Život

Pasiflora

Budimac RSS / 11.04.2009. u 16:43

Prvi put sam video cvet pasiflore u Istanbulu blizu zgrade u kome je bio web studio za koji sam radio, a koji se nalazio na pet minuta laganog hoda od našeg stana. Imati posao tako blizu u tom megalopolisu je ravno zgoditku na lutriji. No, ja sam smatrao da mi to "pripada", jer je to bio ekvivalent onoga šta sam imao u Budimpešti – tamo sam stanovao jedan sprat iznad kancelarije.

Puzavica se penjala uz južni zid neke kućice koja je tamo među zgradama izgledala kao siroče. Kućica je bila, prema tabli iznad vrata, neko lokalno udruženje svirača saza (sargija). Sama puzavica nije bila bog zna šta i teško da bi je čovek zapazio. Međutim, negde krajem aprila tokom maja i juna bi na njoj počeli da se pojavljuju čudesni veliki cvetovi.

pasiflora01.6805.jpgNekoliko puta sam uzeo pelcer i probao da zapatim biljku o kojoj pojma nisam imao. Neuspešno. Pre selidbe na morje u nekoj radnji sam video sliku tog cveta na pakovanju semena, pisalo je Pasiflora. Ime poznato – blagi sedativ za pse koje nam je veterinar preporučio za smirenje pri stresnim situacijama kao što su selidba u shelter putovanja radi. Naravno, kupio sam seme i kasnije, već u južnim krajevima, probao da uzgojim biljku. Opet ništa.

Tada, već znajući ime biljke, sam saznao na internetu da se na engleskom zove Passion flower, da postoji zilion vrsta, da ju je lakše razmnožiti pelcerom nego semenom (ma šta kažeš), da su u cvetu pronašli mnogo hrišćanske simbolike, da je sedativ (što sam znao) i da se od listova spravlja čaj sa tim svojstvima (što nisam znao), ali isto tako da su pojedine vrste toksične, a da neke daju plod koji se zove marakuja. No, sve to teorijsko znanje nije ič pomoglo da semena proklijaju.

Avgusta 2007. smo kupili meni ovu spravu na kojoj tipkam (zapravo ovaj tekst kao i mnogi drugi je pisan rukom pa prekucan) i pomoću koje održavam kontakt sa "ostatkom sveta" iz ove vukojebine. Prodavac nam reče da imamo sat i po – dva slobodno dok on instalira glupu Win Vistu (razlog zašto sam kupio ovu, a ne neku drugu spravu je da je to bila jedina sa OS-om na engleskom). Elem, 'ajmo do Biteza, jednog priobalnog sela odmah do Bodruma koje će uskoro biti sa njim urabana celina. Šetajući tako Bitezom na jednoj ogradi oko neke vile videli smo lepu gustu puzavicu sa narandžastim plodovima u poluosušenom stanju. Fu je uzbrala nekoliko.

Te jeseni kad su se ti plodovi skroz osušili otvorila ih je i bacila seme iz njih u neke saksije. Fu po onoj čika Radovićevoj "sve što raste i treba da raste" zabada kojegdi raznorazna semena i koštice. Često se dešava da nešto nikne, a nemamo pojma šta. No, ovo se lepo primilo i napredovalo, tako da sam prošlog februara presadio nekoliko kod ograde oko kuće za pse. Prošlog aprila, verovali ili ne, tačno na moj rođendan, kad se otvorio prvi cvet nisam mogao da verujem očima i sreći. Pasiflora!!!

pasiflora02.6806.jpg

Ove godine je uranila. Danas su se otvorili prvi cvetovi i ja, eto, želim da to podelim sa vama. Ne mogu ni da zamislim eksploziju lepote kad se svi ovi pupoljci otvore.

pasiflora-buds.6807.jpg

 

Beleška na margini

Do tada (prošle godine) sam mislio da samo knjige "nalaze" put do nas kad treba, sad znam da isto važi i za biljke, a nešto mislim da to zapravo možda važi za sve.

Sećate li se onog bloga o avokadu koji je Gordana(c) objavila na rezervnom položaju onomad kad je blog puk'o ko zvečka? Nekoliko dana posle tog bloga, prilikom prvog odlaska u kupovinu kupili smo tri avokada i semena tretirali kao na fotografiji. Pre dve nedelje ono koje je pustilo najduži koren (ali nije proklijalo) smo stavili u zemlju, pre 3 dana je proklijalo, a sada je avokado već 1,5 centimetar visok.

Dok sam ulazio u kuću da skinem fotografije pasiflore, sad već drugi put na istom mestu, ugledah dva guštera kako rade na pravljenju potomstva. Šteta što je ovaj moj digitalni idiot zaista idiot pa ne mogu da pravim bolje fotke sitnijih stvari. No, eto još jedan dokaz da je proleće počelo – love is in the air čak i među gušterima.

gusteri.6804.jpg

Atačmenti



Komentari (88)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:56 11.04.2009

divni su

cvetovi pasiflore
hvala za ono love is in the air!

topcat topcat 16:57 11.04.2009

Wow!

samo to...

(danas me intenzivno ostavljate bez teksta. Nije da imam nešto protiv. Ugodno je. )
ivana23 ivana23 17:11 11.04.2009

***

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:13 11.04.2009

Пољоделац

Имајући нека искуства са пољским радовима, а гледајући твој врт и сећајући се да си спомињао срп и косу као средства за борбу против његових несташлука, топло ти препоручујем моторни тример као право решење.

Инвестиција није незнатна, али на неправилним конфигурацијама терена пара вреди и приштедеће ти који жуљ. Ја ти, овом приликом, могу поклонити само његову слику:



ivana23 ivana23 17:21 11.04.2009

Re: Пољоделац

Predrag Brajovic
Имајући нека искуства са пољским радовима, а гледајући твој врт и сећајући се да си спомињао срп и косу као средства за борбу против његових несташлука, топло ти препоручујем моторни тример као право решење. Инвестиција није незнатна, али на неправилним конфигурацијама терена пара вреди и приштедеће ти који жуљ. Ја ти, овом приликом, могу поклонити само његову слику:

Kasnis Brajovicu....
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:27 11.04.2009

Re: Пољоделац

ivana23 ivana23 17:29 11.04.2009

Re: Пољоделац

Predrag Brajovic

Budimac Budimac 17:29 11.04.2009

Re: Пољоделац

Kasnis Brajovicu....

Ne pazi na času (no kao nastavnik likovnog navikao sam da mi se predmet smatra sporednim )
bauer. bauer. 08:17 12.04.2009

Re: Пољоделац

no kao nastavnik likovnog navikao sam da mi se predmet smatra sporednim

Makkizam i ONO i DSZ su bili sporedni predmeti, ali OTO i likovno? Nikada
jasnaz jasnaz 17:41 11.04.2009

PROLEĆE

hurem hurem 18:03 11.04.2009

Re: PROLEĆE

Ne mogu ni da zamislim eksploziju lepote kad se svi ovi pupoljci otvore.




...inače, pasiflora se najlakše razmnožava tako što se lastar položi u zemlju, a kada ožili, presadi se na željeno mesto...
Budimac Budimac 18:52 11.04.2009

Re: PROLEĆE


...inače, pasiflora se najlakše razmnožava tako što se lastar položi u zemlju, a kada ožili, presadi se na željeno mesto..

To objašnjava neuspehe sa pelcerima, uporno sam pokušavao da pušte korenje u vodi. Hvala na videu i savetu
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:08 11.04.2009

.

Nisam videla ranije cvet, a za biljku znam. Vrlo je lepa osobina saditi bilje gde god ima mesta. A posmatrati kako raste je tek pravo ushicenje.
Drago mi je da vam je tako lepo uspelo. Takva zadovoljstva su izuzetan dar.
Budimac Budimac 19:06 11.04.2009

Re: .

A posmatrati kako raste je tek pravo ushicenje.

Priceless
Черевићан Черевићан 18:48 11.04.2009

указ

комшиница из апартмана до мојега ,Роберта, сицилијанка , одрасла под етном, има на зиду повећи постер са фотком поменуте биљке али који поруку носи . . .
Budimac Budimac 19:09 11.04.2009

Re: указ

али који поруку носи . . .

Pa svako nađe poruku koju traži valjda u samom tom cvetu... njoj liči a vulkan, a drugi pronađoše vazda druge simbolike:

* The pointed tips of the leaves were taken to represent the Holy Lance.
* The tendrils represent the whips used in the Flagellation of Christ.
* The ten petals and sepals represent the ten faithful apostles (less St. Peter the denier and Judas Iscariot the betrayer).
* The flower's radial filaments, which can number more than a hundred and vary from flower to flower, represent the Crown of Thorns.
* The chalice-shaped ovary with its receptacle represents a hammer or the Holy Grail
* The 3 stigmata represent the 3 nails and the 5 anthers below them the 5 wounds (four by the nails and one by the lance).
* The blue and white colors of many species' flowers represent Heaven and Purity.

mirjana_kovacevic mirjana_kovacevic 01:53 12.04.2009

Re: указ

Prvi put sam videla ovaj cvet u Herceg Novom kad sam bila mala, divan je...
A ovo objasnjenje znacenja svih delova cveta su nam domacini dali -isto ovakvo!
omega68 omega68 19:22 11.04.2009

Nisam neki

ljubitelj cveća, ali za guštere
Dr M Dr M 19:32 11.04.2009

Prijateljski savet

Uzuvaj u lepoti cveta, kao sto ja uzivam u lepoti teksta

Ne dozvoli da Ti od toga prave caj, ima dejstvo kao serum istine
Budimac Budimac 19:42 11.04.2009

Re: Prijateljski savet

Ne dozvoli da Ti od toga prave caj, ima dejstvo kao serum istine

Savet prihvaćen. Jesam radoznao, ali nisam TOLIKO radoznao
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:59 11.04.2009

Re: Prijateljski savet

ма тај чај ти се ували не зато што си ти радознао, већ зато што је неко други.
Dr M Dr M 20:54 11.04.2009

Re: Prijateljski savet

marco_de.manccini
ма тај чај ти се ували не зато што си ти радознао, већ зато што је неко други.


Tacno...
NNN NNN 20:08 11.04.2009

Još jednom fenomenalno

Mislim da je najbolji tekst koji sam pročitao na blogu onaj "O dreveću", a onaj o borbama kamila mu je uz rame (da li postoji samo na "tvom blogu"?), ovim nam još više ulepšavaš proleće.
Ps. Mislim da danas (skoro) svi idioti (fotoaparati) imaju nekakav macro mod.
Budimac Budimac 20:58 11.04.2009

Re: Još jednom fenomenalno

NNN
Mislim da je najbolji tekst koji sam pročitao na blogu onaj "O drveću", a onaj o borbama kamila mu je uz rame (da li postoji samo na "tvom blogu"?)

Da, samo na mom blogu, nekako mi bilo bezveze da ga prenosim sa tri godine zakapnjenja. No kačio sam link nekoliko puta i pre jučerašnjeg teksta (sada vidim da ga je u poslednjih 24 sata otvorilo preko pedest ljudi)

Ps. Mislim da danas (skoro) svi idioti (fotoaparati) imaju nekakav macro mod.

Naglasak na skoro -- moj digitalac je zaista primitivan. Ja sam dosta konzervativan što se fotografije tiče (a fotografija jeste jedna od mojih strasti), tako da mi ni analogni aparat nije poslednja reč tehnike (imam Minoltu X370 i dosta dobar set objektiva), pa se tek sada zabavljam mišlju da bih voleo da imam neki solidniji digitalac (ovog HP idiJota sam kupio pre 6 godina, a ni tada nije bio nešto).

Evo jedna moja fotka iz nikad dovršenog projekta Istanbul close ups


NNN NNN 23:05 11.04.2009

Re: Još jednom fenomenalno

Hvala na fotki i želim ti da nastaviš dalje u tom pravcu.
ps.I moja žena do juče (nisam mogao da verujem!) nije pročitala tekst o borbi kamila.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:43 11.04.2009

Otkriti lepo tamo gde se ne očekuje

Budimac
Sama puzavica nije bila bog zna šta i teško da bi je čovek zapazio.


Ovo mi se naročito dojmilo čim sam pročitao, jer ja se uvek obradujem kada otkrijem da neka neugledna biljka donese posebno lep cvet. (Postoje, naravno, i obrnuti slučajevi, gde lepa biljka, po lišću i obliku, ima neugledne, odnosno nikakve cvetove).

mariopan mariopan 21:19 11.04.2009

Re: Otkriti lepo tamo gde se ne očekuje

Prekrasni su ti cvetovi.
Imas pravo da sve to nekako kada mu je vreme nadje put do nas , ne pre. Imam drugaricu koja ima svoj izraz za to - "namestilo se ". Probacu vise da saznam o Pasiflori, da li moze i kod nas da se gaji?

Tako sam ja uspela da odnegujem mlade stabljike bugenvilije, i bile su prelepe do prve zime, sledece godine vidim da vise ne teraju , smrzle su se. Ona inace podnosi niske temperature ali ne kada su mlade biljke. Bila sam odusevljena vodopadima roze cvetova i po svaku cenu htela da ih imam ovde. To je ipak mediteranska biljka i nije fer da je drzim tu gde joj nije dobro , zato me i napustila.
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:23 11.04.2009

Re: Otkriti lepo tamo gde se ne očekuje

Нема шансе да сачуваж боганвилеју у Србији. Цветаће дивно целог лета, али негде на 0 целзијуса оде. Преживи можда, али је сва жгољава и не цвета више. Али за једно лето су фантастичне, ја би их тако и узимао и третирао - као једногодишње биљке.
Budimac Budimac 21:45 11.04.2009

Re: Otkriti lepo tamo gde se ne očekuje

da li moze i kod nas da se gaji?

Mislim da može. Istanbul nije grad koji ne poznaje tempreature ispod nule (naprotiv), sneg i led. A zet mi je pričao da ju je prvi put video (sad zaboravih u kom) u jednom ženskom manastiru u Srbiji i da je ceo južni zid bio obrastao cvetajućom pasiflorom. Voli sunce i dobru drenažu dakle ne suviše vode.
mariopan mariopan 21:47 11.04.2009

Re: Otkriti lepo tamo gde se ne očekuje

Kazu da moze ali u kuci, u saksiji i onda je visine samo oko metar.
A ja je posadila u bastu na sunce.
Na moru sam citave vodopade cvetova gledala otvorenih usta, to zapravo nisu cvetovi vec listovi druge boje.Kako bi to bilo divno da sam mogla da je sacuvam, dodje mi da se odselim negde na more i da je posadim ponovo.
mariopan mariopan 21:49 11.04.2009

Re: Otkriti lepo tamo gde se ne očekuje

Budimac
da li moze i kod nas da se gaji?

Mislim da može. Istanbul nije grad koji ne poznaje tempreature ispod nule (naprotiv), sneg i led. A zet mi je pričao da ju je prvi put video (sad zaboravih u kom) u jednom ženskom manastiru u Srbiji i da je ceo južni zid bio obrastao cvetajućom pasiflorom. Voli sunce i dobru drenažu dakle ne suviše vode.



E, hvala na ovome , idem kod dece za Uskrs pa cu pogledati da li tamo ima neki rasad ili seme. Sad je vreme da se sve sadi, cvetovi su bozanstveni
jucaibin jucaibin 16:44 12.04.2009

Re: Otkriti lepo tamo gde se ne očekuje

iskustvo moje mame je sledece: bugenvilija cveta u saksiji celo leto, ona je posle unela u garazu, ali zima bila prejaka...osusila se, samo suve grane...mama ipak odluci da je uporno zaliva...i ona se "povampiri" dakle, ponovo porasla, cvetala...da ne poverujes. isto se desilo i prosle zime, samo se ovog puta mama ne nervira...
Unfuckable Unfuckable 21:22 11.04.2009

cveće

prava stvar, tko umije, voli & razumije, a najbolja mi je ta neka prapodela i etiketa da si sekapersa ako si dečko a kapiraš sav taj džez oko cveća...
moja pradavna iskustva su više nego dobra, valjda sam imao sreće da onako slinav skapiram da su to živa bića kao i sva ostala pa sam ne tako retke trenutke pubertetske dosade i očaja provodio hvaleći na glas sve te saksije & others što je moja starija sestra nemilosrdno, ali sa više nego promenljivom srećom uzgajala na terasi, naročitu pažnju obraćajući na naznačene mi "izgubljene slučajeve"...
i, tako smo imali zaista zanimljivu situaciju da, estetski ili kakogodbilo, izgubljeni slučaj hrabri druge izgubljene slučajeve koji mu nemo uzvraćaju svojim napredovanjem i bujanjem, javljajući da nade, pa čak i za takve ekstreme, ipak - ima.
Videti facu moje starije sestre kada se posle 3 nedelje vratila s mora : neprocenjivo, umesto mrtve prirode dočekala ju je fuckin' džungla.
Da... telepatije ima, i to mnogo više nego što možemo da shvatimo.
Ovu muziku sam, ne znam ni sam zašto, verovatno sledeći divljanje klinca u meni, aploudovao pre par nedelja, miris proleća je već drhturio okolo, večeras je samo jedan snimak zamenjen drugim - malo kvalitetnijim, ako je kvalitet snimka uopšte bitan kada se priča o - cveću :
" U bašti treba
sve da raste
povrće razno,
poneko drvo
al' cvijeće, cvijeće
cvijeće prvo..."
shumska shumska 22:01 11.04.2009

Re: cveće

O, pa i danas uživancija! Sda smo svi povezani sa pupkom sveta.
vishnja92 vishnja92 06:41 12.04.2009

Re: cveće

Da... telepatije ima, i to mnogo više nego što možemo da shvatimo.

ima, ima :)
biljke sve znaju.
mirelarado mirelarado 02:25 12.04.2009

Пролеће је, пролеће...

Fu po onoj čika Radovićevoj "sve što raste i treba da raste" zabada kojegdi raznorazna semena i koštice.



Ово је предивно, једини начин да се, овако одрођени од природе, њој бар мало вратимо.
Пасифлора - диван цвет, а још је лепша твоја прича о њему. Пролеће на делу.
hurem hurem 11:36 12.04.2009

Re: Пролеће је, пролеће...

Пролеће на делу.


nsarski nsarski 11:38 12.04.2009

Marakuja

je portugalsko ime za passion fruit. Ova biljka raste u juznim krajevima (mislim da je u Evropu doneta iz Brazila - otuda i ime; kao npr. ananas. Uzgred, ananas englezi zovu pineapple, sto je glupo. Ime ananas potice od lokalnih indijanaca, to ime koriste nemci, i znaci "ukusna biljka". ). Na Karibima, marakuja raste svugde, kao kod nas kupine, na primer.
Kad se vozim po Meksiku volim da idem sporednim putevima i onda, u malim i sirotim selima gde vreme stoji i kucici spavaju po drumu, me cesto zaustave deca (Maje) i nude kesu marakuje koju su sakupili po sumi. Za 1 pezos (oko 7 centi trenutno) dobije oko pola kg. Ima zanimljiv ukus koji pomalo lici na breskvu - plod je velicine sljive, spolja ima kozastu koru a unutra je jestiv plod - nesto kao musmula. Priceless.
Marakuja se obicno mesa sa drugim vocem kod pravljenja sokova, jer ima karakteristican tropski ukus. Semenke marakuje se cesto koriste za dekoraciju kolaca. Sok od marakuje se takodje koristi za pravljenje koktela u kombinaciji sa rumom. Poznat je koktel hurricane koji se pije na Mardi Gras karnevalu u New Orleansu.



Poceo si zanimljivu tradiciju tamo, budimac! Samo napred.

P.S. A zamisli da umesto ona dva gustera imas nesto ovako u dvoristu:


Lame i marakuje, hej, ubistvena kombinacija da se proslavis po Turskoj!


vishnja92 vishnja92 11:50 12.04.2009

Re: Marakuja

nsarski pije cvece, e da mi je neko pricao....

blagic tebi, profesore, zvuci ko da se svrckas po tom mehiku malo-malo.
a jel ima pejotl? nisam licno zainteresovana, pitam 'nako.... deluje kao da se setas po drugim svetovima, pa u tom kontekstu. a?
nsarski nsarski 11:54 12.04.2009

Re: Marakuja

a jel ima pejotl? nisam licno zainteresovana, pitam 'nako.... deluje kao da se setas po drugim

Možda ima, ali ne marim za to...
(Otici odavde u Mexico je kao iz Bg. otici u Crnu Goru - tamo, na primer, mozes da kupis divlje jagode na putu.)
vishnja92 vishnja92 12:08 12.04.2009

Re: Marakuja

da, s tim sto su sumske jagode ipak najlepse na Ravnoj Romaniji :)

imam jednu molbu - jel bi mogao nekad, ako ti ne bude tesko, da napravis putopisni tekstic o Meksiku, sa fotkama i ostalim, nalik ovom komentaru gore? sva ta daleka i suncana mesta bude ceznju, i bila bi prava uzivancija citati to. kakogod - hvala, napisao-ne napisao :)
nsarski nsarski 12:13 12.04.2009

Re: Marakuja

imam jednu molbu - jel bi mogao nekad, ako ti ne bude tesko, da napravis putopisni tekstic o Meksiku, sa fotkama i ostalim, nalik ovom komentaru gore?

Napravio
vishnja92 vishnja92 12:34 12.04.2009

Re: Marakuja

aaa!!!
kakav propust! hvala. promaklo mi, mora da sam bila u guzvanjcu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:48 12.04.2009

Re: Marakuja

nsarski
Kad se vozim po Meksiku volim da idem sporednim putevima i onda, u malim i sirotim selima gde vreme stoji i kucici spavaju po drumu...

Паз' омашке у читању: "Кад се возим по Мексику волим да идем споредним путевима и онда, у малим и сиротим селима где време стоји и куће спавају по друму..."


nsarski nsarski 13:02 12.04.2009

Re: Marakuja

Predrag Brajovic
nsarski
Kad se vozim po Meksiku volim da idem sporednim putevima i onda, u malim i sirotim selima gde vreme stoji i kucici spavaju po drumu...

Паз' омашке у читању: "Кад се возим по Мексику волим да идем споредним путевима и онда, у малим и сиротим селима где време стоји и куће спавају по друму..."



Ovako:
vishnja92 vishnja92 13:22 12.04.2009

Re: Marakuja

и онда, у малим и сиротим селима где време стоји и куће спавају по друму...

poetska dusa doteruje svet na svoju meru :)
zvuci stvarnije nego original.
nsarski nsarski 17:21 12.04.2009

Re: Marakuja

poetska dusa doteruje svet na svoju meru :)

This is P.B. we all know and love.
mirelarado mirelarado 17:25 12.04.2009

Re: Marakuja

nsarski
poetska dusa doteruje svet na svoju meru :)

This is P.B. we all know and love.


Yes!
Budimac Budimac 19:31 12.04.2009

Re: Marakuja

Lame i marakuje, hej, ubistvena kombinacija da se proslavis po Turskoj!

Sad kad je Fu videla ovu fotku, rekla je: "Ma, kupićemo i lamu, jbg, kad budemo imali para...". Međutim, daleko od toga da bi bili -- prvi jedan tip u Denizliju, mestu poznatom po Pamukkale, ima ergelu lama.

Malo dole si dao link za onaj lepi putopis iz Jukatana, objavljen u vreme kad sam bio bez smislene veze u Srbiji. Nisam bio tamo (na žalost), ali sam imao jednu veoma dragu stvar iz tok kraja. Naime, u Kanadi sam svojevremeno kupio jedan šal koji sam obožavao (inače obožavam šalove). Nisam imao pojma o poreklu dok me jednom jedan, rekao bih, Meksikanac na nekom aerodromu nije pitao odakle mi, ja mu rekoh, a on mi reče da je sasvim sigurno proizveden u Jukatanu. To je bilo osamdesetih, a šal sam nosio dok se nije bukvalno raspao, nešto prijatnije oko vrata nisam imao. Eto, zakasneli komentar na taj post...
hurem hurem 13:49 12.04.2009

Znak...

Hm...nešto razmišljam...
Passifloru nazivaju i Hristovom krunom...

Sem autora, izgleda da je ovde još Neko umešao prste...
Kazezoze Kazezoze 14:56 12.04.2009

imao sam passifloru...

pre dve godine, ali sam napravio greshku jer sam je presadio u bashtu i ostavio da prezimi.
tek kasnije sam saznao da je trebalo da je drzhim u dubljoj saksiji (+30cm) i da je zimi unesem u kucu jer nece prezhiveti napolju. jbg kasno.

Budimac Budimac 19:37 12.04.2009

Re: imao sam passifloru...

Kazezoze
pre dve godine, ali sam napravio greshku jer sam je presadio u bashtu i ostavio da prezimi.
tek kasnije sam saznao da je trebalo da je drzhim u dubljoj saksiji (+30cm) i da je zimi unesem u kucu jer nece prezhiveti napolju. jbg kasno.

Kaz, kaz... sreća da je trava jednogodišnja biljka
49 41 49 41 16:00 12.04.2009

Pasiflora


jucaibin jucaibin 16:47 12.04.2009

pasiflora odmah & s' mesta

toliko sam uzivala u textu & slikama da mi sad jedino prostaje da kupim biljku sto pre i odnesem mami na negovanje, jer je moja terasa potpuno bez sunca...

budimac, uzivanje je citati te...
Budimac Budimac 19:34 12.04.2009

Re: pasiflora odmah & s' mesta

toliko sam uzivala u textu & slikama da mi sad jedino prostaje da kupim biljku sto pre i odnesem mami na negovanje,

Blade Runner Blade Runner 19:43 12.04.2009

Kineska poslovica kaze

Ako hoces da budes srecan jedan dan napij se, godinu dana ozeni se, ceo zivot - gaji cvece.
Ja volim bonsai.
Jel se i tvoje ovako "navijaju"?
Budimac Budimac 19:51 12.04.2009

Re: Kineska poslovica kaze

Jel se i tvoje ovako "navijaju"?

Da. Pod hitno im moram razapeti žice da imaju za šta da se hvataju, pošto su došle do vrha ograde...

Bonsai je izazov koji nisam probao i ja volim. Fu ne voli -- kosi se sa njenim osećajem prirodnosti koje pomenuh, a svodi se na čika Radovićevo "sve što raste i treba da raste."
Blade Runner Blade Runner 20:10 12.04.2009

Re: Kineska poslovica kaze

Ja zivim u apartmanu
vishnja92 vishnja92 20:55 12.04.2009

Re: Kineska poslovica kaze

Fu ne voli -- kosi se sa njenim osećajem prirodnosti koje pomenuh, a svodi se na čika Radovićevo "sve što raste i treba da raste."

volem Fu.
leopold_lady leopold_lady 23:55 12.04.2009

Da,biljke ....

volim ih,učila ih i da,znam ponešto o njima.... Lep tekst dragi Budimac
dolybell92 dolybell92 00:08 13.04.2009

Passiflora caerulea


Pasiflora ima cvet od sedam nivoa.
Negde ga zovu još o Hristova kruna ( krunica - već kako gde),
i ne treba je mešati sa Hristovim vencem - to je druga biljka...

Ovo su moje fotografije od prošle godine sa Hvara,
(posle slikanja sam naravno, pojela sadržaj ploda).
Uspeva samo u toplim krajevima kao original...





background noise background noise 07:07 13.04.2009

Re: Passiflora caerulea

Dzaba truda da ga ih ne mesamo, ajde ti to objasni ljudima koji ga gaje po saskijama u zemlji gde svaki deo grada ima svoje nazive . . .
dolybell92 dolybell92 23:31 14.04.2009

Re: Passiflora caerulea

background noise
Dzaba truda da ga ih ne mesamo, ajde ti to objasni ljudima koji ga gaje po saskijama u zemlji gde svaki deo grada ima svoje nazive . . .


...još malo zabune _ lol

Euphorbia milli - Hristov trn, Hristova kruna





biljka je sukulent i ima izrazito dugačko oštro trnje.
dolybell92 dolybell92 23:33 14.04.2009

Re: Passiflora caerulea

background noise
Dzaba truda da ga ih ne mesamo, ajde ti to objasni ljudima koji ga gaje po saskijama u zemlji gde svaki deo grada ima svoje nazive . . .


Aneks zabune _ lol 2

Hoya carnosa - Voštani cvet, Hristov venac...



Prelepo miriše, naročito noću kada pušta suzice kapljice.

background noise background noise 07:05 13.04.2009

Hristov venac

Verovatno ima jos "nasih" imena.

Interesantno je ( meni ) da je "passion flower" od:

"Passion. a. The sufferings of Jesus in the period following the Last Supper and including the Crucifixion. b. A narrative, musical setting, or pictorial representation of Jesus's sufferings."

A odatle i veza sa kod nas prilicno rasirenim nazivom Hristov venac.
myredneckself myredneckself 09:24 13.04.2009

Re: Hristov venac

proleće, lepota oko nas i ljubav...
evo ti pesma iz davnih dana sa Monikom, very passionate...
myredneckself myredneckself 09:36 13.04.2009

Re: Hristov venac

...i kolač sa passion fruit...
background noise background noise 12:20 13.04.2009

Re: Hristov venac

E pa blagodarim!

Bas si resio da me mucis . . .
gordanac gordanac 10:00 13.04.2009

pasija i ...

..passiflora, legende, znakovi, simboli, Pasije po Mateji. Luki, Marku i Jovanu, i možda neki od razloga zašto ovaj cvet ima sva mu data značenja sopstvenih "delova" i po čemu je različit od drugog cveća slične simbolike ("Hristova kruna" - venac)

Pasija (Passion) je reč koja se vezuje za nedelju (sedmicu, tjedan) u kojoj je Ješua mučen, razapet i posle tri dana - uskrsnuo (vaskrsnuo).
Ta se nedelja i inače naziva "strasnom" (strast (грч. παθος, лат. passio, - страст, страдање, трпња) ili velikom, kao što su i svi njeni dani - veliki, naročito petak, subota, nedelja i "uskršnji ponedeljak" koji sledi posle Uskrsa). Nedelja kojom ta sedmica počinje naziva se "cvetnom" (ili "cveti" )
Pasija po Mateji (koja opisuje stradanje) čitana je tokom te nedelje već u IV veku n.e., a tako i ostale Pasije (Marko, Luka i Jovan).

Prvi Nikejski Sabor 325.g. je utvrdio službeno računanje Uskrsa (Vaskrsa) i to tako što je određeno:

Uskrs se slavi na nedelju posle punog meseca na sam dan ili posle prolećnog ekvinocija.(koji pada 21.03.-22-03.)
(manje-više i danas se tako određuje uskršnja nedelja, tako da je to "pomični praznik", zavisi od lunarnog ciklusa posle prolećnog ekvinocija).
Uskrs je nastao od reči uskrsnuti koja vuče korene iz staroslavenskog u kojem je glagol krьsnǫti značio rasti i razvijati se. Dodavanjem prefiksa dobija se današnja reč.

Drugi naziv, Pasha, češći je u drugim istorijskim kontekstima. Hebrejska riječ pasah značila je prolaz (prolaz Jevreja kroz pustinju posle 40 godina) preuzeta je u grč. Πάσχα.

Germanski nazivi - engl. Easter i nem. Ostern vuku etimologiju od imena saksonske boginjee Ēostre koja je bila slavljena za vrijeme prolećnog ekvinocija. (ona je inače glavni predmet mog zanimanja, ali to je druga priča)

Dakle, šta imamo:
- cvet neobične lepote koji cveta oko prolećnog ekvinocija (cvetaju i drugi cvetovi, ali nisu tako lepi)
- događaje stradanja, raspeća i uskrsnuća koje Crkva datumski "smešta" vezano za prolećni ekvinocij (a koji ima mnogo sličnosti, ritualnih, sa događajima znatno pre Ješue)
- neminovnost imena i simbolike koju cvet "dobija" legendom

Slična priča može se ispričati i za prelepo crveno cveće ogromnih latica koje se zove "božićna zvezda", a vezuje se za zimski solsticij i rođenje Hrista ("tri dana Sunce stoji..." )
mrvicak mrvicak 16:46 13.04.2009

ooh leeepooo

Ali, sto mu gromova, zašto mi otkriste ovu lepoticu sad kada je završen sajam cveća u komšiluku mi

Nedavno zasadih orlov nokat da miriše, a moram i ovo pod hitno naći da i oči počastim lepotom...
Valjda će naći put i do mene
Budimac Budimac 16:51 13.04.2009

Re: ooh leeepooo

Valjda će naći put i do mene

Hoće ubeđen sam.
Podseti me da nisam ni reč rekao o mirisu koji , je težak ali lep (opijajući) i diskretan (čovek mora skoro da zabode nos u cvet da bi ga osetio).
Budimac Budimac 15:49 14.04.2009

Obaveštenje



Danas (utorak, 14. april) u 20:00 (CET) u emisiji Burek forever, na Tilos radiju http://tilos.hu gost emisije će biti naš kolega bloger Predrag Azdejković... Slušajte nas
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:58 14.04.2009

Re: Obaveštenje

e ovo se ne propusta. dolazim...
mirelarado mirelarado 20:11 14.04.2009

Бурек forever

Одлична емисија била. Борбу непрестану за логовање сам славно изгубила, нисам никад ћаскала електронским путем. Имам питање за учеснике чата: колико вас станује у оној онако страхотно раскопаној улици? У зграду улазите с крова, хеликоптером? :))
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:12 14.04.2009

Re: Бурек forever

mirelarado
Одлична емисија била. Борбу непрестану за логовање сам славно изгубила, нисам никад ћаскала електронским путем. Имам питање за учеснике чата: колико вас станује у оној онако страхотно раскопаној улици? У зграду улазите с крова, хеликоптером? :))

Не мање од 5, не више од 20.

Ти се борила за логовање, ја за струју, јбг...

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:14 14.04.2009

Re: Бурек forever


jel da da je pedja je bio super, a narocito njegov glas? (gotova sam - zaljubiska)
crossover crossover 20:21 14.04.2009

Re: Бурек forever

mirelarado
колико вас станује у оној онако страхотно раскопаној улици? :))

Има нас таман за лоби групу :))
Budimac Budimac 20:21 14.04.2009

Re: Бурек forever

I Peđa je zadovoljan, a i ja sam zadovoljan... mislim kao i obično nismo se bogznakako (što će reći uopšte), pripremali...
mirelarado mirelarado 20:21 14.04.2009

Re: Бурек forever

Predrag Brajovic
mirelarado
Одлична емисија била. Борбу непрестану за логовање сам славно изгубила, нисам никад ћаскала електронским путем. Имам питање за учеснике чата: колико вас станује у оној онако страхотно раскопаној улици? У зграду улазите с крова, хеликоптером? :))

Не мање од 5, не више од 20.

Ти се борила за логовање, ја за струју, јбг...


Ух, па је л' си се барем ти изборио?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:24 14.04.2009

Re: Бурек forever

mirelarado
Ух, па је л' си се барем ти изборио?

Коме Србин не би дохакао. Барем у вицу...
crossover crossover 20:24 14.04.2009

Re: Бурек forever

Budimac
I Peđa je zadovoljan, a i ja sam zadovoljan... mislim kao i obično nismo se bogznakako (što će reći uopšte), pripremali...

Пеђа много боље звучи на радију него на блогу (не мислим на боју гласа).
mirelarado mirelarado 20:25 14.04.2009

Re: Бурек forever

Budimac
I Peđa je zadovoljan, a i ja sam zadovoljan... mislim kao i obično nismo se bogznakako (što će reći uopšte), pripremali...


:)) Припреме би ту само сметале. Добар је био Пеђица...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:26 14.04.2009

Re: Бурек forever

crossover
Пеђа много боље звучи на радију него на блогу (не мислим на боју гласа).

Омекшала му оштрицу традиционална српско-мађарска гостољубивост.
mirelarado mirelarado 20:28 14.04.2009

Re: Бурек forever

crossover
Budimac
I Peđa je zadovoljan, a i ja sam zadovoljan... mislim kao i obično nismo se bogznakako (što će reći uopšte), pripremali...

Пеђа много боље звучи на радију него на блогу (не мислим на боју гласа).


Зато што се није претварао да је бед геј гај. :)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:41 14.04.2009

Re: Бурек forever

Пеђа много боље звучи на радију него на блогу (не мислим на боју гласа).

slazem se.
da napomenem ako slucajno niste culi da ja volim i njegovu boju glasa.
mirelarado mirelarado 20:45 14.04.2009

Re: Бурек forever

njanja_de.manccini
Пеђа много боље звучи на радију него на блогу (не мислим на боју гласа).

slazem se.
da napomenem ako slucajno niste culi da ja volim i njegovu boju glasa.


Ми смо чули, а је л' чуо Марко? Мислим, да наштелује боју гласа.
Budimac Budimac 20:55 14.04.2009

Re: Бурек forever

Ми смо чули, а је л' чуо Марко? Мислим, да наштелује боју гласа.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:05 14.04.2009

Re: Бурек forever

Ми смо чули, а је л' чуо Марко? Мислим, да наштелује боју гласа

marco ima casove u to vreme pa nikad ne moze da slusa. al sad sam mu rekla i objasnila kakva je to boja glasa. a ni njegova nije losa akocemoposteno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana