Stop rasističkoj politici gradskih vlasti! Podrška Romima!

Dušan Maljković RSS / 04.04.2009. u 01:01

65718293849d60262cbc84440012649_extreme.jpgDanas, subota 4. april, u 13h ispred Gradske skupstine!

Protest i solidarnost s Romima čiji su domovi nasilno srušeni u Bloku 67!

U petak rano ujutru, iako nije prosao rok od 15 dana koji su im vlasti samo dan ranije dale da se isele, pocelo je siledzijsko izbacivanje i nasilno rusenje baraka u Bloku 67. Stanovnici ovog naselja kazu da je rusenje pocelo na prepad oko 6 ujutru uz jaku podrsku policije i specijalaca. Zbog policijske brutalnosti, dve zene je odvezla hitna pomoc. Ljudima je sva imovina ostala zatrpana u rusevinama. Deo njih provodi noc ispred Gradske skupstine, bez tople odece, cebica, hrane, a bolesnima su cak i lekovi ostali zatrpani u rusevinama. Stanovnici naselja kazu i da su ih tokom dana provocirali i plasili i neidentifikovani mladici na motorima.

U medjuvremenu, nije nadjen nikakav alternativni smestaj, niti se razmislja o tome. Gradonacelnik Djilas je samo izjavio da je "neophodno da se oni pomere odatle da bi bio napravljen novi bulevar koji je potreban za razvoj grada i za odrzavanje svih manifestacija koje slede" uz konstataciju da ce reagovati policija ukoliko pokusaju da blokiraju ulicu. Svemu je prethodila medijska kampanja u kojoj se pod izgovorom "bezbednosti" i "slike grada" tokom Univerzijade opravdava proterivanje Roma iz naselja na Novom Beogradu. Svojim izjavama gradonacelnik Beograda Dragan Djilas dobrineo je sirenju fasistickog odnosa prema Romima kao i opravdavanju rusenja njihovih kuca. Gradski funkcioneri kao "alternativu" preseljenju nude izgradnju ograde oko ovog naselja kako "se ne bi videlo ruglo grada tokom Univerzijade".

Znaci li to da ce se Univerzijada platiti i ljudskim zivotima ako je potrebno?

Nasi sugradjani koji su ostali bez domova su reseni da se bore za svoja prava, prava na zivot, slobodu, dom, rad.

Danas (subota) u 13 časova bice odrzan protest protiv bahatog ponasanja kojim bi vlast da resava probleme grada. Podrzite ljude koji su na ovaj siledzijski nacin izbaceni na ulicu. Moramo pomoci nasim sugradjanima, ne smemo dozvoliti da se ljudima ruse domovi, da se grade fasisticki zidovi i ljudi ogradjuju u geto!


Vise o dogadjaju:

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=04&dd=03&nav_category=12&nav_id=353579

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/Dru%C5%A1tvo/53704/Protest+Roma+zbog+ru%C5%A1enja+baraka+.html

Pogledaj video:

Napomena: tekst poziva prenesen sa Facebooka, sa grupe KONTEKST galerija.



Komentari (159)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nebojša Milikić Nebojša Milikić 07:46 05.04.2009

Re: Mnogo komplikovano

KafaJeGotova
...
istina je da arhitekte, bar oni koji su do sada radili/e na tome, a koje sam ja pratio, misle i deluju u okviru standarda iz kojih su Romi potpuno iskljuceni. bio je jedan diplomski rad milene delević koji je ozbiljnije pristupio tom problemu (pdf fajl).
Diplomski rad Urbanističko-arhitektonsko rešenje naselja za Rome u Beogradu predstavlja prvi diplomski rad na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu koji se tematikom povezuje sa planiranjem i dizajnom Gradskog prostora i ostvaruje aktuelnu temu stanovanja prilagođenog potrebama Roma na način kojim se teži njihovoj integraciji bez asimilacije u savremeno društvo u urbanoj sredini.


Pogledao sam... lepo izgleda, ali upravo na tako nesto mislim kad kazem fensi arhitekte ; ))
Crtez i konent su korektni ali koncept je problematican jer sadrzi jednu da kazem poetski i antropoloski "oplemenjenu" ali ipak - getoizaciju... tu jeste neka tacka dodira sa jednim naizgled zajednickim standardom tj. principom polozaja ovdasnjih Roma: getoizacija + tzv. autogetoizacija... tu je tesko razluciti i onda nekako "sluciti" iliti srociti stvari ali na toj muci se poznaju "nefensi" arhitekti... i tu pocinje borba principa tretmana kulturnih i politickih manjina, dva su danas dominantna: francuski: "svima isto", ujednacavanje; americki: svima njihovo, ujedinjene razlike; treci sistem, danas vec zaboravljen ako izuzmemo pokusaje u Juznoj Americi, bio bi onaj iz socijalizma: "svima sve" tj. sistem koji je svojom univerzalnoscu prevazilazio sam pojam manjina...
JJ Beba JJ Beba 12:35 05.04.2009

Re: Mnogo komplikovano


naš je problem što ljudi ne veruju. tačka.
sad bih opleo po đilasu, ali sky is the limit kod sujete naših političara. a, znamo da čitaju. a, bilo bi dobro da se nešto učini povodom ovoga i na duže staze.
(a, jesi oduvala onu novinarku za medalju :))



[19.12.2006 19:20 UTC] Pavla Horáková
....
City of Prague buys boat for homeless

eto
ja svaki dan dole na savi gledam propale šlepere gde stoje raspadnuti
uz malo para, mašte, biljaka i volje moglo bi da se reciklira samo tako
al jbga na tome ne može da se zaradi, da se ugradi, učipi....
KafaJeGotova KafaJeGotova 21:25 05.04.2009

Re: Mnogo komplikovano

Nebojša Milikić
KafaJeGotova
...
istina je da arhitekte, bar oni koji su do sada radili/e na tome, a koje sam ja pratio, misle i deluju u okviru standarda iz kojih su Romi potpuno iskljuceni. bio je jedan diplomski rad milene delević koji je ozbiljnije pristupio tom problemu (pdf fajl).
Diplomski rad Urbanističko-arhitektonsko rešenje naselja za Rome u Beogradu predstavlja prvi diplomski rad na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu koji se tematikom povezuje sa planiranjem i dizajnom Gradskog prostora i ostvaruje aktuelnu temu stanovanja prilagođenog potrebama Roma na način kojim se teži njihovoj integraciji bez asimilacije u savremeno društvo u urbanoj sredini.


Pogledao sam... lepo izgleda, ali upravo na tako nesto mislim kad kazem fensi arhitekte ; ))
Crtez i konent su korektni ali koncept je problematican jer sadrzi jednu da kazem poetski i antropoloski "oplemenjenu" ali ipak - getoizaciju... tu jeste neka tacka dodira sa jednim naizgled zajednickim standardom tj. principom polozaja ovdasnjih Roma: getoizacija + tzv. autogetoizacija... tu je tesko razluciti i onda nekako "sluciti" iliti srociti stvari ali na toj muci se poznaju "nefensi" arhitekti... i tu pocinje borba principa tretmana kulturnih i politickih manjina, dva su danas dominantna: francuski: "svima isto", ujednacavanje; americki: svima njihovo, ujedinjene razlike; treci sistem, danas vec zaboravljen ako izuzmemo pokusaje u Juznoj Americi, bio bi onaj iz socijalizma: "svima sve" tj. sistem koji je svojom univerzalnoscu prevazilazio sam pojam manjina...

jasno je sve. zato sam i naveo primer gde se radi na mešanju stanovništva upravo zbog getoizacije. i taj projekat je doživeo egzotično oko i dobio nagrade, ali ništa dalje od toga. ali, kad bi se u projekat uključili ljudi raznih struka i iskustava, da se uvede interdisciplinarnost, sagledaju pokušaji u drugim zemljama i + i - tih pokušaja, moglo bi od toga nešto da ispadne. nemoj sad i ti puno da očekuješ od arhitekata - ionako patimo od kompleksa boga. :)
ali, stvar bi bila politička od samog početka i tu bi, mislim, bio glavni kamen spoticanja. pa, i mi smo imali model novog beograda sa standardizacijom i industrijalizacijom gradnje stanova, i iz toga bi trebalo izvući pozitivno i negativno.
stvar je, naravno, i u građevinskoj mafiji i diktaturi kapitala, što kažu ASI-jevci.
i začarani krug siromaštva gde samo rešavanje stambenog pitanja ne rešava problem trajno jer su ostali faktori suviše jaki...
G r o f G r o f 12:11 04.04.2009

Ne pojednostvljujte rešenje

Vlast pokazuje zube...




Kao i obično, pre reagovanja, pomno je isplanirala rešenja posledica svojih postupaka.....buahahahahaha.
Sa njom ćemo uskoro svi na ulicu.

Jelica Greganović Jelica Greganović 14:07 04.04.2009

Podrška









Nebojša Milikić Nebojša Milikić 18:04 04.04.2009

Re: Ne pojednostvljujte rešenje

G r o f
Vlast pokazuje zube...


Kao i obično, pre reagovanja, pomno je isplanirala rešenja posledica svojih postupaka.....buahahahahaha.
Sa njom ćemo uskoro svi na ulicu.



Tako je Grofe, Romi su samo prvi na listi, kao i uvek... ove nije pitanje kako da se resi problem 40 ili 400 ili 4000 porodica vec kako da se dodje do stambene politike koja svima obezbedjuje krov nad glavom... a koja je ovde i ne samo ovde postojala, u manje ili vise uspesnom obliku, ali je postojala...
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 18:07 04.04.2009

Re: Podrška

Jelica Greganović





btw njih na ulicu izbacuje vlast koja se zali na slab "prirastaj stanovnistva" tj. natalitet... dno...
Domazet Domazet 15:38 04.04.2009

Ko kuka?

Svi kukate. Od toliko postova samo jedan konkretan predlog. Koji bi se verovatno zavrshio lozenjem, ovaj put, brodskog poda. Ali je bar predlog. Evo da vam ja dam jos jedan. Ne bi trebalo da vam bude mnogo tezak. Niti da vas mnogo kosta. Da se sledece nedelje ponovo okupimo na ovom blogu. Mozete jos malo da kukate a ne morate ako vam je tesko. Samo se zapisite. Pa tako opet one tamo nedelje. Pa onda opet. Pa opet. Ako izguramo dvadeset nedelja i ako bude rastao broj ucesnika, i ako nastavimo mozda neko i primeti.

Dodushe, ima i bolji nacin. Da josh malo nastavite da kukate. Jer sta god uradili, tim ljudima tesko da ce biti mnogo bolje. A od ovog kukanja se ipak neko bolje oseca. Vi....
adam weisphaut adam weisphaut 16:07 04.04.2009

Re: Ko kuka?

Koji bi se verovatno zavrshio lozenjem, ovaj put, brodskog poda.

Neka stave laminat.
JJ Beba JJ Beba 16:17 04.04.2009

Re: Ko kuka?

Svi kukate. Od toliko postova samo jedan konkretan predlog. Koji bi se verovatno zavrshio lozenjem, ovaj put, brodskog poda.

domi, ako misliš da će Romi da lože brodski pod ( jer sam ponudila šlep) a ne parket kako ide sterotip o njima, onda se ni ti ne razlikuješ od svih ovih koji ne dozvoljavaju romima da stanuju u njihovoj blizini.
U normalnim zemljama država rešava problem, ne mi blogeri. Rešava za naše pare. Zašto vlada ili gradska vlada ne osmisle edukatvine projekte koji će da obuhvati romsku populaciju i koji će sistemski da se bavi njihovim obrazovanjem, zdravstvenom zaštitom i koja će se baviti njihovom integraciom
ili bi možda bilo bolje da daju pare i da snobovske, fensi beogrdaske domaćice , brokerke, PRove , i ostale isolirane mučenice ne edukuju kako živeti sa druagčijima u komšiluku..
evo ti samo jedan primer kako to radi vlada sure start i oni koji hoće nešto da urade
i recimo u londonu treba da se održi olimpijada za 4 godine i već su počeli sa edukacijom budućih stanara socijalnih stnaova koji će da se usele u olimpijsko selo posle olimpijade.i niko neće da loži parket
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:30 04.04.2009

Re: Ko kuka?

i niko neće da loži parket

e, bejbi, kome pričaš...
sve je to ista kuhinja.
nek su oni, alal im, zauzeli dedinje.
mislila sam da je pogled s visine bolji, kad ono
ispade da se uopšte ne vidi ništa.

ako niko drugi, napraviće nama đilas čist beli grad beograd, bez roma, ofkors, koji kradu
struju, lože parket, ne kupaju se i štasvene.

turila bih ja đilasa i istomišljenike mu na mesec dana tamo da žive...
da malo isprobaju goli život... i takav život...

ništa audi, prada, guci itajrad za neko vreme... ma ni h2o.
JJ Beba JJ Beba 17:12 04.04.2009

Re: Ko kuka?

ako niko drugi, napraviće nama đilas čist beli grad beograd, bez roma, ofkors, koji kradu
struju, lože parket, ne kupaju se i štasvene.

neko mi reko da će da dignu ogradu da se ne vidi naselje
jbt
Domazet Domazet 17:13 04.04.2009

Romi ce da loze...

...ili nece da loze taj pod/parket ne zato sto sam ja ovakav ili onakav vec zato sto su oni takvi kakvi su. A zasto su oni takvi kakvi su je sasvim druga, duga i komplikovana prica. Ono sto bi niormalna (cinici bi rekli idealna) drzava morala da uradi jeste da onima medju njima koji nece da budu takvi kakvi su pomognu da postanu malo vise onakvi kakvi bi hteli da budu. A da nama ostalima pomogne da budemo malo tolerantniji prema onima koji zele da ostanu takvi kakvi su.

Sto se tice ovog tvog primera Normalne Drzave, sta mislis koliko taj Sure Start ima pacijenata u Hampstred Heatu? Sto ne znaci da ja mislim da je to sto rade lose. Naprotiv, mislim da je to sto rade (a neki cinichniji medju nama bi ti rekli da je postojanje Sure Starta zapravo priznanje da njihovi Romi loze parket) verovatno najbolji nacin da se pomogne tim ljudima. Dug, skup, sa puno razocaranja ali verovatno najbolji ako je moguc.

E sad, da se vratimo na tvoju (a nekada i moju) neidealnu drzavu. Zato je efikasno postojanje Sigurnog Starta u Srbiji sada nemoguce? Iz mnogo razloga ali cu ti ja spomenuti samo dva, jedan objektivni i jedan potpuno subjektivni. Prvo objektivni, skoro sam sasvim siguran (pod stare dane sam postao oprezan pa necu da ti kazem da sam sasvim siguran) ces, ako uporedis ekonomske statistike tvoje nenormalne drzave i (tvoje zeljene?) normalne drzave, doci do nekoliko saznanja. Da podjem prvo od onog ocekivanog, a to je da je razlika u kvalitetu zivota nekakve (sada vedc pomalo mitske) srednje klase u normalnoj i nenormalnoj drzavi (upravo) proporcionalna razlikama u BNP(GNP za one sto su malo vise cool)u. Ono sto te mozda moze iznenaditi je da je kvalitet zivota onih najsiromasnijih procenat or so i najbogatijih pola procenta zapravo vrlo uporediv. Ono prvo (oko najsiromashnijih) na sramotu one normalne a ovo drugo (o najbogatijima) na sramotu ove tvoje nenormalne drzave.

Pa subjektivni, ovakav polozaj Roma odgovara i Prvoj i Goroj i Drugoj i Boljoj Srbiji. Prvoj i Goroj zato sto i ona ima nad kime da silji onu stvar a Drugoj i Boljoj zato sto im pomaze u njihovom svakodnevnom ritualu vezbanja pljuvacnih zljezdi. Ne sumnjam da sam te o Prvoj i Goroj ubedio u dve reci. Ali pogledaj malo oko sebe komentare Drugih I Boljih pa ces da vidis kakvi su prioriteti. Pogledaj samo lokalnu Latinku, u koliko je od svojih brojnih komentara na racun Miladina pomenula Rome? Pa onda pogledaj da li je u svojim komentarima o Romima mozda pominjala Miladina...

I kad smo kod Miladina, zamisli sledecu situaciju. Diskoteka u Moskvi i neki od (Putinovih?) NovoBoljara hvata (pokushava da uhvati) za dupe devojku koja je u drustvu, recimo, Grmalja Spire. A Grmalj Spira, plah i very cool i pravedan kakav jeste, uzme i patosira NovoBoljara. Pa priznmaj da bi ga ti licno krila u stanu. Na neodredjeno.

Kazem ja, otvori oci devojko...
JJ Beba JJ Beba 17:25 04.04.2009

i kad smo već kod Miladina...

I kad smo kod Miladina, zamisli sledecu situaciju. Diskoteka u Moskvi i neki od (Putinovih?) NovoBoljara hvata (pokushava da uhvati) za dupe devojku koja je u drustvu, recimo, Grmalja Spire. A Grmalj Spira, plah i very cool i pravedan kakav jeste, uzme i patosira NovoBoljara. Pa priznmaj da bi ga ti licno krila u stanu. Na neodredjeno.

domi
da li misliš da bi država uradila isto ovo što je uradila za Miladina ( falš pasoš, beg iz USA, platila kauciju & otštetu) da je Miladin koji slučajem Rom?
adam weisphaut adam weisphaut 17:26 04.04.2009

Re: Romi ce da loze...

Zato je efikasno postojanje Sigurnog Starta u Srbiji sada nemoguce?

Naravno da Srbija sada ne može da napravi monumentalne projekte, i naravno da je BDP GB neuporedivo veći, ali ovaj problem ovog posebnog romskog naselja ne postoji od juče, i niko me ne može da ubedi da država koja je našla dovoljno para za 102 vladine agencije nije mogla da nađe rešenje za ove ljude.
Domazet Domazet 17:36 04.04.2009

Re: i kad smo već kod Miladina...

JJ Beba
I kad smo kod Miladina, zamisli sledecu situaciju. Diskoteka u Moskvi i neki od (Putinovih?) NovoBoljara hvata (pokushava da uhvati) za dupe devojku koja je u drustvu, recimo, Grmalja Spire. A Grmalj Spira, plah i very cool i pravedan kakav jeste, uzme i patosira NovoBoljara. Pa priznmaj da bi ga ti licno krila u stanu. Na neodredjeno.

domi
da li misliš da bi država uradila isto ovo što je uradila za Miladina ( falš pasoš, beg iz USA, platila kauciju & otštetu) da je Miladin koji slučajem Rom?
Skoro sam siguran da ne bi. Da je Miladin kojim slucajem Rom sve bi bilo mnogo drugacije. Medjutim, nisi mi odgovorila na pitanje. Ili mi ti suptilno porucujes da nisi mnogo bolja od Nenormalne Drzave a ja to ne kapiram?
JJ Beba JJ Beba 17:46 04.04.2009

Re: i kad smo već kod Miladina...

Medjutim, nisi mi odgovorila na pitanje. Ili mi ti suptilno porucujes da nisi mnogo bolja od Nenormalne Drzave a ja to ne kapiram?

eee pa sačekaj malo
morala sam da zavijem sarmicu od zelja koju nisam skuvala ko sve vredne domaćice ujutro
bila sam na protestu
odgovoriču ti, ček malo

E sad, da se vratimo na tvoju (a nekada i moju) neidealnu drzavu.

domi, ovo nije neidelana država ovo je idealna šizofrenija
i ja i tvoja srednja klasa smo potrebni ovima što indukuju šizofreniju kao potrošači, da nam otmu što mogu da se obogate što više
mada si i ti kaotakav potreban tu gde si takođe kao potošač, al ne živiš konstantnu šizu

ček vri mi zelje
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 18:09 04.04.2009

Re: Ko kuka?

Domazet
Svi kukate. Od toliko postova samo jedan konkretan predlog. Koji bi se verovatno zavrshio lozenjem, ovaj put, brodskog poda. Ali je bar predlog. Evo da vam ja dam jos jedan. Ne bi trebalo da vam bude mnogo tezak. Niti da vas mnogo kosta. Da se sledece nedelje ponovo okupimo na ovom blogu. Mozete jos malo da kukate a ne morate ako vam je tesko. Samo se zapisite. Pa tako opet one tamo nedelje. Pa onda opet. Pa opet. Ako izguramo dvadeset nedelja i ako bude rastao broj ucesnika, i ako nastavimo mozda neko i primeti.

Dodushe, ima i bolji nacin. Da josh malo nastavite da kukate. Jer sta god uradili, tim ljudima tesko da ce biti mnogo bolje. A od ovog kukanja se ipak neko bolje oseca. Vi....


Odlican predlog... ja prijavljujem referat iz Kaludjerice : ))
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 18:14 04.04.2009

Re: Ko kuka?

JJ Beba
ako niko drugi, napraviće nama đilas čist beli grad beograd, bez roma, ofkors, koji kradu
struju, lože parket, ne kupaju se i štasvene.

neko mi reko da će da dignu ogradu da se ne vidi naselje
jbt


to je k'o po predlogu one ceske zvanicnice sto je pretila da ce da ogradi njihova naselja bodljikavom zicom... a nije daleko ni od izraelsko palestinskog "resenja"::



Domazet Domazet 19:00 04.04.2009

Samo da ti kazem da si...

...nachisto shebala to zelje. Posle tolikog kuvanja u njemu nije ostalo ni 'v' od vitamina...
JJ Beba JJ Beba 20:00 04.04.2009

Re: Samo da ti kazem da si...

Domazet
...nachisto shebala to zelje. Posle tolikog kuvanja u njemu nije ostalo ni 'v' od vitamina...

domi,kakvi crni shebala, do џаџе је
pa sa kisleim mlekom, zelena salata, rotkvice....
troll off
reanimator reanimator 16:10 04.04.2009

...

Osim kolektivne zgranutosti nad bahatošću, koja provejava kroz skoro sve komentare, jel ponudio neko način kako da se reši ovaj očigledan problem? A da rešenje nije iz oblasti mitologije...ono...uzeti od Miškovića i sl?
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:14 04.04.2009

Re: ...

reanimator
Osim kolektivne zgranutosti nad bahatošću, koja provejava kroz skoro sve komentare, jel ponudio neko način kako da se reši ovaj očigledan problem? A da rešenje nije iz oblasti mitologije...ono...uzeti od Miškovića i sl?

ponudila jj eno gore.
osim toga, bio je tamo onaj sjajni marko karadžić koji je ugovorio sastanke sa nekim ministarstvima i UNHCR-om.
opet će mrski zapad da calne lovu.
kad smo se mi istrošili za miladina...
reanimator reanimator 16:36 04.04.2009

Re: ...

Exitus Letalis

ponudila jj eno gore.

To šti je JJ ponudila jeste rešenje, ali u teoriji. U praksi, to što ona nudi košta. I to ne malo. Ne vidim ko je spreman to da plati. Ako se misli na budžet grada, onda možemo da diskutujemo na temu toga šta ko smatra prioritetom kada je u pitanju trošenje naših para. Nekome je to problem proteranih Roma iz nelegalno podignutog naselja, a nekome, ko takodje plaća porez, to svakako jeste problem, ali ne prioritetni i smatra da bi tim parama trebalo rešavati neke druge humanitarne katastrofe u gradu, sagraditi još jedan most, uvesti centralno grejanje u sva naselja... Svako ima želju...ko presudjuje čija će biti ostvarena?
mariopan mariopan 16:46 04.04.2009

Re: ...

reanimator
Exitus Letalis

ponudila jj eno gore.

To šti je JJ ponudila jeste rešenje, ali u teoriji. U praksi, to što ona nudi košta. I to ne malo. Ne vidim ko je spreman to da plati. Ako se misli na budžet grada, onda možemo da diskutujemo na temu toga šta ko smatra prioritetom kada je u pitanju trošenje naših para. Nekome je to problem proteranih Roma iz nelegalno podignutog naselja, a nekome, ko takodje plaća porez, to svakako jeste problem, ali ne prioritetni i smatra da bi tim parama trebalo rešavati neke druge humanitarne katastrofe u gradu, sagraditi još jedan most, uvesti centralno grejanje u sva naselja... Svako ima želju...ko presudjuje čija će biti ostvarena?

Ja mislim da je "mrski zapad" vec dao neke pare za "dekadu Roma" bilo bi interesantno da saznamo sta se sa tim parama uradilo za Rome. Mozda ima tih para negde pa da se i ovaj deo problema resava?
reanimator reanimator 16:49 04.04.2009

Re: ...

mariopan

Ja mislim da je "mrski zapad" vec dao neke pare za "dekadu Roma" bilo bi interesantno da saznamo sta se sa tim parama uradilo za Rome. Mozda ima tih para negde pa da se i ovaj deo problema resava?

Što meni "Mrski zapad" kad ja uopšte tako ne mislim o istom?
adam weisphaut adam weisphaut 16:51 04.04.2009

Re: ...

ali ne prioritetni i smatra da bi tim parama trebalo rešavati neke druge humanitarne katastrofe u gradu

Koje su? I da li your average tax payer neće da romsko dete iz ovog naselja završi neku školu sutra, zarađuje samo za sebe i tako finansira penziju tax payera? I inače a šta ćemo sa romskim tax payer-ima? Njihov glas se ne može čuti? I I da prosečni Rom verovatno ne zarađuje koliko i prosečni stanovnik godišnje, ali koliko je društvo poradilo na uklanjanju prepreka koje su pred prosečnim Romom? Koliko je Roma bez državljanstva? Koliko njih ne mogu da dobiju LK zbog neusklađenosti propisa? Koliko zdravstvenu knjižicu? Poduži je spisak. Koliko keša godišnje država inkasira na osnovu projekata podrške romskoj populaciji?

JJ Beba JJ Beba 17:16 04.04.2009

Re: ...

To šti je JJ ponudila jeste rešenje, ali u teoriji. U praksi, to što ona nudi košta. I to ne malo. Ne vidim ko je spreman to da plati.

pa grad, vlada mi , poreski obveznici
kad može za Miladanina može i za Rome
i posle bi te jeftine stanove vlasnik - skupština garda, rentirala svima ne samo Romima ( kojima bi za početak dok ne nađu posao kiriju plaćali iz fondova) zatim bi studenti mogli da rentiraju te stanove, mladi ljudi uopšte, svi koji nemaju kintu da kupe skupe stanove.
reanimator reanimator 17:23 04.04.2009

Re: ...

JJ Beba

pa grad, vlada mi , poreski obveznici

Mi? Ko je mene pitao da li sam ja za to? :) Ako ti smatraš da od naših para treba da se reši to pitanje, a ja smatram da konačno treba završiti bolnicu u Tiršovoj i sagraditi po ambulantu u svim prigradskim naseljima gde je nema, ko će sad tu tebe i mene da ubedi da je onaj drugi više u pravu?
JJ Beba JJ Beba 17:32 04.04.2009

Re: ...

Mi? Ko je mene pitao da li sam ja za to? :

a ko me je pitao da platim za Miladinovu svinjariju u dikoteci i falširanj pasoša i omogućen beg iz zemlje?
Te pare koje bi se odvajale od naših para za jeftinu gradnju ili reciklažu već postojećih objekata treba da koristimo svi mi..naša deca, mladi ljudi, ne samo Romi
što mladi ljudi da ne mogu da budu u situaciji da se za jefitene pare odvoje od svojih rodetilja?

reanimator reanimator 17:38 04.04.2009

Re: ...

JJ Beba

a ko me je pitao da platim za Miladinovu svinjariju u dikoteci i falširanj pasoša i omogućen beg iz zemlje?



A ko je mene pitao da platim za Miladinovu svinjariju??? Niko. Da su mene pitali, momentalno bih ga deportovao. Ali me nisu pitali i užasno me nervira kad drugi donose odluke na šta treba da se troše "moje" pare.
Na neki način, podjednako mi je bzvz da ovde na blogu neko, takodje u moje ime, objašnjava gde treba da se trošte te iste "moje" pare.
A najtužnije od svega...ok, ne najtužnije, nego najbesmislenije...sat vremena sam na ovoj temi, pitao sam kako bi mogao da se reši problem i već mi je (ejjj..meni???) nabačen : a) mrski zapad; b) miladin ; c) adam u svom "sad ću ja da ti objasnim" naletu. Mislim..mojne ti da mi objasniš, keve ti, sve je meni jasno :)
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 18:10 04.04.2009

Re: ...

reanimator
Osim kolektivne zgranutosti nad bahatošću, koja provejava kroz skoro sve komentare, jel ponudio neko način kako da se reši ovaj očigledan problem? A da rešenje nije iz oblasti mitologije...ono...uzeti od Miškovića i sl?


Resenje je da se trazi resenje... gde ces ambicioznije i tacnije??
adam weisphaut adam weisphaut 18:52 04.04.2009

Re: ...

Mislim..mojne ti da mi objasniš, keve ti, sve je meni jasno :)

Aha, kao i onima što im smeta Bulevar ŠB sve jasno.
Lucidni ste, bre.
mariopan mariopan 20:26 04.04.2009

Re: ...

reanimator
mariopan

Ja mislim da je "mrski zapad" vec dao neke pare za "dekadu Roma" bilo bi interesantno da saznamo sta se sa tim parama uradilo za Rome. Mozda ima tih para negde pa da se i ovaj deo problema resava?

Što meni "Mrski zapad" kad ja uopšte tako ne mislim o istom?

Ja mislim
Navodnike sam stavila jer su dali neke pare. Pa da se ne uvrede
lutherblisset lutherblisset 16:18 04.04.2009

Redovno stanje

Ja sam bio na protestu, i mogu reći da nisam zatekao nešto što nisam očekivao. Ovde je društvena solidarnost odavno anatemisana kao socijalistička obmana, tako da malo vrede prozivke da li je neko bio ili ne. To je dublji problem, problem samog tranzicionog konstituisanja društvene stvarnosti.

Ljudi samo gledaju svoje dvorište, a često se poraduju i neprilikama u tuđem. Naravno, ne možemo za to kriviti samo obične ljude, već i vladajuće narative (sa kojima je često povezan i aktuelan kvazi-humanistički diskurs) koji takvo stanje potvrđuju i slave. S druge strane, mnogi koji bi se i solidarisali su odavno digli ruke od toga, smatrajući da njihovo prisustvo ništa neće promeniti, pa u saamoinicijativnoj izolaciji nastavljaju još veće skucavanje.

Evo u komentarima na sajtu ljudi svašta pišu, rasizam i priča o pravnoj državi se tako skladno prepliću. Mnogi će postati svesni tragedije ovakvih slučajeva tek kada to osete na svojoj koži, što sa aktuelnom krizom neumitno dolazi...
mariopan mariopan 16:42 04.04.2009

Re: Redovno stanje

Alo , pre nego sto ospete drvlje i kamenje na blogere moram da vas podsetim da dosta blogera ne zivi u Beogradu.

Jedini konkretan i dobar predlog dala je JJBeba i to mi se dopalo kao resenje i da li bi mogli da taj predlog podrzimo i da se u tom pravcu nesto konkretno i uradi?

Koga da pritiskamo , kome da pisemo protestna pisma, da li da svi otvaramo blogove na ovu temu i da ih tako isprozivamo da im sve usi zvone pa da najzad nesto urade za ove Ljude?
lutherblisset lutherblisset 16:46 04.04.2009

Re: Redovno stanje

Alo , pre nego sto ospete drvlje i kamenje na blogere moram da vas podsetim da dosta blogera ne zivi u Beogradu.


Gde vi vidite da sam ja napao nekog blogera?
Dušan Maljković Dušan Maljković 16:55 04.04.2009

Re: Redovno stanje

Ja mislim da je jedan način da konkretno podržimo ljude jeste da se javimo romskim organizacijama i vidimo šta im je u ovom trenutku potrebno.

Apropo onog što korisnik gore izlaže, ja se OSEĆAM prilično nemoćno (možda ima veze sa mojim trenutmim spihofizičkim stanjem). Ne MISLIM da ništa ne možda se uradi, samo imam tu pesimističku notu da su prosto sve naše akcije, koje sistem menjaju iznutra na neki način sanacija, zapušavanje rupa, a ne rešenje.

Problem sa Romima nije od juče. Oni žive kako žive već decenijama unazad, a taj način života jeste poseldica rasizma. Pa ipak, trebalo je da im se dogodi da ih neko nasilno izbaci iz bede da bi se ovaj protest dogodio. Da, način na koji je to urađen je zastrašujući -- ali i njihov pređašnji život nije ništa manje strašan. Ačini mi se da na tu strukturnu, sistemsku diskriminaciju Roma nije bilo adekvatne reakcije i sve se svelo na napore malog broja ljudi i romskih organizacija da se nešto minimalno izmeni. Mislimd a i o tome treba razmišljati.
lutherblisset lutherblisset 17:35 04.04.2009

Re: Redovno stanje

Apropo onog što korisnik gore izlaže, ja se OSEĆAM prilično nemoćno (možda ima veze sa mojim trenutmim spihofizičkim stanjem). Ne MISLIM da ništa ne možda se uradi, samo imam tu pesimističku notu da su prosto sve naše akcije, koje sistem menjaju iznutra na neki način sanacija, zapušavanje rupa, a ne rešenje.


Slažem se u potpunosti. Evo npr. na sva usta hvaljeni antifa protest je po meni primer takvog stanja. Mnogi se ponose tim protestom, a ja se sećam da sam se posle njega osećao kao najveća budala. Liberalni političari su pozirali pred kamerama, a mi naivni smo šetali okruženi oklopnom divizijom (čini mi se da je SAJ bio u pitanju). Da li je to sloboda za koju se borimo, da li antifašistička poruka ima isti značaj kada je u obruču nekoliko hiljada teško naoružanih specijalaca?

Naravno da ne mislim da smo trebali da se bijemo sa fašistima (tj. da nas oni oleše od batina), ali mislim i da ova država sa sve specijalnom milicijom nema interesa da se obraćuna sa fašizmom, već da malo zamaskira problem, a kada zatreba da te grupe i iskoristi (podsetiću da su oni veoma korisni za odvlačenje pažnje, posebno u ovakvim kriznim trenucima).
mariopan mariopan 20:28 04.04.2009

Re: Redovno stanje

lutherblisset
Alo , pre nego sto ospete drvlje i kamenje na blogere moram da vas podsetim da dosta blogera ne zivi u Beogradu.


Gde vi vidite da sam ja napao nekog blogera?

Nisi ti . Samo sam iza tvog komentara napisala svoj.

Izvini ako je doslo do zabune
marastockhausen marastockhausen 21:56 04.04.2009

Re: Redovno stanje

mariopan
Alo , pre nego sto ospete drvlje i kamenje na blogere moram da vas podsetim da dosta blogera ne zivi u Beogradu.

Bas tako. Kao sto i dosta Roma ne zivi u Beogradu, a ima isti ili slican, pa cak i tezi problem. No, kao i u svemu ostalom, mnogi ovde brkaju loncice.
Ovo je glas protiv neljudskog i nezakonitog postupanja prema SVIM ROMIMA
koji zive tu negde, blizu nas. Ako ste ga shvatili drugacije, bolje da ni rec ne progovorite.

gorran2 gorran2 17:38 04.04.2009

Masovni protesti protiv rušenja

Kao što znate, pod maskom Grada Beograda i Univerzijade, konzorcijum Hypo-Alpe-Adria + Delta holding podižu sebi gigantski i basnoslovno vredan stambeno-poslovni prostor.
Međutim, ispostavilo se da tu na ledini već žive ljudi.
Onako kako umeju i znaju.
Podigli skloništa - da ne kisnu i ne mrznu se, i pokušavaju da ne pomru od gladi (bolest je već viša sila).
Jer to je, jelte, zemljište u vlasništvu Grada.
Ostalo Gradu od dede.

Međutim, kad je Grad umro, legalno nasledio Đilas i DS.
A njih, žive i zdrave, nasledio gazda-Miško i gazda-nilski konj.
Pa je sad sve to, legalno, njihovo.

Naravno, ne može to tek tako da se živi, bespravno.
Naravno, nije potrajalo.
Juče ujutro pojavila se Vogonska mašinerija u pratnji interventne žandarmerije.

Kao i uvek do sada, beograđani su pokazali svoje veliko srce, i stali u zaštitu svojih ugroženih sugrađana, spremni da ih, ako treba i svojim telima, zaštite od Vogonske tiranije:

Beograd 4. april - masovno okupljanje beograđana radi iskazivanja podrške sugrađanima koji su postali žrtve bezdušne institucijsko-tajkunske dvoglave aždaje:




(Ups, sorry - pogrešna slika.) Evo prave:



(Ups, opet greška) Da pokušamo ponovo:



Hmm, nije ni ovo...
Ha - evo ga!
Evo dakle gigantskog skupa koji su beogradžani upriličili da bi istakli svoju privrženost najosnovijim humanističkim vrednostima, kao što je, na primer - da dete ima krov nad glavom kad padne mrak:



Gigantski skup...



Ispred Skupštine grada...



Dva sveta...



Pod znamenjem slave i veličine...




Ovo je bio taj nedopustivi i nelegalni pokušaj života,



a tu su i Vogoni da ga zatru, i prokrče put napretku...



Ko stoji iza svega...



I u čije ime...



Smatraju da imaju naša jaja u šakama...



Generalštab Vrlog Novog Sveta...

Uglavnom, beogradžani su jasno iskazali svoje mišljenje:


angie01 angie01 19:01 04.04.2009

Re: Masovni protesti protiv rušenja

Gorrane- super,

ps-nikako da se usaglasish sa tim legendama za slike, al dobro, pocheo si da proveravash!:)
Inner Party Inner Party 18:41 04.04.2009

Opet

OK!
Ja podrzavam protest i takodje mislim da se nije smelo rusiti ovo naselje. Ja sam za to da se, ako do toga vec mora doci, prvo obezbedi adekvatan smestaj a tek potom krene u izmestanje ljudi i rusenje.

ALI!
Zasto opet termini FASIZAM i RASIZAM?!
Kao da ljudi u Srbiji ne bi obratili paznju na tekst ako se ne upotrebe tako teske reci!

PS

I da, romske mahale jesu ruglo i niko normalan ne moze da kaze da takva naselja treba da opstanu zauvek.
JJ Beba JJ Beba 19:56 04.04.2009

Re: Opet

ALI!
Zasto opet termini FASIZAM i RASIZAM?!
Kao da ljudi u Srbiji ne bi obratili paznju na tekst ako se ne upotrebe tako teske reci!

iner, skoro sam čula jednu gospoju, plavuša, doterana, u penziji, koja kaže bukvalno, citiram
"volela sam ja te šiptare dok su mi cepali drva i unosili ugalj. čak sam ih i čajem ponudila.
al sad kad hoće i oni da žive ko mi ne mogu očima da ih vidim"

i resto ide ono kosovo srce srbije itajrad
takođe misli da a Romi nisi ljudi i da ne treba da žive blizu njih na Novom Beogradu
kaže treba da ih sklone u Ovču

jel to fašizam?
ivana23 ivana23 20:04 04.04.2009

***

Privremeni smeštaj za Rome
4. april 2009. | 01:02 -> 18:39 | Izvor: B92, Beta

Beograd -- Grad će obezbediti privremeni smeštaj za Rome čije su barake u divljem naselju na Novom Beogradu srušene sinoć, dogovoreno je na sastanku u Skupštini grada.

Romi okupljni na platou ispred Skupštine grada Beograda razišli su se posle saastanka. Prema rečim Srđana Šajna, predstavnici međunarodnih organizacija, koji su učestvovali u pregovorima sa gradom, saopštili su da će grad u toku noći obezediti nužni smeštaj, odnosno postaviti kontejnere negde na teritiriji grada.

Biće obezbeđena i hrana za Rome čije su kuće pored naselja Belvil srušene. Time je ispunjen minimum zahteva, kaže Šajn, te su se okupljni razišli.



B92
4krofnica 4krofnica 20:32 04.04.2009

Re: Opet

kaže treba da ih sklone u Ovču

au koji li to gadovi zive u ovci , majku mu, kad mogu i romi kod njih??
angie01 angie01 20:40 04.04.2009

Re: Opet

da, romske mahale jesu ruglo i niko normalan ne moze da kaze da takva naselja treba da opstanu zauvek.


pa takav problem se ne reshava preko noci- tako shto ljude sa sve malom decom ostavish napolju!

i da, Ovcha ili bilo gde drugde, oterati ih silom jeste fashizam, oni su izbarali da zive u Beogradu- lakshe se snalaze, vec imaju neki svoj model- zar vam sve ne lichi na Indijance u rezervatima?!
JJ Beba JJ Beba 00:01 05.04.2009

Re: Opet

da, romske mahale jesu ruglo i niko normalan ne moze da kaze da takva naselja treba da opstanu zauvek.

pa nek im naprave ili recikliraju stare, jefitine , pristojne stanove
evo gzda mišković može da da koju kintu pa da im napravi nešto, ne samo da ruši
milionče ne bi osetio
Domazet Domazet 14:28 05.04.2009

Ne to je ...

JJ Beba
ALI!
Zasto opet termini FASIZAM i RASIZAM?!
Kao da ljudi u Srbiji ne bi obratili paznju na tekst ako se ne upotrebe tako teske reci!

iner, skoro sam čula jednu gospoju, plavuša, doterana, u penziji, koja kaže bukvalno, citiram
"volela sam ja te šiptare dok su mi cepali drva i unosili ugalj. čak sam ih i čajem ponudila.
al sad kad hoće i oni da žive ko mi ne mogu očima da ih vidim"

i resto ide ono kosovo srce srbije itajrad
takođe misli da a Romi nisi ljudi i da ne treba da žive blizu njih na Novom Beogradu
kaže treba da ih sklone u Ovču

jel to fašizam?
...rasista(tkinja?) i malogradjanka. I pooveca budala. A ti bi mogla da pazish sa kim se druzih...
JJ Beba JJ Beba 21:30 06.04.2009

Re: Ne to je ...

...rasista(tkinja?) i malogradjanka. I pooveca budala. A ti bi mogla da pazish sa kim se druzih.

hahahahha, biram domi, biram, al su svuda oko nas

to je učesnica jednog od intervjua za Phd
4krofnica 4krofnica 20:28 04.04.2009

fuj

Znaci li to da ce se Univerzijada platiti i ljudskim zivotima ako je potrebno?

pa ja sad neznam jel ce studentima smetati pogled ili the Bossu palanke srbije.

ja bi ovog simpaticnog predsednika roma pitala, jer je upucen, ima li informacija da li neko namerno gura rome da se nastanjuju na problematicna mesta, zatim da li je istina da su im ponudili neku vrstu kontejnera ( valjda kao na gradilistima ) van grada, uz njive a oni odbili jer je predaleko
angie01 angie01 20:43 04.04.2009

Re: fuj

da li neko namerno gura rome da se nastanjuju na problematicna mesta, zatim da li je istina da su im ponudili neku vrstu kontejnera ( valjda kao na gradilistima ) van grada, uz njive a oni odbili jer je predaleko


a da li su vile u bespravnoj gradnji, chiji su valsnici sa lichnim kartama van Beorgrada i Srbije, isto tako silom gradjene na tudjem terenu i da li je istina da vlasnici imaju neke svoje kuce u nekim zabitima- ali im je suvishe daleko?
4krofnica 4krofnica 20:59 04.04.2009

Re: fuj

e pa to su drugi govnari, to jest i prvi jer za rome nemam losih misli, mozda ih neko i povodi, organizuje da prave neki problem za neciju korist (govnara), oni to rade instiktivno i cistog srca, jer zive od danas do sutra, nemaju nase frke i histerije modenog doba (da, glupo zvuci ovo zadnje, no nevermind.)



gorio92 gorio92 22:49 04.04.2009

KUM

A šta kaže KUM na sve ovo, nije Djilas na svoju ruku ovu svinjariju napravio :I
dunjica dunjica 15:20 05.04.2009

Ispričavam se ako je crossposting

Nocas su stanovnici divljeg naselja trebali da se presele u Jakovo, svi su pristali da predju tamo, pripremljeni su kontejneri i organizovani su autobusi, ali su se mestani Jakova pobunili i blokirali ulaz u naselje, jos su pretili da ce zapaliti sve kontejnere. Romi cije su barake porusene, ostali su i nocas pod vedrim nebom sa svojom decom, agonija se nastavlja, a dokle ce neznamo...

FB Nije me sramota što sam Rom, stiglo u 11 sati danas; moderatorica redovito izvještava
niki m niki m 18:55 05.04.2009

Djilas

Jedini krivac za ove sramne scene koje se desavaju jeste tkz. gradonacelnik Dragan Djilas. Izgleda da nema naredjenja gradjevinske mafije koje on nece izvrsiti.
lutherblisset lutherblisset 19:34 05.04.2009

Re: Djilas

niki m
Jedini krivac za ove sramne scene koje se desavaju jeste tkz. gradonacelnik Dragan Djilas. Izgleda da nema naredjenja gradjevinske mafije koje on nece izvrsiti.


Slažem se (i ne samo građeviske mafije).
wukadin wukadin 12:27 06.04.2009

Pa lepo je videti

Da je proevropski gradonačelnik rasista
Nije to ništa čudno - nisu Kinezi i Rusi prevozili ljude druge boje kože sa jednog kontinenta na drugi.

Znaci li to da ce se Univerzijada platiti i ljudskim zivotima ako je potrebno?


Sarajevo, najmiliji grade opravismo te do olimpijade....

A ko garantuje da će taj bulevar bitli dotle izgrađen sve i danas da počne da se raskopava?!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana