Da li je Marko Kraljević prvi znao za internet?

taube RSS / 26.02.2009. u 20:01

'' Najteže je za istinu u vreme kada sve može da bude istina ''- Stanislav Ježi Zec ( 1909 - 1966 )

Prof. dr Radivoj Radić predaje istoriju Vizantije, a napisao je i knjigu '' Srbi pre Adama i posle njega '' ne bi li na taj način pokušao da odbrani istorijsku nauku od nasrtljivog dilentantizma i amaterizma. Napisao je ovu knjigu za sve one koji su poverovali u bajku o Srbima kao najstarijem narodu na svetu, za sve one koji ne razlikuju naučno utemeljenu istinu od poluistina, neistina, haotičnih improvizacija, površno i brzopleto donetih zaključaka.

Problem sa istorijskim poluistinama, piše prof.Radić je osobito osetljiv jer se uvek veruje pogrešnoj polovini, pa stoga istorijske poluistine mogu biti opasnije od otvorenih laži.

Nijedna nauka nije toliko zloupotrebljavana kao istorija.

Nijedna nauka nije postala poprište za prepucavanja agresivnih amatera kao što je to istorijska nauka. Samozvani kvaziučenjaci koji ne poznaju elementarna načela istorijske metodologije vršljaju po istinama proisteklim iz velikih napora srpske kritičke istoriografije.

U radovima diletanata sve može postati istina; oni pronađu neku reč u starom spisu i nekim samo njima znanim metodama je povežu sa srpskim narodom ne bi li dokazali da je najstariji. Njihova istorija je priželjkivana istorija.

Što se tiče onomastike i toponima oni na najneverovatnijim mestima pronalaze Srbe. Pa, tako mogu da kažem na primer, ako bih koristila njihovu neispravnu metodu da su Srbi prvi naselili američki kontinent jer grad Vašington leži na reci Potomak, a potomak - to je srpska reč, jel tako ? Ili mogu ići još dalje i reći da su SRBI U SREDNJEM VEKU ZNALI ZA INTERNET !!! Kako? Pa, tako lepo, o tome svedoči stih iz narodne pesme '' ostavi se Marko četovanja '' . I ko sad sme da mi kaže da ne govorim istinu :) Ovakvih primera je bezbroj.

Naravno da ja ne potcenjujem istoričare amatere, ali vidim i uočavam da nanose štetu onima koji nikada nisu studirali istoriju i kojima je lako prodati ovakve opsenarske reči i rečenice. Umereno sa patriotizmom, gospodo; ja znam da mnogi ljudi vole svoju zemlju, mladi vole svoju Srbiju, o tome svedoči i ovaj video koji tako milozvučno asocira na srpsku zemlju. Ipak , jedno je ljubav prema otadžbini , a sasvim nešto drugo je istorijska zabluda i verovanje u nju pa čak i kad je o sopstvenom narodu reč. To nas je odista preskupo koštalo. Niti je Srbija sve, niti su Srbi postojali pre Adama.

Neznanje je beskrajno. Ma koliko bio obrazovan, hirurg koji pročita nekoliko knjiga iz atomske fizike neće umisliti da može merodavno da se bavi tom naučnom disciplinom. To isto važi i za istoričara koji se naglo zainteresuje za termodinamiku. Jedan pravnik može učiti japanski jezik ali ne može on odjednom postati prevodilac! Ali, istorija, istorija, zašto ona ima tako neodoljivu privlačnost za amatere koji nisu merodavni? Evo kako se služe činjenicama istoričari-amateri. Izvesni dr Deretić  piše da je Jerina Paleolog ( prokleta Jerina ) bila žena despota Lazara Brankovića. U ovoj prostoproširenoj rečenici postoje najmanje dve velike greške. Prvo, prokleta Jerina, čuvena u kolektivnom pamćenju srpskog naroda, nije bila iz roda Paleologa nego iz porodice Kantakuzina. Drugo, Irina Kantakuzin ( prokleta Jerina ) nije bila žena nego majka Lazara Brankovića. Irina Kantakuzin, u stvari, bila je supruga despota Đurđa Brankovića, Lazarevog oca. Verujem da i osnovci znaju da je prokleta Jerina bila žena Đurđa Brankovića, ali ne i dr Deretić. Radi se o grubom nepoznavanju činjenica, a to lako može iskoristiti bilo koji režim za svoje potrebe kao što je to činio Miloševićev režim tokom 90-ih. Eto, ratujemo sa celim svetom i svi nas mrze ali mi smo najstariji narod na svetu! Eh, kakva vajda od toga, čak i da je tako a nije tako, ali hoću da kažem da je slaba vajda od toga čak i da je tako. Isto se odnosi i na ono večito busanje u grudi '' mi, Srbi smo jeli srebrnim kašikama''. Ja na takve komentare uvek odgovorim '' lepo kažete, JELI su, A TO JE GRAMATIČKI GLEDANO PROŠLO VREME. To je bilo, a šta je sada?

Izvesni '' istoričari '' barataju i nekim podacima koje duguju nekom ruskom slavisti Lamanskom, i pišu kako je car Dušan postavljao svog namesnika u Maloj Aziji, baš u oblasti Troje ( da nisu kojim slučajem Srbi i Troju osnovali:) ) Uhhhhh. U vreme cara Dušana Turci su držali čitavu Malu Aziju, osim pojedinih gradova na zapadnoj obali, a Srbi su u vreme najveće moći pod svojom vlašću imali oblasti na istoku do grada Hristopolja ( današnja Kavala) i od Male Azije su bili daleko stotinama kilometara. Drugim rečima, nije bilo nikakve mogućnosti da Dušan tamo, dakle, na tlu Male Azije, postavlja nekog svog namesnika. Ili, to bi bilo podjednako verovatno kao kada bi se tvrdilo da je Stefan Dušan postavljao namesnika u Egiptu, ili na Siciliji ili na tlu Britanije.

Nemojte se igrati istorijom, opasno je.

Slavni starorimski istoričar je dao savet svim istoričarima kako da pišu, a to je '' sine ira et studio ''- '' bez mržnje i pristrasnosti ''

 

 



Komentari (34)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

libkonz libkonz 21:17 26.02.2009

youtube

ne radi ti ovo što si okačila.
taube taube 21:25 26.02.2009

Re: youtube

kako to? kod mene radi kad pustim. možda je do veze problem, pokušaj kasnije, i ja danas ne mogu ceo dan da se konektujem, koristim telenor internet i radi odlično, ali danas nešto loše; inače video je ' pastorala ' - bora dugić
niccolo niccolo 21:49 26.02.2009

Byzantion

Prvo, prokleta Jerina, čuvena u kolektivnom pamćenju srpskog naroda, nije bila iz roda Paleologa nego iz porodice Kantakuzina

Ах, стари добри Византинци, они су знали да се лепо међусобно побију и све што иде уз то ради доласка на власт...а не ко ови данашњи, иду на изборе...

Иначе слажем се за ову браћу аматере
taube taube 21:59 26.02.2009

Re: Byzantion

pa da, vizantijska simfonija crkve i države, trajala je skoro 1000 godina, malo li je
niccolo niccolo 22:13 26.02.2009

Re: Byzantion

Мада, кад погледаш, они су само настављали ”начин рада” из периода целовитог римског царства....
dunja73 dunja73 22:31 26.02.2009

Re: Byzantion

Uzivah u citanju i slusanju B.Dugica
Vizantija je trajala oko 1 200 god , najduze od svih carstva ovoga sveta
bila super moderna drzava, Obuhvatala podrucja Male Azije pa preko nas i Bugarske , jug Italije
Spanije i deo Portugalije
Vera - pravoslavlje , tako da danas imamo u Spaniji pravoslavaca -istih kao nas
Vizantiju je unistio nacionalizam
i to Grcki ...
pobesneli , dostigli vrhunac moci i poceli da se jedu sami
i prvo se okrenu protiv srba i bugara ...
pocenjivanjem njihovog slovenskog porekla ..
pa tek onda dolazi oligarhija , pa korupcija ..
Gledam jedan blog o Veneciji ..
Sta mislite , cijim parama je Venecija gradjena ..
iz Carigrada naravno ... ali nisu krivi oni- vec oni sto su im dopustili
I do cega ljude dovodi nacionalizam - samo do propasti
Kako su unistili Vizantiju ( tu rajsku zemlju ) tako je i turcima "upala kasika u med "
Tako da ja ne krivim turke za neke stvari - oni su imali cilj -osvojiti
vec ove sto su svojom neslogom - sami sebe upropastili...

Ko zna , ako su lagali mene i ja lazem vas
mozda je i ovo sve losa interpretacija?
ps
Marko ,ostavi se cetovanja
prihvati se blogovanja
taube taube 22:34 26.02.2009

Re: Byzantion

jeste, samo što je istočni deo ostao ortodoksan, a zapadni se u verskom smislu odvojio 1054.godine i granica između zapadnog i istočnog rimskog carstva išla je baš negde duž reke drine, na nesreću će to postati naš istorijski usud
taube taube 22:37 26.02.2009

Re: Byzantion

ne da je to sve loša interpretacija nego je odlična interpretacija.
slično je bilo i sa srbijom u vreme dušana - dosegli smo vrhunac, a posle vrha nemaš kud dalje, posle vrha silaziš, posle vrha opadaš, kao i vizantija.
drago mi je da si čula pastoralu u izvođenju bore dugića, ja je obožavam , to je jedna od najboljih kompozicija srpskih kompozitora, mislim da ju je komponovao pokojni dušan karuović,
dunja73 dunja73 22:52 26.02.2009

Re: Byzantion

Taube , evo jedan link sa jednim divnim filmom o Vizantiji
jako lepo uradjen ...
Preporucujem da svi pogledaju ..

PROPAST IMPERIJE
[/url][url=http://video.google.com/videoplay?docid=-7900781163743790398]
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:39 27.02.2009

Re: Byzantion

Dunja73
Vizantija je trajala oko 1 200 god , najduze od svih carstva ovoga sveta
bila super moderna drzava, Obuhvatala podrucja Male Azije pa preko nas i Bugarske , jug Italije
Spanije i deo Portugalije
Vera - pravoslavlje , tako da danas imamo u Spaniji pravoslavaca -istih kao nas
Vizantiju je unistio nacionalizam
i to Grcki ...

ps
Marko ,ostavi se cetovanja
prihvati se blogovanja


Podrška.
taube taube 12:23 27.02.2009

Re: Byzantion

miloradkakmar miloradkakmar 00:33 27.02.2009

Препорука


За сада само препорука. Касније , нешто конкретније.
taube taube 00:35 27.02.2009

Re: Препорука

hvala, i ja idem da
Blade Runner Blade Runner 08:11 27.02.2009

'' ostavi se Marko četovanja ''


Oduvek sam voleo price iz davnih vremena, o dogadjajima koji su bili interesantniji nego sto bi i najmastovitiji pisac mogao da ih izmisli. Preporuka za istoricarku
taube taube 09:32 27.02.2009

Re: '' ostavi se Marko četovanja ''

hvala ti Blade Runner, i jesu davna vremena bila vrlo interesantna, u pravu si
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:43 27.02.2009

Dobar post

Taube
...Nijedna nauka nije toliko zloupotrebljavana kao istorija.


Hm. Bolje da je istorija zloupotrebljavana nego - medicina...
taube taube 12:21 27.02.2009

Re: Dobar post

pravo da ti kažem, ne zna se šta je pogubnije, a i medicina se itekako zloupotrebljava, ako ste gledali dokumentarnu seriju ' kriminal u rusiji' mogli ste da vidite kako se javno u metrou prodaju medicinske diplome, i '' doktori '' rade po nekoliko godina dok ne budu uhapšeni. to je dakako opasnije od zloupotrebe istorije; mada ne bih rekla da je potpuno bezopasno zloupotrebiti istoriju, retuširati stare fotogafije, izbrisati nekog sa istorijske fotografije a ubaciti nekog ko uopšte nije bio na tom dešavanju, nije zgodno, priznaćete, dovodi do zabune i zablude a narod lakoveran ilako se može njime manippulisati. meni se često dešava da me pitaju '' ti si istoričar, kaži nam koji je kalendar ispravniji: julijanski ili gregorijanski? '' i ja tad ne znam kako bih odreagovala, najbolje da mogu smireno, ali ne mogu baš uvek i kažem '' pa, šta vi mislite, može li biti ispravan kalendar koji kasni 14 dana, može li išta što kasni biti ispšravno ''
dunja73 dunja73 15:08 27.02.2009

Re: Dobar post

kažem '' pa, šta vi mislite, može li biti ispravan kalendar koji kasni 14 dana, može li išta što kasni biti ispšravno ''


Hm , i ja sam o ovome x puta razmisljala
i trazila objasnjenja
Mora se opet uzeti u obzir da su se "formule" racunanja vremena kroz vreme
menjale
i svako je "svoje" uzimao kao "najprihvatljivije
I danas danji ne uce svi ,
racunanje vremena
ono kako smo mi u skoli ucili , ne,
podeljena su jos uvek misljenja

niccolo niccolo 15:41 27.02.2009

Re: Dobar post

ti si istoričar, kaži nam koji je kalendar ispravniji

А што тебе као историчара питају који је календар исправнији, то је ваљда питање за ”природњаке”?
taube taube 16:33 27.02.2009

Re: Dobar post

mi smo na faxu imali predmet '' хронологија '', tada smo učili o reformi gregorijanskog kalendara i zašto je morala da bude izvršena u 16.veku;imali smo i tzv.uskršnje tablice pomoću kojih smo mogli da odredimo kad je '' padao'' Uskrs u bilo kojoj godini koja nam padne na pamet na pr. koji dan ili kog datuma je bio uskrs 1698.godine prof.postavi piotanje i ja izračunam. uskrs je pokretni praznik, nikad ne '' pada '' u isti dan
i nova godina je za vizantince počinjala u septembru, za stare latine u martu itd
u pravu si, to i jeste za prirodnjake ali pitaju i mene kao da osećaju da bih to morala znati i u pravu su, naučila sam hronologiju odlično
niccolo niccolo 16:41 27.02.2009

Re: Dobar post

mene kao da osećaju da bih to morala znati i u pravu su, naučila sam hronologiju odlično

Не сумњам ја у тебе, да си одлично научила хронологију , али ако је питање који је исправнији, и даље не можеш ти да им одговориш. Осим ако ја исправност овде схватам погрешно, у смислу веће тачности неког календара?
taube taube 16:59 27.02.2009

Re: Dobar post

da, ispravnost je u smislu veće tačnosti. ono što ja znam da je upravo zbog veće tačnosti papa Grgur 13.-i izvršio ovu reformu 1582.godine. papskom bulom ' inter gravissimus ' kojom je izostavio prvih 10 dana , tako da je posle četvrtka 4.oktobra 1582.godine usledio petak 15.oktobar
greška gregorijanskog kalendara ja minorna 0, 00031 dan ili 26 sekundi što je minimalno u odnosu na grešku julijanskog.
kažu da je najtačniji milankovićev kalendar, ali ne bih više ništa pisala o kalendarima jer skrećem sa teme i trolujem samu sebe
niccolo niccolo 17:05 27.02.2009

Re: Dobar post

er skrećem sa teme i trolujem samu sebe

Па какав је то блог где нема тролова
taube taube 17:12 27.02.2009

Re: Dobar post

rapunzel rapunzel 19:20 27.02.2009

Re: Dobar post

trolic jos jedan
Pitao profesor moju prijateljicu na ispitu kada se pada Vaskrs 2057, a ona sirotica od treme pretrnula : u nedelju.
taube taube 19:47 27.02.2009

Re: Dobar post

ok, ali mi na faxu nismu gledali u budućnost
madam_mym madam_mym 01:31 28.02.2009

plašim se laži

u istoriji, i uopšte.
Skoro sam pročitala da je E.Džener bio prvarant i kupio diplomu lekara (još u ono vreme, zamislite) i da je pisao knjigu o kravljim boginjama nadajući se da oni koji će čitati znaju još manje od njega...mnogo ljudi je umrlo od njegove vakcine i ostalo obogaljeno...pisala je dotična Ivona Zivković, na svom sajtu - niti znam ko je ona niti znam koliko je sve ovo tačno, poziva se na neku literaturu, a ja se užasavam i dan-danas
Izvinite za trol, samo sam opterećena ovim.
taube taube 12:35 28.02.2009

Re: plašim se laži

nije bitno, i ja se plašim lažnih lekara, i svih onih koji kupuju diplome
mashha mashha 15:05 28.02.2009

Eh te razne interpretacije...

Ja sam dugo živela u zabludi da su se neke stvari u istoriji dešavale zarad viših ciljeva... spor oko svetog trojstva, ikonoklasti Vs. ikonoduli, ratovi... kad ono- ispade da se samo radilo o tome ko će ugrabiti veću moć i dominaciju...
Inače, baš mi je prijala Pastorala uz čitanje, preporuka
taube taube 15:36 28.02.2009

Re: Eh te razne interpretacije...

hvala, a vidim i da znaš i za ratove u vizantiji: ikonoklasti vs.ikonoduli
niccolo niccolo 16:15 28.02.2009

Re: Eh te razne interpretacije...

taube
hvala, a vidim i da znaš i za ratove u vizantiji: ikonoklasti vs.ikonoduli

Тај део (уз онај део са почетка царства и монофизита и монотелита) ми је био најнејаснији у Историји Византије Острогорског, никад нисам успео да схватим у чему је биг деал око свега тога...
taube taube 16:18 28.02.2009

Re: Eh te razne interpretacije...

auh, religijske rasprave su uvek bile teške za razumevanje, Ostrogorski je pisao razumljivim rečnikom, mnogi su pisali nerazumljivije od njega
leopold_lady leopold_lady 20:01 02.03.2009

Znaš....

Moguće je da u tome ima dosta istine .... Sećam se nekih dokumentaraca - da su ljudi nalazili crteže aviona,pre nego što su avioni uopšte i bili u ikakvom planu - ikome u mozgu .... Tako da,moguće je i to za internet
taube taube 21:25 02.03.2009

Re: Znaš....

verovatno je u pitanju moć misli kroz vreme

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana