Zabor

taube RSS / 01.05.2009. u 01:21

Postaviti zabor tj. ogradu od zla? Da li je moguće to učiniti? Bojim se da nije ali može se mnogo toga drugog uraditi a da je blisko zaboru.

Neki su od zla napravili modu u naše današnje vreme. Pouke mudrih mogu biti odbrana od zla i '' duhovni vitamini ''.

Izobličavanjem zla često se ništa ne postiže. Ali upućivanjem na dobro, zlo se izobličava samo po sebi. Strogo treba da pazimo da ne primamo lukave telegrame čiji je pošiljalac : ZLO.

Čini mi se da se danas previše upotrebljavaju reči '' imati pravo '' na nešto. Mislim da je to jedna svetska logika koja ne može doneti baš uvek dobar plod. Što je u čoveku više svetskog to on ima i zahteva više prava. Što je u njemu više duhovnog, to on manje prava ima. Mi, ljudi ovoga sveta mislimo kako imamo prava na mnogo što šta i '' traženje nekih svojih prava '' prisutno je na sve strane. Čini mi se da preterano traženje prava navodi čoveka da se samoopravdava i traži zadovoljenje svojih egocentričnih želja. I gde je tu preko potrebna nam nesebičnost? Gubi se. Postoje i retki ljudi koji ne traže nikakva prava za sebe i oni su istinski slobodni. Koliko je onih koje je zlo uništilo, koji su sebe izgubili u strasti traženja ličnih prava?

Pojavili su se i '' samoupravni '' ljudi. Samoupravan čovek stvara neke svoje zakone koje samo on razume i koji, razume se samo njemu odgovaraju to jest njegovom poimanju stvarnosti.

Laž? Neki ljudi lažu iz čista mira, bez ikakve potrebe a navika da se iz čista mira govori laž deformiše savest. Ispravna savest ispravno obaveštava čoveka. Ne osećaju krivicu zbog izgovorenih laži, zbog prevara koje čine; ponašaju se u stilu '' pošto rat još nije završen , zašto bih previjao ranu?''. Ali, ako je ne previje, iskrvariće.

Ne kažem da moramo preterano brinuti o svojim pogreškama ili o tuđim pogreškama. Ako osećamo skrušenost zbog greške - dovoljno je. Nema razloga da se preispitujemo i neprekidno pitamo '' pa, zašto se to baš meni dogodilo?'' . Ne smemo mnogo istraživati ili prostije rečeno čeprkati po starim greškama, opet kažem i svojim i tuđim jer možemo zadobiti teške ozlede ako spadamo u senzitivnije osobe. Na primer : Za vreme jedne borbe padne jedna bomba blizu jednog vojnika, ali on ne pogibe, sačuva ga neka sila da preživi i bomba ne eksplodira. Kada se borba završi, vojnik pronađe tu bombu koja nije eksplodirala i počne znatiželjno da je gleda, i zagleda li zagleda, i na kraju odleti u vazduh; ali ne u borbi, već nakon nje.

Dakle, postavljam zabor, ograđujem se od ljudskog zla, od pakosti, neumesnih zapitkivanja koja u svađu vode ma od kojih ljudi dolazili i pritom mislim na ma koje ljude u smislu : ma koja nacija, ma koja religija jer zlo je zlo.

Odbijam da budem loša ili zla, proterujem '' to '' iz sebe onoliko koliko mi moja duhovna snaga dozvoljava. Ograđujem se i od sile ili prisile namerne ili nenamerne koju svesno ili nesvesno primenim da bih nekoga ubedila u nešto. Šta će meni sila? Nisam ja Dioklecijan a ni Marija Terezija ili Antoaneta!

Ljudsko biće je pogrešivo, pogrešivost ljudska je ogromna i potrebna je zaista nebeska smirenoumnost da se oprosti, da se zaboravi i sve to naravno bez ikakvog upliva u nečiju slobodu ili želje za promenom nečije ličnosti.

Kako već napisah, danas se mnogo ' barata ' pojmovima : ljudska prava, imati prava, sloboda i svaki upliv u nečiju slobodu se na moju veliku žalost sve više naziva fašizmom , i reč fašizam se upotrebljava i tamo gde joj baš i nije mesto. Možda nikada ranije u našoj javnosti nije upotrebljava ta reč ' fašizam' .Lakoća sa kojom se ispaljuju kao kanonada topova tako krupne i opake reči kao što su fašista i nacista svedoči upravo o totalitarnoj svesti onih koji te topovske salve ispaljuju. A svaka etiketa koja se toliko puta ponavlja ostade nepovratno zalepljena. A upravo je isti taj fašizam stvorio i do savršenstva izveo ideju negativne propagande, promovisanje doktrine '' napad kao najbolja odbrana '', neprestano ponavljanje teze da su '' oni koji su protiv nas '' društveni talog. Nigde nema na ovoj planeti toliko fašizma kao u govoru na srpskoj političkoj sceni. Ljudi koji etiketiraju druge ljude kako su fašisti prosto ne mogu da poveruju da neko i njih može da kritikuje. Otuda svaku kritiku upućenu njima proglašavaju fašizmom i nacizmom. Evo, sad sam i ja napisala te reči previše puta. Gospodo draga, knjige u ruke pa pogledajte definicije tih pokreta koji su odavno mrtvi a izgleda samo u zemlji Srbiji ostali nekim baš čudnim i nakaradnim čudom još uvek živi i veštački bivaju održavani u životu nesmotrenim i brzopletim etiketiranjima, a možda i zlonamernim?

I blesav može da sedne na mravinjak ali će samo lud tamo i ostati i zato lakše malo sa upotrebom tako teških pojmova i reči. Sve u cilju da postavimo ' zabor ' od zla, laži, prevare pa i od tog umišljenog ili stvarno egzistirajućeg začetka fašizma i nacizma i da ih proteramo prvo iz naših srca pa posle i iz naše lepe države!

 



Komentari (23)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 07:28 01.05.2009

Bila na odmoru?

Dobar povratnički tekst.
taube taube 13:59 01.05.2009

Re: Bila na odmoru?

niccolo
Dobar povratnički tekst.

hvala
ne znam baš da li se može reći da je bio odmor, više je to bilo radno odmaranje, ovaj put u jednom manastiru na crnogorskom primorju malo sam pomagala jednom sestrinstvu za vaskršnje praznike.

inače, ja i rad u arhivima biram po mestima gde se nalaze, ako je arhiv na nekom primorju : MOŽE - odmah idem tamo da '' radim ''
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:12 01.05.2009

Re: Bila na odmoru?

taube
više je to bilo radno odmaranje, ovaj put u jednom manastiru na crnogorskom primorju malo sam pomagala jednom sestrinstvu za vaskršnje preznike.


Možemo li očekivati tekst o životu u ženskom manastiru?
taube taube 14:20 01.05.2009

Re: Bila na odmoru?

Vojislav Stojković

taubeviše je to bilo radno odmaranje, ovaj put u jednom manastiru na crnogorskom primorju malo sam pomagala jednom sestrinstvu za vaskršnje preznike.Možemo li očekivati tekst o životu u ženskom manastiru?


hm, razmisliću, moram imati njihovu dozvolu, mada se o tome manje - više zna, znaju oni koje to interesuje, ali mogla bih napisati, što da ne, dobra je to ideja, uradiću neki tekstić, odmeren i nepretenciozan, hvala za ideju
Blade Runner Blade Runner 16:44 01.05.2009

Re: Bila na odmoru?

Dobrodosla nazad!

taube taube 16:58 01.05.2009

Re: Bila na odmoru?

Blade Runner
Dobrodosla nazad!

hvala, hvala
shumska shumska 05:10 02.05.2009

Re: Bila na odmoru?

malo sam pomagala jednom sestrinstvu za vaskršnje praznike.

i ja sam se pitala gde li je onaj autor sa nikom na slovo t - što uvek piše odmereno, kvalitetno...fino što si opet tu.

p.s. U Župi Nikšićkoj (kako im se zove manastir?! ) sam osetila šta je pravo pravcijato gostoljublje sestara...Do tada sam u knjigama svetih otaca čitala "kako svakog gosta monaštvo treba da dočekuje kao da je sam Hristos"...A onda sam to kod mati Jefimije i ostalih sestara doživela. ( bilo pre par godina, znam da je crkva poscećena Sv. Luki, a sad da me ubiješ ne mogu se setiti imena manastira, valjda Župa)
kakav trol, strašno
margos margos 11:36 02.05.2009

Re: Bila na odmoru?

kakav trol, strašno

Ovo ne može da bude trol:
"kako svakog gosta monaštvo treba da dočekuje kao da je sam Hristos"...A onda sam to kod mati Jefimije i ostalih sestara doživela.

Ovako ja doživljavam to što se zove ''zabor''. Nema jače odbrane.
taube taube 13:29 02.05.2009

Re: Bila na odmoru?

margos
kakav trol, strašnoOvo ne može da bude trol:
"kako svakog gosta monaštvo treba da dočekuje kao da je sam Hristos"...A onda sam to kod mati Jefimije i ostalih sestara doživela. Ovako ja doživljavam to što se zove ''zabor''. Nema jače odbrane.

apsolutno si u pravu margos
taube taube 13:32 02.05.2009

Re: Bila na odmoru?

shumska
malo sam pomagala jednom sestrinstvu za vaskršnje praznike.i ja sam se pitala gde li je onaj autor sa nikom na slovo t - što uvek piše odmereno, kvalitetno...fino što si opet tu.p.s. U Župi Nikšićkoj (kako im se zove manastir?! ) sam osetila šta je pravo pravcijato gostoljublje sestara...Do tada sam u knjigama svetih otaca čitala "kako svakog gosta monaštvo treba da dočekuje kao da je sam Hristos"...A onda sam to kod mati Jefimije i ostalih sestara doživela. ( bilo pre par godina, znam da je crkva poscećena Sv. Luki, a sad da me ubiješ ne mogu se setiti imena manastira, valjda Župa)kakav trol, strašno

ne samo da nije trol već je ogroman doprinos ovom tekstu
monahinje jesu gostoljubive, smirene, predobre, bezazlene, lica im sijaju neobičnom svetlošću a godine im ne možete odrediti, nema šanse - toliko im lica deluju čisto i mlado.
shumska shumska 18:38 02.05.2009

Re: Bila na odmoru?

ne samo da nije trol već je ogroman doprinos ovom tekstu


mashha mashha 23:53 02.05.2009

Re: Bila na odmoru?

Taube, veliki pozdrav
I da dodam još jedan glas za predlog VS-a
taube taube 00:04 03.05.2009

Re: Bila na odmoru?

mashha
Taube, veliki pozdrav I da dodam još jedan glas za predlog VS-a

ok mashha , hvala
miloradkakmar miloradkakmar 09:21 01.05.2009

Upotreba dobra

Svi se pitamo gde si.
Obradova me tvoje pojavljivanje.
. Ali upućivanjem na dobro, zlo se izobličava samo po sebi


Mislim da ne bi loše zvučalo i kada bi stajalo : upotrebljavanjem dobra !?
taube taube 14:00 01.05.2009

Re: Upotreba dobra

miloradkakmar
Svi se pitamo gde si.Obradova me tvoje pojavljivanje.
. Ali upućivanjem na dobro, zlo se izobličava samo po sebiMislim da ne bi loše zvučalo i kada bi stajalo : upotrebljavanjem dobra !?


hvala na ovom dodatku milorade, dopada mi se, tvoji dodaci uvek dobro nadopunjuju moje tekstove, odlično
margos margos 17:33 01.05.2009

Nije zabor, ali liči....

''Priča o žitu i korovu

Skip Ros, uspešan poslovni čovek iz Amerike, priča kako je, kao mali, boravio često kod dede na farmi. Jedne godine, posmatrao je dedu kako seje žito. A onda u rano leto, žito je već izniklo, ali je svuda naokolo bilo i jako puno korova. Skip je zabrinuto pitao dedu šta da rade, da li da idu da čupaju korov rukama, a deda mu je samo odgovorio da ne brine, da nema potrebe. Kada je došlo vreme žetve, Skip je posmatrao predivno zlatno žito kako se talasa, a korova nigde nije bilo. Upitao je dedu gde je korov, a ovaj mu je odgovorio: ''I dalje je tu, ali se ne vidi od pšenice.''

To isto treba da radimo sa svojim negativnim mislima i stavovima. S obzirom da ne možemo jednostavno da otvorimo glavu, izbacimo iz nje sve negativne misli, ponovo je zatvorimo i živimo srećan život, možemo da uradimo jednu drugu stvar – da negativne misli razblažimo pozitivnim. A kako ćemo to uspeti? Stalnim ponavljanjem afirmacija, stalnim unosom pozitivnih misli. Tako ćemo umanjiti uticaj negativnih, koje nam ne daju da idemo napred. ''

Ne znam izvor, a meni je prosledila prijateljica
taube taube 18:20 01.05.2009

Re: Nije zabor, ali liči....

margos
''Priča o žitu i korovuSkip Ros, uspešan poslovni čovek iz Amerike, priča kako je, kao mali, boravio često kod dede na farmi. Jedne godine, posmatrao je dedu kako seje žito. A onda u rano leto, žito je već izniklo, ali je svuda naokolo bilo i jako puno korova. Skip je zabrinuto pitao dedu šta da rade, da li da idu da čupaju korov rukama, a deda mu je samo odgovorio da ne brine, da nema potrebe. Kada je došlo vreme žetve, Skip je posmatrao predivno zlatno žito kako se talasa, a korova nigde nije bilo. Upitao je dedu gde je korov, a ovaj mu je odgovorio: ''I dalje je tu, ali se ne vidi od pšenice.''To isto treba da radimo sa svojim negativnim mislima i stavovima. S obzirom da ne možemo jednostavno da otvorimo glavu, izbacimo iz nje sve negativne misli, ponovo je zatvorimo i živimo srećan život, možemo da uradimo jednu drugu stvar – da negativne misli razblažimo pozitivnim. A kako ćemo to uspeti? Stalnim ponavljanjem afirmacija, stalnim unosom pozitivnih misli. Tako ćemo umanjiti uticaj negativnih, koje nam ne daju da idemo napred. ''Ne znam izvor, a meni je prosledila prijateljica

sjajna priča, hvala margos, sviđa mi se, izgleda da su ljudi ljudi gde god bili people are people
myredneckself myredneckself 01:10 02.05.2009

Re: Nije zabor, ali liči....


Dakle, postavljam zabor, ograđujem se od ljudskog zla, od pakosti, neumesnih zapitkivanja koja u svađu vode ma od kojih ljudi dolazili i pritom mislim na ma koje ljude u smislu : ma koja nacija, ma koja religija jer zlo je zlo.


Da, u svetu, među nama, postoji zlo. Ako postoji zlo, postoji i dobro. Ako postoji i zlo i dobro, moramo imati moralne zakone, na osnovu kojih sudimo između dobra i zla. Danas mnogi ljudi ne vode više ni brigu, ni računa o tome, zamagljujući celu stvar pričama o raznim slobodama, kojih je suštinski sve manje, i na žalost dešava se naopaka zamena - mnogi nas tako ubeđuju da je zlo dobro, jer su zaboravili, a možda nikad nisu ni znali, ništa o tim moralnim zakonima i kako su oni nastali. Dobro nam se vratila, taube! Baš sam se pitala gde si tako dugo!







taube taube 13:34 02.05.2009

Re: Nije zabor, ali liči....

myredneckself

Dakle, postavljam zabor, ograđujem se od ljudskog zla, od pakosti, neumesnih zapitkivanja koja u svađu vode ma od kojih ljudi dolazili i pritom mislim na ma koje ljude u smislu : ma koja nacija, ma koja religija jer zlo je zlo.Da, u svetu, među nama, postoji zlo. Ako postoji zlo, postoji i dobro. Ako postoji i zlo i dobro, moramo imati moralne zakone, na osnovu kojih sudimo između dobra i zla. Danas mnogi ljudi ne vode više ni brigu, ni računa o tome, zamagljujući celu stvar pričama o raznim slobodama, kojih je suštinski sve manje, i na žalost dešava se naopaka zamena - mnogi nas tako ubeđuju da je zlo dobro, jer su zaboravili, a možda nikad nisu ni znali, ništa o tim moralnim zakonima i kako su oni nastali. Dobro nam se vratila, taube! Baš sam se pitala gde si tako dugo!

hvala, hvala
odlično si '' dopisala'' moj tekst, sviđa mi se tvoj komentar
topcat topcat 22:28 02.05.2009

:))

Postoje i retki ljudi koji ne traže nikakva prava za sebe i oni su istinski slobodni.


Potpisujem!
taube taube 22:34 02.05.2009

Re: :))

topcat
Postoje i retki ljudi koji ne traže nikakva prava za sebe i oni su istinski slobodni.Potpisujem!


hvala, i ja tako mislim
dunja73 dunja73 17:56 04.05.2009

Re: :))

hallooo
pa pozeleli smo te...
odlicno da si tu.....poz...VELIKI....
taube taube 19:19 04.05.2009

Re: :))

dunja73
hallooopa pozeleli smo te...odlicno da si tu.....poz...VELIKI....

eeeheeeej dunja, čekala sam te i dočekala,
hvala Bogu, sad smo opet obe ovde, mislim ja jesam, nije me dugo bilo, a tebe sam čekala da se pojaviš i drago mi je da si tu POZDRAV VELIKI TAKOĐE

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana