24 sata u životu HIV pozitivne osobe

Queeria RSS / 17.09.2007. u 19:21

Sat je zvonio u sedam. Odlučio sam da prestanem sa praksom da spavam do podne. „Vodite zdrav život“, poručuju često preko televizije. Pa hajde da vodim taj zdrav život, a to valjda podrazumeva ustajanje u cik zore.

Šta bih mogao danas da radim?

Šta uopšte rade ljudi kad ustanu u sedam ujutru? Još ni prodavnice nisu počele da rade.

Jutarnja kafa.

Da li je to zdravo?

Hm, mislim da nije. Prosuo sam je u slivnik.

Muka mi je. Trebao bih nešto da pojedem, ali mi je muka na samu pomisao na hranu.

Šta da radim, šta da radim?

Jutarnja fiskultura?

Može, nije loša ideja. To je definitivno zdravo.

Osim ako se ne povredim, uganem članak, sjebem mišić ili mi otkaže srčka, tada definitivno nije zdravo.

Muzika? Uz muziku se bolje vežba. Ali šta? Treba mi nešto brzo.

Hm, uz Edith Piaf ne mogu da vežbam. Anthony and the Johnsons – i to je sporo. La Lupe – jok. Mireille Mathieu – ne.

E jebo kompjuter u kome nema muzike za vežbanje. A muzika za vežbanje mu dođe nešto slično muzici za ples.

Ples?

Da li ljudi još uvek plešu? Stiskavac?

Nemam s kim da plešem. Nemam partnera.

Ali zato, kada dođe trenutak da želim da se ubijem, ne bih mogao da izaberem koliko muzike imam koja je savršena za tu prigodu. Tužni sporaći.

Ali, kad bih želeo da biram, ubio bih se u nedelju uz Gloomy Sunday.

Živeli klišei. Moj život i jeste kliše. HIV pozitivni feminizirani peder. Hodajući kliše.

Samo bih se teško odlučio između Gloomy Sunday od Billie Holiday i Gloomy Sunday od Diamande Galas.

Idem u šetnju, kad već nemam muziku za vežbanje, ali šta da obučem?

Šta uopšte ljudi oblače kad idu da se šetaju u osam ujutru? Ako se za večernji izlazak posebno oblačim i šminkam, šta li se radi za jutarnji izlazak?!

Da pogledam kroz prozor.

Hm, baka sa sve papilotnama ide u prodavnicu.

Nemam papilotne.

Neočešljani gospodin čeka autobus.

Klinci naduveni od spavanja idu u školu.

Zašto sam uopšte ustao ovako rano? Da se vratim u krevet?

Dobra ideja.

Idem još da spavam. Makar do jedan.

...

Tri poslepodne.

Preterao sam.

Ali ja stvarno volim da spavam. Zbog snova. Snovi su jedina stvar koja me raduje ovih dana.

Ali se ne sećam šta sam sanjao.

Sigurno nešto zanimljivo i jako uzbudljivo.

Još uvek mi je muka od same pomisli na hranu. Moram da popijem kafu, nema veze što je nezdrava, jedino tako mogu normalno da funkcionišem.

U stanu je nered. Mogao bih da ga sredim.

Žedan sam.

Voda.

Nije zdravo piti vodu na prazan stomak. To ubija apetit.

Zajebi te savete o zdravom životu. Smaraju.

Ispala mi je čaša na pod.

Naravno da se razbila.

Isekao sam se.

Mnogo sam smotan. Počeo sam da sisam prst.

Osetio sam ukus HIV pozitivne krvi u ustima.

Izvukao sam prst.

Nasmejao sam se, vreme je za filmsku scenu.

Počeo sam da vrištim.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, zaraziću seeeeeee. Sisao sam prst bez zaštite. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Bio je odličan trenutak da počnem panično da trčim kroz stan i vrištim sa visoko podignutim prstom iz koga lije krv. Dobra fora, ali nemam publiku.

Stavljam flaster.

Sad mogu da sisam prst. Zaštićen je.

Sisanje.

Baš mi se tuca.

Mogao bih malo na chat, makar da se ogrebem za neko cyber drkanje.

Connecting.

Starting Java Applet.

Choose Username.

HIVpozitivan.

S ovim nickom me niko neće kliknuti. Mada, ko zna.

Click.

Šta ćeš ovde?! Idi i crkni negde drugde.

...

Disconnecting.

...

Loše mi je, mislim da ću povratiti.

...

Čaj. Čaj je kao zdrav i ima više kofeina nego kafa.

Nana. Baš lepo miriše.

Pijem vruć čaj na preko 30 stepeni. Mislim da nisam normalan.

Dosadno mi je. Šta da radim?

Zašto me niko ne zove telefonom?

Mogao bih da proverim mail.

Inbox 0 messages

Bulk (340)

Zašto mi niko ne piše, osim Džesike koja mi predlaže da povećam kurac?

Mogao bih opet da gledam Queer As Folk. To su moji drugari. Previše sam se vezao za njih. To nije normalno, oni su ipak likovi iz serije.

Zabavni su i dozvoljavaju mi da maštam da ću i ja kao Ben da nađem frajera kome ne smeta moj HIV status.

...

Hm, mogao bih na spavanje. Kasno je.

Mogao bih sutra da ustanem ranije. Da sredim stan. Kao da je pala bomba.

Naviću sat u sedam.

Sutra je novi dan.

 

 

Predrag M. Azdejković

www.queeria.com

Atačmenti

Tagovi



Komentari (164)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

andjelija andjelija 19:40 17.09.2007

jesi

+ ili - ne kapiram?

ElectricDreams ElectricDreams 20:33 17.09.2007

Re: jesi

andjelija
+ ili - ne kapiram?



Apsolutno je nebitno...

Imao sam poznanika koji je bio Hiv+... Umro je... Doduše ne od te bolesti...
Pri svakodnevnoj komunikaciji, jedva da bih se ponekad u nedelju dana setio da je on u stvari hiv+... Nije da sam hvalisavac, ali sam samog sebe iznenadio koliko sam to opušteno prihvatio. Iako mi nije bilo svejedno, užasno sam se ljutio na njega što je na najbedniji način uspeo da se zarazi... ali dobro... svi grešimo, niko nije svetac.

Zgražavam se kad moj ćale kaže: sidadžija...

Pogotovu se osećam gadno kad čujem priče o hiv+ deci... sa kakvim se užasima bore od najranijeg detinjstva :( pritom ne mislim na samu bolest... ona je priča za sebe...
Queeria Queeria 20:58 17.09.2007

Re: jesi

Tekst nije o meni...
Pisan je u prvom licu, jer želim da se solidarišem sa HIV pozitivnim osobama koje svakodnevno trpe ogromno nasilje i diskriminaciju.
Zato i ovaj natpis "WE ARE ALL HIV +" - tetovaža koju ima Diamanda Galas na svojim prstima.
Problem je što sagledavamo HIV pozitivne ljude kao žive mrtvace, uprkos činjenici da sa današnjim lekovima mogu da vode normalan život.
andjelija andjelija 21:21 17.09.2007

Re: jesi

razumem (te) sad.
vucko vucko 21:27 17.09.2007

Re: jesi

Problem je što sagledavamo HIV pozitivne ljude kao žive mrtvace, uprkos činjenici da sa današnjim lekovima mogu da vode normalan život.

Svi smo mi živi mrtvaci. Smrt je jedina sigurna stvar u životu.
Brooklyn Brooklyn 21:40 17.09.2007

Re: jesi

uprkos činjenici da sa današnjim lekovima mogu da vode normalan život.



normalan zivot, kao ono working for a living? takoreci ustajanje da se ide na posao....
oldtajmer oldtajmer 22:11 17.09.2007

WB Brooklyn

Ok, i sto te nema da kazes nesto da temu centralnih banki i sl??
Gonzo Gonzo 00:26 18.09.2007

Re: jesi

Queeria
.Zato i ovaj natpis "WE ARE ALL HIV +" - tetovaža koju ima Diamanda Galas na svojim prstima.Problem je što sagledavamo HIV pozitivne ljude kao žive mrtvace, uprkos činjenici da sa današnjim lekovima mogu da vode normalan život.


Pa ja nemam problem sa tim sto neko izbegava HIV+ ljude. Mislim, ako neko nece da se druzi sa sidasima, onima koji imaju rak itd, to je OK. Tip iz price je cenim, sam kriv za zvoju zarazu, mada to malo menja stvari. Ja bih verovatno izbegavao da pozivam kuci HIV+ osobe.
Queeria Queeria 01:01 18.09.2007

Re: jesi

Pa meni to nije OK.

A koliko je potrebno da "izbegavanje da pozivaš HIV pozitivne osobe u kuću" preraste u "ne želim da radim u firmi sa HIV pozitivnih osobama", "ne želim da HIV pozitivni žive u zgradi u kojoj ja živim", " ne želim da se kupaju u bazenu u kome se ja kupam"... Koliko je potrebno da taj stav preraste u "Umrite odmah da nam ne smetate i zagorčavate život i opterećujete zdravstveno osiguranje"?
Gonzo Gonzo 01:23 18.09.2007

Re: jesi

Izvini, a sto ne bi bilo OK? Znaci ja moram na "prevaspitavanje" i tek onda kad pozivam HIV+ u kucu, moze se reci da nema diskriminacije prema HIV+???

To da takav odnos vodi ka diskriminaciji na drugom mestu je vec "Slippery slope". Inace, ako bih mogao da biram da u mojoj zgradi/firmi bude neko HIV+ ili ne, izabrao bih da ne bude. Kako se ja tu ne pitam, prihvatam cinjenicno stanje i ne diskriminisem nikoga.
Queeria Queeria 02:22 18.09.2007

Re: jesi

Da, sve do trenutka kada imaš moć da donosiš važne odluke.
Kada na primer postaneš vlasnik ili direktor firme i onda nećeš da zaposliš nekog ko je HIV pozitivan, ili otpustiš nekog zato što je HIV pozitivan ili sumnjaš da jeste. A pošto je većina u tom fazonu, onda HIV pozitivna osoba ne umre od posledica side, već od gladi tj. posledica netolerantnog društva.
Naravno, svako ima pravo da u svoju kuću ne prima one koje ne želi, ali je problem kada se taj princip počne primenjivati na prostor van kuće.
Lekari koji odbijaju da leče HIV pozitivne osobe.
Poslodavci koji odbijaju da daju posao HIV pozitivnim osobama.
Đaci koji neće da dele učionicu sa HIV pozitivnom osobom...
I to sve vodi do kućnog pritvora (karantina) za HIV pozitivne osobe.
margos margos 02:29 18.09.2007

Re: jesi

Queeria
Pa meni to nije OK.A koliko je potrebno da "izbegavanje da pozivaš HIV pozitivne osobe u kuću" preraste u "ne želim da radim u firmi sa HIV pozitivnih osobama", "ne želim da HIV pozitivni žive u zgradi u kojoj ja živim", " ne želim da se kupaju u bazenu u kome se ja kupam"... Koliko je potrebno da taj stav preraste u "Umrite odmah da nam ne smetate i zagorčavate život i opterećujete zdravstveno osiguranje"?

Peđa, ne mora svako mišljenje da vodi ka ekstremu.
Možda, zbog sopstvenih saznanja i iskustava tako govoriš, ali jednostavno, ono što se često pominje na blogu - nije sve crno belo, najveći broj ljudi nema stav o mnogim stvarima, dok se sa tim ne suoče. Pa često, kada se suoče, oni što su do juče bili zagovornici 'ljubavi', okreću se na drugu stranu, kad su oni, ili neko od njihovih, ugroženi na bilo koji način.

Meni je ok što Gonzo kaže da je njemu ok.
I što tebi nije ok.
Meni nije ok.
gordanac gordanac 07:27 18.09.2007

čupakabra...

..."da život ima ikakvog smisla ne bi bio tako popularan"...
(Monty Python) :))
purenjak purenjak 08:15 18.09.2007

Re: jesi

na hranu

Ovaj imaginarni HIV badza ne trpi nikakvu diskriminaciju.Samo je usamljen,ostavljen,nesrecan.Ne javljaju mu nse ni oni koji su ga zarazili.Mogao bi radi nesto za promenu.Mozda bi se osecao ispunjenije?
Queeria Queeria 13:36 18.09.2007

Re: jesi

Hm, baš me zanima kako bi se ti osećao da te odbaci društvo, porodica... Sigurno bi bio pun života, veselja i radosti?!
purenjak purenjak 16:06 18.09.2007

Re: jesi

Queeria
Hm, baš me zanima kako bi se ti osećao da te odbaci društvo, porodica... Sigurno bi bio pun života, veselja i radosti?!

slazem se ,ali nije mi jasno sto se g-din imaginarni ne poveze sa sebi slicnima.Da u okviru te male zajednice pokusaju da nadju resenje za problem.Mislim na integraciju u drustvo.Ni jedno drustvo ne gleda blagonaklono na HIV pozitivne.Nigde u svetu.Na zalost ali je tako.Bilo da su se zarazili sexom ili iglom ili na druge nacine.U USA je ta diskriminacija mozda jos izrazenija.Npr u jednoj od drzava lokalna zajednica HIV pozitivne izjednacava sa silovateljima i teskim kriminalcima tako sto i HIV pozitivni moraju ispred kuce da imaju tablu na kojoj pise da unutra zivi HIV pozitivna osoba.To vazi i za navedene kategorije.Priznaces da je to uzas.Mislim da je ovde glavni problem u tome na koji je nacin osoba zarazena HIV-om.Ako je to gay ili narkoman onda se svodi na "Ko ga j... sam je trazio/la".To je to.
Queeria Queeria 16:26 18.09.2007

Re: jesi

Aha, da stvaraju kolonije leproznih, dalje od očiju zdrave nacije.

I sada neko ko je imao rizičan odnos, ili se rizično ponašao, treba da ode da se testira? Zašto?
Da bi znao da je HIV pozitivan i da na sebe navuče prezir društva?
Pa bolje je da živi u neznanju... jer će onda i okolina biti u neznanju...
Gonzo Gonzo 17:58 18.09.2007

Re: jesi

Queeria
Da, sve do trenutka kada imaš moć da donosiš važne odluke.Kada na primer postaneš vlasnik ili direktor firme i onda nećeš da zaposliš nekog ko je HIV pozitivan, ili otpustiš nekog zato što je HIV pozitivan ili sumnjaš da jeste. A pošto je većina u tom fazonu, onda HIV pozitivna osoba ne umre od posledica side, već od gladi tj. posledica netolerantnog društva.Naravno, svako ima pravo da u svoju kuću ne prima one koje ne želi, ali je problem kada se taj princip počne primenjivati na prostor van kuće.Lekari koji odbijaju da leče HIV pozitivne osobe.Poslodavci koji odbijaju da daju posao HIV pozitivnim osobama.Đaci koji neće da dele učionicu sa HIV pozitivnom osobom...I to sve vodi do kućnog pritvora (karantina) za HIV pozitivne osobe.



Pa ja da imam privatnu firmu sigurno ne bih zaposlio bolesnu osobu, ako bih to unapred znao. Odnosno, mozda i bih, ali za manju cenu koja bi kompenzovala eventualne izostanke zbog bolesti. Takodje bih izbegavao zenu od 25-35 i radije bih birao muskarca (ako je sve ostalo isto).
Bolesni, ubogi i kljasti manje vrede na trzistu rada, i to nema veze sa nasom percepcijom, diskriminacijom, mrznjom bla bla. Ne razumem zasto taj iz price kuka, napustili ga prijatelji? E jebi ga. Ne moze da nadje posao? Pa ne pise mu na celu da ima sidu. Sta je poenta?
ElectricDreams ElectricDreams 19:36 18.09.2007

Re: jesi

Pa ja da imam privatnu firmu sigurno ne bih zaposlio bolesnu osobu...


You poor thing...

Jedna stvar je osoba koja ima umanjene radne sposobnosti usled bolesti. Druga stvar je to što osoba sa HIV ima 100% očuvanu radnu sposobnost, praktično je bezopasna za svoju okolinu, i praktično nema ništa što bi je razlikovalo od ostatka "zdravog" sveta pod uslovom da redovno uzima terapiju...
Kao što si i sam napomenuo, ne piše im na čelu da su HIV+.

Ako nekoga diskriminišete zbog bilo koje stvari, bila to seksualna orijentacija ili HIV status, ili bilo šta drugo, samo stvarate klimu nepoverenja kod ostalih pripadnika diskriminisane grupe. Umesto da se svi otvoreno deklarišu, bez bojazni, stvara se psihotična situacija gde se ljudi pretvaraju da su nešto što nisu - što vodi u razvijanje psihičkih poremećaja. Upravo odatle potiču alkoholičari, nasilnici... you name it...

Icotaki Icotaki 20:26 18.09.2007

Re: jesi

Cek' bre Gonzo,
znaci : ljudi sa kancerom, sidom i svim mogucim potencijalno terminalnim bolestima koje mogu da te podsete kako jei tvoj zivot klimav i kljakav ti ne odgovaraju. Uf, kad bi takvi kao ti bili drustveno sankcionisani pa da ih bude sramota da tako nesto kazu u javnosti... Mozda ce da pomisle kako nesto sa njima nije u redu (schmrtz, pusti snovi, bar za sada)... I da branioci demokratije ne skoce odmah da brane covekovo pravo da iskaze svoje misljenje, ne govorim o zabrani, govorim samo o kolektivnom neodobravanju, koje bi isto trebalo da prati iznosenje teza u javnosti da su crnci gluplji od belaca i da kinezi smrde.
Isto tako, BRE, ne bi zaposlio zene izmedju 25-30 godina???? Mozda zbog trudnoce??? Huh....
Sta je sa ostalim "manjinama" - bi zaposlio gej osobu, roma, stariju osobu, kineza, crnca, eskima?
ili svi treba da budu savrsenog zdravlja, mladi, hetero, beli i muski?

Gonzo Gonzo 20:59 18.09.2007

Re: jesi

Jedna stvar je osoba koja ima umanjene radne sposobnosti usled bolesti. Druga stvar je to što osoba sa HIV ima 100% očuvanu radnu sposobnost, praktično je bezopasna za svoju okolinu, i praktično nema ništa što bi je razlikovalo od ostatka "zdravog" sveta pod uslovom da redovno uzima terapiju...
Kao što si i sam napomenuo, ne piše im na čelu da su HIV+.


Mislio sam uopsteno na bolesne, ne samo na HIV+. Mnogi nemaju 100% radnu sposobnost i neko to mora da plati. Ja kao (hipoteticki) posodavac to ne zelim. Evo plati ti na primer, ja sam odgovoran za takvog coveka isto kao i ti.

Ako nekoga diskriminišete zbog bilo koje stvari, bila to seksualna orijentacija ili HIV status, ili bilo šta drugo, samo stvarate klimu nepoverenja kod ostalih pripadnika diskriminisane grupe. Umesto da se svi otvoreno deklarišu, bez bojazni, stvara se psihotična situacija gde se ljudi pretvaraju da su nešto što nisu - što vodi u razvijanje psihičkih poremećaja. Upravo odatle potiču alkoholičari, nasilnici... you name it...


Psihologija 101. Missim stvaaaaaaaaaaaaaaaaarno... Neka se slobodno deklarisu, ali ja pricam o tome da je sasvim u redu ako bolesni u nekim aspektima nemaju isti status u drustvu. Da ponovim, mnogima je cena rada manja.

znaci : ljudi sa kancerom, sidom i svim mogucim potencijalno terminalnim bolestima koje mogu da te podsete kako jei tvoj zivot klimav i kljakav ti ne odgovaraju.


Tacno tako. Ne zelim da svaki dan slusam i gledam kako se neko raspada od side, povraca od citistatika, da mi prica kako mu krvari bulja od hemoroida.......

Uf, kad bi takvi kao ti bili drustveno sankcionisani pa da ih bude sramota da tako nesto kazu u javnosti... Mozda ce da pomisle kako nesto sa njima nije u redu (schmrtz, pusti snovi, bar za sada)...


Ne bi me iznenadilo da su "ovakvi kao ja" vecina u drustvu.

I da branioci demokratije ne skoce odmah da brane covekovo pravo da iskaze svoje misljenje, ne govorim o zabrani, govorim samo o kolektivnom neodobravanju, koje bi isto trebalo da prati iznosenje teza u javnosti da su crnci gluplji od belaca i da kinezi smrde.


"Blacks simply don;t have it" (Thomas Sowell, crnac)
Kod mene u firmi za vreme rucka, pola ne-kineza pobegne glavom bez obzira kad neki Kinezi pocnu da podgrevaju svoje ruckove. (Obrnuto jos nisam video).

Isto tako, BRE, ne bi zaposlio zene izmedju 25-30 godina???? Mozda zbog trudnoce??? Huh....


Da.

Sta je sa ostalim "manjinama" - bi zaposlio gej osobu, roma, stariju osobu, kineza, crnca, eskima?


Ovi nabrojani su OK.

ili svi treba da budu savrsenog zdravlja, mladi, hetero, beli i muski?


Pozeljno je da su dibrog zdravlja, i (ako je zensko) da je malo starija, zbog trudnoce. U protivnom, ponudio bih manju platu.
Geronimo Geronimo 00:45 19.09.2007

Re: jesi

"izbegavanje da pozivaš HIV pozitivne osobe u kuću" preraste

Prvo da te zamolim da ne ishitris odgovor ubedjen da imam bilo kakve zadnje namere. Bolest o kojoj govoris nije stvar u koju se nesto mnogo razumem. Vidjam na TV i ovo i ono, vidjam i medicinsko osoblje koje se bas ne zatrcava da bude u kontaktu sa HIV+, vidjam i one koji su protiv diskriminacije istih. Iz toga proizilazi pitanje: je li to prelazno (zarazno) ili definitvno nije? Reci cu ti sta bih i kako bih ja da sam HIV+ i da mogu da prenesem bilo kom drugom - ne bih cekao da neko bezi od mene. Izolovao bih se sam. Nije posteno da uvalim nekom nesto bez obzira na nacin koji sam ja to zakacio. Da banalizujem, i kada bih dobio vaske ne bih se osecao srecan da ih nekom prenesem i slucajno. A ne bih se osecao povredjenim da neko ko je sa tim upoznat izbegava da mi se priblizi previse. I naravno, ne bih smatrao da sam zrtva diskriminacije.
Sve u svemu, da li je HIV+ prenosiv ili nije? Ako jeste, dao sam vec svoj odgovor. Ako nije, onda je to bez pogovora zesca diskriminacija.
Queeria Queeria 01:41 19.09.2007

Re: jesi

Da li ti stvarno hoćeš da kažeš da ne znaš kako se HIV prenosi?

HIV se prenosi SAMO direktnim kontaktom sa zaraženom krvlju i spermom.
Geronimo Geronimo 03:16 19.09.2007

Re: jesi

Da, stvarno hocu da kazem, ne da hocu nego sam i rekao
Bolest o kojoj govoris nije stvar u koju se nesto mnogo razumem.
Ocigledno si raspolozen za "nadmudrivanje" no, svo znanje koje o tome imam ovlas pokupljeno tu i tamo je na nivou filma Filadelfija (davno vilo), na pricama da bolest prenosi i bilo koja druga izlucevina (pljuvacka), i na osnovu tog sto znam, dao sa odgovor/misljenje za OBADVE opcije pa koja je tacna - na to se odnosi. Nista vise. Ako je ovako - mislim to, ako je onako - mislim ovo. Ne nose svi ljudi bezbojl palice iza ledja ili u glavi ma kako ti se to cini a ocigledno je iz tvog prilaza. Poz.
Geronimo Geronimo 03:41 19.09.2007

Re: jesi DODATAK na odgovor

I posto je kod tebe rano jutro, pre nego procitas odgovor da zavrsim pricu unapred dok opet ne izletis u ofsajd: nemam nikakve predrasude prema seksualnom izboru bilo koga zivog bica na ovoj planeti, bez ikakvog "ali" ili "osim". Taman toliko me to dotice kao kada bih vodio racuna da li neko voli leskovacku muckalicu ili ostrige pa da o tome stvaram sliku o coveku. Kada bi mi sutra doslo dete da mi kaze da je homosualac verovatno bi gah pitao u cemu je Big deal. Sta ima da me boli ona stvar po tom pitanju aman covece? Sad, posto vidim da si "naelektrisan", pretpostavljam da je to zbog onih popova, hajd i to da razjasnimo: kad bi mi sutra doslo dete i reklo da je postalo politicar/clan partije/pop - bio bih u teskom bedaku jer bi to bila stvar njegovog izbora a ne prirode. Sto bas mene to da zadesi? Moglo je da bude sve - od masinovodje do pilota spejs satla, moglo je casno da prosvira metak kroz glavu a on da izabere bas nesto od ta tri?!
purenjak purenjak 08:16 19.09.2007

Re: jesi

Gonzo
Jedna stvar je osoba koja ima umanjene radne sposobnosti usled bolesti. Druga stvar je to što osoba sa HIV ima 100% očuvanu radnu sposobnost, praktično je bezopasna za svoju okolinu, i praktično nema ništa što bi je razlikovalo od ostatka "zdravog" sveta pod uslovom da redovno uzima terapiju... Kao što si i sam napomenuo, ne piše im na čelu da su HIV+. Mislio sam uopsteno na bolesne, ne samo na HIV+. Mnogi nemaju 100% radnu sposobnost i neko to mora da plati. Ja kao (hipoteticki) posodavac to ne zelim. Evo plati ti na primer, ja sam odgovoran za takvog coveka isto kao i ti.
Ako nekoga diskriminišete zbog bilo koje stvari, bila to seksualna orijentacija ili HIV status, ili bilo šta drugo, samo stvarate klimu nepoverenja kod ostalih pripadnika diskriminisane grupe. Umesto da se svi otvoreno deklarišu, bez bojazni, stvara se psihotična situacija gde se ljudi pretvaraju da su nešto što nisu - što vodi u razvijanje psihičkih poremećaja. Upravo odatle potiču alkoholičari, nasilnici... you name it...Psihologija 101. Missim stvaaaaaaaaaaaaaaaaarno... Neka se slobodno deklarisu, ali ja pricam o tome da je sasvim u redu ako bolesni u nekim aspektima nemaju isti status u drustvu. Da ponovim, mnogima je cena rada manja.
znaci : ljudi sa kancerom, sidom i svim mogucim potencijalno terminalnim bolestima koje mogu da te podsete kako jei tvoj zivot klimav i kljakav ti ne odgovaraju.Tacno tako. Ne zelim da svaki dan slusam i gledam kako se neko raspada od side, povraca od citistatika, da mi prica kako mu krvari bulja od hemoroida.......
Uf, kad bi takvi kao ti bili drustveno sankcionisani pa da ih bude sramota da tako nesto kazu u javnosti... Mozda ce da pomisle kako nesto sa njima nije u redu (schmrtz, pusti snovi, bar za sada)... Ne bi me iznenadilo da su "ovakvi kao ja" vecina u drustvu.
I da branioci demokratije ne skoce odmah da brane covekovo pravo da iskaze svoje misljenje, ne govorim o zabrani, govorim samo o kolektivnom neodobravanju, koje bi isto trebalo da prati iznosenje teza u javnosti da su crnci gluplji od belaca i da kinezi smrde."Blacks simply don;t have it" (Thomas Sowell, crnac)Kod mene u firmi za vreme rucka, pola ne-kineza pobegne glavom bez obzira kad neki Kinezi pocnu da podgrevaju svoje ruckove. (Obrnuto jos nisam video).
Isto tako, BRE, ne bi zaposlio zene izmedju 25-30 godina???? Mozda zbog trudnoce??? Huh.... Da.
Sta je sa ostalim "manjinama" - bi zaposlio gej osobu, roma, stariju osobu, kineza, crnca, eskima?Ovi nabrojani su OK.
ili svi treba da budu savrsenog zdravlja, mladi, hetero, beli i muski?Pozeljno je da su dibrog zdravlja, i (ako je zensko) da je malo starija, zbog trudnoce. U protivnom, ponudio bih manju platu.

Od kad su pederi isto sto i crnci,kinezi,belci...?
RumuUn RumuUn 10:17 19.09.2007

HIV

se prenosi samo direktnim kontaktom za zaraženom krvlju i spermom.

Zašto bi HIV pozitivne izolovali ako su opasnost postoji samo za one koji vode nezaštićen sex sa njima ili prime transfuziju krvi HIV pozitivne osobe. Kako se ove stvari na radnom mjestu obično ne dešavaju, ne vidim razlog izolaciji.

Pljuvačkom se HIV ne prenosi
DIONIS DIONIS 22:38 19.09.2007

Re: jesi

Sto,da te ne dotaknu i prenesu ti sidu?pa sida nije glupost pa da se opet zarazis.
Gonzo Gonzo 01:20 20.09.2007

Re: jesi

Da budem iskren, uopste mi nije jasnos to se zalite. S obzirom na ton vecine odgovora ovde, sticem utisak da ogromna vecina saoseca sa bolesnima i diskriminise ih, tako da postojanje malog broja ovakvih kao ja nije neki problem.
Icotaki Icotaki 17:35 20.09.2007

Re: jesi



Tacno tako. Ne zelim da svaki dan slusam i gledam kako se neko raspada
od side, povraca od citistatika, da mi prica kako mu krvari bulja od
hemoroida........


Uf covece, ti bas radis u nekoj zajebanoj kompaniji ako mislis da bolesni ljudi po ceo dan pricaju o tome kako im se raspada bulja od hemoroida...

Uf, kad bi takvi kao ti bili drustveno
sankcionisani pa da ih bude sramota da tako nesto kazu u javnosti...
Mozda ce da pomisle kako nesto sa njima nije u redu (schmrtz, pusti
snovi, bar za sada)...

Ne bi me iznenadilo da su "ovakvi kao ja" vecina u drustvu.


Naravno da si u vecini, zato i kazem da su pusti snovi, bar za sada. Ali pre pedeset godina je bilo potpuno normalno pretpostaviti da su crnci umanjenih intelektualnih sposobnosti (procitaj "Kingsblood Royal" i glasno to reci. Danas nije. Don Imus je izgubio posao zbog toga (i treba!). Tako da se nadam da ce vremenom ljudi da postanu humaniji. Mada, hmmm, "Don't overestimate the decency of the human race." ( Mencken )




Kod mene u firmi za vreme rucka, pola ne-kineza pobegne glavom bez
obzira kad neki Kinezi pocnu da podgrevaju svoje ruckove. (Obrnuto jos
nisam video).


Pa ako si ikad pricao sa Kinezima, vecini njih na primer prilicno smrdi sir. Da radis u Kini, mozda bi bezali od tebe kad bi izvadio svoj topli sendvic sa koga curi feta sir. Moja poenta: teorija da je zapadna civilizacija MERILO bilo cega je davno otisla u vetar.

Isto tako, BRE, ne bi zaposlio zene izmedju 25-30 godina???? Mozda zbog trudnoce??? Huh....


Zaista ne kapiram u cemu je problem sa zenama u ovim godinama (da ne pricam o tome sto bi te u Americi verovatno zeznule jerbo vecina zena koje ja poznajem ima decu tek posle tridesete). To sto ce da uzmu dva meseca porodiljsko? A sta je, na primer, u Svedskoj, gde i muskarci uzimaju porodiljsko bolovanje (imam koleginicu koja se porodila u junu, vraca se na posao u oktobru kada joj muz uzima porodiljsko da se brine o bebi)?



Gonzo Gonzo 20:30 20.09.2007

Re: jesi

Naravno da si u vecini, zato i kazem da su pusti snovi, bar za sada. Ali pre pedeset godina je bilo potpuno normalno pretpostaviti da su crnci umanjenih intelektualnih sposobnosti (procitaj "Kingsblood Royal" i glasno to reci.


Ovo su dve odvojene stvari. Prestala je segregacija (iliti ozakonjena deiskriminacija) ali beli i crni su i dalje odvojeni u nekoj meri. Nema te zakonske norme koja ce muskarce naterati da npr. podjednako vole lepe i ruzne zene.
grofisneki grofisneki 03:32 21.09.2007

Re: jesi

Gonzo

Bolesni, ubogi i kljasti manje vrede na trzistu rada, i to nema veze sa nasom percepcijom, diskriminacijom, mrznjom bla bla.

Alo bre jesi ti svestan o cemu pricas??? Pa ja od rodjenja imam hendikep, i mislis da vredim manje kao pravnica od neke moje koleginice ili kolege (jer sam i zensko, pazi majku mu)??? Zavrsila sam fax u roku sa dobrim prosekom. Imam talenta i dokazala sam se u poslu. Ali ne, imam hendikep i vredim manje na trzistu!

E zbog ljudi sa ovakvim stavom meni je muka, samo na zalost sto ih ima i previse i to na pozicijama! Hvala evropskim integracijama, pa i pored ovakvog stava, cesto MORAJU da zaposle i "manje vrednu robu" al za istu cenu!!!
Gonzo Gonzo 17:50 21.09.2007

Re: jesi

Govorim generalno, ne u svakom pojedinacnom slucaju. Ako je neko u kolicima, to mu ne smeta da bude dobar programer, a ako mora na terapiju svaka 2 meseca po nedelju dana, to smeta.
grofisneki grofisneki 02:27 22.09.2007

Re: jesi

Ma ti u stvari nisi ni svestan niti imas predstavu o cemu pricas. Ali moras da kazes pa taman pukao, jel da?
Kazezoze Kazezoze 19:46 17.09.2007

sjajan tekst...

imam jednog drugara koji je u slichnom polozhaju iako je uspeo da se skine sa horsa pre 6/7 godina.
mada mu zhivot nije u pitanju zato shto ima sidu, sve normalne ljudske funkcije su mu uskracene (sex na pr.).
nsarski nsarski 20:03 17.09.2007

Re: sjajan tekst...

Kaz,
Seks, srbski "сех", nije "normalna ljudska funkcija", osim ako se nevoljno radi sa ciljem prokreacije, i pritom se misli na ---------* zastavu. (Kraljica Viktorija).

*upisati ime zemlje
Kazezoze Kazezoze 20:45 17.09.2007

Re: sjajan tekst...

nsarski druzhe,
shta mislish kad bi u onaj gocin upitnik uvrstili pitanje:
da li je istina da se u africi najcheshce ljudi zaraze AIDS-om zbog toga shto ne koriste kondom? (T. N.)
shta bi bio najcheshci odgovor?
oldtajmer oldtajmer 15:05 18.09.2007

Re: sjajan tekst...

Znam da je retorsko pitanje, ali cini mi se da se najcesce zarazavaju zene redovnim odnosom sa svojim muzevima koju su pokupili negde sastrane, a onda naravno deca koja se radjaju zarazena... pa u nekim zemjlama/plemenima postoji verovanje da se zarazeni muskarci mogu izleciti ako "imaju odnos" (da ne kazem siluju) sa devicom!
Marko Kozic Marko Kozic 20:15 17.09.2007

odlican tekst

Fantastican tekst dobro mi je doslo malo smeha :) pozdravi Dzesiku hehe
ElectricDreams ElectricDreams 20:38 17.09.2007

Srbi, obrazujte se

Gledam povremeno po koji domaći amaterski pornić (str8)... pogotovu one sa mobilnih telefona...
Skoro da nisam ni u jednom primetio da neko koristi kondom.

Stepen neobrazovanja dece je katastrofalan. Zvanične brojeve o hiv+ osobama množite sa 100!

Po tom pitanju se mora nešto hitno preduzeti!

Strejteri, urazumite se! Ugledajte se na gay populaciju!!! Mi smo ponešto naučili iz sopstvenih grešaka tokom osamdesetih godina.
vucko vucko 20:46 17.09.2007

Re: Srbi, obrazujte se

Gledam povremeno po koji domaći amaterski pornić (str8)... pogotovu one sa mobilnih telefona...
Skoro da nisam ni u jednom primetio da neko koristi kondom.

Znači: domaće porno zvezde rade opasan posao (neljudske uslove da ne pominjem).
Takođe: porno zvezde bi trebalo da koriste kondome, kako bi deca shvatila njihovu važnost.

Edgare, zar ti se ne čini da bi se pornići sa kondomima mogli svrstati u latex fetiš? :)

ElectricDreams ElectricDreams 20:48 17.09.2007

Re: Srbi, obrazujte se

vucko
Gledam povremeno po koji domaći amaterski pornić (str8)... pogotovu one sa mobilnih telefona...
Skoro da nisam ni u jednom primetio da neko koristi kondom.

Znači: domaće porno zvezde rade opasan posao (neljudske uslove da ne pominjem).
Takođe: porno zvezde bi trebalo da koriste kondome, kako bi deca shvatila njihovu važnost.

Edgare, zar ti se ne čini da bi se pornići sa kondomima mogli svrstati u latex fetiš? :)



Ma koje crne porno zvezde... ovo su klinci po školama
Marko Kozic Marko Kozic 20:49 17.09.2007

Re: Srbi, obrazujte se

ElectricDreams
Gledam povremeno po koji domaći amaterski pornić (str8)... pogotovu one sa mobilnih telefona...
Skoro da nisam ni u jednom primetio da neko koristi kondom.

Stepen neobrazovanja dece je katastrofalan. Zvanične brojeve o hiv+ osobama množite sa 100!

Po tom pitanju se mora nešto hitno preduzeti!

Strejteri, urazumite se! Ugledajte se na gay populaciju!!! Mi smo ponešto naučili iz sopstvenih grešaka tokom osamdesetih godina.


A nije isto bogamu jebem :).... Iznerviram se dok ga navucem pa mi nije do sex-a posle
teodora teodora 20:49 17.09.2007

Re: Srbi, obrazujte se

u pravu si. bolje bi bilo da deca imaju seksualno obrazovanje u školi... al meni je još šokantnije što roditelji svojoj deci ne objašnjavaju takve stvari. kako može bre da te bude sramota da pričaš detetu o seksu ako mu život zavisi od toga? kakvi crni tabui? ono, roditelj i po... ne znam, ja sam u osnovnu školu pošla uredno informisana o svim mogućim drogama, sidi, kondomima, neželjenoj trudnoći i slično. preterivanje - možda, prerano - možda, ali mi je ostalo urezano u sećanje, iako mi je tad malo bilo jasno. s tim što sad pri svakom prvom poljupcu razmišljam o herpesu. fala mama. ubila si svu romantiku u mom životu.

peđa, skroz si me rastužio sad :(
Queeria Queeria 20:52 17.09.2007

Re: Srbi, obrazujte se

Da, i ja se isto palim na amaterske strejt snimke i slike... Od pregledanih hiljadu, ja sam do sada video samo jedan gde frajer koristi kondom... A gledao sam i grupnjake i niko tu ne koristi kondom...

Ali nikad ne bih rekao da se strejteri ugledaju na gej populaciju. Procenat HIV transmisije medj gej populacijom je jako veliki. Na sopstvenim greškama tokom osamdesetih je naučila američka gej populacija - naša još nije naučila kako se stavlja kondom na kitu...
vucko vucko 20:56 17.09.2007

Re: Srbi, obrazujte se

Sigurno je sigurno, reče kaluđerica stavljajući kondom na sveću.

Nego ajd jedan demanti ovoga gore - da nam ne preskače tick-tickeur, što reče Alfons iz 'Alo 'Alo.
ElectricDreams ElectricDreams 21:00 17.09.2007

Re: Srbi, obrazujte se

Queeria
Da, i ja se isto palim na amaterske strejt snimke i slike... Od pregledanih hiljadu, ja sam do sada video samo jedan gde frajer koristi kondom... A gledao sam i grupnjake i niko tu ne koristi kondom...

Ali nikad ne bih rekao da se strejteri ugledaju na gej populaciju. Procenat HIV transmisije medj gej populacijom je jako veliki. Na sopstvenim greškama tokom osamdesetih je naučila američka gej populacija - naša još nije naučila kako se stavlja kondom na kitu...


Na žalost si u pravu...

:(
DUNADAN DUNADAN 15:07 20.09.2007

Re: Srbi, obrazujte se

ne razumem.
sa 7 godina si vec sve znala o seksualnom odnosu, trudnoci, polno prenosivim bolestima, tipovima opijata i protekciji?

puh-lease.

nadimak nadimak 20:54 17.09.2007

kondom

bez kondoma necu...i tacka! ako se frajeru ne svidja, ni meni se ne svidja frajer...
Kazezoze Kazezoze 21:01 17.09.2007

hehehe,

kad prochitam redom, pishe: nadimak kondom
pa onda: bez kondoma necu...i tacka! ako se frajeru ne svidja, ni meni se ne svidja frajer...
coooooool:):):)
nadimak nadimak 21:03 17.09.2007

Re: hehehe,

odlicno!!! necu da me ignorishu. dosta je bilo :))
Marko Kozic Marko Kozic 20:56 17.09.2007

seksualno obrazovanje

Mi smo imali Seksualno Obrazovanje u Gimnaziji... Nekih 10-15 casova.. Pa je "Profesorica" navlacila kondom na markere .
vucko vucko 21:02 17.09.2007

Re: seksualno obrazovanje

ElectricDreams ElectricDreams 21:12 17.09.2007

Re: seksualno obrazovanje

vucko


Ma bolji je insert iz South Parka kad mr Gerison pokazuje u obdaništu kako se navlači kondom na dildo...
vucko vucko 21:22 17.09.2007

Re: seksualno obrazovanje


Ma bolji je insert iz South Parka kad mr Gerison pokazuje u obdaništu kako se navlači kondom na dildo...

Ja imam sina od 4 godine koji ima monopol na TV, tako da gledamo stalno neke crtaće, pa mi je muka da gledam još crtaća kad on ode na spavanje - odrodih se načisto od South Parka. Čovek promeni nekako vrstu crtaća koje gleda kad dobije decu :)

Simpsonove smo zajedno gledali dok Virgin nije preuzeo NTL, pa zaratio sa Sky-om. He... pa ja sad imam Sky već dva meseca, otkako smo se preselili... moram da vidim da li još ima Simpsona na Sky one!
Marko Kozic Marko Kozic 20:58 17.09.2007

zaboravio

Istida da nevolim kondom ali ga koristim svaki put cisto zbog mene :)
Queeria Queeria 21:06 17.09.2007

Jedino rešenje je:

Say NO to Sex :)

vladimir petrovic vladimir petrovic 21:03 17.09.2007

Zanimljivo!

Zanimljiv tekst. Cak ni jednom nisi pomenuo SPC. Napredujes.
Ko je Dzesika? Reci joj da ima krivo, sto bi rekli Hrvati. POgledaj kako je to bilo kod starih Grka: "It also appears that the difference in age did not really matter. Not youth, but beauty was important. (The ancient ideal of male beauty: broad shoulders, large chest, muscles, a wasp's waist, protruding buttocks, big thighs, long calfs. A man's forehead was not supposed to be too high, the nose had to be straight, and he had to have a projecting lower lip, a round chin, hawk eyes, and hair like a lion. His genitals had to be small; men with big penises looked like monkeys.)".
Praxis Praxis 21:13 17.09.2007

SKANDAL

what the hell! I sta sad,ja bih trebao da te zalim? Kako!?Da te zalim sto si losh?NEgativac!

Zato sto si bio alav,neoprezan,prljav i truo,ukratko pogresan.I sad ocekujes razumevanje i podrsku,u suprotnom to je nepristojno i anticivilizacijski.Nedemokratija?

U STVARI TI SI POGRESAN I ZASLUZUJES KAZNU KOJU DOBIJAS ZBOG SVOJE POGRESNOSTI.
Uostalom,da nije bilo vase alavosti,porocnosti i nenormalnosti,mi relativno ispravni i normalni,gurali bi patku slobodno i bez straha od posledica.Vi pederi ste krivi za AIDS.

Nekoj fukari nije bila dovoljna pederastija pa je gurnuo gorili u cmar.Ostalo je istorija..

I sad bi trebali mi da vas zalimo?Sisaj karinu!

Nisam cuo samo vashe izvinjenje zbog te posasti koju ste prosirili svetom..

SRAM VAS BILO FURUNDZIJE!
RumuUn RumuUn 21:16 17.09.2007

Re: SKANDAL

Molim autora bloga da ostavi ovaj komentar.
Preklinjem.
Mislim da je važno da ljudi ovo vide i dobro dopunjava priču odozgo.
nadimak nadimak 21:16 17.09.2007

Re: SKANDAL

nekako mi je drago sto likovi poput tebe ne mogu da ga turaju bez kondoma...ili si bash hrabar pa izvoli, ud'ri ....
Kazezoze Kazezoze 21:17 17.09.2007

Re: SKANDAL

jesi li ti praksix jedan od ovih shto organizuju naci-marsh u Novom Sadu...smrdish na njih, bljak.
ElectricDreams ElectricDreams 21:17 17.09.2007

Re: SKANDAL

Praxis
what the hell! I sta sad,ja bih trebao da te zalim? Kako!?Da te zalim sto si losh?NEgativac!

Zato sto si bio alav,neoprezan,prljav i truo,ukratko pogresan.I sad ocekujes razumevanje i podrsku,u suprotnom to je nepristojno i anticivilizacijski.Nedemokratija?

U STVARI TI SI POGRESAN I ZASLUZUJES KAZNU KOJU DOBIJAS ZBOG SVOJE POGRESNOSTI.
Uostalom,da nije bilo vase alavosti,porocnosti i nenormalnosti,mi relativno ispravni i normalni,gurali bi patku slobodno i bez straha od posledica.Vi pederi ste krivi za AIDS.

Nekoj fukari nije bila dovoljna pederastija pa je gurnuo gorili u cmar.Ostalo je istorija..

I sad bi trebali mi da vas zalimo?Sisaj karinu!

Nisam cuo samo vashe izvinjenje zbog te posasti koju ste prosirili svetom..

SRAM VAS BILO FURUNDZIJE!


Up your's Dorothy!

Kad budeš dobio hiv transfuzijom krvi, javi se da ti se smejem grohotom u lice!
Slepčino nedojebana!
Queeria Queeria 21:19 17.09.2007

Re: SKANDAL

RumuUn
Molim autora bloga da ostavi ovaj komentar.
Preklinjem.
Mislim da je važno da ljudi ovo vide i dobro dopunjava priču odozgo.


Naravno da ću ostaviti komentar - uradio sam i print screen za svaki slučaj kao dokaz šta je većinska Srbija...
vucko vucko 21:29 17.09.2007

Re: SKANDAL

kao dokaz šta je većinska Srbija...

Kako li samo dođe do ove statistike, leba ti?
RumuUn RumuUn 21:32 17.09.2007

Re: SKANDAL

Queeria

Naravno da ću ostaviti komentar...

Sjajno. Bilo mi žao da se ovakav spomenik gluposti izgubi.
andjelija andjelija 21:33 17.09.2007

Re: SKANDAL

hahahaa :)))

ovaj je lud covek :)))

sreco, na zalost ova opaka bolest ne napada samo homoseksualce, vec i narkome, i ljude koji su bili u dodiru sa zarazenim iglama (doktori, zubari..)...prema tome moze svakom od nas da se desi.

nemoj da si pederomrzac niti bi tudja orjentacija trebala da te se tice.
sta bi se desilo, hipoteticko pitanje, da ti se desi saobracajna nesreca, i da ti spasi zivot upravo gejovac??? ili ne daj boze nekom tvom bliznjem? podji od takvog stava jer sve ostalo je nebitno. nikad ne znas sta te moze snaci u zivotu.

Queeria Queeria 21:36 17.09.2007

Re: SKANDAL

vucko
Kako li samo dođe do ove statistike, leba ti?


NIN: Bliskost sa sidom

Mada ima i gorih primera:


Na Novoj Gvineji zakopani živi HIV pozitivni pacijenti

Zvaničnici na Papua Novoj Gvineji istražuju tvrdnje jedne žene da su HIV pozitivni pacijenti živi zakopani od strane rođaka, jer nisu više mogli da se brinu o njima.
Margaret Marabe, lokalna aktivistkinja koja je provela pet meseci radeći na informisanju o ovoj bolesti, tvrdi da je videla kako HIV pozitivni pacijenti bivaju živi zakopani.
„Sopstvenim očima sam videla troje ljudi,“ rekla je Marabe lokalnim medijima. „Kada su postali suviše bolesni i kada više nisu mogli da brinu o njima, zakopali su ih žive“.
Romanus Pakure, direktor Nacionalnog saveta za borbu protiv side, tvrdi da je i ranije bilo sličnih slučajeva.
„Postoje izveštaju da su pre pet do deset godina ljudi bili živi zakopavani, bacani u reku ili živi spaljeni,“ kaže on.
Papua Nova Gvineja je jedna od zemalja sa najvećim brojem obolelih od HIV/AIDS u regionu Okeanije. Zvaničnici tvrde da je do 2 procenta odraslih zaraženo HIV, dok u nekim izolovanim krajevima zemlje taj procenat dostiže 30 procenata.
Queeria Queeria 21:39 17.09.2007

Re: SKANDAL

andjelija

sreco, na zalost ova opaka bolest ne napada samo homoseksualce, vec i narkome, i ljude koji su bili u dodiru sa zarazenim iglama (doktori, zubari..)...prema tome moze svakom od nas da se desi.


Ne treba zaboraviti žrtve silovanja. Mislite da silovatelj ima vremena da navuče kondom?!?
Gonzo Gonzo 21:52 17.09.2007

Re: SKANDAL

Praxis,

Sta kazu "Dveri" i "Obraz" na ove negativne pojave u nasem pravoslavnom drustvu?
Queeria Queeria 22:14 17.09.2007

Re: SKANDAL

Banovan :)
Sad može samo da gleda kako orgijamo :))
andjelija andjelija 23:23 17.09.2007

Re: SKANDAL

jao u mom kraju leti i blizu mene stalno silovanja...uzas!
tuzlanac tuzlanac 06:15 18.09.2007

Re: SKANDAL

Praxis
what the hell! I sta sad,ja bih trebao da te zalim? Kako!?Da te zalim sto si losh?NEgativac!

Zato sto si bio alav,neoprezan,prljav i truo,ukratko pogresan.I sad ocekujes razumevanje i podrsku,u suprotnom to je nepristojno i anticivilizacijski.Nedemokratija?

U STVARI TI SI POGRESAN I ZASLUZUJES KAZNU KOJU DOBIJAS ZBOG SVOJE POGRESNOSTI.
Uostalom,da nije bilo vase alavosti,porocnosti i nenormalnosti,mi relativno ispravni i normalni,gurali bi patku slobodno i bez straha od posledica.Vi pederi ste krivi za AIDS.

Nekoj fukari nije bila dovoljna pederastija pa je gurnuo gorili u cmar.Ostalo je istorija..

I sad bi trebali mi da vas zalimo?Sisaj karinu!

Nisam cuo samo vashe izvinjenje zbog te posasti koju ste prosirili svetom..

SRAM VAS BILO FURUNDZIJE!



hahahaha, slicno ovom misljenju neki dan na sarajevskoj TV iznio premijer republike sumske, kao nece meni u kancelariju uci peder, bla bla....
Milena Mitic Milena Mitic 08:41 18.09.2007

Re: SKANDAL

Banovan :)
Sad može samo da gleda kako orgijamo :))


e ako moze da gleda onda mozda i procita da je virus koji je mutirao u HIV prenet na ljude zbog lovljenja primata radi mesa, a ne ko u njegovom vlaznom snu o karanju gorile...i to vise puta, a posto se bushmeat hunting, koji ukljucuje i primate, u Africi pojacava, postoji strah da se slican scenario moze ponoviti sa nekim tipom virusa koji bi bio jos opasniji...

Uostalom,da nije bilo vase alavosti,porocnosti i nenormalnosti,mi relativno ispravni i normalni,gurali bi patku slobodno i bez straha od posledica

prosto da coveku dodje zao kad ga zamisli kako "gura patku sa strahom" :)))))))
nela nela 10:59 18.09.2007

Re: SKANDAL

vucko
kao dokaz šta je većinska Srbija...Kako li samo dođe do ove statistike, leba ti?


E lepo me nasmeja, taman razmisljam o istom, kad videh komentar sa sve ovim "leba ti".:)))

RumuUn RumuUn 11:26 18.09.2007

Re: SKANDAL

Milena Mitic
e ako moze da gleda onda mozda i procita da je virus koji je mutirao u HIV prenet na ljude zbog lovljenja primata radi mesa, a ne ko u njegovom vlaznom snu o karanju gorile...i to vise puta, a posto se bushmeat hunting, koji ukljucuje i primate, u Africi pojacava, postoji strah da se slican scenario moze ponoviti sa nekim tipom virusa koji bi bio jos opasniji...

Ovo je svakako istina, ali treba biti i potpuno iskren i reći da je, osobito u "zapadnim civilizacijama" muška homoseksualna populacija najviše doprinijela širenju virusa... Čak je na početku SIDA i nazvana Gay-Related Immune Deficiency Syndrome...

Da ne bude da branim praxisa, moje je mišljenje da ko je "kriv" je potpuno nebitna stvar, i kad bi tako sudili gay populacija bi imala svako pravo da nas sve pobije zbog "širenja" svih ostalih raznoraznih boleština...

I da budem još jasniji nikako ne krivim gay populaciju za to što "moram da guram patku sa strahom" :)
Krivim heteroseksualce za HBV, HCV, HPV, sifilis, gonoreju, moluscum contagiosum, citomegalovirus...!!! :)
ElectricDreams ElectricDreams 13:25 18.09.2007

Re: SKANDAL

RumuUn
Milena Mitic
e ako moze da gleda onda mozda i procita da je virus koji je mutirao u HIV prenet na ljude zbog lovljenja primata radi mesa, a ne ko u njegovom vlaznom snu o karanju gorile...i to vise puta, a posto se bushmeat hunting, koji ukljucuje i primate, u Africi pojacava, postoji strah da se slican scenario moze ponoviti sa nekim tipom virusa koji bi bio jos opasniji...

Ovo je svakako istina, ali treba biti i potpuno iskren i reći da je, osobito u "zapadnim civilizacijama" muška homoseksualna populacija najviše doprinijela širenju virusa... Čak je na početku SIDA i nazvana Gay-Related Immune Deficiency Syndrome...

Da ne bude da branim praxisa, moje je mišljenje da ko je "kriv" je potpuno nebitna stvar, i kad bi tako sudili gay populacija bi imala svako pravo da nas sve pobije zbog "širenja" svih ostalih raznoraznih boleština...

I da budem još jasniji nikako ne krivim gay populaciju za to što "moram da guram patku sa strahom" :)
Krivim heteroseksualce za HBV, HCV, HPV, sifilis, gonoreju, moluscum contagiosum, citomegalovirus...!!! :)


Upravo tako... Nisu krivi ni jedni ni drugi, već neznanje i neobaveštenost!

Kada se roditelji ne bi stideli da otvoreno deci pričaju o upotrebi kondoma, i kada bi deci postalo jasno da bez kondoma jednostavno nema seksa... kada bi bilo "out" da vodiš ljubav bez kondoma... onda bi mnoge std bile iskorenjene...
RumuUn RumuUn 21:15 17.09.2007

Glava

Hm, kondom
Ako ti smeta kondom, odeš se testiraš i onda ga skini.
To se bar lako rješava.

Teži je problem u glavama.
Naš odnos prema HIV pozitivnima je stravičan. Imao jednom vježbe na odjeljenju za HIV, i uzeli anamnezu, a niko od kolega nije htio da obavi pregled. A svi budući ljekari, a svi budući intelektualci... Šta očekivati onda od ostalih...
andjelija andjelija 21:23 17.09.2007

Re: Glava

prvo testiranje nije kao sto si ti zamislio odes das krv pa one odmah kazu da li si ili nisi. neretko se desava da zarazeni budu tek mesecima posle odnosa kada im virus napadne antitela.
drugo, kada se testiras, tri meseca posle toga mozes dobiti najtacniji odgovor da li si oboleo ili nisi, sto znaci da u prva tri meseca od testiranja ne bi trebalo da imas bilo kakav nezasticeni seksualni kontakt.

ElectricDreams ElectricDreams 21:26 17.09.2007

Re: Glava

andjelija
prvo testiranje nije kao sto si ti zamislio odes das krv pa one odmah kazu da li si ili nisi. neretko se desava da zarazeni budu tek mesecima posle odnosa kada im virus napadne antitela.
drugo, kada se testiras, tri meseca posle toga mozes dobiti najtacniji odgovor da li si oboleo ili nisi, sto znaci da u prva tri meseca od testiranja ne bi trebalo da imas bilo kakav nezasticeni seksualni kontakt.



Šest meseci!
andjelija andjelija 21:27 17.09.2007

Re: Glava

ne pricaj sad da je sest!
uzas.
RumuUn RumuUn 21:30 17.09.2007

Re: Glava

Znam dovoljno, vjeruj mi. Btw virus ne napada antitijela već CD4 limfocite, ali je to skretanje sa teme. I izvinjavam se ako ovo zvuči nadmeno, stvarno mi nije bio cilj.

Mislim da period od tri mjeseca nije nikakav izgovor za netestiranje, a jedino poslije testiranja se može preći na sex bez kondoma. Jeste komplikovano, donekle i glupavo, ali mislim da je i pravilno.
shubidubi shubidubi 21:46 17.09.2007

Re: Glava

RumuUn
a JEDINO poslije testiranja se može preći na sex bez kondoma


i onda se JEDINO nadati da ces partneru biti JEDINI/JEDINA i da te nece prevariti bez kondoma ni s JEDNIM/ JEDINIM / s JEDNOM JEDINOM..pa tek onda JEDNACHINA...
znachi x=y+....ufff!
ko reche cyber..?
RumuUn RumuUn 22:02 17.09.2007

Re: Glava

shubidubi

RumuUna JEDINO poslije testiranja se može preći na sex bez kondomai onda se JEDINO nadati da ces partneru biti JEDINI/JEDINA i da te nece prevariti bez kondoma ni s JEDNIM/ JEDINIM / s JEDNOM JEDINOM..pa tek onda JEDNACHINA...znachi x=y+....ufff!ko reche cyber..?

preostaju apstinencija i masturbacija :)

Nekako volim da se nadam da sam jedini :)
A ako uzmem da je vjerovatnoća da se prenese HIV u heteroseksualnom odnosu 1%, vjerovatnoća da ona dobije kad me prevari je dakle 1% pa ako to pomnožim sa 1% kod našeg odnosa onda je to ukupno 0.01%. Al ako me prevari 100 puta, a ja i ona budemo u vezi nekih godinu dana onda mi procenti znatno lošije stoje :)

Eh, da se vratim masturbaciji...
Queeria Queeria 22:09 17.09.2007

Re: Glava

Ma živela masturbacija, vibratori, dildići, prstići... Na kraju se samo isprskam jogurtom po licu, malo popijem i eto... Bolje nego original...
andjelija andjelija 23:25 17.09.2007

Re: Glava

hahahhaa :)))))

jos ako je ona kravica ima smisla :)))
margos margos 19:03 20.09.2007

Info za Beogradjane:)))

Upravo su objavili da će sutra uveče (21.09.07) od 20 do 24 biti besplatno testiranje za sve građane
u Studentskoj poliklinici u Krunskoj ulici uz neki simpatičan slogan tog noćnog 'poverljivog' testiranja
engelhart engelhart 21:40 17.09.2007

glumi sandej

Nije losa ni "Gloomy Sunday" od Marc (Almond) and the Mambas
bravar bravar 21:40 17.09.2007

bez naslova

Ako sutra ponovo ustanes u 7 - ne vrci se u krevet, vec slobodno popij kafu, provezbaj pevajuci sam, a posle mozes i da prosetas do prodavnice, trebalo bi da radi.
Spremanje stana ostavi za neki kisni dan, jer sutra ce opet biti vedro i suncano:)))

PS Sida je opaka bolest sa kojom treba ziveti. Nadam se da ce svakog dana biti sve vise onih koji ce na obolele od side gledati drugacijim ocima i koji nece komentarisati kao onaj malo pre, kreten.

Olga Medenica Olga Medenica 21:51 17.09.2007

Prica o W. W.

Moj prijatelj. Nemac.
Oko 16 je otkrio ljubav i sex, prve dve veze su mu bili stariji muskarci.
Kad smo poceli da se druzimo niko nije smeo u njegovom prisustvu da spomene HIV.
Nervni napad. Tada je imao 23.
Nesto malo kasnije rekao mi je da su njegova prva dva decka umrla od AIDS-a.
Nije do tada uradio test.
Radili smo zajedno, neko vreme, ufurala sam ga u "svoju" firmu.
Ponasao se cesto neuroticno.
Uostalom, kao da nema sutra.
Nesto kasnije, bila je zima, W. W. je imao upalu grla, mesecima.
On ima 2.1 metra i pazi na sebe, visi u gymu, dobro jede, jak je k'o konj.
Odakle mu upala grla mesecima?
Ja pocela da rovarim: uradi test. On se opirao.
Te godine, radila sam paralelno arhitekturu i modu. Arhitekturu u Londonu, modu u Parizu.
Bila je nedelja mode, posao i W.W.
Ja nisam provela mnogo vremena s' njim, bila sam zauzeta.
Ali vracali smo se zajedno.
Eurostar.
Njemu od setnje po Parizu otekli zglobovi na nogama.
????????
Vratimo se, ja opet pritisak, on pita zasto, ja kazem medicina je napredovala, sto pre to bolje.
A mozda nije nista, otklonices nervozu.
Nedelju dana kasnije, dosao je bez najave, doneo je buket ljiljanova, metar u precniku, zagrlio me i rekao da ima losu vest.
A ja sam znala koja je to losa vest. Nista ga nisam ni pitala.
Tada je imao 25 godina.
Ljiljanovi su zaprecili vidik na centralnom prozoru moje dnevne sobe, mirisali cim pridjes kapiji, trajali nedeljama i podsecali me na smrt.
To je bilo pre deset godina.
W. W. je dobro, hvala na pitanju.
Ispao je iz profesije, nije znao koliko ce da traje.
Zivi izmedju Londona i Tajlanda (Tajland je jeftin).
Nosa lekove u rucnom "frizideru" kad putuje, kaze.
Mama ga voli, tata ga ne zarezuje. J*** ga.
Zivela medicina!!!
Sve ce biti OK, sigurna sam.

Cuvajte se! Volite zivot, prvo.

margos margos 02:35 18.09.2007

Re: Prica o W. W.

Olga Medenica
Sve ce biti OK, sigurna sam.Cuvajte se! Volite zivot, prvo.[/quote]
Ovo bi trebalo 'kopi-pejstovati' na svaki blog!
Queeria Queeria 23:45 17.09.2007

Komentari

Gde nestadoše?

C c c c c c c c c c
urbanosaurus urbanosaurus 23:56 17.09.2007

Re: Komentari

mozda shto u prichi choveka koji 14 godina zivi sa HIV + statusom stoji i njegovo radno mesto i link do njegovog spejsa...

ako je do toga onda stvaaaaarno...
evo necu vishe...
Olga Medenica Olga Medenica 23:58 17.09.2007

Re: Komentari ?????

?????

JA MISLILA DA SI TI ISUKAO GUMICU ! (ZA BRISANJE)

mozda je

SUPERMODE : Tell me Why? - original mix



BTW
eeee, dragi moji, promiskuitet i HIV nemaju (kazu) direktne veze, nemojmooo se zavaravati

navodno, kaze opet statistika, ciljna grupa, ahhhmmm, "brzorastuca" grupa ugrozenih su sredovecni hetero

c, c, c, c, c....
Queeria Queeria 00:03 18.09.2007

Re: Komentari

urbanosaurus
mozda shto u prichi choveka koji 14 godina zivi sa HIV + statusom stoji i njegovo radno mesto i link do njegovog spejsa...

ako je do toga onda stvaaaaarno...
evo necu vishe...


Nije...

Tvoj komentar je bio vezan za post koji je obrisan od strane supermoda...

Postavi ponovo...
vucko vucko 00:06 18.09.2007

Zeleni zub prezire slavu

Urbanosaurus protiv super-moda

Olga Medenica Olga Medenica 00:07 18.09.2007

Re: Komentari

Moj savet: komentare treba slati na post, posebno ako se u njih ulozio trud i vreme.
Inace, mogu olako da, ni krivi ni duzni odu u "kanticu" + svi odgovori.
urbanosaurus urbanosaurus 00:11 18.09.2007

Re: Komentari

dakle ponovo...

ivan radojichic sa 202ke...

http://www.myspace.com/biglaoce

Rodjen 1.12.1970g u Beogradu.Clan NUNS-a,autor i voditelj emisije ..Ljudi medju nama…razliciti-narkomanija...Emisiju vodim od 2000g pa do danas,svakoga utorka na sredu,od 1h nocu-04h ujutru.Emisija je kontakt program sa ucescem slusalaca,uz povremeno gostovanje relevantnih licnosti koje se bave problemima narkomanije i HIV-a.Usao sam u ovaj program kao licnost koja je prozivela i prozivljava pakao koji narkomanija sa sobom nosi.Zavisnik sam od 1990god a HIV+ status saznao 1993g u Beogradu na testiranju na VMA,gde je kao imunolog radio upravo moj otac.1997g sam se prvi put pojavio u medijima,u emisiji Vanje Bulica-Biseri.Gostovao sam na gotovo svim TV i radio stanicama u zemlji,kao i u inostranim medijima.Gostovao sam na TV BIH prvom kanalu 1998g.Tu sam se pojavio kao predstavnik organizacije NVO GOD-Generacijski Odgovor Drogama koju sam sa drugim osnivacima osnovao u Beogradskom Domu Omladine 1998g. Godine 2000 osnovao sam kucu na Avali,GOD-kucu-u kojoj su zaleceni zavisnici bez pomoci lekara i upotrebe lekova pomagali sadasnjim da se zalece i skinu sa teskih droga,prvenstveno heroina.Tu su se vrsile i pripreme za lecenje u Rusiji-kod dr Mihaila Leonidovica Zobina u Moskvi.U pitanju su transpersonalne blokade opijatskih receptora u mozgu,koju sam i sam dobio 1996g.Na festivalu YU-dokumentarnog filma u Domu Sindikata 1998g. kao jedan od autora filma ..Znao sam ali…..,svoje zivotne price, dobijam nagradu za najbolju reziju i film.1999g na festivalu u Budvi film dobija bronzanu maslinu,trecu nagradu festivala(sa tim da prvu nije dobio nijedan film te godine). Kao novinar saradnik prva iskustva imao sam u casopisu ..Zena.. gde sam objavio u sest nastavaka tekstove o narkomaniji i HIV-u,kao i mom licnom iskustvu.U casopisu ..Krug.. sam objavio clanak-Dan kad sam saznao za HIV-gde je opisan jedan dan zivota u kojem se odigrala ova zivotna drama.Kao predsednik GOD-a i danas vodim organizaciju koja je uspesno izvela desetine projekata i vise desetina skola,seminara,predavanja itd. 2002god se usled bolesti tuberkuloze jetre povlacim iz rada u organizaciji na dve godine s tim sto sam nastavio da vodim emisiju na radiju Beograd 202. Vodio sam leciliste na Avali dve godine.Za sajt NVO Omladine JAZASA sam pisao kolumnu koja je izasla na sajtu ove organizacija,u desetak nastavaka o problemima HIV-a i narkomanije ali i drustva u kojem zivimo uopste.Sajt mozete pogledati i pregledati kolumne,koje su jos uvek na njemu. Zivim i radim u Beogradu-trenutno na radio Beogradu 202 u kontakt program emisiji o narkomaniji i HIV-u… Nikada nema PREDAJE i nikada nema GOTOVO-sve dok zivot traje! Letim kroz etar i na Bg202 sibam,letim i izlazim iz ovog ogranicenog tela,u kojem ima bola i u kojem ima svega…Kad izletim,sve nestaje i prestaje! 104,4mhz sredom nocu od 01h do 04h ja sam tu sa svima Vama koji pozelite da se i sami ukljucite i pridruzite!


a evo i jedne od pricha sa njegovog bloga...

Pazi dete, uzbuna roditelji!

Paznja, paznja… Roditelji grada Uzice, vreme je za uzbunu! Ima jedno dete u Vasem gradu koje ima-nema ali nema veze sta ima tj, sta nema, vazna je ta cinjenica da to dete ima roditelje. O cemu se tu u stvari radi?

Evo ovako; desilo se jednoga dana na brdovitom Balkanu u zemlji SCG. Pojavila se prica da ima neko dete koje je krenulo u skolu, zamislite samo. Pa prica je da to dete ima roditelje koji su ljudi koji zive sa HIVom, tj. popularno,narodski receno, imaju SIDU.
Jedan pametni doktor cije je dete upisano sa osumnjicenim detetom u isti razred iznese sumnju da je i dete inficirano HIV-om te brze bolje u'vati covek da ispise svoje HIV negativno dete iz razreda u koji je upisano osumnjiceno lice. Kako za to cuse i drugi roditelji i oni brze bolje krenuse koracima legendarnog doktora te i sami pozelese da izbegnu tu neprijatnu mogucnost da im deca idu u isti razred sa detetom koje ima SIDU. Da, da, SIDU, jer su glasine vec otisle ,kako to inace ide, pa se od deteta za cas napravio slon.

Direktor skolice je tu ispao jos pametniji pa je po principu 'da komsija ne sazna' sazvao nekoliko internih roditeljskih sastanaka kako bi covek sam resio problem u svojoj kuci bez mesanja onih raznih sa strane. Na tim sastancima su se roditelji ostale dece samo jos bolje organizovali u glupom smeru da ne daju svojoj deci da se druze sa tim jednim detetom sumnjive vrste a kamoli da idu u isti razred sa njim. E,kad je vrag odneo salu, direktor je trazio od Infektivne klinike u Beogradu potvrdu da je dete HIV negativno sto se ispostavilo na kraju kao tacno ali je poenta u tome da on to nije smeo da radi... Znamo da niko nema pravazakonski da pita o HIV statusu nekog treceg lica tek tako. Ali eto, da se smire strasti doktor sa Infektivne im je poslao i tu potvrdu uz prekor direktoru sto uopste daje sebi za pravo da postavlja takva pitanja. Medjutim, tu nije kraj ove nevesele price. Roditelji su zeleli da dobiju neki sveziji nalaz od onog koji im je ponudjen te su traziili da se dete ponovo testira. Roditelji deteta su to odbili kao cistu diskriminaciju i time su samo jos vise pobudili sumnju ostalih i inace vrlo sumnjicavih ljudi. Tada su se umesali svi pa i mi iz Omladine JAZAS-a i otisli na jedan veliki sastanak u Uzice gde su dosli i predstavnici ministarstva zdravlja, prosvete, roditelji, direktor, nastavnici, predstavnici raznih organizacija… Ljudi moji, pravi cirkus je napravljen u tom inace prilicno mirnom gradicu. Bio sam i ja licno tamo gledajuci tu veliku saradu, samo je falila vatra i prasici i naravno dete da ga gadjamo jabukama dok stoji na dasci iznad bazena pa sve dok ne bucne u vodu....

Mene je medjutim pogodilo ono sto sam cuo da je rekao otac deteta a to je da je bio totalno porazen cinjenicom da nijedan od roditelja dece iz celog razreda nije stao na njihovu stranu. To me je zamislilo jer sam imao i sam opasnost a imam je i danas, od slicne situacije. Naime, i sam imam dete koje ide u vrtic i sutra se i meni moze dogoditi to isto. Naime, meni su vec jednom trazili potvrdu da donesem u vrtic da je moje dete HIV negativno, tj. zdravo.. Da to ne bi bilo tek tako i sve, nakon nekih sedam osam meseci trazili su tu potvrdu opet i ja sam tek tada za to i saznao jer moja zena i moji roditelji to nisu ni smeli da mi kazu znajuci me kakav sam i da se necu tek tako povinovati tim muciteljskim idejama ljudi koji misle da kad god im padne na pamet mogu da traze od nas da vodimo moju devojcicu na busenje i vadjenje krvi kako bi oni, eto, bili mirni znajuci da ona nema HIV kao sto to ima njen otac, doticni ja. Uz svu moju borbu i protivljenje morao sam da popustim zelji cele porodice da ne pravim probleme i da im oni ipak tu potvrdu odnesu i time opet privremeno kupe mir do sledeceg puta.. S'tim sto tog sledeceg puta vise nece biti jer sam to cvrsto odlucio. Boricu se sa svima ako treba do zadnjeg atoma zivota i snage da zastitim svoje dete od daljeg maltretiranja pa makar to znacilo i sukob sa celim svetom.
Dodje mi na te fore da ujedem nekoga za glupu glavu.

Ocaj brate gde mi zivimo i kakve su ljudi sebicne nistarije ponekad mada se zaista trudim da im sve to oprostim, pravdajuci ih neznanjem i neinformisanoscu. Ali brate, neka se edukuju, neka saznaju a ne ovako doveka. Tako da me je prijatelji ova prica posebno dotakla i potakla na razna crna razmisljanja... Vratio sam se odande kuci samleven i bez snage sa nekom tugom u dusi sto je sve to eto tako kako jeste. Zamislite samo da je to dete pozitivno na HIV ,sta bi onda bilo? Verovatno javni linc k'o u stara dobra vremena kada se znalo kako se sa takvima postupa a ne tu nesto kao ljudska prava cile mile.

RumuUn RumuUn 10:50 18.09.2007

Re: Komentari

Kako sam bio vidovit kad rekoh da će sve letjeti :)

Šteta, baš se bio raspisao kako je otkriven "novi antivirogen koji sprečava mutaciju HIV-a", a baš me zanimali detalji :)
Black Adder Black Adder 09:28 18.09.2007

Obrazovanje

Diskriminacija HIV pozitivnih osoba je samo deo diskriminacije većine ljudi koji ili imaju neku bolest ili neki fizički nedostatak. Ne znam lično ni jednu HIV pozitivnu osobu (bar ja ne znam da je pozitivna), ali znam mnogo ljudi koji su diskriminisani zbog nekog fizičkog ili nemtalnog nedostatka.
Ljudi se kod nas ekstremno plaše različitosti. Bolest je ono što niko ne voli, a tradicionalno osećanje ugroženosti i direktne spoznaje ljudske smrtnosti i ranjivosti je ono što stvara paniku i onda razum posustaje.
Jedan od najjačih strahova proističe iz neznanja. Upoznavanjem sa bolešću, njenim načinom prenošenja i svim ostalim aspektima kako života sa virusom, tako i sa nekim hendikepom ili nekom bolešću, pomaže da se strah prevaziđe i da se pomogne tim ljudima da se integrišu u društvo.
HIV je virus koji je medijski možda najviše izmanipulisan, pa se zato ljudi najviše i plaše od njega. Ipak ne treba zaboraviti ni hepatitis C, koji se mnogo lakše prenosi, a bolest se razvija veoma polako, i tek nakon mnogo godina kada se otkrije, bude obično veoma kasno. Kod nas se ne znaju tačni podaci o broju osoba sa ovim niti bilo kojim virusom, ali su procene jako zabrinjavajuće.
Potrebno je što više pričati o ovim temama, obrazovati mlade. Ne dozvoliti da budemo kao Rumunija i Ukrajina sa ogromnim procentom zaraženih i bolesnih.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana