B92 Blog    Članovi    Vojislav Stojković    Sedmo vaskrsenje

Vojislav Stojković
14:37
UTO
14
APR

Sedmo vaskrsenje

Filozofija i nauka kažu da u sve treba sumnjati (de omnibus dubitandum). Za crkvu je sumnja u Isusovo vaskrsenje veliki  greh. Zbog izrečene sumnje mnogi su pred svetom inkvizicijom umirali u mukama i goreli na lomačama. Ipak, i Isusovi učenici, a posebno jedan - neverni Toma, u početku su sumnjali u njegovo vaskrsenje. Sumnja, dakle, ne bi trebala biti greh. Jer, sumnjam znači mislim, a mislim, znači jesam (cogito, ergo sum). Pred svaki Uskrs ponovo se pitam, šta je bolje verovati ili sumnjati i da li je čoveku uopšte dato da bira između sumnje i vere?

Ovih dana hrišćani slave svoj najveći prazmik: Vaskrsenje Isusa Hrista. Za njih je to  krunski dokaz da je Isus Nazarećanin zaista sin božji i da je poslat od oca da izbavi čovečanstvo. Iako u Otkrovenju sv. Jovana Bogoslova stoji da je Isus prvenac iz mrtvijeh (Otkrovenje 1:5), Isusovo vaskrsenje nije ni jedino, a ni prvo biblijsko vaskrsenje. Ono jeste naspoznatije, ali je tek sedmo po redu.

Tri vaskrsenja opisana su u Starom, a četiri u Novom zavetu.

Prvo vaskrsenje učinio je starozavtni prorok Ilija.

Velikom čudesima Ilija je dokzao silu i vlast Božju. Zatvorio je nebo i kiša nije padala tri i po godine, a ognjem sa neba zapalio je žrtvu Bogu svome. Molitvom je potom poslao kišu na zemlju, čudesno umnožio brašno i ulje u kući udovice u Sarpeti, i vaskrsao joj umrlog sina. Inače, ta udovica iz Sarpete (mali gradić između Tira i Sidona) je proroka Iliju smestila u svoju kuću i brinula se o njemu.

Drugo vaskrsenje pripisuje se proroku Jeliseju.

Prolazeći kroz grad Sunam Jelisej je više puta odsedao kod jedne  bogate porodice bez dece. U želji da se zahvali za gostoprimstvo prorkovao je da će im se iduće godine roditi sin. Tako je i bilo. Međutim, uskoro je njihov sin umro. Pozvali su proroka, i on ga je, uz pomoć božju, oživeo.

Treće starozavetno vaskrsenje također je vezano za proroka Jeliseja, odnosno njegove posmrtne ostatke.

Dve godine po prorkovoj smrti, zbog ratnih okolnosti i u žurbi, jednog su mrtvaca sahranili u prorokov grob. Čim je mrtvac dotakao prorokove kosti odmah je oživeo. Na osnovu ovog događaja postoji verovanje u čudesnu moć svetačkih kostiju (svete mošti).

Isus je, pre nego je i sam vaskrsao, podigao iz mrtvih troje ljudi.

Prvo je podigao iz mrtvih jednog mladića, sina udovice iz grada Naina, a vaskrsenje je opisao jevanđelist Luka:  I pristupivši prihvati se za sanduk, a nosioci stadoše, i reče: momče! Tebi govorim, ustani. I sjede mrtvac i stade govoriti, i dade ga materi njegovoj.( Luka 7:11-15).

Drugo Isusovo, a peto biblijsko vaskrsenje,  je vaskrsenje kćerke Jairove (Luka 8: 49-55).  

 

Najpoznatije Isusovo čudo - vaskrsenje Lazara iz Vitanije je treće Iusovo delo vaskrsenja i šesti biblijski slučaj ustajanja iz mrtvih. Oživljavanje Lazara detaljno je opisao evanđelist Jovan (11: 33-44). Prema kasnijim tumačenjima Lazar iz Vitanije je ustvari Isusov najmlađi i najomiljeniji učenik Jovan (Ivan), koga je njegov Ravi zvao Lazarom (u smislu nadaren, bogat duhom, jurodiv) i koga je pripremao za posebnu misiju.

 

 

 

Sedmo po redu i najveće  je vaskrsenje Isusovo.

Prema hrišćanskom učenju ono se razlikuje od prethodnih, jer je Isus vaskrsnuo da nikada više ne umre. On je pobedio smrt i zato je, kako kaže Jovan Bogoslov, prvenac iz mrtvih.

-------------------------------

Fenomen uskrsavanja je stara i vrlo dobro poznata praksa indijskih, persijskih i egipatskih duhovnih škola daleko pre Isusa.  
Uskrsavanje se sastojalo u sledećem: Stanje duboke usnulosti postiže se složenim postupcima hipnoze. Svi vitalni organi i srce rade vrlo usporenim ritmom. U takvom stanju učenik na mirnom, izolovanom mestu ostaje dva do četiri dana. Cilj je da učenik savlada poslednji test i razvije sposbnost duhovnog viđenja, kako bi po povratku u stvarnost mogao svedočiti o onostranom.

Filozofija i nauka kažu da u sve treba sumnjati (de omnibus dubitandum). Za crkvu sumnja u vaskrsenje Isusa Hrista je greh. Zbog izrečene sumnje mnogi su pred svetom inkvizicijom umirali u mukama  i goreli na lomačama. Ipak, i Isusovi učenici, a posebno jedan - neverni Toma, u početku su sumnjali u njegovo vaskrsenje. Sumnja, dakle, ne bi trebala biti greh. Jer, sumnjam znači mislim, a mislim, znači jesam (cogito, ergo sum).
Oni koji ne sumnjaju veruju. I to čvrsto veruju i danas, dvadeset i više vekova posle događaja  opisanih u bibliji ili kuranu. Čvrstina njihove vere, kažu, najbolje se vidi u Jerusalimu, svetom gradu tri velike religije.

Ispred ostataka zapadnog zida Solomonovog hrama, poznatijeg kao Zid plača, moli se stotine Jevreja. Hasidi, ortodoksni vernici, posle završene molitve u pukotine zida ostavljaju pisane poruke svom bogu Jahvi.

Ispred hrišćanske  crkve na Golgoti je rupa u zemlji, gde je, veruje se, bio poboden krst na kome je Isus  razapet. U dugačkom redu stoje vernici i čekaju da bi u to sveto mesto gurnuli svoje ruke, a u Crkvi Svetog Groba čuvari Svetog Groba i danas čuvaju Isusov prazan grob.

Na brdu Morija, gde je starozavetni Avram, kao dokaz svoje vere Bogu, hteo da žrtvuje svog sina Isaka, nalazi se džamija Al Aksa. Prorok Muhamed je iz Meke na brdo Morija doleteo na svom krilatom konju Buraku. Ispred džamije Al Aksa u kamenu su, veruje se, ostali otisci kopita Muhamedovog krilatog konja.                                        

Posle muka na Golgoti, Isus se, veruju hrišćani, vazneo na nebo i seo sa desne strane svom Ocu. Muhamed se, veruju muslimani, zlatnim lestvicama popeo na nebo i otišao na razgovor sa Alahom.

 

Pred svaki Uskrs ponovo se pitam, šta je bolje verovati ili sumnjati i da li je čoveku uopšte dato da bira između sumnje i vere?



Atačmenti
lazarzivgh5.jpg 33.37 KB image/jpeg
prorok Jelisej.jpg 6.17 KB image/jpeg
prorok Ilija.jpg 91.99 KB image/jpeg




Komentari (151)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

libkonz  14:55 14.04.2009
Preporuka: 1

Zanimljivo

#Link  Replika: 58
Mislim da čoveku ne treba oduzimati pravo da misli. Jedna je stvar kada spoznaješ Boga svojim srcem, drugo je kada ti neko nameće šta ćeš da misliš.

čudesno umnožio brašno i ulje u kući udovice u Sarpeti, i vaskrsao joj umrlog sina. Inače, ta udovica iz Sarpete (mali gradić između Tira i Sidona) je proroka Iliju smestila u svoju kuću i brinula se o njemu.

"Peta Gora" Paola Kuelja govori o tome.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  16:11 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo

Udar nađe iskru u kamenu, a ta iskra je, po meni, otpor.
Ne, ne radi se o nametanju vere. Na to nisam mislio. suptilnije su stavari u pitanju.
Zašto savremen, ili moderan, i vrlo obrazovan čovek u 21. veku, pored svih čuda nauke, tehnike i tehnologije veruje u tekstove pisane pre dvageset i više vekova?
To pitanje mene muči.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
libkonz  16:16 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: Zanimljivo

Zašto savremen, ili moderan, i vrlo obrazovan čovek u 21. veku, pored svih čuda nauke, tehnike i tehnologije veruje u tekstove pisane pre dvageset i više vekova?
To pitanje mene muči.

zato što su istiniti.
da li to znači da Njutnovi zakoni imaju vek trajanja i jednog dana će prestati da važe?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  17:12 14.04.2009
Preporuka: 2

Re: Zanimljivo

libkonz
Zašto savremen, ili moderan, i vrlo obrazovan čovek u 21. veku, pored svih čuda nauke, tehnike i tehnologije veruje u tekstove pisane pre dvageset i više vekova?
To pitanje mene muči.

zato što su istiniti.
da li to znači da Njutnovi zakoni imaju vek trajanja i jednog dana će prestati da važe?

Znači, istina je da je isus od vode pravio vino, sa nekoliko riba nahranio hiljade ljudi, hodao po vodi, uskrsavao mrtve i na kraju i sam uskrsnuo?
Istina ili tvoja vera?

Za Njutnove zakone, odgovor je mnogo jednostavniji.
Naučne teorije i naučni zakoni, se menjaju, usavršavaju i opovrgavaju novim i tačnijim, sve u zavisnosti od stepena ljudskog saznanja.
Između naučno dokazanog i istinitog ne postoji uvek znak jednakosti. To je vrlo lepo pokazao matematičar i logičar Kurt Gedel.
Ono što piše u bibliji ili kuranu se ne menja. U tome je problem, bar za mene.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
oort  17:30 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: Zanimljivo

libkonz
zato što su istiniti.

pre će biti zato što su mili uhu. kako je lepo i lako verovati da ima života i posle smrta.
libkonz
da li to znači da Njutnovi zakoni imaju vek trajanja i jednog dana će prestati da važe?

naravno, strogo formalno prestali su da važe negde 1920, tada je objavljena Opšta teorija relativnosti, koja je trenutno na snazi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sybil  17:38 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: Zanimljivo

Vojislav Stojković
Udar nađe iskru u kamenu, a ta iskra je, po meni, otpor. Ne, ne radi se o nametanju vere. Na to nisam mislio. suptilnije su stavari u pitanju.Zašto savremen, ili moderan, i vrlo obrazovan čovek u 21. veku, pored svih čuda nauke, tehnike i tehnologije veruje u tekstove pisane pre dvageset i više vekova?To pitanje mene muči.

bozic i uskrs su predivna simbolika. isus je boziji covek koji je znanjem pobedio silu i zapravo se i za bozic i za uskrs slavi trijumf znanja nad silom. isusa su razapeli na krst, ali ga nisu ubili. to je tako predivno. a i biblijski delovi- rasplaka se gospod bog i bi mu zao na srcu, tako naivni i potresni. nikada necu prezaliti sto nisam kao dete isla na veronauku nego na marksizam.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  17:46 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: Zanimljivo

sybil
nikada necu prezaliti sto nisam kao dete isla na veronauku nego na marksizam.

I u to vreme bile su dozvoljene bajke: Andersenove, braće Grimm...
Za veronauku nikad nije kasno:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sybil  17:53 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo

da, bas bajke. plemenite, a romanticne zbog "zablude". metafizika bez razuma i logike. ne treba objasnjavati nego apsorbovati.
ja sam samouka u molitvenim ritualima.

btw. "znanje je jace od sile" je prvi i osnovni postulat zapadne civilizacije, izvire iz asfalta, solitera, okeana. kod njih je bolje zato sto imaju krv, znoj i suze, a tu negde dodje i vaskrs.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
libkonz  18:14 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo

Ja verujem u Vaskrsenje Hristovo.
Ono što piše u bibliji ili kuranu se ne menja. U tome je problem, bar za mene.

Ko i kako da menja? Biblija i sve ono što je delo čoveka je nesavršeno. Ali tu je paradoks Vere. Oni koji bi mogli da je učine savršenijom, tačnijom, smatraju sebe nedostojnim za to. Za mene je Sveto Pismo kao ustav, a dela velikih duhovnika kao amandmani koji ustav čine savršenijim.
Što se tiče sumnje, zavisi na šta si mislio. Da li sumnja u Božije postojanje ili sumnja u tumačenje reči Božije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  19:46 14.04.2009
Preporuka: 3

Re: Zanimljivo

Sumnjam i u ustav i u amandmane, a i u preambulu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
libkonz  20:06 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: Zanimljivo

Sumnjam i u ustav i u amandmane, a i u preambulu.

Poštujem tvoj stav, a naročito mi je drago da ga iznosiš bez bespotrebnog vređanja vernika, nečega što je postalo svakodnevnica na blogu.
Moram da dodam da bi po načinu pisanja i odgovaranja neistomišljenicima čovek mogao pomisliti da je u tebi mnogo više vere nego kod većine nas vernika. Moje iskreno poštovanje Vojislave.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dr M  20:21 14.04.2009
Preporuka: 3

Re: Zanimljivo

nikada necu prezaliti sto nisam kao dete isla na veronauku nego na marksizam


Marksizam je bio veronauka, samo se drugacije zvao.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  20:49 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo

Religija ima raznih, a i nastavnih premeta koji ih objašnjavaju.
U pravu si doktore, svi smo mi pohađali veronauku.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dr M  20:50 14.04.2009
Preporuka: 2

Re: Zanimljivo

Naučne teorije i naučni zakoni, se menjaju, usavršavaju i opovrgavaju novim i tačnijim, sve u zavisnosti od stepena ljudskog saznanja.


Cini mi se da se u ovome krije autogol koji crkve sebi zabijaju.
Insistiraju na dogmi, nasilju nad duhom.
Daju mogucnost , onima koji su skloni naucnom dokazivanju, da negiraju cudotvornost Isusovu.

Cak bi i krucijalnu stvar, uskrsnuce, mogli da objasnjavaju Isusovim, navodnim, boravkom u Indiji gde je, naprimer, proucio tehniku svodjenja vitalnih funkcija na minimum.

Verujem da bi Crkve, ako hoce da opstanu u sve edukovanijem drustvu, morale da insistiraju na moralnoj pouci a ne na dogmi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  21:06 14.04.2009
Preporuka: 2

Re: Zanimljivo

Isus je bez sumnje bio mudar čovek, a njegovo celokupno učenje je bilo novo i revolucionarno.
On ga je propovedao. Neuki narod ili ga nije razumeo ili mu nije verovao.
Da bi svoje tvrdoglave i ortodoksne zemljake Jevreje uverio u dobro koje nosi njegova etika, morao je da se predstavi kao prorok koji čini čuda.
I činio ih je, svojom opsenarskom veštinom usvojenom na Istoku.
Poenta nije na čudima, već u Isusovom učenju.

Crkva istrajava na čudima, i time vređa inteligenciju savremenog čoveka. Isusovo učenje je, za crkvu, u drugom planu. Uostalom, i sama je odavno odstupila od izvornog Isusovog učenja.

Kad bi se Isus vratio po drugi put među ljude, a kako crkva propoveda, srušio bi sve hramove, a popove razjurio, baš kao što je to obećao u Jerusalimu pred svoje stradanje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dr M  21:09 14.04.2009
Preporuka: 3

Re: Zanimljivo

Kad bi se Isus vratio po drugi put među ljude, a kako crkva propoveda, srušio bi sve hramove, popove razjurio, baš kao što je to obećao u Jerusalimu pred svoje stradanje


Bojim se da je zato i stradao, onda, a i sada bi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  21:15 14.04.2009
Preporuka: 3

newton...

...i njegovi zakoni
Tri Newton zakona NISU NIKADA PRESTALA DA VAŽE.
(i molila bih bez nepotrebnog spletkarenja u tom smislu, ako može, pošto se radi o očiglednom koje ne traži dokazivanja :))
.Sva tri Newton zakona važila su i pre nego što ih je definisao, važila su u vreme intuitivnih otkrića kvantne teorije materijalnog sveta malih čestica i velikih brzina i važe i danas i važiće i na dalje i do daljnjeg, sve dok bude našeg, čulnog, opažajnog sveta tela velikih masa i malih brzina u odnosu na brzinu svetlosti (c=3 X 10 * 8 metara/sekundi)
Newton zakoni
Da su i kad bi Newton zakoni PRESTALI da važe bio bi priličan problem da svi ovde zajedno - postojimo
Msleeeeeeem, moglo bi, ali nikako ne ovako i ovakvi kao sada i ovde.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  21:15 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo

Dr M


Bojim se da je zato i stradao, onda, a i sada bi.


Baš tako.

Nedavno je objavljena knjiga o sto najvećih zlotvora u istoriji čovečanstva.
Među njima je i jedan sveti otac papa, čuven po svojim seksualnim orgijama, kako sa ženama, tako i sa dečacima.
Izdahnuo je tokom jedne od svojih orgija među bedrima jedne časne setre.
A zakleo se čovek na celibat.

Uzgred, od naših je među 100 najvećih SM, a i komšija nam Ante Pavelić.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dr M  21:21 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: newton...

.Sva tri Newton zakona važila su i pre nego što ih je definisao, važila su u vreme intuitivnih otkrića kvantne teorije materijalnog sveta malih čestica i velikih brzina i važe i danas i važiće i na dalje i do daljnjeg, sve dok bude našeg, čulnog, opažajnog sveta tela velikih masa i malih brzina u odnosu na brzinu svetlosti (c=3 X 10 * 8 metara/sekundi)


Zakoni su vecni, menjaju se samo objasnjenja, kako prelazimo iz razreda u razred.
Ko zna sta ce da bude kad dodje matura?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  21:21 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: newton...

gordanac

Tri Newton zakona NISU NIKADA PRESTALA DA VAŽE.
(i molila bih bez nepotrebnog spletkarenja u tom smislu, ako može, pošto se radi o očiglednom koje ne traži dokazivanja :))
.Sva tri Newton zakona važila su i pre nego što ih je definisao, važila su u vreme intuitivnih otkrića kvantne teorije materijalnog sveta malih čestica i velikih brzina i važe i danas i važiće i na dalje i do daljnjeg, sve dok bude našeg, čulnog, opažajnog sveta tela velikih masa i malih brzina u odnosu na brzinu svetlosti (c=3 X 10 * 8 metara/sekundi)

Tvoja vera u Njutna i njegove zakone je vrlo ortodoksna.
Tipično srpsko pravoslavlje (prečanska varijanta).:))
Ja bih ipak bio malo oprezniji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  21:28 14.04.2009
Preporuka: 2

Re: newton...

Važenje Newton zakona nemaju nikakve veze sa verovanjem, ortodoksnošću ili objašnjenjima, apsolutno nikakve veze, nepotrebne su tlapnje kojima tri osnovna zakona našeg makro sveta pokušavaju biti proglašena "nevažećim".

Trenutak u kojem sada sedite, energija koju treba uložiti da ustanete (ili tipkate), sila kojom podižete šolju sa kafom i reakcija koju osećate na jagodicama prstiju dok kucate po tastaturi - dokaz su važenja Newton-zakona.
I sve od toga gore navedenog može se izračunati relativno jednostavno.
Ako vam se sviđa tlapnja da Newton zakoni ne važe, vaš izbor, nemam primedbi i - I rest my case
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
libkonz  21:29 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo

Poenta nije na čudima, već u Isusovom učenju.

Mislim da je poenta u Ljubavi, a to i jeste ono što Hristos propoveda.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  21:38 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: newton...

gordanac

Ako vam se sviđa tlapnja da Newton zakoni ne važe, vaš izbor, nemam primedbi i - I rest my case

Ko je rekao da ne važe?
Ako već razgovaramo ozbiljno o Njutnovim zakonima, zašto je nemoguće da neki novi Njutn ponudi nauci i svetu
malčice precizniju i malčice drugačiju verziju?
Ništa nije večno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Hansel  21:47 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: newton...

Hm, mislim da je ovde reč o tome da je Ajnštajnova teorija ponudila neko drugo objašnjenje, recimo, porekla gravitacionog privlačenja, po čemu vlajda ispada da su Njutnovi zakoni specijalni slučaj, ali relacije koje je on otkrio naravno važe u onom delu kosmosa i u onim uslovima u kome ih je Njutn i formulisao. Nadam se da je sada jasnije...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  21:49 14.04.2009
Preporuka: 2

:)).

Vojislav Stojković:
Ko je rekao da ne važe?

Jeremija je rekao

Za Njutnove zakone, odgovor je mnogo jednostavniji.
Naučne teorije i naučni zakoni, se menjaju, usavršavaju i opovrgavaju novim i tačnijim, sve u zavisnosti od stepena ljudskog saznanja.

i još jedan je rekao:
oort:
naravno, strogo formalno prestali su da važe negde 1920, tada je objavljena Opšta teorija relativnosti, koja je trenutno na snazi.

A ja sam na to rekla ono što sam rekla.
Nikada nisu prestali da važe i dok postoji naš makro svet (velikih masa i malih brzina, čulni, opažajni svet vidljivog dela elektromagnetnog spektra) - važiće i biće "na snazi" jer taj naš svet ti njegovi zakoni čine takvim kakav je.
To je - očiglednost.Ako se nema ništa bolje od tvrdnji da su Newton zakoni prestali da važe, samo sam zamolila da se ne spletkari o tome i da se ima u vidu - očiglednost.
I kad budete gledali fudbal (kao malopre, neverovatnih 4:4 !!) - gledate u važenje Newton zakona, prelep primer večeras.! :))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  21:51 14.04.2009
Preporuka: 2

Re: :)).

neverovatnih 4:4

gordanatz...

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  21:54 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: :)).

Hansel
Hm, mislim da je ovde reč o tome da je Ajnštajnova teorija ponudila neko drugo objašnjenje, recimo, porekla gravitacionog privlačenja, po čemu vlajda ispada da su Njutnovi zakoni specijalni slučaj, ali relacije koje je on otkrio naravno važe u onom delu kosmosa i u onim uslovima u kome ih je Njutn i formulisao. Nadam se da je sada jasnije...

Msleeeeeeem...ako su vam daleko od ruku knjige u kojima piše sve o Newton zakonima, da ih stavite u šake, molim vas "clicknalink" koji sam postavila u svom prvom komentaru, skroz je pregledan i fin, takorekuć` - писофкејк za podsetiti se
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  21:55 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: :)).

neverovatnih 4:4

Горданац, Томо једна, веруј бар кад видиш.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Hansel  21:55 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo

I činio ih je, svojom opsenarskom veštinom usvojenom na Istoku.
Pa, ti, očigledno, ipak ne sumnjaš... Možda je ipak tako, kako sam i ja nekad pomišljao da je moglo biti... ali, možda postoji i drugo objašnjenje, racionalno teško prihvatljivo. (A i treće, da je deo svedočanstava izmišljen, iz čega bi sledilo da nije Isus bio opsenar). Tu postoji tačka dodira s nekim drugim temama pokrenutim na drugim blogovima, pa ću se ja potruditi da te mogućnosti potkrepim tekstom iz pera jednog profesora Univerziteta (u Bg) u čiji se naučnički kredibilitet nije sumnjalo. Biće posle praznika...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
libkonz  21:55 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: :)).

Sve čekam da neko pomene fudbal i 4:4.
Gordanac, svaka čast!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  21:56 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: :)).

4:4
a o 2.2, 3.2. 3.3...i da se ne govori!

Si vid`o Oštrooki?!
leledunjeranke, kakva tekma!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  21:56 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: :)).

gordanac
Vojislav Stojković:
Ko je rekao da ne važe?

Jeremija je rekao

Za Njutnove zakone, odgovor je mnogo jednostavniji.
Naučne teorije i naučni zakoni, se menjaju, usavršavaju i opovrgavaju novim i tačnijim, sve u zavisnosti od stepena ljudskog saznanja.


To sam ja rekao u načelu, a ne u pojedinostima.
Ne bih opovrgavao Njutnove zakone, za sada.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  22:00 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: :)).

Ne bih opovrgavao Njutnove zakone, za sada

mudra odluka
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  22:01 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo

Kad bi se Isus vratio po drugi put među ljude, a kako crkva propoveda, srušio bi sve hramove, a popove razjurio, baš kao što je to obećao u Jerusalimu pred svoje stradanje.

I najverovatnije bismo ga opet razapeli. :(
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  22:02 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo

Greška... bi duplo... pa kad sam već tu - kaže jedan Rus, naš savremenik, Lazarov, da bi neka religija ili pravac danas opstali, moraju da stoje na tri noge : na praktičnosti, etičnosti i duhovnosti.

Tako posmatrano, svako ko je verujući, mogao bi da prepozna šta je to što treba da poboljša u svom domenu. Nerazumljivost, nepraktičnost i svakako nedostatak etičnosti i duhovnosti kod vernika - najviše nesporazuma izaziva.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  22:10 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo

margos
Kad bi se Isus vratio po drugi put među ljude, a kako crkva propoveda, srušio bi sve hramove, a popove razjurio, baš kao što je to obećao u Jerusalimu pred svoje stradanje.

I najverovatnije bismo ga opet razapeli. :(

Ne znam samo ko bi bio novi Pontije Pilat i kako bi izgledala noć pre suđenja?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Hansel  22:12 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: :)).

gordanac
Msleeeeeeem...ako su vam daleko od ruku knjige u kojima piše sve o Newton zakonima, da ih stavite u šake, molim vas "clicknalink" koji sam postavila u svom prvom komentaru, skroz je pregledan i fin, takorekuć` - писофкејк za podsetiti se
Dobro, Gordana, nisam se izrazio dovoljno tačno, ovo s Ajnštajnom je bilo vezano za Treći Nj. z. (a ne za sva tri), negde nam pričaše o zakrivljenosti prostora, pa ono što sam napisao o "specijalnom slučaju"... možda su nas lagali... hajde, recite, šta nije tačno a šta je tačno u onome što sam naopisao (a napisao sam i da je nesumnjivo da Nj. z. važe...)... Lepo recite, nismo mi tvrdoglavi kao oni iz LDP-a danas, ovde možete slobodno da nam protumačite istinu (ako imamo prava na repliku)

Pozdrav!

P.S. Još mi samo kažite da Vi niste ONA Gordana, date mi neki NJEN i SVOJ link, pa da lepo zaboravim na čitanje blogova, a naročito na povremeno komentarisanje!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  22:25 14.04.2009
Preporuka: 2

Re: :)).

Ja sam ona koja jesam

I ne "tumačim" ni istinu ni ništa slično.
A replikama se - radujem, uvek. :))
Treći Newton zakon je Zakon akcije i reakcije, tako si (garant) učio.
I taj zakon - važi.
Newton zakon gravitacije takođe - važi.(naš makro svet, da se ne ponavljami ne dosađujem)
I bilo koje drugo otkriće koje nas čeka o prirodi privlačenja velikih masa u Univerzumu, ili "velika unifikacija" sve četiri fundamentalne sile (jaka i slaba nuklearna, elektromagnetna i gravitaciona) neće i ne može doneti bilo kakav dokaz koji bi opovrgao svet koji jeste, sada svuda oko nas i mi zajedno sa njim, Taj svet, njegovo ponašanje, interakcije i pojave u njemu podvrgavaju se onome što zovemo - Newton zakonima.
Einstein opšta i specijalna teorija relativnosti nisu ni na koji način promenila opis našeg makro sveta, niti će, ako i kada budu dopunjene i "razjašnjene do kraja". Samo sam to pokušala da kažem.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  22:38 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: newton...

ipak su to zakoni koji postoje od pre Newton-a, meni malo prepotentno deluje kad covek napravi neki matematicki model i sad misli da je ukapirao nekakve zakone i da njemu pripadaju... pa ih prisvaja: Newtonovi zakoni znam da se tako zovu ali nije lose podsetiti da se samo radi o zargonu fizike.

mislim, za te pojave u prirodi Newton je dao matematicku interpretaciju, to je to ni manje ni vise. Zasto ti zakoni uopste postoje takvi kakvi su? To je pitanje koje covek ume da postavi ali nema te naucne discipline koja ce poceti uopste da razmislja na tu temu.

Religiozno osecanje kod ljudi nije nastalo iz potrebe da se nesto izracuna vec da se razume
danas, bez obzira sto cepamo atome na sitne delice (bolje reci nesto sto mi u nasim teorijama volimo da nazivamo atom...) mi se ipak i dalje kao i gologuzi ljudi iz plemena kamenog doba sa nesmanjenim osecanjem bespomocnosti cudimo svetu kome zivimo, jer nasa svest je sasvim nedorasla za razmisljanje o najtezim pitanjima, na primer: zasto postojimo?

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  22:41 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: Zanimljivo

Ne znam samo ko bi bio novi Pontije Pilat i kako bi izgledala noć pre suđenja?

A možda bi ovaj put u pitanju bila Pilatica, npr Klintonovica

PS. Tamo ima nekih dragih likova kojih ovde nema - Jeremija i Jaril.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Hansel  23:02 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: :)).

gordanac
Ja sam ona koja jesam

OK, pa razumeli smo se onda, i ja sam hteo da kažem (i, mislim, rekao) isto ovo što ste rekli u zaključku, ne znam odakle zabuna... Osim što sam malopre omaškom napisao "Treći Nj. z." (priznajem, uvek sam mnoogo više voleo struju i termodinamiku, čak dobijah i neke nagrade na nekim republičkim takmičenjima, a mehaniku sam nekako uvek otaljavao, što se i vidi! )
Inače, moram da Vam kažem, neodoljivo me podsećate, u ONOJ Vašoj ulozi (što vidim samo kad sam pre podne kod kuće i kad čekam da krene Trezor u pauzi sednice), na moju (sjajnu) nastavnicu - baš - fizike - ta neumoljiva i elokventna egzaktnost, ne samo u vezi s fizikom, već u vezi sa svim što je "pokrivala" kao nastavnica i kao razredna... Ali mi smo bili bolji (kao) učenici od ovih poslanika...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  23:14 14.04.2009
Preporuka: 2

Re: :)).

ne znam odakle zabuna...

Nema zabune, sve OK.
I znam da može Jeremija da me banuje (i ne bi mu se zbog tog akta imalo šta zameriti!) zbog "razvoja troll-a", ali sirotog Newton-a nema ko da brani, a ja ga volEm, patotije!

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dolybell92  23:59 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: newton...

mi se ipak i dalje kao i gologuzi ljudi iz plemena kamenog doba sa nesmanjenim osecanjem bespomocnosti cudimo svetu kome zivimo, jer nasa svest je sasvim nedorasla za razmisljanje o najtezim pitanjima, na primer: zasto postojimo?


E baš me zanima šta bi sa tim saznanjem ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
oort  07:07 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: newton...

dobro bre gordanac što se toliko potresaš oko njutnovih teorija? ispostavilo se da nisu sasvim tačne, sada imamo bolje teorije, napravili smo korekcije, u tom procesu nema mrtvih ni ranjenih, i sve super.
i to ti je još jedna razlika između vere i sumnje: da bi se vera iskorigovala treba mnooooogo mrtvih.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
oort  07:19 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: newton...

dolybell92
jer nasa svest je sasvim nedorasla za razmisljanje o najtezim pitanjima, na primer: zasto postojimo?

sasvim nedorasla? zar nije baš to vrhunski kvalitet naše svesti: da postavi pitanje na koje nema odgovora i da taj nedostatak odgovora prihvati, pitanje proglasi za umereno korisno ali pogrešno, i pošalje sega mega teleskop u orbitu u potrazi za planetama pogodnim za život?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  08:27 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo

margos
Ne znam samo ko bi bio novi Pontije Pilat i kako bi izgledala noć pre suđenja?

A možda bi ovaj put u pitanju bila Pilatica, npr Klintonovica

Ima i kod nas više kandidatkinja za Pilaticu.:)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
libkonz  08:41 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo

Ima i kod nas više kandidatkinja za Pilaticu.:)))

Usput i da prokunu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  08:42 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: :)).

gordanac
sirotog Newton-a nema ko da brani, a ja ga volEm, patotije!

Poslednjih deset godina života Njutn je zanemario i matematiku i fiziku i bavio se izučavanjem biblije.
Pokušao je da odgonetne proročanstvo proroka Danila.
Rezultate istraživanja Biblije dao je u radu «Primedbe na račun proročanstva Danilovih i apokalipse Svetog Jovana». Rad je objavljen posle njegove smrti.
Naravno, u tom poslu nije bio ni približno uspešan kao sa gravitacijom.
gordanac

I znam da može Jeremija da me banuje (i ne bi mu se zbog tog akta imalo šta zameriti!) zbog "razvoja troll-a"

Hoću da kažem da je Njutn direkto u vezi sa temom posta.
Nije reč o trolu, te sam odlučio da te ne banujem.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kiza car  09:16 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: :)).

Ako moj komentar daje suviše ličnih podataka o blogerki gordanac slobodno ga Jeremija briši...


Hansel
Inače, moram da Vam kažem, neodoljivo me podsećate, u ONOJ Vašoj ulozi (što vidim samo kad sam pre podne kod kuće i kad čekam da krene Trezor u pauzi sednice), na moju (sjajnu) nastavnicu - baš - fizike - ta neumoljiva i elokventna egzaktnost, ne samo u vezi s fizikom, već u vezi sa svim što je "pokrivala" kao nastavnica i kao razredna... Ali mi smo bili bolji (kao) učenici od ovih poslanika..

Gordanac je u vreme dok sam ja bio student na FTN u NS bila asistent na Fizici, možda odatle podsećanje, a i odbrana Njutna....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  12:04 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: :)).

Kiza car
Ako moj komentar daje suviše ličnih podataka o blogerki gordanac slobodno ga Jeremija briši...

Budući da nisu odati lični podaci glede godina narečene blogerke, ovoga puta proći ćeš bez banovanja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
rankot  14:05 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo

A jeste li gledali Zeitgeist?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  21:22 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: :)).

Budući da nisu odati lični podaci glede godina narečene blogerke

U kom smislu "odati"? Ja sam cesto bio asistent (pa i profesor) studentima koji su bili stariji od mene. Sto ne bi to vazilo i za gordanatz?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  21:32 15.04.2009
Preporuka: 1

Re: :)).

Koliko znam, ti nisi dama.:))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  22:04 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: :)).

Gordanac je upisala svoje generalije u profil.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ervetor  22:52 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo

naravno, strogo formalno prestali su da važe negde 1920, tada je objavljena Opšta teorija relativnosti, koja je trenutno na snazi.


Pa ne bih se slozio da su prestali da vaze. Jednostavno, ispisana je samo jedna opstija teorija koja obuhvata Njutnove zakone kao specijalne slucajeve koji vaze pri malim brzinama kakve su nase.
Slicno kao sto se citava nauka zvana "statika" moze smatrati kao specijalan slucaj "dinamike", kada nema ubrzanja... ... ali to ne znaci da prestaje da vazi, samo znaci da se malo bolje definisu uslovi pod kojima vazi...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  22:56 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: :)).

ivana23
Gordanac je upisala svoje generalije u profil.

Ivana, ništa ti ne može promaći.:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ervetor  22:56 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: newton...

pak su to zakoni koji postoje od pre Newton-a, meni malo prepotentno deluje kad covek napravi neki matematicki model i sad misli da je ukapirao nekakve zakone i da njemu pripadaju... pa ih prisvaja: Newtonovi zakoni znam da se tako zovu ali nije lose podsetiti da se samo radi o zargonu fizike.

mislim, za te pojave u prirodi Newton je dao matematicku interpretaciju, to je to ni manje ni vise. Zasto ti zakoni uopste postoje takvi kakvi su? To je pitanje koje covek ume da postavi ali nema te naucne discipline koja ce poceti uopste da razmislja na tu temu.

Religiozno osecanje kod ljudi nije nastalo iz potrebe da se nesto izracuna vec da se razume
danas, bez obzira sto cepamo atome na sitne delice (bolje reci nesto sto mi u nasim teorijama volimo da nazivamo atom...) mi se ipak i dalje kao i gologuzi ljudi iz plemena kamenog doba sa nesmanjenim osecanjem bespomocnosti cudimo svetu kome zivimo, jer nasa svest je sasvim nedorasla za razmisljanje o najtezim pitanjima, na primer: zasto postojimo?


Istina.
Mada, od ovih pitanja je sve i pocelo. Neke su ta pitanja odvukla ka kojekakvim naukama koje su im skrenule paznju sa osnovnog pocetnog pitanja, a neki se pitaju i dan danas...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
libkonz  23:06 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: newton...

a neki se pitaju i dan danas...

Ja se recimo pitam šta mi bi da pomenem Njutna.
Ispade ceo blog o njemu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ervetor  23:07 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: Zanimljivo

Dr M
nikada necu prezaliti sto nisam kao dete isla na veronauku nego na marksizam


Marksizam je bio veronauka, samo se drugacije zvao.


Da li ste Vi procitali "Kapital" ?
Ono, po meni su i religija i marksizam specijalni slucajevi filozofije, i u okviru nje se trebaju proucavati kao poglavlja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sale_of_serbia  14:55 14.04.2009
Preporuka: 0

nešto između

#Link  Replika: 3
Pred svaki Uskrs ponovo se pitam, šta je bolje verovati ili sumnjati i da li je čoveku uopšte dato da bira između sumnje i vere?


a šta Ti misliš?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
shumska  15:48 14.04.2009
Preporuka: 0

Воскресеније

Često na blogu srećem misli ljudi začudjenih nad verujućima. Zatim onih koji veru odvajaju od crkve, plašeći se bilo kakve institucionalizacije svog ličnog odnosa sa Bogm. Pre neki dan naletim na komentar koji se religije gnuša (možda pregrubo parafraziram) izjednačavajući je sa ideologijom, dok se komentator drugi pita zar i nauka nije vrsta religije...
I uvek se setim kod takvih komentara, razmišljanja u stvari, Bronislava Malinovskog i njegove knjige "Magija, nauka, religija". Korisna je upravo zbog posmatranja ova tri fenomena koja se (po njemu) razvijaju uporedo sa razvitkom ljudskog društva od rodova, plemena do civilizacije...
Do sada sam mislila kako se za Sv. Iliju smatralo kako se prvi vazneo na nebesa, pa mi je zanimljivo u vašem tekstu kao lično otkriće, što ga svrstavate u one koji su vaskrsli.
I ako smem da pitam, u kojim se izvorima može naći da je Lazar iz Vitanije u stvari najdraži učenik Hristov, Jovan?
Čim sam pročitala vaš tekst (preporuka mu od mene velika) setila se stihova kanadskog pesnika..." If I could choose to believe or not to believe I would choose not to, not to...But I can't ...choose...not to, not to..."
A čini mi se da kod nekih svetih otaca (da li sv.Isak Sirin ili sv. Maksim Ispovednik, sad ne znam) na jednom mestu stoji kako (moja interpretacija) je može biti Hristos osim žalosti zbog Tomine sumnjičavosti s jedne strane mu bio i "zahvalan" i zbog toga mu dozvolio da dodirne rane (telo uopšte) njegovo, i samim tim se uveri i potvrdi njegovo vaskrsenje...
Vaši su tekstovi sjajni (joj mene šlihtare, pozdrav Reanimatoru) i nemojte se ljutiti na mene što sam baš odužila...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  16:12 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: nešto između

sale_of_serbia
Pred svaki Uskrs ponovo se pitam, šta je bolje verovati ili sumnjati i da li je čoveku uopšte dato da bira između sumnje i vere?


a šta Ti misliš?

Samo se pitam, ponovo i ponovo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  16:20 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Воскресеније

shumska

I ako smem da pitam, u kojim se izvorima može naći da je Lazar iz Vitanije u stvari najdraži učenik Hristov, Jovan?

Pročitao sam jednu vrlo visprenu analizu o oživljavanju Lazara iz Vitanije.
Lep pokušaj sinteze vere i razuma.
Naravno, autor je odmah proglašen za jeretika, bez obzira što je isticao da su vera i razum sestra i brat u Hristu. Evo ovde.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  15:04 14.04.2009
Preporuka: 2

***

#Link  Replika: 1
Dok se verom prepuštamo istini bez činjeničnog pokrića, sumnjom preispitujemo njenu istinitost i otvaramo prostore novim istinama. Gubitkom vere, prelazimo u sumnju. Ali gde pobeći kad posumnjamo u vlastite sumnje?



Drama Johna Patricka Shanleya "Sumnja",
2005. nagrađena Pulitzerovom nagradom za dramu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  16:22 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: ***


ivana23
Ali gde pobeći kad posumnjamo u vlastite sumnje?[



Pravo pitanje, a moguć odgovor je, verovatno, u nove i nove sumnje.
Između ostalih sumnji i u sumnju u valstiti razum.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Velimir Mladenovic  15:05 14.04.2009
Preporuka: 1

;

#Link  Replika: 1
Pekic kaze :

Tamo gde je magija prirodan način života zajednice, kod takozvanih divljaka, nezamislivo bi bilo da nekoga obese zato što se njome bavio.

Bio bi to atak na sam – život.

Civilizacija je uvođenjem u igru jednog Boga, kome je odnekud i razum trebalo da služi, sve to izmenila.

Jer, gde god si imao suviše Boga, imao si i Đavola.

A gde god si Đavola imao, morao si mu se suprotstaviti.

Tako su zahtevali i Bog i razum.

Hrišćanski sveštenici gubili su veru kad bi se razočarali u Boga i njegove moći, kada bi videli kako pati bespomoćno dete, kako pravda ne pobeđuje na svetu, kako se u borbi protiv zla ne dobija Božja pomoć
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  16:27 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: ;

Velimir Mladenovic

Hrišćanski sveštenici gubili su veru kad bi se razočarali u Boga i njegove moći, kada bi videli kako pati bespomoćno dete, kako pravda ne pobeđuje na svetu, kako se u borbi protiv zla ne dobija Božja pomoć


Eh, da su samo sveštenici...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  15:08 14.04.2009
Preporuka: 1

Džeremaja,

#Link  Replika: 3
Nekako... i sumnja i verovanje su prirođeni čoveku. Nema bolje ili gore. Ja verujem da put svakog istinskog verovanja prođe kroz skepsu, te mi je Toma omiljeni lik među svecima, onako po sličnosti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  16:44 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Džeremaja,

margos
Nekako... i sumnja i verovanje su prirođeni čoveku.

Jedni ipak čvrsto veruju, drugi čvrsto ne veruju, a treći samo sumnjaju.
Po čemu li se dele?
A i neverni Toma, preteča experimenta in vivo je poverovao.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  17:41 14.04.2009
Preporuka: 2

Re: Džeremaja,

A i neverni Toma, preteča experimenta in vivo je poverovao.

Meni je to ''in vivo'' najzanimljivije - live, rekli bi danas, je l da? Hrišćanstvo je dogmatska religija i ja mu po poreklu i krštenju pripadam - ali ujedno uvodim, u moje lično verovanje, ono što se zove iskustveno. Za mene je Bog = Život. Sve ono što postoji, vernici i skeptici, i nevernici i bezvernici i drugovernici... svi i sve. Drugima - kako im volja.:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  17:42 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Džeremaja,

Amen.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Hansel  15:14 14.04.2009
Preporuka: 2

Možda postoji i treći put...

#Link  Replika: 6
... ali mislim da je najbitnije razumeti i prihvatiti plemenitost mnogih poruka iz Biblije (ima i kontradiktornosti, makar iz laičke vizure, bar u prevodima koje možemo da čitamo), i odvojiti ih od raznih aktivnosti crkava koje se, opet nama laicima, čine često suprotnim od izvornih poruka... I ne samo čine...

Ne treba smetnuti s uma da je Isus doneo novu etiku, ma kog porekla bio, i ma koja mu je sudbina. Mislim da je naše da najpre to razrešimo sa sobom, da li mi tu etiku prihvatamo ili osporavamo - pitanje dogmi (po meni) samo zamagljuje centralni smisao.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  17:17 14.04.2009
Preporuka: 2

Re: Možda postoji i treći put...

Hansel

Ne treba smetnuti s uma da je Isus doneo novu etiku, ma kog porekla bio, i ma koja mu je sudbina. Mislim da je naše da najpre to razrešimo sa sobom, da li mi tu etiku prihvatamo ili osporavamo

Sa Isusovom etikom, lično, nemam problema. Ona jeste revolucionarna za veme u kome je živeo, aktuelna i danas. Problem je samo što ju je vrlo teško, gotovo nemoguće, primeniti u praksi.
Kao ideal je OK, ali i komunizam je kao ideal OK:
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Hansel  17:55 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Možda postoji i treći put...

Svaki ideal se postavlja da bude merilo, da bude orijentir, makar možda bio nedostižan.

Mada, ja mislim da je najveći deo te etike sasvim sprovodiv (hajde, da ne očekujemo da će se ljudi, ne znam, lišiti svih materijalnih dobara), samo ako se to iskreno želi i ako se na tome radi. Da većina na tome radi, gde bi nam bio kraj...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  17:59 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Možda postoji i treći put...

Hansel
Da većina na tome radi, gde bi nam bio kraj...

Pa, valjda u raju.:))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sybil  18:04 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Možda postoji i treći put...

Vojislav Stojković

HanselNe treba smetnuti s uma da je Isus doneo novu etiku, ma kog porekla bio, i ma koja mu je sudbina. Mislim da je naše da najpre to razrešimo sa sobom, da li mi tu etiku prihvatamo ili osporavamo Sa Isusovom etikom, lično, nemam problema. Ona jeste revolucionarna za veme u kome je živeo, aktuelna i danas. Problem je samo što ju je vrlo teško, gotovo nemoguće, primeniti u praksi.Kao ideal je OK, ali i komunizam je kao ideal OK:

lepota je u tome sto vaistinu postoji svest da je hriscanstvo nedostizni ideal. za razliku od komunizma niko nije isus u praksi, samo se dive idealu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  18:11 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Možda postoji i treći put...

sybil

lepota je u tome sto vaistinu postoji svest da je hriscanstvo nedostizni ideal. za razliku od komunizma niko nije isus u praksi, samo se dive idealu.

Ima li malih isusa?
Evo kako se papa zvanično predstavlja:

Ja biskup Rima, namesnik Isusa Hrista, knez apostola, namesnik svetog Petra, vrhovni sveštenik Sveopšte Crkve, patrijarh Zapada, primus Italije, nadbiskup i mitropolit Rimske pokrajine, suveren države Grada Vatikana et Servus Servorum Dei, sa
jevanđeoskim dokazom primata nadležnosti nad celom Crkvom Gospodnjom........


Edit: poslednjih nekoliko svetih otaca iz Vatikana izostavljali su titulu: patrijarh istočni (vaseljenski), radi mira u kući.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Hansel  22:18 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Možda postoji i treći put...

Vojislav Stojković
Pa, valjda u raju.:))
Pa, da, samo što ne mora na Zemlji da bude pakao! Kako ono ide... "Neka bude volja Tvoja i na Zemlji kao i na n/Nebu"...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
oort  15:24 14.04.2009
Preporuka: 1

kad ako ne sad?

#Link  Replika: 10
2009 godina, krajnje vreme za ostavljanjem u prostorima neukog i priprostog verskih zajednica i njihovih verovanja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  15:46 14.04.2009
Preporuka: 14

Re: kad ako ne sad?

А чему та журба? Ако та веровања нису напуштена 2008 година, зашто је хитно да се то уради баш ове године?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  15:50 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: kad ako ne sad?

Ako mogu da dam jedan od odgovora:
2+9 = 11, po kabali, magičan broj.

Ja tako čula - pošto kupilo po tol'ko i prodala.:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Blade Runner  17:10 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: kad ako ne sad?

А чему та журба?

Partijska direktiva.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  17:25 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: kad ako ne sad?

oort
2009 godina, krajnje vreme za ostavljanjem u prostorima neukog i priprostog verskih zajednica i njihovih verovanja.

Koliko znam broj verujućih se ne smanjuje, a uticaj crkvi i religije na društvene odnose i tokove se povećava.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  17:28 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: kad ako ne sad?

marco_de.manccini
А чему та журба? Ако та веровања нису напуштена 2008 година, зашто је хитно да се то уради баш ове године?

A i ko bi trebao da to uradi?

Interesantna mi je ideja, da papa proglasi da nema Boga?
Pitam se kako bi reagovali kardinali, biskupi i fratri?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
oort  17:32 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: kad ako ne sad?

znaš kako, nijedna ideja se nije ostvarila dok se nije izgovorila, a imam valjda pravo da sanjarim pomalo....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  17:59 14.04.2009
Preporuka: 4

Re: kad ako ne sad?

сањати је људски. веровати у идеју такође.

али мислим да не иде по принципу "моја новогодишња резолуција је да до краја године престанем да верујем у бога".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  21:36 14.04.2009
Preporuka: 4

Re: kad ako ne sad?

Interesantna mi je ideja, da papa proglasi da nema Boga?

jel to k'o ono kada je Vrhovna Zapovednica dijagnostikovala nakon majskih izbora
(i par razočarenja koja tako snažno potresoše krhku umetničku dušu)
da je ona glupa i da su i svi ostali njeni sledbenici - glupi ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
oort  07:14 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: kad ako ne sad?

Interesantna mi je ideja, da papa proglasi da nema Boga?

hehe, pre ili kasnije ćemo zasigurno saznati da postoje izvanzemaljske civilizacije. ko TAD bude papa, ima da se znoji - kako objasniti da smo najsupersasvimsupernajbolji narod...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  13:10 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: kad ako ne sad?

Unfuckable

U smislu iznenadnog saznanja i vrhunskog iznenađenja sledbenika, da.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sentinel26  15:59 14.04.2009
Preporuka: 0

Preporuka

#Link  Replika: 7
Vojislave, da li bi mogao da nam napišeš nešto o boravku Isusa Nazarećanina u Indiji, koliko je trajao i šta je tamo izučavao ?

Slušao i čitao sam neka istraživanja nekih Njemačkih naučnika o tome, ali ja to ne umijem ni da prepričam a kamoli da prezentiram jer mi prosto ta tema "ne leži".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kazezoze  17:27 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: Preporuka

sentinel


ja sam chitao budistichka jevandjelja koja su, kako se navodi, nastala pre ostalih jevandjelja; nekoliko godina nakon isusove smrti. budistichki pisac odmah na pochetku zhitija otkriva izvor: "I evo ovde onoga" veli on, "shto su o tome imali da ispripovedaju trgovci koji dodjoshe iz Izraela".
u jevandjeljima su opisane 'nepoznate' isusove godine 13 - 29, koje je isus, ako je verovati ovim zapisima, proveo u indiji i perziji. tu je izuchavao budistichka uchenja. zatim ima i dosta razmimoilazhenja sa ostalim jevandjeljima, a najvece je upravo vezano za ovu temu.
naime, po tim zapisima, hrist je razapet zajedno sa dvojicom razbojnika, mada ih je, navodno, pre toga, pilat oslobodio; i ovde hrist umire u smiraj dana, ali - i to je bitno - bez ijedne napomene o mistichnim zbivanjima koja prate hristovu smrt o kojima jevandjelja izveshtavaju. duh hristov odvaja se od tela "i nestaje u bozhanstvu", a telo njegovo sahranjuju rodjaci i to po nalogu pilatovom, koji se, kako se u tekstu navodi, uplashio od onoga shta je uchinio. a posle tri dana rimski prokurator naredjuje da se telo isusovo prebaci na drugo mesto, zheleci da izbegne rizik narodnog ustanka. po budistichkom rukopisu, odmah zatim dolazi sledece, za teoloshku optiku autora rukopisa, najvazhnije mesto: "Sutradan svetina nadje grob otvoren i prazan, i odmah se pronese glas da je Najveci Sudija poslao svoje andjele da ponesu u visine nebeske ostatke sveca u kojem je jedan deo bozhanskog duha na zemlji stanovao."
ruski istrazhivach nikolaj notovic doshao je do ovih zapisa sasvim sluchajno, kada je, tokom boravka na tibetu 1887, od vrhovnog lame saznao za postojanje ovog rukopisa. najinteresantnije u ovim rukopisima je pominjanje 'perioda isusovog zhivota' o kojima nema drugih podataka.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  17:32 14.04.2009
Preporuka: 2

Re: Preporuka

sentinel26
Vojislave, da li bi mogao da nam napišeš nešto o boravku Isusa Nazarećanina u Indiji, koliko je trajao i šta je tamo izučavao ?

Slušao i čitao sam neka istraživanja nekih Njemačkih naučnika o tome, ali ja to ne umijem ni da prepričam a kamoli da prezentiram jer mi prosto ta tema "ne leži".

Moja skromna znanja o Isusu iz Nazareta, a kad je nauka izvor, dosežu do zaključka da ne postoji ni jedan istorijsko-naučno-validan dokaz da je on uopšte postojao.
Od neposrednih učesnika događaja oko njegovog uskrsnuća, dokazano je samo da je Pontije Pilat istorijska ličnost za koju postoje dokazi o njegovom bivstvovanju..
Neki tumači Isusovog učenja iznose uverljive teze o njegovom boravku u Indiji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  19:41 14.04.2009
Preporuka: 1

Re: Preporuka

Kazezoze

Kaz, u očekivanju da se Brajović vrati sa puta i postavi tekst (esej) o gnosičkim jevanđeljima, ja se uzdržavam od komentara.

Kontaš?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kazezoze  20:29 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Preporuka

Vojislav Stojković
Kazezoze

Kaz, u očekivanju da se Brajović vrati sa puta i postavi tekst (esej) o gnosičkim jevanđeljima, ja se uzdržavam od komentara.

Kontaš?

nisam znao da se cheka taj brajovicev tekst, ali verujem da ce biti interesantnih komentara.
ja bash chitam neshto o zaratustranizmu, a, kao shto je poznato, gnosticizam i zaratustranizam (teshke li rechi...) imaju dosta dodirnih tachaka.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sentinel26  20:36 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Preporuka

Kazezoze
najinteresantnije u ovim rukopisima je pominjanje 'perioda isusovog zhivota' o kojima nema drugih podataka.
Hvala Kaz.
Kod onih brojki ( 13 - 29 ) ja sam naišao i na 12 - 25 i na 13 - 27.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kazezoze  22:12 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Preporuka

sentinel26
Kazezoze
najinteresantnije u ovim rukopisima je pominjanje 'perioda isusovog zhivota' o kojima nema drugih podataka.
Hvala Kaz.
Kod onih brojki ( 13 - 29 ) ja sam naišao i na 12 - 25 i na 13 - 27.

mislim da su za prichu nebitne tachne godine: 25, 27ili 29, nego taj period koji se nigde u novom zavetu ne spominje. to je jedini zapis koji govori o tom isusovom periodu, bez obzira da li je on verodostojan ili nije.
meni je posebno interesantno to shto je zapis sa tibeta i shto, na neki nachin, vuche na budistichko uchenje...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
libkonz  08:44 15.04.2009
Preporuka: 0

Re: Preporuka

vuche na budistichko uchenje...

Dosta je dodirnih tačaka između Hrišćanstva i Budizma.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
miloradkakmar  17:15 14.04.2009
Preporuka: 0

Čovek je krhko biće

#Link  Replika: 1

Pročitao, preporučio.
Nema smisla suprotstavljati se ove Stradalne sedmice. Vera / verujuće / je data svakom samo je treba otkiriti u sebi. Čovek ne postaje vredniji ili bezvredniji ukoliko je spozna ili ne spozna, on postaje samo verujući ili neverujući.
Da li će neko verovati u vaskrsenje Isusovo i na koji će način doseći do njega , lična je stvar pojedinca.
Pred svaki Uskrs ponovo se pitam, šta je bolje verovati ili sumnjati i da li je čoveku uopšte dato da bira između sumnje i vere?/quote]

Vojislave, čovek je krhko biće.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vojislav Stojković  17:37 14.04.2009
Preporuka: 0

Re: Čovek je krhko biće

Ove, za Isusa stradalne sedmice, ali za vascelu zapadnu civilizaciju, vrlo srećne sedmice, ja razmišljam više o Isusu nego ostalih dana u godini, sem eventualno Božića. Kažem, srećne, jer je dobila dokaz da smrt nije kraj života.

Čovek jeste krhko, ali i zahebano biće, dočim u toj sedmici razmišlja kao ja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tigrks  18:27 14.04.2009
Preporuka: 1

Sumnja ili neverovanje?

#Link  Replika: 3
Pred svaki Uskrs ponovo se pitam, šta je bolje verovati ili sumnjati i da li je čoveku uopšte dato da bira između sumnje i vere?

Ja samo ne znam da li sumnjam zato što ne verujem, ili ne verujem zato što sumnjam.
Tebi preporuka, naravno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Prethodna
Sledeća idi na stranu Idi

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA