Život| Životinjski svet

A sad malo o fauni

Bojan Budimac RSS / 30.04.2009. u 21:58

Do sada sam često pisao o flori, faunu osim domaće (kamile) nisam obrađivao. Današnji bliski susret sa predstavnikom divlje mi je dao inspiraciju za ovaj tekst.

Juče kad je delegacija klinaca koji su došli po svoju dnevnu dozu bombona odlazila, prethodno nam otpevavši ceo repertoar iz obdaništa, Džan je dotrčao nazad da nas obavesti da su videli zmiju "hortum gibi" (hortum – crevo, baštensko crevo, gibi – kao). E sad, ako ste pomislili na onu "u strahu su velike oči" moram reći da niste u pravu. Džan, švrća od svojih 6 godina koji me svojim ponašanjem, na granici da bude dijagnostikovano kao hiperaktivnost, podseća na mene u tom dobu, ne zna za strah. Uostalom samo nekoliko minuta pre nego što su došli kod nas je ubio škorpiju, što nam je Sanije sa ne malom dozom divljenja ispričala, sve imitirajući samrtni ropac škorpije (Sanije je devojčica u roze haljinici na fotki koju sam onomad okačio kod Unfa. Inače sanije znači sekunda na turskom, ali je i uobičajeno žensko ime).

karajilan.13300.jpgElem, danas sam se uverio da Džan nije preterao i da u bašti imamo zmiju – jako lep primerak Karayilan iliti crne zmije (guja pada na pamet, zbog serije, naravno). Karajilan (Coluber jugularis Linnaeus, 1758 ili Dolichophis jugularis), kao što ime kaže je crna zmija sa lepim crvenim akcentom na donjem delu glave koja živi na bliskoistočnim prostorima. Može da naraste do 2.5m. Nije otrovna i zapravo sa ljudskog aspekta je korisna živina, jede miševe, pacove, a kad je na dijeti guštere. Plaši se čoveka, pa nije neka opasnost, mada sam negde pročitao da ume da bude agresivna kada je saterana u ćošak i da bezubi ugriz osim što je freaky doživljaj ume i da zaboli (uhvatiti za rep i napraviti nagli trzaj poput pucanja bičem je savet za oslobađanje od ugriza – ako se pre toga ne onesvestite).

Fu se nije onesvestila prvi put kad je videla zmiju, dve nedelje posle naše selidbe u ove krajeve, ali je vrištala tako da se skupio i bliži i dalji komšiluk. Ja sam bio u Srbiji u to vreme, te sam dobio panični telefonski poziv koji se sveo na informaciju da tamo ima zmija. Dobro. Od tad se navikla i više puta se srela sa istima ovde na našem placu. Tvrdi i dan-danas da je jednom zmija zarežala na nju, ali ja sam skloniji da poverujem da je pokojna keruša Herkul koja je bila sa Fu u tom momentu zarežala na zmiju.

Seljani ne vole zmije bilo koje vrste i pletu raznorazne mitove oko njih. Od Aškdil, žene vlasnika kuće koju smo iznajmljivali prve godine u ovim krajevima, smo čuli da pri susretu sa crnom gujom treba nežno reći, – Idi karajilan, idi. (Git karayilan, git) – te da joj se ne sme učiniti ništa nažao jer će, u suprotnom, bliža i šira familija zmije doći da se osveti. Vrsta osvete je ostala nespecifikovana. Ovoj koju sam video danas nisam tepao, nisam joj ništa nažao učinio, jedino sam je malo ganjao da bih je bolje osmotrio, no brzo je nestala među kamenjem suvog zida, za koji od ranije znamo da im je omiljeno sklonište. Bila je dobra 3cm u prečniku i jedno 2 metra dužine.

zmaj01.13302.jpgOsim zmija od ovih gmizajućih hladnokrvnih živuljki imamo guštere. One "obične" sam onomad snimio u ljubavnom zagrljaju. Imamo i zelembaće koji su jako stidljivi i retko ih se može videti u njihovoj punoj lepoti. Međutim, imamo i neke zaostatke iz praistorije poput ovog guštera na slici. Uhvatio sam ga bukvalno tako što sam ga Nataši (mojoj keruši ljubimici) oteo iz usta, inače no chance da bez neke zamke uhvatite ovu opreznu živuljku. Nataša je najveća kukavica među psima koju sam ikad upoznao, plaši se bukvalno svega, osim guštera. Njih lovi iz sve snage i pored naših pokušaja da je ubedimo da to ne čini, jače od nje valjda. Ovaj šokirani je upravo izgubio levo zadnje stopalo međ' njenim zubima, ali verujem da se oporavio. Naime, pustio sam ga pošto se Fu prethodno konsultovala sa veterinarom.

zmaj02.13304.jpgTe male zmajeve je interesantno gledati. Menjaju boju u zavisnosti od okoline, pa ako stanuju u maslinovim stablima onda su sivkasti, ako stanuju u suvom zidu onda su riđkasto-crni poput kamena. Umeju da se raspištolje u sezoni parenja i da se ganjaju po maslinovim stablima poput veverica, pri čemu ih odaje zvuk trenja kandži o koru drveta pre nego što ih čovek uoči. Blesave pokrete glavom i gornjim delom tela, pretpostavljam u svrhu hlađenja na velikim vrućinama, neću ni da pokušam da opisujem. To treba videti.

Baštom se muva i omanja armada oklopnika – kornjača. Pošto smo usvojili četiri komada (Karakorum, Ana, Greenhead i Bajram), sada je standardna procedura kad naiđemo na neku divlju kornjaču da je očistim od krpelja i vratim tamo gde smo je našli. Naime, kornjače su pravi magneti za krpelje. Međutim, zbog njihovog izuzetnog imunosistema krpelji im ne nanose nikakve štete.

kornjace.13301.jpgČini mi se malo nepravedno da su kornjače simbol sporosti. OK, nisu brzi Gonzalesi i nindža kornjače jesu blago preterivanje njihove brzine i veštine. Međutim, ko god da ih posmatra u prirodi mora doći do zaključka da nisu one baš tako spore, a veština kojom savladavaju određene prepreke i strme uspone trajno menja mišljenje o njima kao mahom bespomoćnim stvorenjima. Ni njih seljani ne vole, jer im grickaju bundeve, krastavce i slično u baštama. Karakorum je preživela pokušaj ubistva, najverovatnije čapom (alatom sličnom našoj bradvi) pa ima razbijen oklop i poremećenu koordinaciju zadnjih nogu.

Prelazim na sisare. Uveče i noću se može nabasati na ježeve. Prvi susret je bio dramatičan. Sunce je već bilo zašlo, ali je još bilo vidljivo kada sam šetao sa Zejnom, jednim od 4 psa koje smo doveli iz Istanbula (dva su još među živima uključujući nju). U jednom momentu se sjurila u neko žbunje da bi izašla iz istog još brže krvolipteći iz usta i njuške. Naravno, odmah sam video o čemu se radi odveo je kući izvadio bodlje (bilo ih je zabijenih i u nepce) i zaustavio krvoliptanje. Posle se vratih da vidim šta je sa ježom. Njemu nije ič falilo, samo mu se nije dalo da se otklupča. Razumljivo. Kao nadoknadu za pretrpljeni strah odneo sam mu čančić mleka (svojevremeno sam u Novom Sadu imao ježa, jedno kratko vreme kad sam stanovao u kući, koga sam pripitomio po Bremovom receptu – naime, napio sam ga, pa znam da ježevi osim alkohola obožavaju i mleko).

Zejna je par nedelja kasnije ponovila istu glupost. Šta zna urbani istanbulski dodž* šta je jež.

Veverice sam pominjao u tekstu o maslinama. Mislim da ne treba da pišem kako je zabavno gledati te glodare. Ono što je u ovim krajevima sveta neobično je da ljudi love veverice. Puškama... Mesa radi... Sačmaricama...

Pri tom ne biraju mnogo gde će da pucaju. Prošle godine kada mi je sačma proletela tako blizu da sam osetio vazdušne talase na obrazima, a to je bilo drugi put da mi sačma prozuji pored ušiju, zvali smo žandarme. Došli su za nekih 10-tak minuta i bili veoma ljubazni i puni razumevanja. Pošto su nas saslušali rekli su nam da ako želimo oni će iz istih stopa napraviti pretres od kuće do kuće i naći će čija je puška još vrela, a usput će naći gomilu neregistrovanih pušaka. Ispričali su nam da su pre dva-tri dana sličnu akciju napravili u selu Sazkoj i da je kazna za posedovanje neregistrovane puške 3000 novih lira (oko 1500 evra). Rekli smo im hvala, ne hvala. Mi bi ipak da ostanemo ovde da živimo, te će biti dovoljno da se provozaju polako, onako malo teatralno, po selu, a mi ćemo pustiti aber zbog čega smo ih zvali i da ako se nešto slično ponovi desiće se isto što i u Sazkoju. Naravno, nije trebalo čekati dugo (2,5 minuta) da delegacija u vidu Memnune hanum, žene Sulejmana Katara, ne onog preko puta nego onog dijagonalno sa nadimkom Fidedži, dođe da se raspita. Verujem da je radio Mileva bio brži i od žandara, a fakat od tada se ne puca po selu.

Sa vevericama se završava vidljivi deo sisarske životinjske populacije i prelazim na onaj koji znamo da se muva ovuda, ali znamo samo po tragovima. Lisice u stvari spadaju u prelaznu kategoriju po vidljivosti. Nekad kad se vozimo noću ih vidimo kako pretrčavaju put ili ih negde oko puta osvetlimo farovima, no to je sve. Nije neobično naići na gomilu kokošjeg perja gde joj mesto nije, siguran znak da im je lov te noći bio uspešan.

Komšija Sinan, povratnik iz Nemačke, koji je zapravo prvi "stranac"** u selu (mi smo drugi) mi je pričao da je jednom video lisicu ranom zorom u svom dvorištu kako se igra sa njegovim psima. To me navodi na pomisao da se poslovična lukavost lija zapravo sastoji u diplomatiji i.e. uspostavljanju prijateljskih odnosa sa čuvarima.

Na kraju, tuda idu divlje svinje. Njih nismo nikad videli (žive), ali pre nego što smo se doselili sa sve čoporom naših pasa, ostavljale su vidljive tragove. Naravno, ne bih imao pojma da su to tragovi boravka divljih bravova i bravica, da mi Hasan (usamljeni jahač na magarcu) nije to objasnio. Naime, leti u potrazi za njihovom poslasticom – puževima – divlje svinje ruše suve zidove između njiva i riju po srušenom kamenju. Pošto se one ne druže sa psima, a plaše se laveža, ne nailazimo više u blizini na njihove tragove.

Eto, hteli ne hteli potiskujemo životinjski svet, koliko god se trudili da ga ne uzemiravamo.

* dodž – domaća obična džukela

** Pojam stranca ovde je veoma rastegljiv, Fu s obzirom da je čak iz Istanbula je definitivno stranac, kao i Sinan koji je iz Burse. Štaviše Džanova mama je jednom u razgovoru za sebe rekla da je stranac, ona je naime iz sela Mazi nekih 20 km od našeg.

––––––––––

Beleške na margini

Delove divljih svinja (butove) ili pak čitave (ako su male) mi povremeno lovci iz sela, zimi kad je sezona lova, poklanjaju. Tako da ponekad imamo gozbe dostojne Asteriksa i Obeliksa.

To je krenulo tako da se čovek iz sela, koga sam tada prvi put video u životu, pojavio u dvorištu sa butom od jedno desetak kilograma (sa sve kožom) i rekao da zna da stranci vole da jedu bravetinu, pa eto. Fu ga je zamolila da dovrši taj poklon tako što će ga odrati (ona meso kaotakvo može da gleda, veoma retko i da jede, ali dok to podseća na deo životinje ne može ni da gleda).

Tek onda je nastala panika šta sad sa tim? Telefoniranje mami u NS, budući da je odrasla u Iloku u vreme kad su dvorac još uvek posedovali italijanski grofovi Odeskalki (Odescalchi), koji su organizovali lovove na kojima se upucavalo mnogo više nego su grofovi i gosti im mogli da konzumiraju, iločki puk je mogao da nabavlja ili ponekad i dobija najkvalitetniju divljač, normalno je da je naučila da je sprema.
Elem, marinada, špikovanje itd. itd. bilo je zaista kraljevski, naročito ambijent – struja je nestala kad je večera bila gotova pa smo obedovali uz sveće...

------

Ptice su priča za sebe koju ću možda jednom (računam na pomoć albicille oko identifikacije) napisati, pre toga ih treba fotografisati.

 

Atačmenti



Komentari (154)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vishnja92 vishnja92 22:02 30.04.2009

Fu

je moj covek.
Tvrdi i dan-danas da je jednom zmija zarežala na nju
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:19 30.04.2009

Re: Fu

vishnja92
je moj covek.
Tvrdi i dan-danas da je jednom zmija zarežala na nju



Unfuckable Unfuckable 22:58 30.04.2009

Re: Fu...ali - Budimac

Ja sam bio u Srbiji u to vreme, te sam dobio panični telefonski poziv koji se sveo na informaciju da tamo ima zmija. Dobro.


vr'
loader loader 22:11 30.04.2009

Te divne ...

... Te divne
stvarno divne
životinje !
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:20 30.04.2009

Re: Te divne ...

loader
... Te divne
stvarno divne
životinje !

Delim to mišljenje, mislim da je to jasno
loader loader 23:39 30.04.2009

Re: Te divne ...

Delim to mišljenje, mislim da je to jasno
Nesporno. Samo sam hteo da pridodam... svoj mali utisak. Odličan blog. Pozdrav :)
Unfuckable Unfuckable 22:22 30.04.2009

sad me podseti

ja čim vidim / čujem "fauna"
odmah mi padne napamet nedosanjani san, kao prva asocijacija
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:32 30.04.2009

Re: sad me podseti

Unfuckable
ja čim vidim / čujem "fauna"
odmah mi padne napamet nedosanjani san, kao prva asocijacija

A zamisli i pored toga što mi je rođak radio u Krašu popunjavanje albuma mi je ostalo takođe nedosanjan san :)
Unfuckable Unfuckable 22:37 30.04.2009

Re: sad me podseti

odgovor je jednostavan :
postoje :
Pomoravlje, pomorac, primorac - subsp. Boro Primorac ; podmornica....
sve to egzistira
ali :
fuckin' Pomornik - ne postoji !
tyson tyson 23:45 30.04.2009

Re: sad me podseti


Ja sakupio sve sličice (što bi se reklo - popunio album) još pre više od 20 godina ali ga iz nepoznatih razloga nikada nisam poslao Krašu.

Hm, mogao bih to sada da uradim...



felixxx felixxx 03:01 01.05.2009

Re: sad me podseti

Unfuckable
odgovor je jednostavan :
postoje :
Pomoravlje, pomorac, primorac - subsp. Boro Primorac ; podmornica....
sve to egzistira
ali :
fuckin' Pomornik - ne postoji !


Ne zelim da razocaravam, ali gore nevedena ptica postoji.
U stvari postoji 7 vrsta ovih ptica koje pripadaju familiji Stercorariidae. Inace su srodne galebovima.

(Boze koji sam ja nerd).
maksa83 maksa83 07:09 01.05.2009

Re: sad me podseti

fuckin' Pomornik - ne postoji !

Mogli su da stave i Jetija.
NNN NNN 15:54 01.05.2009

Re: sad me podseti

Unfe, sapatniče!
Evo jedan mali nedosanjani san i imam i JEDAN OGROMAN...a sad malo o FAUNI, sličice FAUNA iz žvaka (ona kutija sa 10 cigarolikih žvaka, na kutiji slika slona i zebre, Evropa, Štip) su mi nedosanjan san i to bukvalno!
Naime bar jednom mesečno sanjam kako sam negde ponovo našao te sličice (nekad čak i album), inače sam kao klinac (baš baš klinac) skupljao te sličice i lepio u album (i svud po kući)...poslednji put sam recimo '90. sakupljo sličice, ali tada već nije bilo albuma, i jednom sredinom 90-ih se opet negde misteriozno pojavile te žvake, ali vrlo mala količina, inače već dugo vremena ih nema (ni na internetu), ne proizvode se. A ja se još uvek nadam.
Inače, ako ste gledali spot Darkwood Dub-a - Elektropionir tu se pojavljuju neke od tih slika, koje su zasluga Malcolm Penney-a i produkcije Disney (ja po sećanju, znam (vrlo dobro) kako izgledaju slike, pa to tvrdim na osnovu nekih jenciklopedija, koje sam na svu sreću posle više od 10 godina potrage kompletirao na sajmu 2007.)
Mislio sam da pišem blog o sličicama FAUNA, mada misliće ljudi da sam lud , a i Milutin je pisao (kasno sam video), a i ne stigosmo da pitamo čoveka onomad...
vishnja92 vishnja92 16:16 01.05.2009

Re: sad me podseti

ovo ovde sve ovisnik do ovisnika

nije ni cudo sto su zavrsili na blogu...
Unfuckable Unfuckable 22:55 01.05.2009

Re: sad me podseti

Unfe, sapatniče!

pa eto to velim !
Mada, podvlačim da je serijal Životinjsko carstvo bio - zakon....i onaj album : širi neg' duži, sličice smo sami lepili lepkom, ništa samolepljivo !
Flora i Fauna je bila moderna nadogradnja celog tog džeza, ispraćena čak i reklamom na tv, ali okosnica cele te priče ipak leži u pradavnim (i veoma ukusnim) plavim čokoladicama
sentinel26 sentinel26 22:26 30.04.2009

Osjećam se nelagodno

kada gledam neke od tih životinja, nešto slično krivici.

Kao mali često sam hvatao zmije i igrao se njima ali ih koristio i kao sredstvo odbrane u raznim situacijama.
Zbog budjenja jedne velike zmije u zoo-vrtu u Maksimiru su me prije 50 godina izbacili napolje i stražarno sproveli do kapije.

Naručio sam skoro jednu veliku enciklopediju o životinjama koja će možda nekom unuku koristiti.

I ovaj, kao i svi drugi tekstovi su ti odlični ali ja ne stižem ni polovinu da pročitam.
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:37 30.04.2009

Re: Osjećam se nelagodno

Zbog budjenja jedne velike zmije u zoo-vrtu u Maksimiru su me prije 50 godina izbacili napolje i stražarno sproveli do kapije.

Osećam da smo u tom dobu, Džan, ti i ja bili veoma slični. Za Džana ne znam kakav će biti, ali imam utisak da si se ti kao i ja postao miran čovek. Hvala na komplimentima i čitanju.
sentinel26 sentinel26 22:47 30.04.2009

Re: Osjećam se nelagodno

Bojan Budimac
Zbog budjenja jedne velike zmije u zoo-vrtu u Maksimiru su me prije 50 godina izbacili napolje i stražarno sproveli do kapije.Osećam da smo u tom dobu, Džan, ti i ja bili veoma slični. Za Džana ne znam kakav će biti, ali imam utisak da si se ti kao i ja postao miran čovek. Hvala na komplimentima i čitanju.
Vjerovatno. Biće on dobar.
Ja sam sada postao miran na mnogim "poljima", jedino se sa okolinom ne slažem oko toga kada je počelo. :))

Zmije svakako teško mogu hvatati oni koji nemaju veliku dozu mirnoće i sposobnost samokontrole.
Unfuckable Unfuckable 23:13 30.04.2009

Re: zmiuga

kako beše ona Blažina fora :
velika zmija zove se...?
maksa83 maksa83 07:10 01.05.2009

Re: zmiuga

kako beše ona Blažina fora :
velika zmija zove se...?

Mislim da je to Đura pitao Prof''sora u jednom od jačih (Joj Hamo vid' mu glavee) TLN skečeva:

NNN NNN 16:13 01.05.2009

Re: zmiuga

Zmiuga loma, profesore! - moj najomiljeniji skeč iz TLN.
Vlasta92 Vlasta92 22:35 30.04.2009

E, Budimac,

baš si me lepo provozao. Ne znam sada ni šta da komentarišem, nego mi je samo lepo, lepo...Razmisliću, pa ću se vratiti....
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:39 30.04.2009

Re: E, Budimac,

Vlasta92
baš si me lepo provozao. Ne znam sada ni šta da komentarišem, nego mi je samo lepo, lepo...Razmisliću, pa ću se vratiti....

Važi
Черевићан Черевићан 22:51 30.04.2009

косе лава бои још . . .

читам овај Ваш мамљиви текст г будимац о животу вам у гмизаријуму па повлачим паралелу са малтом . . и тусмо. како сам трчаџија непоправљиви малта 12 са 24 км пространа ми током више од 10 година свакодневног каскања остала за ногама и у том мимотрку нагледах се разноразних живуљки које у свом окружењу одомаћене уопште не реагују на мене уљеза посебно зечеви којих по малти има сисјасет ме само пропрате посађени на задње ноге и ушесима ко радарима усмереним док ја- опасностим непротрчим. гуштерова, змија додуше ређе јер их се, има томе, свети Павле, бродоломник, тако решио што их у уста женама уместо језика стави, упс - предање је непроверено додуше, јежева,те по који куца луталица , а и она у једностраном уговорном радном односу са малтежанима ( коњи, краве, магарци, овце, козе, свиње ) су фауна коју знатижељник по малти лутајући срести може. има и оних правих дивљих названих живуљки ал за дружење сњима се плаћа улазница у зоо.по кућама пак држи се СВЕ доступно посредством анимал шопова , док мачке по сокацима валете су посебност овековечена на фоткама множине туриста.на голубовима и галебовима пак моште нам баш искрено позавидети. а и малтешки соко понекад се уочи, али на руци власника и скапицом преко главе.

е сад како сам и рониоц о подводној фауни да почнем прича би се отегла, па нећу. уствари ми се овде на отоку уопште фаунски не досађујемо . . .
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:59 30.04.2009

Re: косе бои лава још . . .

уствари ми се овде на отоку уопште фаунски не досађујемо . . .

Ja odgovorno tvrdim da se dosađivati (faunski ili bilo kako) mogu samo dosadni ljudi. Meni nikad u životu nije bilo dosadno.
Hvala na čitanju g. Čer.
mirelarado mirelarado 00:55 01.05.2009

Re: косе бои лава још . . .

Ja odgovorno tvrdim da se dosađivati (faunski ili bilo kako) mogu samo dosadni ljudi.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:53 30.04.2009

divlje zivotinje

jeli neko od vas gledao onaj crtać Over the Hedge? e ja se osećam ko da živim u nekom takvom naselju koje je poraslo dok su životinje spavale zimskim snom. nema šta nema ovde u naselju i po našem dvorištu. armadiljo, tvorovi, američki pacov torbar, veverice, jeleni, zmije i to najviše ima onih otrovnih - Copperhead Snake (Agkistrodon contortrix), škorpioni itd. ja se srašno bojim zimja a bogami i škorpijona tako da bih non stop držala vrata prema dvorištu zatvorena, al deca ne slušaju.

al lepo je nekako da znaš da ima takvih životinja tu pored tebe. moji omiljeni su razno razne ptice al bih ipak izdvojila kolibre (za koje moja mama kaže kako da ne kolibri to neki bumbari). imamo hranilicu za kolibre u dvorištu i stalno dolaze. mnogo su slatki.


Bojan Budimac Bojan Budimac 23:13 30.04.2009

Re: divlje zivotinje

ja se srašno bojim zimja a bogami i škorpijona

Ove crne naše guje zaista nisu opasne i više se one plaše nas. Ima i (navodno) dve vrste otrovnica u kraju, nešto slično našoj šarki i neka zelena, no to nisam nikad video. Škorpije su neprijatna stvorenja, ali ovde ih nema u tim količinama da bi čovek postao paranoičan, osim toga nisu smrtonosne. Prošli put kad je Omer amidža (kamilar) bio kod nas saopštio nam je onako krajnje cassually kako ga je tog jutra ubola škorpija.
-- Jeste bili kod lekara?
-- Ne, zašto?

U svakom slučaju, oprez u vidu rukavica kada se babra oko kamenja je potreban.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:57 01.05.2009

Re: divlje zivotinje

U svakom slučaju, oprez u vidu rukavica kada se babra oko kamenja je potreban.

ja to marca pustim tamo da ide i da se bakće po dvorištu. ja ne mogu jer nekako uvek izadje nešto hitnije da se radi u kući.
dragoljub92 dragoljub92 11:13 01.05.2009

Re: divlje zivotinje

jer nekako uvek izadje nešto hitnije da se radi u kući.

vladimir petrovic vladimir petrovic 23:02 30.04.2009

Ne valja se

Budimac
... zmiju – jako lep primerak Karayilan iliti crne zmije (guja pada na pamet, zbog serije, naravno). Karajilan (Coluber jugularis Linnaeus, 1758 ili Dolichophis jugularis), kao što ime kaže je crna zmija sa lepim crvenim akcentom na donjem delu glave koja živi na bliskoistočnim prostorima. Može da naraste do 2.5m. Nije otrovna i zapravo sa ljudskog aspekta je korisna živina, jede miševe, pacove, a kad je na dijeti guštere. Plaši se čoveka, pa nije neka opasnost,

Počeo si sa bezopasnom zmijom, pa me podseti na jedan esej Sretena Marića (on je bio naš izvrstan esejista).
Boravio je u nekom našem selu, pa je u štali domaćice koju je posetio, u jaslama, nedaleko od krave, video sklupčanu zmiju. Malo se trgao, a domaćica mu je objasnila "da je u pitanju kućna (odnosno štalska) zmija, te da je bezopasna"; kao takva ona se ne juri, pa se skoro odomaćila u štali. Kada je Marić, uz sve uvažavanje domaćice, rekao da bi bolje bilo da je ubiju, domaćica je zavrtela glavom i rekla: "Ne valja se". Nije umela da objasni zašto se ne valja, ali je više puta ponavljala "Ne valja se", te je zmija ostala da drema u jaslama.

I još nešto. Pošto sam ja sada (još uvek) u fazonu istočnjačkih religija, u Indiji, pristalice hinduizma zmiju smatraju svetom životinjom, te joj ostavljaju, u prilici kada se to može, tanjir sa mlekom ispred njenog staništa. S tim u vezi, predlažem tebi da ponekad ostaviš tanjirče sa mlekom, pored kamenog zida odakle Karajilan izlazi, biće ti zahvalan, he, he, he...
Unfuckable Unfuckable 23:09 30.04.2009

Re: Ne valja se (sanjati)

"Ne valja se",

moj Stari mi je jednom to isto rekao - mogao sam imati možda 5-6 godina - u vezi nekog pauka koji mi je jedne noći pohodio sobu :
"Ne ubijaj pauka noću."
(wtf?)..i nisam : malo piknem i on - ode.
To - noću - me je posebno kopkalo, i pitao sam ga zašto. Samo mi je par puta ponovio da ne valja ubijati paukove, a noću - ni pod razno... - ok, tatko.
Kada sam ga, mnogo godina kasnije u sličnoj situaciji podsetio na tu scenu rekao je -
"ja to rekao ? nema šanse."
(a nije Altzheimer, 'leba mi)
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:19 30.04.2009

Re: Ne valja se

S tim u vezi, predlažem tebi da ponekad ostaviš tanjirče sa mlekom, pored kamenog zida odakle Karajilan izlazi, biće ti zahvalan,

Opšte uverenje je da njih privlači voda, a mi u letnjim mesecima kad su velike vrućine i suša ostavljamo vodu, za veverice, ptice i ostala divna stvorenja, pa se verovatno i zmije okoriste (sasvim sigurno i škorpije).
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:20 30.04.2009

Re: Ne valja se (sanjati)

Unfuckable
"Ne valja se",

moj Stari mi je jednom to isto rekao - mogao sam imati možda 5-6 godina - u vezi nekog pauka koji mi je jedne noći pohodio sobu :
"Ne ubijaj pauka noću."
(wtf?)..i nisam : malo piknem i on - ode.
To - noću - me je posebno kopkalo, i pitao sam ga zašto. Samo mi je par puta ponovio da ne valja ubijati paukove, a noću - ni pod razno... - ok, tatko.
Kada sam ga, mnogo godina kasnije u sličnoj situaciji podsetio na tu scenu rekao je -
"ja to rekao ? nema šanse."
(a nije Altzheimer, 'leba mi)


sybil sybil 02:32 01.05.2009

Re: Ne valja se (sanjati)

meni jednom u pola noci u beogradu uleteo slepi mis u sobu, namestio se pored kreveta, tacnije sa bocne strane u ravni jastuka i poceo da skici.

kad sam to prezivela...
dragoljub92 dragoljub92 11:36 01.05.2009

Re: Ne valja se

"Ne valja se", te je zmija ostala da drema u jaslama.

ја сам се у пар наврата срео са нечим што би се могло назвати "кућна змија,у србаља".нисам нашо никакву озбиљнију студију о томе.
елем постоје приче о некаквим змијама које живе испод прага куће и не дирају се.ја мислим да је то из практичних разлога .пошто змије лове мишеве и пацове и практично су корисне животиње.сад колко је пријатно видети змију од 2,5 метра у дворишту како чува исто од штеточина
пс
ел турци кажу измија за змију ил ме сећање вара
gordanac gordanac 11:48 01.05.2009

legende...

"Isto je tako veoma rašireno verovanje u domaće zaštitnike duhove, sjene ili sjenovike, koji mogu biti i ljudi i životinje, a naročito zmije kućnice. Kod Litavaca, Poljaka, Čeha, Srba i Hrvata to štovanje kućne zmije bila je gotovo opšta pojava; ubiti nju značilo je ne samo nesreću za čitavu porodicu, nego i samu smrt domaćinovu. Moj ded, Sima Milutinović u Mostaru, umro je, kažu, na prečac s toga, što je ubio domaću zmiju. Svoje zaštitne duhove imaju i jezera, planine i šume i stoga se ponekad događa, da izvesni ljudi, od straha pred njima, ne smeju da diraju i njihova područja."

Izvor

A i ovo je zanimljivo (kad smo već kod faune u najširem smislu):

"Kao ovi stariji narodi, i Sloveni su bili puni praznoverica. Već Herodot, u opisu Skitije, priča za jedno, verovatno slovensko, pleme Nure-Neure, kako sekod njih "svake godine jedan put svako za nekoliko dana pretvori u vuka, pa se opet vraćaju u staro obličje". Odatle je došlo i čudno ime vukodlak. Kod Grka to je λυκανξωηοζ , u Rimljana versipellis, kod Germana Werewolf. Danas se kod nas vukodlak izjednačio s pojmom vampira, a zamena je došla usled toga, što se, kao u starim germanskim skaskama, verovalo, da umrli ljudi uzimaju vučji oblik. Isto je tako opšte verovanje svih starijih naroda i u veštice. U narodu se ponekad i vukodlak i veštica nazivaju lepir. To dolazi iz opšteg narodnog verovanja, da se duša često pojavljuje u obliku lepira (u grčkom, na primer Ψυγη označava i dušu i lepira). Protiv veštica i tuđih zlih demona zaštitnik svoje oblasti je vedogonja ili zduhać. To je, po narodnom verovanju, čovek čiji duh, ostavivši telo, luta u obliku tice, pa ili sam ili u društvu s drugima vodi borbu "o carstvo nad morem i nad zemljom". Verovanje to vrlo je živo u Albaniji i Crnoj Gori, gde su borbe prirodnih elemenata strahovito potencirane, i gde je glavna briga, da li će prevladati primorska nepogoda sa planinskima, ili njihova dobra sreća. Borbe se između tih zduhaća vode svačim; kamenjem, gredama, lišćem, mlinskim kolima, vodenijem kapima, drvljem, kladama, korijenjem i Bog te pita čim li ne još".
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:51 01.05.2009

Re: Ne valja se

ел турци кажу измија за змију ил ме сећање вара

Vara te sećanje, zmija se kaže yilan -- jilan.

vladimir petrovic vladimir petrovic 11:52 01.05.2009

Re: Ne valja se

dragoljub
ја сам се у пар наврата срео са нечим што би се могло назвати "кућна змија,у србаља".нисам нашо никакву озбиљнију студију о томе.
елем постоје приче о некаквим змијама које живе испод прага куће и не дирају се.ја мислим да је то из практичних разлога .пошто змије лове мишеве и пацове и практично су корисне животиње

Tačno. U tom eseju Sretena Marića baš se pominju takve "kućne zmije" - koje ne treba dirati, jer su korisne. A povrh svega, postoji i praznoverica, iznad te proste korisnosti (u hvatanju miševa), da ih ne treba ubijati. Otuda taj famozni izraz "Ne valja se", a da niko ne ume (kao što sam već rekao) da tačno objasni zašto se ne valja. Valjda je to tako i zato što se taj izraz vezuje za - praznovericu, odnosno sujeverje. (Danas se izrazi "valja" i "ne valja" retko koriste, if ever).

Još nešto. Te "naše kućne zmije", kako ja shvatam, nisu tako velike kao Budimčev karajilan, one su pristojne dužine - ne više od jednog metra, he, he, he...
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:09 30.04.2009

Fauna

JBT, kod tebe šareno kao kod Vuka Bojovića
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:21 30.04.2009

Re: Fauna

Milutin Milošević
JBT, kod tebe šareno kao kod Vuka Bojovića

Lepše Milutine -- niko nije iza rešetaka
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:27 30.04.2009

Re: Fauna

Ispravka: Kod tebe šarenije nego kod Vuka Bojovića
myredneckself myredneckself 00:03 01.05.2009

Re: Fauna

U jednom momentu se sjurila u neko žbunje da bi izašla iz istog još brže krvolipteći iz usta i njuške. Naravno, odmah sam video o čemu se radi odveo je kući izvadio bodlje (bilo ih je zabijenih i u nepce) i zaustavio krvoliptanje.

Stvarno su ženke mnogo, mnogo nežnije i blaže. Ovo me podsetilo na događaj od pre desetak godina, kad je naš pas Rab bio živ. Izašla sam na terasu u bašti, jer sam onako periferno, idući po sobi videla da se Rab lopta s nečim . Mislila sam da je lopta nekog deteta doletela u našu baštu, i krenula da je uzmem dok je on ne isfroncla, totalno. Imala sam šta da vidim kad sam prišla. Jež, za kog smo znali i viđali ga obično noću, kako žurno ide u tranzitu preko naše bašte i nastavlja kroz komšijsku, bio je sklupčan, ali nažalost nije mogao da uradi to dovoljno dobro, izigravao je Rabu loptu. Nosa svog izbodenog bodljama, iz kog je curila pomalo i krv, besomučno ga je bacao uvis, ovaj bi brečio svom težinom, ova "zver" bi ga opet dohvatila, i tako spretno ga bacao uvis, ponovo i ponovo, ne obazirući se na moje povike. Utom je došao moj muž i konačno prekinuo ovu ludu i surovu Rabovu igru sa "lopticom", ali na žalost kad smo pogledali, ježić više nije davao znake života.
Posle Raba, moj sin dobio je "Malu", kojoj nikad nismo dali ime...najnežnije pseće stvorenje, (pa joj ovaj nadimak iako matoroj, lepo stoji) koja mi je najsmešnija, kad se igra u bašti sa žabama. Uvek glasam za pse, ženke, kojima se, bre, može sve lakše dokazati.
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:11 01.05.2009

Re: Fauna

Uvek glasam za pse, ženke, kojima se, bre, može sve lakše dokazati.

Isto je i sa ljudskom vrstom.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:27 30.04.2009

niks guje

zato mi na ovom ostrvu nemamo guje, mozemo da lezimo gdegod hocemo. Oterao ih, kae legenda, SV. Patrik
Unfuckable Unfuckable 23:28 30.04.2009

Re: niks guje

a pitone ?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:32 30.04.2009

Re: niks guje

Unfuckable
a pitone ?

pa to cuvaju u gace
Unfuckable Unfuckable 00:03 01.05.2009

Re: niks guje

ovo je jače od mene :
ok Stošiću, ti hoćeš da kažeš da Irci imaju pitone, a Srbi samo - slepiće ?
vidim da nam učitavaš to, sve vreme, samo te pratim...i zapisujem
Unfuckable The Medic
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:59 01.05.2009

Re: niks guje

Unfuckable The Medic

mislis, Unfuckable, the miki medic...
e blavore :)
Unfuckable Unfuckable 01:07 01.05.2009

Re: niks medic, niks miki, niks snaga....

ja ne mislim
ja ...tipkam
a ti samo nastavi da se podsmevaš najpitonskijima, pa će' vidiš...
Unfuckable Unfuckable 23:27 30.04.2009

btw

ona epizoda s lijom...
ne znam kako stavri stoje s besnilom oko Bodruma, aišire
ali znam da su neke knjige objašnjavale da je za besnilo važeće, što se divljači tiče, pravilo
"atipično je - tipično"
drugim rečima :
lija bi trebalo da beži od seoskih pasa - to je tipično ponašanje za zdravu divljač.
igranje sa psima, umiljavanje ljudima, već sam ulazak u urbanu sredinu po danu - atipično & alarmantno

ps :
jbt, baš sam se raspisao kod Budimca, k'o scaby kod Krugolajne , moraću malo da uzmem time - out
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:51 30.04.2009

Re: btw

ne znam kako stavri stoje s besnilom oko Bodruma,

nema nikakve frke, a što se tiče ponašanja nije baš urbana sredina i nije bio dan, posle sam čuo od drugih seljana da to jeste tipičan approach lisica da "pripitome" džukce, pa da oni ne reaguju. Meni nije bilo čudno da seter (irski) nije reagovao (koliko su lepi toliko su, izvinjavam se eventualnim vlasnicima ali to je činjenica koja važi za sve ptičare, glupi), no da kangal (turski ovčar) koji je izuzetno pametan i oštar pas nije reagovao me baš iznenadilo.

Mi Casa es Su Casa, Unf
Unfuckable Unfuckable 00:05 01.05.2009

Re: btw

ja bih ipak prvo pucao pa onda pitao ko ide
pusti ti lisičje fore, rhabdovirus ih zna mnogo više...ker je - ker
Strongman Strongman 23:32 30.04.2009

I nije neka f(l)ora u Majamiju

Volim kad i ti i gazda M i ja napisemo blog istog dana.

Evo malo Majamske flore to jest phaune

Milutin Milošević Milutin Milošević 23:41 30.04.2009

Re: I nije neka f(l)ora u Majamiju

Al smo se poredjali...
Strongman Strongman 23:43 30.04.2009

Re: I nije neka f(l)ora u Majamiju

Ja zu ostanem iza ove na motoru... Bezbednosti radi
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:55 30.04.2009

Re: I nije neka f(l)ora u Majamiju

Evo malo Majamske flore to jest phaune

Za sličnu (dobro, ne baš istu) treba da pređemo tridesetak kilometara do Bodruma (malo) pretenciozno se to naziva turskom Nicom).
Strongman Strongman 00:00 01.05.2009

Re: I nije neka f(l)ora u Majamiju

Op Nica Nica drma mi se kabanica...
Strongman Strongman 00:00 01.05.2009

Re: I nije neka f(l)ora u Majamiju

Nego na tri certri sad da kliknemo na stosicevo previlo i medjusobno se preporucimo. Jel vazi?
Unfuckable Unfuckable 00:11 01.05.2009

Re: I nije neka f(l)ora u Majamiju

Nego 'ajmo na 3-4 - sad da skupimo kintu Strongmanu za sekretaricu - tipkačicu
ovako dalje ne ide, 'leba mi
siroma čo'ek...k'o nogama da kuca

a ovo ti je deo lokalne faune - tačnije : sisara - tamo



neprskano
Strongman Strongman 00:21 01.05.2009

Re: I nije neka f(l)ora u Majamiju

Nego 'ajmo na 3-4 - sad da skupimo kintu Strongmanu za sekretaricu - tipkačicu
ovako dalje ne ide, 'leba mi
siroma čo'ek...k'o nogama da kuca


Nisi li ti dosadan malo?
Unfuckable Unfuckable 00:30 01.05.2009

Re: I nije neka f(l)ora u tastaturi

nisam li ?
...pa ne znam ko je dosadan, hm ?

ps :

nab'o si svaku tipku kako treba !!!
b'avooo
Strongman Strongman 01:24 01.05.2009

Re: I nije neka f(l)ora u tastaturi

nab'o si svaku tipku kako treba !!!
b'avooo



puno mi znaci tvoja podrska
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:42 01.05.2009

Re: I nije neka f(l)ora u Majamiju

Nego na tri certri sad da kliknemo na stosicevo previlo i medjusobno se preporucimo

strongi, tebe ko da je neko oprljio pitonom po analu. I kaze se "četiri" a ne certri
Strongman Strongman 18:10 01.05.2009

Re: I nije neka f(l)ora u Majamiju

strongi, tebe ko da je neko oprljio pitonom po analu



Ne polazi uvek od sopstvenih iskustava.

I kaze se "četiri" a ne certri


Mog kazem kako si jahocu
zeks92 zeks92 18:17 01.05.2009

Uf ...

Mog kazem kako si jahocu



al' je ovaj za..za..je..je..banovan
mirelarado mirelarado 23:33 30.04.2009

Баштенски свет

Диван вам је тај баштенски свет, Бојане, што гмиже, мили, трчи... Изгледа да сте се ви боље сродили с тим живуљкама него ваши градски пси.

Zejna je par nedelja kasnije ponovila istu glupost. Šta zna urbani istanbulski dodž* šta je jež.


Занимљиво је да сеоски џукци, који добро знају шта је јеж, такође имају проблема с овом корисном животињицом. Јеж се само склупча, а пси могу једино да лају до изнемоглости.

Bojan Budimac Bojan Budimac 00:00 01.05.2009

Re: Баштенски свет

Изгледа да сте се ви боље сродили с тим живуљкама него ваши градски пси.

Naravno, istanbulci kako ih interno zovemo još uvek dobijaju fraseve kad vide kravu ili Hasanovog magarca, ovi koje smo usvojili ovde ne daju pet para za iste.

Ježevi su medeni.
mirelarado mirelarado 00:21 01.05.2009

Re: Баштенски свет

Bojan Budimac

Naravno, istanbulci kako ih interno zovemo još uvek dobijaju fraseve kad vide kravu ili Hasanovog magarca


:))) Понашају се као мој пас (лабрадор и невиђена кукавица) кад у парку налетимо на полицајце на коњима.
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:14 01.05.2009

Re: Баштенски свет

:))) Понашају се као мој пас (лабрадор и невиђена кукавица) кад у парку налетимо на полицајце на коњима.

Nataša ima puno labradorskog u sebi (crni) :))))



I tako velika voli da sedi u krilu :))))

Unfuckable Unfuckable 01:19 01.05.2009

Re: Баштенски свет

labradori nisu kukavice
oni samo razmatraju najbolje opcije
mirelarado mirelarado 01:24 01.05.2009

Re: Баштенски свет

Bojan Budimac
:))) Понашају се као мој пас (лабрадор и невиђена кукавица) кад у парку налетимо на полицајце на коњима.

Nataša ima puno labradorskog u sebi (crni) :))))



I tako velika voli da sedi u krilu :))))


:))) Наташа је к'о мед! И наш Мики је црн к'о ноћ. Лабрадори и јесу џукци, то одувек тврдим.
mirelarado mirelarado 01:27 01.05.2009

Re: Баштенски свет

Unfuckable
labradori nisu kukavice
oni samo razmatraju najbolje opcije


:)))) Дивно речено.
Unfuckable Unfuckable 01:29 01.05.2009

Re: Баштенски свет

e, a zipa Natašu, tačno je prepoznajem kako se ...širi prema dole, k'o Babuška, ha ?
voli to, da jede...eh!
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:37 01.05.2009

Re: Баштенски свет

*novo
Unfuckable
e, a zipa Natašu, tačno je prepoznajem kako se ...širi prema dole, k'o Babuška, ha ?
voli to, da jede...eh!

Voli voli... naše opisno ime za nju na turskom je kuçuk kafa, koca popo, çöp bacak u prevodu mala glava, veliko dupe, tanke noge...
mirelarado mirelarado 01:38 01.05.2009

Re: Баштенски свет

Прождрљивост им је највећа мана. Нема тога што неће учинити за храну... :)))
Unfuckable Unfuckable 01:44 01.05.2009

Re: Баштенски свет

Прождрљивост им је највећа мана.

maksa i ja (svesno, savesno und odgovorno tvrdim i u njegovo ime)
se ne slažemo sa ovom konstatacijom

(posle, kad maksa svrati, reći će "Ejmen, Anfače!" )
mirelarado mirelarado 01:46 01.05.2009

Re: Баштенски свет

Добро, а шта вас двојица тврдите?
Unfuckable Unfuckable 01:54 01.05.2009

Re: Баштенски свет

"pojesti... sve što je manje od tebe, a jestivo - je imperativ, ponekad...a i često...uvek"
(uvk by beogradžani)

hajde tako da formulišem i da stavim pod navodnike da ispadne...misaono
(uzgred, Budimcu je danas prvi blogorođendan !)
mirelarado mirelarado 02:05 01.05.2009

Re: Баштенски свет

(uzgred, Budimcu je danas prvi blogorođendan !)

Unfuckable Unfuckable 02:11 01.05.2009

Re: Баштенски свет

mirelarado mirelarado 02:51 01.05.2009

Re: Баштенски свет

Кад већ наздрављамо, алкохолне равноправности ради ;-)

Unfuckable Unfuckable 02:58 01.05.2009

Re: Баштенски свет

ma i vino praštamo samo da se Brajović pojavio !
(pa makar i sa samoubijenom gicom)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:59 01.05.2009

Re: Баштенски свет

Unfuckable
ma i vino praštamo samo da se Brajović pojavio !
(pa makar i sa samoubijenom gicom)

С концерта право... Нисам те тамо видео?
Bojan Budimac Bojan Budimac 02:59 01.05.2009

Re: Баштенски свет

mirelarado
(uzgred, Budimcu je danas prvi blogorođendan !)


Da, što se manje-više poklapa sa dobijanjem smislene (ADSL) konekcije i stalne email adrese... No prava godišnjica pada, pretpostavljam, mnogo kasnije na datum objavljivanja prvog teksta (to je negde tek avgust ili septembar, mrzi me da proveravam)... No, u svakom slučaju hvala
mirelarado mirelarado 03:08 01.05.2009

Re: Баштенски свет

Unfuckable
ma i vino praštamo samo da se Brajović pojavio !
(pa makar i sa samoubijenom gicom)


Ти верујеш у ту ловачку причу?

Unfuckable Unfuckable 03:18 01.05.2009

Re: Баштенски свет

Нисам те тамо видео?

i šta ja sad da kažem na ovaj centaršut, Brajoviću ?
šud vi tok abaut mjuzik or - fuckin' dipotrija ?

No, u svakom slučaju hvala

pajz ovog the drvendeku !

Ти верујеш у ту ловачку причу?

ja nekako verujem da će u kasnijem toku meča, sam od sebe isplivati podatak o gici upucanoj sa krova, šmajserom..
i dokusurenoj petardama
javlja mi se, samhau
mirelarado mirelarado 03:39 01.05.2009

Re: Баштенски свет

Bojan Budimac

No prava godišnjica pada, pretpostavljam, mnogo kasnije na datum objavljivanja prvog teksta (to je negde tek avgust ili septembar, mrzi me da proveravam)... No, u svakom slučaju hvala


То ћемо тек да прославимо. Твоји текстови су од непроцењивог значаја за блог.
maksa83 maksa83 07:32 01.05.2009

Re: Баштенски свет

"pojesti... sve što je manje od tebe, a jestivo - je imperativ, ponekad...a i često...uvek"

Ejmen Anfače.
Evolucijom nametnuta dužnos' i obaveza. Prljav pos'o, ali neko mora da ga radi.
vishnja92 vishnja92 07:34 01.05.2009

Re: Баштенски свет

digo si stotku a htela ja.
dunja73 dunja73 23:52 30.04.2009

zmija!!

Bila sam onako petnaestak godina,letovanje ,more
cale parkira auto ,ja bosa ,zaletela se
strcavam niz neke stepenice i osetim cudnu "gumu" ispod stopala ..
Medjutim to je bio blavor
Mama se seca sa nisu mogli ni uz pomoc trikova
da me smire ...

jezim se od slike vec...
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:03 01.05.2009

Re: zmija!!

Medjutim to je bio blavor
Mama se seca sa nisu mogli ni uz pomoc trikova
da me smire ...

Fu sad spava, ali znam da bi njeno prvo pitanje bilo, a šta je bilo sa blavorom?
dunja73 dunja73 00:08 01.05.2009

Re: zmija!!

Fu sad spava, ali znam da bi njeno prvo pitanje bilo, a šta je bilo sa blavorom?

Posle sam ja ukapirala da je njima on domaca zivotinja,
i neko malecko dete , tek progovorilo
igralo se po bastici i odjednom ce:
-mama , crevo ide !!
Unfuckable Unfuckable 00:34 01.05.2009

Re: zmija!!

i neko malecko dete , tek progovorilo

isto tako,
samo gledajući staru reklamu za FUJI filmove, na tv
klinka,
u sred' reklamnog penjanja bubamare na drugu kaže :
"Bubamaje"
i svi odlepe od sreće, jeste, bubamaje, b'avo, b'avo...
(ne zaboravimo bitan podatak - mala je delila sobu s roditeljima...)
a mala dovršava :
"Jebu se."
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:16 01.05.2009

Re: zmija!!

isto tako,
samo gledajući staru reklamu za FUJI filmove, na tv
klinka,
u sred' reklamnog penjanja bubamare na drugu kaže :
"Bubamaje"
i svi odlepe od sreće, jeste, bubamaje, b'avo, b'avo...
(ne zaboravimo bitan podatak - mala je delila sobu s roditeljima...)
a mala dovršava :
"Jebu se."

dolybell92 dolybell92 00:11 01.05.2009

Veverica spavalica



poz dolybell
shumska shumska 00:52 01.05.2009

Ježurka ježić mirno spava

Ono što mene poprilično čudi je činjenica da ih ima dosta ovde, u blokovima. Ranije sam ih češće vidjala, a zatim je došlo do skrivanja/neprimećivanja/zatišja. Pre neku noć na jednoj od zelenih površina (prilično dzunglastih), vidim jednog lepog, skoro debeljuškastog. Setim se kako jednom pročitah da ježurke na sebi imaju negde oko 30 000 bodlji. One loptice?!
Najviše volim kad čujem zvukove kojima se oglašavaju noću, prosto frfljaju, a mi, šumskih devojčica vrsta ih sve razumemo - volimo kudrave pse, kosa nam duga, ućebana od vlage, miriše na kišu. Zato su i ježurke naša vrsta, i šumska i blokovska bića.
shumska shumska 00:52 01.05.2009

Ježurka ježić mirno spava

(izvinjavam se, duplirah komentar)
Unfuckable Unfuckable 01:25 01.05.2009

Re: Ježurka ježić mirno spava

nema veze, sjajan je
nsarski nsarski 01:13 01.05.2009

Cekaj,

Delove divljih svinja (butove) ili pak čitave (ako su male) mi povremeno lovci iz sela, zimi kad je sezona lova, poklanjaju.


Zar oni love divlje svinje? Mislim, da li ih love za jelo, ili za trofej?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana