Društvo| In memoriam| Kultura| Muzika

J. S. Bach Industry, Inc.

topcat RSS / 21.03.2009. u 16:31

(Eisenach, 21.3. 1685 – Leipzig, 28. 7. 1750)


Double concerto for two violins in D minor

Nekoliko crtica iz biografije
(ili…o liku)


Johann Sebastian je osmo dijete Marie Elizabeth i Johanna Ambrozija Bacha. Osim oca, od kojeg je dobio prvu muzičku poduku, u obitelji Bach muzikom su se već bavili pradjed, djed, trojica braće, brojni rođaci, stričevi i ujaci. Nakon smrti majke, a godinu dana kasnije i oca, brigu o desetogodišnjem Johannu preuzeo je najstariji brat - Johann Christian - učenik već tada glasovitog Pachelbela.
Od brata je učio čembalo (i taj neki "keyboard instrument" koji mu je bio na raspolaganju), orgulje i kompoziciju. Kao pripadnik Luteranske crkve, rano je došao u doticaj sa koralima (himnama) samog Martina Luthera koje je proučavao, obrađivao, prepravljao i na koncu izvodio. Od kopiranja "zabranjenih" rukopisa, uglavnom pod mjesečinom, vid mu je vrlo rano oslabio. 
Svoj prvi veći posao dobio je kao orguljaš, a kasnije kompozitor u Arnstadtu, gdje je izvedena i njegova prva kantata. Kako se buntovni Sebastian nije baš najbolje slagao sa poslodavcima, angažman je potrajao svega 3 godine, pa je (nakon nekoliko gradova i nešto poslova kraćeg vijeka) preselio u Weimar. Iako je sad već bio poznat kao najbolji orguljaš, ni tu nije bio zadovoljan, te prihvaća ponudu da bude kapelan u Köthenu. Weimarskom grofu se to nikako nije svidjelo, pa je Bach zbog kršenja ugovora prosjedio mjesec dana u zatvoru. Nakon izlaska iz zatvora sa obitelji seli u Köthen. Odlaskom iz Weimara završeno je Bachovo zlatno orguljaško doba i on se posvećuje kompozicijama za čembalo i orkestar.
Do sada (1723.) je već pokopao prvu ženu Mariu Barbaru, oženio Annu Magdalenu i uzdržavao nekoliko djece, sto će ga natjerati da opet potraži bolje plaćen posao.
Slučaj je htio da se u Leipzigu otvori pozicija muzičkog direktora u crkvi Sv. Tome i učitelja u pridruženoj školi. 
Nastao je problem oko "audicije" pošto Bach nikada nigdje nije diplomirao i nije imao "papire". 
Umjesto ocjena i priznanja sa uvaženih institucija, on je poslao svoj rad. Uz nešto kantata i Johannes Passion, za tu prigodu kompletirao je prvu knjigu preludija i fuga Das Wolltemperierte Klavier (nek se nađe). Koliko je oratorij bio veličanstven, toliko je zbirka preludija i fuga bila svojevrstan šok. Naime, iako je temperirani sistem već bio usvojen (da podsjetim, oktava je podijeljena na 12 međusobno "jednako udaljenih" tonova), novi tonaliteti su postojali samo teoretski, a kompozitori su i dalje uglavnom koristili one do 3 predznaka. Bach je predstavio preludij i fugu u svakom od ukupno 24, sada ravnopravna, tonaliteta. 
Dobio je posao, te ostao živjeti i raditi u Leipzigu. 
Njegove obaveze uključivale su komponiranje nove kantate za svaku nedjelju (trebalo je napisati kompoziciju, fizički ispisati dionicu za svaki instrument, sve to uvježbati i na kraju izvesti na nivou koji je bio dostojan Božjih ušiju), pedagoški rad ( koji je počinjao ranom zorom, kada je dječake u internatu odvodio na jutarnju molitvu, a kasnije u učionice) i obiteljske obaveze, budući da je bio otac dvadesetoro djece (da, 20! ) od kojih je jedanaestero pre- odnosno po-živjelo. 

 

Red ili kaos?
(ili…o djelu)


Mjerodavni vole reći da Bach u muzici predstavlja isto što i Newton u znanosti. Vezu između ova dva sistema, na neki način "gravitaciju u muzici" ili ideju da se zapravo radi o jednoj univerzalnoj shemi u kojoj je muzika tek imitacija prirodnog poretka, kasnije će elaborirati nama manje poznati bečki muzičar H. Schenker (Schönbergov protivnik i "trn u oku").
Bachov poriv za traženjem istine u muzici, rezultirat ce do tada neupotrjebljenim harmonijskim slogovima i u najmanju ruku intrigantnim kontrapunktom. Reakcije na njegova djela bile su oprečne: "neprijatno, bombastično, smušeno i mračno" dolazilo je s jedne strane, a "novo, izražajno, snažno i prelijepo" s druge.
Koje god forme da se dohvatio, dovodio ju je do savršenstva.
Spomenut ću samo neka djela koja danas krase police ljubitelja klasične glazbe:
Die Kunst der Fuge, Goldberg varijacije, suite za violončelo, partite za violinu, engleske i francuske suite, partite i invencije za klavir, oratoriji, Misa u h- molu, Muka po Mateju, Muka po Ivanu, kantate - jedna od najpoznatijih je ona o kavi, toccate i fuge, toccate bez fuga, preludiji i fuge, koncerti za sve moguće instrumente koji su valjda tada postojali, Branderburški koncerti...itd...itd...itd...

"Music is a mixed mathematical science that concerns the origins, attributes, and distinction of sound, out of which a cultivated and lovely melody and harmony are made, so that God is honored and praised but mankind is moved to devotion, virtue, joy, and sorrow"

Bach funkcionira u bilo kojoj obradi bez obzira da li se radi o dopisanoj melodiji koju danas znamo kao Ave Maria (pratnja je zapravo njegov preludij) ili kvazi pop verziji neke od kompozicija.

 bwv1001-adagio.jpgVeliki kompozitori su poznavali Bachov opus i većina je u njemu vidjela svojevrstan muzički uzor. Iako je Bachov glavni ambasador bio njegov sin C. P. E. Bach - kompozitor, jedan od začetnika klasičnog stila i autor traktata o “pravilnom sviranju klavira“, što je Bach stigao u koncertne dvorane imamo zahvaliti tek Felixu Mendelssohnu. Mendelssohn je bio jedan od rijetkih kompozitora koji nije "krpao kraj s krajem" ili "skapavao od gladi", već je potekao iz ugledne i bogate obitelji koja je u dnevnom boravku obiteljske kuće imala za običaj organizirati orkestarske koncerte. Felix je intenzivno proučavao Bachova djela, od onih najranijih, sakupljenih u zbirku kompozicija za orgulje različitih autora, sve do posljednjih skica. Postoji anegdota da je Bachova obitelj nakon njegove smrti nešto rukopisa i črčkarija prodala lokalnom mesaru, da bi ovaj imao u što zamatati meso, pa je Felix u potrazi za genijem obilazio i Lajpciške mesnice...no istu nisam provjeravala.
U svakom slučaju, Mendelssohn je osim konverzijom na Krsćanstvo, istupio koncertnom izvedbom Muke po Mateju.
Prvi susret s Bachovom muzikom je za mnoge vezan za muzičku školu, gdje nažalost često kao da odzvanjaju riječi najžešćih bachovih kritičara - to ti je "polifonija", "to je teško", "komplicirano", neznamnijasta...
Koliko mogu biti polifono-komplicirane, kompleksne i neizvedive male kompozicije iz zbirke Anne Magdalene Bach, koju sačinjavaju uglavnom djela Bachovih učenika i sinova (jedan od njih je tada imao tek 10 godina)...ostavljam otvoreno...

Ovaj veliki umjetnik, “the lawmaker of genuine harmony“ ili Otac muzike, simboličnog rođendana na prvi dan proljeća, za sebe je skromno govorio da samo radi svoj posao:

"I was obliged to work hard. Whoever is equally industrious will succeed just as well."

 

Umjesto zaključka

 

Bernstein & Gould
Jedno od pitanja na ispitu mog book-providera (BP) bilo je vezano za posljednji klip. Surov sistem očekuje od budućeg muzičara da na osnovu jedne stranice iz bilo kog dijela kompozicije, prepozna o kojem se djelu i autoru radi. Moj provajder je za ovaj insert "objasnio" da je u pitanju Rachmanjinov i dan danas se crveni zbog vlastite brzopletosti.
Srećom, komisija je spomenute "argumente" pronašla i kod Bacha (oko 1:40) i na spomenutom mjestu kod Rachmanjinova, sto je u rezultiralo time da je BP ipak postao Dr. BP, a nama ostavilo da razmišljamo da li je Rachmanjinov bio plagijator ili je Bach bio samo još jedan čovjek ispred svog vremena.



Literatura
Detaljnije možete čitati u bilo kojoj muzičkoj enciklopediji, a ja toplo preporučam dvije izvrsne knjige iz kojih sam povadila nešto citata:
D. Dubal: Essential Canon of Classical Music (Dubal predaje tzv. evening classes - uglavnom za amatere - na Julliardu i vodi nekoliko muzičkih emisija na lokalnom radiju, a u ovoj knjizi nudi pitak i zanimljiv sažetak o vodećim kompozitorima i njihovim djelima)
C. Wolff: J. S. Bach - The Learned Musician (Ovo je malo kompliciranije štivo i koristi se kao udžbenik u nekim muzičkim školama...ali je vrlo jasno koncipirano tako da se turbo-stručni odlomci mogu lako preskočiti)



 



Komentari (323)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

topcat topcat 04:16 28.03.2009

Re: rade li ti

Unfuckable
aeto 3 glave niotkuda...
(za one što ne čitaju ćirilicu...300, mashala)


Kako niotkuda, pa ti sam si 2 i po.
Osvedočeni Baholjubatz.
(au, opet me krenuo SrBski)
Unfuckable Unfuckable 04:19 28.03.2009

Re: rade li ti

uradak je to, na Bahu bio
Unfuckableov, hrabar - ali čio...
skroman ali prepametan
sjajan, mada - izuzetan
(mogao bih ja još dugo ovako, ali ...nije mi da se eksponiram)
topcat topcat 04:21 28.03.2009

Re: rade li ti

Unfuckable
uradak je to, na Bahu bio
Unfuckableov, hrabar ali čio


I svima nam mio...
bauer. bauer. 04:24 28.03.2009

Re: rade li ti

I svima nam mio...

i svima nam mio bio...
topcat topcat 04:27 28.03.2009

Re: rade li ti

bauer.
I svima nam mio...
i svima nam mio [b]bio[/b...]


Unfe, izgleda da si uvrijedio Džeka...
bauer. bauer. 04:31 28.03.2009

Re: rade li ti

Unfe, izgleda da si uvrijedio Džeka...

ma ne bre nego zbog broja slogova, i svima nam mio bio (uradak). oooo!
topcat topcat 04:36 28.03.2009

Re: rade li ti

bauer.
Unfe, izgleda da si uvrijedio Džeka...
ma ne bre nego zbog broja slogova, i svima nam mio bio (uradak). oooo!

da, da...
tosesadtakokaže...
mirelarado mirelarado 04:38 28.03.2009

Re: rade li ti

bauer.
i svima nam mio bio...


ударнички смјену одрадио...
topcat topcat 04:38 28.03.2009

Re: rade li ti

topcat topcat 04:52 28.03.2009

Re: rade li ti

Pardon, još slavim...uraDke!

A paz' ove...udružene...

bauer. bauer. 04:53 28.03.2009

Re: rade li ti

da, da...
tosesadtakokaže...

ee, topcat, ne misliš li da bi bilo malo odveć-preveć proizvesti nekoga u najboljeg blog-drugara i posle samo par sati se naljutiti na njega? we go long way back, moj Bro i ja.
topcat topcat 04:59 28.03.2009

Re: rade li ti

bauer.

ee, topcat, ne misliš li da bi bilo malo odveć-preveć proizvesti nekoga u najboljeg blog-drugara i posle samo par sati se naljutiti na njega? we go long way back, moj Bro i ja.


Ma vadim se kao jer sam tamo zasrala s onim Superom.

Mada, na najboljeg drugara se najlakše naljutiti.
Uglavnom je bezbolno, ne mijenja odnos...a i odljutiš se za do 4 min.
Unfuckable Unfuckable 05:07 28.03.2009

Re: rade li ti

2..ekšli

300 ?
rista ?
topcat topcat 05:14 28.03.2009

Re: rade li ti

Unfuckable
2..ekšli

300 ?
rista ?


ja sam sporija pa za svaki slučaj 4.

Za tebe koji si se najviše naradio...




ŽeljezDo i takoto...


bauer. bauer. 05:16 28.03.2009

Re: rade li ti

2..ekšli

eto vidiš. tko je 300 btw?
topcat topcat 05:17 28.03.2009

Re: rade li ti

bauer.
2..ekšli
eto vidiš. tko je 300 btw?

Mirelarado prije vatrometa.

edit (dok se skuhalo)
u to ime, primo piatto
Bella Italia


topcat topcat 05:24 28.03.2009

Re: rade li ti

Unf se ukočio!
Mada...broccoli - kakvo je to povrće...neko grmlje.

Evo za pravo


Unfuckable Unfuckable 05:27 28.03.2009

Re: rade li ti

tko dovede trenera ima kompliment
(ostale smo rasterali, ionako)
topcat topcat 05:37 28.03.2009

Re: rade li ti

Unfuckable
tko dovede trenera ima kompliment
(ostale smo rasterali, ionako)


Dovesti trenera = mission impossible...

Save the words...

vladimir petrovic vladimir petrovic 07:12 28.03.2009

Re: rade li ti

Bauer
Nije bre Predrage, Visoka Mačko, nego, Vrhunska Mačko

I ja to primetio, ali se ustručavao da kažem. Nezgodno je kada djak ispravlja profesora.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:50 28.03.2009

Re: rade li ti

vladimir petrovic
Bauer
Nije bre Predrage, Visoka Mačko, nego, Vrhunska Mačko

I ja to primetio, ali se ustručavao da kažem. Nezgodno je kada djak ispravlja profesora.

Молим лепо, не смета, и други пут. Само исправљајте. Толеранција ми је средње име. Него, то Висока има везе са визуелизацијом. Отуда је Мачка висока, или Џек који изгледа тачно као што сам га замишљао, као и Вишња...

проф. др Предраг пл. Толерантни Брајовић
vishnja92 vishnja92 10:50 28.03.2009

Re: rade li ti

vi ste ovde svi odlepili..... :)

Predrage, a sta je ovo "pl"?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:06 28.03.2009

Re: rade li ti

vishnja92
Predrage, a sta je ovo "pl"?

То је једна титула из Аграма. Оставићу неизвесност да се још мало крчка.
Unfuckable Unfuckable 11:11 28.03.2009

Re: rade li ti

"тхе плејер" ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:59 28.03.2009

Re: rade li ti

примјер из хрв. Википедије: Ivan Dragutin Stjepan Zajc, znan kao Ivan pl. (plemeniti) Zajc
Unfuckable Unfuckable 12:22 28.03.2009

Re: rade li ti

aha...Trpimir plemeniti Krešimir blaženi Ćosić
mali troll :
tko će da javi alexlambrosu dobre vesti ?

trener92 trener92 12:48 28.03.2009

Re: rade li ti

Dovesti trenera = mission impossible...

Save the words...


"NOBODY expects the Spanish Inquisition"
topcat topcat 13:32 28.03.2009

Re: rade li ti

проф. др Предраг пл. Толерантни Брајовић

prof. dr. P.T. pl. Brajović-Brajović
topcat topcat 13:33 28.03.2009

Re: rade li ti

trener92

"NOBODY expects the Spanish Inquisition"

Istina...ovdje se očekivala Izidorološla inkvizicija.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:58 28.03.2009

Re: rade li ti

vidi molim te dok neko spava sta se ovde nagomilalo komentara!!!!
al nisam ni sumnjala da je prof dob.pl.Tolerantni Brajovic takav kakav se predstavlja. blage i tolerantne duše.
Blade Runner Blade Runner 17:26 21.03.2009

Talenti mogu da propadnu

ali geniji uvek nadju put ka uspehu. Tako bar kazu.
Preporuka za sve sakupljene detalje iz zivota.
topcat topcat 17:30 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

Blade Runner

Preporuka za sve sakupljene detalje iz zivota.

Pa sakupili su drugi...ja samo prepisala i to...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:51 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

topcat
Pa sakupili su drugi...ja samo prepisala i to...

Па онда препорука за труд и хвала ти што си ме подсетила да сам и ја некад слушао музику и Баха. Онај први музички комад у Д молу знам напамет, а сад полако пуштам и остало да се скотрља са интернета на мој компјутер. Простудушан какав сам, ја сам некад обожавао Баха и његовог брата по симетрији Вивалдија (у мојој нетрагом несталој колекцији пуцкетавих носача звука с Антонијем мањкало је тек покоје незнатно делце из целог опуса, била ме обузела нека манијачка страст...).

Последњих дана, бре, много сте ми лепи сви блогери са добрим текстовима, од ГМО преко писаца и космоса до музике... (Е, ту стварно недостаје Јарил, он би сигурно овде нешто запржио и с неким се расправљао.) Додуше, онда крене и онај политички кал, али и прође...

Претпостављам да је клавир твој инструмент?
topcat topcat 18:09 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

Predrag Brajovic
[Простудушан какав сам, ја сам некад обожавао Баха и његовог брата по симетрији Вивалдија (у мојој нетрагом несталој колекцији пуцкетавих носача звука с Антонијем мањкало је тек покоје незнатно делце из целог опуса, била ме обузела нека манијачка страст...).

Последњих дана, бре, много сте ми лепи сви блогери са добрим текстовима, од ГМО преко писаца и космоса до музике... (Е, ту стварно недостаје Јарил, он би сигурно овде нешто запржио и с неким се расправљао.) Додуше, онда крене и онај политички кал, али и прође...


Evo Padre Antonio...poduplani(4 violine)
Primijetila sam da se zadnjih dana, nakon intenzivnog bavljenja plemenitim vrijedostima, politički kal čini manjim...ili barem daljim...ili je razlika sve veća.

Претпостављам да је клавир твој инструмент?

Pa kao raspoznajem ono...tri noge...crna, bijela tipka...ali najviše volim komornu muziku.
Htjela sam učiti violinu, čak sam u "poodmaklim godinama" počela malo guditi...ali kako sam vec imala predodžbu o tome kako bi to trebalo zvučati, koja se nikako nije podudarala sa škripom koju sam sama proizvodila...prebacila sam se na knjige i ploče.

Unfuckable Unfuckable 18:53 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

Онај први музички комад у Д молу знам напамет

ovo je izazov koji se ne može ignorisati !
idem da slušam fuckin' komad u d-minor
Ima jedan problem kod ovakve komunikacije :
ja kad bi nekako mogao da odzviždim sve te fragmente svih tih fuckin' dela koja su mi ostala polepljena po budžacima nesvesti ....eheh - to bi bilo zaista nešto : ja odzviždim, recimo - a topcat ili štivani Brajović mi samo reknu "aaa, to to je Mocart...to - i - to .."
i ja onda krenem okolo da si editujem profil kako povremeno zviždućem Mozarta - a ribe samo padaaaajuuu...

edit :
Bach: WTC1 No. 3 in C sharp major BWV 848 (Richter)
ovo zvuči ok
...klavir, jbg
vishnja92 vishnja92 19:06 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

ovo zvuči ok
...klavir, jbg

kazem ja lepo
to je Unf The Sediispodklaviraidobacuje

:
Sebastijan Baše - divljenje je naše

de, ne preteruj :)))
topcat topcat 19:08 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

Unfuckable

edit :
Bach: WTC1 No. 3 in C sharp major BWV 848 (Richter)
ovo zvuči ok
...klavir, jbg


Aj kad već klikćeš....khm... (vi'š, vi'š...pedagoške mjere...etc... )
Point onog tamo Richtera je preludij sa 7 povisilica.
Prije su majstori išli do 3...aj...4...ako se kome omaklo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:09 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

Ваистину, Анфаче, стварно ми је то утетовирано у ону једну вијугу, и била ме прошла нека разнежена топлина кроз тело када сам опет чуо познате звуке. Мислим да неке од композиција које је Висока Мачка окачила нисам слушао десет година.

Неке ствари сам познавао у танчине, па сам, тако, 1991. у Лондону са неким професором музике из Оксфорда расправљао које је извођење Моцартове мисе у Ц молу најбоље, што, ипак, може само "компететан" слушалац. Некад било, сад се приповеда... Вратио сам се завичајним коренима: 100% глув, к'о и сви Црногорци.
Unfuckable Unfuckable 19:12 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

Point onog tamo Richtera je preludij sa 7 povisilica.

da,da
baš sam to hteo da primetim
topcat topcat 19:17 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

Unfuckable

baš sam to hteo da primetim



(nemoj da ti krenem objašnjavati zašto Richter a ne Gould u klipu)

topcat topcat 19:20 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

Predrag Brajovic
које је извођење Моцартове мисе у Ц молу најбоље, што, ипак, може само "компететан" слушалац.

Do cega ste dosli...to nemam pa preporka dobro dodje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:30 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

topcat
Predrag Brajovic
које је извођење Моцартове мисе у Ц молу најбоље, што, ипак, може само "компететан" слушалац.

Do cega ste dosli...to nemam pa preporka dobro dodje.

Слагао бих кад бих ти рекао да се сећам: 2009-1991=18 предугих година. А у том периоду морао сам и да ресетујем ону једну вијугу <clear all data: yes>. На жалост, овај пут без савета, Висока Мачко...
topcat topcat 19:34 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

Predrag Brajovic
На жалост, овај пут без савета, Висока Мачко...

Nema veze...ova vrsta istraživanja me nikad nije opterećivala.

Evo, zato savjet za Unfa
zviždukanje i to...
(izdrži malo, ima zanimljiv detalj)
Unfuckable Unfuckable 19:57 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

ajd' dok slušam...pajz' ovo (jebote...pa ovaj još i ...peva?!)
Lm...osnovna škola, muzičko...i tamo kod loode Grujićke The Aždaje, bilo je obvezatno "slušanje muzike"...a posle toga moramo da "dobrovoljno" napišemo sastav o dotičnom kompozitoru koji je tog časa seciran...
mislim, sreća je imati stariju sestru, rekoh milijun puta...a sad da dodam : pedantnu stariju sestru, koja čuva svoje sveske, pa i one iz muzičkog....
Dakle - sitnokaluđersko-prepisivački rad je padao džastlajkdet, i tačno se sećam - o Bahu je bilo reči, naravno - rečenice koju prepisah " postao je kantor crkve Svetog Tome..." - ali k'o juče da je bilo se sećam isečka - a za koju me niko (pametno) nije pitao znam li uopšte, sa svojih 10-11 šta to znači...

Slučaj je htio da se u Leipzigu otvori pozicija muzičkog direktora u crkvi Sv. Tome i učitelja u pridruženoj školi.
topcat topcat 20:18 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

Unfuckable
ali k'o juče da je bilo se sećam isečka -

i onda...Xg kasnije...

Ja sam o Bachu znala da je onaj tip sto je pisao menuete i imao brdo djece.
Da su mi rekli da je bio u zatvoru, sigurno bi bio moj idol u tinejdzerskim danima.

(jebote...pa ovaj još i ...peva?!)

(detalj je onaj pas koji zijeva)
Unfuckable Unfuckable 20:19 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

(detalj je onaj pas koji zijeva)

zeva jer nije Labrador
mirelarado mirelarado 20:35 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

Unfuckable
zeva jer nije Labrador


Хе, хе, хе...
maksa83 maksa83 21:31 21.03.2009

Re: Talenti mogu da propadnu

(nemoj da ti krenem objašnjavati zašto Richter a ne Gould u klipu)

Ček, zar nije Richter vs Merkalij?

(Q: "Na koliko stepeni ključa voda?
A: Devedeset ... ne, stani, to je prav ugao.)
mirelarado mirelarado 19:46 21.03.2009

Aдаптације и варијације

Bach funkcionira u bilo kojoj obradi bez obzira da li se radi o dopisanoj melodiji koju danas znamo kao Ave Maria (pratnja je zapravo njegov preludij) ili kvazi pop verziji neke od kompozicija.


topcat topcat 20:21 21.03.2009

Re: Aдаптације и варијације

Bach The cooler.

A ucenici su ga navodno obozavali...
taube taube 19:47 21.03.2009

-+-+-+-+-

obožavam Baha
bravo za tekst
topcat topcat 20:22 21.03.2009

Re: -+-+-+-+-

taube
obožavam Baha
bravo za tekst


Dobrodosla.
Unfuckable Unfuckable 20:27 21.03.2009

Johane Sebastijane Baše

sleduje ti trolovanje naše :

samo za Brajovića...Brajovića

zvuči poznato ?

odoh ja još malo da klečim na piljevini od dirki, da ne čekam pravedni bes Domaćice (i ponovno šibanje gudalom...)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:38 21.03.2009

Re: Johane Sebastijane Baše

Жалим, Висока Мачко, ово је нешто локалног колорита, свирано пре којег десетљећа, а деру се и свирају неки моји пријатељи (шта пријатељи: КУМ!)... Кад те Несаломиви дохвате за копирајт, Анфаче, надрљао си.... сломиће те...
Unfuckable Unfuckable 20:44 21.03.2009

Re: Johane Sebastijane Baše

mogu da mi....ovaj, mogu da se
obrate tamo gde su svirkali...hehehehe
ps : ako ometa svetsku turneju, da brišem ?
dali76 dali76 20:45 21.03.2009

Re: Johane Sebastijane Baše

Cuj piljevini od dirki !! Sto ne bi probali s kukuruzomNisi ti Unf ni blesav piljevina je piljevina !!
Volim klasicnu muziku ,neku, al trebalo je godina da prodje.
Imao sam lose iskustva u djetinjstvu kad sam morao ici u muzicku skolu I uciti svirati gitaru te klasicnu muziku only.
Kad sam sav sretan pokazao profesoru da sam naucio jednu pjesmu od Bajage izderao se na mene govorivsi da je to jesensko oranje a ne muzika…
Tako sam ja zamrzio “klasiku” bas , I iz inata se okrenuo Bajagi bas!!
Preporuka za tekst I Baha.
Unfuckable Unfuckable 20:48 21.03.2009

Re: Johane Sebastijane Baše

heh dali
ja sam odrastao sa klasikom u ušima i jasnom idejom da mi treba oko par nedelja umerenog vežbanja da nadhebem "Turski marš"
jednog toplog popodneva, dok se ispod mog prozora u Dvorištu spremalo za Veliki Derbi, shvatio sam da će mi trebati više od par nedelja....
i ostavio Mozarta na cedilu.
Bolje njega nego drugare.

edit : apropos kukuruza -
za vreme
"bratskog rata", nekako neki naši novinari dopru do Tonija The Legende Kukoča, koji je upravo u to neko vreme došao u situaciju da Velikim Bajama Tamo demonstrira "tko je Tata"...
i pitaju ga ovi naši novinari svašta nešto...opterećen razgovor dešavanjima na ratištu, oseća se napeto...Toni kulira do momenta kada ga Pametnjaković pita šta simbolizuje tetovaža (ajkula, delfin...'bemliga...)
a Toni The Car odgovara :
"Tetovaža ajkule (delfina) ...pa ? Da sam rođen negde drugde istetovirao bih kukuruz."
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:49 21.03.2009

Re: Johane Sebastijane Baše

Unfuckable
ps : ako ometa svetsku turneju, da brišem ?

Више revival... мислим – геровитал је чудо! .
Unfuckable Unfuckable 20:57 21.03.2009

Re: Johane Sebastijane Baše

ok, s obzirom da smo Domaćicu bacili u očaj i veoma blizo samoubojstvu, da nastavimo s trolovanjem Johana...
mene malo nervira kod ove verzije Nesalomivih što nema....struje, Brajoviću...struja mi fali, tj - ono što je meni ostalo zarobljeno u sećanju je upravo ta praštava elektrika
(Johan se okreće k'o ventilator...)
ali opet : veličina postignuća je u tome što se nigde na mreži ( a da ja to znam) ne može dobiti ništa od Njih....
topcat topcat 22:05 21.03.2009

Johane Sebastijane Baše-Domaćici trol paše

Unfuckable
ok, s obzirom da smo Domaćicu bacili u očaj i veoma blizo samoubojstvu, da nastavimo s trolovanjem Johana...


Neukrotivi...koji si ipak poslušao bar neke klipove (hehe )

Ima u lijepoj mojoj jedno crno pivo - Tomislav mu je ime.
Znali smo svojevremeno ići na koncerte (one "dosadne" Bach & co)...onako uletiš u zadji čas i sjedneš gdje bilo i svi se nađemo u pauzi...pogledmo se: "Tomislav" - što je značilo da je koncert loš i da će drugi dio proći bez nas u publici, pošto je ići na pivo bila bolja opcija nego sjediti i slušati nečije mentalno-fizičke "onanije" - da budemo kulturni.

Nitko ne sluša Bacha cijeli dan, noć, večer itd...ali ako insistiraš bum te ja...gudalom...baroknim (to ti je ono...au!)

Nego, slučaj Tomislav je poprimio međunarodnu težinu kad je topcat isti ispričala na jednom koncertu u Italiji.
Uglavmo...sretemo se svi u pauzi...koncert davež ali nitko ništa ne govori...kad odjednom taljancin plašljivo izusti: TomiZlav....



(da, da...ok...ne piješ crno...i onda su "muzičari" razmaženi)
topcat topcat 22:13 21.03.2009

Re: Johane Sebastijane Baše

dali76

Kad sam sav sretan pokazao profesoru da sam naucio jednu pjesmu od Bajage izderao se na mene govorivsi da je to jesensko oranje a ne muzika…

Loš & netaktičan profesor...
Da te tada pohvalio jer si nešto naučio sam, volio bi i Bajagu i Bacha.

Pisala sam kod nestalog Jarila - profesori često zanemaruju činjenicu da odgajaju buduću publiku.
topcat topcat 22:35 21.03.2009

Re: Johane Sebastijane Baše

Predrag Brajovic
(шта пријатељи: КУМ!)...

Potpuno shvaćam...moj profesor iz solfeggia je svirao u atomcima - a gdje KUM!
radojicic92 radojicic92 21:06 21.03.2009

...

hehe topcat, koji dobar blog
Bach, Brahms, Bunfuckable, Brajovic ...
a ja bas hteo blog o stolici iliti ako hoces da sviras Baha, mora da zulja, nema opustanja

o slusanju da ne pricam:)
a najvise me obradovao Unfov broj komentara, ne voli valjda, pa zato



Unfuckable Unfuckable 21:10 21.03.2009

Re: ...

Unfov broj komentara

kultura narodu...
a jes' ...baš sam se razmahao

(Domaćica, stojeći na simsu 14. sprata odmerava nehajno razdaljinu do pločnika....)
topcat topcat 22:10 21.03.2009

Re: ...

radojicic92
hehe topcat, koji dobar blog
Bach, Brahms, Bunfuckable, Brajovic ...
a ja bas hteo blog o stolici iliti ako hoces da sviras Baha, mora da zulja, nema opustanja

o slusanju da ne pricam:)
a najvise me obradovao Unfov broj komentara, ne voli valjda, pa zato


Ma Unf je pod utjecajem Bachomagije, ali još to ne zna...

Nego, hvala za ovog "ležećeg pijanistu"(gotovo da leži pod klavirom), nisam namjerno stavljala ovaj klip gore pod Goldberg varijacije...nadala sam se da ćeš nadopuniti.
radojicic92 radojicic92 22:27 21.03.2009

Re: ...

nadala sam se da ćeš nadopuniti.

kad je gosn Guld u pitanju, uvek
you will not speak disrespectufully of the member of the family

sto opet ne znaci da je u stolici tajna, al se ovi dosetise, 990 evrica
cak me Guld po vrcavosti i podseca na ne jednog naseg blogera, al' necu da sirim :)



topcat topcat 22:33 21.03.2009

Re: ...

radojicic92

sto opet ne znaci da je u stolici tajna, al se ovi dosetise, 990 evrica
cak me Guld po vrcavosti i podseca na ne jednog naseg blogera, al' necu da sirim :)


Etotigana, a mene baš sad zaintrigiralo!

Btw, nije do stolice...čula sam ih dosta koji su glumili Goulda i sjedili "na podu"...
- a onda smo išli na pivo
Unfuckable Unfuckable 22:42 21.03.2009

Re: ...

dobrob'e radojicicu daj neki hint,
mojne da nas ložiš k'o hepo
topcat topcat 22:50 21.03.2009

Re: ...

Unfuckable
mojne da nas ložiš k'o hepo


e...a kad vatra zaFati piljevinu...
radojicic92 radojicic92 23:04 21.03.2009

Re: ...

Unfuckable
dobrob'e radojicicu daj neki hint,
mojne da nas ložiš k'o hepo

“It's very difficult to deal with a person who thinks he's the centre of the universe one minute and the next minute everybody's out to get him.”
ne smem vise od ovog

evo jos malo Gulda, nije Bach, svejedno
topcat topcat 23:06 21.03.2009

Re: ...

Ajme ovaj svira i predpotopnu muziku.
Unfuckable Unfuckable 23:07 21.03.2009

Re: ...

ma da ...
stoposto
ja bre imam malo.....malo bolji hairdo od obojice, b'e

(ok, sad videh ...po vrcavosti...ne po zurki...)
dunja73 dunja73 21:53 21.03.2009

drugo

ime u imenu njegovog caleta
Upravo su neke akcije oko " iskorenjivanja"
Uf , sad znam zasto pocinjem da se "ceskam"
od ahB
mada "kazu" kao najbolji homeopatski kontrastof je cokolada
preporucujem "Mocart kugle"
topcat topcat 22:21 21.03.2009

Re: drugo

dunja73
ime u imenu njegovog caleta
Upravo su neke akcije oko " iskorenjivanja"
Uf , sad znam zasto pocinjem da se "ceskam"
od ahB



Ah...rekao je Bach
Igrajući šah
Jedući grah


takve smo mi glupe pjesmice smišljali...pa vam je svima jasno zašto od topcat nikad pjesnika.

Ali...kad dođeš u Istru, a još budem imala vozačku dozvolu tj. još mi je neće oduzeti zbog starosti, vodim te u najzabačenija mjesta na tartufe i u autu pušćam jednog od mnogobrojnih Johanna iz obitelji Bach.
dunja73 dunja73 22:54 21.03.2009

Re: drugo

još mi je neće odzeti zbog starosti, vodim te u najzabačenija mjesta na tartufe i u autu pušćam jednog od mnogobrojnih Johanna iz

a onda pravac ............

topcat topcat 22:56 21.03.2009

Re: drugo

dunja73
još mi je neće odzeti zbog starosti, vodim te u najzabačenija mjesta na tartufe i u autu pušćam jednog od mnogobrojnih Johanna iz
a onda pravac ............

E, to kao bonus...i ako "stare kosti" izdrže.

(edit: ako ti narodnjaci budu preglasni...ja ću na ovi otook priko puuuta)
myredneckself myredneckself 01:17 22.03.2009

Re: volim Bacha...

'ajd prvo Goulda...šta reći nego geniale eccentricita !!! volim kako maestro svira klavir, jer se vidi i oseti da ne svira uopšte za publiku , nego za sebe, so passionate ! tako ga doživljavam, lud čovek, genijalac...
od Bacha najviše volim njegovu Tokatu u E molu(BWV914), i uopšte ne znam zašto nije šire popularna kada je prelepa !! ( ili je to onaj momenat, koji mi se obija o glavu, u kom se ja pitam, kad je ponekad muzički ukus sagovornika u pitanju - ZAAAAŠTO?KAKO? to ti se sviđa!?..bolje me cakni u cevanicu...)
ima interesantan podatak, koji sam negde pročitala, a neće zaseniti lepotu...poslednji deo tokate, fuga, veoma liči na neko slično delo nepoznatog autora, pronađeno u italijanskim manuskriptima. u baroku je to bilo tak' normAlno i popularno, koristiti za osnovu tuđe delo, čak neki vid iskazivanja divljenja i poštovanja autoru originalnog dela...
dobar post, topcat !

Edit: kasnim ti u posetu, došla upravo s čaletovog rodžendana, 85-og...(u glavi mi neka sasvim druga muzika i puno divnih emocija, a i riba i vino bili odlični)
topcat topcat 01:30 22.03.2009

Re: volim Bacha...

myredneckself


ima interesantan podatak, koji sam negde pročitala, a neće zaseniti lepotu...poslednji deo tokate, fuga, veoma liči na neko slično delo nepoznatog autora, pronađeno u italijanskim manuskriptima. u baroku je to bilo tak' normAlno i popularno, koristiti za osnovu tuđe delo, čak neki vid iskazivanja divljenja i poštovanja autoru originalnog dela...


Moguće da je od nekud uzet, tada to stvarno nije bio big deal...
Uostalom, bitno je što tko napravi sa materijalom.

Evo i nje i njega.


topcat topcat 01:35 22.03.2009

Re: volim Bacha...

myredneckself


Edit: kasnim ti u posetu, dolazim upravo s čaletovog rodžendana, 85-og...(u glavi mi neka sasvim druga muzika i puno divnih emocija, a i riba i vino bili odlični)


Wow, sve najbolje ćaletu!

Ja se malo povukla u muziku...okolo je puno politike i sjećanja za koje trenutno nemam...ne znam...volje? živaca? želudac? uglavnom tog nečeg što treba da više manje lagodno prođeš kroz povijest.

Evo malo šale
omega68 omega68 01:48 22.03.2009

Re: volim Bacha...

Ja se malo povukla u muziku...okolo je puno politike i sjećanja za koje trenutno nemam...ne znam...volje? živaca? želudac?

A ja u fudbal, dok sam spremao tekst nisam stigao da pročitamt na tenane.Sutra ću ...
Ali je zato prva preporuka bila moja
Unfuckable Unfuckable 01:58 22.03.2009

Re: volim Bacha...

Ali je zato prva preporuka bila moja

ovo je gnusna i bedna laž, ali oprašta ti se na neiskustvo
omega68 omega68 02:01 22.03.2009

Re: volim Bacha...

Unfuckable
Ali je zato prva preporuka bila moja

ovo je gnusna laž, ali oprašta ti se na neiskustvo

Pre prvog komentara je bila....pa sad ...
topcat topcat 02:02 22.03.2009

Re: volim Bacha...

omega68

A ja u fudbal, dok sam spremao tekst nisam stigao da pročitamt na tenane.Sutra ću ...
Ali je zato prva preporuka bila moja

da,da, sutra...tako to krene
do Sv. Nikad


Unfuckable Unfuckable 02:07 22.03.2009

Re: volim Bacha...

Pre prvog komentara je bila....pa sad

ajd da ne nastavljamo ovu tužnu & bednu priču, pliz
omega68 omega68 02:12 22.03.2009

Re: volim Bacha...

ajd da ne nastavljamo ovu tužnu & bednu priču, pliz

ne znam ni što je počela, bilo je zezanje
myredneckself myredneckself 02:16 22.03.2009

Re: volim Bacha...

Evo malo šale

ma, genijalno...najbolji su mi Vagner i Mocart..
čudo su ti rođendani na prvi dan proleća, hvala
Unfuckable Unfuckable 02:23 22.03.2009

Re: volim Bacha...

bilo je zezanje

naravno
omega68 omega68 02:27 22.03.2009

Re: volim Bacha...

naravno

Nego bre nema te na fuci da se podelimo na ''banove''
edit:Ubiše me žene sa fudbalom
jednatanja jednatanja 00:59 22.03.2009

Mozda i više

od njegovih kompozicija, uvek me je fascinirala ova činjenica:

Njegove obaveze uključivale su komponiranje nove kantate za svaku nedjelju (trebalo je napisati kompoziciju, fizički ispisati dionicu za svaki instrument, sve to uvježbati i na kraju izvesti na nivou koji je bio dostojan Božjih ušiju), pedagoški rad ( koji je počinjao ranom zorom, kada je dječake u internatu odvodio na jutarnju molitvu, a kasnije u učionice) i obiteljske obaveze, budući da je bio otac dvadesetoro djece (da, 20! ) od kojih je jedanaestero pre- odnosno po-živjelo.


Ne znam koji dirigent danas može uvežbati sa horom kantatu za 6 dana -a gde još iskomponovati, ispisati (a tada nije imao LogicPro ili Finale)...I to je kantate iskomponovao tako da se slušaju samo nekih 400 godina kasnije.
Ovo je pravi "challenge to beat"...

p.s. Sam Bach a zatim mnogi kompozitori posle njega su koristili muzički motiv B-A-C-H (sniženo H tj B flat na engleskom, A, C, H) u svojim kompozicijama u znak počasti ovom izuzetnom kompozitoru...
topcat topcat 01:44 22.03.2009

Re: Mozda i više

jednatanja

Ne znam koji dirigent danas može uvežbati sa horom kantatu za 6 dana -a gde još iskomponovati, ispisati (a tada nije imao LogicPro ili Finale)...I to je kantate iskomponovao tako da se slušaju samo nekih 400 godina kasnije.
Ovo je pravi "challenge to beat"...


Ne samo da je iskomponovao da se slušaju toliko godina kasnije, nego su još i služile kao model svim budućim kompozitorima.
Svu u svemu...poprilicno unbeatable (pošto je unfuckable već rezervirano).

Unfuckable Unfuckable 01:46 22.03.2009

Re: Mozda i više

rezerviRano....
100
topcat topcat 01:51 22.03.2009

Re: Mozda i više

Unfuckable
rezerviRano
100


S pravom...


(ako nećeš crno, šalji dalje...)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:51 22.03.2009

Re: Mozda i više

topcat
Svu u svemu...poprilicno unbeatable (pošto je unfuckable već rezervirano).

А тек да знаш како је поменути друг НЕНАД-хммм-ебиви згодан...
topcat topcat 01:54 22.03.2009

Re: Mozda i više

Predrag Brajovic

А тек да знаш како је поменути друг НЕНАД-хммм-ебиви згодан...

Neno je zgodan? Pa to je krasna vijest...
Unfuckable Unfuckable 02:00 22.03.2009

Re: Mozda i više

А тек да знаш како је поменути друг НЕНАД-хммм-ебиви згодан...

Brajoviću...Brajoviću
svi oni tetovirani pp-ovi su ti ruinirali hetero - mode ?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:01 22.03.2009

Re: Mozda i više

А тек да знаш како је поменути друг НЕНАД-хммм-ебиви згодан...

Brajovicu ništa ne znaš da sakriješ!!! sve si mi reko sad
Unfuckable Unfuckable 02:08 22.03.2009

Re: Mozda i više

njanjo
Brajović je
odlepio
topcat topcat 02:09 22.03.2009

Re: Mozda i više

je nisam odavde


edit: čini mi se da je Omega odlepio...eno ga valja se po podu na vlastitom blogu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:11 22.03.2009

Re: Mozda i više

njanja_de.manccini
Ех, Њањо, ти ћеш ме разумети...

Причам са једним мање активним блогером данас, иначе је мој познаник, и сад... рецимо... како да кажем... хвали он неку блогерску дружину ("Добри ти они коментатори, бре, све озбиљни неки људи итд. итсл.''), хвали, али само за једног пита: "Ко је, мајке ти, онај Unfuckable?" Ја станем, ућутим се, протрљам окице, наспем чашу вина, и ћутимо тако пет минута... док сам није закључио: "Значи, мораћеш да ме убијеш ако ми кажеш?"

Ионако сам, Њањо, сад надрљао...
topcat topcat 02:15 22.03.2009

Re: Mozda i više

Predrag Brajovic
"Значи, мораћеш да ме убијеш ако ми кажеш?"

A još da si znao...eeeeee...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana