24 sata u životu HIV pozitivne osobe

Queeria RSS / 17.09.2007. u 19:21

Sat je zvonio u sedam. Odlučio sam da prestanem sa praksom da spavam do podne. „Vodite zdrav život“, poručuju često preko televizije. Pa hajde da vodim taj zdrav život, a to valjda podrazumeva ustajanje u cik zore.

Šta bih mogao danas da radim?

Šta uopšte rade ljudi kad ustanu u sedam ujutru? Još ni prodavnice nisu počele da rade.

Jutarnja kafa.

Da li je to zdravo?

Hm, mislim da nije. Prosuo sam je u slivnik.

Muka mi je. Trebao bih nešto da pojedem, ali mi je muka na samu pomisao na hranu.

Šta da radim, šta da radim?

Jutarnja fiskultura?

Može, nije loša ideja. To je definitivno zdravo.

Osim ako se ne povredim, uganem članak, sjebem mišić ili mi otkaže srčka, tada definitivno nije zdravo.

Muzika? Uz muziku se bolje vežba. Ali šta? Treba mi nešto brzo.

Hm, uz Edith Piaf ne mogu da vežbam. Anthony and the Johnsons – i to je sporo. La Lupe – jok. Mireille Mathieu – ne.

E jebo kompjuter u kome nema muzike za vežbanje. A muzika za vežbanje mu dođe nešto slično muzici za ples.

Ples?

Da li ljudi još uvek plešu? Stiskavac?

Nemam s kim da plešem. Nemam partnera.

Ali zato, kada dođe trenutak da želim da se ubijem, ne bih mogao da izaberem koliko muzike imam koja je savršena za tu prigodu. Tužni sporaći.

Ali, kad bih želeo da biram, ubio bih se u nedelju uz Gloomy Sunday.

Živeli klišei. Moj život i jeste kliše. HIV pozitivni feminizirani peder. Hodajući kliše.

Samo bih se teško odlučio između Gloomy Sunday od Billie Holiday i Gloomy Sunday od Diamande Galas.

Idem u šetnju, kad već nemam muziku za vežbanje, ali šta da obučem?

Šta uopšte ljudi oblače kad idu da se šetaju u osam ujutru? Ako se za večernji izlazak posebno oblačim i šminkam, šta li se radi za jutarnji izlazak?!

Da pogledam kroz prozor.

Hm, baka sa sve papilotnama ide u prodavnicu.

Nemam papilotne.

Neočešljani gospodin čeka autobus.

Klinci naduveni od spavanja idu u školu.

Zašto sam uopšte ustao ovako rano? Da se vratim u krevet?

Dobra ideja.

Idem još da spavam. Makar do jedan.

...

Tri poslepodne.

Preterao sam.

Ali ja stvarno volim da spavam. Zbog snova. Snovi su jedina stvar koja me raduje ovih dana.

Ali se ne sećam šta sam sanjao.

Sigurno nešto zanimljivo i jako uzbudljivo.

Još uvek mi je muka od same pomisli na hranu. Moram da popijem kafu, nema veze što je nezdrava, jedino tako mogu normalno da funkcionišem.

U stanu je nered. Mogao bih da ga sredim.

Žedan sam.

Voda.

Nije zdravo piti vodu na prazan stomak. To ubija apetit.

Zajebi te savete o zdravom životu. Smaraju.

Ispala mi je čaša na pod.

Naravno da se razbila.

Isekao sam se.

Mnogo sam smotan. Počeo sam da sisam prst.

Osetio sam ukus HIV pozitivne krvi u ustima.

Izvukao sam prst.

Nasmejao sam se, vreme je za filmsku scenu.

Počeo sam da vrištim.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, zaraziću seeeeeee. Sisao sam prst bez zaštite. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Bio je odličan trenutak da počnem panično da trčim kroz stan i vrištim sa visoko podignutim prstom iz koga lije krv. Dobra fora, ali nemam publiku.

Stavljam flaster.

Sad mogu da sisam prst. Zaštićen je.

Sisanje.

Baš mi se tuca.

Mogao bih malo na chat, makar da se ogrebem za neko cyber drkanje.

Connecting.

Starting Java Applet.

Choose Username.

HIVpozitivan.

S ovim nickom me niko neće kliknuti. Mada, ko zna.

Click.

Šta ćeš ovde?! Idi i crkni negde drugde.

...

Disconnecting.

...

Loše mi je, mislim da ću povratiti.

...

Čaj. Čaj je kao zdrav i ima više kofeina nego kafa.

Nana. Baš lepo miriše.

Pijem vruć čaj na preko 30 stepeni. Mislim da nisam normalan.

Dosadno mi je. Šta da radim?

Zašto me niko ne zove telefonom?

Mogao bih da proverim mail.

Inbox 0 messages

Bulk (340)

Zašto mi niko ne piše, osim Džesike koja mi predlaže da povećam kurac?

Mogao bih opet da gledam Queer As Folk. To su moji drugari. Previše sam se vezao za njih. To nije normalno, oni su ipak likovi iz serije.

Zabavni su i dozvoljavaju mi da maštam da ću i ja kao Ben da nađem frajera kome ne smeta moj HIV status.

...

Hm, mogao bih na spavanje. Kasno je.

Mogao bih sutra da ustanem ranije. Da sredim stan. Kao da je pala bomba.

Naviću sat u sedam.

Sutra je novi dan.

 

 

Predrag M. Azdejković

www.queeria.com

Atačmenti

Tagovi



Komentari (164)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

RumuUn RumuUn 11:02 18.09.2007

Re: Obrazovanje

Sve je apsolutna istina.

Nijesam upoznat da li je neko radio ankete sa pitanjem tipa:
- Da li se HIV prenosi francuskim poljupcem
- Da li se HIV može prenijeti u bazenu
- Da li se HIV može prenijeti rukovanjem
- Da li se HIV može prenijeti zajedničkim priborom za jelo
- Da li se ....

A da ne govorim o pitanjima tipa
- Da li bi poljubili HIV pozitivnu osobu
- Da li bi se družili sa HIV pozitivnom osobom
- Da li bi išli na posao sa HIV pozitivnom osobom
...

Sigurno jeste, ali me baš zanimaju rezultati, osobito u populaciji srednjoškolaca i studenata
(nekakve nesrećne elite ove države)

A posebna je priča sa pitanjima:
Da li bi liječili...
Da li bi operisali...
Da li bi popravili zub...
Da li bi zaposlili...

Po onome što ja znam i znanje i stavovi su uh... tuga
Queeria Queeria 13:32 18.09.2007

Re: Obrazovanje

Meni je interesantna potreba, koja se i ovde na blogu može videti, da se bolesnik okrivi za svoje stanje.

Hiv pozitivan - nije koristio kondom - sam je kriv.
Dijabetes - nije vodio računa o ishrani, jeo slatko - sam je kriv.
Rak pluća - pušio cigarete - sam je kriv.
Oboljenje jetre - alkoholičar - sam je kriv.
Upala pluća - nosila minić zimi - sama je kriva.
...
...
...


RumuUn RumuUn 13:58 18.09.2007

Re: Obrazovanje

Queeria
Meni je interesantna potreba, koja se i ovde na blogu može videti, da se bolesnik okrivi za svoje stanje.Hiv pozitivan - nije koristio kondom - sam je kriv.Dijabetes - nije vodio računa o ishrani, jeo slatko - sam je kriv.Rak pluća - pušio cigarete - sam je kriv.Oboljenje jetre - alkoholičar - sam je kriv.Upala pluća - nosila minić zimi - sama je kriva..........

Uglavnom se slažemo.
To sve potiče iz neznanja, neobrazovanja, netolerancije i što je najgore nedostatka želje da se nauči.

Možda je troll, al bih samo par riječi o pušenju. (vezano za ono uglavnom se slažemo)
Uzmimo pušača koji 30ak godina puši i pored svih silnih upozorenja što na tv-u što na paklicama o štetnosti pušenja. I dobije rak pluća. E sad, dan bolničkog liječenja u UK je reda veličine stotina funti. Za nas ne znam, ali nije jeftino. Mislim da nije pošteno da novac koji ti i ja dajemo za zdravstveno osiguranje ide za liječenje hiljada takvih ljudi koji su mogli da batale cigarete, a da nema novca za recimo malu Katarinu Kranjc (saobraćani udes, teška povreda, skupljan novac za put u london) već joj život zavisi od humanitarne akcije ili da nema npr mamografa za domove zdravlja a hiljade žena umiru od tumora dojke.

Ne kažem ne treba liječiti ove ljude, ali bi neka participacija ili poskupljenje paklice za 5 dinara što bi išlo u fond za liječenje tumora pluća ipak bili pošteni.
Isto tako dva dinara od svake kutije keksa za dijabetes. Ili 10 dinara od svake prodate flaše alkoholnog pića.
Ili 5 evra od svakog prodatog minića :)

Izvini na trolu
johanna29 johanna29 14:07 18.09.2007

Re: Obrazovanje

...da se bolesnik okrivi za svoje stanje.


...a da je kojom (ne)zgodom condom pukao, opet bi, iako je bio pazljiv, dobio HIV
...a mogao je dobiti dijabetes sve i da je prezirao slatkise...
...znam (znala sam) coveka koga je ubila jetra a nije bio alkos...

A sta je sa onima koji su, (cijom li krivicom??) rodjeni bolesni?...
...i tako unedogled...

Opet ja i filmovi - setila se crtaca o olovnom vojniku koji nije imao nogu, jer nije bilo dosta olova da se ona dovrsi, a on je imao nesrecu da je bio zadnji koga su iskovali...I kako mu se drugi rugaju i smeju - SAM SI KRIV, sto s' bio zadnji - i masu svojim dvema nogicama, likujuci od srece sto "to nisu oni".

Ali njega voli balerina, a ne njih, hihihi... ;-)))
RumuUn RumuUn 14:13 18.09.2007

Re: Obrazovanje

Ja baš i zbog tih opreznih i krenuh u svu priču.
Nepošteno je prema njima da nema novca za njihovo adekvatno liječenje (a recimo za HIV pozitivne nema najkvalitetnijih ljekova) zato što liječimo one koji su mogli da batale cigarete. I mislim da je moj predlog bio korektan (ovo sa porezom na cigarete i rakiju i...)

A i ja volim olovnog vojnika :)
margos margos 14:41 18.09.2007

Krivica! Dokle?

johanna29Opet ja i filmovi - setila se crtaca o olovnom vojniku koji nije imao nogu, jer nije bilo dosta olova da se ona dovrsi, a on je imao nesrecu da je bio zadnji koga su iskovali...I kako mu se drugi rugaju i smeju - SAM SI KRIV, sto s' bio zadnji - i masu svojim dvema nogicama, likujuci od srece sto "to nisu oni".Ali njega voli balerina, a ne njih, hihihi... ;-))) [/quote


DIVAN TI JE PRIMER... DIVAN...
Hvala na 'tvojim filmovima':)))

Generalno je problem s tom krivicom! Živimo u svetu gde se stalno okrivljujemo... stalno je 'neko' kriv.... utvrđujemo krivicu... pa po tome preturamo do unedogled....
'Znamo ko je kriv? - Super! - Rešen problem!' E, NIJE!

Čula sam da je vrhunac arogancije kad čovek izađe na ulicu jednog kišnog dana i kaže
'Jebem IM mater, opet kiša!'

johanna29 johanna29 14:46 18.09.2007

Re: Obrazovanje

... nemoj da diskriminisemo bolesnike, ko zna zasto je taj hipoteticki bolesnik navukao rak: mozda i nisu cigarete bile inicijalna kapisla, uostalom, i da ih je batalio, to ga mozda ne bi spasilo...i tako hiljadu i jedno MOZDA imas, a ljudi umiru. Sta je mogao da uradi da to spreci - nije uradio, proslost je proslost, sad je bolestan i treba mu pomoci, za pocetak. Ako sam ne moli da mu se prekrate muke (veliki bolovi...) ali to je vec sasvim druga tema.

U Srbiji, porez na cigare i rakiju?...Teeeesko...mada bilo bi pozeljno ;-)

Queeria Queeria 14:49 18.09.2007

Re: Krivica! Dokle?

Pa onda ne treba lečiti gojazne ljude, jer nisu držali dijete?
Pa onda ne treba lečiti alokoličare, jer nisu hteli da prestaju da piju?
Pa onda ne treba lečiti vozače automobila, jer izduvni gasovi zagađuju okolinu?
Pa onda ne treba lečiti ...

Mislim da je pošteno da novac koji ti i ja dajemo za porez, ne ide za pomoć crkvi, za vojsku, za pomoć Republici Srpskoj, već za zdravstvo...

Interesantna mi je vest iz Mađarske da su bile demonstracije, jer su hteli da im ukinu zdravstveno osiguranje (neki deo - jebo takvu socijalističku vladu), a da je kod nas ukinuto zubno osiguranje i nikom ništa... Nama mogu da ukinu skroz zdravstveno osiguranje niko se ne bi pobunio...
johanna29 johanna29 14:53 18.09.2007

Re: Krivica! Dokle?

Eh, sad sam se setila upravo TOG primera - kad sam (davnih dana, ima tome vec lagano decenijica) bila u gimnaziji. Pa se okupilo drustvance, isli u Dunavski park (shmrc, jos sam bila u NS) da se setamo, a sneg stego, jos su bile jake neke zime, pa restrikcije, pa vam dosadno - i sta cemo, mi po snegu - napolje, bar u centru ima svetla...

I sad, malo popijete (ispred radnje, nema se para) pa se zagrejete, medjutim u neka doba postalo jaaako ladno...I sta cemo sad...Nista, aj kod nekog kuci, - ko sad ima struje??...NIKO... I tako nastavili mi po snegcini i ledu nase tumaranje, kad kaze jedan drug u neki cas:

- E, JEB'O IH SNEG! ...

(jos je tad bio SM na vlasti, Onaj Za Koga Smo Verovali Da Je Kriv Za Sve), pa smo citavu shegu poterali na tu temu ,-)) kad, ups, gle cuda, nit' on bese kriv, nit' su ublazili snegovi...

Ali skrenula sam sa teme...
johanna29 johanna29 15:01 18.09.2007

Re: Krivica! Dokle?

Nama mogu da ukinu skroz zdravstveno osiguranje niko se ne bi pobunio...


...koliko pripadnici nase nacije cesto posecuju lekare, toliko bi se i bunili. I pre ukidanja zubnog osiguranja pola nacije bilo je krezubo.

Nedisciplinovan, nemaran narod zivi ovde, seljacki narod koji "ne ide kod lekara u strahu da mu nesto ne nadju."

A placali bi i lekare i lekove mnogo manje kad bi redovnije isli na kontrole. To je preduslov, za kvalitetnu zdrastvenu zastitu a i za zdravlje.
andjelija andjelija 15:04 18.09.2007

Re: Krivica! Dokle?

bogami ja ne bih lecila gojazne nego ih u kamp na kopanje.

i ono sto vidim po beogradu, nacin zivota, i mi cemo kao i ameri imati za 10 godina dosta debelih ljudi.

izem ti hranu i ko je izmislio!
RumuUn RumuUn 15:15 18.09.2007

Re: Obrazovanje

johanna29
... nemoj da diskriminisemo bolesnike, ko zna zasto je taj hipoteticki bolesnik navukao rak: mozda i nisu cigarete bile inicijalna kapisla, uostalom, i da ih je batalio, to ga mozda ne bi spasilo...i tako hiljadu i jedno MOZDA imas, a ljudi umiru. Sta je mogao da uradi da to spreci - nije uradio, proslost je proslost, sad je bolestan i treba mu pomoci, za pocetak. Ako sam ne moli da mu se prekrate muke (veliki bolovi...) ali to je vec sasvim druga tema.U Srbiji, porez na cigare i rakiju?...Teeeesko...mada bilo bi pozeljno ;-)

Diskriminatorski je prema maloj katarini kranjc (zvuči kao propaganda iz devedesetih) :) što su novac za njeno liječenje potrošili oni koji su mogli bataliti cigarete a nijesu.

Btw, apsolutno sam protiv eutanazije, a slažem se druga tema.
Queeria
Pa onda ne treba lečiti gojazne ljude, jer nisu držali dijete?Pa onda ne treba lečiti alokoličare, jer nisu hteli da prestaju da piju?Pa onda ne treba lečiti vozače automobila, jer izduvni gasovi zagađuju okolinu?Pa onda ne treba lečiti ...

Nijesam rekao da ih ne treba liječiti.
Ali je nepošteno da neko ko nije alkoholičar, a dobije cirozu jetre ne može da dobije najkvalitetniji lijek zato što nema para. Oćeš da piješ, nema problema, al uplati dinar u zdravstveni fond.
Queeria
Mislim da je pošteno da novac koji ti i ja dajemo za porez, ne ide za pomoć crkvi, za vojsku, za pomoć Republici Srpskoj, već za zdravstvo...

Apsolutno se slažemo.
Al ipak mi nekako milo u duši što finansiram crkvu posvećenu herojskoj pobjedi filareta :)
ElectricDreams ElectricDreams 17:21 18.09.2007

Re: Krivica! Dokle?

...koliko pripadnici nase nacije cesto posecuju lekare, toliko bi se i bunili. I pre ukidanja zubnog osiguranja pola nacije bilo je krezubo.

Nedisciplinovan, nemaran narod zivi ovde, seljacki narod koji "ne ide kod lekara u strahu da mu nesto ne nadju."

A placali bi i lekare i lekove mnogo manje kad bi redovnije isli na kontrole. To je preduslov, za kvalitetnu zdrastvenu zastitu a i za zdravlje.


Kao klinac (u osnovnoj školi) jednom prilikom sam otišao kod zubara na običnu rutinsku kontrolu. Kad me zubarka pitala koji zub boli, rekao sam joj da ne boli ni jedan već da sam došao na kontrolu.
Kad je to čula, počela je da se dernja i drami u fazonu - dođi kad te nešto zaboli...
Od tada vučem neki bezvezan osećaj kad god idem na kontrolu, a ništa me ne boli...

Takvi zdravstveni radnici su apsolutno promašili profesiju. Takva nam je i država...

(iju, grmi!) bog me čuo... (hi hi hi, ubiće me Peđa :))
Gonzo Gonzo 21:43 18.09.2007

Re: Obrazovanje

Queeria
Meni je interesantna potreba, koja se i ovde na blogu može videti, da se bolesnik okrivi za svoje stanje.Hiv pozitivan - nije koristio kondom - sam je kriv.Dijabetes - nije vodio računa o ishrani, jeo slatko - sam je kriv.Rak pluća - pušio cigarete - sam je kriv.Oboljenje jetre - alkoholičar - sam je kriv.Upala pluća - nosila minić zimi - sama je kriva..........


A zar nema u ovome bar malo istine, na primer, ako neko jede kao svinja pa se razboli, ili pusi kao Turcin pa dobije rak?
Queeria Queeria 21:55 18.09.2007

Re: Obrazovanje

Pa ja ako se potrudim mogu da ti nađem "sam si kriv" za bilo koju bolest u bilo kom kontekstu, ali to ne znači da ta osoba nema pravo na zdravstveno osiguranje, pravo na ljudsko dostojanstvo i empatiju...
Gonzo Gonzo 22:03 18.09.2007

Re: Obrazovanje

Queeria
Pa ja ako se potrudim mogu da ti nađem "sam si kriv" za bilo koju bolest u bilo kom kontekstu, ali to ne znači da ta osoba nema pravo na zdravstveno osiguranje, pravo na ljudsko dostojanstvo i empatiju...


A gde sam ja to napisao da nema pravo na zdravstveno?
Sto se tice empatije, ona nije obavezujuca. Svako moze, ali nije obavezan, da saoseca sa drugima.
A u vezi dostojanstva, stvarno mi nije jasno sta to znaci. Mislim, sta ja kao neko sa strane treba da uradim u vezi dostojanstva obolele osobe?
DUNADAN DUNADAN 15:32 20.09.2007

Re: Obrazovanje

a kako ti uopshte mozesh da znash ko je to oprezan a ko nije. ako izuzmemo one koji su imali tu nesrecu da fasuju hepC ili HIV putem transfuzije, ostaje najveci procenat onih koji ce uvek reci da su bili oprezni, ili da im je puko kondom itede. i kako onda filtrirash oprezne od neopreznih?

drugo,
ocesh da ulecesh u novu diskriminaciju tako shto cesh disovati pushache koji su dobili rak pluca, ali ne i nepushache sa istom boljkom?

a shta ako je u pitanju pushach sa rakom zeluca? kako cesh tu odrediti da li je u pitanju genetska predispozicija ili svakodnevna iritacija pljugama?

i ocesh svakog ko ima rak debelog creva kriviti da je jeo previshe zachinjene hrane?

ta diskriminacija je, ochito, izuzetno privlachan koncept.


skyspoter skyspoter 10:38 18.09.2007

Pedja

Dobar text i dobra tema. Dosta energije na ovom blogu odlazi na politicka zbivanja a ljudi koji su HIV pozitivni ( ne znaci da imaju i sidu ) su nekako gurnuti u cosak i tu ostavljeni. Drago mi je da si pokrenuo raspravu i o ovoj vrsti diskrimancije kod nas. Drugarica mi je HIV pozitivna i da nema podrsku porodice i decka, ne verujem da bi opstala u zatucanoj Srbiji.
Queeria Queeria 13:34 18.09.2007

Re: Pedja

Hvala...
Retki su ljudi koji pružaju podršku te vrste...
johanna29 johanna29 10:45 18.09.2007

Jedan od mojih

APSOLUTNO omiljenih filmova, ali onih koje toliko puta gledas da vise ni ne brojis, kao sto se slusa omiljena mjuza - do besvesti - je Gia, a Angelinom Jolie u ulozi najepse i najludje manekenke svih vremena (rane osamdesete, ako se ne varam, HIV baas na pocetku svog pohoda...) Elem, deo dijaloga koji mi je "izronio" pred oci dok sam citala ovaj blog, je onaj u bolnici izmedju nje i Dr-ice pred kraj (filma i nje same).

(Gia, IV narkomanka, sedi na krevetu, podocnjaci, mrsava...ni traga onoj lepoti. Dr-ica joj upravo priopcava da boluje od nedovoljno istrazene bolesti zvane "...Acquired Immune Deficiency Sindrom..." )
- How did I get it?
-...probably via contaminated needle, but we are realy still investigating...
A ona, onako bledo i nevino gledajuci, kao dete sa kijavicom, poluuplaseno upita:
- How do I get rid of it...?

Kraj scene.

Tada je HIV bio "nedovoljno istrazen", MOZDA, ali sad nije i oni koji su imali srece da ga nemaju do sad, barem mogu da MISLE o tome kako da se zastite. Ali da STALNO misle o tome, redovna testiranja su takodje deo te brige... Niko nije a priori zasticen. Ali ni biti HIV+ ne znaci prestati ziveti.

Uskoumlje i malogradjanstina cesto ne trpe ni drugaciji izgled i jezik, ali to je ono sa cime nam se preostaje boriti!...
boysha boysha 13:03 18.09.2007

respecta

mogao bi napisati knjigu!!
mogao bi biti srpski bukovski sa gay zapletom : ))))

savrsheno !
Queeria Queeria 13:40 18.09.2007

Re: respecta

Laskavče :))
andjelija andjelija 15:09 18.09.2007

jel magic johnson

i dalje HIV+?

RumuUn RumuUn 15:19 18.09.2007

Re: jel magic johnson

da, do sad niko od HIV+ nije prešao u HIV- (što je inače skoro i nemoguće i za neku buduću medicinu),
al srećom postoje ljekovi (nažalost skupi, osobito najbolji) koji ljudima sa HIV-om omogućavaju decenije života prije eventualnog razvojka AIDS-a
andjelija andjelija 15:32 18.09.2007

Re: jel magic johnson

izvini sad, zar mi nismo imali nekog doktora todora sto je lecio narkomane, hiv+ i ostale bolesti, negde u brdima, sam pravio lekove?
Queeria Queeria 15:37 18.09.2007

Batina iz raja izašla

Ja ne znam za taj slučaj, ali znam za onaj namastir gde leče narkome batinama...
andjelija andjelija 15:40 18.09.2007

Re: Batina iz raja izašla

nemam pojma za to (?!)...ali znam za bivse narkomane, pankere sto su otisli po manastirima, pa se sad bave okopavanjem bastice oko crkve i filozofiranju o zivotu....

RumuUn RumuUn 15:43 18.09.2007

Re: jel magic johnson

doktor todor liječi od HIV kao što ja sam ja konstruisao ajfelov toranj.
Pretpostavljam da se koristi i tarotom, pasuljem ili već čime...

To su ljudi koji hoće da zarade od tuđe nesreće.

Moj savjet. Ako imate problema sa zdravljem idite ljekaru. Ne travaru ili tarotologu.
Kao što ja odem automehaničaru kad mi se pokvari automobil, ne gatari.
andjelija andjelija 15:47 18.09.2007

Re: jel magic johnson

ne, ne...ja sam super zdrava...beli luk leci sve :)) ...i brokoli :))



RumuUn RumuUn 15:50 18.09.2007

Re: jel magic johnson

da kucnem u drvo :)))
Queeria Queeria 15:54 18.09.2007

Re: jel magic johnson

A ne, pijavice leče sve...
urbanosaurus urbanosaurus 15:56 18.09.2007

Re: Batina iz raja izašla

andjelija
nemam pojma za to (?!)...ali znam za bivse narkomane, pankere sto su otisli po manastirima, pa se sad bave okopavanjem bastice oko crkve i filozofiranju o zivotu....



sorry, ali malo mi je sporna konstrukcija narkomane zarez pankere...
andjelija andjelija 16:05 18.09.2007

urnebes

kakva si picajzla od coveka! :))

jebo te zarez :))))) [morala sam bas mi slatko...nemoj da si mi dodao onaj visoki zarezcic na glagol slucajno]
andjelija andjelija 16:08 18.09.2007

Re: jel magic johnson

a sta mislite da li je autosugestija nas najjaci lek protiv svega???

urbanosaurus urbanosaurus 16:18 18.09.2007

Re: urnebes

nije problem u zarezu vec u pankerima...
andjelija andjelija 16:21 18.09.2007

Re: urnebes

cekaj, ja i jesam konkretno mislila na neke bivse pankere narkomane...ovako ispada da nema narkomana pankera niti pankera narkomana.

dobro, mozda je tu bio i neki r'n'l
Queeria Queeria 16:22 18.09.2007

Re: urnebes

Ma narkomani, pankeri, sve ti je to isto
RumuUn RumuUn 16:22 18.09.2007

Re: jel magic johnson

andjelija
a sta mislite da li je autosugestija nas najjaci lek protiv svega???

Autosugestija može olakšati da dođe do pozitivnog ishoda, ali da izliječi bakterijsku upalu pluća bez antibiotika ne može.
andjelija andjelija 16:26 18.09.2007

Re: urnebes

Queeria
Ma narkomani, pankeri, sve ti je to isto


ma da :))

sto bih ja bila dobar narkoman..ne plasim se igle, volim sve sto vole mladi..srecom te ne odoh tim putem...ali jeste imi bio izazov, priznajem.


urbanosaurus urbanosaurus 16:33 18.09.2007

Re: urnebes

Queeria
Ma narkomani, pankeri, sve ti je to isto


ma to su neki chobani, budale... :))
urbanosaurus urbanosaurus 16:36 18.09.2007

Re: jel magic johnson

andjelija
a sta mislite da li je autosugestija nas najjaci lek protiv svega???



svakoga dana, u svakom pogledu, sve vishe napredujem... :))

nemam zeca da vezbam hipnozu, a sijamka koju chuvam je maaalo agresivnija da pokusham...
tako da ne mogu da provalim koliko sam napredovao...
Queeria Queeria 16:42 18.09.2007

Re: jel magic johnson

Evo ja se javljam da na meni vežbaš... hipnozu...
Ali da obećaš da nećeš da me teraš na bludne radnje :)
andjelija andjelija 16:44 18.09.2007

Re: jel magic johnson

da nisi stidljiv mozda? :)))



with all do respect, verujem da je nas um najjaci lek za sve.
urbanosaurus urbanosaurus 16:51 18.09.2007

Re: jel magic johnson

Ali da obećaš da nećeš da me teraš na bludne radnje :)


eee sad...
josh i da obecavam... : )

idem na jacpi da pazarim zeca...
laksha varijanta... : )


RumuUn RumuUn 16:55 18.09.2007

Re: jel magic johnson

andjelija
with all do respect, verujem da je nas um najjaci lek za sve.

kad mi prstom pokažeš nekog ko se umom izliječio od tuberkuloze npr složiću se sa tobom apsolutno.
Samo ne prihvatam primjere iz kurira :)
andjelija andjelija 17:00 18.09.2007

Re: jel magic johnson

ja samo pricam za sebe.
cim mi ode energija u Q (kad je puno saljem i trosim u isto vreme) ja nesto fasujem. cim se povratim..ma idi ....nista mi niko ne moze. jedem koliko toliko zdravu hranu, ne zato sto hocu nego sto mi telo to trazi.

Dragana Sepe Dragana Sepe 17:05 18.09.2007

C`est la vie!

Stvarno dobar tekst!
Nesto poput kratke price, stvarno dobre kratke price!
A, bolesni smo svi mi, na ovaj ili onaj nacin, ovako ili onako, manje ili vise. Samo hrabri i sigurni u sebe to priznaju, sebi, naglas, a i pred drugima.
A koliko ce ko od nas jos da zivi, ne zavisi uvek od zdravlja, tj.bolesti, vrlo cesto je to pitanje sudbine. Pa koliko samo nesreca ima svakog dana, poplave, zemljotresi, pozari, automobilske, avionske i vec koje sve ne nesrece. Sta nam se zalomi, to nam je. Ko veruje u Boga, moze da mu se pomoli i to je to! Zato svaki dan treba ziveti na sto zdraviji nacin, ali ne medicinski zdrav, vec zdrav po nas same, onako kako nama prija i kako je nama udobno. Moje misljenje...
jelena arsovic jelena arsovic 18:23 18.09.2007

!

stvarno zanimljiv tekst...
aids nije karakterna osobina i necija hiv pozitivnost sigurno ne bi uticala na moje misljenje o toj osobi.
Aids se danas leci i hiv pozitivne majke radjaju zdravu decu.
Strucna javnost upozorava na podatak da je samo prosle godine novih 5 miliona ljudi inficirano, sto je najveci broj novoinficiranih u jednoj godini od samog pocetka hiv epidemije.
RumuUn RumuUn 10:24 19.09.2007

Mala dopuna

AIDS i HIV pozitivnost nijesu sinonimi i cilj terapije jeste da se kod HIV pozitivnih spriječi razvoj AIDS-a. Taj period razvoja AIDS-a varira (bez terapije u pitanju su godine) a sa terapijom, srećom, govorimo o decenijama uz prilično sačuvan kvalitet života.

Veći problem tih ljudi koji se kvalitetno liječe je to što ih društvo ne prihvata, nego sama bolest
slavoljub slavoljub 12:03 19.09.2007

pozitivno

jako dobra prica
milosib milosib 13:16 19.09.2007

Saosecajnost je jedno

Svako normalan saoseca sa bolesnikom, a posebno od neizlecive bolesti. To je jedna stvar, a nesto sasvim drugo je druziti se sa istim ili gledati svoje dete da radi to isto.

Sta hocu da kazem, citam mnogo komentara tipa u zatucanoj Srbiji izbegavaju ljude zarazene HIV virusom. Mislim da je tako u svuda u svetu osim mozda u nekim africkim zemljama gde je procenat inficiranih toliko veliki da vise ne obracaju paznju. Probao sam da posteno razmislim sta bih ja radio u toj situaciji. Moje saosecanje za drugog ni izbliza nije jako kao ljubav prema sopstvenoj deci.

Dobro sam upoznat sa nacinima prenosenja HIV virusa, ali da li su lekari zaista u pravu. Uvek mi padne na pamet da to dete moze da se povredi sa krvarenjem i eto problema. Ne verujem da ce moja deca biti u stanju da u svakoj takvoj situaciji postupe ispravno i ne dovedu sebe u zivotnu opasnost.

Probao sam da budem posten i da se stavim u realnu poziciju. Lako je pricati sa distance. Mislim da bi se ljudi isto tako ponasali i u slucaju bilo koje druge zarazne bolesti.

P.S. Queeria, podnosite kritike kao Bata Stojkovic u varljivom letu '68. Sve ce biti super ako se slozimo, a ako ne obrisete me.
Queeria Queeria 14:26 19.09.2007

Re: Saosecajnost je jedno

Da, meni je taj stav sasvim razumljiv, ali tu postoji jedan širi problem.

Hajde malo da doprinosim opštenarodnoj paranoji.

Nečije dete padne i raskrvari se... Kako znaš da li je HIV pozitivno ili HIV negativno? Šta raditi? Pobeći glavom bez obzira ili mu pomoći?
milosib milosib 14:44 19.09.2007

Re: Saosecajnost je jedno

Pridjes i pomognes bez razmisljanja. Sasvim druga stvar je ako pouzdano znas da je zarazeno HIV virusom.
Verovatno cu i tada prici, ali sa velikim oprezom. Deca nemaju taj oprez. Nisam paranoican vec jadan. Samo sam javno izneo moje velike dileme koje me muce odavno.
shubidubi shubidubi 15:51 19.09.2007

nadjoh

ovaj sajt

(ako ne sme reklama, brishi - al prvo zapishi )

www.q-club.info
Queeria Queeria 16:31 19.09.2007

Re: nadjoh

Da, znam za taj sajt :)
Postoji on već duže vreme...
mariopan mariopan 19:41 19.09.2007

Re: Gresite

Gresite sto SIDU i HIV + vezujete za osobe gej orjentacije.Pre svega,sama opredeljenost u seksualnoj sferi ne utice na bolest ima mnogo ljudi koji nisu ni homoseksualci ni narkomani a HIV+ pozitivni su. Ne kazem mnogo u odnosu na broj stanovnika nego na broj pozitivnih.

Znala sam zenu koja je zarko zelela dete i otisla je u Italiju na vantelesnu oplodnju i tako se zarazila. Ima tome vise od deset godina ,videla sam je na klinici za lecenje zaraznih bolesti u BG.Ima dece koja su dobila virus rodjenjem ili krvlju koja nije proverena. Osobe koje su HIV+ mogu kvalitetno i sasvim mirno da zive i desetak godina a da se bolest ne pojavi pa ne shvatam zasto tako ne bi bilo.

Svako od nas samo veruje da je zdrav ali to pouzdano ne zna. Obidjite bolnice gde se lece deca bolesna od leukemije ili neke druge teske bolesti i odmah ce vam biti jasno da zivot treba proziveti potpuno i svaki dan kao da je poslednji..jer niko od nas ne zna da li je ovaj dan mozda poslednji...moze me zgaziti auto...mogu i meni sutra naci neku jezivu i neizlecivu bolest.

Od tog mladog coveka zavisi da li ce ceo svoj zivot,koliki god da je provesti u krevetu zaleci sam sebe ili ce ostatak svog zivota proziveti punim tempom. Sve je u njegovim rukama.Zelim da zivi punim zivotom i da se nada jer nauka napreduje,svaki cas mogu pronaci lek pa neka se cuva bar malo jer mozda ce taj lek bas on docekati. Mnogi nisu.A on je ZIV.Zar to nije razlog da slavi?I da zivi?

Nije ni odnos okoline tako crn kao sto pisete,to mogu samo neupucene i zatucane osobe,o HIV-u se toliko zna sada da verujem da se odnos drasticno menja na bolje.Mene bar nije stah,imala sam sasvim normalne odnose sa takvom osobom,prijateljske naravno ali poljubac u obraz rucavanje jednih kod drugih i slicno bili su sasvim normalni. Ta osoba vise nije ziva i zato kazem da vas prijatelj itekako ima srece,neka se cuva i neka zivi mirno mozda ce vec sutra taj lek biti dostupan svima pa i njemu.Glavu gore.
DIONIS DIONIS 22:46 19.09.2007

24 sata u životu HIV pozitivne osobe

Steta sto autor teksta nije isao do kraja,moglo je tu dosta toga da se isprica,ovako je tema samo naceta(nazalost).
Ja bih se pre posvetio komentarima,ocekivao sam negativne reakcije ali u ovoj meri i broju zaista nisam i mogu da dodam samo jedno:
Dok jos imate ruke i noge grabite,kidajte,urlajte,radite sve sto treba samo da odete da zivite u neku civilizovaniju zemlju jer ovoliko negativne energije necete naci nigde.
Srbijo,laku noc
zaista sam razocaran:(
Rugati se nekome ko je bolestan je greh,"pravoslavna" braco (ne)vernici.
isuse,zajeb'o si se,ne treba im oprostiti jer ipak znaju sta rade!
shadow shadow 23:03 19.09.2007

uh.

kao kec na 11, kako kazu... Hiv/sida su ozloglaseni, jer suvise tu ima krvi, seksa, greha, uzitka... seksualna apstinencija, hriscanski ideal, postaje zdravstveni ideal... zivela medicina.
a ljudi zaboravljaju da postoje mnoge druge bolesti uz koje se mnogo teze zivi (dijalize par puta nedeljno, paralize, secerasi...), no drugi bolesnici nisu 'krivi' za svoju bolest... uz hiv se moze sasvim prijatno ziveti, uz oprez i posebnu paznju posvecenu svom telu i imunitetu. hiv se cak i ne prenosi toliko lako - pogledom, dodirom, razgovorom. a sve to se ukida osobi, i pojavljuje se panika kada se sazna da je neko hiv+. bolest k'o bolest. uzmite citajte sidu i njene metafore, ili guglajte, postoji gomila zanimljivih tekstova. mrzim stvarne ljude.

RumuUn RumuUn 13:40 20.09.2007

Dopuna

a ljudi zaboravljaju da postoje mnoge druge bolesti uz koje se mnogo teze zivi (dijalize par puta nedeljno, paralize, secerasi...), no drugi bolesnici nisu 'krivi' za svoju bolest... uz hiv se moze sasvim prijatno ziveti, uz oprez i posebnu paznju posvecenu svom telu i imunitetu

Istina, mada se i uz ove pomenute bolesti može živjeti relativno prijatno.

Ono što hiv pozitivne ipak izdvaja je to što je bolest infektivna, zarazna za razliku od šećerne bolesti ili insuficijencije bubrega (nedostatnosti što kažu braća hrvati). Otud i panični strah. Otud diskriminacija. I otud potreba za konstantnom edukacijom da bi se ovo (strah i diskriminacija) sveli na najmanju moguću mjeru.
Princ Princ 10:50 20.09.2007

Promašaj

Tekst je napisan u cilju skretanja pažnje i "solidarisanja sa HIV pozitivnim osobama koje svakodnevno trpe ogromno nasilje i diskriminaciju", a u tekstu nema ni N od nasilja ni D od diskriminacije, i koncipiran je tako da je samo otvorio put negativnim komentarima i pokretanju teme krivice bolesnika, i tako potpuno promašio navedeni cilj.
Tekst je takav da čak može biti i uvredljiv za HIV+ osobe koje se bore u životu, izdržavaju porodicu, školuju decu, angažuju se u raznim organizacijama, idu na terapije, savetovanja i na pravi način se bore protiv diskriminacije...

Kakvi bi bili komentari na ovu priču kad osoba ne bi bila HIV pozitivna?
Samosažaljenje, sprdnja sa zdravim životom, ismevanje ljudi koji ustaju ujutru, nickname "HIV+"....

Vrlo ozbiljna tema, a tako neozbiljno napisan tekst.

Način na koji je osoba zaražena utiče na formiranje stava okoline, nije isto kad je neko zaražen iglom za drogiranje ili iglom preko koje je dobio transfuziju.

Nama je u ovom tekstu prikazan "HIV pozitivni feminizirani peder. Hodajući kliše.", koji tek po saznanju da je HIV+ pozitivan postavlja sebi pitanje šta da obuče kad ustane ujutro u 7. Odlična kapisla da svi napadnu bolesnika.
Po mom mišljenju ogromna većina HIV pozitivnih osoba nije takva.
Queeria Queeria 11:59 20.09.2007

Re: Promašaj

Da, osećam se uvređeno, jer sam ja glavni lik ove priče, samo kada bih bio HIV pozitivan. Uspeo si da kritikuješ moje osobine i ponašanja, koja te se ne tiču.
I naravno da ogromna većina HIV pozitivnih osoba nije takva, jer ni većina HIV negativnih osoba nije takva.
urbanosaurus urbanosaurus 12:19 20.09.2007

Re: Promašaj

Princ
Način na koji je osoba zaražena utiče na formiranje stava okoline, nije isto kad je neko zaražen iglom za drogiranje ili iglom preko koje je dobio transfuziju.


ili ako je bez kondoma uronio u zensko dupe, ili ne daj bloze mushko...

ako nachin na koji je osoba zarazena utiche na formiranje stava okoline, to meni ukazuje da je okolina zbog takvog diskriminishuceg stava ozbiljno zarazena virusom idiotluka...i da je to verovatno nasledno i prenosivo...
naravno, mislim na idiotluk...

na nesrecu, ni za to ne postoje vakcine...
postoji samo prevencija kroz pojachanu profilaktichku edukaciju...
grofisneki grofisneki 04:05 21.09.2007

licemerje

mene u svemu najvise nervira licemerje.
sve sto se ne vidi-ja ne znam za to- to i ne postoji.
onog trena kad saznamo da neko boluje od neke bolesti, ja je siromasan, da je rom ili bilo st adrugo, od tog trena prestajemo biti prijatelji, saradnici, ljubavnici.... Bljak!
Gonzo Gonzo 17:58 21.09.2007

Re: licemerje

Ne, ja ovde vidim nesto sasvim drugo. Bolesni, siromasni i diskrimisani su svuda oko nas i ne primecijemo ih. Tek kad se napise ovakav tekst, ili prikaze kako politicar poklanja knjige romskoj devojcici ljudi pocnu kao da se brinu. Na primer, na temo o devojcici neko napisa "treba uraditi nesto". Bas me zanima sta je on/ona uradila.
Ko je od vas ista uradio da pomogne bilo kome u svom gradu?

Evo pravim listu:

Ime JMBG Sta je uradjeno
1.
2.
3
4.



Izvolite.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana