AlliedForce - MilosrdniAnđeo i koleteralna šteta...

constrictoria92 RSS / 21.03.2009. u 16:00

 

Bliži se desetogodišnjica NATO intervencije AlliedForce, u nas poznatijeg kao MilosrdiAnđeo. Ne bih ovom prilikom šta je dovelo do Allied Force-a, niti šta je ko trebalo, a nije učinio... Činjenica je da su upokojeni diktator i NATO alijansa nevine civilne žrtve proglasili žrtvama NATO zločina ili koleteralnom štetom (zavisi koja strana daje izjavu). Moje mišljenje je da nema opravdanja, ma kakvi razlozi bili, za oduzimanje ljudskih života. Da, jesam protivnik ratova i ostalih krvoprolića.

Tog 24.03.1999. sam sa prijateljima koji minut pre početka MilosrdnogAnđela raspravljala da li će do istog doći. Naivno smo verovali da neće, a ako i dođe da će udari biti na vojne ciljeve. Onda se kuća zatresla i čuli smo jaku detonaciju. Nestalo je struje. Ostali smo nemi. U glavi mi se vrtela scena iz filma Terminator II - Sudnji dan. Znate onu scenu: deca na ljuljaškama, a onda vatra koja sve počisti pred sobom. Srce mi je zalupalo. Neki drugari su nam bili u vojsci... Kriknula sam:

- Šta je sa našima? Dajte telefon da zovemo Zokija i Nešu!
- Jao! I Voja je tamo! I Spale! - uzviknula je drugarica i počela da plače.

Džaba. Veze su bile u prekidu, a mi u panici šta je sa našim drugarima... PVO je samo prašio, a mi smo izašli na ulice grada koje su bile avetinjski prazne i krenuli... ne znam ni sada gde smo to bili krenuli... Plakali smo...

Stigla sam kući. Majka je bila van sebe od brige. Prošao je i taj prvi dan. Sutradan moji su insistirali da idemo svi u selo, da se sklonimo iz Kragujevca. Kuća nam je blizu Zastave (a i kasarna je blizu), valja se skloniti... Nisam htela - neće mene niko oterati iz moje kuće, ni ovi, ni oni. Posle ubeđivanja, svađanja, konstruktivne rasprave, pa i pretnji (upućenih sa obe strane - i moje i mojih roditelja), ostala sam u kući, sa bakom (sada već pokojnom). Pričala mi je o drugom svetskom ratu. Pričala je i da je sve u redu dok ne počnu da padaju TepihBombe.

Trudila sam se koliko mogu:
Organizovali smo se i skupljali pomoć za raseljena lica sa Kosova i Metohije.
U kući smo ugostili ženu sa desetomesečnom bebom...

Najgore mi je bilo kad su gađali Zastavu... Nikome ne bih poželela da to doživi. Sve oko mene se rušilo. Letela sam po kući kao ping-pong loptica. Kad je prvi udar prošao izašla sam na ulicu. Izašle su i komšije. Počeo je drugi udar. Nismo se nadali drugom udaru. Bilo je povređenih. Strašno!
Osećala sam se izgubljeno, bespomoćno, očajno...
I dalje nisam imala vesti o prijateljima u vojsci. Sa TV-a su pristizali izveštaji... Jedina veza sa svetom internet... Podrška, osuda... Nisu bombardovani samo vojni ciljevi...

U danima AlliedForce-a, civilne žrtve su se ređale... Bilo ih je na obe strane, srpskoj i albanskoj.
Aleksinac pogođen sa 7 projektila...
Pogođene kolone albanskih izbeglica (dva puta - u aprilu, i u maju).
Voz Beograd-Solun u Grdeličkoj klisuri...
Pijaca u Nišu...

Milica Rakić.
Marko Spasić.
Sanja Milenković.
Miroslav Knežević.
Julijana Brudar.
Olivera Maksimović.
Deca. Ovoj deci znam imena. Drugoj ne znam, a ima ih još.

Oprostite, ali niti mogu da nađem razumevanja niti da prihvatim bilo kakvo opravdanje za oduzimanje dečijih života. Ne mogu i neću decu da praštam. Da li je bilo koji razlog opravdanje za ubijanje dece? Da li postoji cilj koji se može pravdati životom dece? Da li se životima dece trguje? Da li se oduzeti životi dece mogu i smeju nazvati koleteralnom štetom? Da li za ičiji, pogotovu dečiji, život može da se nalaze opravdanja za oduzimanje istog?

Koliko košta život?

Krivi su mi i jedni i drugi! Nikada mir da ne nađu ni na ovom, ni na onom (ako ga ima) svetu!
On, diktator, ubica moje mladosti, zato što nije sprečio krvoproliće ranije, zato što smo godinama ginuli i lagano umirali pod njim...
Oni, NATO alijansa, zato što su „slučajno" (a ja u slučaj ne verujem, već mislim da je u pitanju čista namera) ugasili nevine ljudske živote i opravdali ih koleteralnom štetom...

- - - - - - - - - - - - -
Beleške na margini
- - - - - - - - - - - - -
Moji prijatelji...
Zoki nije preživeo - ubijen je od strane albanskih terorista...
Neša je teško ranjen - njegova jedinica je granatirana...
Voja je lakše ranjen - oružani sukob sa albanskim teroristima...
Spale je prošao fizički nepovređeno - pogodio je jedan Tomahawk nad Beogradom i možda spasao nečiji život...

Ja...
Bole me smrti prijatelja... Bole me svi izgubljeni životi... Ne zaboravljam i ne opraštam nikome...



Komentari (250)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

NNN NNN 21:37 22.03.2009

Re: Bole me smrt...

Kad je pogođen RTS, ja sam čuo detonaciju iako sam bio na 50 kimometara od Beograda!
zanka zanka 22:37 22.03.2009

Re: Bole me smrt...

Postovani NNN,vi ste culi detonaciju na 50 km,a zamislite predsednika Republike Srbije ,koji u svedocenju protiv Milanovica kaze:"..Jednostavno o tom dogadjaju sam saznao kao i ostali ljudi putem sredstava informisanja da je doslo do bombardovanja zgrade i da su mnogi ljudi izginulu." Spavao je u Beogradu.

Mislim da je bilo kakav komentar izlisan,ko nas je vodio i ko j nas je branio

Pozdrav Zanka
NNN NNN 02:42 23.03.2009

Re: Bole me smrt...

Pošto sam inače uglavnom budan noću (a za vreme rata posebno), tih dana bih obično kad čujem neku detonaciju, prvo pogledao na sat zapamtio vreme i čekao vesti ujutro da vidim šta je bombardovano.
crossover crossover 07:32 23.03.2009

Re: Bole me smrt...

Радници РТС-а су намерно жртвовани, остављени су да страдају из пропагандних и нељудских разлога. Они су морали бити склоњени на друга места која су унапред предвиђена у ратним ситуацијама, као што је и учињено у другим медијским кућама. Кривци за њихову смрт су познати, а само један од тих зликоваца (Д. Милановић) је добио срамотно малу казну.
Зарад правде, судбина жртвованих радника РТС-а не сме бити заборављена.
niccolo niccolo 17:23 21.03.2009

Почетак

Tog 24.03.1999....

Ја се сећам да тај дан на часовима нисмо ни радили ништа него причали о томе да ли ће да буде бомбардовање. Нарочито је професорка енглеском имала неку неповезану причу о радијацији, тек сам касније схватио да је сигурно била веома уплашена те је и оно што је причала је звучало доста чудно. Ту прву ноћ сам провео будан уз тв...
Првих дана сам по цео дан био по кући, чуо се са пријатељима телефоном и слично...после месец дана смо навикли, па смо ишли и да играмо кошарку и фудбал и тако...
clickcafe clickcafe 17:32 21.03.2009

preporuka

nikad mi nije pao tuznije tvoj tekst

ja sam nekako pregazila to bombardovanje u secanju. mora da mi se aktivirao odbrambeni mehanizam. ja sam tad mnogo radila, cini mi se samo sam se presvlacila i gledala da odspavam dva tri sata. a sad mi se cini nikad vise rada nego tada i nikad vise da mi se toliko spavalo kao tada.

a uopste nisam neko ko bezi od problema. a i slobodno mogu reci da sam zlopamtilo

a to sam nekako zaboravila ili mi se cini

zao mi je tvojih drugara i svih koji su stradali
constrictoria92 constrictoria92 17:37 21.03.2009

Re: preporuka

Hvala ti...
ruzzo_dusho ruzzo_dusho 17:44 21.03.2009

Znani junak



alselone alselone 18:15 21.03.2009

Je l' i ti cujes nesto?

Najgori i najupecatljiviji osecaj koji mi je ostao iz tog vremena je osecaj bespomocnosti i neizvesnosti dok sedimo u sobi i osluskujemo da li dolaze avioni. E, Boze...

Preporuka i pozdrav Const. Keep up the good work.


Evo kako nasi reformatori karakterisu bombardovanje: Dvougao - Korac, Palma
-Kako vidite bombardovanje '99.?
- To je na kraju stig'o racun za celokupnu Milosevicevu politiku.
constrictoria92 constrictoria92 18:18 21.03.2009

Re: Je l' i ti cujes nesto?

Najgori i najupecatljiviji osecaj koji mi je ostao iz tog vremena je osecaj bespomocnosti i neizvesnosti dok sedimo u sobi i osluskujemo da li dolaze avioni. E, Boze...

Da.
I kad krenu sirene...
Još uvek se ponekad stresem kad komšinica uključi il' isključi usisivač...
Jezivo.
alselone alselone 18:22 21.03.2009

Re: Je l' i ti cujes nesto?

Bas to. Secam se da sam bar jos godinu dana registrovao prelete svih putnickih aviona, toliko mi se sluz izostrio za tu frekvenciju. :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:23 21.03.2009

Re: Je l' i ti cujes nesto?

Ево како сам једном, из друге песрпективе, о том добу писао:

"Током бомбардовања Београда свом двогодишњем сину објашњавао сам да експлозије које чује настају када пукну велики балони. У тој игри сирене што су најављивале нови налет ескадрила претвориле су се у сирене огромних камиона (ваљда оних где се превозе балони), којима њихови возачи, у невољи, дозивају један другог. Рецимо, пукла им је гума; или им се покварио мотор. Мој син никада није видео те дивовске играчке; могао је само да их замишља. И све до последњих бомби радовао се свакој њиховој објави. Пљескао је рукама и радосно викао: „Пук'о балон!“"

alselone alselone 18:26 21.03.2009

Re: Je l' i ti cujes nesto?

Bravo Predraze.
Divno!
niki m niki m 21:30 21.03.2009

Re: Je l' i ti cujes nesto?

"Током бомбардовања Београда свом двогодишњем сину објашњавао сам да експлозије које чује настају када пукну велики балони. У тој игри сирене што су најављивале нови налет ескадрила претвориле су се у сирене огромних камиона


u mom lsucaju je bila cerka od dve godine. Kada krenu sirene, mi skocimo na nju i vicemo kako se pokvario kamion.
Blade Runner Blade Runner 04:02 22.03.2009

Re: Je l' i ti cujes nesto?

Током бомбардовања Београда свом двогодишњем сину објашњавао сам да експлозије које чује настају када пукну велики балони.

Moj sin je takodje imao 2 godine. Sirene su bile alarmi na kolima, a bombe grmljavina ...
NNN NNN 21:47 22.03.2009

La vita e bella - Je l' i ti cujes nesto?

@Predrag, niki i Blade
Koliko je to, ustvari, STRAŠNO!
vracarac92 vracarac92 18:21 21.03.2009

Bombardovanje Srbije 1999.

Je bio klasican zlocin. Varvarski, divljacki cin NATO pakta.


Ne, ja to nikada ne mogu da oprostim NATO paktu, ruslil su moju zemlju, moj grad, ubijali civile kasetnim bombama, raketirali civilne vozove, rusili mostove, zasipali nas osiromasenim uranijumom...
I sada neki nasi politicari i nevladini likovi zele da nas uvedu u taj isti NATO!
Oprostite, ja tamo necu.
alselone alselone 18:24 21.03.2009

Re: Bombardovanje Srbije 1999.

vracarac92
Je bio klasican zlocin. Varvarski, divljacki cin NATO pakta.
Ne, ja to nikada ne mogu da oprostim NATO paktu, ruslil su moju zemlju, moj grad, ubijali civile kasetnim bombama, raketirali civilne vozove, rusili mostove, zasipali nas osiromasenim uranijumom...
I sada neki nasi politicari i nevladini likovi zele da nas uvedu u taj isti NATO!
Oprostite, ja tamo necu.


A i jos vole da nam objasne kako smo to zasluzili i kako je to bilo humanitarno bombardovanje.

Da su hteli Slobu, kao sto su pricali, uzeli bi ga kao 2 i 2.
vracarac92 vracarac92 18:27 21.03.2009

Re: Bombardovanje Srbije 1999.

Da su hteli Slobu, kao sto su pricali, uzeli bi ga kao 2 i 2.

Pa naravno. Niko me ne moze ubediti da nisu imali drugi nacin da ga "maknu"
Slicno je i sa Sadamom.
dzudi dzudi 18:41 21.03.2009

...

Najtužnija tema. Preporuka za ceo tekst.

Ne zaboravljam i ne mogu da oprostim.
ivana23 ivana23 18:54 21.03.2009

Aleksinac

mungos92 mungos92 19:13 21.03.2009

Re: Aleksinac

ivana23


To su te "greške" kojih sam se užasno plašio! Izuzetno dobro sam poznavao njihovo naoružanje i doktrinu te se ničega drugog nisam plašio osim "grešaka" i očajničkih poteza poput carpet bombing-a ("tepih bombardovanja" ), na šta su još pre početka intervencije mnogi nagovarali Veslija Klarka.

Mungos, The Seća Se
ivana23 ivana23 19:28 21.03.2009

Re: Aleksinac

Mene su bodrile price o laznim metama i nocnim rekonstrukcijama Batajnickog aerodroma...


maketa aviona


izrada maketa
mungos92 mungos92 19:41 21.03.2009

Re: Aleksinac

ivana23
Mene su bodrile price o laznim metama i nocnim rekonstrukcijama Batajnickog aerodroma...
maketa aviona
izrada maketa


Iskreno, to je bio - moram tako da kažem - veoma smešan potez . (Kao i ono zamračivanje, na početku, kojim su im samo olakšavali posao.) Neki naši oficiri kao da su tripovali da je ono bila 1941...
Umesto pravljenja maketa, bolje da su pravili "balone" sa okačenim "Strelama" sa uključenom automatikom ili sa okačenim e-jammerima. E, onda bi fašisti j... čvorka!

Mungos, The Pomalo Upućen

parobrod parobrod 22:54 21.03.2009

Re: Aleksinac

nisu nam dali da iz kasarne izadjemo dok nas drugi put nisu pogodili
jaksa scekic jaksa scekic 10:09 22.03.2009

Re: Aleksinac

mungos92
ivana23
Mene su bodrile price o laznim metama i nocnim rekonstrukcijama Batajnickog aerodroma...
maketa aviona
izrada maketa


Iskreno, to je bio - moram tako da kažem - veoma smešan potez . (Kao i ono zamračivanje, na početku, kojim su im samo olakšavali posao.) Neki naši oficiri kao da su tripovali da je ono bila 1941...
Umesto pravljenja maketa, bolje da su pravili "balone" sa okačenim "Strelama" sa uključenom automatikom ili sa okačenim e-jammerima. E, onda bi fašisti j... čvorka!

Mungos, The Pomalo Upućen



Nije bio smesan potez ni najmanje, sve makete koje su napravljene a bilo ih je dosta su unistene. Majstori koji su ih pravili stavljali su butan boce ispod i tako simulirali toplotu motora. Ono sto je zanimljivo da su makete pravili ljudi kojima nije bio dat zadatak vec su ih pravili samoinicijativno.
Istovremeno preko noci stavljane su crne plasticene folije na ostecenja piste na Bataji pa je iz bespilotnih letelica i satelitskih snimaka izgledalo kao da su uspevali da poprave pistu preko noci.
Uskoro ce biti na jednoj TV i film o tim ljudima koji su pravili makete.
Makete su bile toliko verno napravljene da je jedan od komandanata kad je obilazio Bataju dobio "nervni napad" zasto jedna 29-tka nije sklonjena, pa su mu onda objasnili da je to panel i sper-ploca .
Svaka maketa koja je unistena-u ono vreme, znacilo je bomba manje na neki drugi cilj.


constrictoria92 constrictoria92 10:12 22.03.2009

Re: Aleksinac

Svaka maketa koja je unistena-u ono vreme je znacila bomba manje na neki drugi cilj.

Baš tako.

p.s.
Javi kad će da bude film kad saznaš...
mungos92 mungos92 19:52 22.03.2009

Re: Aleksinac

jaksa scekic


Nije bio smesan potez ni najmanje, sve makete koje su napravljene a bilo ih je dosta su unistene. Majstori koji su ih pravili stavljali su butan boce ispod i tako simulirali toplotu motora. Ono sto je zanimljivo da su makete pravili ljudi kojima nije bio dat zadatak vec su ih pravili samoinicijativno.
Istovremeno preko noci stavljane su crne plasticene folije na ostecenja piste na Bataji pa je iz bespilotnih letelica i satelitskih snimaka izgledalo kao da su uspevali da poprave pistu preko noci.
Uskoro ce biti na jednoj TV i film o tim ljudima koji su pravili makete.
Makete su bile toliko verno napravljene da je jedan od komandanata kad je obilazio Bataju dobio "nervni napad" zasto jedna 29-tka nije sklonjena, pa su mu onda objasnili da je to panel i sper-ploca .
Svaka maketa koja je unistena-u ono vreme, znacilo je bomba manje na neki drugi cilj.


Uz dužno poštovanje, ali to je jako naivan pristup.Nisu bacali bombe i ispaljivali rakete baš kako im se ćefne, već samo tamo što su smatrali za cilj. Mislim da naš efekat bio daleko jači da smo se bolje potrudili da im redukujemo avijaciju., nego da ih primoravamo da "troše bombe" kojih su inače imali previše i da nam dodatno zagadjuju vazduh. A maketarima, bez obzira na sve - svaka čast!

Mungos, The Ex-Novinar Sa Jakim Vojontehniči8kim Iskustvom

P.S. Kolega Šćekiću, da li upšte znate na kom principu rade vodjene bombe i rakete? Ali, molim dogovor iz glave, a ne iz Wikipedija i sl.
gorio92 gorio92 18:56 21.03.2009

Ne opraštati nikome

Ne zaboravljam i ne opraštam nikome

Constrictoria, vaš tekst je na mene ostavio snažan utisak. Kako deo koji se odnosi na vaš lični doživljaj svega, tako i deo koji pokazuje vaš plemenit stav prema svim žrtvama, ali i stav prema onima koji su izazvali ubijanje i ubijali nedužne.
Preporuka.
Bojim se samo da je ovde kod nas, našem delu tog MilosrdnogMonstruma, olako sve oprošteno.
constrictoria92 constrictoria92 19:20 21.03.2009

Re: Ne opraštati nikome

Bojim se samo da je ovde kod nas, našem delu tog MilosrdnogMonstruma, olako sve oprošteno.

Bojim se da si u pravu...
noboole noboole 19:04 21.03.2009

I ja nesto...

Evo sa cime danas povezujem to vreme. Moja drugarica, SAD-istkinja , studirala neke razne civilno-humanitarno-zemlje_u_razvoju-diplomatske studije. Stoga, nju je strasno zanimalo moje vidjenje '99 itd. (a tada, kada smo se upoznali '06, za mene je '99 vec bila nekako zaboravljena. Niko koga sam direktno znao srecom nije poginuo u bombardovanju. Mozda zbog toga.). Ubrzo je shvatila da je nema mnogo vajde od mene, jer se ja tesko upustam u analize zlocina, nekako to je sustinski gnusno za mene. Ipak, uspevala je da me s vremena na vreme sokira stvarima u koje mi je zaista bilo tesko da poverujem. Recimo, poslednja provokacija - njen profesor tvrdi da je dokazano da su srpske snage sistematski vrsile silovanja po Kosovu (ja verujem da makar sto se tice vojske, da je to bilo neorganizovano. ne znam za mup.). Takodje tvrdi da je to a) taktika zaplasivanja i b) strategija promene demografske slike Kosova u buducnosti. E sad, meni b) deluje potpuno sumanuto, ali eto neka istaknuta naucna javnost tamo na Zapadu tvrdi recimo ovakve stvari.

Bio sam preopsiran, ali vidis li, kada postoje ovake stvari protiv neke nacije, sve ubrzo postaje crno-belo. Nismo ljudi koji imaju decu. Protiv nas se vodi rat dobra protiv zla. Iskreno reci, da li bi oklevala da upotrebis maksimalnu mogucu silu u skladu sa kolicinom loseg imidza, isprasis gadove?

noboole noboole 19:08 21.03.2009

Re: I ja nesto...

I jos nesto:

Da nisu pronadjeni kamioni puni uzasa, i grobnice koje su oskrnavile najlepse delove nase zemlje, a da mi je o tome pricala ta drugarica, i to bi mi izgledalo sumanuto. Ovako, zaista ne znam u sta da verujem.

---Ako ti se dodatak ne uklapa u sadrzaj bloga posto delimicno zalazi u ono o cemu ne zelis da se raspravjla, mozes da obrises.---
constrictoria92 constrictoria92 19:30 21.03.2009

Re: I ja nesto...

Evo sa cime danas povezujem to vreme

Ja danas povezujem to vreme sa izgubljenim životima...
Iskreno reci, da li bi oklevala da upotrebis maksimalnu mogucu silu u skladu sa kolicinom loseg imidza, isprasis gadove?

Da sam neka globalna vlast, ja bih zabranila ratovanje.
Ne mogu se pojednostaviti do banalnosti ratna dejstva. Propaganda je jedno, a obaveštajne službe drugo. Ratovi se ne započinju na osnovu propagande, nego na osnovu čvrstih dokaza. Propaganda se ponekad zloupotrebi i posluži kao opravdanje za neku vojnu akciju...
U slučaju 1999. dokazi su izostali (bili su nepotpuni, a i danas se mogu čuti oprečna mišljenja...), ali i pored protivljenja UN, otpočela je AlliedForce vojna akcija.



constrictoria92 constrictoria92 19:35 21.03.2009

Re: I ja nesto...

Da nisu pronadjeni kamioni puni uzasa, i grobnice koje su oskrnavile najlepse delove nase zemlje, a da mi je o tome pricala ta drugarica, i to bi mi izgledalo sumanuto. Ovako, zaista ne znam u sta da verujem.

Grobnice koje su pronađene nisu pune isključivo albanskim žrtvama, ima i onih punih srpskih žrtava. Na kraju, tu je i "Žuta kuća"...
Ne možemo odbaciti odgovornost, ali ne možemo se ni smatrati jedinima koji su odgovorni.

alselone alselone 19:27 21.03.2009

Protiv ulaska u NATO

Dok ne cujem jedno "izvinite" ja sam protiv ulaska u NATO. A umesto izvinjenja oni nas, preko ekipe, ubedjuju da bi smo mi, zapravo, trebali da se zahvalimo a potom i sve zaboravimo.

' E, neš kolega, pali, mrš iz moje avlije.
eizo eizo 19:56 21.03.2009

...

Slava im...
ivana23 ivana23 20:20 21.03.2009

Re: ...

Minut ćutanja za poginule u NATO bombardovanju

Autor: Tanjug | 21.03.2009. - 16:19
Vlada Srbije održaće posebnu sednicu posvećenu Danu sećanja na stradale u NATO bombardovanju SR Jugoslavije 1999. godine i poziva građane da tokom oglašavanja sirena, u utorak, 24. marta u 12 sati, obustave svoje aktivnosti i minutom ćutanja odaju počast svim nevino postradalima.

Izvor
parobrod parobrod 20:35 21.03.2009

Re: ...

petar K, vojnik 18 godina drvoseca iz okoline Kladova, poginuo od kasetne bombe negde na kosovu u toku odsluzenja vojnog roka kao kuvar.

constrictoria92 constrictoria92 20:44 21.03.2009

Re: ...

Slava mu.
zanka zanka 22:30 21.03.2009

Re: .Vlada Srbije..

Da ,Vlada Srbije drzi za sebe posebnu sednicu i menja osmogodisnje obelezavanje spomena na izginule koje su porodice same ustanovile.Imali smo mogucnosti da se nadjemo i poklonimo senima na vise mesta kako u Beogradu tako i u drugim gradovima.

Promenili su i opelo koje se odrzavalo svake godine u 12:00 u crkvi Sv Marka. Sada se odrzava popodne u 17 sati.Tu su se pridruzivale i mnoge porodice ciji su clanovi nastradali na Kosovu i drugim mestima A dolazile su iz Novog Sada ,Kraljeva ,Subotice.Druzili smo se i umanjivali svje muke.
.
Danas mi se javilo par majki ,koje kazu da sada ne znaju gde da idu ,kada je na svim mestima isti termin.Gde mozemo da se okupimo.

Imam pravo da kazem u ime svih svojih prijatelja ,da nas i u nasim mukama zele da razdvoje ,razvodne nase tragedije ,valjda za rad visih ciljeva.Kao sto je Milanovic ispracao svoje zrtve u nedelju dana ,ni ne oprastajuci se od njih.Majke su drzale oprostajne govore ,a on im je sa ostalima ssvojim saradnicima dodavao vodu i razgovarao telefonom

Sramno ,ali istinito.Neka nova vlast razmisli sta je ovim htela?!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:35 21.03.2009

Sarajevo

Ja bih voleo da se na dan kad je pocelo bombardovanje ljudi u Srbiji istovremeno podsete i na skoro 4 godine neprekidnog granatiranja Sarajeva. Ko god je tih 78 dana bombardovanja tada proveo u Srbiji i Crnoj Gori verovatno moze bar da pretpostavi kako je biti meta metkova i bombi citavih1425 dana. Znaci 78 dana pa jos oko 18 puta vise. Ovo pisem ne da bih umanjio strahote bombardovanja vec da podsetim neke ljude koji ponekad zaneseni raznim politickim mitovima govoreci o ratu u Bosni sasvim izgube osecaj za stvarnost. Ovo pominjem isto tako i da bih apelovao da se sa malo vise senzibiliteta i razumevanja reaguje na to kad neko iz Sarajeva uputi neku jaku rec prema Srbiji. Zamolio bih samo da ovo ne sluzi kao povod da se otvori rasprava o tome ko je poceo rat u Bosni i sl.
constrictoria92 constrictoria92 22:41 21.03.2009

Re: Sarajevo

Sarajevo nije tema bloga.
Tema su civilne žrtve za vreme NATO bombardovanja SRJ 1999.
Smatram da nema mesta "jakim rečima" - lokacija nebitna (svejedno je da li je neko iz Sarajeva, Beograda, Zagreba, Ljubljane, Prištine, itd).
Molim da se ovim svaka, eventualna, rasprava koja se ne tiče teme bloga, a koja bi mogla biti započeta ovim komentarom završi pre nego što počne.
Hvala.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:58 21.03.2009

Re: Sarajevo

Mislim da je jasno iz mog posta gore sta sam hteo reci i da nije bila nikakva namera da se otvori rasprava o opsadi Sarajeva. To sam na kraju i naglasio. Ono sto nas uce razna ucenja i religije, pa i pravoslavna, je da se u situacijama kad je nama tesko setimo i drugih ljudi. Posto smo u tom momentu osetljiviji nego obicno jer se prisecamo sopstvenog iskustva, onda to mozemo iskoristiti da bi razumeli i druge. Ako je stradanje tih drugih na neki nacin povezano i sa nama, sto u ovom slucaju jeste, utoliko to podsecanje postaje jos bitnije. Tako jedno traumaticno iskustvo moze postati izvor razumevanja. Sa druge strane ako se svi zatvore u svoje traume onda one mogu postati izvor mrznje.

Kod mene gore nije bilo nikakvih jakih reci.

Kao sto rekoh, necu ni ja da ulazim ni u kakvu raspravu, samo sam uputio jedan predlog. Ako mislis da je to potpuno bespredmetno pominjati ovde ili ti iz nekog razloga smeta slobodno sve obrisi.
Unfuckable Unfuckable 23:04 21.03.2009

Re: Sarajevo

Ono sto nas uce razna ucenja i religije, pa i pravoslavna, je da se u situacijama kad je nama tesko setimo i drugih ljudi

sori bat jebiga,
meni kad je teško, ja razmišljam samo o svojoj muci - jes' sebično, ali pokaži mi ko nije kad ga pritisne...
tako da nisam upoznat sa tim učenjima
Mislim, NATO - što je "radio" po Evropi, koliko je meni poznato - radio je po Srbima, tako da ne znam gde tu ima mesta "za podsećanja na druge" ako je tema o NATO intervenciji
constrictoria92 constrictoria92 23:16 21.03.2009

Re: Sarajevo

Kada bude bila godišnjica početka rata u Bosni (06.04.), pojaviće se blogovi o tome, pa će na istima moći da se diskutuje na tu temu (verujem da će se tada retko ko setiti Srbije, Crne Gore,1999. i civilnih žrtava bombardovanja i pozvati na razum...).
U kontekstu da su patnje drugih povezane i sa nama, možemo pomenuti i Oluju i Srebrenicu i Bratunac i Žutu kuću, ne samo Sarajevo, ali, opet ću naglasiti, to nije tema ovog bloga (što ne znači da se ne slažem sa tobom, naprotiv).
Što se "jakih reči" tiče, nisam ni pomenula da su iskorišćene u komentaru - samo sam rekla, i dalje stojim iza toga, da njima nema mesta (lokacija je najmanje bitna).
Što se brisanja tiče, nisam osoba koja ubiju slobodnu misao. Mislim da smo svi dovoljno razumni i da možemo da vodimo konstruktivne diskusije, i kad delimo stavove i kad ih ne delimo.



Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:25 21.03.2009

Re: Sarajevo

Ne moras se ti meni nista izvinjavati. Ostani u svojoj sebicnosto kako je nazivas, razmisljaj o svojoj muci, o tome sta je NATO 'radio po Srbima'' (gore se par nas slozilo da u Srbiji ne zive samo Srbi, al ok), zaboravi ucenja, nemam ja nameru tebi nista da pokazujem i dokazujem. Ako ti se nije svideo post mogao si ga preskociti i kraj, al neda djavo mira. Tema inace nije samo NATO intervencija, bar do sada nije bila, nego ukljucuje i prozivljene traume bombardovanja tako da mesta za secanje i empatiju ima ako postoji volja i ljudskost.

Najbolje obrisati dosadasnje komentare sa svim Sarajevom, da ne bi bilo daljih nesporazuma i uzrokovanja dodatnih dusevnih bolova kod pojedinaca. Bas sam se i plasio ovakvih reakcija, al reko nece. Inace, da ne bude zabune, dane bombardovanja provedoh u svom Banatu, tako da sam proziveo sto i vecina ljudi ovde.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:32 21.03.2009

Re: Sarajevo

Ok constrictoria92, hvala na objasnjenju. Ocigledno sam promasio temu po nekim kriterijumima. Evo zavrsavam.

mariopan mariopan 23:35 21.03.2009

Re: zlocin protiv covecnosti

To vreme pamtim po groznim slikama razaranja , iskasapljenim telima, Grdelickoj klisuri, Alksincu, Nisu i.....zelje sa pijace izmesano sa nogama i rukama i ljude kako leze na ulicama ubijani kasetnim bombama

.......bombama, sa osiromasenim uranijumom

........bombama sa vlaknima koja su nam unistila dalekovode pa je nebo svetlelo neprirodno, sevale su munje po petnestak minuta horizontalno.

.......................i uzasno i lepo to nebo istovremeno.

...........i sve nenormalno bilo je normalno.

............. covek koji je posao da gasi pozar u pogodjenoj zgradi kada su je jos jednom pogodili i on..........odsecenih nogu do butina sedi na trotoaru, odsjaj pozara u noci.

..........zgariste zgrade televizije

............srusene mostove

........sirene i avioni

........i licemerje sveta

...........aplauzi u Avijanu i piknik za gledaoce nase nesrece.

........sve je bilo naopacke okrenuto a mi u tom vrtlogu kao u snu, ne verujemo da se to dogadja nama.

Decu im necu oprostiti.
Unfuckable Unfuckable 23:39 21.03.2009

Re: Sarajevo

Neues aus der Nachbarschaft

pazi
mogao bih ja lako da dozovem moju kevu ovde da ispriča i ona malo o raznoraznim bombardovanjima, ali opet - nije tema ("vidi naslov, ako ništa drugo ne pomaže" - prvo Marfijevo pravilo bloga )
Meni je samo postalo ne - ve - ro - va - tno dosadno da čitam iznova i iznova slična "uvaljivanja" na temama - kako "jednim" - tako i "drugim" kada se, sasvim dobronamerno pozove na savest i prisećanje na Ostale (bombardovane, poklane....)
ok..a Vijetnam ?
mislim...
Bas sam se i plasio ovakvih reakcija

e,sori - izvini za štres, samo mojne meni da prodaješ "finu uvređetost"
rokali su nas bre, k'o u igrici.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:52 21.03.2009

Re: Sarajevo

Nisi skapiro i kraj.

"finu uvređetost"


Sledeci put cu te opsovati ako ces se bolje osecati.
margos margos 23:53 21.03.2009

Re: Sarajevo

rokali su nas bre, k'o u igrici.

I zato smo bili i istali izmešteni, zbog te virtuelnosti i nemoći da im doakamo, da ih vidimo, da ih makar u lice opsujemo.:(
Unfuckable Unfuckable 00:02 22.03.2009

Re: Sarajevo

Sledeci put cu te opsovati ako ces se bolje osecati.

Bratko
mo'š mi radiš šta hoćeš, feel 3
al' spinove namirišem...iz aviona
i Jedne i Druge
natasavb natasavb 00:18 22.03.2009

Re: Sarajevo

Ono sto nas uce razna ucenja i religije, pa i pravoslavna, je da se u situacijama kad je nama tesko setimo i drugih ljudi.

S obzirom da je ovaj blog podsecanje na zrtve NATO bombradovanja,kako se onda ne seti NATO bombradovanja Republike Srpske i zrtava tog bombradovanja?
O drugim zrtvama vezanim za Sarajevo cu se suzdrzati ovde da ne govorim iz postovanja prema molbi koju je Cons upitila na pocetku, a imala bih svasta da kazem.
Blade Runner Blade Runner 16:48 22.03.2009

Re: Sarajevo

Izvini Neues aus der Nachbarschaft, gde si ti bio marta '99? U Sarajevu ili u Srbiji?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:06 22.03.2009

Re: Sarajevo

Izvini Neues aus der Nachbarschaft, gde si ti bio marta '99? U Sarajevu ili u Srbiji?


Ako bi citao ili citala ono sto sam napisao mozda ne bi morao da trosis jadnu tastaturu i postavljas nepotrebna pitanja. Al pljuvanje u dalj je ocito hobi nekim ljudima. I jos jednom da napomenem, istovremeno je bombardovana i Crna Gora.
ivana23 ivana23 19:27 22.03.2009

Re: Sarajevo

I jos jednom da napomenem, istovremeno je bombardovana i Crna Gora.

Intervju predsjednika Vlade RCG Mila Đukanovića časopisu «Slovenska duša»

"Sačuvali smo Crnu Goru i od NATO bombardovanja, sačuvali mir i učvrstili međunacionalni sklad."

Izvor
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:05 22.03.2009

Re: Sarajevo

Intervju predsjednika Vlade RCG Mila Đukanovića časopisu «Slovenska duša»

"Sačuvali smo Crnu Goru i od NATO bombardovanja, sačuvali mir i učvrstili međunacionalni sklad."


I? Hoces da kazes da tamo nisu padale bombe samo zato sto Djukanovic izvali ovako nesto. Jel jos uvek vise verujemo sta nam kazu politicari nego sopstvenom iskustvu? Istina je doduse da je Milosevic po svaku cenu pokusavao da se i tamo nesto unisti, da ne bi ispalo da samo Srbiju bombarduju, a da je Djukanovic pokusavao suprotno, ali tamo je de facto bilo bombardovanje kao i u Srbiji.
avemarija avemarija 20:29 22.03.2009

Re: Sarajevo

...iz aviona

unfuckable



Idi .....? nikad ne bih rekla da si od tih ......
NNN NNN 22:20 22.03.2009

Re: Sarajevo

Ako bih hteo da se spustim na tvoj novo razmišljanja, mogao bih da ti se suprotstavim tvojim "matematičkoim argumentima"
Neues aus der Nachbarschaft
skoro 4 godine neprekidnog granatiranja Sarajeva. Ko god je tih 78 dana bombardovanja tada proveo u Srbiji i Crnoj Gori verovatno moze bar da pretpostavi kako je biti meta metkova i bombi citavih1425 dana. Znaci 78 dana pa jos oko 18 puta vise.... blablabla..
to je tako ako se gleda samo vreme,
a ako bi se gledala populacija onda je SRJ 30 puta više bombardovana (najmanje, pod pretpostavkom da su sve Sarajlije bile u Sarajevu za vreme bombardovanja, mada znam mnoge koje nisu...).
Ako bi se gledalo po površini onda je SRJ 722 puta više bombardovana (102173/141.5)
Ako bi se gledalo po količini eksplozivnih sredstava... blablabla...
Mislim, stvarno!
Kakvi se ljudi javljaju POTPUNO VAN TEME i sa kakvim GLUPIM ARGUMENTIMA (koji im čak ni ne idu uprilog).
Dakle, Neunešto predugačko, mislim da ne vredi nastavljati TU TEMU OVDE.
irenaema irenaema 23:08 22.03.2009

Re: Sarajevo

Unfuckable
Ono sto nas uce razna ucenja i religije, pa i pravoslavna, je da se u situacijama kad je nama tesko setimo i drugih ljudisori bat jebiga, meni kad je teško, ja razmišljam samo o svojoj muci - jes' sebično, ali pokaži mi ko nije kad ga pritisne...tako da nisam upoznat sa tim učenjimaMislim, NATO - što je "radio" po Evropi, koliko je meni poznato - radio je po Srbima, tako da ne znam gde tu ima mesta "za podsećanja na druge" ako je tema o NATO intervenciji


I ja sam razmišljala samo o svojoj muci. Tek stigla sa novorodjenčetom iz porodilišta, pored mene i dete od četiri godine i teško oboleli muž. Na Novom Beogradu, na 7.spratu bez struje i vode.

Ne umem da oprostim bahatost i stil "može nam se"!
Blade Runner Blade Runner 04:12 23.03.2009

Re: Sarajevo

istovremeno je bombardovana i Crna Gora.

Hoces da kazes da tamo nisu padale bombe samo zato sto Djukanovic izvali ovako nesto.

I? Jesu li nesto pogodili ili nisi primetio?

hronologija
U Nisu su kasetne bombe bacene na Gradsku bolnicu, Dom zdravlja, Veliku pijacu, deo grada sa stambenim zgradama, vec razruseni aerodrom ...
Al pljuvanje u dalj je ocito hobi nekim ljudima

A nekima je ocigledno pljuvanje u vis...
wukadin wukadin 12:09 23.03.2009

Re: Sarajevo

Što se tiče Sarajeva samo ću reći da sam imao prilike da razgovaram sa jednom ženom koja je bila opsednuta, pa je spala na 40-ak kilograma. Debilno bi bilo reći "znam kako je", a to se obično kaže (naravno bez nekih konotacija).
Hoću reći da je bilo tu empatije sa moje strane, naravno nisam se formalno izvinjavao, niti je to od mene traženo, jer nisam ja bio na brdima iznad. A i oni koji su bili su branili svoju decu, stvari nikad nisu crno-bele.
Međutim, imamo razne "manekene genocida", one koji su medijska priprema terena za razne sankcije i bombardovanja. Čak ni kad je Sloba oboren, kad je poslat u Hag, kad su poslati drugi, evo nedavno i Radovan, oni ne prestaju. Zašto? Zato što im je to jedini posao. E pred takvima nemam šta ja da iskazujem empatiju.
Odnosno iskazaću je kad gospođe NK, BKV i SB pojedu svaka po naramak sena.

Izvinjavam se zbog delimičnog skretanja s teme, međutim
1) Nisam počeo ja, a bilo je već dosta odgovora
2) Sva ta priča o srpskoj krivici za sve je prethodila "Milosrdnom" i prema tome ima veze s temom.
Unfuckable Unfuckable 23:00 21.03.2009

Milosrdni Anđeo

meni je zanimljiv jedan detalj : svi ovde, uglavnom, nazivamo navedenu NATO operaciju imenom "Milosrdni Anđeo" (Merciful Angel)
po internetu se malo toga može naći pod tim imenom, osim na - sic - sajtovima na srpskom.
Dakle, zvanično (kao što to i domaćica reče u tekstu)
ova humanitarna operacija zvala se ALLIED FORCE operation
nikako mi ne ide u glavu kao je prekrštena u Milosrdnog Anđela
adam weisphaut adam weisphaut 23:05 21.03.2009

Guglaj

noble anvil.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:30 21.03.2009

Re: Guglaj

ЦИТАТ: Operation Allied Force Objective: "Our military objective is to degrade and damage the military and security structure that President Milosevic (Yugoslav President) has used to depopulate and destroy the Albanian majority in Kosovo."
(From prepared statement of William S. Cohen, Secretary of Defense, to the Senate Armed Services Committee on 15 April 1999.)


Претпостављам да је Жежељев мост био изузетно опасан војни објекат, с њега су се бацале чини на НАТО авионе, док је наизменична струја, која нам је укинута, будући изум архиСрбина Николе Тесле, представљала несумњиву вискокофреквентну претњу племенитим војницима демократије и слободе.

Пишући ово, био сам на трен застао и изговорио неколико дугачких реченица псовки (отац, мајка, крв, семе, дупе, идиоти итд.), али сва је прилика да би оне потпале под модераторску бригу, па чему да замарам људе.

Има једна перверзна идеја која стоји иза свега: наиме, ми смо требали да на крају кажемо како су у право што су се по нама иживљавали, сам пораз није био довољан, јер има некакав тумор у том мозгу који је ово спроводио који се храни не само украденом крвљу већ и менталним сладострашћем, уживању у самом себи.
gordanac gordanac 23:51 21.03.2009

sećanje, zaborav i oproštaj

Mogu i da zaboravim i da se setim, ali ne mogu da oprostim, pa to ti je!
Ne mogu da kažem "prosti vam bili mostovi novosadski". .....



I ne mogu da oprostim izraz "kolatelarno" za žrtve, ne mogu i neću ni da pokušavam.

Jedna sjajna žena iz moje familije je na pitanje kako smo prošli rekla:
"A svi smo prošli k`o pendžeraš kad padne na leđa!"

I leto posle pamtim po silnim olujama sa gromovima kakvih kao da nije bilo ranije.

A kad pričam sa ljudima, oni najčešće kažu: "Ne ponovilo se!". Ništa više. Kao da hoće samo da zaborave.

(copy/paste :)
Jelena Krajšić - Mirno!
Unfuckable Unfuckable 00:05 22.03.2009

Re: sećanje, zaborav i oproštaj

I leto posle pamtim po silnim olujama sa gromovima kakvih kao da nije bilo ranije.

da,da
horizontalne fuckin' munje...sećam se i ja toga
puno nebo prašine od ruševina, pa sva ta struja....
A celo bembanje nije pala kap kiše, heh...
HAARP beše...nešto ?
margos margos 00:10 22.03.2009

Re: sećanje, zaborav i oproštaj

Ne mogu da kažem "prosti vam bili mostovi novosadski". .....

Ja sam manje više hrabro podnosila sve što se dešavalo, a onda sam jednog septembra došetala do Štranda i pri pogledu na slomljen most koji štrči iz Dunava, grunula. Kao ogromna ptica slomljenih krila, nadrealan prizor.... :(((
constrictoria92 constrictoria92 00:11 22.03.2009

Re: sećanje, zaborav i oproštaj

Leto posle je bilo stvarno... čudno.
A tek povrće i voće koje smo kupovali...
Sećam se k'o da je juče bilo: stig'o mladi paradajz, a meni se prijeo. Odem na pijacu i kupim... Za ručak se svi lepo naručkamo, a onda na vestima čujemo da iz nekih atara ne treba jesti povrće i voće, jer se pretpostavlja da je zemljište zagađeno osiromašenim uranijumom... Preseo mi paradajz.
Unfuckable Unfuckable 00:23 22.03.2009

Re: sećanje, zaborav i oproštaj

heh
malo zračimo zrake kroz zrak...
i tako...
gordanac gordanac 00:32 22.03.2009

Re: sećanje, zaborav i oproštaj

heh
malo zračimo zrake kroz zrak...
i tako...

Zagađenje i oštećenja životne sredine i biodiverziteta u najvećem delu potiču (poticala su) od klasičnog eksploziva i sekundarnih akcidenata (požari, hemijski polutanti u vazduh, zemlju i vodu), a ono što ljudi misle da je opasnost od osiromašenog uranijuma je (uporedno) bilo - zanemarljivo u odnosu na "klasične" polutante (Dunav je recimo samo tada pao u III / IV klasu, inače je, kao moćna samoprečišćujuća reka, obično u II klasi kvaliteta voda)
Unfuckable Unfuckable 01:00 22.03.2009

Re: sećanje, zaborav i oproštaj

pajz gordanatz
znam ja dobro da upropaštavamo - mi sami - ono lepo voće što raste pored autoputa. Ne treba nam NATO za to. Olovo isavtajđez
Malo sam u dvojbi što se tiče podzemnih voda, filtracije i svega toga...ali - što reče Petrija :
"Čovek je grdna strvina. Svašta može da podnese."

mali uradak na Temu :
sedim ti ja tako, ovi odozgo rade svoje - a i ja svoje.
Telefon. Brat iz zapadne neutralne zemlje, kako sam i šta radim i takoto...
Ja mu opišem situaciju : sedim, slušam / virnem malo napolje i gledam fuckin' "Titanik"...uz sve što ide uz to kako i dolikuje (mislim..šta sad, da se bembam po skloništima, a daleko su & mrzi me?)
A on će :
"Aujbt..pa kod vas...suprrr zezanje, ništa strašno ?!"
...ni ne znaš

btw : finale Kupa Šampiona te godine.. - nezaboravno, ne samo zbog legendarne pobede Manchestera....čak su i natovci gledali, s obzirom da je uzbuna krenula 5 minuta posle završetka tekme.
gordanac gordanac 01:25 22.03.2009

Re: sećanje, zaborav i oproštaj

Sve se slažem, Hawkeye, ali svi ti dani su prosto jedan kontinuirani ekološki akcident (što je verovatno mnogima, s pravom, pri dnu liste svih strahota koje su ti dani imali u sebi, a potpuno "drugi par rukava" su naše, ljudske reakcije i želje da se sve to preživi, da se opstane, sačuva, ostane i "vrati" u nekakvu normalu koja je tek sledila). Znaš kako kaže Balašević u pesmi "Ratnik paorskog srca" - "...ej,žao mi konja...", tako nekako prosto mi je ostalo oko otvoreno i za svu štetu biodiverziteta tih dana, ipak.
Unfuckable Unfuckable 01:38 22.03.2009

Re: sećanje, zaborav i oproštaj

tako nekako prosto mi je ostalo oko otvoreno i za svu štetu biodiverziteta tih dana, ipak.

naravno
zato spomenuh ПетрИју..akomerazumeš
Takođe, ako razmatramo "teoriju opstanka u kriznim situacijama"
treba vrlo pažljivo razmotriti i situaciju sa duvanom tog vedrog, i nadasve - neverovatno suhog proleća '99...
majkomila...
gordanac gordanac 01:58 22.03.2009

Re: sećanje, zaborav i oproštaj

treba vrlo pažljivo razmotriti i situaciju sa duvanom tog vedrog, i nadasve - neverovatno suhog proleća '99...
majkomila...

ne spominji, nenanosiboli
ali si u pravu za "teoriju opstanka u kriznim situacijama", ljudi su stvarno potpuno menjali ponašanje, pa kad se setiš svih situacija - deluje potpuno neverovatno danas i nama samima, a nekmoli onima kojima bismo možda o tome pričali...
zato, ipak, razumem ljude kada kažu "bilo, ne ponovilo se", nikada i nigde...
maksa83 maksa83 14:02 22.03.2009

Re: sećanje, zaborav i oproštaj

treba vrlo pažljivo razmotriti i situaciju sa duvanom tog vedrog, i nadasve - neverovatno suhog proleća '99...

Moj "omiljeni" momenat na tu temu - autobuska stanica u Novom Sadu, na njoj jedna drvena tezga iza koje stoji nadrndani mlad Lala, a na tezgi par Rexona dezodoransa, Orbit žvake, i natpis:

"CIGARA NEMA, I NE ZNAM GDE IH IMA!"

Mogu da zamislim koliko njih ga je smorilo dok to nije napisao.
dunja73 dunja73 23:29 21.03.2009

U

Nemackoj se mnooogo pre samog cina , pricalo o istom..
Opominjan je Slobodan i opominjan ...Ja ne mogu da kazem da "nisam verovala" naprotiv
bila sam ubedjena da su reseni 100 posto..
Hvala Bogu , nikome koga poznajem
se nije nista dogodilo ..
Od tada - nikad ne citam vesti sa teleteksta i ne slusam "Deutsche welle" ( u podsvesti me vrati u ono vreme) ,a i mama se od onda "cudno ponasa"
constrictoria92 constrictoria92 23:40 21.03.2009

Re: U

a i mama se od onda "cudno ponasa"

Koliko trauma nosimo iz tog perioda više nismo ni svesni.
margos margos 23:51 21.03.2009

Re: U

Koliko trauma nosimo iz tog perioda više nismo ni svesni.

Evo jedno viđenje nekoga ko se tada spremao da proslavi rođendan - blog Velimira Mladenovića..
parobrod parobrod 00:01 22.03.2009

Re: U


Koliko trauma nosimo iz tog perioda više nismo ni svesni.

ah koliko si upravu
miloradkakmar miloradkakmar 23:41 21.03.2009

Ко је смео да убија децу?!



Ко је смео, ко се дрзнуо да убија децу , недужне цивиле, да разара , трује... зашто су бомбардовани велики привредни гиганти, зашто су кренули од Новог Сада, у њему срушили све мостове... зашто су у свима нама убијали људскост, достојанство, одозго уливали страх и стрепњу... зашто су употребљавали осиромашени уранијум , касетне бобмбе, ракете које су чамиле у магацинама- требало је код њих да ради војна индустрија, да се ствара профит...!? Припремао се терен за отцепљење Косова и Метохије, касније и других делова Србије- слично је урађено са бившом СФРЈ - лакше је владати са мањим целинама .... припремао се терен за економску, војну , политичку потлаченост, увођење демократије на тај начин , када су увидели да другачије не могу. Уништи , па владај! Проклети новац је у питању. Шта нам сада раде да би све то обновили, везују нас и уцењују силним повољним кредитима којих се неће моћи да ослободе ни стотинак наредних генерација.
Уништавају народ. Да су хтели да свргну/ убију / Милошевића могли су то очас да ураде, да нико ни не зна. Па, гађали су га и промашили!? Ова прича није ни за тадашњу малу децу.
Децу нико не сме да дирне , а камоли да убија. Тих 78 дана непрекидно ми је кроз главу струјало питање : Како убити смрт ? Нисам пронашао одговор. Био сам немоћан и било ме је срам што нисам никако могао да заштитим своју рођену , као ни другу децу. И сада ме је срам.

constrictoria92 constrictoria92 23:47 21.03.2009

Re: Ко је смео да убија децу?!

Проклети новац је у питању.

Čini mi se da si potpuno u pravu.
Unfuckable Unfuckable 00:25 22.03.2009

Re: Ко је смео да убија децу?!

Проклети новац је у питању.

ili millenium bug, tko će ga znati ?
BigBadWolf BigBadWolf 01:19 22.03.2009

Re: Ко је смео да убија децу?!

miloradkakmar


Ко је смео, ко се дрзнуо да убија децу , недужне цивиле, да разара , трује...



Heroji 37. odreda.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:09 22.03.2009

Bez komentara

ivana23 ivana23 00:27 22.03.2009

Re: Bez komentara

Vojislav Stojković


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:02 22.03.2009

Re:"Izvinite, nismo znali da je nevidljiv"

Zoltan Dani, tada potpukovnik VJ, sa svojom ekipom, oborio je čuvenog nevidljivog sokola, što je 27.marta 1999.g. bila palanetarna vest, a i danas eksperti o tome raspravljaju.

Do tog 27. marta, famozni "noćni soko" je, kako je zapisano u elektronskoj enciklopediji američkog vazduhoplovstva, harao nebom Somalije, Paname, Libije, Iraka... U Zalivskom ratu je ostvario gotovo 2.000 letova, pri čemu nijedna letilica tog tipa nije ni oštećena, akamoli oborena.
U projekat F 117 je utrošeno 3,5 milijardi dolara, a početna cena tog aviona je bila 950 miliona dolara.

Posle obaranja iznad Buđanovca prestala je proizvodnja nevidljivog ubice, a povučen je i i z upotrebe.
F117 je bio ponos američke tehnologije i poslednju reč vojne vazduhoplovne industrije

Kad god govorimo o NATO agresiji na Srbiju red je da se setimo i tog čpveka, koji danas kao penzioner mirno živi u svom rodnom selu u Vojvodini.
constrictoria92 constrictoria92 07:17 22.03.2009

Re: Re:"Izvinite, nismo znali da je nevidl

Tu su i poginuli piloti:
Major Zoran Radosavljević
Potpukovnik Milenko Pavlović
Ti ljudi su znali da je protivnik jači, da lete u smrt, a ipak su dali živote za nas...
wukadin wukadin 13:19 23.03.2009

Re: Re:"Izvinite, nismo znali da je nevidl

U mom malom mistu glavna ulica se zove Majora Zorana Radosavljevića.
VEČNA MU SLAVA!
madam_mym madam_mym 01:16 22.03.2009

Ne zaboravljam i ne opraštam nikome...

jednostavno ne mogu
i ne umem
i ne znam da li bi i zašto bi bilo bolje da mogu i da umem

ovim mostom je hodala Sanja Milenković u vreme kad je pao - 30.maja 1999. Sad je više nema.


Ne verujem da želite da vidite kako je izgledao ovaj most kad su ka njemu pojurili Era, Vojkan, pop i još desetak njih...kojih takodje više nema.
Sakupljali smo om delove tela oko ovog mosta, tela bez ruku, bez nogu, bez glave...

A sa druge strane tog mosta, na udaljenosti od oko 3 - 5 km, pa sve negde do Pojata, bilo je puno, puno stranih novinara, nekoliko sati pre nego što je ovaj most pao, u nedelju, 30. maja, na dan verskog praznika, i na pazarni dan, kad je čaršija prepuna !!!

Toga dana sam bila član ekipe hitne pomoći koja je pružala pomoć u kući vojnika koga su roditelji čekali da stigne u mrtvačkom sanduku, i uz sve vojne počasti da ga sahrane toga dana. Naravno, vojna povorka nikako nije stizala, bio je "neki zastoj" negde oko 5-6 km ispred ovog mosta !

Ne verujem da želite da znate kako izgleda kad sanitetsko vozilo juri punom brzinom u susret koloni vozila koja takodje jure punom brzinom u suprotnom pravcu, u oblaku prašine i dima, sa otvorenim gepecima iz kojih izleću predmeti napolje, sa prepunim prikolicama prestravljenog naroda koji beži iz naseljenog mesta u šumu.

Nemoj da mi je neko rekao da niko nije znao da će ovaj most da padne!!! Znalo se i kada! Strani novinari su čekali, vojska je čekala!!! Kakav masakr u našem malom mestu!!!
ZAŠTO BRE!???

I, kako onda da zaboravim i oprostim??!
Unfuckable Unfuckable 01:41 22.03.2009

Re: Ne zaboravljam i ne opraštam nikome...

Nemoj da mi je neko rekao da niko nije znao da će ovaj most da padne

postoji stara, neproverena priča da je svako jutro ...Nekome u SRJ stizao fax sa "legitimnim ciljevima" za taj dan
madam_mym madam_mym 01:45 22.03.2009

Re: Ne zaboravljam i ne opraštam nikome...

postoji stara, neproverena priča da je svako jutro ...Nekome u SRJ stizao fax sa "legitimnim ciljevima" za taj dan

Nekome???
bolje reći MNOGIMA !!!
ZNALI SU! ODGOVORNI SU!
margos margos 01:47 22.03.2009

Re: Ne zaboravljam i ne opraštam nikome...

Moj prijatelj je 15. maja na Kosovu vozio vojnu kampanjolu kad su ga pogodili... Bio kontuzovan, ruku mu nekako skrpili, oporavio se i stalno se hvalio junačkim ranama i kako je tada prevazišao sve stresove i strahove. O tome što je sve češće imao glavobolje i što je se više gutao bensedine, nije želeo da priča. Samo bi odmahnuo glavom sve je on to prevazišao... A onda ga jedna obična upala pluća odnela... srce nije izdržalo.

Šta želim reći? Strašno je za sve koji su stradali. Strašno je i za one koji su stradali od posledica. No jednako je strašno i ovo što si ti doživela. Koliko je samo ljudi stradalo kad čišćenja terena i demontaže bombi godinama po završetku bombardovanja. Jedan prijatelj, koji je to radio profesionalno, po povratku sa višednevnog posla, gde je zbog greške nekog oficira, ako me sećanje ne vara, poginulo osam vojnika, danima se nije treznio.
(podsetilo me skupljanje delova tela, od njega sam istu priču slušala)

Svi smo mnogo, mnogo izgubili.... odmah, ili kasnije...
madam_mym madam_mym 01:58 22.03.2009

Re: Ne zaboravljam i ne opraštam nikome...

Svi smo mnogo, mnogo izgubili.... odmah, ili kasnije...

A ja se sećam devedesetih, rata u Hrvatskoj i Bosni, i mog, u to vreme malog, četvorogodišnjeg sina, koji je za svaku kuću u izgradnji (neomalterisana, bez prozora i vrata, bez krova...) pitao "je l' su i ovu kuću porusile ustase?"
Bože, on nije znao šta je porušena kuća a šta kuća koja se tek gradi, a kamo li ko su ustaše!!! Ali...TV, komšijske priče.....koliko su ta deca oštećena!?
margos margos 02:09 22.03.2009

Re: Ne zaboravljam i ne opraštam nikome...

koliko su ta deca oštećena!?

Mislim da su naša oštećenja veća, i da ih posredno prenosimo na njih. Kada bi postojalo dugme za setovanje na novi mod, trebalo bi ga pod hitno upotrebiti i okrenuti na dugme na kome piše ŽIVOT.... jer sve drugo ne valja. Ali, kako?

Meni je od perioda bombardovanja ostala jedna scena iz mog doma - sedimo i zezamo se dva pravoslavca, jedna katolkinja, jedna muslimanka i jedan budista, i sedimo tako nekako u krug, pas leži između nas, sviraju sirene i nerviraju nas, jer nas prekidoše u po reči...

I ovo:

constrictoria92 constrictoria92 05:57 22.03.2009

Re: Ne zaboravljam i ne opraštam nikome...

Margos,
stvarno smo tada svi bili mete...
constrictoria92 constrictoria92 05:59 22.03.2009

Re: Ne zaboravljam i ne opraštam nikome...

I, kako onda da zaboravim i oprostim??!

To se i ja pitam.
A kad mi kažu da je oprostiti hrišćanski, ja ih opet, pitam isto... Ne odgovore mi...

madam_mym madam_mym 02:18 25.03.2009

Re: Ne zaboravljam i ne opraštam nikome...

A kad mi kažu da je oprostiti hrišćanski, ja ih opet, pitam isto... Ne odgovore mi...

zaista mi nikako nije jasno
ivana23 ivana23 01:33 22.03.2009

***

21:23
АНТИРАТНИ ПРОТЕСТ ОДРЖАН У АТИНИ
АТИНА – Алијанса „Стоп рату” организовала је, поводом 10. годишњице НАТО бомбардовања СР Југославије и шесте од америчке инвазије на Ирак, протестни скуп на тргу Синтагма у Атини и шетњу до амбасаде САД у том граду.

Како су нагласили говорници, скуп представља допринос Грчке у окупљању европских земаља против самита НАТО у Стразбуру, заказаног за април.

Антиратне организације организоваће низ догађаја, који ће кулминирати 4. априла, протестним скупом под слоганом „Не рату, не НАТО-у, довољно је 60 година”, пренела је агенција АНА.

Главне пароле које су се могле чути на скупу биле су „Шездесет година НАТО значе хунте и ратове”, „НАТО, напоље из Авганистана!”, „Слобода за Палестину” и „Новац за социјалне фондове, школе, здравство, а не за наоружање”.

Раније, чланови Међународног комитета за мир и детант одржали су у Солуну миран протест поводом 10. годишњице НАТО бомбардовања Југославије и прошетали до америчког конзулата у том граду.

Танјуг
Unfuckable Unfuckable 01:44 22.03.2009

Re: najava

VREME film: Deset godina posle :

...trodelni dokumentarni serijal Bombardovanje, koji će biti emitovan na Radio-televiziji Srbije 24, 25. i 26. marta 2009, a koji je snimljen u izvršnoj produkciji VREME filma. Uz obilje do sada neiskorišćenog arhivskog materijala i četrdeset sagovornika, od kojih se većina ranije nije pojavljivala pred kamerama, ovaj dokumentarac bavi se pripremama za rat, načinom na koji je rat vođen i žrtvama rata. Posebna pažnja posvećena je događajima na Kosovu 1998. i početkom 1999, akcijama vojske i policije u kritičnim područjima, kao i stanjem u kojem su odbrambene snage SRJ dočekale NATO bombardere. Sagovornici, bivši ili aktivni pripadnici vojske i policije, prisećaju se svojih dana na Kosovu, pogibije svojih drugova, trenutaka koji su ih zauvek promenili, nemoći koju su osećali u nekim trenucima.


neće biti dosadno, cenim

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana