Putovanja

Sveto mesto

marco_de.manccini RSS / 11.04.2009. u 09:11

 

Sve ovo liči na još jednu u nizu priča o pokidanim nitima i izgubljenim podsetnicima na prošla vremena i ljude. Sve, osim jednog detalja koji celoj priči dodaje neobičan sloj univerzalne ljudske vere i povezanosti.

 

Од аутобуске станице у подножју брда до Природно-математичког Факултета на врху води стаза прошарана степеницама и делимично осенчена дрвећем. Студентима прве године се чини стрмија и дужа него што јесте, док они из виших година лете по њој без задиханости. Пошто је факултет прилично изолован на врху, студенти понекад имају потребе за силажењем и пењањем уз стазу и неколико пута дневно - да оду до копирнице, да купе испитне пријаве, цигарете, ... Ова двосмерна река студената се, негде око половине стазе, готово саплиће о остатке мале грађевине чији су темељи и под, у промеру од свега неколико корака, тик уз стазу. Осим тог темеља и пода, од грађевине није остало ништа. Огромна већина студената нема никакву представу о којој и каквој грађевини је реч. Током времена се толико навикну на исту, да се, када их неколико година после факултета приупитате о њој, са тешкоћом сете и да постоји.

До педестих година двадесетог века опстајало је на падинама брежуљка турско гробље. Најзначајнији споменик на гробљу је било турбе о чијим остацима говоримо. Ретко понеки студент ће знати да је то турбе Гази Бабе, по којем су и брежуљак, и место, и данашња скопска општина, добили име, и ништа даље од тога.

У историјским списима Гази Баба се може наћи под именом Ашик Челеби, песник, преводилац, хроничар уметности, и кадија у скопском округу. Рођен је 1519 у Призрену, а умро 1572 у Скопљу. Део његове поезије је посвећен Мехмед Паши Соколовићу, углавном је преводио са арапског, а његов биографски речник отоманских поета и поезије је вероватно најзначајнији и најпоузданији извор у свету на ову тему из XVI века.

Поштовање које је задобио међу суграђанима је потврђено изградњом турбета у његову част. Ово турбе је изгорело у пожару у XIX веку, после чега је изграђено ново, осмоугаоног облика и висине од око осам метара. Негде до 1955 турско гробље које је окруживало турбе је уништено, а само турбе је опстало до земљотреса у 1963 у коме је срушено до темеља. Нити влада Македоније, нити турска заједница у Македонији нису смогли снаге и воље да обнове овај споменик. Наравно, може се рећи да је део разлога политичке природе, али је и тачно да је део разлога и у објективним приоритетима, јер су током земљотреса изгубљени и значајнији објекти и споменици, од којих су неки обновљени.

Све ово личи на још једну у низу прича о покиданим нитима и изгубљеним подсетницима на прошла времена и људе. Све, осим једног детаља који целој причи додаје необичан слој универзалне људске вере и повезаности.

Остаци воска и поцрнели темељи сведоче о небројеним запаљеним свећама. Понекад се око темеља могу видети и делови остављене дечје одеће. Наиме, током времена је ово постало свето место на које жене које желе да роде а не могу, долазе, пале свеће, и помоле се. Долазе саме, без мушкараца, веома рано, док још нема никога по стази.

Постоје писани трагови о веровању у чудотврорност и светост овог места међу турским женама пре Другог Светског Рата, док је и турбе, а и цело гробље, било још увек очувано. Али данас ово ходочашће није ограничено на Туркиње. Долазе Албанке, Македонке, Ромкиње, Српкиње, … Долазе подједнако и муслиманке и хришћанке, пале свеће и једне и друге (!), помоле се или само тешко оћуте. Погледају ли се у очи кад се сретну, стисну ли руку једна другој, проговоре ли реч утехе и охрабрења? Дођу ли понекад и оне којима се већ посрећило да се помоле за друге? Јесу ли оне те које остављају оне дечје стварчице или су то ипак оне које још увек гаје наду? 

Загрижени атеисти, као и загрижени верници обе вере, се ужасавају и подсмевају, свако из свог ускогрудог угла контролора туђих живота, на ову појаву.

А ко зна, можда, и без икаквих чуда, није за подсмех? Можда ови празни темељи ипак нешто подупиру? Можда је баш овакво, ако не баш ово, место неопходно? Тихо место које је увек и свима доступно, без икаквих захтева, рокова, услова, надокнаде, …

Место где жене, с јутарњим сунцем на лицу, налазе наду и снагу за још један покушај, за још једну посету лекару, за још једну процедуру, … за обнављање своје решености и охрабрење за даље кораке.  

За враћање себе у свој центар, за медитацију уз песму птица, за оптимизам и равнотежу.

На жалост, неким женама никад и ништа неће помоћи. Па ипак, њима ово место можда служи за спој са сестрама у чежњи, за задњу сузу, за смирај и опроштај од сна.

И без икаквих чуда, можда су сама универзалност и количина љубави и наде којом, у свом исконском разумевању живота, жене исијавају на овом месту управо оно што њега чини светим и кроз ту љубав су ове жене, разних вера и народа, мудрије и делотворније од свих острашћених, подсмешљивих и бескорисних тумача и зналаца. 

======

Кажи кажи либе Стано 

 

Atačmenti



Komentari (304)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 07:56 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Није Максо, али близу си.

Okej kad kažeš, mada ne vidim kako ono moje (minus aljkav crtež) ne daje onaj tvoj tlocrt/nacrt/bokocrt.
marco_de.manccini marco_de.manccini 07:57 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Ма тело је и оно што је Макса нацртао, али је проблем што, гледано с лица, има квадрат, уписан у правоугаоник, уписан у квадрат, а то није то.
maksa83 maksa83 07:59 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Marco je rekao telo...

Mmm, telo...

Ono je solid, tj. "ispunjeno" je - cilindar ošišan sa strane sa dve "ploče" + rupa u sredini.
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:01 13.04.2009

Re: Trol ili ne

а шта ће ти та рупа Максо, само смета.
maksa83 maksa83 08:04 13.04.2009

Re: Trol ili ne

али је проблем што, гледано с лица, има квадрат, уписан у правоугаоник, уписан у квадрат, а то није то.

Aha, sad kapiram... kod mene bi bilo dve crte viška u proEkciji?
maksa83 maksa83 08:05 13.04.2009

Re: Trol ili ne

а шта ће ти та рупа Максо, само смета.

E, nemo' da šalješ rešenje, odoh da privređujem pa nastavljamo uveče (po mom vremenu).
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:08 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Aha, sad kapiram... kod mene bi bilo dve crte viška u proEkciji?

Аха.
bauer. bauer. 08:10 13.04.2009

Re: Trol ili ne

E, nemo' da šalješ rešenje, odoh da privređujem pa nastavljamo uveče (po mom vremenu).

Ne! Nego, Marco, daj rešenje, dok smo još mladi, pa da izanaliziramo, gde smo pogrešili
maksa83 maksa83 08:11 13.04.2009

Re: Trol ili ne

а шта ће ти та рупа Максо, само смета.

Skontala Minka
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:12 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Ма решио Макса, само треба да попуни ону рупу у средини.
maksa83 maksa83 08:19 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Ма решио Макса, само треба да попуни ону рупу у средини.

Rupa otud što sam zaboravio da bi se ono (ivice "točka" ) crtalo punom linijom u nacrtu (?), pa sam morao od nekud da stvorim te linije.
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:24 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Без датог профила је још боље Максо. Појављује се ниоткуда. Нисам могао недељу дана да спавам.

А неко погледа и види истог трена.
maksa83 maksa83 08:36 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Без датог профила је још боље Максо. Појављује се ниоткуда. Нисам могао недељу дана да спавам.

Kapiram, ovako kada su date sve tri projekcije je trivijalno.

Nego, evo jedan:

Budistički monah svako jutro u 4 krene iz podnožja planine na vrh da meditira, i penje se jednom brzinom. Stigne tamo uveče, odmeditira svoje celu noć, i kreće nazad u podnožje opet u 4 ujutru (drugom brzinom, pošto je nizbrdo lakše). Dokazati da na tom putu postoji tačka u kojoj se našao tačno u istom trenutku dana i pri dolasku i pri odlasku.
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:44 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Могу се цитирати теореме звучних имена, као Intermediate Value Theorem, али је лакше логиком, како Ивана каже.

Само смести монаха који се пење и копију онога који силази у исти дан. Негде по путу се морају срести.

(брзине су неважне, монах може да се одмара успут, да застајкује, да се мало враћа назад, ...)
maksa83 maksa83 08:47 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Само смести монаха који се пење и копију онога који силази у исти дан. Негде по путу се морају срести.

Bra'o. Masa ljudi (provereno u praksi) ima problem da poveruje da ta tačka uopšte postoji.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:52 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Dobila sam keca la, la, la, dobila sam keca la, la, la

Hvala, profesore, pozitivna ocena bi pogubno uticala na imidž mi (ili bar njegove ostatke).
gordanac gordanac 11:40 13.04.2009

dobrosavljevićeva...

...štareći, ako ne:



I Feel Good...
builderka builderka 11:57 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Masa ljudi (provereno u praksi) ima problem da poveruje da ta tačka uopšte postoji.

s'kim se ti družiš ...c,c,c...
builderka builderka 12:03 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Dobila sam keca la, la, la, dobila sam keca la, la, la

čestitam, dobrosavljevićeva, opet si među kul decom
i pazi šta radiš
topcat topcat 13:04 13.04.2009

Re: Trol ili ne

wow...meni i ne preostaje ništa drugo nego da i dalje dimim...
padam razred 100%
vishnja92 vishnja92 13:19 13.04.2009

Re: Trol ili ne

e, a pajzte ovo - tehnika narodu, moc zenama.
sad je 14.10h (sto ce reci, radno vreme) a ja imam pristup sajtu. a? a?
topcat topcat 13:23 13.04.2009

Re: Trol ili ne

vishnja92
e, a pajzte ovo - tehnika narodu, moc zenama.
sad je 14.10h (sto ce reci, radno vreme) a ja imam pristup sajtu. a? a?


Ooooo...pa to je divno.

Ovdje je 8:23 i ja odo da stavim vodu za kavu.
Da, da...tursku.


edti: ovaj sat ide krivo. malo sam editirala komentar...da baš ne ispadne da ne znam ni brojeve, a kamo li ona nacrtna...
marco_de.manccini marco_de.manccini 13:35 13.04.2009

Re: Trol ili ne

вишња, пробај онај задатак у фирми, ал’ не дај им профил. само тлоцрт и нацрт.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:39 13.04.2009

Re: Trol ili ne

vishnja bravo za tebe. i ja mogu moj gmail danas. ne znam sta je bilo prosle nedelje al sam bila skoro pa sigurna da su mi blokirali. sta ti je zena koja misli da je ceo svet protiv nje.
profo izvini za trol al je ovde vec sve otislo u p@#$% trolovinu da ovo nece mnogo da naskodi.
vishnja92 vishnja92 13:40 13.04.2009

Re: Trol ili ne

cek bre - imam blog :)
a nemam cimerku :)))

moram malo da uzivam, imam i ja dusu. posle cu, kad krenem u obilazak parohije....
i sta mislis - da mi je okruzenje radoznalo, da li bih ja visila ovde? ne znam da li ce hteti da resavaju.

inace, radila sam neki test o "polu" mozga i ispalo je da mi je muski. mislim, mozak. strahota :)
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 15:36 13.04.2009

Re: dobrosavljevićeva...

I feel good, nego šta , al' još da popih ban kod Spire, 'de bi mi bio kraj...

crossover crossover 16:39 13.04.2009

Re: dobrosavljevićeva...

Еј штребери, пажња!
Сад кад нам је профа свима поделио кечеве можемо да наставимо да дивљамо, ионако смо озлоглашени. Ево идеја за лудовање: ’ајде да узмемо неку руску збирку и решимо све задатке. А?
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:42 13.04.2009

Re: dobrosavljevićeva...

ма јок, лепо си једном већ негде предложио, хајде да, као прави мангупи, позовемо лифт па да побегнемо низ степенице.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:49 13.04.2009

Re: dobrosavljevićeva...

ајде да узмемо неку руску збирку и решимо све задатке. А?

ajde reci koja zbirka, pa da naostrim olovku.

edit: ja krenula nista me ne moze zaustaviti:

builderka builderka 18:46 13.04.2009

Re: dobrosavljevićeva...

I feel good, nego šta , al' još da popih ban kod Spire, 'de bi mi bio kraj...

a, potrudila si se stvarno
ne brini - biće bolje drugi put
maksa83 maksa83 19:59 13.04.2009

Re: Trol ili ne

builderka
Masa ljudi (provereno u praksi) ima problem da poveruje da ta tačka uopšte postoji.

s'kim se ti družiš ...c,c,c...

Ma ni sa kim, ja sam ti težak namćor.

Ovo je iz uzorka od stotinjak ljudi koji su konkurisali za radno mesto programera.
maksa83 maksa83 20:02 13.04.2009

Re: dobrosavljevićeva...

ма јок, лепо си једном већ негде предложио, хајде да, као прави мангупи, позовемо лифт па да побегнемо низ степенице.

Dajte ljudi da se uozbiljimo - predlažem da se Bauere koji je najbliži odšunja i ukrade nas'niku lenjir kojim deli ocene (manje važno) i dnevnik (više važno).
vishnja92 vishnja92 20:07 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Ovo je iz uzorka od stotinjak ljudi koji su konkurisali za radno mesto programera.

kazi da si se zezao
(sto bi rekao Sem Gemdzi: "da li ce sve ruzno izaci na neistinito?"

edit - treba vec jednom da urade nesto sa ovim namigujucim smajlijem, ja ga necem.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:09 13.04.2009

Re: dobrosavljevićeva...

Њањо, кад преписујеш други пут од Питера, потпиши себе.
maksa83 maksa83 20:12 13.04.2009

Re: Trol ili ne

kazi da si se zezao

Nisam se zezao, ali nije tako strašno - od tih stotinjak nisu svi dobili to pitanje (zapravo manji procenat tj. neki broj onih koji su dolazili u zadnje recimo 3 godine), a od tih što su ga dobili nisu se svi čudili što ta tačka postoji. Ali ih je bilo.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:18 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Него Максо, кад си већ поново потегнуо причу, нешто размишљам, хајде да је направимо још невероватнијом.

Рецимо, другог дана монах скочи са врха параглајдером у 3:59 ујутру и тачно у 4:00 слети негде на ту планинску стазу. Онда шета горе доле, бере шумске јагоде, па кад му досади реши да преноћи негде успут.

Закључак је исти. Чак и тада ће постојати време дана у којем су монах из првог и монах из другог дана на истом месту.
vishnja92 vishnja92 20:29 13.04.2009

Re: Trol ili ne

pa fala jasno
aj prestanite da uhodite tog sirotog monaha, daj nesto drugo.
vishnja92 vishnja92 20:31 13.04.2009

Re: Trol ili ne

zasto su sahtovi okrugli?
mirelarado mirelarado 20:34 13.04.2009

Re: Trol ili ne

vishnja92
zasto su sahtovi okrugli?


Зар нема и четвртастих?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:35 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Зато што округли облик обезбеђује да не могу, по било којој оси заротирани, пропасти кроз своје лежиште.

Круг је, уосталом, савршен. :)

Молим, без тежих питања, довде сва знам... Осим нацртне. Ко је оно бежао са тог часа?
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:39 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Хоћеш фон Нојманов Проблем?

Две особе на два црвена бицикла пођу из места А и места Б, која су удаљена 30км, једно према другом. Обе особе возе бицикл брзином од 10км на сат. У тренутку поласка мува полеће са носа особе из града А и лети брзином од 15км на сат према особи из града Б. Одмах кад слети на њен нос, окрене и лети према особи из града А, па одмах кад слети на њен нос окрене и лети према особи из града Б, ... и тако све док се ове две особе не сретну.

Колико је укупно километара прелетела мува у том тренутку?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:44 13.04.2009

Re: Trol ili ne

marco_de.manccini
Хоћеш фон Нојманов Проблем?

Две особе на два црвена бицикла пођу из места А и места Б, која су удаљена 30км, једно према другом. Обе особе возе бицикл брзином од 10км на сат. У тренутку поласка мува полеће са носа особе из града А и лети брзином од 15км на сат према особи из града Б. Одмах кад слети на њен нос, окрене и лети према особи из града А, па одмах кад слети на њен нос окрене и лети према особи из града Б, ... и тако све док се ове две особе не сретну.

Колико је укупно километара прелетела мува у том тренутку?

У доба интернета ово је лако питање.
mirelarado mirelarado 20:46 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Predrag Brajovic
Зато што округли облик обезбеђује да не могу, по било којој оси заротирани, пропасти кроз своје лежиште.

Круг је, уосталом, савршен. :)

Молим, без тежих питања, довде сва знам... Осим нацртне. Ко је оно бежао са тог часа?




Где је овде круг? Остварена квадратура круга?
vishnja92 vishnja92 20:46 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Ко је оно бежао са тог часа?

ja bre bezala, sta ste me spopali :)))

bilo dosadno i predvidivo i stagodhoces. posle je Gruja stvar ucinio dinamicnom, al on je imao drugi problem - nije trpeo glupe ljude, i otvoreno je to pokazivao, a oni nisu bili krivi.
nacrtna na faksu nije mogla da se nauci i uvezba. uvek je postojao neki kvaran trik.

ps - sto ih bre ne pusti da se bakcu sa sahtom? to ume da traje.... ihaj :)
vishnja92 vishnja92 20:48 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Где је овде круг? Остварена квадратура круга?

ovi sa drustvenih smerova da prestanu da troluju mo-men-talno
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:50 13.04.2009

Re: Trol ili ne

mirelarado



Где је овде круг? Остварена квадратура круга?


Мирела, зар не видиш да је овај шахт покварен?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:52 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Њањо, кад преписујеш други пут од Питера, потпиши себе.

ma nisam prepisivala on mi resio problem zar ne vidis da je njegov rukopis?

ja sam stigla ovde:

builderka builderka 20:56 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Рецимо, другог дана монах скочи са врха параглајдером у 3:59 ујутру и тачно у 4:00 слети негде на ту планинску стазу. Онда шета горе доле, бере шумске јагоде, па кад му досади реши да преноћи негде успут.

bojim se da ti je monah poginuo
(ako je "sleteo" za 1min)
vishnja92 vishnja92 21:01 13.04.2009

Re: Trol ili ne

nego, jel neko primetio da Predrage tuzaka, resava zadatke i uopste - na sve nacine se trudi da dobije peticu?
Unfuckable Unfuckable 21:02 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Predrage tuzaka, resava zadatke i uopste - na sve nacine se trudi da dobije peticu?

primećeno
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:05 13.04.2009

Re: Trol ili ne

bojim se da ti je monah poginuo
(ako je "sleteo" za 1min)

чак и да је погинуо, тврђење је опет тачно.

(ако сте сажаљиви, ето дајте човеку 2 или 3 минута, али мора да слети у 4:00, то је једино што је важно нама, а он, вероватно, има неке своје приоритете)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:05 13.04.2009

Re: Trol ili ne

nego, jel neko primetio da Predrage tuzaka, resava zadatke i uopste - na sve nacine se trudi da dobije peticu?

ja nista ne primecujem jerbo sam se obesila.
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:07 13.04.2009

Re: Trol ili ne

nego, jel neko primetio da Predrage tuzaka, resava zadatke i uopste - na sve nacine se trudi da dobije peticu?

Лако је теби Вишња да с еправиш мангуп кад имаш 1+, а oн човек, јадан, има два кеца.
crossover crossover 21:09 13.04.2009

Re: Trol ili ne

vishnja92
nego, jel neko primetio da Predrage tuzaka, resava zadatke i uopste - na sve nacine se trudi da dobije peticu?

И користи пушкице, преписао је решење задатка са мувом и бициклистима :))
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:09 13.04.2009

Re: Trol ili ne

marco_de.manccini
nego, jel neko primetio da Predrage tuzaka, resava zadatke i uopste - na sve nacine se trudi da dobije peticu?

Лако је теби Вишња да се правиш кул кад имаш 1+, oн човек има два кеца.

Јбг, професори ме никад нису волели, ма колико да сам се трудио.

Ево, видим, и сад ме прогања иста судбина :(
vishnja92 vishnja92 21:12 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Две особе на два црвена бицикла

ooo lorde, tek sad primetih ovo :)


ps - unf viri, da prijavim
pps - tacno znam sta njanja kaci (ja trazila to isto pre par sati) al ne vidim nista, opet.
ppps - molim ove sa drustvenog smera da opet troluju, nije isto bez njih
maksa83 maksa83 21:12 13.04.2009

Re: Trol ili ne

(ако сте сажаљиви, ето дајте човеку 2 или 3 минута, али мора да слети у 4:00

Ma ko sažaljiv, ako baš žuri i ako je stvarno mangup nek' se astralno projektuje.
mirelarado mirelarado 21:15 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Predrag Brajovic
mirelarado



Где је овде круг? Остварена квадратура круга?


Мирела, зар не видиш да је овај шахт покварен?


Видим, видим, како да не видим...
vishnja92 vishnja92 21:16 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Јбг, професори ме никад нису волели, ма колико да сам се трудио.

Predrage, upornost je majka necega (ne secam se cega)
mi smo uz tebe.

ps - tamo na jednom drugom blogu uopste vise ne uspevam da otpratim smisao replika na moj komentar. jel mi vreme za spavanje ili cemo jos da resavamo zadatke (odnosno, da ih Predrage resava a mi da se pravimo da smo znali)?
ivana23 ivana23 21:27 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Tanja je od majke dobila 250 din. a Nina od svoje 150 din. Pomislili bismo da su posle toga zajedno imale 400 din. Ipak, nije tako, jer su imale samo 250 din.
Kako?
builderka builderka 21:33 13.04.2009

Re: Trol ili ne

tanja je ninina majka
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:34 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Kako?

Нина, следећи пут тражи џепарац од бабе, Тања је циција.
mirelarado mirelarado 21:37 13.04.2009

Re: Trol ili ne

ivana23
Tanja je od majke dobila 250 din. a Nina od svoje 150 din. Pomislili bismo da su posle toga zajedno imale 400 din. Ipak, nije tako, jer su imale samo 250 din.
Kako?


Сад ћу да се обрукам за сва времена: Нина је Тањина мајка, од своје мајке, а Тањине баке, добила је 150 дин, додала својих 100 и дала Тањи.
builderka builderka 21:44 13.04.2009

Re: Trol ili ne

marco_de.manccini
Kako?
Нина, следећи пут тражи џепарац од бабе, Тања је циција.

tačan odgovor + duhovitost
prepuštam svoju nagradu
ivana23 ivana23 21:45 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Ovo je stvarno bilo lako. Trazila sam najkraci zadatak jer me mrzi da prekucavam, a skener je kod sina u sobi, pa me sad mrzi da nosim laptop, prikljucujem ga...



Vise od knjige jedinstveni test inteligencije za sve uzraste! Ako volite da se takmicite sa samim sobom, oprobajte se na sledecim zadacima: - Dacu ti trojicu. Prvi sedi dole i nikada se ne podize. Drugi sve pojede sto mu se da, ali je ipak uvek gladan. Treci odlazi i nikada se ne vraca. Sta su oni? - U stali uglednog domacina Rase Belica ima toliko konja da im je polovina za 5 veca od cetvrtine. Koliko konja ima u stali? - Svi moji cvetovi izuzev dva su ruze. Svi moji cvetovi izuzev dva su lale. Svi moji cvetovi izuzev dva su karanfili. Koliko cvetova imam? - Covek je usao u lift. Kada je lift iznenada stao, znao je da je postao udovac... Ove i jos 500 drugih zadataka za mozganje donosi knjiga Imate li kefalo 2. Mozgalice za takmicenje sa samim sobom!

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:50 13.04.2009

Re: Trol ili ne

mirelarado
ivana23
Tanja je od majke dobila 250 din. a Nina od svoje 150 din. Pomislili bismo da su posle toga zajedno imale 400 din. Ipak, nije tako, jer su imale samo 250 din.
Kako?

Сад ћу да се обрукам за сва времена: Нина је Тањина мајка, од своје мајке, а Тањине баке, добила је 150 дин, додала својих 100 и дала Тањи.

Не дао Бог да ћеш се обрукати.

Кад погледаш, ти си преправила смер овог даривања пара на најлепши могућни начин. (додала својих 100!!!)

А џимрије горе само деле (прерасподељују!) оно што се већ има.

Живели друштвењаци!!!


builderka builderka 21:54 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Covek je usao u lift. Kada je lift iznenada stao, znao je da je postao udovac...

nestala je struja, a žena mu je na aparatima? (a zar nemaju generatoreilištaveć?)
vishnja92 vishnja92 21:57 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Кад погледаш, ти си преправила смер овог даривања пара на најлепши могућни начин.

ja sam potpuno zatecena i idem sad da spavam.
jeste - ziveli drustvenjaci :)

mirela, cudo si ti.
builderka builderka 21:57 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Prvi sedi dole i nikada se ne podize. Drugi sve pojede sto mu se da, ali je ipak uvek gladan. Treci odlazi i nikada se ne vraca. Sta su oni?

pazi sad odvalu :
put, slivnik i voda ?

ps. ove sa računanjem prepuštam matematičarima
vishnja92 vishnja92 21:59 13.04.2009

Re: Trol ili ne

pazi sad odvalu :
put, slivnik i voda ?

ti nisi normalna :)))))))
ne obracajte paznju, ovo je profesionalna deformacija :)

mada - ko zna?
builderka builderka 22:02 13.04.2009

Re: Trol ili ne

pa, kaži zar nije logično ?
ne obracajte paznju, ovo je profesionalna deformacija :)

pazi kad nisam povezala (nisu mi putevi baš bliski)
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:06 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Не дао Бог да ћеш се обрукати.

Кад погледаш, ти си преправила смер овог даривања пара на најлепши могућни начин. (додала својих 100!!!)

А џимрије горе само деле (прерасподељују!) оно што се већ има.

Живели друштвењаци!!!

И ја сам мало затечен Мирелиним решењем.

Сасвим је коректно, али могу да ти гарантујем да ће сви нердови увек прво да нађу оно друго решење у којем је Тања мама, а Нина ћерка, и у коме се само прерасподељују паре које је баба дала.

Не питај зашто, али тако је. Можда сувише велики респект према закону о очувању свега и свачега.
mirelarado mirelarado 22:09 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Predrag Brajovic

Живели друштвењаци!!!


Живели! - кличем и ја. Али, ови бездушни математичари би ми свеједно залепили кеца к'о врата. :))

ЕDIT: Изгледа да би признали решење. Пријатно сам изненађена.
vishnja92 vishnja92 22:10 13.04.2009

Re: Trol ili ne

pazi kad nisam povezala (nisu mi putevi baš bliski)

jasno, ali nacin razmisljanja jeste.
ja sam ocarana :)
builderka builderka 22:12 13.04.2009

Re: Trol ili ne

marco_de.manccini marco_de.manccini 22:12 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Али, ови бездушни математичари би ми свеједно залепили кеца к'о врата

Веруј ми не би. То би неки наставници математике дефинитвно урадили, али математичари би рекли оно што и ја "који диван начин размишљања, може и тако!"
crossover crossover 22:13 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Ја не смем ништа да кажем, мене је страх да се замерам овим овде грађевинаркама, једна погрешна реч и завршиш к’о Џејмс Хофа. Стави те у бетон, па те узида у темеље неког солитера, после ни радаром не могу да те нађу.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:16 13.04.2009

Re: Trol ili ne

crossover
Ја не смем ништа да кажем, мене је страх да се замерам овим овде грађевинаркама, једна погрешна реч и завршиш к’о Џејмс Хофа. Стави те у бетон, па те узида у темеље неког солитера, после ни радаром не могу да те нађу.

Али барем добијеш ципеле рађене по мери.
builderka builderka 22:21 13.04.2009

Re: Trol ili ne

завршиш к’о Џејмс Хофа

zar taj mit nisu razbili, a ko drugi nego, mitbastersi?
maksa83 maksa83 22:22 13.04.2009

Re: Trol ili ne

Ја не смем ништа да кажем, мене је страх да се замерам овим овде грађевинаркама, једна погрешна реч и завршиш к’о Џејмс Хофа. Стави те у бетон, па те узида у темеље неког солитера, после ни радаром не могу да те нађу.

Ili što bi rekli u Alanu Fordu: "sa betonskim tenisicama na dnu Hudsona".
vishnja92 vishnja92 22:34 13.04.2009

Re: Trol ili ne

мене је страх да се замерам овим овде грађевинаркама

prvo - ja nisam gradjevinac nego arhitekta, a drugo - vec sam zazidana i sama vec tri godine du-u-boko, opstim plebiscitom, a potpis mi je za svaki slucaj pohranjen na sigurnom mestu e da bi me mogli iz betona staviti direktno u ruski zatvor. posalice na tu temu su striktno nedozvoljene.

imala sam drugi komentar al si me pomeo, cek
builderka builderka 22:35 13.04.2009

Re: Trol ili ne

jasno mi je da sam se jedino ja ovde primila na zadatke,
ali hajde neka mi neko odgovori na onaj sa cvećem - jako me kopka.
vishnja92 vishnja92 22:36 13.04.2009

Re: Trol ili ne

ne mogu opet da citam, al cini mi se da je 6
ako sam lupila, lupila

edit - lupila, nego sta, sad sam videla zadatak
builderka builderka 22:37 13.04.2009

Re: Trol ili ne

vishnja92
мене је страх да се замерам овим овде грађевинаркама
prvo - ja nisam gradjevinac nego arhitekta, a drugo - vec sam zazidana i sama vec tri godine du-u-boko, opstim plebiscitom, a potpis mi je za svaki slucaj pohranjen na sigurnom mestu e da bi me mogli iz betona staviti direktno u ruski zatvor. posalice na tu temu su striktno nedozvoljene.

ih višnja, pa zna se ko bi prvi zaglavio zatvor
pu, pu, pu.........................................................................
builderka builderka 22:38 13.04.2009

Re: Trol ili ne

ne mogu opet da citam, al cini mi se da je 6
ako sam lupila, lupila

pa, to sam i ja prvo pomislila ali nemam logično objašnjenje
vishnja92 vishnja92 22:47 13.04.2009

onaj drugi komentar

ови бездушни математичари би ми свеједно залепили кеца к'о врата. :))

nije bre, pa ja sam prva (dobro, druga) iskazala sve sto treba. mojne tako.

e drugari
ima jedna igra na rezidensu (o kome cu jednom da vam pricam - to je mesto gde odes i ponasas se kao sekta), igra koja se zove "dani tisine"
tada se ne prica.
fora je u tome sto se tada mnogima bas najvise prica. oni koji uspevaju da ne govore su najgori od svih - uspostavljaju kontakt ocima nemilice, kad god stignu. sve u svemu, situacija je potpuno zanimljiva i posebna.

e sad - sta sam htela: da pokusam da uradim ovde isto sto i tamo. tu sam a nisam tu, nemojte da me zapitkujete i dirate, sve je ok, cutim i sve to. mozda je glupo sto ovo objavljujem, al znam da bih inace dobijala zabrinute pp i mejlove. treba da cutim. to je samo jedna mala vezba.

laku noc :)
bauer. bauer. 04:48 14.04.2009

Re: Trol ili ne

ja bre bezala, sta ste me spopali :)))

bilo dosadno i predvidivo i stagodhoces.

Višnja Pa kako bre dosadna nacrtna?

Gle'j, evo rešenja marcovog problema U 3d...

marco_de.manccini marco_de.manccini 14:49 14.04.2009

Re: Trol ili ne

ali hajde neka mi neko odgovori na onaj sa cvećem - jako me kopka.

Ево, кад те копка, три цвета, од све три врсте по један.

Ивана, супер задатак.
builderka builderka 15:06 14.04.2009

Re: Trol ili ne

hvala
Ivana bi verovatno okačila odgovore posle Uskrsa
crossover crossover 20:26 11.04.2009

Ми

И без икаквих чуда, можда су сама универзалност и количина љубави и наде којом, у свом исконском разумевању живота, жене исијавају на овом месту управо оно што њега чини светим и кроз ту љубав су ове жене, разних вера и народа, мудрије и делотворније од свих острашћених, подсмешљивих и бескорисних тумача и зналаца.

Човек је чудан створ. Много ствари зна о универзуму, генима, медицини... а не уме довољно добро да објасни шта је то љубав.
Прелепо си ово написао Марко.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:40 11.04.2009

Re: Ми

а ди је музика? сто коментара а само сам ја окачио нешто, и то у самом тексту.
bauer. bauer. 21:31 11.04.2009

Re: Ми

а ди је музика? сто коментара а само сам ја окачио нешто, и то у самом тексту.

ajde malo, za domaćina... ovo mi je ostalo u glavi iz kola, često se vrti na radiju...
crossover crossover 00:00 12.04.2009

Re: Ми

bauer.
а ди је музика? сто коментара а само сам ја окачио нешто, и то у самом тексту.

ajde malo, za domaćina... ovo mi je ostalo u glavi iz kola, često se vrti na radiju...

И ово је из кола.
Unfuckable Unfuckable 01:18 12.04.2009

Re: Ми

И ово је из кола.

a ovo je sa naslovne strane sajta B92, to ja zovem "vip u najavi"




bravo marco
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:40 12.04.2009

Re: Ми

Унфе, недељу дана после првог пута кад сам се појавио на тој истој насловној сам био послат у свлачионицу. Ово је трећи пут и сад стрепим шта ће ме снаћи. Захтеваће се да користим Њиндоњс?
marta l marta l 05:16 12.04.2009

mesto

Загрижени атеисти, као и загрижени верници обе вере, се ужасавају и подсмевају, свако из свог ускогрудог угла контролора туђих живота, на ову појаву

dok im jednog dana ne preostane nista drugo nego da porane i dodju pre svih da upale svecu. I suoce se sa sobom.

Prostor se gradi, meri, opisuje, a mesto se desi, naslucuje i oseca...
bas lepa prica o mestu.
Kazezoze Kazezoze 12:47 12.04.2009

Re: mesto

divan tekst, a poshto vidim da se zhalish na manjak muzike, evo neshto po mom izboru:

marco_de.manccini marco_de.manccini 15:52 12.04.2009

Re: mesto

I suoce se sa sobom.

Никад није касно постати човек.

(хвала Каз на музици, ево свира)
Черевићан Черевићан 13:28 12.04.2009

o јживоте

читам натенане Ваш састав г. м манчини који ме индиректно прозвао да се и сам преиспитам о теми коју дотакосте, и ништа мудрије немогу као коментар да смислим до размишљања једне знане ми Фадиле а на сличну тему о животу, том шаљивџији, коју, има томе, не дорекосмо насдвое у skype дивану . . .
- ма чуј, живот сам по себи је тензија и креће се у правцу жудње да се кроз окружење растерети напетост како би се онда из сумаглице и сумрачја, из ничијег простора, на којем се преклапају светови реалности и фантастике гласнуле и најбоље приче, оне које радо слушамо, али им истовремено и верујемо и не верујемо. Јер ту где је највише живота ту мора бити и патње, прикраћености, неразумевања, и ма шта мислили те закривљене слике у властитом огледалу живот је најиздашније посејао.И нека нечуди када код понеког уочиш потпуну збуњеност кад осети да се суочио са више душе, али истовремено и мање лицемерном свакодневицом.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:09 12.04.2009

Re: o јживоте

Да, Фадила је све прелепо рекла, све вредно што се дешава дешава се на тромеђи и у трењу стварности, жеља, и поимања.

Хвала на јављању (copyright by Гос'н Чер).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana