Pasoši...

Drago Kovacevic RSS / 11.09.2007. u 13:19

Slušam Čankovo izlaganje za skupštinskom govornicom a povodom Zakona o državljanstvu.

Govori pametno, argumentovano i duhovito..Kaže da Srbija upada u duboku izolaciju i iznosi podatak da samo 11 posto građana Srbije ima pasoš ilustrujući i time stepen izolacije.

Međutim, taj podatak nije korektan. Pasoš ima negde oko 2,5 miliona državljana Srbije što čini ipak negde oko 30 procenata. No i ovaj podatak je veoma loš indikator. Radi uporedbe kažimo, da je  Hrvatska, zemlja od 4, 5 miliona stanovnika izdala blizu 8 miliona pasoša.

Svako ko ima ikakve veze sa Hrvatskom nastoji da dobije njihov pasoš.

Ista stvar se događa i sa građanima na jugu Srbije koji masovno traže bilo kakvu vezu sa Bugarskom ne bi li mogli imati osnov za dobijanje bugarske putne isprave. Na istoku Srbije je borba kako dobiti rumunski, a na severu kako dobiti mađarski pasoš.

Sutra će se verovatno, kad Crna Gora dođe na belu šengensku listu,a u tome procesu je odmakla od Srbije, tražiti veza i kopati po rodoslovu da se dođe do crnogorskoga pasoša.

Slušam i Vučića. On hoće da svi na Balkanu koji se izjasne kao Srbi dobiju ne samo pasoš Srbije, koji eto neće da uzme više od 2/3 njenih građana, nego da glasaju na izborima u Srbiji. Takav Zakon će najverovatnije proći i već na sledećim izborima za srpski parlament će se glasati u Crnoj Gori i Republici Srpskoj. Franjo Tuđman koji je imao isto rešenje je vrhovni politički uzor radikalima i ostaloj političkoj klasi u Srbiji.

Šta hoću da kažem? Ciljna grupa naše političke klase su oni Srbi u Srbiji koji nemaju pasoša, te oni Srbi van Srbije koji ga imaju. Tako valjda misle da je moguće držati vlast do sudnjega dana.

E sad, vidim da je u điru opšta kritika usmerena na Vuka jeremića, mladog ministra spoljnih poslova koji po nekada zaista deluje kao "Alisa u zemlji čudesa"..

Ali, on je danas uputio jedan poštovanja vredan vapaj ka Evropskim insitucijama...Dajte, pomozite, ublažite vizni režim, izvlačite nas iz ovoga blata i izolacije....

I meni se po nekada čini da ne smemo biti ostavljeni na milost i nemilost ovim alama na vlasti i njihovoj agendi....zato malo popusta za Vuka....



Komentari (129)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:29 11.09.2007

Šta to

tačno znači (ovaj Borgov zahtev)? Samo da se izjasne kao Srbi i mogu da glasaju? Ne moraju da budu državljani?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:38 11.09.2007

Re: Šta to

Jelica Greganović
tačno znači (ovaj Borgov zahtev)? Samo da se izjasne kao Srbi i mogu da glasaju? Ne moraju da budu državljani?

Svi koji se izjasne u Republici Srpskoj i Crnoj Gori automatski dobijaju pasoš. Isto kao što Hrvati u Hercegovini dobiju pasoš i glasaju za HDZ...
Žive recimo u Trebinju, plaćaju porez u Trebinju a glasaju za vlast u Srbiji....jer, kaže Vučić, Srbija je njihova matica i oni treba da biraju vlast u matici....
antioksidant antioksidant 13:56 11.09.2007

Re: Šta to

Jelica Greganović
tačno znači (ovaj Borgov zahtev)? Samo da se izjasne kao Srbi i mogu da glasaju? Ne moraju da budu državljani?

A sta je sa slo? Izbacili je iz spiska jerbo znaju Jelicine stavove, pa rekli da im se to ne isplati...
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:59 11.09.2007

Jelicu

će malo teže da izbace , Jelica je državljanka majke Srbije, shodno tome mogu da se izjasnim kako mi sviđa i da i dalje ne glasam za mentole.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:02 11.09.2007

Ovo sa dobijanjem

pasoša mi je skroz nejasno...pasoš na osnovu izjave, bez da su državljani...a šta ako se popišmane, ko će da ih ganja da im otme pasoš i pravo glasa? Kako će Borgovi znati ko se pišmanio ili kako se negde drugde izjašnjava?...mada ovo što ja sada pitam, samo predstavlja racionalizaciju...a predlog je glup do bola.
Ketchup Ketchup 14:17 11.09.2007

Re: Ovo sa dobijanjem

Ovo bi u stvari bilo divno.

Svako od nas nagovori po 10-ak prijatelja iz inostranstva da se izjasne kao Srbi. Na sledecim izborima, 50 miliona ljudi ima pravo glasa, i glasa za kulturne i evropske! He he he.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:42 11.09.2007

Re: Šta to

antioksidant
Jelica Greganović
tačno znači (ovaj Borgov zahtev)? Samo da se izjasne kao Srbi i mogu da glasaju? Ne moraju da budu državljani?

A sta je sa slo? Izbacili je iz spiska jerbo znaju Jelicine stavove, pa rekli da im se to ne isplati...

Pa tamo im Slovenija neće dozvoliti da otvore više od dva izborna mesta, a u RS i na severu Crne Gore mogu da glasaju u svkoj kući...i na svakoj livadi...o)))
Queeria Queeria 15:36 11.09.2007

Re: Šta to

Jooooooj a što Nemci nemaju ovakve Borgove, pa da se odmah izjasnim kao Nemac, pa da dobijem:



Ich bin ein stolzer Deutscher :)
dunjica dunjica 15:45 11.09.2007

Re: Šta to

jednostavno je, moras tocno odgovoriti na barem ova 2, od 100 pitanja, da prodjes:

88. Erläutern Sie den Begriff „Meinungs- und Pressefreiheit“!

89. Wenn jemand sagt: „Freie Medien sind ein unverzichtbarer Teil einer demokratischen Gesellschaft“. Stimmen Sie dem zu oder nicht?
Bonner D Bonner D 15:55 11.09.2007

Re: Šta to

dunjica
jednostavno je, moras tocno odgovoriti na barem ova 2, od 100 pitanja, da prodjes:
88. Erläutern Sie den Begriff „Meinungs- und Pressefreiheit“!89. Wenn jemand sagt: „Freie Medien sind ein unverzichtbarer Teil einer demokratischen Gesellschaft“. Stimmen Sie dem zu oder nicht?


Was für 'ne Frechheit! Das gibts ja nicht!

*lach*
cincili cincili 17:23 11.09.2007

Re: Šta to

sehr niveauvoll )
mrzi me da trazim sta su austrijaneri uveli za taj quiz, pish zivi, mislim da ni njihovi Mag. Dr. nisu u stanju da odgovore, a kamo li horde turaka i nasih (pretezno pozarevljana). uglavnom, ove godine im se smanjio drasticno broj naturalizovanih
oldtajmer oldtajmer 18:42 11.09.2007

Re: Šta to

Mrzi me da kopam... ajde nemci... Nesto oko slobode misljenja i stampe, odnosno medija
Queeria Queeria 20:49 11.09.2007

Re: Šta to

Jel ima neki profesor da daje privatne časove za taj ispit? Eto ideje za privatni bizMis :))
Lektorka Lektorka 22:13 11.09.2007

Re: Šta to

Queeria,
kolko puta ja tebi da kažem: ajd u Švicu! :)
Urosh Urosh 23:24 11.09.2007

Re: Šta to

oldtajmer
Mrzi me da kopam... ajde nemci... Nesto oko slobode misljenja i stampe, odnosno medija

"Slobodni mediji su neodvojivi deo demokratskog drustva".
jinks jinks 13:40 11.09.2007

Biraci

Slušam i Vučića. On hoće da svi na Balkanu koji se izjasne kao Srbi dobiju ne samo pasoš Srbije, koji eto neće da uzme više od 2/3 njenih građana, nego da glasaju na izborima u Srbiji.
Sto se tice radik... , mislim da grese zato sto se u svom zahtevu ogranicavaju samo na pripadnike srpskih nacionalnih zajednica u susednim zemljama. Verujem da bi znacajan broj albanaca, hrvata (sorry for fingerpointing) glasao za to da pomenuta stranka pobedi na izborima u Srbiji ... ako bi imali priliku da se izjasnjavaju po tom pitanju.
Covek u belom Covek u belom 13:50 11.09.2007

Broj pasosa

Canak laze mnoooogo, to znaju i vrapci na grani, al bogami i ti Drago i to ne malo. Pasosa u opticaju ima mnooogo vise od 2.5 miliona i apsolutno nije potrebna nikakva mudrost da bi se to pokazalo. Uputstvo: pogledati serijske brojeve pasosa izdatih u januaru i u decembru iste godine.
Naravno najlakse je zaludjivati narod jeftinom demagogijom, to ste dobro od radikala naucili.
antioksidant antioksidant 13:54 11.09.2007

Re: Broj pasosa

Covek u belom
Canak laze mnoooogo, to znaju i vrapci na grani, al bogami i ti Drago i to ne malo. Pasosa u opticaju ima mnooogo vise od 2.5 miliona i apsolutno nije potrebna nikakva mudrost da bi se to pokazalo. Uputstvo: pogledati serijske brojeve pasosa izdatih u januaru i u decembru iste godine.Naravno najlakse je zaludjivati narod jeftinom demagogijom, to ste dobro od radikala naucili.


Moj sin ima 3 godine i vec dva pasosa. Ja imam 2 pasosa plava (jedan istekao) a i supruga mi isto.
antioksidant antioksidant 14:00 11.09.2007

Re: Broj pasosa

da dopunim samo

mozes ti ljudino da zevas u serijske brojeve pasosa do sutra. Mozda ti nesto i bude jasno
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:38 11.09.2007

Re: Broj pasosa - Samo za Čoveka u belom

Covek u belom
Canak laze mnoooogo, to znaju i vrapci na grani, al bogami i ti Drago i to ne malo. Pasosa u opticaju ima mnooogo vise od 2.5 miliona i apsolutno nije potrebna nikakva mudrost da bi se to pokazalo. Uputstvo: pogledati serijske brojeve pasosa izdatih u januaru i u decembru iste godine.
Naravno najlakse je zaludjivati narod jeftinom demagogijom, to ste dobro od radikala naucili.


Evo javio mi se prijatelj i vidi šta mi piše...

U nekoj sam gužvi, bacih malo oko na blog... možda ti ovo koristi:

..."Govoreći o putovanjima građana Srbije, potpredsednik vlade je istakao da samo 12,9 odsto građana Srbije, izuzimajući Kosovo, ima važeći pasoš.
"Iza toga se krije velika regionalna neujednačenost, jer 22 odsto građana Kragujevca ima pasoš, 18 odsto stanovnika Beograda, 16 odsto u Novom Sadu, a samo šest odsto u Pirotu", napomenuo je Đelić.
Potpredsednik Vlade Srbije je rekao da, zbog siromaštva, veliki broj građana ne može da putuje, pa je, kako je naglasio, bitka za belu šengen listu borba protiv siromaštva, kako bi svi dobili jednake šanse da putuju."

link:
http://www.blic.co.yu/politika.php?id=9769

E, čoveče u belom, žutom i ružičastom....onda je i Đelić lažov, a daje detaljne procente...o)))
Nego ti bi pre poverovao da Srbija ima trista miliona stanovnika nego da joj pasoš malo vredi...o)))

Jelica Greganović Jelica Greganović 14:41 11.09.2007

Trebalo

bi popričati sa vrapcima, oni su krivi za dezinformaciju.
antioksidant antioksidant 14:47 11.09.2007

Re: Broj pasosa - Samo za Čoveka u belom

jer 22 odsto građana Kragujevca ima pasoš

E sad me zbuni nacisto
Jeste da ja imam Kg pasos a ne glasam u Kg-u (ne znam za Jelicu iz kog SUPa je uzela sosku), ali znas li ti rezultete poslednjih izbora u Kg-u?
Ako je ovo tacno, onda ne vredi pustiti ljude preko grane da vide kako zive oni sto ne vise na grani. Petina ljudi ima pasos a Verko, Toma, Natasa...
Covek u belom Covek u belom 15:33 11.09.2007

Re: Broj pasosa - Samo za Čoveka u belom

Pa kako god uzmes Djelic mu dodje lazov. Todorovic (onaj iz MUPa) pozivajuci se na zavod za statistiku (liku iz MUPa treba zavod za statistiku za ono sto mu stoji u kompjuteru, ja nista smesnije skoro nisam cuo) tvrdi da je svega 11.24%, to nam ovde Canak sad prezentira.

E sad jednom se slazu opozicija i vlast oko katastrofalnih podataka, ako ti to nije sumnjivo ja ne znam sta jeste.
Brojevi (SRJ) pasosa su u medjuvremenu dogurali do 5 900 000 i brojevi JESU centralizovani. To se lako moze potvrditi i na uzorku od 10 pasosa koji su izdati u razlicitim mestima u isto ili razlicito vreme. Po vremenu izdavanja brojevi uvek monotono rastu, a pasosi izdati u isto vreme u razlicitim gradovima uvek imaju susedne brojeve. Takodje svako ko radi na pasosima ce ti potvrditi da nema preskakavnja brojeva, tj. ako se izdaju 2 pasosa jedan za drugim, dobijaju susedne brojeve.
Ako se pretpostavi da je svega 50% ovih pasosa validno, dolazi se do mnooogo vece brojke.

Cak i laicki je ocigledno da je brojka od 11 ili 12% smesno mala. Ako se pogledaju statistike broja turista gradjana Srbije koji su letovali u inostranstvu, sto se lako moze proveriti, dolazi se do brojke od 12% gradjana Srbije koji su letovali u inostranstu (samo ove godine i to NE RACUNAJUCI Crnu Goru). Ispada da su svi sa pasosem bili na letovanju u inostranstu. A gde je tu srpska dijaspora??? Samo Albancima sa Kosova je od 1999. izdato 220 000 pasosa (i to u Srbiji). A gde su pasosi izdati u konzularnim predstavnistvima???

Neko tu opasno laze, a pitanje je zasto? Zasto se portparol MUPa poziva na zavod za statistiku, kada na jedan pritisak tastera iz kompjutera moze izlistati sve podatke?

Zasto odgovara opoziciji da laze, tj. da potvrdjuju lazne statistike kad njima odgovara, prosto da bi pljuvali vlast.
Pravo pitanje je zasto odgovara vlasti da laze u ovom slucaju? Verovatno iz istog onog razloga, zbog kojeg joj odgovara da nismo na beloj sengen listi....
angie angie 15:45 11.09.2007

Re: Broj pasosa - Samo za Čoveka u belom

Broj pasosha tamo ili ovamo u nekom procentu, ne menja poraznu chinjenicu da veci deo gradjana nema putnu ispravu i da takodje veliki procenat nikada i nije bio van granica Srbije, shto u 21. veku daje prilichno losh profil ove zemlje u mnogim bazichnim kategorijama.
E sada,shto je to postala interesantna tema zbog glasanja, a ne zbog nekih osnosvnih prava, potreba i mogucnosti gradjana, josh vishe pokazuje o kakvoj se zemlji i politicharima radi.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:09 11.09.2007

Re: Broj pasosa - Samo za Čoveka u belom

Ma nema veze taj broj...To mora da se broji još od Staneta Dolanca...
Nemaš na pasošu korektno ispisano ime države a ti veruješ u taj broj...o))
antioksidant antioksidant 17:37 11.09.2007

Re: Broj pasosa - Samo za Čoveka u belom

Covek u belom
Brojevi (SRJ) pasosa su u medjuvremenu dogurali do 5 900 000 i brojevi JESU centralizovani


Drago
Pasoš ima negde oko 2,5 miliona državljana Srbije što čini ipak negde oko 30 procenata.


Covek u belom
Ako se pretpostavi da je svega 50% ovih pasosa validno, dolazi se do mnooogo vece brojke


Drago kaze 2, 5 milona. Covek u belom kaze 50% od 5. 9 miliona

Vas dvojica pricate (skoro) isto.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:49 11.09.2007

Re: Broj pasosa - Samo za Čoveka u belom

antioksidant
Covek u belom
Brojevi (SRJ) pasosa su u medjuvremenu dogurali do 5 900 000 i brojevi JESU centralizovani


Drago
Pasoš ima negde oko 2,5 miliona državljana Srbije što čini ipak negde oko 30 procenata.


Covek u belom
Ako se pretpostavi da je svega 50% ovih pasosa validno, dolazi se do mnooogo vece brojke


Drago kaze 2, 5 milona. Covek u belom kaze 50% od 5. 9 miliona

Vas dvojica pricate (skoro) isto.


Eto, ali to čovek u belom neće da prizna...o))
A ja sam podatak o 2,5 miliona čuo iz policijskih izvora....Naravno, u ovom broju participiraju Crnogorci i građani Kosova..
lidiaz lidiaz 21:24 11.09.2007

Re: Broj pasosa - Samo za Čoveka u belom

Drago Kovacevic

A ja sam podatak o 2,5 miliona čuo iz policijskih izvora....Naravno, u ovom broju participiraju Crnogorci i građani Kosova..

Znaci radis za policiju :p
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:02 11.09.2007

Re: Broj pasosa - Samo za Čoveka u belom

lidiaz
Drago Kovacevic

A ja sam podatak o 2,5 miliona čuo iz policijskih izvora....Naravno, u ovom broju participiraju Crnogorci i građani Kosova..

Znaci radis za policiju :p

o)))
Znaš kako Lidija...Jedan Srbin - dva policajca...
Ne, bez šale, na nekom okruglom stolu sam čuo taj podatak...
lidiaz lidiaz 22:05 11.09.2007

Re: Broj pasosa - Samo za Čoveka u belom

Drago Kovacevic
lidiaz
Drago Kovacevic

A ja sam podatak o 2,5 miliona čuo iz policijskih izvora....Naravno, u ovom broju participiraju Crnogorci i građani Kosova..

Znaci radis za policiju :p

o)))
Znaš kako Lidija...Jedan Srbin - dva policajca...
Ne, bez šale, na nekom okruglom stolu sam čuo taj podatak...

Ups. Jos gore, druzis se sa plocijom :p
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:19 11.09.2007

Re: Broj pasosa - Samo za Čoveka u belom

lidiaz
Drago Kovacevic
lidiaz
Drago Kovacevic

A ja sam podatak o 2,5 miliona čuo iz policijskih izvora....Naravno, u ovom broju participiraju Crnogorci i građani Kosova..

Znaci radis za policiju :p

o)))
Znaš kako Lidija...Jedan Srbin - dva policajca...
Ne, bez šale, na nekom okruglom stolu sam čuo taj podatak...

Ups. Jos gore, druzis se sa plocijom :p

Meša Selimović u romanu "Krug" ima jednu rečenicu koja glasi - Ko je na zemlji policajac na nebu je šoter -
E, sad, šta je "šoter" blage veze nemam. A sve mi govori da nije ništa lepo....o))
U neznanju Lidia...o))
Lektorka Lektorka 22:22 11.09.2007

Re: Broj pasosa - Samo za Čoveka u belom

Ako se pogledaju statistike broja turista gradjana Srbije koji su letovali u inostranstvu, sto se lako moze proveriti, dolazi se do brojke od 12% gradjana Srbije koji su letovali u inostranstu (samo ove godine i to NE RACUNAJUCI Crnu Goru).

Čekaj, ČuB, jel ti to hoćeš da kažeš da srpska statistika zna da sam ja letos sa pasošem Srbije i Crne Gore iz Švajcarske išla u Hrvatsku? :)

Antioksidant, jes da niš ne vredi, al sam te ispreporučivala sad od prve do poslednje! :) Ovo je živi piš!!! :)))

Uostalom, konačno svi znamo za koga Drago radi! Hahaha :)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:42 11.09.2007

Re: Broj pasosa

antioksidant
Covek u belom
Canak laze mnoooogo, to znaju i vrapci na grani, al bogami i ti Drago i to ne malo. Pasosa u opticaju ima mnooogo vise od 2.5 miliona i apsolutno nije potrebna nikakva mudrost da bi se to pokazalo. Uputstvo: pogledati serijske brojeve pasosa izdatih u januaru i u decembru iste godine.Naravno najlakse je zaludjivati narod jeftinom demagogijom, to ste dobro od radikala naucili.


Moj sin ima 3 godine i vec dva pasosa. Ja imam 2 pasosa plava (jedan istekao) a i supruga mi isto.

Ja imam četiri...Ali mi je samo jedan u "funkciji"...o))
Covek u belom Covek u belom 01:24 12.09.2007

Re: Broj pasosa - Samo za Čoveka u belom

Lektorka
Čekaj, ČuB, jel ti to hoćeš da kažeš da srpska statistika zna da sam ja letos sa pasošem Srbije i Crne Gore iz Švajcarske išla u Hrvatsku? :)
Statistika ne zna, sto se nje tice, ti se racunas u dijasporu, ali zato zna DB (a verovatno i narodna milicija) :)). A ako si htela da pitas jel statistika DB, pa nije, statistika je nagadjanje, a DB zna provereno .
antioksidant antioksidant 07:57 12.09.2007

Re: Broj pasosa

Ja imam četiri...Ali mi je samo jedan u "funkciji"...o))

postoje samo dva nacina da covek (zena - da me pohvali gordanac) "istrosi" 4 pasosa.

1. da je mnogo mlad (kao moj sin) tada pasose izdaju na jako kratke periode

2. da je mnoooogo putovao pa vise nema slobodnih stranica za vize (mada tih 30-tak stranica i nije nesto previse)

U svakom slucaju, Drago - cestitam
antioksidant antioksidant 08:00 12.09.2007

Re: Broj pasosa - Samo za Čoveka u belom

lidiaz

Drago KovacevicA ja sam podatak o 2,5 miliona čuo iz policijskih izvora....Naravno, u ovom broju participiraju Crnogorci i građani Kosova..Znaci radis za policiju :p

Ne, nego policija radi za njega
Jelena Milić Jelena Milić 14:08 11.09.2007

naravno


drago, ne znam da li da se obradujem ili rastuzim nad korekcijama koje si obeldanio. a hvala na njima, vrlo su poucne.( previdela sam ulogu hrvatskih pasosa, iako sam radila na ishodovanju prvih PTC za izbeglice!) smatrala sam da srpsko drustvo, a na osnovu tih podataka koliko malo ljudi ima pasos, i nece da putuje, cak i tamo gde moze, gde vizni rezim nije tako ostar, kad ih samo tako malo ima pasose ili da ekonomski to sebi ne mogu da priuste.

ovo je i ohrabrujuce i porazavajuce.

sto se glasanja dijaspore tice, to je horor. mene fascinira i to koliko ljudi koji zivi na politckom zapadu, od australije do kanade, ovde zagovara kostunica-nikolic kurs i vrednosti.

liberalizacija viznog rezima, na kojoj je goran svilanovic radio vrlo intenzivno zadnjih godinu dve, je naravno vrlo bitan element.

no, citala sam i txt nikole samardzica--redji koji me raduju u nasoj javnosti--oko predloga eu da hitno liberalizuje reyim. ima jedan ozbiljan privid on naime ceo rezim vidi kao ideolosku branu, a ne bezbednosno pitanje, pa sugerise eu da vize ne daje nacionalistima i sl. ne znam sta braca kacinski, lepen hajder i co misle o tome

i da, give ds a break ako igde zasluzuje kad zasluzuje i dok zasluzuje


Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:48 11.09.2007

Re: naravno

Jelena Milić

drago, ne znam da li da se obradujem ili rastuzim nad korekcijama koje si obeldanio. a hvala na njima, vrlo su poucne.( previdela sam ulogu hrvatskih pasosa, iako sam radila na ishodovanju prvih PTC za izbeglice!) smatrala sam da srpsko drustvo, a na osnovu tih podataka koliko malo ljudi ima pasos, i nece da putuje, cak i tamo gde moze, gde vizni rezim nije tako ostar, kad ih samo tako malo ima pasose ili da ekonomski to sebi ne mogu da priuste.

ovo je i ohrabrujuce i porazavajuce.

sto se glasanja dijaspore tice, to je horor. mene fascinira i to koliko ljudi koji zivi na politckom zapadu, od australije do kanade, ovde zagovara kostunica-nikolic kurs i vrednosti.

liberalizacija viznog rezima, na kojoj je goran svilanovic radio vrlo intenzivno zadnjih godinu dve, je naravno vrlo bitan element.

no, citala sam i txt nikole samardzica--redji koji me raduju u nasoj javnosti--oko predloga eu da hitno liberalizuje reyim. ima jedan ozbiljan privid on naime ceo rezim vidi kao ideolosku branu, a ne bezbednosno pitanje, pa sugerise eu da vize ne daje nacionalistima i sl. ne znam sta braca kacinski, lepen hajder i co misle o tome

i da, give ds a break ako igde zasluzuje kad zasluzuje i dok zasluzuje



Slažem se...dajmo im brejk i ne treba ih za sve teretiti.
Ma da nema u budžetu onoliko para sve mislim da bi oni bili mnogo bolji...o)))
Ovako, trpiće i ako im Koštunica postavi poprečnu šipku preko vrata, oni neće odustati...
dunjica dunjica 14:49 11.09.2007

Re: naravno

mene fascinira i to koliko ljudi koji zivi na politckom zapadu, od australije do kanade, ovde zagovara kostunica-nikolic kurs i vrednosti.


Nisam sigurna, šta je tu čudno? Ti ljudi na "političkom Zapadu" ne žive, oni tamo samo stanuju. Osim toga, ni pol.Zapad nisu cvećke, eto se baškare konzervativci svuda, a i nacoši dobijaju mandate po pokrajinskim parlamentima, za početak lokalno i pokrajinski, pa sve tako mic po mic (Mecklenburg-Vorpommern kao izraziti primjer npr.).
skyspoter skyspoter 14:49 11.09.2007

Re: naravno

Ja se ne secam da sam ikada dobila poziv za glasanje ovde u Londonu. Bas me intereuje da li je neko dobio.
lidiaz lidiaz 14:55 11.09.2007

Re: naravno

skyspoter
Ja se ne secam da sam ikada dobila poziv za glasanje ovde u Londonu. Bas me intereuje da li je neko dobio.

Ja sam dobila u Chikagu. Zato sto smo se prijavili za izbore.
Jel' si se prijavila?
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:57 11.09.2007

Ja sam

dobila obaveštenje od tadašnje ambasade, mada kao novinarka...osim toga obaveštenje je bilo prilepljeno na pomenutu ambasadu, ko tuda nije prošao, nije znao (mislim da su bila obaveštena i srpska društva, ali ako se uzme u obzir da je u 20-ak ovd. srpskih društava učlanjeno samo 2% živećih ovde Srba, onda ti je jasno)...a bilo bi i red i efikasno da je ambasada to objavila u par najčitanijih novina.
Jelena Milić Jelena Milić 14:57 11.09.2007

Re: naravno

da, da...
antioksidant antioksidant 14:59 11.09.2007

Re: naravno

mene fascinira i to koliko ljudi koji zivi na politckom zapadu, od australije do kanade, ovde zagovara kostunica-nikolic kurs i vrednosti.

NIje poenta u tome da li ljudi koji ne zive u Srbiji zastupaju stavove Kostunica-NIkolic ili Pesic, vec u tome da mi je malo glupo da se glasa bez mogucnosti da se snose posledica takvog glasanja. NIt placaju porez ovde, niti ce im nesto faliti ukoliko ponovo neko krene da nas talambasa sa neba, niti ce njih juriti vojni pozivari, niti ce njihovoj deci popovi predavati veronauku u skolama, niti ce njima naplacivati izgradnju hrama SvSave svaki put kada posalju neko pismo, niti ce oni placati skupe pare za spori internet, niti ce oni cekati pred ambasadama ukoliko zele preko grane (jer ime nece trebati vize..)...
skyspoter skyspoter 15:03 11.09.2007

Re: naravno

izvini a zasto da se prijavim?
da je to neka organizovana drzava poslala bi mi poziv.
antioksidant antioksidant 15:06 11.09.2007

Re: naravno

skyspoter
izvini a zasto da se prijavim? da je to neka organizovana drzava poslala bi mi poziv.

a sto da ti salju poziv? ni meni nikada ne stizu pozivi (zivim u Beogradu). VAzno mi je samo da sam u birackom spisku. Koliko ja kapiram, poziv sluzi samo da bi me lakse nasli u spisku (ima redni broj) pa ne moraju da se smaraju listajuci onu debelu knjizurinu.
Mada ako si u inostranstvu, mozda ima neke neophodnosti i za tim pozivom.
skyspoter skyspoter 15:18 11.09.2007

Re: naravno

a kako se pravi biracki spisak u dijaspori? na osnovu prijavjenih koji hoce da ucestvuju na izborima i koji slucajno zalutaju poslom u ambasadu, ili na osnvou spiska iz srbije gde se tacno zna koliko je ljudi izvan granica i na kojoj adresi?
angie angie 15:21 11.09.2007

Re: naravno

sto se glasanja dijaspore tice, to je horor


Malo paushalno ocenjivanje nachega shto je prilichno komplikovano.
Galsachi iz dijaspore kojima je bliza nacionalistichka opcija su u glavnom oni koji su otishli posle drugog rata i koji su u zemljama u kojima sada vec decenijama zive, vezani za crkvu i nacionalnu zajednicu.

Iseljenici s pochetka 90-tih, koji su pobegli trbuhom za kruhom i pred sm ponudama, su i dalje zgrozeni onim shto se deshava na politichkoj sceni Srbije, nad lazima, kradjom, korupcijom, ne postajnjem osnovnih ljudskih prava i ceo taj vec svima poznati paket u kome dominira nepostojanje osnovne volje da se neshto stvarno promeni.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:24 11.09.2007

Re: naravno

skyspoter
a kako se pravi biracki spisak u dijaspori? na osnovu prijavjenih koji hoce da ucestvuju na izborima i koji slucajno zalutaju poslom u ambasadu, ili na osnvou spiska iz srbije gde se tacno zna koliko je ljudi izvan granica i na kojoj adresi?

Ma nije bitna dijaspora. Ovde je interes da se u igru ubace Srbi iz BIH i Crne Gore...i da se ponovo aktivira ta priča..
pogledaj ovo sa Filaretom, pa svaki dan žurka kod Dodika, pa onda Dodika naseljavaju na Dedinje, pa onda Zakon o državljanstvu, pa tamburanje na sve strane....
Nije od značaja to što će u Njujorku ili Londonu glasati 500 ljudi koji su tamo.
Ali ako glasa u RS 800.000 ljudi, u Crnoj Gori 200.000 hiljada, onda je to nešto drugo...
lidiaz lidiaz 15:40 11.09.2007

Re: naravno

skyspoter
izvini a zasto da se prijavim?
da je to neka organizovana drzava poslala bi mi poziv.

A kako da znaju da si u Londonu?
I kad promenis adresu u Srbiji, moras da se prijavis da bi bila upisana u odgovarajuci biracki spisak.
margos margos 16:04 11.09.2007

Re: naravno

Drago Kovacevic

skyspotera kako se pravi biracki spisak u dijaspori? na osnovu prijavjenih koji hoce da ucestvuju na izborima i koji slucajno zalutaju poslom u ambasadu, ili na osnvou spiska iz srbije gde se tacno zna koliko je ljudi izvan granica i na kojoj adresi? Ma nije bitna dijaspora. Ovde je interes da se u igru ubace Srbi iz BIH i Crne Gore...i da se ponovo aktivira ta priča..pogledaj ovo sa Filaretom, pa svaki dan žurka kod Dodika, pa onda Dodika naseljavaju na Dedinje, pa onda Zakon o državljanstvu, pa tamburanje na sve strane....Nije od značaja to što će u Njujorku ili Londonu glasati 500 ljudi koji su tamo.Ali ako glasa u RS 800.000 ljudi, u Crnoj Gori 200.000 hiljada, onda je to nešto drugo...

Oprostite, ali izgleda kao da bi trebalo da nas bude sto manje... a pri tom da taj smanjen broj bude sto kvalitetnijih ljudi... pa da uz to ti kvalitetni bojkotuju izbore u nekoj od 'neprihvatljivih' varijanti... i da ponovo dodjemo na isto - disciplinovani radikali, sa Tomom Nikolicem koji je u poslednjoj kampanji za razliku od svih drugih 'pricao tiho i nosio psa sa sobom', sa ovakvim prebrojavanjem (i umanjivanjem) imaju obezbedjen uspeh.

Nisam politicki obrazovana i ne znam dovoljno prilike u RS, ali kad sam pre neku godinu otisla u Banja Luku, zapanjila sam se cistocom grada. A jedan prijatelj koji je iz Banja Luke letos dolazio - zgrozen je bio prevozom, taksi vozilima i taksistima po Beogradu i uporedjivao ih sa njihovima. Zaista, imali smo nesrecu, da tog vrelog dana, kao po Marfiju, pet puta sedamo u vozila kojima nije mesto u javnom saobracaju. Kazem to jer ne prihvatam da je sve sto dolazi (ili bi nam doslo) iz Republike Srpske u bilo kom vidu - istog momenta 'zatucano', 'seljacko' i prosto.
antioksidant antioksidant 17:33 11.09.2007

Re: naravno

Oprostite, ali izgleda kao da bi trebalo da nas bude sto manje... a pri tom da taj smanjen broj bude sto kvalitetnijih ljudi... pa da uz to ti kvalitetni bojkotuju izbore u nekoj od 'neprihvatljivih' varijanti... i da ponovo dodjemo na isto - disciplinovani radikali, sa Tomom Nikolicem koji je u poslednjoj kampanji za razliku od svih drugih 'pricao tiho i nosio psa sa sobom', sa ovakvim prebrojavanjem (i umanjivanjem) imaju obezbedjen uspeh.

Nisam politicki obrazovana i ne znam dovoljno prilike u RS, ali kad sam pre neku godinu otisla u Banja Luku, zapanjila sam se cistocom grada. A jedan prijatelj koji je iz Banja Luke letos dolazio - zgrozen je bio prevozom, taksi vozilima i taksistima po Beogradu i uporedjivao ih sa njihovima. Zaista, imali smo nesrecu, da tog vrelog dana, kao po Marfiju, pet puta sedamo u vozila kojima nije mesto u javnom saobracaju. Kazem to jer ne prihvatam da je sve sto dolazi (ili bi nam doslo) iz Republike Srpske u bilo kom vidu - istog momenta 'zatucano', 'seljacko' i prosto.

ako ovo nije relativizacija, onda ne znam sta jeste. Sada da bih uverio MArgos da gresi u svom stavu da ovakva situacija i nije bas toliko bezazlena, ja treba da se sporim oko taksista u Beogradu i cistoce Banja Luke.

Nije poenta u tome da li je Banja Luka cista ili nije (divan grad, bio lepsi dok cistunci nisu porusili Ferhadiju), vec u tome ko ce iz Banja Luke glasati za parlament Srbije i kakvog ce "kalibra" biti politicari po ukusu takvog glasaca. Meni sve lici na Kostunicu (sa sve Draskom Petrovicem i 600 mio eura mog novca za Dodikov Telekom) ili na Tomu Nikolica koji na sam pomen Srebrenice pominje Bratunac (pre nego sto i stignes da izgovoris "da li se tu skrece za Albukerki"

Logicno je samo jedno (po meni) - svako glasa tamo gde zivi (placa porez, radi, ide u skolu, izvodi decu uvece u setnju...)

A nase taksiste treba mi da resimo...
oldtajmer oldtajmer 18:49 11.09.2007

Re: naravno

Malo paushalno ocenjivanje nachega shto je prilichno komplikovano.
Galsachi iz dijaspore kojima je bliza nacionalistichka opcija su u glavnom oni koji su otishli posle drugog rata i koji su u zemljama u kojima sada vec decenijama zive, vezani za crkvu i nacionalnu zajednicu.

Iseljenici s pochetka 90-tih, koji su pobegli trbuhom za kruhom i pred sm ponudama, su i dalje zgrozeni onim shto se deshava na politichkoj sceni Srbije, nad lazima, kradjom, korupcijom, ne postajnjem osnovnih ljudskih prava i ceo taj vec svima poznati paket u kome dominira nepostojanje osnovne volje da se neshto stvarno promeni.


Odlicno receno, angie, bas citam i razmisljam kako bih sroci odgovor, kad pricitaj ovo. Sve receno u dve recenice! Dodao bih samo da postoji i treca kategorija. To su uglavnom izbeglice, Srbi iz Bosne i Hrvatske (ali vise iz Bosne), i medju tom populacijom vecina je politicki bliza onoj prvoj opciji, dakle nacionalisticko/radikalnoj. Kada se saberu stari i novi nacionalisti, dijaspora glasa preko 50% za radikale. Ne znam koliko preko 50%, ali sam siguran da je preko.
Lektorka Lektorka 22:28 11.09.2007

Re: naravno - Drago,

Ma nije bitna dijaspora.

E, pa pogodi me!!! :)

Ništa lakše nego da onaj ko hoće da glasa ode do konzulata i tamo obavi što treba. Gotova priča.
dunjica dunjica 14:11 11.09.2007

Putovnice i pasoši

Hrvatsku putovnicu je mogao dobiti svatko tko se izjasnio za Hrvata. Tako se dogodila šizofrena situacija da su putovnice dobijali čak građani BiH katolici (namjerno ne kažem Hrvati) koji u životu nisu kročili na tlo Hrvatske dulje od trajanja ljetovanja na Jadranu, a ponekad ni toliko. Istovremeno je Srbima iz Hrvatske put do dobijanja iste bio znatno otežan, nekima i sasvim nemoguć. Unatoč hrvatskom mjestu rođenja, mjestu boravka i boravku više generacija predaka na tlu iste. Tako je bilo za Tuđmanije. Iskreno se nadam da je danas podjela putovnica pravednija. Rado bih čula kakva su iskustva danas?

Istovremeno, i odricanje od hrvatskog državljanstva je prilično trnovit put. Moje je iskustvo je da je dobijanje npr. njemačkog državljanstva (poznato kao nakićeno preprekama i kontrolama) prilično jednostavnije od gubljenja hrvatskog, a i traje daaaleko kraće. Nevjerojatno, ali istinito.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:14 11.09.2007

Iz iskustva

ovd. Hrvata znam da se hrv. državljanstva (zarad dobijanja isključivog slovenačkog) nije bilo teško odreći, jer se na susednom šalteru samo uložila molba za pridobijanje istog (takoreći nazad). Tako su se ljudi odrekli hrv. državljanstva i Slo dali na uvid papir koji o tome svedoči. Posle su dobili hrv. državljanstvo nazad, a kako se slo zakon odnosi samo na to da je uslov za dobijanje slo državljanstva da se odrekneš prethodnog-ih, a ne i da ne stekneš posle nova državljanstva...to je stvar odlično radila.
dunjica dunjica 14:30 11.09.2007

Re: Iz iskustva

Hvala, Jelice. Možda je tako jednostavno zato što su zemlje susjedne? Ne znam.

Ja sam morala čekati skoro godinu dana odluku iz Ministarstva unutarnjih poslova, iako su imali potvrdu njem. strane da me oni tamo hoće čim me ovi vamo puste. Na kraju sam imala i jedan informativan razgovor u policiji rodnog grada, pretpostavljam zbog nebulozne situacije da sam u procesu dobijanja njem. drž., a u tom povijesnom trenutku, živjela u Beogradu. Onda sam dobila dokument koji mi je, kao, garantovao siguran izlazak iz Hr i ulazak u Njemačku za to vrijeme apatridsko. Kada sam s tim papirom sletila na aerodromu u Kölnu, prvo su me smjestili u aerodromski pritvor za izgon iz zemlje i na saslušanje, jer im ovaj hrvatski dokument nije bio poznat. Naime, bilateralni dogovor dvije zemlje je predvidio drugačiji dokument!

Iz gabule me spasilo znanje njemačkog, jer je granična policija bila zbunjena, misleći da mi je to materinji jezik. Lijepo su me pustili ća i dali mi 48 sati da postanem Švabica. Iz moje perspektive, sve je završilo happy endom
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:42 11.09.2007

Ne, nije

zbog susedstva, nego zato što je Hrvatskoj stalo do njenih državljana-glasača. To se sve odrađivalo u hrv. konzulatu.
dunjica dunjica 14:53 11.09.2007

Re: Ne, nije

Naravno da je stalo, pogotovo ako su boljeg obrazovanja. I meni su odmah nudili da uzmem hrvatsko državljanstvo nazad. Skrenula sam im pažnju da je to protivno njem. propisima, a dobila odgovor od jednog visokog službenika: "Ne moraju to Nijemci znati!".

Za glasačke kvote se više isplati "uvoziti" ljude iz susjedne BiH, jer su, pojednostavljeno rečeno, podatniji.
milandez milandez 18:24 11.09.2007

Re: Putovnice i pasoši

Hrvatsku putovnicu je mogao dobiti svatko tko se izjasnio za Hrvata. Tako se dogodila šizofrena situacija da su putovnice dobijali čak građani BiH katolici (namjerno ne kažem Hrvati) koji u životu nisu kročili na tlo Hrvatske dulje od trajanja ljetovanja na Jadranu, a ponekad ni toliko. Istovremeno je Srbima iz Hrvatske put do dobijanja iste bio znatno otežan, nekima i sasvim nemoguć. Unatoč hrvatskom mjestu rođenja, mjestu boravka i boravku više generacija predaka na tlu iste. Tako je bilo za Tuđmanije. Iskreno se nadam da je danas podjela putovnica pravednija. Rado bih čula kakva su iskustva danas?

Tvrdnja u prvoj vam recenici nije tacna. I Legija ima Putovnicu - a, prica se da se svojevremeno mogla kupiti za 2000 Eura. Dakle, bilo je falsifikovanja i muljanja.
dunjica dunjica 18:25 11.09.2007

Re: Putovnice i pasoši

Milandez, govorila sam o onome što se obično naziva legalnim dobivanjem dokumenata.

A da se mogla kupiti, javna je tajna. Pazarilo se šakom i kapom.
oldtajmer oldtajmer 18:51 11.09.2007

odricanje

Odricanje od srpskog drzavljanstva je jos teze, takoreci nemoguce, ako ste muskarac vojni obveznik. Naime, po jos uvek vazecem zakonu, potrebna je saglasnost vojnih vlasti, odnosno regulisana vojna obaveza da se odreknete srpskog drzavljanstva. To je prepisano od SFRJ, stoji u zakonu jos od tada. Doduse, Srbija ima zakon o dvojnom drzavljanstvu, koji stvari cini laksim...
Lektorka Lektorka 22:46 11.09.2007

Re: Putovnice i pasoši

Dunjice,
ima još: moja porodica (onaj deo koji je hrvatski, a još od kraja 2. sv. rata živi u Vojvodini) digla ruke nakon peripetija tipa "dokaži da si Hrvat ako ti na svim dokumentima piše da si rođen u Slavoniji i da si po nacionalnosti Hrvat i da si (u ponekom slučaju) rimokatoličke veroispovesti, a zgrada u kojoj su bile deponovane sve originalne krštenice srušena u domovinskom ratu" :) Eto zašto ja NEMAM hrvatsku domovnicu, iako imam sva prava da je imam!

Ali znam neke koji su upravo na tome u Nemačkoj profitirali: kad su Nemci prestali da insistiraju na tome da odjavljivanje drugog državljanstva mora biti gotovo u roku od 6 meseci, naši zainteresovani zemljaci su lepo slali u BHS (što mi se ovo sviđa! :) ) zahtev za ispis, nisu ga naravno dobijali jer sve to tamo mnogo duže traje, dobili nemačke pasoše, a rečeni zahtev padao u zaborav. Nažalost, nisam iskoristila tu zakonsku rupicu. :)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:56 11.09.2007

Re: Putovnice i pasoši

Lektorka
Dunjice,
ima još: moja porodica (onaj deo koji je hrvatski, a još od kraja 2. sv. rata živi u Vojvodini) digla ruke nakon peripetija tipa "dokaži da si Hrvat ako ti na svim dokumentima piše da si rođen u Slavoniji i da si po nacionalnosti Hrvat i da si (u ponekom slučaju) rimokatoličke veroispovesti, a zgrada u kojoj su bile deponovane sve originalne krštenice srušena u domovinskom ratu" :) Eto zašto ja NEMAM hrvatsku domovnicu, iako imam sva prava da je imam!

Ali znam neke koji su upravo na tome u Nemačkoj profitirali: kad su Nemci prestali da insistiraju na tome da odjavljivanje drugog državljanstva mora biti gotovo u roku od 6 meseci, naši zainteresovani zemljaci su lepo slali u BHS (što mi se ovo sviđa! :) ) zahtev za ispis, nisu ga naravno dobijali jer sve to tamo mnogo duže traje, dobili nemačke pasoše, a rečeni zahtev padao u zaborav. Nažalost, nisam iskoristila tu zakonsku rupicu. :)

To možeš srediti ako hoćeš....samo treba jedno pola godine....
dunjica dunjica 10:39 12.09.2007

Re: Putovnice i pasoši

Nemci prestali da insistiraju na tome da odjavljivanje drugog državljanstva mora biti gotovo u roku od 6 meseci,


Sada Nijemci daju godinu dana. Ako ne dobijes ispis u roku, ponovo odlucuju hoce li produziti rok za jos godinu ili ce povuci spremnost da ti daju njemacko drzavljanstvo. Dogadja se, doduse rijetko, da opozovu svoju odluku davanja njem. drzavljanstva, pa ako imas nerava, otpocinjes sve od pocetka. Da ne pominjem da je u drugom pokusaju obicno sve teze. I vise nema davanja drzavljanstva bez dokaza o ispisu iz prethodnog (tamo gdje je to od pocetka postavljeno kao uslov, znaci u ogromnoj vecini slucajeva).

Ovo s dobijanjem hrvatskog drzavljanstva za Hrvate u Vojvodini nisam znala. Znaci, drugaciji tretman nego kod bosansko-hercegovackih katolika. Jedan razlog moze biti sto su maticni uredi u mjestima rodjenja poruseni u ratu. Imali smo taj slucaj u familiji, ali tada se islo u maticni ured susjednog mjesta, sto su nas lijepo uputili na samom pocetku.
U pocetku hrvatske nezavisnosti, ne znam da li je jos uvijek tako, se domovnica (dokument koji je uslov za dobijanje / dokaz drzavljanstva) izdavala u mjestu gdje je osoba, ili otac iste, boravio 1948. godine (cini mi se da je ta godina u pitanju). Znaci, ako su tvoji tada vec bili napustili Hrvatsku, onda za njih mora postojati neki drugi nacin.
adam weisphaut adam weisphaut 14:23 11.09.2007

Moram priznati

da sam od radikala odavno prestao da ocekujem logiku, no ipak ne mogu da primetim nesto . Po radikalskoj oficijalnoj ideologiji je Hrvatska drzava apriori "ustaska", pa sad ako se oni zalazu da se donese neko resenje ulgledajuci se na tu istu Hrvatsku, sta su onda oni?
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:34 11.09.2007

Borgovi.

dunjica dunjica 14:42 11.09.2007

Re: Moram priznati

Jezički gledano, postoji mogući odgovor. Naime, čula sam da je riječ "ustaša" srpskog porijekla (može se naći, priča se, i u pjesništvu Jovana Dučića), ili barem jednako hrvatska koliko i srpska, a koristila se nekada u značenju "ustanik".

Nasuprot tome, priča se, da je "četnik" hrvatska riječ za zapovjednika čete, formacije od 4 satnije, u doba početaka ustaškog pokreta. Kasnije je četa i četnik preimenovano u bojna i bojnik.
adam weisphaut adam weisphaut 14:42 11.09.2007

Re: Borgovi.

Jelice ja bih rekao da su
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:51 11.09.2007

Hmm...

u tom slučaju, meni više vuku na Uruk-haie...
margos margos 14:52 11.09.2007

Re: Moram priznati

dunjica
Jezički gledano, postoji mogući odgovor. Naime, čula sam da je riječ "ustaša" srpskog porijekla (može se naći, priča se, i u pjesništvu Jovana Dučića), ili barem jednako hrvatska koliko i srpska, a koristila se nekada u značenju "ustanik". Nasuprot tome, priča se, da je "četnik" hrvatska riječ za zapovjednika čete, formacije od 4 satnije, u doba početaka ustaškog pokreta. Kasnije je četa i četnik preimenovano u bojna i bojnik.

Ha... opet dom i kucanica i kuca i domacica.
Lepo rece Novak Djokovic 'It's the same thing':)))
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:48 11.09.2007

Ili, što bi rekla moja baba:

"Zovi me i loncem, samo me nemoj razbiti."
Atomski mrav Atomski mrav 08:39 12.09.2007

Re: Borgovi.

Jelice, imenica Borg ne postoji u množini - Borg je jedno, kolektivni um :)
A Šešelj je valjda Borg Queen... :)
Goran Nikolić Goran Nikolić 14:37 11.09.2007

diplomatija

Slazem se,
mislim da je previshe oshtre kritike
za ministra diplomatije

a sto se tice zakona o glasanju
Srba van Srbije
mislim da nije realno da ce proci
npr. Crna Gora vec oduzima drzavaljanstvo onima koji uzmu srpsko
antioksidant antioksidant 14:53 11.09.2007

Re: diplomatija

Slazem se,
mislim da je previshe oshtre kritike
za ministra diplomatije

a ti prestani da kritikujes
a sto se tice zakona o glasanju
Srba van Srbije
mislim da nije realno da ce proci
npr. Crna Gora vec oduzima drzavaljanstvo onima koji uzmu srpsko

ne samo srpsko, vec bilo koje, ali ja mislim da ce proci, pa ga niko iz Crne Gore nece traziti, jerbo rasta ce mu?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:58 11.09.2007

Re: diplomatija

Goran Nikolić
Slazem se,
mislim da je previshe oshtre kritike
za ministra diplomatije

a sto se tice zakona o glasanju
Srba van Srbije
mislim da nije realno da ce proci
npr. Crna Gora vec oduzima drzavaljanstvo onima koji uzmu srpsko

To Gorane ne znači da neće proći...Koliko znam i DS stoji iza toga Zakona...
Crna Gora može recimo da kaže, evo glasajte ali može samo u ambasadi i konzulatu. To znači da kraj najveće gužve može glasati maksimalno 2000 ljudi...
Izborno pravo mora biti rezidencijalno. Tamo gde imaš stalno prebivalište tu glasaš...
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:59 11.09.2007

Ja ako

dobro shvatam borgovski zahtev, o kome piše Drago, onda ni ne moraju da traže državljanstvo, da bi dobili glasačko pravo, dovoljno je da se samo izjasne kao Srbi. Što je neviđena budalaština.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:06 11.09.2007

Re: Ja ako

Jelica Greganović
dobro shvatam borgovski zahtev, o kome piše Drago, onda ni ne moraju da traže državljanstvo, da bi dobili glasačko pravo, dovoljno je da se samo izjasne kao Srbi. Što je neviđena budalaština.

Šta je "Borg" Jelice....o)))
Ako su to oni što će glasati za taj Zakon, onda su to svi osim LDP-a, Čanka i manjina...
A što se tiče glasačkog prava, ja mislim da su oni njima već odštancali sve šta je potrebno...
Ono, kao kad je Koštunica nosio u Brisel disk sa crnogorskim državljanima..o)))
antioksidant antioksidant 15:20 11.09.2007

Re: Ja ako

Šta je "Borg" Jelice....o)))

ne pitaj, nije mu to ni pravo ime. ne sme se izgovarati. a jos da ti ga neko opise...
pa to bi bilo kao da ga prizivas.
cuti Drago, bolje da ne znas.
Urosh Urosh 15:57 11.09.2007

Re: Ja ako

Borg=Waldemort.
angie angie 16:07 11.09.2007

Re: Ja ako

Drago, vidi se da nemate manju decu-skroz ste izashli iz potrebne literature i nevladate asocijacijama na likove!:)
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:26 11.09.2007

Borgovi su

oni što sede desno i organizovano tapšu, sad su uvežbali i brže i sporije i jače i nežnije aplaudiranje. A ako si stvarno mislio ko su Borgovi, gugluj ih, videćeš pljunuti su, agresivci priključeni na jedan mozak (Star trek The Next Generation) . Koji je trenutno izmešten u zemlju lala.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:24 11.09.2007

Re: Ja ako

angie
Drago, vidi se da nemate manju decu-skroz ste izashli iz potrebne literature i nevladate asocijacijama na likove!:)

Ma da...Nego ovo može biti dobar trening za druženje sa unucima...kad - tad...o))
Tamo neću smeti ispasti "glup u društvu"...o))
pozz
Lektorka Lektorka 22:49 11.09.2007

Re: Ja ako

drago, fala ti ko bratu! zamalo da isto priupitam - a biće da mi je dete još suviše malo! :))))
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:58 11.09.2007

Re: Borgovi su

Jelica Greganović
oni što sede desno i organizovano tapšu, sad su uvežbali i brže i sporije i jače i nežnije aplaudiranje. A ako si stvarno mislio ko su Borgovi, gugluj ih, videćeš pljunuti su, agresivci priključeni na jedan mozak (Star trek The Next Generation) . Koji je trenutno izmešten u zemlju lala.

Ja mislio da to ima veze sa Bjornom Borgom..Uh, sad mi je lakše..o))
milosib milosib 14:58 11.09.2007

Glasovi "dijaspore"

Šta hoću da kažem? Ciljna grupa naše političke klase su oni Srbi u Srbiji koji nemaju pasoša, te oni Srbi van Srbije koji ga imaju. Tako valjda misle da je moguće držati vlast do sudnjega dana.


Nije mi jasno na koga se ovo odnosi. Ako sam shvatio pisca, u toj nebuloznoj situaciji da mogu da glasaju i Srbi bez drzavljanstva Srbije, najveci dobitnici bi trebali da budu radikali (moglo bi se desiti da cak i dodju na vlast). Koliko ja znam oni nisu na vlasti u Srbiji ili se misli da je jedino LDP opozicija?

Pozdravljam podrsku apelu za vizno ublazavanje. Od nekoga ko je po definiciji protiv svega sto vlast ucini to nisam ocekivao pa sam prijatno iznenadjen.
nestorijanac nestorijanac 15:18 11.09.2007

agenda vlasti...

" I meni se po nekada čini da ne smemo biti ostavljeni na milost i nemilost ovim alama na vlasti i njihovoj agendi"

A, cija pomoc i zastita mislite da NAM je potrebna od TIH ala ?
Naravno, zanimljivo bi bilo cuti da li Vam se PONEKAD cini da smemo biti ostavljeni na njihovu milost ?

Pozdrav od latifundiste i nadam se da ova pitanja nisu trolovanje ?
vipera vipera 15:36 11.09.2007

Uče oni

iz HR iskustava. Konačno su provalili foru kako HDZ ima neograničen broj glasača. Već sam jednom pisala o svojim izbornim iskustvima u HR/BiH. Kad se jednom otvori Pandorina kutija glasanja dijaspore, i djeljenja državljanstva šakom i kapom, nema nazad. HR je '90 podijelila pasoše da ne kažem svim Hrvatima iz Hercegovine. A glasačka mjesta su na svakom ćošku. i nje potrebno biti na biračom spisku. Ako vas nema, pokažete neki dokument i onui vas upišu i glasate. Koliko biračkih mjesta obiđete toliko puta može se glasati. Jedino je fizika ograničenje.
Vidim da i u Srbiji idu za tim idealom. Neprebrojivim biračkim tjelom. A što god da izglasaju nije ih briga,njih ne dotiče. Želim vam puno sreće, jer će vam jako trebati ako ove ideje prođu.
Bonner D Bonner D 15:43 11.09.2007

Hrvatski pasoši i vize!

Drago Kovacevic

...da je Hrvatska, zemlja od 4, 5 miliona stanovnika izdala blizu 8 miliona pasoša.


I da tim hrvatskim gradjanima nikada nisu bile potrebne vize! A ko je sve sa klupe u specijalnom sudu bio u posedu hrvatske putovnice da i ne nabrajam, počevši sa prvoosudjenim zločincem pa nadalje!

I sad nek mi i dalje neko kaže da pitanje viza nije prvenstveno političko pitanje, nego bezbednosno u smislu kvaliteta srpskih pasoša!

A o politici aktuelne hrvatske Vlade i hrvatskog Predsednika ne bi ovaj put! I ovo je previše!

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:06 11.09.2007

Re: Hrvatski pasoši i vize!

Bonner D
Drago Kovacevic

...da je Hrvatska, zemlja od 4, 5 miliona stanovnika izdala blizu 8 miliona pasoša.


I da tim hrvatskim gradjanima nikada nisu bile potrebne vize! A ko je sve sa klupe u specijalnom sudu bio u posedu hrvatske putovnice da i ne nabrajam, počevši sa prvoosudjenim zločincem pa nadalje!

I sad nek mi i dalje neko kaže da pitanje viza nije prvenstveno političko pitanje, nego bezbednosno u smislu kvaliteta srpskih pasoša!

A o politici aktuelne hrvatske Vlade i hrvatskog Predsednika ne bi ovaj put! I ovo je previše!


A, grešiš Boner. Svi koji imaju hrvatski pasoš dobili su ga po nekom na zakonu osnovanom razlogu..
I taj iz "specijalnoga suda" je po poreklu mogao imati taj pasoš, mada ga je imao na tuđe ime...
Za vizni režim su pored pasoša važni Zakon o azilu,Zakon o boravku i kretanju stranaca, integrisano upravljanje granicom, informatički sistem na granici, broj ljudi iz tvoje zemlje koji traže azil po svetu ( Srbija prva na svetu, ispred Kine i Rusije i u tome smo jedino svetski prvaci..), kvalitet isprava. Mi na pasošima nemamo ni ime države, a kamo li šta drugo...
Bonner D Bonner D 16:13 11.09.2007

Re: Hrvatski pasoši i vize!

Drago Kovacevic

Bonner D

...taj iz "specijalnoga suda" je po poreklu mogao imati taj pasoš, mada ga je imao na tuđe ime...



Ko neće da čuje, njemu ne vredi ni pričati!


Hrvatska nikada nije imala vizni režim sa EU, nikada, ni za vreme rata u Hrvatskoj!

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:26 11.09.2007

Re: Hrvatski pasoši i vize!

Bonner D
Drago Kovacevic

Bonner D

...taj iz "specijalnoga suda" je po poreklu mogao imati taj pasoš, mada ga je imao na tuđe ime...



Ko neće da čuje, njemu ne vredi ni pričati!


Hrvatska nikada nije imala vizni režim sa EU, nikada, ni za vreme rata u Hrvatskoj!


Grešiš Boner..Sa Velikom Britanijom je stvar sanirana tek pretprošle godine...
A taj iz "specijalnog suda" je imao legalno izdan pasoš na čoveka koji postoji i samo je zamenio sliku.
Imaj u vidu to da je institucija za koju je on radio partnerska institucija onoj koja mu je pasoš dala...o)))
Bonner D Bonner D 16:43 11.09.2007

Re: Hrvatski pasoši i vize!

Drago Kovacevic


...A taj iz "specijalnog suda" je imao legalno izdan pasoš na čoveka koji postoji i samo je zamenio sliku.Imaj u vidu to da je institucija za koju je on radio partnerska institucija onoj koja mu je pasoš dala...o)))


Biser za biserom, al' ti Drago redjaš i ne razmišljaš pri tom nimalo!

Dakle da ti nacrtam, taj je zamenio sliku u putovnici, valjda zato što su putovnice toliko kvalitetne i sigurne pa ih nije lako krivotvoriti!

Ako su "institucije" o kojima govoriš partnerske i savršeno dobro saradjuju, a pri tome samo jedna, ova srpska, važi za zločinačku i kriminalnu, kako je onda moguće da ona druga, hrvatska, bude šengenski ispravna tj. politički korektna?! O čemu pričaš?

Usput V. Britanija nije u šengeskom viznom savezu! Nikad bila!

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:53 11.09.2007

Re: Hrvatski pasoši i vize!

Bonner D
Drago Kovacevic


...A taj iz "specijalnog suda" je imao legalno izdan pasoš na čoveka koji postoji i samo je zamenio sliku.Imaj u vidu to da je institucija za koju je on radio partnerska institucija onoj koja mu je pasoš dala...o)))


Biser za biserom, al' ti Drago redjaš i ne razmišljaš pri tom nimalo!

Dakle da ti nacrtam, taj je zamenio sliku u putovnici, valjda zato što su putovnice toliko kvalitetne i sigurne pa ih nije lako krivotvoriti!

Ako su "institucije" o kojima govoriš partnerske i savršeno dobro saradjuju, a pri tome samo jedna, ova srpska, važi za zločinačku i kriminalnu, kako je onda moguće da ona druga, hrvatska, bude šengenski ispravna tj. politički korektna?! O čemu pričaš?

Usput V. Britanija nije u šengeskom viznom savezu! Nikad bila!


Nisi pominjao Šengen nego EU...
Instucija zvana konzulat u Mostaru mu je izdala pasoš...
A instituciju nije niko proglasio zločinačkom nego ljude u njoj za koje postoje presude i osnovane sumnje...
I ne zbrajaj babe i žabe...
Bonner D Bonner D 17:01 11.09.2007

Re: Hrvatski pasoši i vize!

Drago Kovacevic


...I ne zbrajaj babe i žabe...


*smeh*

Ne, u pitanju su frogs and grandmothers!

*smeh*
dunjica dunjica 17:37 11.09.2007

Re: Hrvatski pasoši i vize!

Hrvatska je imala vizni režim negdje 92, 93 s Danskom, a mislim neko jako kratko vrijeme i sa zemljama Beneluxa.
Bonner D Bonner D 17:50 11.09.2007

Re: Hrvatski pasoši i vize!

dunjica
Hrvatska je imala vizni režim negdje 92, 93 s Danskom, a mislim neko jako kratko vrijeme i sa zemljama Beneluxa.


Dunjice, Danska je tek u decembru 1996 pristupila Šengenskom sporazumu, a tek 2001 ukinula kontrolu na granici.

Zemlje Beneluxa nisu nikada imale vizni režim sa Hrvatskom!
dunjica dunjica 18:23 11.09.2007

Re: Hrvatski pasoši i vize!

Zemlje Beneluxa nisu nikada imale vizni režim sa Hrvatskom!


Ovih dana mi pričao dobar poznanik o svojim doživljajima oko dobivanja nizozemske turističke vize 95. ili 96., s hrv. putovnicom.
Bonner D Bonner D 20:55 11.09.2007

Re: Hrvatski pasoši i vize!

dunjica
Zemlje Beneluxa nisu nikada imale vizni režim sa Hrvatskom!Ovih dana mi pričao dobar poznanik o svojim doživljajima oko dobivanja nizozemske turističke vize 95. ili 96., s hrv. putovnicom.


Ne bi sad da se zaklinjem, ali 95. i 96. su nemoguće jer su sve zemlje Beneluxa u martu 95. ukinule granične kontrole i time potpuno primenile Šengenski sporazum. Za 92. sam takodje siguran, za 93. i 94. ne bi da se zaklinjem. Nevažno.

Ali, zar ti Dunjice misliš da gradjani Srbije trenutno ne zaslužuju da kao i hrvatski gradjani putuju u zemlje EU bez viza? Očigledno je da je glavna prepreka ukidanju viza za gradjane Srbije političke prirode, pre svega kao neka vrsta pritiska na sve gradjane i celokupnu javnost i znak da nisu poželjni i dobrodošli u zemljama EU. U čemu je npr. aktuelna vladajuća garnitura u Hrvatskoj to zaslužila više od aktuelne vlasti u Srbiji?

dragan7557 dragan7557 22:28 11.09.2007

Re: Hrvatski pasoši i vize!


Usput V. Britanija nije u šengeskom viznom savezu! Nikad bila!


Kao ni Irska

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana