Društvo

Zakon o bezbednosti saobracaja na putevima

niccolo RSS / 25.04.2009. u 20:21

Na ovom mestu je trebala da bude dugačka analiza Predloga Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, koju sam uradio po dogovoru sa Scabies. Međutim toliko je velika da je prevelika za blog. Zato sam je uploadovao ovde, pa koga interesuje može da pročita...

http://www.scribd.com/doc/14641336/Predlog-zakona

 

 



Komentari (58)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragoljub92 dragoljub92 20:31 25.04.2009

ја

ћуси сачекнем да ми неко преприча
niccolo niccolo 20:32 25.04.2009

Re: ја

Tako je i došlo do ovog teksta, Scabies je više volela da joj prepričam
dragoljub92 dragoljub92 20:34 25.04.2009

Re: ја

niccolo
Tako je i došlo do ovog teksta, Scabies je više volela da joj prepričam

ниси чуо за ону народну :кратига попе,крати.
niccolo niccolo 20:43 25.04.2009

Re: ја

dragoljub92

ниси чуо за ону народну :кратига попе,крати.


natasavb natasavb 09:43 26.04.2009

Re: ја

Tako je i došlo do ovog teksta, Scabies je više volela da joj prepričam

Jesi ti ucio u skoli sta je prepricavanje?! Gde sve ono da citam !
Nego spominju li se gde kazne za pesake u onom predlogu?
Potpuno se slazem sa kaznama za vozace. Stvarno po Bg uzasno voze i ja bih barem polovini uzela dozvolu. Skoro mi se dva puta desilo da stanem pesacima na pesackom i onda budala krene da me pretice ! Za malo da pobije ljude. Ali ima i pesaka koji uopste ne gledaju. Zakorace ljudi bilo gde i ocekuju da ces da ih vidis i ukocis na mestu.
niccolo niccolo 10:34 26.04.2009

Re: ја

Jesi ti ucio u skoli sta je prepricavanje?! Gde sve ono da citam !

Pa pazi, predlog zakona, zajedno sa obrazloženjem ima 197 strana, tako da je mojih 19 stvarno prepričavanje

Ima i kazni za pešake, naravno novčane su...
natasavb natasavb 11:05 26.04.2009

Re: ја

Pa pazi, predlog zakona, zajedno sa obrazloženjem ima 197 strana, tako da je mojih 19 stvarno prepričavanje

Onda izvinjenje. I evo odmah idem da pozovem Bocvenu da ti da peticu iz prepricavanja.
Za pesake postoje kazne i u sadasnjem zakonu, ali se slabo primenjuju. Otprilike kad nekom coskaru padne na pamet (citaj, lepo vreme, a njemu treba koja kinta ). Skupljaju li i pesaci kaznene poene? Trebalo bi i to da postoji i da se novcana kazna uvecava brojem poena.
niccolo niccolo 11:08 26.04.2009

Re: ја

Skupljaju li i pesaci kaznene poene?

Pa ne, jer nemaju šta da izgube kad bi skupili dovoljan broj poena, a ne bilo u redu ni da kažnjavaš nekog oduzimanjem dozvole zato što je skupio kao pešak neki poen.

Otprilike kad nekom coskaru padne na pamet (citaj, lepo vreme, a njemu treba koja kinta ).

Da, oni tako i rade, imaju recimo neku dnevnu kvotu koju treba da ispune i obično gledaju da to ispune što pre kad dođu na posao i posle bleje...a kad je kiša onda ih naravno nema nigde, ionako mogu sledeći dan da nadoknade.
natasavb natasavb 11:13 26.04.2009

Re: ја

Pa ne, jer nemaju šta da izgube kad bi skupili dovoljan broj poena, a ne bilo u redu ni da kažnjavaš nekog oduzimanjem dozvole zato što je skupio kao pešak neki poen.

Nisi procitao nastavak. Mogli bi pesacima da povecavaju novcanu kaznu posle nekog broja poena. Recimo ako ga uhvate da 157 put prelazi van pesackog , onda kazna nije vise 1000 din, nego 2000.
niccolo niccolo 11:19 26.04.2009

Re: ја

To nije loša ideja, pitanje je samo da li bi policija mogla na licu mesta da se raspita koji mu je prekršaj po redu pa da ga onda i kazni (onda bi takva evidencija morala da bude elektronska na nivou cele države, da može da se odmah proveri sa centralom).
bocvena bocvena 11:31 26.04.2009

Re: ја

Petica! Preporuka!
Jel dosta?
Svoju tužnu saobraćajnu priču sam ispričala kod scabies...
niccolo niccolo 11:36 26.04.2009

Re: ја

Petica! Preporuka!
Jel dosta?

Više nego dosta
Svoju tužnu saobraćajnu priču sam ispričala kod scabies...

Meni se svidelo ono sa čekom, bila bi fora da uvedu da može d se plati na karticu, mislim da bi ih to još više iznerviralo

Alava Alava 21:25 25.04.2009

Ej

nisam pročitala još uvek tvoju analizu, ali imam pitanje - u Zakonu piše da će uvid u količinu negativnih poena imati samo saobraćajna policija (ako me sećanje služi), a da će vozači moći da imaju uvid u količinu svojih grešaka uz zahtev i plaćenu taksu. Šta to znači?
Jel to znači da saob.policajac neće da ti kaže na licu mesta koliko si bambija popio za taj i taj prekršaj?
Blade Runner Blade Runner 22:04 25.04.2009

Re: Ej

Za svaki prekrsaj se zna koliko poena vuce. Tako je bar u ovim krajevima gde sam ja.
niccolo niccolo 23:19 25.04.2009

Re: Ej

Alava
u Zakonu piše da će uvid u količinu negativnih poena imati samo saobraćajna policija (ako me sećanje služi), a da će vozači moći da imaju uvid u količinu svojih grešaka uz zahtev i plaćenu taksu.

Blade Runner
Za svaki prekrsaj se zna koliko poena vuce. Tako je bar u ovim krajevima gde sam ja.

I ti i Blejd ste u pravu. I kod nas će se znati koji prekršaj nosi koliko bambija (to je sam kraj ove moje analize) i verujem da nema razloga da ti policajac na licu mesta ne kaže koliko poena nosi to zašta te kažnjava, ali podatak o ukupnom broju kaznenih poena koje imaš možeš da dobiješ samo uvidom u tu evidenciju. E sad, što se tiče takse, tehnički ne spominje se taksa u Zakonu, ali još nisam čuo da je neki državni ogran davao neki podatak građaninu a da mu nije naplatio taksu, tako da...
Alava Alava 00:20 26.04.2009

Re: Ej

Hvala vam oboma. Kapiram i ja da bi sigurno rekli na licu mesta koliko bambija, ali mi je onda bilo suvišno to u Zakonu.
Raduje me smanjenje maximalne brzine za naseljeno mesto sa 60 na 50 km/h, a naročito zabrana upotrebe mobilnog telefona u toku vožnje, osim ako se ne koriste sluške.
Nego, nešto mi se čini da su i novčane kazne malo skočile.
niccolo niccolo 07:35 26.04.2009

Re: Ej

Nego, nešto mi se čini da su i novčane kazne malo skočile.

Može biti, pravo da ti kažem ne znam ni kolike su sada kazne, mada očekivano da ih povećaju.
mashha mashha 21:39 25.04.2009

Svaka ti čast!

Ali ja ću ovo da sejvujem i detaljnije pročitam kad budem polagala za vozačku... što će biti uskoro, nadam se
(A trebalo bi da se prošetam i do grada večeras, pa... da me ne čekaju )
niccolo niccolo 23:21 25.04.2009

Re: Svaka ti čast!

(A trebalo bi da se prošetam i do grada večeras, pa... da me ne čekaju )

JJ Beba JJ Beba 21:39 25.04.2009

država

lično sam zainteresovana da novi zakon donese mnogo strože kazne za vozače koji su svojom nepažnjom i bahatošću usmrtili druge učesnike u saobraćaju, pogotovo pešake.

dok ne prostudiram ovo što si napisao, molim te mi reci da li nov zakon i dalje ima manjkavost na koju je ukazivao institut za sobraćaj (ili tako neko) da nema odgovornosti države već da je i dalje sva odgovosrnost i dalje na građanima.
npr po starom zakonu, a tako je ostalo te je pomenuti institut i dao negativno mišljenje o novom zakonu, nisi imao mogućnost da tužiš državu ako recimo nije bio ispravan semafor a neko je poginuo zbog toga.
država ne preuzima nikakvu odgovosrnost da neka državna služba recimo nije popravila na vreme semfor, ili da neka služba koja se time bavi nije na vreme uključila svetlosnu regulaciju itd.
niccolo niccolo 22:47 25.04.2009

Re: država

Da, toga nema opet. Ipak, ja bih rekao da bi i bez toga neko ko je oštećen mogao da tuži po opštim pravilima obligacionog prava i odgovornosti za štetu mogao da tuži. S druge strane, ja nemam baš najviše mišljenje o našim sudijama, te nisam ubeđen da bi i uspeo, iako po meni sasvim ima osnova.
JJ Beba JJ Beba 23:04 25.04.2009

Re: država

niccolo
Da, toga nema opet. Ipak, ja bih rekao da bi i bez toga neko ko je oštećen mogao da tuži po opštim pravilima obligacionog prava i odgovornosti za štetu mogao da tuži. S druge strane, ja nemam baš najviše mišljenje o našim sudijama, te nisam ubeđen da bi i uspeo, iako po meni sasvim ima osnova.

hvala na odgovoru
zanam da predlog novog zakona nije dobio prelaznu ocenu zbog velike manjkavosti da država ne preuzima nikakvu odgovornsot i da je sva odgovornost svaljena na građane
miloradkakmar miloradkakmar 22:50 25.04.2009

Na tenane


Ponuđena analiza Zakona o bezbednosti saobraćaja mora na tenane da se čita.
A, već sam kod Scabies malkice učestvovao u raspravi.
dragoljub92 dragoljub92 23:08 25.04.2009

Re: Na tenane

A, već sam kod Scabies malkice učestvovao u raspravi.
*novo

pa čekaj sad el i onaobjavila blog sa ovom temom
niccolo niccolo 23:21 25.04.2009

Re: Na tenane

dragoljub92
A, već sam kod Scabies malkice učestvovao u raspravi.
*novo

pa čekaj sad el i onaobjavila blog sa ovom temom

Ona je prva objavila blog, između ostalog sa pitanjem gde može da se nađe zakon. Ja joj linkovao, pa kad je videla koliko ima reče da joj prepričam...
acky acky 03:07 26.04.2009

Re: Na tenane

i baš si za ovo prepričavanje
niccolo niccolo 07:38 26.04.2009

Re: Na tenane

acky
i baš si za ovo prepričavanje

ivan.pet ivan.pet 23:39 25.04.2009

Pročitaću sutra

kad budem koncentrisaniji, sad je malo kasno. Imam ipak na nešto da se požalim, a kako nemam kome, ajde vama.
Meni se ne dopada obeležavanje saobraćajnim znacima na našim magistralama. Smatram da ima premalo istih.
Vozio sam dve godine po Maroku i tamo mi se nije dešavalo da ne znam koje je ograničenje brzine aktuelno. Ne da mi se nije često dešavalo - nije mi se nikad dešavalo, a vozio sam mnogo, po celoj državi, mahom su magistrale u pitanju.
Ovde mi se stalno dešava da naletim na znak npr. 50, na ulazu u naseljeno mesto, i onda NIŠTA na izlasku.
Ako i ima nešto, stoji onaj "prestanak svih ograničenja".
(Šta uopšte znači "prestanak svih ograničenja" ? Da mogu da vozim 200?
Neki od vozača Audija i BMW-a definitivno tako shvataju...)

I tako, izađem iz naselja, vozim jedno 15 km po nenaseljenom području bojažljivo vozeći 80 (nigde nije pisalo da smem, al valjda smem, nije valjda 50?) i onda opet naselje, opet 50... Fakat da ako me u međuvremenu zaustave mogu da me oderu, neću valjda da idem sa njima 10 km u rikverc do poslednjeg znaka za ograničenje brzine.

Ovako je svuda, Šumadija, istočna Srbija, zapadna Srbija, gde god vozim - psujem...
niccolo niccolo 23:47 25.04.2009

Re: Pročitaću sutra

Meni se ne dopada obeležavanje saobraćajnim znacima na našim magistralama. Smatram da ima premalo istih.

Ne dopada se ni meni. Recimo tabla za isključenje za Požarevac na auto putu je neka mala plave boje, na vrh nadvožnjaka, ko ne zna ladno može da je promaši...itd.
ivan.pet ivan.pet 23:55 25.04.2009

Re: Pročitaću sutra

Recimo tabla za isključenje za Požarevac na auto putu je neka mala plave boje, na vrh nadvožnjaka, ko ne zna ladno može da je promaši...itd.


Istina, i ja je tražim po 5-6km, prvi put sam je omašio... eeej, to čak nije magistrala, nego međunarodni put, ako se to tako zove... ma bruka
mirelarado mirelarado 07:39 26.04.2009

Re: Pročitaću sutra

ivan.pet
Recimo tabla za isključenje za Požarevac na auto putu je neka mala plave boje, na vrh nadvožnjaka, ko ne zna ladno može da je promaši...itd.


Istina, i ja je tražim po 5-6km, prvi put sam je omašio... eeej, to čak nije magistrala, nego međunarodni put, ako se to tako zove... ma bruka


Тако је по целој Србијици, табле са ознакама места и путних праваца или су потпуно нечитке, или их уопште нема. Ако не познајеш пут, мораш бар једном да промашиш. Сигурно и за то обележавање постоје прописи, али ко их поштује? Ако за добре путеве нема пара, за ове ознаке требало би да има. :(
niccolo niccolo 08:11 26.04.2009

Re: Pročitaću sutra

To svakako, te table ne koštaju toliko mnogo da ih nije moguće nabaviti i postaviti. Zamislite kad našu situaciju uporedimo sa putevima u inostranstvu gde na svakih x metara iznad trake stoji natpis kojom trakom treba da se krećeš da bi stigao na svoju destinaciju...
scabies scabies 05:53 26.04.2009

evo je scabies

da ne bude da sam zaqvala pa se izmakla...
vracam se kad proucim zakon
topcat topcat 06:24 26.04.2009

Re: evo je scabies

scabies, the iznimno poletna i vesela.
hm. hm. hm.
da li je to što mislim...?
scabies scabies 20:10 26.04.2009

Re: evo je scabies

Konacno nadjoh vremena i poceh da citam...
Vec natrcala na prve nejasnoce. Da li si ti skracivao kad si pisao (naravno da jesi) ili ni oni nisu objasnili sta znaci nasilnicka voznja? Ili do koliko godina dete ne sme da se vozi bez bezbednosnog sedista?
I da li je moguce da je obavezno vezivanje sigurnosnih pojaseva za sve putnike kad 80% vozila u Srbiji nema pojaseve na zadnjem sedistu?
niccolo niccolo 20:56 26.04.2009

Re: evo je scabies

Jesu. Nasilnička vožnja je regulisana članom 41. Kaže član Насилничка вожња је поступање возача које је у грубој супротности са
правилима саобраћаја, односно, приликом које возач не показује обзир према
безбедности осталих учесника у саобраћају.
Под насилничком вожњом сматра се и:
1) када возач два или више пута прође светлосни саобраћајни знак када
му је тим знаком забрањен пролаз, ако између два узастопна
проласка није прошло више од 10 минута,
2) када возач изврши претицање колоне возила при чему својим
возилом прелази или се креће по неиспрекиданој уздужној линији
која раздваја коловозне траке по смеровима кретања.

Do tri godine mora da se vozi u bezbednosnom sedištu. Što se tiče pojaseva, tekst kaže vozač i putnici u motornom vozilu u kome su ugrađeni, odnosno postoje mesta za ugradnju za ugradnju sigurnosnih pojaseva. Znači ako nema pojaseva na zadnjem sedištu ali postoji mesto za ugradnju morali bi da se ugrade.
scabies scabies 21:11 26.04.2009

Re: evo je scabies

putnici u motornom vozilu u kome su ugrađeni, odnosno postoje mesta za ugradnju za ugradnju sigurnosnih pojaseva. Znači ako nema pojaseva na zadnjem sedištu ali postoji mesto za ugradnju morali bi da se ugrade.

Dobro je, ja vec pomislila da ubacim neki konopac u kola, da vezujem putnike
niccolo niccolo 21:15 26.04.2009

Re: evo je scabies

A posle bi ispalo da si sado...
dunja73 dunja73 21:19 26.04.2009

Re: evo je scabies

I da li je moguce da je obavezno vezivanje sigurnosnih pojaseva za sve putnike kad 80% vozila u Srbiji nema pojaseve na zadnjem sedistu?

kako meni to od zada vezivanje ide na zivce...
a zasto u autobusima onda ne postoji taj zakon?
niccolo niccolo 21:21 26.04.2009

Re: evo je scabies

a zasto u autobusima onda ne postoji taj zakon?

Verovatno zato što se niko nikada ne bi vezao (možda ima još neko objašnjenje, šta znam)
dunja73 dunja73 21:27 26.04.2009

Re: evo je scabies

Pazi fore u Nemackoj za kindersitz (pozadi za decu sediste)
Sad pokupi mene i moje dete neko usput i ta osoba nema sediste jer nema ni decu
kontrola
kazna naravno sleduje...
ali ako stavis jaknu detetu ili neku deku ,uglavnom nesto da bude visoko ispod,
da sedi i vezes ga
onda je ok
Kakve ovo onda veze ima sa sigurnoscu??
niccolo niccolo 21:31 26.04.2009

Re: evo je scabies

Zanimljivo, nije mi jasno u čemu je fora
dunja73 dunja73 21:37 26.04.2009

Re: evo je scabies

Zanimljivo, nije mi jasno u čemu je fora

pa kao sedi na odignutom,i onda pojas je nize
nije direktno naprimer kod vrata..
mada opet ...
niccolo niccolo 21:40 26.04.2009

Re: evo je scabies

Aha, pa da ga u slučaju nesreće pojas ne zadavi...sad ima logike...
leopold_lady leopold_lady 10:53 26.04.2009

Ja ionako ...

ne verujem da ću ikada položiti vozački - pa me baš briga.....
niccolo niccolo 11:00 26.04.2009

Re: Ja ionako ...

Zar nisi već položila, ili sam ja to pogrešno zapamtio?
myredneckself myredneckself 19:33 26.04.2009

Re: Ja ionako ...

eh, samo neka se nešto pomeri tim novim zakonom, i što strožije kazne za prekršaje i ubistva da stupe na snagu
hvala ti za link, sada kad ga imam čitaću tekst zakona po potrebi...preporuka
leopold_lady leopold_lady 19:41 26.04.2009

Re: Ja ionako ...

niccolo
Zar nisi već položila, ili sam ja to pogrešno zapamtio?


Testove da ... Vožnju pala dva puta ....
niccolo niccolo 19:44 26.04.2009

Re: Ja ionako ...

leopold_lady
niccolo
Zar nisi već položila, ili sam ja to pogrešno zapamtio?


Testove da ... Vožnju pala dva puta ....

a, aha...pa dobro, biće sledeći put, samo opušteno.
niccolo niccolo 19:45 26.04.2009

Re: Ja ionako ...

eh, samo neka se nešto pomeri tim novim zakonom

u obrazloženju kažu da očekuju da donese poboljšanje, mada to će dosta zavisiti od dosledne primene.
dunja73 dunja73 21:20 26.04.2009

Re: Ja ionako ...

Zar nisi već položila, ili sam ja to pogrešno zapamtio

Niccolo
pa mi se i castismo , na ime polozene voznje
kad ono samo teorija...zzzzzz
niccolo niccolo 21:22 26.04.2009

Re: Ja ionako ...

Mora da u to vreme nisam bio tu, mislim kad je bilo čašćavanje, barem se ne sećam čašćavanja
reanimator reanimator 09:07 27.04.2009

...

Zakon je sasvim korektan. Doduše, ja bih (a verovatno i svako ko svaki dan učestvuje u saobraćaju) bio još drastičniji. Nego...i sada svi vozimo po odredbama aktuelnog zakona, pa svaki dan vidiš da se isti masovno ne poštuje. U skladu sa tim imam dve dileme iz "teorija vs praksa" oblasti :
- onaj ko se sada mangupira, pa pred pandurom cepa kaznu, jer će da okrene nekog u MUPu, ko će lagano da iscepa i njihov primerak...to će i dalje da postoji;
- ti i sada možeš na licu mesta da se dogovoriš sa skoro svakim pandurom da ti, umesto..ne znam, npr prekoračenja brzine, piše pojas...pa se pozdraviš sa soma din i kao dobro si prošao, a javlja mi se da će pregovaranje na ovu temu biti otežano kad stupe na snagu kazneni poeni. Ono..pogleda ti knjižicu, vidi da ti fali npr dva poena za novo polaganje i krene ono "aha...doooobro...da vidimo...nisi prekoračio, vezan si, nisi bio bahat...negooo, gume ti baš nisu naj. I ti staneš pred dilemu...novo polaganje ili dogovaranje, jer u životu nećeš dokazati da ti gume jesu 100% ispravne (btw...ta odredba zakona vezano za gume..ko odredjuje kriterijum kakvo stanje guma nije bezbedno??)...i onda se naravno dogovoriš, samo što mislim da će tarifa biti malo veća od 1000 din.
niccolo niccolo 09:40 27.04.2009

Re: ...

Da, najverovatnije će ostati ti problemi, ali to mora da rešava murija u okviru svog sistema, ne može nijedan zakon da im pomogne, ako bi napravili neku ozbiljnu unutrašnju kontrolu...
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:15 30.04.2009

ја положио 6 испита

а да ли још увек мора да се заврши виша саобраћајна школа да би се добила дозвола?

(ако нисам нешто заборавио, у моје време су се полагали предтестови, тестови, полигон, градска, брза помоћ, и хумани односи у саобраћају. лекарски не рачунам.)
niccolo niccolo 15:40 30.04.2009

Re: ја положио 6 испита

Ne, sada imaš na početku kao poznavanje saobraćajnih propisa (što se sastoji u tome da ti u auto školi daj rešenja i ti ih prepišeš), onda voziš 40 časova, pa možeš da izađeš na testove i ako si položio testove ideš isti dan i poligon i grad. I to je to.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:54 30.04.2009

Re: ја положио 6 испита

да, изгледа мало боље.

хтео сам једном да пишем како то овде изгледа. па сам онда рекао себи, могу људи протумачити да ми је једини циљ нека врста провокације или хвалисања, као утата видите што је мени све овде лепо и просто, па сам одустао.
niccolo niccolo 16:23 30.04.2009

Re: ја положио 6 испита

he he he...više puta sam čuo da je tamo otprilike uzmeš i voziš....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana