Сећање - 09.03.1991-09.03.2009.

dzudi RSS / 08.03.2009. u 17:54

Сећања живе у мени, заувек ћу их памтити.

Неколико дана пре 09.03.1991.године тадашњи лидер опозиције, председник СПО-а  Вук Драшковић слао је неколико писама уредницима Телевизије Београд тражећи слободу информисања у тој ТВ кући. Одговор од надлежних није стизао.

Девети март..субота, хладна, права мартовска субота. Дува страшан ветар, београдска кошава.

Места за постављање бине није било. Вида Огњеновић тадашњи директор Народног позоришта отвара врата позоришта за лидере опозиције.

Тачно у 12 сати са терасе Народног позоришта учесницима митинга ( било их је око 150 000 ) обраћају се Вук Драшковић, Милан Комненић,  Драгољуб Мићуновић, Зоран Ђинђић, Жарко Јокановић...

Маса се доле комеша. Истиче се захтев: Оставка директора телевизије Душана Митевића.

Полиција баца сузавац и Вук Драшковић љут што полиција без разлога интервенише, позива на " Јуриш "...

Настаје хаос на улицама Београда. Полиција баца сузавац, туче се са демонстрантима. У маси се налазе и сви политичари - говорници. Драгољуб Мићуновић пада на асфалт од силине сузавца.

Долазе и полицијски одреди са коњима. Газе све. Доводе и полицијска ватрогасна кола, и праскају хладном водом демонстранте.
Људи падају, дижу се, ломе се стакла, ломи се бетон. Туче демонстраната и полиције трају.

Време пролази. Полиција хапси председника СПО-а Вука Драшковића. Народ се повлачи са улица.

Те вечери државни врх на челу са Борисавом Јовићем изводи тенкове на београдске улице.

Током демонстрација изгубљена су два људска живота. Недељко Косовић, полицајац ОУП-а Вождовац и ученик Бранивоје - Брана Милиновић, ученик Једанаесте београдске гимназије. 

Сутрадан и наредних дана у Београду траје " Плишана револуција ", названа тако по плишаном меди, кога је добио најактивнији учесник и покретач револуције глумац Бранислав Лечић.

- Посвећено Брани Милиновићу, Недељку Косовићу, мојим пријатељима - Звонку, Гаги, Вучку, Веску, Бранку Васиљевићу, и Славку Ћурувији и свим осталим жртвама режима Слободана Милошевића -

Заборав не постоји. Постоји само сећање на ове велике демонстрације, прве после поновног увођења вишестраначког живота у Србији.



Komentari (47)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 19:09 08.03.2009

Браво Џуди

Ја тада био много мали, гледао на ТВу (додуше, то је био ”њихов” извештај, али...)

man ray loves me man ray loves me 20:41 08.03.2009

kids

Meni je devetog marta rodjendan. Tada sam imala 14 godina i nerviralo me to sto su svi zaokupljeni necim drugim.
angie01 angie01 22:08 08.03.2009

Re: kids

menrej, hepibrrrrrrdej!

man ray loves me man ray loves me 22:21 08.03.2009

Re: kids

thx.
omega68 omega68 22:37 08.03.2009

Re: kids

angie01
menrej, hepibrrrrrrdej!


Takođe
niccolo niccolo 22:46 08.03.2009

Re: kids

omega68
angie01
menrej, hepibrrrrrrdej!

Takođe

И од мене. Уз песму... (која иде и уз тему)
maksa83 maksa83 09:00 09.03.2009

Re: kids

Pridružujem se čestitkama, naravno uz pesmu.
omega68 omega68 20:43 08.03.2009

Niko ne sme da Vas bije

Reče malo pre toga tadašnji predsednik.
Ja sam bio opozicionar - početnik, ali pošto nisam bio član SPO-a nisam ni bio u Beogradu na demonstracijama.Pokušavao sam da nađem neku stanicu na radiju - ništa.Na TV-u, samo da se skupila mala grupa opozicionara(rts)
Studio B nismo mogli da gledamo , nego smo krijumčarili kasete pa gledali u unutrašnjosti.Eh, to je bilo vreme kada su sužnji bolje pevali o Slobodi nego ona sama... posle.
Glavni paradoks je taj što posle 18,. god , u kultnoj emisiji opozicije ( tadašnje ), večeras, gostuje lider SPS-a kao ministar policije.Da li smo zaista toliko evoluirali kao društvo ili ovde nešto debelo nije u redu
antioksidant antioksidant 20:59 08.03.2009

Re: Niko ne sme da Vas bije

Ja sam bio opozicionar - početnik, ali pošto nisam bio član SPO-a nisam ni bio u Beogradu na demonstracijama

u kojoj si stranci bio? na mitingu 9og marta je bio i ds (cak je i voja kostunica bio tamo (navodim ga kao primer (kabinetskog politicara nesklonog takvim okupljanjima))
omega68 omega68 21:05 08.03.2009

Re: Niko ne sme da Vas bije

antioksidant
Ja sam bio opozicionar - početnik, ali pošto nisam bio član SPO-a nisam ni bio u Beogradu na demonstracijama

u kojoj si stranci bio? na mitingu 9og marta je bio i ds (cak je i voja kostunica bio tamo (navodim ga kao primer (kabinetskog politicara nesklonim takvim okupljanjima))

Tada nisam bio ni u jednoj , samo sam počinjao da pratim opozicione mitinge.
antioksidant antioksidant 21:07 08.03.2009

Re: Niko ne sme da Vas bije

Tada nisam bio ni u jednoj , samo sam počinjao da pratim opozicione mitinge

prvi miting koji ja pamtim je miting spo-a u sumaricama (jesen 90te, novembar najverovatnije, ne secam se tacno)
antioksidant antioksidant 21:10 08.03.2009

Re: Niko ne sme da Vas bije

večeras, gostuje lider SPS-a kao ministar policije

da, ovo nisam ni konstatovao dok nisi pomenuo...

Dr M Dr M 21:24 08.03.2009

Re: Niko ne sme da Vas bije

antioksidant
večeras, gostuje lider SPS-a kao ministar policijeda, ovo nisam ni konstatovao dok nisi pomenuo...


Predsednik SPS, potpredsednik vlade i ministar policije kod Olje.
Guzva u studiju, mnogo zagusljivo, ne moz` se dise...
omega68 omega68 21:29 08.03.2009

Re: Niko ne sme da Vas bije

antioksidant
Tada nisam bio ni u jednoj , samo sam počinjao da pratim opozicione mitinge

prvi miting koji ja pamtim je miting spo-a u sumaricama (jesen 90te, novembar najverovatnije, ne secam se tacno)

Da , između stadiona i muzeja.Ali , prvi miting je bio u februaru '90. na PMF-u kad su govorili Vuk i Mirko Jović( mislim da se Šešelj već bio otcepio...)Gledao omega...(umesto da se odmah učlanio u SPS)
P.S. Za neupućene - ovo je bilo u Kragujevcu
antioksidant antioksidant 21:39 08.03.2009

Re: Niko ne sme da Vas bije

po kisi a ljudi je bilo.....

na pmf-u nisam bio.

inace, da trolujem malo - na pmf-u sam poslednji put slusao uzivo "kud idijote", a u sumaricama je cole kovacevic pokusao da give peace a chance
jesen92 jesen92 01:12 09.03.2009

Re: Niko ne sme da Vas bije

prvi miting koji ja pamtim je miting spo-a u sumaricama (jesen 90te, novembar najverovatnije, ne secam se tacno)
..nije novembar, bila je rana jesen...lepo vreme......
ivana23 ivana23 20:54 08.03.2009

***



Šturo napisano.
omega68 omega68 20:56 08.03.2009

Re: ***

Šturo napisano.

Dopunjavaj...
Unfuckable Unfuckable 23:42 08.03.2009

Re: ***

obratiti pažnju na levi balkon i poznate face na njemu
ivana23 ivana23 21:01 08.03.2009

Simbol

omega68 omega68 01:02 09.03.2009

Re: Simbol

Dragana Milojević Srdić
Link
omega68 omega68 21:24 08.03.2009

da

9. mart je paradigma pečatiranja sudbine jedne nacije, koja nije imala dovoljno snage da se odupre nacionalističkom ludilu koje je servirao zločinac imena Slobodan Milošević. Istovremeno, taj datum je i simbol otpora diktaturi, simbol građanske hrabrosti i urbane gerile. Taj dan je bio baza i inspiracija svakoj narednoj bici u desetogodišnjem ratu građana Srbije protiv Miloševićevog besmisla i zla.

Istoričari vole datume i konkretne događaje, jer sa njima lakše omeđuju periode koje opisuju i analiziraju. Dva datuma poslednje dekade dvadesetoga veka nedvosmisleno se nameću. Zaboraviti 9. mart je nemoguće, jer bez njega se 5. oktobar nikada ne bi dogodio.

Dušan Kosanović
Potpisujem
antioksidant antioksidant 21:32 08.03.2009

Re: da

Zaboraviti 9. mart je nemoguće, jer bez njega se 5. oktobar nikada ne bi dogodio.

mozda i tacno ali 5ti oktobar je pre svega imao snagu i sansu da uspe zbog 24og septembra. to ne smemo zaboraviti. moraju se skupiti na jednom mestu i zestina 9og marta i masovnost 24og septembra. sve ostalo je samo iluzija
simkke simkke 21:34 08.03.2009

cela skola pobegla na miting

a ja lezao kuci sa temperaturom... i gledao na studiju B
nisam znao sta je pozicija, ni sta je opozicija....samo mi bilo zao sto su svi pobegli a ja nisam ucestvovao u tome

posle sam saznao koji su koji, ali je vec bilo kasno
omega68 omega68 21:41 08.03.2009

Re: cela skola pobegla na miting

simkke
a ja lezao kuci sa temperaturom... i gledao na studiju B
nisam znao sta je pozicija, ni sta je opozicija....samo mi bilo zao sto su svi pobegli a ja nisam ucestvovao u tome

posle sam saznao koji su koji, ali je vec bilo kasno

E blago tebi , ali stvarno...
Ja sam mnoge stvari shebao zbog politike ( za džabe )
Mada, kakav sam - sve bi opet ponovo
omega68 omega68 21:51 08.03.2009

Kako je bilo!

11:45 - Pritisak demonstranata jača na svim prilazima Trgu. Policija, svesna da ne može izdržati pritisak, baca suzavac iza leđa demonstranata kod "Mažestika" i napada palicama prve redove demonstranata. Sukob je počeo! Demonstranti iz pravca Knez Mihailove i Obilićevog venca nezadrživo nadiru. Policija aktivira vodene topove, čak i jedan oklopni transporter. Građani neverovatno hrabro pružaju otpor. Kod Narodnog pozorišta pojedini demonstranti skaču na transporter, skidaju sa njega mitraljez i visoko uzdižu srpsku zastavu. Po Trgu lete kante za đubre, pajseri, kamenje. Policijske snage, potpuno razbijene, povlače se prema Domu Armije.

12:15 - Trg je slobodan. Trg Slobode. Preko sto hiljada ljudi skandira "Ustala je Srbija", a lideri opozicije se probijaju kroz masu do spomenika Knezu Mihailu. Vuk Drašković pokušava da se obrati megafonom, ali je to nemoguće zbog velikog broja okupljenih. Traži se ozvučenje, a iz Narodnog pozorišta pozivaju Draškovića da se demonstrantima obrati sa terase nacionalnog teatra.



12:36 - Saopštenje MUP Srbije
MUP Republike Srbije saopštava da je zbog agresivnog ponašanja učesnika demonstracija na Trgu Republike u 11:40 časova probijen kordon pripadnika milicije (...)
Protiv Srpskog pokreta obnove i Vuka Draškovića, kao organizatora ovih militantnih demonstracija, podneta je krivična prijava (...)

12:45 - Govor Vuka Draškovića
Srbijo! Neka da Bog da danas svane sloboda i u našoj otadžbini (...)
Čestitam vam junaci! Rekao sam pre mesec dana da ćemo uzeti 'TV Bastilju', da ćemo pokazati srpsko srce. Podsećam vas na reči naše svesrpske pameti vladike Njegoša: "Svak je rođen za po jednom mreti" (...)
Zbog brutalnog juriša policije na goloruki narod, zahtevamo da i ministar unutrašnjih poslova na prvoj sednici Skupštine podnese ostavku (...)
Neka predsednik odluči šta će - ja sam odlučio: vodiću vas na 'TV Bastilju' rešen da poginem!

13:15 - Govor Borislava Mihajlovića - Mihiza
Slobodni i hrabri građani Beograda! Pridružujem se vašem protestu protiv antidemokratske zabrane ovog zbora na trgu koji se dugo otimao da se zove imenom neslobodne republike. Uskoro će biti Trg Slobode (...)
Nakazno drvo još rađa svoje nakazne plodove, još se nije osušilo. Lomićemo to drvo, lomiti i na kraju ga polomiti!
Hteli su rat, imaju ga!



Ministar policije i njegov gospodar nisu shvatili koliko su demonstranti odlučni. Izdali su naređenje da se policija pregrupiše i da iz pravca Makedonske ulice i Doma Armije ponovo napadne prosvednike.

13:35 - U momentima dok se okupljenima obraćao narodni poslanik Milan Paroški, u sred mase bačen je suzavac. Bio je to znak opšteg napada policije na demonstrante. Podmukli atak je izazvao stampedo građana. Policija uopšte nije vodila računa da prema Kalemegdanu vode sa Trga najuže ulice, te da potiskivanje u tom smeru, sada već blizu 150.000 protestanata, može izazvati velike žrtve.

Prizor koji je usledio je najnadrealnija slika 9. marta. Poput neke bitke u starom veku, Vuk Drašković sa terase Narodnog pozorišta izdaje "naređenja" demonstrantima. Osokoljeni pokličima "Juriš junaci", "Oduzimajte vozila" demonstranti kreću u fanatičan juriš na policiju. Bilo je mnogo demonstracija u Beogradu nakon tog dana, ali nikada


takav sukob nije viđen. Na hiljade demonstranata i policajaca vode bespoštednu bitku prsa u prsa. "Hteli su rat - imaju ga! Podižite barikade! Nema odstupanja, već je potekla krv", vikao je Drašković.

Ništa policiji nije moglo pomoći. Ni konjica, ni transporteri, ni brojna pojačanja koja u međuvremenu stižu iz obližnjih gradova. Državni vrh Srbije, u panici, shvata šta ni po koju cenu ne sme pasti demonstrantima u ruke. Rumunski scenario je bio veoma poučan, pa se gro policijskih snaga povlači prema Takovskoj ulici i crkvi Sv. Marka. RTB emituje dečji program.

14:30 - Sukobi su preplavili ceo centar Beograda. Počeo je najozbiljniji napad na "TV Bastilju". Na raskrsnici Takovske i Bulevara Revolucije isprečeno je nekoliko autobusa, kod poslovnice JAT-a demonstranti su zapalili policijski automobil, ceo tašmajdanski park je poprište teških okršaja. Međutim, snage policije su bile prejake za broj demonstranata koji je krenuo na Televiziju. Većina je krenula sa Draškovićem prema Skupštini Srbije, da bi izdejstvovala vanredno zasedanje Parlamenta.

15:15 - Vuk Drašković se obraća demonstrantima sa prozora Skupštine Srbije. Demonstranti mu dodaju srpsku zastavu sa ocilima, koja biva postavljena na skupštinski jarbol. Drašković zahteva hitan sastanak sa državnim vrhom.

oko 15:30 - Poginuo je pripadnik policije Nedeljko Kosović u Masarikovoj ulici kod "Beograđanke". Kosović je pokušao preskočiti zid terase bežeći od demonstranata. Pri tom se nezgodno odrazio i pao sa visine od pet metara, udarivši glavom u trotoar.



15:55 - Grupa od pedesetak milicionara stacioniranih na uglu ulica Admirala Geprata i Kneza Miloša poteže automatsko oružje i puca rafalnim i pojedinačnim hicima prema demonstrantima kod "Londona". Pogođeno je pet građana. Jedan od njih, sedamnaestogodišnji Branivoje Milinović, zadobio je smrtonosnu prostrelnu ranu.

oko 17:00 - Policija upada u redakciju Studija B sa nalogom javnog tužioca da smesta prekine sa emitovanjem informacija zbog "pristrasnog izveštavanja i uznemiravanja javnosti". Studio B od 17:30 emituje cenzurisane vesti (uz titl koji objašnjava cenzuru).

18:00 - Izjava predsednika Demokratske stranke Dragoljuba Mićunovića Radiju B-92
Mi smo se nadali mirnim demonstracijama, kako su bile i planirane. Stvari su međutim uzele drugi tok. Sada se bojim da sve nije gotovo. Mi smo zato pozvali svoje članstvo da se povuče kućama kako bi se ovo nasilje prekinulo i sprečile dalje žrtve.

18:25 - Vuk Drašković izlazi iz Skupštine i na čelu kolone od oko tri hiljade demonstranata kreće niz Ulicu Kneza Miloša ka zgradi vlade Srbije, i pored negodovanja mnogih demonstranata koji su smatrali da predsednik vlade "njima treba da dođe pred noge". Vlada je, navodno, bila u zasedanju iako se njen predsednik Dragutin Zelenović nalazio u Novom Sadu. "Poseta" je završena neuspehom, te se Drašković vraća u Skupštinu Srbije.



19:20 - Građani javljaju beogradskim redakcijama da iz raznih pravaca u Beograd ulaze oklopne kolone Jugoslovenske narodne armije.

19:30 - Voditelj "Dnevnika" RTB Dušan Čukić obaveštava naciju "da je Beograd danas doživeo nezapamćene rušilačke demonstracije".

19:32 - Izjava predsednika Republike Srbije Slobodana Miloševića u "Dnevniku" RTB
Danas je u Srbiji u Beogradu napadnuta najveća vrednost koju ima naša zemlja i naš narod. Ugrožen je mir, a mir je osnovni uslov bez koga ni jedan problem koji imamo, a imamo ih mnogo, ne možemo uspešno da rešimo. Zato se snagama haosa i bezumlja Srbija mora suprotstaviti svim ustavnim sredstvima (...)

19:40 - Policija nasilno prekida emitovanje programa Radija B-92

oko 20:00 - Policija upada u Skupštinu Srbije i hapsi Vuka Draškovića
antioksidant antioksidant 22:11 08.03.2009

Re: Kako je bilo!

oko 20:00 - Policija upada u Skupštinu Srbije i hapsi Vuka Draškovića

trivija - jedan od andjela koji ga hapse je naser oric
dzudi dzudi 23:21 08.03.2009

09.03.1991.

Тих раних деведесетих била сам члан СПО-а. Знам и за раније митинге СПО-а, али 09.03.1991. биле су прве велике демонстрације СПО-а и целокупне тадашње опозиције.
Због здравствених проблема нисам била на улицама Београда, признајем, била сам касније - за време " Плишане револуције ".

Девети март представља симбол отпора против режима СМ.

Девети март је симбол једног времена, времена у којем је било страшно бити опозиција тадашњој власти. Спадам у оне који су због политичког опредељења изгубили посао.

Данас, много година касније, разочарана сам што у култној емисији " Утисак недеље " гостује министар-члан спс-а.

спс увек пишем малим словом јер сам незадовољна што је та странка поново на власти.

Зашто смо после деветог марта имали бројне демонстрације, зашто смо шетали свих оних страшних деведесетих година? Зашто?

Зашто се спс вратио на политичку сцену Србије, и још добио Министарство унутрашњих послова?

dzudi dzudi 23:22 08.03.2009

Re: Kako je bilo!

antioksidant
oko 20:00 - Policija upada u Skupštinu Srbije i hapsi Vuka Draškovića

trivija - jedan od andjela koji ga hapse je naser oric


Да. И тај исти Насер Орић је ослобођен и пуштен из Хага.
loader loader 00:12 09.03.2009

Re: Kako je bilo!

Preporuka za trud, doprinos :)
jesen92 jesen92 00:41 09.03.2009

Re: 09.03.1991.

Зашто смо после деветог марта имали бројне демонстрације, зашто смо шетали свих оних страшних деведесетих година? Зашто?
Зашто се спс вратио на политичку сцену Србије, и још добио Министарство унутрашњих послова?
...Zato sto su nas, oni koji su nas vodili u "setnje" ,izneverili....
loader loader 01:24 09.03.2009

Re: 09.03.1991.

Зашто смо после деветог марта имали бројне демонстрације, зашто смо шетали свих оних страшних деведесетих година? Зашто?
Зашто се спс вратио на политичку сцену Србије, и још добио Министарство унутрашњих послова?
..............................
...Zato sto su nas, oni koji su nas vodili u "setnje" ,izneverili....


Želje i ideali su jedno, a mogućnosti su uglavnom nešto drugo.

Zašto svako od nas ne živi tačno onako kako zamišlja da bi mu bilo najlepše? Zato što to ne zavisi samo od puke želje i stava da bi nešto bilo lepo, već od mnogih okolnosti od kojih takođe zavisi može li se to lepo ostvariti.

Nije se sps vratio. Njegovi ljudi, tajkuni, bivši crveni direktori, sekretari Komiteta i predsednici omladine, a danas kapitalisti, zatim ljudi u državnim službama itd. faktički neprestano kroje život u ovoj zemlji svojim raznoraznim uticajima. Sa tog aspekta, sps nije ni odlazio (stoga nije mogao da se vrati). A onako, čisto politički, skoro da nije odlazio. Od Đinđića koji je "preobraćenog" Baneta Ivkovića, tobože modernog levičara, želeo kao dodatak za skupštinsku matematiku (samo da ovde ne krene ubeđivanje da je samoljubivi Bane manje spsovac, a više demokrata od Ivice), zatim preko Koštunice koga sps podupire u skupštini i održava mu manjinsku vladu, pa do ove nove kombinacije, gde se bez sps-ove matematičke podrške ne može napraviti većina. Sve stranke, tj. parlamentarne grupe su dobile određenu podršku birača na izborima. Mi ne možemo ukunuti ni te poslaničke (stranačke) grupe, ni birače koji su za njih glasali. A u onoj situaciji, kad Koštunica tera otvoreno protiv EU, jedino rešenje je bilo da se načini koaliciono savezništvo sa sps-om koji se odlučuje da podržava put ka EU. Nema tu nikakvog izneveravanja. Nisu iznevereni ni ideali, ni birači. To je suva realnost.

Ka idealnom treba uvek težiti. Na svakom koraku. A činiti najbolje što je trenutno moguće.

Stoga, mislim da je veoma loše ponavljati tezu da je nešto iznevereno. Jer onda se gubi osećaj pozitivnog i za ono što jeste pozitivno. Ispada da je sve propalo i da nebeski svod samo što se nije srušio. A nije tako.

Srećan vam ovaj dan. Ovaj dan nije znak da su propali ideali. On je simbol stalne težnje da se stvari menjaju na bolje.

dunja73 dunja73 01:30 09.03.2009

Re: Kako je bilo!

trivija - jedan od andjela koji ga hapse je naser oric

da , da
i to ulazi u radni staz..
antioksidant antioksidant 08:47 09.03.2009

Re: 09.03.1991.

...Zato sto su nas, oni koji su nas vodili u "setnje" ,izneverili

oni koje vode uvek budu iznevereni. treba naci svoj put. "vodje" nek idu svojim a mi s njima dok se poklapamo
jesen92 jesen92 13:09 10.03.2009

Re: 09.03.1991.

Loader, slazem se sa ovim sto ste napisali ...zelje su jedno a realna situacija drugo....Slazem se i da SPS nije nigde ni odlazio...ali bas zato smatram da su gradjani iznevereni...Pod jedan, bilo je prilika i pre 5 oktobra da se preuzme vlast...vise se ne secam koja je to bila godina ali opozicija je imala vecinu...i hop....iz ondasnjeg DEPOS-a preskocise neki u SPS tabor tj vratise se tamo gde su i ranije bili(nova demokratija - evo ruke)...e sad, te iste je u svoje drustvo primio i DOS.....i tako redom.......Mozemo sve to objasniti neminovnoscu i okolnostima ali pomalo i ljudi stvaraju neke okolnosti...Sustina je da niko iz ondasnje opozicije nije zeleo da stvari rascisti do kraja tj da igra otvorenim kartama...cak i posle 5 oktobra kada su imali 2/3 vecinu...Ne moze se reci da to nije bila sansa za neka rasciscavanja...Svi od reda su koliko 6 oktobra zaseli u pink fotelje umesto da su blokirali rad te tv i pozabavili se poreklom finanisija i sl...Taj direktor i vlasnik ,sa siskama , koji je plovio brodicima devedesetih i "cije je srce bilo na levoj strani" tj u JUL-u...bio je u prvom redu na Djindjicevoj sahrani...i tako redom..milion primera da oni za koje smo mislili da ce ipak da naprave neki veci zaokret u politici ove zemlje...nisu to uradili...Canak stigao do Velikog Brata a mi jos uvek sanjamo beli sengen koji ocigledno nema veze ni za Mladicem ni sa Hagom vec ima veze sa tim da monopolistima ne odgovara da mi budemo otvorena zemlja vec da nam prodaju ovde sta oni hoce i za koliko hoce.......itd....Niko se nije nadao da cemo postati francuzi preko noci ali ipak mnogo vise je moglo da se uradi da je postojala iskrena zelja.....
loader loader 13:09 11.03.2009

Re: 09.03.1991.

" ... da je postojala iskrena zelja..... "
E, pa, to je to... Da je bilo u narodu zrelosti, odnosno da je 5. oktobar shvaćen kao prilika da se stvari menjaju suštinski, na svakom koraku, stvari bi išle nešto drugačije i brže. Jeste, 2/3 većina, ali tu 2/3 većinu su činili i poslanici dss, i još neke tzv. sitne stranke (što se u tadašnjem i kasnijem političkom životu Srbije faktički može "sabrati" sa delovanjem sps-a i radikala). Demokratske snage u tom momentu (kao ni kasnije) nisu imale suštinsku većinu. Imale su samo formalnu. Stoga se sve vreme dešavao proces kompromisa starog i novog. Ta mešavina je ostala i danas.
Građani nisu iznevereni. Izneveren je jedan manji deo građana, ali ne građani (kao celina). Građani (svi građani) su isprodukovali političku sliku koja savršeno odgovara zbiru svih (njihovih) pojedinačnih afiniteta.
omega68 omega68 15:49 11.03.2009

Re: 09.03.1991.

loader
" ... da je postojala iskrena zelja..... "
E, pa, to je to... Da je bilo u narodu zrelosti, odnosno da je 5. oktobar shvaćen kao prilika da se stvari menjaju suštinski, na svakom koraku, stvari bi išle nešto drugačije i brže. Jeste, 2/3 većina, ali tu 2/3 većinu su činili i poslanici dss, i još neke tzv. sitne stranke (što se u tadašnjem i kasnijem političkom životu Srbije faktički može "sabrati" sa delovanjem sps-a i radikala). Demokratske snage u tom momentu (kao ni kasnije) nisu imale suštinsku većinu. Imale su samo formalnu. Stoga se sve vreme dešavao proces kompromisa starog i novog. Ta mešavina je ostala i danas.
Građani nisu iznevereni. Izneveren je jedan manji deo građana, ali ne građani (kao celina). Građani (svi građani) su isprodukovali političku sliku koja savršeno odgovara zbiru svih (njihovih) pojedinačnih afiniteta.

Sve se slažem.Samo mali deo naroda je iskreno bio protiv komuno - mafijaškog režima kaotakvog , već su se uplašili bombardovanja i po prvi put su svi osetili ono što su do tada samo neki koji su bili po ratištima.
Takođe, mislim da se mnogi i danas plaše pada tog sistema a samim tim otvaranja dosijea - izgleda da su mnogi bili upleteni u nečasne rabote.
dzudi dzudi 23:30 08.03.2009

...



dunja73 dunja73 01:42 09.03.2009

nerado

se secam ovoga , a secam se dobro..
Vuka svako razlicito tumaci ..bas kao i njegove knjige
skoro je bila neka kratka diskususija kod Jeremije ...
Jako cenim Vuka ,ali licno mislim da nije imao podrsku sa zapada
jer nije JASNO definisao ciljeve ..
evo ovako ...skroz prosto i jednostavno
Boriti se protiv Milosevicevog rezima
a na skupovima imati ljude sa dignuta tri prsta i kokardom,bradama..
ne pase ..
To NIKO ZIVI ne moze da "skonta" osim nas iz " lokala"
da se razumemo ..
Vuk je po meni najcestitiji politicar "onoga vremena" samo
" u pogresno vreme" na pravom mestu

NNN NNN 03:24 09.03.2009

9. mart

je presudno uticao na moj politički stav.
Hvala Studiu B i B92
Blade Runner Blade Runner 03:40 09.03.2009

18 godina!!

i jos uvek na pocetku ...
znik znik 08:35 09.03.2009

Umorili smo se...

Pozdrav svima koji su se setili 9. marta, posebno onima koji su pre 18. godina bili na demonstracijama.

Paradoksalno je, ali Miloševićev režim je u tim trenutcima ima podršku iz ostalih republika SFRJ. Ne mogu da se otmem utisku da je u tim trenutcima, u drugim republikama, Milošević doživljavan kao "manje zlo". Draškovićeva ikonografija je bila nacionalistička, ali to je bilo nasleđe one građanske Srbije, koja se pet decenija opirala komunističkoj diktaturi. Baš kao što je npr. proslava srpske nove godine (kao "cigin rođendan" ili pod nekim drugim imenom) bila odraz otpora totalitarnom režimu.

Verujem da je 9. mart bio poslednja šansa da se zaustave kola koja su krenula nizbrdo, u provaliju. Isti tenkovi koji su te noći orali beogradski asfalt krenuće će par meseci kasnije prema Vukovaru, Slavoniji, Sarajevu...

Omatorili smo... Deca koja su začeta te noći, nakon demonstracija, ove godine postaju punoletna. Gde je Srbija bila svih ovih godina? Nakon svih ratova, studenstskih nemira, šetnji sa pištaljkama, 5. oktobra... opet je neko iz SPS "prvi pendrek Srbije". Da li su se taj "neko" i njegova stranka promenili. Ili smo mi ti koji su se promenili... Ili smo se jednostavno - umorili?




Goran Vučković Goran Vučković 23:05 09.03.2009

Re: Umorili smo se...


Omatorili smo... Deca koja su začeta te noći, nakon demonstracija, ove godine postaju punoletna. Gde je Srbija bila svih ovih godina? Nakon svih ratova, studenstskih nemira, šetnji sa pištaljkama, 5. oktobra...

ivana23 ivana23 12:55 09.03.2009

***

crossover crossover 15:15 09.03.2009

Бандо црвена!

9. март 1991.

vracarac92 vracarac92 18:03 09.03.2009

Re: Бандо црвена!


9. mart 1991. Kada se samo setim...sta bi bilo danas da smo tada pobedili. Tek sam napunio 20 godina, bio sam, lud, pun snage, idealizma i vere... danas 18 godina kasnije, nisam siguran da bih opet izasao ne ulice i mlatio se sa policijom, gutao suzavac...Da li ste primetili jednu prilicno cudnu stvar, jedna od prvih stvari koje je uradila nova vlast posle 5. oktobra je bila kupovina nove, bolje i skuplje opreme za policiju! Da li su nam to odmah slali signal kako ce vladati i sta mozemo od njih da ocekujemo? kupili su opremu da bi se zastitili od onih koji su ih doveli na vlast!!! Onda nije ni cudno sto nam je dacic sef policije...logican korak...saga se nastavlja! A i policijski metodi su nepromenjeni - demonstracija sile, batine, teror, gazenje ljudskih prava...Dzabe smo krecili.
A 9. marta 1991. Vuk je bio VUK, a sada?
dzudi dzudi 20:32 09.03.2009

Re: Бандо црвена!

vracarac92


A 9. marta 1991. Vuk je bio VUK, a sada?


Pre 18 godina SPO je bio najveća i najbrojnija opoziciona stranka, a Vuk je bio VUK, glavni neprijatelj tadašnjeg režima.

Razočarala sam se u njega i u SPO 1993.godine, kada je SPO " predao " - podelio vlast sa sps-om u nekim beogradskim opštinama.

I tokom svih ovih godina se menjao. SPO se menjao sa njim.

Nisam više član te stranke, ali mi je žao što je stranka izgubila onaj duh iz devedesetih i promenila svoj program...

Pitam se ponekad da li bi moji prijatelji -kojih više nema ( Zvonko, Gaga, Vučko ) pristali na saradnju sa sps-om.

Verujem da ne bi pristali.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana