Koja je priča iza ovoga?

Nebojša Spaić RSS / 28.09.2007. u 17:51

Okolina Mionice
Okolina Mionice
"Спомен непознатој женској особи подиже Гошњић Живота и Ђорђе Маљевић."

Atačmenti



Komentari (90)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ceda_urosevic ceda_urosevic 18:05 28.09.2007

dosije Mionica

da pitamo Bojanu....
Bojanaaaaa!
Neki tvoj rodjak je u pitanju...opet... :)
zanimljivo...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:03 28.09.2007

Re: dosije Mionica


I Zivota i Djordje su Gosnjic (braca?)
Maljevic je selo.
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:20 29.09.2007

Re: dosije Mionica

Evo mene.
ne bih znala nista da vam kazem o ovom spomeniku.
Djordja Maljevica rodjaka sam imala, ali ne tog iz Mionice, vec ovog:

"PRISTINA - The Albanian terrorists yesterday in the afternoon for the second time have attacked and burned the household of family of Djordje Maljevic, one of the most numerous in this region. For the first time it was done on October 31 1989, and the family Maljevic has built another facilities on the same site."

Moram da pitam caleta, moji Maljevici su svi iz Crne Gore a nekih jos ima na Kosovu.
Ali zanimljivo je da nema datuma na spomeniku...
ceda_urosevic ceda_urosevic 01:28 29.09.2007

Re: dosije Mionica

Bojana, sala mala bese ono.
Vidis da nisam ni skontao da je Maljevic zapravo mesto, a ne prezime...
Nije prijatno ni citati ovaj citat gore, necu da zamisljam kako je znati coveka ili biti deo porodice...
Nije bila nikakva losa namera, sorry in advance.

Pozdrav
Milos
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:30 29.09.2007

Re: dosije Mionica

Milose,
nema razloga da mi se izvinjavas. Nisam lose razumela.
Mozda mi je covek i rodjak, nemam pojma.
Ali mislim da bih to znala. Dosta dobro poznajem svoj rodoslov i rodjake.
U svakom slucaju cu se raspitati.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:43 29.09.2007

Re: dosije Mionica

Niko mi ne veruje a ja znam da je Maljevic SELO PORED MIONICE.
vIdi se i kako je napisano da se misli na naziv mesta.
ivana23 ivana23 03:28 29.09.2007

Re: dosije Mionica

hoochie coochie man
Niko mi ne veruje a ja znam da je Maljevic SELO PORED MIONICE.vIdi se i kako je napisano da se misli na naziv mesta.


A ova prica? #Link Replika: ''Dvadesetak kilometara dalje, na uzvišenju iznad Mionice, jaruge kod sela Maljević. Tu je bio, vele, epicentar onog zemljotresa od pre sedam godina. Baš tu, jerbo ih "bog kaznio što nisu obeležili i opojali" mrtve koji su tu zakopani. Do sada niko nije otkrio koliko je ljudi posle rata pobijeno u maljevačkim jarugama. Procene idu od 50, pa čak u kafanskim pričama do - 2500!''
http://arhiva.glas-javnosti.co.yu/arhiva/2006/02/08/srpski/R06020701.shtml
Deveti pasus.
Ovo je predzanji post (za sada) - pogledati nize.
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 08:15 29.09.2007

Re: dosije Mionica

Ovo nije slikano u tom selu.
ivana23 ivana23 10:55 29.09.2007

Re: dosije Mionica

Nebojša Spaić
Ovo nije slikano u tom selu.

Dajte nam pribliznu lokaciju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:57 29.09.2007

Re: dosije Mionica

ivana23

Nebojša SpaićOvo nije slikano u tom selu.Dajte nam pribliznu lokaciju.

Ivana23, jel ti znas gde je to?
Bojana Maljević Bojana Maljević 11:23 29.09.2007

Re: dosije Mionica

Ma verujemo ti, naravno da postoji selo Maljevic.
A da li je na spomeniku ime sela ili prezime coveka... to ne znamo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:48 29.09.2007

Re: dosije Mionica

A da li je na spomeniku ime sela ili prezime coveka... to ne znamo.

Cuce se:))
Al da mi posle javno priznate da sam bio u pravu, kad sam tvrdio da je budalastina u pitanju:)))
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 12:26 29.09.2007

Re: dosije Mionica

Dajte nam pribliznu lokaciju.

Kada se iz Mionice krene ka Bogovadji, na 3 km od centra, racva se put ka Nanomiru preko Ducica i preko Donje Toplice. E, na toj raskrsnici, kad se skrene desno, ka Ducicu, sa leve strane, iznad jedneka je krajputas. Nije se video dok nisu prokrcili bagremar.
Bojana Maljević Bojana Maljević 16:37 29.09.2007

Re: dosije Mionica

Cuce se:))
Al da mi posle javno priznate da sam bio u pravu, kad sam tvrdio da je budalastina u pitanju:)))

Ja hoću rado da priznam sve, samo ne znam na kakvu budalaštinu mislite? Hoću reći, definišite BUDALAŠTINU.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:40 29.09.2007

Re: dosije Mionica

Bojana Maljević
Cuce se:))Al da mi posle javno priznate da sam bio u pravu, kad sam tvrdio da je budalastina u pitanju:)))Ja hoću rado da priznam sve, samo ne znam na kakvu budalaštinu mislite? Hoću reći, definišite BUDALAŠTINU.

Evo tri cetiri komentara ispod, al da ponovim:
Ima jos ovakvih. Licno video.
Recimo:
"Miladinu znanom i neznanom"
Bili kod vracare, rekla im da im lose ide jer je tu nekad neko sahranjen bez spomenika, pa moraju da to podignu.
Gluposti. A ljudi veruju u njih.
Sto posto.
Dejan Stanković Dejan Stanković 17:39 29.09.2007

Re: dosije Mionica

Bili kod vracare, rekla im da im lose ide jer je tu nekad neko sahranjen bez spomenika, pa moraju da to podignu.

100%

+ cini mi se da je maljevic odajkle su a da dele prezime.
Maljevic je u zasebnom redu a i cudno bi bilo da imena pisu po obrascu prezime-ime pa onda ime-prezime.
MALI DZO MALI DZO 12:00 07.10.2007

Re: dosije Mionica

ONI NISU BRACA.
MALI DZO MALI DZO 12:04 07.10.2007

Re: dosije Mionica

hoochie coochie man
Niko mi ne veruje a ja znam da je Maljevic SELO PORED MIONICE.vIdi se i kako je napisano da se misli na naziv mesta.


MALJEVIC I JESTE SELO PORED MIONICE.
MALI DZO MALI DZO 12:06 07.10.2007

Re: dosije Mionica

MALJEVIC JE IME SELA, A GOSNJIC JE PREZIME.
abojic abojic 12:51 11.10.2007

Re: dosije Mionica

A što su prokričili bagremar?!
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 12:12 16.10.2007

Re: dosije Mionica

A što su prokričili bagremar?!

Jer su se u njemu nazirale nekekve senke i culi cudni zvuci?
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 12:12 16.10.2007

Re: dosije Mionica

A što su prokričili bagremar?!

Jer su se u njemu nazirale nekekve senke i culi cudni zvuci?
Dejan Stanković Dejan Stanković 18:06 28.09.2007

To su dve

price. Jedna o zeni umrloj u kraju gde je niko nije poznavao, i druga, docnija, o Zivoti i Djordjiji koji su se iy ko yna kojih rayloga odluçilid a joj podignu spomenik. Vremenski su razdvojene.

Nema datum?
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 18:19 28.09.2007

Najmanje dve priče

A možda još nekoliko. Ali, u spomenu su se svakako srele u jednu.
Nema datum, nema ništa.
Namerno se nisam raspitivao po tom selu. Možda drugi put.
andjelija andjelija 18:08 28.09.2007

hmmm

dobri ljudi.
G r o f G r o f 23:31 28.09.2007

Re: hmmm

Ma šta dobri ljudi? Narcisoidne svinje koje sebi dižu spomenik skrivajući se iza dobrote.
Njihova imena punim imenom i prezimenom, a žena kao nepoznata. Da nije?
Ne nasedaj na te fore andjelija. To je samo preteča bilborda, i samoreklama.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:24 28.09.2007

glupost

Ima jos ovakvih. Licno video.
Recimo:
"Miladinu znanom i neznanom"
Bili kod vracare, rekla im da im lose ide jer je tu nekad neko sahranjen bez spomenika, pa moraju da to podignu.
Gluposti. A ljudi veruju u njih.
Sto posto.
dierre dierre 18:26 28.09.2007

mozda

je neki menage a trois
jacHa. jacHa. 18:37 28.09.2007

Života i Đorđe su braća

Dok su sahranjivali nekog svog, npr dedu, naišli su u groblju tamo gde su kopali raku na sitniji skelet, sahranjen, a neobeležen. Pretpostavili ženski, te su potom mesto obeležili spomenikom, jer su oskrnavili tuđ grob.
pnbb pnbb 18:57 28.09.2007

mozda

neka cobanica iz sela, ili zena sto je pomagala po kucama, pa je domacini sahranili o svom trosku, da ne grese dusu

vidim, bice i mastovitih resenja, ali nema se kad
Dejan Stanković Dejan Stanković 18:59 28.09.2007

Re: mozda

ne pije ovo vodu.
Pa znali bi kako se zove mucena bedinerka.
Vlasta Vlasta 19:00 28.09.2007

Ja mislim

da ovaj spomenik potiče iz nekih hudih ratnih vremena i da su Života i Đorđe nju morali pronaći mrtvu. Jedino sam se pitala zar im nije bilo daleko da idu čak kod kamenoresca zbog nepoznate žene, ali onda sam drugo pitanje sebi postavila: šta bi ti u ono vreme uradila da nađeš mrtvo čeljade koje nema ko da sahrani?
Usput budi rečeno, u dalju prošlost me osim samog kamena vraća i ime Života. Tako se danas retko zovu mlađi. Ne znam da li ste bili na Solunskom groblju, ali tamo nema Zorana i Gorana. Ima Milutina, Jeremija, Života, Sretena....
jacHa. jacHa. 19:15 28.09.2007

Re: Ja mislim

Ja sad malo trolujem: imena poput Života, Živan, Živorad, Živka, Živadinka... daju se u Šumadiji deci u roditelja kojima su deca umirala. Ta su imena trebala da ih održe živima. Običaj je, još, da se detetu nadene nadimak i da ga po njemu zovu, da smrt ne bi čula pravo ime deteta. Čak se menja i kum, da bi se zametnuo trag smrti.
Taj običaj i nije toliko star: znam barem desetak ljudi od pedesetak godina koji su dobili imena koja sadrže prefiks života, a zato jer su im umirala braća i sestre rođeni pre njih.
Vlasta Vlasta 19:22 28.09.2007

Re: Ja mislim

Pa ne kažem....to je bila moja asocijacija, moja priča o onome gore kamenu. Naravno da još ima Života, ali sigurno manje nego pre. Kao što sam sigurna da pre jednog veka nije bilo toliko Filipa, Luka i Davida. I manje dece umire i manje se smrti utiru tragovi. U mojoj priči.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:26 28.09.2007

Moj pradeda,

poginuo na Ceru, bio je Života.
A bilo je Filipa...samo se to u Šumadiji kazalo Vilip.
Vlasta Vlasta 19:38 28.09.2007

Re: Moj pradeda,

Da, ali to su Vilipi iz Vrancuske, ovi su moji nešto drugo....A i nije ih vala bilo koliko danas, niko me ne može ubediti. Obratite pažnju, svaka generacija ima svoja najzastupljenija imena. U mojoj školi nije bilo niti jedne Lee, Tee, Anje, Lune, Tare, Lene, Elene. Kod mene su bili Zorani, Gorani, Srđani, Jelene, Svetlane, Gordane i Janika, Dževad i ja, Vlastimira, ko ispala sa onog solunskog groblja...
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:45 28.09.2007

Re: Vrancuska:))


Neverovatno je to sa sumadincima:
A stvarno je tako.
Deda:.....Vrancuska
Unuk: Nije Vrancuska nego Francuska
Deda: pa to i kazem
Unuk: Ne kazes. Kazi F
Deda: F
Unuk: E sad kazi Francuska
Deda: Pa Vrancuska
jacHa. jacHa. 19:46 28.09.2007

Filip

Višnjić, Vrancuz
Za imena u trendu si sjajno primetila! Preskočila si Miu i Teodoru, a tek Milicu, uvek aktuelnu, kao kostim Koko Šanel
ivana23 ivana23 19:46 28.09.2007

Nije bilo

ni Ivana u mojoj skoli, a ja dobila ime po baki.
Dejan Stanković Dejan Stanković 19:50 28.09.2007

Re: Filip

sad ima i Dositej, Dorotej, Irinej, nema ga 5 kila a ima ime ko vadika budimski.
jacHa. jacHa. 19:50 28.09.2007

Re: Vrancuska:))

a ima i nepostojano H:
leb, rana, alapljiv, ladan, stra, ...
prelaz H u J:
oraj
nepostojane grupe glasova, najčešće u brojanju:
šesnes, dvaes, šeset, ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:53 28.09.2007

Ja sam odlično prošla,

obzirom da sam se rodila na Cvete, bila je i ta namera u opticaju...izvukoh se na majku Kraljevića Marka, nije loše...a kod mene su bile Svetlane, Snežane, Danijele i poprilično Vesni. Od mukih, to, Zorani, Gorani, Dejani, Dragani...
Mada ovde sam naišla na extremni primer zezanja sa imenom. Novodobna ekipa, sa ocem koji teži korenju, nije mogla da se odluči da l da bude Tanja ili Sanja...i spojili lepo sa korisnim, pa dali nedužnom detetu ime Stanja. Još i probali da me ubede da je to staro crnogorsko ime, kako da ne...a posle priznali.
jacHa. jacHa. 20:00 28.09.2007

Re: Ja sam odlično prošla,

Jelica Greganović
...a kod mene su bile Svetlane, Snežane, Danijele i poprilično Vesni. Od mukih, to, Zorani, Gorani, Dejani, Dragani...

šteta što ne može da se uključi zvuk, pa da se čuje po šumadijski, sa akcentom na poslednjem slogu, ono Zoran, Goran, Dejan, Dragan, Srđan, Bojan...
antioksidant antioksidant 20:30 28.09.2007

Re: Ja sam odlično prošla,

Mada ovde sam naišla na extremni primer zezanja sa imenom. Novodobna ekipa, sa ocem koji teži korenju, nije mogla da se odluči da l da bude Tanja ili Sanja...i spojili lepo sa korisnim, pa dali nedužnom detetu ime Stanja. Još i probali da me ubede da je to staro crnogorsko ime, kako da ne...a posle priznali.

predlog 1 Jovana
predlog 2 Andjela
kompromis JOVANDJELA

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:19 28.09.2007

Nije akcenat

uvek na poslednjem slogu, u prva tri i poslednjem je na prvom, sa karakterističnim jako okruglim O i razvučenim E.
Jukie Jukie 22:53 28.09.2007

Re: Ja sam odlično prošla,

jacHa.

Jelica Greganović...a kod mene su bile Svetlane, Snežane, Danijele i poprilično Vesni. Od mukih, to, Zorani, Gorani, Dejani, Dragani...šteta što ne može da se uključi zvuk, pa da se čuje po šumadijski, sa akcentom na poslednjem slogu, ono Zoran, Goran, Dejan, Dragan, Srđan, Bojan...

Pa zato i jesu muki što ne može da se uključi zvuk... LOL
d j o l e d j o l e 11:20 29.09.2007

Re: Moj pradeda,

U mojoj školi nije bilo niti jedne Lee, Tee, Anje, Lune, Tare, Lene, Elene. Kod mene su bili Zorani, Gorani, Srđani, Jelene, Svetlane, Gordane i Janika, Dževad i ja, Vlastimira, ko ispala sa onog solunskog groblja...

50.-ih je, izgleda, takodje bilo originalnih imena ... imali smo u sr. skoli profesorku koja se zvala Ratomirka, cuo sam da je bilo i Traktorki, i Petoljetki ... Rodjeni '70ih, bila je jedna Oprolecovana, brat joj se isto zvao nesto na slicnu temu ...
dunjica dunjica 19:45 28.09.2007

Neka priča

o usamljenosti, čini mi se.
v.stojkovic v.stojkovic 20:25 28.09.2007

Videti kod....

O čemu je reč zainteresovani mogu videti kod Borhesa i Zilahija.
Dejan Stanković Dejan Stanković 20:33 28.09.2007

Re: Videti kod....

to je plagijat. ovo je umetnicka radionica.
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 20:50 28.09.2007

Re: Videti kod....

to je plagijat. ovo je umetnicka radionica

Al' neki citat bi isao.
Dejan Stanković Dejan Stanković 20:51 28.09.2007

Re: Videti kod....

ajd da vidimo.
v.stojkovic v.stojkovic 21:10 28.09.2007

Re: Videti kod....

Dobro, kad je tako. Početak priče bi mogao biti sledeći:
Moj kumašin Života i ja čuvali smo stado kad je došla ta nepoznata devojka, sela kraj nas i kad se napila vode počela da priča:
"Moj otac Šimon, iako poreklom Jevrejin, nije bio ni trgovac, ni zlatar, a ni zelenaš, bio je paor i čobanin. Naš salaš je bio u Baranji, na ivici panonske puste, gde se Dunav razliva u stotine rukavaca, plaveći i i ostavljajući iza sebe močvarne ritove i zelene pašnjake. Otac je imao salaš, stado ovaca, jednog magarca i pet bujtara. o tim bujtarima, panonskim kerovima, prvo hoću da vam pričam. Ležali bi kraj oca, dok on drema u hladu bresta, a ovce planduju site i napojene kraj bunara sa visokim đermom. Bujtari bi čekali da se otac probudi i da im da znak da pokrenu stado.
Kad užarena nebeska kugla povuče svoje strele i porumeni kao kuglof iz rerne moje majke, otac bi protrljao lice, napio se vode iz čuture i ustao. Bujtari bi i dalje ležali, mahali crnim repovima, gledali u oca i čekali znak. E taj očev znak njegovim kerovima bila je tajna - nikad i niko nije video, a ni čuo, kako i na koji način se sporazumeva sa njima. Na očev tajni znak skočili bi i istovremeno jurnuli ka magarcu, Pišta bi se leno podigao i onako bunovan zverao okolo, a bujtari bi ga bučnim lavežom usmerili na put ka torovima na našem salašu. Kad stado krene širokom pustom predvođeno Pištom i njegovim praporcima, bujtari bi se vratili svom gazdi i očekujući nagradu veselo mahali repovima. Otac bi ih zadovoljno pogledao i kratko rekao "Bujtar ostra", a oni bi se presrećni postrojili iza svog gazde. bujtar je bilo ime svih njegovih kerova, a reč "ostra" je bio poziv da krenu za njim."
Ona je pričala, a kumašin i ja smo je slušali širom otvorenih očiju.....
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 21:47 28.09.2007

Re: Videti kod....

.....
.....toliko zainteresovani da nisam bio siguran da li sam na trenutak spazio neko mrdanje u obližnjem šumarku, ili mi se samo učinilo.
v.stojkovic v.stojkovic 21:59 28.09.2007

Re: Videti kod....

"Te dve reči bile su jedine reči koje je otac ikad izgovorio svojim bujtarima i jedina njihova nagrada. Očevi kerovi svoju hranu nisu doživljavali kao nagradu, ona je bila njihova zaslužena nadnica.Tokom ispaše, hrana im je bila mleko, ali ne pomuženo, bujtari su se hranili sisajući ovce koje su ostale bez jagnjadi, uvek i samo one bez jagnjadi. u sumrak bi se pustom razlegla pesma o Dunavu, ravnici i čardama, to otac peva i javlja nam da je blizu i da otvorimo torove, tek zatim čujemo praporce i blejanje stada.
Jednog dana očeva pesma je utihnula. Revnosni službenik komande Vermahta u pečuju, početkom četvrte godine rata, otkrio je u starim crkvenim knjigama, da je naš deda svoje jevrejsko prezime promenio u mađarsko i da njegov sin Šimon, sa ženom i decom živi na salšu na ivici puste. Kamioni su došli u rano jutro..."
Lepo lice postalo je tužno, a ja i kumašin smo samo ćutali.
jeca jeca 22:18 28.09.2007

COOL!

Ja odmah pomišljam da ima neke veze sa 2. sv. ratom i Nemcima i partizanima.
Života i Đorđe su 2 najbolja druga iz ratnih dana i puno puta u toku rata su bili u naizgled bezizlaznim situacijama ali su se zajedno uvek nekako izvlačili. Sve do jednog dana 1944., pred kraj rata kada je Života teško ranjen dok je bio na izviđačkom zadatku, baš tu u okolini Mionice. Života bi i umro, da mu nije pomogla nepoznata ženska osoba, koja ga je negovala 2 nedelje i u isto vreme sakrivala od Nemaca. Bila je tiha, nije puno pričala, a Života je bio suviše slab da bi je pitao za ime. U međuvremenu je žena obavestila baš Đorđa o Životinom stanju i čim je bio u stanju Đorđe je došao i odveo svoga druga.
Mnogo godina posle, 2 ratna druga su došla u Mionicu da se konačno zahvale ženi, ali su saznali da je umrla. Nisu saznali njeno ime, pošto ga niko u okolini nije znao, ali Života nije žalio zbog toga, jasno mu je ostao urezan njen lik a zahvalnost koju je osećao nikada neće izbledeti.
Podigli su joj spomenik

(mislim da bi moj deda bio ponosan što mi je pala na pamet baš priča o partizanima i Nemcima)
bauer bauer 22:35 28.09.2007

Re: COOL!

Bila je tiha, nije puno pričala, a Života je bio suviše slab da bi je pitao za ime. U međuvremenu je žena obavestila baš Đorđa o Životinom stanju i čim je bio u stanju Đorđe je došao i odveo svoga druga.

Pa sto je Djordje nije pitao za ime? Nije se setio? Sve se odigralo isuvise brzo?
jeca jeca 22:42 28.09.2007

Re: COOL!

Pa da, Đorđe se prosto nije setio u tom momentu, nju je gledao više kao kurira koji prenosi važnu informaciju, a ni ona sam nije rekla. A kasnije je morao brzo da izvuče Životu, da ga Nemci ne primete...prosto nije bilo prilike.
bauer bauer 22:49 28.09.2007

Re: COOL!

steta, ja sam mislio da je zanemeo od njene lepote. time bi se mogao objasniti i spomenik, da je bila neki akrep, tesko da bi joj digli spomenik dzordz i zivota.
jeca jeca 23:05 28.09.2007

Re: COOL!

Pa negovala ga je, sigurna sam da mu nije bilo bitno u tom trenutku da li je prelepa, lepa ili manje lepa (kada smo kod toga gde nađe baš da je akrep). Ali da ne širim sa nepotrebnim detaljima, ovo je uostalom samo kostur priče, a ti slobodno ubacuj po želji....
bauer bauer 23:30 28.09.2007

Re: COOL!

ovo je uostalom samo kostur priče, a ti slobodno ubacuj po želji....

pokyusavam da smislim, kako je ona obavestila djordja gde mu je drug, pa, jos, i da mu se ne predstavi. i ne uspevam :) zamisljam nemce kako cesljaju selo, kucu po kucu, ona u selu nikoga ne poznaje, cetnici su u brdima a partizani odstupaju ka igmanu...:)
DUNADAN DUNADAN 13:40 29.09.2007

Re: COOL!

jeca
Bila je tiha, nije puno pričala, a Života je bio suviše slab da bi je pitao za ime. U međuvremenu je žena obavestila baš Đorđa o Životinom stanju i čim je bio u stanju Đorđe je došao i odveo svoga druga.

kad u prichi pochnesh da elaborirash to ne sme da ima rupe.
1. od svih meshtana Nepoznata naletela upravo na Zivotinog druga, a ne na npr. Zivotinog tasta koji ne moze ochima da ga vidi.
2. vec ti je neko rekao "kako je dDordje nije pitao za ime?" i indeed, kako? shta je Nepoznata uradila kad je ushla u selo i naletela na Djoku? shta je rekla? pa i da je rekla "Drug je tamo-i-tamo, onesposobljen, dodji brzo" itd, opet se postavlja pitanje shto je nije pitao za ime dok ishli do
3. njene kuce il pecine il whatevah. morala je imati neku kucu negde (gde je negovala ranjene partizane), a ako je imala kucu, imala je i komshije, a komshije su morale znati kako se zove, pa makar po nadimku. a ako je imala pecinu, mozda je ucrtala negde u kamenu, svoje podatke ili smt slichno.

fak it, trebalo je da provere nema li mozda upletene podatke u svojim pletenicama.
schneetzla schneetzla 22:34 28.09.2007

Zanimljivo...

... kao spomenik Neznanom junaku.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:45 28.09.2007

A meni spomenik

izgleda starije...a moglo bi ovako, da je tokom prvog rata, u bežaniji i gladi, u selo došla žena. Bolesna i iscrpljena, sa sasvim malim detetom u rukama. Seljaci je primili, ona umrla, dete malo ostalo, odgajili ga, a njegovoj majci, kojoj ni ime nisu saznali, podigli spomenikčić, da joj ostane beleg.
Malanika Malanika 23:02 28.09.2007

Okolina Mionice

Meni se svidja ona Jecina. Mionska devojka. Naravno da je bila lepa jer je bila blaga...
Malanika Malanika 23:15 28.09.2007

Da, jos nesto

Jedan mi se sumadijski deda zvao Zivota, a drugi mi se sumadijski deda zvao Ljubi-sav
inspekcija inspekcija 23:18 28.09.2007

alternativni pristup

Spomenik je, na osnovu cak i ovako proste opservacije, novijeg datuma. Ostecenja nema. Materijal nije kamen, kao sto pretpostavlja vecina prethodnih analiticara, vec - kao sto se vidi ostrijim zagledanjem - od betona izlivenog u deltoidni kalup, a slova su utisnuta dok je bio jos svez. Ovo potkrepljuje cinjenica da se vide tamniji tragovi vlage na licu spomenika (usled promenljivog vremena, po svoj prilici je bilo kise, 1 - 1,5h pre samog fotografisanja), sto se uocava i na vlaznom tlu humke, koja ne izgleda kao da je duze od par godina (2-3) u toj funkciji. Dakle, spomenik je radjen u "domacoj radinosti", najverovatnije krisom. Nikakav kamenorezac nije bio ukljucen u ovu akciju. I nevesto ugraviran krst ide u prilog tvrdnji. Sve nas to navodi na zakljucak da se nesto veoma neuobicajeno krije kao motiv podizanja spomenika...
Gosnjic Zivota i Djordje Maljevic nisu braca, cak ni polubraca. Oni nisu cak ni realne licnosti. Njihova imena su zapravo anagram skrivene poruke, zapisane i cvrstom dokumentu (za razliku od trosne hartije), koju njen autor, misteriozni betonjer, nije zeleo ili smeo javno da obnaroduje. (A mozda mu je to bio jedini nacin da komunicira sa osobom cije prebivaliste nije znao?) Kada se cirilicno napisana imena prevedu na alfabet, a zatim se slova presloze kako treba, otkriva se tajni kod ocevica koji glasi: Ovde lezi tvoj novcic i smaragdi, J.J.
Sledece pitanje glasi: ko je J.J. cije se zakopano blago krije ispod ovog znaka? Kakav je to novcic? Koliki smaragdi? Znas li, blogeru Nebojsa, tacnu lokaciju, da ne bazamo po Mionici za dzaba?





hoochie coochie man hoochie coochie man 00:06 29.09.2007

Re: alternativni pristup

Sledece pitanje glasi: ko je J.J

Pa JJBeba, to je bar jasno:))
Lokaciju znam ja, u Maljevicu, al necu da vas vodim:))
ivana23 ivana23 23:21 28.09.2007

Ja bih ipak

pozvala Monka da pronjuska...
G r o f G r o f 23:23 28.09.2007

to je to

Života i DJordje su bili gayevi i to priči daje čudan tok.
Nepoznata ženska osoba je personifikacija njihove ljubavi, maskirana u društveno prihvatljivi oblik.
Krajputaš je spomenik vatri koja ih je grejala.
Dejan Stanković Dejan Stanković 23:32 28.09.2007

Re: to je to

dakle: dva sumadijska ruralna kriptopedera mesaju malter i izlivaju epitaf svojoj vatrenoj ljubavi.

Koji je to zanr, leba ti?
edi-va edi-va 09:36 29.09.2007

Re: to je to

Koji je to zanr, leba ti?


eeee meni to zvuchi kao srpska verzija "Broke back Mountain"

:)
Dejan Stanković Dejan Stanković 10:07 29.09.2007

Re: to je to

srpska verzija "Broke back Mountain"

Genijalno! u opancima i sa sajkacama.
ivana23 ivana23 23:49 28.09.2007

A ova prica?

''Dvadesetak kilometara dalje, na uzvišenju iznad Mionice, jaruge kod sela Maljević. Tu je bio, vele, epicentar onog zemljotresa od pre sedam godina. Baš tu, jerbo ih "bog kaznio što nisu obeležili i opojali" mrtve koji su tu zakopani. Do sada niko nije otkrio koliko je ljudi posle rata pobijeno u maljevačkim jarugama. Procene idu od 50, pa čak u kafanskim pričama do - 2500!''
http://arhiva.glas-javnosti.co.yu/arhiva/2006/02/08/srpski/R06020701.shtml
Deveti pasus.
angie angie 23:51 28.09.2007

meni deluje,

a da ima smisla, da su ova dva choveka shranili nekog, kome nisu stvarno znali indentitet, a da su zbog verovanja, da ce tako biti oslobodjeni od greha ili slichnih stvari, podigli spomenik-verovatno je to po nekom lokalnom obichaju i sigurno nije jedini primer.
strava strava 23:58 28.09.2007

Vreme podizanja spomenuka

Gledajuci fotografiju spomenika on sigurno potice iz perioda oko I svetskoga rata . Izgleda da nije podignut na groblju jer se ne vide drugi spomenici. I trece najverovatnije da se radi o zeni koja je bila senilna i zalutala u to selo ko zna odakle, gde je i iznenada umrla. Sve ostale opcije manje su verovatne jer da je bila duze u tom selu nesto bi vise znali o njoj. A vidi se da joj ni ime nisu znali. Pa i sada ima senilnih ljudi koji negde odu pa rodbina ne moze da ih pronadje i po pola godine, a cesto ih i ne pronadje. O razlozima podizanja spomenika tesko je govoriti, a moze postojati 10001 razlog. Posto je spomenik podignut tu oko I svetskog rata moguce su i sve ratne opcije oko stradanja ove zene. Jedno je sigurno ta zena nije bila iz tog i okolnih sela jer bi se to brzo saznalo. Licne karte jos nisu bile izmisljene.
Urosh Urosh 00:54 29.09.2007

Re: Vreme podizanja spomenuka

strava
Gledajuci fotografiju spomenika on sigurno potice iz perioda oko I svetskoga rata . Izgleda da nije podignut na groblju jer se ne vide drugi spomenici. I trece najverovatnije da se radi o zeni koja je bila senilna i zalutala u to selo ko zna odakle, gde je i iznenada umrla. Sve ostale opcije manje su verovatne jer da je bila duze u tom selu nesto bi vise znali o njoj. A vidi se da joj ni ime nisu znali. Pa i sada ima senilnih ljudi koji negde odu pa rodbina ne moze da ih pronadje i po pola godine, a cesto ih i ne pronadje. O razlozima podizanja spomenika tesko je govoriti, a moze postojati 10001 razlog. Posto je spomenik podignut tu oko I svetskog rata moguce su i sve ratne opcije oko stradanja ove zene. Jedno je sigurno ta zena nije bila iz tog i okolnih sela jer bi se to brzo saznalo. Licne karte jos nisu bile izmisljene.


I cetvrto, moguce je da je stvarno bila Jane Doe.

Spiridon Spiridon 10:01 29.09.2007

"Troje” - Džulijan Barns

U pitanju je bio neodrzivi ljubavni trougao koji se fatalno zavrsio po nepoznatu.


neposredno pre tragicnog dogadjaja

jinks jinks 11:55 29.09.2007

Nekad davno ...

u jednom mestu preko sedam gora i sedam jezera, na uscu rajskih reka, neki Djordje je zavoleo devojku cije je ime samo on znao. I ona je znala samo njegovo ime ... ali je bila obecana drugom. Tri dana uoci udaje, devojci prepuce srce, i rece Djordju da zajedno beze ka moru, medju Mletke i latine :). Trebalo je na konjima da stignu do Dubrovnika, gde ih je cekala ladja za put u novi zivot. Devojka se toliko silno stustila carskim drumom, da je vec kod Lazarevca odmakla i izgubila saputnika (koji se ocigledno nije dobro snalazio u prirodi). Negde kod Mionice devojka se osvrte oko sebe, i nevidevsi pratioca, pomisli da ju je napustio. Tu joj se srce slomi i stade.

Saputnik je satima i danima pokusavao da je nadje ... i posto su putevi poceli da mu se susrecu sa porodicom i mladozenjom koji su se rasturili sirom zemlje, vratio se na mesto gde ju je zadnji put video, zaklevsi se da ce je sigurno naci kada sve ovo prodje.

Bezzivotno telo devojke, sve zajedno sa preplasenom zivotinjom, nadje neki Gnosic Zivota, i ne nasavsi nista sto bi odalo njeno ime, sem drvenog krsta okacenog oko vrata, Zivota je sahrani ispod kamena sa natpisom

"Спомен непознатој женској особи подиже Гошњић Живота"

Posle dugo dugo godina u selo je nailazio neki trgovac, raspitivao se o svemu i svacemu, kupovao i prodavao. U jednom od dolazaka od nekog Zivote cu bajku o nesretnoj devojci, grobu i pricama izmisljenim i prepricanim bezbroj puta. Uto trgovac zacuta, i isprica Zivoti ono sto je godinama cekao da cuje. Dodje vece, svi minuse, cekajuci novi dan. Ujutru se trgovac nije probudio ... Zivota ga je sahranio na istom mestu, ispod istog kamena, dopisavsi ime trgovca.
sara99 sara99 12:36 29.09.2007

Evo, jos

jednog sumadijskog misljenja:

spomenik potice iz vremena prvog svetskog rata, ima takvih primera na grobljima,
a zena je verovatno bila izbeglica iz slavonije, pa je tu od iznemoglosti i gladi preminula,
onda su joj zivota i djordje podigli spomenik.
spomenik nije na groblju, vec pored puta....

Jelice ovo je za vas:letos sam citala knjigu pisanu na sumadijskom dijalektu, steta sto nema zvuk zove se
"knjiga rashoda"
DUNADAN DUNADAN 13:31 29.09.2007

...

A mozda su Zivota i Djordje naleteli na Nepoznatu vracajuci se mrtvi pijani iz kafane, pa je spopali, silovali i ubili.
Sutradan kad su se rastreznili i shvatili shta su uradili, otishli su na mesto zlochina, sahranili je, zabili kolac da obeleze gde je humka, vratili se u selo, naruchili nadrgobnu plochu, utisnuli u nju shta su vec utisnuli i vratili se natrag i zaboli je povrh groba.
Pre ce biti da su Djordje i Zivota lechili krivicu nego shto su davali odushka svom hrishcanskom milosrdju.
Vlasta Vlasta 15:39 29.09.2007

Vedro,

nema šta. A možda da novine ipak počneš od sportske i ideš ka kraju?
antioksidant antioksidant 17:14 29.09.2007

zenska osoba??

a inace, moze li neko da zamisli da neko na spomenik u sred srbije pise "nepoznata zenska osoba"

il zivota ij djordjije radi u negu novinsku agenciju.

il je bese domacin novinar?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:01 29.09.2007

Re: zenska osoba??

antioksidant
a inace, moze li neko da zamisli da neko na spomenik u sred srbije pise "nepoznata zenska osoba"il zivota ij djordjije radi u negu novinsku agenciju.il je bese domacin novinar?

Govori o "tehnickoj" a ne emotivnoj radnji pri podizanju spomenika.
Ana M. Ana M. 19:02 29.09.2007

Dva scenarija

Cini mi se da se nekoliko ovde iznetih teza mogu uspesno uklopiti u jednu od dve varijante.

Sto se tice pretpostavki, prvo, verujem da se i Zivota i Djordje prezivaju Gosnjic, a da Maljevic jeste ime obliznjeg sela. Nema drugog objasnjenja za redosled prezime-ime, pa onda ime-prezime. A i selo tog naziva je blizu lokaliteta.

Drugo, ako jesu iz tog sela, onda u kontekstu teksta iz Glasa, jos vise ima smisla prica da im je neka vracara rekla da treba da podignu spomenik.

Trece, spomenik je neokrnjen, i na slici makar deluje kao da je izliven beton na koji je u jos svezem stanju utisnuta inskripcija; ako jeste beton, nije nigde napukao, sto govori o tome da je novijeg datuma.Na taj zakljucak ukazuje i upotreba termina "zenska osoba". (U vezi sa spomenikom: font koji je koriscen, iako nedosledan, deluje ipak malo profesionalnije, sto ukazuje na to da treba ispitati i lokalnog kamenoresca.)

Cini mi se da se ovde radi o jednoj od dve varijante:

a) Nepoznatu zenu su iz nehata ubili rodjaci Zivota i Djordje (npr. pijana voznja i obaranje pesaka, ili rape gone wrong), sahranili je negde kraj puta; nesto kasnije, kod jednog ili obojice dolazi do zivotnih nevolja, odlaze kod vracare i prave spomenik.

b) Rodjaci Zivota i Djordje, iz porodicnih prica znaju da je nekada neko njihov ubio neku zenu (u periodu posle rata koji se navodi u tekstu u Glasu?), pa su devedesetih, kad je krenula ta moda vracara, resili da oteraju maler iz kuce tako sto ce podici spomenik.

U svakom slucaju, interesantna prica, dusu dala za kurs istrazivackog novinarstva :)

p.s. A je l' cu sada da ispadnem glupa u drustvu ako se upitam da li je mozda rec o necemu sto ipak treba prijaviti?
mariopan mariopan 20:45 29.09.2007

Re: Dva scenarija

Ne bih ni slucajno zanemarila sujeverje koje i danas vlada u selima,naime ,narod zaista veruje da se duse umrlih ne smiruju ako nisu opojane i sa svim obicajima sahranjene i osvestane. To je gore vec izneo jedan bloger i to i danas vlada u narodu i to vrlo snazno.

Za svakis voj neuspeh u zivotu ili nerodnu godinu ili ugibanje stoke srpski seljak se ne preslisava sta je dobro ili lose uradio pa mu se to desilo ,nego se priseca koga je imao i kaoga je izgubio a da mu nije sve "dace" dao po propisu i da se ti pokojnici vracaju sve dok ih ne umiri. Posebno su sujevrni ako je neko nepoznat pronadjen i sahranjen blizu njihove njive ili sela. Ako im samo jedna nerodna godina padne oni ce se setiti tog nevoljnika i verujem ,sve ce uciniti da iskupe svoj greh. Imena onih koji su sahranili nepoznatu sluze kao preporuka "onim silama" da su bas oni to dobro delo uradili i shodno tome ocekuju postedu od buducih poplava,susa itd.

Taj spomenik je najverovatnije nastao onda kada nije bilo forenzickih ispitivanja nego se les sahranjivao iz samilosti jer greh je ne sahraniti ljudsko celjade.

A pronaci onoga ko je sahranjen i javiti rodbini gde je grob smatram posebnim dobrim delom jer porodica se svog izgubljenog clana seca i pati bez obzira koliko je vremena proslo od nestanka.

Moj svekar je imao brata koji je za vreme drugog svetskog rata uhapsen od strane Nemaca,odveden u logor ovde u gradu. Njegova majka je otisla sutrdan da mu odnese nesto preobuke i hrane ali ga tamo nije vise zatekla. Tada je ovde streljano oko 100 ljudi i masovno su sahranjivani.Ona nikada nije videla njegovo telo pa nije ni verovala da je mrtav. Ceo zivot je provela cekajuci neki znak,neko pismo bilo sta... Odlazila je i kod vracara ,koje ,videvsi ludu zenu,izmisljaju da je on ziv,da ce se javiti da ceka pismo itd.. Ona je prestojala na kapiji ostatak svog zivota cekajuci postara i taj "glas" koji su joj vracare stalno govorile da ce cuti.

Ovde u gradu postoji i spomenik na kome je urezano i njegovo ime. To je za mene bila zavrsena prica. On je bio mlad i ozenjen ,iza njega je ostala zena i mala devojcica.

Pre sedam-osam meseci moja cerka mi posalje link sa porukom "otvori" .Otvorim a ono spiskovi medjunarodnog Crvenog Krsta sa imenima zrtava iz Ausvica.Sve na engleskom ali imena nasa,na slovo naseg prezimena NJEGOVO IME, ime oca ,datum rodjena ,ime sela odakle je odveden. ON JE.Iz tog sela su odvedeni i drugi i njihova su imena tu.Najezila sam se. Njegova cerka je vec u penziji a sad prvi put cuje sta joj se ustvari dogodilo sa ocem. Tako da znam da se potraga za nekim ko je nestao ne prekida ,samo moze da se uspava zbog protoka godina ali nikad nije nepotrebna.
vesna75 vesna75 07:55 01.10.2007

Re: Dva scenarija

Znam da je mnogo zanimljivija ideja "menage a trois" dva drugara i nepoznate žene ali...
Najpre će biti da je nepoznata žena umrla/poginula tu negde oko njihovih njiva pa oni da oteraju maler, sahrane je i podignu spomenik. Inače u selu Maljević postoji to prezime, Gošnjić.
MALI DZO MALI DZO 12:02 07.10.2007

KRAJPUTAS

OVO JESTE SLIKANO U MALJEVICU ! IDITE U MALJEVIC, PA VIDITE....
MALI DZO MALI DZO 12:03 07.10.2007

..

TACNO JE DA SU U 2. SVETSKOM RATU BILA NEKAKVA STRELJANJA U MALJEVACKIM JARUGAMA.
hoochie coochie man hoochie coochie man 08:36 09.10.2007

Re: ..

MALI DZO
TACNO JE DA SU U 2. SVETSKOM RATU BILA NEKAKVA STRELJANJA U MALJEVACKIM
JARUGAMA.

Mali Dzo, jel to zato sto si mali pises velikim slovima?
Smanji slova cujemo te dobro. I ako si iz Mionice ne moras da vices, nego kazi ako znas sta je sa tim spomenikom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana