Literatura| Politika

Samo smeće oko kuće šeće

marco_de.manccini RSS / 01.05.2009. u 08:49

Za vreme Drugog Svetskog Rata je na jugoslovenskim teritorijama izdato preko stotinu knjižica partizanske narodne poezije, a knjižica o kojoj govorimo je jedna od njenih prvih antologija. Dakle, ovo je knjjižica najboljih ostvarenja u periodu 1941.-1944., po sudu i ukusu urednika Kosaka i Popovića.

 

У руке ми је јуче (захваљујући Њањи, наравно) пао прави драгуљ издаваштва, мала књижица насловљена

“Друже Тито љубичице бијела ...”,

с поднасовом “Народне пјесме”, издата 1944. од стране Културно-умјетничког одсјека Одјела информација ЗАВНОХ-а, штампарија Вјесник. Као уредници су наведени Ђуро Косак и Владимир Поповић. Књижица је писана латиницом, има осамдесетак страна, садржи 45 песама, подељених у осам целина с релативно блиском тематиком, и предговор с потписом

ослобођено подручје, листопада 1944.
Владимир Поповић



За време Другог Светског Рата је на југословенским територијама издато преко стотину књижица партизанске народне поезије, а књижица о којој говоримо је једна од њених првих антологија. Дакле, ово је књижица најбољих остварења у периоду 1941.-1944., по суду и укусу уредника Косака и Поповића.

Многе од песама се и по стилу и по садржини природно надовезују на народне творевине из ранијих периода, понекад и директно преузимајући мотиве, риме, структуру, и целокупни амбијент. Сасвим је вероватно да су многе од таквих песама аутентичне. С друге стране, у антологију су ушле и неке накарадности, које су, по свему судећи, рађене по задатку. Тешко је веровати да је траљави покушај риме и изломљен ритам у десетерцу “Компартиј”

"Што Партија пред свог борца стави,
сваки од њих хоће да оствари."

део народног стваралаштва, јер оно стално пречишћава себе пролазећи кроз многобројне уши и усне и са неумољивом поузданошћу временом углача своје очигледне слабости и одбаци потпуне промашаје.

Утицај јуначког десетерца провејава кроз многе стихове, као у песми “Голема рана”

"Не знаш, мајко, ко ли више вије:
ил мећава ил пушчане змије.

Стисну јунак богазе и путе -
смртно мете душманине љуте."

Многе песме су посвећене Титу. Ово је и сам Владимир Поповић прикладно прокоментарисао у свом предговору.  

“Али ни о једној појави у народно – ослободилачкој борби народ није пјевао с тако пламеним жаром, с таквом нежношћу, љубављу и пажњом као што је пјевао о највећем човјеку ове земље. Т и т у. И као вођа, и као борац, и као друг, и као човјек, он је најомиљенија личност и у очима наших народа и у очима својих хероја – народних војника. Српски народ – оличење и голготе и хероизма у ослободилачком покрету – зна да је Тито – Хрват, а баш прва пјесма о Титу потекла је и зазвучала из српског срца.”

За пример ове нежности, љубави и пажње ка највећем и најомиљенијем вођи, борцу, другу, и човеку ове земље, издвајамо стихове који му одушевљено приписују судбински значај и митску величину

"Тито, земље наше чедо мило,
да те није, не би ни нас било. "

Поред песама Титу, доста песама је посвећено и Стаљину и снази Црвене Армије. Стихови се нижу

"Сија звијезда где је која сјала,
Стаљинова и нас обасјала."

или

"Мисли Хитлер - зла му мати -
у сред Москве зимовати,
...
Ал пред Москвом тенк до тенка
војсковође Тимошенка."

Уз мноштво песама у славу Црвене Армије, једна песма посвећена савезницима, насловљена “Летеће тврђаве”, је такође нашла место у збирци

"Што то тутњи мила кћери?
Савезнички лете бомбардери."

Низ песама је посвећен пркосу младих бораца који нису или неће жалити да дају свој живот за праведну борбу, као и порукама њихових мајки, сестара, и љуба, да нису или неће много плакати за њима

"Не ћу жалит своје младе крви,
за слободу пролит ћу је први. "

или

"Ако ли ми погинеш, драгане,
не дам сузи да из ока кане. "

Ипак, мени је у целој књижици најзанимљивија употреба механизма којим Партија покушава да обезбеди своју пуну и дуготрајну идеолошку доминацију. Рецепт је наравно познат и примењиван је и пре и касније од свих контролора мисли и осећаја у покушају, независно од саме идеологије. Најважније је, прво, представити себе као носиоца јединог исправног пута и, друго, освојити млада срца. Јасно се ставља до знања да Партија представља све оно најбоље и најпрогресивније, а да је омладина главна снага која мора гурати напред више и снажније од свих, јер је она управо најодговорнији и најсвеснији сегмент – само цвеће покрета. Стиховима

"Тко је слуга фашистичких звијери,
судит ће му синови и кћери, "

или

"Омладино из цијелога света.
пази добро тко у борби смета. "

омладини се даје улога надзорника и судије моралних посрнућа, скретања с правога пута, својих родитеља и сународника уопште. Нема места двоумљењу - стиховима попут

"Омладино земље ове,
збијајмо се у редове,
...
Тко устанак сад не спрема,
међ народом мјеста нема."

или

"Омладино, учествуј у боју,
понајвише која си у Скоју. "

се омладини, а посебно њеном најпоузданијем делу - Скојевцима, указује да нема времена док траје револуција, а касније и док траје обнова, па реформа, онда светска криза, кршење људских права, или шта већ, укратко, док гори Хиландар, за нијансиране ставове, за преиспитивање, за размишљање, већ само за бескомпромисну борбу и неодложну акцију.  

Како и сам Владимир Поповић у свом предговору каже, ова поезија је прожета борбеним активизмом и непомућеном вером у победу, у несавладиву снагу ослободилаца, који ће у корену посећи злоће и опачине. Овај борбени активизам дозвољава, управо захтева, да се свако ко не иде потпуно, неопозиво и покорно укорак назове, без икаквог снебивања, клетим фашистом, псином, скотом, ...

Како банално и почетнички звучи позив Џорџа Буша “You are either with us or against us” у поређењу са стиховима

"Што ваљало пушку опасало,
само смеће око куће шеће."
 

 



Komentari (612)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirelarado mirelarado 03:02 02.05.2009

Re: bajalica

Иста фотка, мало већа, са све ценом:



А за ССОЈ заклетве ипак није било.
gordanac gordanac 03:14 02.05.2009

Re: bajalica

E, ta i takva fotka mirelarado, svaka čast!

I - ne, "formalne" omladinske zakletve nije bilo (poput pionirske ili vojničke) - ne da ja znam.
Ali ova o "neskretanju sa puta" bila je - neformalni "omladinski zavet".

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 03:16 02.05.2009

Re: bajalica

gordanac
(ne biste mi verovali kad bih poređala sva imena iz SSOJ-a, devedesetih, :))))

Ја бих.

Списак, отприлике, иде овако: један славни тајфун, други славни тајфун, један славни писац, други мање славни писац, два нова политичара, осам старих политичара (за неке од њих никада не бисте рекли да су били млади, а тиме и омладинци), један славни адвокат, моја најбоља пријатељица итд.

Ово "омладинце" интерно зовемо Билдерберг груп ;-)

БОНУС ТРАК:
"Омладинским снагама, раднијем бригадама,
Ми жањемо жито, жито, живио нам маршал Тито!"

(Певано и мојим гласом 1979. у отвореном товарном делу камиона којим су се с планине довозили трупци, уз пратњу још двадесетак гласова чији су се власници рукама грчевито држали за оплату, јер је камион поскакивао по вододеринама и назови шумским путевима у једној од црногорских планина.)

mirelarado mirelarado 03:17 02.05.2009

Re: bajalica

I - ne, "formalne" omladinske zakletve nije bilo (poput pionirske ili vojničke) - ne da ja znam.
Ali ova o "neskretanju sa puta" bila je - neformalni "omladinski zavet".


Тачно. А књижице смо добровољно добијали сви у гимназији. :)))
gordanac gordanac 12:09 02.05.2009

bajalica pun nam blog...

...ali i puno dobrih reči...

Predrag Brajović:
Још више ми је забавна ова наша пост фестум памет, а док смо живели под оном идеолошком кишом, сасвим је извесно да је све ово пролазило готово непримећено. Била је то наша рутина које смо се придржавали чак и кад у њу нисмо веровали. И ништа чудно у њој нисмо видели. (Барем дебела већина.) А неки њени реликтни заостаци (као онај непотребни репић на седалном делу тела који понеког с рођењем задеси) и дан данас нам се кезе.


Spoznajni nesklad.
Gledaš i vidiš licemerne laži o "pravdi, jednakosti i svetu najboljem od svih" i razumeš koliko je to oprečno stvarnosti, svemu očiglednom, što ne treba dokazivati. Ali - ljudi ćute, nelagoda i teskoba zbog neizbežne stigme koja stiže one koji kažu "alooooo, bre ?!" na svu tu scenografiju stvarnosti koja ustvari ne postoji, bivala je češće jača od potrebe da se na vreme prenu "pregaoci, stvaraoci i ideolozi samoupravnog socijalizma". Otuda je onaj plakat "Novog kolektivizma" izazvao takvu buru - svi su znali da sve to ne valja, ali niko nije govorio - ZAŠTO?

Društva bez političkih i ekonomskih sloboda nisu mogla da potraju i opstanu u XX veku i oštra, neverovatna očiglednost te činjenice izazivala je spoznajni nesklad kod "avangarde" (koja je bila sve, samo ne - avangarda)

Predrag Brajović:
Списак, отприлике, иде овако: један славни тајфун, други славни тајфун, један славни писац, други мање славни писац, два нова политичара, осам старих политичара (за неке од њих никада не бисте рекли да су били млади, а тиме и омладинци), један славни адвокат, моја најбоља пријатељица итд.

Ово "омладинце" интерно зовемо Билдерберг груп ;-)


:))))

I inače volim pravilo "noblesse oblige", a sada je trenutak da kažem da je divno, divno - što postoji ! :))))
Nomina sunt odiosa.
(a da je interesantno - jeste!)

I na jednom drugom postu ima komentar koji je Čubaka ostavio, mislim da bar linkom spada i ovde, da bude i više dobrih reči, ne samo "bajalica"

Goran Vučković

(moram "klink na link", čubaka, kad ne mogu da odolim!)
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:39 02.05.2009

Re: bajalica

(i druga zanimljivost - SSOVojvodine i SSOSlovenije izdavali su - novine, i to sasvim dobre novine - "Stav" i "Mladina" - zvalo se "Glasilo SSO" )

Младина је била не само сасвим добра, била је нестварно добра. И данас би, без по муке, постидела све новине по киоску.
vishnja92 vishnja92 15:48 02.05.2009

Re: Izbor

Када говори, као да звезде падају
У лепу воду из једне вечности иза променљивих облака.

o hvala Predrage
vec dva dana pokusavam da se setim zasto sam bila u recitatorskoj sekciji :)
jer deca nisu glupa, znas, pa me marcov blog potpuno pomeo.

ova pesma se mogla zvati bilo kako: kamen, drvo, pesma, ljuljaska. divna je
gordanac gordanac 15:53 02.05.2009

Re: bajalica

Младина је била не само сасвим добра, била је нестварно добра. И данас би, без по муке, постидела све новине по киоску.

Skroz se slažem.
Znam prilično priča i iz jedna i iz druge redakcije. (i u Vojvodini i u Sloveniji tu se skupio sav "enfant terrible" koji si mogao uopšte naći, sve štreber do štrebera, radoznalo, britko, duhovito, načitano, bistro i raspoloženo, uvek raspoloženo....). Kad se ukapiralo da se i razgovori i tekstovi i divani i špotanje i ludovanje vrlo, vrlo pažljivo prati "tamo gde treba", tek su ondaK - ludovali.
Sjajan svet, većinom, vrlo malo pojmaroša, bile su to baš dobre grupe koje su proizvodile baš dobre događaje...
vishnja92 vishnja92 15:53 02.05.2009

Re: bajalica

Plakat za Dan mladosti koji je "Novi kolektivizam" objavio (mislim u "Mladini" ) 1987. podigao je buru koja je okončana prekidom manifestacije "štafeta post-mortem" i označio (po mnogima) početak kraja SSOJ-a.

jeste.
bila svedok - posmatrac. to je bila siiilna frka.

(negde u to vreme je Tahir Hasanovic bio predsednik omladine Beograda - sta je sa tim covekom sad?
iz tadasnjeg i tamosnjeg ugla delovao je sasvim ok)
gordanac gordanac 15:57 02.05.2009

Re: bajalica

(negde u to vreme je Tahir Hasanovic bio predsednik omladine Beograda - sta je sa tim covekom sad?
iz tadasnjeg i tamosnjeg ugla delovao je sasvim ok)

Fizičar, šta da ti dalje pričam! :))
Tu je.
vishnja92 vishnja92 16:34 02.05.2009

Re: bajalica

:)))
pa ustvari logicno :)
hvala

i setih se sad: te neke - mislim '87 - tada vec "tradicionalni" (mozda treci po redu, ne secam se) koncert za 25. maj (kod Doma sindikata) bio je prekinut zbog kataklizmicnog potopa tokom noci.
ponovljen je u septembru - tacnije, petog, i plakat je bio "O5 mi" (opet mi i petog mi). akcija gsso. Tahir je tada gundjao da ce, ukoliko opet padne kisa, preci u hodze :)

pametni ljudi delaju unutar sistema u kome imaju najvecu slobodu kretanja u datom trenutku.
fizicar :)
shumska shumska 18:23 02.05.2009

Re: Izbor

Predrag Brajovic
marco_de.manccini
Брајовићу, вероватно си чуо да је по први пут жена изабрана за дворског песника на енглеском двору.

Док је амерички "двор" по први пут не тако давно као свог званичног поету изабрао једног пореклом Србина – Чарлса Симића.

Pesnička gromada. Sjajnu poeziju piše (biografiju njegovu ne poznajem)
tyson tyson 23:59 02.05.2009

Re: bajalica

negde u to vreme je Tahir Hasanovic bio predsednik omladine Beograda - sta je sa tim covekom sad?
Pa ti si toliko toga propustila.

Hasanović je jedan od najopskurnijih likova osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka, i postpetooktobarske Srbije. Ceo jedan blog bi bio daleko od dovoljnog da isprati njegove tragove koji smrde nečovještvom - od vremena njegovog stolovanja univerzitetskom kenferencijom SSO Beograda, osme sednice, prevođenja imovine SSO u Novu Demokratiju i veze ND sa DB i Miloševićem, uloge ND u tadašnjoj opoziciji tokom devedesetih, do obrtanja miliona dolara tokom sankcija i posle 5. oktobra preko svojih i firmi Dušana Mihajlovića, Rotari kluba, veza sa Mirjanom i Marijom Milošević, Radetom Terzićem, surčinskim klanom, MI6... Čovek je javno priznao da je radio za DB takoreći od početka svoje političke karijere. Danas je i dalje bogataš i niko ga ne dira. Što bi se reklo - tu je.

Jednom rečju retko odvratan lik.


miloradkakmar miloradkakmar 20:06 01.05.2009

Bella ciao

mirelarado mirelarado 20:44 01.05.2009

Re: Bella ciao

Bella ciao, званична химна италијанског Покрета отпора, има безброј верзија ове песме. Мелодија је преузета од прастаре жалопојке берачица пиринча са пиринчаних поља дуж реке По, а речи су прилагођене ратним приликама. Изводи се и данас. Нису баш Панкрти, али може да се слуша:



П.С. Молим да се примети да нисам ја почела да тролујем с Талијанцима.
gordanac gordanac 20:54 01.05.2009

venceremos

mirelarado mirelarado 14:46 02.05.2009

Re: Bella ciao

А у Покрету отпора волели су и италијанску верзију Каћуше:



Текст нема никакве везе са руским оригиналом:

Ветар фијуче, олуја се диже,
смело крочим без ципела ја,
јер пролеће црвено нам стиже,
сунце дана нових сада сја...


marco_de.manccini marco_de.manccini 20:16 01.05.2009

ова мени изгледа сасвим аутентично

Ево док је затишје, да напишем једну целу која није могла доћи из штаба. Чини ми се да би ово и без измена прошло као нека хајдучка (а ако се промени стих са пушком онда дефинитивно).

Голема рана

Зора снијегом сви крајину бијели,
кад под Лапац момци долетјели;

силни момци у долину града,
па љут бојак заметнули сада.

Не знаш, мајко, ко ли више вије:
ил мећава ил пушчане змије.

А на челу кобне битке ове
води Стојан своје соколове.

Стисну јунак богазе и путе -
смртно мете душманине љуте.

Кад сред боја, а у зору рану,
видјели смо наду покопану:

аој, мајко, сокола Стојана:
паде јунак од големих рана.

Кад слобода насмија се граду,
мртво тијело предали смо хладу:

црној земљи испод витих јела,
посред Лапца, посред града бијела.

Плаче гора, плаче свака грана:
нема нама Матића Стојана.
Unfuckable Unfuckable 20:29 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

e marco, kad smo već kod svih tih vojaških pevanja
ja se prisećam ovog megahita
(čuj prisećam...cupkam )
"moj je otac bio partizan
sloboda je uvek bila njegov san
svakim danom raste zemlje moć
pokraj naših straža tuđin neće proć

(sad uvod u refren, haj'mo svi zajedno, koračati u mestu, oštar ali nezabrinut pogled u svetlu budućnost, blagi ali ne i neozbiljni osmeh na pola usta !)

nek se čuje, nek se zna
svi smo jedna armija (aaa - drugi glas obara)
nek se čuje, nek se zna
svi smo jedna ar- mi- ja (odsečno, vojnički)
vishnja92 vishnja92 20:45 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

samo da vam kazem - malo je van teme, al muva se tu negde
jedna od najdirljivijih decijih rodoljubivih - i najperfektnije napravljenih - je "Pozdravite moga tatu"

kad pocne onim

nas korak nije tako cvrst
i nismo mi vojnici pravi
iako istu kapu i zvezdu
nosimo i mi na glavi


mozes samo da se smrznes. lud aranzman potpuno.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:48 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

Unfuckable Unfuckable 20:49 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

postoji još dirljiviji podatak
a to je da sam i to imao prilike da pevam, zilion puta
(isti rad : koračati u mestu, i dvoglasno kad se dođe do
"..na talasima plavog mo -o - ra..." )

Unfuckable The Šibri - Kolibri
crossover crossover 20:50 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

Unfuckable
e marco, kad smo već kod svih tih vojaških pevanja
ja se prisećam ovog megahita
(čuj prisećam...cupkam )
"moj je otac bio partizan
sloboda je uvek bila njegov san
svakim danom raste zemlje moć
pokraj naših straža tuđin neće proć

(sad uvod u refren, haj'mo svi zajedno, koračati u mestu, oštar ali nezabrinut pogled u svetlu budućnost, blagi ali ne i neozbiljni osmeh na pola usta !)

nek se čuje, nek se zna
svi smo jedna armija (aaa - drugi glas obara)
nek se čuje, nek se zna
svi smo jedna ar- mi- ja (odsečno, vojnički)

Дигни ногу, поглед право
то за м*да није здраво!

(Уз песму декламује командир јединице снагом прскања вратних жила.)

Ех, ко се не сећа старог, доброг стројевог корака.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:50 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

како мислиш ван теме. право у тему. оно И доле разара

иако Исту капу и звезду
vishnja92 vishnja92 20:53 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

da, bravo - to je to
vishnja92 vishnja92 20:54 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

postoji još dirljiviji podatak

trebalo je da znam :)
nekako
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:56 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

Unfuckable The Šibri - Kolibri

jeli sibri u kojem si redu?
Unfuckable Unfuckable 21:00 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

ma nema šanse da sam pevao 1988
ali hvala na komplimentu

edit :
Ех, ко се не сећа старог, доброг стројевог корака.

za strojevi nije bilo uslova na stageu. Dakle - polustrojevi, ali umereno, pa još u mestu.
Ima tu jedna zanimacija oko strojevog koraka :
naime, neki poletni "borac" je započeo pesmu upravo dok smo proveravali kada će nam otpasti ono malo testisa (marširali)
i znam da je prekoren uz komentar "zna se KO je pevao dok maršira!"
takođe, nije bilo pesme dok si pod šlemom, iz istog razloga
Dakle, koliko se ja sećam - pesma je u JNA dolazila u obzir samo "pod kapom" i tokom marševskog ili polustrojevog koraka (koračnica)
crossover crossover 22:14 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

Unfuckable
Dakle, koliko se ja sećam - pesma je u JNA dolazila u obzir samo "pod kapom" i tokom marševskog ili polustrojevog koraka (koračnica)

Јесте, него ми смо вежбали ’ватање ритма за стројеви уз Мој је отац био партизан, наравно ћутке али поносито. Није лако певати када су ти колена на 90 степени, мислим, боли тамо одакле треба да црпиш снагу за певање :)))
Unfuckable Unfuckable 22:27 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

to jeste, ali ...navežba se, a kad otpadnu - ionako ne bole
Mene je ubijalo to stajanje u mestu, po 5-6 sati - neverovatno je koliko šake umeju da oteknu od stajanja.
U to ime - jedan od most bjutiful uspešnica iz tog vremena
(pevati zavijajući, mora blaga pretnja da se oseti ali i - bol.)
"Na Dedinju Titooooo spavaaa
na Dedinju Titoooooo spa - va
Najmudrija svetska gla-aaavaa
Najmudrija svetska gla - va
Što je reko to ooooosta - jeeee (ovo jeeee vadi stvar!)
Što je reko to o - sta - je
Sloboda se ne proooo - da - jeeee
Sloboda se ne - pro - da - je
(sada ide najbolji deo, malo sf-a i reinkarnacije)
Druže Tito samo piiii- šiii
Druže Tito sa-mo pi - ši
Radićemo i poooo ki- šiiiii
Radićemo i - po - ki - ši
(bila je još i strofa
"ako piše i Jovanka - radićemo bez prestanka"
ali je iz poznatih razloga malo ukonjena)
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:32 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

Radićemo i poooo ki- šiiiii


има она чаробна књижица дефинивну верзију и у овом случају.

Ој да ми је постати скојевка,
не б' жалила радити до вијека.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:34 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

Unfuckable
Mene je ubijalo to stajanje u mestu, po 5-6 sati - neverovatno je koliko šake umeju da oteknu od stajanja.

Шта, стајали сте на рукама? Је ли, која је то јединица? Супермени?
Unfuckable Unfuckable 22:46 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

pajz' ovog ložača :
ne, Brajoviću
posle svih fuckin' dnevnih zanimanja, među kojima je nekoliko dominantnih bilo
"ostani bez testisa"
"trči 10 km pod fuckin' maskom" (ovo preterujem, narrravno)
"rasklopi svoje oružje dok ja kažem keks"
"fazanov let - za svaku priliku i situaciju"

imali smo fuckin' probe fuckin' hora na kojima smo - onako skockani stajali na tom stageu u domu JLA (zna Pera Janjatović to, poprilično dobro )
vežbajući do izbezumljenja to fuckin' višeglasje und stapanje sa žemskim vokalima pristiglim iz obližnjeg Doma (na naše, neiskusno, inicijalno radovanje....) - jer, zaboga : približava se fuckin' dan JNA, pa sve mora da bude k'o koreanski slet skockano....
e - tu se stajalo po pe-šes' sahata, po malo i "namestuvoljno"
pa od tog stajanja, a - gravitaciono, kako bi - šake baš - oteknu (i noge, ali na to si već navikao)
Hemičarka Hemičarka 23:07 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

ma nema šanse da sam pevao 1988
ali hvala na komplimentu


Da nisi na ovom snimku: Najlepša je zemlja moja? Ne znam koje je godine bilo, ali ima nekoliko generacija?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:09 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

Hemičarka
ma nema šanse da sam pevao 1988
ali hvala na komplimentu


Da nisi na ovom snimku: Najlepša je zemlja moja? Ne znam koje je godine bilo, ali ima nekoliko generacija?

videla sam unfa. to je onaj sto ljubi ruke dirigentici!!!!
crossover crossover 23:13 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

Unfuckable
onako skockani stajali na tom stageu u domu JLA

Хе, хе, хе... Анфаче, робијао си у Дежели.
А јесте имали Припаднице Оружаних Снага?
Ми смо имали један вод :))
Unfuckable Unfuckable 23:15 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

nisam ni na ovom snimku
(u vreme kada sam ja tamo pevao, ko zna da li je neko to uopšte snimao?)
šalim se, naravno
bilo je to negde '70-71, sa mnom u horu je tada bio i jedan pravi, pravcati crnac, Boris se zvao
sećam se da je snimana neka ploča sa sve čuvenom "Višnjičica rod rodila"
i da smo snimali neki novogodišnji program, ono - ceo dan - popadasmo od umora, a bila je neka pesma koje sada nema nigde, ali apsolutno je isparila, a bila je mnogo lepa
i na "susrete četvrtkom " su nas vukli, tu smo bili - inventar
Unfuckable Unfuckable 23:16 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

Хе, хе, хе... Анфаче, робијао си у Дежели.

nismo imali Pripadnice, samo bi nam još to falilo
ti si, koliko kapiram, robijao Bileću
crossover crossover 23:36 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

Unfuckable
ti si, koliko kapiram, robijao Bileću

Нисам, тамо су ишле мамине мазе :))))
Ја сам преко "везе" отишао у Ћуприју, тамо сам био мало немиран па су ме послали на летовање на албанску границу. Оне године кад је умро друг Енвер Хоџа :))
Unfuckable Unfuckable 23:39 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

тамо сам био мало немиран па су ме послали на летовање на албанску границу. Оне године кад је умро друг Енвер Хоџа :))

hehehehe, ne može se u askari biti "malo nemiran"
pa, gde si ...kolega !
crossover crossover 23:47 01.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

Unfuckable
pa, gde si ...kolega !

Ех, нисам, ја сам по весу извиђач.
Ал’ провео сам доста времена са вама. :)))
Unfuckable Unfuckable 00:03 02.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

e, pa onda znaš ko / šta u stvari, čuva svu tu granitzu....
crossover crossover 00:27 02.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

Unfuckable
e, pa onda znaš ko / šta u stvari, čuva svu tu granitzu....

Знам :)))
Unfuckable Unfuckable 00:31 02.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

tyson tyson 01:02 02.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

bilo je to negde '70-71, sa mnom u horu je tada bio i jedan pravi, pravcati crnac, Boris se zvao
Taj Boris je kasnije izrastao u prilično dobrog frajera, ali je - koliko je meni poznato - počeo da se bavi nekim mutnim poslovima koji u mom vrednosnom sistemu spadaju u grupu nulte tolerancije te mi na kraju nije ostao u baš dobrom sećanju. Ne znam gde je danas i čime se bavi; ne znam ni da li je živ.

Domaćine oprosti za trol. Praznik je


Unfuckable Unfuckable 01:15 02.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

ja sam se sa pok Milicom Manojlović čuo ...ima bar 3 -4 godine, i baš smo spomenuli Borisa. Ono što sam čuo od nje nije se odnosilo na poslove kojima se bavio, to stvarno ne znam, već na neke druge stvari.

Koristim priliku da Domaćinu čestitam vip status, bravo marco
i koristim priliku da se zahvalim hrabrom Supermodu što je imao petlje da budi Urednitzu u ovaj mahnit čas, vredelo je
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:20 02.05.2009

Re: ова мени изгледа сасвим аутентично

Хвала Унф и, такође, велико хвала Суперу. Одох сад да се налијем, овде је петак.
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:29 01.05.2009

Malo slovenščine

Meni je omiljena ova druga "Kovači smo"

Doctor Wu Doctor Wu 22:29 01.05.2009

Koliko je to

proslavljanje smrti, pogibije. Razlozi, onako, malo nemušti: sloboda, Tito, partija, samo je važno da se gine. Što mlađi to bolje. Ko Jim Jones.
Unfuckable Unfuckable 22:30 01.05.2009

Re: Koliko je to

Wu ti mora da si bio ćata u askari
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:56 01.05.2009

Imagine all the people

A замисли да су се сви само шетали око кућа.
Domazet Domazet 02:56 02.05.2009

E moj dobri Doktore...

Doctor Wu
proslavljanje smrti, pogibije. Razlozi, onako, malo nemušti: sloboda, Tito, partija, samo je važno da se gine. Što mlađi to bolje. Ko Jim Jones.
...pa od koga bi ti nauchio da se borish protiv Svetskog Poretka i Nepravde da nije bilo tih shto su proslavljali (pochesto svoju) pogibiju?
Doctor Wu Doctor Wu 08:26 02.05.2009

Re: E moj dobri Doktore...

pa od koga bi ti nauchio da se borish protiv Svetskog Poretka i Nepravde da nije bilo tih shto su proslavljali (pochesto svoju) pogibiju?

Ja borac protiv NWO i Nepravde? Mora da si me zamenio sa nekim. Smrt slave oni koji ne znaju šta će sa svojim životom.
Doctor Wu Doctor Wu 08:28 02.05.2009

Re: Imagine all the people

A замисли да су се с

Pa, ajde da zamislimo. Da li bi nešto bilo drugačije?
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:42 02.05.2009

Re: Imagine all the people

Више људи би преживело, мање страдања, мање мржње, ... у чему је проблем?
Domazet Domazet 17:19 02.05.2009

Da odgovorim (oprezno) i MdMu i tebi..

Doctor Wu
pa od koga bi ti nauchio da se borish protiv Svetskog Poretka i Nepravde da nije bilo tih shto su proslavljali (pochesto svoju) pogibiju?

Ja borac protiv NWO i Nepravde? Mora da si me zamenio sa nekim. Smrt slave oni koji ne znaju šta će sa svojim životom.
...na jednom mestu. Moguce je da sam te zamenio sa nekim, nadam se da nisam. Ali dobroi, da pustimo sada to.

Ja zaista poshtujem Pacifizam. Veoma. Medjutim, ovo kako starim sve vishe neshto razmishljam (moguce da je i to posledica nemanja ideje shta drugo raditi sa zhivotom) o tome kako, u ovom nashem Svetu, nikada dovoljno belom ali ipak, nadam se, sve manje crnom, biti dosledan pacifista josh uvek znachi biti spreman dati i svoj zhivot za taj pacifizam. Sto mi nekako dodje intrinsically militant. A bit convoluted, don't you think?

No da se manemo mog filozofiranja i vratimo se konkretnoj prichi. Svakako da bi bilo mnogo bolje da Drugog svetskog rata nije bilo. Medjutim, kada su se oni iz priche latili pushaka Drugi svetski rat je vec poceo. I doshao na njihov kucni prag. Smatrati tako shiroko da svi oni koji su spremni da za neki, bilo koji cilj, daju svoj zhivot je OK, po meni, samo ukoliko prihvatash onaj gorepomenuti militantni vid pacifizma. Mada, ako si spreman da dash zhivot za taj cilj neko moze da te pita, cekaj a shta nije u redu sa njihov im ciljevima? Opet, ako nisi, onda je to neka vrsta sebicnosti. Komplikovano.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:26 01.05.2009

Дођи, срећа чека нас...

marco_de.manccini marco_de.manccini 23:52 01.05.2009

Re: Дођи, срећа чека нас...

Немој да се неко шали да стави Од Вардара па до Триглава испод овога, неће га спасити ни Шеста Личка.
ivana23 ivana23 00:04 02.05.2009

Re: Дођи, срећа чека нас...

marco_de.manccini
Немој да се неко шали да стави Од Вардара па до Триглава испод овога, неће га спасити ни Шеста Личка.

Može li ova?

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:07 02.05.2009

Re: Дођи, срећа чека нас...

ivana da ti javim: marco porucuje da te nece spasti ta šesta lička.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:08 02.05.2009

Re: Дођи, срећа чека нас...

KOLIBRI (UNFUCKABLE) STRIKES AGAIN:



ORIGINAL:

ivana23 ivana23 00:13 02.05.2009

Re: Дођи, срећа чека нас...

njanja_de.manccini
ivana da ti javim: marco porucuje da te nece spasti ta šesta lička.

Ali ovo nije Од Вардара па до Триглава.
Unfuckable Unfuckable 00:21 02.05.2009

Re: Дођи, срећа чека нас...

KOLIBRI (UNFUCKABLE) STRIKES AGAIN:

ma kak'i, ovo je neki novovremenski šminkeraj, b'e
gde mi onomad da pevamo na ingleškom, pa to bi bila propas'
drugo, ali ne manje bitno : mi smo ti, bato, bili skoro pa - uniformisani, znalo se :
crveno gore, plavo dole, devojčice bele čarapice.
Par puta je bilo žuto - gore i par puta - belo.
tyson tyson 00:17 02.05.2009

Ima i jakih stvari...



Crvena je krvca što kipti u nama;
Crvena je munja što oblak prolama;
Crveno je nebo kad se zorom smije,
Crven nam je barjak što se gordo vije;
Crvena je mržnja u našim grudima,
Pa i gnev je crven što nas obuzima.
O Tirani, čujte, ne treba vam kriti
I osveta naša crvena će biti!

Kosta Abrašević
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:22 02.05.2009

Re: Ima i jakih stvari...

Цитирано горе већ, Тајсоне. Јесте, веома снажно.
tyson tyson 01:06 02.05.2009

Re: Ima i jakih stvari...

marco_de.manccini
Цитирано горе већ, Тајсоне.
Jes', tek posle sam video...



JJ Beba JJ Beba 01:25 03.05.2009

Re: Ima i jakih stvari...

Druže Tito maršale

Oj, Kozaro, Kozarice moja,
ponajviše dala si heroja.

Mi smo braća ispod Kozarice,
gdje ne rađa majka izdajice.

Poznaju se braća Kozarčani
po pjevanju i po jurišanju.

Druže Tito maršale,
naša borba takva je!

Naša borba zahtijeva
kad se gine da se pjeva.
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:16 02.05.2009

Wow!

Čestitka za VIP (Kako tebi, tako urednici i supermodu)
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:18 02.05.2009

Re: Wow!

Хвала, али прешли су се опасно. Они мисле да сам ја математичар, а ја сам у ствари неурачунљив.
mirelarado mirelarado 01:19 02.05.2009

Re: Wow!

Најзад!!!
Честитам, Марко!

Све похвале Уредници и Супермоду.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:21 02.05.2009

Re: Wow!

marco evo i ja da stanem u red pa da ti čestitam vip. ako imaš vremena svrati u dnevni boravak pa da popijemo nešto u ovu čast!

marco_de.manccini marco_de.manccini 01:33 02.05.2009

Re: Wow!

Стварно сам мало затечен. Хвала свима, милион пута. Блогер је нико без добрих коментатора.
Blade Runner Blade Runner 02:34 02.05.2009

Re: Wow!

Dawngreeter Dawngreeter 02:37 02.05.2009

Re: Wow!

bauer. bauer. 02:41 02.05.2009

Re: Wow!

marco evo i ja da stanem u red pa da ti čestitam vip. ako imaš vremena svrati u dnevni boravak pa da popijemo nešto u ovu čast!

Ej! polako vas dvoje... the night is young

Čestitam i ja! I, hteo bih ovom prilikom da vam ispričam jedan moj doživljaj iz vojske. Da, da, one JNA vojske. Elem, .....
Unfuckable Unfuckable 02:59 02.05.2009

Re: Wow!

ova plavka je moj definitivni winner večeri
ivana23 ivana23 10:37 02.05.2009

Re: Wow!

Konacno. VIP. Cestitam od srca!


Prigodnim cvetom...
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 11:43 02.05.2009

I ja, i ja!

jednatanja jednatanja 14:29 02.05.2009

Re: I ja, i ja!

Pridružujem se čestitkama!
marco_de.manccini marco_de.manccini 02:26 03.05.2009

Re: I ja, i ja!

Хвала Бауер, Мирела, Dawngreeter, Тања, Ивана, Милена, Blade Runner, ... и Њања.
Domazet Domazet 02:19 02.05.2009

Uz chestitke za VIP i ovo...

Rekao bih da je ovo poredjenje neoprezno
Како банално и почетнички звучи позив Џорџа Буша “You are either with us or against us” у поређењу са стиховима

"Што ваљало пушку опасало,
само смеће око куће шеће."
...gotovo brutalno neoprezno...
marco_de.manccini marco_de.manccini 02:25 02.05.2009

Re: Uz chestitke za VIP i ovo...

Што неопрезно, па Голи Оток је одавно затворен.
Domazet Domazet 03:08 02.05.2009

Bolje da ti ja nishta ne objashnjavam...

marco_de.manccini
Што неопрезно, па Голи Оток је одавно затворен.
...dovoljno si pametan da sam shvatish. Ako hocesh...
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:53 02.05.2009

Re: Bolje da ti ja nishta ne objashnjavam...

Само ме нервира обавезно, трајно, и некритичко сврставање.

А неопрезно је опасати пушку сваки минут, за све, и свуда.
bauer. bauer. 03:21 02.05.2009

Samo par reči,

Samo par reči o Titu. Svaka mu čast, i živom i mrtvom što je Staljinu rekao NE! (Brajoviću, ja znam da su naši, kaotakvi, gulili goli otok više od bilo kojih drugih, ali znaš kako se kaže? Što te ne ubije, učini te jačim).

Bar smo imali koliko-toliko normalno odrastanje. Jer istočno od zavese nije bilo ničega normalnog. Ja moje odrastanje ne bih menjao ni sa kim. Nominalno, moglo je da bude bolje, ali neke momente nikada ne bih menjao. Na primer, ja na ulici stojim sa društvom i pravimo pakleni plan za to veče, a sa susedne terase se čuje glas moje majke kako doziva: ajde sine, dođi kući, oladiće ti se krompirici! Priceless.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 03:32 02.05.2009

Re: Samo par reči,

Ух, мислим да већ други пут на блогу објављујем властите речи о Мирославу Поповићу, српском писцу, једном од Голооточана, који је ово о чему ти причаш најбоље, барем мени, једном заувек објаснио:

Његова књига о Голом отоку названа Удри банду збирка је записа и аутентичних сведочанстава који најбоље у српској литератури разјашњавају саму политичку и репресивну природу система што је скоро несметано владао тих година. Болно отворено причајући о властитим и туђим заблудама, о слепом и тупавом менталитету и уму једног народа, Мирослав Поповић, голооточки затвореник, показује се као најбољи познавалац оних тамних сила које су стварале задуго непољуљани систем. Тамо где су други трагали за светском идеологијом и историјским изговорима, овај писац је нудио трезвене одговоре; тамо где су многи посезали за интелектуалним оправдањем и дубоком перспективом, он је пружао необориву људску искреност. У ствари, Удри банду јесте најпре велики антрополошки есеј, саздан, уместо на филозофским максимама и поставкама, од истинских крхотина разваљених душа. Једна од његових отрежњујућих реченица каже: „Стаљин је био глупачина како само може бити човек који води велику земљу. Државници малих земаља морају и да мисле.” А други пут, о Титу, Поповић је писао: „Добро је што је волео удобност и луксуз. Међу комунистичким руководиоцима лакши су за сношење такви. Они су заузети и собом, а не само прекрајањем туђих живота, па се може одахнути помало. Тежи су много Лењини, са својим за број већим ципелетинама, и Стаљини, са својим закопчаним грлима.
bauer. bauer. 03:47 02.05.2009

Re: Samo par reči,

Ух,

Ma tebe sam Brajoviću oslovio samo da bi oslikao krajolik Meni, što nisu streljali Talijani, zaglavilo je na golom otoku. A ja sa ove vremenske distance namerno relativiziujem, jer nisu valjali ni jedni, ni drugi.

Živimo kako umemo. Znaš kako naši kažu, ne može se živ uzemlju
topcat topcat 04:02 02.05.2009

Re: Samo par reči,

e, nema šanse da pročitam 335 komentara, tako da ću biti onako više turistički...u razgledavanju.

Čestitke za VIP!
Unfuckable Unfuckable 04:04 02.05.2009

Re: Samo par reči,

e, nema šanse da pročitam 335 komentara

propuštaš
bar što se 3/4 tiče
topcat topcat 04:08 02.05.2009

Re: Samo par reči,

Unfuckable
e, nema šanse da pročitam 335 komentara
propuštaš
bar što se 3/4 tiče

Sigurna sam, al dug je ovo bio dan...tako da bi ionako bar pola propustila.
Nadoknadit ću, kao i obično.
Unfuckable Unfuckable 04:15 02.05.2009

Re: Samo par reči,

pa da : vi Tamo niste imali revoljucnarne pjesme bokcamu
zato vam umije biti dug dan na praznik rada

...kad ne pazite
bauer. bauer. 04:16 02.05.2009

Re: Samo par reči,

e, nema šanse da pročitam 335 komentara
propuštaš
bar što se 3/4 tiče

Sigurna sam, al dug je ovo bio dan...tako da bi ionako bar pola propustila.
Nadoknadit ću, kao i obično.

Topcat, nećeš moći mirno da spavaš
Unfuckable Unfuckable 04:19 02.05.2009

Re: Samo par reči,

ehej Bro
workin' class hero
dobar li si ?
(ajd da iskoristimo dok se manccinijevi druže, malo da istrolujemo, pre nego što nas pobrišu, k'o Strongman)
bauer. bauer. 04:19 02.05.2009

Re: Samo par reči,

pa da : vi Tamo niste imali revoljucnarne pjesme bokcamu
zato vam umije biti dug dan na praznik rada

mladiću, gdje si ti služio vojsku beše? slovenija, bijaše li? grana?

e, zaboravio sam da je kod vas praznik. jesu li utihnjavali janjanci?
bauer. bauer. 04:21 02.05.2009

Re: Samo par reči,

(ajd da iskoristimo dok se manccinijevi druže, malo da istrolujemo, pre nego što nas pobrišu, k'o Strongman)

nešto su se zadržali?
Unfuckable Unfuckable 04:22 02.05.2009

Re: Samo par reči,

kod mene nije bilo klanja kakovog umije biti u maju na ovim prostorima...
skromno, ali - domaćinski
topcat topcat 04:25 02.05.2009

Re: Samo par reči,

bauer.
e, nema šanse da pročitam 335 komentara
propuštaš
bar što se 3/4 tiče
Sigurna sam, al dug je ovo bio dan...tako da bi ionako bar pola propustila.
Nadoknadit ću, kao i obično.
Topcat, nećeš moći mirno da spavaš

no da...


(topcat je ona koja eksplodira. vas dvojica ložite. da ne bi bilo "nismo znali" )
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 05:32 02.05.2009

Re: Samo par reči,

evo nas bre ljudi izlazili smo sa jednom blogerkom koja je dosla poslom u nas zabačeni kraj. super smo se proveli, najeli, napili i sad sam ja spremna za spavanje a marco samo što se nije vratio ... otišo da odbaci babysiterku kući. nešto se zadržo....
bauer. bauer. 05:40 02.05.2009

Re: Samo par reči,

babysiterka

maksa83 maksa83 07:58 02.05.2009

Re: Samo par reči,

a marco samo što se nije vratio ... otišo da odbaci babysiterku kući. nešto se zadržo....

Ne brini, sigurno je oblačno i zbog toga GPS slabije 'vata, pa malo lutaju.

(Ubr, kako se na engleskom kaže: "Dodži mala da te VIP provoza"?)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana