Životni stil

Biseksualnost, čemu?

vladimir petrovic RSS / 31.03.2009. u 15:48

                                            Ako si  biseksualac, udvostručene su ti šanse za sudar subotom uveče. Vudi Alen (Woody Allen)

                                               Možeš li zamisliti kako želiš da kresneš svakoga na koga naletiš?  (Could you imagine wanting to fuck everybody you meet? George Carlin: Playin' With Your Head)

Evo, ponovo (posle postova o masturbaciji, muškom dvoglavlju, seksualnim perverzijama i lepoti), jedne naizgled neobične teme, iako ja lično ne mislim da tu ima ičeg neobičnog, he, he, he...

1. Priča se da, kao što u životu nije sve belo ili crno, tako i na planu čovekove seksualnosti ne postoje samo heteroseksualci (velika većina) i homoseksualci (manjina), već postoje i - biseksualci (malecna manjina). To su, ako se može verovati Frojdu (Freud), Kinsiju (Kinsey) i milionima onih koji sebe smatraju biseksualcima, veselnici i veselnice koje romantično i seksualno privlače - oba pola. A kažem "priča se" zato što ima dosta ljudi koji ne veruju da biseksualnost uopšte - postoji! Drugim rečima, niko ne voli biseksualce. Zato oni, generalno govoreći, neretko doživljavaju diskriminaciju u meri kao što je slučaj sa homoseksualcima, pa najčešće ostaju skriveni.

            Biseksualnost se definiše kao seksualna orijentacija koju karakteriše volja jedne osobe da udje u romantičnu i/ili seksualnu vezu sa drugim osobama - oba pola. Drugim rečima, žene istovremeno sa muškarcima i ženama, odnosno muškarci sa muškarcima i ženama.

           

Da li vi poznajete neku biseksualku, odnosno biseksualca? Ako lično takvu osobu ne poznajete, pretpostavljam da sigurno znate za neki lik biseksualke ili biseksualca iz literature ili filma, o čemu ja imam nameru da kasnije govorim.

            Tvrdi se, naravno, da je biseksualnost stara koliko i sama seksualnost, ali da se njoj nikada nije pridavala posebna pažnja. Ljudi su uvek voleli da žive u uverenju da muškarci vole žene i žene vole muškarce, a da samo u malom procentu postoje izuzeci (varijeteti, kako se to danas kaže), u kojima muškarci vole muškarce, a žene vole žene. O ono izmedju (famozno "in between") ove dve grupe uglavnom se prećutkuje. Medjutim, nauka danas nesporno priznaje biseksualnost kao vrstu seksualne orijentacije (Bisexuality is the sexual orientation that describes a person's willingness to form romantic and/or sexual relationships with people of either gender).

            Pomenuću dva posebna slučaja ukazivanja na biseksualnost, iz prošlog veka. Sticajem okolnosti, oba su dolazila iz Beča. Najpre, tu je stari, dobri Zigmund Frojd (Sigmund Freud), koji je smatrao da je biseksualnost normalan deo razvoja čoveka, da svako od nas prolazi kroz jedan biseksualni period, ali da se na kraju krajeva, većina  prikloni heteroseksualnome (ili homoseksualnome), mada biseksualno ostaje negde zapreteno u nesvesnom delu našeg bića.

            Drugi slučaj predstavlja mladjani pisac/filozof Oto Vajninger (Otto Weininger), sa početka prošloga veka. On je napisao svoje jedno jedino, ali zaista kapitalno delo «Pol i karakter» (Geschlecht und Charakter) u kome je, pored ostalog, hrabro postavio svoju teoriju o opštoj biseksualnosti ljudskih bića. (Medjutim, on se ubio u 23. godini, čim je završio pomenutu knjigu. Ceo jedan vanserijski život stao je u - 23. godinice!).

            Čak i danas se biseksualnost često ne shvata ozbiljno kao želja jedne osobe da ima romantične/seksualne odnose sa oba roda. Pritom, ta seksualna privlačnost ne mora biti baš istog stepena.

              Naime, za mnoge heteroseksualce biseksualci ne postoje, te da oni koji sebe tako vide su nepošteni i zbunjeni (that bisexuals do not actually exist, that those who claim to be bisexual are being dishonest about their true orientation, and that such fence-sitting is simply childish). S druge strane ima onih koji veruju da su biseksualci po difoltu promiskuitetni - pošto "ne prave razliku", već imaju odnose i sa ženskima i muškima, i kao takvi ugrožavaju društveni moral, ma šta to moglo da znači. A gejevi su još rigidniji. Oni uglavnom veruju da su oni koji sebe smatraju biseksualcima ustvari prikriveni - homoseksualci. Stoga najčešće kažu: "Ili si gej, ili si strejt ili  si - lažov". (You're either gay, straight or lying). Drugim rečima smatraju da "mnogi oni koji veruju da su biseksualci u stvarnosti su samo jedno - ovo ili ono" (Most guys who say there are bisexuals are really only one way), sa čim se biseksualci ne slažu. Neki gejevi ih doživljavaju kao špijune ili izdajice, koji su bazično - heteroseksualci. S druge strane, zameraju biseksualcima što ne pokazuju interesa da se bore u javnosti za prava homoseksualaca.  

           

Mnogi smatraju da je biseksualnost prolazna faza u mladosti, da se kasnije čovek opredeli na koju će stranu. Kod nekih je tako, kod drugih nije. To, recimo, pokazuje slučaj slavne Eleonore Ruzvelt, supruge američkog predsednika Franklina Ruzvelta, koja je pod stare dane, kao bakica, bila strasno zaljubljena u drugu ženu, što potvrdjuju njihova ljubavna pisma.

             BBC je nedavno pisao: "Nema ama baš ničeg rdjavog sa biseksualnošću. Sofisticirana romantično-seksualna veza biseksualaca može biti zadovoljstvo i sreća za ljude, kao i u drugim vezama. Nema, dakle, ničeg što bi trebalo jednu biseksualnu osobu da spreči  da bude u dobroj vezi sa ljudima drukčije seksualne orijentacije".

            Statistički gledano, ako se veruje da homoseksualaca ima oko deset posto, onda se računa da biseksualaca (omniseksualaca, kako neki za sebe govore) ima oko 2 posto odraslog stanovništva.

            Na kraju ovog opšteg poglavlja, ne mogu a da ne pomenem, pritom se smejući sebi u bradu, da biseksualci evidentno dolaze do izražaja u - pornografskoj industriji. Tamo se oni prikazuju kao promiskuitetni i nezajažljivi, često u pozitivnom smislu. Naročito je primetna uloga devojaka-biseksualki, koje se maze i vole na sve moguće načine na veliko zadovoljstvo heteroseksualnih muškaraca (kojima su ti pornići uglavnom namenjeni), pre nego što stupe u odnose sa muškarcima.

           2. Postoji mnogo filmova na temu biseksualnosti, ili u kojima se pojavljuje neki biseksualni lik,  pa ću pomenuti sledeće:

            "Teorema" (1968), u režiji i po scenariju P. P. Pazolinija (Pier Paolo Pasolini). To je prvi film u kome je Pazolini radio sa profesionalnim glumcima. Prikazana je jedna bogata porodica iz Milana, u koju dolazi misteriozna ličnost (Terence Stamp). On počinje da živi u toj porodici i stupa u seksualne odnose sa svim članovima domaćinstva: najpre sa pobožnom sluškinjom, zatim sa osetljivim sinom, seksualno ugroženom majkom, stidljivom kćerkom, i najzad, sa rastrzanim ocem, glavom porodice. Za usluge koje čini stranac ne traži nikakve protivusluge, da bi jednog dana nestao onako kako je i došao. Nakon njegovog odlaska, majka postaje nimfomanka, sin umetnik, kćerka šizofreničarka. Otac, takodje, postaje nimfomanijak. Sluškinja, u zadnjoj sceni filma, postaje - čudotvorka. Scenario filma Pazolini je kasnije pretvorio u knjigu, a na osnovu filma Djordjo Batisteli (Giorgio Battistelli) je komponovao operu pod istim imenom. 

             "Sunday Bloody Sunday" (1971) govori o biseksualnom modnom dizajneru (Murray Head) u Londonu, koji istovremeno ima ljubavnu vezu sa jednom ženom (Glenda Jackson) i jednim doktorom Jevrejinom (Piter Finch). U pitanju je jedan od prvih filmova koji eksplicitno prikazuju biseksualnost na filmskom platnu. Film je bio zapažen i po tome što je jedan od prvih koji prikazuju dvojicu muškaraca kako vode ljubav.

              "Batli" (Butley, 1971), popularni pozorišni komad i film, za temu ima profesora književnosti (u filmu ga igra izvanredan Alan Bates), naklonjenog samoubistvu, koji izludjuje kada u istom danu gubi svoju suprugu i svog (muškog) ljubavnika.

             "Henri i Džun" (Henry & June,1990), film o ljubavnoj vezi francuske spisateljice Anais Nin sa Henrijem Milerom i njegovom suprugom Džun.

              "Niske strasti" (Basic Instinct, 1992), triler, u kome famozna Šeron Stoun igra  psihopatsku biseksualku. Film je žestoko kritikovan tvrdnjom da je radnja samo izgovor za brojne seksualne scene (primećeno je da su gej, lezbijske i biseksualne grupe bojkotovale taj film zbog ‘kontinuiteta predstavljanja homoseksualaca-biseksualaca kao kriminalaca'). Međutim, on kao film ima odličnu radnju, vrhunski je režiran.

             "Bound"(1996), u kome  devojka mafije Violeta napušta svog dečka, gangstera Cezara, zbog pomalo ‘kučkaste' Korki, te njih dve smišljaju kako da opljačkaju gangstera.

            "Frida" (2002), biografski film o strasnom profesionalnom i privatnom životu meksičke slikarke Fride Kalo (Frida Kahlo), koja je imala muškarce i žene za svoje ljubavnike.

            "Planina Broukbek" (Brokeback Mountain, 2005). Dva mladića u SAD se sreću, u jednom specifičnom miljeu, i ostvaruju iznenednu, duboku emocionalnu i seksualnu vezu, ali se uskoro rastaju. Vode odvojene živote, osnivaju porodice sa ženama i decom, ali se njih dvojica povremeno ali kontinuelno sastaju ‘na kratko', kampujući negde u divljini u toku sledećih dvadesetak godina. Priča umnogome deluje realistično i koristi opise, metafore i dijaloge da analizira akcije, misli, emocije i motivaciju dvojice protagonista.

             "Pučini za početnike" (Puccini for Beginners, 2006), romantična komedija o dvema ženama koje su u medjusobnoj ljubavnoj vezi, ali i u istovremenoj vezi s jednim muškarcem.

             Na kraju da pomenem naslove još nekih filmova sa biseksualnom tematikom: "Goldfinger" (1964), "Women in Love" (1969), "Cabaret" (1972), "Midnight Express" (1974), "The Rocky Horror Picture Show" (1975), "Hair" (1979),  "The Hunger" (1983), "The Color Purple" (1985), "Less Than Zero" (1987), "Go Fish" (1994), "Chasing Amy" (1997), "Y tu mamá también" (2001), "The Dreamers" (2003), "Kinsey" (2004), "Alexander" (2004), "Rent"(2005), "Bi the Way" (2007), "Love Songs" (2007)  i drugi, s tim što filmova sa ovom problematikom u poslednje vreme ima sve više i više.

            U Rusiji je2004. godine napravljena filmska komedija-melodrama"You I Love" (Я люблю тебя), u režiji Olge Stolpovskaje i Dmitrija Troickog. Kažu da je to prvi ruski film sa eksplicitnom temom homoseksualnosti/biseksualnosti.

            Biseksualni likovi pojavljuju se u poznatim američkim televizijskim serijama "Vil i Grejs" (Will & Grace) i "Sva moja deca" (All My Children), koje se prikazuju već više dekada. "A Shot At Love With Tila Tequila" (2007), je biseksualni ‘reality show', sa 16 heteroseksualnih muškaraca i 16 lezbejki.

             U Vel. Britaniji, BBC je imao zapaženu mini seriju "Portret jednog braka" (Portrait of a Marriage),  o pedesetogodišnjem braku diplomate Harolda Nikolsona i spisateljice Vite Sakervil-Vest; oboje su bili otvoreni biseksualci, a najpoznatija ljubavnica gospodje Vite  bila je spisateljica Virdžinija Vulf. Takodje, bio je zapažen film "Bob i Rouz" (Bob and Rose), o homoseksualcu koji se ludo zaljubljuje u heteroseksualnu ženu. Serija "Torchwood" ima za likove i biseksualce (odnosno omniseksualce).

            3. Milan Kundera je negde zapisao: "U svim velikim, pravim romanima, ličnosti su biseksualne". Mada  biseksualnih situacija ima u mnogim književnim delima, najčešće su se one videle kao deo heteroseksualne ili homoseksualne orijentacije.

            Američka spisateljica Iva Kantarela (Eva Cantarella), u svojoj knjizi "Biseksualnost u Starom svetu" (Bisexuality in the Ancient World, 1992), iznosi da je  biseksualnost prepoznavana i kod starih Grka i Rimljana, kako kod muškaraca tako i kod žena. Primere (mešane heteroseksualne i homoseksualne) za to daju dela Homera i Pindara kod Grka, odnosno Plutarha, Cicerona i Katula kod Rimljana. Ipak, smatra se da je biseksualnost bila češća pojava kod žena. U Petronijusovom Satirikonu  "Satyricon" ima, mada nedovoljno jasnih, nagoveštaja o biseksualnosti kod žena. S druge strane, život i delo pesnikinje Sapfo je primer za sebe. Ona je pisala ljubavne stihove upućene drugim ženama, ali istovremeno i muškarcima, te svako vezivanje Sapfo isključivo za lezbejstvo smatra se pogrešnim, jer ona nije krila da su je muškarci, takodje, seksualno privlačili, niti je osporavala vrednost heteroseksualnog braka.

            I u staroj literaturi Dalekog Istoka (Kina, Japan) ima primera supruga koje se ljute, ili su ljubomorne, na svoje muževe što spavaju sa - mladićima.

            Mnogi su spremni da ukažu da je veliki Šekspir (Shakespeare) bivao seksualno involviran i sa ženama i sa muškarcima. Tako se tvrdi da su raniji Šekspirovi soneti (naročito oni numerisani pod 20 i 42) bili ljubavni stihovi upućeni nekom lepom mladiću.

            Slično Šekspiru, Kristofer Marlou (Christopher Marlowe), za koga se kaže da  je bio "dramaturg, jeretik, biseksualac i špijun", a ubijen je u kafanskoj tuči u 29. godini, slavi erotsku lepotu oba pola u svojoj poemi "Hero i Leander". Takodje, u svom komadu "Edvard II", prikazuje kralja koji je oženjen i ima jedno dete, ali je istovremeno zaljubljen u drugog muškarca.

            Lillian Faderman u knjizi "Surpassing the Love of Men" (1981) ukazuje na primere polimorfne seksualnosti žena took 16. i 17. veka. Spisateljica Madam Lafajet (Madame de La Fayette), koja je bila ljubavnica pisca Rošfukoa (La Rochefoucauld), imala je strasne seksualne veze sa drugim (udatim) ženama. Ovde treba pomenuti još književnice Madam de Sevinje (Madame de Sévigné) i Koletu (Colette), kao i famoznog biseksualca Makriza de Sada (Marquis de Sade), po kome je iskovan termin "sadizam". Teofil Gotje (Théophile Gautier), koga je pesnik Šarl Bodler (Charles Baudelaire) smatrao učiteljem i kome je posvetio svoju najčuveniju zbirku pesma "Cveće zla", u knjizi "Gospodjica de Mopen" (Mademoiselle de Maupin) eksplicitno je prikazao biseksualku. Nežan pesnik Pol Verlen (Paul Verlain) bio je prilično violentan u svojim istovremenim heteroseksualnim (bio je oženjen, otac deteta) i homoseksualnim vezama. U novije vreme, u Francuskoj je pisac i filozof Simona de Bovuar (de Beauvoir), životna saputnica filozofa Ž. P. Sartra (Sartre),  bila najpoznatija biseksualka.

             Romantičarski pesnik Lord Bajron (Byron) se smatra eminentnom figurom u istoriji biseksualnosti. Imao je brojne ljubavne veze sa ženama i muškarcima. Njegov homoeroticizam se naročito oseća u delima "Don Žuan" i "Čajld Harold".  Medjutim, kao što je poznato, hipokritsko britansko društvo ga je na odredjeni način kažnjavalo zbog toga, te je morao da beži u izgnantstvo, gde je i umro.

              U SAD za biseksualce važe njihovi najčuveniji pesnici Volt Vitman (Walt Whitman), iz serije "Calamus", i Emili Dikinson (Emily Dickinson), čiji stihovi najčešće daju neodredjenu seksualnost. Da pomenem još da Gor Vidal, autor "The City and the Pillar (1948), tvrdi da je biseksualnost "najprirodnije čovekovo stanje" (Bisexuality as the most natural human state). Crnački pisac Džejms Boldvin (James Baldwin), u knjizi "Djovanijeva soba" (Giovanni's Room,1956), daje prikaz biseksualnosti kao jedne faze u životu protagoniste, koja ga čini veoma nestabilnom ličnošću i vodi u porodičnu nesreću. Norman Majler je u svojoj knjizi "Ancient Evenings" (1983) iznosio da su Egipćani, za vreme vladavine faraona, pretežno bili biseksualci.

            Najkontraverzniji slučaj u Vel. Britaniji jeste svakako Oskar Vajld (Oscar Wilde), poznati pisac i esteta, koji je bio oženjen i otac dva sina, ali je imao ljubavne veze sa mladićima, zbog čega je bio, kao niko pre njega (iako je britansko društvo poznato po naglašenoj homoseksualnosti), bio osudjen zbog homoseksualnosti. Vajldova "Slika Dorijana Greja" (The Picture of Dorian Gray) je jedna od najperverznijih knjiga napisanih do sada, u kojoj su želja i požuda prisutne u odnosima ličnosti, bez obzira na njihov biološki pol. Da pomenem još slučaj E. M. Forstera i njegove knjige "Moris" (Maurice, 1914), u kojoj imamo biseksulane protagoniste. Zapažen je i roman sa biseksualnom tematikom iz prve polovine XX veka "Bunar samoće" (The Well of Loneliness) spisateljice Redklif Hol (Radclyffe Hall). Medjutim, najpoznatija britanska spisateljica-biseksulka prošlog veka je svakako Virdžinija Vulf (Virginia Woolf). Njen "Orlando" (1928) važi za jedan od najtipičnijih primera biseksualnosti u britanskoj literature, a ima biseksualnih natuknica i u romanu "Gdja Dalovej". D. H. Lorens (Lawrence) je dao primer biseksualnosti u knjizi "Zaljubljene žene" (Women in Love).

             4. Na Internetu ima više listi "Poznatih biseksualaca i biseksualki", pa ja dajem jednu od njih, koja svakako nije definitivna:

                  Pisci, pesnici, filozofi: Djakomo Kazanova (Giacomo Casanova, 1725-1798), Lord G. Bajron (Byron, 1788-1824), Žorž Sand (George Sand, 1804-1876), Herman Melvil (Herman Melville, 1819-1881), Emili Dikinson (Emily Dickinson, 1830-1886), Artur Rembo (Arthur Rimbaud, 1854 - 1891), Oscar Vajld (Oscar Wilde, 1854-1900), Virdžinija Vulf (Virginia Woolf, 1882-1941), D. H. Lorens (D. H. Lawrence, 1885-1930), Katarina Mensfild (Katherine Mansfield, 1888-1923), Luj Aragon (Louis Aragon, 1897 - 1982), Marina Cvetaeva (1892-1941), Anais Nin (Anaïs Nin, 1903-1977), Margerita Jursenar (Marguerite Yourcenar, 1903-1987),Stivn Spender (Sir Stephen Spender, 1909-1995), Džeklin Suzan (Jacqueline Susann, 1918-1974), Patriša Hajsmit (Patricia Highsmith, 1921-1995), Jukio Mišima (Yukio Mishima, 1925-1970), Dafni di Morie (Daphne du Maurier, 1907-1987), Simona de Bovuar (Simone de Beauvoir, 1908-1986), Ajris Mardok (Iris Murdoch, 1919-1999), Suzan Sontag (Susan Sontag, 1933-2004), Džek Keruak (Jack Kerouac, 1922-1969), Fransoaza Sagan (Françoise Sagan, 1935-2004) i dr.

            Glumci/glumice: Sara Bernar (Sarah Bernhardt, 1844-1923), Marlena Ditrih (Marlene Dietrich, 1901-1992), Klerk Gejbl (Clark Gable, 1901-1960), Keri Grant (Cary Grant, 1904-1986), Džoan Kraford (Joan Crawford, 1905-1977), Greta Garbo (1905-1990), Lorens Olivje (Laurence Olivier, 1907-1989), Katarina Hepbern (Katharine Hepburn, 1907-2003), Deni Kej (Danny Kaye, 1913-1987), Bert Lankaster (Burt Lancaster, 1913-1994), Alek Ginis (Alec Guinness, 1914-2000), Montgomeri Klift (Montgomery Clift, 1920-1966), Marlon Brando (1924-2004), Toni Kertis (Tony Curtis, 1925-), Merilin Monro (Marilyn Monroe, 1926-1962), Džejms Din (James Dean, 1931-1955), Entoni Perkins (Anthony Perkins, 1932-1992), Sandra Bernard (Sandra Bernhard, 1955-), Rupert Everet (Rupert Everett, 1959-), Džoj Lorin Adams (Joey Lauren Adams, 1968- ), An Heč (Anne Heche, 1969-), Iva Langoria (Eva Langoria, 1975-), Andželina Džoli (Angelina Jolie, 1975- ) i drugi.

            Muzičari, pevačice, igračice: Isadora Dankan (Isadora Duncan, 1887-1927), Kol Porter (Cole Porter, 1891-1964), Edita Pjaf (Édith Piaf, 1915-1963), Lionard Bernstin (Leonard Bernstein, 1918-1990), Dasti Springfild (Dusty Springfield, 1939-1999), Džoan Baez (Joan Baez, 1941- ), Dženis Džoplin (Janis Joplin, 1943-1970), Fredi Merkjuri (Freddie Mercury, 1946-1991), Dejvid Bouvi (David Bowie, 1947- ), Madona (Madonna, 1958-), Riki Martin (Ricky Martin, 1971-), Kristina Agilera (Christina Aguilera,1980-), Britni Spirs (Britney Spears, 1981-) i drugi.

            Ostali: Alister Krouli (Aleister Crowley, 1875-1947), okultista; Eleonor Roosewelt (Eleanor Roosevelt, 1884-1962), supruga američkog predsednika Franklina D. Ruzvelta, Alfred Kinsi (Alfred Kinsey, 1894-1956), biolog i seksolog; Margareta Mid (Margaret Mead, 1901-1978), antropolog; Frida Kalo (Frida Kahlo, 1907-1954), slikarka; Semi Dejvis (Sammy Davis, Jr., 1925-1990), zabavljač; Kejt Milet (Kate Millett, 1934-), feministkinja; Kalvin Klein (Calvin Klein, 1942-), modni dizajner; Bili Džin King (Billie Jean King, 1943- ), teniserka; Grejs Džons (Grace Jones, 1948-), manekenka; Jorg Hajder (Jörg Haider, 1950-2008), političar i drugi.

            Evo nekoliko trivijalnosti:

            - Američka književnica Rita Ma Braun (Rita Mae Brown) je izjavila: "Virdžinija Vulf je rekla da bi pisci morali biti dvospolni. Ja idem korak dalje. Morate biti biseksualac"

             - Poznati italijanski lekar (i bivši ministar zdravstva) Umberto Veronesi jednom je izjavio "kako je čovjekova budućnost biti biseksualac". U intervjuima za listove "Corriere della Sera"  i "Reformista" rekao je: "Evolucijom prema jedinstvenom modelu žene i muškarci postaju sličniji. Muškarac se više ne treba boriti za preživljavanje i proizvodi manje hormona, a žena koja ima nove dužnosti proizvodi manje estrogena i organi za reprodukciju atrofiraju. Seks više nije čin za reprodukciju. Dakle više neće biti tako važno sprovodimo li seks s partnerom drugog ili istog pola. Seks će ostati činom ljubavi". On je, dakle, uveren kako je to "pozitivna cena koja se plaća prirodnoj evoluciji", ma šta to moglo da znači, he, he, he...

             - Gari Keri (Gary Carey), biograf glumca Marlona Branda, zabeležio je Marlonovu izjavu: "Kao i veliki broj muškaraca, ja sam, takodje, imao homoseksualnih iskustava, i toga se ne stidim"

Atačmenti



Komentari (166)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dunja73 dunja73 22:03 31.03.2009

Re: 3

Dobar primer.
Pa o tome i govori ovaj blog - da postoje TAKVI LJUDI, i da ih treba uvažavati.
Rekao sam već gore da je Frojdova teorija o biseksualnosti "kao jednoj (ranijoj)

Cek ,cek ne kazem ja da ne treba uvazavati , samo
biti na istom mestu u isto vreme biseksualac i sa zenom i sa muskarcem
to je "POLI"
antonacci tvrdi da se na ovo ne moze uticati vaspitanjem ..
ja i ne govorim o nekom ko se "zeza" pa proba ovo ili ono , ne
vec o necijem stilu zivota i stilu zivota mnooogih..
ne vidim svrhu toga , ne vidim buducnost
cemu??

man ray loves me man ray loves me 22:07 31.03.2009

Re: 3

ne razumem tvoj komentar. zasto bi neciji lifestyle zavisio od onoga sto ti vidis ili ne vidis? ti si odgovorna za svoj lifestyle i sredjujes ga tako da tebi ima smisla, drugi rade to isto.

edit:

angie01 angie01 22:14 31.03.2009

Re: 3

ne vidim svrhu toga , ne vidim buducnost
cemu??


????
dunja73 dunja73 22:27 31.03.2009

Re: 3

ti si odgovorna za svoj lifestyle i sredjujes ga tako da tebi ima smisla, drugi rade to isto.

pusti ti tu pricu
to je i danas u Nemackoj kljucno pitanje homoseksualne zajednice upuceno katolicima
kad se ovi protive usvajanju dece
"kako mi vas ugrozavamo"
mi svoj pos´o vi svoj
da, tacno tako ..
samo sto smo SVI mi odgovorni za "sutra" i mi , i vi , i oni i ona i ono ...itd...
mis..im , oni sto gledaju na malo duze staze ,a ne samo do ispred nosa...



man ray loves me man ray loves me 22:36 31.03.2009

Re: 3

uvazavanje svih je gledanje na najduze staze, a ne ispred nosa, ako mene pitas.
sta hoces da kazes - kako tacno homoseksualci kvare to 'bolje sutra' i u cemu se sastoji 'plan na duge staze'?
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:37 31.03.2009

Re: 3

dunja
ne vidim svrhu toga , ne vidim buducnost
cemu??


Svrhu čega? Seksa svakog sa svakim?
Svrha je valjda - zadovoljstvo.
Hedonizam.
A sve valjda u potrazi za - sopstvenim identitetom, he, he,he...
angie01 angie01 22:39 31.03.2009

Re: 3

oni sto gledaju na malo duze staze ,a ne samo do ispred nosa...


pa ovde se radi u gledanju u tudje gace i to preko bashte i kao i sve drugo shto se iz te pozicije posmatra i komentarishe- nije pristojno!

a sve ove kategorije su postojale kroz ljudsku istoriju, ako cemo o dugim stazama i bice ih dok bude sveta i veka i kako su se saznanja i civilizacije pomerale , tako je vreme i za svest.
dunja73 dunja73 22:43 31.03.2009

Re: 3

sta hoces da kazes - kako tacno homoseksualci kvare to 'bolje sutra' i u cemu se sastoji 'plan na duge staze'?

ne , sorry , ubacujes mi svoje reci ...
cak homoseksualci nisu tema
vec biseksualci u poli odnosu
ovde silazim ..
man ray loves me man ray loves me 22:49 31.03.2009

Re: 3

pazi da ne zaboravis prtljag.
dunja73 dunja73 22:57 31.03.2009

Re: 3

pazi da ne zaboravis prtljag.
*novo

pazi ti tako " free" kad posaljes cerku kod drugarice na spavanje jednog dana sa 12 god..
pa kad te priupita da joj objasnis zasto drugaricin tata pipka i mamu i nekog ciku dok gledaju tv ..
i jos ti zameri kako si "primitivan" i pozeli da je i vas "vise" ...
natasavb natasavb 22:58 31.03.2009

Re: 3

@dunja73
pusti ti tu pricu
to je i danas u Nemackoj kljucno pitanje homoseksualne zajednice upuceno katolicima
kad se ovi protive usvajanju dece
"kako mi vas ugrozavamo"
mi svoj pos´o vi svoj
da, tacno tako ..
samo sto smo SVI mi odgovorni za "sutra" i mi , i vi , i oni i ona i ono ...itd...
mis..im , oni sto gledaju na malo duze staze ,a ne samo do ispred nosa...

a zasto bi bilo lose da homoseksualni par odgaja dete?
ima heteroseksualnih parova koji to nisu u stanju da rade kako treba , pa im niko to pravo ne uskracuje.
vecina ih kao argument poteze to da je to los model za dete i da ce i ono onda verovatno biti homoseksualno, sto uopste nema logike. vecina homoseksualaca su deca heteroseksualnih roditelja.
vlado, odlican post , kao i uvek :)
aquariusoptimist aquariusoptimist 23:01 31.03.2009

Re: 3

dunja73
pazi da ne zaboravis prtljag.*novo pazi ti tako " free" kad posaljes cerku kod drugarice na spavanje jednog dana sa 12 god..pa kad te priupita da joj objasnis zasto drugaricin tata pipka i mamu i nekog ciku dok gledaju tv ..i jos ti zameri kako si "primitivan" i pozeli da je i vas "vise" ...


Cerka i drugarica ce valjda da spavaju u odvojenoj sobi od mame i tate i cike?
man ray loves me man ray loves me 23:03 31.03.2009

Re: 3

" free"
i resent this.
dunja73 dunja73 23:14 31.03.2009

Re: 3

i resent this.

ne moras mi slati natrag
ja zivim sa okruzenjem koje je vecinski "free"
i obooozavam svoj "prtljag" sa Balkana , veruj mi
ja sam ti "retro" pobornik....
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:15 31.03.2009

Re: 3

Slažem se sa pitanjem.
natasavb
a zasto bi bilo lose da homoseksualni par odgaja dete?
ima heteroseksualnih parova koji to nisu u stanju da rade kako treba , pa im niko to pravo ne uskracuje.
vecina ih kao argument poteze to da je to los model za dete i da ce i ono onda verovatno biti homoseksualno, sto uopste nema logike. vecina homoseksualaca su deca heteroseksualnih roditelja


Nema logike.
Naravno, u pitanju su (još uvek) - predrasude. Uostalom, društva koja imaju pozitivan stav prema zahtevu homoseksualaca da usvajaju decu nisu zaostalija (pa ni dekadentnija) od nas i ostalih tvrdokornih naroda.
vlado, odlican post , kao i uvek :)

Hvala.
aquariusoptimist aquariusoptimist 23:20 31.03.2009

Re: 3

i obooozavam svoj "prtljag" sa Balkana , veruj mi


Veoma uocljivo.
man ray loves me man ray loves me 23:21 31.03.2009

Re: 3

ne moras mi slati natrag
resent = to feel or express annoyance or ill will at <i resent the implication> (ri-zent)
upotrebljava se kad te neko uvredi a ti zelis da mu kazes da odbacujes njegovu uvredu.
aquariusoptimist aquariusoptimist 23:26 31.03.2009

Re: 3

man ray loves me
ne moras mi slati natragresent = to feel or express annoyance or ill will at (ri-zent)upotrebljava se kad te neko uvredi a ti zelis da mu kazes da odbacujes njegovu uvredu.


Pa htedoh da ti kazem da ne govoris engleski, Dunja mi je jednom odgovorila da ne govori engleski.
Ili je izbegla odgovor odgovorivsi mi da ne govori engleski.
man ray loves me man ray loves me 23:31 31.03.2009

Re: 3

ja se izvinjavam - to je bio odgovor na 'free'.
dunja73 dunja73 23:38 31.03.2009

Re: 3

resent = to feel or express annoyance or ill will at <i resent the implication> (ri-zent)

ich sendete dieses zurück.

kako bi to na nas preveo ( tiga na ..

pisi ti slobodno engleski , kontam ja sve nemas problem
mada bi mi bilo draze da pises na srpskom
no , ako ti bolje ide ...
a i vise si "cool"
dunja73 dunja73 00:05 01.04.2009

Re: 3

Slažem se sa pitanjem. Nema logike.
Naravno, u pitanju su (još uvek) - predrasude. Uostalom, društva koja imaju pozitivan stav prema zahtevu homoseksualaca da usvajaju decu nisu zaostalija (pa ni dekadentnija) od nas i ostalih tvrdokornih naroda.


pazi sad ovo "drustva koja imaju pozitivan stav...itd..
a postoji li "deciji lobi" u tim drustvima?
I od pre koliko godina su ovi zakoni ? ..Od skora ..POLAKO , PUSTIMO VREMENU da pokaze svoje..

da se razumemo , dete na USVAJANJE nije uopste lako i jednostavno dobiti , bili vi hetero ili homo
procedura je svima poznata ...jako tezak proces , uopste svuda u Evropi ..
samo evo kratko iz Wiki u cemu je razlika izmedju Nemacke i drugih zemalja...

Usvajanje dece od strane istopolnih parova je moguće u Andori, Belgiji, Ujedinjenom Kraljevstvu, Holandiji, Islandu, Norveškoj, Švedskoj, Južnoj Africi, Španiji i nekim delovima Kanade.

U Danskoj i Nemačkoj dozvoljeno je usvajanje deteta partnera, odnosno partnerke, što znači da jedan od partnera u muškom paru, odnosno jedna od partnerki u ženskom paru u građanskoj zajednici može da usvoji biološko (nekada i usvojeno) dete svog partnera, odnosno partnerke. U Irskoj i nekim drugim državama moguće je usvajanje dece od strane pojedinaca i pojedinki, bez obzira na njihovu seksualnu orijentaciju ili bračni status.
dunja73 dunja73 14:38 01.04.2009

Re: 3

pa ovde se radi u gledanju u tudje gace i to preko bashte i kao i sve drugo shto se iz te pozicije posmatra i komentarishe- nije pristojno!


Nikako se ne radi o gledanju "preko baste"
a da se radi o gledanju u tudje gace , radi se ..
Stavi sebe u situaciju , odes sa frajerom u krevet i on ti ujutru kaze
da ima kuci decka , ili da se dva dana pre tebe seksao sa deckom ...

Naravno da moras imati visoke "free" kriterijume da sve akceptiras i podvedes pod "ja , und ? i egal" ( da, i ? i svejedno)
a sve ove kategorije su postojale kroz ljudsku istoriju

bile da i bice uvek , samo sto je danas granica transparentna ..

G r o f G r o f 21:46 31.03.2009

ja sam biseksualac

Volim da tucam žene i kamenje.
Čemu tucanje žena pojma nemam.
hahahaha..
angie01 angie01 22:15 31.03.2009

Re: ja sam biseksualac

G r o f
Volim da tucam žene i kamenje.Čemu tucanje žena pojma nemam.hahahaha..


pa zar nisi rekao da volish- eto chemu!:)))
G r o f G r o f 22:37 31.03.2009

Re: ja sam biseksualac

Ubi me jednostavnost odgovora.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:42 31.03.2009

Re: ja sam biseksualac

grof
Volim da tucam žene i kamenje.

Svaki posao je težak, pa i ova dva navedena.
Ovaj prvi je lakši ako postoji - ljubav. Tako su nas učili u školi. Bez ljubavi - sve je teško.

A ovaj drugi posao...
On the second thought - nisam znao da grofovi tucaju kamenje. Prošlo je vreme staljinizma.

Grofe, slažem se da smo svi mi - biseksualci, odnosno omniseksualci!
angie01 angie01 22:42 31.03.2009

Re: ja sam biseksualac

Ubi me jednostavnost odgovora.




mimi09 mimi09 23:06 31.03.2009

Re: ja sam biseksualac

Kad smo kod ljubavi i jednostavnih odgovora, najbolje objasnila Margaret Jursenar, (izostala iz nabrajanja, a zasluzila svakako i zbog lika, i zbog dela)
Les yeux ouverts, [entretiens avec Matthieu Galley] / Marguerite Yourcenar
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:26 31.03.2009

Re: ja sam biseksualac

mimi
Margaret Jursenar, (izostala iz nabrajanja, a zasluzila svakako i zbog lika, i zbog dela)

Hm.
Nije izostala iz nabrajanja.
Nisam je zaboravio, jer je lično veoma rado čitam. Evo početka liste:
Pisci, pesnici, filozofi: Djakomo Kazanova (Giacomo Casanova, 1725-1798), Lord G. Bajron (Byron, 1788-1824), Žorž Sand (George Sand, 1804-1876), Herman Melvil (Herman Melville, 1819-1881), Emili Dikinson (Emily Dickinson, 1830-1886), Artur Rembo (Arthur Rimbaud, 1854 - 1891), Oscar Vajld (Oscar Wilde, 1854-1900), Virdžinija Vulf (Virginia Woolf, 1882-1941), D. H. Lorens (D. H. Lawrence, 1885-1930), Katarina Mensfild (Katherine Mansfield, 1888-1923), Luj Aragon (Louis Aragon, 1897 - 1982), Marina Cvetaeva (1892-1941), Anais Nin (Anaïs Nin, 1903-1977), Margerita Jursenar (Marguerite Yourcenar, 1903-1987),S

mimi09 mimi09 23:36 31.03.2009

Re: ja sam biseksualac

Izvini, molim te, videla sam posle, ali mi bilo truba da brisem. Inace, i ja je bas rado citam.
alexlambros alexlambros 23:13 31.03.2009

how about pansexuality?

Kamo Vicky, Christina, Barcelona?

Kristina svojoj najboljoj prijateljici Viki i njenom muzu za vreme zajednickog rucka isprica kako je spavala sa bivsom zenom svog ljubavnika .... Sablaznuti Vikin muz pita je da li bi sebe nakon tog iskustva opisala kao bisexualku .... "Ne vidim zbog cega bih sebe uopste etiketirala", odgovara Kristina

suvise ozbiljno ljudi shvataju neke stvari, sex posebno ...

elem, fotka je dobra, pa zato preporuka ok, ajd, nije los ni text ....
Madonna je samu sebe opisala kao "gej muskarca zarobljenog u telu zene"

vladimir petrovic vladimir petrovic 23:30 31.03.2009

Re: how about pansexuality?

pansexuality

Pomenuo sam u tekstu da biseksualci ponekad sebe nazivaju omniseksualcima.
OMNISEKSUALNOST je - panseksualnost, zar ne?
alexlambros alexlambros 23:42 31.03.2009

Re: how about pansexuality?

OMNISEKSUALNOST je - panseksualnost, zar ne?


I guess
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:20 01.04.2009

Re: filmovi

Builderka, hvala na trejlerima
builderka builderka 00:02 02.04.2009

Re: filmovi

i drugi put
sybil sybil 00:18 01.04.2009

pricao nam je jedan poznanik, otvoreni gej

da je jako puno biseksualnih muskaraca, vecina njegovih ljubavnika su bili ozenjeni sa decom, sa njim su bili tajno.
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:16 01.04.2009

Re: pricao nam je jedan poznanik, otvoreni gej

sybil
...da je jako puno biseksualnih muskaraca

Verovatno je tačno i suprotno - da je jako puno biseksualnih žena.

Ima onih koji tvrde da biseksualke po prirodi lakše funkcionišu od biseksualaca...
bauer. bauer. 08:30 01.04.2009

Re: pricao nam je jedan poznanik, otvoreni gej

Verovatno je tačno i suprotno - da je jako puno biseksualnih žena.

I approve gay marriage, only... if both chicks are hot!
evro94 evro94 08:55 01.04.2009

od mene

Ja svoju biseksualnost nosim kao teret, osecam se kao neka vrsta seksualno podvojene licnosti, jer mi se seksualna orijentacija smenjuje i to tako da kada sam u hetero fazi ne mogu ni da pomislim na seks sa zenama i obrnuto, i prosto ne shvatam kako sam mogla biti u prethodnoj fazi. Vec dugo sam u vezi sa devojkom ali poslednjih nekoliko nedelja mastam o seksu sa muskarcem i ne nalazim nista zanimljivo na njoj, nekako seks sa njom sad dozivljavam kao strejt seks a u sustini me uvek privlaci ''onaj drugi seks'' . Zajebano,da...

ps. tako da meni nikada nisu sanse udvostucene
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:44 01.04.2009

Re: od mene

Evro94
Ja svoju biseksualnost nosim kao teret

tako da meni nikada nisu sanse udvostucene

Hm. Loš bioritam?
Ja mislim da svi, manje ili više, imaju povremeno osećaj zamora od situacije u kojoj se nadju, bilo koje vrste da je veza.
Da pomenem Margeritu Jursenar, koja je sa svojom Amerikankom dugo, vrlo dugo živela, a ta veza je bila prilično turbulentna. Burne bivaju i veze heteroseksualaca, možda još češće!
Glavu gore. Vremenom se sve rešava...
Da li su šanse udvostručene ili nisu, zavisi od nas samih, jer ima ljudi koji slabo koriste svoje šanse, bilo kakve da su....
Hvala na javljanju.
mimi09 mimi09 22:37 01.04.2009

Re: od mene

Bas mi je drago što spominjes Jursenarku, u knjizi "Širom otvorenih očiju" priča o svim svojim vezama i ljubavima. Sa Amerikankom je prvo bila strast, pa zajednički rad - Amerikanka je prevodila njene knjige - a na kraju samo
sažaljenje, prijateljstvo i negovanje prijateljice bolesne od raka. Posle smrti Amerikanke, Margerita je volela momka homoseksualca puno mlađeg od sebe.
bocvena bocvena 10:37 01.04.2009

seksualnost

Izgleda da blogeri od silnog pisanja o seksu zapostaviše praksu.
Na jednom ponosni gejevi, na drugom pršti testosteron, a sad ti Vladimire još mutiš vodu sa biseksualcima.
Evo, ja se kao heteroseksualna žena, Srpkinja, majka dvoje dece, uopšte ne osećam ugrožena jedino kad je moj seksualni izbor u pitanju. U svim ostalim sferama se osećam kao Jozef K.
Otuda potpuno razumem seksualne manjine u borbi za ravnopravnost. Žao mi je što heteroseksualni muškarci to osećaju kao atak na njihov izbor. Počinje da me nervira taj heteroseksualni zahtev da se "drugačiji" ne tuku, ali po mogućstvu da žive "u podrumu". (Po potrebi "drugačiji" su i Romi, Hrvati, muslimani, crnci na privremenom radu u fudbalu...)
Neće homoseksualnost da istrebi Srbe, već onanija (posebno ona mentalna).

P.S. Kao i na onom postu o perverzijama, prepoznah i u ovom gomilu mojih ličnih favorita, i na filmu i u književnosti. Doktore, da li sam ja biseksualac? Možda bi mi se muž i obradovao.
Milan Novković Milan Novković 11:03 01.04.2009

Re: seksualnost

Izgleda da blogeri od silnog pisanja o seksu zapostaviše praksu

Praksa je neuredna danguba :) - probali smo jednom, neko nekoliko puta, videli da umemo i čemu dalje gubljenje vremena (ovo vuče korene iz jednog starog engleskog vica gde muž posle prve bračne noći kaže nešto tipa - Draga, nadam se da si zatrudnela, pošto ja ne želim ove glupe pokrete suviše često da ponavljam :)
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:18 01.04.2009

Re: seksualnost

Milan Novković
...starog engleskog vica gde muž posle prve bračne noći kaže nešto tipa - Draga, nadam se da si zatrudnela, pošto ja ne želim ove glupe pokrete suviše često da ponavljam :)

Ponekad me zasmeje taj engleski humor (češće nego, recimo, američki).
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:34 01.04.2009

Re: seksualnost

Bocvena
Izgleda da blogeri od silnog pisanja o seksu zapostaviše praksu.
Na jednom ponosni gejevi, na drugom pršti testosteron, a sad ti Vladimire još mutiš vodu sa biseksualcima.

Seks, seks pa opet seks - mada samo na rečima, he, he, he... Prirodno je to... linija manjeg otpora, jer, priznali mi to ili ne, i seks je - rad. A Novković lepo navede primer rano premorenog Engleza...
U svim ostalim sferama se osećam kao Jozef K.

Nemoj da se osećaš kao Jozefa K. (namerno dodajem ovo a, dodje mu kao Josip i Josipa), jer nema ko da te proslavi kao heroinu. S druge strane, svi mi pomalo naličimo tom Kafkinom junaku.
Kao i na onom postu o perverzijama, prepoznah i u ovom gomilu ličnih favorita, i na filmi i u književnosti. Doktore, da li sam ja biseksualac?

Ovo mi se posebno dojmilo, što kažu Hrvati.
Meni ne bi palo na pamet da se akam sa biseksualnošću, kao nekakvim trećim putem, da nisam primetio (ja koji sam u duši prilično "knjiški crv" da ima dobrih knjiga, a i filmova, na temu biseksualnosti. To me je, naravno, motivisalo da sednem i napišem ovaj post, a nikako da bih, iz čista mira, branio pravo biseksualcima da - postoje. To se podrazumeva. Neka je njima - alal! Svako neka živi kako mu odgovara i neka zadovoljstva traži tamo gde može (uz onu večitu ogradu - da to drugome ne smeta). Šta je prirodno a šta nije umnogome je determinisano predrasudama, a predrasude treba - izbegavati, koliko se može.
Hvala.
vishnja92 vishnja92 11:51 01.04.2009

Re: seksualnost

Praksa je neuredna danguba :)

:))))))))))
komentar meseca :)
bocvena bocvena 11:59 01.04.2009

Re: seksualnost

Fascinira me tvoja studioznost, čak i u komentarima.
Tvoj stav je sasvim ispravan i moje reči nisu bile upućene tebi. Više je iznošenje mišljenja o aktuelnoj temi koja se pretvara u Votergejt.
A reših to da uradim ovde, jer je tu najmanje ostrašćenih komentatora.
nsarski nsarski 01:17 02.04.2009

Biseksualnost, cemu?

Cemu?

Pa, na primer, ako si biseksualac, i vodis ljubav sa nekim, nije problem ako ti jos neka osoba (proizvoljnog pola) upadne u krevet. Anything goes.

Ako si biseksualac - u smislu "bi, al' ne moze'" , to moze biti posledica medicinskih okolnosti, a moze da bude da tvoj libido nema objekta. Try goats.

Ako si biseksualac u smislu da nemas pojma kjojeg si pola - probaj da udjes i u jedan i u drugi WC, pa iz kojeg te izbace, tog pola nisi.

Kao biseksualac imas prednost - mozes da se zaljubis u dvojajne blizance (jedan dvojajan, drugi cur'ca) - to ne moze svako.

Najzad, ako si biseksualac, nemoj da ocekujes posebne povlastice kao ugrozena manjina. Medju biseksualcima ima podjednako mnogo budala i drkadzija kao i medju homoseksualcima, heteroseksualcima, metroseksualcima, egzistencijalistima i sahistima. Nisi nista specijalno u tom smislu. Osim ako nisi Italijanski postar - onda ti je sve oprosteno.

vladimir petrovic vladimir petrovic 06:53 02.04.2009

Re: Biseksualnost, cemu?

No comment (nemam šta da kažem) oko ovoga:
Nsarski
Anything goes
Try goats.

Ostaviću na miru i italijanskog poštara. Neka odgovori neki italijanista.

Osim ako nisi Italijanski postar - onda ti je sve oprosteno.

Ali mi je zasmetala (uslovno rečeno) pakost oko - šahista. Pa zar misliš da medju njima ima više stvarno uvrnutih nego drugde? Tell me about it. (ipak, pretpostavljam da dobro igraš šah!)

A najviše me je nasmejalo ovo
Ako si biseksualac u smislu da nemas pojma kjojeg si pola - probaj da udjes i u jedan i u drugi WC, pa iz kojeg te izbace, tog pola nisi.

Šta ako veselnika (Bi) zadrže u oba WC....To je san svakog od njih! Tako bar kažu.

Bilo kako bilo, čini mi se da ti priznaješ KOMPLIKOVANOST biseksualnog čoveka.
A kada se zna da, manje-više, svi pokušavamo da izbegnemo OBIČNE živote, možda se ne treba plašiti upadanja u komplikovane situacije, he, he, he...
nsarski nsarski 11:47 02.04.2009

Re: Biseksualnost, cemu?

Šta ako veselnika (Bi) zadrže u oba WC....

Ako ti se to desi, onda si kvantna osoba i za tebe vazi Hajzenbergov princip neodredjenosti - mozes da budes i ovde i tamo, i ne zna se tacno gde si (naravno, morao bi i brzo da trcis).
nsarski nsarski 11:50 02.04.2009

Re: Biseksualnost, cemu?

Ali mi je zasmetala (uslovno rečeno) pakost oko - šahista. Pa zar misliš da medju njima ima više stvarno uvrnutih nego drugde? Tell me about it. (ipak, pretpostavljam da dobro igraš šah!)

Ja sam rekao da u svim grupama ima podjednak broj budala. Sahiste sam naveo kao primer, a mogao sam da navedem bilo koga - pekar, lekar, apotekar, recimo. Sah ne igram.
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:01 02.04.2009

Re: Biseksualnost, cemu?

Nsarski
Sah ne igram

Mnogo propuštaš u životu.
Naime, ja smatram da iole obdaren čovek mora da nadje vremena i za - šah.
Bez šaha - ne valja, he, he, he...
niccolo niccolo 14:26 02.04.2009

Re: Biseksualnost, cemu?

vladimir
iole obdaren čovek

Koliko je to cm?
mirelarado mirelarado 16:02 02.04.2009

Re: Biseksualnost, cemu?

Ostaviću na miru i italijanskog poštara. Neka odgovori neki italijanista.


Италијански поштар не долази готово никад, зато се према њему, када се неким чудом укаже, ваља односити са крајњим поштовањем! Цео Нсарскијев коментар је за чисту 10 cum laude!

(италијански поштар у акцији - призор који се ретко виђа)

(италијански поштар - добитник Оскара)
nsarski nsarski 16:28 02.04.2009

Re: Biseksualnost, cemu?

mirelarado
Ostaviću na miru i italijanskog poštara. Neka odgovori neki italijanista. Италијански поштар не долази готово никад, зато се према њему, када се неким чудом укаже, ваља односити са крајњим поштовањем! Цео Нсарскијев коментар је за чисту 10 cum laude!(италијански поштар у акцији - призор који се ретко виђа)(италијански поштар - добитник Оскара)


Eto ko zna - zna! Italijanski postari zive u svom svetu.
ulven ulven 02:27 02.04.2009

I?

vidim drvece, gde je suma?

odlican pet za taksativnost, samo si zaboravio Ljubavne jade Sofije Malovrazic iliti Svaka zena ima djavola u sebi. Dobro, onda 4...

vladimir petrovic vladimir petrovic 07:01 02.04.2009

Re: I?

Ulven
samo si zaboravio Ljubavne jade Sofije Malovrazic iliti Svaka zena ima djavola u sebi.

Dobrodošla dopuna. Naslovi govore sami za sebe.
vidim drvece, gde je suma?

Hm. Imam utisak da smo, manje-više, svi u šumi, pa sam samo hteo (ponajčešće taksativno) da podsetim na neko drveće, he, he, he...
Thx.
topcat topcat 05:45 02.04.2009

Ma preporuka, naravno

štovanom Izidoru Petroviću.

Umjesto komentara, jedna priča:

Topcat u gay baru

Pa eto.
Nisam uvijek bila ne-friendly.
Nisam nikad bila ni pretjerano friendly.
Više onako...whatever.
Slučaj je htio da je nešto (pra)starog društva dolaskom na novi kontinent - "spoznalo sebe", a tolerantna skupina nadobudnih novopristiglih studenata, s idejom da upoznamo Ameriku, se nasla u posjeti. Upoznali smo novog dečka svog starog prijatelja, otišli smo na njihova najdraža mjesta, u lokale, klubove...u šali malo bockali na račun novousvojenih pokreta zglobom i guzovima...nešto manje komentirali činjenicu da naš vršnjak izgleda 10 godina stariji od nas!

Dakle, stoji Top u gay baru i smije se prizoru 2 odeblja muškarca, moda harley (dlake included), koja se ljubakaju i "tepaju si" na šanku. Ekipa se nesto razbježala, što po piće, što na neko đuskanje, wc...kud koji...i ja se nađem sama s nekim tipom.
Krene priča, šatro upucavanje, tko sam, šta sam, odakle...blabla...
Ne pokazujem zainteresiranost:
- ok...I'm here by accident, what's your story?
- actually...I'm bisexual
(Oho...pa ovo je nešto novo! )
- could you please explain how does it actually work?
Zaista me zanimalo.
Gejevi tvrde da su žene zarobljene u muškom tijelu, lezbijke tvrde da su zapravo muško (malo tko od njih je doduše krenuo promijeniti spol i ispraviti "grešku" ), ali što je ovo?

Ništa.
Evo, to sam dobila kao odgovor:
- Well, there's nothing to say...I had some girlfriends...I did it with a couple of man...

Nema "faze", sad ce s ovim...sad ce s onim...a ni filozofije.
Samo fizički rad s onim tko je trenutno bliži.

(daleko je praksa od ovih tvojih citata! )
vladimir petrovic vladimir petrovic 07:23 02.04.2009

Re: Ma preporuka, naravno

Topcat
could you please explain how does it actually work?

Pitanje koje je tip (ili tipkinja?) postavio je - ispravno.
Odgovor zna svako pojedinačno, ako ga uopšte ima.
daleko je praksa od ovih tvojih citata!

Citati su citati, a život je život.
Citati nekima daju nadu da je podjednako važan (ako ne i važniji) život koji se priželjkuje od onoga koji se stvarno i istinski živi u - dosadnoj svakodnevici.
Nema "faze", sad ce s ovim...sad ce s onim...a ni filozofije.
Samo fizički rad s onim tko je trenutno bliži.

Ako nema filozofije, onda je dosadno, he, he, he... Jer, filozofija bi trebalo da proističe iz onoga što živimo.
A ovo sa "fizičkim radom", to može biti i zamorno. Jesi li videla onaj vic koji je ispričao Milan Novković, o Englezu:
engleski vic gde muž posle prve bračne noći kaže nešto tipa - Draga, nadam se da si zatrudnela, pošto ja ne želim ove glupe pokrete suviše često da ponavljam :)


Sve u svemu - čudne su naravi ljudske
maksa83 maksa83 10:00 02.04.2009

Re: Ma preporuka, naravno

Topcat u gay baru

Ovo sam skoro slao negde - Jonathan Richman, sveCki megacar (na čiji koncert smo vodili prvo dete pre nego što se ispilio, drugo smo vodili na Nika Kejva):




Film koji po meni vrlo životno obrađuje te teme je Chasing Amy, i nezaboravna scena u kojoj Banki ukapira gde se nalaze.
bocvena bocvena 11:04 02.04.2009

Re: Ma preporuka, naravno

Volim Chasing Amy.
A sad malo muzike, da se osvežimo.

topcat topcat 15:05 02.04.2009

Re: Ma preporuka, naravno

Pitanje koje je tip (ili tipkinja?) postavio je - ispravno.

Pitanje sam postavila ja.
Rekoh...stvarno me zanimalo.
I bijah razocarana odgovorom.
mirelarado mirelarado 15:49 02.04.2009

Re: Ma preporuka, naravno

maksa83
Topcat u gay baruOvo sam skoro slao negde - Jonathan Richman, sveCki megacar (na čiji koncert smo vodili prvo dete pre nego što se ispilio, drugo smo vodili na Nika Kejva):
Film koji po meni vrlo životno obrađuje te teme je Chasing Amy, i nezaboravna scena u kojoj Banki ukapira gde se nalaze.


Да не заборавимо и барона Максимилијана у Фосовом Кабареу. Нисам успела да нађем ниједну сцену с њим, а ни кабаретску нумеру Two ladies, али ево мало Лајзе:
maksa83 maksa83 16:56 02.04.2009

Re: Ma preporuka, naravno

Kakva slučajnost, pre 5 dana sam posle hiljadu godina opet slušao Cabaret soundtrack.

Evo ga Two Ladies:

mirelarado mirelarado 17:42 02.04.2009

Re: Ma preporuka, naravno

maksa83
Kakva slučajnost, pre 5 dana sam posle hiljadu godina opet slušao Cabaret soundtrack.Evo ga Two Ladies:


:)) Нисам ни сумњала да ћеш ти пронаћи жељену нумеру.
Генијалан је и дијалог који о бисексуалцу Максимилијану воде Лајза и Мајкл Јорк:

Он: "Fuck Maximilian!"
Она: "That's what I do."
Он: "So do I!"



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana