Društvo| Gost autor| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Život

Sva deca su ukras sveta

NNN RSS / 30.03.2009. u 20:08

          Onomad kod blogokoleginice constrictorie na poslednjem blogu o Svratištu obećala sam sebi da ću da bih predupredila svoju zaboravnost, (tzv. mamnezija) svakog 30. u mesecu kad Stefanu pada mesecdan  da pošaljem nekoliko porukica na 1019..  da pomognemo Svratištu bar malo. Pa eto.. danas je trideseti, Stefan je veeeeliki dečko, napunio je 9 meseci, a ja nešto mislim da nije loše da i vas , blogodrugare, podsetim na Svratište. Nije što mislim da se sami ne biste setili, naprotiv. Već zato što znam da ćete se odazvati ako ste možda i zaboravili na te mališane, pritisnuti svakodnevnim obavezama.  Dakle:  pošaljite sms na 1019 (broj važi samo za Telekom mrežu, sms je u vrednosti od 25,00 dinara) ili uplatite  na račun Komercijalne banke: 205-127261-97. Za uplate iz inostranstva kontaktirajte CIM putem mail-a: cim.kancelarija@gmail.com .

normal_1646.jpg

          Jer, ova deca nisu izabrala da žive na ulici. Tu su ostavljena.  I zaslužuju sve ono što imaju i druga deca, moje dete, vaša deca, sva ona deca koju neko voli.

index_img.jpg

          Znam da je među nama puno dobrih ljudi čak i kad nam se čini drugačije. Čak i kada na sve strane izviru priče o obračunima među  dečacima koji su tek prevalili dvadesetu, kada malo-malo izađe u javnost neka strašna priča o nekom namučenom detetu, kada nas šokiraju slike nasilja među osnovcima, znam da ima dobrih ljudi, ljudi koji vole decu, i svoju i tuđu.

          Dobila sam juče e-mail od drugarice kojim se traži AB krvna grupa za devojčicu obolelu od leukemije. Kod nas se ta krvna grupa nalazi kod samo 5% stanovništva. Palo mi je na pamet da bih mogla da okačim taj apel ovde na blogu, pa sam zbog toga kontaktirala osobu navedenu u mail-u. Žena (majka drugarice iz razreda bolesne devojčice) mi se javila posle nekoliko sati da se zahvali na ponuđenoj pomoći i da mi kaže da nije potrebno. Javilo im se davalaca i više nego što je trenutno potrebno. E pa odavno me nešto nije tako obradovalo. I zato znam da ima puno dobrih ljudi.

 

Biljana FN



Komentari (74)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

constrictoria92 constrictoria92 20:14 30.03.2009

Dobrota se dobrotom vraća,

dobrota se ne plaća...


p.s.
Ima dobrih ljudi!
NNN NNN 20:24 30.03.2009

Re: Dobrota se dobrotom vraća,


PRVA! Misliće ljudi da smo u nekom dosluhu..
BFN
libkonz libkonz 21:13 30.03.2009

Re: Dobrota se dobrotom vraća,

Veliki pozdrav! Nastavite sa podsećanjem obe! Potrebno je to, DECA JESU NAJVAŽNIJA!!!
niccolo niccolo 20:19 30.03.2009

Baš lepo

Javilo im se davalaca i više nego što je trenutno potrebno.


NNN NNN 20:23 30.03.2009

Re: Baš lepo

niccolo
Javilo im se davalaca i više nego što je trenutno potrebno.


Skoro pa nisam mogla da verujem. To samo govori dokle su stvari otišle kad je tako teško poverovati u ljudsku spremnost da pomognu. Tužno..
BFN
niccolo niccolo 20:27 30.03.2009

Re: Baš lepo

Da ideš na prevaspitavanje


vracarac92 vracarac92 20:28 30.03.2009

Re: Baš lepo

Skoro pa nisam mogla da verujem.
Dobrih ljudi svuda ima dovoljno, problem je u tome sto si ti ljudi gurnuti u stranu, u anonimnost a raznorazni bahati i alavi lezilebovici uvek skupljaju kajmak.
NNN NNN 20:32 30.03.2009

Re: Baš lepo

problem je u tome sto si ti ljudi gurnuti u stranu, u anonimnost

Već sam pisala prethodno o tom problemu. Mediji, većinom, forsiraju loše priče... katastrofe, ubistva, nasilje...
BFN
mashha mashha 02:50 31.03.2009

Re: Baš lepo

Već sam pisala prethodno o tom problemu. Mediji, većinom, forsiraju loše priče... katastrofe, ubistva, nasilje...

Pa da, senzacionalizam... Zato ja sebe s vremena na vreme "častim" ne slušanjem nikakvih vesti, a novine čitam samo preko neta i biram šta hoću da saznam- pa na pr. u Blicu ima rubrika 'Dobre vesti' i ja samo klik na to, Kulturu, Blic strip... i lepo mi počne dan bez stresa.
I eto, sad će i lepo da mi se završi dan uz ovu lepu vest sa tvog bloga
g.radicevic g.radicevic 21:03 30.03.2009

deca su..



sve
ivana23 ivana23 21:14 30.03.2009

Re: deca su..

NNN NNN 21:20 30.03.2009

Re: deca su..

Gde ih samo nađeš... mislim.. imamo i mi ostali internet, ali džabe...
BFN
ivana23 ivana23 21:22 30.03.2009

Re: deca su..

NNN
Gde ih samo nađeš... mislim.. imamo i mi ostali internet, ali džabe... BFN

g.radicevic g.radicevic 21:49 30.03.2009

Re: deca su..

Milutin Milošević Milutin Milošević 01:03 31.03.2009

Re: deca su..

... ukras sveta
scabies scabies 21:19 30.03.2009

pokušavam da se setim

Cveće je ukras baaašte,
....
A deca puna maašte,
deca su ukras sveeeta
NNN NNN 21:22 30.03.2009

Re: pokušavam da se setim

scabies
Cveće je ukras baaašte,
....
A deca puna maašte,
deca su ukras sveeeta

Fali ti: Leptir je ukras cveeeeta.....
Već smo se zabrinuli da te nismo nešto naljutili (opet)
BFN
scabies scabies 21:25 30.03.2009

Re: pokušavam da se setim

Taman posla!
Nije me bilo na blogu onih dana kad je bio aktuelan prethodni text, a kad sam stigla-nisam umela da se ukljucim u pricu
NNN NNN 21:29 30.03.2009

Re: pokušavam da se setim

nisam umela da se ukljucim u pricu

Ma nemoguće! Samo se nisi dovoljno potrudila ...
BFN
scabies scabies 21:38 30.03.2009

Re: pokušavam da se setim

da te nismo nešto naljutili (opet)
Nego, bre, kako opet? Kad sam se ja to na vas ljutila? Ja ne mogu da se setim...
Mada ono za kratq kosu i mahanje rukama je bilo na granici
neprihvatljiva neprihvatljiva 21:38 30.03.2009

Re: pokušavam da se setim

NNN NNN 21:50 30.03.2009

Re: pokušavam da se setim


neprihvatljiva

Dobro nas našla!
BFN
NNN NNN 21:51 30.03.2009

Re: pokušavam da se setim

Ja ne mogu da se setim...

Odlično! Ni ja...
BFN
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:04 30.03.2009

Stereo ukrasi

mariopan mariopan 22:58 30.03.2009

Re: pokušavam da se setim

neprihvatljiva



mariopan mariopan 23:01 30.03.2009

Re: pokušavam da se setim

A ja imam AB+ krvnu grupu i davalac sam ...ali kasnoo. Nista , mozda zatreba opet?

Kasno sam videla tvoj blog ali pridruzicu se akciji , jer deca su stvarno ukras sveta.

Tebi od srca.
nimulid nimulid 23:04 30.03.2009

Re: pokušavam da se setim

Ja ponovo ucim sve decije pesme, radosti i bolesti. Ti nevini pogledi puni poverenja ne mogu se ni sa cim poredii. prosto ne mogu da shvatim da neko moze .......
NNN NNN 23:16 30.03.2009

Re: pokušavam da se setim

Hvala mariopan!
I veeeeliki pozdrav za one koji ponovo uče dečije pesmice
miloradkakmar miloradkakmar 23:50 30.03.2009

Ukucaj 1o19 !



Većina odraslih zaborave da su bila deca, ali ne bi trebali da zaborave na svoje potomstvo. Ono bi moralo da iz njih izvuče dobro i da ukucaju 1o19.

Hajde da u ćošetu prve strane , ako ne može tu , onda u potpalublju , stoji : UKUCAJ 1019 !
nimulid nimulid 00:12 31.03.2009

Re: Ukucaj 1o19 !

ja vrlo cesto ukucam 1019 i slicne help brojeve, jer znam da je potomstvo najbolji deo nas. Ali isto tako zivim u zemlji srbiji i vrlo cesto se pitam gde taj help odlazi
NNN NNN 00:19 31.03.2009

Re: Ukucaj 1019 !

myredneckself myredneckself 00:28 31.03.2009

Re: Ukucaj 1o19 !



NNN NNN 02:23 31.03.2009

Link

Na naslovnoj strani B92 nalazi se baner za Svratište, ali pošto prelazak sa .yu domena na .rs nije automatizovan dobija se ovo, a prava adresa je ovo, pa apelujemo na moderaciju (koja sve vidi ) da apeluje na administraciju (koja sve može ) da se to opravi...
BFN
dunja73 dunja73 02:34 31.03.2009

--

deca=buducnost
inace sam A+
rapunzel rapunzel 09:24 31.03.2009

Dete

je dete
da ga volite i razumete!

ps: i nama juče bio mesecdan (mislila sam da je to naša interna fora) i to 21. I sad ne viče princeza Noni već ko matora Nodi!


Stefanu
NNN NNN 12:10 31.03.2009

Re: Dete

mislila sam da je to naša interna fora

I mi smo
BFN
NNN NNN 12:14 31.03.2009

Re: sent...

scabies scabies 12:28 31.03.2009

Razmisljam vec danima

Čuli ste za dečaka iz Bora kog je ujeo pas? Jeste? E, onda ste verovatno čuli i da je podneta krivična prijava protiv vlasnika psa. Naravno, nema tu ništa sporno, nije na adekvatan način čuvao životinju koja može biti opasna po druge. Ali ja samo razmišljam o tome da li bi trebalo podneti prijavu i socijalnoj službi protiv roditelja dečaka? Za neadekvatno čuvanje bića koje ne može samo da se brine za sebe. Sama je sreća da je komšija bio u blizini i da je bio priseban, inače kako su roditelji vodili računa o detetu-svašta se moglo dogoditi.
Šta vi mislite?
nimulid nimulid 12:50 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

Ne znam da li roditelji nesrecnog decaka brinu o njemu na adekvatan nacin, ali ni jedan roditelj ne ocekuje da ce mu dete biti napadnuto od strane zveri. Pa zivimo u civilizaciji zaboga.
NNN NNN 12:51 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

Koliko sam ja čitao dečak se igrao u SVOM dvorištu, a ovaj jednoglavi kerber je preskočio ogradu i napao dete! Mislim da bi gazdi psa trebalo da se sudi za pokušaj ubistva!
scabies scabies 13:02 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

ali ni jedan roditelj ne ocekuje da ce mu dete biti napadnuto od strane zveri.
Ne očekuje ni da mu dete može biti žrtva otmičara, pedofila, pa se to ipak dešava...

Koliko sam ja čitao dečak se igrao u SVOM dvorištu,
Ja shvatila da se igralo ispred zgrade... Ne znam, potražicu...
scabies scabies 13:09 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

Našla sam:
"Lazar se igrao ispred svoje zgrade kada ga je napao pas koji je, kako tvrde njegovi roditelji, pobegao iz susednog dvorišta. Iz čeljusti rotvajlera spasio ga je komšija Miroslav Mitrović, a njegova sestra Radmila kaže da je sa bratom sedela na terasi i čula vrisak."
Vest
NNN NNN 13:10 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

Sad sam video da piše ispred zgrade u kojoj stanuje...
vest
Uglavnom, poenta je da se nije igrao u psovom (genitiv od pas ) dvorištu.
nimulid nimulid 13:11 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

scabies
ali ni jedan roditelj ne ocekuje da ce mu dete biti napadnuto od strane zveri.
Ne očekuje ni da mu dete može biti žrtva otmičara, pedofila, pa se to ipak dešava...

Ja ovo, kao roditelj mogu da ocekuje. Moja 2.5 godisnja devojcica ide u jedan zemunski vrtic iz koga je troje dece `pobeglo`. Slucajni prolaznik ih je primetio na raskrsnici i vratio u vrtic. Jedno od te dece je moglo da bude moje, a slucajni prolaznik je mogao da bude pedofil, ili otmicar. Ovo se desilo nedavno. Naravno da niko iz vrtica nista nije reakao o tome, vec je jedno od dece ispricalo majci, i slucaj je dospeo u medije.
scabies scabies 13:15 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

O tome i ja govorim. Kada su deca u pitanju, za najveći broj loših stvari koji im se dogodi su često krivi i oni koji su trebali da vode računa o deci. A to se često previđa...
nimulid nimulid 13:20 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

A mislim da je za celu pricu nebitno gde se decak nalazio. Od takvih opasnosti bi trebao biti bezbedan gde god da se nalazio. Osim naravno u nekom kavezu u zoloskom vrtu
nimulid nimulid 13:29 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

NNN Mislim da bi gazdi psa trebalo da se sudi za pokušaj ubistva![/quote



Slazem se
scabies scabies 13:30 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

A mislim da je za celu pricu nebitno gde se decak nalazio. Od takvih opasnosti bi trebao biti bezbedan gde god da se nalazio.
Slazem se. U takvoj situaciji pitanje je da li bi bolje prošla i odrasla osoba. Naravno da vlasnici opasnih pasa moraju biti kažnjeni za neadekvatno čuvanje svojih "ljubimaca"!
Samo pokušavam da govorim o tome da se u Srbiji mora podizati nivo svesti roditelja o odgovornosti za bezbednost njihove dece. I da se moraju pozivati za odgovornost za nedovoljnu brigu o deci.
Roditelji nisu vlasnici svoje dece, a često se tako posmatra situacija. Kreće se od toga da je roditelju već dovoljno strašno što se detetu desila neka strašna stvar. Naravno da jeste tako, ali to ne znači da će tako biti sprečeno da se nesreća ponovi.
Kad dete popije domestos, upadne u lonac ključale vode, upuca sebe ili nekog drugog iz vatrenog oružja i sl.-smatram da je neophodno da roditelj odgovara.
nimulid nimulid 13:39 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

Kad dete popije domestos, upadne u lonac ključale vode, upuca sebe ili nekog drugog iz vatrenog oružja i sl.-smatram da je neophodno da roditelj odgovara.



Naravno.
Neki ljudi ne bi trebali da imaju decu. A opet, nekoj deci je neophodan dvadesetcetvorosatni nadzor.
NNN NNN 13:48 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

A mislim da je za celu pricu nebitno gde se decak nalazio.

Za ovu je sigurno nebitno... Deca moraju da mogu negde da se igraju. Nisu svi te sreće da imaju sopstveno dvorište... A ovakva stvar je mogla da se desi sve i da je bilo 5 odraslih ljudi prisutno.. Kriv je gazda psa i tačka!
BFN
ps. Ovo je moj blog i ima da bude kako ja kažem!
scabies scabies 13:55 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

Priča iz života:
Pre dve godine, vozila ja auto-putem Beograd-Zagreb, bilo jutro, lep sunčan dan. I vozim ja tako, brzinom od 100km/h, kad vidim parkiran crni mercedes u zaustavnoj traci 100m ispred mene. Iza automobila vidim troje ljudi kako stoje. U tom trenutku, iza mercedesa se pojavljuje lopta, a za njom, nesigurnim korakom, decak od petnaestak meseci (slobodna procena obzirom na nesiguran hod i odsustvo svake svesti o automobilima koji prolaze). Već sam na 50ak metara od deteta. Ja na kočnicu, sirenu, naglo (bez gledanja u retrovizor, pokazivača pravca i sl.) u desnu traku. Pri brzini od 100km/h, sekunde su desetine metara. Sama sreća da je žena potrčala i zgrabila dete (mali koraci su i malo metara po sekundi) i sama sreća da niko nije vozio iza mene, ne smem ni da zamišljam moguće ishode...
I sad vi meni recite, ko normalan može da ostavi dete da se igra na auto-putu?! Da sam, ne daj Bože, udarila to dete, ne bih odgovarala (verovatno bih ostatak života provela u nekoj ustanovi zatvorenog tipa), a ko bi bio odgovoran za jedan dečiji život?
scabies scabies 13:58 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

Deca moraju da mogu negde da se igraju. Nisu svi te sreće da imaju sopstveno dvorište...
Da ali kad se dete od PET godina igra, bilo gde van kuće, neophodno je da bude prisutno odraslo lice koje ga čuva. (Čoveče, zvučim k'o neki zakon ) Ja bih u protivnom kažnjavala staratelje deteta!
nimulid nimulid 14:01 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima






A ovakva stvar je mogla da se desi sve i da je bilo 5 odraslih ljudi prisutno.. Kriv je gazda psa i tačka!
BFN
ps. Ovo je moj blog i ima da bude kako ja kažem!






OK. Nemoj da se ljutis. Sto se mene tice potpuno si u pravu. Pored gorepomenutog, imam i kinofobiju. Jadna ja
NNN NNN 14:05 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

Da ali kad se dete od PET godina igra, bilo gde van kuće, neophodno je da bude prisutno odraslo lice koje ga čuva.

Mi smo se igrali po komšijskim dvorištima i u dvorišta vrtića preko ulice, bez da nas je iko čuvao... Doduše, to su bila druga vremena i ja sigurno ne bih pustila svoje dete da se igra ispred zgrade na pola metra od ulice... Ali, kažem za ovu priču nema razlike sve i da je bilo prisutnih odraslih osoba ... A da roditelji umeju da budu kreteni govori ova tvoja priča sa auto-puta, ili ona što je slikala decu sa potencijalnim samoubicom u pozadini ili roditelji koji ostave zaključanu decu u kolima i odu u kupovinu... Nisu deca za svakog, ali ne mogu ni roditelji sve da spreče. Evo, mi juče prolazimo kolicima ulicom ispod škole J. Cvijić.. Sa visine od preko 20 metara pada fudbal na manje od metar od kolica.. Šta smo mogli da uradimo da je, nedajbože, pala na kolica? Ništa!
BFN
EDIT: Najviše me nerviraju oni što pretrčavaju ulicu sa decom na crveno ili van pešačkog prelaza!
nimulid nimulid 14:05 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

Sama sreća da je žena potrčala i zgrabila dete (




Upravo to. Vrlo cesto, sa decom je cista improvizacija. Oni su nepredvidivi. I prosto je neverovatno sta sve mali mozgici mogu da konstruisu.
niccolo niccolo 14:11 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

Mislim da bi gazdi psa trebalo da se sudi za pokušaj ubistva!

Čini mi se da bi ovo ipak bilo previše napredno za naše sudstvo. Mada postoje osnovi barem za nesvesni nehat...
scabies scabies 14:16 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

Ali, kažem za ovu priču nema razlike sve i da je bilo prisutnih odraslih osoba ...
To se slažemo!
Ja prićam o širem kontekstu... Razmišljam kako bi bilo dobro da se donesu neki propisi koji bi to regulisali. Naravno da decu ne možemo od svega zaštititi, ali je neophodno da se Država postara da roditelji budu obavezni da decu štite. Baš zato što nisu svi sposobni da budu roditelji i dobro procene potencijalne opasnosti. I baš zato što deca nisu ničije vlasništvo. Njihova prava se moraju regulisati i kroz obaveze onih koji su za njih (pred zakonom) odgovorni.
To je moja ideja za prevenciju... Moj utisak je da se u velikom broju slučajeva dečiji zadesi mogu sprečiti.
Zato i mislim da ovi roditelji nisu krivi za to što je dete ujeo pas (za to treba da odgovara vlasnik psa), već za to što su dete ostavili samo da se igra ispred zgrade. Za primer ostalim roditeljima koji bi dete izložili brojnim opasnostima ostavljajući ga samog u nekontrolisanim uslovima.
Kao što su ovi pored auto-puta krivi jer dete nisu ostavili u kolima ili ga držali za ruku. Baš zato što su deca nepredvidiva.
NNN NNN 14:18 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

Pored gorepomenutog, imam i kinofobiju. Jadna ja
I ja (u razumnim granicama), a moja žena se "ne plaši pasa", ali u par prilično neprijatnih situacija je skočila iza mene
NNN NNN 14:20 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

postoje osnovi barem za nesvesni nehat...
Je l' postoji kod nas nešto kao "pokušaj ubistva iz nehata"?
scabies scabies 14:22 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

Je l' postoji kod nas "pokušaj ubistva iz nehata"?
Misliš: pokšaj-ubistva iz nehata ili pokušaj ubistva-iz nehata?
niccolo niccolo 14:41 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

Misliš: pokšaj-ubistva iz nehata ili pokušaj ubistva-iz nehata?



Dobro si se toga setio, ovo nije dovršeno delo...ipak ne može pokušaj nehatnog ubistva, samo za umišljajna dela se kažnjava za pokušaj.
scabies scabies 14:49 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

Dobro si se toga setio
Bilo bi lepo da mi se obraćaš u ženskom rodu, ali kako god želiš...
niccolo niccolo 16:11 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

To se odnosilo na NNNovo pitanje gore...
scabies scabies 16:21 31.03.2009

Re: Razmisljam vec danima

Ups, izvini. Cim neko kaze da je nesto dobro, ja pomislim da je meni upuceno
NNN NNN 14:44 31.03.2009

Da se vratimo na temu

Apslolvirali smo čemu su sve izložena deca, što zbog nemara roditelja, što zbog nepredvidivih okolnosti i još nepredvidivijih dečijih postupaka ili kombinacije ovih stvari.. E sad, čemu su sve onda izložena deca ulice, o kojoj apsolutno niko ne brine, a na udaru su svih mogućih i nemogućih situacija.. Svi smo svedoci da ih psuju nervozni vozači, da ih šikaniraju u radnjama, na ulici... Porazila sam se svojevremeno kad sam na FB naletela na komentar neke vrlo mlade devojke o tome kako Svratištu ne treba pomagati jer su to... pa onda niz uvreda i opštih (negativnih) mesta ... Šta čovek da očekuje sutra od takvog bića.. Ako bude roditelj, hoće li biti dobar roditelj, čemu će da nauči svoju decu? Da su bolji oni koji su imali više sreće u životu? Moraćemo kao društvo puno da poradimo na tome da se stvori, ne sažaljenje, već razumevanje i empatija, za one koji su imali manje sreće od većine. A tu novac ne pomaže mnogo, već jedna ozbiljna kampanja koju bi sprovodila jednako država, kao i nevladin sektor... vrtići, škole, i naravno svako od nas. Da se ne događa da vidimo dete od 7 godina sa kesom lepka i okrenemo glavu na drugu stranu. (Ja sam svojevremeno (još za vreme SM) videla čak i takstistu koji deci daje konzervu lepka iz gepeka i nisam smela ništa da kažem. Sad ja razmišljam drugačije, a i atmosfera je malko bolja, pa bih postupila sasvim drugačije.)
BFN
acky acky 01:42 01.04.2009

Re: Da se vratimo na temu

Da, na temu...al ta je tema tako široka, ako se malo izmaknemo
Šta čovek da očekuje sutra od takvog bića.. Ako bude roditelj, hoće li biti dobar roditelj, čemu će da nauči svoju decu?

srž je negde ovde:i ta deca iz svratišta (negde, nekako) imaju svoje roditelje, i ..oni će možda jednom biti roditelji, taj taksista/FB devojka..su imali roditelje, i svi oni koji su ovde pomenuti kao loši,neodgovorni isl. roditelji imali su svoje roditelje( i učitelje, i društvo sa svojim raznim kontrolama i usmeravanjima),
ali pre svega roditelje, koji su opet imali svoje roditelje & ostalo...
pa su onda oni takvi kakvi su (da tu iskoristimo tu uopštenu reč-) loši
i tako u krug...

jer, verovatno ćete se složiti da mali broj ljudi zaista ne voli svoju decu i ne želi im dobro
u onom nekom opštem smislu
ali , pa pogledajte-i sami sebi želimo dobro, pa opet svašta sebi štetno radimo-i svesno, i nesvesno
tako i prema deci-svako se prema svojoj deci odnosi onako kako najbolje može, zna, ume, misli da treba, ili u krajnjoj liniji-ima snage u nekom trenutku

i mi vidimo da to često nije dovoljno, isuviše često!

a zašto!?
pa ljudi ne znaju,ali i ne znaju da ne znaju:
kako biti dobar roditelj

čak i onaj manji broj(u odnosu na čitavu populaciju) koji će pročitati neke knjige i "više se baviti detetom" biće ostavljen nasumičnom izboru, pa možda i ne baš najboljem...

I zato ovde
@scabies
Naravno da decu ne možemo od svega zaštititi, ali je neophodno da se Država postara da roditelji budu obavezni da decu štite. Baš zato što nisu svi sposobni da budu roditelji i dobro procene potencijalne opasnosti. I baš zato što deca nisu ničije vlasništvo. Njihova prava se moraju regulisati i kroz obaveze onih koji su za njih (pred zakonom) odgovorni.
To je moja ideja za prevenciju... Moj utisak je da se u velikom broju slučajeva dečiji zadesi mogu sprečiti.

sve valja osim ovoga
nisu svi sposobni da budu roditelji


Jesu! Tj. mogu biti, i imaju pravo na to da budu

Tako da Država, pored nametanja obaveze i kazni u slučajevima nemara, treba da obezbedi dobre načine da roditelji postanu sposobni!
E d u k a c i j a !
I to obavezna edukacija-u obrazovnom sistemu: Roditeljstvo -predmet u srednjoj!
to ja zagovaram!
A možda i ranije u kraćim crtama, ko ne stigne do srednje, nemam baš razrađenu ideju o detaljima.
Ali jedno znam: mnoogo se stvari može naučiti, a u vezi sa gore pomenutim-i to kako da mi dobro procenjujemo opasnosti za dete, i to kako da dete učimo(od malih nogu, kako prohoda) da procenjuje opasnosti oko sebe...

A što se konkretno dece koja u Svratište dolaze tiče, to je stvarno tužno, i tragično, i svakako zavređuje naše napore da to opstane kao neko utočište za njih,ali ...
u stvari najviše želim da ni ne postoji jer ni jednom detetu nije potrebno!

I hvala za potsećanje, poslala sam još sms-ova,sve žaleći jer ne mogu da doprinesem više- a onda taj broj duplirala jer sam se setila da nam je mts ovih dana davao duple dopune

scabies scabies 15:30 02.04.2009

Re: Da se vratimo na temu

sve valja osim ovoga

nisu svi sposobni da budu roditelji


Acky, lose sam napisala ono sto sam mislila. Ispravljam se: Nisu svi sposobni da na pravi nacin vode racuna o svojoj deci.
NNN NNN 16:59 02.04.2009

Re: Da se vratimo na temu

pa ljudi ne znaju,ali i ne znaju da ne znaju:
kako biti dobar roditelj

Mislim da je neznanje sigurno veliko, ali i neinteresovanje još veće.. Mnogo roditelja suviše stvari prepušta slučaju (pri tom ne mislim na fizičko čuvanje od opasnosti) izgovarajući se okolnostima, a to je nedopustivo. Skoro je bio slučaj zlostavljanja i zanemarivanja trogodišnjeg dečaka od strane majke koja se izgovarala siromaštvom... Strašno! Slažem se da ljude treba edukovati, i u školi i putem televizije i kako god se može.

u stvari najviše želim da ni ne postoji jer ni jednom detetu nije potrebno!
Tj. da nijednom detetu ne bude potrebno..
BFN
acky acky 23:59 02.04.2009

Re: Da se vratimo na temu

nisu svi sposobni da budu roditelji

Acky, lose sam napisala ono sto sam mislila. Ispravljam se: Nisu svi sposobni da na pravi nacin vode racuna o svojoj deci
.pa to je negde isto, nisam ja ni mislila na ono-da naprave decu, da ih imaju-ne hvatam te ja za reč, kontala sam šta misliš
mislim i ja na sposobnosti da roditelj bude adekvatan staratelj svojoj deci

nego samo hoću da istaknem da ta sposobnost nije fiksirana i nepromenjiva, niti nezavisna od okolnosti-dakle na nju se može uticati, može se popravljati

ne bih sad da širim teoriju, rekla sam suštinu,
ovde smo na blogu roditelja koji imaju malo dete, sladak vam je, skroz na skroz
i htela sam da dajem konkretne primere,
međutim ovaj blog je o Svratištu, i
...text bi mi opet bio pre-predugačak-pa sam se odlučila : to će biti tema mog prvog blogotexta, nadam se da ćete svratiti...

Mislim da je neznanje sigurno veliko, ali i neinteresovanje još veće..

i uzrok za neinteresovanje dobrim delom neznanje, većina ne zna da tu uopšte ima nešto da se zna
npr. kada se govori o fizičkom kažnjavanju deteta, uvek se jave neki sa stavom:evo i ja sam dobijao batine i ništa mi ne fali....taj automatizam-po kome kopiramo roditeljske modele kad uđemo u ulogu roditelja, daje za rezultat da i oni sa prilično lošim roditeljima misle da "oni najbolje znaju" kako svoje dete da vaspitaju , jer...u suprotnom trebali bi i priznati da im ipak "nešto fali"
sad vidim, neće biti baš zgodno za roditelje s ovim mojim predlogom-ima tinejdžeri da u periodu kad i inače počnu roditelje da posmatraju kritički, u školi još i da uče da su u pravu....ali, s jednom generacijom će se, nadam se preseći...

Tj. da nijednom detetu ne bude potrebno..

rači su drugačije, smisao je isti!
Sigurnost, ljubav & podrška svoj deci sveta!

a i odraslima...kad već želimo na veliko




scabies scabies 00:07 03.04.2009

Re: Da se vratimo na temu

to će biti tema mog prvog blogotexta, nadam se da ćete svratiti...

Drzim te za rec!!!
teodorakaze teodorakaze 17:10 31.03.2009

Stefanu,

Srecan rodjendancic


NNN NNN 18:20 31.03.2009

Re: Stefanu,

sladjamk sladjamk 08:57 02.04.2009

Hvala tebi i svim dobrim ljudima

sto postojite. Ovo mi daje nadu da ce svet opstati!
Preporuka za ljubav
NNN NNN 11:04 02.04.2009

Re: Hvala tebi i svim dobrim ljudima

Preporuka za ljubav

Upravo!
BFN

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana