Novi skandal: Zakon povučen posle pritiska SPC

Goran Miletic RSS / 04.03.2009. u 18:29

Vladaju oni ili Irinej ??
Vladaju oni ili Irinej ??
Nedopustivo povlačenje Zakona protiv diskriminacije iz procedure

Koalicija protiv diskriminacije naoštrije osuđuje povlačenje Zakona protiv diskriminacije iz procedure u Skupštini Srbije. Posebno zabrinjava činjenica da je zakon povučen posle pritiska Srpske pravoslavne crkve i drugih tradicionalnih verskih zajednica.

Prvi model zakona protiv diskriminacije urađen je još 2001. godine, a koalicija je 2005. usaglasila modele ovog i Zakona protiv diskriminacije osoba sa invaliditetom. Tada je otpočelo lobiranje za usvajanje oba zakona. Zakon protiv diskriminacije osoba sa invaliditetom je usvojen 2006. godine, dok opšti antidiskriminacioni zakon nije stavljan na dnevni red i pored zahteva nekih parlamentarnih stranaka.

Nakon poslednjih izbora i formiranja Ministarstva za ljudska i manjinska prava, Koalicija protiv diskriminacije radila je zajedno sa ministarstvom na izradi konačnog nacrta zakona. Rad je podrazumevao najširu javnu raspravu u kojoj su učestvovali svi zainteresovani akteri i trajao je skoro 6 meseci.  Ovakav zajednički rad je od strane međunarodnih organizacija i domaće javnosti ocenjen kao najbolji model saradnje vlasti i civilnog društva, naročito posle usvajanja zakona od strane Vlade i upućivanja u Skupštinu Srbije. U toku javne rasprave nije bilo bitnijih primedbi na verziju zakona koja je upućena Skupštini Srbije na usvajanje.

Manje od 24 časa pre otvaranja sednice Skupštine Srbije, verske zajednice na čelu sa Srpskom pravoslavnom crkvom zahtevale su da se zakon ne donosi zbog člana 18. koji regulište diskriminaciju u oblasti verskih prava i člana 21. koji reguliše zabranu diskriminacije u poglednu rodnog identiteta i seksualne orijentacije.

Koalicija protiv diskriminacije poziva Vladu Srbije da zakon vrati u skupštinsku proceduru i da ga usvoji u neizmenjenom obliku, s obzirom da je zakon usvojen od strane Vlade i dobio podršku od strane Odbora za evropske integracije Skupštine Srbije. Koalicija napominje da član 44. Ustava Republike Srbije predviđa odvojenost crkava i verskih zajednica od države. Istovremeno, Koalicija protiv diskriminacije očekuje da zaštita protiv diskriminacije bude zakonom garantovana za sve manjinske grupe u punom obimu i u skladu sa međunarodnim standardima koji obavezuju Republiku Srbiju.

 

Članice Koalicije protiv diskriminacije:

Centar za unapređenje pravnih studija

Švedski Helsinški odbor za ljudska prava

Gej-Strejt Alijansa

Inicijativa mladih za ljudska prava

Anti-traficking centar

Mreža odbora za ljudska prava (CHRIS network)

Labris

Udruženje studenata sa hendikepom

Inicijativa za inkluziju „VelikiMali“

Gejten

Atačmenti



Komentari (180)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelena Milić Jelena Milić 18:33 04.03.2009

sad videh

i stavih vvest i kod mene

S K A N D A L
alpeot alpeot 18:38 04.03.2009

Re: sad videh

Jelena Milić
i stavih vvest i kod meneS K A N D A L


Skandal nad skandalima. Posle Kovacevica, vlada Srbije u pravnim pitanjima trazi savete od verskih grupa! Dobar dan, vlado Srbije, za informaciju: znatno nam je lakse kada vidimo da verujete u ruzicaste jednoroge i ljude bez oca koje je rodila devica, a koji podizu poluraspadnute leseve iz mrtvih. Sad bar znamo da smo u vlasti ludaka.
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:20 04.03.2009

Re: sad videh

Skandal nad skandalima. Posle Kovacevica, vlada Srbije u pravnim pitanjima trazi savete od verskih grupa! Dobar dan, vlado Srbije, za informaciju: znatno nam je lakse kada vidimo da verujete u ruzicaste jednoroge i ljude bez oca koje je rodila devica, a koji podizu poluraspadnute leseve iz mrtvih. Sad bar znamo da smo u vlasti ludaka.

oće i oni da im igraju 72 hurije na zelenoj livade de je vazda lepo vreme.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:06 04.03.2009

Re: sad videh

Jelena Milić
i stavih vvest i kod mene

S K A N D A L

Eto....za to si glasala, umesto da ideš na pecanje..o))
Pa rekao čovek čim smo ga prvi put izabrali - Crkva treba da se pita -

Nego, imam neki osećaj da sa gomilom ovih afera, od Legijinog plastičnog pištolja, preko Bracanovićevog današnjeg puštanja, pa državne tajne vezane za kafanskog siledžiju, i ovog sa povlačenjem antidiskriminativnoga zakona, kriju nešto veliko.
A to veliko bi mogao biti dil oko luke za koji je nakon onoga što je Đilas kazao večeras, bolje reći onoga što je promucao izvesno da je postignut. Ako je onako kako ja to mislim onda je to najveći lopovluk ovoga veka u gradu Beogradu. A glavni dobitnik je na Kopaoniku, sa Tadićem, Lukašenkom, Đelićem, Dinkićem i družinom u skijaškim odelima....
Tako se bori protiv krize...
blackbox92 blackbox92 22:09 04.03.2009

Re: sad videh

Jelena Milić
i stavih vvest i kod mene

S K A N D A L

Religiozna demokratija.
Crkve brinu o našoj duhovnoj vertikali, a njene NVO su zadužene za prosvećivanje omladine.
debela.hladovina debela.hladovina 10:44 05.03.2009

Re: sad videh

Drago Kovacevic

Ako je onako kako ja to mislim onda je to najveći lopovluk ovoga veka u gradu Beogradu. A glavni dobitnik je na Kopaoniku, sa Tadićem, Lukašenkom, Đelićem, Dinkićem i družinom u skijaškim odelima....
Tako se bori protiv krize...


Ja sam mislio da je dobitnik u lopovluku - lopov.
teskabudala teskabudala 14:27 05.03.2009

Re: sad videh

http://www.znanje.org/i/i26/06iv04/06iv0424/godine%20raspada%20i%20NATO%20agresija_files/image001.jpg
vracarac92 vracarac92 17:01 05.03.2009

Re: sad videh

Nego, imam neki osećaj da sa gomilom ovih afera, od Legijinog plastičnog pištolja, preko Bracanovićevog današnjeg puštanja, pa državne tajne vezane za kafanskog siledžiju, i ovog sa povlačenjem antidiskriminativnoga zakona, kriju nešto veliko.
A to veliko bi mogao biti dil oko luke za koji je nakon onoga što je Đilas kazao večeras, bolje reći onoga što je promucao izvesno da je postignut. Ako je onako kako ja to mislim onda je to najveći lopovluk ovoga veka u gradu Beogradu. A glavni dobitnik je na Kopaoniku, sa Tadićem, Lukašenkom, Đelićem, Dinkićem i družinom u skijaškim odelima....
Tako se bori protiv krize...

Gradonacelnice, zasto smesta banujete sve koji pomenu vasu RSK proslost? Necista savest?
alpeot alpeot 18:34 04.03.2009

Uzas!

Ovo je kriminalno... SPC je presla Rubikon. Posle ove svinjarije, nuzno je ujediniti sve gradjanske snage u jedan front, a moramo se suprotstaviti udruzenoj zlocinackoj organizaciji pod imenom SPC.
vracarac92 vracarac92 18:46 04.03.2009

Re: Uzas!

Ovo je kriminalno... SPC je presla Rubikon. Posle ove svinjarije, nuzno je ujediniti sve gradjanske snage u jedan front, a moramo se suprotstaviti udruzenoj zlocinackoj organizaciji pod imenom SPC.

A ostalim "tradicionalnim verskim zajednicama" koje su zajedno sa SPC vrsile pritisak?
Mislim, ukoliko se neko suprotstavlja, neka se suprotstavlja svim verskim (Katolicka crkva, SPC, Mesihat) zajednicama koje su vrsile pritisak a ne samo jednoj.
Goran Miletic Goran Miletic 18:49 04.03.2009

Re: Uzas!

A ostalim "tradicionalnim verskim zajednicama" koje su zajedno sa SPC vrsile pritisak?
Mislim, ukoliko se neko suprotstavlja, neka se suprotstavlja svim verskim (Katolicka crkva, SPC, Mesihat) zajednicama koje su vrsile pritisak a ne samo jednoj.



Nisu sve vrsile pritisak... SPC i jos dve...
vracarac92 vracarac92 19:02 04.03.2009

Re: Uzas!

Nisu sve vrsile pritisak... SPC i jos dve...
Da, katolicka i Islamska zajednica. to sam i napisao.
Da ne bude zabune, slazem sa da su te tri zajednice preterale i da im zaista nije "posao" da se petljaju u te stvari.
alpeot alpeot 19:02 04.03.2009

Re: Uzas!

vracarac92
Mislim, ukoliko se neko suprotstavlja, neka se suprotstavlja svim verskim (Katolicka crkva, SPC, Mesihat) zajednicama koje su vrsile pritisak a ne samo jednoj.


Da, ja se suprotstavljam svim verskim zajednicama koje su vrsile pritisak. Generalno, mislim da je religija veliko zlo. Ovo nije prvi put da crkva ustaje protiv same civilizacije u pokusaju da je skrsi.
Goran Miletic Goran Miletic 19:03 04.03.2009

Re: Uzas!

Ne bih sad da ulazim u to koje su se dve usprotivile...
vracarac92 vracarac92 19:06 04.03.2009

Re: Uzas!

Da, ja se suprotstavljam svim verskim zajednicama koje su vrsile pritisak. Generalno, mislim da je religija veliko zlo. Ovo nije prvi put da crkva ustaje protiv same civilizacije u pokusaju da je skrsi.

To je tvoje pravo i tu nista nije sporno sve dok svojim suprotstavljanjem nekoga ne pocnes da vredjas ili na bilo koji nacin ugrozavas, sto ti zaista i ne cinis. Moja opaska se odnosila na to zasto si apostrofirao samo SPC a ne i Islamsku zajednicu i Katolicku crkvu koje su zajedno sa SPC stopirale donosenje tih zakona. Ovako moze se steci pogresan utisak da je samo SPC protiv tih zakona i da se samo SPC "mesa" u drzavnu politiku.
Ne bih sad da ulazim u to koje su se dve usprotivile...
Pa sam si napisao "tradicionalne"
alpeot alpeot 19:10 04.03.2009

Re: Uzas!

vracarac92
i tu nista nije sporno sve dok svojim suprotstavljanjem nekoga ne pocnes da vredjas ili na bilo koji nacin ugrozavas, sto ti zaista i ne cinis.


Religija je podlozna diskusiji i kritici, ili cak i poruzi, kao i svaka druga oblast drustvenog zivota. Nema tu nikakvih uvreda, ja svakako necu fizicki ugroziti nijednog vernika, ali zadrzavam sebi pravo da o religiji ili crkvi diskutujem kao o bilo kojoj sferi drustvenog zivota.


Dušan Maljković Dušan Maljković 19:12 04.03.2009

Re: Uzas!

Da, ja se suprotstavljam svim verskim zajednicama koje su vrsile pritisak. Generalno, mislim da je religija veliko zlo. Ovo nije prvi put da crkva ustaje protiv same civilizacije u pokusaju da je skrsi.


A kada je to crkva "ustajala" i pokušavala da "skrši" civilizaciju?
alpeot alpeot 19:15 04.03.2009

Re: Uzas!

Dušan Maljković
A kada je to crkva "ustajala" i pokušavala da "skrši" civilizaciju?


Katolicka inkvizicija, na primer. Zar heliocentricki sistem nije cekao na potvrdu onoliko vremena samo zbog terora crkve?
Dušan Maljković Dušan Maljković 19:20 04.03.2009

Re: Uzas!

alpeot
Dušan Maljković
A kada je to crkva "ustajala" i pokušavala da "skrši" civilizaciju?


Katolicka inkvizicija, na primer. Zar heliocentricki sistem nije cekao na potvrdu onoliko vremena samo zbog terora crkve?


Mislite heliocentrični?

Da, ali kakve to ima veze sa rušenjem civilizacije? Pa nije svet pao u anarhiju ili se vratio u kameno doba zato što Katolička crkva nije priznala heliocentrizam?
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:22 04.03.2009

Re: Uzas!

Da, ja se suprotstavljam svim verskim zajednicama koje su vrsile pritisak. Generalno, mislim da je religija veliko zlo. Ovo nije prvi put da crkva ustaje protiv same civilizacije u pokusaju da je skrsi.

i ja.
mislim da je zrelo za protest.
alpeot alpeot 19:29 04.03.2009

Re: Uzas!

Dušan Maljković

Mislite heliocentrični?Da, ali kakve to ima veze sa rušenjem civilizacije? Pa nije svet pao u anarhiju ili se vratio u kameno doba zato što Katolička crkva nije priznala helicentrizam?


Heliocentricni ili heliocentricki, svejedno (sta vam sada to znaci? Procitajte, na primer, ovo: "Geocentricki i heliocentricki eklipticki koordinatni sistem (The geocentric and heliocentric ecliptic coordinate system).
Milogradov-Turin, J. Vasiona, Année 21, p. 38 - 42))"

Nije svet pao u anarhiju ili se vratio u kameno doba, ali je razvoj civilizacije bio znacajno usporen. Zar time, u najmanju ruku, crkva nije ugrozila civilizacijski napredak? Veoma dobro znate da se to nije zaustavilo na nivou nepriznavanja, vec je crkva sprovodila teror nad pristalicama heliocentrizma.

Dušan Maljković Dušan Maljković 19:55 04.03.2009

Re: Uzas!

Nije svet pao u anarhiju ili se vratio u kameno doba, ali je razvoj civilizacije bio znacajno usporen. Zar time, u najmanju ruku, crkva nije ugrozila civilizacijski napredak? Veoma dobro znate da se to nije zaustavilo na nivou nepriznavanja, vec je crkva sprovodila teror nad pristalicama heliocentrizma.


Dakle, stigli smo od "uništenja civilizacije" do "usporenja njenog razvoja"... I to u svega nekoliko postova! Zanimljiv razvoj! Da li vam je poznato da je crkva dugo bila, naročito u Evropi, jedna od retkih centara pismenosti i prosvećenosti dok su zapravo sekularne feudalne vlasti onemogućavale obrazovanje stanovništva, kao i da se u okvoiru Crkve razvijala filozofija i teologija, tj. da nam je i Crkva dala vrhunske intelektualne plodove, bila pokrovitlje mnogim umetnicima, od Mikelanđela do Baha. Itd.

Takođe, ulogu nauke mnogi su kritikovali. Recimo, poznata je ona Adornova i Horkhajmerova o instrumentalizovanom umu nauke, koji proizvodi "tehnicističku civilizaciju". Nije li razvoj nauke doveo do razvoja vojske, a to civilizaciju dovelo u toku II svetskog rata i kasnije, u hladnoratosvkoj eri, na rub opstanka? Nisu li Ajnštajn sa jedne strane, a Hajzenberg sa druge razvijali nuklearno oružje?

Mislite o tome.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:40 04.03.2009

A spaljivanje

ljudi?
Super Stupid Super Stupid 21:09 04.03.2009

Re: Uzas!

alpeot

Da, ja se suprotstavljam svim verskim zajednicama koje su vrsile pritisak. Generalno, mislim da je religija veliko zlo. Ovo nije prvi put da crkva ustaje protiv same civilizacije u pokusaju da je skrsi.

Ako mislis na tzv. zapadnu civilizaciju u kojo je nastao i koncept ljudskih prava i stvari poput "zakona protiv diskriminacije" ona je utemeljena u hrišćanstvu. I sam koncept ljudskih prava je proistekao iz hrišćanstva - uzmi Bibliju da čitaš pa ćeš videti. Dakle ne da crkva ne pokušava da skrši civilizaciju nego je u temeljima (zapadne)
civilizacije a sve do pre nekih 300 - 400 godina crkva je bila ta civilizacija. A da je bilo mračnih epizoda poput inkvizicije - bilo je ali na osnovu toga se ne mogu donositi uopšteni zaključci.
Dušan Maljković Dušan Maljković 21:30 04.03.2009

Re: Uzas!

sam koncept ljudskih prava je proistekao iz hrišćanstva - uzmi Bibliju da čitaš pa ćeš videti. Dakle ne da crkva ne pokušava da skrši civilizaciju nego je u temeljima (zapadne)


Tako je. Sveti Pavle je po Badjuu osnivač univerzalizma, bez koga ne bi bilo ljudskih prava, koja su upravo univerzalna (konceptualno).
Lektorka Lektorka 22:04 04.03.2009

Re: Uzas!

Ali, znate, moram da primetim - pa, cemu ovde sada rasprava o pozitivnim i negativnim tekovinama da l' crkve, da l' nauke? Imamo vise nego konkretan problem - SPC (pardon, ne sama) je u stanju da zaustavi proceduru donosenja jednog izuzetno vaznog zakona u Skupstini Srbije, a vi o inkviziciji i nuklearnim bombama :)

Mene recimo zanima da li je drzava Srbija zaista sekularna? Ne mislim na papiru, na papiru je ona svakojaka i lepa k'o u CNN-reklami...
blackbox92 blackbox92 22:07 04.03.2009

Re: Uzas!

Goran Miletic
A ostalim "tradicionalnim verskim zajednicama" koje su zajedno sa SPC vrsile pritisak?
Mislim, ukoliko se neko suprotstavlja, neka se suprotstavlja svim verskim (Katolicka crkva, SPC, Mesihat) zajednicama koje su vrsile pritisak a ne samo jednoj.



Nisu sve vrsile pritisak... SPC i jos dve...

Sve su ravnopravne a jedna je ravnopravnija i uticajnija.

Čisto sumnjam da bi pritisak one druge dve imao takav efekat da SPC nije ispoljila svoj uticaj.
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:05 04.03.2009

Re: Uzas!

Alpeot
...a moramo se suprotstaviti udruzenoj zlocinackoj organizaciji pod imenom SPC


Mislim da ovakve kvalifikacije ne dolikuju raspravi iole akademskih gradjana. Mislim da ovo ne ide u prilog imidžu samog Bloga B92. O svemu se može govoriti, ali bez širenja mržnje i korišćenja prostačkih fraza.

Smatram da bi MODERATOR morao da reaguje i da spreči prizemne i pljuvačke napade Alpeota na SPC.
Smatram da bi se Alpeot morao stideti svog rečnika (ako ima obraza), te svoje frustracije iskaljivati drugde.

Da se razumemo, ja nisam advokat SPC, ali jesam advokat pristojnog diskutovanja o svim problemima.

Ovo o čemu se priča u ovom postu, nije problem SPC, već je problem Vlade Republike Srbije.
SPC ima svoje stavove po svim životnim pitanjima (uključujući i pitanje seksualne orijentacije naroda), to je njeno pravo.

Medjutim, Vlada treba da vlada. Vlada koju smo mi kao birači izabrali.

S tim u vezi, ukazujem da se Katolička crkva u Španiji žestoko bunila kada je vlada Španije poslala u parlament sličan zakon. Ali to nije dekuražiralo Vladu. Čak šta više, Vlada Španije je uspela, ne obazirući se na protivljenje tamošnje Crkve - koja ima jači uticaj na narod nego SPC u Srbiji - da, u španskom parlamentu, bude usvojen zakon kojim se dozvoljavaju ISTOPOLNI BRAKOVI. Time je Španija postala treća evropska zemlja. Ponavljam: jedna od tri zemlje Evrope u kojoj su dozvoljeni brakovi gejeva. Dakle, ignorisano je protivljenje tamošnje Crkve, što je potpuno ispravno.

Da li sam dovoljno jasan? Vlada jedne zemlje treba da vlada, bez obzira što se neke NVO (Crkva je jedna od njih, na kraju krajeva) mogu ne slagati i buniti.

Drugim rečima, sav bes onih koji su besni treba uputiti prema Vladi Republike Srbije, a ne prema SPC i drugim konfesionalnim grupacijama.
die hard die hard 00:43 05.03.2009

Re: Uzas!

Mislite heliocentrični?


E ovo je vec zlonamerno dosadno tlapljenje.
Dušan Maljković Dušan Maljković 00:47 05.03.2009

Re: Uzas!

Ha ha, a ja se zezao! Hteo sam da bacim dotičnog korisnika u sumnju, a vi sve ozbiljno shvatili i fokusirali se na taj deo...

Elem, šta beše tema?
corn mouth corn mouth 00:50 05.03.2009

Re: Uzas!

alpeot
Ovo je kriminalno... SPC je presla Rubikon. Posle ove svinjarije, nuzno je ujediniti sve gradjanske snage u jedan front, a moramo se suprotstaviti udruzenoj zlocinackoj organizaciji pod imenom SPC.

Klasicna zamena teza.
Nije SPC nista kriva, niti je ovde tema sta SPC i ostale crkve treba da propovedaju.
Vlada je kriva zato sto je prekrsila temeljno nacelo odvojenosti drzave od crkve, na kome pociva republika i sto je zapisano u ustavu.
Dušan Maljković Dušan Maljković 00:59 05.03.2009

Re: Uzas!

Dakle SPC niej odgovorna zbog svojih nazadnih stavova koje opet pokušava da implementira? Naravnod a je odgovornost na valdi što tako nešto uzima u obzir, a suprotno je navodnim vrednostima na kojima počiva njena platforma, ali ni SPC nije nikakvo nevinašce i nosi odgovornost za stanje u našem društvu. I to značajno!
irvas92 irvas92 01:26 05.03.2009

Re: Uzas!

maljkovic
Takođe, ulogu nauke mnogi su kritikovali. Recimo, poznata je ona Adornova i Horkhajmerova o instrumentalizovanom umu nauke, koji proizvodi "tehnicističku civilizaciju". Nije li razvoj nauke doveo do razvoja vojske, a to civilizaciju dovelo u toku II svetskog rata i kasnije, u hladnoratosvkoj eri, na rub opstanka?

dusane, trolujes bez veze jer se ovde govori o crkvi a ne o nauci. moj savet ti je da se drzis crkve jer ovo sto si napisao:
Nisu li Ajnštajn sa jedne strane, a Hajzenberg sa druge razvijali nuklearno oružje?

samo govori koliko o nauci nemas pojma.

misli o tome
Dušan Maljković Dušan Maljković 02:29 05.03.2009

Re: Uzas!

samo govori koliko o nauci nemas pojma.


Sjajan argument, priznajem. KAda hoćeš da pokažeš kako nešto neko ne zna, ti mu samo kaži da ne zna i to je dovoljno.

Ah da -- prićaću o čemu želim, a vi ućutkujte vašeg papagaja, ako ga imate.
corn mouth corn mouth 02:44 05.03.2009

Re: Uzas!

maljkovic
SPC nije nikakvo nevinašce i nosi odgovornost za stanje u našem društvu.

ako je drzava sekularna onda je odgovornost za stanje u drustvu u opisu posla vlade, a ne crkve (osim ako ne mislis na individualnu odgovornost). Ili mislis da srbija ne treba da bude sekularna, pa odgovornost prenosis na SPC?
Dušan Maljković Dušan Maljković 02:57 05.03.2009

Re: Uzas!

Odgovornost za stanje u društvu niej samo na državi, nego i na ne-državnim elementima: ustanovama, institucijama, NVO, inicijativama, i konačno samim građanima i građankama. U tom montekstu i SPC nosi deo odgovornosti. Ili mislite da jedan od centralnih ideoloških aparata Srbije nije odgovoran ni za šta što radi u političkom domenu jer je zaboga sve na kraju krajeva na vladi? Mi sada ne treba da osudimo SPC zbog ovoga, nego samo vladu, jer je stav SPC u redu, a vlade nije? Jasno je da je odgovornost uglavnom na vladi, ali abolirati SPC od odgovornosti za promociju konzervativno-društvene klime i za pokušaj sprečavanja zaštite diskriminisanih, to je van pameti.
corn mouth corn mouth 02:57 05.03.2009

Re: Uzas!

KAda hoćeš da pokažeš kako nešto neko ne zna, ti mu samo kaži da ne zna i to je dovoljno.

pa zeli da te podseti

irvas92 irvas92 03:01 05.03.2009

Re: Uzas!

troll on
maljkovic
Sjajan argument, priznajem. KAda hoćeš da pokažeš kako nešto neko ne zna, ti mu samo kaži da ne zna i to je dovoljno.

ne dusane, procitaj malo o ajnstajnovom i hajzenbergovom doprinosu u fundamentalnoj fizici i fizickoj hemiji pa onda pisi o tome kako su ovi naucnici doprineli razvoju nuklearnog oruzja, blah, blah, blah...

nemam nameru da ti ovde drzim casove iz fizike. za to se javi na pp ako hoces.
Ah da -- prićaću o čemu želim, a vi ućutkujte vašeg papagaja, ako ga imate.

ja te uopste ne ucutkujem vec samo reagujem na ono sto pises. smanji dozivlja molim te.
troll off
Dušan Maljković Dušan Maljković 03:08 05.03.2009

Re: Uzas!

ne dusane, procitaj malo o ajnstajnovom i hajzenbergovom doprinosu u fundamentalnoj fizici i fizickoj hemiji pa onda pisi o tome kako su ovi naucnici doprineli razvoju nuklearnog oruzja, blah, blah, blah...


Prvo je u vezi sa drugim, zar ne? Ja uopšte njih ne sporim kao velike naučnike, kao ustalom one koji su utemeljili dve velike epistemičke paradigme u savremenoj fizici, ja vam dsamo skrećem pažnju da su obojica imali udela u stvaranju nuklearnog naoružanja. Valjda to, pored ovih opštih mesta koje izlažete kao nekakva učiteljica, znate.

Ti tvoji autoritarni elementi -- piši o ovom, smanji dožvljaj o onom slabo utiču na mene. Ja pišem o čemu želim i doživljama stvari kako hoću, a ne kako bi da mi neki rogati "poznati anonimusi" na ovom forrumu nametnu.
corn mouth corn mouth 03:08 05.03.2009

Re: Uzas!

Mi sada ne treba da osudimo SPC zbog ovoga, nego samo vladu, jer je stav SPC u redu, a vlade nije? Jasno je da je odgovornost uglavnom na vladi, ali abolirati SPC od odgovornosti za promociju konzervativno-društvene klime i za pokušaj sprečavanja zaštite diskriminisanih, to je van pameti.

OK, Dusane, sa ovim se u potpunosti slazem.
irvas92 irvas92 03:18 05.03.2009

Re: Uzas!

Prvo je u vezi sa drugim, zar ne? Ja uopšte njih ne sporim kao velike naučnike, kao ustalom one koji su utemeljili dve velike epistemičke paradigme u savremenoj fizici, ja vam dsamo skrećem pažnju da su obojica imali udela u stvaranju nuklearnog naoružanja. Valjda to, pored ovih opštih mesta koje izlažete kao nekakva učiteljica, znate.

ako su ti vec "epistemicke paradigme" poznate onda ti je takodje poznato da njih dvojica nikako ne mogu biti odgovorni za zloupotrebu svojih otkrica. njihov udeo razvoju nuklearnog oruzja nije nikakav. ni moralni ni naucni. ali je zato ovo o cemu ti pises pljuvanje po naucnicima koji su zauvek promenili svet. povrsno zar ne?
mislim, toliko od uciteljice :)))

Ti tvoji autoritarni elementi -- piši o ovom, smanji dožvljaj o onom slabo utiču na mene. Ja pišem o čemu želim i doživljama stvari kako hoću, a ne kako bi da mi neki rogati "poznati anonimusi" na ovom forrumu nametnu.

ma daj bre...
Dušan Maljković Dušan Maljković 03:31 05.03.2009

Re: Uzas!

ako su ti vec "epistemicke paradigme" poznate onda ti je takodje poznato da njih dvojica nikako ne mogu biti odgovorni za zloupotrebu svojih otkrica


Dakle vi ste stvarno temeljna neznalica.

In 1939, shortly after the discovery of nuclear fission, the German nuclear energy project, also known as the Uranverein (Uranium Club), was begun. Heisenberg was one of the principal scientists leading research and development in the project.

*

Concerned scientists, many of them refugees from European anti-Semitism in the U.S., recognized the danger of German scientists developing an atomic bomb based on the newly discovered phenomena of nuclear fission. In 1939, the Hungarian émigré Leó Szilárd, having failed to arouse U.S. government interest on his own, worked with Einstein to write a letter to U.S. President Franklin Delano Roosevelt, which Einstein signed, urging U.S. development of such a weapon.[83] In August 1939, Roosevelt received the Einstein-Szilárd letter and authorized secret research into the harnessing of nuclear fission for military purposes.

*

Ali, to je bilo samo usputno. Naime, moja teza je bila da je razvoj same nauke bio potreban, ali ne i dovoljan uslov da se dođe do mogućnosti uništenja civilizacije. Jasno vam je da je nuklerano naoružanje, ali i konvencionalno poseldica naučnog razvoja primenjenog u vojnoj tehnici/tehnologiji.

Jedan zanimljiv tekst na sličnu temu napisao je Fajerabend, o tome kkao zaštiti društvo od nauke. Pogledajte.
irvas92 irvas92 03:45 05.03.2009

Re: Uzas!

Dakle vi ste stvarno temeljna neznalica.

dusane, o ovome moze do sutra ako hoces jer u ajnstajnovom (i hajzenbergovom) slucaju postoje argumenti sa obe strane. to je nadam se poznato i zaista nemam vremena da se sa Vama preganjam ovde na blogu, drugo, ovde se govori o necem drugom zar ne?
point is, u kritici nauke ljudi cesto koriste primer koji si ti iskoristio ovaj put. nista novo i nista cudno za one koji se bave naukom kao posmatraci a da pri tome o samoj nauci ne znaju bas mnogo.
aramon aramon 03:55 05.03.2009

Re: Uzas!

Sreca da se ljudi nisu ubijali pre utemeljenja nauke.
Nije stvar do nauke, nego do losih ljudi koje sigurno ne stvara nauka.
Ne mozemo se braniti tako sto cemo kociti nauku, vec tako sto cemo povecavati humanizaciju.
Dušan Maljković Dušan Maljković 04:08 05.03.2009

Re: Uzas!

Ja ne mislim da razvoj nauke treba zaustavljati, ali da nauka mora da bude ograničena etikom.
corn mouth corn mouth 04:22 05.03.2009

Re: Uzas!

Maljkovic
Ja ne mislim da razvoj nauke treba zaustavljati, ali da nauka mora da bude ograničena etikom.

Maljkovic
o tome kako zaštiti društvo od nauke.

aredhel92 aredhel92 06:33 05.03.2009

Re: Uzas!

Welcome to the dark ages.

Zanima me da li ce nam sad uvesti Svetu Inkviziciju?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 08:06 05.03.2009

Re: Uzas!

vladimir petrovic
Alpeot
...a moramo se suprotstaviti udruzenoj zlocinackoj organizaciji pod imenom SPC


Mislim da ovakve kvalifikacije ne dolikuju raspravi iole akademskih gradjana. Mislim da ovo ne ide u prilog imidžu samog Bloga B92. O svemu se može govoriti, ali bez širenja mržnje i korišćenja prostačkih fraza.

Smatram da bi MODERATOR morao da reaguje i da spreči prizemne i pljuvačke napade Alpeota na SPC.
Smatram da bi se Alpeot morao stideti svog rečnika (ako ima obraza), te svoje frustracije iskaljivati drugde.



E jadna je Srbija ako se u njoj za ljudska prava bore ljudi koji imaju problema sa zdravim razumom kao sto je apleot. Samo zato sto mu se ne svidja stav TRI glavne verske zajednice (inace stav je slican onima koje zastupaju te verske zajednice i na zapadu) on upucuje najteze moguce uvrede JEDNOJ od te tri zajednice. I tom svojom genralizacijom vredja i sve postovaoce i vernike te verske zajednice. I direktno ustaje protiv osnovinih ljudskih prava kao sto su pravo na izrazavanje misljenja ... i siri versku (pa i nacionalnu) mrznju ...

A sto moderatori ne reagauju? Hm, pa nazalost pokazuje se po ko zna koji put da se moderacija na ovom blogu i dalje vrsi po moralno-politickoj podobnosti diskutanata i njihovih stavova ... A jedna od institucija u odnosu na koju je ovde oduvek bila dozvoljena SVAKA vrsta uvrede i pljuvanja je i SPC. Slicno je i sa srpskom akademijom, vladom, predsednikom i vecinom partija ... Nikako da ukapiraju da ako neko moze zbog neslaganja sa stavovima SPC da je nazove zlocincakom, onda bi neko drugi, I ISTIH RAZLOGA (neslaganje), mogao da nazove zlocinackim i: katolicku crkvu, muslimansku, helsinski odbor, ZUC, LDP ... B92


blackbox92 blackbox92 08:47 05.03.2009

Re: Uzas!

Ovo o čemu se priča u ovom postu, nije problem SPC, već je problem Vlade Republike Srbije.
SPC ima svoje stavove po svim životnim pitanjima (uključujući i pitanje seksualne orijentacije naroda), to je njeno pravo.

SPC je malo je tolerantnija prema pedofiliji.
Inače u pravu ste , Crkva ima svoje stavove a problem je što vlada nema svoje stavove, kao što ni stranke nemaju jer se većina ulizuje Crkvi licemerno zbog glasova.

Da li sam dovoljno jasan? Vlada jedne zemlje treba da vlada, bez obzira što se neke NVO (Crkva je jedna od njih, na kraju krajeva) mogu ne slagati i buniti.

Drugim rečima, sav bes onih koji su besni treba uputiti prema Vladi Republike Srbije, a ne prema SPC i drugim konfesionalnim grupacijama

I sa ovim se potpuno slažem.
Dr M Dr M 09:08 05.03.2009

Re: Uzas!

SPC je presla Rubikon


Mislim da je ovo netacno.
Vlada i njen mentor su mokri do grla...
d_sandic d_sandic 09:24 05.03.2009

Re: Uzas!

alpeot
Ovo je kriminalno... SPC je presla Rubikon. Posle ove svinjarije, nuzno je ujediniti sve gradjanske snage u jedan front, a moramo se suprotstaviti udruzenoj zlocinackoj organizaciji pod imenom SPC.


Polako prijatelju. Udahni , popij nešto za smirenje. Potraži pomoć stručnjaka.
wukadin wukadin 10:18 05.03.2009

Re: Uzas!

alpeot
Ovo je kriminalno... SPC je presla Rubikon. Posle ove svinjarije, nuzno je ujediniti sve gradjanske snage u jedan front, a moramo se suprotstaviti udruzenoj zlocinackoj organizaciji pod imenom SPC.


Važi, ali ti da budeš na čelu kolone.
Čekam te sa druge strane barikade ;-)
alpeot alpeot 10:27 05.03.2009

Re: Uzas!

Virtuelni Vasilije

E jadna je Srbija ako se u njoj za ljudska prava bore ljudi koji imaju problema sa zdravim razumom kao sto je apleot. Samo zato sto mu se ne svidja stav TRI glavne verske zajednice (inace stav je slican onima koje zastupaju te verske zajednice i na zapadu) on upucuje najteze moguce uvrede JEDNOJ od te tri zajednice.


Vidite, Vasilije, iz mog referentnog sistema vi imate problem sa zdravim razumom, jer ovu intervenciju SPC proglasavate za "stav". Nije to nikakav stav, vec kriminal, SPC se ponasa upravo onako kako se ponasala u poslednjih 20 godina - promovise i podrzava najgore vrste zlocina. Drske pokusaje SPC da utice na drzavne organe, da vrsi tihi drzavni udar, da razvaljuje temelje gradjanskog drustva, vi opravdavate. Da li cete negirati da je SPC direktno podrzavala nacionalisticki projekat srpskog rukovodstva na celu sa Slobodanom Milosevicem, da je opravdavala ratne zlocine koje je pocinila srpska strana u sukobu u bivsoj SFRJ, da je kreirala javno mnjenje u smislu promocije anticivilizacijskih vrednosti? To cini i ovim potezom - pa kako uopste imate srca da ovaj postupak SPC proglasavate "stavom"? Sta je, smetaju vam homoseksualci? Ili ste toliko verski zaslepljeni da cete ustati u odbranu bas svake svinjarije SPC? Dakle, da podjemo elementarnom logikom: ako SPC trazi da se ukine clan zakona koji onemogucava seksualnu diskriminaciju, sta ona uopste zeli? Da otvori prozor za tu vrstu diskriminacije? To je jedino logicno objasnjenje. I vi ove pokusaje SPC nazivate "stavom"? A ne anticivilizacijskim ponasanjem? Jer ako podrzavate doticni "stav" SPC, onda biste mogli imati malo elementarnog intelektualnog postenja, pa napisati da li podrzavate i motive za ovakav "stav".

Da ponovim: necu odustati od tvrdnje da je SPC deo mracnog establismenta. A ziloti neka se naviknu da se o religiji i crkvi sasvim slobodno moze diskutovati.
alpeot alpeot 10:29 05.03.2009

Re: Uzas!

wukadin

Važi, ali ti da budeš na čelu kolone.Čekam te sa druge strane barikade ;-)


Sta je, ponovo biste malo rata? Nije vam bilo dosta? Gradjanski front podrazumeva iskljucivo mirno, politicko delovanje. Naravno, taj koncept ne mogu razumeti ziloti zakrvavljenih ociju.
d_sandic d_sandic 10:35 05.03.2009

Re: Uzas!

Sta je, ponovo biste malo da koljete? Nije vam bilo dosta? Gradjanski front podrazumeva iskljucivo mirno, politicko delovanje. Naravno, taj koncept ne mogu razumeti ziloti zakrvavljenih ociju.


Pustite čoveka na miru. Nije lako kad ti se na javi priviđaju koljači, ziloti... Mora ona čovek da vikne:

... svi na barikade
sanjao sam kako vodim proletere mlade...

Ja mu praštam.
alpeot alpeot 10:38 05.03.2009

Re: Uzas!

d_sandic
Ja mu praštam.




Ti mi prastas? Vidis, ja tebi ne prastam. A taj religiozni dril upraznjavaj na nekom drugom, ja nisam podlozan.
d_sandic d_sandic 10:44 05.03.2009

Re: Uzas!

Ti mi prastas? Vidis, ja tebi ne prastam. A taj religiozni dril upraznjavaj na nekom drugom, ja nisam podlozan.


Nisam ti ja , prijatelju, nešto posebno religiozan. Ono što ja radim više možes podvesti pod folklor. Prasence za Božić, šarena jaja za Vaskrs, proslavim Nikolu... Nema tu ni z od zilotizma.

Ali znam jednu stvar. Nema ozbiljne vlade u Evropi koja će odbiti da razmotri stavove verskih zajednica. Pogotovo ako su složne, kao u ovom slučaju. Niko u vladi nije klerik. Samo računaju koliko bi glasača izgubili ako bi se napravili gluvi. Vas je manje, lakše im je da se vama zamere. Jbga, matematika druže.
deset_slukom deset_slukom 10:45 05.03.2009

Re: Uzas!

Ovaj narod se prema crkvi odnosi kao dete prema (novoj) igrački. Još ne zna kako se ona upotrebljava.

Ova crkva se prema narodu odnosi kao neodgovorni psihoterapeut prema pacijentu - zloupotrebljava svoj uticaj radi ostvarenja svojih interesa.
alpeot alpeot 10:53 05.03.2009

Re: Uzas!

d_sandic
Nema ozbiljne vlade u Evropi koja će odbiti da razmotri stavove verskih zajednica. Pogotovo ako su složne, kao u ovom slučaju. Niko u vladi nije klerik. Samo računaju koliko bi glasača izgubili ako bi se napravili gluvi. Vas je manje, lakše im je da se vama zamere. Jbga, matematika druže.


Pa ovo bas i nije tacno. Antidiskriminacioni zakoni postoje u svim civilizovanim zemljama, cak i zakoni o istopolnim brakovima, a nasrtaje crkve su veoma uspesno odbijale mnoge evropske vlade, od spanske do holandske. Nije tu uopste rec o zameranju ili matematici, vec o civilizacijskim nacelima. Dakle, da podjemo elementarnom logikom: ako SPC trazi da se ukine clan zakona koji onemogucava seksualnu diskriminaciju, sta ona uopste zeli? Da otvori prozor za tu vrstu diskriminacije? To je jedino logicno objasnjenje.

Da ne naglasavam da je usvajanje antidiskriminacionog zakona uslov EU za nastavak evropskih integracija.
aramon aramon 11:01 05.03.2009

Re: Uzas!

deset_slukom
Ovaj narod se prema crkvi odnosi kao dete prema (novoj) igrački. Još ne zna kako se ona upotrebljava.Ova crkva se prema narodu odnosi kao neodgovorni psihoterapeut prema pacijentu - zloupotrebljava svoj uticaj radi ostvarenja svojih interesa.

Odlicno sroceno.

Sta reci na odluku vlade? Prema svecu i tropar, ne?
Stanovnistvo Srbije jos nije zrelo za taj zakon, zato zakon i nije usvojen. Preostaje nam da cekamo...
aquariusoptimist aquariusoptimist 11:09 05.03.2009

Re: A sta kaze predsednik Tadic?

spanske



President Zapatero responded to Church criticism by saying:

There is no damage to marriage or to the family in allowing two people of the same sex to get married. Rather, these citizens now have the ability to organize their lives according to marital and familial norms and demands. There is no threat to the institution of marriage, but precisely the opposite: this law recognizes and values marriage.

Aware that some people and institutions profoundly disagree with this legal change, I wish to say that like other reforms to the marriage code that preceded this one, this law will not generate bad results, that its only consequence will be to avoid senseless suffering of human beings. A society that avoids senseless suffering of its citizens is a better society.

In any case, I wish to express my deep respect to those people and institutions, and I also want to ask for the same respect for all of those who approve of this law. To the homosexuals that have personally tolerated the abuse and insults for many years, I ask that you add to the courage you have demonstrated in your struggle for civil rights, an example of generosity and joy with respect to all the beliefs.

– Spanish President José Luis Rodríguez Zapatero[36]


http://en.wikipedia.org/wiki/Same-sex_marriage_in_Spain
Dejan D Jovanovic Dejan D Jovanovic 11:19 05.03.2009

Re: Uzas!

...da nam je i Crkva dala vrhunske intelektualne plodove, bila pokrovitlje mnogim umetnicima, od Mikelanđela do Baha. Itd.


Ovo nije ništa neobično jer je Crkva u to vreme imala najveći uticaj na sve sfere društva pa i na umetnike. Sumnjam da bi Mikelanđelo poživeo dovoljno dugo da je slikao neke druge bogove u vreme vlasti Hrišćana.
Sa druge strane nekako nisam siguran da Mikelanđelo ne bi oslikao neki svod hrama Apolona da su bogovi starih Grka prevladali.
Zbog čega poslednjih decenija nema toliko remek dela koja slave Boga?
Ja mislim da je to zbog toga što crkva više nema toliki uticaj koliki je imala u Mikelanđolovo doba.
Zbog toga ne bih zasluge za dela Mikelanđela i Baha dao Crkvi već isključivo samim umetnicima.
Exitus Letalis Exitus Letalis 13:06 05.03.2009

Re: Uzas!

Samo zato sto mu se ne svidja stav TRI glavne verske zajednice (inace stav je slican onima koje zastupaju te verske zajednice i na zapadu)

da, ali tamo verske zajednice ne donose zakone i ne stavljaju veto na zakone.
pokušaja ima, svakako, al država sprečava.
u najvećem broju slučajeva.

osim toga, sprečiti usvajanje zakona i to baš onog, ako hoćeš, koji se
i njih lično tiće, je obićna hipokrizija.
ako ne priznaš da ima homoseksualca kod crkvenih vođa,
misliš da će nestati.

evo, batić je upravo na skuštini rekao, da postoje bar tri
homo među sveštenicima.

sami sebe diskriminišu.
al to me baš briga. to je njihova stvar.
tiče me se generalno.
tiće me se zbog mene same, mojih prijatelja i prijateljica.
kapiraš.

p.s. inače, spc se nikada nije ogradila od nepodopština svojih sveštenika,
opštepoznatih, da ne nabrajam. al ih je zato unapredila u vladike i svece.
Exitus Letalis Exitus Letalis 13:16 05.03.2009

Re: Uzas!

Ali znam jednu stvar. Nema ozbiljne vlade u Evropi koja će odbiti da razmotri stavove verskih zajednica. Pogotovo ako su složne, kao u ovom slučaju.

zakon je prošao sve procedure. bila je široka rasprava. o zakonu se priča 8 godina. ej, osam godina.
ministartvo vera je učestvovalo u toj diskusiji. i stavilo primedbe.
dakle, prošlo na vladi, na skupštinskim odborima, nema gde nije.

al su popovi bili zauzeti slikanjem za gloriju, lešenjem vernika pri krštenju ili venčanju, da ne pričamo o sahranama.
pa ne stigoše da pročitaju.
nego nađoše sinoć malo vremena da se sete da im ne odgovoraju dva člana.
Niko u vladi nije klerik. Samo računaju koliko bi glasača izgubili ako bi se napravili gluvi. Vas je manje, lakše im je da se vama zamere. Jbga, matematika druže.

pa o tome je reč.
nije u pitanju crkva - bilo koja - nego vlada koja pristaje na takav pritisak.
da ne pričamo kakva je slika u svetu.

što neko reće - vežite se, slećemo u 13 vek.
aramon aramon 13:51 05.03.2009

Re: Uzas!

U 13. veku smo mi jos bili i dobri. Pratili svetske tokove.

Covek izgleda treba pribeci teroru i ekstremizmu da bi vlast shvatila da ga ugnjetava.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:51 05.03.2009

Re: Uzas!



Posle ove svinjarije, nuzno je ujediniti sve gradjanske snage


wukadin wukadin 14:16 05.03.2009

Re: Uzas!

alpeot

wukadinVaži, ali ti da budeš na čelu kolone.Čekam te sa druge strane barikade ;-)Sta je, ponovo biste malo rata? Nije vam bilo dosta? Gradjanski front podrazumeva iskljucivo mirno, politicko delovanje. Naravno, taj koncept ne mogu razumeti ziloti zakrvavljenih ociju.


Koji to MI?!
PersiraTE mi kolega?!
Ali ja ću podsetiti na ono što ste Vi rekli:
Posle ove svinjarije, nuzno je ujediniti sve gradjanske snage u jedan front, a moramo se suprotstaviti udruzenoj zlocinackoj organizaciji pod imenom SPC.


Znači, gde je front, a sa druge strane "zločinci", miriše na barut.
Što bi rekao Teofil Pančić (a povodom priče kako su soliteri nehumani) "gde smo blizu tlu, ni krv nije dalako".
Da li se možda slažete sa izjavom poslaničkog kandidata LDP-a Mašana Stankovića kako je patrijarh Pavle "matori zlikovac"?!

Možda sam Vas precenio kolega. Vi ste izgleda samo za neke "građanske" performanse. Pa, Piksi Stole odavno nije imao društvo u Knezu. Još od kada se debeli Srđan Lukić (SDO, valjda - je li to ono što se deli u vojsci?!) vezao sa globusom oko žardinjere, a povodom izjava Koštuničine ministarke nazvane "Darvinka"... A to je davno bilo.
Pa izvolite priotiv "zločinaca" iz SPC, uveseljavajte nas :)

p.s. Nešto sam baš vario ganju, pa su mi zakrvavljene oči!
moderator05 moderator05 17:15 05.03.2009

Obaveštenje

Moderacija je obrisala komentare koji se bave privatnim porukama razmenjenim među pojedinim komentatorima. Upozoravamo vas da ne koristite diskusije na blogovima za privatna prepucavanja...

Ukoliko primite uznemirujuću privatnu poruku, molimo vas da postupite u skladu sa disklajmerom:

"Korisnici koji zloupotrebe privatne poruke za slanje pornografskog materijala, pretnje, vredjanje i maltretiranje korisnika biće udaljeni s Bloga. Neophodno je da nas primalac takvih poruka obavesti o tome slanjem privatne poruke korisniku Supermod, kome možete pisati i ukoliko imate pitanja ili vam je potrebna neka pomoć."
alpeot alpeot 17:20 05.03.2009

Poraz SPC

Zakon se vraća bez izmena u proceduru
05. mart 2009. | 16:56

Izvor: Beta

Grad: Beograd

Vlada Srbije odlučila je na današnjoj sednici da se Predlog zakona protiv diskriminacije bez izmena vrati u skupštinsku proceduru, rečeno je u Vladi Srbije.


Rasprava je pokrenuta na zahtev ministra za rad i socijalnu politiku Rasima Ljajića, čije je ministarstvo pripremilo zakonski predlog.

Vlada je ocenila da je taj predlog u skladu sa evropkim standardima i da ga ne treba menjati, pa će sledeće sedmice biti ponovo u skupštinskoj proceduri.

Pre toga biće održan sastanak s predstavnicima crkava i verskih zajednica na čiju je inicijativu predlog zakona povučen.

Predlog Zakona protiv diskriminacije povučen je juče posle podne iz procedure posle telefonske sednice Vlade Srbije na, kako je ranije danas izjavio Ljajić, zahtev Srpske pravoslavne crkve.

aramon aramon 17:28 05.03.2009

Re: Poraz SPC

Rasim je najkul od sve dece. Jedini mi zvuci smisleno sve vreme svog delanja.
maksa83 maksa83 17:46 05.03.2009

Re: Obaveštenje

Moderacija je obrisala komentare koji se bave privatnim porukama razmenjenim među pojedinim komentatorima. Upozoravamo vas da ne koristite diskusije na blogovima za privatna prepucavanja...


Zakleo se bumbar u cvet i u med,,
Da će na livadi da napravi red.
Neće tu da vršlja od sad bilo ko,
Ni zeka, ni jaga, ni koza, ni vo.

Nek znaju I stranci,
Žirafa, zebra i los.
Svakoga k'o pase,
Ugrišće za nos, za nos, za nos.

Zakleo se bumbar u cvet I u med,
Da će na livadi da napravi red.
Neće tu da vršlja od sad bilo ko,
Ni zeka, ni jaga, ni koza, ni vo.

Jer oni su zbilja,
Nevaspitan svet.
Čupajuci travu,
Pojedu I cvet, I cvet, I cvet.
vracarac92 vracarac92 18:52 05.03.2009

Re: Uzas!

Potraži pomoć stručnjaka.

Jel treba doktor?
povoljno!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 09:26 06.03.2009

Re: Uzas!

Leti
da, ali tamo verske zajednice ne donose zakone i ne stavljaju veto na zakone.
pokušaja ima, svakako, al država sprečava.
u najvećem broju slučajeva.


Ma pricas besmislice Leti ... Verske zajednice svuda u svetu imaju uticaja i na politicka desavanja. I sasvim je normalno da iskazuju svoje stavove i trude se da se oni uzmu u obzir pri donosenju zakona. To vazi uostalom i za ZUC a ne samo za SPC... I logicno je da vlasti uzmu u obzir sva ta misljenja (naravno vec prema brojnosti i relevantonosti same organoizacije). Kakav crni veto? Sta i ako su hteli da se o tome jos diskutuje? Radi se o dugorocnoj problematici/procesu a ne necemu sto mora da se donese po hitnom postupku. Uostalom vidimo da i tako od cele price i halabuke i tako nema nista ...
angie01 angie01 12:38 06.03.2009

Re: Uzas!

Verske zajednice svuda u svetu


ako je demokratska drzava- onda se crkva ne mesha u drzavnu upravu i NEMA uticaje na donoshenje zakona,
ako je pak dzamahirija- onda DA!
Dušan Maljković Dušan Maljković 18:35 04.03.2009

Pojašnjenje

Manje od 24 časa pre otvaranja sednice Skupštine Srbije, verske zajednice na čelu sa Srpskom pravoslavnom crkvom zahtevale su da se zakon ne donosi zbog člana 18. koji regulište diskriminaciju u oblasti verskih prava i člana 21. koji reguliše zabranu diskriminacije u poglednu rodnog identiteta i seksualne orijentacije.

Šta to konkretno znači? Traži se ukidanje ili revizija tih članova? Koje su primedbe iznete?
Jelena Milić Jelena Milić 18:38 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

marko k na b92 objasnjava....i on je cuo da je tako

objasnio 18
alpeot alpeot 18:41 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Dušan Maljković
Traži se ukidanje ili revizija tih članova? Koje su primedbe iznete?


SPC je zahtevala ukidanje clana 21. zakona. Inace:

Član 21. predloga glasi: “Rodni identitet i seksualna orijentacija je privatna stvar i niko ne može biti pozvan da se javno izjasni o svom rodnom identitetu i seksualnoj orijentaciji. Svako ima pravo da izrazi svoj rodni identitet i seksualnu orijentaciju, a diskriminatorsko postupanje zbog izražavanja rodnog identiteta i seksualne orijentacije je zabranjeno".

Stvar je jasna: ako SPC trazi ukidanje ovog clana, direktno podrzava diskriminaciju.
Goran Miletic Goran Miletic 18:44 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Dušan Maljković
Manje od 24 časa pre otvaranja sednice Skupštine Srbije, verske zajednice na čelu sa Srpskom pravoslavnom crkvom zahtevale su da se zakon ne donosi zbog člana 18. koji regulište diskriminaciju u oblasti verskih prava i člana 21. koji reguliše zabranu diskriminacije u poglednu rodnog identiteta i seksualne orijentacije.

Šta to konkretno znači? Traži se ukidanje ili revizija tih članova? Koje su primedbe iznete?



Nece ta dva clana...
Dušan Maljković Dušan Maljković 18:50 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

A šta kaže član 18? Koliko sam shvatio Karadžića, on zabranjuje diskriminaciju na verskoj osnovi! Pa šta je tu sporno?
alpeot alpeot 19:05 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Dušan Maljković
A šta kaže član 18? Koliko sam shvatio Karadžića, on zabranjuje diskriminaciju na verskoj osnovi! Pa šta je tu sporno?


Mozda SPC, Katolicka crkva i Islamska verska zajednica zele primat na propovedanje vere. Meni to deluje kao najlogicnije objasnjenje. Ako tog clana u zakonu nema, oni mogu proglasavati sektom svaku versku zajednicu koja im nije po volji.
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:14 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Dušan Maljković
A šta kaže član 18? Koliko sam shvatio Karadžića, on zabranjuje diskriminaciju na verskoj osnovi! Pa šta je tu sporno?


“Diskriminacija postoji ako se postupa protivno načelu slobodnog ispoljavanja vere ili uverenja, odnosno ako se licu ili grupi lica uskraćuje pravo na sticanje, održavanje, izražavanje i promenu vere ili uverenja, kao i pravo da privatno ili javno iznese svoja uverenja, u skladu sa zakonom”, glasio je, bar do danas, član 18. predloga.

Član 21. predloga glasi: “Rodni identitet i seksualna orijentacija je privatna stvar i niko ne može biti pozvan da se javno izjasni o svom rodnom identitetu i seksualnoj orijentaciji. Svako ima pravo da izrazi svoj rodni identitet i seksualnu orijentaciju, a diskriminatorsko postupanje zbog izražavanja rodnog identiteta i seksualne orijentacije je zabranjen".

“Sloboda izražavanja rodnog identiteta i seksualne orijentacije odnose se i na slučajeve transseksualnosti”
, stoji u predlogu.
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:15 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Šta to konkretno znači? Traži se ukidanje ili revizija tih članova? Koje su primedbe iznete?

traže da budemo pravoslavna džamahirija sa primesama ove dve druge.
Dušan Maljković Dušan Maljković 19:16 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Ali zar nije sloboda verskog organizovanja garantovana Ustavom? Drugim rečima "manje verske zajednice" ne mogu se proglasiti "sektom", a član 18. zabranjuje diskriminaciju i pravoslavaca, zar ne?
alpeot alpeot 19:17 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Dušan Maljković
Ali zar nije sloboda verskog organizovanja garantovana Ustavom? Drugim rečima "manje verske zajednice" ne mogu se proglasiti "sektom", član 18. zabranjuje diskriminaciju i pravoslavaca, zar ne?


Dusane, ne budite naivni. Zar zaista mislite da SPC strahuje od diskriminacije pravoslavaca u Srbiji?
Dušan Maljković Dušan Maljković 19:49 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Pa znate kako, bilo je i takvih inicijativa. Recimo ona "Koalicija za sekularnu državu" je eksplictno tražila zabranu slobodnog verskog izražavanja: "...Za društvo u kome je ispoljavanje veroispovesti isključivo privatna stvar svakog pojednica/pojednike, a naročito državnih funkcionera/funkcionerki." Doduše, ona ne pogađa samo pravoslavce, nego sve verujuće.

Elem, meni i dalje nije jasno zašto se bune protiv diskriminacije kada Ustav dozvoljava slobodu verskog organizovanja U SKLADU SA ZAKONOM: drugim rečima, verske zajednice moraju biti legalne, a sekte mogu biti ilegalne (kao i kultovi), tako da i ta kategorija ostaje u opticaju za SPC. Verovatno žele da "zadrže pravo" da ih i dalje napadaju i javno kritikuju i šire paranoju o "uticaju sekti", ali se to može okrenuti i protiv njih.

Takođe, ovde su uključene i Katolička crkva i islamska zajednica, jer bi samo oni mogli da se bune, tako da je teško reč samo o inicijativi za "pravoslavnu džamahiriju".
vracarac92 vracarac92 20:12 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Takođe, ovde su uključene i Katolička crkva i islamska zajednica, jer bi samo oni mogli da se bune, tako da je teško reč samo o inicijativi za "pravoslavnu džamahiriju".

Tacno, samo nekome, iz nekih razloga vise prija da prica o "pravoslavnoj dzamahiriji" nego o brljotini sve tri tradicionalne verske zajednice. Zasto?
adam weisphaut adam weisphaut 20:15 04.03.2009

Re: Pojašnjenje


Tacno, samo nekome, iz nekih razloga vise prija da prica o "pravoslavnoj dzamahiriji" nego o brljotini sve tri tradicionalne verske zajednice. Zasto?

Mora da ima veze s tim koja je "prva među jednakima" u tom trijumviratu...
Dušan Maljković Dušan Maljković 20:15 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Verovatno da se ne bi produbljivala ovde već tradicionalna mržnja prema katolicima, odnosno muslimanima. Ima to smisla, ali kada oni rade protiv antidiskriminacije mora se to javno reći i osuditi, bez ikakvog raspirivanja dalje mržnje.

Takođe, samo SPC ima dovoljno moći da zaustavi taj predlog, tako da je glavna odgovornost na njima.
Blade Runner Blade Runner 20:25 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Zar zaista mislite da SPC strahuje od diskriminacije pravoslavaca u Srbiji

Ti si zaboravio kako je bilo pod Jozom?
vracarac92 vracarac92 20:35 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Mora da ima veze s tim koja je "prva među jednakima" u tom trijumviratu...
Moram priznati da ovakvu definiciju (prvi medju jednakima) jos nisam cuo kada se prica o razlicitim verskim zajednicama. Obicno se pise o "napetostima" izmedju verskih zajednica a sada ispada da su u nevidjenoj "ljubavi" i da bas divno saradjuju! Ako je ovo istina (nadam se da ces je dokumentovati necim opipljivim) da li to znaci da su tragicni verski ratovi stvar proslosti!!!

Goran Miletic Goran Miletic 20:41 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Mora da ima veze s tim koja je "prva među jednakima" u tom trijumviratu...


Ljudi, SPC je zaustavila sve, druge dve verske zajednice (islamska nije medju njima) su samo pomenute od strane SPC kao solidarne sa njihovim zahtevom...
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:45 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

E, baš me zanima kako će to objasniti EU...
Dušan Maljković Dušan Maljković 20:48 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Nraravno, kao što sam i rekao, samo SPC ima moći da to zaustavi. Ali solidarnost nije baš nevažna i nije da ne nosi izvestan stepen odgovornosti...
vracarac92 vracarac92 20:53 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Ljudi, SPC je zaustavila sve, druge dve verske zajednice (islamska nije medju njima) su samo pomenute od strane SPC kao solidarne sa njihovim zahtevom...

Onda si nas dezinformisao. Rakao si SPC i druge tradicionalne verske zajednice a druge tradicionalne zajednice u Srbiji su Katolicka crkva i Islamska zajednica.
Dakle proces su zajednickim snagama stopirale SPC, Katolicka crkva i jos neka verska zajednica.
Tri krivca koja snose podjednaku krivicu(ili vise)!
vracarac92 vracarac92 21:34 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Verovatno da se ne bi produbljivala ovde već tradicionalna mržnja prema katolicima, odnosno muslimanima. Ima to smisla,

trostrana mrznja. Svak svakoga.
adam weisphaut adam weisphaut 22:03 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Ako je ovo istina (nadam se da ces je dokumentovati necim opipljivim) da li to znaci da su tragicni verski ratovi stvar proslosti!!!

Da li bi stvarno trebalo da ti dokazujem poseban uticaj SPC u Srbiji?
adam weisphaut adam weisphaut 22:05 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Tri krivca koja snose podjednaku krivicu(ili vise)!

Zapravo ne, samo jedan od krivaca je imao toliku društvenu moć da to uradi.
Dva su samo tercirali.
vracarac92 vracarac92 22:12 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Da li bi stvarno trebalo da ti dokazujem poseban uticaj SPC u Srbiji?

Ne, trebao bi da mi objasnis i dokumentujes trijumvirat i "prava medju jednakima.
A mislim da je normalno da SPC ima veliki uticaj u Srbiji posto je institucija koja uziva ubedljivo najvece poverenje gradjana Srbije. naravno, to ne znaci da treba bas u sve da se mesa.
vracarac92 vracarac92 22:13 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

Zapravo ne, samo jedan od krivaca je imao toliku društvenu moć da to uradi.
Dva su samo tercirali.
Otkud znas? Prisustvovao si njihovom dogovoru?
Laku noc adame...Zzzz
adam weisphaut adam weisphaut 22:24 04.03.2009

Re: Pojašnjenje

trijumvirat

Pa sve vreme govorimo o tri verske zajednice.
Zašto ne bih mogao da ih zovem triumiratom?
"prava medju jednakima.

Pa ako imamo tradicionalne verske zajednice koje su posebno povlašćene, a jedna je najyastupljenija i sama po sebi ima najširi društveni uticaj, nije li jasno da jedna ima najveću društvenu/političku moć?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana