Prilog akciji čišćenja Srbije - Badnjevac

Jelica Greganović RSS / 02.03.2009. u 22:19

 

lepenica%20voz%20skola%20crkva%20dom.jpgVidim počeće akcija čićšenja Srbije, pa bih tim povodom da iznesem i manje lični, a više kolektivni problem, koji se tiče sela Badnjevac.

Dotično selo, koje spada u opštinu Batočina, već godinama vode nema. Zapravo, pola sela ima vodu, a bolje da je nema, dok je druga polovina sela uopšte nema.

Razne inspekcije su već u više navrata zapovedale da se i prvoj polovini ta voda ukine, jer je milo rečeno zdravstveno sporna. Kilogrami analiza vode, koje su te inspekcije dale, argumentuju i zahteve inspekcija da se ista nikako ne koristi, ni za pranje ruku, ni za zalivanje, a kamoli za kuvanje i nedajbože za piće.

Uprkos tome, to je još uvek jedina voda koja teče kroz badnjevački vodovod. Kad teče. To je voda koju piju i đaci badnjevačke škole i boranija u badnjevačkom obdaništu. To je voda kojom se poje krave seoske farme. To je voda kojom se zalivaju bašte, u onom delu sela koji ne pita kakva je, samo da poteče. Ta voda se skuplja u dva bunara, pored kojih je, nakon bombardovanja, dovezen i ostavljen otpad iz kragujevačke Zastave. Koji noću svetli. Mada nije ni mimo protičuća Lepenica manje atraktivna. Sve manje liči na reku i sve teže teče. A, iz dotične reke, seljaci kad pomenute vode leti nema, zalivaju bašte. I poje stoku. Da bi oni sami pili, kopaju bunare u nadi da su dovoljno duboki.

Seoske delegacije su do sad obijale pragove, što po nadležnoj opštini, Batočini, što po Kragujevcu i Beogradu. Moleći nadležne da postupe po zahtevima inspekcija, zaustave spornu vodu, očiste vodovod i dozvole selu da premosti problem. Naime, pored sela prolazi kragujevački vodovod, sa dobrom, pitkom vodom. Od njega selo deli samo reka, koja bi se mogla premostiti cevkom, koju samo selo može da plati, ali ne i da je postavi bez dozvole opštine. Do sada je svo moljenje bilo uzalud. I članci po novinama. Džaba. Opština Batočina ne trza. U Kragujevcu i Beogradu su puni razumevanja, ali njega deca ne mogu da piju. Naslušali su se svega i praznih obećanja i »niste glasali za koga treba, nema vode«...u nadi da će voda poteći, seljaci su poslednji put drugačije glasali i pogodili. Uzalud. Vode još uvek nema. Ili bolje da je nema.

Badnjevačkim seljacima ne treba otpadna, sporna burad da zagade životnu sredinu. Dovoljno je da otvore slavinu.

Jeste da je u tim selima blato kad pada kiša i mrak kad padne noć. Jeste da su nam nekako od ruke i da ih se setimo samo kad im krenemo u goste. Jeste da svi iz sela beže, mada baš bi bilo fino i preporučljivo kad bi ipak ostajali u tim selima, pa za nas uzgajali sve ono što kupujemo na pijacama. Jeste da kod nas u gradovima, kad otvoriš slavinu iz nje voda teče kao prirodna pojava i da ne možemo baš da zamislimo kako je kad mesecima nemaš vode, a kad je imaš ne smeš da je koristiš. Da je tako u nekom od gradova, digla bi se dževa do neba. Ovako, može godinama. Uz gratis zagađivanje kako zemlje, tako i ljudi koji u gore navedenom selu žive. A, ima ih 1165 u 351 domaćinstvu. Selo Badnjevac, opština Batočina, okrug šumadijski.

 



Komentari (89)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 22:24 02.03.2009

Е да не верујеш...

Uprkos tome, to je još uvek jedina voda koja teče kroz badnjevački vodovod

Страшно, па како је то могуће!
Od njega selo deli samo reka, koja bi se mogla premostiti cevkom, koju samo selo može da plati, ali ne i da je postavi bez dozvole opštine

Значи једини проблем је у глупој дозволи?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:29 02.03.2009

Re: Е да не верујеш...

Tačno tako.
Blade Runner Blade Runner 22:44 02.03.2009

Re: Е да не верујеш...

Opstinare treba poslati na odmor u Badnjevac. Mozda bi onda bolje razumeli kako je to kad vode nema.
niccolo niccolo 22:50 02.03.2009

Re: Е да не верујеш...

Ма небулоза...чак и да је проблем у власништву над земљом којом треба да прође та цев то се уз добру вољу једноставно може решити експропријацијом или већ тако нешто у зависности каква је тачно ситауција на терену...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:25 02.03.2009

a šta će im voda

kad imaju rakiju. vidi velju ilića npr.
strašno. 21. vek. srbija. a uskoro će i proleće.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:31 02.03.2009

Re: a šta će im voda

Samo još da naviknu decu dovoljno rano da je piju...
Ne da je strašno, nego je neverovatno. Selo u srcu Srbije. Toliko o srcu.
ivana23 ivana23 22:40 02.03.2009

***

49 41 49 41 00:44 03.03.2009

Re: ***

ivana23

Kazu, futurolozi; a, dajem im za pravo - ratovi za strateskim sirovinama i dostavom na njihovim putevima (mislim,...
ovenaki) nece dugo trajati.
Kad pocnu ratovi za osvajenjem izvora PITKE VODE; nahebali smo ga!
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:16 03.03.2009

ivana,

ova slika spada u domen naučne fantastike u Badnjevcu

49 41

Badnjevac može onda da bude odličan poligon za vežbe futurologa, oni su već godinama u nahebavanju.

libkonz libkonz 22:26 02.03.2009

Šta reći!

pored sela prolazi kragujevački vodovod, sa dobrom, pitkom vodom. Od njega selo deli samo reka, koja bi se mogla premostiti cevkom, koju samo selo može da plati, ali ne i da je postavi bez dozvole opštine.

»niste glasali za koga treba, nema vode«...u nadi da će voda poteći, seljaci su poslednji put drugačije glasali i pogodili. Uzalud.

Zar ne treba svrha postojanja države da bude dobrobit njenih građana?
Makar ih je samo 1165.
Preporuka za tekst!!!
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:34 02.03.2009

Re: Šta reći!

Jes, trebalo bi...trebalo bi i da imaju pravo na dostup do pitke vode.
A 1165 nije malo, posebno za sela iz kojih svi beže. Ovo selo još uvek ima školu i obdanište i biblioteku.
Kažu da je teško individualizovati brojeve iznad 200 (plemenski broj)...i to je tačno. I ja kad pogledam broj 1165 pomislim - malo, a u stvari to je toliko puno ljudi.
Obdanište "Poletarac" u Badnjevcu. Na pomenutoj vodi.

Milutin Milošević Milutin Milošević 22:36 02.03.2009

Re: Šta reći!

Ovo selo još uvek ima školu i obdanište i biblioteku.

A imalo je, boga mi, i prvoligaša!
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:39 02.03.2009

Re: Šta reći!

Šta da ti kažem gazda Milutine, ja pisala o malom Veljku, Ančetovom bratu, kad mi omega68 reče da je Veljko zapravo veliki fudbaler i zvezda jedna...a stadion, Ljubljana bi bila srećna da ga ima.
49 41 49 41 13:23 04.03.2009

Re: Šta reći!

Jelica Greganović
Jes, trebalo bi...trebalo bi i da imaju pravo na dostup do pitke vode.
A 1165 nije malo, posebno za sela iz kojih svi beže. Ovo selo još uvek ima školu i obdanište i biblioteku.
Kažu da je teško individualizovati brojeve iznad 200 (plemenski broj)...i to je tačno. I ja kad pogledam broj 1165 pomislim - malo, a u stvari to je toliko puno ljudi.
Obdanište "Poletarac" u Badnjevcu. Na pomenutoj vodi.


Svaka cast za Badnjevacki vrtic; ako je to - to.
Na nivou najvisih standarda.
S lican ko minhenski u srcu grada - gde je kcerka isla par godina.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:00 04.03.2009

Jeste, ali

koliko vidim prošle godine su "Večernje novosti" sakupljale i sakupile pare za taj vrtić...još samo čista voda i...
49 41 49 41 15:51 05.03.2009

Re: Jeste, ali

Jelica Greganović
koliko vidim prošle godine su "Večernje novosti" sakupljale i sakupile pare za taj vrtić...još samo čista voda i...

Vi ne znate; kako su; a, mozda i sada minhenski VRTICI kuburili sa PARAMA!
Bayern i Minhen su; ipak jedna od najrazvijenijih pokrajina, sa najnizom stopom nezaposlenosti, najnizim kriminalitetom, i mnogo jos toga pozitivnog.

Ali, bilo je nedovoljno vrtica, dobiti mesto za dete; bila je premija i nedostatak para za odrzavanje, zaposlenje novih (dovoljnog broja) negovateljica, ...

Birokratija, naravno kao svuda u svetu. Nema para; osim za njih.

Minhenski vrtici su se snalazili; izmedju ostalog tako sto su dva puta godisnje organizovali sa roditeljima dece
Feste i prodaje kolaca u dvoristima vrtica.

Mi roditelji smo po svom izboru pravili kuci kolace, donosili tog dana u vrtic; a onda negovateljice prodavale te kolace izmedju nas i ostale posetioce okolnih zgrada i biznis centara.

Pojedini Vrtici su umeli da naprave takvu gungulu u kvartu; sa muzikom i vikama, ala: "Nadjite ovakve kolace-domace za samo 2 marke, a... to nema nigde, osim kod nas".

Narod ko narod svuda; posebno zene - kad ima nesto dobro, slatko i za male pare,...


Milutin Milošević Milutin Milošević 22:35 02.03.2009

Poseta

da ih se setimo samo kad im krenemo u goste
Ništa ove godine, džaba se nadate. 'El rek'o lepo Drug PreCednik juče da nema izbora ove godine - dakle nema ni obilazaka, čak ni obećanja, a kamo li da se nešto uradi. Kad bude pred izbore, e onda može da se nadate.
ecce-florian ecce-florian 22:43 02.03.2009

Re: Poseta

Gazda što ti stalno izvrćeš?
Nije da nema nego da bi to bilo neekonomično pa zato nema.Mora da se štedi. Ceo svet štedi pa i mi moramo. Čim mine kriza biće izbori.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:44 02.03.2009

Re: Poseta

qq

A, da se pozovu na istorijske zasluge...pazi sad ovo gazda Milutine, n'umem da okačim, ali obrati pažnju na sastav ekipe + Živorad iz Badnjevca

http://www.badnjevac.com/kajmakcalan%20pred%20solunskim%20frontom.htm
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:55 02.03.2009

Re: Poseta

sastav ekipe + Živorad iz Badnjevca

Auuu, kakva karoserija likova, obogaćena Živoradom!
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:57 02.03.2009

Re: Poseta

Reci još zaboravili da dopišu maršala Geprata, pogledaj dole rukopis...Ja sam se odvalila kad sam videla tu fotku prvi put, pazi ISTORIJA lično, a otpozadi gviri Živorad.
angie01 angie01 23:38 02.03.2009

Re: Poseta

Čim mine kriza biće izbori.


a gde su izbori- tu su i izvori!
Hemičarka Hemičarka 01:25 03.03.2009

Re: Poseta

A, da se pozovu na istorijske zasluge...pazi sad ovo gazda Milutine, n'umem da okačim, ali obrati pažnju na sastav ekipe + Živorad iz Badnjevca


E deset puta čitam, te gledaj sliku, te blog, nigde naći Živorada... Kad ono Božidar.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:19 03.03.2009

Re: Poseta

Jes' u pravu si, Božidar...
mirelarado mirelarado 22:40 02.03.2009

А тужба?

Do sada je svo moljenje bilo uzalud.


Можда би с молби требало прећи на неки други облик борбе. Ипак је чиста пијаћа вода најосновнија човекова потреба. Здравље свих 1165 Бадњевчана је угрожено. Јес' да зима одлази, али требало би одговорне у општини и округу тужити.
ivana23 ivana23 22:47 02.03.2009

Re: А тужба?

mirelarado
Do sada je svo moljenje bilo uzalud.
Можда би с молби требало прећи на неки други облик борбе. Ипак је чиста пијаћа вода најосновнија човекова потреба. Здравље свих 1165 Бадњевчана је угрожено. Јес' да зима одлази, али требало би одговорне у општини и округу тужити.

Ili cak postaviti cevku, pa cekati da opstina/okrug tuze selo?!
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:49 02.03.2009

Re: А тужба?

Džaba, mora prvo da se očisti vodovod, jer bi u suprotnom i ta voda bila sporna.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:51 02.03.2009

Re: А тужба?

Eh, draga, znaš ti kako je sa ljudima u selu, malo im je sve muke, još i da idu na sudove...i pare i vreme, a treba i da se ore i žanje i stoka hrani...Iako se potpuno slažem da je ovo zrelo za tužbu, katastrofa jedna.
mirelarado mirelarado 22:52 02.03.2009

Re: А тужба?

Ili cak postaviti cevku, pa cekati da opstina/okrug tuze selo?!



У праву си. Тако би било брже, а и Бадњевчанима јефтиније.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:54 02.03.2009

Re: А тужба?

Jeste da izgleda brže, ali jedno je postaviti cevku, a drugo naći nekog da te priključi na vodovod, kragujevački...nije to česmica pa navučeš crevce...a o tome da oni grešnici i za ovu neupotrebljivu vodu plaćaju račune, da ne govorimo...
mirelarado mirelarado 23:02 02.03.2009

Re: А тужба?

oni grešnici i za ovu neupotrebljivu vodu plaćaju račune


Ужас!!!
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:17 02.03.2009

Re: А тужба?

Jašta užas, k'o pretplata na bolest...
ecce-florian ecce-florian 22:41 02.03.2009

nemož i jare i pare

Pa država je rešila da je prijoritet da pošto je prodala zastavu napreavi fiatu put do autoputa. Ne mož i put i vodovod. Al' kad fijat zaposli 250.000 ljudi i žena , onda će se problem rešiti. Građani sela Badnjevca se selu u Kragujevac gde ima posla , a bogami i vode.
Nemaš viziju Jelice
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:45 02.03.2009

Re: nemož i jare i pare

Vala stvarno...mada ako se ovako nastavi, ne znam koliko će biti radno sposobni...

Građani sela Badnjevca


Unfuckable Unfuckable 22:45 02.03.2009

Re: nemož i jare i pare

dajbt
posle kukaju kako ljudi napuštaju selo, a ne mož' jedna dozvola da se dobije
a da su izbori, sve bi prštalo od turanja cevki i sečenja vrpci.
Tko je na vlasti u Općini ?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:46 02.03.2009

Re: nemož i jare i pare

Pobednici.
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 23:39 02.03.2009

Re: nemož i jare i pare

sta ce bre seljaku vodovod. nek iskopa bunar pa nek pije. - ovo mi je pre par godina rekao opstinar kad sam ga pitao na slicnu temu - zasto selo koje ima problem sa endemskim nefritisom ne dobije vodovod i zdravu vodu.
NNN NNN 23:54 02.03.2009

Još jedno selo

Opština Smederevska Palanka, okrug Podunavski ... mada mi više volimo da se zovemo Šumadija, al' šta ćeš ... Elem, iz pouzdanih izvora, zaposlenih u osnovnoj školi u selu Kusadak znam da već godinama voda u školi nije za piće... Sad, tu se ne zna ko je luđi: opština koja ne rešava problem već godinama, ili roditelji koji puštaju decu da dolaze u školu bez vode za piće za poneti.. iako ih iz škole stalno mole da vode računa o tome... Opštinu je baš briga, mada daleko od toga da je selo, (a samim tim i škola) malo (k'o da bi i to bilo neko opravdanje )..ima preko 5600 stanovnika... Zato što ih je inače baš briga za bilo šta (očajna lokalna vlast od vajkada), a roditelji.. izgleda da je i njih baš briga.. pod parolom su: Ma, jes, šta će da im bude... Luda zemlja, ludi ljudi
BFN
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:21 03.03.2009

Re: Još jedno selo

stvarno ne znaš ko je nenormalniji...u Badnjevcu moj teča išao u školu, iako nema ni malog deteta ni unučeta i rekao im da ta voda nije ni za gledanje, a kamoli da je deca piju, digao dževu...oni kupili aparat za vodu, otišao teča da vidi, a aparat stoji u zbornici...
NNN NNN 13:49 03.03.2009

Re: Još jedno selo

a aparat stoji u zbornici..

Pa to je to.. ista priča.. Božesačuvaj!
BFN
49 41 49 41 00:24 03.03.2009

Ekologija

Se pisem na tvoj blog, se pisem kod A. Vasovica na blog, da pisem svoj blog; da begam sa bolga?!?

What do you want?!?
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:22 03.03.2009

Re: Ekologija

Biraj si sam, velik si dečko...a ako se ja pitam, napiši blog
49 41 49 41 16:54 03.03.2009

Re: Ekologija

, velik si dečko...

Hvala na komplimentu; a, tako cu se osecati; do veceras!

"Princeza"je veceras-Glavni MANAGER, restorana VISOKOG Nivoa.
VLASNIK se; opet zapio, "sto mu ne ide ide bas od ruke"-svaki dan - svaki drugi!
A, posle "mamin sin" - je glava u kuci.
Ja sam tada mali decko.

Time, time, time; a, mi smo duzni ko grcka!
Neko, kaze "samo" 3000 mil.; vec se pominje i celih 11000 mil. (milijardi-naravno!).
Veliki, naravno jos vise otimaju; a ja pokusavam da "strpnem".
Odnosno, osecam se kao plivac uz brzu reku; a, ajkule oko mene.

A, vani ZIMA -zima REZI!


leopold_lady leopold_lady 01:29 03.03.2009

Mislila na tebe danas....

... mislim mojoj Aleksandri da poklonim tvoju i Goricinu knjigu - za 8-mi mart ... Nekako mi to eto palo na pamet....

Uh... Kao nezavršeni inžinjer šumarstva - trebala bi da se malo više aktiviram u odbrani prirode - a ne napadanju ljudi,ali kad sagledaš stvari - da ljudi ne zagađuju prirodu - ne bi imali toliko problema - koliko imamo sada.... Da sada ne govorim o statistikama (nije mi jača strana-ali google bi mogao poslužiti- za one koje to stvarno zanima).... Ipak,moram reći da odziv na raznoraznim akcijama koje su studenti i profesori Šumarskog fakluteta (u moje vreme) imali - malo je se ljudi zaista odazivalo.I oni koji su se odazivali - to su radili isključivo ili zbog ocena ili zbog novca .... Možda je sada stanje bolje (volela bih) ,ali ako nije - žalosno je ....... Mislim da je obaveza svakog čoveka ako već boravi na teritoriji prirodnog rezervata,šumskog dfobra ili uopšte u prirodi - da i ako donese sa sobom neke stvari (recimo ako se pravi piknik ili neka slična akcija) da pazi na prirodu i da kada krene u "civilizaciju" sa sobom ponese i onaj deo koji je doneo - tj.,naci otpadke,skloni tj. otkloni sve što bi moglo da ošteti šumu ili celokupnu "civilizaciju" (ugasi vatru ako je paljena,vidi da li je sve kako bi trebalo da bude iza čoveka)..... Na žalost - slabo se ta osnovna pravila poštuju i zbog toga rastu i deponije i izbijaju požari.... Ali.....Oni koji bi trebalo da čitaju ovo - neće pročitati .... Normalni i pametnim ljudima je dovoljno jednom u životu napomenuti određene stvari....Onim drugim - ni 100000 puta - ne vredi......

Malo je duže,ali nadam se da sam bila dovoljno razumljiva......
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:24 03.03.2009

Re: Mislila na tebe danas....

Ideja ti je baš dobra

A, ovo drugo, nije dugačko, zašto...razumljivo jeste, ali treba ponavljati, ponavljati, ponavljati...sa dodatkom ličnog primera.
hogubadagri hogubadagri 02:33 03.03.2009

ah

Ja znam za jos jedno selo koje ima isti problem koji se ne resava iz podjednako bizarnih razloga vec 8 godina, a gotovo sam siguran da postoji jos barem 100 sela sa istim problemom. propast
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:26 03.03.2009

Re: ah

E, daj nam napiši i taj slučaj. Ta sela nisu samo imena, to su ljudi sa imenima i prezimenima, sa decom, živi ljudi koji pokušavaju da žive u tim selima.
mungos92 mungos92 02:50 03.03.2009

Eto ideje za bizMis!

Pošto si ti, kumo, u bratskoj nam & jedinstvenoj Sloveniji, vidi tamo pošto kila nji'ove lepe & čiste naravne vode, te koliki je popust na veću količinu & unapred ugovorene isporuke. Kako sam ubedjen da si tamo uvažeTa em cenjena, onoliko, siguran sam da bi ti učinili cenu... A onda da nadjemo vezu kod čika Stipice, The Nesalomivog (bez njega ni vetar tamo ne može za džabe da prelazi!) da nas ne oderu za crevce preko lijepe naše teritorije (za BiH već imam neke veze), pa pravo u Badnjevac!
Srce Šumadije v zdelovanju z naravo! A?

Mungos, The Praktični Bizmismen
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:27 03.03.2009

Re: Eto ideje za bizMis!

da...pored onolike vode u Srbiji...ura! pored kragujevačkog vodovoda koji prolazi pored sela koje vode nema...ura!
Eh, kume moj...
49 41 49 41 05:42 03.03.2009

Zedni badnjevcanci

Jelica Greganović Jelica Greganović 10:28 03.03.2009

Re: Zedni badnjevcanci

Šta ovi šočići imaju na glavama? Ove svetle bućkice? To neka sorta sa frizurom?
49 41 49 41 14:54 03.03.2009

Re: Zedni badnjevcanci

Jelica Greganović
Šta ovi šočići imaju na glavama? Ove svetle bućkice? To neka sorta sa frizurom?

Sorta sa ukrasnim buckicama.
Mislim, da sam negde objavio na tvom blogu; mamu patkicu sa ukrasnom cubom.
Meni je izgledala prelepo, iako sam i ja prvi put video takve na slici.

Za golubove znam, jer sam gajio takve; koji su imali razne vrste cuba ili ukrasnu ruzu od perja na grudima.
Tkz. djulije (tuski naziv).
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:03 03.03.2009

Re: Zedni badnjevcanci

Ružice? Lepo
49 41 49 41 05:55 03.03.2009

Pec, Sarajevo, Kranj

Su nekada vazili za podrucja sa najkvalitetnijom pitkom vodom.
-Izvorista Decanske bistrice; sa Rugovske klisure i Prokletija.
-Izvorista Vrela Bosne; Jedne od najkracih reka.
-Izvorista Karavanki; Kokrica.
nekad-bio-kuki nekad-bio-kuki 06:07 03.03.2009

izvini

sa badnjevackog sajta iskopirah sledece:

Сељани подмирују потребу у води највећем делом из копаних ђермова, а мањим с извора и чесама. У Бадњевцу има око 90 ђермова, и то: 66 ручних с котлајком или кофом, 20 на вретено, 6 на прекретушку и 4 на точак. Међу изворима истичу се својом јачином: Чесма, Стублина и Слатина у Горњем Крају. Чесма је у равници, под брдом. Озидана је од камена, тече на две луле и најјача је жива вода у целом селу. Стублина и Слатина такође су озидане. Рогачки и Нешићки Бунар у Миљковском Крају незнатнији су.

ili je to neki istorijski podatak ili marketinski trik (malo da se falimo) ili ..... pu, pu, pu, ne smem ni da pomislim a kamoli da kazem?

Jelica Greganović Jelica Greganović 10:34 03.03.2009

Re: izvini

Ima izvora i ima vode, ima i bunara. Neki od njih nisu dovoljno duboki. Neki od njih su usred njiva. Voda koja se sakuplja u bunarima iz kojih se puni vodovod je problem, godinama već sporna, potvrđeno, do te mere da, kao što rekoh, bi trebalo prvo očistiti cevi, pa tek onda upotrebljivu vodu kroz njega puštati. To i jeste najveći apsurd, uz tu silnu vodu, seljaci nemaju tekuće, pitke vode, a opština ne trza. Zbog toga je i pitanje kakvu vodu, kao zamenu, koriste seljaci koji nemaju izbora.
Moj stric ima bunar, sa dobrom vodom, od njega sav komšiluk vuče vodu u kantama, kanisterima...pogledaj početak priče "Anče", tome služi kanister iz prvog pasusa.
nikvet pn nikvet pn 10:02 03.03.2009

A ...

... Bora Jović ? Čini mi se , kako beše ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:35 03.03.2009

Re: A ...

Bora Jović je iz par sela dalje, ako se ne varam iz Nikšića kragujevačkog.
nikvet pn nikvet pn 11:15 03.03.2009

Re: A ...

Mislio sam otud one lude pare u selu 90-tih - prvoligaški stadion, megaplastenik ... A osnovno eto nije urađeno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:32 03.03.2009

Re: A ...

Pravo da ti kažem ni ja nikad nisam shvatila otkud im pare za taj stadion...koji im sada onoliko koristi...a plastenik i farma se zalivaju, čik pogodi kojom i kakvom vodom...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:06 03.03.2009

Da se nisu kome zamerili

Kažu, da kad su se meštani jednog sela u opštini Svilajnac žalili što su jedne zime ostali zavejani, a do svih sela sneg očišćen, sem do njihovog, Bidža im poručio:
Će se čisti, kad se poravite.

Nije potrbno ni isticati da jedino u tom selu većina, na prethodnim izborima, nije glasala za Bidžu.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 15:28 03.03.2009

Hahahahah..pa da si

poslanik u Slo parlamentu pa i da uradis nesto, ovako nema skoro izbora.(bar ne javno!).pa poslanici ne svrcu medj narod..a i sta ce ti voda...tamo, kad si u Lju! hahahahaha
Samo kad Sumadija bude Pokrajina mozes da racunas da ce se stvar urediti..eto!
poz i preporuka...naravno!
BKC
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:42 03.03.2009

Re: Hahahahah..pa da si

ama, Cole, to što ja ne živim tamo, to još uvek ne znači da ti ljudi ne treba da imaju pitku vodu, tj. da je u redu da imaju zagađen vodovod i vodu opasnu po zdravlje
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 15:52 03.03.2009

Re: Hahahahah..pa da si

Jelica Greganović
ama, Cole, to što ja ne živim tamo, to još uvek ne znači da ti ljudi ne treba da imaju pitku vodu, tj. da je u redu da imaju zagađen vodovod i vodu opasnu po zdravlje


Naravno da ne znaci....ali bi to morali da brinu poslanici, odbornici i svi drugi PLACENI ZA TO!!!

Jelica Greganović Jelica Greganović 17:37 03.03.2009

Re: Hahahahah..pa da si

znam...ali Badnjevac još uvek vode nema...
jesen92 jesen92 19:36 03.03.2009

Re: Hahahahah..pa da si

...iskreno, nije mi jasno iz teksta, a nazalost nisam obavestena iako zivim u kg, iz kog vodovoda oni dobijaju vodu i sa cim je ta voda zagadjena...ako je voda iz bilo kog legalnog vodovoda ne bi mogla da bude toliko zagadjena da se ne preporucuje ni za kakvu upotrebu....Ne mogu da verujem da u obdanistu daju deci zagadjenu vodu.....
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:05 03.03.2009

Re: Hahahahah..pa da si

Voda koja je u vodovodu je iz bunara, koji se nalaze u selu i pored kojih je, kao što napisah gore i otpad iz Zastave, dovezen nakon bombardovanja. Dakle, kroz seoski, legalni vodovod teče seoska voda. Više inspekcija je već bilo u selu i utvrdilo gore navedeno: ne da nije pitka, nego nije ni za pranje ruku. Ispekcije su tražile da se voda zatvori. Da bi se ponovo pustila (pod uslovom da se dovede u stanje koje predviđaju zdravstveni standardi) mora da se najpre očisti vodovod. Drugu vodu nemaju, ni u školi, ni u obdaništu, iz česme teče pomenuta, sporna voda. Jedini način da drugom vodom poje decu je da vodu kupuju ili donose sa privatnih, dovoljno dubokih bunara.
U tome i jeste problem, što već godinama iz legalnog vodovoda teče voda koju su inspekcije u više navrata ocenile kao apsolutno neupotrebljivu.
Ako te zanima, javi se na pp, mogu da ti organizujem čitanje rezultata analiza i zahteva inspekcija.
jesen92 jesen92 23:44 03.03.2009

Re: Hahahahah..pa da si

Voda koja je u vodovodu je iz bunara, koji se nalaze u selu i pored kojih je, kao što napisah gore i otpad iz Zastave
....e bas cu da se raspitam kod jednog kolege, koji je bio neki koordinator i vazna osoba u vezi ciscenja Zastave od piralena, o kom se otpadu radi...i dalje ne mogu da verujem da preselili otpad u selo ....kad nesto saznam javicu se, ne sumnjam u tvoje informacije
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 10:07 04.03.2009

Re: Hahahahah..pa da si

Jelica Greganović
znam...ali Badnjevac još uvek vode nema...



Naravno ..da je tvoja inicijativa vise nego OK, ja sam komentar napisao na brzinu...pokusavajuci da tvoju "privatnu" inicijativu prevedem na teren oficijelne animacije onih koji primaju platu da RESE taj problem,,,,koji je samo edan od mnogih primera bahate vlasti koja bi radije da se bavi svetskom politikom a ne resavanjem malih, onih svakodnevnih, ljudskih problema...ONI su potpuno oguglali na tu vrstu problema, ekologije, vode, kanalizacije, struje, grejanja..... evo sad ce na Kopaoniku da raspravljaju bas o tome ???
Pozdav Badnjevcu!
bkc
ps: njihov problem je sto pripadaju Batocini, mada je predsednik opstine Batocina, od skora i predsednik DS-a za Sumadiju...pa bi mogao malkice da zavrne riukave...
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:13 04.03.2009

Re: Hahahahah..pa da si

Auuu, ovo poslednje je dobro ili...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:58 04.03.2009

Re: Hahahahah..pa da si

Jelica Greganović
Auuu, ovo poslednje je dobro ili...



To je jedina varijanta koja funkcionise u Srbiji, Covek se zove Radisa Milosevic..i to mu je posao, bar bi trebalo!!!
Dakle Badnjevcani put pod noge pa ispred opstine dok ne procuri,.,..nema druge, smesno ili ne, ali istinto!
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:01 04.03.2009

Re: Hahahahah..pa da si

Već su bili u više navrata...to kod njega ne pije vodu...
49 41 49 41 20:40 03.03.2009

Voda nasusna

deda92 deda92 21:10 03.03.2009

evo rrresenjaa



da znate Jelice da su samo badnjevci ugrozeni lako bi se to resilo, ali badnjevi su svuda oko nas
za svakakve se gloposti pronadu pare pa i sponzori
neka raspisu koncesiju valjda ce se misko prihvatiti i da sredi malo svoje imanje a ne da gradi jos neki d. siti
ako to ne uspe zvati profu baltazar


pozz
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:31 03.03.2009

Re: evo rrresenjaa

Zato i treba da svako pomene Badnjevac za koji zna, posebno sada kada počinje ta akcija čišćenja Srbije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:12 03.03.2009

selo

Jeste da svi iz sela beže, mada baš bi bilo fino i preporučljivo kad bi ipak ostajali u tim selima, pa za nas uzgajali sve ono što kupujemo na pijacama.


Gresis Jelice, ne bi bilo fino kad bi ostajali, finije bi bilo kad bi jos vise i brze bezali. Ali to je posebna tema.

A sto se vode tice, pa to je problem u ogromnom broju sela u Srbiji. U valjevskom kraju skoro ni jedno selo nema normalno snabdevanje vodom. Pojedina se snabdevaju iz nazovi vodovoda iz kojih NIKADA nije kontrolisan kvalitet vode, Neka nemaju nikakav vodovod, druga imaju cevovod ali u njima vode ima samo par meseci u toku godine i sl...
U svakom slucaju hvala ti za ovaj tekst, neka i sajber populacija bar vidi kako se zivi u selima.
I ponovo napomena: Badnjevac nije izuzetak.

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:37 03.03.2009

Re: selo

Za njih bi sigurno bilo bolje kad bi kao što ti kažeš što više i što brže bežali, bar kako sada stvari stoje. Ipak, sigurna sam da bi, u uslovima kada bi cenili te ljude i ta sela, bilo dobro da što više ljudi tamo ostane, ko će da se bavi srpskim potencijalom - poljoprivredom, ako oni neće.
A, to da širom Srbije vode nema, to znam i to je sramota. Još veća sramota je što se o tome ne govori i što se ti ljudi ostavljaju tamo da sa tim žive, kao građani drugog reda. Da u nekoj od beogradskih ulica ili boženedaj krajeva, tako nestane voda ili da je takva, kao što sam već napisala, to bi bila dreka do neba. Ovako, daleko od očiju, daleko od srca.
Znam da Badnjevac nije izuzetak i to je ono što je, evo da ponovim - SRAMOTA.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:01 03.03.2009

Re: selo

Ipak, sigurna sam da bi, u uslovima kada bi cenili te ljude i ta sela, bilo dobro da što više ljudi tamo ostane, ko će da se bavi srpskim potencijalom - poljoprivredom, ako oni neće.


Druga tema ali kad bas hoces da trolujem tvoj blog neka ti bude :)

To sto se zove "odumiranje sela" je pozitivan proces ma koliko na prvi pogled izgledalo nelogicno mozda cak i nehumano. To sto taj proces vlast, umesto da ga podstice smatra negativnim, je znak koliko se vlast razume u poljoprivredu i koliko je to uopste zanima. Na tu demagogiju o ljubavi prema selu i kao zaljenjem zbog "odumiranja" pokupe po koji glas od seljaka, a ovi u svom neznanju misle da su uvazeni. Cista demagogija.

Visoko razvijene zemlje koje se smatraju poljoprivrednim (Svajcarska, Holandija....) imaju nekoliko procenata poljoprivrednog stanovnistva, a kod nas je to preko 40 ili cak preko 50 ako bi one iz Batocine, Mionice, Ljiga....tretirali kao ruralno stanovnistvo sto mirne duse mozemo. Vecini stanovnika tih "ni selo ni grad" mesta, se bavi poljoprivredom bar kao dopunskom delatnoscu.

Savremenu poljoprivredu cini savremena tehnika i tehnologia u proizvodnji, a ne idilicne mobe i pesme zetelaca.
Nece oni (seljaci) bolje ziveti ako ih gradsko stanovnistvo bude vise cenilo, vec ako za svoje proizvode uzmu vise novca. A uzece ga onda kad onih koji te proizvode kupuju (gradsko stanovnistvo) bude mnogo vise nego onih koji ih proizvode (seljaci), pa cenili ih ovi ili ne.

Mozda na prvi pogled apsurdno ali samo razvoj industrije (koja ce da primi visak seoskog stanovnistva) moze pomoci selu. Za sada je bavljenje poljoprivredom uglavnom nuzno zlo, dakle zlo.

Jelica Greganović Jelica Greganović 23:44 03.03.2009

Re: selo

qq, znaš li onda kako je u Slo...onda je ovde 50 odsto ruralnog stanovništva, koje proizvodi 4 odsto BDP, a diže dreku i zahteva kao da proizvodi bar 10 puta više, još kako uđosmo u EU, lepota do boga, dižu galamu da ti uši otpadnu za par čabrica mleka.
Mada, sa ovim poslednjim ne znam bih li se složila, tako je napravljena Zastava, otišli seljaci sa njiva da prave automobile...a posle ni automobila ni kukuruza...mada, nikad se time nisam baš, baš bavila...i ne kažem, možda si u pravu...a da je sada bavljenje poljoprivredom i još u ovim uslovima - zlo, jeste, u pravu si.
jesen92 jesen92 00:04 04.03.2009

Re: selo

Mada, sa ovim poslednjim ne znam bih li se složila, tako je napravljena Zastava, otišli seljaci sa njiva da prave automobile...a posle ni automobila ni kukuruza...mada, nikad se time nisam baš, baš bavila...i ne kažem, možda si u pravu...a da je sada bavljenje poljoprivredom i još u ovim uslovima - zlo, jeste, u pravu si.
...hcm je skroz u pravu..ako se pogledaju statistike razvijenih zemalja moze se viditi da se poljoprivredom bavi max do 5% stanovnistva....Kod nas 50%..medju njima i neki koji se ozbiljno bave ali sta vredi kada oni koji upravljaju ovom zemljom uvoze luka, krompir, kupus i slicne proizvode pa seljaci ne mogu na pijacama da prodaju sve sto proizvedu..kad dodje jesen i sve se zasareni...tuga bozija kad vidis one gomile dzakova paprike koji na kraju propadaju...
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:23 04.03.2009

Re: selo


Mada, sa ovim poslednjim ne znam bih li se složila, tako je napravljena Zastava, otišli seljaci sa njiva da prave automobile


Ne mesaj samoupravnu zastavu sa industrijom ko boga te molim :)
I taj BDP je zanimljiv. Opet Holandija za primer i to kao zemlje koja je jedna od najvecih izvoznica poljporivrednih proizvoda u Evropi . Ucesce poljoprivrde u BDP kod njih je ispod 2% a kod nas preko 10. Do skoro bio 20.
Nema zemlje gde je veliko ucesce poljoprivrede u BDP i sa visokim procentom seoskog stanovnistva a da je razvijena.
Prica o poljoprivredi kao nosiocu razvoja kod nas i nasoj sansi je prilicno diletantska. Ne mislim na tebe naravno.

PS. Sve ovo ti prica neko ko se bavi iskljucivo poljpopivredom :)



hoochie coochie man hoochie coochie man 00:27 04.03.2009

Re: selo

ali sta vredi kada oni koji upravljaju ovom zemljom uvoze luka, krompir, kupus i slicne proizvode pa seljaci ne mogu na pijacama da prodaju sve sto proizvedu


E to je to....

Ok konkurencija. To se mora prihvatiti, ali sve zemlje, cak i clanice EU, jos uvek stite svoju poljoprivredu zbog vaznosti proizvodnje (hrana) a sa druge strane zbog toga sto je ta proizvodnja niskoprofitabilna po definiciji.
jesen92 jesen92 00:56 04.03.2009

Re: selo

a sa druge strane zbog toga sto je ta proizvodnja niskoprofitabilna po definiciji
..normalno, samo MI vidimo sansu u poljoprivredi...to svi pricaju od politicara do obicnih gradjana...ja bih im postavila zadatak da izracunaju koliko malina(nas brend) treba da proizvedu da kupe jedan automobil.....koliko svinja....itd....
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:20 04.03.2009

Re: selo

..normalno, samo MI vidimo sansu u poljoprivredi


Ta sansa ne postoji. I ko prica o poljoprivredi kao sansi, ili ne zna o cemu prica ili demagogijom pokusava da se dodvori biracima sa sela, ako je o politicaru rec.
Iskustvo ostalih je pokazalo da je poljoprivreda grana od koje moze normalno da zivi par procenata stanovnistva i to pod uslovom da budu zasticeni od strane drzave i da ta proizvodnja bude subvencionisana.
Jedini ministar (ministarka) koja je shvatala problem i koja je imala jasnu ideju sta i kako treba da se radi u poljporivredi je Ivana Dulic Markovic. Ostali blage veze o tome nemaju i resor poljoprivrede se daje partijskim zasluznicima koji sa tom delatnoscu nemaju nikakvih dodirnih tacaka .

Ni jedna partija nema nikakvu ideju sta sa selom i poljoprivredom i ta proizvodja je prepustena stihiji i delovanju raznoraznih uvoznika, tajkuna, mesetara....

Jedina prica u predizbornoj kampanji svih partija je o tome kako ce, eto, kad oni dodju na vlast povecati agrarni budzet ,a kako se taj budzet trosi niko ni ne pominje. A trosi se apsolutno van svakog razuma. Ni jedan budzet ne moze biti dovoljan ako se pogresno trosi.

Ali to je vec nasa seljacka prica da ne trolujem vise Jelicin blog :)
49 41 49 41 13:44 06.03.2009

Re: selo

Mada, sa ovim poslednjim ne znam bih li se složila, tako je napravljena Zastava, otišli seljaci sa njiva da prave automobile...a posle ni automobila ni kukuruza...mada, nikad se time nisam baš, baš bavila...i ne kažem, možda si u pravu...a da je sada bavljenje poljoprivredom i još u ovim uslovima - zlo, jeste, u pravu si.

Misljenje koga se drzim bar 30 god. Bravo.
Mogli smo i imali smo potencijal da budemo poljoprivdna zemlja najaca u regionu i daleko, daleko sire.

Ibarski Kolasin se preselio u Kragujevac, opusteo. Ostali samo stari.
Vojvodina, opustela; zitnica evrope.
Ravna Metohija, druga zitnica, opustela i zarasla u korov. Zemlja, crnica; kamen da posadis niko bi!
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:31 06.03.2009

Re: selo

vidi, ja ne kažem da sam u pravu, to je moje skromno mišljenje, spremna sam da me neko ubedi u suprotno, argumentima naravno...ja to možda gledam usko, mikrosvet, znam kako se to odrazilo na moju familiju...
miloradkakmar miloradkakmar 08:58 04.03.2009

Поспремање


Када би очистили поједине главе и чешће поспремали по Србији , онда би и бадњевачка деца пила здраву воду.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:34 04.03.2009

Re: Поспремање

Slažem se.
49 41 49 41 13:52 04.03.2009

Bohinj

Da obojim blog i obnovim secanja.

Avgust; valjda bese; ne ovako lepo.
Kisa sasula, bol u misicima listova; do gaca mokar.
Od Triglava dovle -13 urcah!
U rancu prazna pljoska "Pleterskog"- ne mozes se smokrit makar i iznutra.
Zetona, za TOPLI TUS - naravno u kampu nema; ko to radi na svetu nedelju?!?

Buc u vodu bohinjsku i plivaj, plivaj, ...u kisno - hladnjikavo/sumaglicavo nedeljno popodne;
dok te ne mine bol u telu i jad u dusi.

Neko rece nema vode?!?
Bilo ju je do u svaku poru.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana