Društvo| In memoriam| Kultura| Muzika

J. S. Bach Industry, Inc.

topcat RSS / 21.03.2009. u 16:31

(Eisenach, 21.3. 1685 – Leipzig, 28. 7. 1750)


Double concerto for two violins in D minor

Nekoliko crtica iz biografije
(ili…o liku)


Johann Sebastian je osmo dijete Marie Elizabeth i Johanna Ambrozija Bacha. Osim oca, od kojeg je dobio prvu muzičku poduku, u obitelji Bach muzikom su se već bavili pradjed, djed, trojica braće, brojni rođaci, stričevi i ujaci. Nakon smrti majke, a godinu dana kasnije i oca, brigu o desetogodišnjem Johannu preuzeo je najstariji brat - Johann Christian - učenik već tada glasovitog Pachelbela.
Od brata je učio čembalo (i taj neki "keyboard instrument" koji mu je bio na raspolaganju), orgulje i kompoziciju. Kao pripadnik Luteranske crkve, rano je došao u doticaj sa koralima (himnama) samog Martina Luthera koje je proučavao, obrađivao, prepravljao i na koncu izvodio. Od kopiranja "zabranjenih" rukopisa, uglavnom pod mjesečinom, vid mu je vrlo rano oslabio. 
Svoj prvi veći posao dobio je kao orguljaš, a kasnije kompozitor u Arnstadtu, gdje je izvedena i njegova prva kantata. Kako se buntovni Sebastian nije baš najbolje slagao sa poslodavcima, angažman je potrajao svega 3 godine, pa je (nakon nekoliko gradova i nešto poslova kraćeg vijeka) preselio u Weimar. Iako je sad već bio poznat kao najbolji orguljaš, ni tu nije bio zadovoljan, te prihvaća ponudu da bude kapelan u Köthenu. Weimarskom grofu se to nikako nije svidjelo, pa je Bach zbog kršenja ugovora prosjedio mjesec dana u zatvoru. Nakon izlaska iz zatvora sa obitelji seli u Köthen. Odlaskom iz Weimara završeno je Bachovo zlatno orguljaško doba i on se posvećuje kompozicijama za čembalo i orkestar.
Do sada (1723.) je već pokopao prvu ženu Mariu Barbaru, oženio Annu Magdalenu i uzdržavao nekoliko djece, sto će ga natjerati da opet potraži bolje plaćen posao.
Slučaj je htio da se u Leipzigu otvori pozicija muzičkog direktora u crkvi Sv. Tome i učitelja u pridruženoj školi. 
Nastao je problem oko "audicije" pošto Bach nikada nigdje nije diplomirao i nije imao "papire". 
Umjesto ocjena i priznanja sa uvaženih institucija, on je poslao svoj rad. Uz nešto kantata i Johannes Passion, za tu prigodu kompletirao je prvu knjigu preludija i fuga Das Wolltemperierte Klavier (nek se nađe). Koliko je oratorij bio veličanstven, toliko je zbirka preludija i fuga bila svojevrstan šok. Naime, iako je temperirani sistem već bio usvojen (da podsjetim, oktava je podijeljena na 12 međusobno "jednako udaljenih" tonova), novi tonaliteti su postojali samo teoretski, a kompozitori su i dalje uglavnom koristili one do 3 predznaka. Bach je predstavio preludij i fugu u svakom od ukupno 24, sada ravnopravna, tonaliteta. 
Dobio je posao, te ostao živjeti i raditi u Leipzigu. 
Njegove obaveze uključivale su komponiranje nove kantate za svaku nedjelju (trebalo je napisati kompoziciju, fizički ispisati dionicu za svaki instrument, sve to uvježbati i na kraju izvesti na nivou koji je bio dostojan Božjih ušiju), pedagoški rad ( koji je počinjao ranom zorom, kada je dječake u internatu odvodio na jutarnju molitvu, a kasnije u učionice) i obiteljske obaveze, budući da je bio otac dvadesetoro djece (da, 20! ) od kojih je jedanaestero pre- odnosno po-živjelo. 

 

Red ili kaos?
(ili…o djelu)


Mjerodavni vole reći da Bach u muzici predstavlja isto što i Newton u znanosti. Vezu između ova dva sistema, na neki način "gravitaciju u muzici" ili ideju da se zapravo radi o jednoj univerzalnoj shemi u kojoj je muzika tek imitacija prirodnog poretka, kasnije će elaborirati nama manje poznati bečki muzičar H. Schenker (Schönbergov protivnik i "trn u oku").
Bachov poriv za traženjem istine u muzici, rezultirat ce do tada neupotrjebljenim harmonijskim slogovima i u najmanju ruku intrigantnim kontrapunktom. Reakcije na njegova djela bile su oprečne: "neprijatno, bombastično, smušeno i mračno" dolazilo je s jedne strane, a "novo, izražajno, snažno i prelijepo" s druge.
Koje god forme da se dohvatio, dovodio ju je do savršenstva.
Spomenut ću samo neka djela koja danas krase police ljubitelja klasične glazbe:
Die Kunst der Fuge, Goldberg varijacije, suite za violončelo, partite za violinu, engleske i francuske suite, partite i invencije za klavir, oratoriji, Misa u h- molu, Muka po Mateju, Muka po Ivanu, kantate - jedna od najpoznatijih je ona o kavi, toccate i fuge, toccate bez fuga, preludiji i fuge, koncerti za sve moguće instrumente koji su valjda tada postojali, Branderburški koncerti...itd...itd...itd...

"Music is a mixed mathematical science that concerns the origins, attributes, and distinction of sound, out of which a cultivated and lovely melody and harmony are made, so that God is honored and praised but mankind is moved to devotion, virtue, joy, and sorrow"

Bach funkcionira u bilo kojoj obradi bez obzira da li se radi o dopisanoj melodiji koju danas znamo kao Ave Maria (pratnja je zapravo njegov preludij) ili kvazi pop verziji neke od kompozicija.

 bwv1001-adagio.jpgVeliki kompozitori su poznavali Bachov opus i većina je u njemu vidjela svojevrstan muzički uzor. Iako je Bachov glavni ambasador bio njegov sin C. P. E. Bach - kompozitor, jedan od začetnika klasičnog stila i autor traktata o “pravilnom sviranju klavira“, što je Bach stigao u koncertne dvorane imamo zahvaliti tek Felixu Mendelssohnu. Mendelssohn je bio jedan od rijetkih kompozitora koji nije "krpao kraj s krajem" ili "skapavao od gladi", već je potekao iz ugledne i bogate obitelji koja je u dnevnom boravku obiteljske kuće imala za običaj organizirati orkestarske koncerte. Felix je intenzivno proučavao Bachova djela, od onih najranijih, sakupljenih u zbirku kompozicija za orgulje različitih autora, sve do posljednjih skica. Postoji anegdota da je Bachova obitelj nakon njegove smrti nešto rukopisa i črčkarija prodala lokalnom mesaru, da bi ovaj imao u što zamatati meso, pa je Felix u potrazi za genijem obilazio i Lajpciške mesnice...no istu nisam provjeravala.
U svakom slučaju, Mendelssohn je osim konverzijom na Krsćanstvo, istupio koncertnom izvedbom Muke po Mateju.
Prvi susret s Bachovom muzikom je za mnoge vezan za muzičku školu, gdje nažalost često kao da odzvanjaju riječi najžešćih bachovih kritičara - to ti je "polifonija", "to je teško", "komplicirano", neznamnijasta...
Koliko mogu biti polifono-komplicirane, kompleksne i neizvedive male kompozicije iz zbirke Anne Magdalene Bach, koju sačinjavaju uglavnom djela Bachovih učenika i sinova (jedan od njih je tada imao tek 10 godina)...ostavljam otvoreno...

Ovaj veliki umjetnik, “the lawmaker of genuine harmony“ ili Otac muzike, simboličnog rođendana na prvi dan proljeća, za sebe je skromno govorio da samo radi svoj posao:

"I was obliged to work hard. Whoever is equally industrious will succeed just as well."

 

Umjesto zaključka

 

Bernstein & Gould
Jedno od pitanja na ispitu mog book-providera (BP) bilo je vezano za posljednji klip. Surov sistem očekuje od budućeg muzičara da na osnovu jedne stranice iz bilo kog dijela kompozicije, prepozna o kojem se djelu i autoru radi. Moj provajder je za ovaj insert "objasnio" da je u pitanju Rachmanjinov i dan danas se crveni zbog vlastite brzopletosti.
Srećom, komisija je spomenute "argumente" pronašla i kod Bacha (oko 1:40) i na spomenutom mjestu kod Rachmanjinova, sto je u rezultiralo time da je BP ipak postao Dr. BP, a nama ostavilo da razmišljamo da li je Rachmanjinov bio plagijator ili je Bach bio samo još jedan čovjek ispred svog vremena.



Literatura
Detaljnije možete čitati u bilo kojoj muzičkoj enciklopediji, a ja toplo preporučam dvije izvrsne knjige iz kojih sam povadila nešto citata:
D. Dubal: Essential Canon of Classical Music (Dubal predaje tzv. evening classes - uglavnom za amatere - na Julliardu i vodi nekoliko muzičkih emisija na lokalnom radiju, a u ovoj knjizi nudi pitak i zanimljiv sažetak o vodećim kompozitorima i njihovim djelima)
C. Wolff: J. S. Bach - The Learned Musician (Ovo je malo kompliciranije štivo i koristi se kao udžbenik u nekim muzičkim školama...ali je vrlo jasno koncipirano tako da se turbo-stručni odlomci mogu lako preskočiti)



 



Komentari (323)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 16:34 21.03.2009

rade li ti

linkovi, bokcamu ?
topcat topcat 16:38 21.03.2009

Re: rade li ti

Pa jel rade....????


edit:
izgleda da rade...Unf je prosto POTONUO u njima...
Naime iz nepoznatog razloga moja link ikonica se dugo vremena nije htjela aktivirati...
Izvinjavam se na "masiranju" dragih kolega i moderacije.

Hvala im na suradnji & pomoci.
Unfuckable Unfuckable 16:42 21.03.2009

Re: rade li ti

helou topcat ...Unfuckable ovde...
the ne sluša Baha
(ok,ok...odoh da klečim pod klavirom....)

mislim....nisam ni starce slušao...pa što bih Baha, jbt ?
topcat topcat 16:48 21.03.2009

Re: rade li ti

Unfuckable
helou topcat ...Unfuckable ovde...
the ne sluša Baha


Ima klavir a ne slusha Bacha...
(Ono kao...kliknes ponekad. Nemas vise 16...cisto iz respekta - jer da nije bilo ovog...ne bi bilo ni ovog sto danas slusas...kuzis...)


vishnja92 vishnja92 16:51 21.03.2009

Re: rade li ti

unfuckable the surovi....

ne znam sta bih ti rekla - ni ja ne volim Baha bas bas (traume iz detinjstva) a zelim da doprinesem :)
Surov sistem očekuje od budućeg muzičara da na osnovu jedne stranice iz bilo kog dijela kompozicije, prepozna o kojem se djelu i autoru radi.

ovo imas svuda - paralela: surov sistem ocekuje od buduceg arhitekte da na osnovu fotografije segmenta ulupanog friza prepozna o kom se delu i autoru radi, i da objasni na osnovu kojih je karakteristika dosao do toga.

to je ipak nekako logicno, zar ne?
(dobro - istorija umetnosti jeste jedno od pobocnih znanja za moju struku, ali sam se, svejedno, nagledala reprodukcija za ceo zivot. jos plus i volim :))

al ne volim Baha :(

bez obzira na to, za tekst :)
topcat topcat 16:55 21.03.2009

Re: rade li ti

vishnja92

al ne volim Baha :(

bez obzira na to, za tekst :)


Znam da ne volis Bacha, sjecam se s prethodnog bloga - to me na neki nacin "natjeralo" na ovaj.

Potpuno mi je jasno da vadim neomiljenu personu, "dosadnjaovica" iz naftalina...ali ruku na srce - tekst bez linkova neka nikakvog smisla.
vishnja92 vishnja92 17:00 21.03.2009

Re: rade li ti

eh, linkovi, linkovi.....

vidi - nema tu "omiljeno" i "neomiljeno" - tj, kad se bavis time, sve ima svoje mesto.
ja pozdravljam ovu temu od sveg srca :)

nedostaje malo onaj jaril - on bi sad imao sta da kaze. mi mozemo samo da masemo zastavicama.
topcat topcat 17:16 21.03.2009

Re: rade li ti

vishnja92

nedostaje malo onaj jaril - on bi sad imao sta da kaze. mi mozemo samo da masemo zastavicama.


I meni nedostaje...
Al sta da radimo kad je otisao bez pozdrava.

Mada mi je zaista zao - osjecam se trenutno kao kreten - kad nakon poprilicno pazljivog biranja likova...sta, kako, zasto...koliko slusljivo...koliko poznato...itd...itd...( i blog kasni jer nisam htjela postaviti tekst bez zvucno/slikovnih primjera onoga o cemu se pise) dobijem: "ne slusam Bacha".
Mislim, ne slusam dosta toga...pa kliknem na likove...
Ako ja o necem ne znam - ne znaci da to nesto ne valja...

Nije The Surovi nista lose mislio...sigurna sam.


ovo gore sto si napisala za arhitekte:
ovo imas svuda - paralela: surov sistem ocekuje od buduceg arhitekte da na osnovu fotografije segmenta ulupanog friza prepozna o kom se delu i autoru radi, i da objasni na osnovu kojih je karakteristika dosao do toga.

nazalost nije slucaj kad se radi o muzicarima iz ex-yu, a kamo li na dodiplomskom studiju.



vishnja92 vishnja92 17:21 21.03.2009

Re: rade li ti

nemoj se osecati kao kreten, ja jednostavno ne mogu odavde da ih cujem jer sam na sporoj vezi.
evo - poslacu ih sebi mejlom, pa u ponedeljak imam dan za Baha, jel ok? :)

osim toga, jos nisu dosli ostali. nas dvoje i nismo neki uzorak :)

ps - znam da nije mislio lose, pa to je Unf The Sediispodklaviraidobacuje
pps - da ponovim, mislim da je blog sjajan.
topcat topcat 17:24 21.03.2009

Re: rade li ti

vishnja92
nemoj se osecati kao kreten, ja jednostavno ne mogu odavde da ih cujem jer sam na sporoj vezi.
evo - poslacu ih sebi mejlom, pa u ponedeljak imam dan za Baha, jel ok? :)
osim toga, jos nisu dosli ostali. nas dvoje i nismo neki uzorak :)
ps - znam da nije mislio lose, pa to je Unf The Sediispodklaviraidobacuje
pps - da ponovim, mislim da je blog sjajan.


Ma proci ce me to "kretenstvo" (osjecaj...jer neke druge stvari ne mogu samo tako lako proci...)

Cut ces kad stignes - nece blog pobjeci. Koliko znam, za Bacha ne baniraju.

Hvala.
mirelarado mirelarado 17:53 21.03.2009

Re: rade li ti

nedostaje malo onaj jaril - on bi sad imao sta da kaze. mi mozemo samo da masemo zastavicama.


Слажем се са Вишњом, Јарил баш недостаје... Једино што ја машем заставицом одобравања, тј. волим да слушам Бахове барокно разигране и раскошне композиције (тако бар мени делују) а моћни звук оргуља ми је посебно драг.
Topcat, све препоруке за овај текст.

Prvi susret s Bachovom muzikom je za mnoge vezan za muzičku školu, gdje nažalost često kao da odzvanjaju riječi najžešćih bachovih kritičara - to ti je "polifonija", "to je teško", "komplicirano", neznamnijasta...


Чим чујем овакве опаске критизера, унапред имам симпатије за уметника, било којој уметности да припада.
vishnja92 vishnja92 18:10 21.03.2009

Re: rade li ti

mirelarado

Prvi susret s Bachovom muzikom je za mnoge vezan za muzičku školu, gdje nažalost često kao da odzvanjaju riječi najžešćih bachovih kritičara - to ti je "polifonija", "to je teško", "komplicirano", neznamnijasta...


Чим чујем овакве опаске критизера, унапред имам симпатије за уметника, било којој уметности да припада.

:(
ja sam taj slucaj - mene je muzicka skola oterala od Bacha, ne zato sto je tezak ili polifon, nego mi je jednostavno bio - dosadan. pretpostavljam da ga je tesko pribliziti decijoj razbarusenoj prirodi, ali ako nisu znali nacin, trebalo je da ga bar drze na bezbednom odstojanju dok vreme ne sazri.

i naravno - ne kritikujem ga (ne osecam se ni kompetentnom niti pozvanom za tako nesto) ali eto, jednostavno - Bah mi se ne dopada.

a da bih uspostavila kakvu-takvu ravnotezu i oprala sebe preko ledja drugog, tuzicu vam Jarila: on ne voli Mocarta :)))
e, pa vi vidite :)
topcat topcat 18:17 21.03.2009

Re: rade li ti

vishnja92

ja sam taj slucaj - mene je muzicka skola oterala od Bacha, ne zato sto je tezak ili polifon, nego mi je jednostavno bio - dosadan. pretpostavljam da ga je tesko pribliziti decijoj razbarusenoj prirodi, ali ako nisu znali nacin, trebalo je da ga bar drze na bezbednom odstojanju dok vreme ne sazri.

I meni je bio dosadan...i dugo nisam razumjela kad bi kao karakteristiku baroka spominjali "motoricnost" - kakva crna motorika??? sve same pospane melodije!
Sad je druga prica - ali i dalje ne slusam Magnificate kod kuce uz kavu i nikad nisam htjela otici na koncert gdje se izvode svi preludiji i fuge ili sve cello suite. Jednostavno mislim da nisu tako zamisljeni i takav kocert mi je naporan.


a da bih uspostavila kakvu-takvu ravnotezu i oprala sebe preko ledja drugog, tuzicu vam Jarila: on ne voli Mocarta :)))

It's ok...ja ne volim Cajkovskog...
(Jarile, nesretni Jarile...kud ode...)
mirelarado mirelarado 18:23 21.03.2009

Re: rade li ti

vishnja

ja sam taj slucaj - mene je muzicka skola oterala od Bacha, ne zato sto je tezak ili polifon, nego mi je jednostavno bio - dosadan. pretpostavljam da ga je tesko pribliziti decijoj razbarusenoj prirodi, ali ako nisu znali nacin, trebalo je da ga bar drze na bezbednom odstojanju dok vreme ne sazri.


Слажем се у потпуности, моје пребацивање се и односило на наставнике и њихов непедагошки приступ. Мислим и да имамо право да нам нешто буде досадно, такав је мој случај са Исидором Секулић. :))
a da bih uspostavila kakvu-takvu ravnotezu i oprala sebe preko ledja drugog, tuzicu vam Jarila: on ne voli Mocarta :)))


Ууух, само да се он нама врати, летеће перје :)))
vishnja92 vishnja92 18:24 21.03.2009

Re: rade li ti

It's ok...ja ne volim Cajkovskog...




(ovaj smajli je daleko najekspresivniji, svaki put mu se iznova obradujem :))
dakle jos jednom

ali - - Cajkovski...?!.......
topcat topcat 18:24 21.03.2009

Re: rade li ti

mirelarado

Чим чујем овакве опаске критизера, унапред имам симпатије за уметника, било којој уметности да припада.

Neki dan sam bila na otvorenju jedne kakti moderne izlozbe i idem se upisati u "knjigu dojmova", kad ispred mene komentar: Bunch of Crap, i potpis konkurentske galerije.

Hvala, profesorice.
topcat topcat 18:27 21.03.2009

Re: rade li ti

mirelarado


Ууух, само да се он нама врати, летеће перје :)))


To ja izazivam...
topcat topcat 18:31 21.03.2009

Re: rade li ti

vishnja92

ali - - Cajkovski...?!.......

Pa eto...de gustibus i to...
Cijenim, postujem, imam i solidnu kolekciju...ali...
vishnja92 vishnja92 18:32 21.03.2009

Re: rade li ti

ma ok, razumem, zezam se :)))
a ja volim....
topcat topcat 18:38 21.03.2009

Re: rade li ti

vishnja92
ma ok, razumem, zezam se :)))
a ja volim....

Pa necu ni ja pobjec iz sobe ako mi puste koju simfoniju, sto cu mozda uciniti nakon 15 min Wagnera.


Unfuckable Unfuckable 18:49 21.03.2009

Re: rade li ti

hehehehe
pajz topcat the uvređetu....
eeeeee, živottte - šta dočekasmo !
Mada,
Vi (pa'i sad ! ) "MUZIČARI" ste oduvek bili razmaženi ...
mislim, sva ta kuknjava "puste ti fragment muzičkog dela pa ti pogađaj"...so wtf ?
Pa ja sam se para i para nadobijao na onu "ko će prvi da pogodi pesmu", eheeej....

....a i pričali mi mangupi da se na medicini ( a i veterini) jedan deo anatomije polagao tako što profa uzme kosku, malo je baci u vazduh i uhvati - a onaj nesretnik ima samo toliko vremena dok ona leti da je snimi i pogodi koja je to.

Ok...volim Baha, obožavama Baha...
Sebastijan Baše - divljenje je naše
bolje ?
btw : Mocart - ok...Čajkovskog sam dosta slušao kolateralno kao klinac, ničim izazvano...ali sećam se

ps : ovo "MUZIČARI" nije uopĆe slučajno, ali o tome nešto kasnije
topcat topcat 19:04 21.03.2009

Re: rade li ti

Unfuckable

mislim, sva ta kuknjava "puste ti fragment muzičkog dela pa ti pogađaj"...so wtf ?
Pa ja sam se para i para nadobijao na onu "ko će prvi da pogodi pesmu", eheeej....


Oštrooki (uključit ću za ovu prigodu cro-tipkovnicu. vratili mi neki dan xp, a s njime instalirali hrvatske "prozore"...missssslim) - ne puštaju ti primjer nego ti stave list iz partiture bilo čega što je ikad napisano za taj neki instrument kojim se bave. Nije isto.
Kol'o ima koski...a koliko nota. A, A...di je ono upitnik

Ok...volim Baha, obožavama Baha...
Sebastijan Baše - divljenje je naše
bolje ?

ne.
Još uvijek nisi na ništa kliknuo...al štipaš odispodklavira...


Unfuckable Unfuckable 19:11 21.03.2009

Re: rade li ti

Kol'o ima koski...a koliko nota.

nota ima 8, to zna svako dete

samo kuknjava...eeee umetnici, umetnici
topcat topcat 19:13 21.03.2009

Re: rade li ti

Unfuckable
Kol'o ima koski...a koliko nota.
nota ima 8, to zna svako dete

samo kuknjava...eeee umetnici, umetnici


7
kukulele...
Unfuckable Unfuckable 19:17 21.03.2009

Re: rade li ti

kako 7 ?
ka - ko 7 ?
to je isti stari keč kao sa onim pitanjem koliko ima fuckin' kontinenata...pa kad zatreba, može i neki od Polova. A kad pitaš što ne može i onaj drugi - odgovora nigde !
Šta fali da bude 8 nota ?
c,d, e,f, g, a, h- to je 7 je l ?
i osma je c2 i tačka
vishnja92 vishnja92 19:37 21.03.2009

Re: rade li ti

to je isti stari keč kao sa onim pitanjem koliko ima fuckin' kontinenata...pa kad zatreba, može i neki od Polova. A kad pitaš što ne može i onaj drugi - odgovora nigde !

da, cudo jedno :)
nego - a one egzoticne lestvice - frigijska, lidijska, miksolidijska, kakoonobese, a?
u to vec upada i Atlantida kao kontinent, ili Malajski arhipelag, ili Vis sa sve Bisevom
topcat topcat 19:42 21.03.2009

Re: rade li ti

još je netko učio klavir i mrzelo ga da vežba......da,da...violine ne počinju od c1

Bez nervoze, kolega, skala ima 8 tonova, ali nota ima 7 različitih. Ostalo su varijacije na temu.


bauer. bauer. 19:43 21.03.2009

Re: rade li ti

Ima klavir a ne slusha Bacha...

haha, nije taj ni video klavir... javlja mi se uostalom, Bach... čemu? dobro priznajem, volim Vivaldija i četri godišnja doba, i još po nešto nasumice... i to je to

Edit... E, da, volim i ong baju što je napiso one valcere sto se plešu u Beču izjutra, svakog prvog januara, kako ono beše...?
topcat topcat 19:46 21.03.2009

Re: rade li ti

bauer.
olim Vivaldija i četri godišnja doba, i još po nešto nasumice... i to je to


Evo ti onda Proljeće
Taman pocelo.
topcat topcat 19:51 21.03.2009

Re: rade li ti

bauer.

Edit... E, da, volim i ong baju što je napiso one valcere sto se plešu u Beču izjutra, svakog prvog januara, kako ono beše...?

Da, Strauss...prije 4 skakaonice.
vishnja92 vishnja92 19:53 21.03.2009

Re: rade li ti

Edit... E, da, volim i ong baju što je napiso one valcere sto se plešu u Beču izjutra, svakog prvog januara, kako ono beše...?

na g... garmispartenkir...nije.
takonekako :)))

edit - ovaj dialup obesmisljava moje komentare u potpunosti.
topcat topcat 19:57 21.03.2009

Re: rade li ti

vishnja92

na g... garmispartenkir...nije.
takonekako :)))

1.1. kod nas:
Strauss, Garmispartenkirhen, sarma.

Unfuckable Unfuckable 19:59 21.03.2009

Re: rade li ti

garmishpartenshtrauss - to ujutro
A uveče ide : Mija, Čkalja, ruska...
maksa83 maksa83 21:27 21.03.2009

Re: rade li ti

Potpuno mi je jasno da vadim neomiljenu personu

Da demantujem - ovaj ljakse sasvim slučajno baš voli baš Baha.

(vs npr. Mocart & npr. Šopen koji me uopšte ne dodiruju)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:50 21.03.2009

Re: rade li ti

garmishpartenshtrauss - to ujutro
A uveče ide : Mija, Čkalja, ruska...

sve u redu nego ova ruska (koju rusi zovu francuska) mi se baš smučila. ne mogu da je jedem više.

baš sam pre neki dan naletela na neki časopis iz 19og veka o muzici. neverovatno lep tekst sam našla u jedom od izdanja baš o bahu. samo kad bi se setila u ponedeljak da pronadjem opet i podelim sa vama.

nego znate li vi kako se zezali jedni tipovi iz skoplja o bahu...kaže jedan (dok svira na klaviru normalno): eden ebah! (što bi došlo na srBskom: jednog sam jeb..) ili u ozbiljnom izdanju: jedan je bah!

p.s. baš lep tekst.
topcat topcat 22:47 21.03.2009

Re: rade li ti

maksa83
Potpuno mi je jasno da vadim neomiljenu personu
Da demantujem - ovaj ljakse sasvim slučajno baš voli baš Baha.

Maksa the pun iznenađenja.
topcat topcat 22:48 21.03.2009

Re: rade li ti

njanja_de.manccini
neverovatno lep tekst sam našla u jedom od izdanja baš o bahu. samo kad bi se setila u ponedeljak da pronadjem opet i podelim sa vama.

ajde probat cu se sjetiti da te podsjetim...
maksa83 maksa83 23:00 21.03.2009

Re: rade li ti

Maksa the pun iznenađenja.

Sad još kad bih natuknuo da umem (tj. umeo sam, nisam probao 20 godina) da odsviram najveći deo Tokate & FugNe u D molu...

Bah je bre čist rokenrol, Mocart je ... Majkl Džekson.
topcat topcat 23:03 21.03.2009

Re: rade li ti

maksa83

Bah je bre čist rokenrol, Mocart je ... Majkl Džekson.


Deder objasni onom Unfu da Bachu ne treba struja da bi bio roker!
Ali...hm...Mocart ipak nije bio šarlatan.
Njegov rođendan je prošao.
Onda ništa.
Unfuckable Unfuckable 23:10 21.03.2009

Re: rade li ti

Sad još kad bih natuknuo da umem (tj. umeo sam, nisam probao 20 godina) da odsviram najveći deo Tokate & FugNe u D molu...

hehehehe
potpuno logično, za istinske Znalce :
naime - u tom fuckin' Pionircu nije bilo poštenog mesta za šutnuti loptu, akamoli neku bahanaliju klinačku opraviti...tako da je testeranje Tokate & FugNe u D molu bila sasma realna opcija

(sad uleće gordanatz sa ..."štreberi će... " )

ps : tko želi videti genuine rock'n'roll
nek uključi MTV adria
Milan Novković Milan Novković 23:14 21.03.2009

Re: rade li ti

Bah je bre čist rokenrol, Mocart je ... Majkl Džekson

:)
Gde zalepi Majkla Džeksona Mocartu !!! :) (iako ni ja nisam nikad danima na jednoj traci vrteo samo nešto od Mocarta (od Baha, isto, koncert za dve violine u D molu).

A od Betovena 5-ti piano koncert - meni bi Betoven bio rokenrol :)

Meni pre više od 20 godina, pa se više ne sećam čak ni zasto su mi baš ova dva dela bila toliko upečatljiva.
maksa83 maksa83 23:29 21.03.2009

Re: rade li ti

Gde zalepi Majkla Džeksona Mocartu !!! :)

Ma hteo sam prvo da napišem Celine Dion, ali ajde kao neću. :)))

Da probam da se uozbiljim (bez ikakvih pretenzija (pošto topcat skoro da implicira da kažem da je Mocart šarlatan, mislim ... ne pada mi na pamet, koja sam ja ameba da o tome sudim na taj način), dakle skroz sam svestan da svaki takav vrednosni sud koji dolazi od mene ima težinu otpr. jednog molekula) - Mocart nije grešio, Bah jeste. U toj ravni mi je Mocart nešto kao Majkl Džekson (preproduciran) a Bah, onako, kao neki Pearl Jam. Tako eto moja priprosta duša njih doživljava & kapira i mapira. :))
Unfuckable Unfuckable 23:45 21.03.2009

Re: rade li ti

ne kaže se Džekson nego
Đekson

ps : gdejsi max ?
maksa83 maksa83 23:52 21.03.2009

Re: rade li ti

ps : gdejsi max ?

Aevo tu sam kao što vidiš, mrvi me neki smor virus već peti dan pa mrvim i ja po blogovima i svetim se nedužnima za sve što mi je priredio. Puštam vas na miru za koji dan kad opet krenu radne pobede...
Unfuckable Unfuckable 23:59 21.03.2009

Re: rade li ti

viruse...izdrži još malo
dunja73 dunja73 00:07 22.03.2009

Re: rade li ti



Đekson
hapio ono od naseg Dine
"penar" obiCni

gdejsi max

topcat topcat 01:05 22.03.2009

Re: rade li ti

Milan Novković
(od Baha, isto, koncert za dve violine u D molu).

Pa eto, za promjenu - jedna violina i da malo skinemo taj d-mol (ad malo bolje razmislim hrpa kompozicija u d-molu...hm...d-mol, čemu?)

topcat topcat 01:16 22.03.2009

Re: rade li ti

maksa83
U toj ravni mi je Mocart nešto kao Majkl Džekson (preproduciran) a Bah, onako, kao neki Pearl Jam.


Đek se fura na Mocartove čarapice (u tragovima)
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:00 22.03.2009

Re: rade li ti

naravno - ne kritikujem ga (ne osecam se ni kompetentnom niti pozvanom za tako nesto) ali eto, jednostavno - Bah mi se ne dopada.

a da bih uspostavila kakvu-takvu ravnotezu i oprala sebe preko ledja drugog, tuzicu vam Jarila: on ne voli Mocarta :)))

Нисам ни знао ово за Јарила.

Ево ја ћу да признам да не волим ни Баха ни Моцарта.

Али шта ово значи? Није да не могу да смислим. Имам кући брдо дискова од Баха (од Моцарта само Реквијем). Слушам веома ретко. Слушао сам више у неком периоду када ми је ваљда био потребан неки склад какав он даје, одмерен, правилан. Ма шта слушао, некад сам и свирао Bure. Добро, велико поштовање остаје, али ми тај склад више није потребан.
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:04 22.03.2009

колко има нота: 8, 7, ...

Ја гласам за 12.
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:10 22.03.2009

Re: rade li ti

A od Betovena 5-ti piano koncert - meni bi Betoven bio rokenrol :)

Meni pre više od 20 godina, pa se više ne sećam čak ni zasto su mi baš ova dva dela bila toliko upečatljiva.

Ја бих само други став могао да вртим 24 сата. Ма шта причам могао бих, урадио већ више пута, дакле, могу.
crossover crossover 09:21 22.03.2009

Re: rade li ti

topcat
Deder objasni onom Unfu da Bachu ne treba struja da bi bio roker!

Ma dobar je i na struju.
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:41 24.03.2009

Re: rade li ti

mirelarado
Мислим и да имамо право да нам нешто буде досадно, такав је мој случај са Исидором Секулић. :))

Nemate pravo, i tačka.
Naravno, može samom sebi čovek da daje prava kakva god hoće, ali nepriznavanje nekih vrhunskih vrednosti ne može da bude "pravo", odnosno nekakva privilegija, pre može da bude izmotavanje sa ozbiljnim stvarima.
Vladimir the Rigid Man
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:57 24.03.2009

Re: rade li ti

Višnja ne voli Baha.
Jaril ne voli Mocarta.
Marko ne voli ni Baha ni Mocarta.
Topcat ne voli Čajkovskog.
Maksa ne voli Šopena.
A Mirela ne voli - Isidoru Sekulić.

Uz rizik da budem "blasé", kako bi rekli Francuzi, ja volim sve nabrojane. A još lično verujem da imam "ladno srce".

Imam li krivo?

Samo mi nemojte reći da "onaj koji voli sve istinski ne voli ništa", he, he, he...
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:06 24.03.2009

Re: rade li ti

Dokle ide ovaj naslov RE: rade li ti?????????????

Topcat, odličan tekst. Linkove nisam stigao sve proveriti, uradiću to naknadno, na tenane.

Jedna molba: Neka bude češće ovakvih tekstova.

Ako neko može u dvadesetak nastavaka da piše o nekim aktuelnim temama (nekakav od mnogih zakona koje Srbija mora usvojiti na traženje EU), a još desetak drugih blogera da vrte tu temu sa svojih pojedinačnih aspekata, ja imam pravo, valjda, da zaželim da čitam malo više o muzičarima, odmah posle književnika, naravno...

Preporuka
topcat topcat 20:47 24.03.2009

Re: rade li ti

vladimir petrovic

Topcat ne voli Čajkovskog.

Pazi...ne voli...
Nece propustiti ovako nešto ali prema Čajkovskom nemam taj respekt koji imam prema Bachu, Mozartu, Beethovenu, Brahmsu...
Čiča je često nedorečen...a ponekad ima...hm...(ok, Jarila nema da me umlati) - "viška dijelova".

Jedna molba: Neka bude češće ovakvih tekstova.

Lijepo zvuči.
Hvala.
vishnja92 vishnja92 21:08 24.03.2009

Re: rade li ti

Višnja ne voli Baha.

ja ne volim ni pointilizam u slikarstvu, i to sam otvoreno rekla na ispitu (koji je, brat bratu, trajao sat i po vremena) bez ikakvih posledica. Sera mi, naprimer, specijalno ide na nerve.
uvazavanje je jedno, sklonost drugo.

a izmotavanje sa ozbiljnim stvarima je legitiman oblik prezivljavanja.
mirelarado mirelarado 23:06 24.03.2009

Re: rade li ti

A Mirela ne voli - Isidoru Sekulić.


Ама, Владимире, нисам рекла да је не волим, само да ми је била досадна. Већ сам ти ономад рекла да ћу преиспитати своје ставове. А ти, опет, имаш право на своје љубави.

Мирела Тхе Помирљива
Unfuckable Unfuckable 09:40 25.03.2009

Re: rade li ti

само да ми је била досадна

za ovo se u Pižonlendu fasuje električna stolica, samo da znaš...u stvari ...40 godina.
...pa se ti dosađuj...
mirelarado mirelarado 19:43 25.03.2009

Re: rade li ti

Unfuckable
za ovo se u Pižonlendu fasuje električna stolica, samo da znaš...u stvari ...40 godina.
...pa se ti dosađuj...


Ћути, Анфе, видиш да сам последња на Пижоновом списку, што нам казује да сам, према градацији, најгрђа преступница... Срећом, овде смо код Тopcat, а Баха волим.
topcat topcat 01:50 26.03.2009

Re: rade li ti

Da, da...samo se vi Šprdajte!
2 u 1: Zona sumraka
(tortura prikazana iza 5)
vladimir petrovic vladimir petrovic 07:16 26.03.2009

Re: rade li ti

Dva dana sam bio odsutan.
Unf
za ovo se u Pižonlendu fasuje električna stolica, samo da znaš...u stvari ...40 godina.
...pa se ti dosađuj

Mirelarado
Ћути, Анфе, видиш да сам последња на Пижоновом списку, што нам казује да сам, према градацији, најгрђа преступница... Срећом, овде смо код Тopcat, а Баха волим.


Samo se vi zezajte oko mog odnosa prema Isidori. Ne možete me naljutiti, niti posramiti.
Imati TAKAV odnos prema Isidori (u stilu: nije da ne je volim nego mi je dosadna...) je pomalo čudno. Ja bih to mogao, brzopleto misleći, nazvati neznanjem, ali ja to ne shvatam tako, već idem dalje i to vidim kao greh: greh prema Bogu, greh prema Isidori, greh prema sebi samom /samoj.
Isidora je fenomenalna baba - kažem to u najpozitivnijem smislu, kao njen poklonik.
Naravno, ovako nešto može da kaže neko ko je ograničen i zaslepljen u svom pristupu, ali ja volim da sebe ponekad uhvatim kako nekoga primam punim srcem (koje nije baš široko!), budući pritom ograničen i zaslepljen. Capito?

N. B. Oprosti, Topcat, oko ovog trolovanja. Isidora Sekulić je veoma volela Baha, pisala je muzičke kritike.
Tako i ja, volim Baha, volim Isidoru, volim blog... he, he, he.... (Ne pišem baš muzičke kritike, ne postizavam).

(By the way, jednom si pitala, Topcat, kada se ovde menja vreme - prelazi na letnje računanje. Kažu da će to biti u nedelju, prvu koja dolazi, pomeranje za jedan sat unapred)
Unfuckable Unfuckable 08:26 26.03.2009

Re: rade li ti

што нам казује да сам, према градацији, најгрђа преступница...

mirela, grešna si....

By the way, jednom si pitala, Topcat, kada se ovde menja vreme - prelazi na letnje računanje. Kažu da će to biti u nedelju, prvu koja dolazi, pomeranje za jedan sat unapred

ne.
Vreme se računa "pre Isidore" i "posle Isidore"
a, pošto znamo da ništa ne može izmaći oštrom oku kamere....nije Bah, ali ne pomaže
topcat topcat 11:38 26.03.2009

Re: rade li ti

vladimir petrovic
(Ne pišem baš muzičke kritike, ne postizavam).

(By the way, jednom si pitala, Topcat, kada se ovde menja vreme - prelazi na letnje računanje. Kažu da će to biti u nedelju, prvu koja dolazi, pomeranje za jedan sat unapred)


Ni ja ne pisem muzicke kritike.
Srecom - po dosta muzicara.
Na blogu o BF su mi ionako rekli da nemam pojma niocemu & da se blamiram.
Pa eto...

Hvala za prisjecanje pitanja. Znaci od nedjelje opet -6 ili "sve po starom".
topcat topcat 11:40 26.03.2009

Re: rade li ti

Unfuckable

....nije Bah, ali ne pomaže

MM (mila majko...)
A sta se tebi dogodilo?
Unfuckable Unfuckable 11:55 26.03.2009

Re: rade li ti

A sta se tebi dogodilo?

..u kom smislu...?
topcat topcat 12:02 26.03.2009

Re: rade li ti

U klipovnom.

Shvacam da je neka strasna osveta trebala pasti zbog slusanja tog nesretnog d - mola...ali ono...
jos se oporavljam!
Unfuckable Unfuckable 12:17 26.03.2009

Re: rade li ti

pa to ti je žlezda sfrj zabavne muzike '70....mislim - evergrin Borisko, snimi ga samo kako je ležeran
a pesmica je - prigodna
topcat topcat 12:28 26.03.2009

Re: rade li ti

da, da...
ali o pjesmi se ima izjasniti nadlezni za Isidoru, a ne mi - amateri skupljeni oko ( i ispod) klavira.

(lezernost prosto vabi! a tek sviraci... )
mirelarado mirelarado 21:33 26.03.2009

Re: rade li ti

mirela, grešna si....

Ех, да ми је Исидора Секулић једини грех... Него, Тopcat и Анфе, сетите ме се кад ме прогута тамнички мрак, дотурите цигаре, миссс'им, могу да живим на буђавом хлебу и води, али без дувана никако...


(Ово је неки мој будући сапатник.)
Unfuckable Unfuckable 22:12 26.03.2009

Re: hronika najavljenog hapšenja

Ово је неки мој будући сапатник

...Brajović ?
mirelarado mirelarado 22:36 26.03.2009

Re: hronika najavljenog hapšenja

...Brajović ?


Зашто Предраг?

Да није и он нешто критиковао ИС?
Unfuckable Unfuckable 23:09 26.03.2009

Re: hronika najavljenog hapšenja

hm...
hajde to ovako da formulišemo :
nije iskazao dovoljan stepen divljenja
(u Pižonlendu, to mu dođe isto )

ps : e, razbiće nas Pižon, ugasili smo
mirelarado mirelarado 23:20 26.03.2009

Re: hronika najavljenog hapšenja

e, razbiće nas Pižon, ugasili smo

topcat topcat 02:57 27.03.2009

Re: rade li ti

mirelarado
Него, Тopcat и Анфе, сетите ме се кад ме прогута тамнички мрак, дотурите цигаре, миссс'им, могу да живим на буђавом хлебу и води, али без дувана никако...

Nema problema,



S cigaretom nisi sam.
A tek ako dodje i Brajovic-Brajovic...

vidjet cemo sta kaze nadlezni - VP - the izidorolog.
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:01 27.03.2009

Re: Moj obračun s njima

Setio sam se Krleže i njegovog famoznog "obračuna s njima".
Unf
Vreme se računa "pre Isidore" i "posle Isidore"

Unf
mirela, grešna si....


Well, Unf, Mirela...
I pored toga što postoji jedna (prilično prosta) narodna izreka koja kaže: "Dva loša ubiše Miloša" (čitaj: dvoje indiferentnih prema Isidori Sekulić na jednog njenog smernog poklonika), ja se ne predajem.
Čitajte eseje Isidorine, nećete ostati indiferentni prema njenom umu, opštem znanju i tananom ukazivanju na esencijalne stvari u životu ljudi.

Anfače, mislim da tebi to potiče iz detinjstva, jer psiholozi kažu da na dete može da utiče čak i naziv škole koju pohadja.
Naime, da si ti išao u osnovnu školu sa imenom Isidore Sekulić (ima jedne takve u Beogradu, u ulici Gavrila Principa, čini mi se), ti bi danas drukčije mislio o toj velikoj dami srpske književnosti i tvoji pogledi na svet bi bili širi. Ovako, pretpostavljam da si ti išao u OŠ "Sedam sekretara SKOJ-a", pa me ništa ne čudi... Uzgred budi rečeno, za vreme komunista, Isidora je gurana u stranu. Hvala Bogu da je nisu hapsili, ali su je potpuno ignorisali. Zato mnogi, čak veoma školovani ljudi kod nas, znaju malo (if anything) o Isidori, jer ona nije bila u trendu dok su se oni školovali.
Ne želim da se ogrešim o Desanku, ali Desanka je favorizovana u školskim udžbenicima, a Desanka nije bila ni do kolena umnoj Isidori Sekulić.

Pada mi na pamet jedna izvrsna spisateljica - Virdžinija Vulf (Virginia Woolf), o kojoj je, takodje, Isidora pisala dirljive redove. Vesela Virdžinija uvek je imala više poklonika medju muškarcima nego - medju ženama.
Nisam mnogo obraćao pažnje tom podatku, ali sam, odrastanjem, nešto shvatio. Generalno govoreći, ispada de žene baš ne vole - žene. Imamo ankete koje pokazuju da činovnice u preduzećima i institucijama radije vole da imaju muškarce za šefove, nego žene za šefove. Takodje, ankete pokazuju da, prilikom ovih naših čestih parlamentarnih izbora (i pored agitovanja da glasači, zbog rodne ravnopravnosti, glasaju za žene) žene-glasači preferiraju muške kandidate i obično ne glasaju za žene-kandidate... Zašto je to tako, ja ne znam, čak i ne verujem mnogim anketama, ali izgleda da tu nečeg ima....
Ovo pričam zato što želim da objasnim zašto je i Isidora Sekulić (verovatno) imala više poklonika medju muškarcima, nego ženama, he, he, he... (Unf je verovatno izuzetak medju muškima).

Ima pravo domaćica bloga kada kaže
Topcat
Da, da...samo se vi Šprdajte!

pa je vreme da prestanemo sa zezanjem.

Unfuckable Unfuckable 19:28 27.03.2009

Re: Moj obračun s njima

Anfače, mislim da tebi to potiče iz detinjstva,

potpuno tačno;
naime, većina stvari mi potiče iz detinjstva...kad malo bolje razmislim
Ono za školu si promašio, nikakvi macho - fuckin' - strogi - sekretari - heroji, nego narodna heroina čudnog i višeznačnog imena (što otkrismo na ekskurzijama)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:19 27.03.2009

Re: rade li ti

topcat
mirelarado
Него, Тopcat и Анфе, сетите ме се кад ме прогута тамнички мрак, дотурите цигаре, миссс'им, могу да живим на буђавом хлебу и води, али без дувана никако...

Nema problema,



S cigaretom nisi sam.
A tek ako dodje i Brajovic-Brajovic...

vidjet cemo sta kaze nadlezni - VP - the izidorolog.

Мирела, Висока Мачко, спреман сам к'о запета пушка за ухићење. Накупио сам и нешто привијанта за те дане:



проф. Брајовић-Брајовић
mirelarado mirelarado 20:53 27.03.2009

Re: rade li ti

Predrag Brajovic
Мирела, Висока Мачко, спреман сам к'о запета пушка за ухићење. Накупио сам и нешто привијанта за те дане:


Провијант се прихвата. Додајем и мени омиљени, професорски:


П.С. Значи, признајеш да заслужујеш утамничење због Исидоре, иако Пижон није имао смелости да удари на тебе, да ли због ауторитета, или због мушке солидарности, не знам. :))
topcat topcat 22:45 27.03.2009

Re: rade li ti

Nego, jeste li provjerili da li u Pizonlandu dopustaju sve te artikle?
I to jos za teske kriminalce?
Da ne bi bilo "nismo znali" pa nas opljackaju na ulazu....

(p.s. Unfe, je li ti vidis sta cemo sve morati nositi ovim profesorima?)
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:59 27.03.2009

Re: rade li ti

topcat
Nego, jeste li provjerili da li u Pizonlandu dopustaju sve te artikle?
I to jos za teske kriminalce?

Hm. Ja mislim da se ovde podrazumeva crkveno pravilo: ako se kriminalci pokaju, oprostice im se.
topcat topcat 23:16 27.03.2009

Re: rade li ti

vladimir petrovic

Hm. Ja mislim da se ovde podrazumeva crkveno pravilo: ako se kriminalci pokaju, oprostice im se.


Obzirom na kolicinu pripremljenih artikala...ne djeluje kao da se kaju.
mirelarado mirelarado 23:47 27.03.2009

Re: rade li ti

topcat

vladimir petrovicHm. Ja mislim da se ovde podrazumeva crkveno pravilo: ako se kriminalci pokaju, oprostice im se.
Obzirom na kolicinu pripremljenih artikala...ne djeluje kao da se kaju.


Е, цврц, нисам ја женски Добрица Ћосић, па да будем прво Грешница па онда Покајница.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:39 28.03.2009

Re: rade li ti

topcat
(p.s. Unfe, je li ti vidis sta cemo sve morati nositi ovim profesorima?)

Само да знаш, Висока Мачко, оно је мој најисповеднији коментар на блогу. Ево, и сад сам на два од она четири животна сока.

проф. др Предраг-Предраг Брајовић-Брајовић
Unfuckable Unfuckable 00:42 28.03.2009

Re: rade li ti

иако Пижон није имао смелости да удари на тебе, да ли због ауторитета, или због мушке солидарности, не знам. :))

što bi značilo da je Unfuckable ... - Đuro, šta ?

oprašta ti se, vidim Brajović izašao iz hapsane - ja već podilkanio, sve po'apšeno.
...lomio si Brajoviću...lomio po Gradu, priznaj
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:58 28.03.2009

Re: rade li ti

Unfuckable
oprašta ti se, vidim Brajović izašao iz hapsane - ja već podilkanio, sve po'apšeno.
...lomio si Brajoviću...lomio po Gradu, priznaj

Путујем, Анфаче, као погрешно адресирано писмо, из града у град, из државе у државу. Ја сам слијепи путник на возу историје југославенских народа, како је то неко једном рекао. Дремам док ме возе, зевам већ у 10 сати увече, а онда, ноћу, преморен не могу да заспим. Тако да ја нисам ни за шта крив; ако је ко ломио по граду, ако су кога истукли, ако је ко прегласно пуштао музику (Topcat?), ако је ко детету украо бицикл и кокице – то нисам био ја. Криви су неки други. Ја спадам у праве.
Unfuckable Unfuckable 01:01 28.03.2009

Re: rade li ti

ok, ja već pomislio da si pao kao žrtva sopstvene inspiracije a Dačekov kolateral...mislim...
sva ta olaka sklonost ka bacanju betonskih tabli sa vrha svoje zgrade...

mirelarado mirelarado 01:07 28.03.2009

Re: rade li ti

Unfuckable
иако Пижон није имао смелости да удари на тебе, да ли због ауторитета, или због мушке солидарности, не знам. :))što bi značilo da je Unfuckable ... - Đuro, šta ?oprašta ti se, vidim Brajović izašao iz hapsane - ja već podilkanio, sve po'apšeno....lomio si Brajoviću...lomio po Gradu, priznaj


Па то се барем зна: Анф је Оштрооки, блоговски ударник, строг али праведан и добар је друг... :))
Unfuckable Unfuckable 01:51 28.03.2009

Re: rade li ti

da,da...i cijenjen u jedinici, diže zastavu, ima nagradno ...

nevidisešumaoddrvetja, majdir mirelarado !
to je :
Majka svih pitanja je - ideološka
(za nevešto oko - neuhvatljiva na prvi pogled, narrravno)
sličnost narečenog...
Isidorijanca
i The Pošteđenog
ha ?
mirelarado mirelarado 02:09 28.03.2009

Re: rade li ti

Unfuckable
da,da...i cijenjen u jedinici, diže zastavu, ima nagradno ...nevidisešumaoddrvetja, majdir mirelarado !to je :Majka svih pitanja je - ideološka (za nevešto oko - neuhvatljiva na prvi pogled, narrravno)sličnost narečenog...Isidorijanca i The Pošteđenogha ?


Eх, Оштрооки, промаче теби да сам, не знајући зашто споменута солидарност није прорадила у твом случају, прибегла тактици правим се невешта, нисам одавде, ни лук јела... you name it.
У ствари, сад ми је синуло, није реч о солидарности, већ о ауторитету (проф. др П-П Б-Б).

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:24 28.03.2009

Re: rade li ti

mirelarado
није реч о солидарности, већ о ауторитету (проф. др П-П Б-Б).

То ми дође од наочала.
topcat topcat 02:26 28.03.2009

Re: rade li ti

Predrag Brajovic
оно је мој најисповеднији коментар на блогу


ако је ко прегласно пуштао музику (Topcat?)


Aj, kad se već ispovijedamo...
Jednom je bila žurka u mom stanu u kojoj ja nisam sudjelovala jer sam u drugoj sobi odgovorno učila nekakvu kemiju (bilo je napeto, ispravljanje, starci, kazna, itajrad)
Uglavnom..."glasno se pustala muzika" itd.
I u neko doba netko kuca u sobu:

- ej, top, ti si "pametna"!...idi ti (a kakvi su onda bili drugi???)
- di da idem?
- panduri su na vratima

Ok...ja pametna idem na vrata a kad tamo isti Herr Flick iz Alo Alo!
Malo smo si pospikali...on je nešto zapisao i sve 5.

Godinu dana kasnije, ponosna studentica dolazi kući na raspust.
I dolazi poziv od sudca za prekršaje.
Srećom, poštu sam pokupila ja...
I zovem naravno brata, da zaobiđemo kasnije sablažnjene starce...
Sve planiramo, on dolazi po mene i detaljno me upućuje:
- ako je ona ženska (tu slijedi povijest bolesti...čija, s kim i kad...) onda ok. Pričaj šta hoćeš. Ako je onaj debeli...sranje.
Bila je ženska.
Sjećam se kretenkog izvještaja: "puštali smo glasno muziku...a u stanu je bilo vruće, pa smo otvorili prozore...susjedi blabla" (šta ti je rob ekipe...)
i rješenja: "prekršitelj se opominje da to više ne čini".

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:29 28.03.2009

Re: rade li ti

ja mislila ovo zaključano kad ono ... svi izašli iz apsane i polemišu.
eh da imam malo vremena ko što nemam, pa da se ubacim ovde.
eh da imam brašna ko što nemam masla pa da umesim banicu...
topcat topcat 02:34 28.03.2009

Re: rade li ti

njanja_de.manccini

eh da imam brašna ko što nemam masla pa da umesim banicu...

E da mi je biti morski pas...
Nema nikakve veze s tim sto si napisala...ali da ne ispadne da samo prof.dr. PP-BB ima Poroke!!!

Btw, izvini, zaboravila sam te podsjetiti da se sjetis onog teksta o Bachu.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:40 28.03.2009

Re: rade li ti

Btw, izvini, zaboravila sam te podsjetiti da se sjetis onog teksta o Bachu

jao nije ni meni palo na pamet. da znaš koliko sam imala posla ove nedelje!
nešto me opasno napao posao sa svih strana.
mirelarado mirelarado 02:41 28.03.2009

Re: rade li ti

Predrag Brajovic

mirelarado
није реч о солидарности, већ о ауторитету (проф. др П-П Б-Б).
То ми дође од наочала.


Па да, тко ми је крив што их носим само кад читам.
Unfuckable Unfuckable 03:51 28.03.2009

Re: rade li ti

тко ми је крив

aaaaaaaaaa
vr'
ćirilično "tko"
sjajno izgleda

(dragoljube...ti li si ?)
bauer. bauer. 03:59 28.03.2009

Re: rade li ti

Висока Мачко

Nije bre Predrage, Visoka Mačko, nego, Vrhunska Mačko
topcat topcat 04:05 28.03.2009

Re: rade li ti

bauer.

Nije bre Predrage, Visoka Mačko, nego, Vrhunska Mačko

Ma dobro sad...nije bitno...
to sam još uvijek ja.
Unfuckable Unfuckable 04:08 28.03.2009

Re: rade li ti

aeto 3 glave niotkuda...
(za one što ne čitaju ćirilicu...300, mashala)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana