Danas je Svetski dan osoba sa autizmom

natasavb RSS / 02.04.2009. u 08:34

424px-Autism.svg.png

Nekima svaki dan izgleda ovako :

http://www.youtube.com/watch?v=FDMMwG7RrFQ

 

Neki su uspeli da pronađu način da komuniciraju :

 

Devojčica koja komunicira pomoću računara.

 

Neki nas ostavljaju bez reči :

 

 

Nekima svet izgleda ovako.

 

Trebalo bi za sve  da bude ovako :

 

 Decak u majici na pruge je moj sin i on je dete sa autizmom.

 

Pomislimo danas na sve njih i ako možemo učinimo nešto da naši svetovi postanu bliži.

 

 

 

 



Komentari (84)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bocvena bocvena 08:55 02.04.2009

Mislim na vas i ljubim vas

Šta konkretno svako od nas može da učini? Da li postoji neki žiro račun, neko udruženje? Neka društvena akcija?
Moji heroji su uvek neki obični ljudi iz okruženja.
Jedna od njih si i ti.
I Aleksa.
natasavb natasavb 10:06 02.04.2009

Re: Mislim na vas i ljubim vas

Šta konkretno svako od nas može da učini?

Zvuci kao fraza, ali najveca pomoc je razumevanje.
Osobe sa autizmom cesto imaju senzorene smetnje koje nisu ni malo prijatne. Udaljeni glasovi im se cine jednako glasni, kao i ono sto im sagovornik govori, pa to moze da zvuci kao mesanje radio stanica. Nekad im sve izgleda kao da neko stalno pali i gasi svetlo. Dok je moj sin bio mladji mislim da je povremeno imao problem da prepozna granice svoga tela i da se osecao kao da se gubi. Nije lako ziveti u takvom svetu.
Sto se tice udruzenja, njima je svaka pomoc uvek dobro dosla. Kako materijalna, tako i volonteri.
Jednom prilikom sam u "Beogradskom udruzenju za pomoc osobama sa autizmom" upoznala devojku i mladica koji tu povremeno dolaze . Kad sam ih pitala otkud to, rekli su mi da njihovi vrsnjaci sa autizmom imaju potrebu za druzenjem i onu su tu jednostavano da se druze sa njima.
Evo neka od udruzenja :
Republicko udruzenje Srbije za pomoc osobama sa autizmom
Beogradsko udruzenje za pomoc osobama sa autizmom
VelikiMali
A evo i link za nase udruzenje, mada sajt jos nije gotov Novi dan.
vracarac92 vracarac92 14:32 02.04.2009

Re: Mislim na vas i ljubim vas

Zvuci kao fraza, ali najveca pomoc je razumevanje.

Tacno!!!
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 09:16 02.04.2009

....

....

natasavb natasavb 10:06 02.04.2009

Re: ....

bandina bandina 09:23 02.04.2009

Prvo...


...i mozda najvaznije sto mozemo da ucinimo je da se ponasamo prema njima neobaziruci se na njihovu bolest.Dakle sa postovanjem i razumevanjem.

natasavb natasavb 10:08 02.04.2009

Re: Prvo...

Hvala Bandina sto si procitala i sto razumes.
edi-va edi-va 09:31 02.04.2009

Moj prvi

susret sa autistichnim dechakom je bio davne 89. kada sam sa 16 godina boravila u Engleskoj, Cambridge. Porodica u kojoj sam bila smestena je povremeno pazila na tog dechaka, imao je 6 godina i umeo je prelepo da crta. Bio je miran, povuchen i nikada jedne rechi nije progovorio. Njegovi crtezi preko kojih se izrazavao su mi i dan danas u secanju.

Pozdrav tebi i Aleksi
natasavb natasavb 10:20 02.04.2009

Re: Moj prvi

Moje najvece bogatstvo je moj sin, uz kojeg svaki dan , pokusavajuci da gledam svet njegovim ocima, naucim nesto novo.
Za tebe slika jednog decaka sa autizmom.


Zove se Kevin Hosseini i ovo je naslikao kad je imao 10 godina.
Evo i link za jedan divan sajt Artism.
angie01 angie01 15:31 02.04.2009

Re: Moj prvi

Kevin Hosseini


koja fenomenalna slika!!!!
toliko slojeva u njoj, koje je kevin uspeo tako mali i da vidi i da prikaze!

Fascinantno!
j.bre j.bre 09:32 02.04.2009

...

natasavb natasavb 10:43 02.04.2009

Re: ...

Za Loleta
vishnja92 vishnja92 09:34 02.04.2009

nataso,


ne mogu da pogledam klipove zbog spore veze, ali sam (sa zakasnjenjem) procitala prethodni tekst.
rasplakala si me.
ivana23 ivana23 09:40 02.04.2009

Re: nataso,

natasavb natasavb 10:29 02.04.2009

Re: nataso,

rasplakala si me.

Zao mi je zbog toga ,jer sam htela da bude optimisticno. Mislim da je moj Aleksa sretan i zelim i verujem u to da ce tako i dalje da bude. Jedino sto me nekad cini nespokojnom je to sto nemaju svi razumevanja za osobe poput njega, ali se nadam da ce se uvek pored njega naci i neko poput vas koji ste ovde.
natasavb natasavb 10:34 02.04.2009

Re: nataso,

@Ivana

vladimir petrovic vladimir petrovic 11:11 02.04.2009

Re: nataso,


Zao mi je zbog toga ,jer sam htela da bude optimisticno. Mislim da je moj Aleksa sretan i zelim i verujem u to da ce tako i dalje da bude. Jedino sto me nekad cini nespokojnom je to sto nemaju svi razumevanja za osobe poput njega, ali se nadam da ce se uvek pored njega naci i neko poput vas koji ste ovde.

Podrška i puno razumevanje.
Ne obraćaj previše pažnje (iako je to teško, znam) na sporadično nerazumevanja drugih. Neki od tih koji nemaju razumevanja su glupi pa ne mogu da shvate, neki su bahati pa ne znaju da mere reči i postupke, neki su zli po prirodi (svesno ili nesvesno) i vole da vredjaju druge...

Neki utehu traže u Bogu, koji sve vidi.

Hugs!
natasavb natasavb 22:16 07.04.2009

Re: nataso,

sad vidim da sam i ovo preskocila.
hvala za razumevanje

Hugs!

i tebi, od nas :)
rapunzel rapunzel 09:44 02.04.2009

Aleksa

je , verovatno isti mama.

volim vas i ljubim
tvoja blogodrugarica iz Kluba plavuša
natasavb natasavb 10:37 02.04.2009

Re: Aleksa

Za Klub plavusa
cassiopeia cassiopeia 09:45 02.04.2009

...



Ako sam dobro zapamtila ova pesma mu je bila jedan od hitova meseca marta:)


Ljubac za Aleksu i tebe.




natasavb natasavb 10:41 02.04.2009

Re: ...

Ako sam dobro zapamtila ova pesma mu je bila jedan od hitova meseca marta:)

Jesi.
Sad rekoh gore Rapunzel da ne lici na mene, ali zato imamo isti muzicki ukus. A i ja kao i on volim da vrtim istu stvar po sto puta, pa nam je super.
Ovo je jucerasnji hit.
Ali mislim da ipak najvise voli klasiku.
rapunzel rapunzel 10:50 02.04.2009

Natašice

moja drugarica je magistrirala baš na lečenju dece klasičnom muzikom.
čuću se danas sa njom pa ti javim.
dali76 dali76 10:02 02.04.2009

.....

Uz malo reci I slika ostavila si svet bez reci; znam da imas hrabrosti boriti se da svet bude lepsi za sve one kojima su potrebne I reci I slike. Za sve do kojih se,naoko, tako tesko stize, al lako dolazi do njihovih srca.
U mislima uvek tu .
Dali
natasavb natasavb 19:47 02.04.2009

Re: .....

Snagu mi daju ljudi poput tebe .
angie01 angie01 10:17 02.04.2009

draga natasha,

razumevanje je kljuch-kao shto kazete.

na zalost u beogradu mnogi roditelji kriju svoju autistichnu decu i josh vishe ih guraju u tunel.

Moja draga prijateljica koja je nadasve dobar chovek i pozrvtvovana majka ima jedno dete sa nekim stepenom autizma-ne nam kako tachno glasi dijagnoza i njena cela porodica se to te mere posvetila i angazovala, da je dechak, posle silnih tretmana i specijalnih shkola- upisan u obichnu,...naravno, njegov sluchaj je omogucavao ovakav napredak-ali sigurno ne bez beskrajne ljubavi i angazovanja.

On je toliko sladak u svemu shto radi, da je omiljen svima nama i u shkoli-medju decom, gde ga, za divno chudo-svi shtite.

Ono shto je meni upalo u ochi-je to shto u svim stvarima lako vidi neku sushtinu, iako je za mnoge suvishe mali i nema dovoljno iskustva da bi bash tako razmishljao.

Sve vam najbolje zelim,

angie
natasavb natasavb 19:49 02.04.2009

Re: draga natasha,

Sve vam najbolje zelim,

Hvala Angie.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:25 02.04.2009

...

jedan od klipova koje volim...
nema direktne veze sa tvojom temom, ali ima sa razumevanjem.
zato i - when you look at me what do you see?

tek sada videh i prethodni post.
natasavb natasavb 07:34 03.04.2009

Re: ...

jedan od klipova koje volim...

Odlican je. Bilo bi dobro kad bi svakodnevno tako nesto gledali.
Unfuckable Unfuckable 10:47 02.04.2009

Pomoć ?

pa, za početak :
razumeti, poštovati, integrisati.
Više vredi od svih para
natasavb natasavb 11:12 02.04.2009

Re: Pomoć ?

pa, za početak :
razumeti, poštovati, integrisati.
Više vredi od svih para

Naravno.
Samo ne nalazi se uvek.
Jesenas sam imala jedan bas neprijatan dozivlja u parku, izazvan potpunim izostankom bilo kakvog pokusaja za razumevanjem.
Aleksa se jako ljuljao u parku, kao sto rade svi njegovi vrsnjaci. Prisao mu je otac koji je cuvao neko malo dete i videla sam da mu nesto govori. Kad sam prisla i pitala u cemu je problem, rekao mi je da mu je rekao da se ne ljulja jako jer moze njegovo dete da podleti pod ljuljasku !, a da se on pravi blesav i da ga ne razume. Rekla sam mu da se ne pravi blesav, vec ne razume jer ima autizam. Na to je zena koja je staja u blizini rekla : " Pa sta ce onda ovde u parku, za takve postoje specijalne ustanove . "
Mozes li samo zamisliti kako sam se osecala u tom trenutku. Ne zbog njenih reci, jer sam odavno naucila sebe, da takve osobe nisu vredne mog nerviranja, vec zbog pomisli, da ce moj Aleksa nailaziti u zivotu na takve, a mene nece biti uvek pored njega da ga zastitim.
mariopan mariopan 11:33 02.04.2009

Re: Pomoć ?

Gledala sam jedan prilog o deci sa autizmom na televiziji gde je jedna majka isto kao ti pricala kako je uspela da nadje nacin da komunicira sa svojim detetom. Dirnula me je tvoja prica iz vise razloga.

Moje usvojeno unuce ima problem disleksije.
To je dete moje snaje iz prethodnog braka. Sada ima 15 godina i ide u redovnu skolu, naravno sve vreme mu je potrebna pomoc i strpljenje cele okoline. Srecom oni zive u inostranstvu gde je ta pomoc bolje organizovana. Strucnjaci rade i sa decom i roditeljima pa je tako i moj sin sve to savladao i nasao najbolji nacin da mu pokaze ono sto ga najvise zanima a to je elektronika, kompjuteri.

Njegova majka je upocetku bila protiv toga da se tako malom detetu sve to pokazuje (mali je imao 6 godina kada su poceli da zive zajedno) tvrdila je da je to za njega tesko i previse.....ali ako dete pita kako nesto radi i sta je to njemu bi moj sin to pokazivao, koliko god puta da treba. Tako je sada to decak koji ni po cemu ne zaostaje u znanju o "vaznim stvarima" od svojih vrsnjaka, visi na internetu, ima devojcicu sa kojom se redovno vidja i dopisuje ako dodju ovde i slicno. On je jedno divno veliko dete i dalje, u njemu nema i trunke neke lose pomisli o bilo cemu i malo se brinemo kako ce tako dobar i naivan dalje kroz zivot.

Sve vreme on i dalje ima potrebu da mu se pomaze da zadrzi paznju na necemu, da ga opominjemo i sto puta da opere ruke recimo ili nesto tako obicno sto druga deca znaju vec sama i sa mnogo manje godina. Postigao je mnogo, njemu je jako tesko da razume neke stvari ali uz veliku paznju i strpljenje sve to moze da se savlada. Prosle zime sam je doputovao jer je zeleo da bude ovde. To pokazuje koliko je samostalan i slobodan , neustrasiv a to racunam u veliki napredak.

Znam da se ova bolest razlikuje od autizma ali zato razumem koliko su ti paznja i strpljenje potrebni da se postigne ovo sto sti oboje postigli. I sto cete postizati ubuduce.

Za mene ste heroji oboje .

Zelim vam sve najbolje ubuduce, sve ce to ljubav da pozlati
aquariusoptimist aquariusoptimist 12:01 02.04.2009

Re: Pomoć ?

Mozes li samo zamisliti kako sam se osecala u tom trenutku


Uzasno, verujem.

Ali budala imas svuda, ne vredi se nervirati.
Moji prijatelji imaju cerkicu sa Down sindromom, non stop dozivljavaju da se ljudi okrecu za njima na ulici, dobacuju, komentarisu, pilje, bulje u nju, plase je...

Sve najbolje zelim tebi i tvom detetu.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 12:24 02.04.2009

Re: Pomoć ?

" Pa sta ce onda ovde u parku, za takve postoje specijalne ustanove . "

eh, koliko roditelja videh a da im deca služe za pokazivanje i štatijaznamsvene.

dotična, što se obratila citiranim rečima govori o sebi ono što gledam i zgražavam se (bogme i reagujem...a oni se ljute) - a evo šta vidim: deca se mere, odmeravaju, uporedjuju....samo da tvoje ne zaostane negde, nekako i to.
u iste svrhe se pumpaju informacijama, čak ni informacija radi, već pokazivanja pameti 'ajde teti da pevaš, recituješ, kažeš, ljubiš, kaži hvala, kako se ono kaže, budi dobar, šta smo ono naučili' , lista je nepregledna.
takvi, jadni ljudi plaše svoju decu: 'evo ga mesec' (mesec inače jede decu), uparadjuju ih, vode na tenis i razne druge zavrzlame za proizvodnju super-nad-extra deteta koje

nema sjaja u očima

koje

se ne smeje glasno

koje

ne ume da kaže da mu je hladno
ili da se svuče ukoliko mu je vruće

koje

iako ume da komunicira
ne komunicira

koje

ostvaruje kontakt očima
samo da bi dobilo dozvolu

ti roditelji, koji nisu u stanju da s h v a t e da su oni ti koji bi trebalo da vode računa da im dete neko ne zvekne ljuljaškom u parku, ti perfektni roditelji i njihovi perfektni životi u kojima ta deca

ne žive - imaju svoju upotrebnu vrednost.
sa sve barkodom.

oni srećniji će otvorenog srca
koračati sa svojim detetom i uživati u otkrivanju 'tih malih niti' svakodnevno
oni će, čak i kad misle da ne mogu 'opisati rečima' ispuniti, ne samo svoje
već i srca mnogih drugih.

NNN NNN 16:51 02.04.2009

Re: Pomoć ?

" Pa sta ce onda ovde u parku, za takve postoje specijalne ustanove . "

Na žalost za takve kao što je ona koja je to rekla ne postoje ustanove. I mi moramo da živimo pored takvih ljudi koji slove za "normalne".
BFN
natasavb natasavb 20:04 02.04.2009

Re: Pomoć ?

Zelim vam sve najbolje ubuduce, sve ce to ljubav da pozlati

Hvala Mariopan
I pre ove tvoje price znala sam da si dobar covek, ona je to samo potvrdila.
Moja prijateljica ima sina sa disleksijom tako da znam o cemu pricas.Na zalost tu decu okolina cesto tretira kao lenje i nezainteresovane. Kad se otkrije u cemu je problem, pravilnim radom moze dosta da se pomogne.

Sto se tice racunara, Aleksa je jako puno naucio zahvaljujuci njemu.
Kad je bio mali kupili smo mu neki CD za racunar koji se zove "Azbukvar" , izdanje PGP-a. Ne znam da li to jos uvek ima da se kupi. Za svako slovo postoji 5 pojmova i za svaki od njih definicija. recimo : "Baka je mamina i tatina mama. Avion je prevozno sredstvo i leti na nebu. " Njemu je to dosta pomoglo. Naravno, ja sam se trudila da ga podstaknem da svaku tu naucenu definiciju iskoristi u adekvatnoj situaciji, jer inace to ne bi sluzilo nicemu.
Posle smo imali razne, CD bukvar, Malo seoce, Mucni glavom....
Takodje mu je mnogo pomogao neki engleski slikovni recnik , sa kojeg jos uvek uci uporedo srpski i engleski, s tim sto mu engleski bolje ide i vise ga zanima.
Malo sam oduzila, ali ovo pisem, jer ce mozda procitati neko ko je na pocetku i mozda mu pomogne.
jednatanja jednatanja 12:00 02.04.2009

Podrska

ovde na blogu, ili na bilo koji drugi nacin....

Za mene je stvarno super sto Aleksa ide u redovnu skolu, svaka cast!

Broj slucajeva autizma u Americi je u stalnom porastu, pogotovo kod muske dece i ne zna se zasto. Ako sam dobro zapamtila, 1 decak u 100 rodjenih ima autizam danas u Americi, verovatno ce zbog toga biti i vise donacija za istrazivanje ovog poremecaja. Vama svako dobro i pisi i dalje!
nimulid nimulid 13:46 02.04.2009

Re: Podrska


Svaka cast za Aleksu i najhrabriju mamu
natasavb natasavb 07:52 03.04.2009

Re: Podrska

@jednatanja
Mislim da je redovna skola najbolji podsticaj za svu decu. Aleksa je dosta napredovao kako je krenuo u skolu. Mislim da je to zbog atmosfere u skoli u kojoj ide, a najvise zbog vrsnjackog drustva.
Sada mnogo vise obraca paznju na svoje vrsnjake i zeli da ostvari kontakat sa njima. U skoli je poceo i da crta, valjda kad je video da i druga deca to rade, a pre toga bi uglavnom kad trazim nesto da nacrta, to napisao recima.
Eno dole sam stavila jedno njegovo remek delo . :))
Na zalost, jos uvek su retki slucajevi da deca sa autizmom ili nekom drugom ometenoscu idu u redovne skole. O tome sam nesto pisla i na proslom blogu, ali evo i ovde da ponovim. Zakon o obrazovanju, u kojem se jedan deo odnosi na inkluzivno obrazovanje je izgleda stigao do skupstine , ali se ne zna kada ce stici i na dnevni red. A deca rastu.....
Mnogo dece sa nekom vrstom ometenosti , negde sam procitala cak 90% , ostane bez bilo kakvog obrazovanja.

@nimulid
Hvala na podrsci, znaci svaka vasa rec.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 13:01 02.04.2009

...

Moj rođak ima autizam, on je srce jedno veliko.

za Aleksu i tebe.
natasavb natasavb 20:06 02.04.2009

Re: ...

za Aleksu i tebe.

i za tebe i tvog rodjaka
sm83 sm83 14:02 02.04.2009

Emisija

Postovana,

i sama sam se informisala dosta o autizmu jer imam prijatelja koji ima decaka sa autizmom.
Htedoh vam reci, ne znam da li ste mozda gledali i da li vam nesto znaci, ali nedavno je bilo na nekom od kablovskih programa Oprah show, gde su gostovale majke koje imaju decu sa autizmom. Jedna od gosci je bila i neka glumica (ne mogu da se setim imena) koja je izdala knjigu kako je pomogla svom detetu da se uklopi u svet i kako je u tome uspela. Dala bih vam vise informacija al se ne secam bas na kom je to programu bilo (nije na Avali) nego na nekom stranom. Sve u svemu bila je divna emisija i pricali su svoja iskustva i nacin rada sa takvom decom u okviru porodice i kako su postigle znacajni napredak, cak do te mere da vise okolina i ne primecuje da to dete ima autizam.
Moje misljenje je takodje da se kod nas institucije jako malo bave ovakvim stvarima i na zalost, ne deluje mi kao da ce se to konacno promeniti.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 14:23 02.04.2009

Re: Emisija

mariopan mariopan 14:43 02.04.2009

Re: Emisija

dobrosavljevic_m
Jenny McCarthy


Upravo tu emisiju sam gledala i o tome napisala gore, obe majke su dale mnogo informacija koje zaista mogu da pomognu.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 15:05 02.04.2009

Re: Emisija

Da, sad je već poznat moguć uticaj glutena i kazeina,
a javljaju se i majke koje sumnjaju na kombinovanu vakcinu (MMR).

natasavb natasavb 20:13 02.04.2009

Re: Emisija

Da, sad je već poznat moguć uticaj glutena i kazeina,
a javljaju se i majke koje sumnjaju na kombinovanu vakcinu

Aleksa je na dijeti bez glutena i kazeina vec 5 godina i mislim da mu je to pomoglo. Dijeta nije carobni stapic, ali znam decu koja sa njom dosta bolje funkcionisu. O tome ce uskoro biti nesto vise na nasem sajtu, jer su roditelji jako zbunjeni i ne znaju odakle da pocnu, pa cemo se potruditi da svi napisemo po nesto i na taj nacin onim koji tek pocinju olaksamo bar malo.

natasavb natasavb 20:44 02.04.2009

Re: Emisija

Nisam gledala tu emisiju, na zalost, ali sam pre par meseci naletela na netu na njen sajt.
Uradila je fenomenalne DVD-e koji pomazu deci sa autizmom kako da nauce govor, tako i ponasanju u razlicitim socijlanim situacijama.
Od tada trazim nekoga ko bi otkupio prava za nase govorno podrucje i uradio sinhronizaciju na Srpski, pa eto ako ima neko...
Kod nas nista slicno ne postoji, a ja sam sama radila nesto u kucnoj verziji dok je Aleksa bio manji i dosta mu je pomoglo.
teach2talk
JJ Beba JJ Beba 14:19 02.04.2009

podrška i zagrljaj

imam prijatelje koji imaju autističnu decu i poznato mi je kako je roditeljima sa posebnom decom.
Takođe mi je poznato koliko i kako se ova zemlja i naše društvo u celini odnosi prema ljudima sa posebnim potrebama.
ako vam nešto znači znajte da ima ljudi koji razumeju vaš problem i koji su spermni da pruže pomoć.
još da ovu zemlju i njene građane nateramo da druge i drugačije gledaju kao sebi ravne.
pozdrav, podrška i zagrljaj
tu sam

edit
naš bloger srđan fuchs se bavi autističnom decom i pisao je o tome.
natasavb natasavb 20:13 02.04.2009

Re: podrška i zagrljaj

ako vam nešto znači znajte da ima ljudi koji razumeju vaš problem i koji su spermni da pruže pomoć.

Znaci.
bindu bindu 14:58 02.04.2009

.lipoic acid and etc.

na zapadu je sada velika kontraverzna debata oko pitanja da li vakcinacije kod dece prouzrokuju autizam.
bbc link

znam neke ljude koji su tek sad skoro otkrili da imaju autizam.

uvek su problem i uzrocnik potencijalnog razvitka neke bolesti heavy metals (teski metali). koliko se secam te vakcine su pune bas toga otrova. and btw postoji test koji pokazuje nivo heavy metala i toxina u organizmu.

jos jedan koristan link
ima dosta na internetu o ovim stvarima. verujem da sve bolesti mogu da se izlece pravilim pristupkom.
jedna stvar je bitna; u procesu lecenja se ne sme oslanjati 100% na lekare., nego treba covek sam da shvati sta je bitno i sta moze ili ne.
modernu medecinu treba koristiti za; laboratorije, testove, misljenja i sl. pa onda znati donositi svoje spostvene odluke.

i da treba naci dobrog lekara a to je kao trazis iglu u plastu sena. na svakog dobrog ima 20-losih ili osrednjih. treba znati da ono dr. je uvek pod lupom.
natasavb natasavb 20:30 02.04.2009

Re: .lipoic acid and etc.

uvek su problem i uzrocnik potencijalnog razvitka neke bolesti heavy metals (teski metali). koliko se secam te vakcine su pune bas toga otrova. and btw postoji test koji pokazuje nivo heavy metala i toxina u organizmu.

Ne znam da li je to uzrok, ali sam sigurna da se moje dete posle vakcine promenilo.To je misljenje mene, roditelja. U vakcinama postoji nesto sto se zove timerosal i sluzi kao konzervans, a ustvari je ziva. O tome i MMR vakcini se vec godinama vode polemike. U svakom slucaju kad smo radili analizu nivoa teskih metala, olova je imao 20 nekih jedinica, a gornja granica je 5. Posle detoksikacije je doslo na normalu.
Osim dijete, detoksikacije, mislim da mu je najvise pomoglo to sto se oslobodio kandide u crevima. I to neki osporavaju, ali ja sam svaki put po njegovom ponasanju znala da li je ima ili ne i pre nego uradimo analizu.
bindu bindu 10:10 03.04.2009

Re: .lipoic acid and etc.

natasavb
uvek su problem i uzrocnik potencijalnog razvitka neke bolesti heavy metals (teski metali). koliko se secam te vakcine su pune bas toga otrova. and btw postoji test koji pokazuje nivo heavy metala i toxina u organizmu.

Ne znam da li je to uzrok, ali sam sigurna da se moje dete posle vakcine promenilo.To je misljenje mene, roditelja. U vakcinama postoji nesto sto se zove timerosal i sluzi kao konzervans, a ustvari je ziva. O tome i MMR vakcini se vec godinama vode polemike. U svakom slucaju kad smo radili analizu nivoa teskih metala, olova je imao 20 nekih jedinica, a gornja granica je 5. Posle detoksikacije je doslo na normalu.
Osim dijete, detoksikacije, mislim da mu je najvise pomoglo to sto se oslobodio kandide u crevima. I to neki osporavaju, ali ja sam svaki put po njegovom ponasanju znala da li je ima ili ne i pre nego uradimo analizu.


dada,bas neverovatno.
miloradkakmar miloradkakmar 15:06 02.04.2009

Podrška



Već sam, možda baš na tvom blogu , pisaao da u mojoj varošici postoji Udruženje za inkluziju osoba sa invaliditetom kojem se sve više pridružuje dece i volontera. Prema mojim saznanjima mnoga deca nisu izlazila iz svojih domova, a druženje u Udruženju -manifestacije, priredbe , izložbe, crtanja , slikanja, zabave - otvorila su ih prema spoljnjem svetu.
Dirljivo mi je bilo , prošle godine , kada su na jednoj velikoj turističkoj manifestaciji , među hiljadama ljudi , na otvorenom slobodno igrali fudbal , plesali uz zvuke muzike...
Podrška tebi i tvom sinu.
natasavb natasavb 20:32 02.04.2009

Re: Podrška

Podrška tebi i tvom sinu.

Hvala Milorade
leopold_lady leopold_lady 15:34 02.04.2009

Prvi put sam kod tebe ....

zahvaljujući Vojislavu .... Možda nam se nikad putevi ne bi sreli - da nisam sasvim slučajno bila zaintresovana šta on to piše na naslovnici danas.....

Uglavnom,sada sam tu i čitala sam i prethodni i ovaj unos u blog.... Hrabrost je izaći javno i reći - Moje dete živi sa autizmom...... Prvi put sam čula to od jedne od najjlepših žena na svetu kad je gostovala u šouu Opre Vinfri Dženi Mekarti - devojci (ženi) još boljeg glumca Džima Kerija ,kad je pričala o svom sinu....

Tada sam se prvi put srela sa pričom o tom stanju i njenom trudu da uspe da dotakne njegov svet.... O tome kako je muž ostavio,a ona je svoje dete (samo njega za sada ima) obožavala..... Bez obzira na sve.... I napisal je nekoliko knjiga - ja sam sada proveravajući podatke (da nešto ne pogrešim) našla i naziv poslednje knjige koju je napisala Mother Warriors: A Nation of Parents Healing Autism Against All Odds ... Džim Keri je od početka njihove veze znao za sve i eto sa njim i uz njega odgaja svog sina kao što bi odgajala i da nema taj problem...... Tako da zahvaljujući njoj ponešto znam.... I znam da nije lako,ali čitajući tvoje redove i gledajući ovaj kratak filmić - znam da ga voliš - kao što svaka normalna majka voli svoje dete...... Na žalost- svesna sam da ima i nenormalnih i majki i očeva koji se odriču dece,a to nije tema sad......

Evo videla sad kad sam otkucala da je i dobrosavljevic_m stavila link .......
natasavb natasavb 08:08 03.04.2009

Re: Prvi put sam kod tebe ....

Tada sam se prvi put srela sa pričom o tom stanju i njenom trudu da uspe da dotakne njegov svet..

To i jeste veliki problem, sto se ne prica dovoljno o tome. A i kad se prica, onda su to uglavnom neke tuzne price. Ima takvih na zalost ,jako mnogo, ali nekako kao da ispadne da roditelji dece sa potrebom za drustvenom podrskom (meni najprihvatljiviji termin, o tome neki drugi put vise ), uvek nesto kukaju, pa to cak izazove i reakciju kakvu niko ne zeli.
Pre nesto vise od godinu dana sam imala priliku da razgovaram sa novinarom iz "Politike", Borkom, kojeg evo i ovde pozdravljam :) i koji je odmah shvatio da ne zelim da se pise o ruznim stvarima , vec da se napise i nesto lepo. Clanak je bio o uticaju plivanja na nasu decu , koje ime je bilo omoguceno preko projekta, koji je na zalost gotov i sad pokusavamo da pronadjemo nacin da se nastavi.
Ako neko zeli da procita, evo link. Svaki dan – pobeda
leopold_lady leopold_lady 20:01 03.04.2009

Re: Prvi put sam kod tebe ....

Clanak je bio o uticaju plivanja na nasu decu , koje ime je bilo omoguceno preko projekta, koji je na zalost gotov i sad pokusavamo da pronadjemo nacin da se nastavi


Da,sada sam pročitala taj tekst... Bilo bi šteta ne nastaviti nešto takvo.Da li ste razmišljali o nekoj akciji - da se uključi narod,organizacije... I ako jeste da li Ima nekih šansi da se to ostvari,kao i to kako mi odavde sa našim vezama i pričama i molbama,a zašto da ne ako treba i materijalno da pomognemo ?
112358oo 112358oo 15:42 02.04.2009

***

za tebe i Aleksu!
natasavb natasavb 20:45 02.04.2009

Re: ***

i za tebe
Blade Runner Blade Runner 15:53 02.04.2009

Pozdrav tebi i Aleksi

Puno je ljudi koji se nisu sreli sa autizmom ili ne znaju nista o tome. Svaka rec koju ovde ili bilo gde napises ili kazes pomoci ce ljudima da autizam bolje razumeju i da ako vec ne mogu da pomognu bar ne odmazu.
Podrska i preporuka za post.
natasavb natasavb 20:49 02.04.2009

Re: Pozdrav tebi i Aleksi

Svaka rec koju ovde ili bilo gde napises ili kazes pomoci ce ljudima da autizam bolje razumeju

To je i razlog sto pisem ovde.
Hvala za podrsku.
sladjamk sladjamk 16:11 02.04.2009

Draga Natasa,

Tebi i tvome Aleksi saljem puno pozdrava i ljubavi( jer se ljubav ustvari ne salje vec se oseca u dusi) Dakle iz moje duse sva ljubav i podrska u vasu!

Svim aktivistima iz svih udruzenja cestitke i veliko bravo za sve vas za angazman i istrajavanje!

Za to kako ljudi reaguju to je ponekad i iz neznanja . Prosto kada primete nesto nepoznato izgube se jer neznaju kako da se ponasaju. Zato je rad vasih udrtuzenja jako bitan a uopste i cele zajednice kako bi svi dobili tacne informacije.

Svima vama za danasnji dan od srca
natasavb natasavb 20:50 02.04.2009

Re: Draga Natasa,

Hvala Sladjo
NNN NNN 16:35 02.04.2009

Ne znam šta bih stavila kao naslov

Autizam je njegov neobuzdani plač i moj očaj što ne mogu da mu pomognem u tom trenutku, ali i spoznaja da razlog tog plača nije odsustvo želje za komunikacijom sa "spoljnim svetom", već poziv i njegov način da kaže: "Mama, hoću i ja da delim svet sa tobom, pomozi mi da pronađem način. " ...... Svaki dan uspevamo da napravimo po neku malu nit i to sada već liči na most kojim su osim nas dvoje polako počeli da se kreću i drugi ljudi..
Odavno me ništa nije ovoliko potreslo i obradovalo u isto vreme kao ove dve rečenice iz tvog prethodnog teksta. Bojim se da smo kao ljudi i kao društvo još uvek nedovoljno prosvećeni, strpljivi i empatični da bismo uključili decu sa autizmom na pravi način u društvo. I nadam se da smo na dobrom putu da to promenimo, zahvaljujući pre svega roditeljima kao što si ti, koji se trude, koje veruju i koji nadsve vole svoje dete i ne misle da ga treba skrivati od okoline.. nažalost to je ovde veoma čest slučaj.. koji me tera da se zapitam ko je tu osoba sa problemom...
Za tebe, za Aleksu, samo ...
BFN
natasavb natasavb 20:52 02.04.2009

Re: Ne znam šta bih stavila kao naslov

koji me tera da se zapitam ko je tu osoba sa problemom...

I ja se to cesto pitam.
Za tebe i Stefana
mirelarado mirelarado 17:02 02.04.2009

Разумевање и брига су најважнији


"Аутизам је чудовиште које свакога дана прождире твоје дете, залогај по залогај... ако га препустиш судбини, али, ако се бориш, можеш му пружити безбрижан, умногоме сасвим нормалан живот."
Ендру Вејкерфилд

Наташа,
libkonz libkonz 19:16 02.04.2009

Re: Разумевање и брига су најважнији

Čitam komentare i razmišljam šta da napišem. Šta se bolje može reći od ovoga:
"Аутизам је чудовиште које свакога дана прождире твоје дете, залогај по залогај... ако га препустиш судбини, али, ако се бориш, можеш му пружити безбрижан, умногоме сасвим нормалан живот."
Ендру Вејкерфилд

Viđam dosta roditelja koji se u startu predaju. Ne zameram im. Nije svako rođen da bude heroj. Ti jesi!
natasavb natasavb 20:54 02.04.2009

Re: Разумевање и брига су најважнији

Ne zameram im.

Ni ja. Nekad je jako tesko i izgleda kao borba sa vetrenjacama...
Ali znas da sam ja optimista.
boskovic4 boskovic4 17:26 02.04.2009

Svetski dan osoba sa autizmom

Jos jednom, hvala ti, sto se trudis da, na svoj nacin, pomognes ljudima kako bi saznali nesto vise o nasoj deci ...
natasavb natasavb 20:55 02.04.2009

Re: Svetski dan osoba sa autizmom

boskovic4
Jos jednom, hvala ti, sto se trudis da, na svoj nacin, pomognes ljudima kako bi saznali nesto vise o nasoj deci ...

Hvala nasoj deci sto nas cine boljim ljudima.
natasavb natasavb 19:45 02.04.2009

Jeremija

Hvala
Za tebe, Aleksin crtez andjela, koji izgleda ipak postoje.



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:07 02.04.2009

Re: Jeremija

Hvala Aleksi na lepom crtežu, a tebi, naravno, podrška.
angie01 angie01 09:50 03.04.2009

Re: Jeremija

nikada nisam videla stvarniju verziju andjela, ono bez pokushaja manipulacije-a da ima tu energiju!!!!
alexlambros alexlambros 20:35 02.04.2009

imenjak moj

je bas sladak

vec sam igrom slucaja podrobno upoznat s ovom problematikom (moja najbolja prijateljica ima autisticno dete) i znam kako je zivot tezak za roditelje s ovim problemom .... ono sto sam tada shvatio i sto drzim kao nauk za citav zivot i ostale situacije je da kad si iz prve ruke upoznat s nevoljom nekog svog bliznjeg, nekoga koga mnogo volis i mnogo ti je stalo onda sve nekako drugacije posmatras i imas mnogo vise razumevanja za ljude i svet u celini ...

tako da da, u pravu si, razumevanje je prvi i najveci korak ....

natasavb natasavb 08:20 03.04.2009

Re: imenjak moj

ono sto sam tada shvatio i sto drzim kao nauk za citav zivot i ostale situacije je da kad si iz prve ruke upoznat s nevoljom nekog svog bliznjeg, nekoga koga mnogo volis i mnogo ti je stalo onda sve nekako drugacije posmatras i imas mnogo vise razumevanja za ljude i svet u celini ...

To je izgleda sa vecinom tako, ali i to je normalno i ljudski. Ja nekad iskerno kazem nekima da ne mogu da me potpuno razumeju i hvala Bogu da je tako, jer to znaci da imaju decu sa tipicnim problemima.
Meni i svim ostalim roditeljima znaci mnogo svaki pokusaj nekog iz okoline da razume. Oni koji to ne mogu, neka barem ne otezavaju dodatno i to ce biti dovoljno.
Tebi, od mene i imenjaka
alexlambros alexlambros 20:38 02.04.2009

e da

i za mene si prava heroina, bas kao i moja Snadra i super mi je sve to sto cinis na ovim nasim prostorima da se o tom problemu vise sazna i vise obrati paznja, sto mora da je uzasno tesko u sredini opterecenoj najogoljenijim egzistencijalnim problemima ... tesko je i u Spaniji (gde Sandra zivi), mogu samo da zamislim kako je tek ovde

reanimator reanimator 21:34 02.04.2009

...

...Close your eyes, clear your heart, cut the cord...
E, mama, evo ti pesma
natasavb natasavb 08:10 03.04.2009

Re: ...

E, mama, evo ti pesma

E, Re, konacno neko ko misli i na mene.
I Kilerse moj sin i ja slusamo zajedno, ljubigamajka.
rapunzel rapunzel 09:02 03.04.2009

ne bih

da budem dosadna i nametljiva.
mada umem, al uvek iz najbolje namere pa molim da mi se oprosti.

muzikoterapija je u svetu, a i kod nas prihvaćena
u lečenju mnogih bolesti, kao i pomoć u razvoju dece.
postoji sajt udruženja, ako nekog zanima.
[url=http://www.muzikoterapija.rs][/url]
natasavb natasavb 09:11 03.04.2009

Re: ne bih

Ma kako nametljiva i dosadna, svaka informacija je dobro dosla i tebi hvala mnogo sto se trudis.
onaj tvoj link nije nesto dobro postavljen, pa evo ponovo.
Muzikoterapija
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:47 03.04.2009

hvala ti

natasa sto si opet uspela da uzburkaš ovaj blog temom koja zaslužuje više pažnje. trebalo bi da se ova tema češće nalazi na stranicama bloga i nadam se da ćeš i dalje da pišeš.
pozdrav tebi i aleksi
natasavb natasavb 07:34 04.04.2009

Re: hvala ti

Nadam si i ja da cu da pisem, jer je to moj nacin da ucinim nesto za nasu decu. Zahvaljujuci Jeremiji, izgleda da je ovo i dosta ljudi procitalo, a nadam se da sam im bar malo priblizila svet osoba sa autizmom i nas koji pokusavamo da ga razumemo.
Pozdrav za sve Manccinije i lep provod danas.
mashha mashha 15:46 07.04.2009

Svaki dan je dečiji dan... :)

Svratih da vas pozdravim, razumem, podržim, zagrlim... dam i i i i .... i


Veliki pozz
natasavb natasavb 22:13 07.04.2009

Re: Svaki dan je dečiji dan... :)

hej masho hvala
ja slucajno svratih ovde i bas se obradovah.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana