siroke medijske eksploatacije nisam uopste bio svestan koliko ljudi uziva da se valja u blatu pred drugima i koiko ljudi uziva da to gleda, stvarno bi neki psihijatar mogao da se pozabavi fenomenom.
Unfuckable Unfuckable 18:15 23.02.2009

Re: fasciniran sam

nisam uopste bio svestan koliko ljudi uziva da se valja u blatu pred drugima

pare ?
Filip2412 Filip2412 18:17 23.02.2009

Re: fasciniran sam

kako zovu one nesretnice u potrazi za malo para i popularnosti diljem sokaka

ima i bogatih ljudi koji se prijavljuju za te stvari, ima mnogo onih koji po mentalnom sklopu spadaju u prosek to jest mozemo ih okarakterisati kao normalne u koiko se slozimo da slicnost proseku znaci da si normalan (socijalno prihvatljiv).

mada, ima i drugacijih misljenja....
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society. Jiddu Krishnamurti

nisam uopste bio svestan koliko ljudi uziva da se valja u blatu pred drugima
pare ?
Gledao sam vise puta wife swap, ... moja bivsa volela to da gleda pa sam od muke pokusavao da joj pravim drusvo jedno vreme

Mnogi imucni sa ogromnim kucerinama prijavljuju se na to njesra. Zapravo jedan od standardnih koncepata je napraviti wife swap izmedju neke trailer park porodice i sredjene disciplinovane bagataske kuce.
man ray loves me man ray loves me 18:24 23.02.2009

Re: fasciniran sam

a, bio je jos jedan momenat - jedna zena je iz sela a druga iz grada. ova prva se navikava na lift, a ova druga na poljski vece.
treba ih zabraniti i naterati ih sve da u istom terminu repriziraju 'price iz nepricave'.
Filip2412 Filip2412 18:33 23.02.2009

Re: fasciniran sam

Price iz Nepricave :) super serija, ili ovo recimo

Timothy John Byford

Mila Stanojevic-Byford


meni omiljeni Poletarac, Vajta i Zijah Sokolovic
NNN NNN 18:42 23.02.2009

The End Is the Beginning Is the End

Izgleda mi kao da je ovo kraj nečeg, a početak nečeg drugog, jebiga.
Narator Narator 20:05 23.02.2009

mnogo strašno

Bojim se da je ovo mnogo strašno. U pitanju je takva zloupotreba dece da bi trebalo tužiti i roditelje i medij.
Pitanje je samo: ko da ih tuži?
Filip2412 Filip2412 20:50 23.02.2009

sad mi pade na pamet...

Izgovor produkcije ide otprilike ovako: Zamislite svet bez odraslih, svet kojim upravljaju deca, svet u kome odluke donose desetogodišnjaci.
Ima neki film, jedan prijatelj mi davno pricao o tome, a ja sam slab sa kinematografijom i nema pojma kako da pronadjem to.

U filmu deca nakon brodoloma zavrsavaju na pustom ostrvu, veca grupa dece. Oni nekako uspevaju da se snadju za hranu i ubrzo pocinju da formiraju drustvena pravila i da organizuju zivot. Potpuno sami, bez nadzora odraslih.... valjda prica pokusava da predoci sta je prava ljudska priroda bez ikakvog nametanja drustvenih pravila.
Dolazi do podela na plemena, sukoba... sve u svemu prilicno surova prica.
Nemam pojama o kom filmu se radi jel ima neko ideju?
Goran Vučković Goran Vučković 20:55 23.02.2009

Re: sad mi pade na pamet...


Dolazi do podela na plemena, sukoba... sve u svemu prilicno surova prica.
Nemam pojama o kom filmu se radi jel ima neko ideju?

"Gospodar muva" - eno gore smo ga pomenuli nas nekoliko (ja sam čitao knjigu, nisam gledao film)
Filip2412 Filip2412 22:02 23.02.2009

Re: sad mi pade na pamet...

e hvala Gorane, ja uvek tako citam blog na preskok pa cesto propustim nesto bitno
Doctor Wu Doctor Wu 22:38 23.02.2009

Re: sad mi pade na pamet...

ja sam čitao knjigu, nisam gledao film

A ima i Killing Fields- ona pioniri što ubijaju tokom Pol Potove kulturne revolucije u Kambodži.
man ray loves me man ray loves me 22:49 23.02.2009

Re: sad mi pade na pamet...

ima i 'koža' lilijane kavani, kad roditelji u napulju prodaju svoju decu za seks americkim vojnicima u zamenu za klopu.
Domazet Domazet 23:57 23.02.2009

Vucko je u pravu...

...Lord of the Flies, prvi roman Williama Goldinga i, verovatno, najzasluzniji za Nobelovu nagradu koju je dobio, je o istoj pojavi. Tako da prica o tome kako je to nekakva vrsta istrazivanja slabo da pije vodu. Mogli su da mu poveruju na rec (roman). Filmovi koje pominju Dr Wu i Ms Radnitzky nemaju veze, u tim filmovima se radi o adult induced behavior in kids.

U svakom slucaju, very sleazy. Jedini benefit koji mogu da vidim je da se ta serija pusta anarhistima kao obavezna vaspitna jedinica.
Doctor Wu Doctor Wu 08:10 24.02.2009

Re: Vucko je u pravu...

Filmovi koje pominju Dr Wu i Ms Radnitzky nemaju veze, u tim filmovima se radi o adult induced behavior in kids.

pa i lord of the flies je knjiga o klincima koja teže da rekreiraju svet odraslih, klinci koji se pojavljuju u boys & girls alone takođe ponavljaju koncepte koje su naučili u svetu odraslih. po meni, već kod klinaca od 6-7 godija je teško odradiiti tu dekonvoluciju i razlučiti šta je genuinely njihovo ponašanje a šta naučena rutina.
Domazet Domazet 19:18 24.02.2009

Cudi me da ti ne vidis gde...

...gresis. I film koji ti spominjes i film Liliane Kavani govore o tome sta su odrasli spremni da naprave deci (to sto deca rade odraslima i sebi je sporedno). Goldingova utopija govori o tome sta su deca spremna da naprave sama sebi bez direktnog upliva drustva odraslih. I zato je jedna od najnegativnijih utopija koje sam ja procitao. Gora cak i od Blindness (mada tesko da ima zesce negativne utopije od 'Blindness' ali da ne sirim...)

Ja vidim Gospodara Muva kao parabolu sveta koji nastaje potpunim ukudanjem drustvenih(civilizacijskih?) ogranicenja i normi. Pokazuje na sta bi licio 'idealni' Bakunjinov svet. Deca su instrument jer su najmanje ogranicena istim (drustvo nije stiglo da ih modeluje). Meni kao protivniku malogradjanskih kalupa to deluje posebno zastrasujuce. I zato rekoh da ga treba prikazivati kao lek ljubiteljima mahanja crveno-crnim zastavama. PO mogucstvu bez vezivanja za stolicu, cisto da se izbegnu nus-efekti poput onih iz Paklene Pomorandze
man ray loves me man ray loves me 19:48 24.02.2009

Re: Cudi me da ti ne vidis gde...

Ja sam pomenula film L. Kavani da bih rekla da roditelji koji daju svoju decu u reality program nisu daleko od onih iz filma. Moja prva asocijacija na taj reality svet je - gubitak ljudskog dostojanstva. Obicno ucesnici programa sami sebi uzmu to dostojanstvo kad se prijave, a ovde je gore jer su ga roditelji uzeli svojoj deci.
To sta se desavalo posle medju decom, to mi nije previse interesantno. Jedino pitanje koje bi mi tu privuklo paznju jeste - da li bi se neka druga grupa dece ponasala isto tako ili su deca totalno amoralnih roditelja vise likely da budu i sama cudovista (govorim samo o onoj deci koja su isplivala kao bullies).
Domazet Domazet 19:24 25.02.2009

Interesantno...

man ray loves me
Ja sam pomenula film L. Kavani da bih rekla da roditelji koji daju svoju decu u reality program nisu daleko od onih iz filma. Moja prva asocijacija na taj reality svet je - gubitak ljudskog dostojanstva. Obicno ucesnici programa sami sebi uzmu to dostojanstvo kad se prijave, a ovde je gore jer su ga roditelji uzeli svojoj deci.
To sta se desavalo posle medju decom, to mi nije previse interesantno. Jedino pitanje koje bi mi tu privuklo paznju jeste - da li bi se neka druga grupa dece ponasala isto tako ili su deca totalno amoralnih roditelja vise likely da budu i sama cudovista (govorim samo o onoj deci koja su isplivala kao bullies).
...vise te zanima to sto su roditelji spremni da 'prostituisu' decu nego to da je moguce da je ljudskom rodu inherentno 'animalno' ponasanje. I da samo mrske socijalne norme stoje izmedju nas i zivotinja? 'Ajde kad kazes...

A sto se tice dela o dostojanstvu i gubljenju istog u virtuality, to si dobro rekla. Ni ja ne bih bolje. U stvari bih, ali nije to tako vazno. I ovo tvoje je OK...
Filip2412 Filip2412 22:08 25.02.2009

Re: Interesantno...

da, Domazet lepo si to reko....

i meni najjaci utisak ostavlja pomisao da je samo neki cudan splet socijalnih okolnosti zasluzan za kakvo takvo pristojno ponasanje ljudske rase i da u trenutku kada kontrola nestaje prava ljudska priroda dolazi do izrazaja - a to je ono sto pesimisticki Lord of the Flies opisuje. Gadno mi je da neko pokusava prakticno realizovati takav eksperiment.

Nisam jos uvek gledao film ni citao knjigu ali upravo tako sam razumeo poentu Goldingove price.

man ray...
Moja prva asocijacija na taj reality svet je - gubitak ljudskog dostojanstva.
da, to je kljucna karakteristika realiti ludila. Kao da ucesnici uzivaju pokazujuci potpuno odsustvo dostojanstva. Nisam ekspert ali meni to deluje ko neka posebna vrsta mentalne perverzije i voleo bih da cujem strucnjake iz domena psihijatrije sta misle o tome. Kakva vrsta zadovoljstva proizilazi iz izvrtanja svojih usranih gaca pred sirokim TV auditorijumom i sta ljude tera na to?
Kraja Kraja 00:07 24.02.2009

...kad sirimo temu...

....Das Experiment, nemacki.....
mirjana_kovacevic mirjana_kovacevic 02:48 24.02.2009

Uzas!

Jadna deca...
purenjak purenjak 10:41 24.02.2009

Ne mogu da verujem!!

Svasta li ce se setiti da naprave!! Ako se ovako nastavi ocekujem za par godina da u nekoj kuci zatvore 20 ljudi i podele im nozeve i motke pa ko prezivi dobija novac.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana