Čika Dobrica ne može mirno da spava

Lektorka RSS / 02.04.2009. u 08:59

Miloš, mladić od 24 godine, u Peščaniku od 27. marta govori između ostalog sledeće:

„Kako ja dolazim do saznanja o tome šta se dešavalo ovde u prethodnih 20 godina, koji su mi izvori na raspolaganju? Tu su udžbenici i knjige koje sastavljaju isti oni ljudi koji su učestvovali u formiranju Miloševićeve nacionalističke politike ili je podržavali. Tu su novine i televizije, koje opet uređuju i za koje pišu i govore oni isti ljudi koji su to radili devedesetih godina. Naravno, tu su i predstavnici vlasti, ovi koje smo birali, koji koriste iste floskule koje su se koristile pre 10 ili 15 godina u parlamentu. Znači, ja imam tih sat i po Peščanika petkom, imam sajt, imam još nekoliko tako virtuelnih, maltene nepostojećih mesta na kojima govori sve manja grupa ljudi i koji su, kako čujem, više sami sebi dosadili. Ali, važno je da ti ljudi znaju da meni nisu dosadili i da ja mnogo toga prvi put čujem. To što oni godinama među sobom pričaju, to je u redu i ja mogu da verujem da je taj razgovor prezasićen, ali meni nije dosadno. Mislim, taj krhki front ljudi je poražen i, ono što je najtragičnije, oni to otvoreno priznaju. Pa, čekaj, ako ste vi pobeđeni onda sam i ja gubitnik, onda smo svi gubitnici! Mislim, to osećanje umora i apatije, osećanje nekog beznađa, stiže samo sa strane te takozvane druge Srbije. Ne od strane nacionalista i onih koji se prave da to nisu.

Pa, znači, da upišem da te pobedio onaj isti veseli čika Dobrica koji u Kolarcu pre neki dan, eno, seiri i promoviše svoje knjige, širi svoju ideju? Da upišem da te pobedio čika Voja Koštunica koji se naspavao i u Sava Centru sa svojim momcima obeležava dan bombardovanja? Da upišem da su te pobedili oni, i svi ovi momci raštrkani po gradu koji su te naterali da sediš kući u kućnom pritvoru i čekaš vesti u 11 da vidiš šta su sve ovog puta slupali u gradu, pa da sutra pišeš novinski članak ili da sutra nešto prokomentarišeš? Pa, tad je kasno. Prosto, mi svaki dan gubimo, a oni svaki dan pobeđuju.

To je kao ona scena iz Zone sumraka, kad čovek automobilom uleti u krivinu iza koje je tunel, pa iz tunela opet nailazi na tu istu krivinu i taj isti tunel. U početku on shvata da nešto nije u redu, pa onda počne da paniči, onda zaustavi kola pa izađe napolje, pa se hvata za glavu, pa počne da razmišlja, pokušava da smisli neko racionalno objašnjenje. Pokušava da skrene, ali ne može, i posle određenog vremena on postane totalno ravnodušan i beskrajno dugo ide iz krivine u tunel, iz tunela u krivinu i tako u krug. Naravno, mi paralelno shvatamo da se taj čovek u stvari slupao prilikom prvog ulaska u tu krivinu, a ova scena koja se stalno ponavlja je opis njegovog ličnog pakla. I to neprestano opetovanje, to što nas je ukočilo i ostavilo zatrokirane u tom vremenu ili nešto što nas je vratilo u to vreme, izvinite, to ima svoja imena i prezimena, ima svoje plate, ima svoje novine, ima svoju televiziju, ima Vladu. Meni je jasno da ljudi koji su na ovaj ili onaj način učestvovali u svemu tome moraju da štite sebe od nekih mogućih optužbi, ali izgleda da oni uopšte ne treba da se sekiraju, oni uopšte ne treba da brinu jer su Miloševićevi momci i devojke ponovo in, to je mainstream. Bombardovali nas na pravdi boga da bi nam uzeli Kosovo! I meni je jasno zašto to govori bivši Miloševićev policajac ili bivši Miloševićev ministar, ali mi nije jasan motiv ovih naših bivših momaka i devojaka iz Demokratske stranke - koji je njihov motiv da sa ovima i ovakvima stanu u prve redove fronta odbrane nasleđa i politike Slobodana Miloševića? Kad čujem da mi neko kaže „to je naša politička realnost", pa mislim, u to ne veruje ni moja baba, nije ta realnost pala s neba, proizveo si je svojim postupcima! I sad uopšte ne čudi što imamo šefa diplomatije koji se ni po čemu ne razlikuje od najboljeg đaka Dobrice Ćosića. Mislim, čika Dobrica može mirno da spava, on ima hordu naslednika i svi su na vlasti."

Juče su YUCOM (Komitet pravnika za ljudska prava) i Helsinški odbor za ljudska prava priredili čika Dobrici neslanu prvoaprilsku šalu - podneli su krivičnu prijavu protiv njega zato što je u svojoj poslednjoj knjizi, Vreme zmija, nedavno promovisanoj na Kolarcu, jednom rečenicom na 211. strani „izvršio krivično delo izazivanja nacionalne, rasne i verske mržnje i netrpeljivosti".

Evo kako glasi ta Ćosićeva rečenica: „Taj socijalni politički i moralni talog tribalnog varvarskog Balkana uzima za saveznika Ameriku i Evropsku uniju protiv najdemokratskijeg, najcivilizovanijeg, najprosvećenijeg, balkanskog naroda - srpskog naroda."

Biljana Kovačević-Vučo je za Borbu rekla: „Dve stvari su alarmantne u tom iskazu. Prvo, Ćosić njom raspiruje diskiminaciju protiv Albanaca jasno ih odredivši kao manje vredna bića koja su zaostala u razvoju. S druge strane, pisac u istoj rečenici insistira na superiornosti sopstvenog naroda kao najvrednije nacije, što je klasičan primer rasne diskiminacije".

Današnji Glas javnosti malo drugačije tretira ovu vest, pa u tekstu naslovljenom Brane Šiptare od „uvreda" navodi reči Brane Crnčevića, koji upravo YUCOM optužuje za širenje rasne, verske i nacionalne mržnje, jer, eto, Dobrici može da se pripiše svašta, ali ne i širenje mržnje. U istim novinama u okvir su stavljene reči poslanika G17 Željka Ivanjija, koji kaže: „Nikada ne bih mogao da se složim s tako negativnom kvalifikacijom celog jednog naroda. Pojedinci mogu biti loši ili zli, ali se nešto ne može pripisivati narodu. S druge strane, nepristojno je tužiti pisca koji je izneo impresiju. Prema takvoj logici, onda bi mogla da se podnese i prijava protiv Petra Petrović NJegoša zbog ‘genocida' nad turskim narodom."

Kako god, od juče ni čika Dobrica, pripadnik najdemokratskijeg, najcivilizovanijeg, najprosvećenijeg balkanskog naroda više ne može mirno da spava zbog svojih "impresija"...

Atačmenti



Komentari (112)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:02 02.04.2009

teranje

Ali, važno je da ti ljudi znaju da meni nisu dosadili i da ja mnogo toga prvi put čujem. To što oni godinama među sobom pričaju, to je u redu i ja mogu da verujem da je taj razgovor prezasićen, ali meni nije dosadno.

Nije ni meni. Teracemo se jos :)

Bombardovali nas na pravdi boga da bi nam uzeli Kosovo! I meni je jasno zašto to govori bivši Miloševićev policajac ili bivši Miloševićev ministar, ali mi nije jasan motiv ovih naših bivših momaka i devojaka iz Demokratske stranke - koji je njihov motiv da sa ovima i ovakvima stanu u prve redove fronta odbrane nasleđa i politike Slobodana Miloševića?



Dve stvari su alarmantne u tom iskazu. Prvo, Ćosić njom raspiruje diskiminaciju protiv Albanaca jasno ih odredivši kao manje vredna bića koja su zaostala u razvoju. S druge strane, pisac u istoj rečenici insistira na superiornosti sopstvenog naroda kao najvrednije nacije, što je klasičan primer rasne diskiminacije".

Dobrice, Nikola ovde... Ovo nista ne valja....
Covek u belom Covek u belom 10:40 02.04.2009

Re: teranje

Aleksandar Stosic
Ali, važno je da ti ljudi znaju da meni nisu dosadili i da ja mnogo toga prvi put čujem. To što oni godinama među sobom pričaju, to je u redu i ja mogu da verujem da je taj razgovor prezasićen, ali meni nije dosadno.

Nije ni meni. Teracemo se jos :)
Ocete, ocete, iz Irske i iz Svajcarske, paz da se ne doterate...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:01 02.04.2009

Re: teranje


Evo kako glasi ta Ćosićeva rečenica: „Taj socijalni politički i moralni talog tribalnog varvarskog Balkana uzima za saveznika Ameriku i Evropsku uniju protiv najdemokratskijeg, najcivilizovanijeg, najprosvećenijeg, balkanskog naroda - srpskog naroda."

Biljana Kovačević-Vučo je za Borbu rekla: „Dve stvari su alarmantne u tom iskazu. Prvo, Ćosić njom raspiruje diskiminaciju protiv Albanaca jasno ih odredivši kao manje vredna bića koja su zaostala u razvoju. S druge strane, pisac u istoj rečenici insistira na superiornosti sopstvenog naroda kao najvrednije nacije, što je klasičan primer rasne diskiminacije".


E jaka mi je ovo pravnica ... i ja kao laik vidim da ovo sto ona zakljucuje nema blage veze sa razumom. Bar se ne vidi iz ove citirane recenice. Ako nigde ne stoji eksplicitno da se odnosi na albanski narod onda ovo "Taj socijalni politički i moralni talog tribalnog varvarskog Balkana" se odnosi na vodjstvo teroristicke UCK sto ne spada pod udar zakona ... a osim toga je i istina. Inace narodi se mogu uporedjivati po stepenu razvoja demokratije, civilizacijskom i nivou prosvecenosti ... niko nece reci da su po tim kriterijumima Englezi i narod Papue Nove Gvineje isti ... i to ne znaci da je jedan vredniji od drugog pa samim tim tu nema rasizma... Ko to kaze on onda implicitno tvrdi i da je recimo skolovan covek vredniji od nepismenog - sto bi pak bio (prikriveni) rasizam ...

ps. ja licno ne mislim da je srpski narod "naj" po gore pomenutim kriterijumima ... ali spada u naprednije na Balkanu. Naravno pricamo o proseku ...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:37 02.04.2009

Re: teranje

E jaka mi je ovo pravnica ... i ja kao laik vidim da ovo sto ona zakljucuje nema blage veze sa razumom.

ma vaso, nismo ni sumnjali da ti neces videti nista strasno....
Lektorka Lektorka 20:53 02.04.2009

Re: teranje

cek ovako, vaso, da se malo opet ne slozimo, makar tradiciji za ljubav: podjimo od toga da cosic jeste svojim recima obelezio albanski narod na kosovu, ili ako ti je tako milije, njihove borce za slobodu (molim, iz njihove perspektive, dakle ne zanima me sada ideologija srpske strane nego okretanje perspektive).

e, a sad da zamislimo da je neki albanac cosicevog ranga napisao o srbima to sto je cosic napisao o njima. da li bi to bilo ok? prihvatljivo? to je jedino sto me zanima, a ne pitanje da li postoji osnov pravni & zakonodavni osnov za podizanje tuzbe (na sta pretpostavljam da ciljaju reci o tome da to kako "jaka" pravnica zakljucuje nema veze s razumom).
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 09:02 03.04.2009

Re: teranje


podjimo od toga da cosic jeste ...
...
e, a sad da zamislimo da je neki albanac cosicevog ranga napisao o srbima to sto je cosic napisao o njima. da li bi to bilo ok? prihvatljivo? to je jedino sto me zanima


Ne znam sto obilazis kao "mace oko dzigerice" i "zamisljas" neke nebuloze? Ako neko kaze "Albanci (Srbi, Hrvati etc.) su socijalni politički i moralni talog tribalnog varvarskog Balkana..." onda on jeste izrekao TESKU uvredu na nacionalnoj osnovi koja zasluzuje i moralne i zakonske konsekvence ... bez obzira na "rang" odnosno da li je to rekao politicki funkcioner, pisac ili obicni bloger kao sto su Lektorka ili Vasa ... Medjutim ako se to kaze za jedan pokret i njegovo vodjstvo koji su se nedvosmisleno bavili terorizmom i zlocinima ... koji su odgovorni za proterivanje prakticno kompletnog nealbanskog stanovnistva sa teritorije Kosova onda je to samo istninit opis STVARNOSTI ... i ne podleze nikakvim kaznenim konsekvencama (ni moralnim ni zakonskim). Naprotiv zasluzuje pohvalu ...

Ja licno sam ubedjen da Dobrica Cosic ono u mojoj fiktivnoj recenici niti je rekao niti misli ... da jeste onda bi bilo suvisno ono tvoje "podjimo" nego bi nam je ovde lepo citirala. Sto se mene tice to samo govori koliko se i Pescanik i te neke vajne NVO bave dnevno-politickim pamfletima i neargumentovanim napadima na one koji drugacije misle. Zato ih i prezirem i mislim da su jedan od najvecih problema danasnje Srbije i da joj nanose veliku stetu ...

pozz
Dr M Dr M 09:25 03.04.2009

Re: teranje

Sto se mene tice to samo govori koliko se i Pescanik i te neke vajne NVO bave dnevno-politickim pamfletima i neargumentovanim napadima na one koji drugacije misle.


U znak neslaganja, parafraziracu jedan, svoj, raniji komentar.

Zasto pokusavate da im zapusite usta, uzmite im temu!

Sto se tice "neargumentovanih napada", stanje u ovoj drzavi je krunski argument.
Lektorka Lektorka 09:29 03.04.2009

Re: teranje

Ja licno sam ubedjen da Dobrica Cosic ono u mojoj fiktivnoj recenici niti je rekao niti misli

pa eto, ja "zamišljam" a ti si "lično ubeđen" :)
blago dobrici, ključ njegovog uspeha i jesu ubeđeni kao ti.
ne moraš se više truditi, vaso. poz.
mile.drapsin mile.drapsin 11:01 03.04.2009

Re: teranje

Nije ni meni. Teracemo se jos :)

Stošiću, nemoj Matiju ni u šali, molim te ko boga.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:01 03.04.2009

Re: teranje

mile.drapsin
Nije ni meni. Teracemo se jos :)

Stošiću, nemoj Matiju ni u šali, molim te ko boga.

Drapsine, on je rekao da cemo se "cerati", a ja "terati" :)
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:16 03.04.2009

Re: teranje

Lektorka
Ja licno sam ubedjen da Dobrica Cosic ono u mojoj fiktivnoj recenici niti je rekao niti misli

pa eto, ja "zamišljam" a ti si "lično ubeđen" :)
blago dobrici, ključ njegovog uspeha i jesu ubeđeni kao ti.
ne moraš se više truditi, vaso. poz.

Što ste bre navalili na oca nacije. Pa jel znate Vi da njega nije bilo Srbija ne bi bila ovako razvijena prosperitetna, suverena, ujedinjene sve srpske zemlje i sada nam svi zavide a i mi njima. Pa ko bi izmislio Radovana i poručio Koljeviću da moramo ići do kraja pa kom opaaanci, kom obooojci.
On je prvi razotkrio antisrpsku zaveru komunista i partizana, otkrio da je Pašić bio neozbiljan, otkrio da je Milošević bogom dan i spas za Srbiju a onda se razišao i od njega kad se on razišao od njega.
Čovek jestalno aktualan, čak je i sa Đinđićem nešto razgovarao o rešavanju kosovskog problema.
Kad god neko nije znao šta treba da zna o naciji mogao mu se obratiti a on ga očinski posevetovao i kao očuh navukao. On je najbolji dokaz da čovek ako je prirodno nadaren može da kalemi šta hoće, dok se drugima spočitava da su samo bravari, abadžije, učitelji.
Onaj Domanović baš bio neki vizionar.
oort oort 10:58 02.04.2009

vreme ćutanja

sumnjam da će gudmen išta lošije spavati posle tužbe nego što je spavao pošto je inkriminisanu rečenicu napisao. prosto treba proveriti da li je imao podočnjake pre tužbe. ako nije, treba dotičnog hospitalizovati.
inače, da sam dobronameran, kao što nisam, pitao bih šta treba gudmenu da u svojim godinama ostavlja pisane tragove - slutim da je motiv ekvivalentan onom koji je terao desimira tošića da pod stare dane piše u danasu i loše i ružno.
ali mašinerija je zahuktala i stati neće: bitku za zdrav razum smo izgubili kada smo dozvolili temeljno prekrajanje istorije koju nam sada pišu gobitnici.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:31 02.04.2009

Re: vreme ćutanja

slutim da je motiv ekvivalentan onom koji je terao desimira tošića da pod stare dane piše u danasu i loše i ružno.

Tosic je u Danasu pisao razborito, precizno i izbalansirano
oort oort 11:42 02.04.2009

Re: vreme ćutanja

setan mi je miodrag raičević dok šeta oko hrama. od svih velikih pesnika sjajnih šezdesetih i sedamdesetih on je ostao sam. i nek mu je na čast što je prepoznao da je svoje reči potrošio (naše je da učinimo da ta potrošenost ne bude zaludna).
pred kraj - nekih pola godine, godinu pred smrt tekstovi desimira tošića bili baš kakve sam ih opisao. sećam se jednog u kome se obrušio na ljude koji ne izlaze na izbore kao osnovne krivce za stanje parlamentarizma u srbiji. kada se radi javni posao, mora da se zna kad je dosta.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:59 02.04.2009

Re: vreme ćutanja

oort
setan mi je miodrag raičević dok šeta oko hrama. od svih velikih pesnika sjajnih šezdesetih i sedamdesetih on je ostao sam. i nek mu je na čast što je prepoznao da je svoje reči potrošio (naše je da učinimo da ta potrošenost ne bude zaludna).pred kraj - nekih pola godine, godinu pred smrt tekstovi desimira tošića bili baš kakve sam ih opisao. sećam se jednog u kome se obrušio na ljude koji ne izlaze na izbore kao osnovne krivce za stanje parlamentarizma u srbiji. kada se radi javni posao, mora da se zna kad je dosta.

ne mogu da se setim bas svakog teksta, ali cak i ako je tako kako kazes, njega ne treba staljati u kontekst tih "losih" tekstova vec u jednu siru sliku o njemu. U tom ramu, on ne moze biti ocenjen an koji si ga ocenio. Barem je to moj stav...
oort oort 12:19 02.04.2009

Re: vreme ćutanja

znam da sam često oštar prema tzv vip ličnostima, za koje ljudi tipa čoveka u belom ne postavljaju pitanja "ko je on i šta je učinio u životu". ali mislim da je mikroskopsko odmeravanje svake reči i dela njihovo breme koje mi ostali anonimusi nemamo, i mislim da je svesnost tog bremena takođe njihova obaveza. svaka čast desimiru tošiću na puno toga - ali ne i na tih poslednjih nekoliko tekstova (tu dosta zameram mihalu ramaču koji je tekstove uopšte objavio, uprkos shvatanju da je danas nezavisni list demokratske stranke). slično mislim o mirku đorđeviću, i on je na samoj ivici da mu tekstovi postanu i loši i ružni.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:18 03.04.2009

Re: vreme ćutanja

Aleksandar Stosic
slutim da je motiv ekvivalentan onom koji je terao desimira tošića da pod stare dane piše u danasu i loše i ružno.

Tosic je u Danasu pisao razborito, precizno i izbalansirano

Da, za razliku od Ćosića koji nikada nije mogao da se iskobelja iz primitivnog nacionalnog, Tošić je primat davao na demokratiju.
Covek u belom Covek u belom 11:01 02.04.2009

Kako postati slavan?

btw, wtf is Milos Mladic?
Sta je taj u zivotu postigao, cime se taj bavi, zbog cega je uopste bitan?
Dovoljno je samo da zapljujes po Srbiji i po svemu ostalom u prepoznatljivom stilu istomisljenjika iz autisticnog sveta, i eto te u el grande Pescaniku...
Sacuvaj me boze...
oort oort 11:11 02.04.2009

Re: Kako postati slavan?

Covek u belom
btw, wtf is Milos Mladic?

verovatno čovek pokušava da spere blato kukavice sa prezimena. i da vidiš, dobro mu ide.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:33 02.04.2009

Re: Kako postati slavan?

Dovoljno je samo da zapljujes po Srbiji

Covece u belom, mozete li nam samo jednom napisati jedan kriticki tekst o Srbiji. Recimo,sta vas muci, sta vas tisti, sta vam se ne svidja... Nije valjda da je sve bajno i sjajno. Pa vi prvi zivite u inostranstvu i dobro znate u kakvim smo govnima, ekonomskim, socijalnim, dusevnim ako hocete... dokle vise braniti ono sto se ne moze braniti i drug optuzivati da mrze svojuz zemlju samo zato sto kazu ono sto misle...
Lektorka Lektorka 11:43 02.04.2009

Re: Kako postati slavan?

U pitanju je mladić koji se zove Miloš, a ne nekakav Miloš Mladić. Jedan od troje mladih ljudi koji su bili gosti poslednjeg Peščanika. Dakle, "anonimus" kao i 99% komentatora na Blogu, plus neko ko neće da "izda" Srbiju i ode iz nje (kao neki od nas, eto).
Čub, pljuvanje nikad nije dovoljno, iako ume da bude efikasno, to znamo. No, pogledaj svoje komentare.

EDIT: ispravljena prva recenica u tekstu, da ne bi bilo daljih zabuna.
aquariusoptimist aquariusoptimist 12:17 02.04.2009

Re: Kako postati slavan?

dobro znate u kakvim smo govnima, ekonomskim, socijalnim, dusevnim


Znamo.
A kad to kazemo, skoce na nas da nismo patrioti, da smo bivsi srbi koji pljuju po svojoj bivsoj zemlji, da im nikakvi saveti ne trebaju od onih koji se klanjaju dolaru i americkoj pravdi...
a u sledecem postu se kaju sto nisu otisli kad su mogli i razmisljaju ispred koje EU ambasade da stanu u red.
mikimedic mikimedic 12:55 02.04.2009

Re: Kako postati slavan?

Covece u belom, mozete li nam samo jednom napisati jedan kriticki tekst o Srbiji. Recimo,sta vas muci, sta vas tisti, sta vam se ne svidja...


Jel mogu ja? Jel mogu ja?

Ne volem..Nikog, lutko..
Takva mi je narav..
Kao odzakstar i garav..
Puno dima je kroz mene proslo..

Ne volem..
Ujne, strine, sogore, komsiluk..
Nataknem ih na civiluk..
Od njih nista dobro nije doslo..

Ne volem..
Semenkare..Cigane trubace..
Burek..Ulicne pisace..
Nek mi moju lepu varos vrate..

Ne volem..
Dzipadzije..Dizel Butikase..
Restoteke..Tamburase..
Svaku pesmu bar za strofu skrate..
Mater im..

Al tebe volem, to je fakat..
Ti si mi ljubav jedina..
Prodacu onu nasu kucerdu "na lakat"..
Pa nek je stoput dedina..
Da kupim cetir konja besna..
Da ih u oblak upregnem..
Pa s tobom di nas niko ne zna uteknem..

Ne volem..
Kad mi gace udu..
Di vec udu..Te sto brinu brigu tudu..
Kosticu u strudli od visanja..

Ne volem..
Zatucane..Gratis..Kravatase..
Hipohondre sto se plase
Da dobiju rak od razmisljanja..

Ne volem..
Krvolocne pse i gospodare..
Nadubrene trotoare..
Maskirne kad navale na pendzer..

Ne volem..
Lopuze sto voze tuda kola..
Znaju azbuku do pola..
Micu usnama dok sricu pejdzer..
(nji` se malko gadim, pravo da ti kazem...)

Al tebe volem, to je fakat..
Da kupim camac na dva vesla..
I onaj sesir rogozan..
Pa tebe di nas niko ne zna
odvozam..

E, ne volem
sizove i nervne bolesnike..
Pre ih pustali za vikend..
Sad ih puste pravo pred kamere..

E, ne volem..
Sve te lezibejke, da prostite...
Prorocice...Travestite...
Nek mi gospon-dame ne zamere...

Ne volem..
Teget girtlu na teget mantilu..
Sestu licku..Sedmu silu..
Opa-cupa preko Okucana..

Ne volem..
Izbore..Televizor..Plakate..
Dosta, ako boga znate..
Ludnica je kanda otkljucana sirom ostala..
(provert'e, molim vas?)

Al tebe volem, to je fakat..
Da kupim adicu od peska..
Na njoj sumarak nakrivljen..
Da tebe di nas niko ne zna
sakrijem..

Ne volem..
Uzdrzane..Trezvene..Pa dzoging..
Takve najpre trefi sloging..
Al ni krkanje mi nije blisko..

Ne volem..
Sto odasvud samo cujes daj mi!
Il se prosi il se zajmi..
Jebo te, ja nikad nisam isko?

Ne volem..
Strebercine... Vecne odlikase..
Crne rolke isektase..
Ne padam na Tibet..Ili Burmu..

Ne volem..
Skrtariju..Intelektuatce..Koji vazno vrte
palce..
Kupis ih za spricer i kavurmu..
(koju ja licno ne volem...)

Al tebe volem to je fakat..
Napuklo srce na dve pole..
Ljubav je teret pregolem..
Bas ni to sto tol'ko volem..
Ne volem...
deberzerak deberzerak 14:14 02.04.2009

Re: Kako postati slavan?

@antioksidant

Znamo.
A kad to kazemo, skoce na nas da nismo patrioti, da smo bivsi srbi koji pljuju po svojoj bivsoj zemlji, da im nikakvi saveti ne trebaju od onih koji se klanjaju dolaru i americkoj pravdi...
a u sledecem postu se kaju sto nisu otisli kad su mogli i razmisljaju ispred koje EU ambasade da stanu u red.



Znamo mi koji smo ovde jos i malo bolje u kakvim smo govnima. Nazalost. A komentari koje ovde mnogi blogeri ostavljaju ih cine vecim srbima nego sto oni to mogu i da zamisle. Procitajte tekst Arcibalda Rajsa , posebno deo o srpskim intelektualcima pa ce vam sve biti jasno, nista se niej promenilo. Sve srbenda do srbende srpske intelektualne misli. Pocev od acike pa nadalje.

Vrativši se u otadžbinu posle pobede, u kojoj nisu učestvovali, vaši intelektualci su težili da upravljaju svim poslovima. Seljaci njima nisu ništa značili iako su činili ogromnu većinu u Srbiji, a vojnici, tvorci pobede, za njih su bili "prostaci", dobri da mlate neprijatelja i ginu, i ni za šta drugo.
Kao i sva nemoralna bića, i inteligencija se divi sili, čak i kada se najviše zloupotrebljava. To ju je navelo da se, posle rata, skoro odmah pomiri sa najgorim neprijateljima svoje zemlje, sa Nemcima.
Umesto da deluje pozitivno vaša inteligencija je delovala negativno. Umesto da gradi, ona je razgrađivala. Ona je žarište truleži i iskvarenosti, od čega toliko trpite. Ako joj dopustite da nastavi, zemlja vam je izgubljena.



Ako vas en mrzi procitajte ceo tekst , otreznjujuci je . A sto se tice gore navedenog pasusa, shvatate li poentu?
the the 14:21 02.04.2009

Re: Kako postati slavan?

ode Đole na najmanje 30 godina apsa... kad ovi iz YU.COM-a vide te silne strofe, nabijene prehrambenom, nacionalnom, seksualnom i svakom drugom mržnjom.

a ja mislio da je Đole Dobrica po naravi?!
pidola pidola 15:12 02.04.2009

Re: Kako postati slavan?


btw, wtf is Milos Mladic?

sebe pitaj.


Sta je taj u zivotu postigao, cime se taj bavi, zbog cega je uopste bitan?

ko, milos mladic?


Sacuvaj me boze...

bas, pljuvanje u prazno, a pet preporuka.

aquariusoptimist aquariusoptimist 18:46 02.04.2009

Re: Kako postati slavan?

Deberzerak,

razmisljam sta da ti odgovorim....
pa mozda je najbolje nista.
Lektorka Lektorka 21:04 02.04.2009

Re: Kako postati slavan?

deberzerak
@antioksidant

Znamo.
A kad to kazemo, skoce na nas da nismo patrioti, da smo bivsi srbi koji pljuju po svojoj bivsoj zemlji, da im nikakvi saveti ne trebaju od onih koji se klanjaju dolaru i americkoj pravdi...
a u sledecem postu se kaju sto nisu otisli kad su mogli i razmisljaju ispred koje EU ambasade da stanu u red.



Znamo mi koji smo ovde jos i malo bolje u kakvim smo govnima. Nazalost. A komentari koje ovde mnogi blogeri ostavljaju ih cine vecim srbima nego sto oni to mogu i da zamisle. Procitajte tekst Arcibalda Rajsa , posebno deo o srpskim intelektualcima pa ce vam sve biti jasno, nista se niej promenilo. Sve srbenda do srbende srpske intelektualne misli. Pocev od acike pa nadalje.

Vrativši se u otadžbinu posle pobede, u kojoj nisu učestvovali, vaši intelektualci su težili da upravljaju svim poslovima. Seljaci njima nisu ništa značili iako su činili ogromnu većinu u Srbiji, a vojnici, tvorci pobede, za njih su bili "prostaci", dobri da mlate neprijatelja i ginu, i ni za šta drugo.
Kao i sva nemoralna bića, i inteligencija se divi sili, čak i kada se najviše zloupotrebljava. To ju je navelo da se, posle rata, skoro odmah pomiri sa najgorim neprijateljima svoje zemlje, sa Nemcima.
Umesto da deluje pozitivno vaša inteligencija je delovala negativno. Umesto da gradi, ona je razgrađivala. Ona je žarište truleži i iskvarenosti, od čega toliko trpite. Ako joj dopustite da nastavi, zemlja vam je izgubljena.



Ako vas en mrzi procitajte ceo tekst , otreznjujuci je . A sto se tice gore navedenog pasusa, shvatate li poentu?

@aquariusoptimist, i ne moras da odgovaras, vidis da je ovo upuceno antioksidantu, inace odsutnom, al nema veze

a inace, mene zanima da li bi deberzerak, sve s citiranim arcibaldom rajsom, dobricu cosica & co. uvrstio u srpske intelektualce? posebno po pitanju nemorala i divljenja sili, cak i kada se najvise zloupotrebljava. ovo cisto zato sto je bas taj deo citata podvucen.
Sparkle Sparkle 03:11 03.04.2009

Re: Kako postati slavan?

Covek u belom
btw, wtf is Milos Mladic?
Sta je taj u zivotu postigao, cime se taj bavi, zbog cega je uopste bitan?
Dovoljno je samo da zapljujes po Srbiji i po svemu ostalom u prepoznatljivom stilu istomisljenjika iz autisticnog sveta, i eto te u el grande Pescaniku...
Sacuvaj me boze...


A šta si ti Čoveče u belom psotigao u životu i čime se baviš što ti daje za pravo da određuješ da li je neko bitan?

Ti kompleksi izgleda ne popuštaju s godinama, mora da ti nije lako.
mile.drapsin mile.drapsin 11:06 03.04.2009

Re: Kako postati slavan?

U pitanju je mladić koji se zove Miloš

Slušao Miloša na Peščaniku i nisam verovao sopstvenim ušima. Glasić ko dete od 15 godina, rezoni kao "pečeni" intelektualac. Dete bi za mesec dana radilo Tadićev posao bez većih problema. Ako se dobro sećam to u "Peščaniku" je bio snimak gostovanja veće grupe mladih ljudi, davno, i svi su bili sjajni.
Lektorka Lektorka 11:14 03.04.2009

Re: Kako postati slavan?

mile.drapsin
U pitanju je mladić koji se zove Miloš

Slušao Miloša na Peščaniku i nisam verovao sopstvenim ušima. Glasić ko dete od 15 godina, rezoni kao "pečeni" intelektualac. Dete bi za mesec dana radilo Tadićev posao bez većih problema. Ako se dobro sećam to u "Peščaniku" je bio snimak gostovanja veće grupe mladih ljudi, davno, i svi su bili sjajni.

ne, ne, ovo je bilo sasvim svež snimak, povod je bila desetogodišnjica bombardovanja. ali jesu bili sjajni, da!
deberzerak deberzerak 14:01 02.04.2009

ne volem

Juče su YUCOM (Komitet pravnika za ljudska prava) i Helsinški odbor za ljudska prava priredili čika Dobrici neslanu prvoaprilsku šalu - podneli su krivičnu prijavu protiv njega zato što je u svojoj poslednjoj knjizi, Vreme zmija, nedavno promovisanoj na Kolarcu, jednom rečenicom na 211. strani „izvršio krivično delo izazivanja nacionalne, rasne i verske mržnje i netrpeljivosti".


Na to bih rekao samo :

Ne volem..
Skrtariju..Intelektuatce..Koji vazno vrte
palce..
Kupis ih za spricer i kavurmu..
(koju ja licno ne volem...)
drug.clan drug.clan 14:12 02.04.2009

citanje knjiga

Zanimljivo je kako Helsinski i drugi finski i ostali NGO-ovi pazljivo citaju knjige srpskih fasista gde oni velicaju "nebeski narod" dok im istovremeno promicu gomile knjiga njegovih finskih kolega i ostalih zapadnih fasista koji isto tako srcano pljuju po tom "nebeskom narodu"

Pitam se samo u cemu li je razlika izmedju jednih i drugih?
oort oort 14:18 02.04.2009

Re: citanje knjiga

drug.clan
Zanimljivo je kako Helsinski i drugi finski i ostali NGO-ovi pazljivo citaju knjige srpskih fasista gde oni velicaju "nebeski narod" dok im istovremeno promicu gomile knjiga njegovih finskih kolega i ostalih zapadnih fasista koji isto tako srcano pljuju po tom "nebeskom narodu"
Pitam se samo u cemu li je razlika izmedju jednih i drugih?

verovatno je razlika u tome što su srpski fašisti u srbiji, finski fašisti su u finskoj, a ostali zapadni fašisti su u ostalom zapadu.
deberzerak deberzerak 14:23 02.04.2009

Re: citanje knjiga

citanje knjiga #Link Replika: 0Zanimljivo je kako Helsinski i drugi finski i ostali NGO-ovi pazljivo citaju knjige srpskih fasista gde oni velicaju "nebeski narod" dok im istovremeno promicu gomile knjiga njegovih finskih kolega i ostalih zapadnih fasista koji isto tako srcano pljuju po tom "nebeskom narodu"

Pitam se samo u cemu li je razlika izmedju jednih i drugih?


Ker ne grize ruku koja ga hrani. Meni je samo neshvatljivo da njihova misljenja neko jos uzima za ozbiljno.

Covek u belom Covek u belom 14:25 02.04.2009

Re: citanje knjiga

oort
verovatno je razlika u tome što su srpski fašisti u srbiji, finski fašisti su u finskoj, a ostali zapadni fašisti su u ostalom zapadu.
A sta cemo sa srpskim fasistima na zapadu, u koju kategoriju njih smestas?
vracarac92 vracarac92 14:30 02.04.2009

Re: citanje knjiga

Pitam se samo u cemu li je razlika izmedju jednih i drugih?

Da pitamo Branu Crncevica:
Komitet pravnika za ljudska prava Jukom i Helsinški odbor za ljudska prava podneli su Okružnom javnom tužilaštvu u Beogradu krivičnu prijavu protiv književnika Dobrice Ćosića, u kojoj tvrde da je izvršio krivično delo izazivanja nacionalne, rasne i verske mržnje i netrpeljivosti. Prema rečima predsednice Jukom Biljane Kovačević-Vučo, krivična prijava protiv Ćosića podneta je zbog navoda u njegovoj knjizi „Vreme zmija - piščevi zapisi 1999-2000“.

- Dobrica Ćosić je u toj knjizi, na strani 211, napisao za Albance: „Taj socijalni politički i moralni talog tribalnog varvarskog Balkana uzima za saveznika Ameriku i EU protiv najdemokratskijeg, najcivilizovanijeg, najprosvećenijeg balkanskog naroda - srpskog naroda“ - rekla je Vučo i naglasila da Jukom i Helsinški odbor za ljudska prava očekuju da će tužilaštvo postupiti nepristrasno i u skladu sa zakonskim obavezama. Krivičnom prijavom Ćosić se tereti za krivično delo rasne i druge diskriminacije. Biljana Kovačević-Vučo nije želela da pojasni razloge koji su njen komitet naveli da tuži „oca nacije“.

Sa druge strane, funkcioner SNS Brana Crnčević tvrdi da je upravo Jukom organizacija koja širi mržnju.
- Od osnivanja do danas taj komitet širi rasnu versku i nacionalnu mržnju pokušavajući to da pripiše drugima. Oni bi trebalo ili da uđu u ovaj novi zakon o zabrani diskriminacije kao posebna jedinica, kako bi bili izuzeti od svake osude javnosti, ili ih treba odmah ukinuti. Dobrici Ćosiću može da se pripiše svašta, ali nikako širenje mržnje. On je jedan od najvažnijih srpskih pisaca, bio je je uključen u sve najvažnije političke događaje stare Jugoslavije i nove Srbije, apsolutno niko ne može da sumnja u njegove dobre namere. Mislim da bi bilo dobro da podnese kontratužbu, jer su njegovi argumenti mnogo ozbiljniji - poručuje Crnčević.

Dakle, razlike nema.
Dve strane jedne medalje.
E sada da li ce neko izabrati da se prikloni stavovima NVO, stavovima B.C. ili ce probati da razmislja svojom glavom, to je vec neko drugo pitanje.
Sto se mene tice mislim da bi Srbija bila i bolja i srecnija da ne postoje ni Vuco ni Dobrica ni Sonja ni Brana.
mariopan mariopan 14:34 02.04.2009

Re: citanje knjiga

drug.clan
Zanimljivo je kako Helsinski i drugi finski i ostali NGO-ovi pazljivo citaju knjige srpskih fasista gde oni velicaju "nebeski narod" dok im istovremeno promicu gomile knjiga njegovih finskih kolega i ostalih zapadnih fasista koji isto tako srcano pljuju po tom "nebeskom narodu"

Pitam se samo u cemu li je razlika izmedju jednih i drugih?


Nema razlike.
drug.clan drug.clan 14:36 02.04.2009

Re: citanje knjiga

Covek u belom
oort
verovatno je razlika u tome što su srpski fašisti u srbiji, finski fašisti su u finskoj, a ostali zapadni fašisti su u ostalom zapadu.
A sta cemo sa srpskim fasistima na zapadu, u koju kategoriju njih smestas?



Mislim da odrednica njihovog fizickog polozaja ovde uopste nije bitna pa je nisam ni navodio. Srpski fasisti su srpski fasisti a finski fasisti su finski ma gde bili.
deberzerak deberzerak 14:36 02.04.2009

Re: citanje knjiga

verovatno je razlika u tome što su srpski fašisti u srbiji, finski fašisti su u finskoj, a ostali zapadni fašisti su u ostalom zapadu.


Naravno, to je tzv. teorija ciscenja sopstvenog dvorista. Po toj teoriji nase dvoriste je mnogo prljavo zato sto smo mi mnogo gadni. E sad, ako nam usred ciscenja uleti kesa iz komsijske avlije mi treba lepo to djubre da pocistimo i da razumemo da je i to djubre nase. A nase je zato sto je u nasem dvoristu. Prosta stvar. Rad oplemenjuje pa ni toliko ciscenja ne bi trebalo da nam smeta.

oort oort 14:39 02.04.2009

Re: citanje knjiga

Covek u belom
A sta cemo sa srpskim fasistima na zapadu, u koju kategoriju njih smestas?

šta me briga za fašiste koji nisu ovde - imam ovde dovoljno brana i dobrica da se zbog njih brinem.
Covek u belom Covek u belom 14:42 02.04.2009

Re: citanje knjiga

drug.clan
Covek u belom
oort
verovatno je razlika u tome što su srpski fašisti u srbiji, finski fašisti su u finskoj, a ostali zapadni fašisti su u ostalom zapadu.
A sta cemo sa srpskim fasistima na zapadu, u koju kategoriju njih smestas?



Mislim da odrednica njihovog fizickog polozaja ovde uopste nije bitna pa je nisam ni navodio. Srpski fasisti su srpski fasisti a finski fasisti su finski ma gde bili.
A kojom metodom ustanovljavas to dal su srpski ili finski, prebrojavanjem krvnih zrnaca mozda?
oort oort 14:45 02.04.2009

Re: citanje knjiga

deberzerak
Naravno, to je tzv. teorija ciscenja sopstvenog dvorista. Po toj teoriji nase dvoriste je mnogo prljavo zato sto smo mi mnogo gadni. E sad, ako nam usred ciscenja uleti kesa iz komsijske avlije mi treba lepo to djubre da pocistimo i da razumemo da je i to djubre nase. A nase je zato sto je u nasem dvoristu. Prosta stvar. Rad oplemenjuje pa ni toliko ciscenja ne bi trebalo da nam smeta.

nije naše dvorište prljavo jer smo mnogo gadni. naše dvorište je mnogo prljavo jer ga mnogo zapustili. I uopšte, dajte se okaniti ideje o tome da ako neko misli da je naše dvorište prljavo to znači da je i vlasnik mnogo prljav. dvorište je dvorište a vlasnik je vlasnik. morate da imate razumevanja da je vlasnik možda bio na godišnjem odmoru, ili je bio bolestan, ili je imao podstanare. samo treba da se vratimo i počistimo šta je naše za počistiti.
Covek u belom Covek u belom 14:46 02.04.2009

Re: citanje knjiga

oort
Covek u belom
A sta cemo sa srpskim fasistima na zapadu, u koju kategoriju njih smestas?

šta me briga za fašiste koji nisu ovde - imam ovde dovoljno brana i dobrica da se zbog njih brinem.
Pa vidis vecina ljudi koje ti licno smatras fasistima na ovom blogu se javljaju iz inostranstva (a i vecina ovih "zastitnika demokratije i ljudskih prava" je takodje odonud), a uglavnom sa njima diskutujes na ovom blogu (sem kad si u fazi ja tebe vojvodo, ti mene serdaru)...
deberzerak deberzerak 14:46 02.04.2009

Re: citanje knjiga

šta me briga za fašiste koji nisu ovde - imam ovde dovoljno brana i dobrica da se zbog njih brinem.


Ne treba da brines za njih, u pravu si, oni su ok. Brinu se oni za tebe.
drug.clan drug.clan 14:50 02.04.2009

Re: citanje knjiga

Covek u belom
drug.clan
Covek u belom
oort
verovatno je razlika u tome što su srpski fašisti u srbiji, finski fašisti su u finskoj, a ostali zapadni fašisti su u ostalom zapadu.
A sta cemo sa srpskim fasistima na zapadu, u koju kategoriju njih smestas?



Mislim da odrednica njihovog fizickog polozaja ovde uopste nije bitna pa je nisam ni navodio. Srpski fasisti su srpski fasisti a finski fasisti su finski ma gde bili.
A kojom metodom ustanovljavas to dal su srpski ili finski, prebrojavanjem krvnih zrnaca mozda?



ma samo vidim koga kude a koga hvale.
krv nema nikakve veze sa odredniciom nacionalnosti!


Covek u belom
oort
Covek u belom
A sta cemo sa srpskim fasistima na zapadu, u koju kategoriju njih smestas?

šta me briga za fašiste koji nisu ovde - imam ovde dovoljno brana i dobrica da se zbog njih brinem.
Pa vidis vecina ljudi koje ti licno smatras fasistima na ovom blogu se javljaju iz inostranstva (a i vecina ovih "zastitnika demokratije i ljudskih prava" je takodje odonud), a uglavnom sa njima diskutujes na ovom blogu (sem kad si u fazi ja tebe vojvodo, ti mene serdaru)...



Znaci na blogu su samo ljudi iz inostranstva.
oort oort 14:50 02.04.2009

Re: citanje knjiga

deberzerak
Brinu se oni za tebe.

ma jok, baš ih briga. oni brinu za sebe. kao i ja uostalom. kao i ti. svi brinemo sebične lične brige. mene samo interesuje da neki novi dobrica mog omladinca ne utera u rat. toliko.
oort oort 14:56 02.04.2009

Re: citanje knjiga

Covek u belom
Pa vidis vecina ljudi koje ti licno smatras fasistima na ovom blogu se javljaju iz inostranstva (a i vecina ovih "zastitnika demokratije i ljudskih prava" je takodje odonud), a uglavnom sa njima diskutujes na ovom blogu (sem kad si u fazi ja tebe vojvodo, ti mene serdaru)...

eh, sad ti znaš koga ja smatram fašistom. a i blog nije realan svet, pa ni posledice blogovanja nisu realne. knjiga u rukama sa rečenicom "Taj socijalni politički i moralni talog tribalnog varvarskog Balkana uzima za saveznika Ameriku i Evropsku uniju protiv najdemokratskijeg, najcivilizovanijeg, najprosvećenijeg, balkanskog naroda - srpskog naroda." je realan objekat sa realnim posledicama.
deberzerak deberzerak 14:58 02.04.2009

Re: citanje knjiga

oort

deberzerakBrinu se oni za tebe.ma jok, baš ih briga. oni brinu za sebe. kao i ja uostalom. kao i ti. svi brinemo sebične lične brige. mene samo interesuje da neki novi dobrica mog omladinca ne utera u rat. toliko.


Naravno da brinu o sebi . Samo neki ljudi resavaju svoje probleme preko tudjih ledja. Nisi shvatio pricicu sa dvoristem i djubretom. Nemam ja nista protiv da mi pocistimo sopstveno dvoriste. Ali ne zelim da mi se tudje djubre servira kao moje djubre. Ne zelim da mi kojekakvi NGO superstarovi ispiraju mozak. Ni meni, ni mojoj porodici, ni mojim prijateljima.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:42 02.04.2009

Re: citanje knjiga

A sta cemo sa srpskim fasistima na zapadu, u koju kategoriju njih smestas?

Covece u Belom, da ponovim svoje pitanje:
mozete li nam samo jednom napisati jedan kriticki tekst o Srbiji. Recimo,sta vas muci, sta vas tisti, sta vam se ne svidja... Nije valjda da je sve bajno i sjajno. Pa vi prvi zivite u inostranstvu i dobro znate u kakvim smo govnima, ekonomskim, socijalnim, dusevnim ako hocete... dokle vise braniti ono sto se ne moze braniti i drug optuzivati da mrze svojuz zemlju samo zato sto kazu ono sto misle...
i pokusajte da odgovorite...glupo je praviti se pismen samo kada vama odgovara...
Lektorka Lektorka 21:25 02.04.2009

Re: citanje knjiga

drug.clan
Zanimljivo je kako Helsinski i drugi finski i ostali NGO-ovi pazljivo citaju knjige srpskih fasista gde oni velicaju "nebeski narod" dok im istovremeno promicu gomile knjiga njegovih finskih kolega i ostalih zapadnih fasista koji isto tako srcano pljuju po tom "nebeskom narodu"

Pitam se samo u cemu li je razlika izmedju jednih i drugih?

vidim, nadovezalo se dosta replika na ovaj komentar, a ja priznajem da uopste ne razumem poentu ovog pitanja, ili, sto bi rekao onaj nekadasnji apartcik, "ne slazem se s pitanjem". mozda prvo da se informises o funkciji i delokrugu bilo koje NVO?
a drugo, upravo si verovatno nehotice rekao da oni, citiram, "pazljivo citaju knjige srpskih fasista". hm. pogle junaka ovog posta, tuzenog pisca. hm-hm-hm. stvarno si TO hteo da kazes?
Lektorka Lektorka 23:01 02.04.2009

Re: citanje knjiga

Da pitamo Branu Crncevica

umalo ovo da mi promakne! nasao si koga da citiras do poslednjeg slova, zaista! a ovamo, kao,
Sto se mene tice mislim da bi Srbija bila i bolja i srecnija da ne postoje ni Vuco ni Dobrica ni Sonja ni Brana

prosto da prostije ne ide: da nije dobrice i brane (itd), ne bi bilo ni vuco ni sonje. pa makar do jutra citirali u krug.
Covek u belom Covek u belom 00:32 03.04.2009

Re: citanje knjiga

Lektorka
prosto da prostije ne ide: da nije dobrice i brane (itd), ne bi bilo ni vuco ni sonje. pa makar do jutra citirali u krug.
Tacno, isto kao sto i da nema rata ne bi bilo ni ratnih profitera...
Covek u belom Covek u belom 00:36 03.04.2009

Re: citanje knjiga

Aleksandar Stosic
Covece u Belom, da ponovim svoje pitanje:
mozete li nam samo jednom napisati jedan kriticki tekst o Srbiji. Recimo,sta vas muci, sta vas tisti, sta vam se ne svidja... Nije valjda da je sve bajno i sjajno. Pa vi prvi zivite u inostranstvu i dobro znate u kakvim smo govnima, ekonomskim, socijalnim, dusevnim ako hocete... dokle vise braniti ono sto se ne moze braniti i drug optuzivati da mrze svojuz zemlju samo zato sto kazu ono sto misle...
i pokusajte da odgovorite...glupo je praviti se pismen samo kada vama odgovara...
Ja reko odgovorih ti gore al ti se odogovor ne svidja, pa evo i da ga ponovim. Kad se vi "demokrate i borci za ljudska prava" drzite ko pijani plota "ciscenja u sopstvenom dvoristu", sto se i ja ne bih drzao istog. Dakle, nemam prava da odgovaram na to sto me pitas (prosto jer Srbiji ne placam porez), ali zato mogu da ti nabrojim kriticki sta ne valja u Svajcarskoj...
dunja73 dunja73 04:16 03.04.2009

Re: citanje knjiga

Znaci na blogu su samo ljudi iz inostranstva.

a oni su ucili po onom "americkom" da se osvrcu - kriticki ,a
kako drug clan vise puta napisa
da bismo kritikovaki , prvo moramo da nesto znamo ..
mile.drapsin mile.drapsin 11:15 03.04.2009

Re: citanje knjiga

drug.clan
Pitam se samo u cemu li je razlika izmedju jednih i drugih?

Ima razlike. One Druge nisu rehabilitovali njihovi matični Parlamenti. Znači Peten nije rehabilitovan u Francuskoj niti je Kvisling rehabilitovan u Norveškoj. Četnici jesu u Skupštini Srbije, Nedić jeste u Vladi Srbije, Dragi Jovanović jeste Skupštini Beograda, Slobodan Jovanivić jeste u Okružnom Sudu.

Znači ima razlike i to suštinske.
drug.clan drug.clan 12:42 03.04.2009

Re: citanje knjiga

Lektorka
drug.clan
Zanimljivo je kako Helsinski i drugi finski i ostali NGO-ovi pazljivo citaju knjige srpskih fasista gde oni velicaju "nebeski narod" dok im istovremeno promicu gomile knjiga njegovih finskih kolega i ostalih zapadnih fasista koji isto tako srcano pljuju po tom "nebeskom narodu"

Pitam se samo u cemu li je razlika izmedju jednih i drugih?

vidim, nadovezalo se dosta replika na ovaj komentar, a ja priznajem da uopste ne razumem poentu ovog pitanja, ili, sto bi rekao onaj nekadasnji apartcik, "ne slazem se s pitanjem". mozda prvo da se informises o funkciji i delokrugu bilo koje NVO?

pa vecina je shvatila pitanje a i to na koje NGO se odnosilo moje pitanje.

a drugo, upravo si verovatno nehotice rekao da oni, citiram, "pazljivo citaju knjige srpskih fasista". hm. pogle junaka ovog posta, tuzenog pisca. hm-hm-hm. stvarno si TO hteo da kazes


Bas to sam hteo da kazem i nije mi se nehotice omaklo kao i oni navodnici na nebeskom narodu. Ni u jednom momentu nisam ni posumnjao u njihove srpske fasisticke misli ali me nervira kada ljudi slepo veruju da je svet crno-beli i da su u njemo oni uvek oni na svetloj strani.

mile.drapsin
drug.clan
Pitam se samo u cemu li je razlika izmedju jednih i drugih?

Ima razlike. One Druge nisu rehabilitovali njihovi matični Parlamenti. Znači Peten nije rehabilitovan u Francuskoj niti je Kvisling rehabilitovan u Norveškoj. Četnici jesu u Skupštini Srbije, Nedić jeste u Vladi Srbije, Dragi Jovanović jeste Skupštini Beograda, Slobodan Jovanivić jeste u Okružnom Sudu.

Znači ima razlike i to suštinske.


Ovo je mozda tacno ukoliko istoriju posmatramo u jednom izolovanom intervalu i/ili zlocin prema odredjenoj grupi ljudi, ali sta cemo sa ostalih hiljadu godina fasizma (uglavnom zapadne) evrope. Da navedem primere pa ce sve biti jasnije:

Negde na prelazu u 20. vek (znaci ne tako davno) na u Kongu se desio zlocin strasniji od holokausta (strasniji zato sto su zrtve bile nemocnije i niko nije ni pokusao da ih zastiti niti zlocinca da spreci). Covek strasniji od Hitlera, koji je predvodio ovaj krvavi pohod, Belgijski kralj Leopold II je 2007. od strane belgijske vlade i evropske unije velican izdavanjem jubilarnog zlatnog evro novcica. Znaci covek koji je ubio desetak miliona goloruke sirotinje i stvorio nekoliko miliona bezruke sirotinje je u 21. veku primio jednu od najvecih pocasti Evropske Unije koju je osim njega primilo samo jos nekolicina ljudi - znaci poruka Evropske Unije je "On je jedan od najboljih koje je Evropa izrodila"

Sledeci primer bi mogao biti slucaj Haitija o kome sam u vise navrata pisao na mam blogu pa ne bih da ponavljam. Ko zeli moze tamo naci tekst.



Kao sto sam negde vec rekao a dunja lepo zapazila "da bi se kritikovalo mora se nesto i znati o tome"
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 12:59 03.04.2009

Re: citanje knjiga

mile.drapsin

Ima razlike. One Druge nisu rehabilitovali njihovi matični Parlamenti. Znači Peten nije rehabilitovan u Francuskoj niti je Kvisling rehabilitovan u Norveškoj. Četnici jesu u Skupštini Srbije, Nedić jeste u Vladi Srbije, Dragi Jovanović jeste Skupštini Beograda, Slobodan Jovanivić jeste u Okružnom Sudu.

Znači ima razlike i to suštinske.


Jesi li ti Mile bio pijan kad si ovo pisao? Ti Slobodana Jovanovica, predsednika vlade u izbeglistvu poredis sa Petenom? "Kvisling" ziveo u Londonu? I kako to da je ceo zapadni antifasisticki svet protestvovao protiv pogubljenja Draze Mihailovica ... i jos ga Amerikanci odlikovali? On je valjda bio "americki kvisling"? Ja koliko znam jedino je Nedic bio kvisling ali nisam nigde imao prilike da procitam da je on za to bio rehabilitovan? Imas li ti neki link i citat? Coveku koji kaze da Slobodan Jovanovic bio kvisling je tesko bilo sta verovati na rec ...
mile.drapsin mile.drapsin 13:50 03.04.2009

Re: citanje knjiga

drug.clan
Negde na prelazu u 20. vek

Potpuno se slažem. Kada bih ja ovde napravio svoju listu zločinaca, britanska i španska kruna bi se "tukle" za mesto br. 1, onda Vatikan, pa redom. Nije ništa sporno što si rekao, bar meni. Ja samo gledam trenutna srpska posla i šta je ono što nas u ovom trenutku koči.
Vasilije
Ti Slobodana Jovanovica

Slobodan Jovanović je bio fašista još iz doba kad je osnovao Srpski kulturni klub. Najveći deo vremena je provodio crtajući karte buduće velike Srbije, kad počiste Muslimane, Hrvate ... sa teritorija koje su "nesporno i ekskluzivno srpske". Veliki broj telegrama koji je upućen Draži sa instrukcijama da se "sa svima saradjuje ako je to garancija likvidacije komunista" i "ako je to u interesu formiranja velike Srbije", lično je potpisao.

Pravosnažno osudjen, i njegov ministar inostranih poslova, na 20 godina ćorke, obojica politički rehabilitovani u beogradskom Okružnom Sudu.

I Herbert Hes je sve vreme rata živeo u Londonu pa je fasovo doživotnu u Nirbergu.

Inače, jako me potreslo nepoverenje koje izražavaš prema onome što pišem.
vracarac92 vracarac92 13:56 03.04.2009

Re: citanje knjiga

i jos ga Amerikanci odlikovali?


"LEGION OF MERIT - CHIEF COMMANDER: General Dragoljub Mihailovich distinguished himself in an outstanding manner as Commander-in-Chief of the Yugoslavian Army Forces and later as Minister of War by Organizing and leading important resistance forces against the enemy which occupied Yugoslavia, from December 1941 to December 1944. Through the undaunted efforts of his troops, many United States airmen were rescued and returned safely to friendly control. General Mihailovich and his forces, although lacking adequate supplies, and fighting under extreme hardships, contributed materially to the Allied cause, and were instrumental in obtaining a final Allied victory. March 29, 1948. Harry S. Truman."
vracarac92 vracarac92 13:58 03.04.2009

Re: citanje knjiga

I Herbert Hes
?
Mislis Rudolf?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:16 03.04.2009

Re: citanje knjiga

Inače, jako me potreslo nepoverenje koje izražavaš prema onome što pišem


Hm, nadam se da si se malo oporavio i da vise nisi tako p(r)otresen? Ja sam kritikovao ono sto sam citirao a ti nisi u odgovoru nista razumno napisao sto bi promenilo moje misljenje. Samo besmislene diskvalifikacije tipa "fasista etc". I to za coveka koji je bio zamenik predsednika vlade koja je dosla na vlast 27. marta 1941. (jes' ti cuo "za bolje rat nego pakt ...". To sto je on bio protiv komnista nije nista cudnovato niti optuzujuce ... pa Amerikanci su i danas spremni da saradjuju sa svima u "cilju likvidacije komunista" ...

A sto je osudjen za vreme komunizma pa posle rehabilitovan opet nije nista lose ... pa neces valjda da kazes da su u to vreme sve presude bile ispravne?

I sto zaboravi da nam das neke podatke i dokaze o rehabilitaciji Milana Nedica?
mile.drapsin mile.drapsin 14:34 03.04.2009

Re: citanje knjiga

Mislis Rudolf?

Da hvala!
Amerikanci su i danas spremni da saradjuju sa svima u "cilju likvidacije komunista" ...

E onda je onih 72 poklanih u Vraniću decembra 1943. godine ok.

Milan Nedić visi pored Zorana Djindjića u vladi Srbije, meni to liči na tihu rehabilitaciju. Da se nešto pito Gradjanski savez, Mita Ljotić bi imao spomenik u Smederevu pa bi i to malo ličilo na rehabilitaciju.

Slobodan Jovanović je od kad je počeo politički da misli bio pristalice ideje velike Srbije "etnički čiste ..." Ako to nije fašizam, onda ja ne znam šta je to fašizam.

Nesumnjivo je dokazano da je podsticao njenu realizaciju, što znači da je učesnik u svim zločinima koji su se dogadjali u Jugoslaviji tih godina.

General Simović nije, zato je i smenjen, ali je zato i mogao da se, uz svo uvažavanje, vrati 1945. u zemlju i sa dobrom penzijom živi poštovan do smrti 1962. godine. Nadam se da su mu sin i kćerka u dobrom zdravlju.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 14:44 03.04.2009

Re: citanje knjiga

Tacno, isto kao sto i da nema rata ne bi bilo ni ratnih profitera...

ne bi bilo ni onih anti ratnih profitera.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:04 03.04.2009

Re: citanje knjiga

mile.drapsin
meni to liči na tihu rehabilitaciju


Pa tako kazi bata Mile ... znaci Nedic nije rehabilitovan nego ima nesto sto tebi "lici na rehabilitaciju" ...

Iskreno receno i ovo u vezi Slobodana Jovanovica i njegovog navodnog fasizma mi zvuci na isti nacin. Covek je bio i ucesnik mirovne konferencije u Parizu 1919. i jedan od najvecih intelektualaca multinacionalne "Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca" (kasnije Jugoslavije) u cijem stvaranju su presudno ucestvovali bas Srbi ... pa je ipak nisu nazvali Srboslavija ni Velika Srbija ... pa mi te neke optuzbe zvuce prilicno besmisleno. To ja tumacim samo kao ostatak komunisticke propagande u glavama nekih od vas koja je cetnike i ustase stavlja u isti kos. Oni se mogu staviti u isti kos po tome sto su bili antikomunisti ... ali po svemu drugome ne...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:27 03.04.2009

Re: citanje knjiga

Ja reko odgovorih ti gore al ti se odogovor ne svidja, pa evo i da ga ponovim. Kad se vi "demokrate i borci za ljudska prava" drzite ko pijani plota "ciscenja u sopstvenom dvoristu", sto se i ja ne bih drzao istog. Dakle, nemam prava da odgovaram na to sto me pitas (prosto jer Srbiji ne placam porez), ali zato mogu da ti nabrojim kriticki sta ne valja u Svajcarskoj...

Smesno.
Dakle, onda prema tvojoj analogiji ti ne bi trebalo niti da hvalis niti da branis bilo koga ko afirimise Srbiju. Ti prema tome ni bi trebalo uopste da posecujes blogove na kojima je tema Srbija, Srbin i sicno.
Nego, nije moguce da nemas bas nista u Srbiji, nikakvu nepokretnost, neki racuncic, ne glasas...potpuno si se odrekao matice.
Covece pa ti si onda izdajnik...
Beingness Beingness 15:30 03.04.2009

Re: citanje knjiga

drug.clan
Zanimljivo je kako Helsinski i drugi finski i ostali NGO-ovi pazljivo citaju knjige srpskih fasista gde oni velicaju "nebeski narod" dok im istovremeno promicu gomile knjiga njegovih finskih kolega i ostalih zapadnih fasista koji isto tako srcano pljuju po tom "nebeskom narodu"

Pitam se samo u cemu li je razlika izmedju jednih i drugih?



Uf, što mi je potrebno pažljivo i zadubljeno čitati Dobricine knjige... mislim da bih više graški znoja lio nad vikend ljubićima što ih je čitala moja matera 80-ih na godišnjim odmorima joj. K'o da pa može nešto dubokoumno i alegorično da ti promakne kod deda Čose...

Sem toga, ne kapiraš osnovnu ideju i značaj postojanja i delovanja NV organizacija. Jesi video možda da Slovenački Helsinški odbor juri Mladića i čita Dobricu? Ne, oni su prvi izneli dokaze protiv države Slovenije za događaje iz 1991. (pucanje u vojnike JNA koji su se predali). Ovaj svet je preveliki da bi svako osećao odgovornost za sve prljave avlije na planeti. Zato svako treba da se bavi svojom avlijom, onda će svaka da bude k'o nova pre ili kasnije. To što neko ima kereće govance posred svog ružičnjaka ne znači da tebi iza kuće nije zakopana hladnjača.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:37 03.04.2009

Re: citanje knjiga

Beingness
Ovaj svet je preveliki da bi svako osećao odgovornost za sve prljave avlije na planeti.


Zvuci logicno ... al' sto se se ovi nasi iz NVO ne osacaju odgovorni za stotine hiljada izbeglica u tvom svom sopstvenom dvoristu? Sto ih precutkuju? I ne insistiraju da njima budu vracena neka od najosnovnijih ljudskih prava ... odnosno da oni budu opet u svojim kucama ... a da odgovorni za njih budu kaznjeni?
vracarac92 vracarac92 15:47 03.04.2009

Re: citanje knjiga

naci Nedic nije rehabilitovan nego ima nesto sto tebi "lici na rehabilitaciju" ...

Nedic nije rahabilitovan za to sto nikada nije ni osudjen.
Da bi neko bio rehabilitovan prethodno mora biti osudjen.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 16:00 03.04.2009

Re: citanje knjiga

vracarac92
Nedic nije rahabilitovan za to sto nikada nije ni osudjen.
Da bi neko bio rehabilitovan prethodno mora biti osudjen.


Pa u njegovom slucaju se misli na rehabilitaciju u smislu one "cetnicke" ... znaci da se ono sto je on radio proglasi kao nesto prihvatljivo ... Ubedjen sam da se tako nesto nikad nece desiti u Srbiji... mada neki od ovih "skojevaca" to stalno pokusavaju da kazu.
mile.drapsin mile.drapsin 16:03 03.04.2009

Re: citanje knjiga

Nedic nije rahabilitovan za to sto nikada nije ni osudjen.
Da bi neko bio rehabilitovan prethodno mora biti osudjen.

Meni se čini da unuk traži sudsku rehabilitaciju, što ne menja činjenicu da je on u suštini rehabilitovan, čim visi pored Djindjića u vladi Srbije.

Rehabilitaciju na Sudu traži Srpska liberalna stranka i Udruženje književnika.
Covek u belom Covek u belom 16:05 03.04.2009

Re: citanje knjiga

Aleksandar Stosic
Dakle, onda prema tvojoj analogiji ti ne bi trebalo niti da hvalis niti da branis bilo koga ko afirimise Srbiju. Ti prema tome ni bi trebalo uopste da posecujes blogove na kojima je tema Srbija, Srbin i sicno.
Nego, nije moguce da nemas bas nista u Srbiji, nikakvu nepokretnost, neki racuncic, ne glasas...potpuno si se odrekao matice.
Covece pa ti si onda izdajnik...
Opet ti logika slabije ide Stosicu. Afirmativno je dozvoljeno govoriti o bilo kome (a narocito o Americi to je automatski 2 bambija, ako si JM onda 3 ), a lose samo o svojima, to bi bar morao da znas, toliki NVO seminari i nista...
A izdajnik, hm, to bi trebalo da je neko ko nanosi zlo sopstvenoj zemlji, ili recimo neko ko se odrekao pasosa, ili je prezreo sopstevnu zemlju...
Ja se ne prepoznajem u ovim kategorijama, a ti?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:11 03.04.2009

Re: citanje knjiga

toliki NVO seminari i nista...

nikada ni na jednom nisam bio, nikada nisam bio clan ni jedne NVO, ali to je vama tesko da shvatite, da neko razmislja svojom glavom
A izdajnik, hm, to bi trebalo da je neko ko nanosi zlo sopstvenoj zemlji, ili recimo neko ko se odrekao pasosa, ili je prezreo sopstevnu zemlju...
Ja se ne prepoznajem u ovim kategorijama, a ti?

a gde mene onda prepoznajes?Mislim, malo malo pa skrenes temu na tu vodenicu, ili pozdravis takav komentar tvojih kolaicionih partnera s bloga....
drug.clan drug.clan 16:32 03.04.2009

Re: citanje knjiga

Beingness
drug.clan
Zanimljivo je kako Helsinski i drugi finski i ostali NGO-ovi pazljivo citaju knjige srpskih fasista gde oni velicaju "nebeski narod" dok im istovremeno promicu gomile knjiga njegovih finskih kolega i ostalih zapadnih fasista koji isto tako srcano pljuju po tom "nebeskom narodu"

Pitam se samo u cemu li je razlika izmedju jednih i drugih?



Uf, što mi je potrebno pažljivo i zadubljeno čitati Dobricine knjige... mislim da bih više graški znoja lio nad vikend ljubićima što ih je čitala moja matera 80-ih na godišnjim odmorima joj. K'o da pa može nešto dubokoumno i alegorično da ti promakne kod deda Čose...

Sem toga, ne kapiraš osnovnu ideju i značaj postojanja i delovanja NV organizacija. Jesi video možda da Slovenački Helsinški odbor juri Mladića i čita Dobricu? Ne, oni su prvi izneli dokaze protiv države Slovenije za događaje iz 1991. (pucanje u vojnike JNA koji su se predali). Ovaj svet je preveliki da bi svako osećao odgovornost za sve prljave avlije na planeti. Zato svako treba da se bavi svojom avlijom, onda će svaka da bude k'o nova pre ili kasnije. To što neko ima kereće govance posred svog ružičnjaka ne znači da tebi iza kuće nije zakopana hladnjača.



Pa citali su pazljivo Dobricu jer koliko vidim navode tacno odredjenu recenicu sa strane xx iz paragrafa xx. Ja nikada ne citam knjige na taj nacin vec trazim poentu celog dela - pokusavam da otkijem ideje koje je pisac zeleo da iskaze a ovakvo hvatanje za reci meni izgleda kao sudjenje knjigama koje su totalitaristi cinili (i onaj DSS ministar pravde svojevremeno). Ako ne mogu da podignu optuznicu za ideje o kojima dobrica pise u knjizi onda ih hvatanje za jednu prostoprosirenu recenicu izvucenu iz konteksta nece uciniti boljim od vec pomenutog ministra ili kolege iz naci nemacke, sovjetskog saveza ili amerike 50-tih.

A sto se opente postojanja ove vrste NVO tice shvatio sam ja to podavno.
Sto se pak tice "Slovenačkog Helsinškog odbora" ja tebe pitam jel on Helsinski ili je Slovenacki. Ili je Becki mozda? Kako to da su samo ovi istocnoevropski odbori pod sapom Beckog (ili cijom vec posle onog debakla sa proneverama) a neki iz zapadnih zemalja (u onom malom broju zemalja gde postoje) su nezavisni? I kada se misli na srpsku NVO onda prvenstveno treba videti ko organizuje i placa a ne gde se nalazi kancelarija ili ko su radnici. Ima Microsoft firmu i u Srbiji koja se zove Microsoft Srbija pa se bas ne moze reci da je Microsoft srpska kompanija.

vracarac92 vracarac92 17:28 03.04.2009

Re: citanje knjiga

Pa u njegovom slucaju se misli na rehabilitaciju u smislu one "cetnicke" ... znaci da se ono sto je on radio proglasi kao nesto prihvatljivo ... Ubedjen sam da se tako nesto nikad nece desiti u Srbiji... mada neki od ovih "skojevaca" to stalno pokusavaju da kazu.

Pa naravno!
oort oort 20:49 03.04.2009

Re: citanje knjiga

deberzerak
Naravno da brinu o sebi . Samo neki ljudi resavaju svoje probleme preko tudjih ledja. Nisi shvatio pricicu sa dvoristem i djubretom. Nemam ja nista protiv da mi pocistimo sopstveno dvoriste. Ali ne zelim da mi se tudje djubre servira kao moje djubre. Ne zelim da mi kojekakvi NGO superstarovi ispiraju mozak. Ni meni, ni mojoj porodici, ni mojim prijateljima.

NGO ispira mozak? Čekaj, ti se nalaziš pod nepodnošljivim pritiskom Biljane Kovačević Vučo i Nataše Kandić, to hoćeš da kažeš? Da su one svoj ultimativni pritisak koji sa svih strana tebi skače po ganglijama? Nemoj da si smešan i nemoj da smo deca.
Boris Drenca Boris Drenca 16:55 02.04.2009

Krivica je u nama


Mogli bi sada da optužujemo medije, udžbenike, učitelje, pisce...sasvim legitimno i nesvrsishodno. Krivi smo mi. Ako je , kažu ljudi, Slobin najveći strah da se "njegovi ne sližu sa ovim, opozicionim" , onda je toga trebalo da se plašimo i mi . "Da se Slobini , ne sližu sa našima, opozicionim".

Nikome, izgleda, nije bilo do promene osim u imenima. Uostalom šta smo gledali posle 5. oktobra, baš to, slizavanje. Mi smo bili zadovoljni zbog toga što nije bilo krvi, nereda, pravog obračuna...Baš je bilo dobro što su i jedni i drugi tako prihvatili narodnu volju....E pa sada imamo to isto samo u sumnjivom "demokratskom i proevropskom" ruhu.

Dan po skidanju uniforme 1999. jedan prijatelj mi je rekao da će se mnoge stvari u ovoj zemlji promeniti kada svako od nas stane pred ogledalo i kaže "Kriv sam". Verujte nije lako, užasno je. Naročito kada primetite da vam , posle 2000. godine rastu uši koje neodoljivo podsećaju na magareće. (Hvala Duletu Nedeljkoviću na dobroj definiciji)

Ko ne veruje neka proba.... Boli garantovano. Ja više ni ne prolazim pored ogledala....velike mi uši

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ali mi nije jasan motiv ovih naših bivših momaka i devojaka iz Demokratske stranke - koji je njihov motiv da sa ovima i ovakvima stanu u prve redove fronta odbrane nasleđa i politike Slobodana Miloševića?


Učiteljice mogu ja? Mogu, hvala. E pa Demokratska stranka odavno već nije stranka već sekta u kojoj namesto Svetog pisma nedeljom pažljivo čitaju istraživanja o rejtinzima....

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dobrica Ć. je jedan star čovek, opsednut svojom umišljenom veličinom i ulogom Oca nacije. On nije neko oko koga treba brinuti. Brinu oni koji su mu knjigu objavili i dali mu Kolarac da ga koristi za promociju, a zatim tu promociju prikazivali svuda....
markonio92 markonio92 20:14 02.04.2009

Re: Krivica je u nama

Boris Drenca

mnoge stvari u ovoj zemlji promeniti kada svako od nas stane pred ogledalo i kaže "Kriv sam"

Ja nisam kriv.
Zato ta teorija pada u vodu.
oort oort 20:33 02.04.2009

Re: Krivica je u nama

markonio92
Ja nisam kriv. Zato ta teorija pada u vodu.

jesi kriv. pazi koga glasaš.
Boris Drenca Boris Drenca 20:49 02.04.2009

Re: Krivica je u nama


markonio92

Ja nisam kriv.
Zato ta teorija pada u vodu.



Samo odgovori sam sebi za šta nisi kriv. I šta nisi uradio.
Lektorka Lektorka 21:34 02.04.2009

Re: Krivica je u nama

sasvim legitimno i nesvrsishodno. Krivi smo mi.

Dobrica Ć. je jedan star čovek, opsednut svojom umišljenom veličinom i ulogom Oca nacije. On nije neko oko koga treba brinuti. Brinu oni koji su mu knjigu objavili i dali mu Kolarac da ga koristi za promociju, a zatim tu promociju prikazivali svuda....

tako je, dobrica nije bitan. i ne zavidim ovim zenama na onome sto rade, ni najmanje. beskrajno je bitno, medjutim, sta mi, svako za sebe, mislimo kako o slobi, ratovima, bombardovanju i svim posledicama, tako i o citiranim i tuzenim dobricinim recima. jedino to je zaista BITNO, i na to podsecaju i apeluju yucom i helsinski odbor. dokle cemo sebe promovisati velicajuci dobricu i slicne? dokle cemo, zapravo, biti sami sebi dovoljni i vec do bola slepi za svet oko nas? kako to uopste pricamo sa svetom, ako ga udostojimo paznje i razgovora?
Boris Drenca Boris Drenca 21:42 02.04.2009

Re: Krivica je u nama

Lektorka

tako je, dobrica nije bitan. i ne zavidim ovim zenama na onome sto rade, ni najmanje. beskrajno je bitno, medjutim, sta mi, svako za sebe, mislimo kako o slobi, ratovima, bombardovanju i svim posledicama, tako i o citiranim i tuzenim dobricinim recima. jedino to je zaista BITNO, i na to podsecaju i apeluju yucom i helsinski odbor. dokle cemo sebe promovisati velicajuci dobricu i slicne? dokle cemo, zapravo, biti sami sebi dovoljni i vec do bola slepi za svet oko nas? kako to uopste pricamo sa svetom, ako ga udostojimo paznje i razgovora?


Poenta i jeste u tome da preispitujemo svoje stavove, postupke... i da kažemo sami sebi (ne mislim da treba da se viče kroz prozor, boli grlo) šta smo grešili i gde smo bili u zabludi.

Baš zbog toga problem nije on (koji je svoj vrhunac doživeo u Grešniku u onoj sceni u Aja Sofiji, potpuno emotivno gledanje) već oni koji promovišu njegov način razmišljanja.

Dokle god sebi dozvoljavamo samo da kritikujemo nešto što nam se ne sviđa nećemo pogledati kako dalje.

O svemu možemo imati stav i taj stav se može razvijati i evoluirati...
Inner Party Inner Party 17:19 02.04.2009

Kao sto...

... Maknamara i Kisindzer nikada nece odgovarati za ucinjena dela, tako nece ni Cosic da odgovara za izrecene reci. A to sto se ja do imbecilnosti divim i Robertu i Henriju i Dobrici - moja stvar!

oort oort 20:30 02.04.2009

Re: Kao sto...

Inner Party
... Maknamara i Kisindzer nikada nece odgovarati za ucinjena dela, tako nece ni Cosic da odgovara za izrecene reci. A to sto se ja do imbecilnosti divim i Robertu i Henriju i Dobrici - moja stvar!

ti se njima diviš jer su njihova dela prizemna, deluju na naše niske strasti i treba snage da se tim idejama odupremo. ko ne voli da čuje za sebe da se naj-super-sasvim-super-najbolji dasa? ali nije tako. i samo zato su opasni. jer slatkorečivo lažu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:58 02.04.2009

Kardinalno

Dajte mi dve rečenice iz bilo koje knjige, a ja ću već naći razloge da obesim pisca.

Armand Jean du Plessis de Richelieu, s.r.
Lektorka Lektorka 21:42 02.04.2009

Re: Kardinalno

Vojislav Stojković
Dajte mi dve rečenice iz bilo koje knjige, a ja ću već naći razloge da obesim pisca.

Armand Jean du Plessis de Richelieu, s.r.

pa jes, ovo je mozda i tacno.
no, da se ne zezamo, u ovom slucaju uopste nije fora u tome sto je dobrica cosic pisac, vreme zmija nije roman, nego su u pitanju dnevnicki (ako i "piscevi" ) zapisi. ono o albancima je napisao gradjanin srbije svestan svog uticaja u toj istoj istoj zemlji.
Ribozom Ribozom 22:00 02.04.2009

Re: Kardinalno

Jeste Dobricina izjava nekorektna ali nije dovoljno precizna, ovi iz YUKOM-a bi trebalo to da znaju.
Vise ovo lici na paradu kako su nase NGO mocne.
Mene nervira i kad Ameri kazu kako su najdemokratskiji, ili Nemci da su najbolji u tehnici...ali opet svaki bi se sud nasmejao eventualnoj tuzbi.
Doctor Wu Doctor Wu 22:35 02.04.2009

Re: Kardinalno

ono o albancima je napisao gradjanin srbije svestan svog uticaja u toj istoj istoj zemlji.

Bez ikakve želje da branim Ćosića ali iz izjave se zaista ne vidi da li misli na sve Albance ili na deo (kriminogeni: Tači, Haradinaj, Čeku...) te populacije. Jedini zaista problematični deo je onaj gde Srbe naziva najdemokratskijim, najcivilizovanijim, najprosvećenijim balkanskim narodom (uzgred, čini mi se da poslednji zarez u gore prenesenom, pretpostavljam vernom, originalu potpuno menja smisao onoga što se želelo iskazati). Međutim, takav stav, iako je glup, ne verujem da se može smatrati krivičnim delom.

A citirano implicira da ti smatraš da za ovu rečenicu ne bi trebalo tužiti nekoga ko nema uticaj ili nije svestan svog uticaja u Srbiji. Ili grešim?
Lektorka Lektorka 22:54 02.04.2009

Re: Kardinalno

Doctor Wu
ono o albancima je napisao gradjanin srbije svestan svog uticaja u toj istoj istoj zemlji.

Bez ikakve želje da branim Ćosića ali iz izjave se zaista ne vidi da li misli na sve Albance ili na deo (kriminogeni: Tači, Haradinaj, Čeku...) te populacije. Jedini zaista problematični deo je onaj gde Srbe naziva najdemokratskijim, najcivilizovanijim, najprosvećenijim balkanskim narodom (uzgred, čini mi se da poslednji zarez u gore prenesenom, pretpostavljam vernom, originalu potpuno menja smisao onoga što se želelo iskazati). Međutim, takav stav, iako je glup, ne verujem da se može smatrati krivičnim delom.

A citirano implicira da ti smatraš da za ovu rečenicu ne bi trebalo tužiti nekoga ko nema uticaj ili nije svestan svog uticaja u Srbiji. Ili grešim?

koliko su ostvarivi ciljevi tuzbe ja zaista ne znam i pokusavam taj deo price da ostavim po strani. ne mogu o tome da sudim, ja nisam pravnica, i nije slucajno sto nisam. ne smatram da postoji necija manja ili veca krivica za takve reci, naravno, ali ne odjekuju svacije reci jednako, u tome ipak ima neki vrag.

sto se mene tice, poenta nije u krivicnom delu. o tome upravo treba da prosude ljudi koji su za tako nesto kvalifikovani. da li je u pitanju ceo albanski narod ili, kako kazes, kriminogeni deo - pa ok, ne vidi se, ali kao sto nije rekao "svi albanci", tako ni on nije napravio ogradu pa rekao "samo UCK" i oni koje pobrajas. no, upravo to su rukavci u koje oticu sve ovakve afere u srbiji. problematicna je, zaista, cela recenica.

moje misljenje o ovome mozes da vidis u replikama vasiliju i borisu drenci. vaznije je kako ce se srbija (drzavljani, mediji, javnost & vlast) odrediti prema ovim dobricinim recima nego to da li ce yucom i helsinski odbor dobiti proces. ja NVO shvatam kao korektive i budilnike drustva. u konkretnom slucaju, da nije njih, ko bi primetio sta je cosic tu napisao, stvarno? a vazno je da se to primeti, upravo zato sto on nije bilo ko.
adam weisphaut adam weisphaut 23:09 02.04.2009

Re: Kardinalno

Znajući Ćosića kao javnu ličnost, znajući njegovo političko delovanje i način razmišljanja on je pod
„Taj socijalni politički i moralni talog tribalnog varvarskog Balkana uzima za saveznika Ameriku i Evropsku uniju protiv najdemokratskijeg, najcivilizovanijeg, najprosvećenijeg, balkanskog naroda - srpskog naroda."

mislio na albanski narod i mislim da nam je on iskreno rekao kako ga on vidi (a to viđenje zasniva na popularnim predstavama istog od dela srpske javnosti), kao što je i Velja Ilić iskreno rekao da je Rasim "sramota za Karađorđa", verovatno i jedan i drugi iskaz nisu dovoljni za sud, ali jesu da vidimo o kome se radi...
Doctor Wu Doctor Wu 23:12 02.04.2009

Re: Kardinalno

moje misljenje o ovome mozes da vidis u replikama vasiliju i borisu drenci. vaznije je kako ce se srbija (drzavljani, mediji, javnost & vlast) odrediti prema ovim dobricinim recima nego to da li ce yucom i helsinski odbor dobiti proces. ja NVO shvatam kao korektive i budilnike drustva. u konkretnom slucaju, da nije njih, ko bi primetio sta je cosic tu napisao, stvarno? a vazno je da se to primeti, upravo zato sto on nije bilo ko.

Priznajem da sve slabije pratim logičku nit onoga što pišeš (a nisam čitao gornje replike). S jedne strane pišeš kako Dobrica Ćosić ima neko posebno mesto u srpskom društvu, kako njegove reči posebno odjekuju u Srbiji a u citiranom paragrafu izražavaš sumnju da u Srbiji niko ne bi ni primetio šta je izjavio da nije bilo reakcije uvek budnog NVO aka YUCOM.

Što se tiče poente, verujem u profesionalizam. Ako neko sebe naziva pravnikom, advokatom, očekujem da zna šta radi i da neće praviti majmuna od sebe samo radi novina ili jedne radio emisije. Na kraju, ne čini li ti se da se podizanjem glupavih i besmislenih optužbi i korišćenjem sudova za ličnu promociju članova YUCOMa vrši i svojevrsna opstrukcija nekog pravnog sistema u Srbiji?
Lektorka Lektorka 23:15 02.04.2009

Re: Kardinalno

ali jesu da vidimo o kome se radi...

jesu da vidimo da li cemo tako nesto da prihvatimo, podrzimo, sledimo, iza tako necega da stanemo. ovde su zaista bitne RECI, licnosti su marginalne. a ako je obratno - e, onda bas nikako ne valja. kunoc n & poz :)
Lektorka Lektorka 23:27 02.04.2009

Re: Kardinalno

Priznajem da sve slabije pratim logičku nit onoga što pišeš (a nisam čitao gornje replike). S jedne strane pišeš kako Dobrica Ćosić ima neko posebno mesto u srpskom društvu, kako njegove reči posebno odjekuju u Srbiji a u citiranom paragrafu izražavaš sumnju da u Srbiji niko ne bi ni primetio šta je izjavio da nije bilo reakcije uvek budnog NVO aka YUCOM.

pa procitaj gornje replike :)
jasta da njegove reci odjekuju, mislim pre svega na one koje izgovara u javnosti. :) a ko ga cita, taj naleti i na hardcore.
Što se tiče poente, verujem u profesionalizam. Ako neko sebe naziva pravnikom, advokatom, očekujem da zna šta radi i da neće praviti majmuna od sebe samo radi novina ili jedne radio emisije.

ovim povodom se slazemo bez ostatka.
Na kraju, ne čini li ti se da se podizanjem glupavih i besmislenih optužbi i korišćenjem sudova za ličnu promociju članova YUCOMa vrši i svojevrsna opstrukcija nekog pravnog sistema u Srbiji?

ne, ne cini mi se.

btw, sad stvarno idem da spavam, pa samo jos da kazem da bih zaista volela da ne odvrtis opet poznatu matricu - prvo si kao ljubazan, a onda krene besmisleni napad. meni je dosadno, iskreno me ni najmanje ne zanima da se svadjam ovim povodom ili da opet citam o svojoj nelogicnosti i funkcionalnoj nepismenosti. ok? ne moramo da se slazemo, ali pri temi mozemo da ostanemo i pri tom nema razloga da se pretvaramo jedni drugima u srinkove.
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 19:40 03.04.2009

Re: Kardinalno

Što se tiče poente, verujem u profesionalizam. Ako neko sebe naziva pravnikom, advokatom, očekujem da zna šta radi i da neće praviti majmuna od sebe samo radi novina ili jedne radio emisije. Na kraju, ne čini li ti se da se podizanjem glupavih i besmislenih optužbi i korišćenjem sudova za ličnu promociju članova YUCOMa vrši i svojevrsna opstrukcija nekog pravnog sistema u Srbiji?

uze mi rec iz usta, sr doutor
Doctor Wu Doctor Wu 21:34 03.04.2009

Re: Kardinalno

btw, sad stvarno idem da spavam, pa samo jos da kazem da bih zaista volela da ne odvrtis opet poznatu matricu - prvo si kao ljubazan, a onda krene besmisleni napad. meni je dosadno, iskreno me ni najmanje ne zanima da se svadjam ovim povodom ili da opet citam o svojoj nelogicnosti i funkcionalnoj nepismenosti. ok? ne moramo da se slazemo, ali pri temi mozemo da ostanemo i pri tom nema razloga da se pretvaramo jedni drugima u srinkove.

U, pa ti si se baš nahvatala straha, :). Nije problem kad se s nekim ne slažeš. Različiti sistemi vrednosti, pogledi na svet, shvatanja, pametni ljudi to koriste da obogate svoja iskustva, pogledaju na nešto iz nekog drugog ugla. Problem je kad se pišu gluposti. Glupost uništava svaku smislenu komunikaciju i protiv nje se treba boriti.
Domazet Domazet 19:51 04.04.2009

Kardinalno?

Lektorka
ali jesu da vidimo o kome se radi...

jesu da vidimo da li cemo tako nesto da prihvatimo, podrzimo, sledimo, iza tako necega da stanemo. ovde su zaista bitne RECI, licnosti su marginalne. a ako je obratno - e, onda bas nikako ne valja. kunoc n & poz :)

Dvoje ljudi koji sasvim sigurno misle da su proevropski intelektualci kazu 'Nije bitno sta je Dobrica napisao jer mi znamo sta je mislio dok je pisao!' To po meni nije cardinal, to je seriously delusional...Mislim i ono intelektualci i ono proevropski.

Ali nisam hteo o tome. Nego o ovome. Ako neko ko prestaje da cita Cosica na 50-toj strani zna sta Dobrica misli dok pise 211 stranu onda ja mislim da Dobrica vise ne mora ni da pise a da bi ga se tuzilo.

Plus, mala tehnicka primedba. Koje RECI!? Valjda se misli na MISLI?
Lektorka Lektorka 22:40 04.04.2009

Re: Kardinalno?

Domazet

Plus, mala tehnicka primedba. Koje RECI!? Valjda se misli na MISLI?

reci, reci, jasta, pa nije te svoje MISLI naslikao ili odzvizdao, napisao ih je :)

a sta JA mislim (jer to u ovom postu nisam napisala, verujuci u sposobnost blogera da na osnovu informacija donesu sopstvene zakljucke)? e to sam napisala cetiri sata nakon bloga - pa izvol'te, vec prema kolicini prezira, moze borba il' pescanik.

sto se tice 50. strane - to sebi za uvo mozes da zadenes, dragi domazete. dobricina rec van romana (citas ih?) daleko se cuje, svidjalo nam se to ili ne. a 1999. napisanoj i 2009. godine objavljenoj recenici na 211. strani knjige koja NIJE roman nije neophodan nikakav dodatni kontekst - dovoljan je naslov knjige, odnosno informacija da su u pitanju dnevnicki zapisi.

i, dovoljno je srpsko drustvo kao kontekst.
Domazet Domazet 04:32 05.04.2009

Da ti ponovim...

...ono sto sam vec napisao na threadu kod Jelene, za nekog ko nepogreshivo chita tudje misli mozda bude dovoljno. Iz rechenice:
Taj socijalni, politički i moralni talog tribalnog varvarskog Balkana uzima za saveznika Ameriku i Evropsku uniju protiv najdemokratskijeg, najcivilizovanijeg, najprosvećenijeg, balkanskog naroda - srpskog naroda
se ne moze videti da je on ovako okarakterisao chitav albanski narod. Posebno ne 'crno na belo' kako si ti ne trepnuvshi slagala a Borba i Peshchanik pustili tu laz. Moguce je da se to moze zakljuchiti iz teksta koji joj prethodi ili dolazi iza te rechenice ali ne iz same rechenice koliko god ti ultimativno trazila od nas da ti poverujemo. I zato te molim, kao i Jelenu, da citiras dodatni tekst iz koga se moze 'crno na belo' zakljuchiti to sto ti hoces da mi zakljuchimo. Pa ako se ispostavi da je on stvarno mislio na ceo narod onda cemo morati zakljuchiti, neki sa zaljenjem, neki ravnodushno, a neki sa radoshcu u srcu da je Dobrica poludeo, makar bio i u afektu dok je to pisao. Ukoliko je medjutim Dobrica mislio na tadasnju vrhusku UCK a sadshanju vrhushku kosovarske vlasti onda on na takav stav ima pravo i ja ne da mu necu zameriti nego cu ga u takvom stavu i podrzati. A ti ako mislish da Hardinaj i Tachi nisu koncentrat onog najgoreg na Balkanu ti to lepo otvoreno reci pa da se ne zamajavam sa tobom. Dakle, prestani da bacash parole o srpskom drustvu kao kontekstu i lepo citiraj to gde se 'crno na belo' vidi da se izrecheno odnosi na ceo narod. Nece ti biti valjda teshko, kad je vec 'crno na belo'. Ako to ne uradish, pa nishta, mene cesh samo uchvrstiti u misljenju da si najobichniji aparatchik i bruka za profesiju. A drugi ce vec po svome...

I shta si, molim te, htela da kazesh sa ovim:
dobricina rec van romana (citas ih?) daleko se cuje
Sta ako chitam Dobrichine romane? Shta onda? Da neces mozda od mojih lokalnih knjizara i biblioteka da trazhish spisak ostale subverzivne literature koju sam se drznuo da chitam?? Borci za ljudska prava my arse! Mali Zhdanovchici. Da se dogadja negde drugde bilo bi zanimljivo gledati kako sukob svog hronichnog entitleitisa i urodjenog mediokritetstva (u onom osnovnom znachenju te rechi) pokushavate da zamaskirate ideoloshkim ekstremizmom. No ipak nije tako strashno. Sreca da se svojim poslom bavish u sredjenoj drzavi pa morash da vodish rachuna o tome shta radish. Mogu da zamislim sa kakvim bi zarom svoje politichke fantazmagorije proizvodila u akademske chinjenice samo da ti se ukaze prilika.
adam weisphaut adam weisphaut 06:34 05.04.2009

Re: Da ti ponovim...

se ne moze videti da je on ovako okarakterisao chitav albanski narod

Sva sreća pa nasuprot:
tribalnog varvarskog Balkana

stoji protivteža:
najdemokratskijeg, najcivilizovanijeg, najprosvećenijeg, balkanskog naroda - srpskog naroda

Dakle imamo dva Balkana, jedan tribalni, varvarski i drugi naj-. Ne zvuči baš kao nepristrasna analiza. Niti konstatacija objektivnih razlika. I interesantno da nije vezao svoj sud za državu-društvo, nego za narod. Koji li mu je (naj-) antipod? Mora da su Grci ili Bugari?
Onom ko ne želi da bude jasno i neće. A možda bi bilo dobro da Dobrica padne, pa da ga poseti Rasim, i da mu oprosti u ime ljudskih i manjinskih prava...
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:33 05.04.2009

Re: Kardinalno

Vojislav Stojković
Dajte mi dve rečenice iz bilo koje knjige, a ja ću već naći razloge da obesim pisca.
Armand Jean du Plessis de Richelieu, s.r.

Odlična, čak vrlo mudra intervencija.
Lektorka
...pa jes, ovo je mozda i tacno.


Lektorka, ja sam više voleo da ste izašli sa idejom da se počne ozbiljno razmišljati kako da se osmisle akcije i načini da se gospodin Dobrica Ćosić zvanično kandiduje za Nobelovu nagradu za književnost.

Mi u Srbiji nemamo drugog boljeg od njega, a BILO BI DOBRO ZA SRBIJICU DA (PONOVO) DOBIJE NOBELA ZA KNJIŽEVNOST, zar ne?
Ozbiljan sam, nije mi namera da provociram iako vidim da je mnogo ružnih reči o Dobričinoj ličnosti izrečeno u komentarima prethodnika.
Vreme je da mislimo pozitivno, da vidimo kako možemo sebi da pomognemo.
Ostavimo po strani (gde im je mesto) ličnosti kao Sonja Biserko i Biljana Kovačević Vučo. Ne pridavajmo značaja nevažnim stvarima.

Ponavljam, bilo bi za Srbiju dobro da, pre nego što umre, Dobrica Ćosić bude ovenčan Nobelovom nagradom.
Zar ima nekoga medju vrlim blogerima B92 koji se s tim neće složiti?

Jednom sam čuo mišljenje jednog kolege blogera da je jedan od problema sa Dobricom što nije dovoljno prevodjen na strane jezike.
Lektorka, smislite neku strategiju kako da Dobrica Ćosić bude više prevodjen!

Tražim li mnogo?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana