Novi napadi na Rome!

Dušan Maljković RSS / 08.04.2009. u 17:18

antifa.jpg

Preksinoć (u noći između 6. i 7. aprila) u 2.30h posle ponoći grupa neonacista je napala romsko naselje koje se nalazi u blizini Otvorenog tržnog centra („buvljaka“) na Novom Beogradu.

 

Prema rečima očevidaca 20-30 napadača dovezlo se sa dva kombija i bili su naoružani noževima i metalnim šipkama. Uz uzvike „selićemo vas“ napali su grupu dece, žena i muškaraca koji su sedeli na otvorenom. Nekoliko dece je pretučeno a jedan mladić je teže povređen kada je pogođen flašom u glavu. Nekoliko starijih ljudi je kolabiralo u strahu i panici koja je nastala. Neonacisti su pobegli tek nakon što se 50ak muškaraca iz obližnjih baraka organizovalo u odbranu naselja. Prisutna policija (njih 5-6 koji su dežurali u naselju) nije reagovala, pod izgovorom da „nemaju pravo da se mešaju“.

Novinari koji su narednog jutra (kao i svih ovih dana) izveštavali iz romskih naselja nisu izvestili o ovom događaju.

 

(Ljudi sa kojima smo razgovarali obavestili su nas o još jednom napadu neonacista koji se desio pre nekoliko meseci. Tada su na barake u obližnjem naselju bačeni molotovljevi kokteli, u vreme dok su se u njima nalazili ljudi. Jedno dete je zadobilo teške opekotine usled kojih je naknadno izgubilo život.)

 

Ranije istog dana, 6. aprila oko 9h ujutru  desio se još jedan incident u Resniku. Romi ovde žive u prihvatilištu za izbeglice koje se nalazi na periferiji naselja. Nepoznata grupa ljudi je zapalila šumu i livadu koji se nalaze pored prihvatilišta. Vatrogasci su se pojavili i zaustavili požar tek nakon što je došao nadomak zgrade. Ljudi su u strahu da uopšte napuštaju prihvatilište jer moraju da ga organizovano brane.

 

Prihatilište u kom živi 46 porodica je stalna meta napada i pretnji. U napadima obično učestvuju grupe od 10-15 osoba. Ljudi se plaše za bezbednost dece u školama, a ne smeju ni pojedinačno da idu do lokalnih radnji. Poverenje u policiju ne postoji, jer su često privođeni u policijske stanice i premlaćivani tokom informativnih razgovora.

Izvor. Queer Beograd  



Komentari (104)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

drug.clan drug.clan 17:44 08.04.2009

tumacenje

Prisutna policija (njih 5-6 koji su dežurali u naselju) nije reagovala, pod izgovorom da „nemaju pravo da se mešaju“.


Zanimljivo tumacenje prava i zakona
angie01 angie01 17:52 08.04.2009

Re: tumacenje

drug.clan
Prisutna policija (njih 5-6 koji su dežurali u naselju) nije reagovala, pod izgovorom da „nemaju pravo da se mešaju“.Zanimljivo tumacenje prava i zakona


i shto mediji nisu obavestili o ovom dogadjaju?
markonio92 markonio92 17:59 08.04.2009

Re: tumacenje

angie01

i shto mediji nisu obavestili o ovom dogadjaju?

To i meni nije jasno, pogotovo imajući u vidu ovo:
Jedno dete je zadobilo teške opekotine usled kojih je naknadno izgubilo život.

Zaboga, dete je poginulo!!
noboole noboole 18:19 08.04.2009

Re: tumacenje

drug.clan
Prisutna policija (njih 5-6 koji su dežurali u naselju) nije reagovala, pod izgovorom da „nemaju pravo da se mešaju“.

Zanimljivo tumacenje prava i zakona


Ma ovde nema mesta ironiji. Odmah otkaz! Kako su se samo gadovi organizovali
Lionsgate Lionsgate 20:30 08.04.2009

Re: tumacenje

i shto mediji nisu obavestili o ovom dogadjaju?


Ko je izvor informacije? Dusan Maljkovic?
Dušan Maljković Dušan Maljković 20:33 08.04.2009

Re: tumacenje

Piše. To su aktivisti koji su pričali sa Romimam kojima se to dogodilo. Mediji su obavešteni, ali nisu bili voljni da prenose. Zašto -- to je tema za razmisliti!
ervetor ervetor 20:37 08.04.2009

Re: tumacenje

markonio92
angie01

i shto mediji nisu obavestili o ovom dogadjaju?

To i meni nije jasno, pogotovo imajući u vidu ovo:
Jedno dete je zadobilo teške opekotine usled kojih je naknadno izgubilo život.

Zaboga, dete je poginulo!!


A ne, ne molim Vas.
To dete nije dete jer nema prebivaliste i sigurno je doslo tamo od nekud i jednostavno ne postoji. Nema JMBG gradjana i bla bla bla...
dragan17 dragan17 11:36 09.04.2009

Re: tumacenje

U Danasu (str 4., 9.april) prenose saopstenje HO u kom se prica o dva slucaja napada, medjutim niko ne spominje treci iz posta (i najtezi slucaj) u kom je dete nastradalo? Zamolio bih Vas za malo vise informacija o tome inace ce neko pomisliti da se radi o slicnoj prici kao o podrumu punom mrtve srpske dece u Vukovaru. Sada vec, kao autor ovog posta, imate i moralnu obavezu da napisete vise o slucaju napada u kom je nastradalo dete (gde se desio, kada, da li je policija obavestena, da li postoji istraga, da li je to kao vest obavesteno, da li se zna ime nastradalog, u kojoj bolnici je preminuo, ako nije preminuo u bolnici da li je nadlezna hitna pomoc obavestena...) ovo su sve informacije koje moze da Vam pruzi izvor od kog ste dobili i informaciju o samom zlocinu.
Iskreno, uzasno sam se osecao kada sam procitao o smrti tog deteta i evo vec drugi dan ne mogu da pronadjem ni jednu informaciju o tome, pa vas molim da razjasnite o cemu ste pisali.
Dušan Maljković Dušan Maljković 11:57 09.04.2009

Re: tumacenje

Ja sam dobio istu informaciju iz dva izvora: prvi je naveden, drugi je takođe Helsinški odbor. Ja sam informaciju preneo, budući da je naišla na ignorisanje kod medija, nisam ništa sam decidno tvrdio, mada mi i dalje deluje plauzibilno. Stoga, možete se obratiti njima. Oni su te informacije dobili od samih Roma.
dragan17 dragan17 12:09 09.04.2009

Re: tumacenje

"Ljudi sa kojima smo razgovarali obavestili su nas"
nije izvor, tako da Vi niste naveli nista osim da je negde ubijeno (zivo spaljeno) dete.
Meni izgleda jako decidna tvrdnja u postu.

I kao resenje nudite da se ja obratim Vasem izvoru za detalje? Hvala.
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:56 09.04.2009

Re: tumacenje

U Danasu (str 4., 9.april) prenose saopstenje HO u kom se prica o dva slucaja napada, medjutim niko ne spominje treci iz posta (i najtezi slucaj) u kom je dete nastradalo? Zamolio bih Vas za malo vise informacija o tome inace ce neko pomisliti da se radi o slicnoj prici kao o podrumu punom mrtve srpske dece u Vukovaru.

na jučerašnjem skupu na svetski dan roma, romi su sami o tome govorili.
izašao je jedan mlad čovek i rekao da mu je smrtno stradalo dete od godinu dana, devojčice od 5 i 3 godine da su zadobile teže opekotine.
da policija nije htela da dođe i napravi uviđaj.
a kad su konačno došli, rekli su da je on sam zapalio svoju decu.
rekao je i kako se zove, ali nisam zapamtila ime.
nadam se da je još neko čuo, jer je govorio preko megafona.
nisam čitala to u današnjem "danasu", ovo sam lično čula.
prenosim, dakle, ono što je ovaj mladi čovek rekao.
dragan17 dragan17 20:51 09.04.2009

Re: tumacenje

Hvala za delimicno objasnjenje. Siguran sam i da Dusan nije ovako nesto tek tako napisao vec da je zaista to cuo. Medjutim, radi se o jako ozbiljnoj stvari. Policajci koji su nemo posmatrali napad jer "ne smeju da se mesaju" treba da izgube posao, ali policajci koji nisu hteli da izadju na uvidjaj za delo u kom je izgubljen zivot treba da idu na robiju.
Zato mislim da je ovo isuvise ozbiljna prica da bi se tek tako nabacila, Uz ostale napade desio se cak i jedan u kome je izgorelo dete... I to je to, nista dalje osim saopstenja da je neko to rekao i to na blogu. Znaci da Dusan to nije napisao niko nikad ne bi znao, ili bar vecina nas ne bi.

Sa druge strane, to se, prema Dusanovom pisanju, desilo pre par meseci.
Zar su aktivisti HO, ili bilo koje od ostalih organizacija za zastitu prava Roma, a koje su jako aktivne ovih dana, cekali da Romima poruse kuce, da Romi naprave protest, da dodju kamere i novinari, pa tek onda da pricaju sa Romima i saznaju da je pre par meseci u napadu spaljena beba? Ako su vec preuzeli na sebe tu izuzetno vaznu ulogu (narocito u Srbiji) zastite ljudskih prava onda neka to i rade svakodnevno. Ne samo kad se upale kamere. Jos jednom, ne radi se ovde o kartonskoj kuci, mada je i nju pretesko izgubiti kada nemas nikakvu drugu, vec o, po Dusanovom pisanju, ubijenom detetu, i to jos pre par meseci.

gorran2 gorran2 21:10 09.04.2009

Re: tumacenje

Zar su aktivisti HO, ili bilo koje od ostalih organizacija za zastitu prava Roma, a koje su jako aktivne ovih dana, cekali da Romima poruse kuce, da Romi naprave protest
Meni se čini da je problem u tome što su Romi toliko isključeni iz sistema, toliko obespravljeni, da ih sistem ne uzima u zaštitu - niti se čak uključuje "po službenoj dužnosti" - ni kod najtežih krivičnih dela protiv njih.
Predrasude, nebriga, nerazumevanje, nezainteresovanost, neprofesionalnost - bilo šta da je, delim Vaši mišljenje da je ovo veoma ozbiljno.
Dakle, HO, ili ne-HO, apsolutno treba stvoriti snažan pritisak da institucije sistema da procesuiraju ovu stvar do kraja - a da pri tom ne postave žrtve na optuženičku klupu, kao što se bojim da bi se moglo desiti...
Jos jednom, ne radi se ovde o kartonskoj kuci, mada je i nju pretesko izgubiti kada nemas nikakvu drugu, vec o, po Dusanovom pisanju, ubijenom detetu, i to jos pre par meseci.
Upravo tako.
angie01 angie01 17:58 08.04.2009

!!!!!!

angie01 angie01 21:23 08.04.2009

Re: !!!!!!

Forced evictions in Serbia
Romani people are also denied the right to adequate housing. In Serbia on 3 April, a group of Romani people who had been living in an unlawful settlement in Novi Beograd were evicted on the orders of the mayor of Belgrade.

Around 250 Romani people, some of them internally displaced Roma from Kosovo, including small children and the elderly and infirm were evicted from a temporary settlement. Two women were reported to have been taken to hospital suffering from stress.

According to the press, bulldozers accompanied by police officers arrived to clear the site early in the morning before the formal eviction notice was presented to the community. The makeshift dwellings were torn apart while their former occupants watched.

The site was cleared in order to make way for an access road to the site of the 2009 Student Games, to be held in Belgrade later this year.

Temporary alternative accommodation in the form of containers had apparently been provided by the Mayor of Belgrade, but some 50 residents of the suburb where they had been located attempted to set fire to three of the containers. Many of the evicted Roma have spent five nights sleeping in the open in the absence of any alternative accommodation.

http://www.amnesty.org/en/news-and-updates/feature-stories/europes-roma-community-still-facing-massive-discrimination-20090408

Boris Drenca Boris Drenca 18:07 08.04.2009

Šta očekivati?


Opština Vranje treba na osnovu dopisa iz nekog ministarstva dapronađe prostor za smeštanje Roma (Pitanje je kako će biti prebačeni iz Beograda do Vranja)

Zvaničnici iz Beograda su koristili izraz "konačno rešenje" (Čuo sam samo za jedno korišćenje tog termina u istoriji)

Čovek u Kažiprstu jutros brani Boljevčane koji se boje za "svoj način života" (Koji?)

Nacionalni Stroj podržava Đilasa.

------------------------------

U skladu sa vestima da nije srušeno naselje kako bi izvesni građanin mogao da "da garanciju od 40 hektara u Beogradu"?

vracarac92 vracarac92 18:45 08.04.2009

Re: Šta očekivati?

Podrska Djilasu.
neko je konacno poceo da se bavi decenijama zapustenim problemom.
U celoj ovoj prici nema mesta rasizmu, ti ljudi su bespravno zauzeli gradsko zemljiste i odbijaju da predju u obezbedjen smestaj koji je definitivno mnogo kvalitetniji od catrlje na novobeogradskoj ledini. Ti ljudi nisu ostavljeni bez krova nad glavom. Svakom od njih je obezbedjen besplatan smestaj i hrana.
Ne znam sta da mislim. Svaki covek zasluzuje smestaj dostojan coveka i svaka pomisao na diskriminaciju mi je strana, ali sta bi se desilo da JA postavim sator na Tasmajdanu?
Da li bih imao pravo da zahtevam smestaj po svojoj zelji i to na lokaciji koju ja izaberem?
Da li bih imao pravo da ocekujem da mi drustvo obezbedi besplatnu struju i vodu?
Da li bih imao pravo da trazim od grada da oko mog "doma" ocisti svo djubre koje ja pravim a koje ja ne zelim da ocistim?
Mislim da je Djilas ogromnim delom u pravu i da ispravno postupa.
Takodje mislim da ni Romi ni Boljevcani ne bi trebali da se bune vec da se potrude da sagledaju realnost i da pocnu da uce kako da zive zajedno.
Danas je to Belvil, sutra Gazela, za nedelju dana zauzeta zgrada u pariskoj, za dve nedelje naselje na sred zeleznickih koloseka kod 25. maja...Da li se sve to treba tolerisati ili treba primenjivati zakon?
naravno, zakon se mora primeniti i prema svim ostalim prekrsiocima.
Mislim da je predlog gradske vlade u ovom trenutku najbolje resenje.
Problem sa Romskim divljim naseljima je vise decenija zapusten i mora se poceti sa resavanjem tog zaista velikog problema a ako se taj pocetak zove Boljevci ili kolektvni centri, i to je nesto.
Sve je bolje od onog rugla u kome su do sada ziveli.
samo mora se biti veoma oprezan sa tim stvarima. Treba biti pravedan ali "cvrst i nepopustljiv" posto smo vec danas imali prilike da vidimo i neke vrste uslovljavanja (insistira se na stanovima blizu centra). Danas su to Romi, Sutra ce mozda biti neko drugi, otpusteni radnici, nezaposleni bracni parovi...ne sme se doci u situaciju da ovakva uslovljavanja uzmu maha i postanu praksa jer ako se to dozvoli imacemo haos.
P.S.
Da li se iko ikada pojavio sa neki boljim resenjem ili se samo "kuka" u cilju dobijanja jeftinih politickih poena?
dajte da cujemo i neko alternativno resenje. samo nemojte mi reci da je ledina ili naseleje ispod Gazele bolje resenje od kontejnera ili kolektivnih centara.
P.P.S. naravno, sve izgrednike i sve ekstreme treba smestiti u aps na malo duze vreme.
adam weisphaut adam weisphaut 18:48 08.04.2009

Re: Šta očekivati?

Nacionalni stroj podržava odluku gradonačelnika Beograda da, kako stoji u saopštenju ove neonacističke organizacije, sravni sa zemljom cigansko naselje na Novom Beogradu, a da stanovnike ovog brloga raseli van grada. "Iako Nacionalni stroj ne podržava aktuelni režim ova i slične akcije uvek će nailaziti na podršku rasno čistih građana. Očekujemo da će se odnošenje genetskog đubreta van Beograda, ali i Srbije, nastaviti a da će se mio zvuk bagera koji gazi udžerice čuti i u drugim nehigijenskim ciganskim naseljima u Beogradu", piše u saopštenju Nacionalnog stroja. Akciju gradonačelnika Dragana Đilasa, Nacionalni stroj vidi kao uviđanje režima da je rasna čistoća "srbskog" naroda važnija od članstva u EU i poštovanja romskih prava. Aktivisti Nacionalnog stroja ponudili su i pomoć komunalnoj inspekciji pri uklanjanju ovakvih naselja, kao i asistenciju pri sprečavanju i suzbijanju, kako naglašavaju u saopštenju, "rasnih nereda koje najavljuje pojedine ciganske organizacije."
Link
ElectricDreams ElectricDreams 19:55 08.04.2009

Re: Šta očekivati?

vracarac92
Podrska Djilasu.


UA!

neko je konacno poceo da se bavi decenijama zapustenim problemom.


Da nije tužno i tragično bilo bi smešno...

U celoj ovoj prici nema mesta rasizmu, ti ljudi su bespravno zauzeli gradsko zemljiste i odbijaju da predju u obezbedjen smestaj koji je definitivno mnogo kvalitetniji od catrlje na novobeogradskoj ledini. Ti ljudi nisu ostavljeni bez krova nad glavom. Svakom od njih je obezbedjen besplatan smestaj i hrana.


Samo što im neki drugi ljudi brane da se usele u te kontejnere... Taj Boljevac je već treća lokacija na koje ih lokalno stanovništvo ne prima. Dakle, nije problem u Romima već u lokalnom stanovništvu koje je netrpeljivo i rasističko.

Ne znam sta da mislim. Svaki covek zasluzuje smestaj dostojan coveka i svaka pomisao na diskriminaciju mi je strana, ali sta bi se desilo da JA postavim sator na Tasmajdanu?


Ništa.

Da li bih imao pravo da zahtevam smestaj po svojoj zelji i to na lokaciji koju ja izaberem?
Da li bih imao pravo da ocekujem da mi drustvo obezbedi besplatnu struju i vodu?
Da li bih imao pravo da trazim od grada da oko mog "doma" ocisti svo djubre koje ja pravim a koje ja ne zelim da ocistim?


S obzirom da bi ti to radio iz čiste obesti, verovatno bi te gledali sa čuđenjem. Eventualno bi te isterali da se igraš "pravde" na nekom drugom mestu. Romi su grupa koja je ugrožena od davnina i koja nema čak ni papire da su uopšte rođeni u srbiji... Oni čak nemaju ni status nacionalne manjine jer nisu nacija! Taj problem nije od pre par meseci. Nisu se oni baš pre neki dan naselili tamo i sad odjednom, paz da nije, traže stanove i plaćen život... Ne budimo licemerni baš toliko... Taj problem datira, ako ne od početka devedesetih onda od mnogo ranije!

Mislim da je Djilas ogromnim delom u pravu i da ispravno postupa.


Ne slažem se.

Takodje mislim da ni Romi ni Boljevcani ne bi trebali da se bune vec da se potrude da sagledaju realnost i da pocnu da uce kako da zive zajedno.


Slažem se.

Treba biti pravedan ali "cvrst i nepopustljiv" posto smo vec danas imali prilike da vidimo i neke vrste uslovljavanja (insistira se na stanovima blizu centra).


I sa jedne i sa druge strane se nađe po koja budala, to ne znači da je to stav većine...

dajte da cujemo i neko alternativno resenje. samo nemojte mi reci da je ledina ili naseleje ispod Gazele bolje resenje od kontejnera ili kolektivnih centara.


Naravno da nije! Ne fali ništa ni kontejnerima. Ali mnogo toga fali u netrpeljivom narodu koji je u osnovi ksenofoban...

P.P.S. naravno, sve izgrednike i sve ekstreme treba smestiti u aps na malo duze vreme.


Slažem se.
die hard die hard 20:23 08.04.2009

Re: Šta očekivati?

nije problem u Romima već u lokalnom stanovništvu koje je netrpeljivo i rasističko.



Stoka bezobrazna!
ervetor ervetor 20:51 08.04.2009

Re: Šta očekivati?

Problem sa Romskim divljim naseljima je vise decenija zapusten i mora se poceti sa resavanjem tog zaista velikog problema a ako se taj pocetak zove Boljevci ili kolektvni centri, i to je nesto.


Pa upravo, nacin na koji vlast hoce to da resi zapravo je nastavak iste price.
Njima je problem sto su Romi na lokaciji na kojoj treba nesto da se gradi ili da se odrzi neka manifestacija i tu prica i pocinje i zavrsava se.
Prebacis cigane sa kapitalne lokacije na neku drugu poljanu i gotovo.
Sta je tu resenje ?
Jeli se vlast ikada zainteresovala ko to stoji na semaforima, ko to drzi decu u narucju po trotoarima ?
Sta mislite kako policija reaguje ako pozoves da javis da neko dete od tri godine seta po drumu ?

Prica je mnogo ozbiljnija i ovo sto radi Djilas je neozbiljno.
Nemozes ljudima bez obzira da li smrde ili mirisu uruciti resenje veceras i doci sa bagerima sutra !
A da mi se ne svidja kako to izgleda ne svidja mi se.
Medjutim, prica nije nimalo jednostavna...
Lektorka Lektorka 21:07 08.04.2009

Re: Šta očekivati?

adam weisphaut
Nacionalni stroj podržava odluku gradonačelnika Beograda da, kako stoji u saopštenju ove neonacističke organizacije, sravni sa zemljom cigansko naselje na Novom Beogradu, a da stanovnike ovog brloga raseli van grada. "Iako Nacionalni stroj ne podržava aktuelni režim ova i slične akcije uvek će nailaziti na podršku rasno čistih građana. Očekujemo da će se odnošenje genetskog đubreta van Beograda, ali i Srbije, nastaviti a da će se mio zvuk bagera koji gazi udžerice čuti i u drugim nehigijenskim ciganskim naseljima u Beogradu", piše u saopštenju Nacionalnog stroja. Akciju gradonačelnika Dragana Đilasa, Nacionalni stroj vidi kao uviđanje režima da je rasna čistoća "srbskog" naroda važnija od članstva u EU i poštovanja romskih prava. Aktivisti Nacionalnog stroja ponudili su i pomoć komunalnoj inspekciji pri uklanjanju ovakvih naselja, kao i asistenciju pri sprečavanju i suzbijanju, kako naglašavaju u saopštenju, "rasnih nereda koje najavljuje pojedine ciganske organizacije."
Link

Pa, mislim, FUJ!!!!!!!!
ElectricDreams ElectricDreams 21:09 08.04.2009

Re: Šta očekivati?

die hard
nije problem u Romima već u lokalnom stanovništvu koje je netrpeljivo i rasističko.

Stoka bezobrazna!


Tako je! Najzad si ukapirao!
vracarac92 vracarac92 06:46 09.04.2009

Re: Šta očekivati?

Samo što im neki drugi ljudi brane da se usele u te kontejnere.

Piroman-uhapsen
S obzirom da bi ti to radio iz čiste obesti,

A ukoliko sam nekim slucajem ostao bez posla i vise nemam mogucnosti da iznajmljujem stan?
Ili ukoliko to ucini neka druga sirotinja zato sto nema drugog resenja?
adam weisphaut adam weisphaut 07:00 09.04.2009

Re: Šta očekivati?

A ukoliko sam nekim slucajem ostao bez posla i vise nemam mogucnosti da iznajmljujem stan?
Ili ukoliko to ucini neka druga sirotinja zato sto nema drugog resenja?

...
A tattered encampment of 200 men and women along the American River is a vivid symbol of a financial crisis otherwise invisible to most Americans. Officials say they will shut it down within a month.
By Maria L. La Ganga
March 20, 2009
Reporting from Sacramento -- The capital's tent city sprawls messily on a grassed-over landfill beneath power lines, home to some 200 men and women with nowhere else to go. It has been here for more than a year, but in the last three weeks it has transformed into a vivid symbol of a financial crisis otherwise invisible to most Americans.

...
"We're finding other places to go," said Steven Maviglio, a spokesman for Sacramento's mayor. The camp is "not safe. It's not humane. But we're not going in with a bulldozer."
...
Link
tyson tyson 23:27 09.04.2009

Re: Šta očekivati?

adam weisphaut
Nacionalni stroj podržava odluku gradonačelnika Beograda da, kako stoji u saopštenju ove neonacističke organizacije, sravni sa zemljom cigansko naselje na Novom Beogradu, a da stanovnike ovog brloga raseli van grada.
Ovo više zvuči kao klasična podmetačina.



avemarija avemarija 18:08 08.04.2009

Sram te

bilo Srbijo.
Zar ,posle onog decaka ubijenog u Beogradskoj ,koji je samo posao da kupi kokakolu , zar treba ovako nesto da se desava ,danas u "demokratiji" ?
Dusan ,taj ubijeni decko je imao samo 13 godina.
Sta , ratnicima nedostaju novi ratovi , pa se svete nad nemocnima ?
avemarija avemarija 18:18 08.04.2009

Re: Sram te


PS Zasto se ne oglasi Kusturica , koji je onoliko slave { i love} zaradio nad tim nesrecnicima ?


Ah ,da ,bavi se Mokrim gorama i cuvanjem ekologije . Da nece Ugo Caves da mu bude prvi pocasni gost ?
angie01 angie01 18:32 08.04.2009

HEJ JESTE LI CHULI?

upravo mi je javljeno, da ce vechers na Tgu Republike Romi da prave neku feshtu, je l zna neko neshto vishe o tome?
ivana23 ivana23 18:36 08.04.2009

Re: HEJ JESTE LI CHULI?

angie01
upravo mi je javljeno, da ce vechers na Tgu Republike Romi da prave neku feshtu, je l zna neko neshto vishe o tome?

Na B92 pise samo:

Svetski dan Roma u Beogradu se obeležava raznim događajima – izložbom romskih stvaralaca u Domu Vojske, defileom kroz Knez Mihailovu i koncertom grupe "Kal" na Trgu Republike.
ElectricDreams ElectricDreams 18:36 08.04.2009

Re: HEJ JESTE LI CHULI?

angie01
upravo mi je javljeno, da ce vechers na Tgu Republike Romi da prave neku feshtu, je l zna neko neshto vishe o tome?


Grupa Kal ima koncert... koliko sam ja čuo...
avemarija avemarija 18:43 08.04.2009

Re: HEJ JESTE LI CHULI?

Grupa Kal ima koncert

Da i ja sam to cula.
adam weisphaut adam weisphaut 18:50 08.04.2009

Re: Sram te

PS Zasto se ne oglasi Kusturica , koji je onoliko slave { i love} zaradio nad tim nesrecnicima ?

Kad neko pati, on ne ćuti
ili valjda tako nekako...
angie01 angie01 20:59 08.04.2009

Re: HEJ JESTE LI CHULI?

e, hvala vam!
Lektorka Lektorka 21:09 08.04.2009

Re: Sram te

adam weisphaut
PS Zasto se ne oglasi Kusturica , koji je onoliko slave { i love} zaradio nad tim nesrecnicima ?

Kad neko pati, on ne ćuti
ili valjda tako nekako...

ili filozofski, onako s vitgenstajnom, o cemu se ne moze govoriti, o tome se mora cutati.
avemarija avemarija 12:07 09.04.2009

Re: Sram te

Kad neko pati, on ne ćuti
ili valjda tako nekako...


Ili kesira lovu , cuteci, u tisini, samoci, i pije samo vodu !
gorran2 gorran2 12:31 09.04.2009

Re: Sram te

Ili kesira lovu , cuteci, u tisini, samoci, i pije samo vodu !
tihuje...
ElectricDreams ElectricDreams 18:36 08.04.2009

Čojstvo i junaštvo...

Nekoliko dece je pretučeno a jedan mladić je teže povređen kada je pogođen flašom u glavu.


Pa da... Hrabro, nema šta...
Filip2412 Filip2412 18:52 08.04.2009

...

Na zalost nista cudno, ko zna koliko ima takvih slucajeva a ne cuje se.

Trebalo bi da Romi iskoriste taj njihov dan za ukazivanje na probleme. Stvarno bruka da se sve to desava dok je je Srbija domacin Setskog Dana Roma.

A lepo je neko pomenuo Kusturicu... napravio je pare i slavu na njima a sad ga nema nigde.
avemarija avemarija 19:25 08.04.2009

Re: ...

A lepo je neko pomenuo Kusturicu


Ali sam dodala da na Mokroj gori pristup imaju samo VIP - familija Karadjordjevic- Oksenberg , onaj Voda-Voda vlasnik , bgd elita , i kad bude pristigao Caves , bice i Kolibri i Leontina , i Darinka M Marovic , i kola i sljivka i pogaca i presecanje vrpce , i ko zna ,mozda Vuk Jeremic licno presecs istu.

Da i soli {za pogacu } na kilo. Samo da se beli !
reanimator reanimator 22:45 08.04.2009

Re: ...

avemarija


Ali sam dodala da na Mokroj gori pristup imaju samo VIP - familija Karadjordjevic- Oksenberg , onaj Voda-Voda vlasnik , bgd elita , i kad bude pristigao Caves , bice i Kolibri i Leontina , i Darinka M Marovic , i kola i sljivka i pogaca i presecanje vrpce , i ko zna ,mozda Vuk Jeremic licno presecs istu.
Da i soli {za pogacu } na kilo. Samo da se beli !

Jel si ti sigurna u ovo što pričaš, ili pričaš onako?
Mislim, pitam, pošto provereno znam da nije tako, pa me samo zanima motiv pisanja ovakvih neistina.
Ljudi, koj vam je??
Na stranu činjenica da niko, ali bukvalno niko od medija nije ni pomenuo ovo o čemu Maljković piše. Nekako mi deluje nestvarno da se na istom zadatku prikrivanja istine nadju baš sve novine i televizije?
Exitus Letalis Exitus Letalis 23:59 08.04.2009

Re: ...

Jel si ti sigurna u ovo što pričaš, ili pričaš onako?

nema ništa napamet.
bio i ministar kulture.
bio tadić, bio koštunica...
evo još jedan istaknuti lik...



i svita



avemarija avemarija 12:02 09.04.2009

Re: ...

Jel si ti sigurna u ovo što pričaš, ili pričaš onako?
Mislim, pitam, pošto provereno znam da nije tako, pa me samo zanima motiv pisanja ovakvih neistina.
Ljudi, koj vam je??


DA , sigurna sam .
Samo ne znam sta tebi ili Vama nije jasno?
KO je rado vidjen gost na MG?
KO ima ,od obicnih , da plati cak i ono vozikanje vozicem ?
reanimator reanimator 12:50 09.04.2009

Re: ...

avemarija
DA , sigurna sam .Samo ne znam sta tebi ili Vama nije jasno?KO je rado vidjen gost na MG?KO ima ,od obicnih , da plati cak i ono vozikanje vozicem ?

Meni konkretno nije jasno sledeće (obzirom da sam po prirodi posla na navedenoj lokaciji 4 puta mesečno, što je super obzirom na nestvarnu lepotu prirode, a nije super, jer jednom nedeljno sedam u kola i vozim 4,5 sati tamo i isto toliko nazad) :
- noćenje u Pansionu (koji vrlo kulturno izgleda, čak i kad se uzme u obzir moja tradicionalno netrpeljivost prema masovnoj popali na etno) : 1900 din u jednokrevetnoj sobi, 1500 po osobi u dvokrevetnoj, 1400 po osobi u trokrevetnoj;
- noćenje u Planinskoj kući : 1300/1100/1000 dinara,
- ručak (predjelo, čorba, glavno jelo, salata, slatkiš) : 500 dinara
- voz Nostalgija, koji saobraća na pruzi Šarganska Osmica (postoji lista čekanja za Udruženja ljubitelja železnice širom sveta, jer na žalost ne postoje tehničke mogućnosti da se svim zahtevima izadje u susret odmah)..dakle..cena karte za vozić : 500 dinara za odrasle, odnosno 250 za decu 4-12, deca do 4 godine besplatno. Voz u sezoni april-oktobar saobraća 4 puta dnevno (iskorišćenost kapaciteta : 91,3%), uz dve fakultativne noćne vožnje (ukupno u 2008 realizovano 318 noćnih vožnji).
Smaram statistikom da bih dao uvod za podatak da je tokom prošle godine Mokru Goru posetilo 75.721 turista, koji su se vozili vozićem. Nemam podatke koliko turista je boravilo onako...jednodnevni izlet, vikend, u prolazu i sl.
Ako se sve navedene cene uporede sa cenama smeštaja i ishrane u Beogradu, Novom Sadu, Budvi, Zlatiboru, Jagodini, Zaječaru, Vrnjačkoj Banji, Pančevu...bilo gde...ja negde kapiram da, ne da nije skupo, nego je duplo povoljnije. Da nije lako naći smeštaj, to stvarno nije, ali ne zato što ne možeš da dodješ na red od bg elite i ostalih nabrojanih, već od sasvim normalnih, običnih ljudi, kojima je vikend na Mokroj Gori i doživljaj prirode (za koju još jednom moram da naglasim da je apsolutno fascinantna) u finansijskom smislu prihvatljiviji od vikenda na bilo kojoj drugoj relaciji. Odokativno...četvoročlana porodica sa dvoje dece...oko 100 eur za dva noćenja, prevoz, hrana i vožnja vozićem. I da...100 eur nije malo..ali mi ovde ne pričamo o tome, već o navodnoj eksluzivnosti lokacije.
A to ko je svojevremeno svečano otvarao kompleks...predsednik, premijer, crkva, vojska, karadjordjević, mišković, bg elita, elita belorusije, elita španije, miki maus, teletabis....mislim...svi navedeni u ovoj zemljiv otvaraju sve, od tržnih centara do puteva, pa ne vidim šta je tu posebno neobično.
Eto...ja sam objasnio zašto sam te pitao, pa sad živ nisam da čujem koja si to iskustva imala, pa si rekla ono na šta sam se nadovezao i servirala mi odlučno "DA, sigurna sam".
Jbg, nije moglo kraće :)

j.bre j.bre 13:20 09.04.2009

Re: ...

reanimator
Eto...ja sam objasnio zašto sam te pitao, pa sad živ nisam da čujem koja si to iskustva imala, pa si rekla ono na šta sam se nadovezao i servirala mi odlučno "DA, sigurna sam".

Pa bre Re... gde si do sada?!
Cekam ovaj reply vec 45 minuta!!
avemarija avemarija 14:33 09.04.2009

Re: ...

Eto...ja sam objasnio zašto sam te pitao, pa sad živ nisam da čujem koja si to iskustva imala, pa si rekla ono na šta sam se nadovezao i servirala mi odlučno "DA, sigurna sam".
Jbg, nije moglo kraće :)


Reanimator , potpuno je u redu da ti imas svoj stav {dijametralno suprotan mom } , ja postujem tvoj stav i tvoja lepa iskustva koja si imao i imas na Mokroj gori. I ovo ti sad iskreno , bez trunke sarkazma , kazem , i verujem da tebi to i jeste lepo mesto koje treba negovati i populisati.
Samo mi pricamo o dve razlicite stvari - meni je pozlilo ali zbog vremena kad je MG postala in, a ne zbog prirodnih lepota; pozlilo mi je sto su i politika i simpatizeri , bas pronasli tajming za afimirsanje MG.Sto ovde svako mora nesto da ucari ,pre nego se popne na Trg pred Skupstinom , jer je takav deal -ti meni -ja tebi.

Samo to mi vrlo smeta , iskreno ovo sto si ti sada opisao je lepo, prelepo{mislim na prirodu} i da sad imam 500 eura i 3 slobodna dana , mozda bih i ja u neku Goru. Ali da i pas sme u sobu . To je uslov .

Pozdravljam te.
reanimator reanimator 14:48 09.04.2009

Re: ...

avemarija
Reanimator , potpuno je u redu da ti imas svoj stav {dijametralno suprotan mom } , ja postujem tvoj stav i tvoja lepa iskustva koja si imao i imas na Mokroj gori. I ovo ti sad iskreno , bez trunke sarkazma , kazem , i verujem da tebi to i jeste lepo mesto koje treba negovati i populisati.Samo mi pricamo o dve razlicite stvari - meni je pozlilo ali zbog vremena kad je MG postala in, a ne zbog prirodnih lepota; pozlilo mi je sto su i politika i simpatizeri , bas pronasli tajming za afimirsanje MG.Sto ovde svako mora nesto da ucari ,pre nego se popne na Trg pred Skupstinom , jer je takav deal -ti meni -ja tebi.Samo to mi vrlo smeta , iskreno ovo sto si ti sada opisao je lepo, prelepo{mislim na prirodu} i da sad imam 500 eura i 3 slobodna dana , mozda bih i ja u neku Goru. Ali da i pas sme u sobu . To je uslov .Pozdravljam te.

Ovo apsolutno nije odgovor na moje pitanje, ali nema veze. Da se ne mrcvarimo sad sa 200 komentara...zaključiću da ti je jasno da nisi u pravu za ono što si rekla i praviću se da nisam primetio da se vadiš tako što svoju predrasudu porediš sa mojim obrazloženim stavom.
I da, možeš da vodiš psa. A ako nadješ 500 eur, možeš da povedeš sebe, psa i još 15-17 prijatelja. Nećete sresti ni Kusturicu (ja ga nikada nisam sreo..uspomene su mi apsolutno neukaljane), ni Karadjordjeviće, ni Koštnicu, nego ćete da shvatite...da se izrazim patetično pesnički...da je priroda najveći umetnik
reanimator reanimator 14:52 09.04.2009

Re: ...

j.bre

Pa bre Re... gde si do sada?! Cekam ovaj reply vec 45 minuta!!

Vidi nju :)
E, ovo je ozbiljna tema i svi smo smrtno ozbiljni..ovde nema trolovanja. Ugledaj se malo na mene :)
Mada...ljudi smo...može jedan mali trolić (svesni pleonazam...za lektore) :


j.bre j.bre 15:31 09.04.2009

Re: ...

reanimator
Vidi nju :)
E, ovo je ozbiljna tema i svi smo smrtno ozbiljni..ovde nema trolovanja. Ugledaj se malo na mene :)
Mada...ljudi smo...može jedan mali trolić (svesni pleonazam...za lektore) :


Ne znam o cemu pricas, ja sam sve vreme u temi :)

avemarija avemarija 15:36 09.04.2009

Re: ...

Ovo apsolutno nije odgovor na moje pitanje


Ok , ako imas vremena { a ja sam sad ponovo procitala tvoj odgovor} hoces ,ali koncizno , da mi kazes sta je tvoje pitanje ?
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:46 09.04.2009

Re: ...

Eto...ja sam objasnio zašto sam te pitao, pa sad živ nisam da čujem koja si to iskustva imala, pa si rekla ono na šta sam se nadovezao i servirala mi odlučno "DA, sigurna sam".
Jbg, nije moglo kraće :)

mala razlika - biti gost i biti turista.
znači, dobio džaba i još zarađuje.
kakav blam za državu.

misliš da su bećković, bradić, tadić i ini plaćali ovo što si naveo?
reanimator reanimator 08:04 10.04.2009

Re: ...

avemarija
Ok , ako imas vremena { a ja sam sad ponovo procitala tvoj odgovor} hoces ,ali koncizno , da mi kazes sta je tvoje pitanje ?

Imam vremena, mada mi isto nije potrebno za koncizan odgovor.
avemarija
Ali sam dodala da na Mokroj gori pristup imaju samo VIP - familija Karadjordjevic- Oksenberg , onaj Voda-Voda vlasnik , bgd elita , i kad bude pristigao Caves , bice i Kolibri i Leontina , i Darinka M Marovic , i kola i sljivka i pogaca i presecanje vrpce , i ko zna ,mozda Vuk Jeremic licno presecs istu.Da i soli {za pogacu } na kilo. Samo da se beli !

Evo, pitao sam koja si to iskustva imala, pa obaveštavaš javnost (blog je medij) da na Mokru Goru pristup imaju samo VIP i ostali navedeni. Iz tvoje odlučne tvrdnje sam stekao utisak da si :
a) otišla, pa popila pedalu na ulazu (polako devojčice, gde si ti krenula, ovo je samo za elitu),
b) otišla, pa te odrali od cene,
c) otišla, pa nisi mogla da se opustiš, jer su ti provod kvarili VIP, bg elita i ostali, koji su neprekidno defilovali po kompleksu,
d) poznaješ nekoga ko je doživeo bilo šta od navedenog
reanimator reanimator 09:10 10.04.2009

Re: ...

Exitus Letalis
mala razlika - biti gost i biti turista.znači, dobio džaba i još zarađuje.kakav blam za državu.misliš da su bećković, bradić, tadić i ini plaćali ovo što si naveo?

Evo, da i tebi objasnim..za slučaj da se nadješ u nekom društvu, pa se povede tema..
U neposrednoj blizini muzejsko-turističkog kompleksa, o kojem pričamo, nalazi se naselje Drvengrad, koje je u vlasništvu Emira Kusturice. Istina je da mu nije dedovina i naravno da je istina da je parcelu dobio od države na poklon. Takodje, istina je da je ulaz na taj prostor besplatan, da na istom nemaš smeštajne kapacitete koji se prodaju turistima i da je muzejskog karaktera, a od komercijalnih sadržaja imaš nekoliko kafića u kojima se regularno plaća piće (ne znam da li piće plaćaju Tadić, Bećković i ekipa, niti me to interesuje). A mislim i da ih ne časte ni smeštajem u obližnjim objektima (koji nisu vlasništvo EK), jer kapiram da je smeštaj koji je u ponudi previše skroman za njihov ukus.
Da li je Kusturica zaslužio da mu država pokloni parcelu - što se mene tiče, nije.
Da li Kusturicu cenim kao umetnika - na neki način da...ne mogu da mu osporim da je postigao uspeh u svetskim razmerama, bez obzira na činjenicu da me njegova umetnost ostavlja ravnodušnim. Negde smatram da nemam autoritet da se dublje upuštam u osporavanje umetničkih vrednosti njegovih dela.
Da li mi je degutantno njegovo srbovanje - apsolutno jeste.
Da li ću da budem toliko površan, pa da sputavam sebe u uživanju u svim ostalim sadržajima na Mokroj Gori, samo zato što je u blizini plac koji je Kusturica nezasluženo dobio na poklon od države i na kom izvodi svoje pseudo-patriotske performanse - ne, ne pada mi na pamet.
A što se tiče blama za državu...potpuno se slažem da su Kusturica, Tadić, Bećković, Karadjordjević (spisak srpske "elite" dopuniti po želji..ne postoji opasnost da se mnogo pogreši) ne blam, nego teška blamčuga za državu, jer ne nemaju intelektualne, moralne i ine kapacitete da budu tu gde jesu. Mene to previše ne pogadja, jer ja od njih ništa i ne očekujem i negde sav taj šoder, koji se valja u blatu politike, šatropatriotizma, zloupotrebe vere, estrade..tretiram kao paralelni svet, koji mi naravno utiče na život, ali nemam snage da mu se suprotstavim, pa tražim način da meandriram kroz sve to, vodeći samo računa o tome da sačuvam svoj sistem vrednosti. U skladu sa tim, teško da išta od toga može da me razočara. Ali me vrlo razočara kad ona druga strana Srbije, oličena u normalnim, civilizovanim i pametnim ljudima, koja se uopšteno smatra....frazetine u najavi...demoktarstkom i proevropskom...demonstrira elementarno odsustvo, ne samo demokratičnosti, već bilo kakve pristojnosti.
Ilustrativni primer (istovremeno i paradigma svih mogućih svenih i nesvesnih zabluda, koje se u svim mogućim medijima, sa naglaskom na blog, gde smo upravo i gde svako daje sebi pravo da paušalno pljune po svemu, čak i kad nema pojma o čemu priča) : cela ova besmislema prepiska, koju već dva dana imam na temu Mokre Gore, sa vas dve/dvoje, koji nikada u životu niste bili tamo, a ne samo da pričate kao da jeste, nego vas nije blam da, vodjeni sopstvenim predrasudama, neki svoj utisak predstavljate kao istinu. I ok..nije to ništa strašno...Kusturica i Mokra Gora su krajnje trivijalne teme. Strašno je to što se isti paušalni princip primenjuje i na ozbiljne stvari...npr sama tema ovog bloga.
Vlasta92 Vlasta92 19:19 08.04.2009

Ma,

ja vise reci nemam za te objekte (persone nisu sigurno)
niki m niki m 20:20 08.04.2009

rasizam i jos nesto

Slucaj sa buldozerskim resavanjem romskog pitanja je samo ogolio istinu ko ima pravu vlastu u ovoj drzavi. Djilasu covek moze sto sta da zameri ali ne i nedostatak inteligencije. On je znao da cela ova prica nece proci bas bez ikakvih oziljaka po njega ali je covek napravio cost benefit analizu i naredio buldozerima da krenu u akciju. Kao sto je cela drzava u vlasti prebogatih pojedinaca, na nivou Beograda to se pre svega odnosi na tkz. gradjevinsku mafiju. Romi koji su ziveli tamo gde su bili (naravno da su tamo bili bespravno ali... jel to jedino bezakonje u ovoj zemlji) jednostavno su zasmetali da jedan ili njih nekoliko zarade ogroman novac na izgradnji. Pozvali su Djilasa i izdali nalog da resi problem, sto je ovaj i ucinio. unapred je Djilas znao da to sve nece biti lako ali postoji princip - naradjenje, izvrsenje. Ipak, Djilas se dobro pripremio da ublazi stetu tako sto je obezbedio ili podrsku medija ili bar obecanje da ga nece suvise napadati. Uostalom, pogledajte izvestavanje nedija o ovom skandalu, pa se sami uverite. Osim Borbe, koja je dala publicitet protestima protiv ovog nasilja ostali mediji su se pravili "profesionalno" neutralni u cemu je prednjacio B92. Pogledajte komentare citalaca na internet izdanjima novina i na sajtu vesti B92. Djilas ispade narodni heroj prema ovim ocigledno selektivno objavljenim komentarima. Na kraju, najcrnje je sto je ovo razbojnistvo ipak, u dobroj meri, pomognuto rasizmom i mrznjom prema Romima. Zamislite da su na tom placu bili Madjari ili Srbi. Da li bi se bas tako lako usudili da krenu buldozerima? Naravno da ne bi, ili bi bar razmislili vise puta pre nego sto krenu. Ocekivali su ovakvu blagu reakciju javnosti i izostanak solidarnosti sa Romima, posebno, znajuci da su obezbedili naklonost medija.
noboole noboole 20:50 08.04.2009

Re: rasizam i jos nesto

niki m
Da li bi se bas tako lako usudili da krenu buldozerima? Naravno da ne bi, ili bi bar razmislili vise puta pre nego sto krenu. Ocekivali su ovakvu blagu reakciju javnosti i izostanak solidarnosti sa Romima, posebno, znajuci da su obezbedili naklonost medija.


U stvari, mislim da bi lako krenuli, ukoliko bi ti srbi ili madjari bili siromasni i ziveli u udzericama.


leopold_lady leopold_lady 20:51 08.04.2009

Stvarno smo ....

najjgori od sve dece na Balkanu ..... To je sve što mogu da kažem .... Mada,ja sam danas čitala o mnogo gorem i težem slučaju .... Al,to nije tema kod Dušana....
zeljudina1 zeljudina1 21:06 08.04.2009

Aman,...

... vise, bre!!!

Kakvi neonacisti u Srbiji?

To sto neko podigne ruku i uzvikne 'zig hajl', a pri tom je celav, i tuce sebe i druge cini ga neonacistom?!

O obicnoj grupi maloletnih (ili kakvih vec) 'neonacista' prica se kao da su, neki, random primerak srpske omladine.

E pa, nazalost, nisu. I nece ni biti. Ocigledno je da oni rade to sto rade za sitnu kintu ili za sta vec, jer to 'nekome' u ovom trenutku odgovara. A to je vec neki drugi problem.

U zemlji Srbiji problem nacionalizma nikad nije postojao. Nece ni postojati. A jos manje rasizma, to tek nema veze.

Samo Rome prebijaju u policiji?

Samo Rome iseljavaju?

Daleko da od toga da 'branim' nespretni postupak nespretnih i nestrucnih vladinih sluzbenika (mislim na iseljavanje i rusenje baraka), ali to je moralo da se desi kad tad, ovako ili onako, nesto kao infostan.....

Elem, da se vratim 'volsebnim' neonacistima: treba uciniti sve da se mladi ljudi malo uljude. Srednje i osnovne skole su cirkus, sub-kultura, nazalost, nagriza mozgove omladine, grand parada je standard, Lepa Brena idol, a srpski parlament je sinonim za sitne palanacke interese, i problem je u 20ak mladica koji su se napili i napravili sta su napravili?!

Oni nisu u stanju ni da izgovore 'neonacista', a kamoli da o tome znaju nesto vise.

Slozicete se da oni nisu razlog.

Oni su samo simptom akutnog stanja.








Lektorka Lektorka 21:12 08.04.2009

Re: Aman,...

U zemlji Srbiji problem nacionalizma nikad nije postojao. Nece ni postojati. A jos manje rasizma, to tek nema veze.

????????????????????????????????????????????????????????????
Oni su samo simptom akutnog stanja.

VEOMA indikativan simptom, slozicete se vi, zar ne?
JJ Beba JJ Beba 21:35 08.04.2009

Re: Aman,...

U zemlji Srbiji problem nacionalizma nikad nije postojao. Nece ni postojati. A jos manje rasizma, to tek nema veze.

iznesi na osnovu čega gradiš ovu tvrdnju

simptom kog akutnog stanja?
KafaJeGotova KafaJeGotova 21:37 08.04.2009

Re: Aman,...

JJ Beba
U zemlji Srbiji problem nacionalizma nikad nije postojao. Nece ni postojati. A jos manje rasizma, to tek nema veze.

iznesi na osnovi čega gradiš ovu tvrdnju

na osnovu neznanja.
zeljudina1 zeljudina1 21:48 08.04.2009

Re: Aman,...

Uh, Univerzalni Prosvetljivac mi se obratio...

Ostajem u neznanju. Lakse je.
KafaJeGotova KafaJeGotova 22:06 08.04.2009

Re: Aman,...

zeljudina1
Ostajem u neznanju. Lakse je.

uvek vam je i bilo.
a, koje je to akutno stanje kad nacionalizma, rasizma... u srbaji nikad nije ni bilo?
JJ Beba JJ Beba 22:07 08.04.2009

Re: Aman,...

Uh, Univerzalni Prosvetljivac mi se obratio...

Ostajem u neznanju. Lakse je.

ovako?
Artur Dent Artur Dent 09:04 09.04.2009

Re: Aman,...

zeljudina1
problem je u 20ak mladica koji su se napili i napravili sta su napravili?!

Pio si sa njima pa znas?
Filip2412 Filip2412 21:23 08.04.2009

...

To sto neko podigne ruku i uzvikne 'zig hajl', a pri tom je celav, i tuce sebe i druge cini ga neonacistom?!
Naravno, slazem se, evo ovi u Nis sve fini ljudi i domacini niko od njih ne vice zig hajl i nisu celavi ali ne zele da im se ulica zove po Ciganinu. I ne radi se ni okakvoj maloj grupi nego vecina ljudi ima razumevanja za tu peticiju protiv ulice Sabana Bajramovica.
Dakle nisu celavi nema zig hajl... kako njih zoves?

Mislim... etikete su nebitne, ali cinjenica je da se za probleme Roma niko ne uzbudjuje previse samo zato sto su Romi. Ako to nije rasizam ja bih molio da mi objasnis sta jeste.

Imaju pare da vade kriminalca iz USA i da placaju odstetu a nemaju pare da obezbede barake za ove ljude.

Te sitne neonacisticke grupe su samo vrh ledenog brega. Oni cesto govore: "svi misle kao mi, svi mrze Cigane, samo ne zele da glasno kazu"; u tome na zalost ima istine.
Uostalom oni podrzavaju akciju Djilasa, sta dalje reci?
zeljudina1 zeljudina1 21:46 08.04.2009

Re: ...

Odlicno. Mrdnuli smo. Postavljam razliku izmedju neonacista i ostalih. Prvo da se slozimo da njih nema. Sablasno je da Srbijom haraju neonacisti.

Mozda pomenuta gospoda iz Nis ne zele da se ulica zove po Sabanu (za mene licno veliki i jedinstven umetnik, ali to sad apsolutno nema veze) zbog nekih drugih razloga, mozda u pitanju nije boja koze? To mi je vise neka lokalno Niska prica. Nesto kao, ako te jednom nadju pijanog u kanalu ostaces zauvek najgori i tu je kraj!

DA, platili su famozni milion dolara, ali za sta? Da bi pokrili brljotine SVOJIH birokrata. U toj prici glavno zlo je u tome sto niko ne zna ko je decakov tata i koje za njega zaigrao celu igru, kao da su spasavali redova Rajana!

I nema neonacistickih grupa!

Nema ih! Cela ta ideologija je za pomenute mladice strana, daleka i nerazumljiva! A u uslovima Srbije je i neprimenljiva!

JJ Beba JJ Beba 22:28 08.04.2009

Re: ...


Nema ih! Cela ta ideologija je za pomenute mladice strana, daleka i nerazumljiva! A u uslovima Srbije je i neprimenljiva!

zašto je neprimnjiva? i kako nerazumljiva? zašto daleka?
toliko pitanja, nigde odgovora
technofetishist technofetishist 22:38 08.04.2009

Re: ...

kakva budalastina.
mozda njihov nacizam nije isti kao hitlerov, ali to ne znaci da to nije nacizam. oni se zalazu za rasno i nacionalno cisto zemlju, za istrebljenje svih vrsta manjina, za jednoumlje. kako to nije nacizam?
budalastina.
i to opasna budalastina. i nije u pitanju "dvadesetak mladica".
u pitanju je ceo nacionalni stroj, i krv i cast.
u pitanju je i obraz, i srpski narodni pokret, i dveri, i nomokanon i nasi i svi ostali sa nesto drugacijim programima. organizacija ima preko dvadeset, ljudi ima na desetine hiljada.
a vi to ignorisite.
budalastine.
Filip2412 Filip2412 22:52 08.04.2009

Re: ...

Mozda pomenuta gospoda iz Nis ne zele da se ulica zove po Sabanu (za mene licno veliki i jedinstven umetnik, ali to sad apsolutno nema veze) zbog nekih drugih razloga, mozda u pitanju nije boja koze?
pa sad, mi se moz pravimo naivni do sutra
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:04 09.04.2009

Re: ...

I ne radi se ni okakvoj maloj grupi nego vecina ljudi ima razumevanja za tu peticiju protiv ulice Sabana Bajramovica.

da, još kažu - znamo mi kakav je on bio.
znamo mi njegove mane.
šta? možda je pio?
što niko u srbiji, božesačuvaj, ne radi.
sem nekoliko ambasadora, koji se pijani preturaju po tribinama u svetu.
jes da se po njima neće zvati bulevari...

moralne su, bre, vrednosti u pitanju!
ervetor ervetor 19:16 09.04.2009

Re: ...

Naravno, slazem se, evo ovi u Nis sve fini ljudi i domacini niko od njih ne vice zig hajl i nisu celavi ali ne zele da im se ulica zove po Ciganinu. I ne radi se ni okakvoj maloj grupi nego vecina ljudi ima razumevanja za tu peticiju protiv ulice Sabana Bajramovica.


Evo ja na primer smatram da ove dve stvari u Beogradu i Nisu nebi trebalo da se dovode u bilo kakvu vezu.
To je neko moje misljenje iako ne mogu da tvrdim da razlog pobune Nislija ipak ne lezi u rasismu. Mozda oni stvarno ne zele da im se ulica zove po Ciganinu ali ja licno vec godinama imam veliki problem sa promenama naziva ulica i stvarno me zanima otkud potreba da se u tolikoj meri mahnito i histericno menjaju nazivi ulica.
Ja zivim u ulici u kojoj je naziv promenjen vec tri puta.
Promenili su mi dakle adresu 3 puta. Imam problem sa postom koja mi ne stize, sa licnim dokumentima, ugovorima, bankama, a da pri tom ljudi iz ulice cije se ime menja ne budu ni obavesteni o nameri nekog iskompleksiranog starca clana SANU da mu se uplice u licni zivot sa svojim sujetnim potrebama da zadovolji neku bozju pravdu i stavi licni pecat na nas zivot.
Ej pa ja sam zbog toga imao problem i kad mi se dete rodilo. Ja prijavljen na jednoj adresi, prvo dete na drugoj adresi a novorodjence na trecoj. A sve ista zgrada vec 30 godina.
I dzaba sto salterusa na svom komjuteru lepo vidi da je to ista ulica, ona nece da prijavi prebivaliste mom detetu dok ja ne promenim licnu kartu !
Znaci, moja ulica uopste i sa ovim trecim nazivom ne nosi ime Ciganina ali to opet ne znaci da meni to ne smeta iz istih razloga iz kojih bi mi smetalo i da je ime Ciganina. Ne vidim zasto bi se menjao naziv ulice.
Zar nebi bilo logicno da ljudi koji zive u nekoj ulici budu bar obavesteni i da u nekoj meri mogu da sacuvaju pravo da im ulica ne menja naziv iz cisto prakticnih razloga.
Pa cemu ti nazivi ako ih stalno menjamo pobogu.
Mozda ovo lici na skretanje teme, ali zelim samo da ukazem na cinjenicu da rasizam prema Romima u Srbiji postoji, ali i postoje stvari koje s tim nemaju bas mnogo veze.
tyson tyson 23:51 09.04.2009

Re: ...

u pitanju je i obraz, i srpski narodni pokret, i dveri, i nomokanon i nasi i svi ostali sa nesto drugacijim programima. organizacija ima preko dvadeset, ljudi ima na desetine hiljada.
Desetine hiljada?!

Srećom, preteruješ. Ma, slab je to izraz... Ne vidim koja je svrha toga.


eizo eizo 21:41 08.04.2009

...

Naruceno...
KafaJeGotova KafaJeGotova 22:09 08.04.2009

Re: ...

od koga?
mile.drapsin mile.drapsin 22:03 08.04.2009

Problem?

Jesi li ti to Maljkoviću imao zamerki na moj komentar. Možda da objasniš razlog brisanja?
Dušan Maljković Dušan Maljković 00:06 09.04.2009

Re: Problem?

Ne brišem ništa na svom blogu.
angie01 angie01 22:04 08.04.2009

nema

Exitus Letalis Exitus Letalis 00:18 09.04.2009

Re: nema

angie01
neonacista u srbiji!

nema,

nema!

pa i nema.
šačica.
nemoj da širiš dezinformacije...







pix3lchick pix3lchick 02:06 09.04.2009

Re: nema

Exitus Letalis

pa i nema.
šačica.
nemoj da širiš dezinformacije...

Exitus, nemoj da siris dezinformacije, evo npr. Goran Davidovic je u Italiji - ergo, nema ga u Srbiji

Ne, stvarno je zastrasujuce kokosje slepilo kod nas - nema neonacizma, nema rasizma, nema ekstremnog nacionalizma (a i ovaj postojeci je neke miroljubive, softane sorte), nema, nema, pa nema... Kao da trazis mleko u tetrapaku '93!

Sve neki izolovani slucajevi, pojedinci, a bacaju se molotovljevi kokteli, ubijaju se deca jer su Romi, ubili Maksimovica jer su mislili da je Rom, deca mogu da se vuku po ulici i prose jer su Romi pa nikoga nije briga, roditelji mogu da vuku tu istu decu golisavu po ledenom asfaltu po cici zimi i opet nikom nista jer su Romi.

Bitno je da smo mi kao drustvo izuzetno fini, tolerantni i miroljubivi.
Kao stanovnici planete Krikit, 'ebote.
avemarija avemarija 09:31 09.04.2009

Re: nema


Jao , majko mila , pa ovi ko iz Noci vestica.
Cekaj - ma jos gore - iz Isterivac djavola

Uh , sreca sto je svanulo , smrzla sam se. Casna rec. Pa je l ' su ovo bica il sto gore napisa Vlasta - objekti ?!
d_sandic d_sandic 08:09 09.04.2009

Izvini, ali moram...

da trolujem. Mislim da je svaki normalan čovek antifašista.Država mora odlučnije da reaguje na ovakve ispade, da organizatorima i članovima sličnih organizacija sudi za primer svim budalama koje se pale na svastike, krojceve i slična s..nja.

Ali, to je jedna strana medalje. Šta je sa širenjem ekstremno levih ideologija? Komunizam se u načinu delovanja bitno ne razlikuje od nacizma. Dolazak na vlast nasilnim putem, uvođenje diktature, likvidacije bez suda, koncentracioni logori, nasilno oduzimanje imovine, delikt mišljenja... Mogao bih nabrajati satima koliko je individualnih i kolektivnih prava narušeno u zemljama koje su imale nesreću da se nađu pod tim režimima.

Stoga, nadam se da je tvoj avatar šala,da ne podržavaš teror čiji je rodonačelnik bio čovek čiju ''sličicu'' koristiš.
vracarac92 vracarac92 12:09 09.04.2009

Re: Izvini, ali moram...

Mislim da je svaki normalan čovek antifašista.Država mora odlučnije da reaguje na ovakve ispade, da organizatorima i članovima sličnih organizacija sudi za primer svim budalama koje se pale na svastike, krojceve i slična s..nja.

Ali, to je jedna strana medalje. Šta je sa širenjem ekstremno levih ideologija? Komunizam se u načinu delovanja bitno ne razlikuje od nacizma. Dolazak na vlast nasilnim putem, uvođenje diktature, likvidacije bez suda, koncentracioni logori, nasilno oduzimanje imovine, delikt mišljenja... Mogao bih nabrajati satima koliko je individualnih i kolektivnih prava narušeno u zemljama koje su imale nesreću da se nađu pod tim režimima.

Tacno.
margos margos 14:19 09.04.2009

Re: Hoćemo na se ne foliramo i lažemo ?

A bolje bi nam bilo da se Brehtovih stihova setimo - ka kraju kad dođe red i na nas (koji god to mi bili), neće više imati ko da se buni....

Nisu ovi stihovi u suprotnosti sa napisanim o tome šta bi bilo da su Romi većinski narod. I jedno i drugo je tačno.

Breht je to napisao bez patetičnosti i blasfemičnosti kojih, mnogi mi, nismo u stanju da se oslobodimo kad su ovakve teme u pitanju.
angie01 angie01 15:36 09.04.2009

Re: Hoćemo na se ne foliramo i lažemo ?

shta bi trebalo da je laz i foliranje u situaciji gde se ispoljava diskriminacija prema jednom narodu?

Pa ovo je 21. vek, jel bi bilo iskrenije da sve ostane kako je bilo, da su cigani-cigani, narod druge kategorije, koje niko nece, da ih proganjanju i ubijaju gde god da se zateknu, pa zar u onom strashnom jasenovcu, koji ovde stalno pominjete, kao pandan drugim zlochinima, nisu stradali na isti nachin i cigani, kao i u hitlerovim logorima smrti, samo njih uvek zaborave - chak je chuveni krvnik drmengele, vrshio monstruozne opite nad njima, zeleci da dokuchi tajnu njihovog prirodnog imuniteta,...pa ovo shto se danas deshava-nije sluchajno, ne zive oni tako- jer su genetski niza rasa, shta je bre vama ljudi,...to je problem koji se iz korena treba reshavtai, a svakako nije reshenje, da se u 5 do dvanaest zbog univerzijade, buldozerom uklone njihove jedine kuce.

evo malo istorije Roma
vracarac92 vracarac92 16:40 09.04.2009

Re: Hoćemo na se ne foliramo i lažemo ?

shta bi trebalo da je laz i foliranje u situaciji gde se ispoljava diskriminacija prema jednom narodu?

Koja crna diskriminacija (u ovom slucaju)?
Obezbedjen im je neuporedivo kvalitetniji smestaj+ishrana.
A sta je obezbedjeno desetinama hiljada pripadika drugih naroda koji su izbegli, ostali bez svoje imovine. Sta je obezbedjeno stotinama hiljada ljudi koji su ostali bez posla (znaci i bez prihoda sa kojim bi trebali da izdrzavaju svoje porodice)?
Nista.
Ostavljeni su sami sebi.
Njima niko nije ponudio ni kontejnere (a uglavnom) ni kolektivne centre.
Da li je i to "rasizam" i "diskriminacija"?
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:49 09.04.2009

Re: Hoćemo na se ne foliramo i lažemo ?

Njima niko nije ponudio ni kontejnere (a uglavnom) ni kolektivne centre.
Da li je i to "rasizam" i "diskriminacija"?

au, kad to počneš da zamenjuješ teze, nema ti ravna!
Supermod Supermod 13:29 10.04.2009

Obaveštenje

Moderacija je obrisala niz komentara koji su sadržali raspravu o policajcu, navijacu, baklji, "famoznim pozivima na linč", banovanju i skretali diskusiju. Ako je u pojedinim komentarima i bilo dodirnih tačaka sa temom ovog bloga, u celini vodjena je paralelna rasprava koja je obrisana i ljubazno vas molimo da je ne nastavljate.
mrvicak mrvicak 13:46 10.04.2009

Re: Hoćemo na se ne foliramo i lažemo ?

margos
A bolje bi nam bilo da se Brehtovih stihova setimo - ka kraju kad dođe red i na nas (koji god to mi bili), neće više imati ko da se buni....

Nisu ovi stihovi u suprotnosti sa napisanim o tome šta bi bilo da su Romi većinski narod. I jedno i drugo je tačno.Breht je to napisao bez patetičnosti i blasfemičnosti kojih, mnogi mi, nismo u stanju da se oslobodimo kad su ovakve teme u pitanju.


Naravno, verovatno bi bilo tačno u svakom od slučajeva... ali stvar je u tome što je samo jedno zaista slučaj: a to je da su Romi marginalizovani u ovom društvu. Šta bi bilo kad bi bilo je jedno, a ono jeste bi trebalo da nas navede na zaključak da ne smemo dopustiti ovakvu diskriminaciju.

A to što bi možda bilo kad bi bilo apsooolutno nije razlog za racionalizacije tipa: daj da ih preventivno potrebimo jer bi i oni bili isti da su u prilici! Taj mnogo puta oprobani mehanizam imao je tragične svršetke... kao i postavljanje mi-oni u binarne crno-bele opozicije..

BTW, pitanjce za autora txta i moderaciju: pa di nestade moj post na koji je margos odgovorio/la? Ostao samo odgovor sa citiranim delom istoga, tj. posta moga?
mrvicak mrvicak 13:53 10.04.2009

Re: Obaveštenje

Molem za pažljivije moderiranje, jer mi se post ticao isključivo teme, nije sadržao govor mržnje niti išta slično, već je bio odgovor na nešto što bismo time mogli nazvati - a takođe se ticalo teme, ne navijača, poziva na linč itd.

Stvarno mi se čini da, pored krajnje uvredljivih i skrećućih, fali i moj i još par postova koji to nisu, stoga, pazte malo kad brišete, tjah...
margos margos 15:50 10.04.2009

Re: Hoćemo na se ne foliramo i lažemo ?

Mrvičak, trudim se da ni u jednoj priči ne pravim podelu tipa ''mi-oni'', otud razumevanje i za tvoj i onaj obrisan post. Imam prijateljicu koja kad joj neko ružno kaže protiv Roma (inače vrlo aktivna u nekoliko NVO), ili naleti na primer predrasuda ili diskriminacije, tako krene da se nervira i psuje da je stvorila predrasude prema ljudima koji imaji predrasude prema Romima.

Supermod Supermod 15:55 10.04.2009

Re: Obaveštenje

mrvicak
Molem za pažljivije moderiranje, jer mi se post ticao isključivo teme, nije sadržao govor mržnje niti išta slično, već je bio odgovor na nešto što bismo time mogli nazvati - a takođe se ticalo teme, ne navijača, poziva na linč itd.

Stvarno mi se čini da, pored krajnje uvredljivih i skrećućih, fali i moj i još par postova koji to nisu, stoga, pazte malo kad brišete, tjah...

Dobro ste primetili da je Vaš obrisani komentar bio odgovor na nešto što bismo time - govorom mržnje - mogli nazvati. Pošto je obrisan govor mržnje, obrisan je (logično) i Vaš komentar u kojem ste ga citirali, pa mu replicirali.

Za ostale komentare je već dato objašnjenje, pa Vas molimo da ovim završimo diskusiju.
mile.drapsin mile.drapsin 18:51 10.04.2009

Re: Obaveštenje

SUPERMOD
Za ostale komentare je već dato objašnjenje, pa Vas molimo da ovim završimo diskusiju.

Meni nisi objasnio kako Sandić može onako drsko da izjednačava komunizam i fašizam a meni brišeš odgovore koji se sa tom ocenom ne slažu.

Sad možda i ne moraš, napisao sam kraće pismo Veranu Matiću i zamolio ga da mi odgovori da li je to stav Kuće, mislim to da su komunisti i fašisti ista priča.
wendelin wendelin 09:36 10.04.2009

Napad na Rome

Ranije istog dana, 6. aprila oko 9h ujutru desio se još jedan incident u Resniku. Romi ovde žive u prihvatilištu za izbeglice koje se nalazi na periferiji naselja. Nepoznata grupa ljudi je zapalila šumu i livadu koji se nalaze pored prihvatilišta. Vatrogasci su se pojavili i zaustavili požar tek nakon što je došao nadomak zgrade. Ljudi su u strahu da uopšte napuštaju prihvatilište jer moraju da ga organizovano brane.

Kao potomak vojvođanskih Folksdojčera, često mi kače "nacističku prošlost", iako se ti isti, isprve potomci "djedova prvoboraca koji su nakon 1990 postali djedovi kraljevi gardisti" (ta garda je imala više ljudi nego garda kineskog cara Jahua, koliko mi se ljudi hvalilo da im je deda tamo bio), nikada nisu gadili od otetih nemačkih kuća, nameštaja, zemlje...pa se nisu libili ni da grade i sade na zemlji ispod koje leže kosti pobijenih civila Vojvođana nemačke narodnosti. Ovi napadi na Rome su dokaz da isfrustriranosti i nacizma ima svuda, i da ti nacionalfašisti dobiju priliku, ponovili bi se Aušvic i Treblinka. I sam se osećam diskriminirano u zemlji u kojoj se ne može živeti od svoga rada, gde moraš paziti šta kažeš, a i izbegavati da sam ideš ulicim između 22 časa navečer i 6 ujutru da ne naletiš na isfrustriranog huligana, razočaranog navijača ili pripadnike interventne kratkog fitilja. Napadi na Rome, Jevreje, pripadnike verskih manjina itd pokazuje da itekako imamo potencijala da "ponovimo delo" koje su već neki uradili četrdesetih, ili pokušali devedesetih. Ne umem razdvajati zlo, bilo to ubijanje u Jasenovcu, Aušvicu, na Kosovu, srebrenici, Ovčari, napadanje Roma...sve je to isti karakter. To što je nešto manjeg intenziteta, samo govori da nije dobijena prilika.
angie01 angie01 09:58 10.04.2009

Re: Napad na Rome

nikada nisu gadili od otetih nemačkih kuća, nameštaja, zemlje...pa se nisu libili ni da grade i sade na zemlji ispod koje leže kosti pobijenih civila Vojvođana nemačke narodnosti.


vecina kostiju je izvadjena i prebachena u zajednichke grobne jame,:((((, a od cigala iz zidanih grobnica, su gradjene nove??? kuce na placevima, koje je dodeljivala nova vlast.
margos margos 10:13 10.04.2009

Re: Napad na Rome

To što je nešto manjeg intenziteta, samo govori da nije dobijena prilika.

Mene, najiskrenije, više zabrinjava prikrivena agresivnost onih koji sebe doživljavaju i predstavljaju demokratama, jer čitajući njihove komentare i slušajući ih u razgovorima, shvatam da bi radili isto (napravili logore, potamanili, uklonili , streljali, obesili, išamarali, proterali, obesili....''neke'), samo kad bi nekako to mogli nekažnjeno da urade, pokriveni zakonom i pravom. Kao što me plaše više likovi tipa Davidovića od ovih obrijanih u crnim majicama. martinkama i uzdignutih ruku, koji u proseku imaju, po mojoj proceni, 17 godina.

Više puta je na blogu tretirana tema zla - i začudo - zli su uvek oni drugi.
pix3lchick pix3lchick 15:16 10.04.2009

Re: Napad na Rome

margos
Više puta je na blogu tretirana tema zla - i začudo - zli su uvek oni drugi.

Pre nego što uzmeš da se plašiš "i jednih i drugih" (znaš ono, sada sa jedne strane stavimo Čedu a sa druge nekog Davidovića, pa se pravimo da je desnica koja onda upadne na polovinu između tačke Č. i tačke G.D. i nije desnica nego je sredina) - samo razmisli koliko puta su čiji aktivisti dobili batine, i koliko su puta čiji aktivisti/simpatizeri nekoga pretukli, polomili nešto, zapalili itd.

Mislim, svako se plaši nečega što mu je van sopstvenog sistema vrednosti, ali od malo konkretnih dokaza i zaključivanja o njima te neće zaboleti glava.
vracarac92 vracarac92 15:53 10.04.2009

Re: Napad na Rome

Pre nego što uzmeš da se plašiš "i jednih i drugih" (znaš ono, sada sa jedne strane stavimo Čedu a sa druge nekog Davidovića, pa se pravimo da je desnica koja onda upadne na polovinu između tačke Č. i tačke G.D. i nije desnica nego je sredina)

Ne davidovica vec Seselja.
Dve strane jedne medalje.
Stranke koje postoje iskljucivo zarad blagostanja svojih lidera.
margos margos 15:54 10.04.2009

Re: Napad na Rome

Pre nego što uzmeš da se plašiš

Kasno... već sam uplašena.... :)
wendelin wendelin 19:00 10.04.2009

Re: Napad na Rome

vecina kostiju je izvadjena i prebachena u zajednichke grobne jame,:((((, a od cigala iz zidanih grobnica, su gradjene nove??? kuce na placevima, koje je dodeljivala nova vlast.
*novo

Sada se obelezavaju masovne grobnice. I polupana groblja, kao i mesta masovnih ubistava.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana