17.03.2004.

constrictoria92 RSS / 17.03.2009. u 19:08

 

Ravno pre 5 godina se desio pogrom nealbanskog življa na Kosovu i Metohiji:

19 ljudi je izgubilo život, preko 850 povređeno (uključujući i pripadnike KFOR-a), oko 800 kuća uništeno i preko 4000 nealbanaca proterano.

Do danas zločinci nisu nađeni. 

Nemamo prava da zaboravimo! 

 Moji gosti danas:

1. blogokolega vracarac92 sa blogom:

17. mart 2004. - POGROM. 

2. blogokolega Ninoslav Randjelovic sa blogom:

U Becu 



Komentari (589)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

constrictoria92 constrictoria92 21:29 19.03.2009

Re: Zar nije bilo dosta?!

da neko na ovakvom postu, cheka priliku da se ismeva, na nechiju izvrnuto postavljenu repliku, zato shto mrzi sagovornika.

Vi (i Vama slični) prvi izvrćete činjenice, pa na takvo izvrtanje nemate zamerki. Boli Vas kad nemate argumente (što je prilično često), pa pokušavate da ubeđivanjem u "izvrnutost" Vaših iznetih činjenica pokušavamo da Vas diskreditujemo (a to ste, zapravo sami još odavno uradili...). Vidim, opet, stigoste do mržnje. Da li Vi sve Vaše neistomišljenike optužujete da Vas mrze? Da li Vam je lakše da kažete nekome da Vas mrzi nego da priznate da niste u pravu?
U redu je ne imati isto mišljenje. Nije u redu optuživati nekoga za mržnju kada to nije istina (a toga ste odlično svesni), zato što:
a) lažete
b) pružate mogućnost drugima da Vas nazovu lažovom
a vi, kao domacica, niste ni jednom reagovali na bestijalne uvrede vashih istomishljenika- ni prema kome, ali ste sada imali tu potrebu, krajnje neobichno stavrno, sa idejom da ste apsorlvirali nechije vaspitanje i pristojnost.

Nisam reagovala ni na "bestijalne uvrede" mojih neistomišljenika upućenih meni (a i drugima) Nemojte samo reći da niste videli da me optužuju za cenzuru, laganje, ultranacionalizam itd.
Pominjanje godina, odnosno dob, bilo koje dame u društvu (i ne samo u društvu, nego u komunikaciji uopšte) je odraz nevaspitanja - tako bar kaže bonton. Odlično znate i kakvim ste se tonom obratili Mariopan... Ni ton se ne može nazvati oličenjem pristojnosti...
Možda su u Vašem univerzumu socijalno društvene norme drugačije, ali u mom važe pravila koja sam već pomenula...
veoma je ochigledno da vam je jedina ideja da diskvalifikujete one koji se ne uklapaju u potreban profil, a to je vec veoma daleko od dobronamerne komunikacije.

Opet ću Vam reći: molim Vas, ne posmatrajte svet isključivo kroz sebe...



vanja.t vanja.t 00:24 20.03.2009

Re: Zar nije bilo dosta?!

И коначно, ова блог је могао бити тихо место, где би сви нормални људи рекли слава погинулима, не поновило се никоме и нигде. То се није десило, пре свега, захваљујући контролорима мисли и осећаја у покушају, познатим још и под именом пљувачи у вис.

angie01 angie01 01:14 20.03.2009

Re: Zar nije bilo dosta?!

Vi (i Vama slični) prvi izvrćete činjenice, pa na takvo izvrtanje nemate zamerki. Boli Vas kad nemate argumente (što je prilično često), pa pokušavate da ubeđivanjem u "izvrnutost" Vaših iznetih činjenica pokušavamo da Vas diskreditujemo (a to ste, zapravo sami još odavno uradili...). Vidim, opet, stigoste do mržnje. Da li Vi sve Vaše neistomišljenike optužujete da Vas mrze? Da li Vam je lakše da kažete nekome da Vas mrzi nego da priznate da niste u pravu?
U redu je ne imati isto mišljenje. Nije u redu optuživati nekoga za mržnju kada to nije istina (a toga ste odlično svesni), zato što:
a) lažete
b) pružate mogućnost drugima da Vas nazovu lažovom


koje sam chinjenice izvrnula?

shta nisam argumentovala?

sama uradila?

kako vi zovete ove odgovore sa "vashe strane"- ako to nije mrznja, ja ne znam shta je?

to , ko je u pravu, ste vec pokazali gomilom "argumenata"- u glavnom uvredljivim kvalifikacijama drugih.

a ovo za laz je ispod svakog nivoa- ali mi je vec jasno, da to vi ne osecate- jer shta sam slagala?

shvatate barem, da je to kleveta i to ruzno izrechena- ako izjavu vec niste potkrepili konkretnim primerom- ali vi samo tako paushalno i mozete.

Pominjanje godina, odnosno dob, bilo koje dame u društvu (i ne samo u društvu, nego u komunikaciji uopšte) je odraz nevaspitanja - tako bar kaže bonton. Odlično znate i kakvim ste se tonom obratili Mariopan... Ni ton se ne može nazvati oličenjem pristojnosti...


zashto je to odraz nevaspitanja, pa ona je sama to rekla, a ja pomenula u kontekstu, gde to onda nije bash najnormalnije da se tako ponasha- vi shto se pozivate na bon-ton, pa stavrno, ko u skechu sa ovakvim odnosom i ponashanjem.

ton je bio adekvatan izrechenom.

a kakv je vash ton tokom cele ove rasprave ili ton vashe publike?

kako to mislite da posmatram svet kroz sebe, gde ste to zakljuchili, ja ovde komentarishem onako kako ja dozivljavam stavri-kao i vi, ne mogu drugachije.

moram da primetim, da ne baratae bash znachenjem onoga shto izgovarate, u velikoj zelji da me prikazete loshom, mnogo ste toga paushalno napakovali a bez kredibiliteta i potpuno je besmisleno.
vracarac92 vracarac92 13:40 20.03.2009

Re: Zar nije bilo dosta?!

znachi-jesi!
Nikad sporio
znachi-jesi!
Nikad sporio,
ali trbala bi da proveris kojim redom se to desavalo. Ukoliko mozes. Ili zelis.
pa ti ne pravish razliku izmedju iznoshenja mishljenja i kvalifikovanja nekog- zato shto ne misli isto!
da si stvarno prochitao shta sam napisala- ne bi stavio realno, na pogreshno mesto, a posle objsnio neshto sasvim drugo.

ogledalce, ogledalce
dunja73 dunja73 10:31 18.03.2009

i ja da

dodam nesto
primecujem da bi mnogi hteli da budu veci katolici od Pape..

80_ih godina , islo je se iz Srbije masovmo na godisnje odmore u Grcku i vozio se "deo puta" kroz Kosovo.
Nas sa Srbijanskim tablicama su deca od 5 pa navise godina , albanska ,
gadjala " dok cuvaju krave i ovce" kamenicama
i to ako ih bude vise u grupi , ospu " paljbu" ..
Cak su ta deca znala biti organizovana i kriti se pored puta po rupama , zabranima iza drveca i po vrzinama .
Da podsetim , u to vreme se nisu vozila brza auta kao danas , a nije bilo ni mobilnih da zovnes nekog " u pomoc" , te su se ljudi dovijali tako sto bi na auta stavljali onu "policijsku rotaciju" pa su neki znali "morali , bili prinudjeni "da kilometre voze pod " nina -ninu" Ne daj Boze da ti se "pripisa " ili ti dete "povraca" pa da moras negde stati usput......
To sto ih je policija " tukla" u onom vremenu - potpuno razumem .
Nije mi jedno jasno ??
Ako su nas sa Srbijanskim tablicama "kamenovali" , zbog tih par kilometara do Grcke , sta je onda Srpski zivalj ocekivao od istih?
Zar su se oni nadali od albanaca nekom " CIVILIZOVANOM pristupu" ?
NO , kao sto vise puta napisah , u svakom ratu je samo NAROD hebena strana , i to oni uglavnom siromasniji , stari ljudi , zene i deca ...
Srpske CRKVE se nisu rusile u Tursko vreme , albanci su se drznuli i time se ogresili o Boga , a to im dobra nece doneti , kao u ostalom nikom ko se oglusuje na tudje i na necije svetinje ,
Ti jadni ljudi koji su jednu politiku platili svojim zivotima
NEKA POCIVAJU U MIRU .



49 41 49 41 11:25 18.03.2009

Re: i ja da

Srpske CRKVE se nisu rusile u Tursko vreme , Siptari su se drznuli i time se ogresili o Boga , a to im dobra nece doneti , kao u ostalom nikom ko se oglusuje na tudje i na necije svetinje ,
Ti jadni ljudi koji su jednu politiku platili svojim zivotima
NEKA POCIVAJU U MIRU .


talicni talicni 19:28 18.03.2009

Re: i ja da

dunja73

Srpske CRKVE se nisu rusile u Tursko vreme , albanci su se drznuli i time se ogresili o Boga , a to im dobra nece doneti , kao u ostalom nikom ko se oglusuje na tudje i na necije svetinje ,
Ti jadni ljudi koji su jednu politiku platili svojim zivotima
NEKA POCIVAJU U MIRU .

Ti si izgleda zaboravila da je tokom osvetnicke akcije srpska patriotska rulja zapalila dzamije u Beogradu i Nisu.
Jes da te dzamije nisu albanske, ali koga briga; svi muslimani su isti.
constrictoria92 constrictoria92 19:34 18.03.2009

Re: i ja da

Jes da te dzamije nisu albanske, ali koga briga; svi muslimani su isti.

Svi muslimani nisu isti, kao ni što svi pravoslavci, katolici, agnostici, baptisti, pagani, ateisti i ini nisu isti.
Podstrekači i inicijatori ovih huliganstava su pronađeni i osuđeni.
Za pogrom o kome je ovde reč ni posle 5 godina nema čak ni osumnjičenih, a kamoli uhapšenih...
dunja73 dunja73 19:43 18.03.2009

Re: i ja da

dobra nece doneti , kao u ostalom nikom ko se oglusuje na tudje i na necije svetinje


Jes da te dzamije nisu albanske, ali koga briga; svi muslimani su isti


Ovo da su sví muslimani isti " ni u gori o zlu ne govori"
znam Turke sto bi te ..... da im kazes da su ko Kurdi , a
bogami i Bosanci bi te ... da ih sa Albancima uporedis ..

A ti bolje malo " zagledni" sta sam ja napisala ,
a ne samo "flat"
talicni talicni 22:08 18.03.2009

Re: i ja da


dunja73


Ovo da su sví muslimani isti " ni u gori o zlu ne govori"
znam Turke sto bi te ..... da im kazes da su ko Kurdi , a
bogami i Bosanci bi te ... da ih sa Albancima uporedis ..

A ti bolje malo " zagledni" sta sam ja napisala ,
a ne samo "flat"


Zagledni i ti malo u tvoje epsko pisanije.

Zar su se oni nadali od albanaca nekom " CIVILIZOVANOM pristupu" ?
NO , kao sto vise puta napisah , u svakom ratu je samo NAROD hebena strana , i to oni uglavnom siromasniji , stari ljudi , zene i deca ...
Srpske CRKVE se nisu rusile u Tursko vreme , albanci su se drznuli i time se ogresili o Boga , a to im dobra nece doneti , kao u ostalom nikom ko se oglusuje na tudje i na necije svetinje ,


Znaci Albanci naprave pogrom, popale srpske crkve a mi zauzvrat popalimo bosnjacke dzamije.

Jel to taj "civilizovan pristup"?
talicni talicni 22:21 18.03.2009

Re: i ja da

constrictoria92
Jes da te dzamije nisu albanske, ali koga briga; svi muslimani su isti.

Svi muslimani nisu isti, kao ni što svi pravoslavci, katolici, agnostici, baptisti, pagani, ateisti i ini nisu isti.
Podstrekači i inicijatori ovih huliganstava su pronađeni i osuđeni.
Za pogrom o kome je ovde reč ni posle 5 godina nema čak ni osumnjičenih, a kamoli uhapšenih...

Not exactly.
Suđenje grupi od 20 optuženih za učešće u neredima, u kojima je pre pet godina zapaljena džamija, zakazano je za 12. maj u Prvom opštinskom sudu u Beogradu, rečeno je danas u tom sudu.

Džamija je teško oštećena u noći između 17. i 18. marta tokom nereda koji su izbili posle nasilja nad Srbima na Kosovu. Demonstranti su polupali prozore i inventar, a potom zapalili džamiju.

Ni danas nisu sanirane sve posledice paljenja džamije i medrese kada je izgorelo više hiljada knjiga od neprocenjivog značaja.

Krivci za paljenje dzamije u Nisu su dobili smesno male kazne.

Sta predlazes glede hvatanja albanaca koji su ucestvovali u pogromu? Da posaljemo nasu policiju? Oh wait, we can't. Imate li vi "patriote" neki konstruktivan prijedlog?
Da nastavimo kukati?
dunja73 dunja73 22:26 18.03.2009

Re: i ja da

Znaci Albanci naprave pogrom, popale srpske crkve a mi zauzvrat popalimo bosnjacke dzamije.

Jel to taj "civilizovan pristup"?


Izvini jel ja pisem spanski ili srpski ,
dobra nece doneti , kao u ostalom nikom ko se oglusuje na tudje i na necije svetinje

ili ti tumac treba , a?

dunja73 dunja73 22:28 18.03.2009

Re: i ja da

Meni Talicni , stvarno nije jasno kako ti skonta
ovo moje pisanije
i da sam ja za paljenje Bosnjackih dzamija ?
Da se ne farbas u plavo mozda ?
wukadin wukadin 10:15 19.03.2009

Re: i ja da

Sta predlazes glede hvatanja albanaca koji su ucestvovali u pogromu? Da posaljemo nasu policiju?


Evo predlažem ja.
Da shvatimo najzad da oni koji tamo okupiraju deo naše teritorije, oni koji su priznali "Kosova" nam nisu prijatelji.
Postoje na ovom svetu druge velike nacije - Rusija, Indija, Kina, Brazil...
Postoje lideri od integriteta - Gadafi, Putin, Čavez, Ahmedinedžad, Morales, Đingtao...
vracarac92 vracarac92 16:59 19.03.2009

Re: i ja da

Krivci za paljenje dzamije u Nisu su dobili smesno male kazne.

Krivci za pogrom i za zutu kucu nisu dobili nikakvu kaznu, cak im je dozvoljeno da se bave politikom!!!
A onog naseg kretena Seselja drze sest--sedam gocina u zatvoru (iako se sam predao) i pokusavaju da mu nameste optuznicu koja je ozbiljnija od "verbalnog delikta"
talicni talicni 17:20 19.03.2009

Re: i ja da

wukadin


Evo predlažem ja.
Da shvatimo najzad da oni koji tamo okupiraju deo naše teritorije, oni koji su priznali "Kosova" nam nisu prijatelji.
Postoje na ovom svetu druge velike nacije - Rusija, Indija, Kina, Brazil...
Postoje lideri od integriteta - Gadafi, Putin, Čavez, Ahmedinedžad, Morales, Đingtao...


Hahaha

Eh patrioti, patrioti...

Constrictoria92 da li i ti razmisljas na ovakav nacin?
constrictoria92 constrictoria92 17:41 19.03.2009

Re: i ja da

Velika je razlika između patriote i patriJote, nacionaliste i šoviniste, kao i između demokrate i kvazi demokrate, liberala i kvazi liberala...

Ne, ne razmišljam baš tako...
Uostalom, u politici nema prijateljstava (valjda si dovoljno velik da to znaš)...


myredneckself myredneckself 10:38 18.03.2009

!?!

ha , šta ti je naslovna, a šta potpalublje, uprkos mom ležernom stavu oko toga...
vračarac na svom blogu ima 32 kom. i 32 preporuke
Ninoslav na svom blogu zatvorio komentare ima 32 prep.
constrictoria ima 215 kom. i 41 prepor. u ovom času
hvala ti cons !
dunja73 dunja73 10:42 18.03.2009

Re: !?!

constrictoria ima 215 kom. i 41 prepor. u ovom času

evo joj i od mene jedna
49 41 49 41 10:58 18.03.2009

Mrtve ne ostavise

istoriju ZATRESE!

Dopunjeni i ispravljeni spisak uništenih i oštećenih pravoslavnih crkava i manastira na Kosovu u toku martovskog nasilja

Nakon provere podataka o unistenim ili ostecenim hramovima prema raspolozivim informacijama i fotografijama moze se zasigurno reci da je najmanje 30 pravoslavnih hramova ili potpuno unisteno, ili osteceno (vise ili manje), najcesce podmetanjem pozara, ili dodatno osteceno i demolirano (npr. hramovi koji su vec ranije napadani).

Izvor: ERP KiM Info-sluzba
Gračanica, 26. april 2004. god.

Nakon provere podataka o unistenim ili ostecenim hramovima prema raspolozivim informacijama i fotografijama moze se zasigurno reci da je najmanje 30 pravoslavnih hramova ili potpuno unisteno, ili osteceno (vise ili manje), najcesce podmetanjem pozara, ili dodatno osteceno i demolirano (npr. hramovi koji su vec ranije napadani). Osim toga, pored crkava u manastirima Devic, Sv. Arhangeli u Prizrenu, Djakovici i na drugim mestima unistene su desetine pomocnih crkvenih zgrada (parohijski domovi, ekonomske zgrade i konaci), tako da ukupan broj unistenih crkvenih zgrada, iznosi blizu stotinu.

Specijalna delegacija UNESCO koja ce ovih dana boraviti na Kosovu i Metohiji trebala bi da utvrdi razmere stete pocinjene nad srpskim pravoslavnim duhovnim i kulturnim nasledjem na Kosovu i Metohiji. Cvrst stav Eparhije rasko-prizrenske jeste da se unistavanje ovih svetinja u martu mesecu ne moze posmatrati van konteksta potpunog unistenja ili ostecivanja preko 140 pravoslavnih svetinja od dolaska misije UN i KFOR-a u junu mesecu 1999. godine. Rec je o kontinuiranom procesu sistematskog zatiranja svih tragova duhovnosti i kulture srpskog naroda na ovim prostorima, a pocinioci su bili i ostali isti.

Buduci da Eparhija rasko-prizrenska zbog bezbednosnih razloga nema slobodan pristup vecem broju unistenih ili ostecenih hramova priprema detaljne dokumentacije o stanju srpske kulturne bastine pet godina nakon dolaska misije UN napreduje veoma sporo i uz brojne poteskoce. Nasvezije informacije i fotografije bice unesene u novo izdanje publikacije "Raspeto Kosovo" koje je vec u pripremi.


Prizren

(Sve prizrenske crkve i objekti SPC su unisteni izmedju 17 i 18. marta. Narednih dana je bilo dodatnih napada, pljacke i unistavanja)
1. Hram Bogorodice Ljeviske (14 vek) zapaljen iznutra, freske iz perioda od 12-14 veka tesko ostecene, oltarski prostor oskrnavljen, casna trpeza polomljena (fotografije sada: 1, 2, 3, 4)
2. Hram Hrista Spasa (14 vek) zapaljen (fotografija sada: 1)
3. Saborni hram Sv. velikomucenika Georgija (1856) spaljen i miniran (fotografije sada: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 )
4. Crkva sv. Nikolaja (Tuticceva crkva, 14 vek) zapaljena iznutra (fotografije sada: 1 2)
5. Crkva sv. Georgija (Runoviceva crkva, 16 vek) zapaljena iznutra (fotografija sada: 1)
6. Crkva sv. Nedelje (14 vek, kasnije rekonstruisana) spaljena, Potkaljaja
7. Crkva sv. Pantelejmona (14 vek, kasnije rekonstruisana) spaljena, Potkaljaja
8. Crkva sv. Kozme i Damjana (14 vek, kasnije rekonstruisana) spaljena, Potkaljaja
9. Crkva sv. Nedelje, Zivinjane, kod Prizrena, minirana (Izvestaj KFOR/UNMIK-a: 19. mart - Eksplozija kompletno unistila pravoslavnu crkvu u selu Zivinjanje)
10. Manastir Svetih Arhangela (14. vek), opljackan i spaljen u prisustvu nemackih vojnika koji ga nisu stitili (slike sada: 1, 2, 3, 4, 5)
----------Bogoslovija Sv. Kirila i Metodija (sada: 1, 2,) (Izvestaj KFOR/UNMIK-a 17. mart - Pravoslavna Bogoslovija u centru grada i tri pravoslavne crkve zapaljene)
----------Vladicanski dvor u Prizrenu (sada: 1) (Izvestaj KFOR/UNMIK-a - 17. mart: Vladicanski dvor i manastir Svetih Arhangela zapaljeni). Pored dvora zapaljena je jos jedna crkvena zgrada u kojoj je ziveo crkvenjak.
Orahovac
11. Crkva Svete Nedelje, (1852), Brnjaca, Orahovac 1852 (Izvestaj KFOR/UNMIK-a: 18. mart - Pravoslavna crkva zapaljena i unistena u selu Brnjaca). Prema postojecim izvestajima zapaljen je i parohijski dom.
Djakovica
12. Crkva Uspenja Presvete Bogorodice (16-19 vek), zapaljena sa starim i novim parohijskim domom 17. marta, narednih dana sravnjena sa zemljom (sadasnji izgled)

Saborna Crkva the Svete Trojice (dva zvonika koja su prezivela miniranje crkve u leto 1999. godine 17. marta su sravnjena sa zemljom. Potom su narednih dana Albanci sistematski razneli ostatke crkve i napravili park. Izvestaj KFOR/UNMIK-a 18. mart - Izgrednici uklanjaju ostatke unistene pravoslavne crkve kamionima i traktorima, oko 5.000 Albanaca ucestvuje u tome) vidi vise
13. Crkva Sv. Lazara, Piskote, kod Djakovice, ostecena 1999 i 2001. godine, a sada po izjavi lokalnih medjunarodnih izvora potpuno unistena sa okolnim grobljem. (sada: 1, 2,) Parohijski dom je dodatno ruiniran.

14. Crkva Sv. Ilije kod Bistrazina, ostecena 1999. godine, a sada po izjavi ep. Atanasija Jevtica koji je prosao putem nedaleko od crkve, unistena.


Srbica

15. Manastir Devic (15. vek) spaljen do temelja, a grobnica Sv. Joanikija Devickog otvorena i oskrnavljena, Albanci su u grobnici nalozili vatru. (sada: fotografije1, fotografije2) (Izvestaj KFOR/UNMIK-a 18. mart popodne: 2,000 demonstranata se skuplja i krece na manastir Devic, pet monahinja je evakuisano, demonstranti pale manastir). U manastiru je unisteno oko 20 raznih pomocnih manastirskih zgrada (konaci, skladista, stale itd)


Pec 16. Crkva Sv. Jovana Pretece (tzv. Mitropolija sa parohijskim domom i svestenickim stanovima), zapaljena po izjavi lokalnih medjunarodnih izvora. Prema raspolozivim najnovijim fotografijama spoljasnja struktura hrama je citava iako je unutrasnjost potpuno ruinirana. Primetni su tragovi pozara.
17. Crkva Presvete Bogorodice, Belo Polje kod Pec, zapaljena u leto 1999. godine. Krajem 2003. godine obnovljena zajedno sa 20tak povratnickih domova. Sada je ponovo ostecena podmetanjem pozara iako spoljasnja struktura hrama i krov nisu dodatno osteceni. Pored crkve zapaljen je i parohijski dom.
Urosevac
18. Saborni hram cara Urosa, Urosevac, (Izvestaj KFOR/UNMIK-a: 17. mart - 3 rucne granate bacene na crkvu, podmetnut pozar prvi put, najmanje 19 vojnika KFOR-a i UNMIK policajaca ranjeni u odbrani crkve, razoreno gradsko groblje. (Izvestaj KFOR/UNMIK-a 18. mart 1,500 Albanaca unistava sve oko sebe – pali pravoslavnu crkvu u gradu i pet srpskih kuca. Zapaljena crkva u selu Talinovce 17:49 casova, 5 Albanaca uhapseno) Prema najnovijim informacijama struktura hrama je sacuvana iako je unutrasnjost velikim delom ostecena od paljevine. Hram je trenutno zatvoren masivnim metalnim vratima i pod zastitom je KFOR-a.

19. Crkva sv. Ilije, selo Nekodim, crkva unistena sa lokalnim grobljem nakon sto su je napustili vojnici KFOR-a (lokalni medjunarodni izvori)

20. Crkva Sv. Petra i Pavla u Talinovcima, zapaljena i unisteno pravoslavno groblje (vidi gore izvestaj)

21. Crkva Presvete Bogorodice u selu Sovtovic, unistena zajedno sa pravoslavnim grobljem (lokalni medjunarodni izvori)
(Atinski mediji od 20. marta potvrdili su da su tri crkve pored Urosevca koje su cuvali grcki vojnici ostavljene bez zastite pred ogromnom masom naoruzanih Albanaca i da ima ranjenih grckih vojnika koji su povredjeni u okrsajima sa naoruzanim Albancima)
Kamenica

22. Crkva u Donjoj Slapasnici, Kosovska Kamenica (lokalni izvori iz Kamenice)

Pravoslavna crkva u Kamenici je kamenovana i porazbijana su stakla na prozorima. Nekoliko okolnih srpskih kuca je demolirano.


Stimlje

23. Crkva sv. Arhangela Mihaila u Stimlju, sagradjena 1920 (na brdu iznad gradica) zapaljena (Izvestaj KFOR/UNMIK-a: 18. mart: Stimlje - jedna srpska kuca i crkva zapaljeni). Prema najnovijim informacijama struktura crkve je ostala sacuvana iako je unutrasnjost dodatno ostecena i ikone porazbijane. Zvonik je zapaljen jos u januaru 2004. godine.


Pristina
24. Crkva sv. Nikole (poc. 19. veka), u Pristini (sadasnje stanje: 1, 2) (Izvestaj KFOR/UNMIK-a: 18. mart - napadaci nasrnuli na staru pravoslavnu crkvu u naselju Teslidze - otvorena vatra iz automatskog oruzja, pet srpskih porodica i svestenik evakuisani od strane KFOR-a iz stare crkve, povredjen medjunarodni policajac u pokusaju da spase staru crkvu. Crkva zapaljena, a pored nje i kancelarija Habitata i 3 UNMIK vozila). Crkva je spaljena sa parohijskim domom i u njoj je izgorio vredni duborezni ikonostas, desetine ikona i celokupna crkvena arhiva (potvrdio protojerej pristinski Miroslav Popadic)


Kosovo Polje
25. Crkva Sv. Nikole, Kosovo Polje, zapaljena unutra i oskrnavljena, crkva potice iz 1940, gradjevina i dalje stoji, po lokalnim srpskim izvorima i svedocanstvima unutrasnjost hrama je potpuno demolirana, parohijski dom provaljen i opljackan.
26. Crkva Sv. Katarine u Bresju pored Kosova Polja, provaljena, oskrnavljena. Crkva je nedavno i opljackana.
Vucitrn
27. Crkva Sv. Ilije, 19. vek, crkva je opljacakana i delimicno unistena iznutra u junu 1999. godine, sada je potpuno spaljena. (Izvestaj KFOR/UNMIK-a: Pravoslavna crkva u gradu Vucitrnu zapaljena) Takodje je unisteno i pravoslavno groblje pored crkve sa parohijskim domom i pomocnim crkvenim zgradama.


Obilic
28. Crkva Sv. Mihaila u Obilicu, novosagradjeni hram, Albanci nalozili automobilske gume u hramu (Izvestaj KFOR/UNMIK-a: 18. mart - Obilic, pravoslavna crkva, brojne srpske kuce i stanovi zapaljeni). Spoljasnja struktura crkve je ostala sacuvana ali je unutrasnjost ostecena od vatre i visoke temperature.


Kosovska Mitrovica

29. Crkva Sv. Save u juznoj Mitrovici, 2 paljena dva puta zaredom (slika zapaljene crkve) (Izvestaj KFOR/UNMIK-a - 18. mart: Molotoveljev koktel bacen u dvoriste pravoslavne crkve u juznoj Mitrovici koju je cuvao KFOR. Nekoliko obliznjih kuca zapaljeno. Vatrogasci gase pozar u kucama, ali ne i crkvu koja je tesko ostecena vatrom). Fotogalerija sa slikama paljenja hrama Sv. Save (galerija 1, galerija 2). Pored crkve napadaci su zapalili i svestenicki dom koji je bio u crkvenoj porti.


Podujevo 30. Crkva Sv. Andreja Podujevu, sagradjena 1929, unistena 18. mart, Ceski mediji potvrdjuju da su ceski vojnici morali da napuste hram koji je unisten zajedno sa grobljem. Jedan oficir potvrdio je duboko sokiran za Praske novosti da su Albanci iskopavali posmrtne ostatke Srba sa groblja i razbacivali kosti svuda unaokolo. (Izvestaj KFOR/UNMIK-a - 18. mart Pravoslavna crkva zapaljena u Podujevu). Prema fotografijama istocni deo hrama Sv. Andreja je miniran (slike), a zvonik potpuno unisten eksplozivnim sredstvima kao i zid koji je okruzivao crkvu.

behemot123 behemot123 11:43 18.03.2009

Ima zaborava!

Svi smo mi zaboravljeni (fali pesmica iz serije). Niko ne zaboravlja kao Sorabi. Niko ne poklapa svoje mrtve tuđim mrtvima. Zamislite Hrvata da na dan pomena na Blajburško polje na nekom blogu zalepi sliku zaklanog deteta u Jasenovcu. Pa, i da ima takvog, ama valjda bi sačekao bar jedan dan. Pocepana na dva dela, na dve Srbije, večito raspolućena, bez smisla, bez razgovora, bez dijaloga među sobom. A možda ko pljuje po svojim mrtvima, i to na takorekuć sveže mrtve, da ni majka bar danas ljudski ne otplače za pokojnim detetom, ni ne zaslužuje da preživi.
49 41 49 41 11:45 18.03.2009

Manastir Devic ( Sokolica ) - 15. Vek

Manastir Devic, 21. Vek.




mariopan mariopan 12:44 18.03.2009

Re: Manastir Devic ( Sokolica ) - 15. Vek

Dvadesetprvi vek.

Hvala 49 41 za ove slike, mozda nekome nije jasno kolika je razmera zlocina?

Hvala Const, Vracarac, Ninoslave sto nas podsecate da NIKADA NE ZABORAVIMO.

Sve komentare sam prvo procitala ali neke bolje da nisam.

Osim uzasnog osecaja da je ovo stvarnost koja je nekome nedovoljno stvarna da bi ostavio pristojan komentar osecam i licno zaljenje za zrtvama.

I moja je porodica nasilno proterana sa Kosova.

Svem zrtvama ludila koje se danas opravdava stvaranjem neke monstrum drzave, ociscene od svih koji nisu etnicki podobni, slava i secanje.

Svim zlocincima kazna bez obzira na etnicku pripadnost.

Samo tako se ovo ludilo nikada vise nece ponoviti.
49 41 49 41 13:46 18.03.2009

Re: Manastir Devic ( Sokolica ) - 15. Vek

Dvadesetprvi vek.
mozda nekome nije jasno kolika je razmera zlocina?


Mati Makarija, "CUVAR" Manastira Devic. Poliglota (5 i vise), dva Doktorata prirodnih nauka.
Tri MESECA, pre PROGROMA - Ljutska NADA!

16. decembar 2003. godine

MANASTIR DEVIC PROSLAVIO SLAVU SVETOG JOANIKIJA DEVICKOG

Danas je u manastiru Devic, kod Srbice, proslavljena manastirska slava Svetog Joanikija Devickog cudotvorca. Svetu Arhijerejsku Liturgiju sluzili su Mitropolit crnogorsko-primorski Amfilohije i Episkop rasko-prizrenski Artemije uz sasluzivanje svestenstva.

Posle rezanja slavskog kolaca, bogougodnom besedom, Mitropolit crnogorsko – promorski G. Amfilohije obratio se brojnim vernicima koji su uz pratnju KFOR-a pristigli u ovaj manastir, u samom srcu Drenice, kako bi proslavili Gospoda i njegovog velikog ugodnika Joanikija (Janicija) Devickog.

Mitropolit Amfilohije je posebnim recima, ohrabrio devicku igumaniju mati Anastasiju sa sestrama koja jos od 1998. godine zivi u potpunoj izolaciji i pod stalnom pretnjom albanskih ekstremista. U junu 1999. godine, pripadnici OVK su provalili u ovaj manastir i opljackali ga, da u poslednjem trenutku sa francuskim pripadnicima KFOR-a nisu pristigli protojerej Radivoje Panic (sada na sluzbi pri hramu Svetog Aleksandra Nevskog u Beogradu) i igumanija manastira Sokolice mati Makarija, ekstremisti bi potpuno unistili manastir i pobili sestrinstvo. Od tada se manastir nalazi pod stalnom vojnom zastitom KFOR-a.

Manastir Devic po predanju je podigao Djuradj Brankovic u 15. veku, posto je devicki cudotvorac Joanikije, koji je vec odranije ziveo u jednom obliznjem supljem drvetu, iscelio njegovu cerku. U Drugom svetskom ratu manastir Devic su albanski balisti spalili da bi ga posle rata iz pepela podigle monahinje sa pokojnom igumanijom Paraskevom. U manastiru se nalazi grob svetitelja na kome se desavaju brojna cudesa i isceljenja. " Od kada sam kao mlada devojka dosla u ovaj manastir pa do danas vodimo borbu da ocuvamo ovu svetinju. Sigurne smo da ce nam Bog i Svetitelj dati snage da ustrajemo do kraja", rekla je mati Anastasija.

P.S.
Unuk, negdanjeg "CUVARA Manastira Devic"!

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 00:01 19.03.2009

Re: Manastir Devic ( Sokolica ) - 15. Vek

protojerej Radivoje Panic

Panic. Otac Radivoje Panic. Divan covek. Skroman i hrabar.
rayzippo rayzippo 13:11 18.03.2009

tuzno i zalosno

zakoni,interneti,raskidi...ni rec od nasih blog vedeta
Radovan Nastić Radovan Nastić 14:19 18.03.2009

Re: tuzno i zalosno

da, da....

sramota.

bik_koji_sedi bik_koji_sedi 14:27 18.03.2009

Re: tuzno i zalosno

па славе или пецају...
а они који нису тамо кевћу овде
Radovan Nastić Radovan Nastić 14:32 18.03.2009

Re: tuzno i zalosno

a neka ih, to govori o njima.

neka nas mrze i dalje.... meni ne smeta.
49 41 49 41 13:18 18.03.2009

Slava i Mir mrtvima; a, zivi?

5 Godina, 12 kvadrata, starost, METAL - na cici zimi, paklenoj zezi.
Evropa, 21. VEKA; Gospodnjeg!



Оставили смо вечеру на столу и упаљено светло
Жртве мартовског насиља и даље у контејнерима у Грачаници. – Дмитар Тишма није видео своју кућу, иако живи на само седам километара од ње
Пет година у контејнерима: Избеглицама из Косова Поља и Приштине после нереда од 17. марта 2004. године, још није обезбеђен повратак (Фото Рефки Алија)

„Данас кад би ми неко рекао да морам још једном да доживим 17. март 2004. године, пре бих се убио него да се поново суочио са тим”, каже Дмитар Тишма, пензионер из Приштине и један од становника контејнерског насеља у Грачаници. У том насељу смештено је четрдесетак породица, махом људи избеглих током мартовског насиља. Имају заједничку воду испред контејнера, около је блато. Сваки од педесетак контејнера има по 12 квадратних метара, сто, кревет и шпорет.

„Моја сада покојна жена спремала је вечеру када су 17. марта у нашу кућу дошли војници Кфора и повели нас како би нам спасли главе. На столу је остала вечера, укључен шпорет и сијалица. Никад се више нисмо вратили, иако већ пет година живимо само седам километара од своје куће”, сећа се Тишма догађаја од 17. марта. „Неколико месеци посла тога, у јуну, умрла ми је жена. Није била болесна, мислим да је умрла од туге за кућом и због свега што нам се десило. Све што смо стварали целог живота нестало је у једном тренутку. Пре шест месеци у 48. години умро ми је и син и оставио двоје деце. Овде сам сам, обилазим гробове супруге и сина. То је сада мој живот”.

На пет година проведених у контејнерском насељу Тишма се не жали много. „На почетку је било више помоћи и хране из Црвеног крста, сада дневно добијамо по један хлеб и један кувани оброк. Добили смо дрва, па кад нема струје ложимо.

Обилазили су насеље многи, дођу , сликају се, питају како живимо и то је све”, каже он.

О повратку не размишља. У његовој кући, како каже, живе неки Албанци који су дошли са стране. „Да су ту само моје комшије, вратио бих се. Моја кућа је пре 17. марта била свакодневно каменована, а једном и запаљена. Комшије су прве почеле да гасе пожар. Са њима могу да живим, као што сам то чинио 40 година,. Али сада ту нема тих људи, све се променило”, прича он.

Новица Столић, из Обилића, за себе каже да је човек без адресе јер пет година живи у два контејнера са супругом и троје одрасле деце.

„Данас после пет година осећам исто, бол, тугу и муку, кад помислим на 18. март 2004. године, када смо морали за три минута да напустимо све оно што је мој покојни отац стекао за свог живота, изградивши кућу од 400 квадрата са помоћним просторијама. Након погрома кућа ми је обновљена, а само месец дана после обнове поново је порушена. Привикли смо се на живот у контејнеру, жив човек се навикне на све, али за децу не видим будућност”, каже Столић.

„Док сам био у Обилићу, од доласка међународних снага до 17. марта, забележио сам 23 убиства Срба, а ниједан починилац није пронађен. Пошто је побијена породица Столић из Обилића живела у мом комшилуку, међународни полицајци и припадници КПС-а су у једном тренутку оптужили мене да сам ја извршилац тог злочина”, наводи он.
bindu bindu 15:53 18.03.2009

gde vam je dusa

moje misljenje je da se zrtvama pale svece i molitve u crkvi a ne na blogu.blog je za diskusiju, ali ne ove vrste.
kao da niste jedan narod. mikrocosmos problema. zao mi srpskog i svih ostalih naroda u srbiji,koji pate kao posledice ovake pameti.
Covek u belom Covek u belom 15:56 18.03.2009

Re: gde vam je dusa

bindu
moje misljenje je da se zrtvama pale svece i molitve u crkvi a ne na blogu.blog je za diskusiju, ali ne ove vrste.
Srpskim zrtvama, mislim da je red da se precizira...
bindu bindu 16:01 18.03.2009

Re: gde vam je dusa

Srpskim zrtvama, mislim da je red da se precizira...


meni sad nije jasno sta vama nije jasno.
Covek u belom Covek u belom 16:06 18.03.2009

Re: gde vam je dusa

bindu
Srpskim zrtvama, mislim da je red da se precizira...


meni sad nije jasno sta vama nije jasno.
Pa albanskim, muslimanskim, etc. zrtvama se drzi molitva u dzamiji obicno, a ateistima se nikako ne drzi u crkvi...pa metodom eliminacije dolazimo do citiranog...
bindu bindu 16:19 18.03.2009

Re: gde vam je dusa

Covek u belom
bindu
Srpskim zrtvama, mislim da je red da se precizira...


meni sad nije jasno sta vama nije jasno.
Pa albanskim, muslimanskim, etc. zrtvama se drzi molitva u dzamiji obicno, a ateistima se nikako ne drzi u crkvi...pa metodom eliminacije dolazimo do citiranog...


slousajte vi gospodine, kad me vec vucete za jezik, skojim pravom mi se uopste obracate na takav nacin. ja ne iznosim svoje srpstvo na kalenicevu pijacu .ono nije za merenje, pogotovo ne i u prisustvu ljudi kao sto ste vi. patnje koje sam ja dozivela zbog vasih krvavih obracuna, ni jedna "mariopan" u srbiji nije dozivela.
ovde cu da zavrsim svoje objasnjenje sa nadom da mi se ne obracate i da me ne komentarisete, zato sto se ja vama nisam obratila niti bilo kome licno.
mariopan mariopan 16:54 18.03.2009

Re: gde vam je dusa

bindu
Covek u belom
bindu
Srpskim zrtvama, mislim da je red da se precizira...


meni sad nije jasno sta vama nije jasno.
Pa albanskim, muslimanskim, etc. zrtvama se drzi molitva u dzamiji obicno, a ateistima se nikako ne drzi u crkvi...pa metodom eliminacije dolazimo do citiranog...


slousajte vi gospodine, kad me vec vucete za jezik, skojim pravom mi se uopste obracate na takav nacin. ja ne iznosim svoje srpstvo na kalenicevu pijacu .ono nije za merenje, pogotovo ne i u prisustvu ljudi kao sto ste vi. patnje koje sam ja dozivela zbog vasih krvavih obracuna, ni jedna "mariopan" u srbiji nije dozivela.
ovde cu da zavrsim svoje objasnjenje sa nadom da mi se ne obracate i da me ne komentarisete, zato sto se ja vama nisam obratila niti bilo kome licno.

Meni si se obratila licno imenom , ne znam s kojim pravom?
Nigde te nisam pomenula pa izvoli kazi sta sam ti ja to uradila.
Smatras da ne smem da pisem o zlocinima prema Srbima? Zasto?
Slazem se sa postovanjem prema SVIM zrtvama kao sto ti kazes ali ovde je rec o 17 martu i zrtvama albanskog terora. Moze li o tom danu da se pise drugacije nego sto ja pisem? O onima koji su preziveli stradanja od strane srpske vojske vec je napisano toliko blogova , dozvoljavas da se moze napisati makar jedan na dan stradanja ovih ljudi?
Zao mi je svega sto si prezivela , razumem sta kazes zato sto i ja nosim ruzne uspomene na proteklo vreme i licno sam pogodjena, kao i ti.
Kada se bilo gde pomene zlocin koji je neko ucinio tebi ili tvom narodu bicu prva koja ce osuditi taj zlocin, ali danas je dan secanja na zrtve 17 marta. Imas li neku primedbu na moje pisanje povodom te teme?
Covek u belom Covek u belom 17:03 18.03.2009

Re: gde vam je dusa

bindu
Covek u belom
bindu
Srpskim zrtvama, mislim da je red da se precizira...


meni sad nije jasno sta vama nije jasno.
Pa albanskim, muslimanskim, etc. zrtvama se drzi molitva u dzamiji obicno, a ateistima se nikako ne drzi u crkvi...pa metodom eliminacije dolazimo do citiranog...


slousajte vi gospodine, kad me vec vucete za jezik, skojim pravom mi se uopste obracate na takav nacin. ja ne iznosim svoje srpstvo na kalenicevu pijacu .ono nije za merenje, pogotovo ne i u prisustvu ljudi kao sto ste vi. patnje koje sam ja dozivela zbog vasih krvavih obracuna, ni jedna "mariopan" u srbiji nije dozivela.
ovde cu da zavrsim svoje objasnjenje sa nadom da mi se ne obracate i da me ne komentarisete, zato sto se ja vama nisam obratila niti bilo kome licno.
Vi ste izneli vase misljenje na blogu koji je javan, u kome kritikujete pominjanje zrtava na blogu, a u ovom slucaju je konkretno rec o srpskim, odnosno nealbanskim zrtvama.
E sad pominjanja svih drugih zrtava je bilo preko svake mere na ovim blogovima pa se ni jednom niste javili sa gornjim komentarom. Samim tim gornji komentar u kome se sugerise da se zrtve ostave crkvama je vise nego licemeran, jer je ocigledno da se to odnosi samo na zrtve odredjene nacionalnosti. Ako ste u stanju da ostavite takav komentar onda treba da budete u stanju i da istrpite kritiku na njega. Vase poreklo me uopste ne zanima, ali me zanima da se o zrtvama za koje vas ocigledno nije previse briga, odrzi uspomena i na ovom blogu.
bindu bindu 17:58 18.03.2009

Re: gde vam je dusa

ali me zanima da se o zrtvama za koje vas ocigledno nije previse briga, odrzi uspomena i na ovom blogu.


gospodine u belom vama je potrebna izuzetno "posebna paznja" imacu u vidu te okolnosti sa puno razumevanja pa cu ljubazno da vam odgovorim.ovaj blog se odnosi na
Ravno pre 5 godina se desio pogrom nealbanskog življa na Kosovu i Metohiji:

19 ljudi je izgubilo život, preko 850 povređeno (uključujući i pripadnike KFOR-a), oko 800 kuća uništeno i preko 4000 nealbanaca proterano.
dakle u kontextu toga sam napisala ovo;
moje misljenje je da se zrtvama pale svece i molitve u crkvi a ne na blogu.
a ovo;
zao mi srpskog i svih ostalih naroda u srbiji,koji pate kao posledice ovake pameti.
se odnosi na sve ostale nacionalnosti koje zive u zemlji srbiji koji su se takodje veoma napatili zbog raspada drzave itd. znaci pameti koja je dozvolila sve to sto nam se desilo u jugoslovenskoj zajednici i kao posledica svega toga, velika patnja srpsog naroda.

a ovo;
Samim tim gornji komentar u kome se sugerise da se zrtve ostave crkvama je vise nego licemeran,

licemer vidi sve ljude kao licemere. kad ste vi otisli da se pomolite(citali molitvu) i zapalite svecu za nekoga koga ne poznajete.ja to radim svaki dan. moram jos da primetim da su licemeri jako drski, kao sto mislim da ste vi. mogu samo da vas sazaljevam zbog svega toga, zato sto znam, da jos uvek,ne znate za bolje ali ne i da vas osudjujem. hteli ste da znate malo vise o tome sta mislim.dovoljno?
bindu bindu 19:18 18.03.2009

Re: gde vam je dusa

Meni si se obratila licno imenom , ne znam s kojim pravom?


ajde bogati gde vidis da sam se tebi obratila. pozajmila sam tvoje ime kao sImbol srpske patnje. a osim toga nisi ti valjda jedna jedina mariopan na ovom svetu.

imam samo primedbu na nacin na koji se ovde razgovara sa ljudima ; nerazumevanje, netolerancija i nedostatak empatije prema drugima.to samo pokazuje nivo svesti na kome se nalazimo kao nacija, a i to da problem postoji. strah da sve sto je bilo moze opet da se desi je opravdan, to mora da priznas.

evo pogledaj ovog coveka u belom. sta njemu nije jasno u mom inicialnom komentaru.to kako on razgovara samnom, ja to vidim kao cistu provokaciju.
mislim, to mu je mentalitet, koji "kao takav" je pozeljno menjati. pozeljno je da se nesto nauci u zivotu i na takav nacin se doprinese zajednici.pozeljno je da se covek ponekad, potrudi da vidi dobre namere u ljudima, pogotovo ako su ti isti ljudi tvoj sopstveni narod.


Filip2412 Filip2412 19:47 18.03.2009

Re: gde vam je dusa

pitam se koja je svrha ovakve diskusije

Ocigledno je da na Kosovu ne cveta ni pravo ni zakon a vec dugo je pod upravom Albanaca & NATO pakta. Taj problem se nikako ne moze resiti promenom svesti, osvescivanjem ovih ili onih blogera niti srpskih gradjana uopste jer ne zavisi stanje na Kosovu ni od Srbije ni od srpskih gradjana. To je problem vlasti Kosova a i potpuno je van domasaja Srbije.

Emocije na stranu, Srbija se jako jako lose spoljnopoliticki pozicionirala s kraja osamdesetih i otvorila je prostor onima koji odavno zele da uzmu deo njene teritorije. Sada je vazno shvatiti da NE MOZEMO ispraviti nepravde koje su nam nanete bas kao sto Japanci ne mogu da izvucu obestecenje od Amera zbog unistavanja dva grada atomskim bombama. Ne poredim Srbe sa Japancima u WWII samo vam kazem da se prisetite kako porazeni prolazi u sukobu. Mi smo ovog puta porazeni.

Porazeni u ratu moze da preboli i pokusa da pravi racionalne izbore u buducnosti a moze i da zivi u svom ocaju i nastavi da vuce emotivne i samounistavajuce poteze. Srbiji nepravda jeste naneta, ali tako to biva sa onima koji ispadnu glupi i smotani u vaznim istorijskim momentima. Ta nepravda ne moze biti ispravljena. Ne moze i nece. zato sto pravdu dele jaki a mi smo ratovali protiv najjacih.

Kosovo je danas neformalno u NATO. Mi ne zelimo u NATO jer su nas bombardovali. Opet se qrcimo protiv zapada na neki tih nacin, jedemo sami sebe, znamo da srljamo u jos vece poraze ali zainat necemo sa njima. To je siguran recept za propast. Mi moramo ostvariti bolje odnose sa NATO od Albanaca, recicete da je to nemoguce.... mozda, ali i onda je i svaka nasa borba osudjena na neuspeh. Kljucna stvar su odnosi sa velesilom u regionu i dok god su Albanci u tome bolji od nas mi ne mozemo da izguramo nista svoje. Osim da se ovako raspravljamo na blogu, sto zaista nema bas neku svrhu.
angie01 angie01 20:28 18.03.2009

Re: gde vam je dusa

...pa metodom eliminacije dolazimo do citiranog...

eliminacije koga?

nije stvar u eliminaciji, nego u integraciji- ali to je daleko od tvog mozga, ti imash samo jednu matricu i josh si zadovoljan zbog toga.
Covek u belom Covek u belom 23:01 18.03.2009

Re: gde vam je dusa

angie01
nije stvar u eliminaciji, nego u integraciji- ali to je daleko od tvog mozga, ti imash samo jednu matricu i josh si zadovoljan zbog toga.
Kakvoj integraciji, jel u multietnicko Kosovo??? Tu pricu prodaj nekom drugom, a mene postedi bajki mafijaskih kosovskih i EU politicara, ako vec sama u njih verujes...
Sto rece neko, trebalo bi tebe poslati na par meseci dole u enklave, pa da vidimo jel bi i posle toga imala obraza da pricas "ili se integrisi, ili se iseli"...
angie01 angie01 23:15 18.03.2009

Re: gde vam je dusa

Kakvoj integraciji, jel u multietnicko Kosovo??? Tu pricu prodaj nekom drugom, a mene postedi bajki mafijaskih kosovskih i EU politicara, ako vec sama u njih verujes...
Sto rece neko, trebalo bi tebe poslati na par meseci dole u enklave, pa da vidimo jel bi i posle toga imala obraza da pricas "ili se integrisi, ili se iseli"...


pa zar ne bi bilo normalnije- da svi vi koji zagovarate da je to vasha sveta zemlja-odete tamo, vi koji na kosovskom mitu hranite mrznju prema svima, koji tako ne misle, ovde ima ljudi koji iznose chinjenice, pozivaju na razum, ali to nikoga od vas ne zanima, zatvarate ochi prema istini da je tamo godinama vodjena losha politika, koja je eskakirala monstruoznom idejom da se ochisti kosovo- upravo su izrechene kazne za ta zlodela, o chemu vi prichate, sve ovo vreme samo vredjate i mrzite i to one, koji nishta sa tim zlodelima nemaju- ni sa jedne strane, samo iznose argumente, koji se ne uklapaju u vama potrebnu prichu,...pa je l to pomen zrtvama rata, je l to razmena mishljenja,...sramota je ova rasprava i nachin na koji se vodi.



( a da ponovim n-ti put, ja sam rekal, da je istorija pokazala )
mariopan mariopan 20:40 19.03.2009

Re: gde vam je dusa

angie01
Kakvoj integraciji, jel u multietnicko Kosovo??? Tu pricu prodaj nekom drugom, a mene postedi bajki mafijaskih kosovskih i EU politicara, ako vec sama u njih verujes...
Sto rece neko, trebalo bi tebe poslati na par meseci dole u enklave, pa da vidimo jel bi i posle toga imala obraza da pricas "ili se integrisi, ili se iseli"...


pa zar ne bi bilo normalnije- da svi vi koji zagovarate da je to vasha sveta zemlja-odete tamo, vi koji na kosovskom mitu hranite mrznju prema svima, koji tako ne misle, ovde ima ljudi koji iznose chinjenice, pozivaju na razum, ali to nikoga od vas ne zanima, zatvarate ochi prema istini da je tamo godinama vodjena losha politika, koja je eskakirala monstruoznom idejom da se ochisti kosovo- upravo su izrechene kazne za ta zlodela, o chemu vi prichate, sve ovo vreme samo vredjate i mrzite i to one, koji nishta sa tim zlodelima nemaju- ni sa jedne strane, samo iznose argumente, koji se ne uklapaju u vama potrebnu prichu,...pa je l to pomen zrtvama rata, je l to razmena mishljenja,...sramota je ova rasprava i nachin na koji se vodi.



( a da ponovim n-ti put, ja sam rekal, da je istorija pokazala )

O cemu ti to pricas?
Ideja da se integrisu ili odsele je tvoja genijalna ili smisljena za Srbe a zasto ne i za Albance? Za Albance ne vazi?

Zasto su onda oni poceli sa terorisanjem svega zivog na Kosovu i etnicki ga ocistili uz nebrojene i nevidjene zlocine koje ti ovde zakopvas kao macka govance?

Zasto se nisu integrisali ili odselili kada ti je to tako genijalna ideja? Ko je zemlju ocistio etnicki nego bas Albanci? A iza nih idete ti i ekipa da zakopavate njihove zlocine da ih niko ne vidi jer ono sto se dogadjalo 17 marta je bezumna mrznja, ludilo...i to u MIRU , rata vec odavno nema , nema Slobe , nema nikoga on su sami gazde tamo na Kosovu i onda OVAKAV ZLOCIN. I ti to nama pripisujes?

Ovakvo podmetanje i zamena teza je moguca samo u kuhinji gde se pisao scenario najnovije "istorije" Kosova a isti je placen srebrnim koferima punim krvavih para od droge , prostitucije, reketa, organa otetih Srba...takvi su u stanju da smisle ovako providnu zamenu teza , zrtava i krvnika, i da ostanu zivi , moze im se, mocni su i bogati , pare sve placaju , samo nicija nije do zore gorela.


thefreak thefreak 17:26 18.03.2009

U sta se pretvorio ovaj blog o ljudskoj...

...patnji.

Mozda su Srbi(citaj Slobina murija) bili uzasni prema Albancima, ali da se ne pravimo ludi, da je Srbija bila u blagostanju, da su u njoj Albanci imali 2000 € plate i najveca manjinska prava na svetu, nikada se ne bi odrekli cilja da sa Kosova proteraju Srbe, odnosno da Kosovo postane deo velike Albanije.Tako da je pogrom 2004.bio klasican fasisticki cin i tu nema dileme.
behemot123 behemot123 17:31 18.03.2009

Sic transit gloria mundi

Čitam sve ovo, sve hoću da se ubacim, da prokomentarišem. Al stvarno nema svrhe. Sve je to metafora. Kafana Srbija, kafana Peščanik. Počne sa parastosom, a završi kao lumperajka sa pevanjem i pucanjem. Sede Srbi na sahrani, pa se ponapijaju i zabaljezgaju. Zar nije dovoljno reći, slava im, da se ne ponovi nikome? Da me ne mrzi, od ovoga bi nastala dobra srpska drama. Svi su tu: ljudi koji bi da pomenu žrtve, ljudi koji bu da opljuju žtrtve zbog drugih žrtvi, frustrirani gastarbajteri, očajne domaćice... Udario fašista na fašistu. I to sa mržnjom, a mrtvi su samo povod da se obračunaju, još jednom, zauvek. Ma, živi piš! I svi su, mada to ni ne kapiraju, ultrasrbende, takorekuć parekselans. Tuga božija... uglavnom na blogu komentarišem nešto iz zezanja, ili kad se iznerviram, pa me neko ošamari što kontriram, pa se povučem, kao da je bitno. Prazne reči na ekrančiću. Ali ovo me stvarno rastužuje. Mrtvi leže, a Sorabi povadili nože, pa jedan drugom za grkljan. Ti ćeš meni da ne pominješ albanske žrtve, mamu li ti... Sramota me je. Voleo bih da sam vanzemaljac, Liberijanac, Finac, Mozambijanac, samo ne OVO! Mrtvorođena nacija nekrofila. Laku noć!
mila92 mila92 17:39 18.03.2009

ravnoteža

Suština je u saosećanju sa svima koji su zbog građanskog rata napustili ovu realnost.
A to nije inicijalna ideja ovog posta.
Tamo gde nema saosećanja, moguća je manipulacija, a jedna od njenih manifestacija je pokušaj nastavka nacionalističkih tenzija.
Primetno je da nekoliko blogera imaju intencije samo ka ovim temama, a načinom na koji to rade, jednostrano, i bez saosećanja, samo pokušavaju da uzburkavaju seni nevinih.

Suština je da se ovde, kao i na drugim prostorima ovi događaji ne ponove.
gorio92 gorio92 19:10 18.03.2009

Ne ponovilo se.

Šta reći?
Strašno.
Neka se 17. mart 2004. nikada, nikome i nigde ne ponovi.
Constrictoriji, Vračarcu i Ninoslavu hvala.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:12 18.03.2009

Re: Ne ponovilo se.

Šta reći?
Strašno.
Neka se 17. mart 2004. nikada, nikome i nigde ne ponovi.
Constrictoriji, Vračarcu i Ninoslavu hvala.

sto se mene tice komentarisanje na ovom blogu moze da krene odavde.
constrictoria92 constrictoria92 19:20 18.03.2009

Re: Ne ponovilo se.

sto se mene tice komentarisanje na ovom blogu moze da krene odavde.

Apsolutno sam saglasna!
NNN NNN 19:25 18.03.2009

Re: Ne ponovilo se.

komentarisanje na ovom blogu moze da krene odavde.

Ili da se na ovome i završi?
BFN
Filip2412 Filip2412 20:08 18.03.2009

Re: Kako se to radi...

Maldivi primili mito za priznanje Kosova?

Parliament’s national security committee has launched an investigation into allegations of a US$2 million bribe taken by Maldivian government officials to recognise Kosovo as an independent state.


Pa naravno i treba, tako se bori za svoje ciljeve, pravi primer patriotizma, a nasi kradu za sebe i trpaju u svoje dzepove pa se posle pitamo zasto nam tako ide...

Sasvim je jasno zasto su Srbi izgubili Kosovo a Albanci ga dobili. Zato sto je Albancima vise stalo do te zemlje. i vise se bore za tu zemlju u poslednjih 100 godina.

Ja zaista nisam siguran da li mi imamo ikakvih racionalnih osnova da nastavimo sa borbom za Kosovo. Srbija bi sada trebala da pokaze kako joj je stalo do Vranja, Kursumlije, Bujanovca, Presheva ako ne, vrlo brzo bice kasno i za to. Ljudi se iseljavaju sa juga Srbije i da nam nije taj NATO koji kako tako drzi Albance na Kosovu vec bi se oni sirili na sever.
Sofroniye Sofroniye 20:19 18.03.2009

Re: Kako se to radi...

ivana23
Maldivi primili mito za priznanje Kosova?

Parliament’s national security committee has launched an investigation into allegations of a US$2 million bribe taken by Maldivian government officials to recognise Kosovo as an independent state.


Sta da kazem ... carevi :)) Mogu samo da pozdravim ekonomsku preduzetljivost tih ljudi
dunja73 dunja73 20:19 18.03.2009

Re: Kako se to radi...

Sasvim je jasno zasto su Srbi izgubili Kosovo a Albanci ga dobili. Zato sto je Albancima vise stalo do te zemlje. i vise se bore za tu zemlju u poslednjih 100 godina.

Pa umeju da zive , zivi ih po 10 u dvosobnom stanu
nisu videli nikad nista dalje od nosa i Kosova ,
zene ko iz srednjeg veka intelegentne
skolu zavrse samo ono sto se mora (osnovna)
nose jedne cipele, voze deca jednu biciklu , vise gladni nego siti
sav novac salju za "cilj" ,rade ko stoka i umiru za "cilj" ( svaka cast izuzecima, ovo je sto ja gledam skoro svaki dan)
Svaka im cast!

Hvala ti Boze sto sam rodjena u Srbiji !



ivana23 ivana23 20:31 18.03.2009

Re: Kako se to radi...

Pa naravno i treba, tako se bori za svoje ciljeve, pravi primer patriotizma, a nasi kradu za sebe i trpaju u svoje dzepove pa se posle pitamo zasto nam tako ide...

Mislis da Pacoli toliko voli Kosovo? Da je u pitanju patriotizam? Pa valjda znamo ko je taj covek.
Budi ubedjen da njemu Kosovo treba iz vrlo prozaicnih razloga... crna rupa na tlu Evrope pogodna za sve vrste prljavih trgovina (drogom, ljudima i ko zna cime jos...). Dao je 2mil.$,a profitirace dvostruko.
angie01 angie01 20:32 18.03.2009

Re: Kako se to radi...

dunja73
Sasvim je jasno zasto su Srbi izgubili Kosovo a Albanci ga dobili. Zato sto je Albancima vise stalo do te zemlje. i vise se bore za tu zemlju u poslednjih 100 godina.Pa umeju da zive , zivi ih po 10 u dvosobnom stanu nisu videli nikad nista dalje od nosa i Kosova ,zene ko iz srednjeg veka intelegentne skolu zavrse samo ono sto se mora (osnovna) nose jedne cipele, voze deca jednu biciklu , vise gladni nego siti sav novac salju za "cilj" ,rade ko stoka i umiru za "cilj" ( svaka cast izuzecima, ovo je sto ja gledam skoro svaki dan)Svaka im cast! Hvala ti Boze sto sam rodjena u Srbiji !


pa se posle neko josh pita, shta je bilo, kada se ovako strasno klasifikuju?
dunja73 dunja73 20:43 18.03.2009

Re: Kako se to radi...

pa se posle neko josh pita, shta je bilo, kada se ovako strasno klasifikuju?

*novo

ne razumem
sta nije jasno ?
Filip2412 Filip2412 20:47 18.03.2009

Re: Kako se to radi...


Mislis da Pacoli toliko voli Kosovo? Da je u pitanju patriotizam? Pa valjda znamo ko je taj covek.
Budi ubedjen da njemu Kosovo treba iz vrlo prozaicnih razloga... crna rupa na tlu Evrope pogodna za sve vrste prljavih trgovina (drogom, ljudima i ko zna cime jos...).
Razumem sta hoces da kazes. Da je Albanskim liderima bilo stalo do svog naroda svakako ne bi prizivali NATO bombe 2000 godine. Ali ni njima ni NATO-u nije puno stalo do obicnih ljudi. A obicni ljudi to ne shvataju.

I slepcu je jasno da su upravo bombe dale savrsen alibi i okvir za zlocine nad Albancima. Svima je jasno bilo da se ce civili na Kosovu najgore proci ako pocnu da padaju bombe ali ni NATO ni Albanske vodje nisu marile za to. Uostalom, svojom jedinstvenom opredeljenoscu i Albanski narod se niakda nije protivio zrtvovanju za vise ciljeve.

vise gladni nego siti sav novac salju za "cilj" ,rade ko stoka i umiru za "cilj" ( svaka cast izuzecima, ovo je sto ja gledam skoro svaki dan)Svaka im cast! Hvala ti Boze sto sam rodjena u Srbiji !


pa se posle neko josh pita, shta je bilo, kada se ovako strasno klasifikuju?
Angie, ovo je ipak tacno sto Dujna kaze i to i jeste razlog zasto su Albanci osvojili Kosovo. A osvajaju ge zadnjih 100 godina, nije to preko noci. Da li je Srpski narod bio spreman na slicne zrtve? Pa naravno ne. Pre svega srpski narod nema takav prirodni prirastaj da bi uopste imao sta da zrtvuje. Kazem ja, treba da smo zahvalini NATO paktu i proglasenju Kosova za nezavisno jer da nije tako sada bi Albanci masovno kupovali kuce u okolini Nisa.

... i pritom nemam nista protiv Albanaca kada ih sretnem na ulici niti sam nekakav shovinista daleko od toga, samo bih voleo da se u mom rodnom gradu i za 30 godina govori moj maternji jezik a ne neki drugi... ako je ikako moguce. Cinjenica je da Albanci kada naseljavaju istovremeno drugi narodi odlaze. Nikakva integracija se ne desava.
angie01 angie01 21:05 18.03.2009

Re: Kako se to radi...

sta nije jasno ?


ko je rekao da nije?
angie01 angie01 21:13 18.03.2009

Re: Kako se to radi...

Angie, ovo je ipak tacno sto Dujna kaze i to i jeste razlog zasto su Albanci osvojili Kosovo.


a da nema mozda i izmedju, dugogodishnja nakaradna politika drzave, prema isto tako svojim drzavljanim, sa dramatichnim zavrshetkom devdesetih? je l ste to nekako ispustili? na osnosvu chega su npr izrechene kazne orkestratorima i neposrednim uchesnicima tog delanja/? je l su je i to zavera, lazni dokumantarci, lazni svedoci, lazni materijali, leshevi u hladnjachama? Zar nisu godinama ziveli kao gradjani drugog reda? shta je radio rankovic? je l bi bilo ko od vas, shto napadate chinjenice, pristao na ovakav tretman?

shto se ova drzava nije potrudila da ih obrazuje, inegrishe, tako shto ce ih tretirati ravnopravno, eno u Rovinju, najbolji riblji restoran, npr, drzi Albanac i sve normalno, da ti ne kaze, ne bi ni znao, lepo se uklopio u sredinu, otposhtovao je kako se tamo zivi, i oni njega.
dunja73 dunja73 22:03 18.03.2009

Re: Kako se to radi...

a da nema mozda i izmedju, dugogodishnja nakaradna politika drzave, prema isto tako svojim drzavljanim, sa dramatichnim zavrshetkom devdesetih?

Svi smo mi bili u SFRJ isti , oni nisu UMELI ,a ni hteli da se integrisu
Kao sto ne umeju ni u Nemackoj , ovde nema Rankovica ...(cast izuzecima)
Problem tom liku u Rovinju da radi sa ribom
jooj
hajde bona nismo deca ...
Covek u belom Covek u belom 23:07 18.03.2009

Re: Kako se to radi...

angie01
shto se ova drzava nije potrudila da ih obrazuje, inegrishe, tako shto ce ih tretirati ravnopravno, eno u Rovinju, najbolji riblji restoran, npr, drzi Albanac i sve normalno, da ti ne kaze, ne bi ni znao, lepo se uklopio u sredinu, otposhtovao je kako se tamo zivi, i oni njega.
Popricaj malo sa starim Istranima sta misle o svemu tome, pa onda prodaj svoje mudrosti...Mislis da su ovde svi sisali vesla, pa da svima mozes da prodajes m..a za bubrege???

Edit: Jel znas zbog cega je svajcarska drzava bila medju prvima za priznavanje Kosova? Hoce da se dodvore 200.000 Albanaca u Svajcarskoj od kojih je preko 150.000 jos uvek na azilu ili privremenih dozvolama???
Jel znas sta je samo nedelju dana po proglasenju nezvisnosti stiglo na kucne adrese na hiljade Albanaca sa Kosova? Jel znas koliki je procenat od svih teskih krivicnih dela u Svajcarskoj pocinjen od strane drzavljana Kosova? Jel znas koliki procenat Albanaca je u Svajcarskoj dobio redovne radne dozvole (a ne preko azila ili porodicnog spajanja)?
dunja73 dunja73 23:19 18.03.2009

Re: Kako se to radi...

Jel znas sta je samo nedelju dana po proglasenju nezvisnosti stiglo na kucne adrese na hiljade Albanaca sa Kosova?


Znam ja , ma to ih je neko "zaHebavo"
Jel su otkrili ko?

angie01 angie01 23:20 18.03.2009

Re: Kako se to radi...

Popricaj malo sa starim Istranima sta misle o svemu tome, pa onda prodaj svoje mudrosti...Mislis da su ovde svi sisali vesla, pa da svima mozes da prodajes m..a za bubrege???


pa ja sam tamo domaca,...je l sad treba da i oni mrze, kao i ti, pa slushaj sebe shta govorish?
Covek u belom Covek u belom 23:29 18.03.2009

Re: Kako se to radi...

dunja73
Znam ja , ma to ih je neko "zaHebavo"
Jel su otkrili ko?
Zvanicno naravno da ne, nezvanicno se prica da je to bila svajcarska "sluzba"...
011-495 011-495 23:35 18.03.2009

Re: Kako se to radi...

angie01
Angie, ovo je ipak tacno sto Dujna kaze i to i jeste razlog zasto su Albanci osvojili Kosovo.a da nema mozda i izmedju, dugogodishnja nakaradna politika drzave, prema isto tako svojim drzavljanim, sa dramatichnim zavrshetkom devdesetih? je l ste to nekako ispustili? na osnosvu chega su npr izrechene kazne orkestratorima i neposrednim uchesnicima tog delanja/? je l su je i to zavera, lazni dokumantarci, lazni svedoci, lazni materijali, leshevi u hladnjachama? Zar nisu godinama ziveli kao gradjani drugog reda? shta je radio rankovic? je l bi bilo ko od vas, shto napadate chinjenice, pristao na ovakav tretman?shto se ova drzava nije potrudila da ih obrazuje, inegrishe, tako shto ce ih tretirati ravnopravno, eno u Rovinju, najbolji riblji restoran, npr, drzi Albanac i sve normalno, da ti ne kaze, ne bi ni znao, lepo se uklopio u sredinu, otposhtovao je kako se tamo zivi, i oni njega.


Pa lepo su se integrisali i u Beogradu,Nisu,itd. ni za vreme ratova nisu morali da beze glavom bez obzira. Roditelji (oboje Srbijanci) moje supruge imaju vencane kumove koji su Siptari, ne Albanci nego kako sami kazu "mi smo se rodili na Kosovu i mo smo Siptari a ne Albanci". I za sve ovo tragicno vreme nisu nijednom morali da traze pomoc ni od komsija ni od policije ni od kumova, zive normalno na Dusanovcu i svi njihovi sunarodnici koje oni znaju nisu imali probleme. Recimo moju sestru od ujaka i njenu porodicu su hteli da izbace iz rodjenog stana u sred Beograda pripadnici Belih Orlova (u stan joj je upao onaj debeli idiot koji je posle branio Slobu kada su dosli da ga hapse, zaboravih mu ime). Sta je poenta ovog? Poenta je sto kod Srbija nije sistematski ugnjetavala svoje majine, ako se to desavalo desavalo se od strane idiota kojih nije malo ali sistem nije postojao. Sa druge strane vidimo fenomenalan primer iz nauke zvane Geologija - pritisak i vreme.
O kakvim gradjanima drugog reda vi pricate? Da li ste uopste ziveli u SFRJ ili ste stasali u jednoj od potonjih drzava? Podsetite se malo kakva su prava imali. Kada je isao dnevnik na albanskom,koliko novina su na rodnom jeziku izdavali, na kom jeziku su ucili na Pristinskom univerzitetu, kakvi su znakovi saobracajni bili na KiM, kako su izgledali svi sluzbeni dokumenti iz tog vremena. Koliko je cela SFRJ investirala u crnu rupu, ko je tamo sve vreme bio u vrhu politicke elite (bilo je i nesto Srba zbog "kljuca" ). SFRJ je njima dala pre 40,30,20 godina mnogo vise nego sto sada imaju Baskija i Korzika zajedno.
E sad mi recite, po vasem misljenju, kada ce to imati Srbi na danasnjem KiM?
Covek u belom Covek u belom 23:38 18.03.2009

Re: Kako se to radi...

angie01
pa ja sam tamo domaca,...je l sad treba da i oni mrze, kao i ti, pa slushaj sebe shta govorish?
Onda si i te kako upoznata sa situacijom, a to sto ovde zelis da predstavis tesko da moze da prodje.
Inace za ljude koji nisu upoznati sa situacijom, profil Albanaca koji dolazi u Istru je poprilicno razlicit od profila prosecnih Albanaca sa Kosova. U pitanju su prilicno bogati trgovci, ugostitelji itd., koji dolaze sa puno kapitala i kupuju kuce/prodavnice/restorane starih Istrana koji vise nisu finansijski dobrostojeci. E sad gde to pocinje da lici na nasu pricu (Kosovo 70ih i 80ih) je nacin na koji se ti lokali/kuce kupuju. Sa puno pritisaka, nametljivo, kupuju se italijanske kuce stare i po nekoliko vekova, koje se onda nemilosrdno "rasturaju" ne bi li poprimile oblik kakav novi vlasnih zeli. Gradski oci su najcesce debelo korumpirani, a sta o tome misli prosecan narod lako se stice slika, mnogima od njih nije strano sta se i kako se na Kosovu odvijalo i za razliku od ostatka Hrvatske, daleko se vise saoseca sa Srbima i normalno je da su i sami zabrinuti da se sa Istrom ne desi jednog dana sto i sa Kosovom.
NNN NNN 00:30 19.03.2009

Re: Kako se to radi...

Pa umeju da zive , zivi ih po 10 u dvosobnom stanu
nisu videli nikad nista dalje od nosa i Kosova ,
zene ko iz srednjeg veka intelegentne
skolu zavrse samo ono sto se mora (osnovna)
nose jedne cipele, voze deca jednu biciklu , vise gladni nego siti

Ovakvi komentari i način razmišljanja sigurno ne doprinose da se situacija popravi u budnoćnosti ni na koji način.. Način života koji je određen ruralnošću sredine i siromaštvom jedanko dele i Srbi, i Gvatemalci, i Kongoanci, i Albanci...
BFN
dunja73 dunja73 00:56 19.03.2009

Re: Kako se to radi...

Ovakvi komentari i način razmišljanja sigurno ne doprinose da se situacija popravi u budnoćnosti ni na koji način.. Način života koji je određen ruralnošću sredine i siromaštvom jedanko dele i Srbi, i Gvatemalci, i Kongoanci, i Albanci...


Ovako se zivi kod njih , to svi znaju
a novac je od 80-ih odlazio u svrhe kupovine zemlje od Srba na Kosovu
Cena zemlje na Kosovu po aru nije ni malo jeftina bila ,niti je danas

.Uopste ovo nema veze sa siromastvom
kod siromasnih zene rade , znaju jezik od drzave u kojoj zive itd...
Ja pisem za Svicu i Nemacku

Nikad ne bih sebi dozvolila da se "podsmehujem" necijem siromastvu
to je nesto zadnje
i opet naglasavam da ovaj nacin zivota je bio motivisan " CILJEM"

vracarac92 vracarac92 17:05 19.03.2009

Re: Kako se to radi...

u Rovinju, najbolji riblji restoran, npr, drzi Albanac i sve normalno, da ti ne kaze, ne bi ni znao, lepo se uklopio u sredinu, otposhtovao je kako se tamo zivi, i oni njega.
Jos je u manjini.
vracarac92 vracarac92 17:06 19.03.2009

Re: Kako se to radi...

Jel znas sta je samo nedelju dana po proglasenju nezvisnosti stiglo na kucne adrese na hiljade Albanaca sa Kosova? Jel znas koliki je procenat od svih teskih krivicnih dela u Svajcarskoj pocinjen od strane drzavljana Kosova? Jel znas koliki procenat Albanaca je u Svajcarskoj dobio redovne radne dozvole (a ne preko azila ili porodicnog spajanja)?

Ma nije valjda da su ucinili nesto nelegalno?
wukadin wukadin 13:22 19.03.2009

da se podsetimo

Evo upravo čitam spisak starih polemika u poznatom ksenofobnom i nacoškom listu "Vreme"

Vredi preneti jedan od datih tekstova, neodoljivo podseća na "logiku" koju ovde imamo kod blogokolega Alpeota, Stošića i još par njih.
Dok su neki vidim na pecanju, pričaju o svojim raskidima (što je takođe zanimljivo pročitati)... No, legitimno je ćutati kad se nema šta pametno reći. Bolje od blamiranja.

Pređimo na tekst.



Kratko pamćenje – dugačak jezik

Zanimljivo je što u dosadašnjoj polemici na stranicama "Vremena" samo članovi, zastupnici i branioci ljudskih i ostalih prava "posrbljavaju" raspravu postavljanjem onih epskih, guslarskih pitanja gde je ko i kada bio, ko je vjera, a ko li nevjera, te ko je i kada "izdao". Uzdržanost članova redakcije da na tu vrstu "preispitivanja" odgovore busanjem u "grudi junačke" služi im na čast. Verujem da čitaoci "Vremena", naročito oni koji ga prate od prvog broja, dobro pamte.

Jer, pamćenje je važno, a njegovo "funkcionalno skraćivanje" simptomatično. Imam u vidu pismo g. Bogdana Ivaniševića iz Human Rights Watcha (Činjenice, pravo i izveštavanje, "Vreme" br. 612 od 26. septembra 2002). Raspravljajući o izveštavanju "Vremena" sa suđenja Slobodanu Miloševiću, g. Ivanišević, tvrdeći da novinari nemaju monopol na objektivnost uprkos zaogrtanju "mantijom svoje (novinarske) profesije" (?), brani Human Rights Watch od optužbe za "pristrasnost" koju je pronašao u tekstovima novinara Nenada Lj. Stefanovića i drugih beogradskih izveštača sa suđenja.

Dobar deo načelnih argumenata koje g. Ivanišević opširno izlaže potpisala bi, verujem, većina čitalaca – sve do trenutka u kome, gotovo usput, on doslovno kaže: "NATO je 14. aprila 1999. godine bombardovao kolonu albanskih izbeglica na putu između Dečana i Đakovice, a dan kasnije preuzeo je odgovornost za bombardovanje". Da li je to istina?

Vest o bombardovanju izbegličke kolone objavili su ekipa agencije AP i ("srpski" Medija centar u Prištini istog dana, u sredu 14. aprila 1999, a Pres centar Vojske Jugoslavije u dnevnom biltenu za 14/15. april precizira da je napad NATO aviona na kolonu izvršen u četiri naleta između 13 i 15 sati. U prvi mah objavljeno je da su u napadu poginula 64, da bi taj broj sutradan bio povećan na 79 mrtvih i 43 ranjena (albanska) civila. Pre nego što će "preuzeti odgovornost" – tako što je dopustio mogućnost da je jedan F-16 jednom raketom gađao jedno vojno vozilo u koloni – NATO i Pentagon su u opticaj pustili sledeće (dez)informacije: (1) kolonu je bombardovao jugoslovenski mig-29, (2) jugoslovenski avion, (3) artiljerija VJ, (4) vojnici iz tenkova i oklopnih transportera maskirani u izbegličku kolonu, (5) srpska policija koja je pratila kolonu, (6) helikopteri JRV-a, (7) vojnici iz pogođene vojne kolone, ljuti zbog NATO bombardovanja... Sve do izjave (preuzimanja odgovornosti?) od strane portparola NATO-a Džejmija Šija: "Ako smo ih i pobili, barem ih nismo pre toga silovali i opljačkali!"

Do neke vrste "preuzimanja odgovornosti" došlo je tek posle petodnevne istrage u Ratnom vazduhoplovstvu SAD; kao i uvek, bombardovanje kolone bilo je "greška" i "kolateralna šteta". U međuvremenu su emitovani različiti snimci komunikacije pilota s centrima za navođenje – iz kojih se ništa nije moglo zaključiti, osim da su piloti bili zadovoljni učinkom napada. Ali, priča se tu još ne završava. Nekim "sticajem okolnosti", na dan kada je u ime RV SAD general Den Lif priznao grešku (jedno vozilo u koloni je bilo "legitimni vojni cilj", "možda je bilo civilnih žrtava", "komplikovan scenario", "nikada nećemo moći da utvrdimo sve detalje", itd.), "Glazgov Herald" objavljuje priču o tome da su albanske izbeglice kod Đakovice žrtve neuspele tajne operacije CIA-e, kao i da su dvojica britanskih pilota vizuelno proverila cilj i, nesigurni da je reč o vojnoj koloni, odustali od bombardovanja. Dvojica njihovih američkih kolega donela su drukčiju odluku.

Sve pomenute činjenice i sumnje odavno su objavljene (u "Vremenu" takođe) i poznate. Nekome ko govori u ime Human Rights Watcha ili kao njegov aktivista trebalo bi da su takođe poznate. Inače, imamo posla sa skraćenim pamćenjem i dugačkim jezikom.

Vojislav Stojanović, "Vreme" 613, 3. oktobar 2002.

Moj bold
constrictoria92 constrictoria92 13:29 19.03.2009

Re: da se podsetimo

"Ako smo ih i pobili, barem ih nismo pre toga silovali i opljačkali!"

I šta reći posle ovoga?
mariopan mariopan 14:03 19.03.2009

Re: da se podsetimo

constrictoria92
"Ako smo ih i pobili, barem ih nismo pre toga silovali i opljačkali!"

I šta reći posle ovoga?

Bas me zanima kome se sudi za te zrtve ili su i one pripisane Srbima? Bar u glavama Albanaca? Da li oni znaju istinu?
constrictoria92 constrictoria92 14:33 19.03.2009

Re: da se podsetimo

Mariopan,

istina i laž su dva vrlo rastegljiva pojma. Sve zavisi od ugla posmatranja...
Isto kao pravda i pravičnost...
49 41 49 41 17:42 19.03.2009

Re: da se podsetimo

mariopan
constrictoria92
"Ako smo ih i pobili, barem ih nismo pre toga silovali i opljačkali!"

I šta reći posle ovoga?

Bas me zanima kome se sudi za te zrtve ili su i one pripisane Srbima? Bar u glavama Albanaca? Da li oni znaju istinu?


Da!

Albanac, komsija mi je rekao:

Ja, znam i budi siguran; sto ti kazem: Albanci su pobili, preko 1.000 albanaca.
Albanci su Albancima, dok su spavali - Ostavljali nocu na kucnom pragu, peskir i sapun.

-Znak, operi se; pre no sto odes na onaj svet.
margos margos 20:23 19.03.2009

Re: da se podsetimo

-Znak, operi se; pre no sto odes na onaj svet.

:(((( Okreni obrni, svugde i na svakom mestu, u svim vremenima - najteže je biti čovek.
mariopan mariopan 20:58 19.03.2009

Re: da se podsetimo

margos
-Znak, operi se; pre no sto odes na onaj svet.

:(((( Okreni obrni, svugde i na svakom mestu, u svim vremenima - najteže je biti čovek.

Tako je.
Citala sam u nekim nasim novinama da u sudu u Beogradu petoro Srba svedoce da su bili kidnapovani i za njih su se kod svojih zalozili prijatelji Albanci , molili su svoje da ih puste. Pustili su ih ali su one Albance ubili "zbog izdaje".

A u Radonjickom jezeru su zavrsili i oni Albanci koji nisu hteli da siluju decu svojih komsija, da muce i ubijaju, ti zlocini se po svedocenju saborca Haradinaja pripisuju njemu i njegovim teroristima.

Najteze je biti covek.
NNN NNN 03:44 20.03.2009

Re: da se podsetimo

Evo upravo čitam spisak starih polemika u poznatom ksenofobnom i nacoškom listu "Vreme"
Ovde je trebalo da stoje navodnici i ovde "ksenofobnom i nacoškom" jer se misli preneseno na način na koji su neki blogeri okvalifikovali neke druge blogere, da se ne bi protumačilo pogrešno kao zlonamerna diskvalifikacija lista "Vreme".
avemarija avemarija 15:17 20.03.2009

Re: da se podsetimo


Const,
ja vise nemam ni najmanju zelju da se ukljucujem u teme sline ovoj a to su KO je KOME vise .
Ja samo ,licno tebi , hocu da kazem da mi nas je svih, u kompletu, veoma zao.
Najvise mi je zao onoliko ubijenih ljudi , sa svih strana.

Hocu da dodam da primecujem dve vrste ostrascenih :
1. Iskreno ogorcenih tragedijom
2. Iskreno dobro placenih ,vec u zavisnosti za koju stranu "rade".

Ja sam ,od druge god zivota ,svako leto,najmanje mesec dana , provodila u mestu Istok {Pec} kod svog dede po ocu, dogod je on bio ziv. Albanska deca i crnogorsko-srpska su bila najbolji drugari. Igrali smo se zajedno, posecivali, radovali....
Dakle , "mateerija" mi je vrlo poznata.
Medjutim ,istina je da su Albanci ,za sve vreme tih mojih odlazaka kod dede ,bili gradjani drugog reda, snishodljivi, ismevani, prezirani-od mnogih ,komsija Crnogoraca i Srba , koji su tada ,od 60. do 70. tamo zaista bili vrlo ,pa da kazem , forsirani.
Nadam se da me razumes ,jer tebi se obracam- sve sto se dugo potiskuje-na kraju se razjari !

PS I koliko kosta ,al zaista, gram patriotizma? Ako je posao dobro placen?
Onima { npr Mariopan} cestitam na iskrenoj zelji da se stvari cuju ,posteno i iskreno,
onim drugima -da skoro dobiji jos vece bonuse, plate, premije, besplatne avionske karte, da se svrckaju i da sire istinu o nepravdi nad sopstvenim narodom.

Da ne bude zabune - i ja se secam onog 17. marta. I to jace , jer sam tu detinjstvo provela. Mozda je neki od onih koji su ubijali ,bio nekad moj mali drug .
constrictoria92 constrictoria92 15:34 20.03.2009

Re: da se podsetimo

Je l' ovo za patriotizam na moju adresu?
Nema potrebe, ako jeste; ako nije, izvinjavam se što sam pogrešno shvatila.

Kao mala (a i kao velika), često sam boravila u Istoku, Zubinom potoku i Kosovskoj Mitrovici (može biti da smo se nekad i videle). I sada često boravim u Kosovskoj Mitrovici...
Obzirom da sam na Kosovu i Metohiji boravila od sredine 80-ih, pa nadalje, mogu ti reći da, koliko ja pamtim, slika iz mog detinjstva je bila malo drugačija od one koju ti pamtiš, al', valjda se i slike vremenom menjaju... O slikama od pre nedelju-dve ili koji mesec pre neću ni da pričam...

O tome po kakvom zlu pamtim 17.mart (i neke druge dane), zaista ne bih...

avemarija avemarija 15:51 20.03.2009

Re: da se podsetimo

Je l' ovo za patriotizam na moju adresu?
Nema potrebe, ako jeste; ako nije, izvinjavam se što sam pogrešno shvatila.


Pogresno si shvatila !
Bila sam explicitna i tacno rekla od kad do kad sam ja borvila {doduse ,samo leti, kod dede } , tako da za ovim nema potrebe .

Takodje sam se ogradila , da ne znam za kasnije
Da ne bude zabune - i ja se secam onog 17. marta. I to jace , jer sam tu detinjstvo provela. Mozda je neki od onih koji su ubijali ,bio nekad moj mali drug .
, poslednji put sam bila poslovno u Pristini 1996.g. i to samo na par sati.

Ovo sto si ti meni odgovorila je ok, samo sam ja pisala i o drugim motivima.
Ne primecujem da si u vezi toga dala neki komentar?
constrictoria92 constrictoria92 16:40 20.03.2009

Re: da se podsetimo

Opet ću reći: izvinjavam se, pogrešno sam shvatila.
Ne primecujem da si u vezi toga dala neki komentar?

Ako si mislila na profesionalne patriote, onda pretpostavljam da gram profesionalnog patriotizma košta isto koliko i gram kvazi borbe za ljudska prava ili kvazi liberaldemokraticizam. Ne znam cenu - profesionalno se ne bavim time...

Mogu samo da kažem da sve dok me patriJote nazivaju izdajnikom, a kvazi liberaldemokrate patriJotom, znaću da sam na pravom putu..

Što se motiva tiče, nadam se da su moji motivi jasni:

Ja ne mrzim nikoga (mada neki moju ljubav prema Srbiji tumače kao mržnju prema drugim narodima, što je, najblaže rečeno, vrlo pogrešno); smatram da nema više vrednih i manje vrednih žrtvi; većih i manjih, opravdanih i neopravdanih zločina - ogorčena sam samo što svi zločinci nisu privedeni pravdi.

avemarija avemarija 17:01 20.03.2009

Re: da se podsetimo

ogorčena sam samo što svi zločinci nisu privedeni pravdi.

Takodje.
Daj boze da se to ikada desi.


Apropo politickih pripadnosti - nemam komentar.
Zivimo u demokratiji- pa nek svako bira svoj put.
Za to smo se {iz}borili .
Valjda .
Da li ???

Pozdrav tebi.
avemarija avemarija 18:56 20.03.2009

Re: da se podsetimo


I da ,jos samo ovo { da ne bih izazvala bilo kakav zabun }
nikada nisam radila ni u jednoj NVO,
nisam clan ni jedne stranke,
volim zivotinje,
i sama ,naporno ,radim - niko me ,srecom , ne izdrzava.
Samo je moj pas - besposlicar - jer ima mene ,pa mu se moze !
49 41 49 41 16:26 23.03.2009

Re: da se podsetimo

avemarija

Const,
ja vise nemam ni najmanju zelju da se ukljucujem u teme sline ovoj a to su KO je KOME vise .
Ja samo ,licno tebi , hocu da kazem da mi nas je svih, u kompletu, veoma zao.
Najvise mi je zao onoliko ubijenih ljudi , sa svih strana.

Hocu da dodam da primecujem dve vrste ostrascenih :
1. Iskreno ogorcenih tragedijom
2. Iskreno dobro placenih ,vec u zavisnosti za koju stranu "rade".

Ja sam ,od druge god zivota ,svako leto,najmanje mesec dana , provodila u mestu Istok {Pec} kod svog dede po ocu, dogod je on bio ziv. Albanska deca i crnogorsko-srpska su bila najbolji drugari. Igrali smo se zajedno, posecivali, radovali....
Dakle , "mateerija" mi je vrlo poznata.
Medjutim ,istina je da su Albanci ,za sve vreme tih mojih odlazaka kod dede ,bili gradjani drugog reda, snishodljivi, ismevani, prezirani-od mnogih ,komsija Crnogoraca i Srba , koji su tada ,od 60. do 70. tamo zaista bili vrlo ,pa da kazem , forsirani.
Nadam se da me razumes ,jer tebi se obracam- sve sto se dugo potiskuje-na kraju se razjari !

PS I koliko kosta ,al zaista, gram patriotizma? Ako je posao dobro placen?
Onima { npr Mariopan} cestitam na iskrenoj zelji da se stvari cuju ,posteno i iskreno,
onim drugima -da skoro dobiji jos vece bonuse, plate, premije, besplatne avionske karte, da se svrckaju i da sire istinu o nepravdi nad sopstvenim narodom.

Da ne bude zabune - i ja se secam onog 17. marta. I to jace , jer sam tu detinjstvo provela. Mozda je neki od onih koji su ubijali ,bio nekad moj mali drug .


Danas, objavljeno!

Ja to znam, tu i tamo citajuci, slusajuci; a, najvise razmisljajuci.

----
Nasilje nad pravom

Danas se srećemo na jednu veoma tužnu godišnjicu, 10 godina od 1999. godine kada je zapadna demokratija, predvođena Nemačkom, Engleskom, SAD, Francuskom, bombardovala zemlju Jugoslaviju, grubo kršeći međunarodno pravo, Povelju UN, Helsinški akt i odredbe o nepovredivosti granica, kada je mimo odluke Saveta bezbednosti i bez konsultacija sopstvenih parlamenata ušla u rat. Ukratko, ova serija nasilja nad međunarodnim pravom istinska je crna tačka moralnosti zapadnih zemalja koje su se ponele na način kako se ponašaju autokratije koje prevazilaze sopstvenog poslodavca.
Rasturanje Jugoslavije bila je dugo planirana operacija u Nemačkoj. Dogodilo se da sam indirektno bio umešan u tok tih razgovora, na taj način što sam redovno prisustvovao skupovima Žozefa Štrousa, ministra odbrane Nemačke, a kasnije ministra finansija, koji su se godine 1976. i 1977. redovno održavali u Nemačkoj, na maloj farmi u okolini Minhena. Razgovori su obično trajali dva, tri dana, okupljali desetak ličnosti i bavili se pitanjima svetske situacije.

ZAŠTITNIK PRAVDE
General Pjer Galoa, osnivač Pokreta otpora, učesnik Francuskih vazdušnih snaga tokom Drugog svetskog rata, tvorac politike nuklearnog razoružanja, otac moderne francuske geopolitike, poznat je i kao veliki zaštitnik pravde i međunarodnog prava. Tako je ustao u odbranu srpskog naroda koji naziva „narodom žrtvom.
General nije u mogućnosti da se pomera van Pariza i prisustvuje Međunarodnoj komemorativnoj konferenciji, ali je poslao tekst koji ćemo objaviti u nekoliko nastavaka.
To su bili predstavnik Britanije Brajan Krouzi, predstavnik Španije bivši ministar Sančez Beja, predstavnik Vatikana advokat Pol Viole. Ja sam u grupi bio predstavnik Francuske. Ostali su mi snažno u sećanju ti razgovori u kojima su moji susedi Nemci gledali na Jugoslaviju kao beživotnu i smatrali da se treba pripremiti, posle Titove smrti, na sprovođenje drugačije teritorijalne organizacije.
Nemci, inače jako dobri geopolitičari, posebnu osetljivost o tom pitanju pokazivali su, po mom mišljenju, iz sledećih razloga: Prvo, želja nemačke strane da se osveti Srbima koji su tokom Prvog i Drugog svetskog rata bili na strani saveznika protiv Nemačke. Osim toga, Srbi su 1941. godine, predvođeni Mihailovićem a kasnije Titom, uspeli da zadrže više nemačkih divizija, inače veoma korisnih najpre za front Moskve, a potom i Lenjingrada. Dakle, Berlin, tada je bio Bon, smatrao je da je srpski otpor doprineo da Nemačka izgubi svetske ratove. Trebalo je kazniti narod. Drugo, druga nemačka ideja bila je nagraditi Hrvate i muslimane koji su se tokom rata pridružili Nemačkoj i zauzeli određene pozicije tokom rata i u Francuskoj, zahvaliti im se jer su prišli opciji Nemačke. Treće, treća nemačka ideja bila je ulazak Hrvatske i Slovenije u ekonomsku zonu EU kojom je tada predsedavala Nemačka. Na taj način otvorile bi se mogućnosti ostvarivanje nemačkih uticaja ni interesa na dalmatinskoj obali i tako približavanje Mediteranu: Stari nemački san!
Ovim razlozima treba dodati i uverenost Nemačke u američku intervenciju s obzirom na važna komandna mesta u NATO.
Piše: general Pjer Galoa
-------
... i da je Nemacka nastavak-Rimskog Carstva i ... da ce Evropa imati "samo" tri drzave i ...
tako dalje i tome slicno.
49 41 49 41 17:25 19.03.2009

Ona,

je odgajila, mnoge Lavice, Tigrice, Leopardice, koji su izgubili roditelje!



Samo, COVEK;
HOMO, HOMINI LUPUS!

Ko je "Ona"?
Majmunica, Simpanza ili MAJKA?!?

When hurricane Hannah separated two white tigers from their mother, Anjana came to the Rescue. Anjana, a chimp at TIGERS in South Carolina , became surrogate mom and playmate to the cubs, even helping with bottle feeding, according to The Sun). But here's the truly amazing part: Anjana does this all the time, having raised

leopard and lion cubs.
49 41 49 41 23:51 19.03.2009

Anjana


Divite se "Majci" Romulusa i Rema; na rimskom trgu.
Divite se Anjani!
Divite se sibirskoj Vucici; koja je 5 noci pokrivala; izgubljeno 2.-snje dete na -50C da prezivi; dok ga ljudi ne NADJU!
Divite se mnogim Galapagoskim kornjacama i Delfinima; koji su onemocale brodolomnike; sirom okeana ove ZEMLJE-nabacivale na svoja ledja i doplivavale sa njima do kopna da ih -SPASU!

Divite se svim ZIVOTINJAMA; sa OSECAJEM HUMANOSTI, prema nemocnim ljutskim BICIMA.

Divite se balkanski DESPERADOSI;
zeljni tudje NESRECE, KRVI i zamicete TUDJE KOSTI PO GUDURAMA, KLANCIMA,NAPUSTENIM - ZABORAVLJENIM RUDNICIMA, KOTLOVNICAMA, DUBOKIM JEZERIMA i REKAMA; da ih NIKO i NIKAD ne NADJE.

-kad niste imali svoju majku; da vas tome NAUCI.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana