Biz| Društvo| Ekonomija| Hronika| Nauka

I Nobelovci se primaju, zar ne?

Time Bandit RSS / 19.03.2009. u 04:18

Money.jpg

i oni kao i svi drugi koji su dobrovoljno i zajedničkim sredstvima omogućili Bernie Madoff-u da izgradi najveću piramidalnu prevaru u istoriji, a koja je do sopstvenog kraha uspela da usisa od 50 do 65 milijardi dolara.

Elie Wiesel, Bernie-v Nobelovac, je bez velikog razmišljanja žrtvovao 15.2 miliona dolara, kako svojih tako i svih novčanih sredstava svoga udruženja, a kroz ovu neuspešnu piramidalnu investiciju. Na kraju, kada je bilo jasno da je sve nepovratno izgubio, smogao je snage da bude originalan u predlaganju moguće kazne za Bernija. 

Elie predlaže svakodnevno, 24 / 7 (reklo bi se i danju i noćom), naizmenično video svedočenje unesrećenih štediša, a koji bi i audio i vizuelno uznemiravali Benija do kraja njegovog života, tj doživotne zatvorske kazne. Berni može da se nada paketu do 150 godina robije, obzirom na prihvatanje svih 11 tačaka optužnice, ali ipak ostaje na sudiji da na osnovu raspoloživih dokaza u Junu ove godine odredi jedinstvenu kaznu.

Finansijske prevare, čemu?

Većina prevarenih štediša smatra da su državne finansijske institucije saučesnici Berniju u ovom poslu jer su mu dale legalitet za rad (primarno finansijska regulativna agencija) i nisu ga detaljnije kontrolisali. Nekih zvaničnih kontrola je i bilo ali više površno i shodno Bernijevom uticaju na Wall Street-u i u finansijskom okruženju, kao i izraženoj darežljivosti tokom političkih kampanja.

Da detaljnije i ozbiljnije kontrole računa i transfera nije bilo, govori i ćinjenica da istražitelji ne uspevaju da povežu ćinjenice kojima trenutno raspolažu sa većinom novca koji nedostaje. Priča se da je Berni bio predusetljiv i da je odgovaro na pitanja istražitelja sa puno podataka i detalja. Problem je nastao kada su istražitelji krenuli tragom njegovih pričica, a tada su utvrdili da su Bernijeve tvrdnje ili potpuno netačne ili ih vode u smeru u kome nije moguće pronaći ništa.

Sem totalnih gubitnika u ovom finansijskom genocidu, problema će imati i oni koji su povukli svoje depozite i kamate pre kraha ove piramidalne šeme, bez obzira što nisu imali saznanja da učestvuju u zločinačkom poduhvatu ( tj kriminalnoj radnji). Sav novac od kamata na depozite biće vraćen, i iz tog fonda bi se obeštetili ostali ulagači koji su izgubili depozite poput Nobelovca Wiesel-a.

Kako je Bernie organizovao ovo finansijsko pozorište

Smatra se da je bilo oko 4900 računa otvorenih kod Bernija, i to uglavnom na njegov poziv ili na preporuku nekog od ozbiljnijih ulagača. Uobičajena kamata je bila od 10% do 17% na godišnjem nivou,  u zavisnosti od depozitirane sume ili ličnosti ulagača Neki od svedoka čak kažu da ih je Berni odbio kao klijente, najverovatnije zbog pitanja kako će dalje njihova sredstva biti investirana, a moguće i zbog skromnijih suma koje su nameravali da ulože. Daljih investiranja nije ni bilo tako da se Berni uglavnom bavio falsifikovanjem završnih računa kojima bi prikrio očajno stanje svoga finansijskog pozorišta.

madoff-graphic_1209934a.jpg 

To mu je i uspevalo do Decembra prošle godine, kada je efektiva na računu pala ispod 5 % (250 do 300 miliona dolara) i tada je svoja saznanja preneo kontrolorima svoga fonda (slučajno njegovim sinovima) kao i činjenicu da nije sposoban da upravlja dalje.

amateur.jpg 

 

 



Komentari (35)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:01 19.03.2009

Dafina i Jezda...

... tom Ameru ne bi mogli biti ni šegrti.
A što se tiče Elija & co. mogu da pljunu pod ragastov Berniju.

Baš me interesuje da li će američka vlada vratiti novac ojađenima.
Time Bandit Time Bandit 12:22 19.03.2009

Re: Dafina i Jezda...

Po nekim procenama moguće je vratiti oko 40% od depozita žrtvama ove finansijske prevare.
Ostaje da se vidi kako, jer je sud uspeo da do sada obezbedi samo 1 milijardu USD.
Blade Runner Blade Runner 14:20 19.03.2009

Re: Dafina i Jezda...

To je verovatno vecini prva asocijacija.
NNN NNN 08:00 19.03.2009

Kao i kod nas danas

državne finansijske institucije saučesnici Berniju u ovom poslu jer su mu dale legalitet za rad (primarno finansijska regulativna agencija) i nisu ga detaljnije kontrolisali.
Za slučaj "Elite intrnacional" Jelašić kaže, da NBS nije odgovorna, da to nije legalno i da takvih preduzeća u Srbiji ima još!...i ništa!
Time Bandit Time Bandit 13:58 19.03.2009

Re: Kao i kod nas danas

NBS bi mogao da poradi malo na edukaciji građana, a prvenstveno preko svog web sajta kao i drugih štampanih izdanja koja mogu biti pripremljena za tu svrhu - prevencija mogućih finansijskih prevara.

Takođe, informacije o postojećim finansijskim proizvodima i uslugama, kao i objašnjenje rizika od preteranog zaduživanja mogu biti od velike koristi širem stanovništvu.
leopold_lady leopold_lady 08:53 19.03.2009

Ja dokazala ....

da sam naivna budala .....

A izgleda da dok je nas - mnogi će uspevati da manipulišu nama .......
Time Bandit Time Bandit 14:50 19.03.2009

Re: Ja dokazala ....

LL jel to bilo kroz Jezdu / Dafinu ili se radi o novijem "unosnom ulaganju"?

Ako bi mogla da dobiješ informacije o rizicima takvog ulaganja, kroz recimo informativnu službu NBS, kao i uputstva kako da prepoznaš potencijalnu prevaru, možda bi to pomoglo da doneseš ispravnu odluku sledeći put oko ulaganja novčanih sredstava.
leopold_lady leopold_lady 19:38 19.03.2009

Re: Ja dokazala ....

Time Bandit
LL jel to bilo kroz Jezdu / Dafinu ili se radi o novijem "unosnom ulaganju"?

Ako bi mogla da dobiješ informacije o rizicima takvog ulaganja, kroz recimo informativnu službu NBS, kao i uputstva kako da prepoznaš potencijalnu prevaru, možda bi to pomoglo da doneseš ispravnu odluku sledeći put oko ulaganja novčanih sredstava.


Ne novčano.... Srećom ... Nemam ja tih problema .... Jer,šta - para nema .... Bila sam na tom sajtu NBS (određivala kalkulator troškova) i oni su se začudili kako živim - i koliko treba da "srežem" troškove - ne ostaje mi ni za gace ....
sentinel26 sentinel26 11:15 19.03.2009

Koliko Dafina

i Jezda treba ovdje da prodefiluje da bi ljudi shvatili da legalno i zakonito bogaćenje sa velikim kamatama nije moguće.

Možda NBS nije, ali neko jeste odgovoran za "Elite" jer je to njihovo reklamiranje bilo poziuvnica za ozbiljnu kontrolu.

Ja mislim da su ipak i NBS i poreska uprava solidarno odgovorni za taj slučaj.
Time Bandit Time Bandit 12:34 19.03.2009

Re: Koliko Dafina

za "Elite" jer je to njihovo reklamiranje bilo poziuvnica za ozbiljnu kontrolu.


sem ovoga, neki kažu da je opasnije dizanje buke i talasanje političke žabokrečine.
Kazezoze Kazezoze 12:19 19.03.2009

zar nije

i SEKA nastala iz slichnih shpekulacija?
dodushe, te bankarske kriminalce drzhave umesto da osude, oni im josh pokushavaju pomoci da se izvuku iz govana kako bi mogli nastaviti svoje shpekulantske igrice.
Time Bandit Time Bandit 14:40 19.03.2009

Re: zar nije

i SEKA nastala iz slichnih shpekulacija?


Kombinacija krupnog kapitala, uticajnog poslovnog sveta i političara može biti pogubna po svako društvo.
Prosto je neverovatno da je ovakva skupina uspela da opstane, i u isto vreme kontroliše zemlju veličine SAD poslednje dve godine bez većih potresa.
janica janica 15:23 20.03.2009

Re: zar nije

da ,"bez vecih potresa", kako da ne
drug.clan drug.clan 13:23 19.03.2009

banke kriminalne institucije

To mu je i uspevalo do Decembra prošle godine, kada je efektiva na računu pala ispod 5 % (250 do 300 miliona dolara) i tada je svoja saznanja preneo kontrolorima svoga fonda (slučajno njegovim sinovima) kao i činjenicu da nije sposoban da upravlja dalje.



A potrebno je imati 10% sto znaci da su skoro sve americke banke iste kriminalne institucije jer im je loan-deposit oko 10%.

Zamislite sta bi se desilo kada bi samo petina stedisa otisla u banku da podigne ulozeni novac


A nobelovca kojeg pominjes nije dobio nobela za ekonomiju vec onaj lazni za mir. Sta pisac zna o parama? Samo se pitam odakle mu 15 miliona viska kada je nobelova nagrada manje od milion!
Time Bandit Time Bandit 14:27 19.03.2009

Re: banke kriminalne institucije

A potrebno je imati 10% sto znaci da su skoro sve americke banke iste kriminalne institucije jer im je loan-deposit oko 10%.


Koliko sam shvatio, Bernijev problem u Decembru 2008 je bio kako pronaći 5 do 7 milijardi USD za kamate koje njegovi klijenti podižu u tom periodu. Relativno mali broj računa, svega oko 5000 govori da su njegovi klijenti bili dobrostojeći i da su uložili maksimalno koliko su mogli a da bi imali maksimalni interes. Takođe mnogi od njih su živeli iskljućivo od kamata koje su podizali krajem ili početkom godine, a što objašnjava glavne uzroke i vreme kraha Bernijevog finansijskog pozorišta.

A nobelovca kojeg pominjes nije dobio nobela za ekonomiju vec onaj lazni za mir. Sta pisac zna o parama? Samo se pitam odakle mu 15 miliona viska kada je nobelova nagrada manje od milion!


Wiesel nije dobio Nobela za ekonomiju, mada ima onaj njegov zemljak koji jeste a koji i dalje tvrdi da baš i nije neki stručnjak u toj oblasti.
Wiesel - ova fondacija je predstavljala stecište pre - tax donacija ljudi i biznisa iz njegovog okruženja.
Doctor Wu Doctor Wu 16:14 19.03.2009

Re: banke kriminalne institucije

Wiesel - ova fondacija je predstavljala stecište pre - tax donacija ljudi i biznisa iz njegovog okruženja.

Madoff je bio i blagajnik Amerčkog jevrejskog kongresa, čovek od poverenja. Njegove priznanice su zvali "Jewish T-bills", toliko su mu ljudi verovali. I taj ekskluzivitet je bio deo privlačnosti, zbog koje su ljudi smatrali ulaganja u njegov fond kao veliku privilegiju. Kažu da je, kada je neki vodoinstalater spasio život njegovom sinu, Madoff, u znak zahvalnosti, vodoinstalateru dopustio da uloži sav svoj imetak (nekih $80K) kod njega u fond, :). Mislim, šta reći?

Ipak, zvuči potpuno neverovatno da punih 30 godina SEC nije proveravao Madoffova ulaganja.
Time Bandit Time Bandit 16:41 19.03.2009

Re: banke kriminalne institucije

Madoff je bio i blagajnik Amerčkog jevrejskog kongresa, čovek od poverenja.


Izgleda je to i razlog za učešće mnogih iz tog okruženja, tako se primio i Nobelovac Wiesel (za koga se ne navodi koliko godina je i po kojoj kamati bio Bernijev štediša), a koji su digli buku samo oko gubitka depozita. Niko ne govori o ekstremnim zaradama od interesa (predpostavlja se za najpovlašćenije do 20% na godišnjem nivou) koje su podizali u višegodišnjem kontinuitetu.

Poprilično je zapanjujuće da nisu pronađeni tragovi kretanja većine novca iz ovog Bernijevog piramidalnog pozorišta (po trenutnim saznanjima ostvaren je uvid u oko 20 milijardi USD). Sve će biti mnogo jasnije ako se pronađu i identifikuju svi oni ulagači koji su se prilično oparili kroz Bernijevu piramidu ranijih godina.

Mislim da neće sve stati samo na Bernijevom sudskom procesu, jer minimalno dvadesetak ljudi su mu svojim činjenjem ili nečinjenjem omogućili da napravi ovakvog finansijskog monstruma. Zatim, tu je i vrlo značajan deo priče o transferima novčanih sredstava stečenih od interesa a koja su napustila poreski sistem SAD...


maksa83 maksa83 17:03 19.03.2009

Re: banke kriminalne institucije

Madoff, u znak zahvalnosti, vodoinstalateru dopustio da uloži sav svoj imetak (nekih $80K) kod njega u fond, :). Mislim, šta reći?

Ljudina...
Doctor Wu Doctor Wu 17:32 19.03.2009

Re: banke kriminalne institucije

Ljudina...

Srbin, što bi rekli Stoshich und Lektorka...
Time Bandit Time Bandit 17:36 19.03.2009

Re: banke kriminalne institucije

I ne samo ljudina,nego i čovek od reči, sam kaže da je počeo da se bavi falsifikovanjem završnih računa u nameri da ne razočara prijatelje i klijente kojima je lično obećao dobru zaradu, kao ni poslovnu javnost koja je imala puno poverenja u njegove sposobnosti.
Doctor Wu Doctor Wu 18:09 19.03.2009

Re: banke kriminalne institucije

I ne samo ljudina,nego i čovek od reči, sam kaže da je počeo da se bavi falsifikovanjem završnih računa u nameri da ne razočara prijatelje i klijente kojima je lično obećao dobru zaradu, kao ni poslovnu javnost koja je imala puno poverenja u njegove sposobnosti.

To što sada radi je isto tako mutno kao i ono što je radio sve ove godine. Jedna od teorija je da je teško oboleo i da je zato priznao krivicu ali da nije otkrio gde je sklonio lovu (65 milijardi nije baš tako lako potrošiti). Ne znam da li mu prate sinove i ženu, ali oni bi svakako trebalo da budu među prvima na listi sumnjivih.
drug.clan drug.clan 20:34 19.03.2009

Re: banke kriminalne institucije

Doctor Wu
I ne samo ljudina,nego i čovek od reči, sam kaže da je počeo da se bavi falsifikovanjem završnih računa u nameri da ne razočara prijatelje i klijente kojima je lično obećao dobru zaradu, kao ni poslovnu javnost koja je imala puno poverenja u njegove sposobnosti.

To što sada radi je isto tako mutno kao i ono što je radio sve ove godine. Jedna od teorija je da je teško oboleo i da je zato priznao krivicu ali da nije otkrio gde je sklonio lovu (65 milijardi nije baš tako lako potrošiti). Ne znam da li mu prate sinove i ženu, ali oni bi svakako trebalo da budu među prvima na listi sumnjivih.


Da je samo polovinu tih para dao sirotinji u africi i aziji u istoriju bi otisao kao junak kome Robin Hud nije ni ni do kolena ovako ce u istoriju otici otici kao govno bez para kao i u onom drugom slucaju
Time Bandit Time Bandit 21:33 19.03.2009

Re: banke kriminalne institucije

Familija Madoff nije gledala tako daleko - kako će ih istorija opisati, iako je otac familije već na pragu ulaska u Ginisovu knjigu rekorda (čeka se još uvek završni račun i finalna cifra). Zanimljivo je da dva njegova sina i brat, koji upravljaju fondovima koji su u bliskoj poslovnoj vezi sa ovim njegovim a koji je tako katstrofalno unesrećio mnoge, nisu imali saznanja ili bilo kakvu informaciju koja bi ukazivala na prevaru koju je Bernie organizovao.

Smatralo se da početak piramidalne prevare datira od 1990 godine, ali su zadnje izjave javnog tužioca ukazale i na neregularnosti Bernijevih poslova još u drugoj polovini 80-tih godina. Takođe, i zbog obimnosti administrativne dokumentacije koja je držana u njihovim ofisima, smatra se da je Bernie imao pomoć većeg broja ljudi koji su bili potpuno upućeni u prevaru.
maksa83 maksa83 21:43 19.03.2009

Re: banke kriminalne institucije

Zanimljivo je da dva njegova sina i brat, koji upravljaju fondovima koji su u bliskoj poslovnoj vezi sa ovim njegovim a koji je tako katstrofalno unesrećio mnoge, nisu imali saznanja ili bilo kakvu informaciju koja bi ukazivala na prevaru koju je Bernie organizovao.

Lično, mislim da je to težak bulšit.
drug.clan drug.clan 22:00 19.03.2009

Re: banke kriminalne institucije

Time Bandit
Familija Madoff nije gledala tako daleko - kako će ih istorija opisati, iako je otac familije već na pragu ulaska u Ginisovu knjigu rekorda (čeka se još uvek završni račun i finalna cifra). Zanimljivo je da dva njegova sina i brat, koji upravljaju fondovima koji su u bliskoj poslovnoj vezi sa ovim njegovim a koji je tako katstrofalno unesrećio mnoge, nisu imali saznanja ili bilo kakvu informaciju koja bi ukazivala na prevaru koju je Bernie organizovao.


Da li neko na ovome svetu stvarno misli da se milijardu dolara moze potrositi za zivota pet generacija uz najraskosniji moguci zivot?

Sta su mislili da im treba 50 milijardi dolara inace ce umreti od gladi ili sta?
Doctor Wu Doctor Wu 22:14 19.03.2009

Re: banke kriminalne institucije

Lično, mislim da je to težak bulšit.

Da, burazeri su najsumnjviji. I lično i bezlično.

Mada moram priznati da imam malo pomešana osećanja prema proneverenim parama jednonacionalnih fondova (kako kapiram, lova Madoffu nije davan samo zbog velikih prinosa, nego i zbog toga što je on Jevrejin). Zamislite outragea u izvesnim krugovima kada bi neko ulagao u fond samo zato što je, na primer, srpski.
vishnja92 vishnja92 22:16 19.03.2009

Re: banke kriminalne institucije

meni je strasno smesno kad cujem da neko tako prica o novcu :)))
50 milijardi ne znam cega ili stagod. kada bi ljudi cesce pricali sa devetogodisnjacima, stvari bi bile sasvim kako treba. mislim - novac su izmislili ljudi, on uopste nije stvaran :)))

ne mozes da potrosis nesto sto nemas.
a kad to jos usput i ne postoji, cak ni u papiricima (ovde su devetogodisnjaci krajnje odredjeni) nego samo u glavama i papirima najgore od svih ljudkih vrsta - bankara i ekonomista, sta mozes da ocekujes?

abre, samo postavite sebi par pravih pitanja i cudicete se do kraja svog zivota
sto i nije tako lose :)
Time Bandit Time Bandit 22:21 19.03.2009

Re: banke kriminalne institucije

Ovakve prevare - Ponzi šeme su vrlo slične slične HYIP principima otimačine.

Recimo neko uloži 100 jedinica, privučen kamatom od 20% na godišnjem nivou.
Svaki Bernie ili piramidalni mešetar će biti sposoban da mu isplati 20 jedinica kamate posle prve godine a pod uslovom da ne podiže glavnicu. I tako redom bez vidljivog gubitka narednih pet godina. Istog tog ulagača će slediti mnogi njegovi prijatelji i rodbina videći da on sasvim dobro živi od svog ulaganja.
Uočljivo je da su Bernijevi klijenti ulagali maksimalne sume (životnu ušteđevinu) a da bi mogli da žive od kamata. Kada priliv svežih štediša nije mogao da pokrije kamate već postojećih računa piramida se srušila.
Mislim da je Bernie služio kao fasada za jedan broj fondova familije, prijatelja i ko zna koga još, a sa ciljem da se maksimalno uveća kapital koji bi kasnije a svakako pre kraha bio prenešen na off-shore račune.

vishnja92 vishnja92 20:51 19.03.2009

jel sme

da se troluje?

htedoh naime da te pitam kad ces da napises ponovo neki sportski tekst.
ja krenula u teretanu a i ti imas svoje zasluge u tome.

samo da znas - sva sam se strunila. ni kaisevi vise ne pomazu, sve spada. sta da radim?
kad ce tekst o sportu, imam da te pitam svasta?
Time Bandit Time Bandit 23:48 19.03.2009

Re: jel sme

malo strpljenja, biće nešto i o sportu kasnije a kada istrošim ove druge teme...


mara92 mara92 23:01 19.03.2009

...

Ко зна када би цела превара била откривена да се није десила СЕКА. Мејдофу је више ствари/чинилаца ишло на руку. Берни је био познат на Вол стриту и "његова" се слушала због завидних професионалних резултата на берзи. Друго, сама чињеница ексклузивитета и изгледног профита је била окидач да се људи силно заинтересују и направе још већу фаму...гледала сам већ пар емисија и прилога са жалопојкама оних који су сву своју уштеђевину уложили код њега: заиста све сам добростојећи то јест богат свет...Ко се не би помамио? Прочитате списак и наравно да би свако пожелео да и он/она буде члан ексклузивне групације.
Рецимо, пола Палм Бича је на списку клијената. За оне који можда не знају, Палм Бич је нешто типа Кана/Нице у САД. Мали град на Флориди прошаран ексклузивним имањима са вилама и базенима, центар места је улица у којој су бутици најпознатијих светских луксузних брендова. Улицама се вози са ограничењем од 20 миља на сат (возила сам туда и умало не задремах, јер може само тако да се мили), а поред вас промичу бентлији, јагуари, масерати, ролс-ројсеви и остало..."Екипу" преварених је намамио суграђанин, члан локалног "country club"-а за кога се исто сви питају да ли је умешан (тренутно није у САД-у, већ је са женом на малом острвцету које је његово власништво на Карибима и не усуђује се да се врати, иако тврди да нема везе са преваром)...Сви су Јевреји - па ту и тамо промичу коментари о стереотипима (иако се то овде готово нико не усуђује због политичке коректности)...
Рут - супруга Бернијева, поседује "assests" у вредности од 65 милиона $ те је очигледно да ту нешто баш и не штима, јер, одакле јој толико...затим, Берни је негде пред новогодишње и божићне празнике породици и пријатељима делио поклоне од којих памет стане (накит, уметничка дела...). Прича се да се нагодио са тужиоцима како би баш спасао сигурног затвора управо супругу и синове. Он је, како се нагађа, дао информације где и куда су паре отишле и одакле би евентуално нешто могло да се врати, а за узврат, Рут и синови да се не дирају. Оно што се сад покушава јесте да јој се све то одузме - најпре пентхаус у Њујорку који посебно боде очи (вреди негде 7 милиона доларчића)...
Јуче или прекјуче је ухапшен и Мејдофов рачуновођа...
Сви се слажу са констатацијом да је, наравно, "заказала" администрација и службе које контролишу ове инвестиционе фондове. Лик који је све провалио је неки службеник средњег ранга који је још пре пар година сигнализирао да нешто код Бернија није како треба. Наравно, нико га није слушао. Када је скоро сведочио на "hearing"-у у Конгресу постао је, подразумева се, звезда преко ноћи. Међутим, врло стоички је прокоментарисао како је само радио свој посао, али да га нико није слушао и наговестио да оваквих шема има још...Финансијске службе (да не наводим списак задужених агенција) се бране недостатком људских и финансијских средстава, те да због тога осим редовних контрола нису могли да залазе у дубљу контролу пословања...
врло, врло занимљива и поучна прича. Паралела са нашим "локалним специјалитетима" је могућа само на први поглед, јер су овде паре изгубили богаташи и ни мало их не жалим (осим неке хуманитарне фондације чији је капитал нестао преко ноћи), а код нас су цркавицу изгубили махом грађани средњег сталежа (ови "јаки" су главницу и све камате исисали на време)...
Time Bandit Time Bandit 23:43 19.03.2009

Re: ...

Hvala maro92 na kraćem pregledu kako javnost u SAD, naročito u Pam Biču koja je imala najviše štete od Hurricane Bernie-ja, vidi ovaj finansijski skandal.
maksa83 maksa83 17:59 21.03.2009

c) razno

Mislim da se ponavljam, ali to što je neko Nobelovac ga na čini nužno finansijski pametnim. Npr. izvesni Ser Isak Njutn (koji bi verovatno bio Nobelovac da je tako nešto postojalo u ono vreme) je, u vreme dok je bio ministar finansija, isto pukao 20000 funti na South Sea Bubble.

Drugo, ne znam gde bih ovo pomenuo, ali vidim juče prekjuče da je ona AIG ekipa, osim što je napravila buru sa podelom 170 miliona dolara bonusa (i to od para koje im je dala država) nastavila u istom fazonu pre neki dan tako što su tužili istu tu državu (koja je sada vlasnik 80% njih) da im vrati 300 miliona dolara od poreza, a na stranu što su svi propištali kad su videli gde i kome su se rasuli komadi inicijalnih 170 milijardi dolara koje su dobili za sanaciju.

Pre neku godinu držo nam jedan tip predavanje u firmi na temu capital markets, i reče između ostalog: "ako hoćeš da budeš mali lopov, staviš crnu čarapu na glavu i opljačkaš banku. Ako hoćeš da budeš veliki lopov, staviš crnu čarapu na nogu i otvoriš svoju banku." (Tip sad radi kao sejlz za neki švedski hedž fond
Time Bandit Time Bandit 21:52 21.03.2009

Re: c) razno

AIG i slične finansijske firme imaju svoja pravila poslovanja koja ne mogu da se menjaju zbog javnog mnjenja (s vremena na vreme bi bili u fokusu javnosti, prvenstveno zbog plata i raznoraznih beneficija-paketa).
Oni su od predhodne administracije bili naterani na veliki broj glupih poslova a koji su napravili ogroman gubitak koji se samo uvećavao zadnjih par godina. Džentlmentskim sporazumom sve (ili većina) je trebalo da se nadoknadi do kraj mandata prošle administracije (što se delimično i desilo).

Koliko se da shvatiti vlada je tražila od njih da se ne dele bonusi (bez obzitra po kom osnovu su nastali, ili odakle su proizišli - ugovorno itd) ako su već primili sredstva od države, nego da se planirani bonusi pretvore u investicije, i kada vladina pozajmnica bude vraćena oni bi tada mogli da podignu ili na bilo koji drugi način da raspolažu svojim sredstvima.
Očigledno da im i to nije odgovaralo i da ne žele (ne dozvoljavaju) apsoloutno nikakvu kontrolu nad svojim poslovanjem.
maksa83 maksa83 22:02 21.03.2009

Re: c) razno

AIG i slične finansijske firme imaju svoja pravila poslovanja koja ne mogu da se menjaju zbog javnog mnjenja

Pusti ti to, oni su sad državna firma.

Inače, svi su popi*deli, Obama se lično zakleo da oni te pare neće dobiti, pa evo sad proteruju bill da im se zvekne porez od 90% na te podeljene bonuse.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana