Razum i osećajnost

scabies RSS / 10.03.2009. u 23:35

Ne, nije ovo text gde se moze prociati bilo sta sto ste znali, a ni ono sto niste znali o razumu i o emocijama. Necu da guglam ni citiram sta su na temu rekli pametniji od mene. Necu (valjda) mnogo ni da smaram sta ja o svemu tome mislim. Ja bih da malo popricamo na temu, ako ste raspolozeni...

Imam utisak da veliki broj ljudi veruje da su racio i emocije obrnuto proporcionalni. Ja ne mislim da je tako.

Imam utisak da veliki broj ljudi misli da su emocije nesto uzviseno, a da je racionalizacija (ne mislim na mehanizam odbrane, da pogresno ne protumace neki psiholozi kaji se motaju ovuda) manje "ljudska". Da mnogi misle da su racionalni ljudi-osakaceni. Ja ne mislim.

Cini mi se da ljudi cesto svoje (a i tudje) pogresne (nekad i glupe, ako cemo iskreno) poteze pravdaju emocijama. I onda to automatski postaje nesto o cemu se ne sme raspravljati i sto se mora postovati. 

Takodje ne verujem da su zene emotivna bica, a muskarci-racionalna. Verujem da smo svi i racionalni i emotivni. Neki manje, neki vise. Nekad manje-nekad vise.

I verujem da hiperemotivni nisu oni koji imaju jace emocije, nego oni koji emocijama masu i kad treba i kad ne treba. Kao sto i hiperracionalni nisu oni koji su mnogo pametni, vec oni koji se previse na razum pozivaju.

I znam mnoge cije su suze izgubile tezinu, precestim prolivanjem na pogresnim mestima i pred pogresnim ljudima. Kao sto znam one u ciji razum su mnogi prestali da veruju, jer je previse puta pogresio.

Osecanja ne mogu da "pogrese" ali nekad mogu da se koriste na "pogresnom mestu". Za razum nema pogresnog mesta, ali zato nekad bas ume da pogresi.

I naravno, mnogo puta sam pogresila u zivotu i kad sam slusala razum i kad sam slusala osecanja.

A sta vi mislite? 

 



Komentari (121)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

scabies scabies 15:06 14.03.2009

Re: Osecanja

znaš ono, u trenutku sekunde odlučiš da ne slušaš štagod bi razum mogao da kaže
Mislis afektivno bacanje u zagrljaj?
Pa, pazi ovako, cak i ako u tom trenutq mozak ne radi, mislim da je to uvek odredjeno nekim nasim predubedjenjem... (kad sam se "bacala" koliko god da je bilo "iskljucenog" razuma nikad nije bilo u potpunoj suprotnosti sa onim sto bih razumno uradila... Ako shvatas o cemu pricam...
scabies scabies 11:15 14.03.2009

100 :)

Juce mi stize sms od drugarice sklone intuiciji, pita jesam ok, kaze cudna sam joj bila kad me videla... Naravno da sam bila cudna, videle se u nekoj guzvi, posle napornog dana, ja bila mrtva umorna... Odgovorim joj da sam dobro, da nema razloga za brigu... Kaze ona: "takav mi utisak, ali ako ti tako kazes-verovacu ti ne rec." A ja znam da ne veruje, da misli da ja ni sama ne znam... I znam da prvom prilikom kad budem lose-reci ce: "Znala sam ja jos onda..." Nezgodni su ti intuitivni ljudi (obicno zenskog pola ). Da se zapita kako sam joj bila cudna i zasto misli da mogu biti lose-mozda bi dobila vise odgovora, a mozda bih i ja nesto saznala. Ovako, ja se osecam dobro, a ona oseca da nisam dobro...
P.S. Ako sazna da sam je ovde "ogovarala"...
acky acky 14:26 14.03.2009

Re: 100 :)

P.S. Ako sazna da sam je ovde "ogovarala"...


hehe, intuicija mi govori da ćeš loše da se provedeš, pa će njena intuicija da se obistini !?

odoh , gosti samo što nisu
a....spavaju oni, samo, to će bude u sobi gde je komp,

možda i promenim organizaciju, ja ne spavam-pa šta ću onda bez kompa!?

pozz za sad






scabies scabies 15:08 14.03.2009

Re: 100 :)

a....spavaju oni, samo, to će bude u sobi gde je komp
Ako ne premestis kompjuter (ili goste), oceqjem ih ovde da se i oni izjasne o razumu i osecanjima
Unfuckable Unfuckable 22:06 14.03.2009

Re: 100 :)

kaze cudna sam joj bila kad me videla...

jesi joj priznala da si ti bloger B92 sa objavljenim tekstom (podočnjaci included), možda bi te razumela.....
ili tek, sažaljivo pogledala
scabies scabies 09:30 15.03.2009

Re: 100 :)

jesi joj priznala da si ti bloger B92
Potseti me ovo na nesto...
Jednom skoro kod mojih roditelja sednem za kompjuter. Kad ono-blogB92 u bookmarks! A ja pojma nemam da li sam ja to nekad ranije uradila ili me spijuniraju (mama-tata, ako ovo citaite-masem vam)
Od tad pazim sta pricam po blogu
scabies scabies 15:10 14.03.2009

Da otvorim jos jednu (pod)temu

OSECANJA I RAZUM NA BLOGU?

Unfuckable Unfuckable 22:08 14.03.2009

Re: Da otvorim jos jednu (pod)temu

malo ....hm
Kako očekivati razum u razumnim količinama
tokom komunikacije koja je poprilično vizuelno osakaćena...?

...emocija ne manjka, to smo se uverili mnogo puta
scabies scabies 08:46 15.03.2009

Re: Da otvorim jos jednu (pod)temu

Kako očekivati razum u razumnim količinama
tokom komunikacije koja je poprilično vizuelno osakaćena...?
Cekaj, bre, sta razumu smeta sto je komunikacija vizuelno osakacena? I ne mislim samo na komunikaciju medju blogerima, nego uopste na racinalno7emotivno u reakcijama na blog...
Unfuckable Unfuckable 14:52 15.03.2009

Re: Da otvorim jos jednu (pod)temu

pa ne smeta razumu...smeta komunikaciji
U tako limitiranoj komunikaciji, nesporazumi su daleko češći, a onda - po pravilu - prorade emoUcije
scabies scabies 19:39 15.03.2009

Re: Da otvorim jos jednu (pod)temu

Mislis sujeta?
Unfuckable Unfuckable 19:45 15.03.2009

Re: Da otvorim jos jednu (pod)temu

i sujeta između ostalog....
da, ima tu dosta sujete - u pravu si
Zato kada, retko, naletimo na nečije izvinjenje ili konstataciju kako nije bio / la u pravu to izgleda tako...nestvarno
"Uživo" bi verovatno bio dovoljan neki izraz lica ili gest da se nesporazum otkloni ili predupredi
scabies scabies 20:26 15.03.2009

Re: Da otvorim jos jednu (pod)temu

Znas da nisam tome sklona, ali mi nesto veceras bas radi savest-da ja nisam tebi ostala duzna neko izvinjenje?
Ti si meni ostao duzan objasnjenje zasto sam te nervirala onoliko? Ili su to bile moje emocije usled odsustva neverbalne komunikacije
Unfuckable Unfuckable 06:29 16.03.2009

Re: trajni glagoli

Ti si meni ostao duzan objasnjenje zasto sam te nervirala onoliko? Ili su to bile moje emocije usled odsustva neverbalne komunikacije

kako ono beše ....dugove učinjene na moje ime ....
mislim, tj osnovano sumnjam da je ovo drugo u pitanju...


...mada : što "nervirala" u prošlom vremenu, laskaš si ?
scabies scabies 21:40 16.03.2009

Re: trajni glagoli

...mada : što "nervirala" u prošlom vremenu, laskaš si ?
Ne laskam, nego lose procenjujem
acky acky 05:09 17.03.2009

Re: trajni glagoli

eh razum na blogu
a tek osećanja!

koliko sam blogova pročitala na koje bih dala identičan komentar:
dajte ljudi, smanjite doživljaj i bolje čitajte šta vam sagovornici (sasvađalnici, suvređaoci !?) pišu!!!

dakle pored odsustva neverbalne komunikacije,a takođe i zvuka (ironiji često neophodan) i verbalna komunikacija je onako....otežana (blago rečeno)

stavovi_to su mišljenja sa emocijama u paketu, i najčešće su u suprotnostima(U raspodela-većina je u krajnostima-ili za ili protiv, najmanji broj ljudi u sredini-"nemam mišljenje", neopredeljeni, ambivalentni ili tolerantni)

tu onda vidiš da ljudi u jednom trenutku vrlo lepo i razumno govore-u prilog svom shvatanju/verovanju, ali ako neko iole posumnja(sa pozicije neutralnog, npr), odma ga ubace u neprijateljski tabor, nabede da je rekao i šta nije, i izvređaju ga...i...ovaj im vrati istom merom
(još da probaš da ih pomiriš (ja dobijam takav poriv, pa se otreznim) mislim da bi dobio po nosu s obe strane)

Ti si se, scabies, kako ti po profilu piše opremila nick-om za takve prilikedoskočila si im
Unfuckable:Zato kada, retko, naletimo na nečije izvinjenje ili konstataciju kako nije bio / la u pravu to izgleda tako...nestvarno

Daaa, al pazi kad jednom videh-nije ni dobro dočekano!-protumačiše to kao snishodljivost,uvlačenje i licemerstvo
Kao da je uvideti grešku, i promeniti mišljenje na osnovu nečeg novosaznatog, šta? najgori greh iz niskih pobuda!
(ostavljam malu mogućnost da tu osobu znaju od pre i da su u pravu, al dalje mi se nije čitalo)

mnogi su kao demokratični i tolerantni,pa "dopuštaju" drugima da imaju svoje mišljenje, ali to dopuštenje ukidaju kada taj drugi počne da ima mišljenje o njihovom mišljenju
mislim....
zaboli me glava od tolikog mišljenja :)

ajmo malo emocije

scabies scabies 15:19 17.03.2009

Re: trajni glagoli

Odlicna analiza!
acky acky 05:42 17.03.2009

kako je li je razumu sa nama?

vidim da je 7 dan, ne znam kad se pojavi ono obaveštenje:automatski se zakjučava..blabla,
valjda bude vremena za neki još odgovor , ako ne barem za razmišljanje

da i ja postavim pitanjca:

sa kojom emocijom se najbolje osećate?
(u smislu, kad vam dopre do uma, koja emocija dobije zeleno svetlo-onako laganica, bez sumnje, dvojbi&kočnica )

a koju biste najradije ukinuli, da ni ne postoji?

scabies scabies 15:30 17.03.2009

Re: kako je li je razumu sa nama?

a koju biste najradije ukinuli, da ni ne postoji?
Bes-definitivno! Kod sebe-naravno (i kod drugih, ako vec mogu da biram ) Potpuno neproduktivno-destruktivno osecanje... To je osecanje zbog kog se najcesce kajem.
sa kojom emocijom se najbolje osećate?
Iskreno, najbolje se osecam sa tudjim osecanjima Kad me neko voli, kad neko brine za mene, kad je neko ponosan na mene... Sebicno, ali istinito.
scabies scabies 15:39 17.03.2009

Fizicka manifestacija

Blog ce se zakljucati veceras, a nismo stigli da razgovaramo o toliko toga...
Nismo se dotakli telesnih manifestacija (extrebnih) osecanja... A to su situacije u kojima je razum nemocan. Razum moze mnogo toga da obradi, da utice na spoljnu manifestaciju osecanja, ali unutra-na neka osecanja ne moze da utice. Na patnju koja fizicki boli, na kako god se zvalo osecanje od kog krv udari u glavu, ruke pocnu da se tresu, srce pocne jko da lupa, dlanovi da se znoje...
Unfuckable Unfuckable 21:08 17.03.2009

Re: Fizicka manifestacija

scabies
Blog ce se zakljucati veceras, a nismo stigli da razgovaramo o toliko toga...
Nismo se dotakli telesnih manifestacija (extrebnih) osecanja... A to su situacije u kojima je razum nemocan. Razum moze mnogo toga da obradi, da utice na spoljnu manifestaciju osecanja, ali unutra-na neka osecanja ne moze da utice. Na patnju koja fizicki boli, na kako god se zvalo osecanje od kog krv udari u glavu, ruke pocnu da se tresu, srce pocne jko da lupa, dlanovi da se znoje...

e da, dobro si spomenula to : ja sam utripovan ono - kao - da umem da vladam svojim emocijama....uglavnom, naročito u neprijatnim situacijama ili prema neprijatnim prizorima.
Međutim, nedavno sam gledao tu prokletu (prokleto dobru, da pojasnim) emisiju o famoznoj "Žutoj kući" u Albaniji.
Malo je reći da sam - popizdeo.
Malo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana