Iz poraza u poraz do konačne pobede

taube RSS / 21.03.2009. u 02:28

Srbija je poslednji put trijumfovala u jednom ratu čak u davnom 14.veku.

Poslednju istinsku pobedu izvojevali su 1330.godine srpski kraljevi Stefan Dečanski i Dušan na Velbuždu. Nakog ovog vremena Srbi su nizali uglavnom poraze koji su proglašavani u pobede, delimične poraze, delimične pobede i Pirove pobede a one su ništa drugo do porazi; dakle, išli smo sa velikim entuzijazmom iz poraza u poraz jer se mora odati priznanje onima koji oduševljeno i sa entuzijazmom idu iz poraza u poraz - i to je neka vrsta pobede.

Idemo iz poraza u poraz ali ovaj put,odista do konačne pobede. Sa verom u pobedu. U vreme nepostojanja države, srpska crkva je imala moć, možda samo tada, a sada nikako, jer da crkva ima moć i da je Srbija odista podložna uticaju Crkve i da je njena sekularnost odista ugrožena, SPC ne bi trebalo uopšte da se javno pobuni protiv nekog zakona koji joj ne odgovara. Baš kao što u ime nekih političara i bogataša odgovaraju plaćena pera, najamni intelektualci ili organizovani aktivni građani, tako bi i SPC elegantno sprečila zakon posredstvom nekog od ministara u vladi ili narodnih poslanika. U Srbiji SPC očito nema i ne može da računa na takvu podršku i zato je delovala sama. Mislim da je njen upliv propao tj. propašće i taj zakon će biti donet i stoga ne treba da brinu i budu nestrpljivi i agresivno nervozni oni koji žele da vide taj zakon što brže i što pre usvojenim. Uz male izmene on će biti usvojen, zato bez brige neka budu zagovornici zakona jer ko bi želeo da u našoj državi vlada diskriminacija? Diskriminacija bilo koje vrste nije poželjna, a zakon jeste potreban. Zakon je trenutno malo povučen i čini se da se usporilo njegovo donošenje ali ni to nije zbog SPC; usporilo se zbog vremena neophodnog da se mobiliše autodestruktivna, autošovinistička i pokondirena javnost koja često bije bitke u korist drugih država. Ta javnost je upravo obavila prljavu kampanju umesto uglađenog predsednika i nevidljivog premijera. I biće zakona, samo strpljivo. To će biti još jedan od onih srpskih poraza koji vodi u konačnu pobedu.

Šta god da se desi ne treba da klonemo duhom, i pouzdano znajmo da je nalet oblaka na naš misaoni horizont neizbežan, i da to ne biva svagda, ni dugo, nego kao što je u prirodi gomilanje mračnih oblaka na nebu: sjure se, pa prođu, pa se opet razvedri misaona atmosfera duše.

Stalno grešimo. Zašto? Obično se ponesemo pred onim koji je postao naš, kao i sa onim što je postalo naše, pa pošto se priviknemo na njega ili na to, brzo se takoreći zasitimo njima i smatramo ih ni za šta: čoveka često stavljamo ispod voljene stvari ili voljene životinje.

Zbog čega čovek nekad postaje tako pomaman, silno se uzbuđuje, brzo, odsečno i nevezano govori, krši ruke, lomi prste, pucketa prstima, čupa kosu ili u jarosti bije druge, razbija bezumno sve što mu dođe pod ruku, i čini druge ispade svojstvene umu otupljenom i usuđujem se reći malo poremećenom? Jasno, zato što mu u srcu caruje zloba, a srce bi valjalo da bude nezlobivo. Otuda i naši pojedinačni i kolektivni porazi. Zašto postoje samoubice svake vrste, kao i ubice drugih? Od delovanja u srcu samoubica i ubica iskonskog samoubice - đavola. Zašto Hristos Spasitelj i hrišćanska vera zapovedaju svakome krotost i smirenje, stanja koja ne dopuštaju da deluju u srcu dusi zlobe i gordosti - što traže smrt svima i svakome.

Ovde sam videla: postavlja se pitanje '' pa, zašto Bog dopušta zlo? ''. Mišljenja sam da svako iskušenje biva po dopuštenju Božijem i radi našeg spasenja i koristi. Jedino je problem što ljudi retko posmatraju stvari na taj način. Ali, to je proces, dinamika uzrastanja, i ponoviću ' naš život je idenje iz poraza u poraz do konačne pobede '. Ko razume ovo razumeće i stradanja srpskog naroda. Takođe, mišljenja sam da nas ne iskušava Bog već to iskušenje biva po Božjem dopuštenju; i Bog hoće da nam pomogne ukoliko to i sami sebi želimo.

Vidim da su gnevni oni koji čekaju ovaj famozni zakon, i opet kažem '' ne gnevite se, dočekaćete ono što čekate ''. Čemu taj toliki gnev i stvaranje odijuma prema SPC? Gnev je strašna i protivprirodna pojava u čoveku, uzbuđuje ga u srcu zbog najbeznačajnijih razloga. Ne shvataju da vređanjem SPC vređaju sebe same jer su ih strasti obuzele i pobedile. Svi treba da imamo ljubav prema svima, bez razlike pa tako neće biti ni ovakvog gneva. Ljubav prema svakom ljudskom biću treba da bude naše neiscrpno bogatstvo, nepotrošiva hrana i nepresušno piće.

Kako smo brzi na zlo i gnev, a spori na dobro i smirenje!!! Pojedinačno, i kao narod slični smo onom bolesniku koji je trideset i osam godina ležao na odru svome, i ma koliko da je dolazio do Banje Vitezde koja je isceljivala sve one koji bi prvi ušli u nju, pošto bi se voda uzburkala '' drugi siđe pre mene ''.

Drugi siđoše pre mene, drugi siđoše pre nas, odoše zdravi bez nas!

Presipamo iz šupljeg u prazno, stidimo se da povedemo razgovor o Bogu, neki vode razgovor samo o Starom Zavetu a to vam je isto kao da ustanete na pola filma i izađete iz bioskopske sale.

Svetovno društvo ne razume ni reči '' nisam doneo mir nego mač '' . Koliko se te reči pogrešno interpretiraju i zloupotrebljavaju. To je obična, bezopasna Spasiteljeva metafora! Hrišćanstvo nije u opoziciji sa svetom, već sa laži i zlom u svetu, jer je sva tvorevina u znaku Hristosovom, ali mi ljudi kao slovesna i slobodna stvorenja nosimo (ako nosimo) laž zloupotrebom svoje slobode, te onda Istina suprostavljena laži u čoveku, njemu(čoveku)znači metaforički mač koji odseca tu laž, zlo od dobra, tamu od svetlosti.

Dokle ćemo se menjati kao mesec ili kaleidoskop? Možemo li da se učvrstimo na jednom mestu i saberemo u jednom htenju, pa, iako idemo iz poraza u poraz, ipak nekako na kraju stignemo do konačne pobede?!

* ovaj tekst sam posvetila mesecu martu i svim srpskim martovskim idama. mart je ispunjen tužnim datumima za Srbe i srpski narod. mart je mesec žalosti za Srbe, ali i mesec proleća i obnavljanja. obnavljajmo se iz poraza u poraz do konačne pobede.

Atačmenti



Komentari (20)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

leopold_lady leopold_lady 02:48 21.03.2009

Taman htedoh .....

da kažem kako mi se moja VIP lista ulenjila.... Kad ti pisala....

Znao moj rođak kad da pobegne iz Srbije - pre nego što je trijunfolvala (šalim se - pobegao je negde oko 1450 - te)......

Ne znam,ali nešto mi stalno idemo s verom u pobedu i vraćamo se sa nevericom da smo doživeli poraz..... Ne želim da mračim - ali,ne ostaje mi se ovde...... Ne kažem da je negde drugde bolje..... Imam drugaricu u Grčkoj o kojoj mislim svaki dan,a ne smem da zovem njene roditelje dok se situacija koliko-toliko ne stabilizuje ....... Francuzi imaju svoj haos,Španija svoj....U Italiju sam oduvek želela da odem,ali gledam onog Berluskonija (još je baksuz rođen 29.09. kad i ja - samo stariji oko 20 godina od mene) ,a imaju i oni mafiju i svašta nešto - pa mi mrsko.....

Veruješ li da mi se nigde ne ide.... Ne ostaje mi se ni ovde......Najjradije bi otišla na mesec......
taube taube 04:24 21.03.2009

Re: Taman htedoh .....

pravo da ti kažem i ja razmišljam gotovo identično kao ti, svašta nešto najavljuju da će da bude, svakakve nevolje i grozote i to u bliskoj budućnosti, ne znam više šta da mislim i čemu da se nadam, dobro ti je ovo da bi išla na mesec, duhovito, nasmejala si me iako si verujem bila ozbiljna u ovoj sveopštoj zbrci pa ti je eto i to palo na pamet, sasvim opravdano
leopold_lady leopold_lady 09:10 21.03.2009

Re: Taman htedoh .....

taube
pravo da ti kažem i ja razmišljam gotovo identično kao ti, svašta nešto najavljuju da će da bude, svakakve nevolje i grozote i to u bliskoj budućnosti, ne znam više šta da mislim i čemu da se nadam, dobro ti je ovo da bi išla na mesec, duhovito, nasmejala si me iako si verujem bila ozbiljna u ovoj sveopštoj zbrci pa ti je eto i to palo na pamet, sasvim opravdano


Nisam ozbiljno mislila..... Više je ironija..... Što piše na jednom mom profilu - Ironija mi je srednje ime - patetikom se igram,a emocije - pa pripadaju mojoj porodici i prijateljima..... ....

Joj,gde se stih onog dekice što je negde u Vojvodini pravio novu Jugoslaviju..... I imao je pristalica .... ne znam šta je sa njima bilo.... Ali oduvek mi je bilo simpatično - čovek je imao ideju .....
taube taube 13:52 21.03.2009

Re: Taman htedoh .....

ma, znam da nije ozbiljno,
vracarac92 vracarac92 14:53 21.03.2009

Re: Taman htedoh .....

Joj,gde se stih onog dekice što je negde u Vojvodini pravio novu Jugoslaviju..... I imao je pristalica .... ne znam šta je sa njima bilo.... Ali oduvek mi je bilo simpatično - čovek je imao ideju

Imas i konzulat SFRJ u Tivtu!
leopold_lady leopold_lady 16:58 21.03.2009

Re: Taman htedoh .....

vracarac92
Joj,gde se stih onog dekice što je negde u Vojvodini pravio novu Jugoslaviju..... I imao je pristalica .... ne znam šta je sa njima bilo.... Ali oduvek mi je bilo simpatično - čovek je imao ideju

Imas i konzulat SFRJ u Tivtu!


E,to nisam znala ....
Blade Runner Blade Runner 04:11 21.03.2009

Kad bi svi ljudi shvatili da

Hrišćanstvo nije u opoziciji sa svetom, već sa laži i zlom u svetu

svet bi bio bolje mesto.
taube taube 04:19 21.03.2009

Re: Kad bi svi ljudi shvatili da

tačno tako, ali nikako da shvate nego tumače Sveto Pismo kako im padne na pamet, i otuda dolaze svi nesporazumi
niccolo niccolo 09:29 21.03.2009

Све нешто читам овај текст...

...па се не слажем са почетком
Poslednju istinsku pobedu izvojevali su 1330.godine srpski kraljevi Stefan Dečanski i Dušan na Velbuždu.

Да ли говоримо о самим војним победама (којих је било и надаље) или о томе да наше војне победе никада нисмо добро ”материјализовали” у миру (што је, како стичем утисак, и била поента твог текста)? У том смислу, питање је да ли је и победа на Велбужду таква победа, јер опет нисмо успели да то потраје (додуше из разлога који нису у вези са самом победом на Велбужду, али, опет, тако је, примера рада, и са победом у првом светском рату...)
taube taube 13:51 21.03.2009

Re: Све нешто читам овај текст...

nismo uspeli da ih '' materijalizujemo '', imali smo pobede i dalje ali Pirove - sa previše, previše žrtava, tako sam i napisala da su pirove pobede
niccolo niccolo 14:17 21.03.2009

Re: Све нешто читам овај текст...

да, ондак се слажемо...
taube taube 18:52 21.03.2009

Re: Све нешто читам овај текст...

da, slažemo se, i ja sam nekako zbrkano baš napisala ovaj tekst i dobro je da si me pitao da dodatno objasnim
a primer za velbužd sam navela jer mi je kralj Stefan Dečanski najomiljeniji od svih Nemanjića, i najbolji tako da sam eto možda bila i pristrasna
niccolo niccolo 21:32 21.03.2009

Re: Све нешто читам овај текст...

kralj Stefan Dečanski najomiljeniji od svih Nemanjića

hm, nisam razmišljao o tome, ja njih posmatram u globalu kao uspešnu familiju, koja je iz generaciju u generaciju poboljšaval položaj srpske srednjevekovne države. On i jeste "pripremio teren" i omogućio sinu da se proslavi...
taube taube 21:51 21.03.2009

Re: Све нешто читам овај текст...

jeste, a ja ga volim zbog njegovog stradanja i mučeništva, otac milutin ga oslepeo i zatočio, ali mu se vid čudesno vratio, posle ga je sin dušan proganjao. nesrećan kralj naš :(
niccolo niccolo 21:52 21.03.2009

Re: Све нешто читам овај текст...

nesrećan kralj naš :(

Da, jeste, njega su obojica

...takva bila vremena...šta ćeš
leopold_lady leopold_lady 21:56 21.03.2009

Re: Све нешто читам овај текст...

...takva bila vremena...šta ćeš


Kod nas stalno neka - takva vremena .... Samo nikako neko normalno vreme da nas zakači......
niccolo niccolo 22:12 21.03.2009

Re: Све нешто читам овај текст...

Kod nas stalno neka - takva vremena

Zato što nismo ništa naučili iz tog primera (niti iz sličnih)
taube taube 22:20 21.03.2009

Re: Све нешто читам овај текст...

niccolo
- Zato što nismo ništa naučili iz tog primera (niti iz sličnih)


tako je niccolo, baš tako, ništa ne naučismo
dunja73 dunja73 00:41 22.03.2009

mart

Zašto Hristos Spasitelj i hrišćanska vera zapovedaju svakome krotost i smirenje, stanja koja ne dopuštaju da deluju u srcu dusi zlobe i gordosti - što traže smrt svima i svakome.

Ovo mislim da sve vere zapovedaju
ali , mnogi samo cuju ,ali ne slusaju ..
ovaj tekst sam posvetila mesecu martu i svim srpskim martovskim idama. mart je ispunjen tužnim datumima za Srbe i srpski narod. mart je mesec žalosti za Srbe, ali i mesec proleća i obnavljanja. obnavljajmo se iz poraza u poraz do konačne pobede.

tacno!



taube taube 00:57 22.03.2009

Re: mart

da, tačno je, to sve vere zapovedaju, a ljudi ne razumeju ili neće da razumeju

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana