Dan žalosti

Milutin Milošević RSS / 24.03.2009. u 22:26

 

Prvi put sam to osetio kad je umro Drug Edvard Kardelj. Bilo je to 10. februara 1979. godine. Ko bi rekao da je otoič prošlo već 30 godina! Proglašena je bila trodnevna žalost. Kao što dolikuje, u datom trenutku svi radio i oba televizijska programa ispoštovali su situaciju i tri dana emitovali prigodnu muziku. Tada sam se prvi put naslušao divne, fine, osećajne muzike. Prva dva dana bila je to samo ozbiljna a onda, valjda kada je ponestalo klasike i dežurnim recenzentima opala pažnja, krenuli su instrumentali. Koliko god bio mlad, lud i roker, uživao sam. Nisam gasio radio!

*** 

Otrgoh se konačno od posla i dođoh u stan i onda, posle večere, uhvatih se one stvarčice kojom se najradije igraju samci. Daljinski - pogodili ste. Kad ono, na televiziji Enter naidjoh na obaveštenje da će "zbog tehničkih smetnji svečana akademija iz Sava Centra biti prikazana odloženo". I, šta sad? Puštali su prigodan program. Uživao sam u nekim od pesama, a neke su me podsetile na one dane žalosti kada se puštalo-šta-se-moralo. Evo kako je to izgledalo večeras:

 

Nebo

Slobodan Trkulja 

Zlato moje (nigde snimka na Netu - baš šteta)

Biber 

Boljarka

Duo Moderato 

Ajde, Jano, kuću da ne damo

Asim Sarvan i prijatelji 

Ej, vi, magle

Olivera Katarina 

Pod zlarnim suncem Srbije

Slađana Milošević

 

Taman sam se opustio, kad prekidoše. Valjda su našli Đenku, pa proradi teKnika i Matija Bećković grubo prekide Slađanu Milošević i njeno zaklinjanje.

 

*** 

Čude me TV programi danas. Dok se Predsednik, Vlada, političari i mnogi drugi zaklinju i busaju u grudi, mediji ne haje baš mnogo. Sem RTS1 (Bombardovanje, 10 godina posle) i pomenutog Entera, na programima su bili američka serija Alijas, film Gospodari noći, film Jelena Trojanska, serija Zločini iz prošlosti (ovo je zvučalo prigodno, ali nije bilo o datim zločinima), Ćirilica specijal (ko bre daje onome da se onako uspija na račun gledalaca), crtani Laseti, Živeti sa juče, danas, sutra... da ne pominjem sve sportske programe i one što znaju sudbinu. 

O tempora, o mores!



Komentari (86)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 22:36 24.03.2009

e, a ja se sećam

kad smo već kod dana žalosti i svih tih stvari
kad je umro drug Veljko Vlahović, recimo..."posebno omiljen među omladinom" - tako rekoše na Vestima tada, što mi je malo bilo....nejasno
i kad je poginuo drug Džemal Bijedić & supruga mu, Razija, isto bila neka žalost, opšta
A ovaj film na RTS sasvim ok...fali malo detalja, ali - meni ok
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:44 24.03.2009

Re: e, a ja se sećam

posebno omiljen među omladinom

Boga mi, Veljko je bio legenda. Mada, zaslužio je samo jedan dan, a ne 3 kao Kardelj
Unfuckable Unfuckable 22:47 24.03.2009

Re: e, a ja se sećam

da, ali dobio je i studentski dom, malolije
a Edi samo ....Kardeljevo
margos margos 03:27 25.03.2009

Re: e, a ja se sećam

Boga mi, Veljko je bio legenda.

Ako se dobro sećam, bio je neki Osmi mart, pa se odmah nadovezao i vic na tu temu... al' neki drugi put o tome.

I da, Milutine, u pravu si, nedostaje dostojanstva - pa i u televizijskim programima.
loader loader 05:57 25.03.2009

Re: e, a ja se sećam

A Hakija i Hamdija Pozderac?! Se sećate njih? Impozantni tipovi! Ne znam da li su međ' živima (želim im da jesu), ali bejahu... majstori komunjarstva i materijalne nadgradnje nad duhovnom osnovom društva !! Šteta što se nisu uključili u perfidnu odbranu izvornog komunjarstva u periodu 8. sednice i buđenja naroda ! Naravno, shalim se, pošto oni zapravo i nisu zafalili u celoj toj akciji! Jer - desetine hiljada drugih, istih takvih tipova je krajem 80-tih branilo svoje pozicije - po cenu srpske (i svačije druge) normalne, evropske budućnosti, po cenu bombardovanja 1999. !!!

Dosta licemerstva, demagogije, "shvatanja patnje žrtava"... Da ne bude eventualnih žrtava u budućnosti treba se pribrati i sagledati šta je bilo uzrok da se bombardovanje desi, tj. šta je bilo uzrok da toliki ljudi budu unesrećeni !! Ko to ne shvata, radi isto što i masa na mitinzima s kraja 80-tih ("događanje naroda" ), kad je zlo pripremano, odobravano, oduševljeno prizivano..! Hajde da ne ponavljamo prizivanje bombi na sebe! Hajde da ne budemo "rodoljubi". Dovoljno je da budemo rodoljubi.
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:19 25.03.2009

Re: e, a ja se sećam

Veljko je bio legenda.
Ako se dobro sećam, bio je neki Osmi mart

Veljko je umro 7. marta. Sećam se dobro jer je to rodjendan mog najboljeg druga iz detinjstva
margos margos 15:40 25.03.2009

Re: e, a ja se sećam

Milutin Milošević
Veljko je bio legenda.Ako se dobro sećam, bio je neki Osmi martVeljko je umro 7. marta. Sećam se dobro jer je to rodjendan mog najboljeg druga iz detinjstva

Da , Osmi mart je bio dan žalosti, jeste, to je kao bio zez za žene.
Ali je tada umro i Ivo Andrić, pa su razvukli info na tri dana - da ne bude u istom danu.
ivana23 ivana23 15:48 25.03.2009

Re: e, a ja se sećam

margos

Milutin Milošević
Veljko je bio legenda.Ako se dobro sećam, bio je neki Osmi mart Veljko je umro 7. marta. Sećam se dobro jer je to rodjendan mog najboljeg druga iz detinjstva
Da , Osmi mart je bio dan žalosti, jeste, to je kao bio zez za žene.Ali je tada umro i Ivo Andrić, pa su razvukli info na tri dana - da ne bude u istom danu.

I. Andric je preminuo 13. marta.
margos margos 16:34 25.03.2009

Re: e, a ja se sećam

I. Andric je preminuo 13. marta.

Izvinjavam se, u žurbi me mrzelo da pišem, ono što ću sad ipak morati: tada se špekulisalo da su umrli istog dana Veljko Vlahović i Ivo Andrić, no da su namerno plasirane informacije o različitim datumima. Sve se to šuškalo i pričano 'u poverenju' - a šta je istina, stvarno ne znam, bila sam baš klinka.
oort oort 23:01 24.03.2009

eh

kad je umro đinđić udarali su i po džezu. totalni crnjak.
gagonini gagonini 23:11 24.03.2009

mediji u Srbiji.....

poceli su lagano da umiru devedesetih,
onoga dana kada su novinari za koricu hleba poceli da pisu narucene tekstove..
danas nije vise u pitanju korica hleba, standard je skocio pa je skocila i cena pisanja..
ili jos gore..NEPISANJA.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:17 24.03.2009

Re: mediji u Srbiji.....

pix3lchick pix3lchick 23:35 24.03.2009

Dan žalosti i traume iz detinjstva

Koje traume imam od svih tih dana žalosti

Čekam tako "7 mladih", kao ozebla sunce, kad ono - neće da može, ima da se žali za Drugom Kardeljem! Zamislite užas deteta koje na raspolaganju ima samo dva crno bela kanala, od kojih jedan ni ne radi ceo dan, a na kojima su zabavne emisije otprilike jednom nedeljno. I onda, dan žalosti... Ređali se tako Drug za Drugom, a ja im učila imena da bih imala koga da kunem u krevetu kroz suze jer mi je tog dana otkazan onaj jedan jedini crtać u 7 i 15, pa makar taj crtać bio Lolek i Bolek!

A kada su došle '80te, pa kada je cela ta garnitura krenula da umire od starosti... majčice mila, srećom je brzo kalirao i komunizam, kome srećom niko nije držao dan žalosti.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:38 24.03.2009

Re: Dan žalosti i traume iz detinjstva

A kada su došle '80te, pa kada je cela ta garnitura krenula da umire od starosti

Tih godina, najsmrtonosnija je bila Spomenica
pix3lchick pix3lchick 23:56 24.03.2009

Re: Dan žalosti i traume iz detinjstva

Milutin Milošević
A kada su došle '80te, pa kada je cela ta garnitura krenula da umire od starosti

Tih godina, najsmrtonosnija je bila Spomenica

Da, a bilo je i raznih sojeva... 41, 42, 43, 44... Pogana boles'
leopold_lady leopold_lady 00:00 25.03.2009

Ja sam na .....

teveviziji Most gledala prilog .... I plakala i vrištala..... Nisam mogla da se zaustavim..... Nakupilo se dosta toga - za ovih 10 godina i za sve ono što nisam stigla da isplačem tada - nesvesna valjda vremena i mesta gde sam živela.... Danas sam postala bolno svesna i ..... Još ne mogu da se povratim.......
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:10 25.03.2009

Re: Ja sam na .....

Meni je današnji dan doneo dosta emocija, mada to nisam očekivao. Srećom, imao sam puno posla pa nisam stigao da mnogo razmišljam.

No, kako vidim, današnji dan je "veoma raznovrsno" propraćen u medijima. Da li je trebalo malo više dostojanstva i pažnje? Šta znam: nisam stigao da propratim.
edi-va edi-va 08:02 25.03.2009

Re: Ja sam na .....

Meni je današnji dan doneo dosta emocija,


Meni se rodilo juche trece kumche po redu - pa sam nekako jucherashnji dan podnela drugachije.

Kad pomenu dan zalosti i sirene, ja se secam onih 4. maja - je li tada beshe Tile preminuo?



Milutin Milošević Milutin Milošević 09:20 25.03.2009

Re: Ja sam na .....

4. maja - je li tada beshe Tile preminuo?

Kad je Matori umro, bila je druga priča. Mislim da je više u pitanju bio strah nego žalost
edi-va edi-va 09:59 25.03.2009

Re: Ja sam na .....

Milutin Milošević
4. maja - je li tada beshe Tile preminuo?

Kad je Matori umro, bila je druga priča. Mislim da je više u pitanju bio strah nego žalost


Meni je bilo 6 godinica i secam se da su svi plakali ... iste godine sam poshla u skolu ispred koje su bili zasadili 88 ruzza ... ne znam da li josh postoje, mozda su ih prekopali u medjuvremenu. I secam se da je tetka imala rodjendan 4. maja i da je narednih par godina uvek prolazio onako tiho ... a ona bila tada srednjoshkolka ... nishta zzurke i taj rad.
Sofroniye Sofroniye 00:04 25.03.2009

Preporuka

za adagio ...
ivana23 ivana23 00:07 25.03.2009

Re: Preporuka

Sofroniye
za adagio ...

Milutin Milošević Milutin Milošević 00:11 25.03.2009

Re: Preporuka

Blade Runner Blade Runner 02:17 25.03.2009

Re: Preporuka

za adagio ...

I jos jedna.
elastigirl elastigirl 14:23 26.03.2009

Re: Preporuka

Blade Runner
za adagio ...

I jos jedna.


Jos jedna Mene ovaj Adagio vraca u bezbrizne dane, kad sam sa ekipom iz srednje 'visila' na Kolarcu, kako na koncertima klasicne muzike tako ponekad i na probama (nakon casova engleskog samo bi se usunjala na balkon i uzivala). Barok mi je definitivno favorit, dobrim delom i zbog toga sto obozavam zvuk orgulja:

Bach, Toccata and Fugue in D minor, organ

topcat topcat 02:46 27.03.2009

Re: Preporuka

Pa...ne bi da ispadne da se nesto namecem, ali tu imate poprilican izbor kompozicija (izmedjuostalih i neke koje ste naveli).

Gazdi standardno preporuka.
elastigirl elastigirl 14:02 27.03.2009

Re: Preporuka

topcat
Pa...ne bi da ispadne da se nesto namecem, ali tu imate poprilican izbor kompozicija (izmedjuostalih i neke koje ste naveli).


Hvala, bas ima zanimljivih tema Evo sad procitah prvi tekst, o Kinezu, kakav lik! Na poslu imamo jednog Tajvanca koji je radeci sa nasim ljudima pokupio puno fraza, recimo cim me vidi kaze 'Zdravo, kako si?', a kad ga ti pitas kako je on, omiljen odgovor mu je 'Nisam dobro, puno radim'

Izvinjavam se na sretanju sa teme!
topcat topcat 15:50 27.03.2009

Re: Preporuka

elastigirl

Hvala, bas ima zanimljivih tema

Mislila sam konkretno na zadnju jer je spomenuta barokna muzika, pa mi se ucinilo prigodnim.

A Kinez...ima kod dunje73 Bata Zivojinovic na Kineskom.
elastigirl elastigirl 16:25 27.03.2009

Re: Preporuka

topcat
elastigirl

Hvala, bas ima zanimljivih tema

Mislila sam konkretno na zadnju jer je spomenuta barokna muzika, pa mi se ucinilo prigodnim.

A Kinez...ima kod dunje73 Bata Zivojinovic na Kineskom.


Videla sam naravno prvo Baha, to cu natenane kod kuce da citam/slusam, ima bas puno toga Evo jos malo orgulja: Neil Young - Like a Hurricane (nadam se da nece da ukinu i ovaj video zbog 'kopirajta' kao na youtube-u).
nsarski nsarski 00:15 25.03.2009

Пропустио сам

дан жалости (јел' се то пише великим словом?), бејах адервајз ингејџд. Тек касније сам сазнао да је рикнуо друг Бевц. Јавили. Јбг, за тужну музику увек има повода.



Ili jos bolje - soldat bumazhni


sladjamk sladjamk 00:23 25.03.2009

Danas imam potrebu da otvorim sve tekstove

koji nas prisecaju, na pocetak bombardovanja .
Neke samo citam i osecam jezu od njigovih reci.
Neke citam i placem .
U cast onih koji su poginuli i u cas svih vas koji pamtite i u cas koji su se rodili nakon svega toga : NE PONOVILO SE !
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:29 25.03.2009

Re: Danas imam potrebu da otvorim sve teks

ecce-florian ecce-florian 00:51 25.03.2009

Re: Danas imam potrebu da otvorim sve teks

sladjamk sladjamk 00:56 25.03.2009

Re: Danas imam potrebu da otvorim sve teks

Bas me pogodi

Postovanje
radojicic92 radojicic92 01:07 25.03.2009

...

Milutin Milošević Milutin Milošević 01:16 25.03.2009

Re: ...

Pozdrav, Kume

Vojaja
Kazezoze Kazezoze 13:42 25.03.2009

Re: ...

trener92 trener92 02:33 25.03.2009

MilutineM

Adagio

p.s.
Ćirilica specijal (ko bre daje onome da se onako uspija na račun gledalaca),

Misliš na ovu emisiju "đe priča Moooomoooo( Bulatović)?

Survival
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:24 25.03.2009

Re: MilutineM

Misliš na ovu emisiju "đe priča Moooomoooo( Bulatović)?

Ma, ne gledam, sem kad slučajno naletim. Ali od onoga što sam video, zaključio sam da voditelj leči svoj kompleks neke veličine na gostima i gledaocima.

Zora
Filip2412 Filip2412 03:02 25.03.2009

Bravo

Milutine svaka cast odavno nisam cuo Adagio, evo uzivam sad pojacao do daske

Inace za nas sto konzumiramo Nicka Cavea, Cohena i Toma Waitsa ovo nije tuzno nego bas onako razgaljuje :)


EDIT:
Ah bombardovanje... tek sad vidim da je tekst o tome... sta da kazem, samo tisina u meni...
a posebno je tesko govoriti ljudima ovde o tome. To je za njih bio jos jedan mali rat tamo negde daleko, kao i danas sto je negde rat a samo oni kojima padaju bombe na glavu dok ovo kucam zaista to i osecaju. Svet je surov, tako je to...
marco_de.manccini marco_de.manccini 03:45 25.03.2009

адађо

Мој омиљени кафић се једно време затварао сваке вечери уз Албињонијев Адађо.

А као за дан жалости, пробајте Барберов Адађо у

хорској верзији

или у оригиналној

изведба у Москви, 09 Септембар 2001
изведба у Лондону, 15 Септембар, 2001

(ипак гласам за оригиналну верзију, мада, да признам, хорску верзију нисам слушао довољно често)
marco_de.manccini marco_de.manccini 06:22 25.03.2009

Re: адађо

а може и Малер

1. део

2. део
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:27 25.03.2009

Re: адађо

Ima mesta i za poneki rekvijem

Requiem Aeternam - Gregorian Chant
Unfuckable Unfuckable 09:31 25.03.2009

gazda

u pravu si, letimičan pregled srpskih tv programa sinoć pokazuje da skoro više nikom ne pada na pamet da se bavi analizom ili bar nekim temeljnijim podsećanjem na '99.
Neću da presuđujem ili delim moralne lekcije oko toga kako ko treba da uređuje program na svojoj tv stanici, pa makar imala i nacionalnu frekvenciju, da li je bilo dovoljno, manje ili više dostojanstva - da li uopšte može postojati manje ili više dostojanstva....zašto država ne proglašava neki "dan sećanja" ili nešto slično, zašto se "pušta" da Dveri, Obraz, Amfilohije ili Koštunica vode "priču" oko 24. marta... - mada možda i to govori poprilično, samo po sebi
ono što meni lično nedostaje - mada jeste delom kompenzovano emisijom na RTS - je više dokumentaraca i više, široj javnosti do sada nepoznatih informacija i detalja.
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:46 25.03.2009

Re: gazda

Da, majstore, kad se sve sabere dobija se utisak koji si ti opisao.
constrictoria92 constrictoria92 09:54 25.03.2009

Re: gazda

Prvo da kažem da se u potpunosti slažem sa Unfuckable-om.

Drugo:
moram da primetim da su i građani, kao i TV program, mahom zakazali.
Kad su se oglasile sirene zastala sam. Samo dva vozača su zaustavila automobile i izašli iz istih. Drugi vozači su ih zaobilazili i besno trubili.
Većina pešaka se nije obazirala na sirene, al' je zato posmatrala nas, malobrojne koji su zastali, k'o da smo s Marsa pali...
Smatram da nam fali malo više dostojanstva...
angie01 angie01 10:10 25.03.2009

Re: gazda

više dostojanstva....zašto država ne proglašava neki "dan sećanja" ili nešto slično, zašto se "pušta" da Dveri, Obraz, Amfilohije ili Koštunica vode "priču" oko 24. marta... - mada možda i to govori poprilično, samo po sebi



skroz je izgubljen kompas.

mora se imati sluha za to dostojanstvo, da dan secanja, da se ne zaboravi,...ali ne dozvoliti da se sve spusti na nivo zloupotrebe- onda je to novo skrnavljenje.
ivana23 ivana23 13:39 25.03.2009

Re: gazda

Unfuckable
u pravu si, letimičan pregled srpskih tv programa sinoć pokazuje da skoro više nikom ne pada na pamet da se bavi analizom ili bar nekim temeljnijim podsećanjem na '99.

- Ti kao da sinoc nisi gledao TV.

уторак, 24. мар 2009, 21:00
Бомбардовање, десет година после

Како су сукоби на Косову 1998. постали светски проблем број један, у коме су се уважавали само интереси једне стране?

- Veceras je drugi deo dokumentarnog filma:

21:00
Бомбардовање - Како се водио рат

У другој епизоди серијала "Бомбардовање, десет година после", под називом "Како се водио рат", гледаоци ће моћи да виде у каквом су стању били авиони којима је Војска требало да се бори против највеће светске војне силе, како су живели и како су се борили војници и полицајци на најугроженијим подручјима, каква је била улога импровизације и колико је маште понекад било потребно да би се преживело.

- Sutra je treci deo...


*U ponedeljak je bio dokumentarni film o slucaju sela Racak.
Unfuckable Unfuckable 14:06 25.03.2009

Re: gazda

ti kao da nisi čitala moj komentar

ono što meni lično nedostaje - mada jeste delom kompenzovano emisijom na RTS..
ivana23 ivana23 14:20 25.03.2009

Re: gazda

Unfuckable
ti kao da nisi čitala moj komentar
ono što meni lično nedostaje - mada jeste delom kompenzovano emisijom na RTS
..

Ja sam iskreno shvatila da ti pises o jednoj emisiji jer si napisao u jednini. Cela ta recenica ti glasi:

ono što meni lično nedostaje - mada jeste delom kompenzovano emisijom na RTS - je više dokumentaraca i više, široj javnosti do sada nepoznatih informacija i detalja

Medjutim, dokumentarih filmovi idu 4 veceri za redom, kako sam vec nabrojala i ima onoga zasta se zalazes -
široj javnosti do sada nepoznatih informacija i detalja.
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:23 25.03.2009

Re: gazda

Što se karate vas dvoje? Mir, mir, mir...
ivana23 ivana23 14:25 25.03.2009

Re: gazda

Milutin Milošević
Što se karate vas dvoje? Mir, mir, mir...

Mi? Taman posla, mi smo blogodrugari... ovo je konstruktivna rasprava...
Unfuckable Unfuckable 14:47 25.03.2009

Re: gazda

moj izraz je bio neprecizan . emisija, a trebalo je - dokumentarni film
Ali me zaista "malo" čudi što ostale Kuće koje imaju jake informativne redakcije i umeju da naprave dobre emisije/ filmove nisu ništa preduzele po tom pitanju, mislim - praznina je baš...zvečala
ivana23 ivana23 14:57 25.03.2009

Re: gazda

Unfuckable
moj izraz je bio neprecizan . emisija, a trebalo je - dokumentarni film
Ali me zaista "malo" čudi što ostale Kuće koje imaju jake informativne redakcije i umeju da naprave dobre emisije/ filmove nisu ništa preduzele po tom pitanju, mislim - praznina je baš...zvečala

Dokumentarni filmovi (4 filma tokom 4 veceri).
Cuj, nekako je logicno da je to preuzeo RTS.
Svako vece po dok. film i emisija, to je bilo vise od dva sata programa.
Da su i drugi slicno emitovali doslo bi do preklapanja, pa onda tek ne znas sta da gledas.
Unfuckable Unfuckable 15:00 25.03.2009

Re: gazda

pa i to je borba za gledanost, šta bi falilo malo da se bore dokumentarcima a ne "menjam ženu" vs "48 sati" vs "veliki brat" vs OT"...
film.
Ne filmovi (ako ne računamo Račak u pon)
Film, jedan - podeljen na 3 dela, u produkciji lista "Vreme"
Dakle, ponavljaj za mnom, lagano :
"film"

ivana23 ivana23 15:39 25.03.2009

Re: gazda

Unfuckable

Milutin Milošević Milutin Milošević 22:06 25.03.2009

Re: gazda

Film, jedan - podeljen na 3 dela, u produkciji lista "Vreme"

Gledao sam večeras. Mislim da je dobro uradjen. Puno stvari koje jesam i nisam znao. Prepoznao ljude iz bloka, pilote. Video neke druge nepoznate koji su sve iskusili i čuo životne priče.

I osetio se ponosan, tužan i ljut u isto vreme.
ivana23 ivana23 22:33 25.03.2009

Re: gazda

Milutin Milošević
Gledao sam večeras. Mislim da je dobro uradjen. Puno stvari koje jesam i nisam znao. Prepoznao ljude iz bloka, pilote. Video neke druge nepoznate koji su sve iskusili i čuo životne priče.I osetio se ponosan, tužan i ljut u isto vreme.

Dok. film o Racku, prvi deo vecerasnjeg filma (sinocnji), mozes pogledati - OVDE
g.radicevic g.radicevic 09:11 26.03.2009

Re: gazda

je više dokumentaraca i više, široj javnosti do sada nepoznatih informacija i detalja.


bio je na FOX-u (ili Avali) oko 18h i dokumentarac o pilotima
koji su branili Srbiju te 1999.
film je snimio njihov ratni drug, pilot
poseban deo je posvecen dvojici najhrabrijih
Zoranu Radosavljevicu i Milenku Pavlovicu
koji su na tom nebu i ostali
zamenivshi svoje mladje kolege
i poginuvshi umesto njih


Zoran



Milenko



Milutin Milošević Milutin Milošević 09:21 26.03.2009

Re: gazda

Heroji!

Hvala za info. Nažalost, ne nadjoh emisiju na Internet stranici Foksa, ali ću skinuti ove sa RTSa i na miru odgledati.
Goran Vučković Goran Vučković 17:19 26.03.2009

Re: gazda


bio je na FOX-u (ili Avali) oko 18h i dokumentarac o pilotima
koji su branili Srbiju te 1999.
film je snimio njihov ratni drug, pilot
poseban deo je posvecen dvojici najhrabrijih
Zoranu Radosavljevicu i Milenku Pavlovicu
koji su na tom nebu i ostali
zamenivshi svoje mladje kolege
i poginuvshi umesto njih

Kako reče Milan Rakić:
Kada trulo carstvo oruzja se masa
Svaki les je svesna zrtva, junak pravi
nikvet pn nikvet pn 09:54 25.03.2009

Bravo

... za tekst. Tačno u centar. Oduvek sam se pitao : dani žalosti a tako lepa muzika. Odakle li je samo vade, što ne puštaju to i u dane radosti. Ama mora da sam ja morbidan kad sam tako oduševljen muzikom u dane žalosti. Tako vedra, duhovna, bogata, večita ... baš je sita duša dok tu lepotu sluša.
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:59 25.03.2009

Re: Bravo

Za Elizu (Pogorelić)
Unfuckable Unfuckable 10:01 25.03.2009

Re: Bravo

dani žalosti a tako lepa muzika

pa ima u tome jedan mali problem :
je li neko proglasio Dan žalosti, Dan sećanja....šta god ?
Koliko ja znam - nije.
Dakle, ostavljeno je urednicima da po svom nahođenju kreiraju program i budu - shodno tome - izloženi našoj kritici, a mislim da su oni - da upotrebim već izlizan izraz - samo kolateralna šteta.
nikvet pn nikvet pn 10:32 25.03.2009

Re: Bravo

... mislio sam na one nekadašnje dane žalosti ... Oficijelno se objavi, svi kao žale a ti se u sebi raduješ lepoj muzici da napojiš dušu ...
A ovo sad ... objavili - ne objavili njima na sramotu politički plen od žalosti. Nama sada, puste duše od strahota ni krasna muzika ne pomaže ... Ali ni ne štrči kao ondašnje kreštanje po mostovima i trgovima ...
Filip2412 Filip2412 14:42 25.03.2009

Re: Bravo

pa ima u tome jedan mali problem :
je li neko proglasio Dan žalosti, Dan sećanja....šta god ?
Koliko ja znam - nije.
Trebalo je da drzava proglasi nekakav Dan Secajna recimo i da time definitivno preuzme incijativu za obelezavanje. Ovako se daje prostor raznim organizacijama zaludjenih nesretnika ce skrnave taj dan svojim paradiranjem.
mile.drapsin mile.drapsin 10:51 25.03.2009

Obične barabe

Edvard Kardelj: Rođen je 27. januara 1910. godine u Ljubljani u radničkoj porodici. Otac mu je bio krojački radnik i član Socijaldemokratske stranke, a majka radnica u fabrici duvana.

Nakon završetka građanske škole, upisao je učiteljsku školu, koju je završio 1929. godine. Član SKOJ-a postaje 1926. godine, a 1928. i član Komunističke partije Jugoslavije.

U učiteljskoj službi nije radio, jer je posle mature hapšen zbog komunističkog delovanja. Osuđen je od Suda za zaštitu države, 1930. godine, na dve godine robije, koju je odležao u Zabeli kod Požarevca.

U radničkom pokretu se rano aktivirao. Radio je ilegalno kao protivnik šestojanuarske diktature. Zbog političkog rada i kao publicista je često hapšen i progonjen.



Veljko Vlahović: Rođen je 2. septembra 1914. godine u selu Trmanje, kod Kolašina. Osnovnu školu završio je u rodnom mestu, a gimnaziju u Podgorici i Beogradu, Studirao je mašinstvo na Tehničkom fakultetu u Beogradu, Pragu, na Sorboni (u Parizu) i diplomirao na Univerzitetu u Moskvi.

Veoma se rano, još kao srednjoškolac, uključio u radnički pokret. U Beogradu je 1932. godine izabran za sekretara udruženja srednjoškolaca beogradskih gimnazija, koje je tada bilo jezgro revolucionarnog, srednjoškolskog pokreta.

Stupajući na studije mašinstva na Tehničkom fakultetu u Beogradu, po prirodi sistematičan, radan i uporan, ubrzo je postao jedan od istaknutijih boraca i rukovodilaca naprednog studentskog pokreta u Beogradu. U SKOJ je primljen 1933, a u KPJ 1935. godine, kao već istaknuti studentski aktivist.

Učestvovao je u španskom građanskom ratu, kao borac Internacionalnih brigada. Krajem januara 1937. godine, s grupom od 26 jugoslovenskih studenata, iz Praga se ilegalno, preko Pariza, prebacio u Španiju. Iz prvih dana njegova boravka u Španiji potiče i njegovo poznato pismo studentima Beogradskog univerziteta, u kome ih poziva na akciju davanja svestrane pomoći španskom narodu u borbi za njegovu slobodu.

U Španiji se borio u Balkanskom internacionalnom bataljonu "Dimitrov" i počeo "da polaže ispite iz velike lekcije istorije", kako je nazivao borbu za špansku republiku. Ubrzo posle dolaska u Španiju, u bici na Marami, 14. februara 1937. teško je ranjen u nogu.

Hamdija Pozderac: Rođen je 15. januara 1924. godine u Cazinu i to pod imenom Muhamed. Imao je tri brata (Hakija, Sakib i Ismet), te četiri sestre (Bekira, Fatima, Hasnija i Zuhra). Još za vrijeme svog srednjoškolskog obrazovanja se uključio u rad tada ilegalne organizacije SKOJ-a, a u tokove narodnooslobodilačkog rata se uključio 1941. godine, te obavljao niz važnih funkcija i vojnih dužnosti. U 8. krajiškoj narodnooslobodilačkoj udarnoj brigadi bio je sekretar bataljonskog i brigadnog komiteta SKOJ-a, a zatim član Oblasnog komiteta USAOJ-a i SKOJ-a za Bosansku krajinu. Početkom 1944. godine postao je sekretar Okružnog komiteta SKOJ-a i član Okružnog komiteta KPJ Bihać.

Bio je nosilac Partizanske spomenice 1941. i odlikovan je Ordenom za hrabrost, Ordenom zasluga za narod, Ordenom bratstva i jedinstva, Ordenom Republike, Ordenom jugoslovenske zastave sa lentom i ordenom junaka socijalističkog rada. Nosilac je nagrade ZAVNOBiH-a.
Milutin Milošević Milutin Milošević 10:58 25.03.2009

Re: Obične barabe

Obične barabe

Pa sad, čini mi se da su bili malo drugačiji od ovih danas koji se ističu lepljenjem plakata i prelivanjem iz (državne) firme u partijske fondove
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 12:29 25.03.2009

Re: Obične barabe

Milutin Milošević
Pa sad, čini mi se da su bili malo drugačiji od ovih danas koji se ističu lepljenjem plakata i prelivanjem iz (državne) firme u partijske fondove


Ili ovih koji su išli '90-ih dobrovoljno u rat da pljačkaju,
diluju drogu, ubijaju po političkim narudžbinama i sl.

Nemojmo brkati predratne komuniste sa barabama tipa Šešelja, Miloševića, Tudjmana i sličnim.
angie01 angie01 12:59 25.03.2009

Re: Obične barabe

Nemojmo brkati predratne komuniste sa


zar oni nisu imali neki minuli rad?


drug.clan drug.clan 12:59 25.03.2009

Re: Obične barabe

mile.drapsin
Edvard Kardelj: Rođen je 27. januara 1910. godine u Ljubljani u radničkoj porodici. Otac mu je bio krojački radnik i član Socijaldemokratske stranke, a majka radnica u fabrici duvana.

Nakon završetka građanske škole, upisao je učiteljsku školu, koju je završio 1929. godine. Član SKOJ-a postaje 1926. godine, a 1928. i član Komunističke partije Jugoslavije.

U učiteljskoj službi nije radio, jer je posle mature hapšen zbog komunističkog delovanja. Osuđen je od Suda za zaštitu države, 1930. godine, na dve godine robije, koju je odležao u Zabeli kod Požarevca.

U radničkom pokretu se rano aktivirao. Radio je ilegalno kao protivnik šestojanuarske diktature. Zbog političkog rada i kao publicista je često hapšen i progonjen.



Veljko Vlahović: Rođen je 2. septembra 1914. godine u selu Trmanje, kod Kolašina. Osnovnu školu završio je u rodnom mestu, a gimnaziju u Podgorici i Beogradu, Studirao je mašinstvo na Tehničkom fakultetu u Beogradu, Pragu, na Sorboni (u Parizu) i diplomirao na Univerzitetu u Moskvi.

Veoma se rano, još kao srednjoškolac, uključio u radnički pokret. U Beogradu je 1932. godine izabran za sekretara udruženja srednjoškolaca beogradskih gimnazija, koje je tada bilo jezgro revolucionarnog, srednjoškolskog pokreta.

Stupajući na studije mašinstva na Tehničkom fakultetu u Beogradu, po prirodi sistematičan, radan i uporan, ubrzo je postao jedan od istaknutijih boraca i rukovodilaca naprednog studentskog pokreta u Beogradu. U SKOJ je primljen 1933, a u KPJ 1935. godine, kao već istaknuti studentski aktivist.

Učestvovao je u španskom građanskom ratu, kao borac Internacionalnih brigada. Krajem januara 1937. godine, s grupom od 26 jugoslovenskih studenata, iz Praga se ilegalno, preko Pariza, prebacio u Španiju. Iz prvih dana njegova boravka u Španiji potiče i njegovo poznato pismo studentima Beogradskog univerziteta, u kome ih poziva na akciju davanja svestrane pomoći španskom narodu u borbi za njegovu slobodu.

U Španiji se borio u Balkanskom internacionalnom bataljonu "Dimitrov" i počeo "da polaže ispite iz velike lekcije istorije", kako je nazivao borbu za špansku republiku. Ubrzo posle dolaska u Španiju, u bici na Marami, 14. februara 1937. teško je ranjen u nogu.

Hamdija Pozderac: Rođen je 15. januara 1924. godine u Cazinu i to pod imenom Muhamed. Imao je tri brata (Hakija, Sakib i Ismet), te četiri sestre (Bekira, Fatima, Hasnija i Zuhra). Još za vrijeme svog srednjoškolskog obrazovanja se uključio u rad tada ilegalne organizacije SKOJ-a, a u tokove narodnooslobodilačkog rata se uključio 1941. godine, te obavljao niz važnih funkcija i vojnih dužnosti. U 8. krajiškoj narodnooslobodilačkoj udarnoj brigadi bio je sekretar bataljonskog i brigadnog komiteta SKOJ-a, a zatim član Oblasnog komiteta USAOJ-a i SKOJ-a za Bosansku krajinu. Početkom 1944. godine postao je sekretar Okružnog komiteta SKOJ-a i član Okružnog komiteta KPJ Bihać.

Bio je nosilac Partizanske spomenice 1941. i odlikovan je Ordenom za hrabrost, Ordenom zasluga za narod, Ordenom bratstva i jedinstva, Ordenom Republike, Ordenom jugoslovenske zastave sa lentom i ordenom junaka socijalističkog rada. Nosilac je nagrade ZAVNOBiH-a.



A zasto su barabe. Rizikovali su sopstvene zivote za ovaj narod, nisu krali ni oni ni njihova porodica, za vreme njihove vladavine SFRJ je imala veci privredni rast od Belgije ili Austrije, ljudi su imali sva prava osim lajanja protiv vlasti a danas bi svi menjali to pravo za radnicka i ostala prava koja vise nemaju itd.
mile.drapsin mile.drapsin 15:53 25.03.2009

Re: Obične barabe

zar oni nisu imali neki minuli rad?

Naravno da jesu. Šešelj 7, Tudjamn 8, Alija 15, Demaći 20, Karadžić 2, Krajišnik 2, Djogo 5, Mesić 2, Veselica, Šeks, ...
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:09 25.03.2009

Re: Obične barabe

Lepoglava je uvek bila univerzitet. Nešto što se danas zove "neformalno obrazovanje"
Filip2412 Filip2412 16:40 25.03.2009

Re: Obične barabe

zar oni nisu imali neki minuli rad?

Naravno da jesu. Šešelj 7, Tudjamn 8, Alija 15, Demaći 20, Karadžić 2, Krajišnik 2, Djogo 5, Mesić 2, Veselica, Šeks, ...

Samo Sloba je bio covek ciste proslosti, posten, lep i pametan.
drug.clan drug.clan 17:31 25.03.2009

Re: Obične barabe

Filip2412
zar oni nisu imali neki minuli rad?

Naravno da jesu. Šešelj 7, Tudjamn 8, Alija 15, Demaći 20, Karadžić 2, Krajišnik 2, Djogo 5, Mesić 2, Veselica, Šeks, ...

Samo Sloba je bio covek ciste proslosti, posten, lep i pametan.



ali bankar tj djavo

tako lose ljude ni u zatvor ne primaju
mile.drapsin mile.drapsin 17:39 25.03.2009

Re: Obične barabe

Samo Sloba je bio covek ciste proslosti, posten, lep i pametan.

Bilo kasno.

Narodi i narodnosti se nacionalno osvestili, povadili sve što su komunjare decenijama gurale pod tepih, izglancali i ustoličili.

Drug Sloba se provuko i vratio zlim udbašima i za Franju i za Aliju i za Adema ...
Filip2412 Filip2412 18:12 25.03.2009

Re: Obične barabe

Naravno da jesu. Šešelj 7, Tudjamn 8, Alija 15, Demaći 20, Karadžić 2, Krajišnik 2, Djogo 5, Mesić 2, Veselica, Šeks, ...
ali bankar tj djavo

tako lose ljude ni u zatvor ne primaju
Sloba na obuku iso u Ameriku... umesto u domaci zatvor .... eh ironije

Narodi i narodnosti se nacionalno osvestili, povadili sve što su komunjare decenijama gurale pod tepih, izglancali i ustoličili.
Da, ali ipak, svi oni kod komsija imaju jasan rezime, samo je Sloba mutan, nit komunista nit nacionalista nikada se nije prekrstio ko pravoslavac a nije se drzao ni bratsva i jedinstav ko pravi komunista. Najmutniji od svih, samo je doprineo konfuziji ionako zbunjenog naroda.

Vidite kako cak ni ovi extremisti nisu pri sebi koji protestvuju, to nekakvi kvazi nacisti, pa zatim zadrti slobisti - "socijalisti", pa kvazi ravnogorci, ma yebo lud zbunjenog.
matityahu matityahu 23:31 25.03.2009

Re: Obične barabe

A zasto su barabe. Rizikovali su sopstvene zivote za ovaj narod, nisu krali ni oni ni njihova porodica, za vreme njihove vladavine SFRJ je imala veci privredni rast od Belgije ili Austrije, ljudi su imali sva prava osim lajanja protiv vlasti a danas bi svi menjali to pravo za radnicka i ostala prava koja vise nemaju itd.



u pravu si
mile.drapsin mile.drapsin 09:02 26.03.2009

Re: Obične barabe

Ja se izvinjavam za ono "Obične barabe". Neko sasvim drugačiji mi je bio u mislima kad sam napisao podnaslov.
drug.clan drug.clan 12:56 25.03.2009

zalost


Prvi put sam to osetio kad je umro Drug Edvard Kardelj. Bilo je to 10. februara 1979. godine. Ko bi rekao da je otoič prošlo već 30 godina! Proglašena je bila trodnevna žalost. Kao što dolikuje, u datom trenutku svi radio i oba televizijska programa ispoštovali su situaciju i tri dana emitovali prigodnu muziku. Tada sam se prvi put naslušao divne, fine, osećajne muzike. Prva dva dana bila je to samo ozbiljna a onda, valjda kada je ponestalo klasike i dežurnim recenzentima opala pažnja, krenuli su instrumentali. Koliko god bio mlad, lud i roker, uživao sam. Nisam gasio radio!



Imalo se za cim i zaliti
g.radicevic g.radicevic 23:01 25.03.2009

samo...

muzika

iiiiiii

Naučio sam da čovek ima pravo da gleda drugoga odozgo jedino
kad treba da mu pomogne da se uspravi.

edi-va edi-va 09:45 26.03.2009

Re: samo...

g.radicevic
muzika

iiiiiii

Naučio sam da čovek ima pravo da gleda drugoga odozgo jedino
kad treba da mu pomogne da se uspravi.



Slaba sam na ovako jednostavno, a lepo recheno.

Vecina nastavlja da te gazi dok ti lezis vec oboren.
g.radicevic g.radicevic 09:50 26.03.2009

Re: samo...

Vecina nastavlja da te gazi dok ti lezis vec oboren.


nadam se, bar zzelim da verujem
da je ta vecina
sve manja
vecina

P.S. ovo je citat
iz Markesovog oproshtajnog pisma
da ne pomislish nedaj bozze da sam JA toliko pametan
edi-va edi-va 11:01 26.03.2009

Re: samo...

ovo je citat
iz Markesovog oproshtajnog pisma
da ne pomislish nedaj bozze da sam JA toliko pametan


Pametno svakako.
leopold_lady leopold_lady 09:15 27.03.2009

U meni se ....

ovih dana nakupilo neke tuge .... Ne znam zašto,ali valjda takav period,10-to godišnjica,neke lične stvari ... Ne,nisam u depresiji,samo mi treba da prođe malo vremena .... Biću opet Ok....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana