Zabava

Чувати у каси !

niccolo RSS / 21.04.2009. u 17:34

Строго поверљиво

Чувати у каси !

 

 

О Б А В Е Ш Т Е Њ А

УДБ-е НАРОДНЕ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

за фебруар 1952.г.

 

Н а р о д н а  в л а с т

 

Састав, политички састав и стање у

редовима адвоката у НР Србији

 

Анализирајући стање у редовима адвоката у 110 срезова, дошли смо до закључка да адвокати претстављају један од највећих проблема наше правне службе и посебно нашег судства. Политички то су бивше режимлије, руководиоци и активни чланови бивших буржоаских партија, бивши министри, посланици, судије, срески начелници, полициски писари, сенатори, велики жупани, краљевски бележници, активни судски официри БЈВ и већина од њих активни помагачи и присталице окупатора и домаћих издајника. У материјалном погледу то су бивши велепоседници ( ретки су напр. адвокати у Војводини које није погодила аграрна реформа ), милионери, власници једне или више кућа и сл. Физички, то су већином старци од 50-60 година. Идеолошки то су људи који су темељно оформљени и учврстили у својим буржоаско-реакционарним схватањима о друштву и који у идеолошком правцу не показују никакве знаке прогреса. Стручно, то су људи који су васпитани, образовани и у пракси потпуно оформљени на бази типично буржоаског права-људи који једном делом нису у стању, а другим делом неће да схвате и да се мире са социјалистичким правом и законитошћу. Морално, то су већином људи ниског карактера, дерикоже ( по старим навикама добар део крши тарифне прописе, отеже парнице и сл.) пијанице и неморални типови.

Aнализом смо обухватили 772 адвоката и адвокатских приправника. Од 772 адвоката, 212 су били активни чланови ЈРЗ ( посланици, сенатори, чланови главних одбора странке, жупани, срески начелници, високе судије итд.), 103 су били поборници демократске странке, 10 ЏСС-а, а остали-функционери социјалистичке странке, збораши, борбаши итд. За време окупације од 772 адвоката, 217 су били активни помагачи четника ( чл.равногорског одбора, националног Дражиног комитета, шефови пропаганде при штабовима ДМ, судије четничких преких и других судова итд.), 9 адвоката су били присталице и помагачи Немаца, 42 помагачи Мађарских окупатора, 3 функционери румунских фашистичких струја, 4 помагачи бугарских окупатора, 5 сарадника усташа, 1 сарадник Италијана итд. 7 адвоката су били као официри заробљени од Немаца, где су се већином слабо држали. Свега 24 адвоката били су симпатизери НОП-а од којих се већина после рата пасивизирала или прешла на страну Грола, Драгољуба Јовановића или се изјаснила за ИБ-овску издајничку партију. 30 адвоката су радили или постоје индиције да раде за разне стране об.службе.

Од 772 адвоката, после рата је хапшено 148, суђено 96, 75 изгубило право гласа, 88 губило право на адвокатуру и 32 су позвани у УДБ-у на разговоре и озбиљно опоменути због непријатељских иступа.

Данас је отприлике следеће стање : од 772 адвоката, 246 су отворени, 372 прикривени-подмукли непријатељи, западњаци ( монархисти ), 88 потпуно пасивних, 20 издајника-ИБ-оваца и 46 поштених добрих адвоката; или од 772 адвоката, 229 нису чланови НФ-а, 450 су формално фронтовци који само плаћају чланарину и ти не раде и свега 93 су активни чланови Фронта, од којих су неки активни само ради рехабилитације пред народном влашћу. Од 37 чланова КП

( међу ових 772 ) после рата је искључено 11 због разних грешака опортунистичко-реакционарне природе, а 20 се изјаснило за резолуцију ИБ и отишло у издају, што значи да су се на лакши начин били увукли у редове КП.

На суђењим 387 адвоката се држи непријатељски или на неки начин штети, а и не помаже суду, а 245 се на суђењима држи лојално ( али већина ових «лојалних» узима само грађанске парнице, избегава парнице политичког карактера) и осталих 146 се повремено и само формално баве адвокатуром. 60 адвоката су окарактерисани као активни разбијачи СРЗ. 61 адвоката спада у ред ноторних-болесних пијанаца и неколико десетина адвоката су хомосексуалци.

Од 772 адвоката 35 је дипломирало или студирало у Француској, 17 у Мађарској, 2 у Чехословачкој, 2 у Енглеској, 2 у Аустрији, 1 у Италији, 1 у Немачкој и 1 у Бугарској ( према расположивим подацима ). По националном саставу : 36 Мађара, 30 Хрвата, 6 Румуна, 6 Руса-белогардејаца, 4 Немца, 4 Црногорца, 3 Македонца, 2 Русина, 2 Словака, 1 Бугарин, остали су Срби.

Око 20 срезова нема адвоката, док поједини градови имају по 50 адвоката. Космет је готово без адвоката.

Адвокати у целини претстављају озбиљан проблем. Поставља се питање подизања млађег, социјализму и Партији оданог адвокатског кадра.

 

АЈАЦКСКЈ, Х  -3/22

ХЗ-I/22



Komentari (84)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Blade Runner Blade Runner 17:45 21.04.2009

Eh ti advokati

Адвокати у целини претстављају озбиљан проблем.


Edit: Cast izuzecima
niccolo niccolo 17:46 21.04.2009

Re: Eh ti advokati

Naravno da predstavljaju
Blade Runner Blade Runner 18:14 21.04.2009

Re: Eh ti advokati

niccolo niccolo 18:25 21.04.2009

Re: Eh ti advokati

Ne mogu da se setim kako se završio taj film...
Blade Runner Blade Runner 18:54 21.04.2009

Re: Eh ti advokati

Postao je advokat koji govori istinu.
niccolo niccolo 19:01 21.04.2009

Re: Eh ti advokati

Blade Runner
Postao je advokat koji govori istinu.

Yeah, right...Ili na srpskom, ko na filmu...
miloradkakmar miloradkakmar 18:01 21.04.2009

Iskopina


Gde ovo iskopa
Састав, политички састав ...
, to je bila prava analitika. Hajde , danas pronađi tako detaljnu analizu o advokaturi.
niccolo niccolo 18:06 21.04.2009

Re: Iskopina

miloradkakmar

Gde ovo iskopa
Састав, политички састав ...
, to je bila prava analitika. Hajde , danas pronađi tako detaljnu analizu o advokaturi.

U pravu si, nema više tako detaljnih analiza

P.S. Pravo da ti kažem dobio na mail od kolege, a odakle je on dobio nemam pojma...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:27 21.04.2009

Re: Iskopina

Ишао је некакв текст уз све ово, нечија исповест, анализе итсл. Не могу да се сетим где и када, вредело би пронаћи...

Иии-вааа-нааа, помагај!!!
niccolo niccolo 18:29 21.04.2009

Re: Iskopina

Ишао је некакв текст уз све ово, нечија исповест, анализе итсл. Не могу да се сетим где и када, вредело би пронаћи...

Stvarno? Nisam znao, do mene je došlo samo ovako u word fajlu uz kratak tekst: Eto zbog čega se treba baviti advokaturom...
nsarski nsarski 18:07 21.04.2009

Sekspir je to lepo rekao


Henry VI, part 2, Act IV, scene 2

All:
God save your majesty!

Cade:
I thank you, good people—there shall be no money; all shall eat
and drink on my score, and I will apparel them all in one livery,
that they may agree like brothers, and worship me their lord.

Dick:
The first thing we do, let's kill all the lawyers.






niccolo niccolo 18:15 21.04.2009

Re: Sekspir je to lepo rekao

The first thing we do, let's kill all the lawyers.

To sam i ja uvek govorio
Nego jedna simpatična priča o prvim retoričarima (koju sam ispričao na jednom od svojih prvih blogova, dok sam još bio dole, pa ne znam koliko njih je pročitalo). Koraks iz Sirakuze se smatra rodonačelnikom retorike s obzirom da je sastavio prvi udžebnik iz besedništva. Tisija je bio njegov učenik.

Tisija je postao Koraksov učenik uz uslov da mu isplati 1000 drahmi na ime školarine onda kada dobije svoj prvi spor. Pošto je završio kurs, Tisija se nikako nije prihvatao vođenja nekog spora, te Koraks, izgubivši živce, mu predoči da će morati da ga tuži i da će Tisija svakako izgubiti – ako izgubi spor, moraće da mu plati po sudskoj presudi, a ako ga dobije moraće da mu plati jer je dobio svoj prvi spor. Tisija mu je na to odgovorio da nikako neće morati da plati novac Koraksu pošto, ako izgubi parnicu, neće biti dužan Koraksu jer još uvek nije dobio svoj prvi spor, a ako ga dobije, neće biti dužan da plati po sudskoj odluci!
ivana23 ivana23 18:29 21.04.2009

:)))

niccolo niccolo 18:31 21.04.2009

Re: :)))



maksa83 maksa83 18:55 21.04.2009

ja bih samo...

... natuknuo da mi predstavlja veliko zadovoljstvo da vidim da neko baš voli ono što radi (privilegija koju ima oko 5% ljudi na svetu, ako i toliko) i ceni tu privilegiju i prilazi tome sa dubinom i širinom. Ovo se odnosi na ovaj i tvoje prethodne blogove.

(Mada priznajem da mi je prvi impuls bio da sipam nekoliko viceva o advokatima )
niccolo niccolo 19:00 21.04.2009

Re: ja bih samo...

(Mada priznajem da mi je prvi impuls bio da sipam nekoliko viceva o advokatima )

Samo sipaj!

P.S. Hvala za ovaj prvi deo komentara
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:39 23.04.2009

Re: ja bih samo...

natuknuo da mi predstavlja veliko zadovoljstvo da vidim da neko baš voli ono što radi (privilegija koju ima oko 5% ljudi na svetu, ako i toliko) i ceni tu privilegiju i prilazi tome sa dubinom i širinom.


ја сам прво помислио, максо, да си се одушевио човеком који је написао ону красну анализу. такав полет, таква преданост. а и све је у праву. тако то лепо испадне само кад се воли свој посао.
niccolo niccolo 07:12 23.04.2009

Re: ja bih samo...

ја сам прво помислио, максо, да си се одушевио човеком који је написао ону красну анализу. такав полет, таква преданост. а и све је у праву. тако то лепо испадне само кад се воли свој посао.

vracarac92 vracarac92 19:01 21.04.2009

Advokati...

...su za vreme komunistickog rezima bili jadina struka koja se oslovljavala sa "gospodine".
Nije bilo "drugova" advokata.
niccolo niccolo 19:03 21.04.2009

Re: Advokati...

vracarac92
...su za vreme komunistickog rezima bili jadina struka koja se oslovljavala sa "gospodine".
Nije bilo "drugova" advokata.

Hm, zanimljivo, nisam razmišljao o tome...možda nisu uspeli da stvore socijalizmu i partiji odan kadar među advokatima...(sva sreća za njih pa postoje i sudije i profesori )
myredneckself myredneckself 22:06 21.04.2009

Re: Advokati...

.su za vreme komunistickog rezima bili jadina struka koja se oslovljavala sa "gospodine".
Nije bilo "drugova" advokata.

ili "doktore", što je običaj i danas u NS
trener92 trener92 02:22 22.04.2009

Re: Advokati...

myredneckself
.su za vreme komunistickog rezima bili jadina struka koja se oslovljavala sa "gospodine".
Nije bilo "drugova" advokata.

ili "doktore", što je običaj i danas u NS


Neke advokate zovu i "Doktore" ( )
nsarski nsarski 02:29 22.04.2009

Re: Advokati...

Neke advokate zovu i "Doktore"

To je ostalo iz proslog veka i stare koncepcije pravnih nauka. Naime, zavrseni pravnici su se zvali doktori pravnih nauka (Doctor of Law) - tu je titulu imao Kafka, na primer, a i Andric. Austrougarski naziv je ostao i danas ponegde u Vojvodini.
niccolo niccolo 07:15 22.04.2009

Re: Advokati...

Isti je slučaj i dalje u germanskim zemljama, a kako sam čuo pre par dana i u Portugalu.
myredneckself myredneckself 09:53 22.04.2009

Re: Advokati...

To je ostalo iz proslog veka i stare koncepcije pravnih nauka. Naime, zavrseni pravnici su se zvali doktori pravnih nauka (Doctor of Law) - tu je titulu imao Kafka, na primer, a i Andric. Austrougarski naziv je ostao i danas ponegde u Vojvodini.

he,he,he...domišljate moje Lale...odličan način oslovljavanja...( da se izbegne "avangardno" druže i "retrogradno" gospodine)
nsarski nsarski 10:00 22.04.2009

Re: Advokati...

a kako sam čuo pre par dana i u Portugalu.


A tek u Juznoj Americi! Vlasnik svakog drugog biroa u Venecueli je "doktor".
mirelarado mirelarado 10:04 22.04.2009

Re: Advokati...

nsarski
a kako sam čuo pre par dana i u Portugalu.


A tek u Juznoj Americi! Vlasnik svakog drugog biroa u Venecueli je "doktor".


У Италији свако ко дипломира на било ком факултету стиче титулу dottore/dottoressa и тако га/је ословљавају.
niccolo niccolo 11:30 22.04.2009

Re: Advokati...

nsarski
a kako sam čuo pre par dana i u Portugalu.A tek u Juznoj Americi! Vlasnik svakog drugog biroa u Venecueli je "doktor".

mirelarado
У Италији свако ко дипломира на било ком факултету стиче титулу dottore/dottoressa и тако га/је ословљавају.

Sad ispade da samo u Srbiji advokate ne zovu doktorima
myredneckself myredneckself 12:41 22.04.2009

Re: Advokati...

Sad ispade da samo u Srbiji advokate ne zovu doktorima

a šta, Vojvodina nije u Srbiji?
niccolo niccolo 12:52 22.04.2009

Re: Advokati...

myredneckself
Sad ispade da samo u Srbiji advokate ne zovu doktorima a šta, Vojvodina nije u Srbiji?

drug.clan drug.clan 13:36 22.04.2009

Re: Advokati...

niccolo
myredneckself
Sad ispade da samo u Srbiji advokate ne zovu doktorima a šta, Vojvodina nije u Srbiji?


U anglo saksonskim zemljama advokati su JD "Juris Doctor".

Valjda sa tom titulom doktora ide i nizak moral
niccolo niccolo 13:54 22.04.2009

Re: Advokati...

Valjda sa tom titulom doktora ide i nizak moral

Misliš?
johnny011 johnny011 19:19 21.04.2009

Ovdasnje nostalgičare...

....za jugoslovenskim (ili bilo kojim drugim) socijalizmom na ovakve dokumente treba uputiti.... Mada, i to bi opravdali revolucionarni moranjem ("takva su vremena bila", "i drugi su tako", "morala je da se gradi nova država"...). Iako smo mogli da pretpostavimo da su postojali ovakvi akti, kada se izlože crno na belo, ostaje prilično gorak ukus.

S druge strane, Udbina karakterizacija srpskih advokata ujedno im je i najveća pohvala
niccolo niccolo 19:23 21.04.2009

Re: Ovdasnje nostalgičare...

Da, slažem se, tekst dobro prikazuje način razmišljanja tih novih vlasti i kako su uspostavljali svoj poredak...Ali, kad pogledaš, i danas možeš da čuješ slične stavove o advokatima, što će reći da je propaganda uspela.
johnny011 johnny011 19:28 21.04.2009

Re: Ovdasnje nostalgičare...

i danas možeš da čuješ slične stavove o advokatima, što će reći da je propaganda uspela.

Paaaaa...... Daaaaaa.....

Jbg, kada advokatsku profesiju na TV-u predstavlaju branioci "crvenih beretki" i Zemunskog klana, možda i sami umešani u kriminalne radnje.

Takođe, sporost pravosuđa i nemaština kod ljudi izazivaju bes prema svima koji su s tim povezani i koji od neretko višegodišnjeg zastupanja (zbog odugovlačenja procesa), a od njihovog novca, prilično udobno žive.
niccolo niccolo 19:33 21.04.2009

Re: Ovdasnje nostalgičare...

Jbg, kada advokatsku profesiju na TV-u predstavlaju branioci "crvenih beretki" i Zemunskog klana

I to jeste, baš sam skoro razgovarao sa nekim "običnim" ljudima i ako su čuli za neke advokate to su svi ti krivičari koji su zastupali u tim poznatim slučajevima...za kancelariju u kojoj ja radim po pravilu nemaju pojma, a jedna od dve najveće u Srbiji, jedino što se bavimo čisto privrednom advokaturom pa ljudima nije toliko poznato.
johnny011 johnny011 20:13 21.04.2009

Re: Ovdasnje nostalgičare...

jedna od dve najveće u Srbiji, jedino što se bavimo čisto privrednom advokaturom

Pa, to je sjajno, zvuči... perspektivno
omega68 omega68 21:49 21.04.2009

Re: Ovdasnje nostalgičare...

johnny011
jedna od dve najveće u Srbiji, jedino što se bavimo čisto privrednom advokaturom

Pa, to je sjajno, zvuči... perspektivno

Pa gde si ti do sada...?
Gospodin i gospođa N te čekaju kao ozeb'o sunce
johnny011 johnny011 22:22 21.04.2009

Re: Ovdasnje nostalgičare...

Gospodin i gospođa N te čekaju kao ozeb'o sunce

?
omega68 omega68 22:34 21.04.2009

Re: Ovdasnje nostalgičare...

johnny011
Gospodin i gospođa N te čekaju kao ozeb'o sunce

?

Pardon, misli se na advokata
Ima jedan tekst kod omege o slučaju bračnog para N - pa im treba neko da im pomogne
johnny011 johnny011 22:38 21.04.2009

Re: Ovdasnje nostalgičare...

E, od mene se iovako ne bi ovajdili
niccolo niccolo 07:16 22.04.2009

Re: Ovdasnje nostalgičare...

Ima jedan tekst kod omege o slučaju bračnog para N - pa im treba neko da im pomogne

To mora da je bilo dok nisam bio tu...ili se ne sećam? Hajde sad ću da potražim taj tekst.
drug.clan drug.clan 13:42 22.04.2009

Re: Ovdasnje nostalgičare...

johnny011
....za jugoslovenskim (ili bilo kojim drugim) socijalizmom na ovakve dokumente treba uputiti.... Mada, i to bi opravdali revolucionarni moranjem ("takva su vremena bila", "i drugi su tako", "morala je da se gradi nova država"...). Iako smo mogli da pretpostavimo da su postojali ovakvi akti, kada se izlože crno na belo, ostaje prilično gorak ukus.

S druge strane, Udbina karakterizacija srpskih advokata ujedno im je i najveća pohvala


A da li bi mogao neki argument da drugovi nisu ovaj put bili u pravu (starci, derikoze, niskog morala, pijanice, predstavljaju problem...)


Da, slažem se, tekst dobro prikazuje način razmišljanja tih novih vlasti i kako su uspostavljali svoj poredak...Ali, kad pogledaš, i danas možeš da čuješ slične stavove o advokatima, što će reći da je propaganda uspela.


Ni pre dolaska komunista ljudi nisu imali bolje misljenje o advokatima, u Americi danas nemaju ni malo bolje misljenje kao i u ostatku sveta gde komunisti nikada nisu vladali i sirili propagandu.
Da li je onda u pitanju propaganda ili stvar observacije, pitam se?
niccolo niccolo 13:55 22.04.2009

Re: Ovdasnje nostalgičare...

Ni pre dolaska komunista ljudi nisu imali bolje misljenje o advokatima, u Americi danas nemaju ni malo bolje misljenje kao i u ostatku sveta gde komunisti nikada nisu vladali i sirili propagandu.

Hajde da pogledamo i malo šire od Jugoslavije i Amerike...u većini zemalja Evrope je ugledna profesija...
drug.clan drug.clan 14:03 22.04.2009

Re: Ovdasnje nostalgičare...

niccolo
Ni pre dolaska komunista ljudi nisu imali bolje misljenje o advokatima, u Americi danas nemaju ni malo bolje misljenje kao i u ostatku sveta gde komunisti nikada nisu vladali i sirili propagandu.

Hajde da pogledamo i malo šire od Jugoslavije i Amerike...u većini zemalja Evrope je ugledna profesija...



Mislim da mesate ugled i strahopostovanje!
johnny011 johnny011 14:25 22.04.2009

Re: Ovdasnje nostalgičare...

A da li bi mogao neki argument da drugovi nisu ovaj put bili u pravu (starci, derikoze, niskog morala, pijanice, predstavljaju problem...)

Izvršio si zanimljivu selekciju Udbinih kvalifikacija. Toliko o tom pitanju. A ovo je bio odgovor.
drug.clan drug.clan 18:21 22.04.2009

Re: Ovdasnje nostalgičare...

johnny011
A da li bi mogao neki argument da drugovi nisu ovaj put bili u pravu (starci, derikoze, niskog morala, pijanice, predstavljaju problem...)

Izvršio si zanimljivu selekciju Udbinih kvalifikacija. Toliko o tom pitanju. A ovo je bio odgovor.


Ideoloske i politicke kvalifikacioje sam izbacio da mi ne bi zamerili da sam ideolog ili jer ih je tesko potvrditi ili osporiti, vlasnicke i strucne kvalifikacije koje je UDBA navela nisu sporne ali ove moralne ... To je vec nesto drugo.
reanimator reanimator 11:03 23.04.2009

Re: Ovdasnje nostalgičare...

niccolo
Da, slažem se, tekst dobro prikazuje način razmišljanja tih novih vlasti i kako su uspostavljali svoj poredak...Ali, kad pogledaš, i danas možeš da čuješ slične stavove o advokatima, što će reći da je propaganda uspela.

Gde ćeš eksplicitniju propagandu za takve stavove od snimka bilo kog sudjenja iz specijalnog suda, gde tačno nisi siguran ko je tu advokat, a ko optuženi pripadnik nekog klana. Mislim, onako, vizuelno...pojedini advokati su veće batice od bilo kog, iole kriminalno ambicioznog, npr zemunca :)
niccolo niccolo 13:16 23.04.2009

Re: Ovdasnje nostalgičare...

..pojedini advokati su veće batice od bilo kog, iole kriminalno ambicioznog, npr zemunca :)

To je zbog dužeg staža, ipak advokatura nije toliko "stresna" kao kriminal, pa ljudi mogu sebi da priušte da se duže bave njome
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:45 21.04.2009

Čuvati u kasi

Da advokata ima svakojakih, to je svima poznato, uključujući i ovakve

Морално, то су већином људи ниског карактера, дерикоже ( по старим навикама добар део крши тарифне прописе, отеже парнице и сл.) пијанице и неморални типови.

Ima mnogo viceva na račun advokata, pada mi na pamet sledeći

Kako se zahvaliti advokatu?
“Kako mogu da vam se zahvalim?”, pita žena advokata, pošto joj je pomogao u rešavanju nekog spora.
“Draga gospodje, od kako su Feničani izmislili novac – postoji samo jedan jedini odgovor na vaše pitanje!”


Doduše, vi koji se bavite privrednim pravom u zemlji sa privredom koja nema izgleda da se uskoro oporavi (zašto, pored ostalog, okrivljujete medjunarodno privredno okruženje), u prednosti ste nad krivičarima jer kompenzaciju možete naplaćivati i u – akcijama, he, he, he…

A akcije se, shodno tvom naslovu, mogu čuvati u - kasi!
Bez kasa se ne može.
niccolo niccolo 08:11 22.04.2009

Re: Čuvati u kasi

Da advokata ima svakojakih, to je svima poznato, uključujući i ovakve

Da, da, naravno, kao i svugde...
Bez kasa se ne može.


zašto, pored ostalog, okrivljujete medjunarodno privredno okruženje

Zašto drugo lice množine? Ja nikada nisam krivio međunarodno okruženje...već sam pokušavao da mu se pridružim
dunja73 dunja73 22:03 21.04.2009

pre neki dan

bas gledah The Confession ..
Niccolo.. nema te...
veliki
niccolo niccolo 08:13 22.04.2009

Re: pre neki dan

Niccolo.. nema te...

Bio van zemlje jedno vreme...tnx za
trener92 trener92 02:45 22.04.2009

Advokati

nsarski

The first thing we do, let's kill all the lawyers.

niccolo

...derikože..

Ranije mi nije bio smešan onaj fazon:

"Šta predstavlja 1000 advokata na dnu mora?

Odgovor: Dobar početak!"

Kasnije mi je zvučalo kao odlična ideja
p.s. ( ako vide oni moji, nadrljao sam )

Sa UDB -(om ) nema šale , to se radi studiozno ,

niccolo niccolo 08:15 22.04.2009

Re: Advokati

Kasnije mi je zvučalo kao odlična ideja
p.s. ( ako vide oni moji, nadrljao sam )


Sa UDB -(om ) nema šale , to se radi studiozno ,

Naravno, lepo reče gore milorad, gde bi drugde našao tako detaljnu analizu.
mirelarado mirelarado 02:50 22.04.2009

Бранич

Пронађох да је овај документ већ објављен на једном старом блогу, у претпоследњем коментару. Ту пише да је преузет из Бранича, листа Адвокатске коморе. Можда можеш да нађеш и у ком броју, а ту вероватно има и опширнији коментар. Стварно је занимљиво: УДБА као адвокатска судба.
niccolo niccolo 08:17 22.04.2009

Re: Бранич

Vidi stvarno...moguće da ga je odatle i našao onaj koji je meni prosledio (ja generalno ne čitam te bezveze časopise)
crossover crossover 08:28 22.04.2009

Строго поверљиво

Ни мало ме не чуди садржај овог документа, адвокати су већином, у време комуниста, прећутно сматрани "субверзивним елементом" и њихов рад је доживљаван као нужно зло. Шта ће нам адвокати кад се комунистичка правда ионако "не мора држати закона као пијан плота".

Можда би још занимљивије било доћи до неког документа који се на сличан начин бави судијама. Чини ми се да би удба за њих имала сасвим другачију процену стања. На пример: Стање у редовима судија у Србији од Милоша Минића до Зорана Стојковића.
niccolo niccolo 08:57 22.04.2009

Re: Строго поверљиво

Можда би још занимљивије било доћи до неког документа који се на сличан начин бави судијама.

Sudije su uvek good guys
johnny011 johnny011 09:16 22.04.2009

Re: Строго поверљиво

Sudije su uvek good guys

Jesu cvrc

PODACI NISU NOVI, ALI VREDE PODSEĆANJA
niccolo niccolo 11:29 22.04.2009

Re: Строго поверљиво

Jesu cvrc

Pa to i kažem...
leopold_lady leopold_lady 10:21 22.04.2009

Advokati su ...

obično prodane duše... Ima izuzetaka,ali kod nas da bi bio advokat moraš biti prilično pokvaren.....
niccolo niccolo 11:28 22.04.2009

Re: Advokati su ...

leopold_lady
obično prodane duše... Ima izuzetaka,ali kod nas da bi bio advokat moraš biti prilično pokvaren.....

Generalizacije, generalizacije...
leopold_lady leopold_lady 11:47 22.04.2009

Re: Advokati su ...

Generalizacije, generalizacije


Možda,ali sagledaj celokupnu sliku naše advokature..... Par njih je sjajno,par je uspešno,par je popularno,par se zna da brane kriminalce i .... Gde su ostali????
crossover crossover 12:02 22.04.2009

Re: Advokati su ...

leopold_lady
Generalizacije, generalizacije

Možda,ali sagledaj celokupnu sliku naše advokature..... Par njih je sjajno,par je uspešno,par je popularno,par se zna da brane kriminalce i .... Gde su ostali????

Don't judge too quickly...
niccolo niccolo 12:38 22.04.2009

Re: Advokati su ...

Par njih je sjajno,par je uspešno,par je popularno,par se zna da brane kriminalce i .... Gde su ostali????

Pa dobro, tako je uvek, nemaš ti nigde stotine i stotine sjajnih advokata. Procentualno je to tu negde, kao u svakoj drugoj zemlji.
drug.clan drug.clan 13:47 22.04.2009

Re: Advokati su ...

niccolo
Par njih je sjajno,par je uspešno,par je popularno,par se zna da brane kriminalce i .... Gde su ostali????

Pa dobro, tako je uvek, nemaš ti nigde stotine i stotine sjajnih advokata. Procentualno je to tu negde, kao u svakoj drugoj zemlji.

Da li je sjajan advokat onaj koji je u stanju da za velike pare oslobodi teskog kriminalca ili je sjajan advokat onaj koji brani postene ljude za sumu koju oni mogu da plate?
niccolo niccolo 13:57 22.04.2009

Re: Advokati su ...

Da li je sjajan advokat onaj koji je u stanju da za velike pare oslobodi teskog kriminalca ili je sjajan advokat onaj koji brani postene ljude za sumu koju oni mogu da plate?

Sjajan advokat je onaj koji može da pronađe rešenje koje nije vidljivo većini drugih advokata i time pomogne svom klijentu...
drug.clan drug.clan 14:02 22.04.2009

Re: Advokati su ...

niccolo
Da li je sjajan advokat onaj koji je u stanju da za velike pare oslobodi teskog kriminalca ili je sjajan advokat onaj koji brani postene ljude za sumu koju oni mogu da plate?

Sjajan advokat je onaj koji može da pronađe rešenje koje nije vidljivo većini drugih advokata i time pomogne svom klijentu...


OK, znaci cak i da su svi advokati sjajni onaj gore navedeni izvestaj bi mogao biti istinit jer se drugovi u izvestaju nisu bavili njihovim sposobnostima vec moralom.
niccolo niccolo 14:44 22.04.2009

Re: Advokati su ...

Naravno da ne mogu svi da budu sjajni pošto bi onda sjajan bio u stvari prosečan, normalan...a inače su komunisti veoma poznati kao vrlo moralne osobe (čast izuzecima), pa se našao ko će da sudi...
drug.clan drug.clan 18:24 22.04.2009

Re: Advokati su ...

niccolo
Naravno da ne mogu svi da budu sjajni pošto bi onda sjajan bio u stvari prosečan, normalan...a inače su komunisti veoma poznati kao vrlo moralne osobe (čast izuzecima), pa se našao ko će da sudi...


Nije vazno ko sudi vec da li je u pravu. Nije sporno da bi se i medju komunistima nasao poprilican broj onih koji podlezu istoj kritici (pogotovo u kasnijem periodu "realnog komunizma" ali to ne umanjuje vrednost generalno tacne analize
niccolo niccolo 19:05 22.04.2009

Re: Advokati su ...

Ali mi ne znamo da li je u pravu. Iz ove analize ne vidimo na osnovu čega su zaključili to što su zaključili. Meni liči da su taj zaključak izvukli zbog onih drugih karakteristika za koje si gore u odgovoru Johnnyju rekao da nisu sporni (i u čemu se slažemo).
Goran Vučković Goran Vučković 23:17 22.04.2009

Re: Advokati su ...

Nije vazno ko sudi vec da li je u pravu. Nije sporno da bi se i medju komunistima nasao poprilican broj onih koji podlezu istoj kritici (pogotovo u kasnijem periodu "realnog komunizma" ali to ne umanjuje vrednost generalno tacne analize

Druže člane,

vidim da branite tačnost udbinih procena o advokatima.

Ono što mi nije baš jasno je - da li ste vi saglasni sa time da služba državne bezbednosti treba da se bavi stanjem ideološke ispravnosti pripadnika određenih profesija i daje predloge kako promeniti ideološku strukturu pripadnika profesije? Da li je to vaše viđenje namene službe državne bezbednosti države u kojoj biste želeli da živite?

Kako biste to zvali da recimo nije u pitanju komunistička vlast, nego nacionalistička?
drug.clan drug.clan 01:21 23.04.2009

Re: Advokati su ...

Goran Vučković
Nije vazno ko sudi vec da li je u pravu. Nije sporno da bi se i medju komunistima nasao poprilican broj onih koji podlezu istoj kritici (pogotovo u kasnijem periodu "realnog komunizma" ali to ne umanjuje vrednost generalno tacne analize

Druže člane,

vidim da branite tačnost udbinih procena o advokatima.

Ono što mi nije baš jasno je - da li ste vi saglasni sa time da služba državne bezbednosti treba da se bavi stanjem ideološke ispravnosti pripadnika određenih profesija i daje predloge kako promeniti ideološku strukturu pripadnika profesije? Da li je to vaše viđenje namene službe državne bezbednosti države u kojoj biste želeli da živite?

Kako biste to zvali da recimo nije u pitanju komunistička vlast, nego nacionalistička?


Nisam saglasan da to rade (mislim na UDBU), cak ni da postoje kao organizacija jer sama ideja drzavne bezbednosti odvojene od narodne bezbednosti je suluda ali nazalost svuda praktikovana. Koga stiti drzavna bezbednost i od koga?

Ja sam samo rekao da im je analiza bila poprilicno tacna!
Goran Vučković Goran Vučković 01:25 23.04.2009

Re: Advokati su ...

Ja sam samo rekao da im je analiza bila poprilicno tacna!

Sa resursima koje su verovatno imali na raspolaganju, pretpostavljam da nije bilo velikih problema napraviti set statistika u vezi 772 osobe, računam...
niccolo niccolo 07:15 23.04.2009

Re: Advokati su ...

Goran Vučković
Ja sam samo rekao da im je analiza bila poprilicno tacna!Sa resursima koje su verovatno imali na raspolaganju, pretpostavljam da nije bilo velikih problema napraviti set statistika u vezi 772 osobe, računam...

Da, to i bez računara nije preveliki problem...a i trebalo je nekako zaposliti radni narod, dok još privreda nije toliko jaka
drug.clan drug.clan 13:37 23.04.2009

Re: Advokati su ...

niccolo
Goran Vučković
Ja sam samo rekao da im je analiza bila poprilicno tacna!Sa resursima koje su verovatno imali na raspolaganju, pretpostavljam da nije bilo velikih problema napraviti set statistika u vezi 772 osobe, računam...

Da, to i bez računara nije preveliki problem...a i trebalo je nekako zaposliti radni narod, dok još privreda nije toliko jaka


Danas imamo sve te racunare, jos vise nezaposlenih pa drzava nikako da izvrsi analizu rada 30-tak ministara da bi videla gde se moze ustedeti. Izgleda da su sada jos nesposobniji iako imaju velike "procesorske" moci
niccolo niccolo 13:43 23.04.2009

Re: Advokati su ...

Danas imamo sve te racunare, jos vise nezaposlenih pa drzava nikako da izvrsi analizu rada 30-tak ministara da bi videla gde se moze ustedeti. Izgleda da su sada jos nesposobniji iako imaju velike "procesorske" moci

Ah, pa nećemo valjda da mešamo nesposobnost i nevoljnost da se nešto uradi
drug.clan drug.clan 15:12 23.04.2009

Re: Advokati su ...

niccolo
Danas imamo sve te racunare, jos vise nezaposlenih pa drzava nikako da izvrsi analizu rada 30-tak ministara da bi videla gde se moze ustedeti. Izgleda da su sada jos nesposobniji iako imaju velike "procesorske" moci

Ah, pa nećemo valjda da mešamo nesposobnost i nevoljnost da se nešto uradi



Svakog dana govore kako su voljni i kako rade na tome pa onda mora da je u pitanju nesposobnost
niccolo niccolo 16:23 23.04.2009

Re: Advokati su ...

Ključna reč je govore...Naši političari stalno govore da će nešto da urade, jedino što ne rade jeste da zaista to i urade.
mashha mashha 17:10 23.04.2009

Welcome back

Već smo počeli da brinemo što te nema...
A na zadatu temu mi pade na pamet ovaj deo iz Simpsonovih
niccolo niccolo 17:37 23.04.2009

Re: Welcome back

Bolje vas nasao.
Već smo počeli da brinemo što te nema...

Aha, video kod Libkonza da si se raspitivala za mene...

za scenu Simpsonovih (kao uostalom i za većinu njihovih scena)

mashha mashha 19:15 23.04.2009

Re: Welcome back

Aha, video kod Libkonza da si se raspitivala za mene...

Jesam...
joj pomisliće ljudi svašta...
niccolo niccolo 20:05 23.04.2009

Re: Welcome back

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana