Društvo

Tačno? Netačno?

gordanac RSS / 16.09.2007. u 00:27

95570-true_false.jpgI ne razmišljajući, često upotrebljavamo neke tvrdnje, usvajamo neke stavove, pronađemo se u nekoj emociji, informaciji, a da retko razmislimo o tome da li je bilo šta od toga istinito ili lažno. Uče nas u školi ili nam saopštavaju različite činjenice koje uzimamo "zdravo za gotovo", retko ili nikako razmišljajući da li je sve to čto čujemo tačno ili netačno.

Prikupila sam neke tvrdnje, stavove, ocene, procene, neke predrasude i stereotipe i neke reči "opštih mesta" i nudim ih na test. 

1) Ako su sve religije u pravu, onda ima onoliko (ili više) bogova koliko ima religija, pa nikako ne mogu biti u pravu one religije koje tvrde da postoji samo jedan bog. (T? N?)

2) Ratovi mogu biti pravedni i nepravedni. (T? N?)

3) Devedesetih su se u bivšoj SFRJ vodili ratovi, građanski i ideološki, za promene unutrašnjih granica do tada jedne države. (T? N?)

4) Tokom XV veka u srednjovekovnoj Srbiji vodila se unutar Brankovića ogorčena borba između otomanske i ugarske "struje" među srpskim despotima, a Mara Branković je bila jedna od žena sultana Murata II. Slobodarske  "težnje" su mit.(T? N?)

5) Tema i mit o izdaji Vuka Brankovića pojavljuje se u narodnim pesmama tek nakon dva veka od bitke na Kosovu i nema veze sa činjenicama. (T? N?)

6) Mit o "Prokletoj Jerini" nastao je zato što je Smederevo bilo izgrađeno neverovatno brzo za tadašnje prilike, a gradnju je vodio njen brat  i taj mit je netačan. (T? N?)

7) Srpska pravoslavna crkva ima taj naziv od 1921. (T? N?)

8) Srbi su u SFRJ bili ugroženi. morali su odbraniti svoje interese i ne snose nikakvu krivicu za ratne sukobe, a Srbija je žrtva zavera svetskih sila (T? N?)

9) Pravda će trijumfovati. (T? N?)

10) Na planeti nije postojao nijedan jedini dan, a da se negde na njenim kontinentima nije vodio rat. (T? N?)

11) Nacionalizam može biti politički ili etnički, ovaj prvi je deo demokratske, građanske tradicije, drugi je uvek falsetrue2.jpguzrok sukoba. (T? N?)

12) Fašizam i komunizam su dva jednako loša ekstrema i čine ravnotežu zla. (T? N?)

13) Svetovno i sekularno je jedan isti pojam. (T? N?)

14) U Srbiji demokratija, građansko društvo i ekonomski razvoj nisu mogući. (T? N?) 

15) Svi su političari isti. (T? N?)

16) Globalizacija nije ni loša ni dobra, ona je tu, kao vremenske prilike i razlikujemo se samo po tome da li smo joj subjekti ili objekti, da li donosimo odluke ili sprovodimo posledice odluka donetih bez nas. (T? N?)

17) Žene nemaju ista prava kao muškarci, one su objekt direktne ili indirektne društvene diskriminacije. (T? N?)

18) Stanovništvo u Srbiji je nepismenije i neobrazovanije nego u drugim zemljama (u regionu ili svetu). (T? N?)

19) Nevladine organizacije su neophodne za razvoj normalnog, uređenog društva. (T? N?)

20) Birači u Srbiji uvek znaju i zašto i za koga (čega) glasaju i ta tvrdnja se može dokazati prikazom rezultata izbora. (T? N?)

21) Srbija će biti članica EU, a samo od Srbije zavisi kada će se to desiti. (T? N?)

Moj rezultat je za 7 tvrdnji - N (netačno) i 14 - T (tačno).

Vaš? 

 

 

 

 

 



Komentari (108)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Geronimo Geronimo 00:42 16.09.2007

Za jednu tvrdnju

6) Mit o "Prokletoj Jerini" nastao je zato što je Smederevo bilo izgrađeno neverovatno brzo za tadašnje prilike, a gradnju je vodio njen brat i taj mit je netačan. (T? N?)

Netacno. Gradnja je obaveljena zestokim kulukom od koga je narod "propistao". Pa je narod zbog toga nije bas mnogo voleo i otuda mit. Mada, takav nacin gradnje je rezultirao "neverovatnom brzinom" pa se onda moze reci i da je odgovor - tacno.
Gordana Vasić Gordana Vasić 00:58 16.09.2007

Re: Za jednu tvrdnju

Geronimo
6) Mit o "Prokletoj Jerini" nastao je zato što je Smederevo bilo izgrađeno neverovatno brzo za tadašnje prilike, a gradnju je vodio njen brat i taj mit je netačan. (T? N?)Netacno. Gradnja je obaveljena zestokim kulukom od koga je narod "propistao". Pa je narod zbog toga nije bas mnogo voleo i otuda mit. Mada, takav nacin gradnje je rezultirao "neverovatnom brzinom" pa se onda moze reci i da je odgovor - tacno.


Dodala bih da je "narod" vazda voleo a voli i sada taj mit o dobrom čoveku i zloj ženi.

Moj rezultat: tačno - 8, netačno - 11, neizvesno - 1, ne znam - 1.
(Izvinjavam se gordanac, ali jedno mi je zaista neizvesno, a na jedno ne znam odgovor.)
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:27 16.09.2007

Imamo isti rezultat,

a ja bih oko Jerine samo da dodam i belanca u malti, zbog čega je malta bila odlično izdržljiva, a narod je zaboravio kako jaja izgledaju, tako da kuluk i oderačina za pravljenje tvrđave su princezu Irinu učinili prokletom Jerinom.
Black Adder Black Adder 09:50 17.09.2007

Re: Imamo isti rezultat,

Irina je ni kriva ni dužna proglašena "prokletom".
Legenda i mit kao i toliko puta u istoriji potpuno promene činjenice a predstave o istorijskim događajima svedu na puko prepričavanje izmišljenih događaja zasnovanih na stereotipima i generalnom nerazumevanju istorijskog koncepta u kome su određeni događaji nastali.
vucko vucko 00:51 16.09.2007

Hehe

Moram da budem kvaran, pa da dodam još jedno (bocnulo me u oko sa desne strane ekrana dok sam ovo čitao):

Mir nema alternativu (T?,N?)
vucko vucko 01:04 16.09.2007

Dalje...

4a) Tokom XV veka u srednjovekovnoj Srbiji vodila se unutar Brankovića ogorčena borba između otomanske i ugarske "struje" među srpskim despotima
4b) Mara Branković je bila jedna od žena sultana Murata II.
4c) Slobodarske "težnje" su mit.

Kako se odgovara jednim odgovorom na 3 pitanja? Mora sve da bude tačno? Makar jedno? Većina? :)
gordanac gordanac 01:08 16.09.2007

:))

kako god ti volja
this is free post! :))
dodaj, oduzmi, delimično, celo....
vucko vucko 01:19 16.09.2007

Ad absurdum

1) Ako su sve religije u pravu, onda ima onoliko (ili više) bogova koliko ima religija, pa nikako ne mogu biti u pravu one religije koje tvrde da postoji samo jedan bog. (T? N?)

Ovo je kanda nekakav paradoks, i to malo loše postavljen - malo je klizavo/neprecizno odgovoriti sa T/N... zar ne?

Na primer, najbanalnije: da li je Allah isto što i Jahva, ako muslimani smatraju Hrista jednim od proroka?
gordanac gordanac 09:44 16.09.2007

ti kaži...

Na primer, najbanalnije: da li je Allah isto što i Jahva, ako muslimani smatraju Hrista jednim od proroka?

odgovor na ovo pitanje, zanimljivo je.
vucko vucko 10:52 16.09.2007

Isa prorok

Ehm... pa verovatno je jedini način da se to odgovori da se pita svaki od njih dvojice (ili jednog), pa ako kažu da jesu jedno, onda su jedno.

A evo šta sam naguglao o Isi (Eesa) proroku (عيسي عليه السلام):

"..WE GAVE JESUS THE SON OF MARY CLEAR SIGNS AND STRENGTHENED HIM WITH THE HOLY SPIRIT" HOLY QURAN 2:87

"..O MARY! GOD GIVETH THEE GLAD TIDINGS OF A WORD FROM HIM: HIS NAME WILL BE CHRIST JESUS, THE SON OF MARY.." HOLY QURAN 3:45

"..CHRIST JESUS THE SON OF MARY WAS (NO MORE THAN) AN APOSTLE OF GOD.." HOLY QURAN 4:171

"..AND IN THEIR (the previous Prophets') FOOTSTEPS WE SENT JESUS THE SON OF MARY.." HOLY QURAN 5:49

"AND ZAKARIYA AND JOHN, AND JESUS AND ELIAS: ALL IN THE RANKS OF THE RIGHTEOUS:" HOLY QURAN 6:85

Takođe, verovatno je interesantan i ovaj tekst, koji objašnjava islamski pogled na Isusa Hrista i čak daje neka verovanja kako je Hrist prorekao Muhamedov dolazak i razlike u verovanjima.
antioksidant antioksidant 17:25 16.09.2007

Re: ti kaži...

gordanac
Na primer, najbanalnije: da li je Allah isto što i Jahva, ako muslimani smatraju Hrista jednim od proroka?odgovor na ovo pitanje, zanimljivo je.

tacno je
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:29 16.09.2007

Ja sam

po pitanju religija pošla od toga da treba da verujem njihovim tvrdnjama da postoji jedan-više bogova, pa tek onda da ocenjujem t-n...ne verujem, te glasah n...pošto mi je pitanje zvučalo kao ono: petao ima 3 kg, koliko ima kad stoji na jednoj nozi? Za mene nema ni jednog boga, to je to...
nsarski nsarski 01:21 16.09.2007

A jel moze da se odgovori,

kao Draza Markovic svojevremeno, "ne slazem se s pitanjem".?
Konkretno:
10) Na planeti nije postojao nijedan jedini dan, a da se negde na njenim kontinentima nije vodio rat. (T? N?)

Na koji period zivota na planeti se to odnosi? Od nastanka zivota?Od nastanka coveka? Od nastanka velikih civilizacija? Od pocetka pisane istorije? Od pocetka Nove Ere?
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 01:28 16.09.2007

Re: A jel moze da se odgovori,

nsarski
Na koji period zivota na planeti se to odnosi? Od nastanka zivota?Od nastanka coveka? Od nastanka velikih civilizacija? Od pocetka pisane istorije? Od pocetka Nove Ere?

Da, i ja mislim da ima dosta nepreciznih pitanja
vucko vucko 01:29 16.09.2007

Re: A jel moze da se odgovori,


Na koji period zivota na planeti se to odnosi? Od nastanka zivota?Od nastanka coveka? Od nastanka velikih civilizacija? Od pocetka pisane istorije? Od pocetka Nove Ere?

I na koju vrstu rata se stvar odnosi? I na koju planetu? :)
nsarski nsarski 01:33 16.09.2007

Re: A jel moze da se odgovori,

Pitanje za B.Z.:

A ti, kao jedini Lone Star u Srbiji, si sada budan i vilenish?:))) Haaahaaa. To je najteze kad tako odes - nigde nema drustva za jet-lag.
Makar kompovi rade brze.
margos margos 01:36 16.09.2007

Re: A jel moze da se odgovori,

vucko
Na koji period zivota na planeti se to odnosi? Od nastanka zivota?Od nastanka coveka? Od nastanka velikih civilizacija? Od pocetka pisane istorije? Od pocetka Nove Ere?I na koju vrstu rata se stvar odnosi? I na koju planetu? :)

...izgleda da se mnogi ne slažu s pitanjima... nasmejah se dobrano:))))
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 01:37 16.09.2007

Re: A jel moze da se odgovori,


Pa dobro nisam bas jedini, ima nas:))
nsarski nsarski 01:38 16.09.2007

Re: A jel moze da se odgovori,

Sta, poveo si konjicu? (Remember Alamo!)
gordanac gordanac 01:49 16.09.2007

:))

...sa bilo kojom tvrdnjom je potpuno slobodno postupanje, može i postupak sa "IF", sve može...free mind

p.s. čubaka - T :)
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 01:50 16.09.2007

Re: A jel moze da se odgovori,


Ma ne, konjica je ostala na rancu:)
Unfuckable Unfuckable 04:26 16.09.2007

Re: A jel moze da se odgovori,

nsarski
Sta, poveo si konjicu? (Remember Alamo!)


Zdravic will never walk alone !
Unfuckable Unfuckable 04:47 16.09.2007

Re: A jel moze da se odgovori,

nsarski
kao Draza Markovic svojevremeno, "ne slazem se s pitanjem".?
Konkretno: 10) Na planeti nije postojao nijedan jedini dan, a da se negde na njenim kontinentima nije vodio rat. (T? N?)
Na koji period zivota na planeti se to odnosi? Od nastanka zivota?Od nastanka coveka? Od nastanka velikih civilizacija? Od pocetka pisane istorije? Od pocetka Nove Ere?


..pod teskom pretnjom da gresim ..mislim da je Sloboleon izjavio to chooveno - "Ne slazem se s pitanjem.."
nsarski nsarski 08:28 16.09.2007

Re: A jel moze da se odgovori,

Pa, mister Neobljubivi, nije S.M. covek koji je izmislio glupost - bilo je budala i pre njega. On je samo glupost uzdigao na vise nivoe. Neslucene, sve do skora.
Kviz pitanje. Danas citam ovakvu vest: Tadić: Mir nema alternativu pa pomislih da sam to negde cuo ranije.
Ko je prvi iskazao ovu misao o miru?

a. B. Tadic

b. Aleksandar Makedonski

c. Dzordz Bus

d. Ni jedan od navedenih
vucko vucko 11:02 16.09.2007

Re: A jel moze da se odgovori,

Odgovor je, čini mi se - (d). Koliko vidim na google, tako se zove knjiga Mihaila Gorbačova....
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 02:19 17.09.2007

Re: A jel moze da se odgovori,

Unfuckable
Zdravic will never walk alone !

U 2 bro!
Nemanja_K Nemanja_K 02:29 18.09.2007

Re: A jel moze da se odgovori,

Da postojao je period bez ratova, makar jedan za koji znam. Posle Drugog Svetskog Rata je bio mir na celoj Zemlji u trajanju od 2 nedelje.

Olga Medenica Olga Medenica 01:30 16.09.2007

Ovako:

1: religije ne bave se (u)pravdom vec ideologijom, dakle, po pravilu nisu u pravu i po pravilu to nije ni bitno
2: ratovi su nepravedni (rat=ofanziva, defanziva, odbrana nije rat, samo pod tim uslovom. Mada, Gandi je uspeo i u defanzivi bez rata)
3: na kraju krajeva, tehnicki, tacno
4: ovo ne mozemo da znamo
5: ni ovo ne mozemo da znamo
6: 100% netacan, svi uvek zavide efikasnom arhitekti / graditelju (znam ja iz prve ruke) Djavoli pakosni.
7: pojma nemam (al' nema ni veze) negde smo se razdelili (al' nije ni cudo) bas smo razliciti.
8: mozda su i bili ugrozeni ali su definitivno zrtva svoje gluposti, lenjosti, nadobudnosti i metiljavosti ("glava 'oce a dupe shklopoce)
9: nece
10: verovatno
11: ne volim rec nacionalizam pa iako je ovo pitanje/ definicija umesno / na necu se istim ni baviti (evo mene u sred predrasude, never say never)
12: tacno (please, ne brkajmo socijalizam i komunizam)
13: tacno
14: tacno, ali never say never, opet
15: tacno, svi politicari su isti u svakom trenutku ali variraju kroz istoriju (kao duzina suknje i visina stikle)
16: netacno, ona je i dobra i losa
17: tacno
18: netacno, u regionu? centralna Evropa = tacno, Balkan = verovatno netacno, svet =definitivno netacno
19: definitivno tacno, samo NVO nije = koka (finansirana sa zapada) koja nosi zlatna jaja i visoke plate dobro povezanim vacharama iz "lokala". If SO onda netacno. Najuspesnije NVO su lokalna udruzenja entuzijasta, altruista itd. koji rade na sopstveno gorivo a ne za masnu platu (znam, ovde ima sila i jednih i drugih)
20: tacno, znaju u okviru svog neznanja, tupavosti i nedostatka svesti i obrazovanja. Ali, tako je svuda, kad bolje razmislim.
21. Srbija ima i ozbiljnije probleme nego sto je clanstvo u EU. Ogroman broj Srba (cak na ovom Blogu) navija za clanstvo motivisano VIZAMA? To ne mogu preozbiljno da shvatim. Da li od nas zavisi? Paaaa, od nas je zavisiLO, a kako stvari stoje, u ovim uslovima, dok se mi dokopamo clanstva dotle ce se i EU raspasti (jer i to je samo jedna faza). Anyway, da nam je stvarno vazno mi bi se ozbiljnije potrudili da udjemo u "klub".

Ouuups. Al' sam se naradila!
Kako sad da prebrojim tacno (1) netacno(2) i neutralno (0)?

gordanac gordanac 01:50 16.09.2007

:))))

6: 100% netacan, svi uvek zavide efikasnom arhitekti / graditelju (znam ja iz prve ruke) Djavoli pakosni.

:)))))
e, ulepšala si mi noć!
Olga Medenica Olga Medenica 02:03 16.09.2007

Re: :))))

He!
I ti meni.
nsarski nsarski 09:19 16.09.2007

Re: Ovako:

Koji streber ova Olga! Sve tacku po tacku, uredno, i jos se izvinjava.
Eto dokle stignu ljudi koji skolu zavrse sa odlicnim uspehom i primernim vladanjem. Svaka cast!
dunjica dunjica 12:24 16.09.2007

Re: Ovako:

religije ne bave se (u)pravdom vec ideologijom


Olga, je l´ moze objasnjenje ove tvrdnje? Bas bode usi/oci ta generalizacija, a i onako ne shvacam poruku
Olga Medenica Olga Medenica 13:53 16.09.2007

Re: Ovako:

1) Ako su sve religije u pravu, onda ima onoliko (ili više) bogova koliko ima religija, pa nikako ne mogu biti u pravu one religije koje tvrde da postoji samo jedan bog. (T? N?)


Drugim recime, ni jedna religija nije u pravu,
a pisac je valjda sa "u pravu" hteo da kaze ispravne, validne, podjednako vredne postovanja....

Tako bar ja shvatam.
Gordana Vasić Gordana Vasić 02:58 16.09.2007

Eeee...

... a ja "potrčala" da odgovaram na nejasna pitanja, pa se još izvinjavam.
Strašno!
zekkah zekkah 04:11 16.09.2007

Opipavanje pulsa

Jako lepo srocen upitnik o stereotipima...Moram reci da prema autorki bloga osecam duboko postovanje i zaista je smatram za svojevrsnog Prometeja u zemlji cuda.Zelim nesto da primetim,iako sam svestan da trolujem.Izuzetno cenim i vas i Bozu i Vlahovica i mnogo izuzetno pametnih,dobrih i sposobnih ljudi u DS-u.STA SE DESILO?Zasto ste se povukli pred huljama i karijeristima?Zaista mi se place kada procitam vesti...JA NECU BIRATI IZMEDJU DVA VOJINA KANDIDATA.Promene u ovoj zemlji su se pocele dogadjati kada je moja generacija dobila pravo glasa-96.Pokusali smo napraviti nesto lepo,bolje i zdravije.Stotinak dana sam se mrzo' pred kordonom specijalaca i bio spreman da ako treba zaglavim i zatvor verujuci da bi to zrtvovanje imalo smisla jer sam verovao u ideju i ljude koji su je personifikovali.Danas se osecam prevarenim i utuceno.Jesam 2004. glasao Borisa,jer sam verovao da ce biti garant i otelotvorenje jedne tako divne vizije,jednog tako neponovljivog coveka.STA SMO DOBILI?Sanitarni otklon!?Zahvaljujuci Zoranu ja nisam otisao iz ove zemlje,a mogao sam...Ne zelim da verujem da sam pogresio.Na proslim izborima sam glasao za LDP-razlog je sto sam prepoznao odlucnost da se sa sljamom raskrsti jednom zauvek.Ne zelim velicati LDP,zelim samo izraziti svoje duboko zaljenje zbog sunovrata DS-a.Ne zelim da se ovaj post shvati kao bilo kakav atak na DS.Samo zelim da se probudite iz ovog kosmara.Sa bi danas Zoran rekao na sve ovo kada bi kojim slucajem ustao iz groba?Verovatno bi se vratio u isti...Bio bih verovatno u top 100 najsrecnijih ljudi ikad,kada bi DS ponovo vodili ljudi koje je Zoran izabrao za svoje najprisnije saradnike!A to nije nemoguce.
Vama i mnogim vrlim ljudima iz DS-a zelim zaista sve najbolje,kao i da jednom zaista dodjete do poluga moci,da zajedno materijalizujemo jednu lepu viziju i konacno zazivimo kao ljudi.A sada me slobodno banujte,ako smatrate za neophodno.Pokusao sam biti koncizan,ne zelim vam dalje "drzati bukvicu"...Pozdrav i svako dobro...

PS: Nisu svi politicari isti...
Unfuckable Unfuckable 04:31 16.09.2007

Sjajna pitanja !

,el mogu da dodam jedno ?
22) Papu cuva Bog - zato mu je dao blindirani autic (T? N?)
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 08:16 16.09.2007

slobodarske teznje nisu mit!

to kazem ja, marija na prkosima.

a za sve ovo dole, volela bih da mi neko razjasni. hvala goco!

4) Tokom XV veka u srednjovekovnoj Srbiji vodila se unutar Brankovića ogorčena borba između otomanske i ugarske "struje" među srpskim despotima, a Mara Branković je bila jedna od žena sultana Murata II. Slobodarske "težnje" su mit.(T? N?)

5) Tema i mit o izdaji Vuka Brankovića pojavljuje se u narodnim pesmama tek nakon dva veka od bitke na Kosovu i nema veze sa činjenicama. (T? N?)

6) Mit o "Prokletoj Jerini" nastao je zato što je Smederevo bilo izgrađeno neverovatno brzo za tadašnje prilike, a gradnju je vodio njen brat i taj mit je netačan. (T? N?)
nsarski nsarski 08:40 16.09.2007

Re: slobodarske teznje nisu mit!

Pa, Biljana, odgovor na pitanje broj 6 je N. (Njen brat je bio sef komisije za urbanizam, a gradnju je vodio kum koji nije dugme.)
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 09:01 16.09.2007

beda istoricizma

n od n. dobro. ta se situacija ponavlja.
gordanac gordanac 09:07 16.09.2007

:))

bingo, nsarski!
pravi si "myth buster" :))
odgovor (prema "knjiškim" izvorima) je T!
Posto je predao Beograd, despot Djuradj je poceo da zida novu
prestonicu, grad Smederevo oko 1428. godine. Radovima je ruko-
vodio Djordje Kantakuzin, brat njegove zene Jerine (Irina, Grkinja
sa Peloponeza)

i još, vezano za temu:
Posle smrti staroga despota Djurdja u Srbiji se javljaju dve politi-
cke struje turskofilska, koju su zagovarali navi despot Lazar, nje-
gov brat Grgur, bivsa sultanija Mara i Djurdjeva zena Jerina i
ugrofilska struja koju su drzali Slepi Stefan i Jelena zena despota
Lazara. Kada je 1457. godine u Rudniku umrla Jerina ostali zago-
vornici turske politike prebegli su iz Despotovine sultanu koji ih je
lepo primio.
nsarski nsarski 09:10 16.09.2007

Re: :))

Vidis?! I da rezimiramo: nema niceg novog pod kapom nebeskom, osim istorije koju ne poznajes:))
(Ja gornje detalje nisam znao, ali mi se nesto "javilo"
gordanac gordanac 09:27 16.09.2007

Re: slobodarske teznje nisu mit!

tvrdnja 5) je - tačna.
Ima objavljenih istraživanja o "naknadnoj" obradi njegove navodne "Izdaje" koja ne može naći potvrdu u istorijskim činjenicama, a pojavljuje se u narodnim pesmama nekih 250 godina kasnije.
Jedno od tumačenja je - ostao je živ, znači kriv je! Izgradnja mita o istorijskoj ličnosti kojoj kanda dugujemo kolektivno izvinjenje.

Slobodarske težnje nisu mit. - T
Da bi tvrdnja 4) cela bila tačna, morala bi biti potkrepljena podacima o borbi despota za slobodu u XV veku, a tih podataka nema, uglavnom su (naročito Djuradj) spletkarili po Porti (tako su oslepljena Marina braća).
sentinel26 sentinel26 09:55 16.09.2007

Re: slobodarske teznje nisu mit!

Meni se tekst - test dopada kao šansa da vidimo da li možemo da razdvojimo mitove od istorijskih činjenica.

Mitovi su ovom narodu nanijeli katastrofalne štete. Bilo bi dobro da se tome što prije vidi kraj.

Ja sam tekst shvatio (možda griješim) i kao mogućnost da (za sebe) preformulišem ili dodam neko pitanje.

4) Ovo pitanje ipak treba razdijeliti zbog poslednjeg stava.

5) Odgovor na ovo pitanje je - T. Pouzdani dokazi postoje i u Turskim arhivima i u arhivama SPC.

28.juna ove godine na Gazimestanu reče jedan čoek nešto što se "malko" razlikuje od mnogih ranijih izjava:
- "Knez Lazar je hteo nebesko a Vuk Branković zemaljsko carstvo". Još neko želi "korekciju i spuštanje" toga mita na neki niži nivo.

12) Ovo pitanje nije korektno i svaki odgovor predstavlja manipulaciju.
- Najprije mi još uvijek nijesmo vidjeli kako izgleda komunizam. Fašizam smo vidjeli a i sada ga ima na sceni.
- Komunizam nije nastao kao reakcija na fašizam a ni obrnuto pa ne možemo govoriti o nekoj ravnoteži niti potiranju posledica.
- Da bismo ljude koji se kolebaju pri odricanju od ideje komunizma ubijedili nije potrebno ovakvo poredjenje.


Jerry Jerry 11:08 16.09.2007

Re: :))

A zar taj Slepi Stefan nije postao ugarski kralj i još danas se slavi u Mađarskoj kao prvi mađarski kralj , i još mu se čuva kruna u mađarskom parlamentu ? I tamo se zove St. Ištvan !
gordanac gordanac 11:25 16.09.2007

ne

Grgur i Stefan Branković su oslepljeni 1441. naredbom turskog sultana Murata II. (Mara, njihova sestra je bila sultanija).Grgur se pred smrt zamonašio i kao monah German umro 1459. u Hilandaru. Iz vanbračne veze imao je sina Vuka poznatijeg kao Zmaj Ognjeni Vuk.


Stefan Branković, srednji sin despota Đurđa, bio je jedno kraće vreme vladajući despot Srbije, od Lazareve smrti 1458. do aprila 1459. kada je zbačen sa trona. Nakon pada Smedereva pod tursku vlast, Stefan je živeo u izbeglištvu, u Budimu, pa zatim kod sestre, grofice Katarine Celjske, a zatim u Dubrovnik. Odatle je otišao u posetu Skender-bega u Albaniju, gde se 1460. oženio Angelinom Arijanitom. Iz tog braka mu se rodio sin Đorđe i još dvoje mlađe dece (Jovan i Marija). Pred kraj života boravi u Veneciji, da bi se na sam kraj života našao u oronulom zamku kraj Udina,tu je i umro 1476.Sve do smrti je živeo od milostinje koju su mu slali Mlečani, Dubrovčani i Papa.
Jerry Jerry 12:03 16.09.2007

Re: ne

A ko je bio prvi Ugarski kralj , ako ne Sceti Ištvan ili slepi Stefan ?Daj Goco ne ispravljaj istoriju ne pristoji ti !
gorran gorran 12:13 16.09.2007

Re: ne

Sveti Stefan, ili Ištvan, prvi mađarski kralj, živeo je skoro pet vekova ranije...
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:35 16.09.2007

Mali dodatak, onako...

mlađa sestra Marina, Katarina, bila je udata za celjskog grofa Urha Celjskog, unuka velikog Hermana Celjskog. Urha su u opsadi Beograda, s' leđa ubili Mađari, a Katarina je oba maloletna sina sahranila i vratila se kući. Tako je i ugašena dinastija grofova Celjskih. Od njih su, Sloveniji, ostale tri zlatne zvezde na plavom polju (zastava grofova Celjskih), koje se danas nalaze na grbu i zastavi Slovenije. :)
(tek sad vidim da je Katarina ovde pomenuta, ali ipak...)
gordanac gordanac 21:46 16.09.2007

to ti pričam...

...Jelice!
Sve piše, što pomenu nsarski, ali male šanse da neko i poveruje ako je pre toga već pristao/la na predrasudu, stereotip, neki stav koji je blizak većini.
Jedna od najdragocenijh stvari koju me je naučilo je "to što si u manjini, ne znači da je većina u pravu, naprotiv!".
Treba da čuješ moje vesele rasprave sa raznima koji imaju potpuno pogrešne predstave o ljudima i događajima iz prošlosti - divota jedna!
A tek zablude iz današnjice - leledunjeranke! :))
Garantujem da većina misli da je tvrdnja pod 20) ili 21) netačna. Nije. Tačne su obe i čak je relativno lako dokazati brojkama i odlukama - ali džaba, kad čuješ "ma, znam ja!" :)) Nema od toga jačeg argumenta kod nas :))
Kazezoze Kazezoze 22:07 16.09.2007

Re: to ti pričam...

Garantujem da većina misli da je tvrdnja pod 20) ili 21) netačna. Nije. Tačne su obe i čak je relativno lako dokazati brojkama i odlukama - ali džaba, kad čuješ "ma, znam ja!" :)) Nema od toga jačeg argumenta kod nas :))

e vidish ja mislim da ne samo birachi u srbiji nego i birachi u bilo kojoj zemlji evrope nemaju pojma za shta glasaju nego im je vazhno za koga glasaju. program sa kojim politichke stranke izlaze na izbore prochita veoma mali broj glasacha, a programi su napravljeni tako da u njih ne veruju ni oni koji su ga sastavljali. najcheshce se glasa za politichara sa izrazhenom karizmom ili protiv nekog drugog politichara (po sistemu glasacu za crnog djavola samo da onaj ne pobedi).
a pod 21 srbija ce uci u evropu kada evropa to bude zheljela.
znikolic znikolic 07:14 17.09.2007

Re: slobodarske teznje nisu mit!

Slobodarske težnje nisu mit: nakon prvog pada despotovine Đurađ Branković je potrošio jako puno para da pokrene krstašku akciju i povrati despotovinu. Za te pare je verovatno mogao da dobije lepe posede u unutrašnjosti Ugarske i da u miru uživa do kraja života.

Sve ostalo pod 4, 5 i 6 je tačno, uključujući i ono o "prokletoj" Jerini.

4) Borba između dve struje je trajala do poslednjeg dana despotovine. Poznato je da je uoči konačne opsade (i pada) Smedereva jedna struja pustila tursku posadu u grad, a druga je nakon toga pobila.

5) Narodni pevači su pomešali bitku iz 1389. sa bitkom iz 1448, kada jedan od Brankovića nije pomogao hrišćanskoj vojsci.

6) U osnovi tačno. Sve srednjevekovne tvrđave su se gradile kulukom. Uz izuzetak Novog Brda (koga su verovatno utvrđivali nemački rudari i dubrovački trgovci) sve ostalo što se u Srbiji gradilo pre Smedereva je sitno. Ni nakon Smedereva nije bilo nekih velikih građevinskih poduhvata. Međutim, u Smederevu je trebalo ceo jedan grad podići iz temelja i utvrditi ga, a pri svemu tome voditi bitku sa vremenom. Naravno da jer taj kuluk narodu ostao u pamćenju, posebno kada se sve to pomeša sa strancima (Grcima i Dubrovčanima) koji su vodili gradnju. Gradnja je očigledno bila i dobro planirana i dobro izvedena, ali narod nije mogao da se snađe u tom celom mnoštvu na izgled nepovezanih i besmislenih poslova.
gordanac gordanac 07:36 17.09.2007

hvala, znikolic!

Meni je zanimljiv proces kojim ljudi biraju da poveruju narodnom pevaču, a ne istorijskim izvorima, proverljivim i dokazivim. Još interesantnije je kad se od toga izgradi "kulturni model", kad kao "primalac informacija" dobijete potvrdu prethodno usvojenih zabluda od krugova i ljudi koji bi morali sve drugo da rade osim da pretpostavljaju istorijske izvore narodnim pevačima.

Snaga volje za zabludama je ono što razlikuje uspešne i neuspešne, zato mi je zanimljivo.
znikolic znikolic 07:47 17.09.2007

Re: Mali dodatak, onako...

Interesantno je kako je kult grofova Celjskih bio razvijen u Sloveniji. Slovenac iz okoline Celja mi je do detalja ispričao kako su Urliha ubili po nalogu Habsburga, koji su sa Celjskim imali ugovor da jedni druge nasleđuju u slučaju da neko ostane bez muških potomaka. Pa su onda u Celju svi bili tužni i prelomili grb Celjskih uz reči u stilu "Još danas Celjski i nikada više."

Zašto ovo pominjem? Iza ubistva Urliha Celjskog nisu stajali Habsburzi nego Ladislav Hunjadi, njegov rival za položaj kraljevskog namesnika u Ugarskoj. Von Cilli (Celjski) nisu bili ništa veći Slovenci od Von Habsburga, i jedni i drugi su bili nemače plemićke porodice. Izgleda da mitovi nisu samo srpska specijalnost ...
gordanac gordanac 07:54 17.09.2007

pazi, kad...

...sam imala identičan razgovor! :))))
Izgleda da mitovi nisu samo srpska specijalnost ...

Naravno - tačno!.
Kakva ti je procena koliko bi ljudi pri testu TU tvrdnju takođe ocenilo tačnom? Ovde ili bilo gde.
znikolic znikolic 08:55 17.09.2007

Re: pazi, kad...

gordanac
...sam imala identičan razgovor! :))))
Kakva ti je procena koliko bi ljudi pri testu TU tvrdnju takođe ocenilo tačnom? Ovde ili bilo gde.


Sve zavisi o kojim je ljudima reč, kakav bi bio sastav tvoje ciljne grupe. Za potvrdan odgovor na ovo pitanje potrebno je znati nešto o tuđim mitovima. Koliko ljudi u Srbiji zna nešto o svetu izvan Srbije, o drugim nacijama i kulturama? Koliko ih je i dalje ubeđeno da smo mi "nebeski narod" i da "niko nema što Srbin imade"? Konačno, koliko ih je ubeđeno da srpski mitovi o kojima govorimo ustvari uošte i nisu mitovi, nego istorijska istina?

Imam za tebe bolje pitanje: Da li se Sveti Sava krstio sa tri prsta? Moraš priznati da je bomba ))
Jerry Jerry 10:35 17.09.2007

Re: hvala, znikolic!

Pa , to je onda bio pandan sadašnjem RTS-u .Ipak je pevač bio čova iz naroda , pa kome drugom da se veruje.Našem čoveku ili pismenom strancu , a može i pismenom čoveku naše nacionalnosti ?
jaksa scekic jaksa scekic 11:41 18.09.2007

Re: to ti pričam...

"ali džaba, kad čuješ "ma, znam ja!" :)) Nema od toga jačeg argumenta kod nas :))"


Ili citao sam,rekli mi ljudi koji to znaju ili rade tu i tu,to su vrhunski argumenti slusalaca Radio Fokusa,a glavni je uz "ja znam,onda ide dodatak..to je sigurno tacno,ali nece vlast da prizna"....Medjutim od kad je otisao Marko Jankovic postali su dosadni

J

PS:Moj omiljeni je "dok smo mi imali kasike i viljuske oni su jeli rukama i brisali ih o pse ispod stola"
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 11:59 18.09.2007

Re: to ti pričam...

Ima jedan moj prijatelj rođaka velikog, dobrog kao duša i tvrdoglavog. Pa kad polemišu prijatelj mu pet minuta objašnjava i argumentuje, a veliki samo na kraju ustane, raširi ruke i bilo koja da je tema kaže gromoglasno:

MA KOJE?!

:)))
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 09:53 16.09.2007

koliko sanke imaju tockova

18) Stanovništvo u Srbiji je nepismenije i neobrazovanije nego u drugim zemljama (u regionu ili svetu). (T? N?)
__________
mislim da nije, naravno ako se radi validno poredjenje, a ne na kvarno, kao ono kad pitaju africko dete koliko sanke imaju tockova.

mislim da je problem u ovome, lepo si napisala: "Uče nas u školi ili nam saopštavaju različite činjenice koje uzimamo "zdravo za gotovo"."

"misliti svojom glavom" ovde je i dalje jeres, opstrukcija, a moze da bude i nezgodno za mislioca, seti se narodne poslovice sta biva sa petlovima koji prvi kukuricu.

plus, "misliti svojom glavom" se uci i trenira. ovde je to po skolama i dalje iskorak, a ne normalno stanje. neko negde, na blogu rece, ne mogu sad da se setim ni ko ni gde - "dolaze miloseviceva deca". indoktrinirani, ispranih mozgova, neobavesteni, ljuti, uskraceni, gladni svega. horor, jel'da? i nije oportuno elaborirati sad "ko je kriv", nego kako relaksirati taj negativni naboj i osloboditi mishljenje.

nisam protiv ucenja veronauke, ali sam protiv izbora - veronauka ili gradjansko vaspitanje, a i ne razumem tu disjunkciju, sem formalno, kao, dete ima dva izborna predmeta, pa treba da izabere. sta bre da izabere? da se uputi u gradjanske vrednosti vs vere? opet konfrontacija. deca moraju da imaju priliku da pokapiraju i usvoje osnovne gradjanske vrednosti, a ko je verujuci, super, to je komplementarno, valjda.

strasno sam tuzna zbog te "miloseviceve dece", mislim da je to ozbiljan problem u koji valja uloziti i lovu i trud, dugorocno, da se ne foriraju u besne, mrgodne, destruktivne cike i tete.

pricam pre neki dan s jednom devojokom u parku, setala sam kuce. fino dete, znam joj roditelje, pametnica, blistav student. a tako puna predrasuda. za to malo vremena, rekla mi je da "crnci smrde", da su "slovenci pokvareni", da su "amerikanci glupi", svasta jos u tom stilu...

'ocu da kazem, valja tu pandorinu kutiju mrznje polako zatvarati. ako treba i sesti na nju, ko na prebukiran kofer. mnog smo laki na okidacu mrznje, na netrpeljivosti, na diskvalifikaciji.

nekad sam pravila vic od mrznje. secam se da sam pricala mojoj deci kako je mrznja prema ljudima otkacena. jedna moja drugarica vojvodjanjka mrzi filipince. ona ima deb'o razlog, kaze da su lazljivi neradnici, ima iskustvo, ne moze da ih smisli, cak je isla i na kalifornijski sud jer ih nije primala na posao. moj drug madjar mrzi kubance, radio za nekog skota u bolnici u floridi. moj pokojni ujak, nije mogao da smisli francuze, ziveo je u kanadi 60 godina i 60 godina ih mrzeo...


Secam se kada je moja cerka isla ovde u osnovnu skolu i dosla kuci s kecom iz srpskog. kaze, raspravljala se sa nastavnicom, ucili su neku narodnu pesmu u kojoj je glavna junakinja oci iskopala sebi zbog brata i sad tu ide gradacija uzasa koje je ona uradila. i trebalo je to s patosom analizirati s fokusom na ljubav, a mala se pobunila, rekla da toliko samoranjavanje nije normalno i svasta u tom stilu.

uf, izvinte na duzini





gordanac gordanac 10:03 16.09.2007

hvala, vesna

plus, "misliti svojom glavom" se uci i trenira. ovde je to po skolama i dalje iskorak, a ne normalno stanje.

Tačno.
I važi i za odrasle i za decu.
pricam pre neki dan s jednom devojokom u parku, setala sam kuce. fino dete, znam joj roditelje, pametnica, blistav student. a tako puna predrasuda.

Pitanje:
Šta misliš. čime će biti vođena pri donošenju raznih odluka:
a) fakultetskim znanem
b) usvojenim predrasudama
vucko vucko 11:05 16.09.2007

Re: hvala, vesna


Pitanje:
Šta misliš. čime će biti vođena pri donošenju raznih odluka:
a) fakultetskim znanem
b) usvojenim predrasudama

TV dnevnikom? (frustracije iz '90-tih :))
margos margos 11:52 16.09.2007

Re: hvala, vesna

gordanac
plus, "misliti svojom glavom" se uci i trenira. ovde je to po skolama i dalje iskorak, a ne normalno stanje.
Tačno. I važi i za odrasle i za decu.
pricam pre neki dan s jednom devojokom u parku, setala sam kuce. fino dete, znam joj roditelje, pametnica, blistav student. a tako puna predrasuda.
Pitanje:[[b]b]Šta misliš. čime će biti vođena pri donošenju raznih odluka: a) fakultetskim znanjem
b) usvojenim predrasudama
[/b[/b]]
Samo da podvučem, jer je važno!
margos margos 14:03 16.09.2007

Re: hvala, vesna

margos

gordanacplus, "misliti svojom glavom" se uci i trenira.


Prvi trening: usvajati izjave (statements) sa slike s početka teksta!
Jerry Jerry 11:05 16.09.2007

DS = DSS

Da li je tačno da DS nestaje i postaje DSS ?
Tačno - 100 bodova
Netačno- 0 bodova
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:59 16.09.2007

I kod mene..

..ima sedam netačnih i 14 tačnih, mada sam još na dva mesta bio u žešćoj dilemi..
No, oko 7 netačnih imam potpuno tvrdo uverenje..
Черевићан Черевићан 12:03 16.09.2007

замршеност одговора

гђо Gordanac , питања Вам лака (тко перце) но одговори нањих тешки ко тучана фуруна тјст за појединачне треба се добрано ознојати и наравски небити управу ,посебице на оне који се на познавању историје, углавном лажљиве, базирају. Јер писали су је Победници .уосталом погледајте данашња свецка догађања .шталиће оњима, ако се ико више буде у едукативном - школском футуру тиме бавио ,причати слушаоцима За неких 50 јесени.а тек коју стотину ?
елем,
мене такну Ваш упит под 1 ,као што је и ред спочетка кренути, па се ево присетих шта би отом тешконадјебиви б.пекић , можда казао
mogućnost je uvek jedna energija, svemogućnost sveenergije. Da je ništa jedno energično ništa, jedno ništa koje u svom apsolutnom nepostojanju ima sebe kao čistu energiju jednog apsolutnog postojanja, ciklično iz svojih neizvesnosti izvedenog, dokazuje se time što postoji nešto, (pa ma postojalosamo jedno nešto kao iscrpljenje nužnosti neke neizvesnosti ničeg). Određenošću postojećeg bića tvrdi se energična neodređenost nebića. Samim postojanjem dokazuje se da apsolutno nepostojanje ima u sebi (kao sebe) svu energiju za njegovu egzistenciju.

Шта наово (не)јасније, ја, јааадо , додати могу. А?
gordanac gordanac 22:40 16.09.2007

eh, čerevićan

podsetio si me Pekića i događaje iz 91/92...
i njegovih rečenica:
* "Svijet malih ljudi na velike istine nikad nije spreman. Čak i papa bi se smrtnički uplašio ako bi mu se dokazalo postojanje boga."
* "Kad čovjek ostane u mraku, ne traži onoga ko je ugasio svijeću, nego drugu svijeću."
* "Ogledalo je manje tu da nam pokaže ono što je ispred njega koliko da sakrije ono što je iza njega."
* "Apsolutna sloboda moguća je jedino van razuma, u ludilu. Samo u ludilu sve je moguće."
* "Čovjek uvijek radi protiv sebe. To je u njegovoj prirodi."

Napiše čovek knjigu i nazove je "Atlantida".

Borislav Pekić
Jerry Jerry 12:19 16.09.2007

Istorija

Poznato je da mi klasičnu istoriju imamo od rimske imperije , a šta bi tek bilo da su tu istu istoriju pisali na primer Huni ili Vandali , Germani ili Gali , pa čak i drevni Atinjani , možda da su je Dačani pisali ?I drugi tzv. Varvari kako ih je nazivala Rimska imperija , istorija bi bila drugačija !
margos margos 12:19 16.09.2007

Tačno

19) Nevladine organizacije su neophodne za razvoj normalnog, uređenog društva. (T? N?)

Kod velikog broja ljudi je NVO tj NGO = neprijatelji tj. petokolonaši tj kvislinzi.

Imam vrlo 'tvrdu' prijateljicu. Trenira mi toleranciju, strpljenje...
Prilikom osnivanja jednog Udruženja građana, pozovem i nju, da bude među osnivačima.
Prođe neko vreme, ona, gledajući nešto na tv-u krene da psuje sve NVO, te ovakvi su, te onakvi su... te svi su isti, sve su to ista g...., a ja se setim, pa kažem 'Jesi sigurna da su svi NVO isti? I da su svi ista g....a?' Ona, naravno, još ljuće napada.... a ja samo čekam da kažem da onda pljuje i po sebi, jer je član, i ne samo član, nego osnivač jedne NVO.
Sad razmišlja pre nego što izgovori rečenicu protiv NVO-a.

Predrasude... predrasude...
Samo da ne uletimo u predrasude o ljudima koji imaju predrasude!

PS 19) Tačno
vucko vucko 12:39 16.09.2007

Re: Tačno

19) Nevladine organizacije su neophodne za razvoj normalnog, uređenog društva. (T? N?)

E sad - kokoška ili jaje? Šta kažete na: Društvene organizacije su proizvod normalnog, uređenog društva. Posledica su činjenice da, u dobro uređenom društvu, državna uprava nije izvor i stecište svega.

Negde pri početku knjige "Undercover economist" ima sledeći detalj: pitao u neka crvena vremena neki visoki sovjetski državni činovnik: "Ko upravlja snabdevanjem Londona hlebom" i začudio se da je odgovor: niko.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:46 16.09.2007

Re: Tačno

animozetet i izgradjena netrpeljivost prema nvo je nasledje milosevicevskih vremena, toliko je trubljeno da su to sve go izdajnik do izdajnika, da su tetovirali u mozgove ljudima. a tetovaze duuugo ostaju.

e pa posto su sad svi nvo, valja to pominjati, bar ja radim, pa onda iskopam neku neutralnu ili tvrdo desnu, za primer, po sistemu, "jel na ovu mislis".

sticajem uvrnutih okolnosti, upoznam drugaricu, poznatu aktivistkinju i "izdajnika" sa drugom, koji je sjajan u svojoj profesiji, ali neopevano klerikalno nastrojen i sve sto uz to ide u paketu i tako, druzili se oni na malom prostoru i kaze on meni, posle, e sjajna ti je drugarica, kakva pametna zena, fasciniram sam, prava srpkinja:))) ne, nisam ga zezala, ja se uvek veselim kad svice, nisam ga ni ispravljala oko "prave srpkinje", nije joj to nacionalnost, ali i nije bitno, bio je to kompliment.

dunjica dunjica 12:50 16.09.2007

Re: Tačno

Vučko, podsjeti me na jednu doživljenu anegdotu iz istih vremena, samo kod nas.

U gimnaziji na satu marksizma pita profesorica moju kolegicu, inace vanrednu matematičarku, što je društveno vlasništvo? A ova, djevojka koja logički razmišlja, ali nije voljela bubati, odgovori: "Kada ne znamo tko je vlasnik." Uuuu, kako se profka razljutila... Moja kolegica je završila na popravnom iz marksizma, mislim jedina na školi.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:53 16.09.2007

Re: Tačno

Vesna Knežević Ćosić
animozetet i izgradjena netrpeljivost prema nvo je nasledje milosevicevskih vremena, toliko je trubljeno da su to sve go izdajnik do izdajnika, da su tetovirali u mozgove ljudima. a tetovaze duuugo ostaju.

e pa posto su sad svi nvo, valja to pominjati, bar ja radim, pa onda iskopam neku neutralnu ili tvrdo desnu, za primer, po sistemu, "jel na ovu mislis".

sticajem uvrnutih okolnosti, upoznam drugaricu, poznatu akticistkinju i "izdajnika" sa drugom, koji je sjajan u svojoj profesiji, ali neopevano klerikalno nastrojen i sve sto uz to ide u paketu i tako, druzili se oni na malom prostoru i kaze on meni, posle, e sjajna ti je drugarica, kakva pametna zena, fasciniram sam, prava srpkinja:))) ne, nisam ga zezala, ja se uvek veselim kad svice, nisam ga ni ispravljala oko "prave srpkinje", nije joj to nacionalnost, ali i nije bitno, bio je to kompliment.


Nije neprijateljstvo prema NVO samo nasleđe Miloševićevog vremena. To je pre svega produkt palanačke i totalitarne svesti, totalitarne političke kulture.
Recimo, Putin nije to naslađe pa ima identičan stav prema NVO..Isto se događalo u Hrvatskoj u Crnoj Gori, po drugim delovima sveta...

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:00 16.09.2007

Re: Tačno

pa i u rusiji i u hrvatskoj (crna gora je imala miloseviceve trubace) nvo su prvo krenule kao organizacije koje su u svom opisu imale rad na inauguraciji civilnog drustva, demokratije, tolerancije, dakle taj uzasni multikulti stav i ni najmanje nisu radosno primane, naprotiv, vidjene su kao "neprijateljske", a aktivisti kao "neprijatelji", "izdajnici", "nepatriote".

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:22 16.09.2007

Re: Tačno

Nije neprijateljstvo prema NVO samo nasleđe Miloševićevog vremena. To je pre svega produkt palanačke i totalitarne svesti, totalitarne političke kulture.
Recimo, Putin nije to naslađe pa ima identičan stav prema NVO..Isto se događalo u Hrvatskoj u Crnoj Gori, po drugim delovima sveta...


Drago, nemam nish' protiv dijagnoze "palanacka i totalitarna svest", ok je, naravno, ali mi ovo "svest" opasno tukne na razvodnjavanje, ljude koji su bili osnivaci i aktivisti nvo devedesetih godina bili su izlozeni pravom teroru i satananizaciji, vrlo aktivan rad, nish' svest i bakraci.

Vi ste, prema arhivi Danasa, godine 1993. bili gradonačelnik Knina i ministar informisanja u Vladi Milana Babića. Nemam informaciju da je vlada Milana Babica tada pozdrzavala rad NVO.

Nemojte me pogresno razumeti zbog pisanja ovog podatka. Kapiram vas sadasnji rad i respektujem.
dunjica dunjica 13:26 16.09.2007

Re: Tačno

a aktivisti kao "neprijatelji", "izdajnici", "nepatriote".

i strani plaćenici, često puta čula.

Aktiviste koji su dolazili izvana da svojim iskustvom i ostalim resursima podrže rad istih, nazivalo se, i naziva se špijunima. Ne samo u Srbiji, nego u većini društava "u tranziciji".
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:44 16.09.2007

Re: Tačno

Vesna Knežević Ćosić
Nije neprijateljstvo prema NVO samo nasleđe Miloševićevog vremena. To je pre svega produkt palanačke i totalitarne svesti, totalitarne političke kulture.
Recimo, Putin nije to naslađe pa ima identičan stav prema NVO..Isto se događalo u Hrvatskoj u Crnoj Gori, po drugim delovima sveta...


Drago, nemam nish' protiv dijagnoze "palanacka i totalitarna svest", ok je, naravno, ali mi ovo "svest" opasno tukne na razvodnjavanje, ljude koji su bili osnivaci i aktivisti nvo devedesetih godina bili su izlozeni pravom teroru i satananizaciji, vrlo aktivan rad, nish' svest i bakraci.

Vi ste, prema arhivi Danasa, godine 1993. bili gradonačelnik Knina i ministar informisanja u Vladi Milana Babića. Nemam informaciju da je vlada Milana Babica tada pozdrzavala rad NVO.

Nemojte me pogresno razumeti zbog pisanja ovog podatka. Kapiram vas sadasnji rad i respektujem.

Tamo je sve kasnije stizalo Vesna, a nije bilo ni donatora.
Negde, 1994. godine u Zapadnu Slavoniju je stigla pokojna Jelena Šantić i grupa "Most" i mislim da je to bila prva NVO koja je nešto radila u Krajini.
Vlada o kojoj govrite trajala je 7 dana...
margos margos 13:52 16.09.2007

Re: Tačno

#LinkVesna Knežević Ćosić
... ja se uvek veselim kad sviće...

:))) lepo rečeno
i ja
dunjica dunjica 15:00 16.09.2007

Re: Tačno

Drago,
prije Mosta je u Zapadnu Slavoniju stigao Suncokret / Balkan Sunflower. Evo jedan od prvih izvještaja:
Suncokret

I nisu bili jedini:
Balkan Peace Team (joint project PBI - Peace Brigades Intl, IFOR - International Fellowship of Reconciliation i WRI - War Resisters Intl; kasnije se pridružillo još 8 poznatih medjunarodnih organizacija) je u Hrvatskoj djelovao pod lokalnim imenom "Otvorene oči" od februara 1994, u Karlovcu i Splitu. U Hr su djelovali sve do kraja 99. O njihovom radu je dosta objavljivano, svakako preporučujem knjigu Barbare Müller
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:44 16.09.2007

Re: Tačno

dunjica
Drago,
prije Mosta je u Zapadnu Slavoniju stigao Suncokret / Balkan Sunflower. Evo jedan od prvih izvještaja:
Suncokret

I nisu bili jedini:
Balkan Peace Team (joint project PBI - Peace Brigades Intl, IFOR - International Fellowship of Reconciliation i WRI - War Resisters Intl; kasnije se pridružillo još 8 poznatih medjunarodnih organizacija) je u Hrvatskoj djelovao pod lokalnim imenom "Otvorene oči" od februara 1994, u Karlovcu i Splitu. U Hr su djelovali sve do kraja 99. O njihovom radu je dosta objavljivano, svakako preporučujem knjigu Barbare Müller

Da Dunjice, ali ovde je bilo reči o lokalnom NVO sektoru..
E, pamtim tu organizaciju "Otvorene oči". Čitao sam 1996. godine jedan njihov izveštaj o kolonizaciji Kistanja u Dalmaciji sa Janjevcima iz Janjeva, sa Kosova. Napisali su veoma detaljan i tačan izveštaj.
dunjica dunjica 21:10 16.09.2007

Re: Tačno

"Otvorene oči" su bili isključivo stranci i u tom smislu su imali strogu non-partisan policy, tako da nisu uzimali ni ljude koji su imali daleke rodbinske veze s našim narodima i narodnostima, zbog neutralnosti (za non-partisan neutralnost nije dobar prijevod, ali mi bolji trenutno ne pada na pamet). Zbog svog dobrog rada imali su veliki ugled internacionalno. Jedan zanimljiv i vazan detalj: prvu e-mail mrežu na Balkanu - Zamir - uspostavio je jedan aktivista "Balkan Peace Teama" ("Otvorene oči" im je bio naziv u Hr).

Ali, Suncokret je radio direktno s domaćima nevladinim sektorom zajedno.
Kazezoze Kazezoze 13:03 16.09.2007

15) Svi su političari isti. (T? N?)

Ja bih dodao josh rech 'lazhovi' - tachno
blackbox blackbox 14:33 16.09.2007

Tačno? Netačno?

Moram da pohvalim vas izbor tema, ali ovo što ste danas postavili obuhvata najmanje toliko tema koliko i pitanja, što je i dobro i nije, sa aspekta prostora za odgovor i komentar. S druge strane, to daje široke mogućnosti svakome da se koncentriše na ono što ga interesuje.
Bez pretenzija da su moji odgovori i komentari jedino tačni, ja ću ih ponuditi.
1.- Možda bi bilo lakše da je pitanje glasilo da li je bog jedan.Ipak odgovor je N.
Biće pre da ako postoji bog, on je jedan, a različite religije su nastale na različitim kulturnim i istorijskim osnovama.Dakle različito ga tumače- zloupotrebljavaju. To vam je kao što imate spektar partija koje imaju prefiks demokratski, medjusobno suprostavljenih, a valjda je demokratija nesporna ili jeste ili nije.)Doduše DSS govori o patriotskoj demokratiji ili demokratskom patriotizmu, valjda oni znaju šta su mislili) .
Postojanje razlicitih religija je samo potvrda njihove aspiracije da , u ime boga, i pozivanjem na nebeski vladaju zemaljskim svetom, Otud aspiracije svih crkava da postanu državne religije, otud islamski findamentalizam, veoma zapažen angažman svih verskih zajednica na našim prostorima da raspire patriotizam svome stadu i suprostave ga drugom.
Zar bi da su pravi vernici u boga verski poglavari mogli huškati narode jedne na druge i blagosiljati unijanja.
2.- T -Istorijski posmatrano, oslobodilacki i odbrambeni su pravedni. Nadamo se da je ta epoha u razvoju ljudskog društva prevaziđena.
3. bilo je svega. odgovor bi morao biti mnogo kompleksniji nego T/N.Bolje reći nacionalističko izživljavanje. Jedni kao hoće da odu , mi im kao ne damo.Jedni hoće da ostvare tisućljetnu težnju i stvore državu, drugi da konačno ujedine srpstvo, treći vide šta rade veliki pa i oni prave državu. To je bilo vreme totalne destrukcije, stradanja naroda ali i nastanak novih profitersko-kriminogenih elita.
Bilo je odličnih odgovora u vašem blogu SFRJ – šta smo imali..
4. T
5. T. Kao što je tačno i da je SPC počela obeležavati Vidovdan tek krajem XIX veka, da bi od toga sada napravila ”mit i stožer duhoivne vertikale srpstva”.Nije valjda da do tada nisu znali kada se odigrao Boj na Kosovu.
6.T
7.- T. Verovatno od Vaseljenskog sabora kada je odbila sopstveni predlog prihvatanja novog kalendara, koji je uradio član njene delegacije Milanković.Nisam baš siguran da li od tada.
8.N.Ovo je povezano sa pitanjem pod br.3. Bio je sigurno ugrožen koncept projektovan po Memorandumu SANU i salonskih nacionalista. Pitajte sada proterane Srbe da li im je bilo bolje onda ili sada.Kome je uopšte sada bolje osim nekima.
E pade mi na um pitanje za vas u vezi državljanstva, o čemu raspravlja Narodna skupština.Kako to da SRJ kao sukcesor, dakle i Srbija u njenom sastavu, nije davala državljanstvo Srbima izbeglim i proteranim iz BiH i Hrvatske (koje je kao majčica ili maćehica, svejedno, primila), a sada po hitnom postupku kopiramo hrvatski model i dajemo državljanstvo svakom ko kaže da je Srbin ili obeca da ce postati. Pa to čak nudimo državljanima susedne međunarodno priznate, po nekima kvazi, države. Istovremeno se zaklinjemo da će Srbija biti faktor stabilnosti u regionu. Je li stabilno destabilizovati susedne države?
9.Apsolutna ne, ali se treba nadati i boriti da joj se što više približi.
10.- T, verovatno ako bi imali u vidu oriužane sukobe svih oblika, obima i intenziteta.
11.U našim, balkanskim okvirima, nacionalizam je nacionalizam i ne slažem se da postoji dobar i loš. Svaki je loš u smislu da neminovno vodi u sukobe.Bez obzira na pojavne oblike on se bazira na etnosu. Politički nacionalizam shvatam kao nacionalističku politiku. Državni ili, kako kažete, demografski nacionalizam u smislu držva-nacija kao u Francuskoj ili SAD može se posmatrati prema vani, ali bi u određenim uslovima i kod njih moglo doći do homogenizacije i, netrpeljivosti, pa i sukoba po etničkom osnovu.
12.-Apsolutno netačno.Pogotovo u našem slučaju.
13.T
14. Naravno da je u Srbiji moguća demokratija, građansko društvo i ekonomski razvoj.
15.- Svakako da nisu.
16.- ima prednosti i nedostataka ali je tu.
17.ima slučajeva ali ne treba generalizovati.Sustina je u tome koliko su garantovana gradjanska prava i sigurnost, dakle i njima kao gradjankama.
18.-u odnosu na Finsku T, u odnosu na region i svet apsolutno N.
19.- NVO se opodrazumevaju u normalnom i razvijenom društvu, a diskutabilno je da li su bas one odlučujuće za razvoj, valjda to trebaju da obezbede državne institucije, uključujući i mogućnosti za aktivnosti, kompatibilne, nevladinog sektora.Ne treba glorifikovati značaj i moć NGO ali ih ni tretirati kao izdajnički i remetilački fakor i strane ekspoziture.
20.-N.
21.-verujem da hoće, ali, iako u najvećoj meri to zavisi od Srbije, ne bih rekao apsolutno i isključivo.
dunjica dunjica 14:49 16.09.2007

Re: Tačno? Netačno?

Otud aspiracije svih crkava da postanu državne religije,

Pretpostavljam da mislite na katoličku Crkvu u Hrvata i SPC u Srba. Paušalna tvrdnja o apiracijama SVIH crkava je suprotna praksi znatnog broja manjinskih vjerskih zajednica (one što se zlonamjerno nazivaju sektama), svuda, pa i na našim prostorima. Da se lako provjeriti.

veoma zapažen angažman svih verskih zajednica na našim prostorima da raspire patriotizam svome stadu i suprostave ga drugom.

Na sreću, i opet - nisu svi isti. Pa čak ni unutar jedne Crkve / vjerske zajednice, pa makar se radilo o njenom brojčano neznatnom dijelu. Npr. kako bismo mogli protestantske vjerske zajednice ili budističke ili hinduističke ili neke druge, za naše podneblje atipične vjerske zajednice, okarakterizirati kao raspirivače ovog ili onog nacionalizma ili "tek" patriotizma?
blackbox blackbox 15:07 16.09.2007

Re: Tačno? Netačno?

to dunjica
Pretpostavljam da mislite na katoličku Crkvu u Hrvata i SPC u Srba

tačno tako.
Na sreću, i opet - nisu svi isti.

tačno tako. Mislio sam na vodeće verske zajednice na našem podneblju, odnosno katoličku, SPC i IVZ, preciznije delove istih koje su se u tom smislu angažovale, a vrhovi se nisu od njih orgađivali.

Hvala vam na korekcijama
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:33 16.09.2007

Pomesali ste babe i zabe

Hm. Mozda vam je namera bila dobra, jer uvodne reci su ispravne, ali sam upitnik je idiotski srocen, a narocito onaj deo koji se odnosi na – Srbiju. S tim u vezi, podsecam vas da, prema pisanju medija, u Engleskoj je nedavno pokrenuta kampanja protiv besmislenih uputstava, koja nista ne znace ili su idiotska, kao molba policije “da se ne cine kriminalna dela”, ili upozorenja kao “Paznja, mokar kolovoz u slucaju kise”, “Opasnost od pospanosti” na kutijama lekova protiv nesanice, i tabla na kojoj pise “Paznja, kraj keja” postavljena na kraju keja, ili uputstvo za upotrebu pegle koje kaze da “Ne treba peglati odecu dok je na ljudima”!?
Takva besmislena pitanja, kao da su upucena debilima, jesu u vasem upitniku: 8) Srbi su u SFRJ bili ugroženi. morali su odbraniti svoje interese i ne snose nikakvu krivicu za ratne sukobe, a Srbija je žrtva zavera svetskih sila (T? N?) 14) U Srbiji demokratija, građansko društvo i ekonomski razvoj nisu mogući. (T? N?) 18) Stanovništvo u Srbiji je nepismenije i neobrazovanije nego u drugim zemljama (u regionu ili svetu). (T? N?) 20) Birači u Srbiji uvek znaju i zašto i za koga (čega) glasaju i ta tvrdnja se može dokazati prikazom rezultata izbora. (T? N?) i jos neka. Glupo je davati odgovore na glupa pitanja. Zapravo, ideja nije losa, ali pitanja su lose srocena.
Unfuckable Unfuckable 17:42 16.09.2007

Re: Pomesali ste babe i zabe

vladimir petrovic
Hm. Mozda vam je namera bila dobra, jer uvodne reci su ispravne, ali sam upitnik je idiotski srocen, a narocito onaj deo koji se odnosi na – Srbiju. S tim u vezi, podsecam vas da, prema pisanju medija, u Engleskoj je nedavno pokrenuta kampanja protiv besmislenih uputstava, koja nista ne znace ili su idiotska, kao molba policije “da se ne cine kriminalna dela”, ili upozorenja kao “Paznja, mokar kolovoz u slucaju kise”, “Opasnost od pospanosti” na kutijama lekova protiv nesanice, i tabla na kojoj pise “Paznja, kraj keja” postavljena na kraju keja, ili uputstvo za upotrebu pegle koje kaze da “Ne treba peglati odecu dok je na ljudima”!?
Takva besmislena pitanja, kao da su upucena debilima, jesu u vasem upitniku: 8) Srbi su u SFRJ bili ugroženi. morali su odbraniti svoje interese i ne snose nikakvu krivicu za ratne sukobe, a Srbija je žrtva zavera svetskih sila (T? N?) 14) U Srbiji demokratija, građansko društvo i ekonomski razvoj nisu mogući. (T? N?) 18) Stanovništvo u Srbiji je nepismenije i neobrazovanije nego u drugim zemljama (u regionu ili svetu). (T? N?) 20) Birači u Srbiji uvek znaju i zašto i za koga (čega) glasaju i ta tvrdnja se može dokazati prikazom rezultata izbora. (T? N?) i jos neka. Glupo je davati odgovore na glupa pitanja. Zapravo, ideja nije losa, ali pitanja su lose srocena.


...pa ko ti brani da ti srochish bolja pitanja... ?
Mada ...glupo je davati replike na glupe postove...al eto
gordanac gordanac 17:45 16.09.2007

nisu

pitanja, već TVRDNJE. Nije upitnik, već test o tačnosti ili netačnosti tvrdnji.
Vaš slobodan izbor je da procenite šta je tačno, a šta netačno.
A Vi ste ipak odgovorili.
I SVE se odnosi na Srbiju.
Vaš komentar mi je dokaz da je izgleda odlično "sročen". )
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 17:57 16.09.2007

Re: Pomesali ste babe i zabe

Takva besmislena pitanja, kao da su upucena debilima, jesu u vasem upitniku: 8) Srbi su u SFRJ bili ugroženi. morali su odbraniti svoje interese i ne snose nikakvu krivicu za ratne sukobe, a Srbija je žrtva zavera svetskih sila (T? N?) 14) U Srbiji demokratija, građansko društvo i ekonomski razvoj nisu mogući. (T? N?) 18) Stanovništvo u Srbiji je nepismenije i neobrazovanije nego u drugim zemljama (u regionu ili svetu). (T? N?) 20) Birači u Srbiji uvek znaju i zašto i za koga (čega) glasaju i ta tvrdnja se može dokazati prikazom rezultata izbora. (T? N?) i jos neka. Glupo je davati odgovore na glupa pitanja. Zapravo, ideja nije losa, ali pitanja su lose srocena.

Vladimire, da li biste bili ljubazni da obrazložite?

Goco, ja imam 9 N i 12 T. Mislim da se moji i tvoji odgovori razlikuju u optimizmu.
Ali moram da ti priznam da me ovo podsetilo na test iz psihologije koji smo imali na fakultetu: 50 tvrdnji, obeležite da li su T ili N. Tvrdnja u testu je - a se sastoji od b i c (a - pamćenje, ostalo se ne sećam, reprodukovanje, zadržavanje, šta li), a tačno je po definiciji da se sastoji od b, c i d. Tako dobijemo da je tvrdnja i T i N, jer a se sastoji od b i c, to je tačno, ali nije tačno jer nedostaje d. Pa još tačno obeležiš 30 manje više takvih tvrdnji, a 10 pogrešiš, pa ti profesor od onih 30 tačnih oduzme 10 netačnih i padneš ispit i kaže - Sad kad bismo zaustavili na ulici bilo kog prolaznika znao bi tačno da odgovori pola pitanja iz psihologije, a pola ne bi znao, dakle to je 0.
nsarski nsarski 18:10 16.09.2007

Re: Pomesali ste babe i zabe

Wow!
Goco, ja imam 9 N i 12 T. Mislim da se moji i tvoji odgovori razlikuju u optimizmu.
Ali moram da ti priznam da me ovo podsetilo na test iz psihologije koji smo imali na fakultetu: 50 tvrdnji, obeležite da li su T ili N. Tvrdnja u testu je - a se sastoji od b i c (a - pamćenje, ostalo se ne sećam, reprodukovanje, zadržavanje, šta li), a tačno je po definiciji da se sastoji od b, c i d. Tako dobijemo da je tvrdnja i T i N, jer a se sastoji od b i c, to je tačno, ali nije tačno jer nedostaje d. Pa još tačno obeležiš 30 manje više takvih tvrdnji, a 10 pogrešiš, pa ti profesor od onih 30 tačnih oduzme 10 netačnih i padneš ispit i kaže - Sad kad bismo zaustavili na ulici bilo kog prolaznika znao bi tačno da odgovori pola pitanja iz psihologije, a pola ne bi znao, dakle to je 0.


A jel moze sada in slow motion, za nas sa manjim kapacitetima? :))) Na nekoliko mesta se ponavlja slovo "a", te nije jasno da li je to "a" deo odgovora na testu (a,b,c,d), ili je prosto veznik, a nije naglaseno.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 18:16 16.09.2007

Re: Pomesali ste babe i zabe

50 tvrdnji, obeležite da li su T ili N. Tvrdnja u testu je - a se sastoji od b i c (a - pamćenje, ostalo se ne sećam, reprodukovanje, zadržavanje, šta li), a tačno je po definiciji da se sastoji od b, c i d. Tako dobijemo da je tvrdnja i T i N, jer a se sastoji od b i c, to je tačno, ali nije tačno jer nedostaje d.

Evo boldovala sam :))) Ali tako je bilo majke mi. Padali ljudi godine godinama zbog testa iz psihologije.
vucko vucko 18:36 16.09.2007

Re: Pomesali ste babe i zabe

A jel moze sada in slow motion, za nas sa manjim kapacitetima? :))) Na nekoliko mesta se ponavlja slovo "a", te nije jasno da li je to "a" deo odgovora na testu (a,b,c,d), ili je prosto veznik, a nije naglaseno.


Ispit vožnje, pita Piroćanca najbliži do njega: "Koji je odgovor na pitanje 17? A,B,C, ili D?
Piroćanac: Ce, be!
Komšija: C ili B?
Piroćanac, Ce, be! Ce!
Komšija: Pa čekaj, C ili B?
Piroćanac: A be, ce be, de!

nsarski nsarski 18:44 16.09.2007

Re: Pomesali ste babe i zabe

Znaci ovako:
U ovaj lokal sluzu rostilj: jagnjetje, svinjetje, teletje i piletje.
Koji rostilj sluzu u ovaj lokal:
a. Jagnjetje i svinjetje
b. Teletje i piletje
c. Svinjetje i pilecje
d. Nista od gore navedenog - samo pljesku.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 18:44 16.09.2007

Re: Pomesali ste babe i zabe

:))))
negros negros 21:03 16.09.2007

Re: nisu

Moj rezultat je za 7 tvrdnji - N (netačno) i 14 - T (tačno).


moj rezultat je suprotan - 14 N i 7T

1-N
2-T
3-N
4-T
5-T
6-T
7-N
8-N
9-N
10-N
11-N
12-N
13-N
14-N
15-N
16-T
17-T
18-N
19-T
20-N
21-N

POZ
antioksidant antioksidant 21:34 16.09.2007

14

U Srbiji demokratija, građansko društvo i ekonomski razvoj nisu mogući.

demokratija - moguce
gradjansko drustvo - nije moguce
ekonomski razvoj - moguce
Vlasta Vlasta 21:53 16.09.2007

Uh

Vi svi znate odgovor na 14 pitanje?
antioksidant antioksidant 07:39 17.09.2007

Re: Uh

Vlasta
Vi svi znate odgovor na 14 pitanje?

nije pitanje, nego tvrdnje u koje ti verujes kao tacne ili netacne (ili si u sredini/nedoumici/sivoj zoni/mozda prostoru...)

ja verujem u gornja 3. mozda cu jednog dana razmisljati drugacije (verovatno, bilo bi glupo da me za 40 godina pokrecu iste stvari) ali sada je ovako

pozdrav
Vlasta Vlasta 08:14 17.09.2007

Re: Uh

Jasno mi je da nije pitanje, toliko mogu da razumem, ali ovo je jedina tvrdnja za koju ne mogu sa sigurnošću da kažem da li je te ili nete. Mislim da je N, volela bih da je N, ali sumnjam, iskreno.
kata kata 07:37 17.09.2007

rezultat

Moj rezultat je - 14 netacno, 7 tacno. Za mene su tacne tvrdnje pod 5, 6, 7, 10, 17, 19, 21. Sve ostale su mi ili diskutabilne, ili se apsolutno ne slazem. Dakle, mislim da:

5) Tema i mit o izdaji Vuka Brankovića pojavljuje se u narodnim pesmama tek nakon dva veka od bitke na Kosovu i nema veze sa činjenicama.

6) Mit o "Prokletoj Jerini" nastao je zato što je Smederevo bilo izgrađeno neverovatno brzo za tadašnje prilike, a gradnju je vodio njen brat i taj mit je netačan.

7) Srpska pravoslavna crkva ima taj naziv od 1921.

10) Na planeti nije postojao nijedan jedini dan, a da se negde na njenim kontinentima nije vodio rat.

17) Žene nemaju ista prava kao muškarci, one su objekt direktne ili indirektne društvene diskriminacije

19) Nevladine organizacije su neophodne za razvoj normalnog, uređenog društva.

21) Srbija će biti članica EU, a samo od Srbije zavisi kada će se to desiti.


Sa svim ostalim tvrdnjama se ne slazem. Jesam li Mile Kontras?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana