Stavljаjući sve pod pitanje, mi dovodimo sve u pitanje

taube RSS / 09.03.2009. u 02:48

Čiji smo mi?

Čiji je naš mali narod srpski?

I svet se pitao i još se pita: Ko je taj mali narod? A mi odgovaramo kako znamo i umemo.

Mi smo kao neko otkriće, kao neka nova ruda, za velike i male narode sveta. Veliki engleski narod toliko je bio zadivljen, da je nekoliko godina svečano proslavljan Vidovdan po svim školama engleskim. Neizmernu zahvalnost dugujemo mi veliko engleskom narodu i za to kao i za velikodušnu pomoć u onim teškim godinama kada smo bili napadnuti od nekoliko Golijata istovremeno. Ali, najvažnije nam je da prestanemo strancima da odgovaramo : ko smo i čiji smo već da to već jednom sami sebi objasnimo!

Jasno je, mi smo potomci Slovena i svetih kraljeva Nemanjića. I zašto je ovo sad tako teško izgovoriti i zašto se izlaže podsmehu?

Potomci smo i seljaka odevenih u sukno i dolame i da li je to nešto ružno?

Potomci smo pokajnika od kojih su postali ustanici, potomci smo i tih ustanika i ako nam je ceniti po moralnoj aristokratiji predaka, onda mi spadamo među najbogatije narode među aristokratijom. I zar to treba da ismejavamo ili toga da se stidimo i odričemo? Ako se neko u svetu može ponositi velikim karakterima, svetim dušama, mnogobrojnim mučenicima za slobodu to mi možemo. Ne ponositi se svojim velikim precima a biti manji i gori od njih, može samo da izazove prezrenje a ne divljenje jer sigurno nam se stranci neće diviti zato što smo počeli sami sebe da preziremo nego će nam se smejati.

Dokle će više zujati taj rđav glas o nama Srbima?

Dokle će više brat brata stavljati pod znak pitanja i nazivati jedan drugog pitanjem? Dokle će se kao lažni novac prosipati reči o hrvatskom pitanju, o bosanskom pitanju, o srpskom pitanju? Ono što je pitanje ili pod pitanjem, narod shvata kao nešto sumnjivo i nestvarno. Međutim i Hrvati I Srbi svakako su stvarnost a ne pitanje.

Zar ne vidite, da stavljajući sve pod pitanje, mi dovodimo sve u pitanje? Dovodeći sve u pitanje mi spremamo novo Kosovo pored ove muke koje već na Kopsovu i imamo!

Eh, kad bismo imali više poštenja i iskrenog rodoljublja ne bi ni bilo ovih pitanja da nas muče!

Odgovornost leži na svima nama. Ako političari naši nemaju dovoljno pameti mi možemo imati druga moćnija sredstva : ljubav i molitvu! Ako se politička pamet brzo iscrpljuje i pretvara u ludost ljubav i molitva neiscrpne su.

Grešio je srpski narod, sad ispaštamo. Hajmo da vidimo gde smo pogrešili i šta to nije u redu sa nama pa da popravimo grešku, da ne ponavljamo greške te da iznova ispaštamo

Da bismo pronašli istorijski, nepogrešivi metar, kojim ćemo sebe meriti i znati kakvi smo; da bismo sebe bolje upoznali i kroz to poznanje razvedrili se i ohrabrili, osnažili i složili-treba nam volje, snage i molitve i ljubavi.

Čuveni Leonardo da Vinči godinama je radio znamenitu '' Tajnu večeru''. Tražio je lica koja bi mogla poslužiti za model Hrista i za likove apostola. Tako je za lik Hristov našao jednog mladog čoveka, čije je lice sijalo lepotom, dostojanstvom i nevinošću. Posle je postepeno nalazio izrazite primerke za svakog pojedinca. Ali za Judu dugo se mučio da nađe podesno lice. Šetajući u gomili naroda, najzad on ugleda jednog čoveka, odvratna izgleda, surova pogleda i u svemu ružna i odbojna. PRAVA MASKA SVIH POROKA. On ga pozove u svoj atelje i kaže mu zašto ga je pozvao. Čovek se zagleda u već naslikani lik Hristov, i dugo je netremice gledao, dok mu suze na potekoše iz očiju. Začuđen slikar upita ga, zašto plače, a on odgovori: - Kako ne bih plakao? Pre pet godina ja sam ti poslužio za lik Hristov, a sad hoćeš da ti poslužim za lik Judin.

Jezivo. Požurimo da se kao narod popravimo i promenimo da ne bismo oružneli kao ovaj da Vinčijev model.

I neka mi niko ne govori da su ovo moderna vremena. To nije tačno. Vreme je vreme. Mi i ne treba da idemo za vremenom, niti da se prilagođavamo vremenu koje je nestalno; Može li večnost da ide za vremenom ili skupo da se ortači sa jeftinim, neprolazne vrednosti sa prolaznim-ne mogu, ne može, postoje vanvremene vrednosti i ako se udaljimo od njih mi ćemo se izgubiti kao narod a već smo počeli da se gubimo; gubimo se i ovde u matici, gubimo se i u svetu, slabo se okupljamo radi nekog zajedničkog pozitivnog cilja, treba nam svest o opštem dobru, da ne bude ovo što pišem ' snow job ' - ja  čistim sneg koji neprestano pada, dakle radim uzaludan posao!

Ne kažem da treba ni preterano da brinemo za sebe , svoje porodice, svoj narod i tako izgubimo dragoceni mir, ali da treba da se preispitamo i da uvidimo koji je to toliki problem kod nas to neizostavno treba da uradimo, naravno, svako po svojoj slobodnoj volji.

Zalutati i pogrešiti, a ne promeniti pravac, znači konačno pogrešiti. Duboko verujem da nam se ovo neće dogoditi! I sudimo lagano i sudićemo pravično. Ovo kažem jer čitajući razne blogove vidim da mnogi blogeri požure da osude nešto, a nije neophodno toliko brzo - polako sudite, malo usporite sa suđenjem. I verujmo u narod. To i jeste demokratija: vera u Boga i u narod. Diktatori veruju samo u sebe.



Komentari (33)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

dali76 dali76 07:35 09.03.2009

...

Uvijek sam se gnusao sprdnje koja je izraz trenda. nepromisljenog trenda gdje je postalo trendovski pljuvati po tradiciji , po kulturi, po istoriji.
Takvi su za vreme Milosevica za sve okrivili ceo svijet, takvi danas za sve okrivljuju samo Srbe .
Koliko su opasni ti apsolutni branitelji srpstva jucer toliko su opasni ovi tuzitelji srpstva.
Jedni bez drugih ne mogu. Jedni govore kako su ovi drugi jaki dok nas ovi drugi plase onim prvim.

Svako vreme nosi svoje breme ,kaze stara poslovica.
Ucauriti se u vremenu je pogubno kao I sljepo pratiti trendove na svoju stetu.
Moje poimanje religije jeste intimno I privatno I nepovezivo s drzavom.


taube taube 10:33 09.03.2009

Re: ...

slažem se sa ovim što si napisao osim naravno pitanja religije, tu se nikad ne mogu složiti.
početak mudrosti jeste strah Gospodnji. ovaj strah od Boga nije isto što i strah od neprijatelja. to je kao strah od prijatelja koga smo uvredili. blaženi Isaija je govorio: ako te grde a ti se ljutiš, u tebi nema straha božjega, ako laskaš slavnima ovoga sveta, to nema u tebi straha božjega-u oba slučaja i kod branitelja i kod mrzitelja srpstva nestao je strah od Gospoda; zbog toga smo počeli da gubimo na svim poljima.ja zaista ne znam ko to forsira tu odrednicu da je vera intimna i privatna stvar i nepoveziva sa državom, ako i jeste privatna stvar to je toliko isforsirano da je postalo kontraproduktivno i štetno. to forsiraju svetski ujednačitelji svega i svačega-ujednačenje vera, ujednačenje naroda, ujednačenje svega, u ime darvinovog praoca gorila.međutim Jevanđelje je postavilo razliku među ljudima koju moramo priznati jer je očevidna: jedni su sinovi svetlosti, a drugi su sinovi tame, i jel to može biti jednako? i ravnopravno?
kad bi srpski narod malo više živeo po jevanđelju onda i ne bi bio u ovolikim problemima.
spasavajmo što se spasiti može i što nam je ostalo, pre svega duše svoje, veru našu pravoslavnu od drugih vera, ćirilicu, jedinstvo naroda od političkih partijaša, koji se više uzdaju u četu nego u armiju, i to pred zadacima što ih ne može ostvariti nijedna četa sama, nego samo velika i ujedinjena duhovna armija, spasavajmo i svakog brata u nevolji, i lično i organizovano, da se niko od srba ne može požaliti i reći : videh svet ali ne videh brata u svetu.
izvini dali, moju državu nije stvarao ni benedikt, ni patrik, ni ignacio lojola, stvarao ju je sv.sava i nikako ona za mene ne može biti nepoveziva sa pravoslavljem. gledala sam skup srba koji žive u beču pre neki dan, imali su svečanost i bio je prisutan i vladika grigorije, oni su bili srećni zbog prisustva vladike i oduševljeno su govorili o sv.savi. ako i jeste vera stvar pojedinca, srbi su zbir pravoslavnih pojedinaca, uglavnom je do sada tako bilo, osim ako ne stigne neka nova moda!
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:48 09.03.2009

Re: ...

taube
...kad bi srpski narod malo više živeo po jevanđelju onda i ne bi bio u ovolikim problemima.


moju državu nije stvarao ni benedikt, ni patrik, ni ignacio lojola, stvarao ju je sv.sava i nikako ona za mene ne može biti nepoveziva sa pravoslavljem. gledala sam skup srba koji žive u beču pre neki dan, imali su svečanost i bio je prisutan i vladika grigorije, oni su bili srećni zbog prisustva vladike i oduševljeno su govorili o sv.savi. ako i jeste vera stvar pojedinca, srbi su zbir pravoslavnih pojedinaca, uglavnom je do sada tako bilo, osim ako ne stigne neka nova moda!

taube taube 11:56 09.03.2009

Re: ...

hvala vladimire
leopold_lady leopold_lady 09:24 09.03.2009

Ne verujem ja ......

mnogo u narod koji sam sebe potkopava,pljuje po sebi i ne želi sebe da izdigne od onoga što drugi o njemu misle - čak se i ponaša kao da je sve to istina .... I jesmo zaslužili da propadnemo.... Tako da mi iskreno uopšte nije žao....
taube taube 10:41 09.03.2009

Re: Ne verujem ja ......

razumem te! i meni ponekad nije žao a ponekad mi je žao pa napišem ovakav tekst :)
ne mogu više da slušam mrzitelje svega što je srpsko, oplakujemo bošnjačke i jevrejske žrtve a ne oplakujemo svoje srpske-nećemo daleko dogurati. došli smo do takvog strašnog stepena da ako kažem da je neko jevrejin odmah mi stiže etiketa-antisemita, ako slučajno kažem da sam pravoslavna srpkinja-odmah stiže nova etiketa -fašista, ksenofob, homofob i šta sve nisam, ugrožavam demokratiju a skoro 15 godina se borim za tu demokratiju, i mislim da više nemam volje da se borim, pogotovo ne za takvu demokratiju koja mi začas prilepi ovakve etikete, i koja toliko ujednačuje sve i svašta pa mi se čini da se mi srbi nekako gubimo u toj i takvoj demokratiji.
leopold_lady leopold_lady 10:46 09.03.2009

Re: Ne verujem ja ......

taube
ugrožavam demokratiju a skoro 15 godina se borim za tu demokratiju, i mislim da više nemam volje da se borim, pogotovo ne za takvu demokratiju koja mi začas prilepi ovakve etikete, i koja toliko ujednačuje sve i svašta pa mi se čini da se mi srbi nekako gubimo u toj i takvoj demokratiji.


E.to mi je žao ... Žao mi je takvih ljudi kao što si ti.... Što se bore za nešto - a ne dobiju ni HVALA - već se smatraju nepodobnima..... Zato se ja ni za šta ne borim - osim za SEBE i to koliko mogu .... (što i nije nešto mnogo,ali eto čisto da ne bude da ne radim ništa) .....
taube taube 10:49 09.03.2009

Re: Ne verujem ja ......

da znaš da si u pravu :)
miloradkakmar miloradkakmar 11:12 09.03.2009

Љубав и молитва

I neka mi niko ne govori da su ovo moderna vremena. To nije tačno. Vreme je vreme. Mi i ne treba da idemo za vremenom, niti da se prilagođavamo vremenu...


Прво треба да разгрнемо све оно што затрпава основне , исконске вредности човека који су уткани и у вредности српског народа. До сада смо , углавном , живели на тумачењима тих вредности не употребљавајући их у свом изворном облику. Народ је то безрезервно прихватао, клео се у мишљења "великана" датог времена, не схватајући горе цитирано. Не схватајући да су " мишљења " пролазна , да се њима замагљује изворно , да се од њега одвлачи ; да како дуне који " политички ветар " то претходно " мишљење и тумачење " одлети, али га замењују друга .... а изворна вредност остаје нетакнута , непримећена , далека.
Морамо се вратити извору, јер како рече,
ljubav i molitva neiscrpne su.
taube taube 11:19 09.03.2009

Re: Љубав и молитва

slažem se - povratak pravom i iskonskom izvoru
margos margos 11:22 09.03.2009

Žestoko!

Čuveni Leonardo da Vinči godinama je radio znamenitu '' Tajnu večeru''. Tražio je lica koja bi mogla poslužiti za model Hrista i za likove apostola. Tako je za lik Hristov našao jednog mladog čoveka, čije je lice sijalo lepotom, dostojanstvom i nevinošću. Posle je postepeno nalazio izrazite primerke za svakog pojedinca. Ali za Judu dugo se mučio da nađe podesno lice. Šetajući u gomili naroda, najzad on ugleda jednog čoveka, odvratna izgleda, surova pogleda i u svemu ružna i odbojna. PRAVA MASKA SVIH POROKA. On ga pozove u svoj atelje i kaže mu zašto ga je pozvao. Čovek se zagleda u već naslikani lik Hristov, i dugo je netremice gledao, dok mu suze na potekoše iz očiju. Začuđen slikar upita ga, zašto plače, a on odgovori: - Kako ne bih plakao? Pre pet godina ja sam ti poslužio za lik Hristov, a sad hoćeš da ti poslužim za lik Judin.

Uh, kako me je pogodila ova priča. I da je samo priča - potresna je,
Ma koliko bila moderna vremena, ma koliko bili umreženi i informacije kružile ogromnom brzinom - meni je čekanja globalnih i sistemskih rešenja preko glave. Po meni, svako MORA da krene od sebe i pronađe trun u oku svojemu.

Hvala ti na tekstu, na ovoj priči. Ostavi me da blenem...
taube taube 11:34 09.03.2009

Re: Žestoko!

hvala ti margos, slažem se i za moderna vremena i umreženost, i da svako treba da krene od truna u svom oku, to je početak eventualnog spasa...
dunja73 dunja73 14:04 09.03.2009

Re: Žestoko!

Dokle će više zujati taj rđav glas o nama Srbima?


Taube , ne bih znala na ovo da ti dam precizan odgovor .
Ja za 15 god moga zivota u Nem , druzeci se od...do...
prateci i citajuci ...od...do nikada nisam stekla utisak da Srbe bije rdjav glas,ali ..
bije Seselja , bije i Karadzica i Arkana,Milosevica
bije "frankfurtske krimose onog vremena,
osudjuje se vandalizam i kriminal ,osudjuju se masakri i ubistva ..
tako se isto osudjuje i Naser Oric i Cuco i Alija
Tudjmanu niko ne dodje na sahranu
o Albancima i misljenju necu da pisem jer bi me banovali
To NIJE TACNO da se o Srbima lose govori , niti je se ikad govorilo , ali kad neke stvari prezentira gastarbajter sa 4 razreda skole ili kad propaganda ucini svoje , onda to stvarno tako i izgleda ...
I kakve sad JA ili mi imamo veze sa svim ovim??
Cak naprotiv , Srbin svaki preko´, i ranije Jugosloven, izuzetno respektovana i visoko kotirana nacija ..
Pogotovu " znalcima istorije" ,Srbija kako bih objasnila , dodje kao izazov ..
Narod ( bar ja sto znam ) nase zene visoko kotirane ne u Nem nego kod svih drugih nacija , muskarci kotirani kao radni , intelegentni , zdravi ..
Nas zovu " rasna nacija"
Dole stranci kada odu , budu iznenadjeni nekim stvarima koje postoje kod nas ..
Nasa hrana i meso se prodaje kao delikates i to samo u " jednoj trgovini" ( niko nije Srbiji kriv sto ne postize kvotu pa da vise izvozi)
Beograd posetiti to je strancima izazov , to je jedna od " destinacija budocnosti" pogotovu evropljanima ,
e sad sto Bg to ne zna da iskoristi to je druga stvar ..
Tako da se nikad necu sloziti da se o " NAMA " rdjavo govori

taube taube 14:25 09.03.2009

Re: Žestoko!

hvala ti što si mi prenela da se i tako o srbima govori, to me iskreno raduje
jedino nikako da se okonča haški proces, ja znam da je nemačka imala nirnberški proces i to se brzo završilo i nemci su krenuli u privredni oporavak, da je nirnberški proces trajao tako dugo kao haški pa šta bi sa nemcima bilo?
da, znam ja da su stranci zainteresovani za našu istoriju, i moj tekst se više ticao nekih srba ovde u srbiji koji loše govore o svom narodu, na to sam ja mislila više nego na bilo šta drugo. a mi jesmo bili rasna nacija sve do sad, a sad polako počinju da nas stižu bolesti, mislim da smo prvi ili drugi u evropi po broju kardiovaskularnih oboljenja! godine krize i stresa uzimaju svoje, i još kad čujem ove ovde globaliste koji govore loše o sopstvenom narodu meni bude muka od svega.
ako govore dobro o nama onda neka nam malo i pomognu da okončamo haški proces, ako nas razumeju evropljani neka nam olakšaju ulazak u eu a ne da nam otežavaju i postavljaju nove i nove, beskonačne uslove, narodu je i to dozlogrdilo, sve smo učinili, poslali ceo državni vrh u strani zatvor, i francuski 'mond' piše da je to presedan u istoriji, da se nikad nikom nije dogodilo, i šta još hoće od nas? dokle da ispaštamo zbog loših pojedinaca među nama? kao da u toj evropi nema loših pojedinaca?! ne razumem, zaista!
dunja73 dunja73 14:40 09.03.2009

Re: Žestoko!

jedino nikako da se okonča haški proces

I ja da radim u Den Hagu u toj ustanovi gde sude i primam bruto od 30 000- 50 000 eura mesecno
ne bi mi bio cilj da sto pre " okoncam"
rivredni oporavak, da je nirnberški proces trajao tako dugo kao haški

ja ne znam , a mogu da se raspitam ko je finansirao " nirnberski" verovatno Ameri
Hag finansira EU ..( zato i ide klaj - klaj)
Proces kao proces u Nirnbergu je brzo okoncan , ali
suocenje sa istinom je trajalo cirka 20 god
mada kod nekih jos nije zavrseno
evo bas primer bisofa od pre par nedelja
koji je izjavio da " holokaust" nikad nije ni postojao ...
taube taube 14:46 09.03.2009

Re: Žestoko!

eh
Blade Runner Blade Runner 16:04 09.03.2009

Sve su to posledice

kulturnog imperijalizma. Probacu da napisem vise o tome na posebnom blogu.
A za taube kao i uvek preporuka
taube taube 16:13 09.03.2009

Re: Sve su to posledice

izgleda da je kulturni imperijalizam uzeo maha, a žrtve na sve strane ostavio, drago mi je da ćeš pisati o tome
niccolo niccolo 16:31 09.03.2009

ибрС


(касније ћу да будем речитији)
taube taube 16:40 09.03.2009

Re: ибрС

znala sam da ćeš me nasmejati i oraspoložiti
niccolo niccolo 20:16 09.03.2009

Re: ибрС

Čiji smo mi?

Мамини и татини
Neizmernu zahvalnost dugujemo mi veliko engleskom narodu

А још већу великом ирском (на тамном пиву) и шкотском народу (на вискију)
Dokle će više zujati taj rđav glas o nama Srbima?

Треба узети у обзир да смо још од ослобођења од Турака имали велике идеје о уједињењу свих јужних словена, што није дељено од стране осталих. У тој ситуацији се нисмо снашли и нисмо знали да дефинишемо шта нам је циљ, па ниједан од њих практично није ни остварен. У тој ситуацији неки људи постану малодушни, са не баш високим мишљењем о себи (односно овде о свом народу)...
Али не само што немају високо мишљење, малодушност је још већи проблем. Па чак и кад се појави неко са идејом остали су у фазону, ма где ћемо ми то....
Hajmo da vidimo gde smo pogrešili i šta to nije u redu sa nama pa da popravimo grešku, da ne ponavljamo greške te da iznova ispaštamo

Потпуно се слажем
taube taube 00:48 10.03.2009

Re: ибрС

'' ма где ћемо ми то ''
mashha mashha 16:56 09.03.2009

*

Odlična je ova priča o Leonardu!
A što se ostalog tiče, i meni je više dosadilo da slušam kako su Srbi najgori u svemu... oduvek sam bila i uvek ću biti za zdravu tj. konstruktivnu kritiku ali kad se kritika pretvori u čisto pljuvanje radi pljuvanja ili pljuvački hobi to je već totalno degutantno...
taube taube 17:34 09.03.2009

Re: *

pljuvački hobi je degutantan, u pravu si!
dali76 dali76 17:07 09.03.2009

sinovi tame

Jevanđelje je postavilo razliku među ljudima koju moramo priznati jer je očevidna: jedni su sinovi svetlosti, a drugi su sinovi tame,
Ti imas sva prava privatna I intimna smatrati ministra Rasima Ljajica sinom tame ,ali ako ovo postane drzavna politika onda seto malcice drugacije naziva.
taube taube 17:32 09.03.2009

Re: sinovi tame

ne, nije uopšte tačno, nikad ne bih rasima nazvala tako zbog njegove veroispovesti, čak je i bolje nekršteno a da je nebesko i sveto /gde bih mogla rasima da svrstam jer je to jedan dobar čovek/ nego da je kršteno a zemaljsko i nesveto; ja samo primećujem da je demokratija donela srbiji jedno naopako stanje gde nenormalno postaje normalno, gde se ujednačuje nešto što se nikako ne sme ujednačiti, postoje stvari koje se jednostavno ne mogu i ne smeju izjednačiti jer to onda vodi ko zna gde! država je valjda radi čoveka a ne čovek radi države. ljudi stvaraju države ne kao krajnje svrhe svog života nego kao pomoćno sredstvo za dostignuće duhovnih i moralnih svrha; nejednakost je osnova pravde i podstrekać ljubavi, dok traje ljubav niko ne zna za jednakost. ljubi li i voli li majka svoje dete zbog jednakosti? dok caruje pravda niko ne govori o jednakosti. kad se izgubi ljubav ljudi govore o pravdi i misle o jednakosti. nije ljudski život ružan zbog odsustva jednakosti nego zbog odsustva ljubavi i duhovnog razuma u ljudima. ujednačavati sve znači oslabiti na stvaranju.
u tom utopističkom smislu ujednačavanja svega i svačega demokratija me jako podseća na komunizam, volela bih da grešim ali mi se sve više čini da je tako;
i verujem da se nismo razumeli po pitanju odrednice ' sinovi tame ' - jevanđelje sigurno nije ni mislilo na ljude muslimanske veroispovesti jer ona u doba pisanja jevanđelja nije ni postojala; granica između svetlosti i tame u jevanđelju je metaforička i ako se dublje razmisli shvatiće se šta ona predstavlja.
dali76 dali76 18:25 09.03.2009

Re: sinovi tame

Lepo zboris ali ko su ondak sinovi tame po evandjelju?
I kakve to veze ima s drzavom?
Srpska drzava ima korene svoje drzavnosti u pravoslavlju; to jeste tradicija I istorija I u grbu Republike Srbije ima kruna nemanjica I tako treba I da bude.
Svaka drzava ima svoju istoriju I ssvaka se ponosi svojim korjenima pa tako I Srbija.
Ali ako pocnemo evandjelje pratiti kao slovo zakona drzavnog odosmo mi u drugu krajnost.
Budimo ljudi, dal hriscani,dal muslimani,dal ateisti.
Po ustavu RS ista je drzava srpskog naroda I svih njenih gradjana?
Ako je ovo “svih njenih gradjana” pisano politicke korektnosti radi e onda imamo problem svhatiti sustinu.
Demokratija nije apsolutna jednakost, al ne zato sto je nejednakost bolja vec zato sto ne postoji nista sto je apsolutno ; bar ne u ovozemaljskom svijetu.
Da kojim slucajem nas dvoje vrate u proslost oboje bi izgubili dosta toga sto imamo danas a ponajvise ono sto ja zovem sansa ; ja zbog toga sto sam invalid a ti zbog toga sto si zena .
Ito to je prica o vremenu koje je I te kako relativno ….
Sad sto je demokratija toliko zloupotrebljena ,kao I religija kao I borba za ljudska prava to ne znaci ni da je demokratija , nit religija ,nit borba za ljudska prava u svojoj sustini losa; naprotiv.
Ako cemo ovdje otvoriti temu jel teokratija bolja od demokratije onda je to druga prica .
taube taube 18:50 09.03.2009

Re: sinovi tame

ne, nećemo otvarati nikakve teme o tome šta je bolje.
rekla sam da je metaforička odrednica ' sinovi tame ' i ako se dublje razmisli može da se dokuči šta je to.
a kakve veze to sve ima sa državom? verovatno zato što crkva egzistira u državi kao što egzistiraju razna udruženja, grupe i pojedinci.
istorijski i strukturalni odnos države i crkve pitanje je koliko tradicionalno toliko i moderno, to je tema prošlosti koliko i budućnosti. to je jedan baš kompleksan problem : odnos države i crkve ima mnoge aspekte - istorijski, kulturni, politički, pravni, ideološki. A nas dvoje o tom odnosu države i crkve diskutujemo u ovo vreme sekularizma koji nastoji da isključi religioznu interpretaciju stvarnosti u svim važnijim oblastima života i u institucijama modernog društva. Živimo u svetu nasilja gde postaju nejasne granice između dobra i zla a duhovna situacija našeg doba je poražavajuća.moralni skeptizizam, nihilizam i opšti relativizam - to je stanje ne samo teorije nego i naše egzistencije.Savremeno društvo kao da je okrenulo leđa svetosti, a savremeni čovek kao da sve više odustaje od istine. istina je postala stvar dnevnog menija vodećih medija. čovečanstvo gubi orijentire i tačke oslonca. a za njima imamo potrebu upravo mi čiju životnu sredinu karakteriše pustoš duhovna i materijalna koju je za sobom ostavio komunizam. zar ćemo se vraćati u neku vrstu neokomunizma? opet sam otišla predaleko, i kako rekoh neću da otvaram novu temo, samo sam htela da objasnim zašto ja mislim o odnosu crkve i države ovako kako mislim, zapravo da malo više opišem taj svoj stav koji ti se čini možda čudnim i neshvatljivim ali to je moj stav. šta da radim?
dali76 dali76 19:54 09.03.2009

sinovi tame

Tvoja pozicija niti je cudna niti neshvatljiva (doduse nejasna u nekim segmentima), niti su takvi zahtjevi za teokratizacijom nesto novo.
Crkva ili bolje receno crkve jesu stub moralnosti gradjana jedne drzave ali sigurno I nikako jedini I exklusivni stubdrzavnog morala .
Ljudi koji ne vjeruju u ono sto vjerujemo mozda ja I ti ne znaci da su nemoralni I hajde reci cu neeticni bili oni neke druge religije ili recimo ateisti.
Drzava ima crkvu ali postoje I crkve tj religije koje imaju svoje drzave.
Jesu li moralnije ove druge u odnosu na one prve stvar je licne percepcije;
Treba li sad ukinuti djacima Darvinovu teoriju I uvesti religiozni pogled u drzavne skole?
Treba li crkvi tj crkvama prepustiti “drzavno moralno vaspitanje” ili crkvi prepustiti da svoje vjernike uci onim sto smatra moralnim I etickim?
Ovi glasnici demokratije koji Srbe optuzuju za nacionalizam samo ako vide tri prsta I srpsku zastavu trebalo bi poslati u jednu srednju skolu u SAD.
Zastava kraj svake table . Zastava u svakom cosku hodnika. Eto Amerikanci valda nisu nacionalisti a Srbi jesu samo ako urade to isto.
Ali zna se sta je drzava a sta je religija a sta je tradicija.
Ne mislim da je sve sto dolazi sa zapada dobro niti mislim da je dobro sve sto cuva ako hoces istok.
No ako ti mislis da se mi nerazumijemo onnda je dalja rasprava nesvrsishodna.
taube taube 20:30 09.03.2009

Re: sinovi tame

praksa modernih društava je da država i crkva budu odvojene, a pritom se praktično ne kaže šta to sadržinski znači tako da je meni ta odvojenost prilično nejasna. odmah da kažem-odvojenost crkve i države je i odvojenost njihovih kompetencija, naime autonomnih nadležnosti a odvojenost kompetencija nije prepreka nego upravo treba da bude podsticaj za kooperaciju. država i crkva su upućene na međusobnu saradnju prosto zbog toga što postoje zajednički javni interesi države i crkve, zbog toga što su državljani i vernici JEDNI TE ISTI LJUDI i što imaju slobode i prava koje je država dužna da im jemči, a među kojima verskoj slobodi i pravu pripada uzvišeno mesto. smisao i svrha crkve je spasenje, a od toga kako jedna država shvata i praktikuje svrhu svog postojanja zavisi saradnja crkve sa državom, pravi smisao države je da brine za mir i pravdu jer država treba da bude područje moralnog i pravnog uma a ne demonstracija moći jer je posao mudre politike da moć obuzda pravom. u onoj meri u kojoj se u državi ostvaruje pravda otvorena je mogućnost istinske kooperacije crkve i države.
danas, kada demokratija treba da postane univerzalno dobro izuzetno je važno i da vernici odbrane ideale ličnog i zajedničkog života.u tom smislu crkva bi trebala da ima značajnu ulogu u odbrani ideala demokratije da se demokratija ne bi svela na procedure i forme tehnologije vladanja i manipulacije. crkva čuva granice SMISLA zahvaljujući kojima svako pravo i svaka sloboda može da ima svoj smisao!
istok i zapad evrope imaju šta da kažu jedan drugome, i da pomognu jedan drugome. samo zajedno možemo uspostaviti ravnotežu evropske hrišćanske kulture!
dali76 dali76 21:23 09.03.2009

Re: sinovi tame

a Nevernici ?Jesu li oni drzavljani?Jeli deo verske slobode i ne verovati?
Nisi mi odgovorila na pitanje iz predhodnog komentara...slusati je vrlina ispred kazivanja u tome smo se slozili zar ne ?
PS
nemooguca je plasticna odvojenost crkve od drzave ali necu ulaziti u to dok ne resimo ovo oko pitanja...
taube taube 23:15 09.03.2009

Re: sinovi tame

u srpskim državnim školama veronauka nije obavezan predmet, učenici je ne moraju učiti ako ne žele, mogu umesto nje odabrati ' građansko vaspitanje '
crkvi nije prepušteno vaspitanje, sve se zasniva na slobodnoj volji ljudi,
ja bih volela videti srpske zastave u srpskim školama
mislim da nevernici ne postoje, svako ljudsko biće veruje u nešto, oseća potrebu da veruje i može da nazove to što veruje kako god hoće, dakle postoji sloboda
svaki slobodan čovek ima dvostruku dužnost: da čuva sopstveno pravo i da poštuje pravo drugih.
unapred se izvinjavam ako nisi zadovoljan mojim odgovorima, i molim te da mi ne postavljaš više nikakva pitanja koja zvuče kao naredbe koje moram da ispunim, ne dozvoljavam da me neko tretira na tako surov način, nisam toliki mazohista,
dakle, nemoj mi postavljati pitanja, nisi mi ni profesor na ispitu niti bilo šta drugo, ovo je samo moja dobra volja što ti odgovaram, ja tebi neću niti sam postavljala pitanja, i smatram ovu raspravu nesvrsishodnom, i samim tim i završenom, toliko dugo raspravljamo jedno te isto tako da stvarno više nema smisla
prijatno!
dali76 dali76 06:49 10.03.2009

Re: sinovi tame

Pitanja I direktni odgovori su dio dialoga ; pokusaj da se rasprava ne svede na seansu dugih komentara punih teorija I floskula. da ne lici na politicke emisije u kojima svi pricaju a niko sa nikim ne razgovara.
Nikad ne postavljam pitanja da bih napadao vec da bi doslo do razgovora I da bi ostali na istom razgovoru a udaljili se od retorike.
Dovoljno sam odrastao da mi cilj dialoga nije svadja a pitanja jos manje licni napadi ili naredbe.
Ako to nisi shvatila do sad onda ja vise nemam sto kazati.
.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana