Istorija| Nostalgija

Kako sam se udala za Mitra mog lepog?

Krugolina Borup RSS / 13.04.2009. u 12:51

 

Ama, moram to od početka, a ti kad pričaš recept za kolače jel' kažeš muti jaja i brašno ili prvo veliš kakva jaja, kolika, pa koliko komada, pa koje brašno, koliko... Mora od početka!

Gost autor: baka Evdokija

Dakle, ja sam se rodila oko Nove godine 1919. ili 1920, kako računaš, jer ti jedan pop piše po starom a jedan po novom kalendaru... A kuća je imala dva domaćina. Moga oca, Jevrema i njegovog brata Dušana. E, taj je Dušan preživeo rat i glad i Albaniju, i Albance, da su im duše u paklu a deca na robiji, daće višnji! Pa od svega toga nije mogao da ima decu, a imao je ženu Latinku, svi smo je voleli, na leba da je mažeš koliko je bila dobra. A moja majka, iz jake kuće, rodila mom ocu troje, četvoro, ne znam sigurno, to se tad nije pričalo i sva joj deca mlada ostala anđelima... Ostala sam samo ja, i to me strina Latinka uzela majci iz porođajne postelje i rekla da će ona da me gaji jer moju majku neko ureko. I eto, samo ja ostala i izrasla.

A školu nisam završila, samo 4 razreda, nije otac smeo da me da u Kragujevac jer su mu govorili da sam mnogo lepa i sočna, jedra pa da me neko ne otme ili ne dočeka u mraku...

A stric je bio majstor za bunare, veliko imanje, mnogo zemlje a ja jedinica, to se kazalo miraždžika. A rintala sam kao sluga, nije otac dao da se mazim i kmezim. Opet, Mitar je bio u Beogradu, na školi sa mojim komšijom iz sela, učili trgovačku akademiju zajedno, delili pršut iz Crne Gore i kajmak iz Bagrdana pa ga doveo da zajedno slave Božić...

E, kad sam ga videla na Sv. Stevana pred crkvom... Štono reče moj unuk, ma nije mi bilo dobro! Visok, lep, joj, lep kao upisan, kosa kratka, sjajna, crna a koža mu bela ko da ga mesečina rodila... Pošaljem strinu i majku u komšiluk da ga vide... Na pola puta sretnu se komšinice, jedne pošle da gledaju mene a ove moje da vide momka...

Tri dana smo se gledali, svako jutro na jutrenju u crkvi, nije mi bilo teško ni po tom snegu da idem u bagrdansku crkvu tih 5 kilometara... 5, ej, a peške u kundurama, nema čizama termo kao sad...

Treći dan dovede ga komšija Boško kod mog oca, kao da pitaju za nešto za setvu... Kaka te setva spopala, smeje se moj otac, seje se za tri meseca, nego oće li taj tvoj da ga uzmem za prizetka u kuću, na imanje, da ne ostane kuća prazna ili da je vodi kod sebe, znam ja moje Evdojče, a samo nju imam pa je maza i gazda u kući... Smeje se moj otac, sve mi ova moja Djina na njega nasmejana, i moj Mitar se smeje, pita jel' može malo da priča sa mnom pa da vidimo...

E taj je raspust kratko trajao pa smo se dopisivali, lepo, dopisnica pa peške u poštu u Bagrdan... Javlja mi Mitar da će opet doći za Uskrs i da je dobio dozvolu od oca da me prosi i ugovori kad da dođu njegovi iz Crne Gore, ako moj otac oće da primi prosca...

E tu nastaju moje slatke muke, moja majka u 44 godine opet nosi! Stidi se, već joj je vreme da nuna unuče a ona trudna... Tad je ustvari nju bila sramota da se sazna da je muž gazi ko pevac morku u proleće, a čula sam ih ja noću kad škripi patos...

Tako ti ja pišem Mitru da dođe pa da se dogovaramo kako ćemo... I došao, sam, pravo kod mog oca! Lepo ga pita jel' može njegov otac da dođe u zvaničnu prošnju, moj mu otac objasni da više nisam miraždžika i da čeka još jedno dete...

Oćeš sad da pitaš kad sam zavolela mog Mitra? Kad je reko da me voli i da me uzima taman da nemam ni košulju! Otac njegov mu je rekao da uzme devojku, taman da kad je dovede kući na sebi nema ništa do prašinu sa druma! I tako oni dogovoriše da na jesen, posle Gospojine dođe Danilo da me vidi i vodi... I još mu moj otac rekao da će biti svadba po šumadijskom, ako ću ceo vek da vekujem po crnogorskom, bar da me još uda po svom.

I tako dođe leto... Moja majka rodi na Ognjenu Mariju sina, Svetozara... I imala je od njega i unuke i praunuke, da ne dužim...

Dođe Danilo, sav obučen po crnogorski, sa 30 svatova, a svi pod oružjem ko da će da me biju a ne da me moji daju od srca! Smestismo ih po selu, tada se u svatove išlo kod nas na selu u nošnji a ne u odelu... Ugovorismo svadbu za sledeću nedelju, za 9 dana, a do tad ih gosti moj otac, otvorio vino starije od mene i rakiju iz podruma da se pokaže ko je Jevrem i kad se udaje Evdokija od Popovića...

U tu prvu nedjelju odosmo kod popa u crkvu, na predbračni ispit i da se objavi na jutrenju da smo verenici, a to se tada radilo da se da prilika tračarama da sve loše šta ima ispričaju familiji, da se kida na vreme ako je devojka loša ili momak ne valja...

U sredu počelo da se peče i kuva, mesi, samo je drva potrošeno ko za seosku slavu! Mene oterali kod strine Latinke u kuću, ja pakujem darovninu, sve u kovčege što mi stric pravio od bukovine, dvoja kola sam napunila da su volovima kičme pucale! I krevetac, kolevku i to se davalo za miraz... U subotu mi došle sestre neudate iz familije da malo kao plaču i da me kao spakuju... A u nedjelju... To tebe zanima, znam ja... Ovako...

Prvo, ujutru popeše se moja braća od tetaka na najviše drvo u dvorištu da zakače jabuku na motku pa na drvo. Kad su ušli njegovi svatovi u dvorište, već je oko 100 ljudi bilo tu da ih čeka. Prvo su morali da skinu metkom jabuku, jer ako jabuku ne mogu da potreve, a kako će mladu? Skide je Mitrov stric iz druge ruke... Tad su dobili slatko, vodu, pa posedali za stolove u dvorištu, ali za prazne stolove!

E, tada najmlađa od devojčica u familiji pušta pevca u dvorište, a oni moraju da ga uhvate živog, da se vidi da su zdrava porodica, bistri i vešti... Tad su dobili da jedu nešto malo, pite i meze.

Onda moja braća od tetaka iznesoše džak kuruza koliko sam ja teška, dadoše Mitru da ga obnese tri puta oko kuće, jer ako ne može džak kuruza u mojoj težini, kako će me nositi na grbači ceo život i brinuti o meni i deci?

Posle dođoše babe iz porodice, pa ga skoliše, svaka nešto pita i priča i vuče ga za rukav, da se vidi dal' je momak bistar da čuje i kaže... Tako se proveravalo zdavlje u pamet...

Onda ustaje moj otac i kaže Mitru da uđe u kuću i uzme sebi ženu... Na vrata stadoše moji bratanci i braća iz familije, pa traže otkup, pa sve ovako: zna da kuva, od slame može da posluži slavu na čast mužu, daj za to dukat, pa čestita je, ni jedan joj cvet pod prozorom nije zgažen (niko se nije noću uvlačio kroz prozor - Djina), daj i za to dukat, pa pun joj jelek grudi a suknja zategla, ima i kuk i bedro, rodna je, daj dukat za sinove što će ti roditi, pa tako izvukoše desetak dukata, da se zna da nije on iz puste kuće, da ima i on i u kesi i u glavi i da mu se utuvi koliko ja vredim, jer ti to muško slabo zna kad ne plati suvim zlatom...

Kad je sve bez reči platio, izvedoše mene... E, tu ide svekrva, ali pošto je ona bila bolešljiva pa nije došla, to je svekar uradio, i to je jedino bilo po njegovom na celoj svadbi, darivao me ogrlicom od dukata i brzletnom (narukvicom) od zlata... Pa pođosmo u crkvu, mi na kolima a ostali kako ko, bliži kolima a ostali peške...

Kad je pop obavio svoje, vratismo se kući kod mog oca... Opet je svekar mesto svekrve, dao mi sito sa malo žita i jabukom, da prebacim preko kuće, sad da se vidi da sam i ja jaka i zdrava... I stavili ga da sedne na stolicu, da me uzme u krilo, na koleno pa mu prosuli vodu pod stolicu, kao upiškio se od sreće što ima snaju...

Igrali su i pevali do jutra, a ujutru je doručak za poslušnike, to su one komšije i prijatelji koji su jako bliski sa porodicom pa nisu gosti nego služe goste, a ujutru ja i Mitar služimo njih kao zahvalnost...

A još od običaja je bilo i da nosim okolo gostima jabuku i svako zabode dinar ili dukat u nji, to su pare za mladu, njene, samo njene pare....

To vece, kad su gosti otišli kako koji, neki svojoj kući a Crnogorci po selu kod mojih rođaka i prijatelja, namesti nama moja majka postelju u vajatu. E, sad kako da ti objasim šta je vajat kod nas bio... U dvorištu je bilo više zgrada, da kažem, kuća gde su moj otac i majka živeli, pa kuća moga strica, a kako on nije imao dece, nisu se ni delili, ni ograde dizali, sve su ona i moja majka zajedno radile... Pa je tu bio i vajat, jedna kao manja kuća, tu su nam noćili iz familije koji iz daleka dođu na slavu ili preslavu, ili kad dođu kod strica da ugovaraju za bunar, ili kad je neki posao, tu su noćili nadničari... E tu nam namestiše postelju...

Nije se tad to radilo kao sad, pa da na ulici vidiš kako prave decu, nego koliko imaš pameti da svatiš iz priča, šala, iz pesmica i poskočica, pa kad žene uzmu da diraju neku novu, skoro udatu nevestu, koliko čujes i razumeš, to ti je... A nije se pričalo jer, žensko ti je radoznalo, neće sačekati svadbu, pa posle bruka u kuću... A meni se i deca i unučad razvodila i decu rađala bez muža, sad su druga vremena, lakše je sad ženskom ako je samo... A tad je bila muka i poštenoj udovici sa decom, a kamoli devojci bez muža sa detetom...

Došla ta noć, meni majka dala vezenu spavaću košulju, sad je ova moja Djina nosi ko 'aljinu, kaže mnogo je lepa, pa je nosi i na posao... I kaže mi majka, da znas ćeri, i boli i žulji i muka je dok ne svikneš... A kad svikneš... daćeš i košulju sa leđa za to...

Pade mrak, već i prvi petli, odosmo u vajat. Moj Mitar, moje oko garavo, skide onoj odelo, raspasivo se ko da konja rasedlava! Pa sede pored mene na slamaricu, zagrli me, a meni klecaju kolena, pašću iako sedim! A umorna sam, da sam ceo dan kopala kuruz lakše bi... Uze me za ruku, veli, ajde da ležemo, nisi ti za ljubav noćas ko ni tele za oranje, nego da spavamo, lepa moja nevesto...

Kuku mene! Čula sam ja i za to, da ima ti nesposobni muškarci što i kad oće ne mogu... Zebe me oko srca, ali legoh, šta ću... Zagrli me lepi moj Mitar gurnu ruku u nedra i zamalo zahrka... Ustadoh ja posle malo, sednem na stolici i krenu mi suze... Plačem ko kiša, gledam ga kaki je lep a spava... Probudi se i on, skoči, šta je, Evdo, što je? Grli me, ljubi, ama ja se ne dam dići sa stolice, pa kad grunu iz mene, slušaj ti, ako nisi sposoban, a ti pošteno kaži da se vrćem na slavlje da kažem ocu kako je pa da rasturamo, neću ja ko Rada Nedeljkova da vijam momke po selu!! Koja ti je ta Rada, šta pričaš, smeje se moj Mitar, zacenio se, tebe to muči Evdo moja... Sedi, luda ženo, da ti kažem, sedi, smiri se... Mislio sam, umorna si i pospana, pa sutra polako... Dođi ovamo...

I bi šta bi, malo sam stegla zube i prepala se, ali prođe i to... Sve sam mislila na moju majku, setim se kako ono noću škripi patos kod njih u sobi, a ujutru ona sva vesela i orna, samo leti po kući, pa znam da je od toga takva... Kako reče moja majka, kad se svikneš daćeš i košulju sa leđa...

Ujutru, nismo ni spavali, digoše nas da služimo poslušnike. Taj je doručak trajao preko podne, pa Mitar i ja jedva dočekasmo da se sklonimo u vajat da malo odspavamo... 

U sredu počesmo da se pakujemo. Otac otpremi moje kovčege na železnicu, više ne pamtim kako beše, valjda vozom od Lapova do negde pa tamo da Danilo najmi kola i odnese ih svojoj kući...

U petak je već dvije nedjelje kako se goste Crnogorci kod nas, držao bi ih moj otac još, ali i oni imaju svoje kuće i imanja, pa to jutro krenusmo i mi za Crnu Goru.

Kad smo ustali i malo se privatili, ustade moj otac, pred onim narodom i nazdravi Mitru, Danilu i svatima. Pa kaže Mitru, Evdojče mi je i sin i ćerka, imam sad i Svetozara, ama ona mi je srcu prirasla... Ti je vodiš u tvoje, ne mogu ti dati šume i njive da ih poneseš, a ti ništa sem spreme nisi ni tražio, a ja ti davam uz Evdojče i 500 dukata, cesarskih. I da mi je paziš, i pravedan da si, jer ti se kune Jevrem, ona mi je oko u glavi, svaku ćeš njenu suzu krvlju da platiš! A moja majka dodaje Danilu, da me čuva, jer je i njega žena rodila...

Odvede mene moj otac u stranu, dok se oni spremaše, pa mi kaže, evo tebi ove pare, to da ušiješ u rub od suknje, pa ako tamo zagusti, ako vidiš da ne možeš, vraćaj se ako treba i gole guzice, nek im alal i dukati i sprema! Daću zemlju i kuću, pa ću te udati ko devojku, niko ti neće ni pljuniti pod kapiju. Pogni glavu a ne daj na se, pa kako ti bude... 

I tako odosmo u Bjela polja...

***

Za one koji su propustili prethodni, premijerni blog baka Evdokije, link: "Hvala mom svekru, gde čuo i gde ne čuo".

 



Komentari (100)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maca22 maca22 12:55 13.04.2009

da se prva javim...

djina.unuka_evdokija djina.unuka_evdokija 13:16 13.04.2009

Re: da se...

Da se... sta? Nisam shvatila?....
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:18 13.04.2009

Nije baka,

nego zlato jedno, da je čuvaš ko oči u glavi i da zapisuješ, grehota je da se ne zapiše, da se zaboravi.
Nego, ne reče baka iz kog je sela oko Bagrdana...pitaj baku...

Baki da se da VIP status, zaslužila ga je.
djina.unuka_evdokija djina.unuka_evdokija 13:31 13.04.2009

Re: Nije baka,

Znam i selo i zaselak, ali necu da objavim, ljudi su pakosni a tamo imam veliku porodicu i kumove, ne dam da zbog mojih pisanija polupismene seljacine prozivaju bilo koga... OK?
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:01 13.04.2009

Re: Nije baka,

Naravno da je u redu.
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 14:38 13.04.2009

Re: Nije baka,

nego zlato jedno, da je čuvaš ko oči u glavi i da zapisuješ, grehota je da se ne zapiše, da se zaboravi

Baki da se da VIP status, zaslužila ga je.

Sve potpisujem! Najozbiljnije Djina, njene sve price treba sakupiti i objaviti! Neprocenjive su!

Baš mi je to palo na pamet, recimo kandidatu za posao ministra unutrašnjih poslova daju da hvata petla, ako ne uhvati njega, kako će onda da hvata krupnije ribe.
A tek ovaj test za "zdravlje u pamet" da se vidi da l' je neko bistar -

Da ovakve testove primenjujemo u raznim oblastima selekcija bi bila drasticna ali bi barem pravi, zdravi i sposobni, ljudi dosli na rukovodeca mesta. A kao sto znamo, sve od glave ide...

ovo mi se dopalo kako joj otac kaze da se vrati ako bude gusto.

Ovo je vrlo vazno i sjajno je da je njen otac jos u ono vreme imao tu otvorenost i ljubav za dete. Ne dobijaju to svi ni danas, a kamoli onda, a bitno je jer to znaci uvek imas dom - utociste gde mozes da se vratis bez obzira na sve i gde ces biti voljen bezuslovno.
djina.unuka_evdokija djina.unuka_evdokija 14:53 13.04.2009

Re: Nije baka,

Afrodita, sad cu malo da vas smaram, ali povukli ste me za jezik... Pre par godina, upoznam slucajno vlasnicu jedne izdavacke kuce i pripitam je kako bih mogla nesto od Evdokijinih zivotnih prica da objavim... Da citiram.... Ako ti baba nije bila svalerka nekog jos zivog kralja ili funkcionera, ako nije robijala pod Titom ili ako nije sponzorusa nekog tajkuna, ne vredi.... Nikog te gluposti vise ne zanimaju, ej, ovo su druga vremena, niko to nece da kupi... A ako hoces da stampas za sebe, o svom trosku... pa rece cifru..... dodji da se dogovorimo...
Tu sam digla ruke, a ako ovde ima neko ko smatra da su Evdokijine reci i price iole vredne vremena potrosenog za citanje, evo, dajem, bez pare i dinara.... Pa kome volja neka uziva kao i ja dok je slusam.....
maca22 maca22 17:02 13.04.2009

Re: da se...

djina.unuka_evdokija
Da se... sta? Nisam shvatila?....

htedoh reci: da se prva odusevim, jer sam odmah primetila da je Kru pricu okacila, pa sam odmah krenula sa citanjem.

(hocemo jos prica)
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:04 13.04.2009

Re: Nije baka,

ovo mi se dopalo kako joj otac kaze da se vrati ako bude gusto.

Ovo je vrlo vazno i sjajno je da je njen otac jos u ono vreme imao tu otvorenost i ljubav za dete. Ne dobijaju to svi ni danas, a kamoli onda, a bitno je jer to znaci uvek imas dom - utociste gde mozes da se vratis bez obzira na sve i gde ces biti voljen bezuslovno.

More, samo nek mojoj princezi nešto zafali, pocepaću ga kao svinja masnu krpu
djina.unuka_evdokija djina.unuka_evdokija 17:07 13.04.2009

Re: da se...

Bice! Ja Evdokiju slusam preko 30 godina, pa cu pomalo pisati a Kru ce da "kaci", ali ne mogu bas brzo, uz sve zivotne obaveze imam i Evdokiju koja pazljivo cita svaki komentar... Hvala na pozdravima.
maca22 maca22 17:58 13.04.2009

Re: Nije baka,

djina.unuka_evdokija
upoznam slucajno vlasnicu jedne izdavacke kuce i pripitam ...
Tu sam digla ruke,


Sta bi baka Evdokija rekla za tako lako odustajanje?

(malo se salim )
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:21 13.04.2009

Re: Nije baka,

Tu sam digla ruke, a ako ovde ima neko ko smatra da su Evdokijine reci i price iole vredne vremena potrosenog za citanje,


Ja smatram.
yanjing yanjing 07:35 14.04.2009

Re: Nije baka,

Tu sam digla ruke, a ako ovde ima neko ko smatra da su Evdokijine reci i price iole vredne vremena potrosenog za citanje, evo, dajem, bez pare i dinara.... Pa kome volja neka uziva kao i ja dok je slusam.....


Predivne su ove dve price, zasto ne pokusate kod nekog drugog izdavaca?
Pozdrav baki, Djini & Krugolini
thebee269 thebee269 11:19 14.04.2009

Re: da se...

i Evdokiju koja pazljivo cita svaki komentar...

Evdokiju za presednika.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:27 14.04.2009

Re: da se...

Evdokiju za presednika.


Misliš - za predsednicu. :)
(Mislim, ako ćemo da insistiramo na političkoj korektnosti...)
NNN NNN 13:23 13.04.2009

The story goes on


Ovakvi testovi bi mogli i dalje da se praktikuju i to ne samo u vezi venčanja...
Ps. Sad će Brook da se javi da ospori dukate, a ko zna možda i "košulju sa leđa"
djina.unuka_evdokija djina.unuka_evdokija 13:29 13.04.2009

Re: The story goes on

NNN ti si genije, vec zamisljam intervju za posao, sve lepo das diplome i preporuke, kad buduci sef vadi pevca iz kaveza i pusta ga u konferencijsku salu da ga juris a on meri stopericom ko je najbrzi kandidat.... I nije lose.... A kako cemo za ono pucanje i jabuke? Paintball?
NNN NNN 13:48 13.04.2009

Re: The story goes on

Baš mi je to palo na pamet, recimo kandidatu za posao ministra unutrašnjih poslova daju da hvata petla, ako ne uhvati njega, kako će onda da hvata krupnije ribe.
A tek ovaj test za "zdravlje u pamet" da se vidi da l' je neko bistar -
Mi uskoro treba da idemo na neku svadbu gde će sve da bude po protokolu, a pošto sam ja mladoženji najrođeniji brat plašim se da mi ne daju neki bizarni zadatak (samo da ne bude neka korida), čak su i za našeg bebca smislili ulogu.
mariopan mariopan 13:54 13.04.2009

Re: The story goes on

Biseri od reci

Baki svi komplimenti za pricu i VIP status
djina.unuka_evdokija djina.unuka_evdokija 14:05 13.04.2009

Re: The story goes on

Ako smem da pitam, ne za detalje, nego u koji kraj idete na tu svadbu? Nas je Evdokijinih 19 potomaka, bila sam bar na 30 starinskih svadbi u uzoj i siroj familiji, mozda mogu da vam najavim eventualne posalice?
Pozdrav i srecno! Djina
NNN NNN 14:17 13.04.2009

Re: The story goes on

Pogranična oblast Beogradskog pašaluka i Šumadije
djina.unuka_evdokija djina.unuka_evdokija 14:24 13.04.2009

Re: The story goes on

Nisam shvatila.... Zao mi je, malo mi mozak na odmoru danas.....
NNN NNN 16:10 13.04.2009

Re: The story goes on

Na pola puta između Bg (Beograda) i Bg (Bagrdana ).
djina.unuka_evdokija djina.unuka_evdokija 16:14 13.04.2009

Re: The story goes on

Auh, to su tamo Vlasi.... Nemam neko iskustvo.... Zalim....
NNN NNN 17:34 13.04.2009

Re: The story goes on

Nisu Vlasi, to je s ove strane Morave.
Nema veze, ako bude nekih bizarnosti imaću još o čemu da pišem (mada ionako nemam vremena).
Pozdrav
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:22 13.04.2009

Re: The story goes on

Otkud Vlasi u Bagrdanu?
thebee269 thebee269 11:24 14.04.2009

Re: The story goes on

A tek ovaj test za "zdravlje u pamet" da se vidi da l' je neko bistar -


Svakog naseg ministra pre nego bude izabran treba postaviti ispred tri nasa seljaka i to jednog lale iz Banata, jednog Sumadinca i jednog dole sa juga, pa ako ministar odgovori na sva njihova pitanja i pokaze se kao vispren i pametan onda ga izabrati. To bi za njih bio neprelazan test, kladim se.
nelinet nelinet 13:40 13.04.2009

Svaka cast baki!

I zaista, sto kaze Jelica Greganovic, belezi bakine price bice nam drago da ih citamo
49 41 49 41 13:43 13.04.2009

Da

Evdokija otvori Skolu bracnih savetovalista; sa svojijeh 4 razreda osnovne?
Bogu mi, o'mah joj saljem 100 kanditata - na nevidjeno!

Nemoj mi preporucivati krugolina bracna savetovalista sa visoko diplomiranim psiholozima, magistrima koji na prvoj krivine rasture svoj brak; pa krenu u savetovanje!
djina.unuka_evdokija djina.unuka_evdokija 14:13 13.04.2009

Re: Da

Kao sto jednom rekoh, Evda pamet uteruje tri puta pricom a cetvrti dlanom kroz guzu, pa se bojim tih prebijenih klijenata..... Sem ako se Vi ne javite da obavljate vaspitno dlanovanje po zadnjici u njeno ime i po njenom nalogu?
Hvala na lepim recima..... Djina
49 41 49 41 14:39 13.04.2009

Re: Da

Hvala na lepim recima..... Djina

Moja baba je bila tu prakticnija!
Tri put savetuje, 4. put deli "pravdu"- prakerom za klomfanje tepiha.
Nije htela da je zaboli i ruka, ako je vec zabolelo grlo.
djina.unuka_evdokija djina.unuka_evdokija 14:45 13.04.2009

Re: Da

Od Evdokije
Jes, pa da pukne praker! Ruka zaraste, ama praker nece, mora novi da se kupi za pare, a ako mu i to pamet ne utera... dzaba bacene pare....
maca22 maca22 16:48 13.04.2009

Re: Da

49 41
Evdokija otvori Skolu bracnih savetovalista; sa svojijeh 4 razreda osnovne?

Ne samo to savetovalsite, vec moze drzati skolu za mnogo sto sta u zivotu :)
49 41 49 41 17:54 13.04.2009

Re: Da

to pamet ne utera... dzaba bacene pare....

Dinja-unuka nisi u pravu! Nisu se bacale pare tada olako.
Ako pukne praker, onaj vrbovi pleteni; (ne moderan celicni) dobije se po guzi 3 vise.
Kako to boli, siljak od puknutog prakera; ubode te po guzi ono slomljeno.

A onda ide drugi stepen; zbog slomljenog prakera - treba se to zaraditi; steta je tu i treba platiti na licu mesta.

Znas kako se, nekad preventivno ucilo?!?
Stari, nekad slali decu sa testijom (glinena posuda sa pipkom-specijalno za pijacu vodu) na izvor da donesu vodu.
Odmah ga istuku - da je ne slomi usput; jer ako je slomi ukucani niti imaju vodu za pice, niti testiju.
Sta ce bez oba?!?

Stari su polako ucili decu sve natenane; nisu nista preskakali - kao danas.
djina.unuka_evdokija djina.unuka_evdokija 18:13 13.04.2009

Re: Da

Apsolutno ste u pravu!!! A to se glineno cudo za vodu u pricama moje babe zove bardace....
Pozdrav!
49 41 49 41 18:58 13.04.2009

Re: Da

babe zove bardace....

Znam ja vase sandzacke turcizme dobro kao i svoje i da se razlikuju.
Al', ipak moram da upotrebim svoj.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:25 13.04.2009

Re: Da

Bardak nema cuculjak, to je testija. I bardak nije glinen, nego drven.
vanja.t vanja.t 14:13 13.04.2009

izuzetno !


nimulid nimulid 14:35 13.04.2009

Re: izuzetno !

kao da sam gledala film

ne.nevena ne.nevena 14:25 13.04.2009

Neki saveti su vanvremenski...

... ovo mi se dopalo kako joj otac kaze da se vrati ako bude gusto. To mi je ostalo u secanju od mog tate, jer iako smo se muz i ja zabavljali godinama pre braka, on mi je govorio da je njihova kuca "moje gnezdo" i da se tu vratim, u po noci, u po dana, ako bude bilo gusto...


Nije zatrebalo, ali je lepo znati da si dobrodosao, kad ti lose ide...


Preporuka za baku, i za prelepe price.

p.s. Mnogo mi nedostaju moje bake...
kudsvituimalimujo kudsvituimalimujo 14:37 13.04.2009

Sta reci,.....

Divno!!!!!
mrvicak mrvicak 16:22 13.04.2009

Sjajno!

Zaista, veliko hvala baki Evdokiji i unuci Djini što su ovo podelile sa nama, a i Krugolini što su imale gde.

Drage moje, evo cvetak za vas
shumska shumska 16:23 13.04.2009

kakva lepota

evo Djina, danas na jednom blogu kažem autorki kako su joj lepi tekstovi (pa u zagradi dodam kako će svi reći da se šlihtam) kad ono komentar dole, odmah, komentator dodaje "e, kakav šliht"....
evo sad ću sa zadovoljstvom baka Evdokiji, Bog je poživeo, "da se šlihtam" - jer priča je predivna, topla, puna ljubavi, nežna, mudra baka baš a i rečitija od nekih blogera ovde, potpisujem, čast izuzecima...
a tek Jevrem kad Mitru kaže "da mi je čuvaš, pravedan da budeš i zapamti svaku njenu suzu krvlju ćeš platiti..."
E blago tebi Djina, ponosna budi (a verujem da jesi) kakve silne pretke imaš...
I neka mi sad kažu i da sam plačipička (da 'prostite ti i baka Evdokija) pošle su mi suze kada videh šta je baka Evdokiji otac rekao pred polazak kada je odvojio na stranu...
Molim te da pozdraviš baku svoju. Obogatila nas je i osvežila sa ove dve priče iz njenog života. A ja ću javno da se zahvalim moderaciji b92 (kao šlihtara, naravno) što su za razliku od crnogorskih izdavača - imali i sluha i duše pa nam priuštili zadovoljstvo da čitamo priče baka Evdokije. Iskreno se nadam i iščekujem da će ih biti još!
шумска
djina.unuka_evdokija djina.unuka_evdokija 16:58 13.04.2009

Re: kakva lepota

Da ne bude zabune, ta me dama izdavac tako lepo odhebala u sred Beograda, u kojem se nalazi i njena izdavacka kuca..... Crnogorci nemaju nista sa tim.
Hansel Hansel 17:25 13.04.2009

...

Odvede mene moj otac u stranu, dok se oni spremaše, pa mi kaže, evo tebi ove pare, to da ušiješ u rub od suknje, pa ako tamo zagusti, ako vidiš da ne možeš, vraćaj se ako treba i gole guzice, nek im alal i dukati i sprema! Daću zemlju i kuću, pa ću te udati ko devojku, niko ti neće ni pljuniti pod kapiju. Pogni glavu a ne daj na se, pa kako ti bude...
Meni je ovo najjače, najdirljivije. Slušao sam razne priče, i iz bliskih vremena, kad neko žensko ode od kuće ne sme da se vraća, naročito ako je udaja bila njena volja (čak su izgleda majke tvrđe u takvom stavu od očeva)! Baka Seka je imala izgleda sreće sa svim muškarcima u svom životu! :)
Saznali smo i da ovaj brak nije bio ugovoren protiv volje verenika, kao što neko poršli put reče...
Da citiram.... Ako ti baba nije bila svalerka nekog jos zivog kralja ili funkcionera, ako nije robijala pod Titom ili ako nije sponzorusa nekog tajkuna, ne vredi.... Nikog te gluposti vise ne zanimaju, ej, ovo su druga vremena, niko to nece da kupi... A ako hoces da stampas za sebe, o svom trosku... pa rece cifru..... dodji da se dogovorimo...
Nema ta žena pojma... ono, jes', teško bi bilo bez neke veće reklame... Ali, da neko snimi lepu seriju ili film... Neću da ulazim u kvalitet Šotrinih dela, ali ona su živi dokaz da takve stvari ne da mogu i danas da prođu, nego baš da uspeju... a ipak (ponavljam - ne ulazim u umetničke analize), poseju nešto plemenito što se danas kao korov zatire.

Uf, ala udarih po patetici!
Supermod Supermod 17:32 13.04.2009

obaveštenje

Doctor Wu

Čudi me da dežurni još nisu reagovali.


Bez išćuđavanja, molim!
Ovaj i ovakvi komentari neće biti tolerisani. Obrisan je kao i replika koja je na njega postavljena.
Ne dovlačite na ovaj blog dnevnu politiku, jer će moderacija rigorozno brisati i sankcionisati.
Osim "političke korektnosti" postoji i elementarna kultura i korektnost.

Svi kojima nije jasno sta je pisac hteo da kaze, a nisu videli ceo komentar neka se ne raspituju, jer će i to biti brisano.


mariopan mariopan 18:11 13.04.2009

Re: obaveštenje

Ponovo se vracam na ovu lepu pricu iz zivota.

Procitala sam i prosli blog o porodjaju baka Evdokije i stalno mislim kako je njoj tamo u planini bilo, kako je bila mlada, nosila blizance a kuca daleko od lekara..pa tezak porodjaj..pa tezak zivot kakav je onda svima bio...a ona se nigde na taj tezak zivot nije pozalila samo hvali dobre ljude oko sebe i sve lepo o njima pamti do danas.

To mi najlepse u celoj nejnon prici. Ta snaga da zivi svoj zivot bez kukanja, ta ljubav koju i danas oseca za dobre ljude iz svoje okoline, i svekra koga po dobroti pamti , oca, muza, sve to govori da je ona izuzetna dusa. Ona je bila divna i blagorodna i svako bi se sa njom usrecio u svaka vremena. E, da je takvih ljudi sto vise kako bi svet bio lep.
maca22 maca22 18:26 13.04.2009

Re: obaveštenje

mariopan
a ona se nigde na taj tezak zivot nije pozalila samo hvali dobre ljude oko sebe i sve lepo o njima pamti do danas.

To mi najlepse u celoj nejnon prici. Ta snaga da zivi svoj zivot bez kukanja, ta ljubav koju i danas oseca za dobre ljude iz svoje okoline, i svekra koga po dobroti pamti , oca, muza, sve to govori da je ona izuzetna dusa. Ona je bila divna i blagorodna i svako bi se sa njom usrecio u svaka vremena. E, da je takvih ljudi sto vise kako bi svet bio lep.

Ja se slazem sa vama.

A sad imam ideju nesto i da dodam: Kako ona hvali dobre ljude, tako kudi i zle. I bas to mi se svidja.
Svakom prema zasluzi. Isto takav blagorodan stav se trazi i zenama koje se okruzene losim osobama, strinkama po porodilistima - da ne kukaju kad ih boli, da se ne zale na lose osoblje, niti kad ih osakate - e a baka Evodokija sebi daje za pravo da brani svoje dostojanstvo i da se itekako ljuti i ne oprasta zlotvorima. Napred Bako. :)
Ja se njoj divim na tome. jer se itekako drzi, brani, ljuti.
mariopan mariopan 19:51 13.04.2009

Re: obaveštenje

maca22
mariopan
a ona se nigde na taj tezak zivot nije pozalila samo hvali dobre ljude oko sebe i sve lepo o njima pamti do danas.

To mi najlepse u celoj nejnon prici. Ta snaga da zivi svoj zivot bez kukanja, ta ljubav koju i danas oseca za dobre ljude iz svoje okoline, i svekra koga po dobroti pamti , oca, muza, sve to govori da je ona izuzetna dusa. Ona je bila divna i blagorodna i svako bi se sa njom usrecio u svaka vremena. E, da je takvih ljudi sto vise kako bi svet bio lep.

Ja se slazem sa vama.

A sad imam ideju nesto i da dodam: Kako ona hvali dobre ljude, tako kudi i zle. I bas to mi se svidja.
Svakom prema zasluzi. Isto takav blagorodan stav se trazi i zenama koje se okruzene losim osobama, strinkama po porodilistima - da ne kukaju kad ih boli, da se ne zale na lose osoblje, niti kad ih osakate - e a baka Evodokija sebi daje za pravo da brani svoje dostojanstvo i da se itekako ljuti i ne oprasta zlotvorima. Napred Bako. :)
Ja se njoj divim na tome. jer se itekako drzi, brani, ljuti.


U pravu si , i to sam primetila , svakome po zasluzi bez dlake na jeziku i zato mi je bas draga. Nema foliranja nego kako jeste pa kome pravo a kome ne..
teodorakaze teodorakaze 18:58 13.04.2009

Zaista sjajno!

I ovaj i prethodni blog sam prevodila momku. Sita sam se ismejala pojedinim delovima, a i zamalo rasplakala na drugim. Sjajna mi je ta zdrava pamet i kod baka Evdokije i u obicajima.

Preporuka baka Evdokiji (i unuci na trudu)
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:07 13.04.2009

Re: Zaista sjajno!

I ovaj i prethodni blog sam prevodila momku.


I ja, i ja.
djina.unuka_evdokija djina.unuka_evdokija 19:20 13.04.2009

Re: Zaista sjajno!

Kru, sta je ovo? Da li je moguce? Ovoliko ljudi cita i komentarise, a da ti ne pominjem neogranicen broj poruka koji mi stize na moj mail od prijatelja... A da pri tom nikom sem porodici nisam objavila da sam poslala pricu, svi su od nekog nekako culi... Zar zaista postoji tolika zedj za ovakvim malim biserima iz proslosti? Veruj, do juce, jutros sam mislila da to nikog ne zanima....
Hvala na podrsci, Djina
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:26 13.04.2009

Re: Zaista sjajno!

Zar zaista postoji tolika zedj za ovakvim malim biserima iz proslosti? Veruj, do juce, jutros sam mislila da to nikog ne zanima...


Nije samo reč o žeđi za pričama iz prošlosti.
Reč je i o tom kako su te priče ispričane.
Da li si ti uopšte svesna da ti je baka redak talenat?
Ne znam koja te je to izdavačka kuća odbila, ali cenim da je to uradila pre nego što je ijedan transkript bakinih priča pročitala, nego samo onako, blanko. Ne?
djina.unuka_evdokija djina.unuka_evdokija 19:34 13.04.2009

Re: Zaista sjajno!

Nije procitala nista, cim je cula godiste potencijalnog pisca, tj diktatora u ovom slucaju, cinicno se nasmejala.... Ne znam, ponavljam, meni je Evdokija svakodnevna pojava, kao i Eskimima sneg.... Niko u familiji nema nameru da se prihvati stenografisanja, zalim ljudi, spali ste na mene.... Citamo se uskoro... Pozdrav Kru!!
ElectricDreams ElectricDreams 19:56 13.04.2009

Re: Zaista sjajno!

djina.unuka_evdokija
Kru, sta je ovo? Da li je moguce? Ovoliko ljudi cita i komentarise, a da ti ne pominjem neogranicen broj poruka koji mi stize na moj mail od prijatelja... A da pri tom nikom sem porodici nisam objavila da sam poslala pricu, svi su od nekog nekako culi... Zar zaista postoji tolika zedj za ovakvim malim biserima iz proslosti? Veruj, do juce, jutros sam mislila da to nikog ne zanima....
Hvala na podrsci, Djina


E, sestro slatka :) Ja se sit od radosti isplakah i ismejah na ovu priču. Samo ti piši, imaš od mene kiss i za tebe i za baku :)
Dan ste mi ulepšale!

Htedoh da prokomentarišem i lepotu običaja. To su stvari koje treba zapisivati i to treba slaviti kao pravu vrednost srpske tradicije, namesto nekih drugih... te druge mi osnovna pristojnost nalaže da ih, ispod ovakvog fantastičnog teksta, pominem.

Jedva čekam sledeću priču!!
maca22 maca22 20:10 13.04.2009

Re: Zaista sjajno!

djina.unuka_evdokija
Niko u familiji nema nameru da se prihvati stenografisanja, zalim ljudi, spali ste na mene.... Citamo se uskoro... Pozdrav Kru!!

Djina, diktafon u ruke, pa snimajte. I da narezujemo diskove. Za buduća pokolenja. OD baka Evokije, iz Srbije, zemlje da prevrne.
viliana viliana 20:35 13.04.2009

Re: Zaista sjajno!

djina.unuka_evdokija
Kru, sta je ovo? Da li je moguce? Ovoliko ljudi cita i komentarise, a da ti ne pominjem neogranicen broj poruka koji mi stize na moj mail od prijatelja... A da pri tom nikom sem porodici nisam objavila da sam poslala pricu, svi su od nekog nekako culi... Zar zaista postoji tolika zedj za ovakvim malim biserima iz proslosti? Veruj, do juce, jutros sam mislila da to nikog ne zanima.... Hvala na podrsci, Djina



Pozdrav baki Evdokiji !
Zelim joj zdravlje i jos mnogo prica da nam isprica!
Pozdrav i za Djinu !
4krofnica 4krofnica 19:18 13.04.2009

najlepse-

taman da kad je dovede kući na sebi nema ništa do prašinu sa druma

a to se tada radilo da se da prilika tračarama da sve loše šta ima ispričaju familiji

evo tebi ove pare, to da ušiješ u rub od suknje, pa ako tamo zagusti, ako vidiš da ne možeš, vraćaj se ako treba i gole guzice


Bako,
hvala Vam


da se sazna da je muž gazi ko pevac morku u proleće

....
danube danube 20:11 13.04.2009

HVALA

Baka Evdokiji hvala od sveg srca ! Ulepsala mi je dan!
A ti Djina zista si sretna sto imas takvu baku
lavandablue lavandablue 21:49 13.04.2009

Prica za film

Divna prica... Razgaljuje.

A vovo:
"pa tako izvukoše desetak dukata, da se zna da nije on iz puste kuće, da ima i on i u kesi i u glavi i da mu se utuvi koliko ja vredim, jer ti to muško slabo zna kad ne plati suvim zlatom... ",
eee, a danasnji muskarcici se zale na 'sponzoruse', sve im razne sponzoruse krive nesto, i svaka druga im sponzorusa...
Svi bi kanda neke mirazdzike. Niko nece vise 'siromasnu' devojku bez kapitala u nekretninama i sl.
E pa ne moze. Nece da moze.
leverkin leverkin 21:55 13.04.2009

Kako sam se udala za Mitra mog lepog

E, uz svo postovanje...neko bi pomislio da je u stara vremena bilo sanse da su se bake ovako udavale. Udaje ih srpski seljak u daljinu, i jos prihvata zeta iz daljine, i daje im 500 dukata, i kaze cerki - vrati se ti slobodno...ko je zaista imao baku iz sumadije - zna da je 99, 99 % slucajeva bilo drugacije od ovoga.

Prvo: pitanje miraza i nasledja je bilo odlucujuce pitanje udadbeno/zenidbenih odnosa, a polozaj neveste u Srbiji je, zahvaljujuci zakonu po kome zenska deca nisu nista nasledjivala - bio gori nego igde drugo. Mozda je samo u Africi bilo gorih stvari. Sumadijski seljak bi prihvatao siromasnog zeta iz Crne Gore samo ako bi bas zeleo da se resi svoje kceri, to jest da ima izgovor da joj bas nista ne da u miraz. A Crnogorci su se smatrali sirotinjom u ocima Sumadinaca jos dugo, dugo, verovatno sve do devedestih godina ovog veka kad se imovinska struktura promenila u celoj bivsoj jugoslaviji. A ko cita ove tekstove - ima utisak da je taj patrijarhat bio nesto najbolje na svetu, steta sto ga ukinusmo. Udavalo se za koga hoces, svi te pazili, mazili. Nazalost, kljucna recenica ovog teksta je bila: radjalo se jos jedno dete, pa baka vise nije bila mirazdzika, nije imala "ovlascenje" da zbog nje imanje ostaje na istom mestu, to jest da dovede momka u kucu, znaci njen otac nije imao vise racuna da je zadrzava u Srbiji. Eto, to je nazalost, sinja istina udaje u Srbiji izmedju dva rata.
Ovo pise osoba cija je baka poticala iz jako bogate sumadijske porodice, a udali su je za siromaha, i nju i njenu sestru, i mucila se celog zivota, samo zato da bi mogli da je isprate sa 2 jorgana iz kuce, i da bi sve ostalo njenom bratu, koji se takodje jadnik celog svog zivota nizasta nije pitao, samo je nominalno bio bitan kao muski naslednik, i tako davao formu da bi imanje stalo bilo na jednom mestu. S tim sto su ti racuni ipak pokvareni kad je dosao komunizam i kad su komunisti oduzeli bakinom ocu veci deo toga sto nije hteo da podeli svojim cerkama i njihovoj deci. I ako su, vala.
Eto, izvinite na gorkom komentaru, koji razvejava idilu, razumecu ako ga ne objavite. Ali propitajte malo svoje bake i prabake, pa cete videti da je pre bilo ovako, a ne tako kako "baka Evdokija" kaze.
mostarac mostarac 22:19 13.04.2009

Re: Kako sam se udala za Mitra mog lepog

leverkin, Nazalost, u pravu si.
I nije tako bilo samo u Srbiji.
Prica bake Evdokije je malo romanticna, kao iz romana Mir Jam.
milisav68 milisav68 22:22 13.04.2009

Re: Kako sam se udala za Mitra mog lepog

...ko je zaista imao baku iz sumadije - zna da je 99, 99 % slucajeva bilo drugacije od ovoga.


ево да се јавим да ти смакнем тај проценат.......
maca22 maca22 22:26 13.04.2009

Re: Kako sam se udala za Mitra mog lepog

leverkin
Eto, izvinite na gorkom komentaru, koji razvejava idilu, razumecu ako ga ne objavite. Ali propitajte malo svoje bake i prabake, pa cete videti da je pre bilo ovako, a ne tako kako "baka Evdokija" kaze.

Znam(o). Ali nam se svidja ovako. :)
acky acky 03:21 14.04.2009

Re: Kako sam se udala za Mitra mog lepog

@leverkin
neko bi pomislio da je u stara vremena bilo sanse da su se bake ovako udavale.
....
A ko cita ove tekstove - ima utisak da je taj patrijarhat bio nesto najbolje na svetu, steta sto ga ukinusmo. Udavalo se za koga hoces, svi te pazili, mazili
potcenjuješ nas, većina nas oduševljenih pričom nema baš toliku "grešku u zaljučivanju"
Ova živopisna priča ne govori nama opštu istinu, ne pravi analizu, niti izvodi neke zaključke...

Ona je individualna, lična, i jedino deo o tim svadbenim običajima možeš uzeti kao pravila (ali svakako je u drugim krajevima bilo varijacija na temu)
Prvo: pitanje miraza i nasledja je bilo odlucujuce pitanje udadbeno/zenidbenih odnosa, a polozaj neveste u Srbiji je, zahvaljujuci zakonu po kome zenska deca nisu nista nasledjivala - bio gori nego igde drugo.
Jasno je to. Poenta je, čini mi se, i ljudi to prepoznaju u komentarima, ova:
Bez obzira kakav zakon bio, ili nepisana pravila postupanja važila- čovek i kad dela u okviru istih-može biti dobar, blagonaklon, pošten, pravičan...
ili pak spreman da za dobrobit bližnjih te zakone i prekrši, u pravcu humanosti - mislim da takvi ljudi i nose začetke napretka


...cete videti da je pre bilo ovako, a ne tako kako "baka Evdokija" kaze.

Ova živopisna priča je posebna, jer je Baka Evdokija sve samo ne prosečna, i takva je i porodica iz koje je potekla, i takav joj je i život, a delom sve je tako ispalo i srećom (zamislimo da njen lepi Mitar nije došao u selo, već prijatelja kod sebe poveo)

tako da, leverkin, tvoj gorki komentar, i ova "idila" ne isključuju jedno drugo
to su razna lica iste stvarnosti,
i nažalost, stvarnost nam ređe prikazuje svoja idilična lica,
i onda, i danas...
zato je tako divno i osvežavajuće čitati ovo
Odagnaj malo gorčinu, i probaj pročitati ponovo
možda i tebi ulepša dan

Krugolina Borup Krugolina Borup 09:14 14.04.2009

Re: Kako sam se udala za Mitra mog lepog

Eto, izvinite na gorkom komentaru, koji razvejava idilu, razumecu ako ga ne objavite. Ali propitajte malo svoje bake i prabake, pa cete videti da je pre bilo ovako, a ne tako kako "baka Evdokija" kaze.


Stvarno ne razumem potrebu da se osporava verodostojnost baka Evdokijine priče, kao i mogućnost takvog scenarija.
Ali, kad se već vade i tumače delovi priče, moram da pitam: Da li baš niko ne vidi da je Mitar učio trgovačku školu, tj. akademiju, sa nekim komšijom iz Evdokijinog sela? Jesu li to siromašna deca iz Crne Gore išla u školu o trošku države ili su ih u te škole roditelji slali?

Mitar i Evdokija su se zavoleli pre nego se počelo raditi na bilo kakvom ugovaranju braka s nekim drugim, koliko ja vidim. Roditelji su to mogli da aminuju ili da se tome suprotstave. Moju strinu roditelji nisu hteli da daju za mog strica upravo zato što je iz siromašne porodice (dakle, pričamo o godina posle II Svetskog rata, mnogo kasnije od ove priče), pa su oni - blago meni - pobegli i život u ljubavi proživeli. Koliko vidim, i Evdokijini roditelji su se mnogo voleli, znali šta je to ljubav. Zar je tako teško poverovati da su i svojoj ćerki poželeli isto?
djina.unuka_evdokija djina.unuka_evdokija 10:54 14.04.2009

Re: Kako sam se udala za Mitra mog lepog

Kru, i tebi sto nas "branis" i ostalima koji traze dlaku u jajetu... Da sam htela da pisem knjigu iz istorije, svaki zarez i tacka bi imali detaljno objasnjenje u fusnoti! Ja samo zapisujem zivotnu pricu, malo zacinjenu licnom filozofijom moje divne bake, onako kako je ona pamti, kako je dozivela i osetila... Tacno je, Evdokija je tip coveka koji radije pamti dobro i rado se seca lepog, nego sto se kao pijan plota drzi samo i iskljucivo loseg..... Zna ona, i to je deo njenih prica, kako su ocevi tukli ceri samo zato sto nisu sinovi, pamti i pominje nesrecnice koje su udavali bez pitanja i saglasnosti, ali to jednostavno nije deo ova dva majusna odlomka njenog zivota. Ceo svoj vek je verovala, mozda ne bas u Boga, ali u nekakvu visu silu i nevidljivu pravdu i imala je i tu srecu da joj se, najcesce, dobro dobrim vracalo, a ako nije, znala je i da se bori za sebe. Pamti ona i kad su joj komunisti oduzimali zito i kada je brala koprive da skuva jelo za gladne ukucane, ali je to, tada, bilo opste zlo, muka svih ljudi iz njene okoline. Nije imala, tada, u koga da pogleda i da kaze zavidim mu, njemu je bolje i lakse, a zavist je osnova svake gorcine i pakosti... Njen svet je bio i ostao mali, njena porodica, komsije i prijatelji su iz istog drustvenog sloja i miljea, imala je vise srece ali i vise pameti i hrabrosti od mnogih.
Zato, ako vam se svidja da citate, samo napred, ako ne, postoji toliko "narikackih" tekstova, knjiga, feljtona i kolumni, da zaista nema potrebe da gubite vreme na pozitivca kao sto je Seka, imate sjajne romane Svete Lukica o zlu patrijarhata, Dobrice Cosica o trulosti sistema izmedju dva rata, pa uzivajte i nasladjujte se do mile volje! Evdokijina prica nije obicna, ona je cerka srpskog seljaka koja je imala priliku da popije kafu sa Jovankom Broz, da gleda kako se gradi Hram, ali i kako padaju bombe po njenom komsiluku.... Ovo je samo prica iz ugla jedne sasvim obicne zene koja je imala malo vise srece od nekih, ali i mnogo manje od nekih drugih.......
Nju ne dotice sto je pocela svetska finansijska kriza, ne zanima je da li je predsednik SADa crn, beo ili plav pa na tufne i da li su u Australiji istrebili nojeve! Ona se nervira kad poskupi ulje, kad mora svoj crni fond da menja iz nemackih maraka u evre, sekira se kako ce kengurica broj taj-i taj da iznese trudnocu posle tri spontana pobacaja...
Uzivajte u njenim pricama ili promenite stranu, ima na blogu tema za svakog... Ali ne cepidlacite zeni koja je usla u 90tu godinu (oko Nove godine je napunila 89 godina i usla u 90tu godinu zivota, da preciziramo) oko toga da li je njen zivot logican, prosecan po statistici ili ne!
A svi oni kojima se zivot moze opisati sa tri dosadne recenice, shvatam vasu zavist i ljubomoru koje su rodile pakost i zlobu..... Sta da vam radim? Sem da vas zalim.......
katica_zlatica katica_zlatica 11:25 14.04.2009

Re: Kako sam se udala za Mitra mog lepog

leverkin, mislim da je sustina price bakin zivotni duh i um, sigurno je i ona prozivela mnogo nesrece ali se sa tim "raskusurala" i pamti ono sto vredi pamtiti, lepe i zanimljive dogadjaje. Zamisli kada bi svojo deci pricali kako nam se neko zamerio, koliko, kada, pa kako nas je ovaj unesrecio, onaj, a nigde izlaza i osmeha. Sve ima dve strane, zavisi od tebe kako zelis da zivis. a sad za baku: BAKO EVDOKIJA SVAKA CAST, SVE NAJBOLJE VAM ZELIM OD SRCA I HVALA VAM STO STE SVE ZAPAMTILI I PODELILI SA NAMA I NA PORODJAJ SA UNUKOM VI DA IDETE DA IH TAMO DOVEDETE U RED.
leverkin leverkin 12:10 14.04.2009

Re: Kako sam se udala za Mitra mog lepog

Pa slazem se da moj komentar i ova prica ne isklucuju jedno drugo...Ali prica mi je malo arhaicna i malo u fazonu Carlsa Dikensa - sve vrvi od neke divne gospode, koji cine dobrocinstva....Ja sam imala jos jednu baku, baku iz Crne Gore koja je umrla sa 90 godina, jako se volela sa svojim muzem, i udala se iz ljubavi, prezivela je jedan lep zivot, ali opet joj price nisu bile tako slatkaste, jer zivot ni tada kao ni sada nije tako crno-beo, sa tim komentarima o cistoti duse, o lepoti karaktera, i svega toga, jer su i tada bake znale, kao i svaka inteligentna osoba iz zenskog roda i dan danas da su ipak u podredjenom polozaju u odnosu na muskarce, da je svet nepravedan a zivot tezak i ljutile se zbog toga vrlo cesto, znajuci da se treba boriti za bolji zivot, bunile se gde su mogle, i nisu samo cekale kao ukras da im muz, svekar ili otac kazu ovo ili ono. To je bio sastavni deo njihove inteligencije i sposobnosti za zivot. Pored sve lepote karaktera bile su one svesne raznih ruznoca u svetu, i imale su svoje nacine da se bore za sebe i za svoje misljenje, jako su se zanimale i za poltiku i mir u svetu, i za pravo zena da budu jos nesto osim lutke za udaju i masine za radjanje, volele su svoju decu ,muza i njegovu i svoju rodbinu, ali nisu ih tako sagledavale u tom epskom fazonu - jer zivot iz zenske perspektive uglavnom nije sastavljen od nekih epskih, svetlih momenata koji idu u kontinuumu, vec vise iz malih strategija prezivljavanja, i malih trenutaka radosti, prosaranih velikim problemima.
Naravno, postoji momenat umetnicke slobode, te svako moze da uoblici pricu kako zeli, i stvara karaktere po svojoj volji, bez naturanja ovih feministickih dimenzija, koji nas podsecaju na to kako je to bilo biti zena u vreme kad su se zene skolovale maksimalno 4 razreda osnovne skole, a u devedeset posto slucaja ni toliko, i kad je jedna trecina zena umirala na porodjaju ili od posledica porodjaja, itd. Ali kad nesto vec ima oblik memoara, ili autobiografske price, treba ipak paziti da se ne sklizne u onu tehniku slikanja idilicne proslosti i rekonstruisanja idealne porodice za koju fantaziramo da je nekad bila, jer je to uljuljkivanje za zensku publiku, a podilazenje muskoj, od kojih mnogi isto potajno zale sto su prosla ona vremena kad je u zakonu pisalo da je muz zenin gospodar i da ona bez njegove volje ne moze obaviti ni jednu pravnu ni ekonomsku transakciju, i vec tome slicno. Samo moje skromno misljenje, otvoreno za polemiku.
katica_zlatica katica_zlatica 12:24 14.04.2009

Re: Kako sam se udala za Mitra mog lepog

a samo bih dodala....it's a meeeeens wooorld.... :) bilo i ostalo, feminizam ti tu dodje kao nova partija.
Hansel Hansel 12:37 14.04.2009

Re: Kako sam se udala za Mitra mog lepog

Đina, ako delom mislite na mene (pominjete te famozne godine i zareze, pa se osećam prozvanim), hoću samo da Vam kažem da to što sam ja pitao uopšte nije bilo suštinsko pitanje (što sam, valjda, naglasio naslovom "Sitničarenje" ) i da je pominjanje istoriografije bilo samo neke šale radi. Uostalom, šta mislim o ovom štivu, mogli ste da zaključite iz nekoliko drugih mojih postova.

Ako dozvolite, predložio bih da Vas ne dotiču postovi sumnje, razna osporavanja... Znam da ume da zaboli zluradost, ali Vi znate da je većina tražila ovo štivo; svačiji post, uostalom, govori o njemu samom (s tim što je često to samo delimično, ima brzopletih i pogrešnih "čitanja" tuđih namera). Možda je najbolje, ako Vas to ipak iritira (što mogu da razumem, naročito ako niste navikli, a niste izgleda bili diskutant na Blogu B92), da sledeće priče budu zaključane za komentare, ali tako ćemo izgubiti mnoštvo pozitivnih... Ne znam, dogovorite se s Brankom. Vama i baki još jednom želim sve najbolje!

Ivan
djina.unuka_evdokija djina.unuka_evdokija 12:53 14.04.2009

Re: Kako sam se udala za Mitra mog lepog

Ivane,
citala sam blogove i ranije, samo se nisam ukljucivala u diskusije, prosto zato sto uvek ima malicionih komentatora, ali zivot je takav.....
Kad sam pomenula zareze i godine, nisam imala nameru da prozovem Vas licno, ni Vas komentar. Od Evde sam naucila da ako nemam nista lepo da kazem, bolje je da cutim, ali i da imam puno pravo da se branim ako se osetim ugrozeno. Van moje moci poimanja su zluradi komentari citalaca.... Recite mi, ljudi, kad citate novine i ne svidja vam se stav novinara koji je pisao clanak, jel okrenete stranu ili odmah pisete protestno pismo uredniku? Ako je vec neko na blogu osetio potrebu da objavi da mu se svidelo to sto cita, odakle ta potreba da skacete u oci i osporavate pravo na licno misljenje? Pogledajte komentare, sva zloba je upucena ne meni, ne Evdi vec upravo ljudima koji su izrazili zadovoljsvo sto je tekst objavljen! Zivimo u ludim, i sve ludjim vremenima...
Apsolutno nista ni iz ovog komentara se ne odnosi na Vas, Ivane, zapamtila sam ko je Hensel....
A Vama licno hvala na komentarima i podrsci.
Hansel Hansel 12:57 14.04.2009

Re: Kako sam se udala za Mitra mog lepog

Hvala Vam na odgovoru i još jednom sve najbolje!
mrvicak mrvicak 13:59 14.04.2009

Re: Kako sam se udala za Mitra mog lepog

Draga Djina i bako Evdokija,
molim da ne odustajete od zapisivanja ovih oooh taaako divnih i prelepo ispričanih priča životnih.

Ta ljudi, kritičnost jeste osnovni preduslov ispravnog mišljenja i zaključivanja, ali stvarno ne znam šta ovde nije jasno...
Ta niko ne daje preciznu istorijsku sliku niti statistički prosek... Jasno ko dan da baka Evdokijina priča to nije, već je lična, vanprosečna i ispričana jezikom koji uho miluje.
maca22 maca22 14:26 14.04.2009

Re: Kako sam se udala za Mitra mog lepog

mrvicak
Ta ljudi, kritičnost jeste osnovni preduslov ispravnog mišljenja i zaključivanja, ali stvarno ne znam šta ovde nije jasno...
Ta niko ne daje preciznu istorijsku sliku niti statistički prosek... Jasno ko dan da baka Evdokijina priča to nije, već je lična, vanprosečna i ispričana jezikom koji uho miluje.

Tacno. I niko ovde ne moze zabraniti ljudima da nemaju kriticki stav, niti da komentarisu i imaju asocijacije i emocije koje u njemu ove price bude. Nekog mogu da uzemiravaju. Pa neka kaze i on sta mu je. Pricamo. Ovo je blog. Tome sluzi.

Ja volim ove price. JA vidim ove price ovako: svidja mi se stav Evokije i poruka kakav je onaj chovek koje je "dobar covek". Mislim da su romanticarski ulepsane, a svakako ne mislim da predstavljaju opstu sliku, "ono kao je nekad bilo kod svih", niti idealizaciju patrijarhata. Ja to tako ne vidim. To citaoci vide. Baka sama kaze da je zeni danas lakse.

djina.unuka_evdokija
Kru, i tebi sto nas "branis" i ostalima koji traze dlaku u jajetu... Da sam htela da pisem knjigu iz istorije, svaki zarez i tacka bi imali detaljno objasnjenje u fusnoti! Ja samo zapisujem zivotnu pricu, malo zacinjenu licnom filozofijom moje divne bake, onako kako je ona pamti, kako je dozivela i osetila... Tacno je, Evdokija je tip coveka koji radije pamti dobro i rado se seca lepog, nego sto se kao pijan plota drzi samo i iskljucivo loseg..... Zna ona, i to je deo njenih prica, kako su ocevi tukli ceri samo zato sto nisu sinovi, pamti i pominje nesrecnice koje su udavali bez pitanja i saglasnosti, ali to jednostavno nije deo ova dva majusna odlomka njenog zivota. Ceo svoj vek je verovala, mozda ne bas u Boga, ali u nekakvu visu silu i nevidljivu pravdu i imala je i tu srecu da joj se, najcesce, dobro dobrim vracalo, a ako nije, znala je i da se bori za sebe. ....Njen svet je bio i ostao mali, njena porodica, komsije i prijatelji su iz istog drustvenog sloja i miljea, imala je vise srece ali i vise pameti i hrabrosti od mnogih.

Veoma lepo receno.


djina.unuka_evdokija
Uzivajte u njenim pricama ili promenite stranu, ima na blogu tema za svakog... Ali ne cepidlacite zeni koja je usla u 90tu godinu (oko Nove godine je napunila 89 godina i usla u 90tu godinu zivota, da preciziramo) oko toga da li je njen zivot logican, prosecan po statistici ili ne!

Necemo da cepidlacimo, ali hocemo da razmisljamo o tome.

djina.unuka_evdokija
A svi oni kojima se zivot moze opisati sa tri dosadne recenice, shvatam vasu zavist i ljubomoru koje su rodile pakost i zlobu..... Sta da vam radim? Sem da vas zalim.......

Mislim da gresis. I nema potrebe da vredjas.
klarkkent klarkkent 19:45 14.04.2009

Re: Kako sam se udala za Mitra mog lepog

svako moze da uoblici pricu kako zeli

uljuljkivanje za zensku publiku, a podilazenje muskoj...




Smarash.

Mnogo.

Nishta u prichi nije crno belo. Niti podilazenje mushkoj publici; tj shovinistichka propaganda.
Samo lepa i istinita pricha osobe koja ima vishe zivotnog iskustva nego ti i ja zajedno.

Za ostale: Moja pokojna baba je isto bila puna tih pricha. Nikad je nismo snimili, i to je shteta.

Djina, uz ovaj blog bi lepo doshao neki zvuchni zapis - neka vam pricha baba u diktafon ili mikrofon na rachunalu. Ne mora ni da zna da se snima... Bilo bi nam drago da chujemo.
Hansel Hansel 22:03 13.04.2009

Sitničarenje

Znam da sam sitničar, da ne kažem - cepidlaka, ali nije mi jasno ovo:
Dakle, ja sam se rodila oko Nove godine 1919. ili 1920, kako računaš, jer ti jedan pop piše po starom a jedan po novom kalendaru...
Mislim, Nova godina je Nova godina, razlika po kalendarima je 13 dana, ne godinu, pa, ovaj, molim da se ovo precizira!

Nego, pomenu baka porođaj svoje majke u 44. godini. Moja baba se porodila u 42., 15 godina posle rođenja prethodnog deteta. Ona je svoju trudnoću uspešno skrivala (ispod širokih haljina), tako da je u selu najpre puklo veliko čuđenje, kojeg je moju majku bilo stid, da bi se posle komentarisalo: "Бог је наѕрнул' у њихову кућу, родило се мушко!" (bile su dve sestre do tada; u tom kontekstu, zli deo komšiluka je pokušavao da unese mržnju i nelagodnost kod sestara konstatacijom da sada nemaju šanse za udaju, pošto se rodio naslednik imanja!). Citat sam pisao ćirilicom da bi došlo do izražaja ono "s" - u makedonskom je to (priznati) 31. glas, tj. slovo, stopljeno дз, lužnički dijalekt, naravno, nema svoje pismo, pa sam ovo pozajmio slovo...
acky acky 03:40 14.04.2009

Re: Sitničarenje

jedan zarez, još jedanput "godina" i eto
npr:
ja sam se rodila oko Nove godine, 1919. ili 1920 godine, kako računaš, ...

Jasnije?!
ili možda red reči:
ja sam se rodila 1919. ili 1920, oko Nove godine...

A jest, sitničarenje.....


Krugolina Borup Krugolina Borup 09:21 14.04.2009

Re: Sitničarenje

Mislim, Nova godina je Nova godina,


Nije, nego imaš dva kalendara, dakle dve Nove godine.

Ako je baka Evdokija rođena 26. decembra 1919. godine po starom kalendaru, taj dan ti je 8. januar 1920. godine po novom kalendaru.

Nema astrologa koji ovo ne zna...
Hansel Hansel 09:41 14.04.2009

Re: Sitničarenje

Ama, Krugolina, znam to, ali obe te Nove godine su - iste godine, ili je 1919, ili 1920.

Ako je rođena pred julijansku Novu 1920-u, onda se rodila krajem julijanske 1919. (a početkom gregorijanske 1920).

Ako je rođena pred gregorijansku 1920-u, onda je opet rođena krajem julijanske 1919. i krajem gregorijanske 1919.

Znači, Nova je mogla biti samo jedna godina, ili 1919. ili 1920. Je l' me sada razumete!? (Mislim da je acky odmah provalila šta mi nije jasno, čitao sam suviše doslovno - kao da se radi o Novoj 1919. ili Novoj 1920-oj!)

Verovatno je rođena pred NG 1920-u, ali ne može ovako sa istoriografijom! (Ko zna kako me sada baka Seka psuje! )

Nego, Krugi, kad smo kod astrologije i različitih kalendara pitao bih te, recimo, kako pretvarate, npr., 1. novembar 1301. godine po julijanskom kalendaru, ili, 'ajde, famozni Vidovdan 1389? Hoću da kažem, i istoričari tu često greše, pa da vidim kako vi to "varite"...
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:19 14.04.2009

Re: Sitničarenje

kako pretvarate, npr., 1. novembar 1301. godine po julijanskom kalendaru, ili, 'ajde, famozni Vidovdan 1389?


Pa, ne pretvaramo, tad još nije bilo promene kalenara.
Horoskop za Kosovsku bitku računa se za 15. juni 1389.

Istoričari greše i, recimo, kada je reč o čuvenom Sretenjskom ustavu.
Isti je donet 2. februara + 12 dana (u 19. veku se dodavalo 12 dana), dakle 2. februara po starom, tj. 14. februara po novom kalendaru.
Mi to danas slavimo 15. februara, jer u 20. i 21. veku se dodaje + 13 dana. Ali, to je GODIŠNJICA po novom kalendaru, a ne DATUM po novom kalendaru. Datum po novom kalendaru je 14. februar.

Vidim često da istoričari greše kad daju datume po oba kaledara za događaje pre 20. veka, pa za pomenuti Sretenjski ustav, na primer, stoji da je donet 2/15. februara, što je greška. On je donet 2/14. februara.
Hansel Hansel 12:52 14.04.2009

Re: Sitničarenje

E, na to ciljam, ali ti mi malo brzopleto odgovori, k'o da me, eto, u'vati nespremnog, u neznanju i gluposti! (Što nije katkad nemoguće, neću da kažem... )

Svaka čast za ove datume posle promene kalendara, ali to što ranije nije bilo promene kalendara, ne znači da nije trebalo da ga bude, zar ne? To onda znači da proračuni izgleda neba, položaja nebeskih tela nisu tačni, zar ne? Da ne povezujem ovo s temom precesije (zamalo da napišem samo: recesije ). Ili da ipak povežem pa da pretpostavim da ćeš mi reći da je sve pitanje simbolike?

Zato ni za Kosovsku bitku ne možete da računate 15. jun, jer to nije bio realno 15. jun u smislu tačnosti kalendara. Je l' se slažeš da se ne može dobiti dobar proračun ako koristiš netačan kalendar (osim ako ne ubaciš u proračun neku korekciju)? Mis'im, da mi prvo raščistimo pitanja proračuna, tumačenja su posebna priča...

Izvinjavam se svim ostalim čitaocima ovog bloga, ali nadam se da zaobilazite ovaj deo - ja sam u naslovu upozorio na opasnost!
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:35 14.04.2009

Re: Sitničarenje

Zato ni za Kosovsku bitku ne možete da računate 15. jun, jer to nije bio realno 15. jun u smislu tačnosti kalendara. Je l' se slažeš da se ne može dobiti dobar proračun ako koristiš netačan kalendar (osim ako ne ubaciš u proračun neku korekciju)? Mis'im, da mi prvo raščistimo pitanja proračuna, tumačenja su posebna priča...


A ti se nisi sretao s modernim astrološkim programima za računanje horoskopa, nisi?

Uopšte nije bitno da li je 15. jun bio off ili nije, program uzima u obzir sve razlike, i vezuje taj datum po starom kalendaru za sliku neba koja je postojala dana koga mi sada zovemo 15. jun po starom kalendaru.

Razliku između kalendara bitno je znati upravo zbog one razlike koju navedoh u prethodnom postu - da se slučajno za 2. feb po starom ne upiše 15. feb po novom, nego 14. feb ako je reč o 19. veku, 13. feb ako je reč o 18. veku, itd, itd...

Dr M Dr M 13:43 14.04.2009

Re: Sitničarenje

Ama, Krugolina, znam to, ali obe te Nove godine su - iste godine, ili je 1919, ili 1920.

Ako je rođena pred julijansku Novu 1920-u, onda se rodila krajem julijanske 1919. (a početkom gregorijanske 1920).

Ako je rođena pred gregorijansku 1920-u, onda je opet rođena krajem julijanske 1919. i krajem gregorijanske 1919.

Znači, Nova je mogla biti samo jedna godina, ili 1919. ili 1920. Je l' me sada razumete!? (Mislim da je acky odmah provalila šta mi nije jasno, čitao sam suviše doslovno - kao da se radi o Novoj 1919. ili Novoj 1920-oj!)

Verovatno je rođena pred NG 1920-u, ali ne može ovako sa istoriografijom


Mislim da moramo da uzmemo u obzir praznicno vreme i stanje popa koji je pisao krstenicu.

Moja majka i tasta, vrsnjakinje baka-Evde, imale su, jedna, tri krstenice sa tri razna datuma, a druga, isti datum ali razlicita godina. Nevidjeni galimatijas kad su uvodili JMGB
Hansel Hansel 13:52 14.04.2009

Re: Sitničarenje - P.S.

Ključna je ova tvoja rečenica:
Mi to danas slavimo 15. februara, jer u 20. i 21. veku se dodaje + 13 dana. Ali, to je GODIŠNJICA po novom kalendaru, a ne DATUM po novom kalendaru. Datum po novom kalendaru je 14. februar.
Stvar je u tome što je i godišnjica 14. februara, jer bi se morao računati, ako ćemo egzaktno (a to za fešte i nije najbitnije), ADEKVATAN datum događaja, uzevši u obzir korekciju koja je tada morala biti sprovedena, prosto zbog astronomskih činjenica. Sretenje, bi, pak, trebalo obeležavati 15. februara, jer taj datum (pretpostavljam) potiče iz vremena kada nije bilo potrebe za korekcijom julijanskog kalendara.

U vezi s ovim, jedna zanimljivost. U narodu postoji verovanje da je najlekovitije bilje koje se bere na Sv. Jovana, koji u savremeno doba "pada" 7. jula. Moji su, sledeći tu tradiciju, kantarion brali tada. Međutim, u poslednje vreme kantarion bi već potpuno precvetao do tada (poslednjih 20-ak godina proleća su uglavnom bila jako topla, zime prilično tople i kratke...). Osim toga, nauka tvrdi da su precvetali cvetovi kantariona - kancerogeni. I tako nekako ispade da bi, bar što se kantariona tiče, berba trebalo da se ravna po - novom kalendaru! :) Ko zna, možda je neko i pre nekih 1500 godina pravilno nešto primetio, al' džaba to vekovima posle bez usaglašavanja kalendara s prirodom!

I sve bismo mi te probleme rešili kad bi i Crkva prešla na novi ili, ako je bitna ralika od Zapadne crkve, Milankovićev kalendar, i sve super!
Hansel Hansel 14:03 14.04.2009

Re: Sitničarenje

Krugolina Borup
.A ti se nisi sretao s modernim astrološkim programima za računanje horoskopa, nisi?Uopšte nije bitno da li je 15. jun bio off ili nije, program uzima u obzir sve razlike, i vezuje taj datum po starom kalendaru za sliku neba koja je postojala dana koga mi sada zovemo 15. jun po starom kalendaru.Razliku između kalendara bitno je znati upravo zbog one razlike koju navedoh u prethodnom postu - da se slučajno za 2. feb po starom ne upiše 15. feb po novom, nego 14. feb ako je reč o 19. veku, 13. feb ako je reč o 18. veku, itd, itd...
Pa, naravno da nisam! Ali, za ovo moje gunđanje si sama "kriva", ti reče da ne ubacujete promene za datume pre promene kalendara, jer tada još nije bio promenjen!
Ako je ta korekcija zaista ušla u programe, aferim! Sada možemo da se ponovo vratimo na probleme recesije i tumačenja, hehe...
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:07 14.04.2009

Re: Sitničarenje

Ako je ta korekcija zaista ušla u programe, aferim!


Programi radjeni po NASAinim tablicama, pa ako NASA greši, i astrolozi greše.

Sada možemo da se ponovo vratimo na probleme recesije i tumačenja, hehe...


Misliš precesije?
Hansel Hansel 14:54 14.04.2009

Re: Sitničarenje

Haha, da, ovog puta mi se omaklo bez ispravke, nisam čitao šta sam napisao, kao u nekoliko postova iznad!

U stvari, mora da astrolozi nisu predvideli recesiju jer nisu uračunali precesiju! (nemoj samo da mi kažeš da jesu... jer ovo će onda da se razvuuuče... )
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:50 14.04.2009

Re: Sitničarenje

U stvari, mora da astrolozi nisu predvideli recesiju jer nisu uračunali precesiju! (nemoj samo da mi kažeš da jesu... jer ovo će onda da se razvuuuče...


Moj dragi, lično i personalno, početkom 2008. predvideo svetsku ekonomsku krizu.
Ove godine ga zvali iz finansijskog sektora ozbiljnih dnevnih novina, da sad da predikciju dokle će da potraje.
Imam i link da ti dam da sam pročitaš - ako znaš danski.
Hansel Hansel 15:52 14.04.2009

Re: Sitničarenje

Krugolina Borup
Programi radjeni po NASAinim tablicama, pa ako NASA greši, i astrolozi greše.
E izvini mnooogo što sam dosadan, al' sad se setih, hajde, ako te ne mrzi, pogledaj šta će ti izaći za, recimo, 5, 6, ... 14. oktobar 1582. I to u dve varijante, npr. za Italiju i Srbiju. Baš sam radoznao... Znam da će, kakav god odgovor da bude, otvoriti nova pitanja, ali... ne, ipak ne mogu da obećam da te neću više gnjaviti (p)o tom pitanju...
Hansel Hansel 16:00 14.04.2009

Re: Sitničarenje

Krugolina Borup
Moj dragi, lično i personalno, početkom 2008. predvideo svetsku ekonomsku krizu.Ove godine ga zvali iz finansijskog sektora ozbiljnih dnevnih novina, da sad da predikciju dokle će da potraje.Imam i link da ti dam da sam pročitaš - ako znaš danski.
I, šta kaže, dokad će da traje?
Bilo je i ekonomista koji to predviđahu (zapravo jedan jedini), možda je čitao horoskop tvog dragog? Šalu na stranu, ti znaš da ima more predviđanja, mislim da je Politika na početku ove ili krajem prošle godine dala presek svih (valjda nijedno nije bilo tačno za tu godinu), a pravoverni matematičari će ti reći da po zakonu velikih brojeva neko mora i da nešto "ubode".
Bez šale, kao što sam ranije pisao, ja jesam zainteresovan za objektivnu, bez predrasuda procenu validnosti svega što je na granici nauke (samo tako se te večite rasprave mogu okončati). Možeš da daš link, ubacićemo to u neki translator, valjda će poneko slovo da bude na pravom mestu!
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:26 14.04.2009

Re: Sitničarenje

Možeš da daš link, ubacićemo to u neki translator, valjda će poneko slovo da bude na pravom mestu!



http://epn.dk/okonomi2/article1609494.ece
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:36 14.04.2009

Re: Sitničarenje

Evo gde me Urednica iskritikova što trolujem.
Dakle, idem u ćošak da se stidim 10 minuta, na kuruzima.

Hansel, di otvori blog kod tebe, pa da se ispričamo na temu.
Viš da ja nikad da stignem da nešto ljudski o tome napišem.

Veliko izvinjenje baka Evdokiji i Djini što istrolovah njihovu lepu priču.
Veliko izvinjenje moderaciji i uredništvu što moraju da me trpe.
Hansel Hansel 17:14 14.04.2009

Re: Sitničarenje

Ja sam kriv, ja se izvinjavam SVIMA, potpuno sam saglasan da ovo sve obrišu/obrišete, sad ću da sačuvam za sebe, pa možemo da kopiramo tamo. Ionako, ko će to kod mene da čita! To se najlakše postiže tako što se obriše moj poj post "Sitničarenje" i onda sve replike odu s njim!

Ozbiljno, planirao sam tamo da prenesem i jedan poveći citat na temu odnosa nauke i područja na njenoj granici, ali možda da to ostavimo posle praznika.

Pozdrav!
miloradkakmar miloradkakmar 08:22 14.04.2009

Čistota misli


Ovakve i slične životne priče plene. Da bi pisali o savremenim pojavama , produktima društva i sveta u kojem živimo, moramo doći do čistote misli, a priče bake Evdokije su jedan od načina. Tu čistotu poseduje svako ljudsko biće, ali zatrpano svakodnevljem, žurbom za dostizanjem života(!?) , zavistima , pakostima, nemanjem vremena za sebe... iskoristimo ovu priliku da bar deo toga odagnamo.
Hvala baki Evdokiji, tebi Đina i nastavi da nam dočaravaš zaboravljeni , izgubljeni deo čovekove ličnosti.
zackk zackk 10:21 14.04.2009

Bake...

Cekaj prvo da uzdahnem...
Sve me ovo podseca na moju baku, ali ona nije to tako lepo umela da sroci. Baka Evdokija je pravi pripovedac iliti Pripovedac.
Moja baka je takodje rodila blizance (pored jos trojice sinova) i to u tisini da ne probudi svekra-ocigledno nije bio ni nalik Danilu, nazalost.
Poljubite Evdokiju za mene i nadjite vremena da zapisete, moja baka vise nije medju nama i uzasno mi je krivo sto ja to nisam uradila dok sam mogla.
Dakle, laptop u ruke!

jande92 jande92 12:56 14.04.2009

da ti srce stane

Draga Branka,
od ovakvih tvojih tekstova kosa se dize normalnim ljudima>
lucidalina lucidalina 14:00 14.04.2009

ljubav

iz price isijava ljubav i toplina. svaka cast na hrabrosti, iskrenosti, ljubavi koju prica predaje citaocu. samo tako dalje, obavezno VIP status da se dobije!
panonska panonska 19:34 14.04.2009

Zahvalnica...

Zelim samo da jos jednom kazem Veliko Hvala, i Krugolini, i Djini, a posebno Baka Evdokiji, koja me podseca na... Nisam ni sama sigurna sta, neki osecaj koji ne moze da se spakuje u par pasusa kucanog texta, a ponekad ni u mene... Nisam verovala da ljudi kao Vi jos postoje, od srca Vam hvala...
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 00:34 16.04.2009

Prelepo

Pogni glavu, a ne daj na se, pa kako ti bude...


i premudro.

Preporuka za baku i unuku. Samo pricajte.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana