Verujete li ocu i majci da su vas stvorili?

taube RSS / 15.03.2009. u 14:55

Verujete li ocu i majci da su vas stvorili?

Ako im verujete, kako onda ne verujete vrhovnom Stvoritelju i Svedržitelju koji je sve stvorio?

Morate da vidite?

Vidite li svoj mozak? Ne vidite, pa verujete da ga imate.

Vidite li pamet? Ne vidite, pa opet verujete da ste pametni.

Vidite li struju? Ne vidite, a verujete da postoji.

Samo u Pantokratora ne verujete, morate da vidite!

Kako verujete prijatelju da vas neće ubiti dok razgovarate?

U sve verujete, samo u Svedržitelja ne verujete!

Smetaju vam vernici koji bivaju, kako kažete, još snažniji kad izađu sa molitve i liturgije. Zašto? Iz razloga što su se na liturgiji '' naoružali'' novom ljubavlju i novim trpljenjem. Kome ljubav i trpljenje iskrenih vernika može da smeta?

Nego, imate li vi ljubavi? I koliko?

Nemojte biti bez ljubavi, izgubićete blagodat, a kad se jednom izgubi, blagodat se teško vraća.

Nemojte!

Postavljate bezbroj pitanja, o Bogu, o Crkvi. Nemojte! Isuviše smo mi ljudi mali za postavljanje takvih pitanja, a isuviše je Gospod Bog veliki!

Veliko je pitanje šta je vidljivo, a šta nevidljivo. Da li je vidljivo ono što vidi telesno oko čovečije ili ono što vidi duh čovečiji? Svet vidljivi prema svetu nevidljivom jeste kao senka prema stvarnosti, kao slova prema smislu!

Ko nema strpljenja s nama kada grešimo, ne voli nas. Ne voli nas ni onaj koji nam ne prašta kad se kajemo za grehe. A najmanje nas voli onaj koji se ne raduje našoj popravci.

Kažem vam, sve je u veri, i sve je u ljubavi.

Velika je stvar post, no ljubav je još veća.

Ljubavlju se Bog useljava u čoveka.

Teorije se zidaju i raziđuju, no dela ljubavi ne umiru.

Spasitelj je probudio uspavano čovečanstvo kao kad Sunce probudi usnulog. Verujete? Opet ne verujete!

Svi probuđeni koji su poverovali oslobodili su se teškog i glupog sna. Radost ih je obuzela od jave i objave da su oni deca Oca nebeskoga, a ne deca beslovesne prirode.

Verujete li ocu i majci da su vas stvorili? Ni to niste videli.

Bog nije stvorio ljude za pogibiju, nego za spasenje.

Postoji li baštovan koji, sejući povrće želi da mu se povrće sasuši i propadne?

Jednu želju Bog ima: da se svi ljudi pokaju i odreknu zla!

Verujete? Ne verujete, tražite da vidita čuda božja?

Niko ne govori o čudu kad se trava suši, a svi govore o čudu kad trava raste.

Čudo i nije ništa drugo do dar Božji kome se ljudi čude.

Posmatraj sebe svako jutro kao novorođeno čudo, i nećeš osećati starost.

''Jedna škola uči: sve je iz ništa.

Druga škola uči: sve je iz nešta.''

Molim vas: kažite mi šta je ništa, a šta je nešto?! Imali smo školu bez vere, politiku bez poštenja, vojsku bez rodoljublja, državu bez Božjeg blagoslova. Otuda nam propast škole, i politike, i vojske, i države.

Školovan je samo onaj čovek koji je uspeo da očisti svoj jezik od gadnih reči i svoje srce od smradnih želja i svoj um od bezbožnih misli. '' Ko nije ovo uspeo, tome školovanje pomaže samo da jednom naučenom veštinom zarađuje sebi hleb kao što školovan ( na svoj način ) medved zarađuje svojom veštinom igranja.''

'' Šarlatan izdaje naredbu kočijama, a znalac kočijašu ''

Kad čovek nema ni malo volje da se spase, Bog ne želi silom da ga spase. Možete li u to bar da poverujete?

Verujete li ocu i majci da su vas stvorili?

/ dugo sam mislila da li da isključim komentare , ali ipak nisam jer verujem i očekujem da ako neko bude imao komentar to bude nama svima na duhovnu korist, a ne na štetu, i zato, hvala vam unapred i oprostite na oštrini mojih reči, bilo je neophodno zbog surovih reči na račun Boga i Crkve koje sam imala prilike da pročitam prethodnih dana na popriličnom broju blogova. Dok sam ovo pisala javila mi se misao da ću možda ovim tekstom odbiti ljude od sebe što mi nikako nije namera; samo iznosim ono što mislim, i to činim krajnje dobronamerno pa zbog toga vas molim da pažljivo pročitate i ne donosite neodmerene zaključke jer ja sam toliko toga neukusnog pročitala na mnogim blogovima o Bogu i Crkvi tako da ovo što sam ja napisala čini mi se - krajnje je bezazleno i nije usmereno da ikoga uvredi/

 

Atačmenti



Komentari (15)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

leopold_lady leopold_lady 21:36 15.03.2009

Kad sam bila mala....

ujak mi je umro... Nisam to Bogu oprostila...Bio je najjbolji čovek koga sam u životu upoznala... I možda zato od detinjstva vučem taj neki sukob - Bog VS ja .... I posle su ljudi koje volim umirali....Previše njih... Veruješ li da znam više mrtvih nego živih .... Rađaju se neka deca,hvala Bogu,ali ... Bol za gubitkom uvek ostaje....

Moja baba,pošto nije znala šta će sa mnom - takvom,nedokazanom,na neki način mi je približila veru i Boga... Ali,ponekad - neke stvari što se dese - nije mi pravo i eto,recimo da imam neke svoje "sukobe" sa Bogom .... Ali,da verujem u njega - verujem .... Ali,poštujem i one koji ne dele moje mišljenje....Imaju sigurno neki razlog zašto je to tako....
taube taube 21:48 15.03.2009

Re: Kad sam bila mala....

shvatam, smrt je rastavljanje duše od tela i to Bog određuje kad će se dogoditi, možda u mladosti, možda u starosti, prihvatanje Božje volje donosi mir a sukob sa Bogom donosi nemir '' i kosa vam je na glavi izbrojana, a kamoli dani života ''
kad bi smrt bila nešto bitno i suprotno životu, smrt bi bila i nešto bitno i suprotno razumu, a ono što je suprotno razumu, to je suprotno i zakonima prirode. Smrt, dakle ne egzistira kao nešto bitno i apsolutno u svetu, ona ne egzistira kao jedna linija na kojoj je život samo jedna tačka, pre bi se moglo reći da je ona jedna tačka na beskrajnoj liniji života,
smrt na sanskritu znači smrad, ipak, svako od nas je doživeo neku nepravdu, i neku patnju, to ne sme biti razlog da se ne veruje, meni je drago da ti veruješ, naravno da poštujem i one koji ne dele moje mišljenje, to su sve stvorenja Božja iako ne veruju u to, čini mi se da oni malo više ne poštuju one koji veruju i izvrgavaju ih ruglu i podsmehu, ni to mi ne može toliko smetati, prihvatam činjenicu da ne veruju iako se ne slažem sa njima po tom pitanju.
a situacija - LL vs Bog samo ti oduzima energiju. prihvatanje donosi smirenje. kako hoćeš.
leopold_lady leopold_lady 21:52 15.03.2009

Re: Kad sam bila mala....

taube

LL vs Bog samo ti oduzima energiju. prihvatanje donosi smirenje. kako hoćeš.


Razumem ja tebe i shvatam ja šta ti želiš da kažeš .... Ma nije to nikakav neki veliki sukob - nas "dvoje" se u osnovi dobro razumemo - nego nekad kad ja nešto hoću ili ne razumem zašto (a složićeš se imam zaista mnogo toga da ne razumem zašto) dođe do mimoilaženja.... I ja sam malo karikirala sa tim LL VS Bog...
taube taube 22:01 15.03.2009

Re: Kad sam bila mala....

razumem i znam da imaš mnogo razloga, znam, znam,
taube taube 22:12 15.03.2009

-+-+-+-+

pevaju o prelaženju ćutke, o prihvatanju - passover
aleksandarz92 aleksandarz92 00:18 16.03.2009

kontra stav

Verujete li ocu i majci da su vas stvorili?

Ne. Nisam stvoren, već rođen.

Vidite li svoj mozak? Ne vidite, pa verujete da ga imate.

Vidite li pamet? Ne vidite, pa opet verujete da ste pametni.

Vidite li struju? Ne vidite, a verujete da postoji.

Ne mora nešto da se vidi očima, da bi se znalo da postoji.

Kako verujete prijatelju da vas neće ubiti dok razgovarate?

Zašto bih u to verovao? Uvek postoji šansa da iznerviraš nekoga, ili da on poludi pa da te ubije. Jeste da je verovatnoća 0,00000000000001%, ali...
U sve verujete, samo u Svedržitelja ne verujete!

Otkud ideja da u sve verujem?
Smetaju vam vernici koji bivaju, kako kažete, još snažniji kad izađu sa molitve i liturgije. Zašto? Iz razloga što su se na liturgiji '' naoružali'' novom ljubavlju i novim trpljenjem. Kome ljubav i trpljenje iskrenih vernika može da smeta?

Ne smetaju mi vernici, Ne verujem da ikome normalnom ljubav ili trpljenje smeta.
Nego, imate li vi ljubavi? I koliko?

Da, imam. Koliko? Neznam, otkri mi tajnu kako se meri, pa javljam.
Nemojte biti bez ljubavi, izgubićete blagodat, a kad se jednom izgubi, blagodat se teško vraća.

Jel' postoji neki način da se ovo dokaže?
Postavljate bezbroj pitanja, o Bogu, o Crkvi. Nemojte! Isuviše smo mi ljudi mali za postavljanje takvih pitanja, a isuviše je Gospod Bog veliki!

Ovo liči na : "Ćuti, glup si, ništa ne pitaj"
Jednu želju Bog ima: da se svi ljudi pokaju i odreknu zla!

Zar nismo suviše mali da bi znali njegove želje?
Niko ne govori o čudu kad se trava suši, a svi govore o čudu kad trava raste.

Još nisam sreo nekog kome je čudo što trava raste.

Dok sam ovo pisala javila mi se misao da ću možda ovim tekstom odbiti ljude od sebe što mi nikako nije namera; samo iznosim ono što mislim, i to činim krajnje dobronamerno pa zbog toga vas molim da pažljivo pročitate i ne donosite neodmerene zaključke jer ja sam toliko toga neukusnog pročitala na mnogim blogovima o Bogu i Crkvi tako da ovo što sam ja napisala čini mi se - krajnje je bezazleno i nije usmereno da ikoga uvredi

Pišem u svoje ime jer sam se prepoznao kao nevernik, a ne kao neko ko te je iznervirao na drugim blogovima. To više i ne čitam, jer me par verskih fanatika nervira, a par desetina ateističkih fanatika me izuzetno nervira.
PS
Ne umem baš najbolje da napišem ono što mislim, pa ako te nešto od ovoga vređa onda izvini, verovatno je trebalo da bude drugačije napisano.
taube taube 00:39 16.03.2009

Re: kontra stav

stvaranje i rađanje očigledno nije isto, po tvom uglu gledanja, mogla sam napisati i ' rodili ' i da li bi to onda bilo ok.?
ne mora nešto da se vidi očima, to sam i rekla
ipak veruješ da te prijatelj neće ubiti, bez obzira na verovatnoću, zar ne?
drago mi je da ti ne smetaju vernici
ideja da u sve veruju oni koji ne veruju u boga nameće mi se sama po sebi, na to liče njihova '' pisanija ''
ljubav se ne može izmeriti, ili je imaš ili nemaš , a koliko je imaš to se dokazuje i o količini ljubavi koju poseduješ i daješ, a ne tražiš pitaj svoje bližnje
ti bi sve da dokažeš, jel tako? dokazi o izgubljenoj blagodati su na sve strane, momak nikako ne može da završi fakultet a bio je fantastičan đak, ne može više da uči, sve mu je mrsko, imao je blagodat da se obrazuje a odjednom odugovlači završetak fakulteta, izgubio blagodat koju je imao na početku, a zašto - to svako pojedinačno zna!
nisi glup, nego isuviše mali prema Gospodu, zašto uporno pitaš? nije mi jasno? kao mala deca, neshvatljivo.
isuviše smo mali ne da ne umemo da pojmimo njegove želje već smo mali naspram veličine njegove bezgranične milosti u koju večito sumnjamo .
nisi doživeo sušu na nekom selu pa se ne možeš ni čuditi što trava raste, uostalom to je bila metafora.
vidiš mene niko ne nervira, i ne koristim tu reč, ja samo želim da poručim - ili veruješ ili ne veruješ i kraj priče
P.S. izvini, zašto si se osetio kao nevernik, ja mislim da svako veruje u nešto, ma šta to bilo, i nije mi namera da se neko prepoznaje u mojim tekstovima, niste valjda toliko osetljivi,
samo želim da se crkva ne ismejava toliko na blogovima ako je ikako moguće, a vidim da je nemoguće
aleksandarz92 aleksandarz92 01:03 16.03.2009

Re: kontra stav

vidiš mene niko ne nervira, i ne koristim tu reč,

Nisam na tebe ni mislio (vidi PS ).
ili veruješ ili ne veruješ i kraj priče

E, ovde se 100% slažemo.

Ceo blog je napisan kao "vi ste ovakvi, vi ste onakvi", pa me povuklo da napišem neki odgovor.
Ne slažem se s tobom, ali mi nije ni na kraj pameti da te ubeđujem u suprotno.
taube taube 01:12 16.03.2009

Re: kontra stav

ja rekoh da me na pisanje teksta '' nateralo '' ono što čitam kod blogera koji ružno govore o religiji i crkvi
a gde ja to nekog u nešto ubeđujem? takav sam stil izabrala za pisanje ovog teksta/postavljanje pitanja i moji lični iskustveni odgovori jer samo takvim stilom mogu da iznesem do kraja to što sam bila naumila u svojoj stupidnoj misiji spašavanja blogerskih duša a to mi niko nije ni tražio, i još ću da budem dobro iskritikovana zbog toga / pa ti je možda zaličilo na ubeđivanje, prozivanje i sl, ja samo pišem o onome u šta verujem, ako zvuči kao ubeđivanje meni je žao, i izvinila sam se već i u samom tekstu zbog oštrine reči
ti ne bi mogao da me ubediš ni da hoćeš, niti bilo ko, niti ja mogu tebe da ubedim, i žao mi je što si moje reči shvatio kao ubeđivanje, rekoh, samo sam pisala o onome u šta verujem kao što ostali blogeri pišu o onome u šta ne veruju
a obećavam da više neću ni pisati o ovakvim temama koje su za većinu blogera očito AUT, nije mi potrebna takva vrsta konfrontacije,
mogu ja da pišem i o banjama srpskim, a, i o moru i sunčanju
aleksandarz92 aleksandarz92 07:24 16.03.2009

Re: kontra stav

pa ti je možda zaličilo na ubeđivanje
jeste
mogu ja da pišem i o banjama srpskim, a, i o moru i sunčanju

Mogu i ja. al' ne umem
myredneckself myredneckself 12:52 16.03.2009

Re: kontra stav

Jednom sam se sa jednim dragim prijateljem posvađala. Mislim da smo oboje bili na" kratkom fitilju" i diskusija je otišla tamo gde ne treba. Posle nekog vremena sam došla kod njega, jer neko mora prvi, i ja volim da olakšam ljudima stvari, ne da komplikujem...i tražila da mi oprosti, i da u ime prijateljstva prevaziđemo te bezvezne stvari...
Nije hteo da prihvati moju ruku pomirenja, i mislio je da me je još jednom ponizio. Okrenula sam se i otišla, još mi je drag...ali prošlo je skoro četiri godine kako više nemam prijatelja. Kako ti gledaš na ovo?
aleksandarz92 aleksandarz92 13:04 16.03.2009

Re: kontra stav

Ovako nekako gledam
Ali za mene je to pitanje koje nema veze sa religijom
taube taube 14:17 16.03.2009

Re: kontra stav

učinila si SVE da ti prijatelj oprosti, ništa tu više ne možeš, osim molitve da mu Bog omekša srce.
tako ja gledam na to
dunja73 dunja73 15:43 16.03.2009

evo

Kažem vam, sve je u veri, i sve je u ljubavi.

Velika je stvar post, no ljubav je još veća.


potpisujem
taube taube 15:55 16.03.2009

Re: evo

hvala dunja

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana