Literatura| Politika

Samo smeće oko kuće šeće

marco_de.manccini RSS / 01.05.2009. u 08:49

Za vreme Drugog Svetskog Rata je na jugoslovenskim teritorijama izdato preko stotinu knjižica partizanske narodne poezije, a knjižica o kojoj govorimo je jedna od njenih prvih antologija. Dakle, ovo je knjjižica najboljih ostvarenja u periodu 1941.-1944., po sudu i ukusu urednika Kosaka i Popovića.

 

У руке ми је јуче (захваљујући Њањи, наравно) пао прави драгуљ издаваштва, мала књижица насловљена

“Друже Тито љубичице бијела ...”,

с поднасовом “Народне пјесме”, издата 1944. од стране Културно-умјетничког одсјека Одјела информација ЗАВНОХ-а, штампарија Вјесник. Као уредници су наведени Ђуро Косак и Владимир Поповић. Књижица је писана латиницом, има осамдесетак страна, садржи 45 песама, подељених у осам целина с релативно блиском тематиком, и предговор с потписом

ослобођено подручје, листопада 1944.
Владимир Поповић



За време Другог Светског Рата је на југословенским територијама издато преко стотину књижица партизанске народне поезије, а књижица о којој говоримо је једна од њених првих антологија. Дакле, ово је књижица најбољих остварења у периоду 1941.-1944., по суду и укусу уредника Косака и Поповића.

Многе од песама се и по стилу и по садржини природно надовезују на народне творевине из ранијих периода, понекад и директно преузимајући мотиве, риме, структуру, и целокупни амбијент. Сасвим је вероватно да су многе од таквих песама аутентичне. С друге стране, у антологију су ушле и неке накарадности, које су, по свему судећи, рађене по задатку. Тешко је веровати да је траљави покушај риме и изломљен ритам у десетерцу “Компартиј”

"Што Партија пред свог борца стави,
сваки од њих хоће да оствари."

део народног стваралаштва, јер оно стално пречишћава себе пролазећи кроз многобројне уши и усне и са неумољивом поузданошћу временом углача своје очигледне слабости и одбаци потпуне промашаје.

Утицај јуначког десетерца провејава кроз многе стихове, као у песми “Голема рана”

"Не знаш, мајко, ко ли више вије:
ил мећава ил пушчане змије.

Стисну јунак богазе и путе -
смртно мете душманине љуте."

Многе песме су посвећене Титу. Ово је и сам Владимир Поповић прикладно прокоментарисао у свом предговору.  

“Али ни о једној појави у народно – ослободилачкој борби народ није пјевао с тако пламеним жаром, с таквом нежношћу, љубављу и пажњом као што је пјевао о највећем човјеку ове земље. Т и т у. И као вођа, и као борац, и као друг, и као човјек, он је најомиљенија личност и у очима наших народа и у очима својих хероја – народних војника. Српски народ – оличење и голготе и хероизма у ослободилачком покрету – зна да је Тито – Хрват, а баш прва пјесма о Титу потекла је и зазвучала из српског срца.”

За пример ове нежности, љубави и пажње ка највећем и најомиљенијем вођи, борцу, другу, и човеку ове земље, издвајамо стихове који му одушевљено приписују судбински значај и митску величину

"Тито, земље наше чедо мило,
да те није, не би ни нас било. "

Поред песама Титу, доста песама је посвећено и Стаљину и снази Црвене Армије. Стихови се нижу

"Сија звијезда где је која сјала,
Стаљинова и нас обасјала."

или

"Мисли Хитлер - зла му мати -
у сред Москве зимовати,
...
Ал пред Москвом тенк до тенка
војсковође Тимошенка."

Уз мноштво песама у славу Црвене Армије, једна песма посвећена савезницима, насловљена “Летеће тврђаве”, је такође нашла место у збирци

"Што то тутњи мила кћери?
Савезнички лете бомбардери."

Низ песама је посвећен пркосу младих бораца који нису или неће жалити да дају свој живот за праведну борбу, као и порукама њихових мајки, сестара, и љуба, да нису или неће много плакати за њима

"Не ћу жалит своје младе крви,
за слободу пролит ћу је први. "

или

"Ако ли ми погинеш, драгане,
не дам сузи да из ока кане. "

Ипак, мени је у целој књижици најзанимљивија употреба механизма којим Партија покушава да обезбеди своју пуну и дуготрајну идеолошку доминацију. Рецепт је наравно познат и примењиван је и пре и касније од свих контролора мисли и осећаја у покушају, независно од саме идеологије. Најважније је, прво, представити себе као носиоца јединог исправног пута и, друго, освојити млада срца. Јасно се ставља до знања да Партија представља све оно најбоље и најпрогресивније, а да је омладина главна снага која мора гурати напред више и снажније од свих, јер је она управо најодговорнији и најсвеснији сегмент – само цвеће покрета. Стиховима

"Тко је слуга фашистичких звијери,
судит ће му синови и кћери, "

или

"Омладино из цијелога света.
пази добро тко у борби смета. "

омладини се даје улога надзорника и судије моралних посрнућа, скретања с правога пута, својих родитеља и сународника уопште. Нема места двоумљењу - стиховима попут

"Омладино земље ове,
збијајмо се у редове,
...
Тко устанак сад не спрема,
међ народом мјеста нема."

или

"Омладино, учествуј у боју,
понајвише која си у Скоју. "

се омладини, а посебно њеном најпоузданијем делу - Скојевцима, указује да нема времена док траје револуција, а касније и док траје обнова, па реформа, онда светска криза, кршење људских права, или шта већ, укратко, док гори Хиландар, за нијансиране ставове, за преиспитивање, за размишљање, већ само за бескомпромисну борбу и неодложну акцију.  

Како и сам Владимир Поповић у свом предговору каже, ова поезија је прожета борбеним активизмом и непомућеном вером у победу, у несавладиву снагу ослободилаца, који ће у корену посећи злоће и опачине. Овај борбени активизам дозвољава, управо захтева, да се свако ко не иде потпуно, неопозиво и покорно укорак назове, без икаквог снебивања, клетим фашистом, псином, скотом, ...

Како банално и почетнички звучи позив Џорџа Буша “You are either with us or against us” у поређењу са стиховима

"Што ваљало пушку опасало,
само смеће око куће шеће."
 

 



Komentari (612)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:14 01.05.2009

Re: Ih bre Marco

sentinel26
pa kako možeš ... ? :))

Pa svi ti stihovi ništa ne vrijede spram sljedećeg:

" Drma mi se, drma mi se
Na šubari cveće
Ubićemo zaklaćemo
Ko sa nama neće ! "

Ispravka:
Ubićemo, zaklaćemo
Ko za kralja neće.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:29 01.05.2009

Re: Ih bre Marco

Да, сигурно је да су и остали народни ослободиоци и бранитељи имали много занимљивих стихова у свом репертоару. У то не сумњам уопште. И сам сам рекао да се принцип давања себи за апсолутно право и радикализације младих користио универзално, а тврдим да се није ни престао користити и да је присутан и дан данас, у Србији и по свету.

Да сам имао неку другу књижицу, а не ову коју сам имао, ја бих сигурно опет нашао довољно интересантног материјала да поткрепим ову тврдњу.
miloradkakmar miloradkakmar 10:28 01.05.2009

Odraz vremena


Dobra analiza pesama narodnooslobodilačkog, antifašističkog i revolucionarnog perioda.
Normalno je da su osnovni motivi bili borba ,Tito, Partija, omladina , Staljin ...
Mislim da ne bi trebalo da se stidimo poetike tog vremena , kao što to neki čine , a svojvremeno su se nadjačavali u pevanju tih pesama.
ivana23 ivana23 10:30 01.05.2009

Re: Odraz vremena

marco_de.manccini marco_de.manccini 16:00 01.05.2009

Re: Odraz vremena

Ех, далеко је ово од анализе, а још мање добре анализе. Допала ми је кљижица шака и одмах сам написао прве утиске. А најупечатљивије ми је била разлика у квалитету између песама које изгледају као отпеване и оних које се чине наручене за идеолошку обраду радника, сељака, и посебно, омладинаца.

Ево упоредите па просудите сами.

Ето иде омладина

Ето иде наша сила,
друга Тита омладина.

Ето иду коњи врани
и на њима партизани.

Ој народе, сипљи цвијеће
куд ће војска да се креће.

Ето иде ко те брани:
твоја браћа партизани.

Ето иде наша сила,
друга Тита омладина.

Извор вода извирала

Извор вода извирала,
свако труње избацала:
златан сандук избацила.
У сандуку лијепа Мара
и та Мара проговара:
"Тко би мене отворио,
тај би мене пољубио."
Отуд иду три усташе,
носе кључе на рукама,
отвараше - не могаше,
уздахуше па одоше.
Отуд иду три четника,
носе кључе на рукама,
отвараше - не могаше,
уздахуше па одоше.
Отуд иду партизани,
носе кључе на рукама,
отвараше - отворише,
лијепу Мару пољубише.

Ова друга песма има савршен ритам, може се прочитаи у даху, а ако заменимо усташе, четнике и партизане рецимо, Турцима, Млецима, и хајдуцима, изгледаће, бар мом лаичком уху, сасвим као нека песма из хајдучко-ускочког циклуса.

А оне стихове "Ето иде наша сила, друга Тита омладина" не умем да поправим да звуче. Да пробамо "Ето иде наша сила, Лазарова омладина". Не иде, опет звучи безвезе.
miloradkakmar miloradkakmar 16:45 01.05.2009

Re: Odraz vremena

marco_de.manccini
Ех, далеко је ово од анализе, а још мање добре анализе. Допала ми је кљижица шака и одмах сам написао прве утиске. А најупечатљивије ми је била разлика у квалитету између песама које изгледају као отпеване и оних које се чине наручене за идеолошку обраду радника, сељака, и посебно, омладинаца.

Ево упоредите па просудите сами.

Ето иде омладина

Ето иде наша сила,
друга Тита омладина.

Ето иду коњи врани
и на њима партизани.

Ој народе, сипљи цвијеће
куд ће војска да се креће.

Ето иде ко те брани:
твоја браћа партизани.

Ето иде наша сила,
друга Тита омладина.

Pevljivija je druga , ritmičnija , ima radnju i jasnu poruku.
Prva je više parolaška i ona se , po meni , peva po dva stiha prvo solo , onda se oni ponavljaju grupno, pesma za mase.
Možda bi mogla da zvuiči i ovako. Malo je metar skraćen , ali moglo bi da se doradi.

Eto ide naša sila
Car Lazara uzvisila

Eto idu konji vrani
i junaci odabrani

Ој народе, сипљи цвијеће
куд ће војска да се креће.

Eto ide ko te brani :
tvoja braća i jarani

Eto ide naša sila
Car Lazara uzvisila


marco_de.manccini marco_de.manccini 16:57 01.05.2009

Re: Odraz vremena

Одлично, али изгубљена је главна порука да је омладина наша сила.
miloradkakmar miloradkakmar 17:49 01.05.2009

Re: Odraz vremena

marco_de.manccini
Одлично, али изгубљена је главна порука да је омладина наша сила.


Možda jeste , a možda i nije. U ono vreme nije bilo " omladine " , pa je zamenjuju " junaci, braća , jarani " i oni su ta sila što je Cara Lazara uzvisila.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:19 01.05.2009

Re: Odraz vremena

miloradkakmar

Dobra analiza pesama narodnooslobodilačkog, antifašističkog i revolucionarnog perioda.
Normalno je da su osnovni motivi bili borba ,Tito, Partija, omladina , Staljin ...
Mislim da ne bi trebalo da se stidimo poetike tog vremena , kao što to neki čine , a svojvremeno su se nadjačavali u pevanju tih pesama.

Baš tako.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:43 01.05.2009

Дика и шкарт

Само смеће око куће шеће
"Што ваљало пушку опасало,
само смеће око куће шеће."

Из најновијег рата:

Што би дике оде у војнике,
оно шкарта оста да се карта.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:22 01.05.2009

Re: Дика и шкарт

Из прошлих ратова:



Ево где је и како настала ова песма.

Уз Маршала Тита, јуначкога сина,
Нас неће ни пакао смест'.
Ми дижемо чело, ми крочимо смело,
И чврсто стискамо пест.

Род прастари сви смо, а Готи ми нисмо,
Славенства смо древнога чест.
Ко друкчије каже, клевеће и лаже,
Нашу ће осјетит' пест.

Све прсте на руци у јаду и муци
Партизанска створила је свијест.
Па сад кад и треба, до сунца до неба,
Високо ми дижемо пест.

marco_de.manccini marco_de.manccini 16:14 01.05.2009

Re: Дика и шкарт

Е јесам се напевао ове песме по приредбама. Има неки полет, добро је урађена. Пола нисам разумео, што речи што смисао, што каже Папе ниже и неком коментару, али то није важно за полет. Можда је и боље. Мали, па омађијан полетном музиком и речима и смислом које још не разумем, осим да корачам смело и те ствари. Таман колико треба.
vishnja92 vishnja92 16:27 01.05.2009

Re: Дика и шкарт

Е јесам се напевао ове песме по приредбама

moja mala mracna tajna - ja sam na putu za more, nekih 20km pre Ploca, redovno pocinjala da pevam tu pesmu i pevala je sve dok ne izadjemo na magistralu. moji su dobijali sukcesivne nervne slomove od mene.
nemam pojma zasto sam to radila :)

mislim da su melodija i ritam koracnice bili to sto radi to.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:33 01.05.2009

Re: Дика и шкарт

Мислим да је први стих горње песме некада гласио: Уз Тита, Стаљина, два јуначка сина...
(Отуда и оно славенство у стиховима.)

Речи су Владимира Назора.

Очигледне су накнадне интервенције на песми ;-)

Иначе, Владимир Поповић, који је уредио Маркову збирку патриотских песама, шпански је борац. Он је из логора у Француској, где је са осталима по поразу Републике био интерниран, изашао на интервенцију адмирала Гепрата и на пасош који је, иначе, добио стриц моје жене Владета Поповић, такође тад заробљеник, јер је Партија одлучила ко јој је пречи. На накнадну, још једну интервенцију Гепратову, Владета Поповић је ипак извучен из логора. Иако је све ово мање важно за Маркову причу, Владимир Поповић ни пре ни после рата није показао макар какву захвалност према онима због којих је извучен из заробљеништва.

Улица Владимира Поповића, код Центра Сава, носи име (ваљда и данас?) управо по уреднику Маркове збирке. А Владета Поповић, лично ухапшен од Космајца, стрељан је 5. јула 1941. И он је имао неку, малу, улицу у Београду, не знам да ли је жива.
Dawngreeter Dawngreeter 16:45 01.05.2009

Re: Дика и шкарт

Predrag Brajovic
Род прастари сви смо, а Готи ми нисмо


Stih koji je bio nepresusan izvor zabave za svakoga ko se smatrao delom Goth subkulture.
reanimator reanimator 16:45 01.05.2009

Re: Дика и шкарт

vishnja92

moja mala mracna tajna - ja sam na putu za more, nekih 20km pre Ploca, redovno pocinjala da pevam tu pesmu i pevala je sve dok ne izadjemo na magistralu. moji su dobijali sukcesivne nervne slomove od mene.
nemam pojma zasto sam to radila :)

mislim da su melodija i ritam koracnice bili to sto radi to.

Ćuti Višnja, nemoj sve da nam pričaš. Nek nešto ostane tajna :)
vishnja92 vishnja92 16:49 01.05.2009

Re: Дика и шкарт

numem :(
a da se ispisem ja odavde, pre nego sto bude kasno?

edit - to pevanje u kolima me jos uvek drzi, samo sto se menja repertoar. i nemam kola.
tyson tyson 00:04 02.05.2009

Re: Дика и шкарт

Е јесам се напевао ове песме по приредбама. Има неки полет, добро је урађена.
Koga ne mrzi može na internetu da skine svu silu sovjetskih međuratnih i ratnih propagandnih pesama; začudićete se koliko ih je što prevedeno, što prepevano, što je iskorišćena melodija a dodat domaći tekst.

Sve je to iz iste škole izašlo.




sybil sybil 11:10 01.05.2009

drzavna muzika

i poezija iz vremena druga tita ima izvestan dignitet i velicinu. muzika iz 90-ih je totalni skart, poezija je za sljam. o drzavi se moze suditi na osnovu muzike, rekao je platon.
pnbb pnbb 15:49 01.05.2009

Re: drzavna muzika

poezija iz vremena druga tita ima izvestan dignitet i velicinu

pa kad su je komponovali muzicari, a ne susteri ... nije to slucajno povereno strucnjacima , a ne aparatcicima
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:16 01.05.2009

Re: drzavna muzika

па не баш сва, али ако се мора поредити са деведесетим, да, 1:0 за партизане, дефинитивно.
pape92 pape92 11:45 01.05.2009

vetar šumi bruji (brrr)

Osim 'mi dižemo čelo mi kročimo smelo' kod koje nisam nikada uspeo da ukapiram sve reči, kao malog su na mene snažan utisak ostavile i lirske partizanske pesme. Još mogu da izrecitujem 'bolna leži partizanka Mara' celcatu. Tužno mi dolazilo kad god bih je čuo. Ili ona 'vetar šumi bruji', to je tek da posle deca ne mogu da spavaju.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:31 01.05.2009

Re: vetar šumi bruji (brrr)

Добар избор Папе, "Партизанка Мара" је наведена у антологијици. Иста завршава оним стиховима које сам горе навео

Ако ли ми погинеш, драгане,
не дам сузи да из ока кане.


Мара је болесна и заљубљена, дакле у веома рањивом стању. Цела песма је испуњена помешаном жудњом за његовом љубављу и за животом уопште


...
да га видим, да ме жеља мине,
да ми лице ко некада сине,
да га видим, моје десно крило
мислим, мајко, лакше би ми било.
...


да би на крају ипак показала стоицизам који се од ње очекује, поручујући да не би плакала за њим ако погине.

Наравно, овај мотив стоицизма и не плакања за јунацима је присутан у народној поезији бар још од косовског циклуса, али је оберучке прихваћен и одлично адаптиран у филозофију борбеног активизма.
topcat topcat 14:23 02.05.2009

Re: vetar šumi bruji (brrr)

pape92
Ili ona 'vetar šumi bruji'


Konjuh planinom

Konjuh planinom, vjetar šumi, bruji
lisće pjeva žalovite pjesme
borovi i jele, javori i breze
svijaju se jedno do drugoga


edit:
vidim da je dole ostatak pjesme, pa onda samo prva kitica jer se toliko sjećam
scabies scabies 12:12 01.05.2009

gledam i cekam

Pa kad ce da pocne rasprava partizani-cetnici???
dragoljub92 dragoljub92 12:17 01.05.2009

Re: gledam i cekam

scabies
Pa kad ce da posce rasprava partizani-cetnici???

немајуси време,славуси празник
Unfuckable Unfuckable 12:42 01.05.2009

Re: gledam i cekam

Pa kad ce da posce rasprava partizani-cetnici???

pajz sybil koja živi za fajt
evo malo Sanšajna, dok se grickaju kokice

@ pape
a čuveni "Titov Naprijed" ? (mislim, a čiji bi pa bio...?)
ono kad Joža namrgođen, ali ozbiljan u kritičnoj situaciji, kao Šejn podbode svog konja (da l' je uopšte konja bilo u toj pesmi ili su ga već pojeli, mada ako je to konj druga Tita ....hm)
i komanduje "Napred, napred"
priceless
sybil sybil 12:59 01.05.2009

Re: gledam i cekam

pajz sybil koja živi za fajt

iznervirao si se zbog onog, kazes svaler, pomislim glup. nisi se ni okrenuo. super fora.
Unfuckable Unfuckable 13:07 01.05.2009

Re: gledam i cekam

ma da evo još grickam nokte
nemoj ti da troluješ ovde i spinuješ nego se lepo izjasni jesi li za Partiju ili za Kralja ?
sybil sybil 13:30 01.05.2009

Re: gledam i cekam

e, svasta, to se zna. ja sam isla na radne akcije i nosila stafetu kao pravo partizansko dete.
ivana23 ivana23 13:35 01.05.2009

***

ivana23 ivana23 13:38 01.05.2009

Re: ***

ivana23 ivana23 13:38 01.05.2009

Re: ***

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:52 01.05.2009

Re: ***

Ivana, srećan ti 1.maj paraznik rada.:)

ivana23 ivana23 14:44 01.05.2009

Re: ***

Vojislav Stojković
Ivana, srećan ti 1.maj paraznik rada.:)

Hvala, takodje.
pape92 pape92 16:29 01.05.2009

Re: ***

a čuveni "Titov Naprijed"


Nazor...mi smo pravili pišijadu u školi kad se dođe do onog dela sa pećinom, pa neko izvali: pećina stroga u kojoj živi baba roga.
Ima i mučnijih stvari. Npr Ivan Goran Kovačić, nije to za osnovnu školu.

vishnja92 vishnja92 16:31 01.05.2009

Re: ***

Ima i mučnijih stvari. Npr Ivan Goran Kovačić, nije to za osnovnu školu.

u covece, sesti razred
nocu su me progonila ona prva dva stiha
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:39 01.05.2009

Re: ***

krv je moje svetlo i moja tama
balzenu noc su meni iskopali
sa sretnim vidom iz ocinjih jama
od kaplja dana bjesni oganj pali
krvavu zjenu u mozgu ko ranu
moje su oci zgasle na mome dlanu


uh jbt ovo je brutalno!
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:54 01.05.2009

Re: ***

Па све те лектире су биле само наставак покушаја потпуне контроле над малим мозгићима. Што бруталније то боље.

Али ја тврдим да се то ради и данас, иако партизана више нема.

У ствари, уопште ми није била идеја да дискутујем партизане, али шта је ту је, демократија.

Подсећа ме на оно кад је Јеремија хтео да дискутује историју као превртљиву учитељицу, а коментатори се листом сложили како би преврнули учитељицу историје.
niccolo niccolo 16:56 01.05.2009

Re: ***

Подсећа ме на оно кад је Јеремија хтео да дискутује историју као превртљиву учитељицу, а коментатори се листом сложили како би преврнули учитељицу историје.

Pa svako o onome što mu milo
dunjica dunjica 17:06 01.05.2009

Re: ***

Па све те лектире су биле само наставак покушаја потпуне контроле над малим мозгићима. Што бруталније то боље.


Slažem se da Goranova "Jama" nije primjerena osnovno-školskom uzrastu, ali da je u pitanju remek-djelo, nemam dileme.
vishnja92 vishnja92 17:12 01.05.2009

Re: ***

tacno tako.
margos margos 18:04 01.05.2009

Re: gledam i cekam

za Partiju ili za Kralja

Jedna posleratna reakcionarna:

''Nećemo Kralja - velika mu jaja,
Nećemo Tita - velika mu kita.''
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:08 01.05.2009

Re: gledam i cekam

Nećemo Tita - velika mu kita.''


Хммм, постоје стихови

Друже Тито, наша мила дико,
поздравља те мало и велико


Можда је штампарска грешка, а да су хтели да кажу

Друже Тито, наша мила дико,
поздрављам те, мало ти велико
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:24 01.05.2009

Re: ***

svaka čast Ivana. Srećan 1. maj.
Valjda će se neko setiti i 9.maja.
margos margos 22:56 01.05.2009

Re: gledam i cekam

One stihove sam čula od predratnih i posleratnih reakcionara, koji su bili ljuti na Kralja, a još ljući na Tita, pa su tako istresali svoj nemoćni bes.
ivana23 ivana23 23:20 01.05.2009

Re: ***

Milan Karagaća
svaka čast Ivana. Srećan 1. maj.
Valjda će se neko setiti i 9.maja.

Valjda ce se neko setiti i 4. maja.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:10 02.05.2009

Re: ***

ivana23
Milan Karagaća
svaka čast Ivana. Srećan 1. maj.
Valjda će se neko setiti i 9.maja.

Valjda ce se neko setiti i 4. maja.

Pa to nije sporno, setiće se mnogobrojni od onih još mnogobrojnijih Beograđana koji su tada iskreno plakali i hteli da budu viđeni kako plaču, mada neki sada tvrde da "nisu bili iskreni",već u trendu, kao što su danas vernici. A ima nekih starijihod 50 godina koji tvrdeda tada nisu bili ni rođeni.
tyson tyson 00:15 02.05.2009

Re: ***

Ima i mučnijih stvari. Npr Ivan Goran Kovačić, nije to za osnovnu školu.

"Mrzimo vas!
Mrzimo vas, hulje,
Mrzimo, krvnici,
Vi, pljačkaške rulje!
U majčinoj klici
Kunu vašu djecu
Utrobe svih žena.
Naše ljute guje
Kroz kosti će vam gmizat,
Pobješnjele kuje
Crijeva će vam lizat
Muhe zukavice
i smrdljivi crvi
Osvetu će množit
U crnoj vam krvi.
Srcem bismo jeli
Pogano vam meso
Na lešine sjeli
I kliktali bijesno.
Smrdežima vašim
punili bi pluća
Za pobjede nove,
nova nadahnuća.

Ivan Goran Kovačić
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:17 02.05.2009

Re: ***

Valjda ce se neko setiti i 4. maja.

Ја се сећам свега.

У време смрти сам био у Одеону, гледао неки од оних француских филмова са полицајцима и умирао од смеха.

Кад сам дознао за смрт играо сам кошарку на Вождовцу. Престали смо да играмо. Тад, пред другима, нисам плакао, али насамо јесам, бар једном.

После сам порастао. И много тога се изменило.
tyson tyson 00:21 02.05.2009

Re: ***

svaka čast Ivana. Srećan 1. maj.
Valjda će se neko setiti i 9.maja.
To su davno prošla vremena, kad se Dan Pobede nad Nemačkom slavio kako Moskva kaže.

Ostatak sveta kao dan pobede slavi 8. maj.

Drug Staljin je umro 1953. godine, drug Tito 1980, Berlinski zid je pao 1989. godine.



ivana23 ivana23 00:28 02.05.2009

Re: ***

Milan Karagaća

ivana23
Valjda ce se neko setiti i 4. maja.
Pa to nije sporno, setiće se mnogobrojni od onih još mnogobrojnijih Beograđana koji su tada iskreno plakali i hteli da budu viđeni kako plaču, mada neki sada tvrde da "nisu bili iskreni",već u trendu, kao što su danas vernici. A ima nekih starijihod 50 godina koji tvrdeda tada nisu bili ni rođeni.


EFEKAT TITO: Harizma kao politička legitimacija

Izložba EFEKAT TITO se produžava!!!
Domazet Domazet 02:46 02.05.2009

Re: ***

marco_de.manccini
Valjda ce se neko setiti i 4. maja.

Ја се сећам свега.

У време смрти сам био у Одеону, гледао неки од оних француских филмова са полицајцима и умирао од смеха.

Кад сам дознао за смрт играо сам кошарку на Вождовцу. Престали смо да играмо. Тад, пред другима, нисам плакао, али насамо јесам, бар једном.

После сам порастао. И много тога се изменило.
Ja sam tada vec radio. Doshao sam na posao i rasplakao. Iskreno. Teshio me matori Spira. Takodje iskreno. On najstariji, ja najmladji. On stari Beogradjanin, iz chetnichke porodice. Ja crvena burzhoazija. A dobro smo se slagali. Isti nas ljudi nervirali...

I ja samodavno porastao ali su neke stvari ipak ostale iste. Da mi je znati shta li je sa Spirom i da li je josh zhiv. Nadam se da jeste. Da mu se zhvalim. Onda mi bilo nekako bezveze. ..
matityahu matityahu 01:55 03.05.2009

Re: ***

ali da je u pitanju remek-djelo, nemam dileme

zaista
NNN NNN 12:20 01.05.2009

Poezija?

се омладини, а посебно њеном најпоузданијем делу - Скојевцима, указује да нема времена док траје револуција, а касније и док траје обнова, па реформа, онда светска криза, кршење људских права, или шта већ, укратко, док гори Хиландар, за нијансиране ставове, за преиспитивање, за размишљање, већ само за бескомпромисну борбу и неодложну акцију.
Nemoguće ne diviti se tim generacijama zbog entuzijazma i golgote koju su zaista prošli (skoro jednako kao generacija njihovih roditelja jedan rat ranije). Moj deda, čovek iz dobrostojeće (gazdinske) seoske porodice, otišao je da menja svet, u kojem je njemu lično bilo dobro. I mnogi drugi. E sad, problem je što je izostalo preispitivanje i razmišljanje pa su mnogi idealisti tog vremena postali (u najmanju ruku) demagozi ili još gore, jurišnici. Tako ova poezija, stvorena najverovatnije kao izraz iskrenog idelizma vremenom je postala izraz jednog " ispiranja mozga". Sredinom i krajem '80ih imali smo lektiru u kojoj je u skoro svakom razredu bila po jedna zbirka Pesama o borbi i Titu. Što je preterano svakako, a u većini njih nije bilo ni književnog kvaliteta da opravdaju to mesto. S druge strane svedoci smo nažalost da se taj period i ti ljudi već duže vreme vrlo nekritički i sa podsmehom posmatraju.
BFN
EDIT: stajalo duže vremena..ts...ts...ts... filolog
dragoljub92 dragoljub92 12:31 01.05.2009

Re: Poezija?

S druge strane svedoci smo nažalost da se taj period i ti ljudi već duže vremena vrlo nekritički i sa podsmehom posmatraju.

док су комунисти били на власт сви су имали или били у партизани,сг ,од кад су ови сви имају деде и таткове антикомунисте.просто да се питаш како комунисти уопће изађаоше из рат као победници кад је толика сила била на ћетничкој страни.
прво ти причају како су хрваћани и неки други донели комунизам у србијуми, да у србаља није било комуниста,онда те убеђују како су у партизани били само србљи.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:37 01.05.2009

Re: Poezija?

NNN
Nemoguće ne diviti se tim generacijama zbog entuzijazma i golgote koju su zaista prošli
BFN

Ja ih lično i dalje poštujem, divim se onim partizanima, koji su u rat pošli ne zbog idologije, već da bi branili otadžbinu.

A pesama iz tog perioda ima raznih. Ružnih, ali i lepih.
I danas mi se stegne grlo, dok slušam neke od potresnih partizanskih pesama.

Evo jedne takve:

Konjuh planinom, vjetar sumi, bruji
Lisce pjeva zalovite pjesme
Borovi i jele, javori i breze
Svijaju se jedan do drugoga

Noc je u crno svu sumu zavila
Konjuh stenje, rusi se kamenje
Mrtvoga drugara, husinskog rudara
Sahranjuje ceta partizana

Kise jesenje po grobu su lile
Bure snezne kosti su raznele

A na vrh planine
Zastava se vije
Crvena od krvi proletera
Dawngreeter Dawngreeter 13:39 01.05.2009

Re: Poezija?

Vojislav Stojković
Ja ih lično i dalje poštujem, divim se onim partizanima, koji su u rat pošli ne zbog idologije, već da bi branili otadžbinu.


Slazem se po pitanju pesme, samo bih istakao da je odbrana otadzbine ideologija.
drug.clan drug.clan 13:40 01.05.2009

Re: Poezija?

dragoljub92
S druge strane svedoci smo nažalost da se taj period i ti ljudi već duže vremena vrlo nekritički i sa podsmehom posmatraju.

док су комунисти били на власт сви су имали или били у партизани,сг ,од кад су ови сви имају деде и таткове антикомунисте.просто да се питаш како комунисти уопће изађаоше из рат као победници кад је толика сила била на ћетничкој страни.
прво ти причају како су хрваћани и неки други донели комунизам у србијуми, да у србаља није било комуниста,онда те убеђују како су у партизани били само србљи.



A to nam je preletacka crta karaktera. Tako ako sada pitas niko nije glasao za Slobu devedesetih i svi su bili za Djindjica iako su pre njegove smrti svi ponavljali mantru "Ma on je kriminalac"


Dawngreeter
Vojislav Stojković
Ja ih lično i dalje poštujem, divim se onim partizanima, koji su u rat pošli ne zbog idologije, već da bi branili otadžbinu.


Slazem se po pitanju pesme, samo bih istakao da je odbrana otadzbine ideologija.


Kako je to ideologija? Slazem se da je tu borbu neko iskoristio da na laksi nacin progura ideolosku (tako su nam i ovu kapitalisticku i demokratsku nekoliko puta proguravali) ali sama borba za oslobodjenje nije bila ideoloska.
Dawngreeter Dawngreeter 13:48 01.05.2009

Re: Poezija?

Ne ne, nemoj me pogresno shvatiti, nikako ne zelim reci da je antifasisticka borba na nasim prostorima bila ideoloska. Ne mora svaki sukob da bude idoloske prirode, pogotovo ne kada ti manijaci dodju ispred praga sa puskama.

Ali ideja borbe za otadzbinu (cime ne zelim reci da je ta borba zaista bila borba za otadzbinu; o tome mozemo pricati) je po definiciji ideoloska. Ideologija otadzbine se brani. To sam prokomentarisao samo kao notu da ne vidim "olaksavajuci faktor" kod takvog prisupa u odnosu na borbu za, pretpostavicu, "komunizam" ako je neizgovorena pretpostavka da je ideologija u startu losa stvar.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:11 01.05.2009

Re: Poezija?

Nemoguće ne diviti se tim generacijama zbog entuzijazma i golgote koju su zaista prošli

Tako ova poezija, stvorena najverovatnije kao izraz iskrenog idelizma vremenom je postala izraz jednog " ispiranja mozga".


Ту је негде, између ове твоје две реченице, требала и бити поента мог блога.

Млади су природно ентузијастични, пуни енергије, идеализма, али и наивности и линеарности. Стога многи, ако не и сви, политички покрети који претендују на успех и дуготрајност природно теже да комбинацију тог ентузијазма и поводљивости усмере у жељеном правцу. Њих треба док су мали, после све иде глатко.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:47 01.05.2009

Re: Poezija?

Dawngreeter
Slazem se po pitanju pesme, samo bih istakao da je odbrana otadzbine ideologija.


Dawngreeter, ако си још ту, службујеш ли још отаџбини (премештајући столице) или су дигли руке?
Kazezoze Kazezoze 22:03 01.05.2009

Re: Poezija?

Vojislav Stojković
NNN
Nemoguće ne diviti se tim generacijama zbog entuzijazma i golgote koju su zaista prošli
BFN

Ja ih lično i dalje poštujem, divim se onim partizanima, koji su u rat pošli ne zbog idologije, već da bi branili otadžbinu.

A pesama iz tog perioda ima raznih. Ružnih, ali i lepih.
I danas mi se stegne grlo, dok slušam neke od potresnih partizanskih pesama.

Evo jedne takve:

Konjuh planinom, vjetar sumi, bruji
Lisce pjeva zalovite pjesme
Borovi i jele, javori i breze
Svijaju se jedan do drugoga

Noc je u crno svu sumu zavila
Konjuh stenje, rusi se kamenje
Mrtvoga drugara, husinskog rudara
Sahranjuje ceta partizana

Kise jesenje po grobu su lile
Bure snezne kosti su raznele

A na vrh planine
Zastava se vije
Crvena od krvi proletera

ovo je jedna od najboljih pesama iz tog perioda.
shteta shto niko od R&R ili dzez muzichara nije napravio obradu ove pesme, a mozhda i jest'???
Supermod Supermod 22:11 01.05.2009

Re: Poezija?

Kazezoze



ovo je jedna od najboljih pesama iz tog perioda.







Milan Karagaća Milan Karagaća 22:29 01.05.2009

Re: Poezija?

dragoljub92
S druge strane svedoci smo nažalost da se taj period i ti ljudi već duže vremena vrlo nekritički i sa podsmehom posmatraju.

док су комунисти били на власт сви су имали или били у партизани,сг ,од кад су ови сви имају деде и таткове антикомунисте.просто да се питаш како комунисти уопће изађаоше из рат као победници кад је толика сила била на ћетничкој страни.
прво ти причају како су хрваћани и неки други донели комунизам у србијуми, да у србаља није било комуниста,онда те убеђују како су у партизани били само србљи.

Svaka čast Dragoljube. Sa dve rečenice objasni ono što Institut za savremenu istoriju,/ili kako se već zovu ovi što su podigli medijsku kampanju i angažovali državu da se pronađe gde je streljan Draža/,a ni mnogi akademici SANU, sve sa Kostom Čavoškim ne mogu da si objasne, a hteli bi naročito nama da objasne.
Kazezoze Kazezoze 22:34 01.05.2009

Re: Poezija?

Supermod
Kazezoze



ovo je jedna od najboljih pesama iz tog perioda.
shteta shto niko od R&R ili dzez muzichara nije napravio obradu ove pesme, a mozhda i jest'???



jeste



meni je bolja ova, bolero, verzija, mada bih joj ja veci akcent dao na harmoniju zbog lirike:)
vishe gudachi da naznache tekst itr.
treba se osetiti snaga lirike jer je tekst snazhan, a tu snagu teksta treba da naglase gudachi.

Supermod Supermod 23:08 01.05.2009

Re: Poezija?

Kazezoze

meni je bolja ova, bolero, verzija, mada bih joj ja veci akcent dao na harmoniju zbog lirike:)
vishe gudachi da naznache tekst itr.
treba se osetiti snaga lirike jer je tekst snazhan, a tu snagu teksta treba da naglase gudachi.




Potpuno ste u pravu! Odličan aranžman i mnogo bolja verzija.



marco_de.manccini marco_de.manccini 23:21 01.05.2009

Re: Poezija?

Каз, има доста снажних стихова и у овој књижици, али има и превише неуједначености. Једна песма је посвећена злочину у којем је убијено 12 девојака и садржи бар неколико дирљивих и успешних стихова

Јадне мајке по шумама лете,
свака пита: "Гдjе је моје дијете"
Кћери моја, мој зелени струку,
пружи својој јадној мајци руку.
...
Шума, гора - сва природа нијема:
из тишине одговора нема.

Unfuckable Unfuckable 23:26 01.05.2009

Re: Poezija?

снажних стихова

a paj'z ovo
(i ovo se pevalo, pa se rastuuuralo) :
kraj sutjeske hladne vode barjak časti i slobode,
leprša se iznad glave komandanta druga save,
al je sava heroj pravi na čelo se vojske stavi,
pa povika iz sveg glasa zelengoru zatalasa,
naprijed braćo partizani moji borci odabrani,
krv poteče po poljani probiše se partizani
Dawngreeter Dawngreeter 23:35 01.05.2009

Re: Poezija?

marco_de.manccini
Dawngreeter
Slazem se po pitanju pesme, samo bih istakao da je odbrana otadzbine ideologija.


Dawngreeter, ако си још ту, службујеш ли још отаџбини (премештајући столице) или су дигли руке?


Ne sluzim otadzbini ali, da, jos uvek sluzim dokonoj birokratiji Doma vojske. Jos 33 dana.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:35 01.05.2009

Re: Poezija?

Unfuckable
снажних стихова

a paj'z ovo
(i ovo se pevalo, pa se rastuuuralo) :
kraj sutjeske hladne vode barjak časti i slobode,
leprša se iznad glave komandanta druga save,
al je sava heroj pravi na čelo se vojske stavi,
pa povika iz sveg glasa zelengoru zatalasa,
naprijed braćo partizani moji borci odabrani,
krv poteče po poljani probiše se partizani

Unfuckable Unfuckable 23:40 01.05.2009

Re: Poezija?

e, mi smo ovo potpuno drugačije pevali
tyson tyson 00:28 02.05.2009

Re: Poezija?

ovo je jedna od najboljih pesama iz tog perioda.
Sa mogućnošću da grešim jer mi mr3 zbirka sovjetskih pesama nije pri ruci pa ne mogu da proverim, mislim da je muzika preuzeta od jedne ruske propagandne pesme.




Domazet Domazet 02:51 02.05.2009

Shizofrenija, bata Tepke, shizofrenija...

dragoljub92
S druge strane svedoci smo nažalost da se taj period i ti ljudi već duže vremena vrlo nekritički i sa podsmehom posmatraju.

док су комунисти били на власт сви су имали или били у партизани,сг ,од кад су ови сви имају деде и таткове антикомунисте.просто да се питаш како комунисти уопће изађаоше из рат као победници кад је толика сила била на ћетничкој страни.
прво ти причају како су хрваћани и неки други донели комунизам у србијуми, да у србаља није било комуниста,онда те убеђују како су у партизани били само србљи.
Bash tako kako kazhesh. A da ne govorim o tome kako branioci Nedica dobacuju Drugoj strani: 'Uaaa Nedicevci'. Sa pravom...
Domazet Domazet 04:33 02.05.2009

Ne greshish.

tyson
ovo je jedna od najboljih pesama iz tog perioda.
Sa mogućnošću da grešim jer mi mr3 zbirka sovjetskih pesama nije pri ruci pa ne mogu da proverim, mislim da je muzika preuzeta od jedne ruske propagandne pesme.





dragoljub92 dragoljub92 20:55 02.05.2009

Re: Poezija?

A to nam je preletacka crta karaktera. Tako ako sada pitas niko nije glasao za Slobu devedesetih i svi su bili za Djindjica iako su pre njegove smrti svi ponavljali mantru "Ma on je kriminalac"

то сам ја видео на првим изборима и од тад не верујем ником,елем у јеР-јеР у то време била права помама за вук-ом ,сви ћеси гласају за вука-а.прођоше избори ја питам овог оног сви гласали за слобу,па што бре? па јебиига...и слежу раменима.све сам ги напсовао,било ми криво јер сам ја тео да гласам за мићуновића јер сам на листи гласао за дс,па реко ајд да не разбијам глас ћу гласам за вук-а,и ете изјебашеме пошушњаре.
matityahu matityahu 02:00 03.05.2009

Re: Poezija?

Ja ih lično i dalje poštujem, divim se onim partizanima, koji su u rat pošli ne zbog idologije, već da bi branili otadžbinu


Takođe.

Možda najveći deo jei otišao tako, pogotovo mladih.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:13 01.05.2009

Dođi pope, ljubimo ti stope

Ima primera, ima, i iz ranije, ali i iz ne tako davne, prošlosti, gde se također narodu u usta (i u glave) gurala navodno njegova narodna poezije i sl. umotvorine.

Evo primera:

Došla zima snjegovi se tope,
Dođi pope ljubimo ti stope...


Pop je, naravno, Djujić, a izvođač je, naravno, Baja mali Knindža.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:31 01.05.2009

Re: Dođi pope, ljubimo ti stope

не смем рећи ништа против Баје
убиће ме, ил' бар тако лаје
JJ Beba JJ Beba 13:44 01.05.2009

bukvar slobode

U nekim budžacima pronašla sam na geštetneru štampan Partizanski Bukvar iz 1944. god, nazvan Azbuka slobode. izdala ga je Artiljerijska brigada Pete narodnooslobodilačke udarne divizije, a pisan je na ratnim položajima, kako stoji u njemu, i namenjen nepismenim borcima koji su se nalazili u sastavu te divizije. Slova su objašnjavana isključivo pojmovima kojima borci rspolažu npr- Slovo N: nišan.mašina, naši nišane. Tito i naši nišane. naš Tito.
Ili D : naše udarne trupe idu svuda napred. Došao medved da jede med. Nove topove dali nam Rusi. Tito je došao da vidi naše topove



Na kraju Bukvara nazali se pesma:

Seljače, druže!

Seljače, druže, dokle će tako
Dokle će tebe gaziti svako?
Za koga radiš, za koga siješ,
I znoj i krvcu za koga liješ?

Za drugog radiš, za drugog siješ,
znoj i krvcu za drugog liješ!

Skidaj sa sebe teške okove
I hajd u borbu koja te zove!

Seljače, druže, trgni se sada
I gledaj ko će otsad da vlada
vishnja92 vishnja92 14:38 01.05.2009

Re: bukvar slobode

Ili D : naše udarne trupe idu svuda napred. Došao medved da jede med. Nove topove dali nam Rusi. Tito je došao da vidi naše topove

aaaaa :))))))
pa lepo izgiboh :)))

dosao medved da jede med. nove topove dali nam rusi....
hit :)))

(ps - obrati paznju da u ovome sa rusima ima samo jedno d. savrseno :))
NNN NNN 14:51 01.05.2009

Re: bukvar slobode


dosao medved da jede med. nove topove dali nam rusi....
hit :)))

(ps - obrati paznju da u ovome sa rusima ima samo jedno d. savrseno :))
Baš se tome smejemo (plašim se da ćemo ovo citirati neko vreme )
vishnja92 vishnja92 15:38 01.05.2009

Re: bukvar slobode

(plašim se da ćemo ovo citirati neko vreme )

i ja :(((
vi bar citirate medjsvojima, a ja krenem gdegod.....

npr
novi vlasnik stare firme: "visnja, ova reklamna brosura je trenutno najvaznija stvar za nas..."
ja: "dosao medved..."
moram ovo da potisnem u podsvest, momentalno :)
NNN NNN 15:59 01.05.2009

Re: bukvar slobode


Izleti i nama u društvu
JJ Beba JJ Beba 16:01 01.05.2009

Re: bukvar slobode

vishnja92
Ili D : naše udarne trupe idu svuda napred. Došao medved da jede med. Nove topove dali nam Rusi. Tito je došao da vidi naše topove

aaaaa :))))))
pa lepo izgiboh :)))

dosao medved da jede med. nove topove dali nam rusi....
hit :)))

(ps - obrati paznju da u ovome sa rusima ima samo jedno d. savrseno :))


hahaha super je, zar ne

a slovo V je ovako opisano:
vasa, ovan, avan, rov, vo
vatra topova
pale svi topovi. I naš pali
Avion leti u vasioni. U avionu su Rusi.
I mi imamo aviona.
volimo Tita


pisano G
grad, goveda, magla breg
drug gavra je bio na položaju. Tu su ga napala tri dražina bandita. on odgurnu prvog koji je bio bliži.
drga dva ubi iz revolvera
mirelarado mirelarado 16:10 01.05.2009

Re: bukvar slobode

a slovo V je ovako opisano:
vasa, ovan, avan, rov, vo
vatra topova
pale svi topovi. I naš pali
Avion leti u vasioni. U avionu su Rusi.
I mi imamo aviona.
volimo Tita


pisano G
grad, goveda, magla breg
drug gavra je bio na položaju. Tu su ga napala tri dražina bandita. on odgurnu prvog koji je bio bliži.
drga dva ubi iz revolvera


:)))) ЈЈ Бебо, убићеш нас овом рурално-ратничком словарицом!
vishnja92 vishnja92 16:11 01.05.2009

Re: bukvar slobode

Avion leti u vasioni. U avionu su Rusi.
I mi imamo aviona.
volimo Tita

:))))))))))))))))))))))))

daj jos, pliiiiiz :))))))))

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:14 01.05.2009

Re: bukvar slobode


bebo ja se valjam po patosu.
kakav prvi maj!!! divota.
NNN NNN 16:27 01.05.2009

Re: bukvar slobode

a slovo V je ovako opisano:
vasa, ovan, avan, rov, vo
vatra topova
pale svi topovi. I naš pali
Avion leti u vasioni. U avionu su Rusi.
I mi imamo aviona.
volimo Tita


pisano G
grad, goveda, magla breg
drug gavra je bio na položaju. Tu su ga napala tri dražina bandita. on odgurnu prvog koji je bio bliži.
drga dva ubi iz revolvera

Druže Bebo ti si naša dika,
Bukvarom si ubila četnika
vishnja92 vishnja92 16:29 01.05.2009

Re: bukvar slobode

druze Bebo daj nam malo meda
da hranimo Rusa i medjeda
JJ Beba JJ Beba 17:41 01.05.2009

Re: bukvar slobode

vishnja92
druze Bebo daj nam malo meda
da hranimo i Rusa i medjeda


valja, a?
hahahahhahah


pisano J:

jaje
još, jaša, usaoj
ropstvo je strašno.
voja je napisao pismo svojoj seji.: sejo moja sastali smo se sa sovjetima.

štampano J
jelo, daj mi rovito jaje
volovi trpe jaram a mi ne!
sovjeti, major
most na savi nije srušen,
mi volimo svoje starešine.
tito je naš maršal.


štampano P
pero, pepeo rep
lepo smo se opremil.
lipa pali.
top pali. pali i ti tamo. naši su napali split na moru.
proleteri

pisano B
bomba, barut, baba
dub je drvo. imamo dosta bombi i baruta.
napred na berlin.
brtastvo i jedinstvo naroda je stvoreno borbom
JJ Beba JJ Beba 17:42 01.05.2009

Re: bukvar slobode

Druže Bebo ti si naša dika,
Bukvarom si ubila četnika

marco_de.manccini marco_de.manccini 17:44 01.05.2009

Re: bukvar slobode

Хвала Бебо, изгибох док стигнем. Буквар је драгуљ, чувај то, надам се да је негде дигитализовано, ако није гледај да се то уради.

Иначе, кад већ помињете Русе, Владимир Поповићу каже у предговору

Није ли, најзад, у најљепшој од свих песама, у пјесми "Ој соколе", пјесми пуној ненаданих особитости и највидовитијих слутња, необичном даровитошћу и сугестивношћу предочена цијела наша борба, док је братство славенских народа дано у једној тако чудесној, непосредној и чаробној пјесничкој иситини, снагом која се не заборавља.

И онда издваја стихове

А кад трећу пјесму чујеш
из даљине са Истока,
то ће доћи војска руска.
Три ће дана пролазити,
друмови ће пропијевати,
све ће поље бојни коњи
на плећима разнијети.

Крени тада, стара мајко,
пођи стрмо низ планину,
од камена до камена,
бери смиље и ковиље
чим ћеш браћу закитити.
Нек им цвијеће замирише,
нека наша браћа виде:
то мирише земља наша,
то говори душа наша,
то брат брата дочекује.
JJ Beba JJ Beba 17:52 01.05.2009

Re: bukvar slobode

Хвала Бебо, изгибох док стигнем. Буквар је драгуљ, чувај то, надам се да је негде дигитализовано, ако није гледај да се то уради.

hahaha
našla sam ga bačenog isped kontejnera u balkaskoj ulici
naravno da ga čuvam, skoro ko zenicu oka svog
da vidiš tek slike - cokule, guske, njuške
NNN NNN 19:19 01.05.2009

Re: bukvar slobode

druze Bebo daj nam malo meda
da hranimo Rusa i medjeda

(+bravo što si sredila metriku, tj. izbacila "i" ispred Rusa)
vishnja92 vishnja92 19:25 01.05.2009

Re: bukvar slobode

aha, omaklo se :)
Biljana, ti li si?
NNN NNN 20:04 01.05.2009

Re: bukvar slobode

Nenad je zadužen za poeziju
A Biljana je za ozbiljnije stvari.

Višnjo naša slatka i kisela,
tebe voli omladaina cela!
Kazezoze Kazezoze 21:04 01.05.2009

Re: bukvar slobode

vishnja92
druze Bebo daj nam malo meda
da hranimo Rusa i medjeda

:)))))))))))))))))))))
shnjavi, bebo i ostali vrishtiiiiiiiiim od smeha:)))))))))))
Unfuckable Unfuckable 21:07 01.05.2009

Re: bukvar slobode

e ovaj Bebin bukvar je hit dana
ja sve čekam ono
"Sima ima soma" kad tamo....
JJ Beba JJ Beba 13:44 02.05.2009

Re: bukvar slobode

Unfuckable
e ovaj Bebin bukvar je hit dana
ja sve čekam ono
"Sima ima soma" kad tamo....

L
lula, lala, leto, telo
telal, melem milane

imaš li alat druže? šta misliš o ustašama?
naši na Limu. nisu nas slomili ni uništili.

pisano L
list. tele
lasta leti. stalno smo išli s Titom.
nismo nimalo sustali.

a vidi pisano slovo V

vatra
napali smo rov. u rovu smo našli puno plena.
naišao avion. pali.
avion pao

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana