Joca Špijun, američki radenik

Srđan Fuchs RSS / 01.03.2009. u 23:36

švrljam ja tako kod drugara po fejsbucima, pa naiđem na priču o joci špijunu.

Serbian spy's trial lifts cloak on his CIA alliance

As Milosevic's intelligence chief, Jovica Stanisic is accused of setting up genocidal death squads. But as a valuable source for the CIA, an agency veteran says, he also 'did a whole lot of good.'

310269_48-balkan.jpg

By Greg Miller
March 1, 2009

 
 

lat_logo_inner.gif Washington

Reporting from Belgrade, Serbia -- At night, when the lawns are empty and the lamps along the walking paths are the only source of light, Topcider Park on the outskirts of Belgrade is a perfect meeting place for spies.

It was here in 1992, as the former Yugoslavia was erupting in ethnic violence, that a wary CIA agent made his way toward the park's gazebo and shook hands with a Serbian intelligence officer.

Jovica Stanisic had a cold gaze and a sinister reputation. He was the intelligence chief for Serbian President Slobodan Milosevic, and regarded by many as the brains of a regime that gave the world a chilling new term: "ethnic cleansing."

But the CIA officer, William Lofgren, needed help. The agency was all but blind after Yugoslavia shattered into civil war. Fighting had broken out in Bosnia-Herzegovina, Milosevic was seen as a menace to European security, and the CIA was desperate to get intelligence from inside the turmoil.

So on that midnight stroll, the two spies carved out a clandestine relationship that remained undisclosed: For eight years, Stanisic was the CIA's main man in Belgrade. During secret meetings in boats and safe houses along the Sava River, he shared details on the inner workings of the Milosevic regime. He provided information on the locations of NATO hostages, aided CIA operatives in their search for grave sites and helped the agency set up a network of secret bases in Bosnia.

At the same time, Stanisic was setting up death squads for Milosevic that carried out a genocidal campaign, according to prosecutors at the International Criminal Tribunal for the Former Yugoslavia, which was established by the U.N. Security Council in 1993 to try those responsible for serious human rights violations in the Balkan wars.

Now facing a trial at The Hague that could send him to prison for life, Stanisic has called in a marker with his American allies. In an exceedingly rare move, the CIA has submitted a classified document to the court that lists Stanisic's contributions and attests to his helpful role. The document remains sealed, but its contents were described by sources to The Times.

The CIA's Lofgren, now retired, said the agency drafted the document to show "that this allegedly evil person did a whole lot of good." Lofgren, however, doesn't claim to disprove the allegations against Stanisic.

"But setting the indictment aside," he said, "there are things this man did that helped bring hostilities to an end and establish peace in Bosnia."

Through his attorney, Stanisic, 58, declined to comment, citing the tribunal's ban on communications with the media. But Stanisic has pleaded not guilty, and denies any role in creating the squads or even being aware of the crimes they committed.

The CIA's effort puts it in the unusual position of serving as something of a character witness for a war crimes defendant. The agency declined to comment on the document. Because its contents are classified, the letter could be considered by the court only in closed session. Court officials said it was unclear whether the document would be of significant use to the Stanisic defense, or would come into play mainly in seeking a more lenient sentence if he is convicted.

Prosecution dubious of Stanisic claims

This account is based on dozens of interviews with current and former officials of U.S. and Serbian intelligence agencies, as well as documents obtained or viewed by The Times. Among them are official records of the Serbian intelligence service, and a seven-page account of that bloody period that Stanisic wrote while in prison in The Hague.

In that memo, Stanisic portrays himself as someone who sought to moderate Milosevic, and who worked extensively with the CIA to contain the crisis.

"I institutionalized cooperation with the U.S. intelligence community in spite of the notoriously bad relations between our two countries," Stanisic writes. That collaboration, he continues, "contributed significantly to the de-escalation of the conflict."

The chief prosecutor, Dermot Groome, says that Stanisic's actions to help the CIA and counter Milosevic only underscore the power he had. In his opening argument, Groome said that the "ability to save lives is tragically the very same authority and the very same ability that [Stanisic] used . . . to take lives."

Belgrade still bears the scars of war. Bombed-out buildings are scattered across the Serbian capital, including a charred concrete structure on Knez Milos Street that used to be the headquarters for Serbia's State Security Service.

Stanisic used to occupy the corner office on the top floor. In his prime, he was in charge of 2,000 employees. He wore dark suits and sunglasses, a Balkan James Bond. His nickname was "Ledeni," Serbian for "icy."

Stanisic joined the Yugoslav service in 1975, when the country was still under the communist rule of Josip Broz Tito. He was never regarded as an ideologue or rabid nationalist. But he had a rare aptitude for espionage.

"Stanisic was not an ordinary intelligence officer," said Dobrica Cosic, a writer and former dissident who was president of Serbia in 1992 and 1993. "He is an intellectual, not a radical policeman. He was educated and skilled, and he knew how to organize that service."

Because of those skills, Milosevic made Stanisic his top spy, despite long-standing distrust between the two.

Milosevic had come to power by exploiting Serbian nationalistic fervor and religious animosity. He cast himself as the Serbs' protector, a posture that resonated powerfully with people who still mark the day their ancestors were defeated by Ottoman Turks, who were mostly Muslim, in the 14th century.

In 1991, as ethnic violence escalated, Milosevic ordered the creation of secret paramilitary units, with names like Red Berets and Scorpions, that would roam the Balkans. They wore unmarked uniforms, were led by thugs and committed some of the worst atrocities of the war.

As the trial got underway last year, Groome showed photos of Stanisic posing with members of the special units. He played audio of intercepted communications in which Stanisic appears to refer to the units as his "boys."

At one point, Groome introduced a videotape showing images of Muslim men and boys -- their hands bound with wire -- being led into the woods and shot, one by one, by members of the Scorpions.

"Jovica Stanisic established these units," said Groome, an American lawyer. And Stanisic made sure "they had everything that they needed, including a license to clear the land of unwanted people, a license to commit murder."

CIA saw no evidence of war crimes

Former members of the State Security Service dispute those allegations. "We were doing our jobs, according to the law," said Vlado Dragicevic, who served for years as Stanisic's deputy. "We never committed acts of genocide. On the contrary, we were trying to stop that."

CIA officers who served in the region said that they had assumed Stanisic was no choirboy, but they never saw evidence that he was involved in war crimes. Instead, they viewed him as a key ally in a situation spinning rapidly out of control.

From early on, Stanisic was eager to cement his relationship with the CIA. At one of his meetings with Lofgren, he turned over a sheaf of documents, including diagrams of bomb shelters and other structures that Serbian companies had built in Iraq for Saddam Hussein.

But Stanisic also drew boundaries. He never took payment from the CIA, worked with the agency on operations or took steps that he would have considered a blatant betrayal of his boss.

Over time, Stanisic sought to move his relationship with the agency out of the shadows. Well after his secret meetings had started, Stanisic persuaded Milosevic to let him open contacts with the CIA as a back channel to the West. The midnight meetings in the park gave way to daylight sessions in Stanisic's office.

The two spies shared a dark sense of humor. Lofgren liked to wander over to the window, aim his phone at the sky and joke that he was getting GPS coordinates for a missile strike.

In the letter to The Hague, submitted in 2004, the CIA describes Stanisic's efforts to defuse some of the most explosive events of the Bosnian war.

In spring 1993, at CIA prodding, Stanisic pressured Ratko Mladic, military commander of the breakaway Serb republic in Bosnia, to briefly stop the shelling of Sarajevo.

Two years later, Stanisic helped secure the release of 388 North Atlantic Treaty Organization troops who had been taken hostage, stripped of their uniforms and strapped to trees as human shields against NATO bombing runs. In his own written account, Stanisic said he negotiated the release "with the support of agency leadership."

That same year, Stanisic tried to intervene when French pilots were shot down and taken captive. Mladic "refused to admit that he was holding the pilots," Stanisic wrote. But "my service managed to discover the circumstances and location of their captivity," and shared the information with the CIA and French authorities.

By then, the Clinton administration was engaged in an all-out diplomatic push to end the war. Stanisic accompanied Milosevic to Dayton, Ohio, for peace talks, then returned to Serbia to carry out key pieces of the accord.

It was left to Stanisic to get the president of Bosnia's Serb republic, Radovan Karadzic, to sign a document pledging to leave office. And Stanisic helped the CIA establish a network of bases in Bosnia to monitor the cease-fire.

Doug Smith, the CIA's station chief in Bosnia, recalled meeting with Stanisic and a group of disgusted Bosnian Serb officials in Belgrade. As Stanisic instructed them to cooperate with the CIA, Smith said, the assembled guests "shifted uneasily in their seats."

Smith began meeting with Stanisic regularly, including once on a boat on the Sava. In typically dramatic fashion, Stanisic arrived late at the docks.

"He emerged out of the darkness with bodyguards" and spent much of the evening talking about his boss, Smith said. "He intensely disliked Milosevic. He went off on how awful Milosevic was -- dishonest and crooked."

Asked whether Stanisic was capable of committing war crimes, Smith replied, "I think he would do as little bad as he could."

At the time, CIA Director John M. Deutch was trying to clean up the agency's image by cracking down on contacts with human rights violators. Years later, the "Deutch rules" were cited as a reason the agency hadn't done better penetrating groups such as Al Qaeda.

But Deutch had no problems with Stanisic. He invited the Serbian to CIA headquarters in 1996, and an itinerary of the visit indicates that Stanisic got a warm welcome.

The Serbian spy chief was taken to hear jazz at the Blues Alley club in Georgetown, Va., and driven to Maryland's eastern shore for a bird hunt. Deutch even presented Stanisic with a 1937 Parker shotgun, a classic weapon admired by collectors.

Deutch, now a professor at the Massachusetts Institute of Technology, declined to comment.

Stanisic's expanding ties to the CIA became a source of friction with Milosevic, who worried that his top spy was plotting against him. In 1998, Stanisic was fired.

The ensuing years were chaotic. After a new campaign of violence against Kosovo, Milosevic was forced from office in 2000, arrested the next year and taken to The Hague, where he went on trial for war crimes and died of a heart attack in 2006. A series of political assassinations occurred amid suspicion that Stanisic was somehow still pulling the strings.

When Serbian Prime Minister Zoran Djindjic -- who had sent Milosevic to The Hague -- was assassinated in 2003, Stanisic was arrested and detained for three months. Then, without explanation, he too was sent to The Hague.

For the last five years, Stanisic has gone back and forth between Belgrade and the detention center in the Netherlands. His trial was postponed last year to allow him to return to Belgrade for treatment of an acute intestinal disorder that according to court records had caused substantial blood loss. If Stanisic's health stabilizes, his trial is expected to resume this year.

Stanisic is still seen in Belgrade from time to time, occasionally greeted by well-wishers. But much of his life has crumbled. He is divorced from his wife, estranged from his children and spends alternating weeks in the hospital.

"The last time I saw him, he was connected to tubes," said Dragicevic, Stanisic's longtime deputy.

Sometimes Stanisic is in good spirits and talks of prevailing in his case. But most of the time, Dragicevic said, "he looks like a person who has already surrendered."

"The person who was in charge of so many things, the person who was so very important and well-known, is now a very lonely one."

greg.miller@latimes.com



Komentari (149)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ivana23 ivana23 15:30 02.03.2009

Re: wtf???

(voleo bih da znam šta su on i Koštunjavi pričali 5.10. uveče).

Ipak 6.10.
lajko_trinidad lajko_trinidad 15:34 02.03.2009

Re: wtf???

voleo bih da znam šta su on i Koštunjavi pričali 5.10. uveče


5. ili 6. verovatno mu je reko:

Sine Vojo, mene Ameri pustiše niz vodu, drž se ti Rusa ako oćeš da opstaneš
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 15:35 02.03.2009

Re: wtf???

Nemoj da zaboravis i leto 1997.me, kada posle vise meseci protesta, konacno ujedinjena opozicija ima barem kakvu takvu snagu i preti da ce bojkotovati izbore ako se ne ispune dva uslova:
1. promena izbornog zakona
2. sloboda medija.
Tako su zavrseni protesti, ko se seca.
Medjutim leto dolazi, a sa njima i Richard Holbruk u Beograd. Casica viskija sa Slobom, zatim sastanak sa Vukom, i sta imamo?
Vuk pravi zaokret od 180 stepeni, i smatra da "nema smisla bojkotovati izbore".
A to je sve sto je Milosevicu bilo potrebno. I dovoljno.
Razjedinjena opozicija, ponovo.
I to nam je odnelo sledece 3 godine.

A da ne pricamo kako je SM bio za njih "Pillar of stability" sve dok nije postao '"The butcher of Balkans".
ivana23 ivana23 15:41 02.03.2009

Re: wtf???

lajko_trinidad
voleo bih da znam šta su on i Koštunjavi pričali 5.10. uveče5. ili 6. verovatno mu je reko:
Sine Vojo, mene Ameri pustiše niz vodu, drž se ti Rusa ako oćeš da opstaneš

Pa Ivanov je tog 6.10. vec bio u Bg, zar ne?!

6. oktobar

DOS saopštava da je formirao Krizni štab, koji će obavljati ključne funkcije u SR Jugoslaviji u koordinaciji sa predsednikom države.
U Beogradu održana sednica kolegijuma Generalštaba Vojske Jugoslavije.
Oko 12.15 sati Koštunica je u kabinetu predsednika u Palati federacije primio šefa ruske diplomatije Igora Ivanova.
Šef ruske diplomatije Igor Ivanov ušao je oko 13.30 u rezidenciju predsednika SRJ Slobodana Miloševića na Dedinju u Beogradu.
Potpredsednik SNP-a Crne Gore Zoran Žižić čestitao je Koštunici izbor za predsednika SRJ.
Dragan Tomić, predsednik skupštine Srbije, obavestio Koštunicu da je sazvao sednicu skupštine na čijem dnevnom redu je i proglas o punovažnom izboru Koštunice za predsednika Jugoslavije.
Savezni ustavni sud dostavio je Demokratskoj opoziciji Srbije i Demokratskoj stranci Srbije rešenje po kojem je nesporno potvrđena pobeda Vojislava Koštunice u prvom krugu predsedničkih izbora 24. septembra.
Na Svetosavskom platou ispred crkve Sv. Save Patrijarh je pred oko 150.000 građana služio moleban za spas i srpsko pomirenje.
Vojislav Koštunica primio u večernjim satima načelnika Generalštaba Vojske Jugoslavije general-pukovnika Nebojšu Pavkovića, a potom je imao jednočasovni razgovor sa Miloševićem.
Slobodan Milošević javno čestitao pobedu Vojislavu Koštunici i poželeo narodu Jugoslavije mnogo uspeha u narednom periodu. On je u javnom obraćanju na TV YU Info najavio da će, posle kraćeg odmora sa porodicom i unukom, raditi na jačanju svoje partije, koja će, kako je rekao, biti snažna opozicija novoj vlasti. On se istovremeno zahvalio i građanima koji nisu glasali za njega, jer su mu, kako je rekao, "skinuli sa duše jedan veliki teret odgovornosti, koji je u sebi nosio već punih deset godina".
Načelnik Generalštaba Nebojša Pavković čestitao je Koštunici izbor za vrhovnog komandanta.
vlada dvm vlada dvm 16:25 02.03.2009

Re: wtf???

nsarski
Zanimljiv epilog, pogotovo posle svih objašnjavanja i ubeđivanja kako smo ustvari "duševno oboleo narod"Lepo se kaze: Don't believe anything until it is officially denied!

Mada može i "Trust no one" i "The truth is out there"
bindu bindu 17:57 02.03.2009

Re: wtf???

vlada dvm
nsarski
Zanimljiv epilog, pogotovo posle svih objašnjavanja i ubeđivanja kako smo ustvari "duševno oboleo narod"Lepo se kaze: Don't believe anything until it is officially denied!

Mada može i "Trust no one" i "The truth is out there"



...and the truth shall set you free...
blackbox92 blackbox92 22:42 02.03.2009

Re: wtf???

lajko_trinidad
voleo bih da znam šta su on i Koštunjavi pričali 5.10. uveče


5. ili 6. verovatno mu je reko:

Sine Vojo, mene Ameri pustiše niz vodu, drž se ti Rusa ako oćeš da opstaneš

ili da budeš malo kasnije pušten niz vodu, čim im odradiš posao, kao što sam ja Amerima.
blackbox92 blackbox92 23:41 02.03.2009

Re: wtf???

6. oktobar

Ivana, sve "čisto protokolarne stvari", ali i radni dogovori.
skyspoter skyspoter 13:11 02.03.2009

meni je veoma interesentan

ovaj clanak iz 2002.

ono sto me zaista zbunjuje zasto se ne sprovede lustracija kod nas?
tyson tyson 17:25 02.03.2009

Re: meni je veoma interesentan

skyspoter
ono sto me zaista zbunjuje zasto se ne sprovede lustracija kod nas?
Pravo pitanje je što nije sprovedena kada je trebalo da se sprovede (2001.) i zašto posle 5. oktobra 2000. nije suđeno praktično ni jednom pripadniku bivšeg režima.



lajko_trinidad lajko_trinidad 13:35 02.03.2009

wtf2?!?!

Jovica Stanisic had a cold gaze and a sinister reputation. He was the intelligence chief for Serbian President Slobodan Milosevic, and regarded by many as the brains of a regime that gave the world a chilling new term: "ethnic cleansing."

But the CIA officer, William Lofgren, needed help. The agency was all but blind after Yugoslavia shattered into civil war. Fighting had broken out in Bosnia-Herzegovina, Milosevic was seen as a menace to European security, and the CIA was desperate to get intelligence from inside the turmoil.


Ovo je tek urnebes! "Milosevic was seen as a menace to European security"?! A zašto je tri godine kasnije proglašen "faktorom bezbednosti", čini mi se čak da su ga pominjali kao nobelovca za mir posje Daytona? Jok bre, ljudi su slični kokošima - ko se još seća šta se dešavalo '92. i '95.??? A saga o podvojenoj ličnosti kurira Jovice se nastavlja - "regarded by many as the brains of a regime that gave the world a chilling new term: 'ethnic cleansing'" a opet čovek odlučio da sarađuje sa mrskom CIJOM, vodali ga u Merilend da lovi patke i qrce palce??? Čovek osmislio strategiju etničkog čišćenja ... ma šta smislio strategiju - dao enciklopedijsku definiciju pojma - a sve vreme slao izveštaje amerima o lokacijama grobnica i ostalo? Kakav bi to glupan morao da bude taj šef - ništa manji nego neko ko bi popušio ovako bednu priču - pomahnitali balkanski kasapin Milošević jaše na svojoj DB aždaji i etnički čisti, Stanišić je glava aždaje, mozak operacije ali istovremeno i nevini posmatrač i čovek koji je 'učinio štošta dobro'(?!),organizuje etnička čišćenja i sam sebe cinkari kod CIA, on se i pita i ne pita, on je i dobar i loš...
lajko_trinidad lajko_trinidad 13:40 02.03.2009

jah

The CIA's Lofgren, now retired, said the agency drafted the document to show "that this allegedly evil person did a whole lot of good." Lofgren, however, doesn't claim to disprove the allegations against Stanisic.


U prevodu : cilj opravdava sredstvo, pa makar ta sredstva bili sujetni balkanski diktatorčić i šef njegove tajne policije. Iliti : možeš da pucaš, šenlučiš i etnički čistiš koliko hoćeš - ako tvoj izveštaj stigne na vreme, smatraćemo te delom ekipe i jednim od 'momaka sa belim šeširima'.
011-495 011-495 14:20 02.03.2009

Re: jah

lajko_trinidad
The CIA's Lofgren, now retired, said the agency drafted the document to show "that this allegedly evil person did a whole lot of good." Lofgren, however, doesn't claim to disprove the allegations against Stanisic.


U prevodu : cilj opravdava sredstvo, pa makar ta sredstva bili sujetni balkanski diktatorčić i šef njegove tajne policije. Iliti : možeš da pucaš, šenlučiš i etnički čistiš koliko hoćeš - ako tvoj izveštaj stigne na vreme, smatraćemo te delom ekipe i jednim od 'momaka sa belim šeširima'.


Tu se treba setiti cuvene Ruzveltove parafrazirane recenice od strane druga predsednika R.Reagan-a' "Somoza may be a son of a bitch, but he's our son of a bitch."
Kratak spisak drugara CIA-e http://home.iprimus.com.au/korob/fdtcards/CentralAmerica.html Nasa drzava je samo jos jedna banana u nizu
lajko_trinidad lajko_trinidad 13:43 02.03.2009

joj

"But setting the indictment aside," he said, "there are things this man did that helped bring hostilities to an end and establish peace in Bosnia."



Srebrenica = 'korak ka okončanju neprijateljstava i uspostavljanju mira u Bosni'????

In 1991, as ethnic violence escalated, Milosevic ordered the creation of secret paramilitary units, with names like Red Berets and Scorpions, that would roam the Balkans. They wore unmarked uniforms, were led by thugs and committed some of the worst atrocities of the war.

A Stanišić nije imao nikakve veze sa boldovanim? Jok, on je osam godina bio dobar saradnik agencije u borbi za apsolutno dobro LOL... I nešto se ne sećam da su ikada dokazali, za sto godina suđenja, ono što se navodi u citatu : da je Milošević lično naredio organizovanje beretki, škorpiona i ostalih kerova rata.
link na originalnu priču u LA Times
lajko_trinidad lajko_trinidad 15:32 02.03.2009

I još nešto

Za Miloševića se od početka govorkalo da je saradnik agencije, za Stanišića je sada ozvaničeno ...
Ako su i takvi da kažemo igrači poput ledenog i onoga (navodno) pod lipom bili tek pijuni agencije - šta očekivati za otužnog lakrdišaja Šešelja? Čiji li je taj agent? Sledeći logiku da su Milošević, Stanišić i Šešelj bili saučesnici u udruženom zločinačkom poduhvatu ...
Suđenje tom liku približava se kraju, sve su prilike da neće biti osuđen. Javlja mi se da će ga vratiti nazad u Srbiju i da se žurka nastavlja ...
Doctor Wu Doctor Wu 16:33 02.03.2009

Re: I još nešto

Suđenje tom liku približava se kraju, sve su prilike da neće biti osuđen. Javlja mi se da će ga vratiti nazad u Srbiju i da se žurka nastavlja ...

Pa da. Svinju su sklonili, čuvali i gojili, pa će sad da pobedonosno grokće, onako puna snage, kako je svojeručno razjebala NATO i kako joj niko ništa ne može. Zato svinju treba uhvatiti na aerodromu odmah...
Filip2412 Filip2412 22:16 02.03.2009

Re: I još nešto

Suđenje tom liku približava se kraju, sve su prilike da neće biti osuđen. Javlja mi se da će ga vratiti nazad u Srbiju i da se žurka nastavlja ...
I meni se to javlja kao najcrnji scenario. Seselj nije licno ucestvovao u zlocinima i lako se moze desiti da ga oslobode a onda, majko mila, srpska politicka scena se ponovo pretvara u mracni cirkus. Tako bih voleo da ovom aferom oko Stanisica potkace i Slobodana i Seselja.

I slepcu je jasno da je cela SPS banda zajedno sa isturenim odredima radikala unistila Srbiju samo iskreno bih voleo da nekako narod to shvati.

Pa da. Svinju su sklonili, čuvali i gojili, pa će sad da pobedonosno grokće, onako puna snage, kako je svojeručno razjebala NATO i kako joj niko ništa ne može. Zato svinju treba uhvatiti na aerodromu odmah...
To bi bio holivudski hepi end price o srpskim kvazi-nacionalistima koji su zapravo sinteza prevaranata i njihovih vanredno glupih sledbenika.
I to bi stvorilo prostor za prave postene ljude koji vole svoju zemlju.... ako ima koji takav da se uhvati posla i pocne da cisti strokavo lice Srbije.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 15:47 02.03.2009

Re: wtf???

RIchard Holbrook, posle tog cuvenog sastanka sa Slobodanom Milosevicem, izjavio je nesto kao "Da nema smisla
bojkotovati izbore", tada je u skoro predvecerje rata na Kosovu, potpuno ignorisano to sto Albanci uopste nisu ni
zeleli da izadju na te izbore.
wukadin wukadin 15:48 02.03.2009

e ne znam više šta se prže

Sad vidim po drugim sajtovima neke kao duhovitosti, a sve kao nismo znali.
Je li pozvan u Den Haag da ne bi bio hapšen u "Sablji" (kao u ostalom i dr Vojislav Šešelj, samo ovdašnji građanisti bi zato uporno da pitaju radikale, a ne one koji su pozvali Šekija)... Je li američka vlada garantovala da se brani sa slobode!? Treba li da ponovim američka vlada, možda nije dosta što je boldovano?!

Bio šef DB-a njihov... Pa šta! I Cobe je njihov čovek od početka, onda im se otrgao baš pred bombardovanje (čudno, slučajno, neočekivano....)
Šef đeneralštaba Perišić uhvaćen na delu par godina kasnije (otišao u paketu sa Jovicom)...
Mislim o čemu uopšte pričamo?!?
mlinarslavko mlinarslavko 20:28 02.03.2009

A Seseljovic ?

Kako su krenule razne teorije jos ce Seselja iz Haga da posalju u Hrvatsku
kao zasluznog gradjanina !
Inner Party Inner Party 20:32 02.03.2009

Kuriozitet

He is divorced from his wife, estranged from his children and spends alternating weeks in the hospital.


A mogao je lepo 5. Oktobra da se prestroji (tamo negde uz Perisica) i da bude heroj. Izgleda da je neke ideale (ili informacije) ipak imao. Hm. Da, sve je ovo jako zanimljivo. Ne verujem da ce stici da napise memoare ali neki film bi mogao da padne...

011-495 011-495 23:07 02.03.2009

Re: Kuriozitet

He,he, vec vidim naslov Stanisicev Kod ili Kod Stanisica a moze i S'ljubavlju iz Srbije
Doctor Wu Doctor Wu 23:32 02.03.2009

Čitam sad vesti na 92-jci i tamo

piše kako sad svi znaju da je Stanišić radio za CIA. I Filip Švarm iz Vremena, i Boža Spasić i Branko Krga, nema ko se ne javlja. Pa što onda nisu ništa pričali kad je tražen naručilac ubistva Đinđića? Ako je znao Filip Švarm, da li je znao i vlasnik mu lista, Srdža Popovič? Ako je znao, zašto je i Srdža Popovič stalno prstom upirao isključivo u Koštunicu? Uf, čoveče, toliko pitanja...
blackbox92 blackbox92 23:46 02.03.2009

Re: Čitam sad vesti na 92-jci i tamo

Doctor Wu
piše kako sad svi znaju da je Stanišić radio za CIA. I Filip Švarm iz Vremena, i Boža Spasić i Branko Krga, nema ko se ne javlja. Pa što onda nisu ništa pričali kad je tražen naručilac ubistva Đinđića? Ako je znao Filip Švarm, da li je znao i vlasnik mu lista, Srdža Popovič? Ako je znao, zašto je i Srdža Popovič stalno prstom upirao isključivo u Koštunicu? Uf, čoveče, toliko pitanja...

Još će ispasti da taj Jovica i nije ustvari Jovica već neki "inženjer Babić".
Kako niko ne vidi da i ti Amerikanci imaju svoje Drecune, Lukiće, Lopušine i druge sveznajuće sveopšte analitičare.
Pre će biti da nas Amerikanci i dalje zajebavaju jer smo im , u svakom pogledu, pogodni za to.
Doctor Wu Doctor Wu 00:01 03.03.2009

Re: Čitam sad vesti na 92-jci i tamo

Kako niko ne vidi da i ti Amerikanci imaju svoje Drecune, Lukiće, Lopušine i druge sveznajuće sveopšte analitičare.
Pre će biti da nas Amerikanci i dalje zajebavaju jer smo im , u svakom pogledu, pogodni za to.

Ne, moja teza je da je u Srbiji do koje nikom nije stalo, u kojoj svi besciljno tumaraju čekajući silu koja se iznenada pojavljuje i rešava stvar strašno lako naći ljude koji će raditi za nečije tuđe interese, čak i ovako bez para, kao Jovica (ja zaista verujem da on od Amerikanaca nije uzeo ni centa). Narod je naučen da ne poštuje sebe, da sebe najviše pljuje, da je sve što ga čini bezvredno- možda i nije slučajno što je tako.
lajko_trinidad lajko_trinidad 10:53 03.03.2009

Re: Čitam sad vesti na 92-jci i tamo

Ne, moja teza je da je u Srbiji do koje nikom nije stalo, u kojoj svi besciljno tumaraju čekajući silu koja se iznenada pojavljuje i rešava stvar strašno lako naći ljude koji će raditi za nečije tuđe interese


Setite se samo onih lokatora za vreme bombardovanja ... I to sve neki običan svet postavljao.

Šta li tek rade velike ribe na visokim položajima - lakome na fini viski, rafinirane džez klubove, lastavičija gnezda i ostale delikatese - kad ih se adekvatno stimuliše i potplati?
man ray loves me man ray loves me 01:01 03.03.2009

only the lonely

He is divorced from his wife, estranged from his children and spends alternating weeks in the hospital. [...] "The person who was in charge of so many things, the person who was so very important and well-known, is now a very lonely one."
he he he, kakva slucajnost, i Mira je usamljena...
Doctor Wu Doctor Wu 07:55 03.03.2009

Evo, počeo i damage limitation

Goran Petrović izjavljuje kako su to bili rutinski kontakti, kako je to sve naduvano, kako je sasvim normalno da obaveštajne službe dveju zemalja koje su, praktično, bile u ratu sarađuju, da se šefovi CIA i UDBE međusobno posećuju, "razmenjuju podatke". Potpuno prenebregava činjenicu da je Stanišić završio u Hagu nakon ubistva Đinđića i pošto je uhapšen u Sablji, da je za njegovo branjenje sa slobode vlada USA (ne vlada Srbije) slala garancije. To je sve normalno, rutinski.

Eto, kaže Petrović, i on je, maltene prekjuče, bio u Lengliju i u sedištu MI6. Ima samo jedna mala, malecka razlika: mi sa USA i UK danas imamo vrlo razvijene diplomatske odnose, američki i engleski ambasador u Beogradu pomažu Tadiću da sastavi vladu i nije baš izvesno da će nas bombardovati (barem ne u doglednoj budućnosti).

Uf, ima li kraja ovome, ili će baš svi da se outuju?
ivana23 ivana23 09:34 03.03.2009

Re: Evo, počeo i damage limitation

Doctor Wu
Goran Petrović izjavljuje kako su to bili rutinski kontakti, kako je to sve naduvano, kako je sasvim normalno da obaveštajne službe dveju zemalja koje su, praktično, bile u ratu sarađuju, da se šefovi CIA i UDBE međusobno posećuju, "razmenjuju podatke". Potpuno prenebregava činjenicu da je Stanišić završio u Hagu nakon ubistva Đinđića i pošto je uhapšen u Sablji, da je za njegovo branjenje sa slobode vlada USA (ne vlada Srbije) slala garancije. To je sve normalno, rutinski.Eto, kaže Petrović, i on je, maltene prekjuče, bio u Lengliju i u sedištu MI6. Ima samo jedna mala, malecka razlika: mi sa USA i UK danas imamo vrlo razvijene diplomatske odnose, američki i engleski ambasador u Beogradu pomažu Tadiću da sastavi vladu i nije baš izvesno da će nas bombardovati (barem ne u doglednoj budućnosti).Uf, ima li kraja ovome, ili će baš svi da se outuju?

Rekla bih da je sirova ljubomora isijavala iz njega tokom emisije...
Doctor Wu Doctor Wu 10:13 03.03.2009

Re: Evo, počeo i damage limitation

Rekla bih da je sirova ljubomora isijavala iz njega tokom emisije...

Da, u njihovom dizelaškom-pussycat-dolls sistemu vrednosti se kontakti i zaštita CIA verovatno uzimaju kao privilegija, dokaz moći a ne sramota.

Samo, ne govori li i činjenica da je CIA morala da premesti Stanišića u Hag posle egzekucije Đinđića govori da oni ipak nemaju kontrolu nad celom službom? Verovatno i Rusi i Nemci imaju svoje igrače, MI6 takođe...
lajko_trinidad lajko_trinidad 10:29 03.03.2009

Re: Evo, počeo i damage limitation

Dr Wu
Goran Petrović izjavljuje kako su to bili rutinski kontakti, kako je to sve naduvano, kako je sasvim normalno da obaveštajne službe dveju zemalja koje su, praktično, bile u ratu sarađuju, da se šefovi CIA i UDBE međusobno posećuju, "razmenjuju podatke".


Rutinski kontakti :

At night, when the lawns are empty and the lamps along the walking paths are the only source of light, Topcider Park on the outskirts of Belgrade is a perfect meeting place for spies.

...secret meetings in boats and safe houses along the Sava River...


A ja, naivan, mislio da se rutinski kontakti održavaju telefonom, faksom, emailom ... Goran Petrović bi mi, verovatno, objasnio da služba u tu svrhu koristi golube pismonoše, dimni signali, pisma u boci koje njihov čovek na CG primorju pušta na otvoreno more ...

Svi bre rade za nekoga! Red bi bio setiti se i KOSa, koji malo pominju a koji je takođe dobro okrvavio ruke u balkanskom loncu. Ako DB radi za Amere, nije teško zaključiti čiji su ovo puleni ...

Nema nade - te službe nikada neće biti rasformirane (što je jedino rešenje u datoj situaciji) iz prostog razloga što u Srbiji ne postoji političar ozbiljnijeg formata, koji nije špijun neke strane tajne službe. Ja mislim da je veća naivnost pokušati poreći ovu tvrdnju, nego je izgovoriti. Svima je u interesu da preuzmu kontrolu nad srpskim tajnim službama, zašto bi ih onda rasformirali i iznosili u javnost prljavi veš (u kojem bi se verovatno našlo i podosta usranih gaća njihovih poslodavaca)?
bik_koji_sedi bik_koji_sedi 10:34 03.03.2009

Re: Evo, počeo i damage limitation

Samo, ne govori li i činjenica da je CIA morala da premesti Stanišića u Hag posle egzekucije Đinđića govori da oni ipak nemaju kontrolu nad celom službom? Verovatno i Rusi i Nemci imaju svoje igrače, MI6 takođe...

мени се чини да у служби изгледа нема никог ко би заступао и бранио српске интересе...
на жалост, слуге смо (да не кажем ку...е) покорне, били и остали
ivana23 ivana23 11:01 03.03.2009

Re: Evo, počeo i damage limitation

Samo, ne govori li i činjenica da je CIA morala da premesti Stanišića u Hag posle egzekucije Đinđića govori da oni ipak nemaju kontrolu nad celom službom? Verovatno i Rusi i Nemci imaju svoje igrače, MI6 takođe...

Ja sam, opet ubedjena da su ga nasi (sta god se pod tim podrazumevalo), transferisali u Hag. On je tada bio vec u penziji, kao slobodni igrac mogao je da progovori o nekim stvarima koje su tada bile problematicne... Samim podizanjem optuznice njemu je zabranjeno davanje izjava i svaki komentar o proteklom periodu.
Doctor Wu Doctor Wu 11:18 03.03.2009

Re: Evo, počeo i damage limitation

sta god se pod tim podrazumevalo


(mora da se čovek smeje, šta mu je drugo ostalo).

Da, to je najverovatniji redosled stvari. Okrenuta su 2-3 telefona i, verovatno uz amin s druge strane, je poslat u Hag. Čitam u Blicu da odbija da daje izjave- obrazloženje: suđenja u Hagu. To suđenje će verovatno da potraje neku godinu, a posle i kad ga osude na 20 godina, ko može da zna gde će ga strpati. Tipujem na neku američku vukojebinu na srednjem Zapadu gde će živeti happily ever after pod nekim smešnim imenom. Verovatno John Smith.

Jbg, ne ide Čeda na more sa 5 telohranitelja i ganja tolike džipove tek tako. U tom svetu nikad ne znaš kad i kako će da te puste niz vodu.

Još me zanima da li su ovi što su svih ovih godina dizali dževu i optuživali Tunjavog da je organizovao Đinđićevo ubistvo (koliko kapiram, o tome se i film snima ili se snimao) to radili smišljeno ili iz čiste gluposti. Siguran sam da će Denis & Denis naći za shodno da na Peščaniku prozbore koju (i) o tome...
lajko_trinidad lajko_trinidad 11:23 03.03.2009

Re: Evo, počeo i damage limitation

Tipujem na neku američku vukojebinu na srednjem Zapadu gde će živeti happily ever after


Hm ... zvanično taj ever after mu neće biti baš predugačak ... Ali opet, to je zvanično ... I on je zvanično bio "gospodin junak patriota" a nezvanično lovio patke po Merilendu ...
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 16:20 03.03.2009

Show se nastavlja

U celoj prici zanimljivo je jos nesto.
Ova vest je stigla samo nekoliko dana nakon sto je objavljeno da je Milutinovic oslobodjen a "kosovska sestorka" osudjena na visegodisnje kazne.
Kod nas uvek jedna afera istisne drugu. Sada se ni kriv ni duzan, Kovacevic nasao postrani.
(Kovacevic, ko je taj? Kristo ko je taj?)
Dakle, pokvareni Amerikanci su pustili laznu vest da mi Srbi ne bi mogli da zbijemo nase slozne redove. Moze to i malo
drugacije: Do sada ste imali Kovacevica sada imate Stanisica.
Ovih sest koji su osudjeni 96 godina, oni su potpuno nevazni. Kurva Joca, kamo srece da su i njega osudili na barem
10 godina! Bolje bi mu bilo da odrobija malo nego sto je izdao svoju zemlju.
I sad nama vise nema veze sta se desavalo za sve one godine.
Kako su formirane sve politicke stranke u Srbiji (uz Jocinu pomoc)
Kako je Milosevic uspeo da dobije sve izbore (kada je Joca bio uz njega)
Kako je pocelo etnicko ciscenje i zlocini u bivsoj Jugoslaviji (sa Jocinim specijalcima)
Kako su se Srbija i Beograd pretvorili u mesta gde su se ubijali politicari, novinari, obicni gradjani ili neko tamo anonimni pojedinci (uz Jocin pristanak)

Joca nista nije znao, mozda i jeste. Covek je potpuno nevin, tako mi svih bubnjeva Darkwooda i postenja agenata cije!
Nesto slicno kao Milutinovic. Jeste, oni i da su znali, nisu nista mogli da ucine.
Tu i tamo, Joca naredi da se neko smakne, sta to ima veze kad je radio za CIA?
Tako sad sledi, da za nase probleme nije kriv ni Milosevic ni njegova supruga, nisu krivi ni oni nevino osudjeni u Hagu
nego je kriva CIA.
Oni su preko svog coveka Joce sve to udesili u Srbiji.
Ko zna, mozda bi i ova sestorica nesto uradila ali nisu smeli od Slobe, tj. Joce koji radi za CIA.
Miltunovica niko nista nije ni pitao, on se tu nasao slucajno, dosao covek da malo bude predsednik Srbije, bilo mu dosadno da sedi kod kuce. On zaista pojma nije imao.
Niko nista ne zna. Ko je Kovacevic, ko je Kristo, ko je Stanisic?
Nase vlasti ce kao i uvek da kazu da "sve to treba da se ispita".
Novinare ce da idu od jednog do drugog ministra i svaki ce da kaze kako to ili nije u njegovoj nadleznosti ili "kako nasi organi rade...i pravu istinu cete uskoro saznati"
Na zalost, pravu istinu ce zameniti nova afera i onda "prava" istina nikom nece biti vazna.
Sada je Joci najteze.
Takozvane patriotske snage se samosamaraju sa obe ruke, "Mora da su potplatili novinare", valjda jer misle da L.A.Times radi po principu srpskih tabloida. Onima kojima su se tresle gace od susreta sa njim, sada se verovatno jos vise tresu.
Ko zna sta bi on tek mogao da kaze? Ko zna sta bi on tek mogao da ne daj Boze napise? Kakvih bi tu skandala bilo, prema njima ovo sa Kovacevicem, Kristom i zirafama iz Jagodine izgleda kao bezvezna prica.
Tako je Joca, ni kriv ni duzan, pritekao u pomoc beogradskim kadijama.
Ako se pojave "Istine price iz njegovog zivota" , moci ce jos dugo da se eksploatisu, taman da se zavrsi posao u Srbiji.
Ne daj Boze slucajno da je onaj materijal iz SDB-a o kojem se prica u emisijama "Insajdera", slucajno zavrsio i kod Joce, barem neka kopija, za svaki slucaj.
Sta ce sada reci nasa pravoslavna braca iz KGB-a?
"...Kakva sramota braco Srbi! Sad ako ste i malo ozbiljni oko one stvari sa EPS, onda morate i nas malo redovnije
da izvestavate..."

Ima tu jos nesto.
Da se sutra otkrije da recimo neki nas potpredsednik vlade ili ministar radi za Ruse, da radi na nacin koji je mnogo ocigledniji nego Joca, vecina u Srbiji bi to smatrala za opravdanu stvar.
Kad moze Joca Amerima, sto ne moze recimo Djelic Rusima?
Sad je dakle trenutak drugovi, da se i to objavi! Mi navijamo za vas! Samo dajte malo vremena da se ovo sa Jocom stisa...
I sad, ako su recimo neki nasi politicari znali da za njihove kriminalne, ljubavne ili sexualne afere zna KGB, ovako ili onako, toliko da moraju da kleknu na kolena i zamole Djuru da ih ne tuce nego da kupi NIS za koji cemo mi da platimo Djuri...Sta ce sada da se desi?
Pa nije valjda da zna i CIA?
Sta cemo sada sa njima?
Tu vise ni Blagojevica nemamo da nam pomogne.
Pa DOKLE VISE?
KOLIKO VAS IMA?
Nemojte prako naseg oranja i u nas bunar.
Prodje nam zivot u gledanju njihovih sranja. Pustite ljudi vise, hocemo da da zivimo malo.



behemot123 behemot123 17:08 03.03.2009

Odlican...

... tekst. http://209.85.229.132/search?q=cache:Mb8WpL4wuHYJ:www.profil.co.yu/prikazitekst.asp%3FTekst%3D361+Jovica+Stani%C5%A1i%C4%87+profil&hl=sr&ct=clnk&cd=1.
Doctor Wu Doctor Wu 18:11 03.03.2009

Re: Odlican...

Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 19:58 03.03.2009

Roditeljski

Ne bi me cudilo da nam sada neko dojavi da je umesto Milosevica sahranjen njegov Kagemush ili mozda gomila kamenja.
Ako je ne daj Boze ziv, molim ga da se javi iz Moskve i demantuje glasine o Jovici.
Jel' to sigurno pregledala drzavna, visepartijska komisija sa glogovim kolcem?



ivana23 ivana23 20:25 03.03.2009

Re: Roditeljski

Anonimni Pojedinac
Ne bi me cudilo da nam sada neko dojavi da je umesto Milosevica sahranjen njegov Kagemush ili mozda gomila kamenja.Ako je ne daj Boze ziv, molim ga da se javi iz Moskve i demantuje glasine o Jovici.Jel' to sigurno pregledala drzavna, visepartijska komisija sa glogovim kolcem?

Jos juce u podne to isto napisah ovde
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 20:58 03.03.2009

Roditeljski

Cim mi pricamo o tome, znaci da je vreme da i njega iskopa Laki Los Angeles Times.
011-495 011-495 21:55 03.03.2009

Sta je?

..nema para za Kasandru i robinju Idzauru, pa gledamo B produkciju? Kakva melodrama, ustvari J.Stanisic je S.Milosevic a pokojnik je J.Stanisic. Zamena se desila jos pre 8.sednice. Sve je puklo kada se pravom JS smucilo da ide svake noci u krevet sa MM i folira se da je SM. Ustvari Cedica je Slobicin sin iz vanbracne veze sa S.Liht, posto ga tata nije priznao ovaj se odmetnuo u opoziciju ali ljubav prema dzipovima i velikim obezbedjenjem je nasledna stvar, kazu naucnici iz Naucno-istrazivackog Instituta Edvard Kardelj iz Lenglija.
ivana23 ivana23 22:06 03.03.2009

Re: Sta je?

kazu naucnici iz Naucno-istrazivackog Instituta Edvard Kardelj iz Lenglija.

Pitaj Jelicu ako mi ne verujes, taj Institut je svojevremeno postojao u Ljubljani.
011-495 011-495 22:45 03.03.2009

Re: Sta je?

ivana23
kazu naucnici iz Naucno-istrazivackog Instituta Edvard Kardelj iz Lenglija.Pitaj Jelicu ako mi ne verujes, taj Institut je svojevremeno postojao u Ljubljani.

Bio,bio, dovoljno sam star da sam i njemu i drugu Dolancu mahao iz spalira
Inštitut za konstrukcije, potresno inženirstvo in računalništvo Edvard Kardelj
ivana23 ivana23 00:19 04.03.2009

Re: Sta je?

011-495

A, ne! Institut za izucavanje samoupravljanja E.K.
Osnovan negde 1980./81.g.
man ray loves me man ray loves me 22:26 03.03.2009

lou says

give me your hungry, your tired, your poor and i'll piss on 'em
that's what the statue of bigotry says
your poor huddled masses, let's club 'em to death
and get it over with and just dump 'em on the boulevard

i još

they say things are done for the majority
don't believe half of what you see and none of what you hear
it's like what my painter friend donald said to me
stick a fork in their ass and turn them over, they're done

ivana23 ivana23 10:43 04.03.2009

Podrška Stanišiću iz tri države

Jovicu Stanišića, bivšeg načelnika Državne bezbednosti, Haški tribunal privremeno je oslobodio 2005. godine pozivajući se na tri pisma podrške, a ne samo na osnovu zdravstvenog stanja. Pisma su stigla iz tri zemlje: SAD, Velike Britanije i Francuske. Karla del Ponte, bivša haška tužiteljka, tada se obratila američkoj vladi zatraživši objašnjenje zašto štiti Stanišića. Odgovoreno joj je: „Pismo podrške nije uputila američka vlada već jedna američka institucija. Naziv te institucije je CIA”, otkriva za „Blic” Florans Artman, bivša portparolka Haškog tužilaštva.

Link
Doctor Wu Doctor Wu 11:10 04.03.2009

Re: Podrška Stanišiću iz tri države

Da, jedino tog detalja nema u, inače, vrlo poetičnom članku Milomira Marića (jel njega beše Arkan isprebijao u Mažestiku, ili gde već?). Sad će Petrović da objasni kako je i to sasvim normalna i uobičajena praksa.
ivana23 ivana23 11:45 04.03.2009

Re: Podrška Stanišiću iz tri države

Sad će Petrović da objasni kako je i to sasvim normalna i uobičajena praksa.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana